[NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 549 ... 629 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 38 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.Ramakers
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-08 11:10
Hupske schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 08:48:
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1758702

Staat al even als beschikbaar (+-10 minuten) 600,- voor een 3060ti.
And gone ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:30

Hupske

AFCA

Nee hoor. Is dr weer.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-08 09:43

Hendal.

Chocolate moose

Thanks beide, heb er 1 besteld. Had geen zin om nog langer te wachten :P

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:54

09: 42 voor de geinteresseerden ook nu is hij er nog :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyingDutchkid
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20-05 14:08
Ervaringen met aios.be met RTX kaarten? Ze zijn nog relatief betaalbaar https://aios.be/nl/gigabyte-rtx3080-aorus-master-10g-rev-2-0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

MetalSonic schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:42:
[...]

Na een uur is dan het feest toch echt voorbij en is de voorraad op. Lijkt mij ansich wel leuke kaart. Kleine vorm factor, maar de specs zijn goed. Verder zijn de 3060ti kaarten geen heethoofden, dus kleine formaat kan die wel hebben.

@Hendal. Veel plezier dr mee. Hopelijk wordt die ook netjes uitgeleverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-12-2024
Ze staan in de pricewatch dus lees de reviews zou ik zeggen :)

En bij die kaart staat op hun pagina 12 GB vermeld maar dit moet dan uiteraard 10 gb zijn. Verder denk ik wel een heel goeie prijs voor een Aorus Master inderdaad. Ook de Vision OC staat er voor 1170.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchkid
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20-05 14:08
Nephalem schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:58:
[...]

Ze staan in de pricewatch dus lees de reviews zou ik zeggen :)

En bij die kaart staat op hun pagina 12 GB vermeld maar dit moet dan uiteraard 10 gb zijn. Verder denk ik wel een heel goeie prijs voor een Aorus Master inderdaad. Ook de Vision OC staat er voor 1170.
Oh ja, gisteren stonden de kaarten ook al te koop maar nog niet in de pricewatch, nu wel. Denk dat de 30 euro meerprijs voor de Aorus het wel waard is, dat is toch net de 'betere' kaart qua koeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
FlyingDutchkid schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:29:
[...]

Oh ja, gisteren stonden de kaarten ook al te koop maar nog niet in de pricewatch, nu wel. Denk dat de 30 euro meerprijs voor de Aorus het wel waard is, dat is toch net de 'betere' kaart qua koeling?
Voornaamste verschil buiten die bovenmaatse koeler is dat de Aorus meen ik een hogere tdp heeft en dus beter zal overklokken. Als je een plug and play gebruiker bent zullen beide kaarten hun werk prima doen.
Maar gezien het minimale prijsverschil zou ik inderdaad ook de Aorus nemen mits die in je kast past

[ Voor 8% gewijzigd door Nephalem op 18-08-2021 10:38 ]

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:11
Ik heb zelf deze kaart gehad, maar dan de rev 2.0. Had er 1800 euro voor betaald, maar blij dat ik deze had geretourneerd. Werd veel te warm (VRAM bij gamen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_NLD
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 27-08-2021
NoThankYou schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 23:01:
[...]

Zeer jammer. Dit is waarschijnlijk een voorbode voor iedereen die nog zit te wachten op een non-lhr kaart bij Alternate, met wellicht enkele uitzonderingen voor mensen die vooraan de rij staan. Ik hoopte stiekem op een tegemoetkoming, maar dat is dus dikke pech. Ik denk niet dat ze je eeuwig zouden laten wachten hoor. Ik verwacht dat we binnen een week of twee allemaal bericht krijgen.

Zelf sta ik op #63 voor een 3080 TUF non-OC, die absoluut niet geleverd zal worden. Grappig dat ik bij de launch wachtte met mijn order om te verzekeren dat hij niet geleverd zou worden voordat de AMD kaarten werden onthuld :F
Ik heb reactie van Alternate en wat ze zeggen in het kort: er is nog altijd niet veel bekend over deze kaarten. Afhankelijk van de plek in de wachtrij (dus vrij vooraan) heeft men gewoon nog kans op de kaart. Latere bestellingen van non-LHR zullen echter niet meer geleverd gaan worden. Wanneer er een officieel statement komt van de producent zelf (in mijn geval MSI) dan pas worden de klanten ingelicht per mail. er dus nog niets zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MetalSonic schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:42:
[...]

Mooiere (GIGABYTE GeForce RTX 3060 Ti VISION OC 8G 2.0 LHR):
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1765421

[ Voor 7% gewijzigd door JDx op 18-08-2021 11:03 ]

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lightningCAT
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-06-2023
Go go go!! :)

EVGA 3080 - 999 EUR

https://www.ldlc.com/fr-be/fiche/PB00448867.html

Nog een andere EVGA 3080 voor 1020 EUR

https://www.ldlc.com/fr-be/fiche/PB00454427.html

[ Voor 40% gewijzigd door lightningCAT op 18-08-2021 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Gigabyte is lekker bezig, hopelijk wakker dit MSI ook aan om eens wat te dalen met de prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-09 22:15

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Mwah niet echt. Zijn wel 2/3 minuten beschikbaar geweest, dus dat valt mee. We lang genoeg tijden gehad waarin je maar 30 seconden had tot afrekenen zelfs :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nephalem
We zien nu dus meerdere shops die de 3080 prijzen weer wat laten zakken, zie ook die aios kaarten en laatst had dragon computers een palit voor 1100 euro. Hopelijk betekent dit dat we komende tijd meer shops en kaarten zien dalen.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekiame schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:51:
[...]

die 3080 was echt INSTANTLY weg haha! 8)7
Hij was er wel eventjes hoor, niet instant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Nephalem schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:55:
We zien nu dus meerdere shops die de 3080 prijzen weer wat laten zakken, zie ook die aios kaarten en laatst had dragon computers een palit voor 1100 euro. Hopelijk betekent dit dat we komende tijd meer shops en kaarten zien dalen.
Dit waren in principe EVGA kaarten. Die zijn altijd al het laagst geweest van prijs en vorige maand ook met regelmaat al wel te krijgen geweest voor die prijs. Zelfde geldt voor de Palit, Gainwards etc.

Het is vooral dat ze iets langer beschikbaar blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoThankYou
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 09:49
Bas_NLD schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:49:
[...]

Ik heb reactie van Alternate en wat ze zeggen in het kort: er is nog altijd niet veel bekend over deze kaarten. Afhankelijk van de plek in de wachtrij (dus vrij vooraan) heeft men gewoon nog kans op de kaart. Latere bestellingen van non-LHR zullen echter niet meer geleverd gaan worden. Wanneer er een officieel statement komt van de producent zelf (in mijn geval MSI) dan pas worden de klanten ingelicht per mail. er dus nog niets zeker.
Voordat LHR er was, kwamen er al super weinig non-OC TUF kaarten binnen. In het beste geval komen er misschien nog 3 non-OC non-LHR kaarten en 20 OC non-LHR kaarten. Maar zelfs dat is niet bepaald realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenSub
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09 19:29
Zie hier de reactie die ik heb gekregen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rbyn62WAtf8rzVf2adI-pmNKNHk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XAHKfRXWELzl4zKNL706Gr1b.jpg?f=user_large

en op de vraag wat voor alternatief ze me kunnen aanbieden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kj48y4r_6KQVDP_MkRZ1Zv2CfKs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5t9sVE4j2xtPu9juQVaj3Iyj.jpg?f=fotoalbum_large

Hopelijk heb je meer geluk dan mij @Bas_NLD en krijgen de mensen, die vooraan in de wachtrij staan, toch nog een 3080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaulion
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
Wauw, na maanden geen beweging eindelijk een levering van een aantal MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X OC kaarten bij Megekko! Dan krijg je toch weer een sprankeltje (valse) hoop…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:42
Beaulion schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 20:21:
Wauw, na maanden geen beweging eindelijk een levering van een aantal MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X OC kaarten bij Megekko! Dan krijg je toch weer een sprankeltje (valse) hoop…
Niet toevallig V2.0 (LHR), dus feitelijk een andere kaart? Want als je maanden geleden hebt besteld heb je een V1.0 (non-LHR) besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaulion
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
Paul Hewson schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 21:19:
[...]

Niet toevallig V2.0 (LHR), dus feitelijk een andere kaart? Want als je maanden geleden hebt besteld heb je een V1.0 (non-LHR) besteld.
100% zeker weet ik het niet maar ik ben ~5 plekken opgeschoven en er staat geen V2.0 of LHR bij de leverings update op megekko.

• AlainSki
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 08:54
Nou ... Geen enorme verassing maar wel weer helemaal ruk......... Al mijn hoop rust nu op Intel, hopelijk zijn de prestaties van hun Alchemist goed en komen ze in grote volumes op de markt.

Bad news for graphics card buyers. Nvidia’s CEO is predicting the great GPU shortage will persist through this year and for most of 2022.

“I would expect that we will see a supply constrained environment for the vast majority of next year is my guess at the moment,” Jensen Huang said during an earnings call on Thursday.

“A lot of that has to do with the demand being so great,” he added. Surprisingly, Huang didn’t blame cryptocurrency miners for buying up GPU supplies. Instead, he pointed to how millions of PC gamers are still hoping to upgrade to an RTX 3000, which uses its Ampere architecture.

https://investor.nvidia.c...cial-Results/default.aspx

[ Voor 7% gewijzigd door AlainSki op 19-08-2021 09:35 ]

• Speedway4
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 17:20
AlainSki schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:33:
Nou ... Geen enorme verassing maar wel weer helemaal ruk......... Al mijn hoop rust nu op Intel, hopelijk zijn de prestaties van hun Alchemist goed en komen ze in grote volumes op de markt.
Zal ik die hoop dan maar gelijk de grond in boren? Verwacht maar niet dat Intel GPU's in grote getalen op de markt gaat krijgen tenzij ze op magische wijze de performance per mm² hebben weten te halveren oid. GPU's gaan niet door Intel zelf geproduceerd worden en Intel sluit achter aan bij TSMC als het gaat om productiecapaciteit. Qua prestaties verwacht ik er ook niet al teveel van (pure speculatie op basis van wat niet veelzeggende leaks) maar dat maakt in de huidige markt niet eens heel veel uit. Zeker niet als de tekorten nog tot diep in 2022 aanhouden.

• AlainSki
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 08:54
Speedway4 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:42:
[...]

Zal ik die hoop dan maar gelijk de grond in boren? Verwacht maar niet dat Intel GPU's in grote getalen op de markt gaat krijgen tenzij ze op magische wijze de performance per mm² hebben weten te halveren oid. GPU's gaan niet door Intel zelf geproduceerd worden en Intel sluit achter aan bij TSMC als het gaat om productiecapaciteit. Qua prestaties verwacht ik er ook niet al teveel van (pure speculatie op basis van wat niet veelzeggende leaks) maar dat maakt in de huidige markt niet eens heel veel uit. Zeker niet als de tekorten nog tot diep in 2022 aanhouden.
Ik weet dat je gelijk hebt maar ik wil niet dat je gelijk hebt :)

Overigens houden ze hier zelf ook al rekening mee. Er vanuitgaande dat deze berichtgeving klopt valt het hopelijk positief mee. Intel heeft al flink wat capaciteit iingeslagen

https://www.pcinvasion.com/intel-buys-tsmc-3nm-future-gpus/

[ Voor 13% gewijzigd door AlainSki op 19-08-2021 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Eigenlijk moet er gewoon een heel nieuw genre 2D games komen die super populair zijn en schijt hebben aan zware videokaarten :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skybullet
  • Laatst online: 18-09 02:25
AlainSki schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:33:
Surprisingly, Huang didn’t blame cryptocurrency miners for buying up GPU supplies.[/i]
Ik vind dit wel grappig. Zoals met alles zijn de meeste mensen bezig met anderen de schuld geven ipv naar zichzelf te kijken.

Je bent niet dik omdat je een luie aardappel bent die nooit beweegt en jezelf volpropt alsof je een vuilcontainer bent. Nee... je bent dik want gezond eten is zo duur, en de sportscholen waren dicht en het zit in je genen

Of

Scalpers en cryptominers en corona en een opgedroogd meer daar ergens naast de fabriek zijn allemaal waarom JIJ geen kaart kan kopen. Ipv.. iedereen wil nu een kaart
Net als ik dat wil.
Iedereen en zijn moeder heeft opeens besloten dit jaar te upgraden of in de pcwereld te stappen en thuiswerken etc. WIJ zijn schuldig aan het tekort. Wij met zijn allen omdat de vraag niet in te vullen is. Onze bodemloze vraag is de grootste factor van allemaal op het huidig tekort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buzz9
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-05 11:42
Skybullet schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:58:
[...]

Ik vind dit wel grappig. Zoals met alles zijn de meeste mensen bezig met anderen de schuld geven ipv naar zichzelf te kijken.

Je bent niet dik omdat je een luie aardappel bent die nooit beweegt en jezelf volpropt alsof je een vuilcontainer bent. Nee... je bent dik want gezond eten is zo duur, en de sportscholen waren dicht en het zit in je genen

Of

Scalpers en cryptominers en corona en een opgedroogd meer daar ergens naast de fabriek zijn allemaal waarom JIJ geen kaart kan kopen. Ipv.. iedereen wil nu een kaart
Net als ik dat wil.
Iedereen en zijn moeder heeft opeens besloten dit jaar te upgraden of in de pcwereld te stappen en thuiswerken etc. WIJ zijn schuldig aan het tekort. Wij met zijn allen omdat de vraag niet in te vullen is. Onze bodemloze vraag is de grootste factor van allemaal op het huidig tekort.
Iedereen kan momenteel een 30XX kaart kopen, als je maar je broekzak goed gevuld hebt.
Of je wacht..... sinds september 2020........... nog heeeeel even................

• gevulde koek
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 29-09-2024
WIJ zijn schuldig aan het tekort. Wij met zijn allen omdat de vraag niet in te vullen is. Onze bodemloze vraag is de grootste factor van allemaal op het huidig tekort.
En waarom zien we dan alleen tekorten in nieuwe en tweedehands GPU waar je ethereum mee kan minen en nergens anders? Zolang GPUs geld produceren, zullen miners ze allemaal opkopen. Het maakt niet uit of Nvidia of wie dan ook hun productie 10x opschroeft, dat betekent alleen maar dat miners 10x zoveel kaarten zullen kopen. Nvidia en concurrentie draait recordomzet in deze tijden en toch zie je hun GPUs nauwelijks verschijnen in b.v. de steam survey, laat staan die van AMD. Het is duidelijk dat er gigantisch veel wordt geproduceerd, het komt alleen niet terecht in onze handen.

Natuurlijk liegt Nvidia over de situatie met miners. Dat deden ze in 2017 ook en daar is toen zelfs een rechtszaak voor aangespannen: https://www.tomshardware....ing-gpu-revenue-as-gaming. Het is allemaal een spelletje van liegen en bedriegen voor maximale winst.

• D.Ramakers
gevulde koek schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:29:
[...]

En waarom zien we dan alleen tekorten in nieuwe en tweedehands GPU waar je ethereum mee kan minen en nergens anders? Zolang GPUs geld produceren, zullen miners ze allemaal opkopen. Het maakt niet uit of Nvidia of wie dan ook hun productie 10x opschroeft, dat betekent alleen maar dat miners 10x zoveel kaarten zullen kopen. Nvidia en concurrentie draait recordomzet in deze tijden en toch zie je hun GPUs nauwelijks verschijnen in b.v. de steam survey, laat staan die van AMD. Het is duidelijk dat er gigantisch veel wordt geproduceerd, het komt alleen niet terecht in onze handen.

Natuurlijk liegt Nvidia over de situatie met miners. Dat deden ze in 2017 ook en daar is toen zelfs een rechtszaak voor aangespannen: https://www.tomshardware....ing-gpu-revenue-as-gaming. Het is allemaal een spelletje van liegen en bedriegen voor maximale winst.
Miners zijn net zo goed consumenten als dat gamers dat zijn. Dat Nvidia claimt alles te doen aan het feit dat ze Gamers als eerste willen helpen is natuurlijk de grootste onzin.

Voor elk bedrijf staat winst voorop niets meer niets minder.

Echter Nvidia maakt en verdeeld zijn FE nog altijd aan MSRP, hadden ze ook niet kunnen doen natuurlijk.

OVERAL zijn tekorten, in de autosector in de medische sector... overal. Dus kom niet met onzin af dat het enkel op gebied van gpu markt is... en dat het toch de miners zijn die alle chips in de wereld opeten...

• Skybullet
gevulde koek schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:29:
[...]

Je gelooft ook in sprookjes en complotten?

Ja kaarten komen bij miners net zogoed als bij niet miners. Dat fabeltje over "echte gamers" en wanneer komen de kaarten eens in "onze" handen ipv die van miners.

Miners of beter gezegd iemand die software draait om zijn kaart te laten minen ( iedereen kan dat doen ook "gamers") zijn een druppel op de plaat.

Steam survey... ja want op elke pc staat steam geïnstalleerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Skybullet schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:37:
[...]

Er werd toch gesproken over gamers? Denk dat weinig PCs van Gamers geen steam draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14:07

Jorissie87

No diggity

Skybullet schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:37:
[...]

Je gelooft ook in sprookjes en complotten?

Ja kaarten komen bij miners net zogoed als bij niet miners. Dat fabeltje over "echte gamers" en wanneer komen de kaarten eens in "onze" handen ipv die van miners.

Miners of beter gezegd iemand die software draait om zijn kaart te laten minen ( iedereen kan dat doen ook "gamers") zijn een druppel op de plaat.

Groot verschil is dat gamers aan één kaart genoeg hebben. Bij miners geldt doorgaans "meer is beter". Ik ken genoeg mensen in mijn omgeving die rigs hebben staan met 10 GPU's erin. Die ene miner heeft dus een behoefte aan het equivalent van 10 gamers. Dan heb je ook nog de buitenlandse miningfarms waar een veelvoud aan GPU's staat te draaien. Daarnaast hebben miners meer geld te besteden omdat hun GPU's geld opleveren dus zullen zij zich doorgaans op de high-end modellen richten

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
[...]

Ik skip altijd 1 generatie. Heb een 1080, heb geen betere nodig voor de games die ik speel. Het enige waar ik een betere voor nodig heb is VR waar ik al een jaar graag eens mee zou willen spelen.

Ik vertik het alleen om de prijs te betalen voor een GPU waar ik voorheen een heel systeem voor kon kopen om 3% betere FPS te krijgen. Dus desnoods wacht ik wel tot de 4k series.

We hebben de bek allemaal vol in de samenleving over duurzaamheid en zeespiegelstijging, maar ondertussen koopt het merendeel coins of minen ze zelf. Zoals altijd is het weer eens "Say as I do, not as I do".

[ Voor 3% gewijzigd door init6 op 19-08-2021 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybullet
init6 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:58:
[...]

Er werd toch gesproken over gamers? Denk dat weinig PCs van Gamers geen steam draaien.
Hoeveel kids/jongeren hebben een pc waar enkel fortnite op staat of minecraft of modern warfare?
Allemaal zonder steam.

Probeer allemaal eens buiten je eigen bubbel te denken. Leuk dat je iemand kent die 10gpu's in een rig heeft staan.

Het grootste deel van de gpu's die verkocht is dit jaar zit niet in een mining warenhuis rig maar gewoon in een pc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
Skybullet schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:09:
[...]

Hoeveel kids/jongeren hebben een pc waar enkel fortnite op staat of minecraft of modern warfare?
Allemaal zonder steam.

Probeer allemaal eens buiten je eigen bubbel te denken. Leuk dat je iemand kent die 10gpu's in een rig heeft staan.

Het grootste deel van de gpu's die verkocht is dit jaar zit niet in een mining warenhuis rig maar gewoon in een pc.
Je bent lekker aan het flamebaiten zeg :D

Die kids die ik ken (als ouder) hebben dus ook allemaal steam erop staan.. Als er al een PC gebruikt wordt, de meeste hebben zelfs niet eens een PC want daar hebben ze nooit mee leren werken en Minecraft en alle andere zooi gaat prima via een iPad. En dan is de GPU discussie al niet meer relevant.

Heb je zelf wel kinderen in je omgeving? Je komt niet echt over als iemand die weet waar hij over praat.

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

init6 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:08:
[...]

Ik skip altijd 1 generatie. Heb een 1080, heb geen betere nodig voor de games die ik speel. Het enige waar ik een betere voor nodig heb is VR waar ik al een jaar graag eens mee zou willen spelen.

Ik vertik het alleen om de prijs te betalen voor een GPU waar ik voorheen een heel systeem voor kon kopen om 3% betere FPS te krijgen. Dus desnoods wacht ik wel tot de 4k series.

We hebben de bek allemaal vol in de samenleving over duurzaamheid en zeespiegelstijging, maar ondertussen koopt het merendeel coins of minen ze zelf. Zoals altijd is het weer eens "Say as I do, not as I do".
Je hebt nu een 1080 en slaat een generatie over en je denkt dat je 3% meer FPS krijgt als je overstapt naar een 3080? Die increase is wel wat meer... vooral op hogere resoluties.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Je genen hebben wel heel veel invloed op je stofwisseling...

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buzz9
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-05 11:42
MrVegeta schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:15:
[...]

Je hebt nu een 1080 en slaat een generatie over en je denkt dat je 3% meer FPS krijgt als je overstapt naar een 3080? Die increase is wel wat meer... vooral op hogere resoluties.
En raytracing! En DLSS! :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FixTies
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14:22
Ik geloof het bijna niet, er is zowaar een levering van de MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X OC bij Megekko aangekomen. Aangezien ik in de top 10 sta op de lijst hoop ik toch echt op een levering!
Op 18-8-2021 hebben wij de volgende videokaarten ontvangen:
• MSI GeForce RTX 3080 SEA HAWK X
• MSI GeForce RTX 3060 GAMING X TRIO
• MSI GeForce RTX 3060 TI Gaming X LHR
• MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO
• MSI GeForce RTX 3080 SUPRIM X LHR
• MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X OC

NCASE M1 | i9-10900K | Corsair DDR4 64GB | EVGA 3070 XC3 Ultra Gaming

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybullet
MrVegeta schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:17:
[...]

Je genen hebben wel heel veel invloed op je stofwisseling...
Geen idee waarom ik hier nog op reageer. Maar niemand ontkent dat je genen invloed kunnen hebben op je stofwisseling. Maar 1kcal is 1kcal, voor iedereen. Dus als jij geboren bent met een schildklier afwijking of je hebt een ziekte of medicijngebruik etcetc, dat kan allemaal invloed hebben op je stofwisseling ja. Maar als je niet meer kcal eet dan je verbruikt kom je niet aan. Thats it

Wil je daar verder over gaan dm me maar, back to gpu's

Modbreak:En laat dit dan ook het einde van deze discussie zijn aub. Dit gaat wel heel ver offtopic.

[ Voor 8% gewijzigd door Blaat op 19-08-2021 12:52 ]

• Pennywise81
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-03-2023

Pennywise81

blaat

FixTies schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:55:
Ik geloof het bijna niet, er is zowaar een levering van de MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X OC bij Megekko aangekomen. Aangezien ik in de top 10 sta op de lijst hoop ik toch echt op een levering!

[...]
Ik ben toch benieuwd hoe dat werkt. Er zijn hier enkele mensen in dit topic die dezelfde kaart hebben besteld bij Alternate.nl. Hierbij werd, door Alternate.nl, na vragen van de klant, aangegeven dat of de kaart niet meer werd geleverd, of dat je alleen kans had als je laag in de wachtrij staat. Aangezien Megekko gewoon levert en er nog geen officiële reactie is dat de kaart niet meer wordt gemaakt, mag Alternate.nl deze orders dan gewoon annuleren?

Ik zit ook zelf ook bij Alternate.nl te wachten op dezelfde kaart, maar ik wacht het voor nu nog even rustig af :)
Tenzij ik een kaart voor een enigszins normalere prijs ergens anders vind.

blaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14:07

Jorissie87

No diggity

Skybullet schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:09:
[...]

Wereldwijd staan vele miningfarms met duizenden GPU's erin, tel daar nog eens alle miningrigs bij op die mensen hobbymatig thuis hebben (allen met meerdere GPU's in één rig) dan kom je op een ontzettend groot aantal (een vraag in ieder geval van meerdere miljoenen). Dat zijn kaarten waar een behoefte naar is ontstaan NAAST al die gamePC's die al tientallen jaren gebruikt worden. De vraag naar GPUs is voor in een gamePC is ongetwijfeld aanzienlijk gestegen maar doordat er de laatste jaren ineens een compleet nieuwe behoefte bijgekomen is die uit dezelfde voorraad moet putten is de schaarste ontstaan.

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D.Ramakers
Wat ik niet begrijp is waarom er gebashed word op miners.

Het gaat er puur om dat er niet genoeg capaciteit is voor de hele markt te bedienen.
Wat de gek er voor geeft is wat de prijs bepaald.

Een miner die een farm heeft van enkele 1000'en gpu's heeft een licence met 1 van de grote namen of zelfs met allemaal waarin staat dat ze minimum x aantal gpu's moeten afnemen per jaar.
En mogen dus net als een verdeelcetra zoals Copaco etc bestellingen maken van enkele tientallen stuks cq 100en stuks.

Verder kijkt de fabrikant niet of die nu naar jantje met zijn LOL game pc of pietje met zijn ETH mining farm.

Betaal de prijs of niet. Kun je het niet betalen / wil je het niet betalen, doe je het niet. Einde discussie.

Er zijn ook genoeg "Gamers" die als ze niet gamen de boel omzetten naar ETH mining om zo de kaart terug te verdienen.

Mijn 3080 draait 20u op mining en 4u gaming. Ik heb de kaart terug verdient in 4-6 maanden en heb hem aangekocht aan 1450 euries.
Een 3060 was bij introductie iets van 400 euro?

[ Voor 226% gewijzigd door JDx op 19-08-2021 13:26 ]

D.Ramakers schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:16:
Mijn 3080 draait 20u op mining en 4u gaming. Ik heb de kaart terug verdient in 4-6 maanden en heb hem aangekocht aan 1450 euries.
Heb naast gamen inmiddels ook al iets van 10% van de 3060 terug via minen. Na 2 maanden zit ik op MSRP.

[ Voor 3% gewijzigd door JDx op 19-08-2021 13:49 ]

• FixTies
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14:22
Pennywise81 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:04:
[...]

Ik ben toch benieuwd hoe dat werkt. Er zijn hier enkele mensen in dit topic die dezelfde kaart hebben besteld bij Alternate.nl. Hierbij werd, door Alternate.nl, na vragen van de klant, aangegeven dat of de kaart niet meer werd geleverd, of dat je alleen kans had als je laag in de wachtrij staat. Aangezien Megekko gewoon levert en er nog geen officiële reactie is dat de kaart niet meer wordt gemaakt, mag Alternate.nl deze orders dan gewoon annuleren?

Ik zit ook zelf ook bij Alternate.nl te wachten op dezelfde kaart, maar ik wacht het voor nu nog even rustig af :)
Tenzij ik een kaart voor een enigszins normalere prijs ergens anders vind.
Vals alarm helaas....

Helaas moeten we je meedelen dat er een foutje stond op de statement pagina, de kaart die we namelijk hebben ontvangen is niet de RTX 3080 VENTUS, maar de RTX 3080 Ti VENTUS. De statement pagina is nu aangepast naar de juiste videokaart. Dit betekent dat wij je bestelling nog niet kunnen uitleveren.

Onze welgemeende excuses voor de verwarring.

NCASE M1 | i9-10900K | Corsair DDR4 64GB | EVGA 3070 XC3 Ultra Gaming

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• joeyl94
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-09 16:44

joeyl94

Probleem'n? Poar neem'n!

Ik dacht dat dit het Levertijden & Prijzen topic was en niet [Nvidia GeForce RTX 30XX] Ervaringen & Discussie.

Iracing Profiel - Twitch - Youtube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PrimeTinus
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 15:18
Modjosan schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:30:
[...]

Maw Maxict blijft zijn reputatie waardig 😂
Hoop voor je dat ze die toch nog opsturen voor vrijdag.
Succes 😉
Helaas mail gekregen, levertijd bij leverancier onbekend. Annuleren dus

Tinus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EltjeMentje
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 02-05-2022
Weten jullie of MSI gaat stoppen met de volledige 3000Gaming X Trio-series en het verandert naar de 3000 Gaming Z trio-series? Ik kan geen concreet bewijs vinden dat MSI dit heeft gezegd, maar het lijkt naar alle waarschijnlijkheid erop dat dit wel gaat gebeuren. Weten jullie hier toevallig wat meer van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Aantal 3060's en mocht je de gok willen wagen, nog goedkoper een aantal 6600 XT's
https://www.alternate.nl/...576.0&filter_2139=49152.0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orky Rulez
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 06:35
Nu de 6600XT's bij de oosterburen af en toe onder de €450 zakken zullen de 3060's toch ook ietwat moeten volgen? Vooralsnog niet onder de €500 denk ik.

Ik zag daarstraks wel nog een Gainward 3070 voor €670 voorbij komen. Die was natuurlijk direct weg maar dat was toch ook weer een normalere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
init6 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:14:
[...]

Je bent lekker aan het flamebaiten zeg :D

Die kids die ik ken (als ouder) hebben dus ook allemaal steam erop staan.. Als er al een PC gebruikt wordt, de meeste hebben zelfs niet eens een PC want daar hebben ze nooit mee leren werken en Minecraft en alle andere zooi gaat prima via een iPad. En dan is de GPU discussie al niet meer relevant.

Heb je zelf wel kinderen in je omgeving? Je komt niet echt over als iemand die weet waar hij over praat.
Een Steam survey of die van Origin of een andere launcher zullen allemaal ongeveer hetzelfde weergeven, dus daar tegenin gaan houdt geen steek. Inderdaad een flamebait van iemand die veel te kort door de bocht denkt. Gelijk hebben kun je niet afdingen, je moet het krijgen en/of verdienen.

Je reactie is prima, maar heeft wat nuance nodig. Dan zou de gene tegen wie je spreekt zich echt achter de oren moeten krabben. Oftewel: de survey van Steam is wel degelijk steekhoudend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flee_
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09-02-2024
EltjeMentje schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:23:
Weten jullie of MSI gaat stoppen met de volledige 3000Gaming X Trio-series en het verandert naar de 3000 Gaming Z trio-series? Ik kan geen concreet bewijs vinden dat MSI dit heeft gezegd, maar het lijkt naar alle waarschijnlijkheid erop dat dit wel gaat gebeuren. Weten jullie hier toevallig wat meer van?
Geen idee of dit geldt voor alle Gaming X Trio kaarten maar alvast wel voor de standaard 3080. Heb hierover zelf een bericht gekregen van Azerty toen ze mijn bestelling destijds annuleerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EltjeMentje
  • Laatst online: 02-05-2022
Flee_ schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 16:57:
[...]

Geen idee of dit geldt voor alle Gaming X Trio kaarten maar alvast wel voor de standaard 3080. Heb hierover zelf een bericht gekregen van Azerty toen ze mijn bestelling destijds annuleerden.
Als ik zocht kwam ik inderdaad alleen van de 3080 tegen dat dit gebeurde en niks van de andere versies. Het is alleen dat sinds eind juli ik telkens heel vreemd precies 1 plekje opschoof in de wachtrij dus heb ik vanochtend een mailtje gestuurd naar Alternate die dit stuurden:

Beste EltjeMentje,

Helaas is de reden dat u opschuift in de wachtrij door annuleren van de klanten. Het is inmiddels al maanden geleden dat we de kaart hebben binnen gehad en we gaan ze n.a.w. ook niet meer krijgen.
U kunt uw order omzetten naar een beschikbare kaart, echter dient het verschil in prijs dan wel te worden bijbetaald.

Indien u de order wenst te annuleren, laat het dan even weten.

Met vriendelijke groet

Dus ik ging opzoek naar een verklaring maar ik heb nergens van MSI zelf iets gevonden hierover (behalve de 3080 dan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 08:21

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Inmiddels zijn in Duitsland de 3080 ti's goedkoper dan de reguliere versies: https://www.idealo.de/pre...593.html?sortKey=minPrice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Pff eindelijk weer te koop maar wel in combinatie met een prijs verhoging, 1500 euro, ondertussen lees ik over de nieuwe generatie gpu's Lovelace en zelfs al de opvolger daarvan. Kans-loos

https://www.megekko.nl/pr...Z-TRIO-10G-LHR-Videokaart

|:(

Vermelden waard want hij is hier dus te koop. Afgelopen twee weken zag ik 'm niet bij alternate of megekko of azerty. En nogmaals die verhoging dus. Prijs was even 1300 euro en toen dachten hier een aantal "ja prijs gaat alleen maar verder dalen" nou je ziet het :F

[ Voor 29% gewijzigd door MetalSonic op 20-08-2021 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
MetalSonic schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 19:09:
Pff eindelijk weer te koop maar wel in combinatie met een prijs verhoging, 1500 euro, ondertussen lees ik over de nieuwe generatie gpu's Lovelace en zelfs al de opvolger daarvan. Kans-loos

https://www.megekko.nl/pr...Z-TRIO-10G-LHR-Videokaart

|:(

Vermelden waard want hij is hier dus te koop. Afgelopen twee weken zag ik 'm niet bij alternate of megekko of azerty. En nogmaals die verhoging dus. Prijs was even 1300 euro en toen dachten hier een aantal "ja prijs gaat alleen maar verder dalen" nou je ziet het :F
Ik kijk persoonlijk eigenlijk al niet meer naar de Nederlandse webshops tenzij ik een price alert krijg. De betere aanbiedingen komen bijna allemaal uit Duitsland, Frankrijk of België laatste tijd.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:20
Firestorm schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 19:08:
Inmiddels zijn in Duitsland de 3080 ti's goedkoper dan de reguliere versies: https://www.idealo.de/pre...593.html?sortKey=minPrice
1500 euro is al weken zo voor een 3080 ti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

https://www.notebooksbill...gddr6x+grafikkarte+720842

1400,- + 18,- verzendkosten voor een 3080ti.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:35
Duur. Ik wil voor MRSP en dat is mijn recht. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpie81
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-04 21:09
karakedi schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:01:
[...]

Duur. Ik wil voor MRSP en dat is mijn recht. :P
Die gigabytes staan toch betekend om hun verschrikkelijke vram pads waardoor het geheugen veel te warm wordt? Of is dat bij de nieuwe types inmiddels opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuvio
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-08 07:53
Smidistri is volgens mij frans. Is hier een addertje? 1129 euro in stock 3080 LHR Asus TUF non-OC

https://www.smidistri.com...080-10g-gaming.html#ae121

[ Voor 4% gewijzigd door Zuvio op 21-08-2021 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nephalem
Zuvio schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:39:
Smidistri is volgens mij frans. Is hier een addertje? 1129 euro in stock 3080 LHR Asus TUF non-OC

https://www.smidistri.com...080-10g-gaming.html#ae121
Mooie prijs voor een Asus maar ook niet zo laag dat ik meteen oplichterij vermoed. Geen ervaring met de shop overigens :)

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuvio
Ik houd gputracker in de gaten en de prijzen op voorraad zijn nu
3080 1129
3090 1999
6900 XT 1459

Niet slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modjosan
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 00:15
Zuvio schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 11:00:
Ik houd gputracker in de gaten en de prijzen op voorraad zijn nu
3080 1129
3090 1999
6900 XT 1459

Niet slecht
Is dat een tracker op telegram?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zuvio
Nee, gewoon een site: https://www.gputracker.eu/nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
nvm, 2de post gemist

[ Voor 92% gewijzigd door MetalSonic op 21-08-2021 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
handige link, ga ik nu vaker gebruiken.

Ik schrik van de prijzen die sommige webshops durven te vragen, bol.com bijna 1850.. (MSI 3080)

https://www.bol.com/nl/nl...paign=CPS&utm_content=txl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

MetalSonic schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 12:06:
[...]

Ik schrik van de prijzen die sommige webshops durven te vragen, bol.com bijna 1850.. (MSI 3080)

Dat is niet bol.com die die prijs vraagt he....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuvio
[...]

Check de seller naam van bol.com, healthmask, verkoper van neo-preen masks! Oh ja en ook premium gpus.

Voor mij is een goede prijs de msrp + 200-300 euro voor een goed AIB model van de 3090. Dus 1999 is nog net iets te veel, alleen zit het model me nog net iets meer dwars dan die prijs. Maar ik kijk af en toe op gputracker om te zien of er iets decents in de aanbieding is. Geen behoefte aan telegrams en discords e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ook wel een teleurstellende site, zie je meteen dat er niks boeiends onder de 500 euro op voorraad is :+

https://www.gputracker.eu...egory/1/grafische-kaarten
en dan op voorraad en geheugen vanaf 8gb begint bij 499,- euro, benieuwd naar over een paar maanden.

[ Voor 59% gewijzigd door JDx op 21-08-2021 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreamD
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-09 20:56
Onder het mom van 'domme vragen bestaan niet';

Hoezo wordt bij LDLC het bedrag van m'n winkelwagentje hoger zodra ik inlog?
Ik snap het dat als ze zouden rekenen met een ander BTW percentage (zoals bij NBB) dat je uiteindelijk ook meer betaalt, maar er staat altijd duidelijk bij je winkelwagentje aangegeven (ingelogd of niet) dat ze rekenen met 21% BTW.

Wat mij opvalt is dat ook het bedrag van de 'tax-free basket' verhoogd zodra het duidelijk is dat ik vanuit NL bestel. Die zou toch gewoon hetzelfde moeten zijn aangezien dit zonder BTW is? (of ze nou wel of niet een ander BTW percentage voeren zou voor dit bedrag niet horen uit te maken) Of hebben ze voor Nederlandse klanten gewoon hogere productprijzen? (wat niet zo lijkt want alleen het bedrag in de winkelmand verandert)

Het heeft mijn simpele breintje aardig in de war gebracht, hopelijk kan iemand het uitleggen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-09 18:09

ParaWM

Pro Prutser

DreamD schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 17:48:

Ik snap het dat als ze zouden rekenen met een ander BTW percentage (zoals bij NBB) dat je uiteindelijk ook meer betaalt, maar er staat altijd duidelijk bij je winkelwagentje aangegeven (ingelogd of niet) dat ze rekenen met 21% BTW.

Wat mij opvalt is dat ook het bedrag van de 'tax-free basket' verhoogd zodra het duidelijk is dat ik vanuit NL bestel. Die zou toch gewoon hetzelfde moeten zijn aangezien dit zonder BTW is? (of ze nou wel of niet een ander BTW percentage voeren zou voor dit bedrag niet horen uit te maken) Of hebben ze voor Nederlandse klanten gewoon hogere productprijzen? (wat niet zo lijkt want alleen het bedrag in de winkelmand verandert)

Het heeft mijn simpele breintje aardig in de war gebracht, hopelijk kan iemand het uitleggen. :P
Inderdaad.... Random kaart Gigabyte AORUS GeForce RTX 3080 XTREME 10G (rev. 2.0) (LHR):

Ingelogd met NL account: 1464.60, excl BTW: 1210.41 --> 21% BTW
Niet ingelogd: 1389.95, excl BTW: 1158.29 --> 20% BTW
Ex BTW bedrag verschil: 4.5%

Geen idee waarom :)

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambieno
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-05 12:59

Heel simpel uitgelegd, elk land heeft een eigen BTW tarief en dit is verschillend per land.
https://www.dezaak.nl/fin...n/btw-tarieven-in-europa/

Koop je bijvoorbeeld iets in Duitsland dan rekenen ze voor een levering in Duitsland 19% BTW, maar als het naar NL of BE moet dan betaal jij op dat product 21% BTW dus koop je het aan een duurdere prijs dan een Duitser dat zou doen in eigen land.
Ik neem aan dat je dan niet ingelogd aanzien wordt als een lokale kopen en ze dus BTW aanpassen van zodra je bent ingelogd en ze je locatie kennen en dus ook je BTW tarief van jou land.
Als LDLC een Frans bedrijf is, dat dus ook shipped vanuit FR, dan zal je 1% meer BTW betalen.
Het aankoop bedrag exclusief BTW mag normaal niet zomaar veranderen, tenzij daar een medewerker kiest om jou speciefiek een korting te geven... wat wss niet zomaar gaat gebeuren :-D

[ Voor 0% gewijzigd door bambieno op 22-08-2021 15:19 . Reden: typfoutje ;-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-09 18:09

ParaWM

Pro Prutser

bambieno schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 15:16:
[...]

Heel simpel uitgelegd, elk land heeft een eigen BTW tarief en dit is verschillend per land.
https://www.dezaak.nl/fin...n/btw-tarieven-in-europa/

Koop je bijvoorbeeld iets in Duitsland dan rekenen ze voor een levering in Duitsland 19% BTW, maar als het naar NL of BE moet dan betaal jij op dat product 21% BTW dus koop je het aan een duurdere prijs den een Duitser dat zou doen in eigen land.
Ik neem aan dat je dan niet ingelogd aanzien wordt als een lokale kopen en ze dus BTW aanpassen van zodra je bent ingelogd en ze je locatie kennen en dus ook je BTW tarief van jou land.
Als LDLC een Frans bedrijf is, dat dus ook shipped vanuit FR, dan zal je 1% meer BTW betalen.
Het aankoop bedrag exclusief BTW mag normaal niet zomaar veranderen, tenzij daar een medewerker kiest om jou speciefiek een korting te geven... wat wss niet zomaar gaat gebeuren :-D
Zie mijn post hierboven. Het ex-BTW bedrag wordt al met 4.5% verhoogd. Lijkt wel degelijk fishy :+

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambieno
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-05 12:59
ParaWM schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 15:19:
[...]

Zie mijn post hierboven. Het ex-BTW bedrag wordt al met 4.5% verhoogd. Lijkt wel degelijk fishy :+
Ja, daar zou ik al niets kopen haha :-D idd fishy as fuck 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Troy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 21:39

Afgelopen week een EVGA RTX 3080 FTW3 LHR aangeschaft bij LDLC. Bij mij ging ergens tussendoor dus ook het bedrag - voor mij toen - onverklaarbaar omhoog (dus meer dan alleen het btw-tarief..).

Oorspronkelijke prijs was ongeveer 1019EUR, maar ging dus na inloggen omhoog naar 1074EUR. Dit is ongeveer 46,5EUR meer na wijziging van BTW tarief.

Ik heb contact gehad met de klantenservice maar die zegt simpelweg dat de prijs gewoon klopt...

Nu heb ik besloten de kaart te houden, maar zo hoort het eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Mr_Troy schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 18:24:
[...]

Afgelopen week een EVGA RTX 3080 FTW3 LHR aangeschaft bij LDLC. Bij mij ging ergens tussendoor dus ook het bedrag - voor mij toen - onverklaarbaar omhoog (dus meer dan alleen het btw-tarief..).

Oorspronkelijke prijs was ongeveer 1019EUR, maar ging dus na inloggen omhoog naar 1074EUR. Dit is ongeveer 46,5EUR meer na wijziging van BTW tarief.

Ik heb contact gehad met de klantenservice maar die zegt simpelweg dat de prijs gewoon klopt...

Nu heb ik besloten de kaart te houden, maar zo hoort het eigenlijk niet.
Nog steeds aardige prijs voor een FTW3 maar dat is wel nogal een verschil zeg.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Na 11 maanden en 6 dagen is mijn wachtavontuur bij Alternate dan afgelopen met onderstaande mail. Het was een mooie reis ;)
Beste klant,

Naar aanleiding van uw pre-order van de MSI RTX 3080 Ventus 3X OC moeten wij u helaas mededelen dat de fabrikant heeft besloten deze niet meer te produceren.

Door dit besluit, dat buiten onze macht ligt, is levering van uw product onmogelijk geworden. Wij zijn dan ook helaas genoodzaakt uw order voor dit product te annuleren.

Indien u naast de MSI RTX 3080 Ventus 3X OC nog andere producten heeft besteld, vernemen wij graag van u of u deze order wilt wijzigen. Indien dat het geval is, geeft u dit dan door aan onze klantenservice. Zonder bericht zullen wij de overige producten uit uw order zo snel mogelijk leveren.

Uw aankoopbedrag zullen wij zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen drie werkdagen terugstorten. Het aankoopbedrag wordt teruggestort via de betaalmethode die u heeft gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pennywise81
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-03-2023

Pennywise81

blaat

Okasha schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:20:
Na 11 maanden en 6 dagen is mijn wachtavontuur bij Alternate dan afgelopen met onderstaande mail. Het was een mooie reis ;)

[...]
Zelfde hier -__- al die tijd voor niks zitten wachten. Lag wel in de lijn der verwachting, maar ja.

blaat

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yourics
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 03-02-2024
Mooie actie van de "vriendjes" bij Alternate.
Zonder mededeling, zonder te overleggen hebben de order voor de MSI RTX 3060 Ti Gaming X Trio geannuleerd. Wat een service! Nog steeds op zoek naar een kaart, maar voor mij nooit meer via Alternate :(

(nee het gaat me niet zo zeer om dat de kaart waarschijnlijk nooit meer door hun geleverd gaat worden, maar de manier waarop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
yourics schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:43:
Zonder mededeling, zonder te overleggen hebben de order voor de MSI RTX 3060 Ti Gaming X Trio geannuleerd. Wat een service! Nog steeds op zoek naar een kaart, maar voor mij nooit meer via Alternate :(

(nee het gaat me niet zo zeer om dat de kaart waarschijnlijk nooit meer door hun geleverd gaat worden, maar de manier waarop)
Als de leverancier eenzijdig besluit niet meer te leveren dan is er toch weinig aan te doen? Verwacht je elke maand een persoonlijk mailtje met een update?

Ik heb meermaals contact opgenomen met Alternate en bij navraag heeft de leverancier telkens beloofd te leveren. Wel had het ze gesiert een kleine voucher (al is het een tientje of twee) mee te geven voor het mogen teren op ons geld voor meer acht maanden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimeTinus
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 15:18
ParaWM schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 15:19:
[...]

Prijsdiscriminatie in de EU is verboden

Tinus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stelsol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 16:03
Stelsol schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:55:
In januari heb ik een Gigabyte 3060Ti Gaming OC Pro besteld bij Alternate, voor de redelijke prijs van 519 euro. De eerste twee weken dat ik wachtte, ging het best hard naar beneden met de wachtrij en stond ik zowaar op de 3e plek. Dit is maandenlang zo geweest en toen was er denk ik een annulering, want ik heb nog een tijd op plek 2 gestaan.
Van de week kreeg ik echter een mailtje van Alternate dat ze van Gigabyte te horen hebben gekregen dat de kaart hoogstwaarschijnlijk niet meer geleverd gaat worden. Dit had ik al verwacht aangezien er twee nieuwere versies beschikbaar zijn gekomen sinds mijn bestelling.
Als service hebben ze me aangeboden de bestelling om te zetten naar de v3, zonder bijbetaling. Die zou waarschijnlijk op 'korte termijn' beschikbaar komen.
Wat mij betreft een prima deal, nu is het alleen afwachten hoe lang het nog duurt voordat ik hem binnen heb :).
Drie dagen na mijn berichtje hierboven kreeg ik de videokaart al op de mat. het valt me reuze mee hoe snel het nog is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:47
yourics schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:43:

Je klinkt gewoon teleurgesteld maar je consequentie ten opzichte van in het vervolg nog eens bestellen bij alternate klinkt beetje overdreven. Natuurlijk hadden ze eerder kunnen laten weten dat die kaarten niet meer komen (dat weten we allemaal al maanden) maar het resultaat zou echt niet anders zijn. Geen kaart voor dat bedrag.

Succes bij andere shops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Troy
PrimeTinus schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:03:
[...]

Prijsdiscriminatie in de EU is verboden
Zeker waar, maar heeft aanvechten überhaupt zin zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
giantgiantus schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:55:
[...]

Je klinkt gewoon teleurgesteld maar je consequentie ten opzichte van in het vervolg nog eens bestellen bij alternate klinkt beetje overdreven. Natuurlijk hadden ze eerder kunnen laten weten dat die kaarten niet meer komen (dat weten we allemaal al maanden) maar het resultaat zou echt niet anders zijn. Geen kaart voor dat bedrag.

Succes bij andere shops.
Ik heb verder geen slecht gevoel naar Alternate hoor. Was gewoon balen dat ik bij een shop had geleverd die minder kaarten gealloceerd kreeg dan bijvoorbeeld Megekko. Maar ja, shit happens, dit was inderdaad volledig in de lijn der verwachting. Op zich prima dat ze gewoon formeel wachten tot het annuleren van het model door de fabrikant. Achteraf hadden ze gewoon de pre-orders niet moeten aannemen, maar dat hebben ze later ook keurig aangepast. Ik kom in elk geval gewoon weer terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Patat
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-09 14:37
Okasha schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:09:
[...]

Ik heb verder geen slecht gevoel naar Alternate hoor. Was gewoon balen dat ik bij een shop had geleverd die minder kaarten gealloceerd kreeg dan bijvoorbeeld Megekko. Maar ja, shit happens, dit was inderdaad volledig in de lijn der verwachting. Op zich prima dat ze gewoon formeel wachten tot het annuleren van het model door de fabrikant. Achteraf hadden ze gewoon de pre-orders niet moeten aannemen, maar dat hebben ze later ook keurig aangepast. Ik kom in elk geval gewoon weer terug!
Ik verwacht me ook aan een mailtje van Megekko voor de 3080 Eagle OC gelet op het feit dat Gigabyte nu ook al een rev2.0 heeft. Lijkt me sterk dat ze voor een kaart die al een half jaar al niet meer geleverd is er nu plots alsnog van de rev1.0 zouden verschijnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedway4
Mr_Troy schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:03:
[...]

Je kan op zijn minst nog een mail sturen waarin je het verschil terug eist en wijst op jouw recht op de juiste prijs volgense de Europese wetgeving. Soms helpt het als je aangeeft dat je weet wat je rechten zijn en een webshop laat zien dat ze illegaal bezig zijn. Je zou eventueel zelfs kunnen toevoegen dat je best bereid bent actie te ondernemen tegen LDLC om je woorden wat kracht bij te zetten (dat kan soms helpen, soms ook niet). In ieder geval kan een streng mailtje sturen geen kwaad.

[ Voor 9% gewijzigd door Speedway4 op 23-08-2021 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 16:13
Mr_Troy schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:03:
[...]

Succes er mee, ik moet het eerste verhaal nog horen bij wie dat geholpen heeft... :*)

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Troy
Speedway4 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 13:55:
[...]

Je kan op zijn minst nog een mail sturen waarin je het verschil terug eist en wijst op jouw recht op de juiste prijs volgense de Europese wetgeving. Soms helpt het als je aangeeft dat je weet wat je rechten zijn en een webshop laat zien dat ze illegaal bezig zijn. Je zou eventueel zelfs kunnen toevoegen dat je best bereid bent actie te ondernemen tegen LDLC om je woorden wat kracht bij te zetten (dat kan soms helpen, soms ook niet). In ieder geval kan een streng mailtje sturen geen kwaad.
Dit ga ik zeker doen!
CHKYBSTRD schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:01:
[...]

Succes er mee, ik moet het eerste verhaal nog horen bij wie dat geholpen heeft... :*)
Bedankt. Ook al gaat het om een paar tientjes, het valt te proberen. LDLC is hier gewoon illegaal bezig en misschien helpt het om ze op de vingers te tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrapShot
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17-08 23:14
Mr_Troy schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:11:
[...]

Dit ga ik zeker doen!

[...]

Bedankt. Ook al gaat het om een paar tientjes, het valt te proberen. LDLC is hier gewoon illegaal bezig en misschien helpt het om ze op de vingers te tikken.
Succes!

Als je met CC hebt betaald, heb je misschien ook recht op rechtsbijstand. Dat is altijd wel nuttig in zulke gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikie61
  • Laatst online: 30-08 15:47
Mr_Troy schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:11:
[...]

Dit ga ik zeker doen!

[...]

Dan verstuurt LDLC na maanden eindelijk terug naar Nederland en in plaats van dat te accepteren, gaan we klagen.
En zo is LDLC straks weer geen optie voor Nederlanders, terwijl ze by far de goedkoopste prijzen hebben 8)7

RTX 50xx FE tracker: https://t.me/bscfoundersedition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedway4
maikie61 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:45:
[...]

Dan verstuurt LDLC na maanden eindelijk terug naar Nederland en in plaats van dat te accepteren, gaan we klagen.
En zo is LDLC straks weer geen optie voor Nederlanders, terwijl ze by far de goedkoopste prijzen hebben 8)7
Hoe goed ik ook zoek, daar zie ik de logica niet van in. Omdat ze nu naar Nederland verzenden mogen we niet klagen terwijl ze waarschijnlijk illegaal een €50 premium rekenen? Nee dan moeten ze gewoon de verzendkosten nóg hoger maken :P, wat ze nu doen kan gewoon niet. Als het wel kan moeten ze in ieder geval een degelijke uitleg geven en daar heeft @Mr_Troy op zijn minst recht op, een verklaring van de kosten.

Edit: Betekent dus niet dat we niet blij mogen zijn met het feit dat LDLC naar NL verstuurt :)F

[ Voor 17% gewijzigd door Speedway4 op 23-08-2021 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:09
Speedway4 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:49:
[...]

Hoe goed ik ook zoek, daar zie ik de logica niet van in. Omdat ze nu naar Nederland verzenden mogen we niet klagen terwijl ze waarschijnlijk illegaal een €50 premium rekenen? Nee dan moeten ze gewoon de verzendkosten nóg hoger maken of wat dan ook, maar wat ze nu doen kan gewoon niet.
Je kan volgens mij gaan klagen en een punt maken, volgens mij sta je inderdaad in je recht; het klopt niet.

Punt is natuurlijk wel dat LDLC by fár, ondanks dit trucje, fors fors goedkoper is dan iedere kaart die je in Nederland kan krijgen. Ik snap @maikie61 dan ook wel; laten we vooral blij zijn dat we zo meer (relatief) betaalbare videokaarten naar Nederland kunnen krijgen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedway4
Richh schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:53:
[...]

Je kan volgens mij gaan klagen en een punt maken, volgens mij sta je inderdaad in je recht; het klopt niet.

Punt is natuurlijk wel dat LDLC by fár, ondanks dit trucje, fors fors goedkoper is dan iedere kaart die je in Nederland kan krijgen. Ik snap @maikie61 dan ook wel; laten we vooral blij zijn dat we zo meer (relatief) betaalbare videokaarten naar Nederland kunnen krijgen.
Helemaal mee eens dat we daar blij mee mogen zijn! Is alleen nooit een reden om niet voor je recht op te komen. Ik doelde meer op het feit dat het verband tussen die twee mijn inziens niet logisch is. Had ik misschien iets duidelijker moeten maken dan :)
Pagina: 1 ... 549 ... 629 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
Beschikbaarheid is te vinden in https://docs.google.com/s...2_DWk4/edit#gid=712726851 (niet meer up-to-date)

reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord