Nee minimaal 2 kratjes bierParaWM schreef op woensdag 22 september 2021 @ 17:56:
[...]
Huh, dus al die AMD kaarten die jij steeds weet te kopen bij de drops, soms 2 per keer, verkoop je voor MSRP + kratje bier? Of ben je AMD mining rigs aan het bouwen? Of was je cynisch. Gewoon interesse hoor
Daar kan je naar fluiten. Ik heb zelf ongeveer dezelfde tijd in de rij gestaan voor de non-OC versie, waarvan sinds begin begin december geen enkel model meer is geleverd.Bladspinazie schreef op woensdag 22 september 2021 @ 18:44:
Goedenavond allen,
Ik ben alweer een tijdje afwezig geweest hier, heb ik oktober vorig jaar een bestelling gedaan bij megekko op de rtx 3080 eagle oc versie. Ik sta l geruime tijd op plek 40 +- voor deze kaart die ik voor 800 euro heb staan.
Nu is mijn vraag worden deze kaarten nog geproduceerd ooit want er zijn nu ook volgens mij al nieuwere 3080 kaarten op de markt.
Gelukkig vinden ze dat bij Megekko geen probleem, ze laten je met alle liefde wachten tot je een ons weegt en na annulering ben je van harte welkom om tegen de nieuwe prijs een alternatief model aan te schaffen
Verwijderd
Dat is bij Alternate niet anders. Ze weigerden een compensatieregeling aan te gaan ondanks ik al zo'n 8 maanden wachtte. Azerty daarentegen kwam zelf met een compensatieregeling waarbij het prijsverschil, min of meer, werd gedeeld.citruspers schreef op woensdag 22 september 2021 @ 22:01:
[...]
Daar kan je naar fluiten. Ik heb zelf ongeveer dezelfde tijd in de rij gestaan voor de non-OC versie, waarvan sinds begin begin december geen enkel model meer is geleverd.
Gelukkig vinden ze dat bij Megekko geen probleem, ze laten je met alle liefde wachten tot je een ons weegt en na annulering ben je van harte welkom om tegen de nieuwe prijs een alternatief model aan te schaffen
Gisteren na wat problemen met de post uiteindelijk mijn RTX 3070ti in ontvangst kunnen nemen
Veel success aan iedereen die nog aan het wachten is op zijn/haar GPU
Veel success aan iedereen die nog aan het wachten is op zijn/haar GPU
Netjes, zeker als je daardoor onder de prijzen komt van de andere 2 grote NL webshops.Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2021 @ 23:21:
[...]
Dat is bij Alternate niet anders. Ze weigerden een compensatieregeling aan te gaan ondanks ik al zo'n 8 maanden wachtte. Azerty daarentegen kwam zelf met een compensatieregeling waarbij het prijsverschil, min of meer, werd gedeeld.
Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts
Bij Alternate 8 maanden in de rij gestaan voor de Asus Tuf 3080 OC voor €850. Order was geannuleerd omdat ze niet meer geleverd werden. Dus ik een beetje een boos mailtje sturen naar alternate.
Ik mocht dus een nieuwe kaart uitzoeken en daar zouden ze dan een zo net mogelijk aanbod bij doen ter compensatie. Ze bieden mij nu een Asus Tuf 3080 Ti OC aan voor €1479 ipv €1799.
Goedkoopste die ik kan vinden op andere webshops is trouwens €1699.
Ik vind het nog steeds te duur wat vinden jullie hiervan?
Ik mocht dus een nieuwe kaart uitzoeken en daar zouden ze dan een zo net mogelijk aanbod bij doen ter compensatie. Ze bieden mij nu een Asus Tuf 3080 Ti OC aan voor €1479 ipv €1799.
320 scheelt een boel ik zou proberen er meer vanaf te krijgen.Sparcit schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:34:
...Ze bieden mij nu een Asus Tuf 3080 Ti OC aan voor €1479 ipv €1799.
De prijzen zijn belachelijk maar jij kan alleen maar voor jezelf bedenken of je zoveel geld er voor over hebt.
Ik vind het - gezien hoe de markt nu is - best een redelijk aanbod van Alternate. Een Founders Edition heb je bij NBB voor 1237,-. Dus je betaalt nog wel een dikke 240 euro meer, maar je hebt dan wel een aftermarket 3080 Ti die een betere koeling heeft dan de FE. De TUF-kaarten zijn over het algemeen stil en koel.Sparcit schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:34:
Bij Alternate 8 maanden in de rij gestaan voor de Asus Tuf 3080 OC voor €850. Order was geannuleerd omdat ze niet meer geleverd werden. Dus ik een beetje een boos mailtje sturen naar alternate.
Heb je het geld ervoor over? Dat kunnen wij niet beantwoorden. Ga je de komende maanden veel gebruik van de kaart maken? Heb je als je deze uitgave doet nog genoeg liquide middelen/ spaargeld? Wat zijn jouw verwachtingen qua prijs- en beschikbaarheid?Sparcit schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:34:
Beantwoord een of meerdere van deze vragen voor jezelf en je weet of je nu wel of niet deze kaart koopt. Succes!
Gebeurt niks met de prijzen he.
Op dit moment is de prijs niet eens het grootste probleem. Beschikbaarheid is ookweer slechter dan ooit. Gisteren weer een rondje gedaan (Alternate, Azerty, Megekko) nee dat was het hem niet. Ik doe het al niet eens meer elke dag. Volgende week weer.JDx schreef op donderdag 23 september 2021 @ 20:08:
Gebeurt niks met de prijzen he.
Oh kijk niet eens meer elke site, alleen de goedkoopste van GPU tracker. En daar verandert niets.MetalSonic schreef op donderdag 23 september 2021 @ 20:39:
[...]
Op dit moment is de prijs niet eens het grootste probleem. Beschikbaarheid is ookweer slechter dan ooit. Gisteren weer een rondje gedaan (Alternate, Azerty, Megekko) nee dat was het hem niet. Ik doe het al niet eens meer elke dag. Volgende week weer.
599
699
899
1049
1359
1499
2499
Zoiets is het al 2 weken ofzo.
https://www.gputracker.eu...26&fv_shop=28&fv_shop=161
[ Voor 29% gewijzigd door JDx op 24-09-2021 02:07 ]
In Polen gaven de webshops wel netjes een alternatief.
Voor de niet geleverde 3070 non-LHR kon je netjes een 3060 LHR krijgen
Die GPUTracker, heb jij ervaring met hun prijsalerts? Hoe slecht of goed zijn die?JDx schreef op donderdag 23 september 2021 @ 20:45:
[...]
Oh kijk niet eens meer elke site, alleen de goedkoopste van GPU tracker. En daar verandert niets.
599
699
899
1049
1359
1499
2499
Zoiets is het al 2 weken ofzo.
https://www.gputracker.eu...26&fv_shop=28&fv_shop=161
Nee die gebruik ik niet, GPUtracker had laatst wel een fout in de code, die heb ik gemeld en hebben ze mij vriendelijk voor bedankt en aangepast. Het meeste klopt wel, in ieder geval goed genoeg om niet alle sites bij langs te gaan.Royalgamer06 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 19:15:
[...]
Die GPUTracker, heb jij ervaring met hun prijsalerts? Hoe slecht of goed zijn die?
Gewoon een selectie maken wat je wil en shops uitsluiten en dan elke dag even kijken, van sites als MeGekko enzo mag je sowieso niet vaker dan elk uur crawlen anders krijgt je bot gauw een ban.
Werkte vroeger bij een telecombedrijf en maakte daar software die tarieven van concurrenten van de sites haalde, dat is beste gevoelige info. Het is openbaar, maar ze zitten niet te wachten op concurrenten die elke keer automatisch 1 cent onder hun prijs gaan zitten.
Dus als je er echt snel bij wil zijn moet je de sites checken.
Sommige sites gebruiken ook nog trucjes die zeggen op voorraad, maar zijn dat niet als je naar de site gaat.
[ Voor 43% gewijzigd door JDx op 24-09-2021 19:22 ]
Zie toevallig nu alleen maar een paar kaarten die duurder zijn geworden. Vooral de A-merken.

*droomt verder*
De laatste dromers waren mensen die wachtten op hun pre-order van een jaar oud.MetalSonic schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 20:04:
Wanneer komt de vrolijkheid/ optimisme in dit topic terug zeg. Ik wil hier weer meerdere users zien die zeggen "Hey hier deze kaart te koop voor dit bedrag" waarop een ander zegt "oh die is hier nog goedkoper"
*droomt verder*
Die prijsstijgingen zag ik gister en vandaag nog bij de 3060 Ti.JDx schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 19:25:
Zie toevallig nu alleen maar een paar kaarten die duurder zijn geworden. Vooral de A-merken.
Ik vraag mij af wat zij hebben gedaan. Nu toch maar voor de huidige marktprijs een kaart gekocht? Een spelcomputer als alternatief of aanschaf uitgesteld.JDx schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 20:20:
[...]
De laatste dromers waren mensen die wachtten op hun pre-order van een jaar oud.
Ja heb geen idee, maar het is sowieso nu al beter dan een half jaar geleden en als je er al lange tijd op wacht en vast ook de prijzen in de gaten hebt gehouden dan denk ik dat je nu maar gewoon met tegenzin wat koopt.MetalSonic schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 20:54:
[...]
Ik vraag mij af wat zij hebben gedaan. Nu toch maar voor de huidige marktprijs een kaart gekocht? Een spelcomputer als alternatief of aanschaf uitgesteld.
Hier zie je ook niet echt schommelingen meer, in ieder geval niet omlaag:
https://pcpartpicker.com/....chipset.geforce-rtx-3060
Als het al schommelt, ga je dan een paar maanden wachten voor 20% korting? Meer zal het niet zijn.
Kaarten van voor:
600 -> 500
1000 -> 800
1400 -> 1200
Met pech is het andersom
MSI Gaming Z Trio 3060 TI ging van 749 -> 799 (vandaag)
ASUS TUF Gaming 3060 TI ging van 769 -> 829 (gisteren)
[ Voor 10% gewijzigd door JDx op 24-09-2021 21:03 ]
Noord- of Zuidpool ?JDx schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 14:31:
In Polen gaven de webshops wel netjes een alternatief.
Zie het idd, leuke kaarten, zelfs hele (te) dure zijn gewoon weer "levertermijn onbekend".MetalSonic schreef op donderdag 23 september 2021 @ 20:39:
[...]
Beschikbaarheid is ookweer slechter dan ooit
Beste prijs/type lijkt me nu de EVGA GeForce RTX 3060 Ti XC LHR, deze kost nu 699,- euro bij meerdere webshops, ken EVGA alleen niet, weet wel dat mensen gek zijn op de FTW3, maar de XC geen idee.
[ Voor 27% gewijzigd door JDx op 25-09-2021 08:29 ]
https://www.amazon.de/dp/B096Y36BM3 ga naar andere verkopers.
1153 euro rtx 3080 Gaming OC voor de liefhebbers. Van Amazon zelf.
1576 staat er bij mijTryPleX schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 10:06:
https://www.amazon.de/dp/B096Y36BM3 ga naar andere verkopers.
"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."
Andere verkopers aanklikken.
Maar levertijd is net wel naar 1-2 maanden versprongen.
Was vast snel weg, staat nu eentje levering vanaf 11 oktober.TryPleX schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 10:17:
[...]
Andere verkopers aanklikken.
Maar levertijd is net wel naar 1-2 maanden versprongen.
Neu
1.154,96€
Schnellste Lieferung: 11. Okt. - 10. Nov.
[ Voor 11% gewijzigd door JDx op 25-09-2021 10:47 ]
Voor wie het boeit, updated just now.

Je zou zeggen dat de prijzen nu echt gaan dalen, maar mensen blijven kopen, dus ja... fuck it

Je zou zeggen dat de prijzen nu echt gaan dalen, maar mensen blijven kopen, dus ja... fuck it
Hi JDx, leuk om te zien dat je zo actief bent in deze topics! zou je eens willen uitleggen wat al die info betekent?JDx schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 15:08:
Voor wie het boeit, updated just now.
[Afbeelding]
C/P C/M Profit? Lowball?
"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."
Cheapest/Profit (aantrekkelijkheid voor miners)ntzv schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 16:46:
[...]
Hi JDx, leuk om te zien dat je zo actief bent in deze topics! zou je eens willen uitleggen wat al die info betekent?
C/P C/M Profit? Lowball?
Cheapest/MSRP (dichtste bij MSRP)
Profit per maand in dollars (gemiddelde van NiceHash en Kryptex)
Lowball offer als je zo'n kaart wil kopen
Gaming is een percentage hoger 20% of 30% bij AMD
Dit is puur als de miners de prijs bepalen. In het begin had je een kaart er in 4 maanden ofzo al uit, dus werden de prijzen steeds hoger. Tegenwoordig kost het wel een maandje of 8, maar dat lijkt mensen er niet van te weerhouden om te kopen.
MSRP prijs == DROP prijs (AMD.com of NBB NVidia)
[ Voor 3% gewijzigd door JDx op 25-09-2021 16:53 ]
thanks man. ik ben zelf opzoek naar minimaal een 3070 voor gaming, maar ik vind de prijzen eigenlijk te hoog. Is het dan een idee om er mee te minen? of kun je de kaart dan afschrijven? als ik er namelijk wat mee kan terug verdienen door te minen is het een goedkopere investering? of is het niet zo simpel.JDx schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 16:50:
[...]
Cheapest/Profit (aantrekkelijkheid voor miners)
Cheapest/MSRP (dichtste bij MSRP)
Profit per maand in dollars (gemiddelde van NiceHash en Kryptex)
Lowball offer als je zo'n kaart wil kopen
Gaming is een percentage hoger 20% of 30% bij AMD
Dit is puur als de miners de prijs bepalen. In het begin had je een kaart er in 4 maanden ofzo al uit, dus werden de prijzen steeds hoger. Tegenwoordig kost het wel een maandje of 8, maar dat lijkt mensen er niet van te weerhouden om te kopen.
MSRP prijs == DROP prijs (AMD.com of NBB NVidia)
Ja dat is waar dit lijstje in eerste instantie voor was, omdat ik het zelf ook te duur vond. En dat je niet hoeft te wachten tot ze nog lager worden dan dit, want dan kopen miners ze sowieso al. Anders ik wel.ntzv schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 16:54:
[...]
thanks man. ik ben zelf opzoek naar minimaal een 3070 voor gaming, maar ik vind de prijzen eigenlijk te hoog. Is het dan een idee om er mee te minen? of kun je de kaart dan afschrijven? als ik er namelijk wat mee kan terug verdienen door te minen is het een goedkopere investering? of is het niet zo simpel.
Heb verder geen idee, ga ook niet zeggen dat het niet schadelijk is, maar volgens Linus boeit het niks:
YouTube: DON'T Buy a Used Mining GPU! - $h!t Manufacturers Say
Tijdje geleden was er een 3080 Ti bij MeGekko voor 1199 ofzo, die was meteen weg. Maand geleden zag ik een 3060 voor 499, die heb ik ook meteen gekocht, daar mine ik mee.
[ Voor 9% gewijzigd door JDx op 25-09-2021 17:00 ]
Ik volg dit topic maar net. Heb ook de OP gelezen en de spreadsheet gezien, alleen vroeg ik mij af of het kunnen kopen van een FE 3070, op die Duitse site dat hier wordt "gedropt", regelmatig gebeurt? En maak je ook echt kans om het voor om en nabij de €520-550 te kunnen bemachtigen?
Van de week een 3070 ti voor 645 kunnen kopen. Wel met een bij de shop reeds bekende creditcard, wat snelheid geeft.BramViking schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 20:29:
Ik volg dit topic maar net. Heb ook de OP gelezen en de spreadsheet gezien, alleen vroeg ik mij af of het kunnen kopen van een FE 3070, op die Duitse site dat hier wordt "gedropt", regelmatig gebeurt? En maak je ook echt kans om het voor om en nabij de €520-550 te kunnen bemachtigen?
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Maak je überhaupt kans om iets in uit het buitenland te scoren als je geen kredietkaart hebt?
Ldlc drop nu. Hoelang een 3080 Ti daar op voorraad blijven ... Zolang!
NL kan daar niets bestellen toch?Degrader schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 21:13:
klopt bij mij lukt het iig niet
Klopt, anders was de voorraad allang op geweest.
Ze leveren wel aan Belgische adressen maar geen Nederland indd.
+
RTX 3080 Waterforce (AiO) Amazon.ES, €1232:
https://www.amazon.es/dp/...psc=1&smid=A1AT7YVPFBWXBL
+
RTX 3080 Waterforce (AiO) Amazon.ES, €1232:
https://www.amazon.es/dp/...psc=1&smid=A1AT7YVPFBWXBL
[ Voor 54% gewijzigd door TescoRay op 25-09-2021 21:33 ]
3070TI besteld
Mijn allereerste ldlc drop en onmiddelijk jackpot.
Had eerst geprobeerd om een 3060TI te kopen, maar kreeg al "out of stock" message voor ik kon betalen.
De status staat nu op "Validée"
Wilt dus zeggen dat ik officieel echt heb toch?
Had eerst geprobeerd om een 3060TI te kopen, maar kreeg al "out of stock" message voor ik kon betalen.
Wat is ldlc? Ik zie maar niemand links posten.
De enige site die founders Edition verkoopt in Belgie, Spanje en Italië.Royalgamer06 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 21:46:
En beter maak je Telegram aan, tijdens een drop moet je mega snel zijn.
Tegen dat hier de link staat is het meestal al te laat (nou mischien niet voor 3080ti en 3090)
https://www.ldlc.com/fr-b...-graphique-interne/c4684/Royalgamer06 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 21:46:
Bij LDLC zijn ze wel gestoord denk ik. Werken op een zaterdagavond.
Of zouden ze hier een script voor hebben dat om xx u de eerste online gaat, en zo voorts?
Of zouden ze hier een script voor hebben dat om xx u de eerste online gaat, en zo voorts?
Je hebt toch 7 dagen wettelijke bedenktijd?Tweakriez schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 16:39:
[...]
Grote kans een extra gaatje bijgenaaid te worden hier. Want als je pech heb kom je op een wachtlijst en als je geen zin meer hebt om maanden te wachten vragen ze gewoon 30% annuleringskosten
Welk telegram kanaal moet je zitten dan?Vandalize schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 21:52:
[...]
De enige site die founders Edition verkoopt in Belgie, Spanje en Italië.
En beter maak je Telegram aan, tijdens een drop moet je mega snel zijn.
Tegen dat hier de link staat is het meestal al te laat (nou mischien niet voor 3080ti en 3090)
Alvast niet op founders Benelux stock checker, deze heeft gisteren toch geen melding gegeven van de drop op LdLc....thomas1750 schreef op zondag 26 september 2021 @ 09:12:
[...]
Welk telegram kanaal moet je zitten dan?
Bummer.
FE PartAlert, pas 353x genoemd in dit topic..thomas1750 schreef op zondag 26 september 2021 @ 09:12:
[...]
Welk telegram kanaal moet je zitten dan?
Huh well telegram kanaal kwam dit langs want zag niks in Benelux stock checker. Kwamen er ook niet FEs langs?Degrader schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 21:13:
Beneluxstockchecker gaf geen melding. Volgens mij waren er problemen met zijn server. Op PA alert kwamen de meldingen. Daarom kun je beter lid worden bij meerdere FE alertersRijsselsteijn schreef op zondag 26 september 2021 @ 09:46:
[...]
Huh well telegram kanaal kwam dit langs want zag niks in Benelux stock checker. Kwamen er ook niet FEs langs?
Weet iemand waar vorkasse verdwijnt in de code bij NBB? Overal of alleen op bepaalde pagina’s?
Ga ook maar eens kijken of ik een sms alertje ofzo kan maken. Niet als concurrentie, gewoon voor het geval dat.
Moet ik wel even een CC regelen. PayPal gebeld ze willen mijn account nu helemaal niet meer debkokkeren omdat ik te vaak heb geprobeerd en mijn verkeerde adres gebruik.
Jaren niet gebruikt weet niet waar ik toen woonde, heb een ander telnr en ander rekeningnummer :’)
Ga ook maar eens kijken of ik een sms alertje ofzo kan maken. Niet als concurrentie, gewoon voor het geval dat.
Moet ik wel even een CC regelen. PayPal gebeld ze willen mijn account nu helemaal niet meer debkokkeren omdat ik te vaak heb geprobeerd en mijn verkeerde adres gebruik.
Jaren niet gebruikt weet niet waar ik toen woonde, heb een ander telnr en ander rekeningnummer :’)
PA alert geeft geen zoekresults in mijn telegram, heet ie echt zo?karakedi schreef op zondag 26 september 2021 @ 09:55:
[...]
Beneluxstockchecker gaf geen melding. Volgens mij waren er problemen met zijn server. Op PA alert kwamen de meldingen. Daarom kun je beter lid worden bij meerdere FE alerters
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
Ik krijg geregeld meldingen over voorraad bij Amazon.de, zodra ik erop klik is de prijs €200 hoger.

klopt ik snap dat ook niet. beetje raarTescoRay schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:28:
Ik krijg geregeld meldingen over voorraad bij Amazon.de, zodra ik erop klik is de prijs €200 hoger.
Amazon is sowieso raar, via kieskeurig krijg je ook een QHD 144hz scherm en op Amazon klopt de prijs dan wel, maar staat het drop down menu op FullHD ofzo.
Goede prijs voor betaald. Maar wat een rot jaar om een pc te upgraden. Mijn huidige computer heb ik 7 jaar op dit moment. De hele videokaart debacle is mij totaal ontgaan aangezien ik het al die tijd niet nodig had.kdeboois schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 20:35:
[...]
Van de week een 3070 ti voor 645 kunnen kopen. Wel met een bij de shop reeds bekende creditcard, wat snelheid geeft.
Niet alleen dat, het is ook irritant omdat PartsAlert je continue blijft pingen op Discord dat ze in voorraad zijn
Na 0.00 verwijdert PA alert alle meldingen.PCJR schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:19:
[...]
PA alert geeft geen zoekresults in mijn telegram, heet ie echt zo?
Amazon wordt te hard gebot, om iets te kunnen bestellen. De aantallen zijn te laag bij meldingen, dat het oos door de bots, voordat jij het in je mandje hebt.TescoRay schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:57:
[...]
Niet alleen dat, het is ook irritant omdat PartsAlert je continue blijft pingen op Discord dat ze in voorraad zijn
Wordt lid van deze TG groep. Alleen FE meldingen van DE, FR en UK.TescoRay schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:57:
[...]
https://t.me/joinchat/AAAAAEii3xT81U1A6tLjrQ
Ik las hier een aantal reacties over het feit dat bestellingen zijn gecancelled vanwege de invoering van de V2/LHR kaarten. Ik dacht dat mijn verhaal daar wellicht een interessante toevoeging in is.
Net als veel anderen kreeg ik een e-mail van Megekko dat mijn aankoopbedrag zou worden teruggestort omdat mijn aankoop (TUF 3080 OC) niet langer werd geproduceerd/geleverd na ongeveer 9 maanden in de wachtrij. Daarop besloot ik een e-mail te zenden aan Megekko met een aanbod om voor een bijbetaling van € 100,00 een alternatieve 3080 te ontvangen. Daar gingen in ze in eerste in instantie niet in mee. Ik ontving een vrij standaard e-mail van de klantenservice. Na een tweede e-mail met wat juridisch taal en wat gedreig met een mogelijke procedure bij de kantonrechter is de kwestie voorgelegd aan de directie van Megekko en zijn ze alsnog overstag gegaan en ontving ik een 3080 TUF non OC. Uiteindelijk ben ik € 950,00 kwijt inclusief die € 100,00 bijbetaling en heb ik een non OC kaart ipv de OC die ik oorspronkelijk heb aangeschaft maar toch ben ik tevreden dat ik nu (eindelijk) een 3080 in mijn pc heb.
Vermoedelijk zijn ze alsnog meegegaan in mijn aanbod omdat ze een risico op een eventuele procedure het niet waard vonden. Het feit dat ik correspondeerde met mijn kantoor e-mail (advocatenkantoor) had daar denk ik wel invloed op, de kans dat ik daadwerkelijk een procedure zou starten is natuurlijk hoger dan de gemiddelde consument.
Net als veel anderen kreeg ik een e-mail van Megekko dat mijn aankoopbedrag zou worden teruggestort omdat mijn aankoop (TUF 3080 OC) niet langer werd geproduceerd/geleverd na ongeveer 9 maanden in de wachtrij. Daarop besloot ik een e-mail te zenden aan Megekko met een aanbod om voor een bijbetaling van € 100,00 een alternatieve 3080 te ontvangen. Daar gingen in ze in eerste in instantie niet in mee. Ik ontving een vrij standaard e-mail van de klantenservice. Na een tweede e-mail met wat juridisch taal en wat gedreig met een mogelijke procedure bij de kantonrechter is de kwestie voorgelegd aan de directie van Megekko en zijn ze alsnog overstag gegaan en ontving ik een 3080 TUF non OC. Uiteindelijk ben ik € 950,00 kwijt inclusief die € 100,00 bijbetaling en heb ik een non OC kaart ipv de OC die ik oorspronkelijk heb aangeschaft maar toch ben ik tevreden dat ik nu (eindelijk) een 3080 in mijn pc heb.
Vermoedelijk zijn ze alsnog meegegaan in mijn aanbod omdat ze een risico op een eventuele procedure het niet waard vonden. Het feit dat ik correspondeerde met mijn kantoor e-mail (advocatenkantoor) had daar denk ik wel invloed op, de kans dat ik daadwerkelijk een procedure zou starten is natuurlijk hoger dan de gemiddelde consument.
Ja, normaal wel maar kan wel even duren.Vandalize schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 21:42:
3070TI besteld![]()
Bij mij is hij opnieuw geannuleerd nadat hij op valide stond. Heb nog geen enkele FE weten te scoren via hen die daadwerkelijk aankomt, al 5 maal besteld door betaal proces etc... . Wordt echt gek van die winkel.SteffanS schreef op zondag 26 september 2021 @ 19:25:
[...]
Ja, normaal wel maar kan wel even duren.
Huh. Neem aan dat je sowieso een BE adres hebt omdat je überhaupt kon bestellen. Maar 5 keer gecancelled zonder dat je er ooit 1 geleverd hebt gekregen? Dat is toch vreemd. Heb je al eens een non-FE bij hen succesvol besteld?D.Ramakers schreef op zondag 26 september 2021 @ 19:29:
[...]
Bij mij is hij opnieuw geannuleerd nadat hij op valide stond. Heb nog geen enkele FE weten te scoren via hen die daadwerkelijk aankomt, al 5 maal besteld door betaal proces etc... . Wordt echt gek van die winkel.
Sinterklaas wil bier !
Hey, woon in BE. Dus dat mag geen probleem zijn.ParaWM schreef op zondag 26 september 2021 @ 19:34:
[...]
Huh. Neem aan dat je sowieso een BE adres hebt omdat je überhaupt kon bestellen. Maar 5 keer gecancelled zonder dat je er ooit 1 geleverd hebt gekregen? Dat is toch vreemd. Heb je al eens een non-FE bij hen succesvol besteld?
Nee nooit iets anders omdat ik de rest gewoon te duur vindt.
Elke keer als ik probeer verhaal te halen zeggen ze dat een geannuleerde order nooit meer opnieuw wordt recht gezet.
Dan vraag je waarom krijg je een antwoord van, ja zou geen probleem mogen geven, u besteld idd maar 1 FE per type.
Uw adres komt ook niet voor in eerdere bestellingen...
Probeert u het nog eens...
Wat? Tijd voor een nieuwe emaildiscussie...flipp0o schreef op zondag 26 september 2021 @ 19:18:
Ik las hier een aantal reacties over het feit dat bestellingen zijn gecancelled vanwege de invoering van de V2/LHR kaarten. Ik dacht dat mijn verhaal daar wellicht een interessante toevoeging in is.
Misschien de moeite waard voor een aantal andere tweakers om die mail te delen? Dan is er een standaard formaatje waar andere ook success mee kunnen behalenflipp0o schreef op zondag 26 september 2021 @ 19:18:
Haha ik reageerde er niet op in de hoop dat het bericht in de geschiedenis zou vervagen, maar mensen die daar werken lezen ook gewoon op dit soort forums en altijd dat "dreigen met" vind ik een naar advies.Xiranhi schreef op maandag 27 september 2021 @ 08:34:
[...]
Wat? Tijd voor een nieuwe emaildiscussie...
Maar goed, zelf weten natuurlijk.
Qua prijzen wordt het er niet beter op, aanbod slinkt ook.
[ Voor 6% gewijzigd door JDx op 27-09-2021 09:20 ]
Beste Tweakers,
Dankzij dit forum en de informatie welke door jullie allen is aangedragen een RTX3080 ti kunnen scoren tijdens de laatste drop van NBB vorige week. Dank daarvoor!
Echter toen ik vandaag de doos van NBB opende en daarin de Nvidia doos aantrof bleek dat de seals reeds verbroken waren en opnieuw dichtgeplakt met plakband..
Gebeurd dit vaker? Heb ik wellicht een oude mijn kaart ontvangen?
Mag er toch wel vanuit gaan dat als je voor dit soort bedragen hardware aanschaft, dat deze nieuw en ongebruikt is?!
Dankzij dit forum en de informatie welke door jullie allen is aangedragen een RTX3080 ti kunnen scoren tijdens de laatste drop van NBB vorige week. Dank daarvoor!
Echter toen ik vandaag de doos van NBB opende en daarin de Nvidia doos aantrof bleek dat de seals reeds verbroken waren en opnieuw dichtgeplakt met plakband..
Mag er toch wel vanuit gaan dat als je voor dit soort bedragen hardware aanschaft, dat deze nieuw en ongebruikt is?!
Direct leverbaar uit voorraad.
Mooi kaartje
https://www.alternate.nl/...XjGx3vxORoloaAq05EALw_wcB
Nog een lekker kaartje die van mijzelf dus.
Gewoon leverbaar ook
https://www.megekko.nl/pr...eakers.net&utm_medium=cpc
Mooi kaartje

https://www.alternate.nl/...XjGx3vxORoloaAq05EALw_wcB
Nog een lekker kaartje die van mijzelf dus.
Gewoon leverbaar ook
https://www.megekko.nl/pr...eakers.net&utm_medium=cpc
[ Voor 26% gewijzigd door mmxmmx op 27-09-2021 11:11 ]
Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram
Weet niet precies hoe dat zit, de eerste keer dat ik een kaart had die niet beviel belde ik in paniek de webshop, ik zeg kan die retour? Want ik had hem al open gemaakt enzo en dacht dat wil toch niemand daarna? Maar het kon gewoon retour en een paar dagen later stond ie weer op de webshop.ODBasterd schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:40:
Beste Tweakers,
Weet wel dat bij sommige producten men de kaarten retour stuurt naar de fabrikant ofzo, of officieel opnieuw laat sealen? Met plakband vind ik dan wel weer slordig.
Heb zelfs een keer iets gehad waar al een briefje in zat van de vorige koper waarop stond defect
De 3080 Ti is de enige kaart die af en toe ook gewoon tegen MSRP weg gaat en non-LHR of LHR bestaat ook niet bij die kaart, dus ik zou er geen lekker gevoel bij hebben.
[ Voor 21% gewijzigd door JDx op 27-09-2021 09:56 ]
in het telegram kanaal zie ik in de drop van zaterdag alleen Nvidia Spain, Italy en France staan. Kon ik als belg dan ook gewoon bestellen met een Italiaanse link?Vandalize schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 21:42:
3070TI besteld![]()
Nee, je gebruikt de fr link ;-)TMT schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:46:
[...]
in het telegram kanaal zie ik in de drop van zaterdag alleen Nvidia Spain, Italy en France staan. Kon ik als belg dan ook gewoon bestellen met een Italiaanse link?
Dat zou ik een onaangename verrassing vinden en dus zeker niet verwachten, helemaal niet van de FE's, die volgens mij amper worden teruggestuurd (je kunt ze altijd met winst verkopen).ODBasterd schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:40:
Beste Tweakers,
Ik zou contact opnemen met NBB hierover.
Kan ook een scalper zijn waar het tegenviel met doorverkopen, dat is echt alleen bij die kaart, omdat de FE en de rest allemaal gelijk zijn. Maar als ie ook al uit de doos was (plakband), tja, dan is ie gebruikt lijkt me.Degrader schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:17:
[...]
Dat zou ik een onaangename verrassing vinden en dus zeker niet verwachten, helemaal niet van de FE's, die volgens mij amper worden teruggestuurd (je kunt ze altijd met winst verkopen).
JDx schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:52:
[...]
Weet niet precies hoe dat zit, de eerste keer dat ik een kaart had die niet beviel belde ik in paniek de webshop, ik zeg kan die retour? Want ik had hem al open gemaakt enzo en dacht dat wil toch niemand daarna? Maar het kon gewoon retour en een paar dagen later stond ie weer op de webshop.
Weet wel dat bij sommige producten men de kaarten retour stuurt naar de fabrikant ofzo, of officieel opnieuw laat sealen? Met plakband vind ik dan wel weer slordig.
Heb zelfs een keer iets gehad waar al een briefje in zat van de vorige koper waarop stond defectdus was gewoon retour gegaan en zonder er in te kijken door naar mij.
De 3080 Ti is de enige kaart die af en toe ook gewoon tegen MSRP weg gaat en non-LHR of LHR bestaat ook niet bij die kaart, dus ik zou er geen lekker gevoel bij hebben.
Bedankt voor jullie reactie beiden en ja dit is een onaangename verrassing.Degrader schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:17:
[...]
Dat zou ik een onaangename verrassing vinden en dus zeker niet verwachten, helemaal niet van de FE's, die volgens mij amper worden teruggestuurd (je kunt ze altijd met winst verkopen).
Heb hier in ieder geval zojuist een melding van gemaakt bij NBB.
Begrijp uit oudere posts op dit forum dat kopers het recht hebben om een product wat zij online hebben besteld binnen 14 dagen te retourneren, wat vervolgens door de verkoper weer als nieuw verkocht kan worden.
Enige voordeel is dat ik geen gebruikssporen heb aangetroffen op de PCI-E aansluting en daardoor nog een klein beetje hoop heb dat deze niet al grijs gerdaaid is in een mining rig oid.
Uiteindelijk heb ik gewoon garantie, maar hier zit je niet op te wachten als je eindelijk een kaart op de kop heb getikt.
Maak je nu geen zorgen over het mining. Jij hebt tenminste een kaart ;-)ODBasterd schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:25:
[...]
[...]
Bedankt voor jullie reactie beiden en ja dit is een onaangename verrassing.
Heb hier in ieder geval zojuist een melding van gemaakt bij NBB.
Begrijp uit oudere posts op dit forum dat kopers het recht hebben om een product wat zij online hebben besteld binnen 14 dagen te retourneren, wat vervolgens door de verkoper weer als nieuw verkocht kan worden.
Enige voordeel is dat ik geen gebruikssporen heb aangetroffen op de PCI-E aansluting en daardoor nog een klein beetje hoop heb dat deze niet al grijs gerdaaid is in een mining rig oid.
Uiteindelijk heb ik gewoon garantie, maar hier zit je niet op te wachten als je eindelijk een kaart op de kop heb getikt.
Als hij binnen nu en 3 jaar problemen geeft heb je gewoon garantie. Of hij nu open is geweest of niet.
Buiten de geur van, ja deze is nieuw zal er geen probleem zijn.
En als het je niet staat, mag ik hem dan van je kopen voor msrp?
Echt wel, je kan de plasticjes er niet meer afhalen, van de backplate en om de fans heenD.Ramakers schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:29:
[...]
Er zitten geen plastiekjes op de FE modellenJDx schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:31:
[...]
Echt wel, je kan de plasticjes er niet meer afhalen, van de backplate en om de fans heen
Nou, dan hoef ik ze niet meer hoor haha.D.Ramakers schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:42:
[...]
Er zitten geen plastiekjes op de FE modellen
Ik weet niet of iemand dit weet, maar verdwijnt hier Vorkasse? Dus bij alle producten?
https://www.notebooksbilliger.de/warenkorb
Als er een drop is?
Of het daar verdwijnt, weet ik zo niet. In ieder geval bij elk willekeurig product dat je in je winkelwagen hebt geplaatst bij afrekenen.JDx schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:51:
[...]
Nou, dan hoef ik ze niet meer hoor haha.
Ik weet niet of iemand dit weet, maar verdwijnt hier Vorkasse? Dus bij alle producten?
https://www.notebooksbilliger.de/warenkorb
Als er een drop is?
Azerty had niks op 3080 gebied dat noemenswaardig is.
Ook even gekeken bij Megekko, MSI 3080 gaming nog steeds niet op voorraad.
Ik zie dat je als je veel geld wil uitgeven een kaartje kan kopen van RTX 3080 = 2600 euro
https://www.megekko.nl/pr...-SG-1-Click-OC-Videokaart
3080 Suprim tikt de 1600 euro alweer aan hoor
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1758116
Ook even gekeken bij Megekko, MSI 3080 gaming nog steeds niet op voorraad.
Ik zie dat je als je veel geld wil uitgeven een kaartje kan kopen van RTX 3080 = 2600 euro
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1758116
[ Voor 18% gewijzigd door MetalSonic op 27-09-2021 12:03 ]
Dat is zelfs een NON LHR kaart.MetalSonic schreef op maandag 27 september 2021 @ 12:01:
Dan zie je toch echt dat ze hier een monster winst op gaan maken...
Zo is het ook, ik heb een kaart en met garantie.D.Ramakers schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:29:
[...]
Maak je nu geen zorgen over het mining. Jij hebt tenminste een kaart ;-)
Als hij binnen nu en 3 jaar problemen geeft heb je gewoon garantie. Of hij nu open is geweest of niet.
En als het je niet staat, mag ik hem dan van je kopen voor msrp?
Was alleen benieuwd of er meer mensen waren die dit eerder meegemaakt hebben bij NBB en of met de 3080 ti FE.
En voor wat betreft het doorverkopen voor mrsp.. hij gaat vanavond gewoon mijn eigen pc in
Ik zou "zelfs" weg laten. Want doordat hij geen LHR is hij interessant voor mining.D.Ramakers schreef op maandag 27 september 2021 @ 12:03:
[...]
Dat is zelfs een NON LHR kaart.
Dan zie je toch echt dat ze hier een monster winst op gaan maken...
Kan zijn dat ik je sarcasme even heb gemist dan heb ik niks gezegd. Uiteraard een idiote prijs, en dat voor dat merk

Zelfs voor een miner is 2600 compleet belachelijk, de 3090 is altijd NON LHR en die kost minder ;-).MetalSonic schreef op maandag 27 september 2021 @ 12:04:
[...]
Ik zou "zelfs" weg laten. Want doordat hij geen LHR is hij interessant voor mining.
Kan zijn dat ik je sarcasme even heb gemist dan heb ik niks gezegd. Uiteraard een idiote prijs, en dat voor dat merk
En met "zelfs" wou ik aangeven dat ze deze dus pre mei aangekocht hebben en er dus zo goed als msrp voor betaald hebben.
[ Voor 12% gewijzigd door D.Ramakers op 27-09-2021 12:06 ]
Zijn van die kaarten die maanden te koop staan waar er nog maar 1 van is ofzo, wachten ze op iemand die er al eentje heeft en eenzelfde wil ofzo, kan het anders echt niet bedenken.D.Ramakers schreef op maandag 27 september 2021 @ 12:05:
[...]
Zelfs voor een miner is 2600 compleet belachelijk, de 3090 is altijd NON LHR en die kost minder ;-).
En met "zelfs" wou ik aangeven dat ze deze dus pre mei aangekocht hebben en er dus zo goed als msrp voor betaald hebben.
Als je op GPU tracker sorteren op prijs omdraait krijg je ook hele rare dingen.
Zie alle ASUS en MSI kaarten stijgen in prijs.MetalSonic schreef op maandag 27 september 2021 @ 12:01:
Edit: zie ook een Gigabyte 3070 Ti van 1149,- naar 1249,- euro nu.
[ Voor 14% gewijzigd door JDx op 27-09-2021 13:51 ]
Lijkt wel bijna weer te gaan richting wat we begin dit jaar hadden. 3080 kaarten voor meer dan 2.000 euro. Bizar deze ontwikkelingen.JDx schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:50:
[...]
Zie alle ASUS en MSI kaarten stijgen in prijs.
Edit: zie ook een Gigabyte 3070 Ti van 1149,- naar 1249,- euro nu.
Paar bladzijdes terug zei iemand nog dat er een gigantische zeecontainer met computerhardware was binnen gekomen. Nou ik merk er niks van.
Zeecontainer is wel 15x zo duur als voor de corona crisis. En videokaarten produceren zelf was volgens mij ook duurder geworden. Dus ja, misschien is dit gewoon wat het is, zelfs na een volle zeecontainer met hardwareMetalSonic schreef op maandag 27 september 2021 @ 14:03:
[...]
Lijkt wel bijna weer te gaan richting wat we begin dit jaar hadden. 3080 kaarten voor meer dan 2.000 euro. Bizar deze ontwikkelingen.
Paar bladzijdes terug zei iemand nog dat er een gigantische zeecontainer met computerhardware was binnen gekomen. Nou ik merk er niks van.
Dit is wel een geliefde kaart toch? De FTW3 nu in 3070 versie beschikbaar voor 949,- euro

https://www.megekko.nl/pr...FTW3-ULTRA-LHR-Videokaart

Dat merk is vooral in de USA razend populair. Alhoewel er volgens mij ook al wat Tweakers voor dat merk hebben gekozen. Krijgt goede beoordelingen.JDx schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:32:
Dit is wel een geliefde kaart toch? De FTW3 nu in 3070 versie beschikbaar voor 949,- euro
[Afbeelding]
Ik heb deze in NON-LHR en prima kaart.JDx schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:32:
[Afbeelding]
Bij een test die ik tegenkwam kwam deze na de asus strix als beste uit de test.
Edit: heb zelf nog niet nodig gehad maar de klantenservice schijnt buitengewoon goed te zijn.
En moet zeggen dat ik de non-lhr bij megekko in December voor 715 euro heb kunnen krijgen, bij dit bedrag zou ik zelf kijken of je een founders edition 3080 kan vinden.
[ Voor 20% gewijzigd door kneusteun op 27-09-2021 16:03 ]
Het is vandaag de eerste verjaardag van mijn Asus TUF 3080 bestelling.
Multiboxer schreef op maandag 27 september 2021 @ 22:45:
Het is vandaag de eerste verjaardag van mijn Asus TUF 3080 bestelling.![]()
![]()
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Exllv6FLLqIJTq3W7AcirF8K.jpg?f=user_large)
Danku.
Hij is besteld bij Tones voor €719.
Ik heb het geld niet nodig zal het laten staan. Ik ben benieuwd wat er uiteindelijk zal gebeuren en ben van plan om geen actie te ondernemen.

YouTube: 🚨 GPU Crisis About To End 🚨 Hope on the Horizon for GPU Prices . . .
Weet niet of deze al bekend was hier. Is voor mij wel iets om nog even te wachten. Geeft beetje hoop.
Weet niet of deze al bekend was hier. Is voor mij wel iets om nog even te wachten. Geeft beetje hoop.
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
Je hebt meegekregen dat in nederland alle bestellingen geannuleerd zijn omdat hij niet meer geproduceerd word?Multiboxer schreef op maandag 27 september 2021 @ 23:18:
[...]
Danku.
Hij is besteld bij Tones voor €719.
Ik heb het geld niet nodig zal het laten staan. Ik ben benieuwd wat er uiteindelijk zal gebeuren en ben van plan om geen actie te ondernemen.![]()
![]()
Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |