[NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 621 ... 629 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 38 producten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoThankYou
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18:21
MattiVM schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 21:47:
[...]

Het is ondertussen wel al 67 dagen geleden sinds de laatste drop voor Frankrijk en dus ook voor België. Het langste tot nu toe was 78 dagen, maar dat was enkel voor de 3070. Het gemiddelde lag rond de 20 à 30 dagen... Dus ofwel kunnen ze er enorm weinig maken, ofwel is de productie bewust vertraagd, ofwel belanden ze ergens anders...

Als ik in het begin van het jaar een 3080 te pakken had kunnen krijgen zou ik enorm blij geweest zijn. Nu vind ik de prijzen van de "niet FE" kaarten nog steeds net dat tikkeltje te hoog... en daarnaast ben ik nu beginnen twijfelen aan de 3080 12GB, maar omdat die niet bestaat in FE vorm, begin je dan vanwege MSRP prijzen toch te denken aan de 3080 TI... maar daarnaast begin ik dan weer te twijfelen om gewoon te wachten tot de 4000 kaarten, maar het verbruik van die kaarten gaat misschien belachelijk hoog zijn... en momenteel lukt het toch nog met mijn GTX 1080... :? |:(
Met een beetje geluk komt er straks een 4070 met 12+GB, en een vergelijkbare performance, verbruik en prijs als de RTX 3080 (MSRP). Ik wacht op een aankondiging daarvan. En als die niet wordt aangekondigd, ga ik voor een 3080 12GB die tegen die tijd hopelijk niet veel meer dan 1000 euro kost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:53
NoThankYou schreef op zondag 1 mei 2022 @ 14:51:
[...]

Met een beetje geluk komt er straks een 4070 met 12+GB, en een vergelijkbare performance, verbruik en prijs als de RTX 3080 (MSRP). Ik wacht op een aankondiging daarvan. En als die niet wordt aangekondigd, ga ik voor een 3080 12GB die tegen die tijd hopelijk niet veel meer dan 1000 euro kost.
Die 3080 12 koop je nu al voor 999 zie paar posts boven je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-x
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 21:10
Wat zie ik hier over het hoofd? Zit er een addertje onder het gras?

De PNY GeForce RTX 3080 12GB XLR8 Gaming REVEL EPIC-X RGB 12 GB kost minder dan de meeste 10GB kaarten.

Waar lever je op in met deze kaart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21:16
Niets. Het is een B merk maar doet op stock settings niet onder voor enig ander merk. Misschien dat ie een paar dB luider is tijdens hoge load, en wellicht is de garantie afwikkeling van PNY wat minder robuust dan bijv. ASUS.

Al met al een goede deal. Alhoewel, persoonlijk zou ik voor de 3080ti versie gaan voor 1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:31
nl-x schreef op zondag 1 mei 2022 @ 23:45:
Wat zie ik hier over het hoofd? Zit er een addertje onder het gras?

De PNY GeForce RTX 3080 12GB XLR8 Gaming REVEL EPIC-X RGB 12 GB kost minder dan de meeste 10GB kaarten.

Waar lever je op in met deze kaart?
Zijn meer merken dan Gigabyte, Asus en MSI ;-)

Je kan altijd benchmark opzoeken van je PNY kaart en bekijken of het voldoet aan je eisen. Wat ik heb begrepen is dat het een solide merk is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
PNY maakt de Quadro kaarten voor Nvidia. Dat zijn de professionele kaarten die voor vele duizenden euro's over de toonbank gaan, dus dat zegt wel wat over de kwaliteit die ze kunnen leveren.

De reviews die ik heb gezien van de PNY 3080 (op stock) zijn ook gewoon goed. Lijkt prima koeling op te zitten.

Overigens zie ik Gigabyte zeker niet als A-merk. Die hebben hele slechte thermal pads op hun 3080's en 3080 Ti's gezet, waarbij veel mensen last hadden van hoge temperaturen totdat ze die vervingen. Ook bij de voedingen heeft Gigabyte slechte componenten gebruikt, waardoor ze voedingen verkochten die brandgevaar veroorzaakten. Dus ik zou liever van PNY kopen dan van Gigabyte.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:07

OMD

DiscoNootje schreef op zondag 1 mei 2022 @ 23:49:
Niets. Het is een B merk maar doet op stock settings niet onder voor enig ander merk. Misschien dat ie een paar dB luider is tijdens hoge load, en wellicht is de garantie afwikkeling van PNY wat minder robuust dan bijv. ASUS.

Al met al een goede deal. Alhoewel, persoonlijk zou ik voor de 3080ti versie gaan voor 1200.
Vind het een beetje ver gaan om te zeggen dat PNY een b-merk is. Denk niet dat je weet wat zij allemaal doen.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoNootje
OMD schreef op maandag 2 mei 2022 @ 09:37:
[...]

Vind het een beetje ver gaan om te zeggen dat PNY een b-merk is. Denk niet dat je weet wat zij allemaal doen.
Omdat ze veel doen zijn ze een A-merk? Ze toppen geen enkele benchmark of chart dus in mijn ogen zijn ze dan een B-merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
DiscoNootje schreef op maandag 2 mei 2022 @ 09:40:
[...]

Omdat ze veel doen zijn ze een A-merk? Ze toppen geen enkele benchmark of chart dus in mijn ogen zijn ze dan een B-merk.
Het is echt geen b merk.

Yes, they are the most trusted board partner when it comes to nvidia’s graphics cards.

In fact, they are so trusted, that they are allowed to manufacture Quadro cards (To add context, these cards are very high quality and steep priced, and they must pass way more rigorous tests to be able to achieve 7+ years of heavy use), and their cards are of very good quality to say the least.

But be aware that these cards are somewhat more pricey than other board partners, but their build quality is superb, so, if you get a good deal, buy it over other manufacturers.

[ Voor 51% gewijzigd door Aggressor op 02-05-2022 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoNootje
Aggressor schreef op maandag 2 mei 2022 @ 09:48:
[...]

Het is echt geen b merk.
Goed verhaal. Nog een inhoudelijke reactie paraat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
DiscoNootje schreef op maandag 2 mei 2022 @ 09:49:
[...]

Goed verhaal. Nog een inhoudelijke reactie paraat?
Staat er al?
En ik heb zelf ook de 3080 kaarten van pny gehad en getest. Niks op aan te merken.⁰

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sma11e
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 02-07 21:39
Ik heb deze pny 3080 besteld maar heb ergens gelezen dat deze beter gepaard gaat met ryzen ipv Intel. Klopt dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
sma11e schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:37:
Ik heb deze pny 3080 besteld maar heb ergens gelezen dat deze beter gepaard gaat met ryzen ipv Intel. Klopt dit?
Kan je beter bij de "buren" vragen ;-)

[Nvidia GeForce RTX 30XX] Ervaringen & Discussie

kunnen we ons hier weer richten tot "levertijden en prijzen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
msi 3080 10g kruipt hier en daar wat naar boven, had ik ook wel verwacht ivm lockdown in china die nog steeds duurt en alleen maar in meer steden wordt geactiveerd. Weet iemand of de fabrieken nog produceren?

De 3070 blijft in elk geval nog onder de 800 euro
https://www.megekko.nl/pr...ING-Z-TRIO-LHR-Videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkforce
  • Laatst online: 17-06 00:48
Ludewig schreef op maandag 2 mei 2022 @ 09:07:
PNY maakt de Quadro kaarten voor Nvidia. Dat zijn de professionele kaarten die voor vele duizenden euro's over de toonbank gaan, dus dat zegt wel wat over de kwaliteit die ze kunnen leveren.

De reviews die ik heb gezien van de PNY 3080 (op stock) zijn ook gewoon goed. Lijkt prima koeling op te zitten.

Overigens zie ik Gigabyte zeker niet als A-merk. Die hebben hele slechte thermal pads op hun 3080's en 3080 Ti's gezet, waarbij veel mensen last hadden van hoge temperaturen totdat ze die vervingen. Ook bij de voedingen heeft Gigabyte slechte componenten gebruikt, waardoor ze voedingen verkochten die brandgevaar veroorzaakten. Dus ik zou liever van PNY kopen dan van Gigabyte.
Oh dit kan ik zeker bevestigen wat betreft thermalpads, ik heb heel veel gedoe gehad met mijn RTX 3080 Waterforce AIO ben m'n kaart zo'n 2 maanden +/- kwijt geweest.
2 keer opgestuurd gehad bleek dat de pomp ook niet goed was.
VRAM werd ook heel erg warm en dat resulteerde dat ik allemaal wit/zwarte blokjes op me scherm kreeg.
Naderhand moet ik bekennen dat zowel Megekko als Gigabyte het wel heel netjes hebben opgelost.
Door de hele kaart na de 2de keer verstuurd te hebben compleet te controleren en er een compleet nieuwe koeling op te zetten _/-\o_
Vanaf dat moment geen problemen meer gehad dus wat betreft hun services toppie in orde _/-\o_ 8)

CPU: Intel core i9 9900k | RAM: 64GB | GPU: RTX 3080 Waterforce | SSD: 2x M.2: Samsung 970 evo plus 1TB & Samsung 860 evo 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smit260
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-10-2024
Hopelijk snel een MSI Gaming of Suprim 3080 12GB zo om en nabij de 950-1050 euro… Ik wacht al weken, is het realistisch om te blijven wachten of verwachten jullie dalingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Volgens mij bestaat Gigabyte NL uit prima gasten, maar die doen puur de sales en aftersales. Ik heb minder vertrouwen in de ontwerp- en testafdelingen in Taiwan en China. Al lijkt er vrij globaal een afname in kwaliteit door de crisis. Door de componenttekorten lijkt men regelmatig ondermaatse onderdelen te gebruiken en door de verhoogde productie is ook de assemblage minder nauwkeurig.

De sales-afdeling van Gigabyte in de VS was ook schandalig bezig door de gevaarlijke voedingen via Newegg in een combi-pakket te verkopen met een videokaart. Door de tekorten destijds kochten mensen die dan maar, omdat ze geen andere keuze hadden.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
Smit260 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 13:45:
Hopelijk snel een MSI Gaming of Suprim 3080 12GB zo om en nabij de 950-1050 euro… Ik wacht al weken, is het realistisch om te blijven wachten of verwachten jullie dalingen?
Ik verwacht eerst nog stijgingen. De kaarten worden grotendeels in Chinese fabrieken gemaakt en daar is al heel lang een lockdown, die wordt helaas nog erger. Praktisch alle grote steden hebben dat nu.

Betekent minder tot geen levering, lager aanbod kaarten dus hogere prijs. Mijn glazen bol zegt begin zomer dat het weer wat herstelt. Maar moeten het zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Smit260 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 13:45:
De prijzen gaan nog steeds omlaag, zo kun je pas sinds kort een 3080 12 GB voor 1000 euro krijgen, zonder dat het een actie is die 1 uur duurt.

Maar of en hoe snel de prijzen verder zakken kunnen we je niet vertellen. Als een paar weken wachten lang voor je is, dan denk ik niet dat je prijzen snel genoeg zullen dalen naar je zin, in die tijd.

@MetalSonic

Maar zelfs in Shanghai zijn nog 70% van de fabrieken open, onder meer doordat ze werknemers laten slapen in de fabriekshal of in hotels. De marges op de kaarten zijn zo lekker dat ik verwacht dat deze fabrieken erg hun best doen om open te blijven.

Ik verwacht eerder dat het transport naar Europa een probleem is.

[ Voor 21% gewijzigd door Ludewig op 02-05-2022 14:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smit260
Ludewig schreef op maandag 2 mei 2022 @ 14:00:
[...]

De prijzen gaan nog steeds omlaag, zo kun je pas sinds kort een 3080 12 GB voor 1000 euro krijgen, zonder dat het een actie is die 1 uur duurt.

Maar of en hoe snel de prijzen verder zakken kunnen we je niet vertellen. Als een paar weken wachten lang voor je is, dan denk ik niet dat je prijzen snel genoeg zullen dalen naar je zin, in die tijd.
Op de planning staat deze zomer een nieuwe computer (dus videokaart). Bedankt voor jullie berichten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:11

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Ludewig schreef op maandag 2 mei 2022 @ 14:00:
@MetalSonic

Maar zelfs in Shanghai zijn nog 70% van de fabrieken open, onder meer doordat ze werknemers laten slapen in de fabriekshal of in hotels. De marges op de kaarten zijn zo lekker dat ik verwacht dat deze fabrieken erg hun best doen om open te blijven.

Ik verwacht eerder dat het transport naar Europa een probleem is.
Er liggen inmiddels aardig wat voorraden in Europa, dus de komende zeg anderhalve maand zingen we het ook wel uit als er geen of amper leveringen aankomen. Op de iets langere termijn is het wel zaak dat China de boel weer onder controle krijgt, want transport is nu inderdaad het grootste issue. Al verschilt de impact per fabrikant, sommige partijen hebben ook productiefaciliteiten buiten China en Taiwan.

Deze onzekerheid is wel de voornaamste reden waarom je de prijzen de afgelopen weken ziet stabiliseren i.p.v. sterk verder dalen, gecombineerd met de vooralsnog stabiele inkoopprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:07

OMD

DiscoNootje schreef op maandag 2 mei 2022 @ 09:40:
[...]

Lezen is niet je sterkste vak geweest op school zie ik :+
Ik zeg helemaal niet dat ze veel doen. Ik zeg WAT ze doen.

Ze doen vaak reference boards omdat ze die in grote getale inkopen (+ een partner zijn van Nvidia). Ze ambieren niet om de beste AIB partner te zijn met de beste koeling. Ze willen reference pcb's voor een competetieve prijs op de markt knikkeren met een (niet altijd) ietwat betere koeler. Dit geldt uiteraard alleen voor GPU's voor consumenten.

PNY heeft standaard 36 maanden garantie (in ieder geval wel bij Alternate) en de kaarten presteren prima. Verwacht echter geen hoge power limits en super lage temperaturen, dat is hun doel ook niet.
Er zijn geen reviews. Dat is vaak het probleem juist met PNY. Je vindt meerdere Reddit posts over mensen die tevreden zijn maar echt meenemen in reviews worden ze maar zelden. Ook hier geldt weer dat PNY geen samples uitstuurt en niet echt aan die review bende mee doet. Denk dat ze er geen interesse in hebben.

Geen benchmark chart toppen maakt het nog geen b-merk he. Je ziet ook wel is Asus of MSI onderaan bungelen. De Ventus wordt over het algemeen flink uitgescheten bij reviews maar het zijn prima kaarten. MSI is echt geen b-merk :)

[ Voor 69% gewijzigd door OMD op 02-05-2022 16:45 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:39
Denk dat je in deze periode net voor de zomervakantie ook best leuke deals kunt scoren op V&A, mensen hebben een te dure kaart gekocht en zijn bereid deze wellicht nu te verkopen nu ze nog redelijk wat waard zijn en er zo nog wat geld vrij komt voor de vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiddeRidder
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Kennis van mij wil aan het einde van de zomer een nieuwe videokaart kopen (3080) waarschijnlijk.
Wat gebeurd er normaal qua prijzen/voorraad als er een nieuwe generatie videokaart uitkomt 4000s in dit geval?

[ Voor 3% gewijzigd door HiddeRidder op 02-05-2022 20:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fordius
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01:45
HiddeRidder schreef op maandag 2 mei 2022 @ 20:36:
Kennis van mij wil aan het einde van de zomer een nieuwe videokaart kopen (3080) waarschijnlijk.
Wat gebeurd er normaal qua prijzen/voorraad als er een nieuwe generatie gpu uitkomt 4000s in dit geval?
Ligt eraan, immers zelfs de 1000 series gingen 2e hands na x jaren voor bijna inkoop prijs weg recent.
Dus had je paar jaar geleden een 1080 gehaald, had je nu bijna inkoop prijs terug gehad na al die jaren.
Niemand kan daar wat over zeggen, gezien niemand weet wat er precies dan gebeurd.

Prijzen kunnen zakken, normaal gesproken, omdat nieuwe producten komen, maar het zou geen 50% korting zijn denk ik, maar hebben we dezelfde problemen als dat we nu hadden dan kan het zomaar zijn dat de kaarten weer duurder zijn.

Het zal iig niet wow goedkoop zijn in beide gevallen denk ik zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
HiddeRidder schreef op maandag 2 mei 2022 @ 20:36:
Wat gebeurd er normaal qua prijzen/voorraad als er een nieuwe generatie videokaart uitkomt 4000s in dit geval?
Normaliter komen er richting de release goede acties om de voorraad weg te werken. Wanneer de voorraad zo'n beetje weggewerkt is kunnen de prijzen juist weer gaan stijgen, wanneer bijvoorbeeld blijkt dat bepaalde kaarten nog niet uitkomen en mensen dan maar besluiten om de vorige generatie te kopen.

Maar je kunt het nooit met zekerheid voorspellen, zeker omdat er nu veel geruchten zijn over AMD, gezien de crisis, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07 19:59
Zijn er mensen die iets hebben kunnen bestellen bij de SBB FE drops? Ik weet dat ze snel weg waren maar dit was 3x binnen 1 minuut. Normaal gesproken duurt het iets langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:54
ZelianGuy schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 08:24:
Zijn er mensen die iets hebben kunnen bestellen bij de SBB FE drops? Ik weet dat ze snel weg waren maar dit was 3x binnen 1 minuut. Normaal gesproken duurt het iets langer.
3060ti

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
  • Laatst online: 01-07 19:59
Netjes, ik stond klaar voor die drop. Tegen de tijd dat ik hem in de winkelmand had was die al weg. Of kleine voorraad of SBB wordt tegenwoordig ook gebot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:21
Alle drie geprobeerd. Maar kreeg het product niet in het winkelwagentje. Grrr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevineppo
  • Nu online
3060Ti wird geprüft. Ik had zelfs tijd om naar boven te rennen voor de CC en in te loggen op mobiel, want nadat ik de eerste drops zag dacht ik "nouja, laat maar gaan ik wacht wel tot september ofzo". Maar bij de 3060Ti nam de FOMO het over.

Had wel nog een goedkope usb in m'n mandje, misschien dat dat geholpen heeft.

edit: Bevestigd

28kWh IONIQ, 8kWp O/W, 7kW Panasonic L, Wanas WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyst
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-10-2023
Ik had precies hetzelfde. Bij de 3070ti ben ik nog tot voorbij de verificatie gekomen. En toen werd ie uit m'n mandje gegooid. Had wel aan begin een bug dat ie bij toevoegen zei dat ie niet kon worden toegevoegd, maar hij zat wel in mijn mandje. Bij de andere twee was toevoegen al heel snel niet meer mogelijk. Zo snel soms dat ik denk dat de kaarten eerder als verkocht worden gemarkeerd dan dat men door het bestelproces heen is. Naar boven lopen voor een CC zat er bij echt niet in. Heb max 3-4 seconde verspild en had ook een tweede item in mn winkelmandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevineppo
  • Nu online
Lyst schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 08:58:
[...]

Ik had precies hetzelfde. Bij de 3070ti ben ik nog tot voorbij de verificatie gekomen. En toen werd ie uit m'n mandje gegooid. Had wel aan begin een bug dat ie bij toevoegen zei dat ie niet kon worden toegevoegd, maar hij zat wel in mijn mandje. Bij de andere twee was toevoegen al heel snel niet meer mogelijk. Zo snel soms dat ik denk dat de kaarten eerder als verkocht worden gemarkeerd dan dat men door het bestelproces heen is. Naar boven lopen voor een CC zat er bij echt niet in. Heb max 3-4 seconde verspild en had ook een tweede item in mn winkelmandje.
Had je ook al eerder een bestelling daar geplaatst? Heb ook nog een keer een tijd terug wat sd kaartjes daar besteld.
Heel raar overigens. Ik was wel relatief snel met het hele verhaal, maar heb echt wel een seconde of 30 lopen klungelen met inloggen, CC enz. Ik dacht dat de vraag wat lager was maar blijkbaar dus heel veel mazzel.

28kWh IONIQ, 8kWp O/W, 7kW Panasonic L, Wanas WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:51

lordsnow

I know nothing

Die drops waren vandaag dan wel heel vroeg. Damn. Meestal zijn ze na 10u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyst
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-10-2023
kevineppo schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:12:
[...]

Had je ook al eerder een bestelling daar geplaatst? Heb ook nog een keer een tijd terug wat sd kaartjes daar besteld.
Heel raar overigens. Ik was wel relatief snel met het hele verhaal, maar heb echt wel een seconde of 30 lopen klungelen met inloggen, CC enz. Ik dacht dat de vraag wat lager was maar blijkbaar dus heel veel mazzel.
Nee ik heb daar nog nooit wat besteld. Dit is de 4e drop die ik geprobeerd heb nu en meestal had je veel meer tijd voordat ie uitverkocht was en werd ik vaak pas na CC info invullen eruit gegooid. Zat echt elke seconde te refreshen, ingelogd, met CC info bij de hand. Mocht niet baten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Conroe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:12
3070 kunnen bestellen (wird geprüft). 3080 en 3060 ti waren binnen 30 seconden weg, kreeg ze niet eens in het winkelmandje. Nu maar hopen dat er ook geleverd gaat worden.

Update:
Zojuist bevestigd en verzonden.

[ Voor 4% gewijzigd door Mr.Conroe op 05-05-2022 17:23 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Wat heeft het jullie gekost?

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
463,65 Euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Conroe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:12
575 met verzending (3070).

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkspiderz
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 20-10-2024
Volgens mij is dit forum toch bedoeld om elkaar te helpen, zodat je voor een redelijke prijs een gpu kan kopen. Waarom worden die dan weer hier aangeboden voor absurde prijzen? Zo hou je lekker de markt in stand. In de winkel betaal je teveel, maar op marktplaats en hier precies het zelfde. En weet dat het verleidelijk is, heb namelijk zelf ook een nieuwe pc in elkaar gezet alleen nog geen gpu. Of ik kan iemand leuk 200€ laten verdienen of ik wacht... En dat doe ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Darkspiderz schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 02:52:
Volgens mij is dit forum toch bedoeld om elkaar te helpen, zodat je voor een redelijke prijs een gpu kan kopen. Waarom worden die dan weer hier aangeboden voor absurde prijzen?
V&A op het forum is verboden, dus als het goed is wordt hier niks te koop aangeboden.

De laatste prijzen die hier genoemd worden zijn van de FE drops van gister.

[ Voor 9% gewijzigd door lordsnow op 06-05-2022 03:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnacondaM17xR2
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-09 17:14
vinpower schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 08:27:
Alle drie geprobeerd. Maar kreeg het product niet in het winkelwagentje. Grrr!
Had stiekem gehoopt dat BE ook een drop ging krijgen deze week via LDLC - maar daar blijft het precies stil :/
Drop bij BE is ook al een paar maand geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:44

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

LDLC had deze week wel een drop hoor, alleen niet de kaart die jij wilt waarschijnlijk; De 3080Ti en 3090, en die bakstenen raken niet uitverkocht:

https://www.ldlc.com/fiche/PB30803080.html
https://www.ldlc.com/fiche/PB30903090.html

De rest zou technisch gezien nog kunnen, want LDLC kan nog wel eens droppen op een vrijdagavond rond 21:00

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:36
Ldlc kan deze week nog droppen. Ze hebben eerder op de zaterdagen en zondagen gedropt. Marc is onvoorspelbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opuske
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 22:41
Vanaf vandaag dan toch maar een asus strix 3060 ti gekocht voor 600 euro.

Nog te duur maar kzie ze nie veel meer zakken op moment.

Veel plezier aan iedereen die tich nog wzcht 😭

Xbox Live : Doctor Wodka http://gotxbox.maykel.net/Gamer/Details/24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:57
Met de huidige dollarkoers (1.05) zullen de prijzen eerder gaan stijgen als dalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Opuske schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 01:58:
Klinkt als een goede deal voor zo'n kaart. Ik vermoed tweedehands? Want de nieuwprijzen die ik zie zitten nog ver boven de 700 euro.

Sowieso word ik nou nog niet bepaald omver geblazen door die gigantische prijsdalingen die zogezegd aanstaande waren enkele weken terug. We zijn nog altijd een flinke afstand verwijderd van de adviesprijzen, en de compensatie vanuit de 'Restocked and Reloaded'-campagne van Nvidia blijft zeker ook aan diverse strijkstokken onderweg hangen.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:27
Opuske schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 01:58:

Nog te duur maar kzie ze nie veel meer zakken op moment.

Veel plezier aan iedereen die tich nog wzcht 😭
Gefeliciteerd met je aankoop. Ga er lekker van genieten. Die prijzen gaan voorlopig nog niet zakken.

Ben zelf ook blij dat ik mijn kaart gekocht heb. Ja, was veel te veel geld maar kan er nu wel van genieten. Ben ook blij dat ik voor een 12GB kaart ben gegaan. Met VR knalde ik al over de 10GB heen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kdeboois

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Laatst online: 13:48
kijk dit gaat steeds meer de goeie kant op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:54
MetalSonic schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:52:
[...]

Nog slechts 1 op voorraad. :9B
En weg, hij staat er nu weer voor de te hoge prijs.

Nu maar eens een nieuwe voeding uitzoeken :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PimAalbers
  • Laatst online: 14-09 13:27
Nou ik heb de knoop maar doorgehakt en de PNY 3080 12GB gekocht. als vervanger voor de 1080ti die overleden was helaas. Tijdens VR racen gebruik bijna 11GB aan Vram dus het is een goede keuze geweest. Erg blij met de performance :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloggs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 17:12
De maandelijkse update van 3dcenter.org laat toch weer een kleine daling zien van de gemiddelde prijzen ten opzicht van vorige maand (5%). Nu men de MSRP begint te benaderen vlakt het wel meer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Cloggs schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 08:14:
De maandelijkse update van 3dcenter.org laat toch weer een kleine daling zien van de gemiddelde prijzen ten opzicht van vorige maand (5%). Nu men de MSRP begint te benaderen vlakt het wel meer af.
De voorraad neemt ook nog steeds toe. Ik verwacht dat de neerwaartse prijsdruk toeneemt wanneer de voorraden volledig zijn aangevuld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicotjuuh
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 18-06-2024
Cloggs schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 08:14:
Die update bevestigt ook wel een gevoel dat ik de laatste weken heb. Nvidia heeft 3060ti te veel value gegeven en heeft dus t.o.v. MSRP hoogste relatieve prijs. Dit kun je ook wel terugzien in de pricewatch, waar de prijzen al weken aan het stagneren zijn en sommige modellen even duur of zelfs duurder zijn dan de goedkoopste 3070.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:34
PimAalbers schreef op maandag 9 mei 2022 @ 21:13:
Nou ik heb de knoop maar doorgehakt en de PNY 3080 12GB gekocht. als vervanger voor de 1080ti die overleden was helaas. Tijdens VR racen gebruik bijna 11GB aan Vram dus het is een goede keuze geweest. Erg blij met de performance :)
Is dat effectief verbruik of ook het gecachte gedeelte meegenomen? Hoogstwaarschijnlijk het laatste ;)

Dan nog, zou ik nu ook voor de 12GB gaan hoor, maar er wordt heel vaak vergeten dat er gecacht wordt, wat niet nodig is en dus ook meestal niet eens de 8GB effectief overschreidt.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrapShot
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17-08 23:14
Zogezegd RTX 3080 drop op NBB, maar ik krijg niks te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Degrader
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
3080 drop op NBB, maar lijkt of al uitverkocht of is een fake drop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
TrapShot schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:25:
Zogezegd RTX 3080 drop op NBB, maar ik krijg niks te zien.
Ik had binnen 10 a 15 seconden al direct een lege pagina. Iemand wel gelukt om te bestellen? Leek een fake drop

Edit: inmiddels verdwenen uit telegram ook

[ Voor 10% gewijzigd door stin00 op 10-05-2022 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gladuin
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-09 12:14
Degrader schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:25:
3080 drop op NBB, maar lijkt of al uitverkocht of is een fake drop.
vermoed weer een fake drop, had binnen 15 seconden op de link geklikt en kreeg meteen uups (ook in incognito)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnacondaM17xR2
  • Laatst online: 14-09 17:14
Blisterin_Bull schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 19:01:
LDLC had deze week wel een drop hoor, alleen niet de kaart die jij wilt waarschijnlijk; De 3080Ti en 3090, en die bakstenen raken niet uitverkocht:

https://www.ldlc.com/fiche/PB30803080.html
https://www.ldlc.com/fiche/PB30903090.html

De rest zou technisch gezien nog kunnen, want LDLC kan nog wel eens droppen op een vrijdagavond rond 21:00
klopt de 3080Ti lijkt nog in stock bij LDLC maar die zoek ik helaas niet :)
hoop op een 3060-3060Ti of 3070 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatMind
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-01 16:15
is het niet meer mogelijk om een betaalmethode op te slaan zonder dat je iets besteld zodat het klaar staat bij de volgende drop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
AnacondaM17xR2 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:37:
[...]

klopt de 3080Ti lijkt nog in stock bij LDLC maar die zoek ik helaas niet :)
hoop op een 3060-3060Ti of 3070 :)
Ik aas op de RTX 3080 12GB van Asus Strix of MSI Suprim. Ik heb geduld. Anders wordt het de 4080 mocht het niet lukken.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

GreatMind schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:51:
is het niet meer mogelijk om een betaalmethode op te slaan zonder dat je iets besteld zodat het klaar staat bij de volgende drop?
Volgens mij was dat nooit mogelijk, zonder iets besteld te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemvandenBroek
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17-08 20:58
GreatMind schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:51:
Bij NBB heb ik dat wel voor elkaar gekregen door door te klikken en m'n creditcardgegevens in te vullen. Hij vroeg bij mij nog om definitieve bevestiging, en als je dan terug gaat naar je accountoverzicht zonder door te klikken staat je creditcard ertussen opgeslagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Cryptocrash ongoing! *O* *O*

Kom maar op met al die mining rigs :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
https://www.megekko.nl/pr...Z-TRIO-10G-LHR-Videokaart

MSI 3080 LHR 10G nu al weken achter elkaar "steady" op 1049!

ook bij Alternate 1049
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1758119

Zal wel geen toeval zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
Op Amazon.nl ook €1050.

Mrsp is €800 ofzoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Mandrake466 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 15:45:
Op Amazon.nl ook €1050.

Mrsp is €800 ofzoiets?
Dat is de FE 3080. Is normaal dat de aftermarket modellen duurder zijn alhoewel 250 euro extra voor een stillere versie nog wat pittig is. Ik ben benieuwd of de 3080 10G richting zomer nog zakken onder de 1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
MetalSonic schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 16:45:
[...]

Dat is de FE 3080. Is normaal dat de aftermarket modellen duurder zijn alhoewel 250 euro extra voor een stillere versie nog wat pittig is. Ik ben benieuwd of de 3080 10G richting zomer nog zakken onder de 1.000
Met de huidige dollarkoers? kleine kans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luto
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-08 11:09
519 voor een 3060Ti, flinke drop. https://www.megekko.nl/pr...eakers.net&utm_medium=cpc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystiqu
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-05-2024
Kijk dit begint ergens op te lijken. Hopen dat andere verkopers deze lijn ook volgen. Wellicht is dit de eerste van een serie die profiteert van dat 'hulp programma' wat Nvidia opgezet heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaan1973
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-05-2024
Idd. prima prijs. Vorig jaar zomer voor 600 Euro gehaald. Geen spijt van. Gekke tijden. Zo goedkoop heb ik de 3060TI een tijdlang niet gezien. Prima kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Ondertussen alweer uitverkocht, maar de 3060 Ti is inderdaad een prima kaart. Veel beter dan de gewone 3060. Ook niet zo vreemd, want de 3060 Ti gebruikt dezelfde chip als de 3070 en is eigenlijk een 3070 Lite en niet een opgevoerde 3060.

[ Voor 14% gewijzigd door Ludewig op 13-05-2022 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicotjuuh
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 18-06-2024
Amos_x schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 14:13:
Cryptocrash ongoing! *O* *O*

Kom maar op met al die mining rigs :Y)
Nee, nee, geen rigs he ;) zijn allemaal kaarten waar "alleen op is gegamed" _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Nicotjuuh schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 22:20:
[...]

Nee, nee, geen rigs he ;) zijn allemaal kaarten waar "alleen op is gegamed" _O-
Door een oud omatje. "Alleen Wordfeud."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:10
Voor de mensen die nog voor een leuk prijsje een 3080 op de kop willen tikken voor € 879,- + verzendkosten;

https://www.notebooksbill...50-4172-9daa-b3eb8c406e98

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Laatst online: 15-09 19:07

Gamer

mobile

Ik heb het gevoel dat de markt nu overspoeld wordt met kaartjes, maar er nog weinig afname is.
Megekko heeft een enorme voorraad, maar dagelijks gaan er maar een paar weg, en dan nog de 3060 series het meeste.

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:23
Gamer schreef op maandag 16 mei 2022 @ 17:16:
Ik heb het gevoel dat de markt nu overspoeld wordt met kaartjes, maar er nog weinig afname is.
Megekko heeft een enorme voorraad, maar dagelijks gaan er maar een paar weg, en dan nog de 3060 series het meeste.
Voorraad lijkt al weken goed op orde nu, en ook bij een "scherpe aanbieding" zijn ze niet meer binnen een paar seconden uitverkocht.

Verkoopcijfers weet ik niet, maar zie prijzen ook niet meer dalen verder? Dus blijkbaar raken ze nog genoeg kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
meljor schreef op maandag 16 mei 2022 @ 19:31:
[...]Verkoopcijfers weet ik niet, maar zie prijzen ook niet meer dalen verder? Dus blijkbaar raken ze nog genoeg kwijt.
De prijsdalingen van de afgelopen tijd werden voor een groot deel gecompenseerd door een sterke dollar. In de VS zijn ze nu een stuk blijer dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:35
Gamer schreef op maandag 16 mei 2022 @ 17:16:
Ik wacht nog steeds lagere prijzen af, en wat de 4000 serie gaat doen natuurlijk.
Het is zo erg dat mn desktop nu zonder GPU staat en ik maar wat game op mn 2060 laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:43

Skyline GT-R

RB26DETT

Mitchelll010 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 07:56:
[...]

Ik wacht nog steeds lagere prijzen af, en wat de 4000 serie gaat doen natuurlijk.
Het is zo erg dat mn desktop nu zonder GPU staat en ik maar wat game op mn 2060 laptop.
Ik snap je volledig met de RTX 4000 reeks die er volgens de geruchten snel aankomt, maar zo kan je mogelijks nog heel lang wachten. Over de RTX 4000 reeks is nog niet veel geweten behalve dan dat die een hoog TDP zal hebben. Over de prijs en beschikbaarheid is nog niets geweten, maar ik zou daar niet te hoopvol op zijn.. Een RTX 4080 verwacht ik niet aan 719EUR MSRP.

Je kan vandaag al een RTX 3060 Ti kopen voor schappelijke prijzen en dan ben je toch vertrokken met je desktop. En dan kan je nog zien wat je doet eens de RTX 4000 kaarten er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sma11e
  • Laatst online: 02-07 21:39
Volgens de laatste leaks zou de 40-serie midden juli uitkomen. Of dit dan ook in Europa zal zijn dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Populaire Gigabyte nu 1150, de 12G variant
https://www.megekko.nl/pr...-GAMING-OC-12G-Videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:48
Ik dacht even de mooiste deal te zien op tweakers:

pricewatch: Gigabyte GeForce RTX 3070 Ti GAMING OC 8G voor maar € 309,76

Kijk je de link erachter, staat het voor een Intel rack toebehoren. Mijn teleurstelling was groot. :o

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
mhindrik schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:59:
Ik dacht even de mooiste deal te zien op tweakers:

pricewatch: Gigabyte GeForce RTX 3070 Ti GAMING OC 8G voor maar € 309,76

Kijk je de link erachter, staat het voor een Intel rack toebehoren. Mijn teleurstelling was groot. :o
Als je een 3070 zoekt is dit wellicht wat voor je, onder de 800 euro, betaalde je half jaar tot jaar geleden nog 1300 tot 1400 voor

nu 770. ti verbruikt vooral veel meer en is nauwelijks sneller. Alternatief is natuurlijk gaan voor de 3060 ti

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
MetalSonic schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:42:
[...]

Als je een 3070 zoekt is dit wellicht wat voor je, onder de 800 euro, betaalde je half jaar tot jaar geleden nog 1300 tot 1400 voor

nu 770. ti verbruikt vooral veel meer en is nauwelijks sneller. Alternatief is natuurlijk gaan voor de 3060 ti
Of deze https://www.alternate.nl/html/product/1803746

679 euro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Skyline GT-R schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:05:
[...]
Je kan vandaag al een RTX 3060 Ti kopen voor schappelijke prijzen en dan ben je toch vertrokken met je desktop. En dan kan je nog zien wat je doet eens de RTX 4000 kaarten er zijn.
Het is maar wat je schappelijk noemt. De 3060 Ti is nog steeds ruim boven de al verhoogde MSRP van 439 euro, terwijl je normaliter richting het einde van een generatie prijzen onder MSRP zou zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:43

Skyline GT-R

RB26DETT

Ludewig schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 12:14:
[...]

Het is maar wat je schappelijk noemt. De 3060 Ti is nog steeds ruim boven de al verhoogde MSRP van 439 euro, terwijl je normaliter richting het einde van een generatie prijzen onder MSRP zou zien.
Dat klopt wat je zegt, maar een RTX 3060 Ti heeft nooit echt aan MSRP beschikbaar gestaan, op een MSI Ventus 2X kaart na dan. Megekko had de Asus TUF RTX 3060 Ti OC voor 529EUR in december 2020. Ondertussen komen de prijzen van de RTX 3060 Ti weer onder de 600EUR, iets wat ik schappelijk vind gezien de hele situatie de voorbije 18 maanden.

Dat gezegd hebbende blijft 600EUR voor een RTX 3060 Ti reeks kaart nog steeds heel duur. Zeker zo laat in de levenscyclus..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Dat klopt wat je zegt, maar een RTX 3060 Ti heeft nooit echt aan MSRP beschikbaar gestaan
De 3000 serie is stapsgewijs geïntroduceerd, waarbij sommige van die kaarten vlak voor de crisis kwamen en kort beschikbaar waren voor de MSRP (zoals de 3080), terwijl andere kaarten aan het begin van de crisis kwamen met een MSRP die niet meer paste bij de markt. En sommige kaarten kwamen laat en hebben een extreem hoge MSRP gekregen (zoals de 3080 Ti).

Uiteindelijk is de MSRP ook niet zo relevant voor het beoordelen van de prijs/prestatie-verhouding. Feit is dat de prijzen nog steeds overduidelijk erg hoog zijn vergeleken met voor de crisis, zo kost een 1660 Super nog steeds zo'n 100 euro meer dan voor de crisis, dus de prijs/prestatie-verhouding is nog steeds slechter dan vroeger en niet beter.

Ondertussen blijft er steeds meer te hopen over:
- Een terugval van de dollar (al is de trend al lange tijd niet goed)
- Proof of Stake van Ethereum en een massale verkoop van mining-kaarten (voortgang lijkt op zich goed, ze hebben wederom besloten om de difficulty bomb niet uit te stellen omdat ze in theorie nog op tijd klaar kunnen zijn).
- Veel hogere productie van de volgende generatie (al zijn de productiekosten hoger, dus echt laag zullen de prijzen niet worden, zelfs bij overaanbod)
- Een goede generatie van AMD
- Intel Arc
- Dat minder mensen gaan gamen en ze weer buiten gaan spelen en zo
- Dat China ophoudt met het hun lockdowns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NasusGladio
  • Laatst online: 13-06-2024
RTX 4000 staat voor de deur. Begin Q3. Dus dit is allemaal gewoon nog duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
NasusGladio schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:29:
RTX 4000 zal nog duurder worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schumi1986
NasusGladio schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:29:
Ik denk dat de prijs eigenlijk te langzaam zakt, de fabrieken staan nog maximaal 3000 serie kaarten te stampen en ondertussen neemt de consument de afwachtende houding aan vanwege de hoge prijs en de 4000 serie. Geen wonder dat Nvidia de winkels compenseert om de prijs wat naar beneden te krijgen er zijn dadelijk gigantisch veel 3000 serie kaarten over

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
stylezzz schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:41:
[...]

RTX 4000 zal nog duurder worden.
Dat weten we ondertussen wel, maar de adviesprijs van de 3000 serie ligt bij iedereen nog vers in het geheugen en veel mensen willen nu eenmaal niet ver boven MRSP betalen.

Ook al zal de MRSP prijs van de 4000 (veel)hoger liggen, zolang deze dicht bij de MRSP prijs verkocht zal worden zijn meer mensen geneigd een hogere prijs te betalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
schumi1986 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:46:
[...]

Dat weten we ondertussen wel, maar de adviesprijs van de 3000 serie ligt bij iedereen nog vers in het geheugen en veel mensen willen nu eenmaal niet ver boven MRSP betalen.

Ook al zal de MRSP prijs van de 4000 (veel)hoger liggen, zolang deze dicht bij de MRSP prijs verkocht zal worden zijn meer mensen geneigd een hogere prijs te betalen.
True true... Maar ik denk dat we met zijn allen wel aan nvidia hebben laten zien dat we best een aardig bedrag voor een videokaart over hebben de laatste jaren. We zullen zien of RTX 4000 een succes word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
schumi1986 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:46:
[...]

Zoals hierboven al staat. Veel mensen betalen fors voor een nieuw hardware speeltje. We hebben een periode gehad dat er veel consumenten waren die 1500 voor een 3070 betaalden of zelfs 2.000 voor een 3080.

Zal ook afhangen van de ETH/ bitcoin (mining) als je de uitgave met een paar maanden heb terug verdiend, tja waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloggs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 17:12
MetalSonic schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 16:22:
[...]

Zoals hierboven al staat. Veel mensen betalen fors voor een nieuw hardware speeltje. We hebben een periode gehad dat er veel consumenten waren die 1500 voor een 3070 betaalden of zelfs 2.000 voor een 3080.

Zal ook afhangen van de ETH/ bitcoin (mining) als je de uitgave met een paar maanden heb terug verdiend, tja waarom niet?
Wat denk je van die voorraden 30 series kaarten die nog op de plank liggen. Gaan winkels die onder aankoop prijzen verkopen of gaat men die zonder marge aanbieden en gooien ze flink wat marge of de 40 series kaarten. En dan heb je ook nog Intel waar niemand van weet wat er nu wanneer gaat uitkomen tegen welke prijzen.

Het gaat hoe dan ook een interessant derde kwartaal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smit260
Maandje of 2 terug was de MSI Suprim 3080 10GB nog voor 950 te koop… enigzins spijt dat ik niet toegeslagen heb…
Pagina: 1 ... 621 ... 629 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
Beschikbaarheid is te vinden in https://docs.google.com/s...2_DWk4/edit#gid=712726851 (niet meer up-to-date)

reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord