[NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 622 ... 629 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 38 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:21
Betreft de rtx 4000 series denk ik dat je juli/Q3 niet veel meer dan een aankondiging hoeft te verwachten. Kaarten verwacht ik niet eerder te koop dan eind november ofzo dus ik denk dat we nog wel een half jaartje te gaan hebben.

Idem voor amd (waar ik persoonlijk nieuwsgieriger naar ben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiVM
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-08 20:02
stylezzz schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:51:
[...]

True true... Maar ik denk dat we met zijn allen wel aan nvidia hebben laten zien dat we best een aardig bedrag voor een videokaart over hebben de laatste jaren. We zullen zien of RTX 4000 een succes word.
Niet iedereen (ik denk toch nog steeds de meerderheid) heeft laten zien dat ze ook niet bereid zijn om een aardig bedrag te betalen. Ik denk dat het enorm wazig is, omdat heel veel aankopen waren met het idee dat ze het konden terugverdienen via mining. Nu de crypto niet meer interessant genoeg is om te minen en de energieprijzen enorm hoog liggen (en er verwacht wordt dat RTX 4000 veel gaat verbruiken) denk ik niet dat Nvidia het gaat aandurven om de MSRP enorm veel hoger te plaatsen dan die van de 3000 serie. Ik schat rond de €100 hoger, maar zeker geen €200 of meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:00
MattiVM schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 22:16:
[...]

Niet iedereen (ik denk toch nog steeds de meerderheid) heeft laten zien dat ze ook niet bereid zijn om een aardig bedrag te betalen. Ik denk dat het enorm wazig is, omdat heel veel aankopen waren met het idee dat ze het konden terugverdienen via mining. Nu de crypto niet meer interessant genoeg is om te minen en de energieprijzen enorm hoog liggen (en er verwacht wordt dat RTX 4000 veel gaat verbruiken) denk ik niet dat Nvidia het gaat aandurven om de MSRP enorm veel hoger te plaatsen dan die van de 3000 serie. Ik schat rond de €100 hoger, maar zeker geen €200 of meer.
Niet iedereen heeft uberhaupt de motivatie om te upgraden. Zelf heb ik nog een 2080 ti waar ik nog alles vlekkeloos mee draai.... kortom al had de rtx 3090 voor 999 op de markt gekomen had ik het nog niet overwogen. Sowieso sla ik meestal 1 of meestal 2 generaties over, puur voor de prestatiewinst..... de wereld is groter als het tweakers forum. Dus om hier te gaan turven wie er wel of niet en met wat voor reden naar rtx3000 is gegaan is wat n=1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:43
*knip* offtopic. Gaat niet meer over 30xx levertijden en prijzen.

[ Voor 92% gewijzigd door Blaat op 18-05-2022 15:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:44

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

PNY RTX 3080 10GB XLR8 voor 880 bij Amazon Spanje;

https://www.amazon.es/dp/B0971ZW8YZ

Systeem specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
kneusteun schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 12:22:
[mbr]*knip* offtopic. Gaat niet meer over 30xx levertijden en prijzen.[/]
https://m.notebooksbillig...gddr6x+grafikkarte+725967
Om het goed te maken! een top kaart op voorraad! (volgens veel test een van de betere)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mystiqu
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-05-2024
Mogguh iedereen, mooi dealtje bij NBB: €640 voor een 3070!

https://www.notebooksbill...60522?nbbct=4001_geizhals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 18:41
Dat is maar €70,- meer dan dat ik betaald heb voor m'n 3070 FE. Gaat lekker zo met de prijzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
pimskie schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 08:55:
[...]
Gaat lekker zo met de prijzen :)
De aankondiging van de volgende generatie schijnt zeer binnenkort te komen (sommige geruchten hebben het al over volgende week bij Computex, al lijkt me dat wat vroeg), dus misschien proberen ze nog snel wat kaarten weg te zetten voordat de vraag instort.

Ik vermoed dat er tussen de aankondiging en de daadwerkelijke launch vrij weinig 3000 serie kaarten worden verkocht, totdat mensen zien dat die kaarten in anderhalve seconde uitverkocht zijn en ze weer 3000 kaarten gaan kopen (en de prijzen daarvan misschien zelfs weer iets stijgen).

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:31

OMD

Ludewig schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 11:33:
[...]

De aankondiging van de volgende generatie schijnt zeer binnenkort te komen (sommige geruchten hebben het al over volgende week bij Computex, al lijkt me dat wat vroeg), dus misschien proberen ze nog snel wat kaarten weg te zetten voordat de vraag instort.
Link van die geruchten? Kan er namelijk niet over vinden.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
OMD schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 12:03:
[...]
Link van die geruchten? Kan er namelijk niet over vinden.
Dat komt niet van meer betrouwbare bronnen, meer wat ik verschillende mensen nu op forums zie beweren. Volgens is het allemaal afgeleid van de bewering van Kopitekimi dat de kaart midden-juli komt. Normaliter zitten er meerdere weken tot een maand tussen de aankondiging en de release.

Nu weten we niet of Kopitekimi doelde op de aankondiging of de echte release, en afhankelijk daarvan kan dus of:
- de aankondiging half juli zijn en de echte release in augustus
- de aankondiging in juni zijn en de echte release in juli

Ik denk eerder dat eerste, aangenomen dat we Kopitekimi uberhaupt kunnen geloven. De mensen die geloven dat de aankondiging op Computex komt, denken dat de tweede situatie waar is en er anderhalve maand zit tussen de aankondiging en de release.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLSS
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16:43
schumi1986 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:42:
[...]

Ik denk dat de prijs eigenlijk te langzaam zakt, de fabrieken staan nog maximaal 3000 serie kaarten te stampen en ondertussen neemt de consument de afwachtende houding aan vanwege de hoge prijs en de 4000 serie. Geen wonder dat Nvidia de winkels compenseert om de prijs wat naar beneden te krijgen er zijn dadelijk gigantisch veel 3000 serie kaarten over
Doet Nvidia dat echt? Waar heb je dat gevonden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:43

Skyline GT-R

RB26DETT

DLSS schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 15:58:
[...]

Doet Nvidia dat echt? Waar heb je dat gevonden?
Dat valt onder hun campagne "Restock & Reloaded"
https://www.techpowerup.c...gpu-availability-campaign
nieuws: Nvidia investeert in verlaging gpu-prijzen bij webwinkels

[ Voor 22% gewijzigd door Skyline GT-R op 20-05-2022 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLSS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 16:45
Ik heb deze ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3090 OC Edition 24GB GDDR6X 18 maanden geleden voor 1969€ gekocht en dat kost hij nu ook weer.

Ben al 18 maanden zeer tevreden.
Heb hem ook de hele tijd gevolgd en is altijd op voorraad geweest wel heel duur hoor.

Maar hoe dan ook ik koop geen 4000 series want de 3090 doet alles met gemak hier.

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystiqu
Nog een paar bij de buren (Duitsland):

638,- voor een 3070

https://www.mindfactory.d...it-3xDP-HDMI_1453499.html

719,- voor een 3070 TI

https://www.notebooksbill...+ti+x3+grafikkarte+721327

869,- voor een 3080

https://www.notebooksbill...x3+lhr+grafikkarte+760524

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Dacht dat Mindfactory niet meer naar Nederland stuurde of vergis ik me daarin?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystiqu
OMD schreef op maandag 23 mei 2022 @ 13:12:
[...]

Dacht dat Mindfactory niet meer naar Nederland stuurde of vergis ik me daarin?
Van wat ik zo 1-2-3 kan zien kan je NL nog wel instellen als je een gast account aanmaakt, maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:57
870 voor een 3080.. wanneer krijgen we dat soort prijzen in Nederland? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-07 21:42
Inmiddels €619,00... Twijfel twijfel.
Gaat iig rap de goede kant op :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
MetalSonic schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:55:
[...]
870 voor een 3080.. wanneer krijgen we dat soort prijzen in Nederland? ;)
Je kunt nu een Asus TUF 3080 voor 899 krijgen bij Megekko. Die zou ik dan liever kopen voor die paar euro meer (verzendkosten zijn een stuk lager bij Megekko, dus het echte prijsverschil is nog minder dan 30 euro).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Molex71
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 20-05 21:21
https://tweakers.net/pric...2-oc-edition-met-lhr.html

Na maanden in dubio, tóch maar overstag gegaan. Bij Megekko besteld. Tijd zal het leren of het, kostentechnisch, de juiste keus was.

Maar, zoals ik ook vaker in dit forum en op Tweakers las, het is een hobby en dan moet je ook weer niet teveel naar kosten/baten kijken. En dit (lange) weekend ben ik lekker gamen met deze kaart (en dat is me ook wat waard :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystiqu
2dope schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:58:
[...]

Inmiddels €619,00... Twijfel twijfel.
Gaat iig rap de goede kant op :)
Als nu de 3060TI's nog even volgen... Die zijn nog steeds veelste duur ivm MSRP :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Molex71 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:56:

Na maanden in dubio, tóch maar overstag gegaan. Bij Megekko besteld. Tijd zal het leren of het, kostentechnisch, de juiste keus was.

Maar, zoals ik ook vaker in dit forum en op Tweakers las, het is een hobby en dan moet je ook weer niet teveel naar kosten/baten kijken. En dit (lange) weekend ben ik lekker gamen met deze kaart (en dat is me ook wat waard :P )
Gewoon van genieten, je hebt er geen 1500 of meer voor betaald. Alhoewel die kopers al langer konden genieten. Zelf wil ik al heel lang een MSI 3080 dus die ga ik binnenkort halen. Nu ik zie dat de ASUS tuf in Nederland rond de 900 euro is hoop ik dat concurrent MSI daar op reageert :9 1050 is uiteraard stukken goedkoper dan wat het lang was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smit260
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-10-2024
Ik zie de ASUS ROG Strix 3080 voor 950 bij Alternate.

Edit: Zojuist gekocht! 😊

Goeie combinatie met een Ryzen 9 5900x?

[ Voor 13% gewijzigd door Smit260 op 23-05-2022 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wombat148
  • Laatst online: 26-07 11:30
MetalSonic schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:59:
[...]

Gewoon van genieten, je hebt er geen 1500 of meer voor betaald. Alhoewel die kopers al langer konden genieten. Zelf wil ik al heel lang een MSI 3080 dus die ga ik binnenkort halen. Nu ik zie dat de ASUS tuf in Nederland rond de 900 euro is hoop ik dat concurrent MSI daar op reageert :9 1050 is uiteraard stukken goedkoper dan wat het lang was.
Vraagje uit nieuwschierigheid. Vanwaar de keuze van MSI over TUF?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• muisje1997
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-08-2022
toch ook maar een rtx 3070ti gekocht
en wel de Inno3D GeForce RTX 3070 Ti X3 - Videokaart
bij Azerty voor 795 euro design ziet er best wel strak uit

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:32
muisje1997 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 18:03:
toch ook maar een rtx 3070ti gekocht
en wel de Inno3D GeForce RTX 3070 Ti X3 - Videokaart
bij Azerty voor 795 euro design ziet er best wel strak uit
voor 100 meer een 3080.. ik had het wel geweten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• muisje1997
WouterL schreef op maandag 23 mei 2022 @ 18:32:
[...]

voor 100 meer een 3080.. ik had het wel geweten!
i know maar de rest van mijn vakantiegeld heb ik gebruik om mijn cpu te upgraden van een ryzen 5 3600 naar een ryzen 7 5800x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Iemand ervaring met retour sturen naar NBB?
Krijg het volgende bericht:

Bitte geben Sie das Paket ausreichend frankiert in der nächsten Postfiliale auf und lassen Sie sich den Portobetrag quittieren, damit wir Ihnen die Standard Rücksendekosten für den versicherten Versand erstatten können. Für die Rückerstattung dieser Rücksendekosten teilen sie uns bitte ihre Bankverbindung mit und lassen uns die Quittung zukommen, gern auch per E-Mail als Antwort auf diese E-Mail.

Krijg je nou de retour kosten vergoed? En wat zijn dan de standaard retourkosten? Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-08 13:09
WouterL schreef op maandag 23 mei 2022 @ 18:58:
Iemand ervaring met retour sturen naar NBB?
Krijg het volgende bericht:

Bitte geben Sie das Paket ausreichend frankiert in der nächsten Postfiliale auf und lassen Sie sich den Portobetrag quittieren, damit wir Ihnen die Standard Rücksendekosten für den versicherten Versand erstatten können. Für die Rückerstattung dieser Rücksendekosten teilen sie uns bitte ihre Bankverbindung mit und lassen uns die Quittung zukommen, gern auch per E-Mail als Antwort auf diese E-Mail.

Krijg je nou de retour kosten vergoed? En wat zijn dan de standaard retourkosten? Iemand?
Yes, je krijgt de retourkosten vergoed. maar ze geven aan om eerst de "standaard" kosten op te vragen en daarna de factuur met je bankgegevens naar hun te mailen (antwoord op de mail)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
pretorian1 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 19:07:
[...]

Yes, je krijgt de retourkosten vergoed. maar ze geven aan om eerst de "standaard" kosten op te vragen en daarna de factuur met je bankgegevens naar hun te mailen (antwoord op de mail)
Wat wordt bedoeld met standaard kosten op vragen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pretorian1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-08 13:09
WouterL schreef op maandag 23 mei 2022 @ 19:12:
[...]

Wat wordt bedoeld met standaard kosten op vragen?
Wat ze daarmee bedoelen is dat je voldoende gefrankeerd naar hun verstuurd.
om het makkelijk te maken, zorgdragen en navragen zodat het pakket zonder extra kosten bij hun aankomt.

Vervolgens betalen hun de kosten weer aan jouw terug ( zal wel via een systeem gaan, en anders moeten de heren/dames bij de expeditie geld bij leggen en accepteren ze hem wss niet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
pretorian1 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 21:11:
[...]

Wat ze daarmee bedoelen is dat je voldoende gefrankeerd naar hun verstuurd.
om het makkelijk te maken, zorgdragen en navragen zodat het pakket zonder extra kosten bij hun aankomt.

Vervolgens betalen hun de kosten weer aan jouw terug ( zal wel via een systeem gaan, en anders moeten de heren/dames bij de expeditie geld bij leggen en accepteren ze hem wss niet.)
Wel echt extreem consument gericht dan. Verzenden, verzekerd, naar Duitsland is niet goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Molex71 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:56:

Dat is een vette kaart hoor, half jaar geleden had ik voor dat geld nog geen 3070.

(en ja voorheen was ik die 900 euro kwijt in 9 weekenden stappen :D zo moet je 't ook zien haha)

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
JDx schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:07:
[...]

Dat is een vette kaart hoor, half jaar geleden had ik voor dat geld nog geen 3070.

(en ja voorheen was ik die 900 euro kwijt in 9 weekenden stappen :D zo moet je 't ook zien haha)
Mooi gezegd, volgens mij betaalde je toen nog rond de 1050 tot 1200 voor een 3070 en dat was al een verbetering ten op zichte van daarvoor. Weet nog dat ik toen bij Megekko bijna een 3070 van MSI voor 1100 euro had afgerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wombat148
MetalSonic schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:47:
[...] pfoh, dat is echt een bak met geld. Is duurder dan de 3080 nu en bijna onpar met een 3080 ti

Mooi gezegd, volgens mij betaalde je toen nog rond de 1050 tot 1200 voor een 3070 en dat was al een verbetering ten op zichte van daarvoor. Weet nog dat ik toen bij Megekko bijna een 3070 van MSI voor 1100 euro had afgerekend.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MetalSonic
Heel lang de uitschaf uitgesteld ivm de hoge prijzen. En als ik wilde zou ik het nog langer kunnen uitstellen. Goed mogelijk dat de 3080 van MSI over een week of over een maand nog goedkoper is. Wie weet, ik heb wel genoeg tijd gestopt in prijzen in de gaten houden en heb zojuist de MSI 3080 besteld bij Megekko. Prijs is voor mij acceptabel.

Hopelijk wordt hij snel goede vrienden met de rest van mijn systeem maar dat is voer voor het ervaringen topique. Mijn nog werkende MSI 980 wordt een mooie reserve/ backup gpu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:01

Nemesizz

Untouchable

MetalSonic schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:51:
Heel lang de uitschaf uitgesteld ivm de hoge prijzen. En als ik wilde zou ik het nog langer kunnen uitstellen. Goed mogelijk dat de 3080 van MSI over een week of over een maand nog goedkoper is. Wie weet, ik heb wel genoeg tijd gestopt in prijzen in de gaten houden en heb zojuist de MSI 3080 besteld bij Megekko. Prijs is voor mij acceptabel.
Dat had ik ook een beetje ten tijde dat ik m'n 3070 aanschafte. Had eerst ook iets van kan wel gewoon zo'n ding bestellen (toen was een 3070 nog 999 euro), maar iets langer gewacht. Uiteindelijk besteld bij 860 euro ongeveer, nog prijzig, maar toen zat dat gedoe met die oorlog en dan zul je zien dat prijzen helemaal weer om kunnen slaan.

Tijdje had ik eigenlijk dus wel goed gegokt, want weken daarna ging de kaart weer 'vrolijk' naar 960 euro.

Nu zijn de prijzen eigenlijk weer zo ver gedaald dat ik eigenlijk 100 euro 'te veel' betaald heb. Maar soms moet je de knoop doorhakken.

M'n 1070 liep gewoon tegen z'n limiet aan in een game (normaal zet ik settings omlaag, maar in die betreffende game moest het dusdanig omlaag dat het er niet uitzag en nog steeds niet goed liep) en toen dus toch maar overgestapt naar een 3070.

Ondanks dat ik dus al die 3070 heb hou ik nog steeds de prijzen in de gaten. En toch zijn de prijs-drops niet zo heel groot als wat een aantal 'schreeuwers' op Youtube en bepaalde techsites beweerden. Ja, af en toe heb je een mooie prijs-drop, maar over het algemeen is het niet monsterlijk (soms ook maar alleen een bepaald merk/type bij een enkele shop).

Bij Azerty bijvoorbeeld vind ik de prijzen nog steeds vrij hoog. En dan zijn er nog van die kaarten die retour zijn gekomen (tuurlijk wet kopen op afstand) die dan nog hun oude prijs weer krijgen terwijl nieuwere kaarten al goedkoper zijn (een 3060Ti die uit verpakking is geweest die meer kost dan een nieuwe 3070).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
Nemesizz schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:47:
[...]

Dat had ik ook een beetje ten tijde dat ik m'n 3070 aanschafte. Had eerst ook iets van kan wel gewoon zo'n ding bestellen (toen was een 3070 nog 999 euro), maar iets langer gewacht. Uiteindelijk besteld bij 860 euro ongeveer, nog prijzig, maar toen zat dat gedoe met die oorlog en dan zul je zien dat prijzen helemaal weer om kunnen slaan.

Tijdje had ik eigenlijk dus wel goed gegokt, want weken daarna ging de kaart weer 'vrolijk' naar 960 euro.

Nu zijn de prijzen eigenlijk weer zo ver gedaald dat ik eigenlijk 100 euro 'te veel' betaald heb. Maar soms moet je de knoop doorhakken.

M'n 1070 liep gewoon tegen z'n limiet aan in een game (normaal zet ik settings omlaag, maar in die betreffende game moest het dusdanig omlaag dat het er niet uitzag en nog steeds niet goed liep) en toen dus toch maar overgestapt naar een 3070.

Ondanks dat ik dus al die 3070 heb hou ik nog steeds de prijzen in de gaten. En toch zijn de prijs-drops niet zo heel groot als wat een aantal 'schreeuwers' op Youtube en bepaalde techsites beweerden. Ja, af en toe heb je een mooie prijs-drop, maar over het algemeen is het niet monsterlijk (soms ook maar alleen een bepaald merk/type bij een enkele shop).

Bij Azerty bijvoorbeeld vind ik de prijzen nog steeds vrij hoog. En dan zijn er nog van die kaarten die retour zijn gekomen (tuurlijk wet kopen op afstand) die dan nog hun oude prijs weer krijgen terwijl nieuwere kaarten al goedkoper zijn (een 3060Ti die uit verpakking is geweest die meer kost dan een nieuwe 3070).
Prima kaart hoor die 3070. Scheelde niet veel of ik had die besteld. Voor de games die ik nu heb zou dat ook al een flinke verbetering zijn. Tja na een tijdje kies je je moment en later zie je wel of het goed was (als je daar dan nog naar wil kijken). De prijzen voor veel kaarten zijn nu al "langere tijd" op ongeveer hetzelfde prijspijl. Verder hecht ik veel waarde aan bestellen via een bekende Nederlandse webshop in verband met voor mij makkelijke communicatie over de garantie.

Hoe lang je wacht, tja na een tijdje komt de 4080, maar je kan ook wachten op de 5080? Het kan altijd beter. En wat is je budget?

Als ik nog ergens een goede deal zie voor een gpu zal ik hem nog wel delen in dit topic, zal er nog wel een tijdje blijven lurken. Beetje zoals @JDx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:21
Nemesizz schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:47:
[...]

Toen ik mijn kaart kocht (3080 Suprim), was mijn redenatie ook meer: "de kans dat die over 2 maanden €100-200 goedkoper is, is vrij groot, hoe erg vind ik dat? Niet? Kopen!" :)

De prijzen volg ik ook niet meer echt, maar hij was geloof ik wel even €150 goedkoper dan wat ik heb betaald, maar nu zie ik hem weer rond wat ik heb betaald in de Pricewatch, dus ach ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
AppieNL schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 23:49:
[...]

Toen ik mijn kaart kocht (3080 Suprim), was mijn redenatie ook meer: "de kans dat die over 2 maanden €100-200 goedkoper is, is vrij groot, hoe erg vind ik dat? Niet? Kopen!" :)

De prijzen volg ik ook niet meer echt, maar hij was geloof ik wel even €150 goedkoper dan wat ik heb betaald, maar nu zie ik hem weer rond wat ik heb betaald in de Pricewatch, dus ach ja.
De ASUS GeForce RTX 3060 Ti TUF GAMING OC is met zijn 649,- euro bij Alternate ook slechts 100 a 150 euro goedkoper dan een dik half jaar geleden, spijt van? Nooit. Beste aankoop van 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloggs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 17:12
3090 drop op NBB

https://www.notebooksbill...0+founders+edition+683300

Niet echt interessant om die nu nog te kopen maar misschien volgen er later drops voor de lager geprijsde kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cloggs schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:51:
Niet echt interessant om die nu nog te kopen
Bij AMD spreken ze niet eens meer van drops, kan je gewoon 24/7 kaarten kopen
https://www.amd.com/en/direct-buy/nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:48
JDx schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 12:26:
[...]

Bij AMD spreken ze niet eens meer van drops, kan je gewoon 24/7 kaarten kopen
https://www.amd.com/en/direct-buy/nl
doe ik iets fout dat ik steeds 403 error krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sikkwittet schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:03:
[...]

doe ik iets fout dat ik steeds 403 error krijg?
Anders moet je gewoon naar AMD.com gaan en rechts onder het plaatje van de kaarten klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:49
JDx schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:31:
[...]

Anders moet je gewoon naar AMD.com gaan en rechts onder het plaatje van de kaarten klikken.
Je moet naar NBB voor een Nvidia kaart (on-topic) >:)

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kdeboois schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:32:
[...]

Je moet naar NBB voor een Nvidia kaart (on-topic) >:)
Mja, hij had 't ook zelf wel kunnen vinden, maar goed, gaat erom dat ze gewoon beschikbaar zijn, direct vanaf de fabriek, dus wie weet de FE modellen ook wel gewoon op voorraad soon.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• MetalSonic
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EtqqXsfwvf_R64p_GujQZZFQUdY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c3PFePvdY0g00uvaG7JhFE7q.jpg?f=fotoalbum_large
En hij is al binnen! Yes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:51

lordsnow

I know nothing

Oooh, niiice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
@MetalSonic Koel! Veel plezier ermee!!

Jou zien we dus ook niet meer hier rondhangen nu je een kaart hebt?

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MetalSonic
Mandrake466 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:41:
@MetalSonic Koel! Veel plezier ermee!!

Jou zien we dus ook niet meer hier rondhangen nu je een kaart hebt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UiR2Z8J_B8fKGtc8e8QpKn3wG2Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SylNEHjFyk0szb987CHf3OrW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z5fqRe-AB99o4Cru8h2rrCurU_M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QcdJr3SlyyB9DtLdk2RWECVc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FS9PaEaECZg4wO-XIDjbdG8m_aw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sRfx4fKK319ypBQn3pTVRCPb.jpg?f=fotoalbum_large
Dankjewel 8)

Ondanks dat dit de vierde keer was dat ik een GPU installeerde was dit misschien wel de spannendste ooit. Wat een MONSTER, echt andere woorden heb ik er niet voor. Die kaart is HUGE. Zelfs in een grote pc kast moest ik voorzichtig heen en weer schuiven en dan vlak naast de gpu de schroefjes in de sloten aandraaien.

Eenmaal in Windows pakte hij hem gelukkig heel snel. O+

Ik kom hier nog wel af en toe voor de gezelligheid en om levertijden en prijzen te delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
https://www.megekko.nl/pr...ING-X-TRIO-24G-Videokaart

2.000 euro voor de mensen die echt het snelste van het snelste willen. Dit lijkt de scherpste prijs voor dit model. Bij bijvoorbeeld Azerty gaat het al richting de 2,5k..

Dit is een prijs die een tijd niet eens genoeg was voor een 3080 :+

repost, ASUS tuf nog steeds 900 euro. Ook dat is elders veel duurder
https://www.megekko.nl/pr...2-GAMING-Videokaart?s_o=5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:28
MetalSonic schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 13:28:
https://www.megekko.nl/pr...ING-X-TRIO-24G-Videokaart

2.000 euro voor de mensen die echt het snelste van het snelste willen. Dit lijkt de scherpste prijs voor dit model. Bij bijvoorbeeld Azerty gaat het al richting de 2,5k..

Dit is een prijs die een tijd niet eens genoeg was voor een 3080 :+

repost, ASUS tuf nog steeds 900 euro. Ook dat is elders veel duurder
https://www.megekko.nl/pr...2-GAMING-Videokaart?s_o=5
Kan je beter deze halen denk ik

pricewatch: ASUS ROG Strix GeForce RTX 3090 OC

De tuf 3090 is soms ook wel 1650 euro..
Nog betere prijs kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Aggressor schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 13:31:
[...]

Kan je beter deze halen denk ik

pricewatch: ASUS ROG Strix GeForce RTX 3090 OC

Tja dat is subjectief. Als je nu het snelste van het snelste wil en daarvoor budget hebt dan is de 3090ti je kaart.

Bizar eigenlijk, het prijsverschil tussen de goedkoopste 3xxx kaart en de duurste. Achja voor elk wat wils zullen we maar zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:28
MetalSonic schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 13:46:
[...]

Tja dat is subjectief. Als je nu het snelste van het snelste wil en daarvoor budget hebt dan is de 3090ti je kaart.

Bizar eigenlijk, het prijsverschil tussen de goedkoopste 3xxx kaart en de duurste. Achja voor elk wat wils zullen we maar zeggen.
Sorry...ik dacht dat die van jou ook een 3090 was.
Helemaal vergeten dat er ook een 3090ti is.
Dan heb je idd gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:37
*knip* offtopic

[ Voor 92% gewijzigd door br00ky op 27-05-2022 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
*knip* niet reageren op offtopic reacties, maar rapporteren

[ Voor 88% gewijzigd door br00ky op 27-05-2022 15:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 16:05
Mijn kaartje is ook weer gedropt in prijs. Wel 200 euro !
Hij is nu 1149, voor een Rog strix 3080 12GB.

pricewatch: ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 OC Edition 12GB LHR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Aggressor schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 13:31:
[...]

1650 is ook nog stevig aan de prijs.
De TUF 3090 eerder deze maand voor 1569 op Amazon gescored ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 19:46
https://www.coolblue.nl/p...tm_campaign=product-share

Hoe durft Coolblue deze prijs te vragen. €989 voor een 3060TI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acteonis
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 00:05
Ik denk dat Coolblue er op dit moment weinig brood in ziet. De markt is zon onzeker dat wanneer zij nu in zouden kopen, de kans groot is dat daar verlies op gemaakt wordt. Dan blijft over het spel van vraag en aanbod en als zij er nu nog maar heel weinig van hebben (wat zo is, kijk maar naar hun aanbod aan 3060ti's), dan zetten ze die voor een (veel) te hoge prijs op de site, zodat ze een klant met meer geld dan verstand toch aan een kaart kunnen helpen.

Dat gezegd hebbend, zou ik op dit moment zeker niet meer voor het groene kamp kiezen. De 6700XT is veel aantrekkelijker geprijsd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloggs
Evertt schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 21:30:
https://www.coolblue.nl/p...tm_campaign=product-share

Hoe durft Coolblue deze prijs te vragen. €989 voor een 3060TI
Ze lezen mee denk ik. 😛

Prijs is inmiddels gezakt naar 783 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Acteonis schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 09:32:
Ik denk dat Coolblue er op dit moment weinig brood in ziet.
Ze hebben ook vrijwel geen GPU's op hun site staan, dus ze lijken inderdaad niet meer nieuw in te kopen. Ik denk dat dit nog oude voorraad is die ze veel te duur hebben ingekocht en hopen kwijt te raken aan iemand die niet verder kijkt dan zijn neus lang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
Ik denk dat Coolblue er op dit moment weinig brood in ziet. De markt is zon onzeker dat wanneer zij nu in zouden kopen, de kans groot is dat daar verlies op gemaakt wordt. Dan blijft over het spel van vraag en aanbod en als zij er nu nog maar heel weinig van hebben (wat zo is, kijk maar naar hun aanbod aan 3060ti's), dan zetten ze die voor een (veel) te hoge prijs op de site, zodat ze een klant met meer geld dan verstand toch aan een kaart kunnen helpen.

Dat gezegd hebbend, zou ik op dit moment zeker niet meer voor het groene kamp kiezen. De 6700XT is veel aantrekkelijker geprijsd.
ikzelf baseer me keuze niet alleen op prijs maar ooik op extra features

denk dan aan : Raytracing, DLSS, e.d

en ervaring met drivers waarbij ik meer hoor dat die van AMD slechter dan Nvidia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 19:46

Dat is toch de risico van het bedrijf.
Nu wil niemand dit hebben zeker niet voor deze prijs op dit moment.
Als webshop die in Nederland bekend als populair moet ze toch ook mee met de markt prijzen.

Zelf de tweede kans is zelf nog duurder 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz9
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-05 11:42
Iemand een tweedekansje?
https://www.coolblue.nl/tweedekans-product/1734387

Is als nieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MetalSonic
ASUS tuf 3080 stilletjes verhoogd van 900 naar 999 :(

https://www.megekko.nl/pr...O10G-V2-GAMING-Videokaart

Mensen die kort geleden besteld hebben die hebben het goed getimed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wombat148
MetalSonic schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:08:
ASUS tuf 3080 stilletjes verhoogd van 900 naar 999 :(

https://www.megekko.nl/pr...O10G-V2-GAMING-Videokaart

Mensen die kort geleden besteld hebben die hebben het goed getimed!
Zeker weten. Zat zelf op de fence tussen tweedehands of nieuw voor 900. Nu is de keuze in ieder geval een stuk makkelijker 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
Wombat148 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:56:
[...]

Zeker weten. Zat zelf op de fence tussen tweedehands of nieuw voor 900. Nu is de keuze in ieder geval een stuk makkelijker 8)7
Vond het sowieso al vreemd. De 3080 TUF en 3080 MSI zijn concurrenten van elkaar en het prijs verschil was een paar weken 900 euro ten op zichte van 1050... Ik hoopte natuurlijk lang dat de MSI variant wat goedkoper zou worden maar dit kan ook.

Hier waren een paar in het topique die hem voor 900 euro hadden gekocht dus die zullen nu wel extra tevreden zijn. Aan de andere kant heb je deze maanden sowieso al veel bespaard ten op zichte van de periode dat deze kaarten 2k + waren (mining hoogtepunt/ dieptepunt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:01

Nemesizz

Untouchable

Heb toch het idee dat de prijzen weer wat omhoog 'creepen' , ik kijk regelmatig even bij Azerty (die zijn toch al wat duurder dan een paar andere shops met videokaarten), maar tijdje terug een RTX 3050 voor 299 (goed was ook een merk/model wel meerdere op voorraad, de rest wat hoger), maar die gaan nu ook alweer richting 400 euro.

(zit zelf nog wel eens bij de 16xx kaarten te kijken, maar die kruipen ook weer omhoog in prijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Nemesizz schreef op maandag 30 mei 2022 @ 14:53:
Heb toch het idee dat de prijzen weer wat omhoog 'creepen' , ik kijk regelmatig even bij Azerty (die zijn toch al wat duurder dan een paar andere shops met videokaarten), maar tijdje terug een RTX 3050 voor 299 (goed was ook een merk/model wel meerdere op voorraad, de rest wat hoger), maar die gaan nu ook alweer richting 400 euro.

(zit zelf nog wel eens bij de 16xx kaarten te kijken, maar die kruipen ook weer omhoog in prijs)
Lijkt het helaas wel op. De MSI gaming 3080 was ook even 950 euro en nu alweer langer 1050......

Wellicht "betalen we nu de prijs" voor de lockdown die al langer in China is gecombineerd met transport vertraging. En dan te bedenken dat ik 2 maanden geleden nog enthousiast riep dat het richting de zomer een stuk beter zou zijn. Dat we dan meerdere 3080 modellen onder de 1000 zouden krijgen. Nu is alleen de Gigabyte turbo vaak onder de 1k. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:56
Wel bijzonder, die prijs die niet verder daalt. Ik had verwacht dat ze richting de RTX40xx launch wel wat verder houden dalen.

Ik heb een paar dagen geleden (op 26 mei) bij Megekko deze kaart gekocht:

ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3080 V2 OC Edition (10G) voor 899 - vandaag is deze weer 999

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smit260
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-10-2024
Heb dan toch op het juiste moment de ASUS ROG Strix 3080 10GB gehaald voor 949 euro…

Die zie ik overal ook al weer voor 1070 euro of meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:41
Cloggs schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 09:46:
[...]

Ze lezen mee denk ik. 😛

Prijs is inmiddels gezakt naar 783 euro.
Maar nu hebben ze de situatie gecreëerd dat de normale RTX 3060 duurder is dan de RTX 3060 TI:
https://www.coolblue.nl/p...rgb-dual-fan-edition.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoThankYou
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15:15
Ik maak mij totaal geen zorgen over een tijdelijke stijging. De voorraad is waarschijnlijk iets gekrompen. De webshops hopen nu dat zij meer geduld hebben dan wij, maar hoe dichter we bij de aankondiging van de 40XX kaarten komen, hoe moeilijker ze dit kunnen volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:49
NoThankYou schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:30:
Ik maak mij totaal geen zorgen over een tijdelijke stijging. De voorraad is waarschijnlijk iets gekrompen. De webshops hopen nu dat zij meer geduld hebben dan wij, maar hoe dichter we bij de aankondiging van de 40XX kaarten komen, hoe moeilijker ze dit kunnen volhouden.
Zolang er nog 2060 kaarten worden aangeboden vraag ik me af of je gelijk hebt. 4000 serie gaat geen prijsvechter worden maar een high end focused product. De prijzen van de 3000 serie zal dalen maar niet naar uitverkoop niveau.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mystiqu
In respons op de velen die rondom prijzen praten / speculeren - ik woon in Duitsland en hou (zo goed als dagelijks) bij wat de meeste kaarten doen. Vooralsnog ziet het er naar uit dat de daling van de afgelopen tijd doorzet (3070, 3060TI) of stagneert (3070TI, 3080).

Ervan uitgaande dat DE voorloopt op NL qua prijzen, wat tot nog toe lijkt te kloppen, zie hier een greep uit het concrete aanbod -

RTX 3080:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y2k1oNmrC1e-nWCHHWCRUvAU6gU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ug65xO6WDoHDZhO4RvAMRUgM.png?f=fotoalbum_large

RTX 3070 TI:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yc1MWkaISt42cJmFwdI7j6MXdyE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5niNWfxTBLOXlxsMoOOJhMuU.png?f=fotoalbum_large

RTX 3070:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iG1tbDoOswPNIfAlZX9pLLeyshc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HamRjrgPqw68nlo9g4i1NMtY.png?f=fotoalbum_large

RTX 3060TI:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GfTrJa4UpB3bFjnmYPk1ykjEIWI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qiM2EGwYBJGdeFVgV1coO2SV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zibarrie
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12-09 10:42
Smit260 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:51:
Heb dan toch op het juiste moment de ASUS ROG Strix 3080 10GB gehaald voor 949 euro…

Die zie ik overal ook al weer voor 1070 euro of meer.
https://www.alternate.be/...aart/html/product/1758935

999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoThankYou
kdeboois schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:34:
[...]

Zolang er nog 2060 kaarten worden aangeboden vraag ik me af of je gelijk hebt. 4000 serie gaat geen prijsvechter worden maar een high end focused product. De prijzen van de 3000 serie zal dalen maar niet naar uitverkoop niveau.
Ik durf ook niet te zeggen dat we binnenkort onder de MSRP komen, maar de prijzen zullen in elk geval verder zakken. Ik denk dat de 'sweet spot' zal zijn tussen de aankondiging en release van de 40XX kaarten. Als de 40XX kaarten uitverkocht raken, kan de prijs van de 30XX kaarten ook weer omhoog gaan. Overigens denk ik dat minstens de 4060 en misschien 4070 niet duurder zullen zijn dan de 3080. Maar die worden misschien ook iets later uitgebracht dan de eerste 40XX kaarten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Door de slechtere koers van de Euro zijn de prijzen van goederen die (door de importeur) in dollars worden afgerekend al minimaal 10% hoger. Dat verklaart ook waarom ze in de VS nu veel dichter bij de MSRP zitten dan wij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLSS
Ludewig schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:05:
Door de slechtere koers van de Euro zijn de prijzen van goederen die (door de importeur) in dollars worden afgerekend al minimaal 10% hoger. Dat verklaart ook waarom ze in de VS nu veel dichter bij de MSRP zitten dan wij.
Volgens mij stijgt de koers van de euro de laatste dagen. Al is dat wellicht van korte duur...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:41
NoThankYou schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:02:
[...]
Overigens denk ik dat minstens de 4060 en misschien 4070 niet duurder zullen zijn dan de 3080. Maar die worden misschien ook iets later uitgebracht dan de eerste 40XX kaarten.
Ik mag toch hopen dat de 4060 niet duurder wordt dan de 3080? Of wordt de 4060 wellicht hoger dan midrange gepositioneerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tvanlaarhoven
  • Niet online
stfn345 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:47:
Ik heb een paar dagen geleden (op 26 mei) bij Megekko deze kaart gekocht:

ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3080 V2 OC Edition (10G) voor 899 - vandaag is deze weer 999
Inmiddels gezakt naar 849 bij Alternate: https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1772116

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:49
Dat is echt een prima prijs voor een AIB 3080! Als mensen nu nog twijfelen..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maikie61
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 30-08 15:47
Lord_Dain schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:45:
[...]

Dat is echt een prima prijs voor een AIB 3080! Als mensen nu nog twijfelen..
Met de 4080 die mogelijks over 3 maanden uitkomt, mag ik hopen dat de mensen ook effectief nog twijfelen om nu een 30xx reeks te kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door maikie61 op 01-06-2022 09:59 ]

RTX 50xx FE tracker: https://t.me/bscfoundersedition

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloggs
maikie61 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:59:
[...]

Met de 4080 die mogelijks over 3 maanden uitkomt, mag ik hopen dat de mensen ook effectief nog twijfelen om nu een 30xx reeks te kopen.
Inderdaad. Juist high end 30 series is niet echt meer interessant aangezien met de 40 series die kaarten als eerste gaan uit komen. De 4060/4060 Ti zien we waarschijnlijk pas in 2023 dus als je in de markt bent voor die kaarten is het een ander verhaal.

Als je op dit moment geen kaart hebt en niet een paar maanden kunt wachten dan zijn de prijzen nu wel redelijk te noemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Cloggs op 01-06-2022 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
DLSS schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 08:03:
[...]
Volgens mij stijgt de koers van de euro de laatste dagen. Al is dat wellicht van korte duur...
Dat zit ook niet direct verwerkt in de prijzen. Er is altijd een vertraging, omdat de winkeliers kijken naar hun marge (verkoopprijs minus inkoopprijs). Dus de wisselkoers op het moment dat de zending betaald is in dollars is relevant. Zeker met de huidige vertragingen in het vervoer, kan dit een tijd achterlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:49
maikie61 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:59:
[...]

Want die is natuurlijk direct bij release voor MSRP beschikbaar voor iedereen? Dacht het niet en wat krijg je dan, 1,5 jaar klagen over de hoge prijzen van de 4xxx series en dan hebben we over 2 jaar weer de discussie over de toekomstige 5xxx series... >:)
Cloggs schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:10:
[...]
Als je op dit moment geen kaart hebt en niet een paar maanden kunt wachten dan zijn de prijzen nu wel redelijk te noemen.
Waar leidt je uit af dat er over een paar maanden genoeg beschikbaarheid is van betaalbare 4xxx kaarten? Er is nog weinig veranderd in de wereld, alles wordt nog steeds duurder en als we iets geleerd hebben van de release van de 3xxx en AMD's 6xxx dan is het wel dat er geen garantie is op een GPU.

[ Voor 34% gewijzigd door Lord_Dain op 01-06-2022 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Lord_Dain schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:16:
[...]
Waar leidt je uit af dat er over een paar maanden genoeg beschikbaarheid is van betaalbare 4xxx kaarten?
Er is nooit direct genoeg beschikbaarheid, dat is bij elke release zo geweest, crisis of niet. Maar we weten dat Nvidia heel veel geld heeft uitgegeven om productiecapaciteit te reserveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloggs
[...]

Want die is natuurlijk direct bij release voor MSRP beschikbaar voor iedereen? Dacht het niet en wat krijg je dan, 1,5 jaar klagen over de hoge prijzen van de 4xxx series en dan hebben we over 2 jaar weer de discussie over de toekomstige 5xxx series... >:)

[...]

Waar leidt je uit af dat er over een paar maanden genoeg beschikbaarheid is van betaalbare 4xxx kaarten? Er is nog weinig veranderd in de wereld, alles wordt nog steeds duurder en als we iets geleerd hebben van de release van de 3xxx en AMD's 6xxx dan is het wel dat er geen garantie is op een GPU.
De eerste twee maanden is het na elke release even krap maar de situatie die voor een enorme stijging van vraag heeft geleid met de 30 series is nu niet meer aan de orde.

Crypto is volledig ingekakt, geen wereldwijde stay at home orders, covid speelt nog wel maar insignificant ten opzichte van 2020-2021.

De vraag is eerder hoe duur gaat Nvidia de 40 series in de markt zetten. Qua tekorten zal het wel meevallen in vergelijking met de 30 series.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prince666
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:06
Heb nog wel even getwijfeld, maar voor die prijs kon ik het niet laten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NoThankYou
Mooie prijs! Ik haal liever een 12GB variant voor 150 meer, maar in principe zou ik tevreden zijn met deze kaart voor deze prijs. Ik wacht nog op een aankondiging van de 4070 voordat ik een besluit maak, maar dit is een fantastische ontwikkeling. Gefeliciteerd aan iedereen die nu de knoop doorhakt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MetalSonic
850 voor een 3080 TUF, jaja dat zijn de prijzen. Enjoy :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maikie61
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 30-08 15:47
[...]

[...]

Ik wil nogmaals benadrukken, dat voorlopig bij elke NVIDIA release de kaarten voor MSRP beschikbaar waren.
3090, 3080, 3070, 3060 Ti: Allemaal voor MSRP beschikbaar vanaf launch. (En het overgrotendeel van de kaarten zijn ook uitgeleverd, buiten dan misschien de Trio X en Strix-kaarten)

De kans dat de nieuwe kaarten gewoon - op launch - voor MSRP bestelbaar zijn is juist enorm groot.
En wat mensen ook niet mogen vergeten is dat AIB-kaarten altijd duurder zijn dan de MSRP van de FE. Dat de Strix 3080 op release dag te koop stond voor €850 betekent niet dat hij meteen duurder te koop stond. Nee, hij stond gewoon te koop voor zijn eigen MSRP.

Wat de MSRP van de nieuwe kaarten gaat worden, is natuurlijk nog een vraag. Maar ik verwacht eigenlijk aangenaam verrast te worden door NVIDIA. Toen er rumours van de 30xx series tevoorschijn kwam, dacht ook iedereen dat de 30xx veel duurder ging zijn. Uiteindelijk viel dat - op release - zeer goed mee.

Komt er ook nog eens bij dat 30xx series een enorme "upgrade-kaart" was. Veel mensen hadden de 20xx series geskipped.
De vraag naar de 40xx series - ben ik zeker van - zal veel, maar dan ook echt veel, minder zijn dan de vraag naar de 30xx series.

tl;dr: Panic-buy geen 30xx series kaart meer. De 40xx series komt eraan en misschien worden we wel aangenaam verrast door NVIDIA.

[ Voor 3% gewijzigd door maikie61 op 01-06-2022 12:49 ]

RTX 50xx FE tracker: https://t.me/bscfoundersedition

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Buzz9
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-05 11:42
maikie61 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:47:
[...]

Ik wil nogmaals benadrukken, dat voorlopig bij elke NVIDIA release de kaarten voor MSRP beschikbaar waren.
3090, 3080, 3070, 3060 Ti: Allemaal voor MSRP beschikbaar vanaf launch. (En het overgrotendeel van de kaarten zijn ook uitgeleverd, buiten dan misschien de Trio X en Strix-kaarten)

.....

tl;dr: Panic-buy geen 30xx series kaart meer. De 40xx series komt eraan en misschien worden we wel aangenaam verrast door NVIDIA.
Ik betwijfel het. Ze hebben gezien dat de videokaarten nog steeds verkopen als ze de prijzen door de lucht gooien. Dus ik verwacht dat de 40XX serie ook vrij hoog gaat uitkomen bij release.
Pagina: 1 ... 622 ... 629 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
Beschikbaarheid is te vinden in https://docs.google.com/s...2_DWk4/edit#gid=712726851 (niet meer up-to-date)

reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord