[NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 588 ... 629 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 38 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-05 19:34
Kan ik met Belgisch adres bestelling plaatsen op LDLC(FR) meldingen van Telegram bots? Kan ik ook op die site CC opslaan of moet ik bij elke bestelling opnieuw intikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SantinoNL
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 13:48
Vraagje aan de mensen die ervaring hebben met het kopen van founders edition kaarten via NotebookBilliger: wat is ongeveer de gemiddelde levertijd en kun je de bezorgdatum en eventueel tijdstip aanpassen zodra deze bekend zijn? Kun je ook bij een UPS punt laten bezorgen?

Ik ben namelijk over een paar dagen op vakantie en ik blijf de drops natuurlijk wel proberen via mijn telefoon :+ Ik moet dan alleen wel eventueel bij iemand anders laten bezorgen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:57
SantinoNL schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:41:
Vraagje aan de mensen die ervaring hebben met het kopen van founders edition kaarten via NotebookBilliger: wat is ongeveer de gemiddelde levertijd en kun je de bezorgdatum en eventueel tijdstip aanpassen zodra deze bekend zijn? Kun je ook bij een UPS punt laten bezorgen?

Ik ben namelijk over een paar dagen op vakantie en ik blijf de drops natuurlijk wel proberen via mijn telefoon :+ Ik moet dan alleen wel eventueel bij iemand anders laten bezorgen..
Maak een UPS MyChoice account aan, dan kun je dag, locatie etc aanpassen en opgeven dat je op vakantie bent (wordt de zending voor je vastgehouden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SantinoNL
Rub147 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:49:
[...]

Maak een UPS MyChoice account aan, dan kun je dag, locatie etc aanpassen en opgeven dat je op vakantie bent (wordt de zending voor je vastgehouden).
Dat is handig. Bedankt voor de tip!

Nog iets anders: ik kan in het NotebookBilliger account alleen de cijfers van mijn postcode toevoegen en niet de letters. Ik krijg dan deze melding:

Bitte verwenden Sie nummerische Werte für die Postleitzahl

Heeft iedereen dit? Ik neem aan dat dit geen problemen gaat opleveren met een eventuele bezorging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-08 01:31

Nessuno

io sono nessuno

SantinoNL schreef op zondag 9 januari 2022 @ 17:03:
[...]

Dat is handig. Bedankt voor de tip!

Nog iets anders: ik kan in het NotebookBilliger account alleen de cijfers van mijn postcode toevoegen en niet de letters. Ik krijg dan deze melding:

Bitte verwenden Sie nummerische Werte für die Postleitzahl

Heeft iedereen dit? Ik neem aan dat dit geen problemen gaat opleveren met een eventuele bezorging?
Totaal geen probleem meet kan gewoon 4cijvers en 2 letter invullen.

Na rose e cient spin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MattiVM
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-08 20:02
Lees en begrijp dit a.u.b. niet verkeerd. Dit is echt niet slecht bedoeld, maar een oprechte vraag/ discussie topic.

Zou het voor iedereen niet interessanter zijn moest iedereen zich gewoon houden aan de website waar je normaal enkel en alleen kan bestellen? NL bij DE (NBB) en BE bij FR (LDLC), etc. Zelfs de website/link niet openen wanneer er een drop is bij de "andere partij" om uit respect het process voor hen zo makkelijk mogelijk te maken. Nu vliegt iedereen op elke link en maakt iedereen het voor iedereen moeilijk. Als ik in de PartAlert Discord kijk, vraag ik mij oprecht af hoeveel mensen van Duitsland, UK, etc. wel niet klikken op de links van LDLC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michster
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-11-2024
mustiej schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:12:
Kan ik met Belgisch adres bestelling plaatsen op LDLC(FR) meldingen van Telegram bots? Kan ik ook op die site CC opslaan of moet ik bij elke bestelling opnieuw intikken?
Creditcard instellen in google pay als je via chrome browsed. Let er wel op dat gij veel creditcard's nog even de CVV-code moet ingeven en daarna nog eens autoriseren met de app van je bank of CC-bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-05 19:34
Michster schreef op zondag 9 januari 2022 @ 18:17:
[...]

Creditcard instellen in google pay als je via chrome browsed. Let er wel op dat gij veel creditcard's nog even de CVV-code moet ingeven en daarna nog eens autoriseren met de app van je bank of CC-bedrijf.
LDLC heeft alleen CC, Paypal en Bank transfer? Hoe werkt Google Pay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prinkie
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-09 15:06
MattiVM schreef op zondag 9 januari 2022 @ 18:00:
Lees en begrijp dit a.u.b. niet verkeerd. Dit is echt niet slecht bedoeld, maar een oprechte vraag/ discussie topic.

Zou het voor iedereen niet interessanter zijn moest iedereen zich gewoon houden aan de website waar je normaal enkel en alleen kan bestellen? NL bij DE (NBB) en BE bij FR (LDLC), etc. Zelfs de website/link niet openen wanneer er een drop is bij de "andere partij" om uit respect het process voor hen zo makkelijk mogelijk te maken. Nu vliegt iedereen op elke link en maakt iedereen het voor iedereen moeilijk. Als ik in de PartAlert Discord kijk, vraag ik mij oprecht af hoeveel mensen van Duitsland, UK, etc. wel niet klikken op de links van LDLC...
Je hoeft niet zo agressief te doen man... Wij zijn ook maar gamers die een kaartje willen, ik probeer elke keer er langs te sneaken het moet een keertje goed komen toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HEY_DUDE schreef op zondag 9 januari 2022 @ 10:28:
[...]

Nee

Het zou een klein wonder zijn als intel zijn eerste gpu een serieus alternatief is voor AMD/NVidia. Daarnaast zal intel niet direct op enorme schaal gaan produceren. Veel te risico vol. Het zou perfect zijn als ze een kleine niche markt kunnen bedienen en van daar uit verder. Als intel doorzet hebben ze misschien bij 2e of 3e generatie een echte serieuze kaart te pakken met grote productie capaciteit.
Ik denk dat je te negatief bent. Ze produceren gewoon bij TSMC (6nm) en hebben personeel aangetrokken. Verder wisten ze van te voren dat de vraag erg gunstig zou zijn en heeft Intel extreem veel geld dus die hoeven ook niet zo voorzichtig capaciteit in te kopen zoals AMD dat ten tijde van Ryzen 1/2/3 moest. Verder is de man achter de RX480 (liever marktaandeel dan winst) de baas. Ook lijkt het erop dat vooral het middensegment de focus is. Dus er is voorlopig vooral reden te denken dat er flink op volume wordt ingezet.

Ondertussen sta ik voor mijn gevoel onderhand al een jaar bij EVGA op die lijst :X .

edit: 5/29/2021 7:04:56 AM PT

[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 09-01-2022 18:38 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michster
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-11-2024
mustiej schreef op zondag 9 januari 2022 @ 18:28:
[...]

Instellen in google pay zorgt ervoor dat als gij een webshop bezoekt met velden om uw credit-card info in te vullen, dat google u prompt om automatisch de velden in te vullen voor u zodra ge klikt in die textboxes. Het enige wat ge dan nog zelf moet ingeven ter verificatie is uw CVV-code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnacondaM17xR2
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-09 17:14
mustiej schreef op zondag 9 januari 2022 @ 18:28:
[...]

voor de betaling van een RTX 30 reeks GPU kan je bij LDLC ( mits mijn vergissing ) enkel met Creditcard betalen.
Paypal & bank transfer kon ik niet kiezen als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SantinoNL
Nessuno schreef op zondag 9 januari 2022 @ 17:15:
[...]

Totaal geen probleem meet kan gewoon 4cijvers en 2 letter invullen.
Wat vreemd joh. Ik kan de letters dus niet toevoegen, dan krijg ik die foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SantinoNL schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:18:
[...]

Wat vreemd joh. Ik kan de letters dus niet toevoegen, dan krijg ik die foutmelding.
Moet je misschien het land eerst op Niederlande zetten.

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SantinoNL
JDx schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:19:
[...]

Moet je misschien het land eerst op Niederlande zetten.
Daar staat ie op, zelfs automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:54
SantinoNL schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:26:
[...]

Daar staat ie op, zelfs automatisch.
Gewoon iets invullen en dan even een ticket via mail/chat inschieten, passen ze het meteen voor je aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SantinoNL
Het is me gelukt het via de app van NBB aan te passen, daar kon het wel. Bedankt voor het meedenken @JDx en @Lord_Dain

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:21

Mojo

The Power Within

SantinoNL schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:47:
Het is me gelukt het via de app van NBB aan te passen, daar kon het wel. Bedankt voor het meedenken @JDx en @Lord_Dain
Yes, bedankt. Daar had ik dus ook al last van. Is mij ook via de app gelukt.

Heb een andere bestelling gedaan (SW download), die staat al dagen op in bearbeitung. Gare webshop is het wel iig bij NBB. :p

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:25
Ben benieuwd of vandaag NBB vandaag met drops komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie van 3060 tot 3090 kleine tot flinke dalingen, maar alles moet nog zeker 15% omlaag, dan zitten we weer aan de goede kant van de prijs. Beetje zoals dat 21 december nog steeds kut en depressief is en nu merk je er nog niets van, maar het gaat weer de goede kant op :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Evertt schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:29:
Ben benieuwd of vandaag NBB vandaag met drops komt.
Hoewel de vorige NBB drop op een maandag was, is het vrij ongewoon dat ze op maandag droppen. In veruit de meeste gevallen waren de drops op een dinsdag of donderdag. NBB is wat dat betreft wel wat consequenter dan LDLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

JDx schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:32:
Ik zie van 3060 tot 3090 kleine tot flinke dalingen, maar alles moet nog zeker 15% omlaag, dan zitten we weer aan de goede kant van de prijs. Beetje zoals dat 21 december nog steeds kut en depressief is en nu merk je er nog niets van, maar het gaat weer de goede kant op :9
Waar zie jij die dalingen?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueGamer
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-09 13:08
Heb zelf ook maar eens een profiel aangemaakt op EVGA.

Zie dat ik al sinds 27-5 wacht op 2 kaarten:

EVGA GeForce RTX 3060 XC GAMING
EVGA GeForce RTX 3070 XC3 BLACK GAMING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Laatst online: 19:18
JDx schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:32:
Waar dan? heb zelf al even op Azerty gekeken maar daar bijvoorbeeld weinig veranderingen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MetalSonic schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:15:
[...]

Waar dan? heb zelf al even op Azerty gekeken maar daar bijvoorbeeld weinig veranderingen :)
GPUtracker, niet nu net vandaag ofzo, maar goedkoopste 3060 is nu 729, goedkoopste 3070 is nu 1129, die heb ik zelf eens gekocht voor 999 en de grootste zakker is de 3090, de goedkoopste daar van is nu 2699 (zat even op minimaal 3k).

De 3080 komt met 1549 ook alweer wat in de buurt van de 1200. Als je overal 15% van af haalt kom je op

3060 - 619 euro
3070 - 959 euro
3080 - 1319 euro

En de meest interessante is naar mijn idee een 3060 Ti voor, wat voor 699 gewoon een leuke kaart is.

Maar dan moet de daling wel doorzetten, crypto is ook lekker kut, hoop dat dat zo blijft en er komen nieuwe varianten aan, ze kunnen de 3080 12GB niet té hoog inzetten vanwege de Ti, dus dat geeft ook hoop.

Al was de 3080 Ti altijd de kaart die relatief dicht bij de MSRP lag en nu een soort van artificieel vast lijkt te zitten op 1999 minimaal. Eigenlijk voor niemand een interessante kaart toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MetalSonic schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:15:
[...]

Heb je wel een bedrag in je hoofd voor een 3080? Of ga je als de introductie daadwerkelijk morgen is dan voor een 12GB? Lijkt mij als de daling inzet, je snel denkt, oh dan wacht ik nog(!) weer even.

[ Voor 13% gewijzigd door JDx op 10-01-2022 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
JDx schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:24:
[...]

GPUtracker, niet nu net vandaag ofzo, maar goedkoopste 3060 is nu 729, goedkoopste 3070 is nu 1129, die heb ik zelf eens gekocht voor 999 en de grootste zakker is de 3090, de goedkoopste daar van is nu 2699 (zat even op minimaal 3k).

De 3080 komt met 1549 ook alweer wat in de buurt van de 1200. Als je overal 15% van af haalt kom je op

3060 - 619 euro
3070 - 959 euro
3080 - 1319 euro

En de meest interessante is naar mijn idee een 3060 Ti voor, wat voor 699 gewoon een leuke kaart is.

Maar dan moet de daling wel doorzetten, crypto is ook lekker kut, hoop dat dat zo blijft en er komen nieuwe varianten aan, ze kunnen de 3080 12GB niet té hoog inzetten vanwege de Ti, dus dat geeft ook hoop.

Al was de 3080 Ti altijd de kaart die relatief dicht bij de MSRP lag en nu een soort van artificieel vast lijkt te zitten op 1999 minimaal. Eigenlijk voor niemand een interessante kaart toch?
Duidelijk verhaal, zitten dan natuurlijk ook aib modellen in die de meeste niet interessant vindne. Zoals de Zotac etc. Maar ik snap je punt. Het is een indicatie van een verbetering. Dat is fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
JDx schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:25:
[...]

Heb je wel een bedrag in je hoofd voor een 3080? Of ga je als de introductie daadwerkelijk morgen is dan voor een 12GB? Lijkt mij als de daling inzet, je snel denkt, oh dan wacht ik nog(!) weer even.
Omdat de GPU's voor mij nog veels te duur zijn heb ik vorig jaar al een Xbox en een Switch gekocht. Voorlopig heb ik dus genoeg keuze voor verschillende games waarvan ik sommige niet eens op een nieuwe GPU kan spelen...

Als mijn huidige MSI GTX 980 kapot gaat dan ga ik wel verder via de IGPU van mijn 10700K en dan koop ik wellicht een 1660 kaartje ofzo ter overbrugging. Een MSI RTX 3080 staat nog op mijn wishlist maar dan moet de prijs wel zakken tot max 1200-1300 euro. Zie ik voorlopig nog niet gebeuren dus dan mar niet hé.

De 4k serie komt ook al steeds dichterbij dus wellicht dan voor een 4070 gaat waarvan ik verwacht dat hij even duur is als een 3080 en toch weer net iets sneller/ meer future proof is. Ik maak sowieso natuurlijk een mooie verbetering mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
interessante grafiek, achteraf was augustus een relatief goede periode. Was denk ik de periode dat je hier en daar een MSI 3080 zag voor rond de 1200 en een MSI 3070 te koop was voor rond de 1.000. Hopelijk gaan we weer die kant op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 15:03

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

mustiej schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:20:
Ik heb al maanden een failing gpu(gtx 1080 5 jaar) en het lukt mij gewoon niet om via telegram botjes eentje te bemachtigen, met ps5 lukte dat wel makkelijk.

Binnenkort wil ik racingsim bouwen en heb geen GPU ervoor!
Ik zit nog steeds met een GTX970, moet je voorstellen.. Hopen dat NBB binnenkort weer met een drop komt en ik eindelijk een 3080ti kan bemachtigen..

Weddings are basically funerals with cake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TweakOverflow schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:00:
[...]

Ik zit nog steeds met een GTX970, moet je voorstellen.. Hopen dat NBB binnenkort weer met een drop komt en ik eindelijk een 3080ti kan bemachtigen..
Als je van een 970 komt en 1250 klaar hebt liggen voor een 3080 Ti, waarom ga je dan niet voor een 3060 Ti ofzo? Voorlopig kan je ook nog voor een deel terugverdienen.

Ging zelf van een 980 naar een 3060 en dat was al een enorme vooruitgang, met een 970 kan je nu helemaal niets meer mee toch? Lijkt me niks om nog maanden met een 970 te moeten doen met de kans dat je die 3080 helemaal niet krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SantinoNL
Ik kan het niet onderbouwen, maar de (Nederlandse) webshops spelen naar mijn idee ook een vies spelletje door de prijzen zo kunstmatig hoog te houden. Ik kijk dagelijks even naar de Pricewatch en GPUtracker en in de prijs van de meeste kaarten zit al heel lang totaal geen beweging. Ik kan me haast niet voorstellen dat ze van die kaarten een grote voorraad hebben en dat die goed verkopen. Ik denk dat die kaarten gewoon niet verkocht worden en stof liggen te happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SantinoNL schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:20:
Ik kan het niet onderbouwen, maar de (Nederlandse) webshops spelen naar mijn idee ook een vies spelletje door de prijzen zo kunstmatig hoog te houden. Ik kijk dagelijks even naar de Pricewatch en GPUtracker en in de prijs van de meeste kaarten zit al heel lang totaal geen beweging. Ik kan me haast niet voorstellen dat ze van die kaarten een grote voorraad hebben en dat die goed verkopen. Ik denk dat die kaarten gewoon niet verkocht worden en stof liggen te happen.
Ik denk juist dat ze van heel veel kaarten nog maar heel weinig hebben liggen en die liggen niet in de weg, reden om de prijs te verlagen is er niet, als ik een specifieke kaart zoek zoals de TUF Gaming, dan is die helemaal niet te vinden in 3060 Ti of 3070.

Die paar die ze nog hebben zorgen ervoor dat mensen wel naar hun site komen en worden uiteindelijk wel verkocht aan mensen die niet anders kunnen.

Af en toe had een Alternate of MeGekko ineens van 1 merk van elk type een berg kaarten te koop tegen een aantrekkelijke prijs door een grote levering, dit heb ik al 2 maanden niet echt gezien.

Weet ook niet precies hoe het administratief werkt, maar wat er nu ligt is ook duur ingekocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MattiVM
JDx schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:13:
[...]

Als je van een 970 komt en 1250 klaar hebt liggen voor een 3080 Ti, waarom ga je dan niet voor een 3060 Ti ofzo? Voorlopig kan je ook nog voor een deel terugverdienen.

Ging zelf van een 980 naar een 3060 en dat was al een enorme vooruitgang, met een 970 kan je nu helemaal niets meer mee toch? Lijkt me niks om nog maanden met een 970 te moeten doen met de kans dat je die 3080 helemaal niet krijgt.
Als je toch nog even door kan gaan met die 970, dan zou ik toch ook eerst proberen om voor een 3080TI te gaan i.p.v. veel te veel te geven aan een 3060TI. Precies of we kunnen echt al spreken over een "nieuw normaal". Het voorstellen aan iemand om gewoon voor evenveel geld voor een veel minder goede GPU te kiezen vind ik al mind blowing. Dan zit je toch echt met jouw geld te smijten... En er zijn zeker genoeg mensen die dat zeker en vast niet (willen) doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiVM
JDx schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:28:
[...]
Weet ook niet precies hoe het administratief werkt, maar wat er nu ligt is ook duur ingekocht.
Heb je hiervoor bronnen? Ik heb namelijk ook al horen zeggen dat enkel de winkels enorme winst (per kaart) maken, maar niet zo zeer de manufacturers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
[...]

Als je nieuwe (veeleisende) games wil spelen in 1440P of zelfs hoger dan is een 3060TI echt niet genoeg. Helaas ook niet zo future proof. Dan kan je je beter bijleggen voor een 3080 of beter of wachten op een prijsdaling of wachten op de volgende generatie.

Maarja dit is mijn mening. Voor sommige is 1080P 60 FPS genoeg natuurlijk maar dat haal ik met het aanpassen van wat grafische instellingen ook nog wel voor de meeste games uit mijn MSI 3080......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:10

ScreamGT

joejoe

MattiVM schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:34:
[...]

Heb je hiervoor bronnen? Ik heb namelijk ook al horen zeggen dat enkel de winkels enorme winst (per kaart) maken, maar niet zo zeer de manufacturers.
Ikzelf werk bij een vendor welke o.a. grafische kaarten maakt, en wij werken veel samen met resellers. Denk nou niet dat ze voor de lol hun prijzen omhoog knallen, die units zijn namelijk duur ingekocht door distributeurs, en ivm prijsstijgingen worden die doodleuk doorbelast aan de resellers. Welke vervolgens ook hun prijzen moeten aanpassen.

Die "enorme" winst valt echt wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MetalSonic schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:36:
[...]

Als je nieuwe (veeleisende) games wil spelen in 1440P of zelfs hoger dan is een 3060TI echt niet genoeg. Helaas ook niet zo future proof. Dan kan je je beter bijleggen voor een 3080 of beter of wachten op een prijsdaling of wachten op de volgende generatie.

Maarja dit is mijn mening. Voor sommige is 1080P 60 FPS genoeg natuurlijk maar dat haal ik met het aanpassen van wat grafische instellingen ook nog wel voor de meeste games uit mijn MSI 3080......
Een 3060 Ti is meer dan genoeg voor 1440p op hoge settings, zelfs met een slecht geoptimaliseerde game als PUBG zonder RTX of DLSS.

Als je het nog (maanden) vol kan houden met een 970, dan snap ik niet waarom je per se een 3080 Ti wil.

En als je nog een 970 hebt, dan moet je waarschijnlijk inmiddels ook wel wat aan je systeem doen. Want anders is dat de bottleneck, maar dat is een aanname, weet niet wat hij heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door JDx op 10-01-2022 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 15:03

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

[...]

Ik snap dat het een vooruitgang zou zijn, maar zoals andere hierboven ook al aangeven heb ik geen zin om een enorme hoeveelheid geld 'weg te gooien'. Een 3060Ti kopen voor een fractie minder als waar je een 3080Ti (op adviesprijs) voor zou kunnen kopen is het mij zeer zeker niet waard. Ik wil gewoon waar voor mijn geld, en als ik dan even iets langer moet hunten, so be it :)

Door de jaren heen ben ik wat meer op een console gaan gamen, en de strategy games ben ik blijven doen op m'n PC (Anno, Factorio, EoA, KAM). Al met al niet zo'n hele grafisch goede spellen, en ook nog redelijk te doen met een 970. Nu ik wat meer wil gaan doen met m'n PC qua shooters is een goede upgrade nodig, waarmee ik hopelijk de komende 7/8 jaar dezelfde cycle kan doen.

Qua schermen/resolutie kom ik dan toch al snel uit op een 3080/3080ti.

Weddings are basically funerals with cake.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nou goed, elke keer die opmerking voor de prijs van een X koop je ook een Y tegen adviesprijs ga ik niet meer op in, ik volg de beweegredenen van veel mensen gewoon niet, aan de ene kant wil je het beste van het beste, maar andere kant kan je ook nog wel even door met iets wat zwaar verouderd is. Eigen keus! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
JDx schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:53:
Nou goed, elke keer die opmerking voor de prijs van een X koop je ook een Y tegen adviesprijs ga ik niet meer op in, ik volg de beweegredenen van veel mensen gewoon niet, aan de ene kant wil je het beste van het beste, maar andere kant kan je ook nog wel even door met iets wat zwaar verouderd is. Eigen keus! :>
Achja het is vrij onzeker allemaal. Daar heeft iedereen last van en mede daarom is er al zo vaak gereageerd in dit topic.

Eind januari de lancering van de 3050. Net zoals jij denk ik dat die een prijs gaat krijgen van tussen de 550 en 600 euro (ik zag je reactie op de frontpage) ik ben benieuwd wat de impact verder is op de andere kaarten en de verdere prijsontwikkeling etc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:19

lordsnow

I know nothing

ScreamGT schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:39:
[...]

Ikzelf werk bij een vendor welke o.a. grafische kaarten maakt, en wij werken veel samen met resellers. Denk nou niet dat ze voor de lol hun prijzen omhoog knallen, die units zijn namelijk duur ingekocht door distributeurs, en ivm prijsstijgingen worden die doodleuk doorbelast aan de resellers. Welke vervolgens ook hun prijzen moeten aanpassen.

Die "enorme" winst valt echt wel mee.
Wie maakt dan wel die hoge winst op dit moment, als het niet de distributeurs en resellers zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SantinoNL
MetalSonic schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:00:
[...]

Achja het is vrij onzeker allemaal. Daar heeft iedereen last van en mede daarom is er al zo vaak gereageerd in dit topic.

Eind januari de lancering van de 3050. Net zoals jij denk ik dat die een prijs gaat krijgen van tussen de 550 en 600 euro (ik zag je reactie op de frontpage) ik ben benieuwd wat de impact verder is op de andere kaarten en de verdere prijsontwikkeling etc.....
Je bedoelt een huidige marktprijs van 550-600 euro en geen MSRP, neem ik aan? De 3070 FE is 520 euro namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
SantinoNL schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:49:
[...]

Je bedoelt een huidige marktprijs van 550-600 euro en geen MSRP, neem ik aan? De 3070 FE is 520 euro namelijk.
Uiteraard, de initiële MSRP houdt geen rekening met vraag & aanbod, chiptekort, vertragingen in transport die er geweest zijn etc etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
MetalSonic schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:07:
[...]

Uiteraard, de initiële MSRP houdt geen rekening met vraag & aanbod, chiptekort, vertragingen in transport die er geweest zijn etc etc
En het vervoer is wel tig keer zo duur geworden, dus logisch dat de inkoop eraf ook veel duurder, aanschafprijs is dan ook veel duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

lordsnow schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:11:
[...]

Wie maakt dan wel die hoge winst op dit moment, als het niet de distributeurs en resellers zijn?
Waar haal jij vandaan dat er een hoge winst is op dit moment? Heb je enig idee wat het kost om een container te laten shippen vanuit Azië?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• AlainSki
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:38
ScreamGT schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:24:
[...]

Waar haal jij vandaan dat er een hoge winst is op dit moment? Heb je enig idee wat het kost om een container te laten shippen vanuit Azië?
Die extra logistieke kosten zijn marginaal en een fabeltje dat de wereld in is geholpen door webshops / distributeurs, maak je geen illusie dat de marge op dit moment voornamelijk bij Nvidia, TSMC Samsung, GPU fabrikanten en distributeurs/webshops (met name het laatste deel van de waardeketen) wordt gemaakt.

Neem een rtx 3080 FE doos als voorbeeld ... Afmeting 35.6×16.6×8 cm ... oftewel 0,0046m3 ...217 dozen per m3

Een standaard 40ft container heeft een inhoud van 67m3 ... Maal 217 dozen per m3 kom je op 14,539 dozen per container uit. Ga er voor de lol is vanuit dat die container 20% leeg is (want inefficientie?), kom je op 11,631 dozen in je container uit.

Containerprijzen (alleen vervoer ex containerhuur) voor het traject Shanghai - Rotterdam kwamen deze week voor een 40ft container op het recordbedrag van USD 13,658 / EUR 12,070 uit https://www.nt.nl/scheepv...-tarief-naar-7777-dollar/ ... oftwel c. EUR 1 per doos ... laat het voor de hele waardeketen eens EUR 5 per doos zijn en dan reken ik ruim.

GPU vertegenwoordigen teveel waarde per m3 om een significante invloed te ondervinden van de hogere vrachtprijzen. Ga je nu low value / heavy bulk in containers vervoeren (bijv. goedkoop speelgoed in bulky verpakking, meubels, koelkasten, etc.), ja dan heb je een mega probleem in je eindprijzen en dan moeten die fors omhoog.

Edit: Nvidia laat ze uiteraard bij Samsung ipv TSMC bakken

[ Voor 8% gewijzigd door AlainSki op 10-01-2022 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het is maar net wat je wil, prijzen van 1500 euro en leverbaar of 1200 en allemaal uitverkocht :+
JDx schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:08:
[...]
Bij het verder instorten van crypto (het wordt spannend of ETH onder de 3k duikt) komen misschien ooit de nieuwe MSRP prijzen ooit nog eens in zicht.
Goede nieuws is dat ETH aan het instorten is
https://ethusd.aggr.trade/

Net als BTC trouwens.

[ Voor 81% gewijzigd door JDx op 10-01-2022 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlainSki
JDx schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:22:
Het is maar net wat je wil, prijzen van 1500 euro en leverbaar of 1200 en allemaal uitverkocht :+

[...]

Goede nieuws is dat ETH aan het instorten is
https://ethusd.aggr.trade/

Net als BTC trouwens.
Zie ook op marktplaats ineens een forse toename in de hoeveelheid mining rigs (incl. GPU) die ineens wordt aangeboden. Zou mooi zijn als dit doorzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch is die 3060 van 729 ook alweer ausverkauft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNRW91
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-01 08:59
Ik heb vorig jaar augustus een nieuwe pc samen gesteld, maar stom genoeg heb ik toen niet een videokaart gekocht, want ik zag dat die maand de prijzen daalde,

Ik kon toen een MSI 3070 TI kopen voor €960 🙃🙃🙃

Nu zijn we een paar maand verder.. en ik kan eigenlijk niet meer wachten, ik speel nu rdr2 met een gtx 970,

Het wil wel maar grafisch laat het de wensen over.. zonde wat mij betreft.

Wat raden jullie aan? Nog even wachten op de rtx 3050 en dat de prijzen dat wellicht zakken,? Of gewoon doorpakken nu? 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:19

lordsnow

I know nothing

ScreamGT schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:24:
[...]

Waar haal jij vandaan dat er een hoge winst is op dit moment?
Er is een tekort aan videokaarten, waardoor de prijzen omhoog gaan. De vraagprijs is dus 'kustmatig' omhoog geduwd. Oftewel, iemand maakt nu extra winst. Dat kan gewoon niet anders.
Heb je enig idee wat het kost om een container te laten shippen vanuit Azië?
Nee, geen idee. Hoeveel kost het nu en vroeger?

Ik kan me niet voorstellen dat een container verschepen zo gestegen is dat dit een prijsverhoging van meerdere honderd euros tot gevolg heeft... per videokaart.

[ Voor 36% gewijzigd door lordsnow op 10-01-2022 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:44
SantinoNL schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:20:
Onwaarschijnlijk. Aan producten stof laten happen heeft niemand iets....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

lordsnow schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:24:
[...]

Er is een tekort aan videokaarten, waardoor de prijzen omhoog gaan. De vraagprijs is dus 'kustmatig' omhoog geduwd. Oftewel, iemand maakt nu extra winst. Dat kan gewoon niet anders.

[...]

Nee, geen idee. Hoeveel kost het nu en vroeger?

Ik kan me niet voorstellen dat een container verschepen zo gestegen is dat dit een prijsverhoging van meerdere honderd euros tot gevolg heeft... per videokaart.
Nu? Ongeveer 12k. Vroeger? 2/3K?

Het is een combinatie van verschillende factoren, dat weet je zelf ook wel. De extreme prijsstijging van container shipments is daar dus onderdeel van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:00
GNRW91 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:22:
Wat raden jullie aan? Nog even wachten op de rtx 3050 en dat de prijzen dat wellicht zakken,? Of gewoon doorpakken nu? 🤔
Toen ik mijn 3080 kocht net na launch voor 890 euro bij azerty waren er een hoop hier die riepen dat ze dat toch echt te duur vonden want msrp was stuk lager dus zouden ze het afwachten.

Niet dat ik nu de markt kan timen ofzo.. maar het antwoord is hier al bijna anderhalf jaar dat je gewoon de kaart moet kopen die je wil/nodig hebt/kan betalen.

En daarna genieten van je kaart, dit topic vergeten en je vooral niet meer druk maken over prijsontwikkelingen. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Coldcat

HODL

Op marktplaats neemt het aantal mining rigs sterk toe. Dit heeft te maken met de gestegen energiekosten en waardedaling van crypto. Het is met nieuwe energie contracten minder de moeite meer om te minen.

Als de trend doorzet kan het zijn dat er veel 2e hands kaarten beschikbaar komt. Dit neemt in ieder geval de druk op nieuwe kaarten wat af. Interessant om te zien wat er komende maand gebeurd.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Coldcat schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:53:
Op marktplaats neemt het aantal mining rigs sterk toe. Dit heeft te maken met de gestegen energiekosten en waardedaling van crypto. Het is met nieuwe energie contracten minder de moeite meer om te minen.

Als de trend doorzet kan het zijn dat er veel 2e hands kaarten beschikbaar komt. Dit neemt in ieder geval de druk op nieuwe kaarten wat af. Interessant om te zien wat er komende maand gebeurd.
Goed nieuws, als dit stopt of in elk geval minder word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:45

Kan zijn hoor, maar waarde daling is natuurlijk een kwestie van perspectief.
Beetje slimme miner rekent niet in euro's.
En dit is nog niet echt een flinke dip in vergelijking wat we al veel vaker hebben gezien, zeker in deze maanden komt het bijna jaarlijks voor.

ETH 2.0 zou een uitkomst kunnen zijn, maar zelfs dan gaan de miners cashen omdat ze die kaarten nog steeds met dikke winst gaan kwijtraken ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:25

Viel mij ook op. Maar als de energie prijzen weer stijgen zijn we weer bij af.

Maar de chip tekort is daarmee nog niet verholpen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Coldcat

HODL

kneusteun schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:20:
[...]

Kan zijn hoor, maar waarde daling is natuurlijk een kwestie van perspectief.
Beetje slimme miner rekent niet in euro's.
En dit is nog niet echt een flinke dip in vergelijking wat we al veel vaker hebben gezien, zeker in deze maanden komt het bijna jaarlijks voor.

ETH 2.0 zou een uitkomst kunnen zijn, maar zelfs dan gaan de miners cashen omdat ze die kaarten nog steeds met dikke winst gaan kwijtraken ben ik bang.
Vandaag staan er zo'n 20 rigs advertenties, gisteren 15. Waar voorheen vooral de oudere kaarten werden aangeboden zijn dit rigs die vorig jaar zijn opgetuigd met de 3060/70/80 kaarten. Ik heb nooit echt gekeken naar de beschikbaarheid eerder maar het viel me op dat er veel rigs tussenstonden, na wat meer zoeken blijkt dat een hoop te zijn.

Als je kijkt naar de profitability per dag dan zie je dat dit sinds november al dalende is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HOJ7ZZzT9nqj-vKEIRYncKYxKqs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ouUVzLiVvlLfv3CBDzJc9OXO.png?f=user_large

Daarnaast zie je dat nog steeds een sterke toenamde is in mining capaciteit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jEOyrijyHyRgZZSHoln8ZdEaiNk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KRvO1viRh6g9Ny4thTTk6RDB.png?f=user_large

De toegankelijke kaarten die gekocht worden door de hobby-miners zullen grotendeels via dezelfde kanalen aangeschaft worden als de consument dat doet. Ik denk dat veel mensen die afgelopen tijd hun enthousiasme achterna gerend zijn toch realiseren dat het langer duurt voordat ze hun investering terugverdienen.

Tenzij ETH gaat vliegen denk ik dat voor de GPU beschikbaarheid dit gunstig is. Helemaal omdat de prijs van electriciteit in Europa velen malen hoger is dan in andere gebieden.

Vond het interessant om te delen.

[ Voor 5% gewijzigd door Coldcat op 10-01-2022 20:55 ]

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Wanneer de mining profitability blijft dalen met hogere elektriciteitskosten dan komen er in het voorjaar als het warmer wordt veel 2e hands kaarten op de markt omdat ze dan niet meer als verwarming gebruikt kunnen worden en de mining rig geld gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Coldcat schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:52:
[...]

Vandaag staan er zo'n 20 rigs advertenties, gisteren 15. Waar voorheen vooral de oudere kaarten werden aangeboden zijn dit rigs die vorig jaar zijn opgetuigd met de 3060/70/80 kaarten. Ik heb nooit echt gekeken naar de beschikbaarheid eerder maar het viel me op dat er veel rigs tussenstonden, na wat meer zoeken blijkt dat een hoop te zijn.

Als je kijkt naar de profitability per dag dan zie je dat dit sinds november al dalende is.

[Afbeelding]

Daarnaast zie je dat nog steeds een sterke toenamde is in mining capaciteit.

[Afbeelding]

De toegankelijke kaarten die gekocht worden door de hobby-miners zullen grotendeels via dezelfde kanalen aangeschaft worden als de consument dat doet. Ik denk dat veel mensen die afgelopen tijd hun enthousiasme achterna gerend zijn toch realiseren dat het langer duurt voordat ze hun investering terugverdienen.

Tenzij ETH gaat vliegen denk ik dat voor de GPU beschikbaarheid dit gunstig is. Helemaal omdat de prijs van electriciteit in Europa velen malen hoger is dan in andere gebieden.

Vond het interessant om te delen.
Klopt wat je zegt, maar je rekent in dollars.
Dat is niet wat alle miners doen, ze speculeren ook op stijgingen van coins ten opzichte van dollars, meest gehoord is wel dat miners balen dat ze ooit omgezet hebben naar fiat.

En de meeste miners (de hobbyisten met meer dan 20 kaarten) kopen de FE 3080 nog steeds voor rond de 1000 euro. Dus als ze die straks wegdoen voor 1500 of 1200 hebben de de ROI al rond, al het minen is dus al +.

Maar je hebt wel gelijk hoor, veel mensen die voor de quick cash gaan zullen wel de boel inpakken. Ik hoop het voor iedereen.

Maar een dipje schrikt men niet van in de crypto wereld. Dus het ETH 2.0 verhaal is veel belangrijker.

[ Voor 3% gewijzigd door kneusteun op 10-01-2022 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:34

sjirafje

No inspirational quotes here

kneusteun schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:01:
[...]

Dat is niet wat alle miners doen, ze speculeren ook op stijgingen van coins ten opzichte van dollars, meest gehoord is wel dat miners balen dat ze ooit omgezet hebben naar fiat.

En de meeste miners (de hobbyisten met meer dan 20 kaarten) kopen de FE 3080 nog steeds voor rond de 1000 euro. Dus als ze die straks wegdoen voor 1500 of 1200 hebben de de ROI al rond, al het minen is dus al +.

Maar je hebt wel gelijk hoor, veel mensen die voor de quick cash gaan zullen wel de boel inpakken. Ik hoop het voor iedereen.

Maar een dipje schrikt men niet van in de crypto wereld. Dus het ETH 2.0 verhaal is veel belangrijker.
Waar koop je een FE 3080 voor 1000 euro? :?

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:59
Beetje clickbait titel, maar toch. We gaan 't zien of de huis tuin en keuken miners hier wakker van gaan liggen ;).

[ Voor 72% gewijzigd door Hanky74 op 10-01-2022 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kneusteun schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:01:
[...]

Als je een FE straks weg doet omdat je er niet meer mee kan minen, dan heeft niemand er wat aan behalve gamers, die gaan er niet meer voor geven dan de aanschafprijs, minder nog.

Dan kan je net zo goed een MSI/Asus/Gigabyte LHR kaart (over)kopen, die zijn ook stiller en koeler.

Wordt een mooie zomer voor gamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qua stroomkosten zie ik niet zo, ik ben door nieuwe belastingen juist 30% minder gaan betalen voor stroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickvanemden
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 21:00
JDx schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:39:
Qua stroomkosten zie ik niet zo, ik ben door nieuwe belastingen juist 30% minder gaan betalen voor stroom?
Ligt zover ik weet vooral aan je contract, mensen met een variabel contract kunnen zomaar €0,30 / kwh betalen. Een vriend van mij heeft dat probleem. Mensen met een (langdurig) vast contract profiteren juist. Iedereen heeft zo zijn eigenlijk situatie natuurlijk :P (dus denk dat gamers ook bereid zijn boven msrp te betalen als de prijzen dalen)

Ben het overigens niet echt eens met je beredenering over gpu's en gamers. Heb de laatste tijd veel gpu's verkocht voor (te) hoge prijzen en tot nu toe is het net geen 50/50 wie de kaarten overnemen. Iets meer gamers dan miners. Maarja dat is mijn ervaring :)

[ Voor 5% gewijzigd door nickvanemden op 10-01-2022 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
sjirafje schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:30:
[...]

Waar koop je een FE 3080 voor 1000 euro? :?
De nvidia retailers in Duitsland en Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
JDx schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:38:
[...]

Als je een FE straks weg doet omdat je er niet meer mee kan minen, dan heeft niemand er wat aan behalve gamers, die gaan er niet meer voor geven dan de aanschafprijs, minder nog.

Dan kan je net zo goed een MSI/Asus/Gigabyte LHR kaart (over)kopen, die zijn ook stiller en koeler.

Wordt een mooie zomer voor gamers.
Dat denk jij? er worden daar al genoeg kaarten gescalped dus die raken ze echt wel kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kneusteun schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:34:
[...]

Dat denk jij? er worden daar al genoeg kaarten gescalped dus die raken ze echt wel kwijt.
Niet als het minen voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
JDx schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:35:
[...]

Niet als het minen voorbij is.
Denk niet dat het allemaal under retail gaat zakken, maar wie weet dat ze uit angst voor elkaar wel erg gaan droppen. Maar dit is allemaal speculatie, ik hoop het van harte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
kneusteun schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:54:
[...]

Denk niet dat het allemaal under retail gaat zakken, maar wie weet dat ze uit angst voor elkaar wel erg gaan droppen. Maar dit is allemaal speculatie, ik hoop het van harte.
Miners zetten 6 kaarten op 1 moederbord met voeding, normale gebruikers meestal maar 1.
Wanneer de vraag bij miners veranderd in aanbod kan het hard gaan met daling van 2e hands prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 01:23
PP_Sound schreef op maandag 10 januari 2022 @ 23:08:
[...]

Miners zetten 6 kaarten op 1 moederbord met voeding, normale gebruikers meestal maar 1.
Wanneer de vraag bij miners veranderd in aanbod kan het hard gaan met daling van 2e hands prijzen.
Dat zeiden ze ook in 2018, uiteindelijk gebeurde er weinig.

Miners zijn niet zo van het paniek voetbal, die gaan gewoon voor de langere termijn. En degene die stoppen vragen vaak nog meer dan wat ze er zelf voor betaald hebben, gewoon omdat ze weten wat de kaarten kunnen.

Er zijn genoeg excuses te bedenken om te wachten met kopen van een nieuwe GPU, maar je blijft wel wachten. Zelfde als met het RTX 40xx verhaal. Gaat maar helemaal de vraag zijn of het tegen die tijd beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
Postman schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 00:45:
[...]

De prijs van een nieuwe 1080 Ti zakte van rond de 1000 Euro naar 700 en 2e hands kocht je ze voor rond de 500 Euro, meerdere tegelijk al vanaf 400.per stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Miners zijn niet zo van het paniek voetbal, die gaan gewoon voor de langere termijn. En degene die stoppen vragen vaak nog meer dan wat ze er zelf voor betaald hebben, gewoon omdat ze weten wat de kaarten kunnen.

Er zijn genoeg excuses te bedenken om te wachten met kopen van een nieuwe GPU, maar je blijft wel wachten. Zelfde als met het RTX 40xx verhaal. Gaat maar helemaal de vraag zijn of het tegen die tijd beter is.
Dat ben ik met je eens, nieuwe kaarten en elke keer zogenaamde (te dure) budget kaarten, het maakt allemaal niet uit, als de 40-serie uitkomt wordt het ook niet plots beter.

Enige is dat als het gros van de miners het niet meer winstgevend genoeg vindt, dat ze het ook niet meer voor de hoofdprijs kwijt kunnen aan gamers of dat handje vol die nog wel blijf minen.

Als je echt amper kan minen met de 6500XT van AMD en hij komt zoals verwacht voor 299 op de markt bij introductie en dat blijft dan kan je mooi zien wat daadwerkelijk de impact ook is van de chiptekorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
First GeForce RTX 3080 12GB graphics card gets pictured

Afbeeldingslocatie: https://cdn.videocardz.com/1/2022/01/EVGA-RTX3080-12GB-FTW-768x606.jpg

https://videocardz.com/ne...aphics-card-gets-pictured

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• napata
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08:13
[...]

Ik meen me toch te herinneren dat de prijzen zeer hard zakten nadat crypto toen crashte. Er zat wel wat vertraging op maar de prijs van een 1080Ti halveerde in enkele maanden. Ik weet nog dat ik toen moest lachen met sommige miners/scalpers die probeerden hun kaart aan woekerprijzen te verkopen terwijl er een overaanbod was.

Dit was ook de rede dat de verkoop van Turing zo hard tegenviel want je kon gewoon een goedkope Pascal aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlainSki
https://tweakers.net/pric...60-gaming-x-trio-12g.html

MSI GeForce RTX 3060 GAMING X TRIO 12G Refurb bij Alternate voor 599!

En hij is weg...

[ Voor 9% gewijzigd door AlainSki op 11-01-2022 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:43

Skyline GT-R

RB26DETT

Bij MindFactory staan de RTX 3080 12GB versies beschikbaar.
1699 voor de Gaming Trio X: https://www.mindfactory.d...LHR--Retail-_1440262.html
1799 voor de Suprim X: https://www.mindfactory.d...LHR--Retail-_1440263.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 01:23
Skyline GT-R schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:12:
Bij MindFactory staan de RTX 3080 12GB versies beschikbaar.
1699 voor de Gaming Trio X: https://www.mindfactory.d...LHR--Retail-_1440262.html
1799 voor de Suprim X: https://www.mindfactory.d...LHR--Retail-_1440263.html
Waren beide maar 1 van te koop en lijken een fout geweest te zijn, waarschijnlijk zijn ze de producten nu aan het inboeken voor de 15u lancering vandaag. Verwacht ook dat ze deze gewoon gaan annuleren, het is immers nog een NDA momenteel en ook de verkoop is vanuit Nvidia nog niet toegestaan.

Wel een leuke indicatie voor de prijzen. Hoewel die straks ook zomaar weer hoger kunnen uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R

Skyline GT-R

RB26DETT

Postman schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:15:
[...]

Waren beide maar 1 van te koop en lijken een fout geweest te zijn, waarschijnlijk zijn ze de producten nu aan het inboeken voor de 15u lancering vandaag. Verwacht ook dat ze deze gewoon gaan annuleren, het is immers nog een NDA momenteel en ook de verkoop is vanuit Nvidia nog niet toegestaan.

Wel een leuke indicatie voor de prijzen. Hoewel die straks ook zomaar weer hoger kunnen uitvallen.
Offtopic: Dat is niet gezegd.. MindFactory heeft dat in het verleden al gedaan. Je kon er ook gewoon intel 11th CPU's kopen voor de launch. Die werden zelfs geleverd toen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyline GT-R

Skyline GT-R

RB26DETT

Ondertussen is er ook een webshop in FR die ze te koop heeft: https://www.pc21.fr/fiche...rio-12g-lhr-i3781087.html

MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G LHR aan 1699

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Colike
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 05-03-2024
Ik heb zojuist deze online kunnen bestellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BZsuGtycV161BXKJ2kNZSuBnetw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1KcqfiyIlSX0jFpZvnS5N3gd.png?f=fotoalbum_large

Als ik nu naar dezelfde website (tones.be) surf op deze kaart, wordt hij plots voor €1999 verkocht.
Zeer bijzonder dat ze zo snel de prijs aanpassen. Betaling is uitgevoerd.. Hopelijk wordt hij niet geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Colike schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:38:
Ik heb zojuist deze online kunnen bestellen.

[Afbeelding]

Als ik nu naar dezelfde website surf op deze kaart, wordt hij plots voor €1999 verkocht.
Zeer bijzonder dat ze zo snel de prijs aanpassen. Betaling is uitgevoerd.. Hopelijk wordt hij niet geannuleerd.
En die website is?

Ok Tones.

[ Voor 3% gewijzigd door JDx op 11-01-2022 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R

Skyline GT-R

RB26DETT

Ziet er als Tones.BE uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colike
Klopt. Ook aangepast in mijn originele post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiVM

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Colike schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:45:
[...]

Klopt. Ook aangepast in mijn originele post.
Kan je ^^ ook bestellen voor het geval die 3080 niet geleverd wordt ;)

Uitverkocht.

[ Voor 4% gewijzigd door JDx op 11-01-2022 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maridude
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-09 13:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colike
JDx schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:47:
[...]

Kan je ^^ ook bestellen voor het geval die 3080 niet geleverd wordt ;)
Zal niet lukken :) ik ben van België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SantinoNL
Ik ben er weer doorheen gekomen en opnieuw staat ie niet bij bestellingen. Hier word je toch gek van |:( Wel een reservering op de creditcard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBanger
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 11:34
Kan wel janken, de verificatie werkte niet bij de NL drop :'(

Edit:

Verification failed
Website problem: sitekey not set

[ Voor 34% gewijzigd door AcidBanger op 11-01-2022 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Enkele minuten voor een 3080 Ti, dat is ook wel weer snel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

Je kan bij NBB toch 2x een GPU bestellen op 1 CC? Ik wilde namelijk die 3080TI bestellen, maar toen kreeg ik het bericht: Die maximale Bestellmenge für die Aktion "Nvidia Sale" wurde Überschritten. Leider kann die Bestellung von dem Aktionsartikel(n) A 939749 nicht angenommen werden. Du hast bereits einen oder mehrere Aktionsartikel gekauft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
SantinoNL schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:48:
Ik ben er weer doorheen gekomen en opnieuw staat ie niet bij bestellingen. Hier word je toch gek van |:( Wel een reservering op de creditcard...
duurt vaak wel even voordat hij bij bestellingen staat, soms meer dan 1 uur. CC reservering is een goed teken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecke
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:25
Ik vond €1,199.00 een beetje duur (had niet gezien dat het een TI was) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
ScreamGT schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:49:
Je kan bij NBB toch 2x een GPU bestellen op 1 CC? Ik wilde namelijk die 3080TI bestellen, maar toen kreeg ik het bericht: Die maximale Bestellmenge für die Aktion "Nvidia Sale" wurde Überschritten. Leider kann die Bestellung von dem Aktionsartikel(n) A 939749 nicht angenommen werden. Du hast bereits einen oder mehrere Aktionsartikel gekauft.
Dat bericht is meestal een generieke foutmelding die wordt teruggegeven als de voorraad op is en je dus te laat bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraYaN
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-09 13:01
SantinoNL schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:48:
Same hier, weer een reservering (de vorige staat er ook nog op m'n CC) hopelijk wordt hij dit keer niet gecancelled.

if(!awesome){awesome=true;}

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterW89
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16:38
ScreamGT schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:49:
Nee 1 FE kaart per adres
Pagina: 1 ... 588 ... 629 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
Beschikbaarheid is te vinden in https://docs.google.com/s...2_DWk4/edit#gid=712726851 (niet meer up-to-date)

reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord