[NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 620 ... 629 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 38 producten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stokertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-07 12:35
Bedankt voor de toelichting. Zojuist besteld!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 00:00
boot123 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:41:
[...]

Als je diverse youtube video's bekijkt scoren de FE edities beduidend slechter dan de overige merken.
Wel opletten, want deze statement is zeker geen universele waarheid. Ik heb een aantal modellen gehad en getest, zo deed een 3080 FE het op vlak van koeling (vooral geheugen) bijvoorbeeld absoluut een stuk beter dan de Gigabyte 3080 Gaming OC die ik gehad heb, en zelfs een Aorus was (is?) op dat vlak niet heel top.

FE's zullen er gemiddeld gezien wat onder zitten, maar ze zijn niet slechter dan "de" overige merken - wel dan "sommige" overige merken, en ook weer beter dan sommige andere merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:43
MatthiasDS schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:26:
[...]

Wel opletten, want deze statement is zeker geen universele waarheid. Ik heb een aantal modellen gehad en getest, zo deed een 3080 FE het op vlak van koeling (vooral geheugen) bijvoorbeeld absoluut een stuk beter dan de Gigabyte 3080 Gaming OC die ik gehad heb, en zelfs een Aorus was (is?) op dat vlak niet heel top.

FE's zullen er gemiddeld gezien wat onder zitten, maar ze zijn niet slechter dan "de" overige merken - wel dan "sommige" overige merken, en ook weer beter dan sommige andere merken.
YouTube: Which RTX 3080 to BUY and AVOID! 55 Cards Compared! Asus, EVGA, Giga...
Dit laat wel beetje zien wat de plussen en minnen zijn van de verschillende variaties.
Sommige hebben geen power cap etc.
Deze lijst is er ook van de 3070 en die komt aardig overeen, dus ik denk dat je die lijn wel door kan trekken naar 3060 etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18:09

ParaWM

Pro Prutser

MatthiasDS schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:26:
[.Als je diverse youtube video's bekijkt scoren de FE edities beduidend slechter dan de overige merken.]

Inderdaad valt erg mee. FE's hebben een goede VRM en fatsoenlijke power limit. Zeker na een re-pad om het geheugen 15C terug te schroeven is het een fijn kaartje. Je moet wel een beetje goede airflow hebben. Tijd terug wat testjes mee gedaan. Met de GPU fans op 55% is hij bijna onhoorbaar en zijn de temps meer dan acceptabel. Ja, betere kaarten zullen misschien 5-7C koeler zijn, maar wat maakt dat eigenlijk uit. Je overklok zal er niet door worden beperkt. Dat is meer silicon lottery. Dit is een 3080 Ti.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/evZrZx5h.jpg

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acteonis
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 00:05
kneusteun schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:42:
[...]

YouTube: Which RTX 3080 to BUY and AVOID! 55 Cards Compared! Asus, EVGA, Giga...
Dit laat wel beetje zien wat de plussen en minnen zijn van de verschillende variaties.
Sommige hebben geen power cap etc.
Deze lijst is er ook van de 3070 en die komt aardig overeen, dus ik denk dat je die lijn wel door kan trekken naar 3060 etc.
Het is zeker interessant, maar wel belangrijk om erbij te vermelden dat het perspectief van deze reviewer overklokken is. Hij beoordeelt kaarten met name hoog als er veel ruimte is om te overklokken.

Wanneer je dus van plan bent om de kaart te draaien zoals ie is, dan lees ik best positieve verhalen over de FE kaarten. Bedenk je namelijk ook dat als je gaat overklokken, je (veel) meer energie verbruikt en dus ook meer warmte genereert. Dat moet afgevoerd worden en is dus zeker niet alleen afhankelijk van de fan op de kaart, maar bijvoorbeeld ook van de luchtstroom in je kast.

Is dat een open deur, vast, maar mijn punt is vooral dat praten over 'slechte' en 'goede' kaarten volgens mij alleen relevant is binnen de context van je systeem, budget en gebruik.

Met andere woorden, als je de FE voor een goede prijs kunt krijgen, kun je die ook zonder mods prima kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Acteonis schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:22:
[...]
Het is zeker interessant, maar wel belangrijk om erbij te vermelden dat het perspectief van deze reviewer overklokken is. Hij beoordeelt kaarten met name hoog als er veel ruimte is om te overklokken.
[...]
Bedenk je namelijk ook dat als je gaat overklokken, je (veel) meer energie verbruikt en dus ook meer warmte genereert.
Inderdaad. Zeker met de huidige stroomprijzen is het een nogal dure grap voor relatief weinig extra snelheid. Het lijkt gratis omdat je extra performance uit de kaart haalt zonder een duurdere kaart te hoeven kopen, maar je betaalt via de stroomrekening. Daarnaast kan het erg oncomfortabel worden om zoveel hitte te genereren, met name in de zomer. En de fans moeten harder draaien en dat vinden veel mensen (of je familie) niet zo prettig.

Er zijn 3 aspecten het meest belangrijk voor overklokken:
- Koelcapaciteit (kan de kaart de warmte makkelijk kwijtraken)
- Power limit (hoeveel stroom mag de kaart gebruiken van de bios)
- VRM kwaliteit (hoeveel stroom kan de kaart gebruiken zonder problemen)

De laatste twee zijn niet zo boeiend als je niet overklokt, maar de koelcapaciteit dan weer wel. Een kleine heatsink of weinig fans betekent dat je fans hard moeten draaien, wat zorgt voor lawaai. Nu is de koeling van de FE kaarten helemaal niet zo slecht en van sommige kaarten zelfs heel goed. Ik zou me eerder zorgen maken om de echte budget kaartjes, waar sommigen nogal matige koeling gebruiken (al kan dat erg verschillen bij de budget kaartjes, dus reviews lezen!).

De huidige kaarten zijn relatief hoog geclocked, waardoor overclocken niet het meest interessant is, omdat ze standaard al vrij heet draaien en je dus erg snel gaat thermal throttelen. Dus dan moet je daar al snel iets gaan doen. Bij veel kaarten zijn de thermal pads niet zo goed en kun je een flinke verbetering krijgen door die te vervangen, maar dat is een werkje, kost extra geld, is het einde van je garantie, heeft risico's, etc.

Voor mij is het veel interessanter om te undervolten en eventueel de fan curve te tunen. Een undervolt is zolang je GPU het trekt heel prettig: minder stroomverbruik, minder warmte (dus stiller & je kaart gaat langer mee) en minder snel last van thermal throttelen. De fan curve is heel persoonlijk. Sommige mensen hebben liever een kaart die zo lang mogelijk erg stil is en dan keihard opschaalt, terwijl anderen liever een erg graduele fan curve hebben, zodat je de fan niet steeds hoort versnellen en vertragen.

Hiervoor heb je ook geen dure kaart nodig met een erg goede VRM en hoge power limit. Ik zou zelf liever gaan voor een budget of mid-end kaart die aardige reviews krijgt van niet-overklokkers. De FE zijn een goede optie, al lijken die niet zoveel meer geleverd te worden, maar ook Zotac en Inno3D maken best redelijk spul voor niet-overklokkers (maar nogmaals, met name aan de onderkant van de markt kunnen de verschillen erg groot zijn, ook bij verschillende producten van dezelfde fabrikant, dus ik zou altijd de reviews lezen van die specifieke kaart).

En bij Nvidia kaarten altijd gewoon MSI afterburner gebruiken en zo min mogelijk de software van de fabrikant gebruiken, want zelfs de vrij dure fabrikanten leveren vaak slechte software.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smit260
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-10-2024
MSI Gaming 3080 10 GB nu voor 999 euro bij Alternate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:31
Smit260 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:48:
MSI Gaming 3080 10 GB nu voor 999 euro bij Alternate.
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1758119

En hier de link, nu nog op voorraad :)

Bij Megekko 1049..... Fijn dat deze nu al wat langer voor een acceptabele prijs te koop is

ongeveer 200 euro meer en je kan nog overwegen om voor de 12 gig te gaan
https://www.sicomputers.n...-gb-gddr6x-id-839897.html

ruwweg 100 euro per gig, ik vind het veel maar wie ben ik

[ Voor 23% gewijzigd door MetalSonic op 20-04-2022 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiVM
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-08 20:02
MetalSonic schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:52:
[...]
ongeveer 200 euro meer en je kan nog overwegen om voor de 12 gig te gaan
https://www.sicomputers.n...-gb-gddr6x-id-839897.html
Let op, want korting is enkel geldig op de voorraad van SiComputers zelf! Er is op dit moment nog maar 1 kaart in voorraad bij SiComputers zelf en 5+ bij de leverancier!

Dergelijke praktijken zouden niet mogen. Hoe ben je nu als klant zeker dat je nog net diegene zult hebben die in voorraad is bij SiComputers zelf?! Echter kunnen ze moeilijk plots een bijbetaling vragen als je toch een kaart van de leverancier zou krijgen... althans, ik zou toch denken dat ze zo iets niet zouden kunnen/mogen doen... (?)

Of is dit eerder een soort van verkoopstrukje om je snel te laten beslissen en dus snel te doen kopen, maar dat het uiteindelijk niets uitmaakt welke kaart je nu gaat krijgen... ?

[ Voor 10% gewijzigd door MattiVM op 20-04-2022 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
MattiVM schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:12:
[...]

Let op, want korting is enkel geldig op de voorraad van SiComputers zelf! Er is op dit moment nog maar 1 kaart in voorraad bij SiComputers zelf en 5+ bij de leverancier!

Dergelijke praktijken zouden niet mogen. Hoe ben je nu als klant zeker dat je nog net diegene zult hebben die in voorraad is bij SiComputers zelf?! Echter kunnen ze moeilijk plots een bijbetaling vragen als je toch een kaart van de leverancier zou krijgen... althans, ik zou toch denken dat ze zo iets niet zouden kunnen/mogen doen... (?)

Of is dit eerder een soort van verkoopstrukje om je snel te laten beslissen en dus snel te doen kopen, maar dat het uiteindelijk niets uitmaakt welke kaart je nu gaat krijgen... ?
Volgens mij hebben we deze discussie al eens gehad. Winkel mag best andere prijzen hanteren voor wat ze zelf in voorraad hebben en voor daarbuiten. Als je gaat afrekenen zie je wat je gaat betalen. Dan kan je altijd nog je order intrekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Ludewig schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:16:
[...]

Inderdaad. Zeker met de huidige stroomprijzen is het een nogal dure grap voor relatief weinig extra snelheid. Het lijkt gratis omdat je extra performance uit de kaart haalt zonder een duurdere kaart te hoeven kopen, maar je betaalt via de stroomrekening. Daarnaast kan het erg oncomfortabel worden om zoveel hitte te genereren, met name in de zomer. En de fans moeten harder draaien en dat vinden veel mensen (of je familie) niet zo prettig.

Er zijn 3 aspecten het meest belangrijk voor overklokken:
- Koelcapaciteit (kan de kaart de warmte makkelijk kwijtraken)
- Power limit (hoeveel stroom mag de kaart gebruiken van de bios)
- VRM kwaliteit (hoeveel stroom kan de kaart gebruiken zonder problemen)

De laatste twee zijn niet zo boeiend als je niet overklokt, maar de koelcapaciteit dan weer wel. Een kleine heatsink of weinig fans betekent dat je fans hard moeten draaien, wat zorgt voor lawaai. Nu is de koeling van de FE kaarten helemaal niet zo slecht en van sommige kaarten zelfs heel goed. Ik zou me eerder zorgen maken om de echte budget kaartjes, waar sommigen nogal matige koeling gebruiken (al kan dat erg verschillen bij de budget kaartjes, dus reviews lezen!).

De huidige kaarten zijn relatief hoog geclocked, waardoor overclocken niet het meest interessant is, omdat ze standaard al vrij heet draaien en je dus erg snel gaat thermal throttelen. Dus dan moet je daar al snel iets gaan doen. Bij veel kaarten zijn de thermal pads niet zo goed en kun je een flinke verbetering krijgen door die te vervangen, maar dat is een werkje, kost extra geld, is het einde van je garantie, heeft risico's, etc.

Voor mij is het veel interessanter om te undervolten en eventueel de fan curve te tunen. Een undervolt is zolang je GPU het trekt heel prettig: minder stroomverbruik, minder warmte (dus stiller & je kaart gaat langer mee) en minder snel last van thermal throttelen. De fan curve is heel persoonlijk. Sommige mensen hebben liever een kaart die zo lang mogelijk erg stil is en dan keihard opschaalt, terwijl anderen liever een erg graduele fan curve hebben, zodat je de fan niet steeds hoort versnellen en vertragen.

Hiervoor heb je ook geen dure kaart nodig met een erg goede VRM en hoge power limit. Ik zou zelf liever gaan voor een budget of mid-end kaart die aardige reviews krijgt van niet-overklokkers. De FE zijn een goede optie, al lijken die niet zoveel meer geleverd te worden, maar ook Zotac en Inno3D maken best redelijk spul voor niet-overklokkers (maar nogmaals, met name aan de onderkant van de markt kunnen de verschillen erg groot zijn, ook bij verschillende producten van dezelfde variant, dus ik zou altijd de reviews lezen van die specifieke kaart).

En bij Nvidia kaarten altijd gewoon MSI afterburner gebruiken en zo min mogelijk de software van de fabrikant gebruiken, want zelfs de vrij dure fabrikanten leveren vaak slechte software.
Undervolten is deze generatie bijna voor iedereen interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiVM
Ik heb de indruk dat veel mensen toch nog geen interesse hebben in een 3080 10GB (MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR) voor €990 of een 3080 12GB (MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G LHR) voor €1190.

Persoonlijk vind ik het ook nog te veel (als je weet dat de FE €760). Als het ongeveer €820 en €920 zou zijn, dan zou ik er pas aan denken om eentje te kopen.

Of misschien zit iedereen nu op de tanden te bijten in de hoop dat ze in de nabije toekomst nog enorm gaan zakken. En dat dus dan pas iedereen zal toeslaan...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:35
MattiVM schreef op donderdag 21 april 2022 @ 12:25:
Ik heb de indruk dat veel mensen toch nog geen interesse hebben in een 3080 10GB (MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR) voor €990 of een 3080 12GB (MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G LHR) voor €1190.

Persoonlijk vind ik het ook nog te veel (als je weet dat de FE €760). Als het ongeveer €820 en €920 zou zijn, dan zou ik er pas aan denken om eentje te kopen.

Of misschien zit iedereen nu op de tanden te bijten in de hoop dat ze in de nabije toekomst nog enorm gaan zakken. En dat dus dan pas iedereen zal toeslaan...
Het gros gaat lekker genieten van de lente/zomer en gezien er geen grote game releases de komende tijd zijn zullen velen hun pc grotendeels vaarwel zeggen tot september/oktober :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MattiVM
schumi1986 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:05:
[...]

Het gros gaat lekker genieten van de lente/zomer en gezien er geen grote game releases de komende tijd zijn zullen velen hun pc grotendeels vaarwel zeggen tot september/oktober :)
Zo had ik er nog niet over nagedacht. Er is inderdaad zo goed als niets interessants meer op komst (voor de PC) tot ongeveer september...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloggs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 17:12
3dcenter.org ziet de daling van de prijzen van Nvidia kaarten wat afzwakken.

Ja. Het is weinig zinvol om nu een anderhalf jaar oude kaart te gaan kopen tegen een premium prijs tenzij je oude kaart stuk gaat ofzo. Eind van het jaar met de release van Starfield en de nieuwe kaarten van Intel/AMD/Nvidia op de markt zal de interesse wel weer gaan toenemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:46
schumi1986 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:05:
[...]

Dit is in ieder geval wel mijn plan! Lekker buiten zijn, en als het weer regenachtig weer wordt en guurder wordt, lekker in de herfst een nieuwe upgrade doen. Tot die tijd ook lekker sparen voor nieuwe onderdelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic

Denk dat het grote verschil is dat particulieren niet meer zo makkelijk snel veel geld binnen harken met een high end gpu via mining. Langzaam aan worden gpu's steeds weer meer het product van gamers en grafische bewerkers. En die groep is veel kleiner dan de groep die geld (wilde) verdienen met kaarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:27

Wachten is prima en een eigen keuze.

Ik zie die prijzen voorlopig nog niet dalen. ASML kan niet meer aanslepen zoveel vraag is er. China in lockdown voorlopig. Zelfs in de meubelbranch moet je 4 tot 8 maanden wachten op je spullen. Ook in de keukenbranch is het drama met sommige merken apparatuur. Ergens gelezen dat men verwacht dat deze ellende nog tot 2025 doorgaat. Gooi daar nog even een mega inflatie er tegen aan en je zult nooit meer een x080 voor 800 euro zien.

Zelf zie ik mijn kaart niet meer bewegen mbt prijs. Asus strix 3080 12GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20:28

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

MattiVM schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:11:
[...]

Zo had ik er nog niet over nagedacht. Er is inderdaad zo goed als niets interessants meer op komst (voor de PC) tot ongeveer september...
Sniper Elite 5 :)
maar iedereen vergelijkt nu mbt de prijs van de FE maar dat is LHR vs non LHR vergelijken niet helemaal fair...

Signature uploaded in 3. 2. connection interrupted. Try again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boot123
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-09 14:27
ColdStone schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:34:
[...]

Sniper Elite 5 :)
maar iedereen vergelijkt nu mbt de prijs van de FE maar dat is LHR vs non LHR vergelijken niet helemaal fair...
Ach, wat maakt het uit voor gaming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:05
Heeft iemand een idee of en wanneer de nVidia FE kaarten droppen? Bij AMD is het netjes elke donderdag maar bij nVidia heb ik nog niks gezien.

Ivm beperkte ruimte in mijn kast ben ik vrijwel veroordeeld tot FE kaarten. Met kort PCB icm waterkoeling past het dan allemaal net...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

boot123 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 16:49:
[...]

Ach, wat maakt het uit voor gaming?
voor gaming niks, maar prijs voor non-lhr wordt ook door miners beïnvloed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuunlan01
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 31-08 08:41
ColdStone schreef op donderdag 21 april 2022 @ 18:23:
[...]

voor gaming niks, maar prijs voor non-lhr wordt ook door miners beïnvloed
Alleen voor Etherium (en ethash varianten) en aangezien eth2.0 voor de deur staat speelt dat argument imho niet meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Op alternate.be zie ik een pagina met de 'restocked and reloaded' actie van Nvidia. (marketinggeld gebruiken om de prijzen bij retailers te drukken), op de alternate.nl pagina niet. Wat zou de criteria zijn van bepaalde retailers om wel en niet mee te doen?

Indien te hoog ingekocht wel de actie voeren. Indien "correct" ingekocht (of in kleine hoeveelheden die snel roteren), niet aan het programma deelnemen. Zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Kuunlan01 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 19:34:
[...]

Alleen voor Etherium (en ethash varianten) en aangezien eth2.0 voor de deur staat speelt dat argument imho niet meer mee.
True.. maar wel al regelmatig uitgesteld. onzekerheid is killing.. tzt zou dit wel veranderen inderdaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zie dat ze nog steeds 739 vragen voor een TUF Gaming 3060 Ti

https://www.megekko.nl/pr...I-8G-V2-GAMING-Videokaart

Dat is net een tientje goedkoper dan eind zomer 2021, weet dat ie heel even goedkoop te krijgen was bij CoolBlue, maar dat geeft toch wel aan dat de 3060 Ti qua prijs aardig goed zat (vraag/aanbod), maar die 3070 en 3080 en de Ti versies daarvan lang veel en veel te duur waren. Die zijn echt snel en veel gezakt.

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
JDx schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 09:56:

Dat is net een tientje goedkoper dan eind zomer 2021, weet dat ie heel even goedkoop te krijgen was bij CoolBlue, maar dat geeft toch wel aan dat de 3060 Ti qua prijs aardig goed zat (vraag/aanbod), maar die 3070 en 3080 en de Ti versies daarvan lang veel en veel te duur waren. Die zijn echt snel en veel gezakt.
Aan de andere kant vind ik dat deze eigenlijk gewoon te duur staat nu, zeker als je ziet dat je een ASUS 3070 TUF Gaming of een Gigabyte Aorus 3070 voor weinig meer kan krijgen.

Ook een 3080 voor minder dan €1000 zou ik eerder overwegen dan een 3060 Ti voor €740.

Ik heb vorig jaar wel nog eens een EVGA 3060 Ti FTW3 Ultra voor 599 kunnen kopen, dat vind ik dan wel al correcter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MatthiasDS schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 11:55:
[...]

Aan de andere kant vind ik dat deze eigenlijk gewoon te duur staat nu, zeker als je ziet dat je een ASUS 3070 TUF Gaming of een Gigabyte Aorus 3070 voor weinig meer kan krijgen.

Ook een 3080 voor minder dan €1000 zou ik eerder overwegen dan een 3060 Ti voor €740.

Ik heb vorig jaar wel nog eens een EVGA 3060 Ti FTW3 Ultra voor 599 kunnen kopen, dat vind ik dan wel al correcter.
Klopt ook en voor 599 heb je nu ook wel een prima 3060 Ti, maar keek even naar deze omdat ik die heb en weet wat ie toen kostte. Als ik nu in de markt zou zijn voor die specifieke kaart ging ik voor deze

https://www.megekko.nl/pr...-O8G-V2-GAMING-Videokaart

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MattiVM
JDx schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 09:56:

Daar ben ik het niet mee eens. Het is in mijn ogen niet dat wanneer er een enorme vraag en schaarste geweest is en de prijzen toen enorm hoog waren en nu niet direct dalen, dat we dan plots zouden kunnen zeggen dat die hoge prijzen toch "aardig goed" waren en ook nog steeds zijn.
De 3080 en Ti zijn inderdaad sneller en veel meer gezakt, maar wie zegt dat diezelfde daling er ook niet aankomt voor de 3060Ti?

€739 voor een kaart die volgens Nvidia een MSRP had van €420... dat noem ik toch niet "aardig goed"... maakt niet uit of dat voor, tijdens of na een moeilijke periode is.

Als een winkel dus beslist om bv. 3x de werkelijke prijs voor een bepaald product te vragen en uiteindelijk zijn prijzen nooit laat zakken, dat het dan plots een "aardig goede" prijs is?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MattiVM schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 12:22:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens. Het is in mijn ogen niet dat wanneer er een enorme vraag en schaarste geweest is en de prijzen toen enorm hoog waren en nu niet direct dalen, dat we dan plots zouden kunnen zeggen dat die hoge prijzen toch "aardig goed" waren en ook nog steeds zijn.
De 3080 en Ti zijn inderdaad sneller en veel meer gezakt, maar wie zegt dat diezelfde daling er ook niet aankomt voor de 3060Ti?

€739 voor een kaart die volgens Nvidia een MSRP had van €420... dat noem ik toch niet "aardig goed"... maakt niet uit of dat voor, tijdens of na een moeilijke periode is.

Als een winkel dus beslist om bv. 3x de werkelijke prijs voor een bepaald product te vragen en uiteindelijk zijn prijzen nooit laat zakken, dat het dan plots een "aardig goede" prijs is?!
Het is helemaal geen goede prijs, maar qua vraag en aanbod en marktwerking zat deze redelijk op de juiste plek, hij werd alsnog aardig veel gekocht, voor de 3080 wachtte men vaak langer en de 3070 Ti was al helemaal niet interessant.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stylezzz
Het probleem is dat die 'werkelijke prijs' al bijna 2 jaar oud is en de wereld sindsdien compleet veranderd is. Transporttarieven sky-high, chiptekorten, grondstoffen sky-high. Maakt het allemaal lastig om op dit moment vast te stellen of dat een prijs billijk is.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Akemi
Nou ik ben klaar met wachten. Ik heb er maar een klap op gegeven.

https://www.sicomputers.n...-gb-gddr6x-id-841558.html

Ik ga straks genieten van mijn kaart. Voornamelijk in VR met mijn quest 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Akemi schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 15:10:

https://www.sicomputers.n...-gb-gddr6x-id-821358.html

op diezelfde site nu al 985 voor de msi 3080, lijkt van de NL shops de scherpste prijs O+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Akemi
MetalSonic schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 15:17:
[...]

https://www.sicomputers.n...-gb-gddr6x-id-821358.html

op diezelfde site nu al 985 voor de msi 3080, lijkt van de NL shops de scherpste prijs O+
Ook een hele mooie prijs dacht ik zo.

Wilde net effe meer power. Iets wat dicht tegen de 3080Ti performance aan zit. Speel ook geen 4k, helpt ook mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
Akemi schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 15:19:
[...]

Ook een hele mooie prijs dacht ik zo.

Wilde net effe meer power. Iets wat dicht tegen de 3080Ti performance aan zit. Speel ook geen 4k, helpt ook mee.
Ik denk dat je een goede kaart heb gekocht voor dat geld. Veel plezier alvast!

Gezien huidige lockdown in China zegt mijn glazenbol dat kaarten binnenkort eerst weer wat zullen stijgen in prijs voor zij daarna weer zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Laatst online: 21:03
Akemi schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 15:10:

Prijs nu is 1349, hebje dat er ook voor betaald? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 3050 weer in de 200, nog net, dat wel
https://www.notebooksbill...52Bgrafikkarte%252B752676

Dit is geloof ik maar 15 euro boven MSRP.

[ Voor 10% gewijzigd door JDx op 23-04-2022 09:51 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:54
JDx schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 09:50:
De 3050 weer in de 200, nog net, dat wel
https://www.notebooksbill...52Bgrafikkarte%252B752676

Dit is geloof ik maar 15 euro boven MSRP.
299 is toch echt gewoon 300 Euro hoor.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
RubjeMazter schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 23:07:
[...]

Prijs nu is 1349, hebje dat er ook voor betaald? :/
Klopt dat heb ik er ook voor betaald. Hij is al een maand lang deze prijs.

PS: hij is net binnengekomen. Verschil met mijn 1080 m.b.t de grootte van de kaart is nogal ehhhh.... groot.
Jesus wat een monster. Jammer genoeg geen kaarthouder erbij.

[ Voor 25% gewijzigd door Akemi op 23-04-2022 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
kdeboois schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 09:56:
[...]

299 is toch echt gewoon 300 Euro hoor.
Hij bedoelde dat de kaart even te koop was in de 200-300 euro prijsrange. Dat is bij 299 euro net het geval.

En winkels kiezen er juist voor om net een euro lager te gaan zitten dan een rond getal, omdat mensen de neiging hebben om in zulke prijsklasses te denken.

Enfin, de 3050 is een stukje sneller dan de 1660 super en 70 euro duurder dan wat ik voor mijn 1660 super heb betaald kort voor de crisis, dus is het enigszins redelijk, als je net doet alsof het normaal is dat de prijs/prestatie verhouding niet verbeterd.

De kaart is voor deze prijs het overwegen waard voor een nieuwe 1080p build of als vervanging van een kapotte kaart.

Bij NBB is hij nu trouwens uitverkocht.

[ Voor 7% gewijzigd door Ludewig op 23-04-2022 19:47 ]

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01:40
Akemi schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 13:08:
[...]

PS: hij is net binnengekomen. Verschil met mijn 1080 m.b.t de grootte van de kaart is nogal ehhhh.... groot.
Je bent geen kaarthouder nodig met de Strix,deze kaart is namelijk zo verstevigd,dat je geen gpu sag krijgt. Ik heb zelf een 3080 ti strix. Mijn kaart hangt perfect recht.

En deze kaarten zijn zeker monsters :) :), 1 tip nog gebruik een undervolt,scheeld erg veel stroom kaart blijft koeler ( kaart gooit erg veel warmte de case in en gaat aardig wat lawaai maken) en houd veel beter de boost vast.

En is daardoor ook veel stiller

Veel plezier met gamen met deze kaart :) :)

[ Voor 6% gewijzigd door freaky35 op 23-04-2022 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Er staat nu een plus artikel op de homepage over het verlagen van het stroomverbruik met relatief weinig prestatieverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Ludewig schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 13:28:
[...]

Hij bedoelde dat de kaart even te koop was in de 200-300 euro prijsrange. Dat is bij 299 euro net het geval.

En winkels kiezen er juist voor om net een euro lager te gaan zitten dan een rond getal, omdat mensen de neiging hebben om in zulke prijsklasses te denken.

Enfin, de 4050 is een stukje sneller dan de 1660 super en 70 euro duurder dan wat ik voor mijn 1660 super heb betaald kort voor de crisis, dus is het enigszins redelijk, als je net doet alsof het normaal is dat de prijs/prestatie verhouding niet verbeterd.

De kaart is voor deze prijs het overwegen waard voor een nieuwe 1080p build of als vervanging van een kapotte kaart.

Bij NBB is hij nu trouwens uitverkocht.
Hij heeft zichzelf inmiddels gecorrigeerd. Welke 4050 heb jij het over ??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Laatst online: 21:03
Akemi schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 13:08:
[...]

Aah, ik zie nu pas dat het een 12GB betreft IPV een 10GB. Veel plezier er van, heb zelf de 3080 10GB Strix in het wit, ook een massief ding hoor vergeleken met m'n 1080. Heb zelf een verticale gpu bracket, deze ondersteunt hem meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
kdeboois schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 14:40:
[...]

Hij heeft zichzelf inmiddels gecorrigeerd. Welke 4050 heb jij het over ??
Typo. Bedoelde de 3050.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:42
Iemand ervaring met de wachtlijst van EVGA?
Ik sta nu letterlijk 1 jaar op de wachtlijst van EVGA voor een RTX 3060TI.

Het lastige is bij EVGA dat je geen idee hebt wanneer je aan de beurt bent.

Misschien hebben sommigen tweakers ervaring met EVGA, zodat ik een schatting heb van de wachttijd.

[ Voor 20% gewijzigd door Gabriel_Knight op 24-04-2022 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Gabriel_Knight schreef op zondag 24 april 2022 @ 13:13:

Misschien hebben sommigen tweakers ervaring met EVGA, zodat ik een schatting heb van de wachttijd.
Ik heb nog niemand euforisch zien reageren dat ze überhaupt een kaart hebben ontvangen. Soms zie je reactie dat mensen na 1.5 jaar wachten een kaart toegewezen krijgen, maar hem vervolgens niet kunnen bestellen omdat ze niet in de USA wonen..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online

1 jaar is veel te weinig, de wachtlijsten werden al overspoelt in september/oktober 2020. Er staan waarschijnlijk miljoenen mensen in de wachtrij. Ik sta sinds januari 2021 in de wachtrij en maak me geen illusie ooit iets te horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
stin00 schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:02:
[...]

1 jaar is veel te weinig, de wachtlijsten werden al overspoelt in september/oktober 2020. Er staan waarschijnlijk miljoenen mensen in de wachtrij. Ik sta sinds januari 2021 in de wachtrij en maak me geen illusie ooit iets te horen.
Ik stond vanaf december 2020 te wachten voor de step-up en heb vorige maand mijn 3080 ontvangen.

Via het forum zag ik dat het momenteel heel wat sneller ging, dus mensen van 2 maand later (Feb 21’) kregen afgelopen week uitgeleverd, wat zou betekenen dat ze ruim een maand hebben ingelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkforce
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-06 00:48
Ik zit nu net even gedeelte van de berichten terug te lezen weet niet wat ik zie wat voor bedragen er voorbij komen 8)7 niet normaal 0_o
Dat te bedenken dat ik een RTX 3080 Waterforce 10GB AIO van gigabyte voor 1100 euro heb gekocht en vond dat al veel.
En dat bedrijven nog steeds bezig zijn met wachtlijsten van 2020 |:( WAUW
Helemaal omdat je er niet meer mee bezig bent zag ik dit niet aankomen.
Respect voor de mensen die nog steeds geduld hebben met wachten _/-\o_

CPU: Intel core i9 9900k | RAM: 64GB | GPU: RTX 3080 Waterforce | SSD: 2x M.2: Samsung 970 evo plus 1TB & Samsung 860 evo 1TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
sharkforce schreef op zondag 24 april 2022 @ 15:48:
Ik zit nu net even gedeelte van de berichten terug te lezen weet niet wat ik zie wat voor bedragen er voorbij komen 8)7 niet normaal 0_o
Dat te bedenken dat ik een RTX 3080 Waterforce 10GB AIO van gigabyte voor 1100 euro heb gekocht en vond dat al veel.
En dat bedrijven nog steeds bezig zijn met wachtlijsten van 2020 |:( WAUW
Helemaal omdat je er niet meer mee bezig bent zag ik dit niet aankomen.
Respect voor de mensen die nog steeds geduld hebben met wachten _/-\o_
Mijn manier was om op release een 3070 ftw ultra gescoord voor retail, en nu een upgrade gehad waardoor ik dus 900 euro heb betaald voor een 3080 ftw ultra.
Niet verkeerd mijn inziens want heb tijdens het wachten prima kunnen gamen op die 3070.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:43

Skyline GT-R

RB26DETT

Leuke aanbieding voor de Belgen. Een EVGA RTX 3080 12GB FTW3: 1149EUR
https://www.rueducommerce...l?articleOfferId=30415250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsky
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 10:41

Ik heb een week of 2 geleden een mailtje gekregen van ze dat ik mijn 3060ti kon bestellen, maar ik geloof het wel voor deze prijzen en heb er verder niks mee gedaan. Maar er zit wel enige vooruitgang in blijkbaar. Ik heb mij denk ik rond februari ingeschreven (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 22:45
FE drop incoming!! Momenteel 3080Ti te koop.

[ Voor 41% gewijzigd door -ErikE- op 28-04-2022 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:51

lordsnow

I know nothing

3080 Ti - Founders Edition
€1269.00
https://beneluxstockcheck...1f-4a2f-a912-15aa69adf341

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
De 3080 TI (en 3090) zullen wel een tijdje online beschikbaar blijven, niemand wil die meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
stin00 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:09:
De 3080 TI (en 3090) zullen wel een tijdje online beschikbaar blijven, niemand wil die meer :+
wel jammer dat ze beginnen met een kaart die niemand wil. Nu is iedereen wakker en zit te wachten op de kaarten die wel gewild zijn... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
stin00 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:09:
3090 is en blijft relatief goedkoop versus de overige aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
3070 ti :O

Dus inderdaad eerst alle troep kaarten droppen

[ Voor 69% gewijzigd door stin00 op 28-04-2022 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
stin00 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:17:
3070 ti :O

Dus inderdaad eerst alle troep kaarten droppen
3070 TI uitverkocht 8)7 en hij is er weer!

[ Voor 6% gewijzigd door -ErikE- op 28-04-2022 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ben benieuwd of er een normale 3080 gaat droppen.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhartman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
En hij is er nog steeds. Drop op 10:17 en ik kan nu (10:32) nog steeds bestellen.
Iets zegt me dat deze kaarten niet meer zo populair zijn.... maar goed ik wacht wel op de 4xxx versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhartman
  • Niet online
miicker schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:31:
Ben benieuwd of er een normale 3080 gaat droppen.
Alle drops vinden meestal binnen 1 uur plaats, dus fingers crossed :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
bhartman schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:33:
[...]

Alle drops vinden meestal binnen 1 uur plaats, dus fingers crossed :-)
daar is de 3090!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhartman
  • Niet online
En nu de NVIDIA GEFORCE RTX 3090 (€1,649.00) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

RTX 3090 Founders Edition
€1,649.00
https://beneluxstockcheck...0a-41c8-bcf3-4148c065a835

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boot123
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-09 14:27
bhartman schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:32:
[...]

En hij is er nog steeds. Drop op 10:17 en ik kan nu (10:32) nog steeds bestellen.
Iets zegt me dat deze kaarten niet meer zo populair zijn.... maar goed ik wacht wel op de 4xxx versie.
Hier hetzelfde. De 3070ti lijkt niet populair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryanaltena
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 29-08-2023
boot123 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:35:
[...]

Hier hetzelfde. De 3070ti lijkt niet populair.
Bij mij is ie onderhand toch echt uitverkocht hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -ErikE-
bryanaltena schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:36:
[...]

Bij mij is ie onderhand toch echt uitverkocht hoor.
Ja hier ook. Ik probeer voor de 3060Ti te gaan (net als vele anderen waarschijnlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhartman
  • Niet online
And it's gone..... (Dieses Produkt ist leider ausverkauft.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
bhartman schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:37:
[...]

And it's gone..... (Dieses Produkt ist leider ausverkauft.)
Ja iedereen is goed wakker nu en lekker aan het bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

-ErikE- schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:37:
[...]

Ja hier ook. Ik probeer voor de 3060Ti te gaan (net als vele anderen waarschijnlijk).
#MeToo

Of een 3070 desnoods. Wat maar 't eerste dropt.

[ Voor 10% gewijzigd door lordsnow op 28-04-2022 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhartman
  • Niet online
-ErikE- schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:38:
Ja iedereen is goed wakker nu en lekker aan het bestellen...
Dat denk ik ook. Hoop alleen dat er nog een 3080 voorbij gaat komen, maar ben er bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
bhartman schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:39:
[...]

Dat denk ik ook. Hoop alleen dat er nog een 3080 voorbij gaat komen, maar ben er bang voor.
Die komt nog wel, maar zal zeer snel uitverkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhartman
  • Niet online
stin00 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:40:
Die komt nog wel, maar zal zeer snel uitverkopen.
Ik ben bang dat dit het weer was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mystiqu
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-05-2024
Erg jammer dat er zo weinig drops nog zijn, zeker voor de betaalbaardere kaarten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

bhartman schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:59:
[...]

Ik ben bang dat dit het weer was.
Ik hoopte nog op een 3070... De laatste drop was alweer van 28 februari.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• harkodeharker
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 15:58
Op dit moment de goedkoopste 3070 die ik gezien heb in de NL markt....
689 voor een Dual Fan.
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1803746

Ook de triple RTX3070Ti is niet duur:
769 euro.
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1803745

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

harkodeharker schreef op donderdag 28 april 2022 @ 12:28:
Op dit moment de goedkoopste 3070 die ik gezien heb in de NL markt....
689 voor een Dual Fan.
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1803746

Ook de triple RTX3070Ti is niet duur:
769 euro.
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1803745
FE 3070 = €549. Met 'AiB tax' komt dat uit op €599-649. Dan is €689 te duur voor een dual-fan.

FE 3070 Ti = €649. Met 'AiB tax' komt dat uit op €699-749. Dan is €769 maar iets te duur.

Maar de prijzen lijken iig nog steeds de goede kant op te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
lordsnow schreef op donderdag 28 april 2022 @ 14:57:
[...]

FE 3070 = €549. Met 'AiB tax' komt dat uit op €599-649. Dan is €689 te duur voor een dual-fan.

FE 3070 Ti = €649. Met 'AiB tax' komt dat uit op €699-749. Dan is €769 maar iets te duur.

Maar de prijzen lijken iig nog steeds de goede kant op te gaan.
Houd je hier ook rekening met de globale inflatie, lockdown in China, toename kosten van grondstoffen en transport?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Wat zijn nu de mrsp prijzen van de kaarten?

[ Voor 9% gewijzigd door Mandrake466 op 28-04-2022 17:18 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
“100 euro per gig” doe daar MSI bij en keer 12
https://www.megekko.nl/pr...Z-TRIO-12G-LHR-Videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
En de prijzen voor Asus, MSI, Gigabyte en Evga kaarten? Iets hoger misschien?

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Mandrake466 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 20:18:
[...]

Dat is meestal zo, want die modellen zijn vaak wat luxer dan de FE kaarten. Een betere koeling rechtvaardigt een hogere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mandrake466 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 20:18:
[...]

Ligt aan welke een Asus Dual zal misschien een paar tientjes duurder zijn een TUF Gaming 75 euro en een ROG Strix dik 100 euro ofzo. Gok maar wat, maar daarin heb je ook gradaties.

[ Voor 6% gewijzigd door JDx op 28-04-2022 21:23 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nicotjuuh
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 18-06-2024
Gigabyte 3080 Turbo voor €850,- bij Megekko!:

https://www.megekko.nl/pr...3080-TURBO-2-0-Videokaart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatthiasDS
Mooie prijs, maar voor al wie hem overweegt: weet dat de blower koeler niet ideaal is qua koeling/geluid ratio.

Maar het blijft een 3080 aan een in lange tijd ongeziene prijs (FE's daargelaten).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
MatthiasDS schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 10:29:
[...]
Mooie prijs, maar voor al wie hem overweegt: weet dat de blower koeler niet ideaal is qua koeling/geluid ratio.
Dit is ook bewust gedaan om de kaart kleiner te maken. Maar gezien de prijs is dit zeker te overwegen voor een undervolt+lagere power limiet. Dan kun je die power limit bijvoorbeeld zo instellen dat je een 5% lagere performance hebt, maar voor een 200 euro lagere prijs dan de meeste 10GB 3080's is dat een prima deal. Dat is dan dus 5% lagere performance voor een 20% lagere prijs, los van de lagere stroomkosten.

Die zou ik liever hebben dan een 3070 (Ti) voor dezelfde prijs met hele goede koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
Ludewig schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:53:
[...]

Dit is ook bewust gedaan om de kaart kleiner te maken. Maar gezien de prijs is dit zeker te overwegen voor een undervolt+lagere power limiet. Dan kun je die power limit bijvoorbeeld zo instellen dat je een 5% lagere performance hebt, maar voor een 200 euro lagere prijs dan de meeste 10GB 3080's is dat een prima deal. Dat is dan dus 5% lagere performance voor een 20% lagere prijs, los van de lagere stroomkosten.

Die zou ik liever hebben dan een 3070 (Ti) voor dezelfde prijs met hele goede koeling.
Klopt volledig hoor, het is gewoon een puntje om in overweging te nemen, ik heb al mensen geweten die er zich niet bewust van zijn en dan toch ergens wel spijt hebben. Maar je kan er een prima kaartje aan hebben, als je het vooraf weet en rekening mee houdt en eventueel zoals je zegt de kaart ietsje terugschroeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:53
https://www.amazon.nl/dp/...x+3090%2Caps%2C66&sr=8-17

1569 voor een 3090

Lama, meteen uitverkocht voor die prijs

[ Voor 13% gewijzigd door Johan Bogle op 29-04-2022 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Hij is nu 100 euro duurder. Foutje bedankt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicotjuuh
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 18-06-2024
Ludewig schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 17:41:
[...]

Hij is nu 100 euro duurder. Foutje bedankt?
Misschien gewoon veel vraag? Wel vaker gezien bij meerdere webshops, komt erop voor leuk prijsje en paar uur later 50 á 100 euro duurder. Vaak moet je er maar net zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gladuin
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-09 12:14
vraag me af of de drops steeds minder vaak komen omdat ze de productie van 30 series chips aan het terugschalen zijn ivm 40 series

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Gladuin schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 19:00:
vraag me af of de drops steeds minder vaak komen omdat ze de productie van 30 series chips aan het terugschalen zijn ivm 40 series
Dat lijkt me een beetje erg vroeg. Tenzij de nieuwe generatie verrassend snel komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MattiVM
Ludewig schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 20:19:
[...]

Dat lijkt me een beetje erg vroeg. Tenzij de nieuwe generatie verrassend snel komt.
Het is ondertussen wel al 67 dagen geleden sinds de laatste drop voor Frankrijk en dus ook voor België. Het langste tot nu toe was 78 dagen, maar dat was enkel voor de 3070. Het gemiddelde lag rond de 20 à 30 dagen... Dus ofwel kunnen ze er enorm weinig maken, ofwel is de productie bewust vertraagd, ofwel belanden ze ergens anders...

Als ik in het begin van het jaar een 3080 te pakken had kunnen krijgen zou ik enorm blij geweest zijn. Nu vind ik de prijzen van de "niet FE" kaarten nog steeds net dat tikkeltje te hoog... en daarnaast ben ik nu beginnen twijfelen aan de 3080 12GB, maar omdat die niet bestaat in FE vorm, begin je dan vanwege MSRP prijzen toch te denken aan de 3080 TI... maar daarnaast begin ik dan weer te twijfelen om gewoon te wachten tot de 4000 kaarten, maar het verbruik van die kaarten gaat misschien belachelijk hoog zijn... en momenteel lukt het toch nog met mijn GTX 1080... :? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:43

Skyline GT-R

RB26DETT

Ook een leuke kaart voor watercooling. Dit is eentje die gebruik maakt van het nvidia referentie ontwerp; niet de FE. En daar zijn vele verschillende en leuke blokken voor te vinden. Jammer van de beperkte powerlimiet…
Pagina: 1 ... 620 ... 629 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
Beschikbaarheid is te vinden in https://docs.google.com/s...2_DWk4/edit#gid=712726851 (niet meer up-to-date)

reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord