Hoe zorg je er ook al weer voor dat je creditcard gegevens bij NBB opgeslagen blijven? Ik heb via de app wel eens een bestelling geplaatst en deze vervolgens geannuleerd. Maar de gegevens worden niet opgeslagen.
Albert
Albert
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Poeh, vet oud filmpje, 3 dagen, er is inmiddels vanalles veranderdPCJR schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 07:55:
YouTube: 🚨 GPU Crisis About To End 🚨 Hope on the Horizon for GPU Prices . . .
Weet niet of deze al bekend was hier. Is voor mij wel iets om nog even te wachten. Geeft beetje hoop.
Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts
Yup, hier in België doen ze alsof er niets aan de hand is. Ik ben benieuwd wat ze gaan doen daar bij tones.stylezzz schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 07:57:
[...]
Je hebt meegekregen dat in nederland alle bestellingen geannuleerd zijn omdat hij niet meer geproduceerd word?
Lang filmpje, maar verder wel goed, want dit is precies wat ik elke keer zeg en waar ik ook op wacht.PCJR schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 07:55:
filmpje (irritante icons uit titel gehaald, man man)
Weet niet of deze al bekend was hier. Is voor mij wel iets om nog even te wachten. Geeft beetje hoop.
[ Voor 12% gewijzigd door JDx op 28-09-2021 08:33 ]
Ik ook. Voordat we je hier nog een aantal verjaardagen zien meemakenMultiboxer schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 08:16:
[...]
Yup, hier in België doen ze alsof er niets aan de hand is. Ik ben benieuwd wat ze gaan doen daar bij tones.
Ik heb nog een bestelling staan bij Azerty van een TUF 3080 OC. Geen bericht gehad dat deze is geannuleerd. Krijg nog elke week een bericht dat de levertijd onbekend is en ik nog even geduld moet hebben.stylezzz schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 07:57:
[...]
Je hebt meegekregen dat in nederland alle bestellingen geannuleerd zijn omdat hij niet meer geproduceerd word?
[ Voor 0% gewijzigd door Pendex op 28-09-2021 09:10 . Reden: spelling ]
Ze zijn geld opzij aan het leggen voor je.Pendex schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 08:46:
[...]
Ik heb nog een bestelling staan bij Azerty van een TUF 3080 OC. Geen bericht gehad dat deze is geannuleerd. Krijg nog elke week een bericht dat de levertijd onbekend is en ik nog even geduld moet hebben.
[ Voor 16% gewijzigd door JDx op 28-09-2021 11:16 ]
Nee die waren al slechtUnlike NVIDIA, which introduced the Lite Hash Rate algorithm for its GPUs, AMD has not limited the hashing performance of its graphics cards.
JDx schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:31:
Chip shortages are to continue in early 2022 but should ease in the second half of the year
https://videocardz.com/ne...n-the-second-half-of-2022
[...]
Nee die waren al slecht
Maar daar was helemaal geen reden voor toen haha. Ja misschien dachten ze dat het tekort het op zou lossen, maar dat was het probleem niet.MetalSonic schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:58:
[...]
![]()
Zo'n zelfde soort bericht las ik over dit kalenderjaar. Ook hoge piefen die zeiden dat Q2/Q3 2021 het wel weer hersteld zou zijn. Las ik onder andere nog toen je in januari 2021 een 3080 kaart voor 2.000+ kon kopen.
Hele berg mensen heeft gehoord dat hun order geannuleerd is. Die jagen nu ook weer via de webshops. De vraag is nog steeds veels te hoog.. Helaas.JDx schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 12:13:
[...]
Maar daar was helemaal geen reden voor toen haha. Ja misschien dachten ze dat het tekort het op zou lossen, maar dat was het probleem niet.
Zie nu ook wel echt schaarste bij de webshops, benieuwd wanneer er weer leveringen komen.
Dit bij Megekko neergelegd. Ik heb gevraagd of ik een gelijke regeling/mogelijkheid zou kunnen krijgen. Ik stond namelijk voor dezelfde kaart in de wacht, ook al sinds december.flipp0o schreef op zondag 26 september 2021 @ 19:18:
Ik las hier een aantal reacties over het feit dat bestellingen zijn gecancelled vanwege de invoering van de V2/LHR kaarten. Ik dacht dat mijn verhaal daar wellicht een interessante toevoeging in is.
Net als veel anderen kreeg ik een e-mail van Megekko dat mijn aankoopbedrag zou worden teruggestort omdat mijn aankoop (TUF 3080 OC) niet langer werd geproduceerd/geleverd na ongeveer 9 maanden in de wachtrij. Daarop besloot ik een e-mail te zenden aan Megekko met een aanbod om voor een bijbetaling van € 100,00 een alternatieve 3080 te ontvangen. Daar gingen in ze in eerste in instantie niet in mee. Ik ontving een vrij standaard e-mail van de klantenservice. Na een tweede e-mail met wat juridisch taal en wat gedreig met een mogelijke procedure bij de kantonrechter is de kwestie voorgelegd aan de directie van Megekko en zijn ze alsnog overstag gegaan en ontving ik een 3080 TUF non OC. Uiteindelijk ben ik € 950,00 kwijt inclusief die € 100,00 bijbetaling en heb ik een non OC kaart ipv de OC die ik oorspronkelijk heb aangeschaft maar toch ben ik tevreden dat ik nu (eindelijk) een 3080 in mijn pc heb.
Vermoedelijk zijn ze alsnog meegegaan in mijn aanbod omdat ze een risico op een eventuele procedure het niet waard vonden. Het feit dat ik correspondeerde met mijn kantoor e-mail (advocatenkantoor) had daar denk ik wel invloed op, de kans dat ik daadwerkelijk een procedure zou starten is natuurlijk hoger dan de gemiddelde consument.
Dit heb je dan ook niet echt handig aangepakt. Sowieso niet handig om mails te delen op een open forum.Xiranhi schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:43:
[...]
Dit bij Megekko neergelegd. Ik heb gevraagd of ik een gelijke regeling/mogelijkheid zou kunnen krijgen. Ik stond namelijk voor dezelfde kaart in de wacht, ook al sinds december.
Antwoord:
Bedankt voor je reactie.
Onze excuses voor onze late respons maar we hebben de mail intern doorgezet om na te trekken, omdat er bij de klantenservice niets van bekent was.
We hebben wegens de wet bescherming persoonsgegevens geen inzage in juridische zaken en de afwikkeling daarvan, maar je kunt van ons aannemen dat deze persoon niet volledig is geweest in zijn relaas op Tweakers.
Daar willen we het verder ook bij laten en we gaan niet met elke consument in discussie over suggestieve post op Tweakers.
We hopen je met deze informatie voldoende te hebben geïnformeerd.
-
Aangezien ik een mede-tweaker beter vertrouw dan Megekko durf ik wel te zeggen dat hier wordt gemeten met twee maten.
Wel een erg snel getrokken conclusie denk ik, als het nu een bekende zou zijn op Tweakers.net met een bekende staat van dienst.....[b]Xiranhi schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:43:
Aangezien ik een mede-tweaker beter vertrouw dan Megekko durf ik wel te zeggen dat hier wordt gemeten met twee maten.
[ Voor 8% gewijzigd door Dennism op 28-09-2021 13:54 ]
Klopt misschien, maar ik heb het gewoon helemaal gehad met ze. Niet eens een 10 euro bon als compensatie. Gewoon template annulering en nu oprotten.JDx schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:51:
[...]
Dit heb je dan ook niet echt handig aangepakt. Sowieso niet handig om mails te delen op een open forum.
[ Voor 96% gewijzigd door br00ky op 28-09-2021 15:54 ]
Blijkbaar is een tweaker met maar 1 post toch beter te vertrouwen dan Megekko.
[ Voor 67% gewijzigd door br00ky op 28-09-2021 15:55 ]
Briljant
[ Voor 66% gewijzigd door br00ky op 28-09-2021 15:55 ]
Good catch! Deze medewerker wist dus exact over wat het ging en was vermoeddelijk al wel op de hoogte van de tweakers-postXiranhi schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:04:
[...]
Wel interessant dat het dezelfde klantenservice medewerker betrof.
[ Voor 14% gewijzigd door Rhinostril op 28-09-2021 14:51 ]
*knip* neeRhinostril schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:49:
[...]
Good catch! Deze medewerker wist dus exact over wat het ging en was vermoeddelijk al wel op de hoogte van de tweakers-post
Edit: Tenzij dat medewerker stukje gewoon onzin is om je persoonlijker te betrokken te doen voelen ofzo..
[ Voor 47% gewijzigd door br00ky op 28-09-2021 15:56 ]
Als dit het geval is dan heeft Megekko zonder legitieme reden hun 'contract' met de verkoper verbroken. dit moet toch wel een geval zijn waar wij de consument recht hebben op IETS van compensatie? in plaats van bedankt voor 9 maanden wachten en nu oprotten.dantw schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:31:
Hi guys. Sorry for writting in English, but my Dutch is bad. I am an expat living here in NL and I am in the same situation like some of you. I also ordered the Asus Geforce RTX 3080 ROG-STRIX-RTX3080-O10G-GAMING from Megekko.nl on 28.11.2020 and the ordered was canceled. I got my money back and never going to use Megekko again. More than that it seems that "the manufacturer has decided to no longer produce it." which was stated by Megekko in the email is not quite true.
I sent some emails to Asus Benelux and this is the answer:
[Afbeelding]
From my point of view, no one should ever buy a graphic card 2x or 3x more than mrsp, otherwise this is going to become normal.
Ze wel consistent: na 9 maanden kan je oprotten, en als je klaagt na 9 maanden omdat je een alternatief wil (met bijbetaling) kan je ook oprotten. Tenzij je een advocatenkantoor achter je hebt staan...Roel Versteeg schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:38:
[...]
Als dit het geval is dan heeft Megekko zonder legitieme reden hun 'contract' met de verkoper verbroken. dit moet toch wel een geval zijn waar wij de consument recht hebben op IETS van compensatie? in plaats van bedankt voor 9 maanden wachten en nu oprotten.
Exact. misschien weet iemand iets van een collectieve rechtzaak die we tegen ze aan kunnen spannen?citruspers schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:42:
[...]
Ze wel consistent: na 9 maanden kan je oprotten, en als je klaagt na 9 maanden omdat je een alternatief wil (met bijbetaling) kan je ook oprotten. Tenzij je een advocatenkantoor achter je hebt staan...
Bij mij staan ze in ieder geval op de shitlist.
Helaas zijn de emails niet meer te zien - uiteraard wel redelijk terecht verwijderd door een mod.Roel Versteeg schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:53:
[...]
Exact. misschien weet iemand iets van een collectieve rechtzaak die we tegen ze aan kunnen spannen?
Ik heb persoonlijk ook geen enkel idee hoeveel rechten wij hebben, of dit uberhaupt een zaak is.
@br00ky Je kan natuurlijk ook gewoon even de naam weg knippen ipv een hele post te deleten. Dat is een veel nettere oplossing en komt minder dominant over en daardoor lijkt tweakers minder op 1 of ander chinees forum. en kost even veel moeite.flipp0o schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:00:
[mbr]*knip* integraal delen van e-mailconversaties mét naam van de medewerker is niet bedoeling. Prima als je hier quotes post van de tekst zonder namen, maar dit is niet de bedoeling.[/]
[ Voor 40% gewijzigd door computerjunky op 28-09-2021 17:09 ]
Er stonden enkel voornamen in, lijkt me niet dat het op die wijze terug te leiden is naar personen, maar oké.computerjunky schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 17:01:
[...]
@br00ky Je kan natuurlijk ook gewoon even de naam weg knippen ipv een half topic editen. Dat is een veel nettere oplossing en komt minder dominant over en daardoor lijkt tweakers minder op 1 of ander chinees forum. en kost even veel moeite.
Verder snap ik dat veel mensen het niet leuk vinden dat hun order gecancelled word maar het is en blijft overmacht en dan gaan je rechten gewoon door de plee. Niet leuk maar dat is deze hele situatie niet. Niet voor de consument en ook niet voor de winkels (al graaien er een paar wel lekker in de taart).
I strongly disagree...computerjunky schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 17:01:
[...]
@br00ky Je kan natuurlijk ook gewoon even de naam weg knippen ipv een hele post te deleten. Dat is een veel nettere oplossing en komt minder dominant over en daardoor lijkt tweakers minder op 1 of ander chinees forum. en kost even veel moeite.
Verder snap ik dat veel mensen het niet leuk vinden dat hun order gecancelled word maar het is en blijft overmacht en dan gaan je rechten gewoon door de plee.
Verwachten dat een product dat al zo goed als niet verkrijgbaar is en bij inkoop al duuder is dan wat de consument betaald heeft (geld ook voor de LHR versies) nog geleverd gaat worden is echt ronduit lachwekkend. Er is geen rechter die je hier gelijk in gaat geven.
Niet leuk maar dat is deze hele situatie niet. Niet voor de consument en ook niet voor de winkels (al graaien er een paar wel lekker in de taart).
Of willen mensen serieus nog 3 jaar wachten tot deze kaarten uit een mythische mist tevoorschijn komen gedragen door ogres met gouden schoenen?
Klopt helemaal wat je zegt, maar de hele wereld wist bij release dat spul moeilijk leverbaar ging worden. Webwinkels hadden gewoon moeten anticiperen en max 25 bestellingen per kaart toe moeten laten. Maar in plaats daarvan lieten ze iedereen betalen en wachten. Ja, na een tijdje ging de rem erop maar toen stonden er per kaart 200+ bestellingen.computerjunky schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 17:01:
[...]
@br00ky Je kan natuurlijk ook gewoon even de naam weg knippen ipv een hele post te deleten. Dat is een veel nettere oplossing en komt minder dominant over en daardoor lijkt tweakers minder op 1 of ander chinees forum. en kost even veel moeite.
Verder snap ik dat veel mensen het niet leuk vinden dat hun order gecancelled word maar het is en blijft overmacht en dan gaan je rechten gewoon door de plee.
Verwachten dat een product dat al zo goed als niet verkrijgbaar is en bij inkoop al duuder is dan wat de consument betaald heeft (geld ook voor de LHR versies) nog geleverd gaat worden is echt ronduit lachwekkend. Er is geen rechter die je hier gelijk in gaat geven.
Niet leuk maar dat is deze hele situatie niet. Niet voor de consument en ook niet voor de winkels (al graaien er een paar wel lekker in de taart).
Of willen mensen serieus nog 3 jaar wachten tot deze kaarten uit een mythische mist tevoorschijn komen gedragen door ogres met gouden schoenen?
[ Voor 4% gewijzigd door Xiranhi op 28-09-2021 17:29 ]
Alternate en Megekko hebben dezelfde voor 699,- dus zo gek is die prijs niet.JDx schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 18:48:
Net voor 674,- euro een 3060 Ti besteld, maar ik vraag me af of het wel klopt
https://www.coolblue.nl/p...ti-ichill-x3-red-lhr.html
De specs zijn nogal tegenstrijdig en bij andere webshops kost de non-Ti dit al.
Benieuwd of ik morgen mail krijg dat het niet klopt hehe.
Link?jordy5 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 18:56:
[...]
Alternate en Megekko hebben dezelfde voor 699,- dus zo gek is die prijs niet.
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1766070 (was eerder zelfs vandaag 679)
[ Voor 4% gewijzigd door jordy5 op 28-09-2021 19:00 ]
totaal andere kaart, van coolblue is beterjordy5 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 18:59:
[...]
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1766070
Of verschilt ie wat meer in specs. Is op coolblue toch prima geloofwaardige deal? Als in geen fout
Zoveel beter dat de deal van coolblue een fout is? Dat zegt ie eigenlijk tochAggressor schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 18:59:
[...]
totaal andere kaart, van coolblue is beter
dat ook weer niet, nog steeds overpriced.jordy5 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:00:
[...]
Zoveel beter dat de deal van coolblue een fout is? Dat zegt ie eigenlijk toch
Met afwijkende specs bedoel ik dit:Aggressor schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:01:
[...]
dat ook weer niet, nog steeds overpriced.
Voor deze tijd is het een leuk kaartje/prijsje.
[ Voor 6% gewijzigd door JDx op 28-09-2021 19:06 ]
De Twin staat niet zo goed bekend, de iChill veel beter, al ben ik geen Inno fan.jordy5 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 18:59:
[...]
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1766070 (was eerder zelfs vandaag 679)
Of verschilt ie wat meer in specs. Is op coolblue toch prima geloofwaardige deal? Als in geen fout
[ Voor 10% gewijzigd door JDx op 28-09-2021 19:08 ]
bij spec staat C306T3-08D6X-1671VA39H .. dus je zal echt wel de 3060 ti krijgenJDx schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:05:
[...]
Met afwijkende specs bedoel ik dit:
Plus en minpunten: 5888 cuda cores (3070)
Tekst: 4864 cuda cores (3060 Ti)
En bij alternatieven staat een Gigabyte 3060.
Had ik al opgezocht, had voor de zekerheid bankoverschrijving gedaan, dus zie morgen wel, krijg hem toch niet eerder dan 1 a 2 werkdagen staat er.Aggressor schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:09:
[...]
bij spec staat C306T3-08D6X-1671VA39H .. dus je zal echt wel de 3060 ti krijgen
staat nog steeds Minder dan 4 op voorraad, bestel snel.JDx schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:10:
[...]
Had ik al opgezocht, had voor de zekerheid bankoverschrijving gedaan, dus zie morgen wel, krijg hem toch niet eerder dan 1 a 2 werkdagen staat er.
Ja, daarom bankoverschrijving, eerst maar even afwachten, anders moet je weer wachten tot ze het terugstorten en alle gedoe erbij. Of ze sturen een andere, heb je er meer gedoe van.Aggressor schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:17:
[...]
staat nog steeds Minder dan 4 op voorraad, bestel snel.
Zou zo maar kunnen dat je hem niet krijgt... is wel vaker zo bij coolblue. zijn ze ineens uitverkocht
[ Voor 22% gewijzigd door JDx op 28-09-2021 19:21 ]
Op de foto staat een 3060 btw, maar dat zegt meestal niet zo veel.Aggressor schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:09:
[...]
bij spec staat C306T3-08D6X-1671VA39H .. dus je zal echt wel de 3060 ti krijgen
[ Voor 6% gewijzigd door JDx op 28-09-2021 19:23 ]
Nu dus.Aggressor schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:17:
[...]
staat nog steeds Minder dan 4 op voorraad, bestel snel.
Zou zo maar kunnen dat je hem niet krijgt... is wel vaker zo bij coolblue. zijn ze ineens uitverkocht
Sorry but no. The seller is in no way obligated to take a loss because you pre ordered. The fact that it's being produced is secundairy as the seller can't even buy it for that price anymore let alone be paid for his work. Thats how a business works.dantw schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 17:23:
[...]
I strongly disagree...
It is not force majeure as the product is still being produced apparently.
That's how pre-ordering works...you pay the original price and wait. We have a lot of recent examples with some Tesla cars and EIZO monitors that were delivered after a long, long time. And I am sure that we can find a lot of similar situations. Really not laughable. This is only greed, let's not try to find another name and blame the consumers.
So a lot of lies and a lot of greed, time of our lives.
En ondanks al die wachtenden voor je met zo goed als geen verandering en steeds stijgende prijzen leek het je toch een goed idee om de order te plaatsen.flipp0o schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 17:13:
[...]
Er stonden enkel voornamen in, lijkt me niet dat het op die wijze terug te leiden is naar personen, maar oké.
Dat het overmacht is ben ik het niet eens. Zoals ik mijn tweede e-mail ook stelde: Megekko en overigens ook andere webshops hebben ervoor gekozen om wachtrijen te gebruiken en niet pas te verkopen zodra er daadwerkelijk voorraad aanwezig was. Ze hebben daardoor een risico genomen. Het is vaker voorgekomen dat producten na enige tijd niet meer leverbaar zijn omdat er een software of hardware update wordt toepast, bij computeronderdelen is dat niet ongebruikelijk. Het is daarom ook gewoon te makkelijk om maar naar de producenten te wijzen en overmacht te roepen. Daar komt nog bij dat ik mijn bestelling pas deed in december, toen al 3 maanden duidelijk was dat er slechts mondjesmaat geleverd werd.
Daar ben ik het deels mee eens maar wij weten niet wat de fabrikanten naar de distributeurs en de distributeurs naar de winkels gecommuniceerd werden. Wel weten we ondertussen dat Nvidia gecommuniceerd heeft heel veel chips te kunnen leveren. En daar is geen woord van gelogen. dat is namelijk ook terug te zien in de revenue die in 6 maanden hoger was dan heel 1xxx en 2xxx bij elkaar over 5 jaar. Als dat nieuws zover doorgedruppeld is kunnen winkels een ''risico'' genomen hebben gebaseerd op dat er iets later zat voorraad zou zijn.Xiranhi schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 17:23:
[...]
Klopt helemaal wat je zegt, maar de hele wereld wist bij release dat spul moeilijk leverbaar ging worden. Webwinkels hadden gewoon moeten anticiperen en max 25 bestellingen per kaart toe moeten laten. Maar in plaats daarvan lieten ze iedereen betalen en wachten. Ja, na een tijdje ging de rem erop maar toen stonden er per kaart 200+ bestellingen.
9 Maanden wachten, vervolgens het bericht dat ze niet meer gemaakt worden en dat ze de V2 varianten niet voor dezelfde prijzen willen geven - snap ik, maar geef dan iets van compensatie voor het gedoe..
En dan durven ze ook nog eens in het template annuleringsmailtje te zeggen te crediteren binnen 14 werkdagen ... Oh jongens we houden hun geld nog 3 weken vast...
Nee, want het waren printscreens dus daar valt weinig in te knippen. Vandaar de "harde knip". Heeft verder weinig met dominant te maken.computerjunky schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 17:01:
[...]
[ Voor 34% gewijzigd door JDx op 29-09-2021 08:57 ]
je kan toch zo bellen en vragen wanneer hij verstuurd gaat worden?JDx schreef op woensdag 29 september 2021 @ 08:51:
Bestelling van de 3060 Ti staat nog gewoon, lees reviews over goede koeling, alleen benieuwd naar de noise levels, maar schijnt ok te zijn. Volgens Tweakers kan de rode verlichting gelukkig uit.
Wacht nog even af tot kantooruren, anders was het wel de goedkoopste 3060 Ti sinds maanden.
Als ik vanmiddag thuis ben ga ik bellen en als alles klopt het geld overmaken ja.Aggressor schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:15:
[...]
je kan toch zo bellen en vragen wanneer hij verstuurd gaat worden?
Dus toch maar de knoop doorgehakt ;-) Ik wens je alvast veel plezier met je 3060TI voor de huidige generatie (en uiteraard vorige) denk ik een kaart waar je veel plezier mee hebt.JDx schreef op woensdag 29 september 2021 @ 08:51:
Bestelling van de 3060 Ti staat nog gewoon, lees reviews over goede koeling, alleen benieuwd naar de noise levels, maar schijnt ok te zijn. Volgens Tweakers kan de rode verlichting gelukkig uit.
Wacht nog even af tot kantooruren, anders was het wel de goedkoopste 3060 Ti sinds maanden.
Nou ja, kon hem niet laten liggen, onder de 699 (dus niet 699, maar eronder), kon ik hem voorlopig wel nemen ongeacht het merk, behalve dan de Twin, die staat bij cards to avoid.MetalSonic schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:28:
[...]
Dus toch maar de knoop doorgehakt ;-) Ik wens je alvast veel plezier met je 3060TI voor de huidige generatie (en uiteraard vorige) denk ik een kaart waar je veel plezier mee hebt.
zal me niks verbazen dat alles al weg is.. je had meteen via ideal moeten betalenJDx schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:26:
[...]
Als ik vanmiddag thuis ben ga ik bellen en als alles klopt het geld overmaken ja.
Hoezo, heb gewoon een order confirmation en een mail waar het geld naar toe moet, staat ook in dat de reservering 5 dagen blijft staan en daarna void wordt. Mail is wel in het engelsAggressor schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:35:
[...]
zal me niks verbazen dat alles al weg is.. je had meteen via ideal moeten betalen
genoeg tijd om hier te posten ?JDx schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:36:
[...]
Hoezo, heb gewoon een order confirmation en een mail waar het geld naar toe moet, staat ook in dat de reservering 5 dagen blijft staan en daarna void wordt. Mail is wel in het engels
[ Voor 18% gewijzigd door Pedje-san op 30-09-2021 09:35 ]
IMHO heb je de verkeerde vraag gesteld aan Asus. Je moet vragen of ze die kaart nog leveren aan Megekko. Ik gok dat het antwoord dan anders is.Roel Versteeg schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:35:
Ik heb nog even nagevraagd bij Asus over of de Asus Strix RTX 3080 non LHR nog gemaakt wordt.
En JA hij wordt nog gemaakt.
Dus Megekko heeft mijn order geannuleerd zonder geldige reden. Dit moet toch ergens niet legaal zijn aan hun kant?
[Afbeelding]
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Als ze de betaling vandaag verwerken heb ik hem morgen, dan weten we het zekerAggressor schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:09:
[...]
genoeg tijd om hier te posten ?
1 belletje van 5minuten en je weet genoeg
Ik heb zelf een 2060S gehad van KFA2, deze gaf na 6 maanden de geest. Van wat ik op het internet zie zijn de reviews goed, mijn ervaring was dat echter niet.JDx schreef op donderdag 30 september 2021 @ 08:17:
Is KFA2 zo goed of zo schaars? Je ziet ze amper, maar dan zijn ze ook duur.
Ik heb ook heel even een 2060 Super gehad en die maakte na aankoop al gigantisch onregelmatig lawaai, ik had gelijk het gevoel dat die dingen te ver gepushed zijn, bijna de prestaties van een 3060 die muisstil is.Teelvocht schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:29:
[...]
Ik heb zelf een 2060S gehad van KFA2, deze gaf na 6 maanden de geest. Van wat ik op het internet zie zijn de reviews goed, mijn ervaring was dat echter niet.
Die van mij was sowieso niet 100% maar lijkt mij niet dat dit een 2060S issue is. Ken meerdere mensen die ze al lang zonder issues hebben draaien. Gelukkig doet mijn 1060 het nog prima zo'n 4 jaar later.. help.JDx schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:31:
[...]
Ik heb ook heel even een 2060 Super gehad en die maakte na aankoop al gigantisch onregelmatig lawaai, ik had gelijk het gevoel dat die dingen te ver gepushed zijn, bijna de prestaties van een 3060 die muisstil is.
Heb wel een goed gevoel bij de 2060 12GB als die komt, maar dat duurt nog even, gok tegelijk met de Super uitvoeringen van de 30-serie.Teelvocht schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:34:
[...]
Die van mij was sowieso niet 100% maar lijkt mij niet dat dit een 2060S issue is. Ken meerdere mensen die ze al lang zonder issues hebben draaien. Gelukkig doet mijn 1060 het nog prima zo'n 4 jaar later.. help.
Denk dat je er niet naast zit. Hierboven werd vermeld dat deze kaart voor €674 werd verkocht: https://www.coolblue.nl/p...ti-ichill-x3-red-lhr.htmlJDx schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:40:
[...]
Heb wel een goed gevoel bij de 2060 12GB als die komt, maar dat duurt nog even, gok tegelijk met de Super uitvoeringen van de 30-serie.
Momenteel zou ik plotse koopjes daargelaten even een weekje ofzo wachten, de voorraden raken op en veel winkels hebben net als booking een systeem die producten automatisch duurder maakt na verkoop.
Tenminste zo lijkt het, minimum prijzen bij de bekende shops zijn nu:
645
729
979
1149
1449
1599
2499
Bij buitenlandse shops is het niet veel beter, zouden toch wel weer leveringen moeten komen volgende week ofzo, maar je weet het niet he.
Kan toch bijna niet anders dat iemand deze kaart kocht puur op basis van hoeveel cooling fans het heeftTeelvocht schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:48:
[...]
Momenteel staat hij er uitverkocht op voor €1200.
Ik heb die kaart gekocht voor 674. Goedkoopste 3060 Ti in tijden.Rhinostril schreef op donderdag 30 september 2021 @ 10:04:
[...]
Kan toch bijna niet anders dat iemand deze kaart kocht puur op basis van hoeveel cooling fans het heeft
Gisteravond en vanochtend had Azerty een MSI Suprim 3070 voor 892,- euro.MetalSonic schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:55:
Hier ook nog een Inno 3070 voor iets onder de 1000 euro
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1753794
[ Voor 11% gewijzigd door JDx op 30-09-2021 12:17 ]
dat is een scherpe prijs zeg voor de 3070.. die volgt dan weer een andere ontwikkeling dan de 3080JDx schreef op donderdag 30 september 2021 @ 12:16:
[...]
Gisteravond en vanochtend had Azerty een MSI Suprim 3070 voor 892,- euro.
Maar jij zocht een 3080 Gaming toch? Anders had ik hem wel even PM'ed.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
om 20 euro ga je toch niet druk maken?ph4ge schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:01:
Ik heb een aanbod gekregen voor 2 verschillende RTX 3080 als compensatie voor de gecancelde TUF order. Het gaat om de MSI Gaming Z Trio of de MSI Suprim X. Het scheelt 20 euro. Beiden passen niet in mijn case, maar die is toch aan vervanging toe. Ik begrijp dat de Suprim X het topmodel is dus ben ik geneigd om die dan maar te kiezen, of kan ik die 20 euro beter in mn zak houden?
[ Voor 5% gewijzigd door Aggressor op 30-09-2021 13:05 ]
TUF en Gaming Trio worden vaak in 1 zucht genoemd, die komen erg dicht bij elkaar. Kijk je naar geld dan zal de Suprim op papier meer waard zijn.ph4ge schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:01:
Ik heb een aanbod gekregen voor 2 verschillende RTX 3080 als compensatie voor de gecancelde TUF order. Het gaat om de MSI Gaming Z Trio of de MSI Suprim X. Het scheelt 20 euro. Beiden passen niet in mijn case, maar die is toch aan vervanging toe. Ik begrijp dat de Suprim X het topmodel is dus ben ik geneigd om die dan maar te kiezen, of kan ik die 20 euro beter in mn zak houden?
Suprim iets sneller, maar ook luider.. Verder meer hoge pieken in voeding gebruik. Heb al in topics gelezen dat een 850Wat geen overbodige luxe is voor een 3080 Suprim..... hier zal je verder in andere topics over moeten lezen.ph4ge schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:01:
https://www.guru3d.com/ar...80-suprim-x-review,6.htmlMetalSonic schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:41:
[...]
Suprim iets sneller, maar ook luider.. Verder meer hoge pieken in voeding gebruik. Heb al in topics gelezen dat een 850Wat geen overbodige luxe is voor een 3080 Suprim..... hier zal je verder in andere topics over moeten lezen.
Mijn favo is iig de MSI Gaming 3080 ;-)
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
De FTW3 was maandag nog 949,- en nu ook al 1049,- blijft gewoon stijgen tot ze op zijn denk ik.MetalSonic schreef op donderdag 30 september 2021 @ 16:44:
Oef alweer richting de 1200 voor de 3070 bij Megekko
Op? De LHR kaarten zijn toch niet ook eol verklaard? Daarvan blijft de productie toch doorgaan?JDx schreef op donderdag 30 september 2021 @ 16:52:
[...]
De FTW3 was maandag nog 949,- en nu ook al 1049,- blijft gewoon stijgen tot ze op zijn denk ik.
Op bij de webshop voordat er een nieuwe levering komt, als de vraag blijft dan verhoog je de prijs gewoon een beetje, sowieso als ze bij je directe concurrent al op zijn.MetalSonic schreef op donderdag 30 september 2021 @ 17:26:
[...]
Op? De LHR kaarten zijn toch niet ook eol verklaard? Daarvan blijft de productie toch doorgaan?
[ Voor 8% gewijzigd door JDx op 30-09-2021 20:18 ]
PSU is een Gigabyte GP-P750GM, zou ik zelf niet gebruiken.JDx schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 17:41:
Misschien iets voor de miners onder ons:
https://www.megekko.nl/pr...AGLE-OC-8G-2-0-Videokaart
Zit een gratis PSU bij twv 80 euro.
Ik ook niet, maar als je er nog een paar tientjes voor kan krijgen of voor een projectje dan heb je de hashrate van een 3060 Ti voor de prijs van een 3060.Ryoho schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 18:03:
[...]
PSU is een Gigabyte GP-P750GM, zou ik zelf niet gebruiken.
YouTube: Exploding Power Supplies: Gigabyte & Newegg Dumping Unsellable Product
FtfyJDx schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 18:14:
[...]
Ik ook niet, maar als je er nog een paar tientjes voor kan krijgen of voor een projectje dan heb je de hashrate van een 3060 Ti voor bijna de originele prijs van een 3080 founders edition non LHR
Sorry, een beetje off-topic, maar heeft de Gigabyte P850W ook dit probleem?Ryoho schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 18:03:
[...]
Voor zo ver ik weet alleen de GP-P750GM & GP-P850GM.Royalgamer06 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 20:51:
[...]
Sorry, een beetje off-topic, maar heeft de Gigabyte P850W ook dit probleem?
Check yt van hardware nexus. Hij heeft een video hierover gemaakt.Royalgamer06 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 20:51:
[...]
Sorry, een beetje off-topic, maar heeft de Gigabyte P850W ook dit probleem?
Dus eigenlijk geeft megekko er een gratis bom bij. 😋Ryoho schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 18:03:
[...]
LDLC is top. Voldoende restock, geen waardeloze digitale wachtrij, etc. Het enige kutte is dat ze niet naar NL verschepen.D.Ramakers schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 23:14:
Het mag wel weer eens tijd worden voor een drop volgende week!
Van NBB het liefst... LDLC is maar k*t.
Ze hebben al 3 orders geannuleerd, top service! Nooit een FE kaart besteld en toch elke order …MaZo schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 07:13:
[...]
LDLC is top. Voldoende restock, geen waardeloze digitale wachtrij, etc. Het enige kutte is dat ze niet naar NL verschepen.
Veel shops hebben Inno dus binnen gekregen, verschenen heel even op meerdere shops. Bijna allemaal weg, behalve de dure modellen. Week ervoor was Asus, dus wie weet komt je geliefde MSI met enorme leveringen.MetalSonic schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 23:44:
De afgelopen weken waren echt heel slecht. Hopelijk gaat het volgende week weer wat beter. Hopelijk volgende week weer lekker veel aftermarketkaarten voor de verschillende webshops.
Ik - en vele anderen hier - heb hier zonder problemen een FE kaart kunnen bestellen. De enige reden waarom je bestelling geannuleerd zou kunnen worden is het ontbreken van een geldig Frans, Belgisch of Spaans adres, of geldige ID kaart.D.Ramakers schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 08:14:
[...]
Ze hebben al 3 orders geannuleerd, top service! Nooit een FE kaart besteld en toch elke order …
Hij zegt dat ie nu hoopt op een NBB drop nu, dus tenzij hij 2 adressen heeft, kan dat helemaal niet toch?MaZo schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 10:33:
[...]
Ik - en vele anderen hier - heb hier zonder problemen een FE kaart kunnen bestellen. De enige reden waarom je bestelling geannuleerd zou kunnen worden is het ontbreken van een geldig Frans, Belgisch of Spaans adres, of geldige ID kaart.
NBB kan ik het adres van mijn ouders gebruiken.JDx schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 10:45:
[...]
Hij zegt dat ie nu hoopt op een NBB drop nu, dus tenzij hij 2 adressen heeft, kan dat helemaal niet toch?
Het is LDLC of NBB.
Duidelijk, het zou gewoon 1 per ID-kaart moeten zijn ofzo.D.Ramakers schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 11:19:
[...]
NBB kan ik het adres van mijn ouders gebruiken.
Ik woon in België.
Er zit een fout in hun systeem, wij wonen nu een jaar op dit adres en blijkbaar heeft diegene voor ons ook FE kaarten besteld en ze willen het niet wijzigen…
Mvg
Ok, duidelijk. Klote situatie idd. Het is één kaart per adres per SKU, dus een ander model FE kaart bestellen zou wellicht wel gaan.D.Ramakers schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 11:19:
[...]
NBB kan ik het adres van mijn ouders gebruiken.
Ik woon in België.
Er zit een fout in hun systeem, wij wonen nu een jaar op dit adres en blijkbaar heeft diegene voor ons ook FE kaarten besteld en ze willen het niet wijzigen…
Mvg
Door welke webshop werd deze compensatie aangeboden?ph4ge schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:01:
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq