[NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 619 ... 629 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 38 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dat is dus een 3070 Ti voor 769 in Duitsland. Verzenden naar NL is 13 euro.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:54
Ludewig schreef op woensdag 6 april 2022 @ 10:07:
[...]

Dat is dus een 3070 Ti voor 769 in Duitsland. Verzenden naar NL is 13 euro.
Vergeet niet dat de Duitse BTW 19% is. Wanneer je hem naar Nederland laat verzenden betaal je onze 21%, Dan komt hij op 782

Dus voor €794 valt hij op een Nederlandse deurmat :P Terwijl Azerty eentje voor €799 op je deurmat kan leveren. (iets ander model, maar zelfde merk en ook een ti)
Voor die 5 euro zou ik het geklungel met buitenlandse garantie niet nemen.

[ Voor 28% gewijzigd door CrashOverDrive op 06-04-2022 10:34 . Reden: azerty verhaal ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• znight
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-09 13:43
Wellicht dat het voor sommige mensen interessant is, maar de INNO3D GeForce RTX 3070 TWIN X2 OC LHR is nu voor 699 te koop bij Alternate.

Ondanks dat hij volgens sommige reviews wat heter wordt, lijkt het me een mooie deal. (heb hem ook gekocht)

https://www.alternate.nl/...20kaart&utm_term=JFXI0S09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:43
CrashOverDrive schreef op woensdag 6 april 2022 @ 10:32:
[...]

Vergeet niet dat de Duitse BTW 19% is. Wanneer je hem naar Nederland laat verzenden betaal je onze 21%, Dan komt hij op 782

Dus voor €794 valt hij op een Nederlandse deurmat :P Terwijl Azerty eentje voor €799 op je deurmat kan leveren. (iets ander model, maar zelfde merk en ook een ti)
Dat is een raar verhaal, dat heb ik nog nooit gehad.
Volgens mij betaal je gewoon 19% BTW en daarna niks meer, zelf in ieder geval nog nooit last van gehad.

Wie zou de resterende procenten BTW dan innen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:27
CrashOverDrive schreef op woensdag 6 april 2022 @ 10:32:
[...]

Geklungel? Ik heb zelf een jaar geleden een 3080 gekocht bij Caseking voor welgeteld 1800 euro. Na 2 weken toch besloten de kaart te retourneren (werd te warm). En netjes een return label gekregen en mijn geld binnen een paar werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
kneusteun schreef op woensdag 6 april 2022 @ 12:10:
[...]

Dat doen shops zelf aan de hand van je afleverbestemming. In het geval van caseking:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/h7vuRnp.jpg

Maar dezelfde vlieger gaat op voor de rest, Ook bijv drops via notebooksbilliger

[ Voor 12% gewijzigd door CrashOverDrive op 06-04-2022 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 16:13
turkeyhakan schreef op woensdag 6 april 2022 @ 12:13:
[...]

Geklungel? Ik heb zelf een jaar geleden een 3080 gekocht bij Caseking voor welgeteld 1800 euro. Na 2 weken toch besloten de kaart te retourneren (werd te warm). En netjes een return label gekregen en mijn geld binnen een paar werkdagen.
CaseKing is idd ook de of één van de beste webshops van Duitsland. Zal het om een andere Duitse webshop gaan is het misschien verstandiger om het idd in Nederland te bestellen.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
CrashOverDrive schreef op woensdag 6 april 2022 @ 12:17:
[...]

Dat doen shops zelf aan de hand van je afleverbestemming. In het geval van caseking:
[Afbeelding]

Maar dezelfde vlieger gaat op voor de rest, Ook bijv drops via notebooksbilliger
Apart, zal wel per shop verschillen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:57
Als een shop boven een bepaalde omzetdrempel komt is die verplicht om over die omzet in het land van bestemming ook het desbetreffende btw tarief aldaar af te dragen aan de belastingdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• napata
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16-09 14:51
kneusteun schreef op woensdag 6 april 2022 @ 12:36:
[...]

Apart, zal wel per shop verschillen dan.
Het is gewoon de EU wetgeving en normaal zou het niet mogen verschillen tussen bepaalde webshop. Ik meen me wel te herinneren dat je een bepaalde hoeveelheid buitenlandse omzet moet hebben.

Ik vermoed dat die wet ook verantwoordelijk is voor het feit dat sommige Duitse webshops niet meer buiten Duitsland leveren terwijl ze dit vroeger wel deden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:27
CHKYBSTRD schreef op woensdag 6 april 2022 @ 12:21:
[...]

CaseKing is idd ook de of één van de beste webshops van Duitsland. Zal het om een andere Duitse webshop gaan is het misschien verstandiger om het idd in Nederland te bestellen.
Er werd hier verwezen naar Caseking dus ja vandaar mijn reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
kneusteun schreef op woensdag 6 april 2022 @ 12:10:
[...]
Volgens mij betaal je gewoon 19% BTW en daarna niks meer, zelf in ieder geval nog nooit last van gehad.

Dat kan als de webshop weinig verkoopt aan buitenlanders. Er is een drempelbedrag van 10.000 euro omzet. Als er voor minder dan dat bedrag wordt verkocht aan mensen buiten Duitsland, kan de winkel de Duitse BTW rekenen. Zodra het meer is moet de winkel de BTW van het land rekenen waar de consument zich bevind.

Sinds halverwege 2021 kan de webwinkel dan aangifte doen in het OSS-systeem voor de omzet in andere EU landen. Dan moet die winkel daarna die BTW afdragen aan de belastingdienst van dat land. Die Duitse winkel hoeft dan geen BTW nummer te hebben in Nederland.

OSS is trouwens ook beschikbaar buiten de EU. Als je bij AliExpress iets koopt, dan wordt ook de Nederlandse BTW ingehouden en afgedragen aan de Nederlandse belastingdienst via de OSS.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01:40
qtjequirijn schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 23:35:
[...]

Ik heb in maart 2x een rtx 3080ti voor msrp €1200 in stock zien staan, als je nog even kan wachten zou ik daarvoor gaan. Maar je moet er dan wel snel bij zijn.

Anders de 3080 12gb voor €1100 is er ook een paar keer geweest, €100 voor 2gb extra zou ik zeker betalen
In stock waar? Want die zou ik inderdaad wel heel graag willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• veenm76
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-07 19:42
Ligt het aan mij of zijn de drops steeds onregelmatiger/schaarser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemvandenBroek
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17-08 20:58
veenm76 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 10:42:
Ligt het aan mij of zijn de drops steeds onregelmatiger/schaarser?
Ik begon het me ook af te vragen inderdaad, best weer een tijdje terug sinds de laatste drop bij NBB als je de 3090ti niet meetelt (kan de sheet waar dat in staat even niet meer terugvinden).

Ik denk dat de 3090ti misschien ook wel de reden is dat het weer even geleden is, dat waren drops met niets anders dan die kaart dus het zal nu wachten zijn op de volgende shipment gok ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 13:44

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Valt wel mee; ongeveer drie weken geleden: https://docs.google.com/s...K9Dj4YfbcYxlg0/edit#gid=0

Het heeft wel eens langer als een maand geduurd, maar volgende week ligt in de lijn der verwachting voor een drop.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystiqu
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-05-2024
Het verbaast mij een beetje dat (in Duitsland althans) de 3070ti prijzen redelijk dalen (atm 4 verschillende te koop tussen 770 - 800€) terwijl de 3070 redelijk stabiel blijft (~ 700€, 4 verschillende), alsook dat beide redelijk beschikbaar zijn. Lijn der verwachting is dat de 3070 dan toch ook goedkoper zou moeten kunnen dan waar ze nu voor te koop staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 13:44

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja, de "balans" in prijs tussen de 3070 en 3070Ti was het hele vorig jaar ook al raar. Dat kan mede komen omdat de vroege, en de FE nog steeds non-LHR zijn en van de 3070Ti is er geen LHR variant. Daarnaast willen winkels denk ik gewoon geen verlies maken op hun oude inkoop prijzen en de 3070 onder de 700 gooien. Als ze dat wel doen (in Duitsland dan), zullen ze die nog eerder bundelen met een psu/kast/muismat en voor 729-750 online gooien.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 00:51

JoSchaap

Had a life, got a modem..

zijn er nog telegram groepen die geen gebuik maken van url verkorters zoals partalert.net of beneluxstockchecker.net want dat soort domains worden zakelijk bijna overal geblokkeerd :)

niet dat er nog veel spannends dropt.. maar je weet maar nooit :)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Blisterin_Bull schreef op donderdag 7 april 2022 @ 12:26:
Ja, de "balans" in prijs tussen de 3070 en 3070Ti was het hele vorig jaar ook al raar. Dat kan mede komen omdat de vroege, en de FE nog steeds non-LHR zijn en van de 3070Ti is er geen LHR variant. Daarnaast willen winkels denk ik gewoon geen verlies maken op hun oude inkoop prijzen en de 3070 onder de 700 gooien. Als ze dat wel doen (in Duitsland dan), zullen ze die nog eerder bundelen met een psu/kast/muismat en voor 729-750 online gooien.
Ik had de 3070 en dat is eigenlijk een hele rare kaart.
Hij kan heel veel maar ik bleef bij sommige games net onder mijn minimale gewenste fps, eigenlijk is ook de RAM relatief laag voor bijvoorbeeld VR en dergelijke.

Om die reden dan ook nu naar een 3080 overgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
JoSchaap schreef op donderdag 7 april 2022 @ 13:46:
zijn er nog telegram groepen die geen gebuik maken van url verkorters zoals partalert.net of beneluxstockchecker.net want dat soort domains worden zakelijk bijna overal geblokkeerd :)
Het kan ook zijn dat de site niet geblokkeerd is, maar dat je de verkeerde URL gebruikt. Het is namelijk: https://beneluxstockchecker.eu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubinski666
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-08 19:56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubinski666
Hoe verhoudt MSI zich tov Zotac rond kwaliteit?
In mijn hoofd zit dat MSI iets beter is, maar mss ben ik verkeerd, vandaar dat ik het vraag...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:46
rubinski666 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 18:50:
[...]

Hoe verhoudt MSI zich tov Zotac rond kwaliteit?
In mijn hoofd zit dat MSI iets beter is, maar mss ben ik verkeerd, vandaar dat ik het vraag...
Mocht het iets van waarde zijn, mijn videokaarten zijn altijd MSI geweest en werken nog steeds perfect. Jarenlang na aanschaf nog relatief koel en geen rare fratsen / geluiden / hiccups of wat dan nog.

Kan niks over Zotac zeggen, heb er nog nooit een gehad. Voor mij staat MSI voor kwaliteit, ook omdat mijn moederbord een MSI is. Altijd goed gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:31
EdwardK123 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 21:35:
[...]

Mocht het iets van waarde zijn, mijn videokaarten zijn altijd MSI geweest en werken nog steeds perfect. Jarenlang na aanschaf nog relatief koel en geen rare fratsen / geluiden / hiccups of wat dan nog.

Kan niks over Zotac zeggen, heb er nog nooit een gehad. Voor mij staat MSI voor kwaliteit, ook omdat mijn moederbord een MSI is. Altijd goed gewerkt.
Zit wel verschil in tussen de msi venture trio en suprim.
De ventus is volgens mij 1 van de slechtere kaarten die je kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qtjequirijn
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12-05-2023
Aggressor schreef op donderdag 7 april 2022 @ 21:38:
[...]

Zit wel verschil in tussen de msi venture trio en suprim.
De ventus is volgens mij 1 van de slechtere kaarten die je kunt kopen.
klopt, als je msi kiest voor de kwaliteit moet je ook een suprim nemen, anders zou ik gewoon voor zotac gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubinski666
qtjequirijn schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:04:
[...]

klopt, als je msi kiest voor de kwaliteit moet je ook een suprim nemen, anders zou ik gewoon voor zotac gaan.
En als we zeggen, "mindere kaart" is dit dan omdat ze sneller kapot gaat of omdat ze iets trager is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:34
rubinski666 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:52:
[...]

En als we zeggen, "mindere kaart" is dit dan omdat ze sneller kapot gaat of omdat ze iets trager is?
Veel te veel mensen hier hechten wat mij betreft iets te veel waarde aan de " betere" vs de "slechtere" kaart en zijn daar dan zelfs bereid voor fors meer te betalen om bijvoorbeeld een strix vs een ventus kaart aan te schaffen.

In grote lijnen gaat elke 3080 zeer vergelijkbaar presteren. De ene zal wat warmer worden en iets meer herrie produceren dan de ander. En ja de ene klokt een paar 100 mhz meer dan de ander en haalt dan een paar % meer fps.

Op een aantal productiefoutjes en fuckups na door de jaren heen bestaan er eigenlijk geen echt slechte kaarten. ( en die fouten komen ook geregeld voor op hele dure high end spullen zoals onlangs nog de z690 hero van asus, een 700 euro kostend moederbord met een verkeerde chip erop gemonteerd die doorbrand :+ )

Als je een 3080 koopt dan krijg je minimaal die 3080 specs en bijpassende performance en ook gewoon garantie. Aan jou dan de keuze of je extra wil betalen voor looks of net wat betere koeling/clocks etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiVM
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-08 20:02
[...]

Voor zover ik heb horen zeggen hebben de Ventus kaarten vaker hogere temperaturen, wordt het geheugen ook makkelijker (te) warm, zijn ze moeilijk/beperkt te overclocken en zouden ze ook niet bepaald stil zijn...

Ik heb zelf ook altijd MSI gehad voor zowel mijn moederborden als Grafische kaarten en ik heb nog nooit problemen gehad. Ik zit momenteel nog met een MSI GTX 1080 GAMING X, dus heb nog geen ervaring met nieuwere kaarten, maar ik heb dus nog geen ervaring met andere merken en ik kan het dus moeilijk vergelijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 00:51

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Ludewig schreef op donderdag 7 april 2022 @ 14:55:
[...]

Het kan ook zijn dat de site niet geblokkeerd is, maar dat je de verkeerde URL gebruikt. Het is namelijk: https://beneluxstockchecker.eu/
nee ik doel op een groep met links direct naar de webwinkel zoals de groep van FEPartalert tot 6 april deed ;)

het snel wissellen naar mobiele data op hotspot om de zakelijke blocks (wss) te omzeilen kan je gewoon net een drop kosten.

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
qtjequirijn schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:04:
[...]

De Suprim kaarten zijn ook niet zo best. Google maar eens op MSI Suprim thermal pads.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:43

Skyline GT-R

RB26DETT

De populaire MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G nu voor 1040,91EUR bij Amazon DE: https://www.amazon.de/dp/B096SLRQRY/?tag=bscde-21

De 12GB versie kan je nu voor 1184EUR in FR halen:
https://www.cybertek.fr/carte-graphique/msi/97009.aspx

[ Voor 28% gewijzigd door Skyline GT-R op 08-04-2022 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
[...]
Duurdere modellen hebben meestal een (hogere) overclock en vaak ook betere koeling. Zo boost de 3060 van ASUS tot 1,912GHz, terwijl de Inno3D kaart boost tot 1,792GHz. De duurdere kaarten zijn dus standaard wat sneller, al gebruiken ze door de overclock ook meer stroom (en betaal je dus nog extra via de stroomrekening). Daarnaast is de kaart meestal beter getuned. Soms zijn er ook verschillen in bouwkwaliteit, al valt dat meestal nog wel mee (en zie je ook bij de wat duurdere/bekende merken regelmatig problemen). Soms heb je betere software.

De meerprijs is echter zo hoog dat het met name voor een tweaker vaak erg twijfelachtig is of dit het waard is. Zo kun je meestal het beste gewoon MSI Afterburner gebruiken om je kaart te tunen, wat op alle kaarten werkt, dus de software van de fabrikant helpt dan hoogstens bij frivoliteiten zoals RGB verlichting. En de duurdere kaarten hebben meestal ook een te hoog voltage, zodat zelfs de minst goede chips werken als je gamed in de Sahara. Dus zelfs die zou ik altijd proberen te undervolten.

Bij de goedkopere kaarten is het soms zo dat de mindere koeling zorgt voor een vrij lawaaiige kaart, wat vaak op te lossen is door een undervolt. In andere gevallen is de kaart juist erg conservatief getuned en kun je goed overclocken (zoals de eerder genoemde Inno3D 3060).

Uiteindelijk is het beste natuurlijk om reviews te zoeken van de specifieke kaart die je overweegt, want elke fabrikant maakt andere keuzes en de ene kaart is beter gelukt dan de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubinski666
volgens mij ook wel een goede aanbieding

https://www.alternate.be/...-12G/html/product/1810220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:53
Indien meer mensen op de RTX4080 aan het wachten waren: nog even geduld tot 2023 volgens deze bron

https://min.news/en/tech/...a1fe1f2fdc52179db7a4.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bryanaltena
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 29-08-2023
Simbob schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:07:
[...]

De Suprim kaarten zijn ook niet zo best. Google maar eens op MSI Suprim thermal pads.
De thermalpads die bij de 30 series worden gebruikt zijn over het algemeen toch gewoon ruk! (Zeker die van de FE uit ervaring) 20 eu aan goede thermal pads, een ifixit kitje en een steady hand verder en je hebt een kaart welke minstens 10-20 graden koeler is op de memtemps.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:42

OMD

Johan Bogle schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 13:54:
Indien meer mensen op de RTX4080 aan het wachten waren: nog even geduld tot 2023 volgens deze bron

https://min.news/en/tech/...a1fe1f2fdc52179db7a4.html
Wat is dat nou weer voor een site. Denk dat je beter kan wachten totdat websites met iets betrouwbaardere bronnen dit ook gaan vermelden.

Misschien zit ik er volledig naast en is die site super betrouwbaar maar tech nieuws naast zwangerschappen van amerikaanse b-acteurs en 10000 reclames op een pagina heb ik meestal niet zo hoog zitten.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
OMD schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 14:37:
[...]

Wat is dat nou weer voor een site. Denk dat je beter kan wachten totdat websites met iets betrouwbaardere bronnen dit ook gaan vermelden.

Misschien zit ik er volledig naast en is die site super betrouwbaar maar tech nieuws naast zwangerschappen van amerikaanse b-acteurs en 10000 reclames op een pagina heb ik meestal niet zo hoog zitten.
haha ja, heb ook geen idee wat voor site het is. Kwam er terecht via google toen ik zocht naar info over de rtx4080. Hopelijk is het bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:27

lordsnow

I know nothing

OMD schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 14:37:
[...]

Dat gebroken engels op die site. Brrr....

Ik ga nog steeds uit van een aankondiging deze Sept/Okt, met een release kort daarop voor de 4090 en 4080. En Jan/Feb 2023 voor 4070 en 4060.
Wellicht heeft dat te maken met je search history >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
lordsnow schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 15:00:
[...]
Offtopic, maar zo heb ik een verhaal gehoord van iemand die klaagde bij marketing dat de corporate website helemaal vol stond met ranzige porno ads. Dat bleek alleen bij hem het geval… 😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:42

OMD

lordsnow schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 15:00:
[...]

Dat gebroken engels op die site. Brrr....

Ik ga nog steeds uit van een aankondiging deze Sept/Okt, met een release kort daarop voor de 4090 en 4080. En Jan/Feb 2023 voor 4070 en 4060.

[...]

Die zwangerschappen staan op de homepage van die website. Dat zjin gewoon nieuws artikelen, helaas geen advertenties op mijn search history gericht. Reclames zijn gewoon van alles wat, geen specifieke zooi, allemaal amerikaanse meuk. :+

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Van de wat meer betrouwbare bronnen hoor ik eerder eind Q3.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Harminator
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 27-08 21:31
Harminator schreef op zondag 6 februari 2022 @ 14:32:
Ik wou vrijdag een witte Asus Rog Strix kaart kopen voor te veel geld (net geen €1100,-). Ineens uitverkocht. Nee, heel optimistisch kan ik nog niet zijn in de huidige markt. Vraag en aanbod zijn nog steeds uit balans.
2 maanden later en deze kaart die ik voor net geen €1.100,- kocht is nu €200,- goedkoper. De daling zit er goed in O-)

Verkrijgbaarheid is ook veel beter momenteel. Ik verwacht dat als je tot de zomer wacht, je nog betere deals gaat krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:31
Harminator schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 22:43:
[...]

2 maanden later en deze kaart die ik voor net geen €1.100,- kocht is nu €200,- goedkoper. De daling zit er goed in O-)

Verkrijgbaarheid is ook veel beter momenteel. Ik verwacht dat als je tot de zomer wacht, je nog betere deals gaat krijgen.
Hope so, maar is speculeren. In China al langer lockdown zal na een tijdje ook invloed hebben op de levering/ ebschikbaarheid... En ivm de oorlog, gaat eth en bitcoin weer aantrekken? Wie weet

Ik duim uiteraard met je mee

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Acteonis
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 00:05
Ik zie eerlijk gezegd de laatste paar weken geen grote dalingen bij de winkels, zowel in Nederland als in Duitsland. Als het niet per se nieuw hoeft te zijn, dan zijn de prijzen op V&A wel gedaald. Op marktplaats staat ook een behoorlijk aantal mining rigs te koop. Ik denk dus dat je met wat geduld best een goede deal kan hebben, maar dat je voor een echt scherpe nieuwprijs gewoon geduld moet hebben, zie ook dit artikel: https://www.tomshardware....ally-plummet-analyst-says

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Degrader
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:34
De 3090 Ti staat al een paar uur te koop op NBB: https://www.notebooksbill...+3090+ti+founders+edition

Zou deze eerst uitverkocht moeten zijn voordat ze andere modellen beschikbaar stellen van de FE 30-serie, mochten ze die natuurlijk hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:35
Degrader schreef op maandag 11 april 2022 @ 12:50:
De 3090 Ti staat al een paar uur te koop op NBB: https://www.notebooksbill...+3090+ti+founders+edition

Zou deze eerst uitverkocht moeten zijn voordat ze andere modellen beschikbaar stellen van de FE 30-serie, mochten ze die natuurlijk hebben?
Nee, dat heeft daar niets mee te maken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
https://www.megekko.nl/pr...ING-Z-TRIO-10G-Videokaart

Oef flinke prijs stijing.. week te koop geweest voor 1050 nu dik 300 euro duurder. Zag daarvoor ook al prijs verhoging bij Azerty. En ja dat is nog de 10G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
MetalSonic schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:46:
Oef flinke prijs stijing.. week te koop geweest voor 1050 nu dik 300 euro duurder. Zag daarvoor ook al prijs verhoging bij Azerty. En ja dat is nog de 10G
Volgens mij is er al een tijdje geen nieuwe levering geweest, dus de voorraad droogt op. Ik verwacht dat de prijzen weer flink zakken bij de volgende levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloggs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 17:12
Degrader schreef op maandag 11 april 2022 @ 12:50:

Denk dat Nvidia sowieso de productie van FE kaarten al aan het afschalen is.
Ludewig schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:48:
[...]

Volgens mij is er al een tijdje geen nieuwe levering geweest, dus de voorraad droogt op. Ik verwacht dat de prijzen weer flink zakken bij de volgende levering.
Inderdaad. Zie ook de levertijd. Is gewoon een manier om geen risico te lopen als winkel.

[ Voor 28% gewijzigd door Cloggs op 11-04-2022 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Ludewig schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:48:
[...]

Direct gevolg lockdown in China?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1809575

1319 voor de 12G deze is in de huidige prijzen ineens een stuk goedkoper (relatief)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
MetalSonic schreef op maandag 11 april 2022 @ 14:33:
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1809575

1319 voor de 12G deze is in de huidige prijzen ineens een stuk goedkoper (relatief)
Al bijna een maand voor rond de 1270 te krijgen die kaart ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/351b8326eaff3b15cba5704e14f56077.png
pricewatch: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G LHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Daarom dus “relatief” tov de 308010g

Hopelijk is de lockdown snel voorbij in China en gaan we weer richting de leuke prijsontwikkeling van een paar weken geleden.

3070ti kaarten zitten gelukkig nog onder de 1000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-03 08:49
MetalSonic schreef op maandag 11 april 2022 @ 14:39:
[...]

Daarom dus “relatief” tov de 308010g

Hopelijk is de lockdown snel voorbij in China en gaan we weer richting de leuke prijsontwikkeling van een paar weken geleden.

3070ti kaarten zitten gelukkig nog onder de 1000
Ik heb exact deze 3080 voor 1043 euro gekocht 2 weken geleden, lucky me..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
Dr.Root schreef op maandag 11 april 2022 @ 16:54:
[...]

Ik heb exact deze 3080 voor 1043 euro gekocht 2 weken geleden, lucky me..
Je hebt hem inderdaad op een goed moment gekocht. Als ik geen gedoe had met mijn huidige pc had ik hem wellicht ook gehaald.

Zelf ga ik er van uit dat als China weer uit de lockdown is de prijzen weer zullen dalen. Hoe lang dat duurt is natuurlijk speculeren. Ik zet in op 2 tot 4 weken voor een 3080 10g weer 1040 is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloggs
3070 weer een stukje in prijs gedaald (719 euro).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:39
Cloggs schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 15:16:
3070 weer een stukje in prijs gedaald (719 euro).
De pricewatch: ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 OC met LHR is juist met 100 euro gestegen. Die had ik op het oog, maar hoopte dat die nog de 1000 zou aantikken. Ik wacht wel weer. Ben er inmiddels best goed in geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloggs
Als je alleen maar geïnteresseerd bent in één specifiek model gaat het nog wel even lastig blijven ben ik bang. Heb ook het idee dat Asus niet veel Strix kaarten beschikbaar heeft gesteld voor de Nederlandse markt naast dat het sowieso één van de duurste uitvoeringen is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrGoatsy
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-04 20:00
Deze staat er all een tijdje op, er is dus niet veel interesse in een 3090 Ti.:
https://www.notebooksbill...+3090+ti+founders+edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:27
SlaadjeBla schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 15:49:
[...]

De pricewatch: ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 OC met LHR is juist met 100 euro gestegen. Die had ik op het oog, maar hoopte dat die nog de 1000 zou aantikken. Ik wacht wel weer. Ben er inmiddels best goed in geworden.
Zit naar de 12GB versie te kijken van dit model maar die blijft ook stug hangen op dezelfde prijs. Wordt ook niet verkocht. Net gelezen dat het chiptekort nog tot 2024 blijft bestaan. Ik vrees ook geen hele grote prijsdalingen meer. Ook de 4xxx zal niet goedkoop worden denk ik.
MrGoatsy schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 17:42:
Deze staat er all een tijdje op, er is dus niet veel interesse in een 3090 Ti.:
https://www.notebooksbill...+3090+ti+founders+edition
Dat verbaasd me ook niet zo. Buiten de prijs zie ik nog geen verkoop argument.
En dan ook nog verzendkosten vragen voor die prijs. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubinski666
Onder de 1000 voor Asus Tuff 3080 V2 8Gb, lijkt me laag.
Wel maar 2 meer op voorraad.

https://www.amazon.nl/gp/...ef_=pe_26924151_677032091

--> sorry, verkeerde post, was de 3070

[ Voor 11% gewijzigd door rubinski666 op 12-04-2022 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Threeler
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
rubinski666 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 18:45:
Onder de 1000 voor Asus Tuff 3080 V2 8Gb, lijkt me laag.
Wel maar 2 meer op voorraad.

https://www.amazon.nl/gp/...ef_=pe_26924151_677032091

--> sorry, verkeerde post, was de 3070
Voor dezelfde prijs heb je een 3080 inmiddels hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
In de VS hebben ze nu een EVGA 3080 10 GB Hydro te koop voor $920 en iets eerder was deze $892. Gezien de meerprijs voor een waterblok is dat een extreem goede prijs. Heb het idee dat de prijzen in de VS en de EU nu erg uit elkaar aan het lopen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Ludewig schreef op woensdag 13 april 2022 @ 22:44:
In de VS hebben ze nu een EVGA 3080 10 GB Hydro te koop voor $920 en iets eerder was deze $892. Gezien de meerprijs voor een waterblok is dat een extreem goede prijs. Heb het idee dat de prijzen in de VS en de EU nu erg uit elkaar aan het lopen zijn.
US is volgens mij exclusief btw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemvandenBroek
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17-08 20:58
Genoeg gehad van het wachten, de drops bij NBB duren me te lang.

Ik heb zojuist deze TUF 3070ti besteld bij Alternate voor €730,-. :9 Komt aardig in de buurt van de MSRP en is goedkoper dan veel 3070 non-ti's. Zo goedkoop had ik een 3070ti non FE nog niet voorbij zien komen.

Ben alleen heel benieuwd waar ineens deze enorme drop in prijs vandaan kwam als je in de pricewatch kijkt.

Edit: En al snel uitverkocht

[ Voor 2% gewijzigd door SemvandenBroek op 14-04-2022 08:23 . Reden: Uitverkocht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloggs
MetalSonic schreef op woensdag 13 april 2022 @ 23:30:
[...]

US is volgens mij exclusief btw
Paar weken terug zijn in de VS ook enkele speciale import tarieven opgeschort die o.a. grafische kaarten troffen.

En btw verschilt per staat in de VS, sommige staten hebben geen sales tax dus dat is inderdaad niet inbegrepen in de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boot123
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-09 14:27
SemvandenBroek schreef op donderdag 14 april 2022 @ 00:14:

Ik heb zojuist deze TUF 3070ti besteld bij Alternate voor €730,-. :9 Komt aardig in de buurt van de MSRP en is goedkoper dan veel 3070 non-ti's. Zo goedkoop had ik een 3070ti non FE nog niet voorbij zien komen.

Ben alleen heel benieuwd waar ineens deze enorme drop in prijs vandaan kwam als je in de pricewatch kijkt.

Zo dat ging snel. Eén van de betere kaarten voor zo'n prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 23:51
3080Ti RoG Strix bij alternate voor €1499! Laagste prijs sinds tijden voor een top model.
-14%

https://www.alternate.nl/...20kaart&utm_term=JHXV0S30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoThankYou
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18:21
Dit is de beste deal die ik tot nu toe heb gezien voor een 12GB RTX 3080 van hoge kwaliteit. GAMING Z TRIO voor 1169. Ik wacht nog een paar maanden om hopelijk een soortgelijke kaart voor iets minder te scoren.

https://www.notebooksbill...io+12g+grafikkarte+750818

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
NoThankYou schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:10:
Dit is de beste deal die ik tot nu toe heb gezien voor een 12GB RTX 3080 van hoge kwaliteit. GAMING Z TRIO voor 1169. Ik wacht nog een paar maanden om hopelijk een soortgelijke kaart voor iets minder te scoren.

https://www.notebooksbill...io+12g+grafikkarte+750818
Mooie prijs inderdaad voor die kaart. Hopelijk bieden Nederlandse webshops dat tegen de zomer ook aan in Nederland.

Helaas is er met hardware/ elektronica toch altijd een aanzienlijke kans dat er iets kapot is of gedeeltelijk niet functioneert zoals zou moeten. Dan wil ik met een Nederlandse shop overleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:43

Skyline GT-R

RB26DETT

Lekiame schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:04:
3080Ti RoG Strix bij alternate voor €1499! Laagste prijs sinds tijden voor een top model.
-14%

https://www.alternate.nl/...20kaart&utm_term=JHXV0S30
Zelfde prijs ook bij Amazon NL: https://www.amazon.nl/dp/B095YBSNNC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024

Ik heb zojuist deze TUF 3070ti besteld bij Alternate voor €730,-

Was te verwachten. Vreemd dat de 3070 niet mee zakt. Natuurlijk, voor die prijs kan je net zo goed een Ti nemen, en dan heb je dat sneller GGR6x geheugen. Maar ik ben eerder op zoek naar een 3070 omwille van stroomgebruik (220 Watt vs 280 Watt als ik het goed heb)

Dus hopelijk binnenkort een 3070 onder de 700? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Amos_x schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:12:
[...]

Was te verwachten. Vreemd dat de 3070 niet mee zakt. Natuurlijk, voor die prijs kan je net zo goed een Ti nemen, en dan heb je dat sneller GGR6x geheugen. Maar ik ben eerder op zoek naar een 3070 omwille van stroomgebruik (220 Watt vs 280 Watt als ik het goed heb)
Hier idem, voor dezelfde reden. Maar met zo'n klein verschil in prijs ga je niet snel een 3070 halen.

Officieel zou er 100 euro verschil moeten zitten in de prijs van een 3070 en 3070 Ti. Dus als een 3070 Ti nu kan voor 730 euro, dan zou een 3070 moeten kunnen voor 630 euro. (FE 3070 is €549?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuunlan01
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 31-08 08:41
zouden er nog FE's droppen? Als ik het goed heb was laatste drop 28/02.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiVM
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-08 20:02
Kuunlan01 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 16:44:
zouden er nog FE's droppen? Als ik het goed heb was laatste drop 28/02.
Klopt, toch voor de 3070 en de 3080 Ti. De anderen zijn geleden van 16 maart.

En drops voor België laten ook op zich wachten. De laatste was op 22 februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maudima
  • Laatst online: 07-02 19:15
Is er ooit eerder een situatie in de GPU wereld geweest zoals nu? Ik vraag me af wat er met de prijzen gaat gebeuren als de volgende generatie er aan komt en de eerste benchmarks beginnen te lekken. Ik kan natuurlijk ook wel van alles speculeren maar ik zou niet weten hoe ik dit zou moeten onderzoeken. Ben benieuwd of iemand zich nog iets herinnert.

[ Voor 27% gewijzigd door Maudima op 16-04-2022 15:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rubinski666
Maudima schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 15:33:
Is er ooit eerder een situatie in de GPU wereld geweest zoals nu? Ik vraag me af wat er met de prijzen gaat gebeuren als de volgende generatie er aan komt en de eerste benchmarks beginnen te lekken.
Ik kan het mij niet voorstellen en ik ga nog terug van ten tijde van de voodoo kaarten :-)
Nog nooit gezien.
En ik vraag het mij ook af eigenlijk.
Ik zou vooral geinteresseerd zijn in een (goedkope) 30 reeks kaart voor het stroomverbruik.
Ik hoor dat de 40 reeks gewoon nog meer gaat verbruiken en dat vind ik in deze tijden er toch wel een beetje over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maudima
  • Laatst online: 07-02 19:15
rubinski666 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 15:36:
[...]

Ik kan het mij niet voorstellen en ik ga nog terug van ten tijde van de voodoo kaarten :-)
Nog nooit gezien.
Ik zou vooral geinteresseerd zijn in een (goedkope) 30 reeks kaart voor het stroomverbruik.
Ik hoor dat de 40 reeks gewoon nog meer gaat verbruiken en dat vind ik in deze tijden er toch wel een beetje over.
Efficiency is ook een goede idd. Als het zover is ben ik heel benieuwd naar de benchmarks waarbij framerates gecapt worden om dan het stroomverbruik op specifieke performance targets tussen de generaties te vergelijken. Als zelfs bij lagere framerates de kaarten veel meer stroom gebruiken zou ik alsnog overwegen een RTX3080 oid te bestellen. Er van uitgaande dat ze dan verkrijgbaar zijn ofc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:13
[...]

Nog nooit gezien.
Performance per watt zal niet slechter gaan zijn zover ik weet. Dus een 250 watt kaart uit de 30xx serie zal ongeveer hetzelfde of slechter presteren als een 250 watt kaart uit de 40xx serie. De topmodellen uit de 40xx serie zullen veel meer verbruiken dan de top modellen nu uit de 30xx serie, maar de prestaties zijn dan ook veel hoger. En de midrange kaarten uit de 40xx serie zullen net zoveel verbruiken als de top modellen uit de 30xx serie nu, maar dus wel gelijke of betere prestaties hebben.
Tenminste, zo heb ik het tot nu toe begrepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

[...]

Ik zou vooral geinteresseerd zijn in een (goedkope) 30 reeks kaart voor het stroomverbruik. Ik hoor dat de 40 reeks gewoon nog meer gaat verbruiken en dat vind ik in deze tijden er toch wel een beetje over.
De performance per Watt is alleen maar beter met de 4000 series. Je kan daarom beter een lower tier 4000 kaart nemen dan een higher tier 3000 series kaart.

Ik kijk uit naar een 4060. Verwachte prijs $329 - $399. 180-250W. Performance ~RTX 3080 (340W). Alles speculatie, ofc.

[ Voor 15% gewijzigd door lordsnow op 16-04-2022 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
In principe kun je altijd een betere performance per watt bereiken met de volgende serie aangezien deze chips met een efficiënter productieproces worden gemaakt.

Maar je kunt elke chip efficiënter of minder efficient draaien. Met een hoger voltage kun je een hogere kloksnelheid bereiken, waardoor de chip sneller is, maar meer stroom verbruikt. Dat is vrij inefficient. Met 10% meer verbruik krijg je geen 10% meer performance.

Bij de 30 serie zie je dat verschillende fabrikanten hun kaarten verschillend klokken. Zo heb je 3080's die tot 320 watt gebruiken en kaarten die tot 370 watt gebruiken. Die laatste groep komt beter uit de tests, maar wel ten koste van disproportioneel veel stroomgebruik. Dus als dat belangrijk voor je is, kun je beter de zuinige kaarten kopen (die vaak nog goedkoper zijn ook).

Daarnaast kun je elke kaart ook zelf undervolten en/of underklokken om zuiniger te zijn. Volgens de geruchten gaat Nvidia de volgende generatie heel hoog klokken, wat wellicht ook weer een hoger voltage vereist. Dus dan kan underklokken en undervolten heel interessant zijn.

Maar ja, dan moet je wel iets mindere performance accepteren dan mogelijk is.

PS. Mijn geniale idee: kaarten die automatisch lager klokken wanneer de omgeving warmer is. Dus hartje zomer is je kaart langzamer en midden in de winter draait hij als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zibarrie
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12-09 10:42
Artikel van gisteren op de frontpage:

nieuws: Nvidia investeert in verlaging gpu-prijzen bij webwinkels

Toch nog wat wachten dan? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Megekko en Alternate doen mee aan deze aktie en hebben al landingpages. Maar ik vindt de prijzen nou nog niet echt geweldig. Zachtjes uitgedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Ik denk dat we weer een nieuwe prijs daling zien als die lockdown in China voorbij is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:57
lordsnow schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 22:11:
[...]

Megekko en Alternate doen mee aan deze aktie en hebben al landingpages. Maar ik vindt de prijzen nou nog niet echt geweldig. Zachtjes uitgedrukt.
799 voor een 3070ti (en geen budget model) vind ik nou niet bepaald slecht. Hebben we in de afgelopen 2 jaar niet gezien volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Ik hoor uit de VS dat sommige winkels daar vol liggen met kaarten tegen hele hoge prijzen. Die zijn vermoedelijk ook voor hoge tarieven ingekocht en de winkels willen dan geen verlies maken. Deze actie lijkt vooral bedoelt om die oude voorraad weg te werken.

Ik denk dat de subsidie van Nvidia vooral wordt gegeven op die eerdere, duur ingekochte kaarten. Voor nieuwere kaarten kunnen ze natuurlijk net zo goed de prijs verlagen die ze rekenen aan de kaartenmakers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jobbb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:50
stylezzz schreef op zondag 17 april 2022 @ 13:31:
[...]

799 voor een 3070ti (en geen budget model) vind ik nou niet bepaald slecht. Hebben we in de afgelopen 2 jaar niet gezien volgens mij...
Paar comments terug in topic::

Paar comments terug in topic ;)

[ Voor 1% gewijzigd door Jobbb op 17-04-2022 21:15 . Reden: Mist context ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Jobbb schreef op zondag 17 april 2022 @ 21:15:
[...]

Paar comments terug in topic::

[...]
Is ook voor 769 nu te krijgen bij NBB: https://www.notebooksbill...20441?nbbct=4001_geizhals, dus valt idd mee.

Maar we zijn nog niet bij de MSRP van 649 euro (voorheen 619 euro niet te vergeten)...

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SgtStrider schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 08:46:
[...]

Is ook voor 769 nu te krijgen bij NBB: https://www.notebooksbill...20441?nbbct=4001_geizhals, dus valt idd mee.

Maar we zijn nog niet bij de MSRP van 649 euro (voorheen 619 euro niet te vergeten)...
Die TUF is dan ook echt niet te vergelijken met de FE, die is die 100 euro meer dan waard _/-\o_

Maar goed, alsnog zal die prijs nog wel verder zakken, iedereen heeft z'n kaartje inmiddels, er is geen reden om nog meer te betalen voor een "oud" model.

Verbaas me nog wel steeds over de prijs van de 3050, nog 379 euro, zouden ze daar maar zo weinig van hebben, want ik zou geen enkele reden zien om die te kopen voor die prijs.

[ Voor 12% gewijzigd door JDx op 19-04-2022 09:15 ]

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deze valt me uiteindelijk ook nog mee, een 3090 Ti, het dikste van het dikste voor 2299 in NL
https://www.megekko.nl/pr...TI-O24G-GAMING-Videokaart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BHStar
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-09 09:20
JDx schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:17:
Deze valt me uiteindelijk ook nog mee, een 3090 Ti, het dikste van het dikste voor 2299 in NL
https://www.megekko.nl/pr...TI-O24G-GAMING-Videokaart
Echt niemand zit op die kaart te wachten, dus ze kunnen er moeilijk meer voor vragen. Zelfs de FE is niet gekocht bij de drop, die staat nog steeds rustig op NBB in stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BHStar schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:50:
[...]

Echt niemand zit op die kaart te wachten, dus ze kunnen er moeilijk meer voor vragen. Zelfs de FE is niet gekocht bij de drop, die staat nog steeds rustig op NBB in stock.
Mensen die GPU renderen kunnen die kaart goed gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHStar
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-09 09:20
JDx schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:50:
[...]

Mensen die GPU renderen kunnen die kaart goed gebruiken.
Dat is de nuance inderdaad. Dat was voor de 3090 eigenlijk ook al een beetje het geval, maar dat hield een hoop fanatiekelingen niet tegen (plus dat ze veel gebruikt werden om te minen). Maar naast renderwerk is er weinig reden de 90ti aan te schaffen, en dat zie je deze keer wel terug in het gebrek aan verkopen. Ik ben ook wel benieuwd wat de 40x0 serie gaat doen tov de 3090ti qua prijs/prestatie.

[ Voor 5% gewijzigd door BHStar op 19-04-2022 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BHStar schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:01:
[...]

Dat is de nuance inderdaad. Dat was voor de 3090 eigenlijk ook al een beetje het geval, maar dat hield een hoop fanatiekelingen niet tegen (plus dat ze veel gebruikt werden om te minen). Maar naast renderwerk is er weinig reden de 90ti aan te schaffen, en dat zie je deze keer wel terug in het gebrek aan verkopen. Ik ben ook wel benieuwd wat de 40x0 serie gaat doen tov de 3090ti qua prijs/prestatie.
Ja die komt steeds dichterbij, het gamen staat bij mij een beetje op een laag pitje, dus heb er niet veel baat bij, maar hoop wel dat iemand binnenkort de tijd neemt voor een 40XX topic 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-07 12:35
https://www.notebooksbill...gddr6x+grafikkarte+720441

Zat ook naar deze aanbieding van NBB te kijken, is deze kaart beter dan de FE editie welke via de drops worden verkocht?

Ben het wachten ook wel een beetje zat, en kom op het punt dat ik het huidige prijsverschil het wachten niet meer waard vind.

[ Voor 40% gewijzigd door Stokertje op 19-04-2022 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boot123
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-09 14:27
Stokertje schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:16:

Zat ook naar deze aanbieding van NBB te kijken, is deze kaart beter dan de FE editie welke via de drops worden verkocht?

Ben het wachten ook wel een beetje zat, en kom op het punt dat ik het huidige prijsverschil het wachten niet meer waard vind.
Als je diverse youtube video's bekijkt scoren de FE edities beduidend slechter dan de overige merken. Bepaalde modellen/types steken er dan vaak met kop en schouders bovenuit.
Je ziet het op dit moment ook terug in de markt: mensen raken de FE edities niet meer kwijt voor de absurde bedragen die je er 2 maanden geleden nog voor kon krijgen. En marktplaats wordt momenteel overspoeld met mining rigs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03:11
Stokertje schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:16:

Bijna dezelfde prijs en de Asus heeft een betere koeler. Zou gewoon voor deze gaan.
Pagina: 1 ... 619 ... 629 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
Beschikbaarheid is te vinden in https://docs.google.com/s...2_DWk4/edit#gid=712726851 (niet meer up-to-date)

reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord