Lord_Dain schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:16:
[...]
Want die is natuurlijk direct bij release voor MSRP beschikbaar voor iedereen? Dacht het niet en wat krijg je dan, 1,5 jaar klagen over de hoge prijzen van de 4xxx series en dan hebben we over 2 jaar weer de discussie over de toekomstige 5xxx series...
[...]
Waar leidt je uit af dat er over een paar maanden genoeg beschikbaarheid is van betaalbare 4xxx kaarten? Er is nog weinig veranderd in de wereld, alles wordt nog steeds duurder en als we iets geleerd hebben van de release van de 3xxx en AMD's 6xxx dan is het wel dat er geen garantie is op een GPU.
Ik wil nogmaals benadrukken, dat voorlopig bij elke NVIDIA release de kaarten voor MSRP beschikbaar waren.
3090, 3080, 3070, 3060 Ti: Allemaal voor MSRP beschikbaar vanaf launch. (En het overgrotendeel van de kaarten zijn ook uitgeleverd, buiten dan misschien de Trio X en Strix-kaarten)
De kans dat de nieuwe kaarten gewoon - op launch - voor MSRP bestelbaar zijn is juist enorm groot.
En wat mensen ook niet mogen vergeten is dat AIB-kaarten altijd duurder zijn dan de MSRP van de FE. Dat de Strix 3080 op release dag te koop stond voor €850 betekent niet dat hij meteen duurder te koop stond. Nee, hij stond gewoon te koop voor zijn eigen MSRP.
Wat de MSRP van de nieuwe kaarten gaat worden, is natuurlijk nog een vraag. Maar ik verwacht eigenlijk aangenaam verrast te worden door NVIDIA. Toen er rumours van de 30xx series tevoorschijn kwam, dacht ook iedereen dat de 30xx veel duurder ging zijn. Uiteindelijk viel dat - op release - zeer goed mee.
Komt er ook nog eens bij dat 30xx series een enorme "upgrade-kaart" was. Veel mensen hadden de 20xx series geskipped.
De vraag naar de 40xx series - ben ik zeker van - zal veel, maar dan ook echt veel, minder zijn dan de vraag naar de 30xx series.
tl;dr: Panic-buy geen 30xx series kaart meer. De 40xx series komt eraan en misschien worden we wel aangenaam verrast door NVIDIA.
[
Voor 3% gewijzigd door
maikie61 op 01-06-2022 12:49
]