[NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 548 ... 629 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 38 producten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedway4
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 17:20
D.Ramakers schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 21:54:
[...]

Wacht wut? Die droppen maar 1 x in de maand? L 8)7
Vorige week twee drops en die week daarvoor ook één. De laatste drop waren alle kaarten en schijnt een vrij grote drop te zijn geweest. Geruchten aangewakkerd door een LDLC medewerker lijken er op te wijzen dat dat het voor de komende weken even was.

In de US en DE waren het ook twee grote drops met alle kaarten (in de UK verspreid over twee dagen). Dus lijkt er op van niet. Echter: behaalde resultaten uit het verleden ....

In andere woorden, je hebt net flink wat kansen gemist.

[ Voor 4% gewijzigd door Speedway4 op 12-08-2021 22:01 ]

• D.Ramakers
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-08 11:10
Speedway4 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 22:00:
[...]

Vorige week twee drops en die week daarvoor ook één. De laatste drop waren alle kaarten en schijnt een vrij grote drop te zijn geweest. Geruchten aangewakkerd door een LDLC medewerker lijken er op te wijzen dat dat het voor de komende weken even was.

In de US en DE waren het ook twee grote drops met alle kaarten (in de UK verspreid over twee dagen). Dus lijkt er op van niet. Echter: behaalde resultaten uit het verleden ....

In andere woorden, je hebt net flink wat kansen gemist.
Geweldig, gisteren present maar geen mogelijkheid gehad om de 3070 te scoren helaas.
Ach ja... We zullen Telegram maar in de gaten houden :).
Bedankt voor je uitleg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedway4
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 17:20
D.Ramakers schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 22:14:
[...]

Geweldig, gisteren present maar geen mogelijkheid gehad om de 3070 te scoren helaas.
Ach ja... We zullen Telegram maar in de gaten houden :).
Bedankt voor je uitleg!
Overzicht van alle drops

LDLC is op je mobiel prima te doen als je auto inlog (bij een volledig account) en auto CC aanvullen hebt opgeslagen.Heb je alleen nog een speciale ringtone nodig voor als die specifieke notificatie komt. Kan je dus altijd en overal een kaart kopen ;)

• jelle2503
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-06 16:53
Hoe bestel je dan bij ldlc als je in Nederland woont? Wellicht is het hier voorbijgekomen maar ik heb dat dan gemist.
Speedway4 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 22:21:
[...]

Overzicht van alle drops

LDLC is op je mobiel prima te doen als je auto inlog (bij een volledig account) en auto CC aanvullen hebt opgeslagen.Heb je alleen nog een speciale ringtone nodig voor als die specifieke notificatie komt. Kan je dus altijd en overal een kaart kopen ;)

• D.Ramakers
jelle2503 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 22:58:
Hoe bestel je dan bij ldlc als je in Nederland woont? Wellicht is het hier voorbijgekomen maar ik heb dat dan gemist.

[...]
Niet, of je moet een adres in België hebben.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:35
Inno3D niet aan te raden?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Modjosan
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 00:15
Denk dat eerder de winkel niet aan te raden is 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DLSS
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16:20
Over MaxICT is erg veel te doen op dit forum. Kijk voordat je koopt voor de zekerheid even naar de beoordelingen op pricewatch en beoordeel of je het aandurft.

De kaart zelf lijkt prima. Ik ben persoonlijk niet perse van het meer geld betalen voor een specifiek merk.

Ik heb nu onverhoopt een wat duurder exemplaar (Gigabyte RTX 3080 AORUS Master).

Door de 4 slots dikke koeler is ie misschien wat stiller, maar voor de paar procent extra performance hoef je het echt niet te doen in vergelijk met voordeligere modellen. (Ik heb hem gekocht omdat er weinig keus was en dit toevallig een van de voordeligste beschikbare modellen was toen)

De inno3D presteert prima in de benchmarks in vergelijk met andere 3060ti's

[ Voor 15% gewijzigd door DLSS op 13-08-2021 07:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De winkel schijnt idd niet zo te zijn, maar Inno3D is me ook slecht bevallen na Gigabyte en MSI al zweren ze hier dat het er vooral aan lag dat het een 2-fan 2060 Super was ipv een 3-fan 3060 die sowieso stiller is.

Maar toch draaiden de fans ook niet soepel, beetje onregelmatig, als ik er eenmaal een slecht gevoel bij heb bij een merk dan neem ik dat niet snel weer.

Wow, keek net op Alternate en de goedkoopste 8GB+ NVidia kaart die ze hebben is 1500 euro? :9

Andere winkels als MeGekko hebben nog wel wat op voorraad aan 8GB modellen. Een Ti voor 819 euro.

Ik denk dat ik de MSI GeForce RTX 3060 Ti VENTUS 3X 8G OC LHR voor 849,- euro voor de komende maanden maar als referentie neem, dat als het daar niet ver onder komt ik niet meer ga upgraden.

(via een NL webshop dan, een drop scoren oid daargelaten)

[ Voor 16% gewijzigd door JDx op 13-08-2021 19:42 ]

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MelleJ
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-09 16:37
DLSS schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 07:40:
[...]

Over MaxICT is erg veel te doen op dit forum. Kijk voordat je koopt voor de zekerheid even naar de beoordelingen op pricewatch en beoordeel of je het aandurft.

De kaart zelf lijkt prima. Ik ben persoonlijk niet perse van het meer geld betalen voor een specifiek merk.

Ik heb nu onverhoopt een wat duurder exemplaar (Gigabyte RTX 3080 AORUS Master).

Door de 4 slots dikke koeler is ie misschien wat stiller, maar voor de paar procent extra performance hoef je het echt niet te doen in vergelijk met voordeligere modellen. (Ik heb hem gekocht omdat er weinig keus was en dit toevallig een van de voordeligste beschikbare modellen was toen)

De inno3D presteert prima in de benchmarks in vergelijk met andere 3060ti's
Mogelijk iets off-topic: Ik was benieuwd wanneer je deze besteld hebt (en waar, ik zie dat er bij Gamegear nog beschikbaarheid zou zijn) en dan ook welke 'revision' het is (1/2/3). Ik lees over 1 (en 2 geloof ik ook) alleen maar reviews over dat na anderhalf/twee maanden de thermal pads eigenlijk vervangen zouden moeten worden omdat ze er vrij goedkope thermal pads onder geplakt hebben en dat dat bijna 20C scheelt maar ben benieuwd of dit bij de 3de revision ook nog steeds zo is! Al kan jij dat waarschijnlijk nog niet beoordelen :+

Verder even on-topic: Heb zelf ook wisselende ervaringen met MaxICT wat er bij mij toegeleid heeft om het niet te riskeren om een GPU daar te gaan kopen; Mocht het iets goedkoper zijn durf ik het wel aan, maar heb ook wel eens een aantal weken moeten wachten (zonder enige reactie) voordat ik m'n geld terug kreeg nadat het product opeens niet meer leverbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjapie1
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 15:39
Iemand ervaring met levering direct via EVGA? Ben 3 juni in de wachtrij aangeschoven voor 3 verschillende 3080's en op 29 juni bevestiging dat deze zijn omgezet naar de LHR-versie, sindsdien angstvallig stil...

Zit nu te twijfelen om misschien dan toch maar €1.300 voor een 3080 of €1.000 voor een 3070Ti kapot te slaan, maar gezond verstand zegt vol te blijven houden! :+

PC: RTX 3080ti - Ryzen 5 3600 Corsair: MP600 4TB - LPX 16GB - H100i - RM750x - 500D – K100 - Dark Core Pro – MM700 Randapparatuur: C49RG90 - Z906 - T300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Tjapie1 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:37:
Iemand ervaring met levering direct via EVGA? Ben 3 juni in de wachtrij aangeschoven voor 3 verschillende 3080's en op 29 juni bevestiging dat deze zijn omgezet naar de LHR-versie, sindsdien angstvallig stil...

Zit nu te twijfelen om misschien dan toch maar €1.300 voor een 3080 of €1.000 voor een 3070Ti kapot te slaan, maar gezond verstand zegt vol te blijven houden! :+
Heb meerdere GPUs direct via EVGA gekocht, de laatste keer was een jaar of 2 geleden. Ze hebben een grote loods in Duitsland waaruit ze leveren via DPD Germany. Qua garantie afhandelingen staat EVGA bij mij nog altijd op nummer één; vooral de advanced RMA is een verademing. Je krijgt dan eerst een vervangende GPU toegestuurd en pas daarna stuur je de kapotte op, dat scheelt zoveel downtime in vergelijking met normale webshops. EVGA is ook één van de weinige fabrikanten die liever een directe RMA hebben dan dat je het via bijv. de webshop van aankoop speelt. Verder hebben ze openlijk op hun site staan dat garantie overdraagbaar is bij een tweedehands koop. Waterkoeling block gemonteerd? Geen probleem, garantie geldt nog steeds. Enfin, wat mij betreft is EVGA koploper qua service :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:48
Tjapie1 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:37:

Hier scheelt je € 100,- stukslaan, EVGA FTW3 ultra gaming voor € 1.199 ;)
https://www.notebooksbill...gaming+grafikkarte+728343

Ik sta ook in de wachtrij nog bij EVGA, maar heb niet het vermoeden dat daar veel gebeurd en ze het meeste gewoon aan winkels uitleveren, zit denk een grotere marge voor ze op :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 00:11
jantje 2 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:04:
[...]

Hier scheelt je € 100,- stukslaan, EVGA FTW3 ultra gaming voor € 1.199 ;)
https://www.notebooksbill...gaming+grafikkarte+728343

Ik sta ook in de wachtrij nog bij EVGA, maar heb niet het vermoeden dat daar veel gebeurd en ze het meeste gewoon aan winkels uitleveren, zit denk een grotere marge voor ze op :+
Ik sta sinds 29 december in die queue en eigenlijk de hoop daarop wel opgegeven... Ze leveren echt 0 gpu's uit via eigen webshop lijkt het

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimeTinus
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 15:18
karakedi schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 21:38:
[...]

Je kan gokje wagen als je met CC betaald. Je bent beter beschermt dan met ideal.
Ik heb de gok genomen, laat maandag wel weten hoe het is afgelopen ;)

Tinus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aistina
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-09 11:31
PrimeTinus schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:52:
[...]

Hier hetzelfde, ben erg benieuwd! Aangezien er sinds januari al geen leveringen meer binnen zijn gekomen voor de kaart waar ik in de wachtrij sta (Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti GAMING OC PRO 8G) heb ik die al aardig opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 19:05
Lord_T schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:51:
[...]

Ik sta sinds 29 december in die queue en eigenlijk de hoop daarop wel opgegeven... Ze leveren echt 0 gpu's uit via eigen webshop lijkt het
Dit is een veel gehoord verhaal. USA schijnt nog wel eens wat beweging in de wachtrij te zitten, maar in de EU lijkt het alsof er niets gebeurd is. Kun je alleen al op Reddit een boekwerk van maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:35
[...]

Waar heb je gekocht? Bij MaxIT? Ik zag gisteren dat ze 0 zelf hadden, maar 5 bij externe leverancier. Vannacht zag ik dat bij Scicomputers dezelfde staan, voor 524,-. Ook 0 zelf, ook 5 bij externe leverancier...

Had er gelijk 4 besteld, maar kreeg vanmorgen al direct een mail dat ze helaas niet meer op voorraad waren. Kon wel bijleggen voor een andere 3060Ti maar die was gelijk 200 euro duurder...dat gaan we dus niet doen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nephalem
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-12-2024
En de 3070 Ti Eagle is weer te bestellen voor 799 euro (Duitse prijs)

EDIT: UITVERKOCHT
https://m.notebooksbillig...gddr6x+grafikkarte+720839

[ Voor 53% gewijzigd door Nephalem op 14-08-2021 00:22 ]

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:05
Nephalem schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 00:06:
En de 3070 Ti Eagle is weer te bestellen voor 799 euro (Duitse prijs)

https://m.notebooksbillig...gddr6x+grafikkarte+720839
En Ausverkauft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBeestje
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-08 22:00
Toevallig was het mij wel gelukt om de 3070Ti te bestellen.

Vraag me alleen nu wel af of het uberhaupt draaiende is op mijn oude rig.
Er zit een MSI H97M-G43 bordje in met momenteel de R9 280x (sta te popelen op de upgrade kwaliteit).
Maar ik heb geen idee of mijn bordje dat aan kan om een 3070ti te draaien.

Wil hierna wss mn ram ophogen van 8GB naar 16gb en daarna de processor, maar de mobo moet misschien eerder?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sniperxnl
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 29-05 07:44
Gisteren de Nvdia founder 3070 ti ontvangen, wat een prachtige kaart, helaas kwam ik er snel achter dat mijn ryzen 5 2600 de bottleneck is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-05 14:38
sniperxnl schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 08:49:
Gisteren de Nvdia founder 3070 ti ontvangen, wat een prachtige kaart, helaas kwam ik er snel achter dat mijn ryzen 5 2600 de bottleneck is.
Hoe heb je deze te pakken gekregen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniperxnl
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 29-05 07:44
SteffanS schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 09:57:
[...]

Hoe heb je deze te pakken gekregen ?
Op Marktplaats worden er best veel nieuw in doos aangeboden, via deze weg dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLSS
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16:20
MelleJ schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:57:
[...]

Mogelijk iets off-topic: Ik was benieuwd wanneer je deze besteld hebt (en waar, ik zie dat er bij Gamegear nog beschikbaarheid zou zijn) en dan ook welke 'revision' het is (1/2/3). Ik lees over 1 (en 2 geloof ik ook) alleen maar reviews over dat na anderhalf/twee maanden de thermal pads eigenlijk vervangen zouden moeten worden omdat ze er vrij goedkope thermal pads onder geplakt hebben en dat dat bijna 20C scheelt maar ben benieuwd of dit bij de 3de revision ook nog steeds zo is! Al kan jij dat waarschijnlijk nog niet beoordelen :+

Verder even on-topic: Heb zelf ook wisselende ervaringen met MaxICT wat er bij mij toegeleid heeft om het niet te riskeren om een GPU daar te gaan kopen; Mocht het iets goedkoper zijn durf ik het wel aan, maar heb ook wel eens een aantal weken moeten wachten (zonder enige reactie) voordat ik m'n geld terug kreeg nadat het product opeens niet meer leverbaar was.
Excuses voor de late reactie.

Ik heb 'm vorige maand besteld. Het betreft revisie 2. Vreemd genoeg zijn de thermal pads tot dusver prima bij dit exemplaar.

Bij kaarten met slechte thermal pads wordt het geheugen zo'n 105c bij piek belasting.

Met mijn kaart krijg ik het geheugen met de grootst mogelijke moeite naar de 90 - 92c. In games zijn de memory temperaturen doorgaans nog veel lager.

(Overigens zou de memory prima langdurig moeten werken op 100c of zelfs hoger)

Deze video is wellicht de moeite waard als je dit een interessant topic vindt:

YouTube: MICRON RESPONDS! What max temps should you run your G6X GPU at? RTX ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordika
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 19-09 19:02
Goedemorgen Tweakers,

Ik heb een vraagje:

Ik heb vorige week een 3070 weten te bemachtigen, tijdens de “big drop”. Na het afrekenen van mijn 3070 via CC heb ik ook nog een 3080 afgerekend via CC. Aangezien ik de 3070 eerder had besteld werd de 3080 geannuleerd.

Als ik bij een volgende drop alsnog een 3080 bestel zal deze dan geannuleerd worden omdat NBB denkt dat ik deze al eerder heb besteld?

Thanks voor de reacties!

Jordi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:47

Hupske

AFCA

Je mag 1 kaart per drop bij NBB. Welke maakt niet uit.

Had op 23 juli een 3060ti en 11 augustus wederom een 3060ti. Is netjes geleverd :)

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Hupske schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 08:43:
Je mag 1 kaart per drop bij NBB. Welke maakt niet uit.

Had op 23 juli een 3060ti en 11 augustus wederom een 3060ti. Is netjes geleverd :)
@Jordika
Ik had 23 juli een 3060Ti na de fake drop van 13 juli op hetzelfde account (toen ook een 3060Ti).
11 augustus weer een 3060Ti en die is geannuleerd vanwege herhaal orders volgens de klantenservice. Dus tenzij er meer verkocht is dan er voorraad was, lijkt er dus wel degelijk iets veranderd te zijn in het beleid (of heb ik gewoon pech gehad :P)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Meestal wordt het geannuleerd omdat er meer is besteld dan voorraad. Dus grote kans dat het om voorraad ging bij jou Postman. In de discord is namelijk bij meerdere geannuleerd. Allen ook gewoon met een nieuw account, ander adres en betaalmiddel. Of ik moet geluk hebben gehad dat ik er door ben gekomen.

Verder had ik op dat account ook nog die fake bestelling van 13 juli. 3x 3060ti dus :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Hupske schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 08:59:
Meestal wordt het geannuleerd omdat er meer is besteld dan voorraad. Dus grote kans dat het om voorraad ging bij jou Postman. In de discord is namelijk bij meerdere geannuleerd. Allen ook gewoon met een nieuw account, ander adres en betaalmiddel. Of ik moet geluk hebben gehad dat ik er door ben gekomen.

Verder had ik op dat account ook nog die fake bestelling van 13 juli. 3x 3060ti dus :9
Ik begin ook te twijfelen of het verhaal van die klantenservice wel helemaal correct is. Nou ja, de volgende keer nog een poging wagen dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:02
https://www.megekko.nl/pr...TRIO-8G-Videokaart?s_o=20

3070 ti voor onder de 1k, verder zijn de meest geliefde msi varianten (o.a 3080) uitverkocht bij o.a megekko en azerty. Azerty heeft nu sowieso heel weinig. :X

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:25
En ondertussen blijven de 3080's FE toekomen op V&A voor 1200-1300 € waar ze zelf 750 € voor hebben betaald.
Ik hoop dat ze er allemaal mee blijven zitten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Postman
internaut schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 16:18:
En ondertussen blijven de 3080's FE toekomen op V&A voor 1200-1300 € waar ze zelf 750 € voor hebben betaald.
Ik hoop dat ze er allemaal mee blijven zitten.
Iedereen heeft de mogelijkheid om zelf een FE te kopen bij LDLC of NBB. Probeer het maar zou ik zeggen en laat vooral weten hoe "makkelijk" het gaat.

Dan snap je wellicht dat je wat meer betaald.

En hier blijft ook het adagium van wat de gek er voor geeft en als jij het niet vraagt, dan jouw koper wel van toepassing.

Maar goed, iedereen is een vieze vuile scalper en jij bent de zielige gamer.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Postman schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 16:49:
[...]

Iedereen heeft de mogelijkheid om zelf een FE te kopen bij LDLC of NBB. Probeer het maar zou ik zeggen en laat vooral weten hoe "makkelijk" het gaat.
Wat een onzin als het juist mede zo lastig gaat omdat er ook mensen tussen zitten die alleen maar kopen om te herverkopen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nephalem
Gevalletje 'don't hate the player, hate the game'

Voor mensen zoals hij en ik is het zuur dat het zo stukken lastiger wordt om een nieuwe gaming kaart te scoren. Maar als je ziet dat een FE 3080 voor bijna het dubbele van de aanschafprijs over de toonbank gaat en een tijd geleden voor 250%... dan snap ik echt wel dat er mensen zijn die er tijd en moeite in gaan steken om die dingen op te kopen.
Zeker aangezien ze door bedenktijd 0 risico lopen. Verkoopt het niet stuur je het terug.

[ Voor 10% gewijzigd door Nephalem op 15-08-2021 19:47 ]

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Postman
Pheace schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 18:42:
[...]

Wat een onzin als het juist mede zo lastig gaat omdat er ook mensen tussen zitten die alleen maar kopen om te herverkopen
Wat is er onzin aan dan?

Onzin is verwachten dat je in een jaar waarin er al zeker 9 maanden bekend is dat er tekorten zijn aan werkelijk alles wereldwijd even een winkel kunt binnenlopen en met een GPU naar je keuze voor adviesprijs naar buiten gaat.
Onzin is hier lopen klagen dat het allemaal kut is en crypto miners en mensen die er uren aan tijd in steken om soms een keer een GPU te kopen voor de verkoop de schuld hebben aan alles.

Maar ja, je kunt zien waar de +1 terecht komt hier. Ga vooral lekker verder klagen en je nog verder opvreten, ik had 2 dagen na de lancering van de 6800XT mijn GPU te pakken door er tijd en energie voor vrij te maken. Succes ermee zou ik zeggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

De Nvidia kaarten zijn een stuk makkelijker te krijgen dan de kaarten van AMD. Met een Belgische of Frans adres is LDLC goed te doen. Website gaat niet plat en je hebt zo 2 minuten om kaartje te kopen.

NBB moest je inderdaad wat onderzoek doen. Een tijdje heb je een PID nodig gehad. Maar als je zelf actief op zoek was, had je dat mee gekregen.
Laatste drops kom je bij NBB er ook normaal doorheen. Snelheid is wel gewenst.

Persoonlijk vind ik wel, als je echt graag een kaart wilt, dan moet je er nu echt tijd en moeite in steken, maar dan had al lang en breed een kaart kunnen kopen voor een goede prijs. En zeker als je met je neus op tweakers bent gekomen kom je een eind.

Afgeven op scalpers vind ik persoonlijk een zwaktebod. Je hoeft er niet bij te kopen. Tevens is het maar 5/10% van de kaarten die er beschikbaar waren. Zelfs als hun ze niet hadden gekocht, had je nog steeds net zo veel/weinig tijd als anders.
Je had er ook al maanden voor kunnen kiezen om dan wat meer te betalen en dan in de downtime uren hem laten minen. Had je alles allang terug verdiend.

Ik heb zelf ook al behoorlijk wat kaarten in bezit gehad. Vooral om te minen en de betere kaarten er aan over houden en de mindere in de verkoop.
Er is een periode geweest dat de kaarten echt moeilijk te kopen waren, maar ook tijd waar kaarten rustig 20 minuten op voorraad waren en ook voor een goede prijs. Zelf met een actieve houding had je er ook aan kunnen komen.

Het helpt ook wel als je bereid bent om verder te kijken dan de NL shops. Zijn genoeg shops in het buitenland die uitstekende garantie afhandeling hebben en je hulp bieden bij vragen. (In het Engels of google translate).

Zoals nu. Kan je al even voor een ‘redelijke’ prijs een 3060ti uit Duitsland halen.

[ Voor 6% gewijzigd door Hupske op 15-08-2021 22:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:29
Hupske schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 21:33:

Zoals nu. Kan je al even voor een ‘redelijke’ prijs een 3060ti uit Duitsland halen.
ik vind 700 euro niet redelijk voor een 3060ti, als je met een drop een 3080 voor 730 kan kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.Ramakers
PheraX schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 08:49:
[...]

ik vind 700 euro niet redelijk voor een 3060ti, als je met een drop een 3080 voor 730 kan kopen.
Dan koop je deze niet en ga je wachten op een drop!
Neem 2 uur vrij van je werk en hoop dat je er bij zit. Als je er niet bij zit doe je het op Iris en opnieuw.

En met een beetje geluk heb je hem. Anders heb je 2 uur weg gegooid en dat kost ook geld denk ik

Stop met ***** 🤣

[ Voor 26% gewijzigd door D.Ramakers op 16-08-2021 09:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:29
D.Ramakers schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 09:06:
[...]

Dan koop je deze niet en ga je wachten op een drop!
Neem 2 uur vrij van je werk en hoop dat je er bij zit. Als je er niet bij zit doe je het op Iris en opnieuw.

En met een beetje geluk heb je hem. Anders heb je 2 uur weg gegooid en dat kost ook geld denk ik

Stop met ***** 🤣
oh ik heb een mooie 3080 hoor, en ben het met jullie eens dat het prima te doen is om in de drop er 1 te kopen. maar ik vind 700euro geen mooie prijs voor een 3060ti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

PheraX schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 08:49:
[...]

Nja. 3 maand terug kon je hem ook voor 1000,- kopen.
Waar de prijzen nu zijn is het zeker niet een hele verkeerde prijs. Vergelijken met msrp is ook geen doen. Dat is sinds de launch is die niet gehaald behalve door Nvidia zelf :+

Wil je Nederlandse shop moet je bij informatique zijn: https://www.informatique....tx-3060-ti-oc-pro-v3.html

Vervelende nu is dat het allemaal LHR kaarten zijn. Dus je bent afhankelijk van andere muntjes dan ethereum als je je kaart terug wilt verdienen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

https://www.notebooksbill...gddr6x+grafikkarte+720839

voor de snelle beslisser.
3070ti 800,-
En verkocht. duurde toch wel 3 minuten.

[ Voor 15% gewijzigd door Hupske op 16-08-2021 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:29
Hupske schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 21:33:
De Nvidia kaarten zijn een stuk makkelijker te krijgen dan de kaarten van AMD. Met een Belgische of Frans adres is LDLC goed te doen. Website gaat niet plat en je hebt zo 2 minuten om kaartje te kopen.

NBB moest je inderdaad wat onderzoek doen. Een tijdje heb je een PID nodig gehad. Maar als je zelf actief op zoek was, had je dat mee gekregen.
Laatste drops kom je bij NBB er ook normaal doorheen. Snelheid is wel gewenst.
Ik ben niet de enige die het al een jaar probeert en het niet voor elkaar krijgt. Alle antibot maatregelen lijken vooral te werken tegen niet bots zoals ik. Als het zo makkelijk is, waarom zijn er dan geen Tweakers die voor een normale vergoeding hun mede-Tweakers uit de brand helpen?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xiranhi
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-08 14:56
Ik sta nu alweer een hele tijd op plek 7 van de 32 voor een RTX 3080 TUF-RTX3080-O10G-GAMING bij Megekko.

Ik heb ze twee weken geleden gevraagd per email of dat ze nog kaarten van dit type verwachten te ontvangen, want het lijkt er niet op. Er komen hele partijen V2 versies langs, maar verder eigenlijk alleen 3080ti en 3070ti modellen. Ik denk eigenlijk dat de non-V2 modellen helemaal niet meer worden geproduceerd.

Ik kreeg een automatisch voorgeschreven antwoord op mijn vraag, maar nadat ik hier ietsje gepikeerd op reageerde werd me verteld dat ze (nog) niet te horen hebben gekregen dat de kaarten uit productie zijn.

Ik zal over een tijdje wel te horen krijgen dat dat toch het geval is en dat ik mijn geld terug krijg. Een V2 kaart voor hetzelfde bedrag gaat hem ook niet worden.

Kort samengevat, ik denk dat ik blij mag zijn dat ik in het begin nog een 3060ti op de kop heb weten te tikken, die 3080 gaat hem niet meer worden. Helaas voor de vriend die mijn 3060ti over zou kunnen kopen voor 500 euro als ik de 3080 zou hebben ontvangen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordika
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 19-09 19:02
Postman schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 08:55:
[...]

@Jordika
Ik had 23 juli een 3060Ti na de fake drop van 13 juli op hetzelfde account (toen ook een 3060Ti).
11 augustus weer een 3060Ti en die is geannuleerd vanwege herhaal orders volgens de klantenservice. Dus tenzij er meer verkocht is dan er voorraad was, lijkt er dus wel degelijk iets veranderd te zijn in het beleid (of heb ik gewoon pech gehad :P)
Bedankt voor de uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
ph4ge schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 12:58:
[...]

Ik ben niet de enige die het al een jaar probeert en het niet voor elkaar krijgt. Alle antibot maatregelen lijken vooral te werken tegen niet bots zoals ik. Als het zo makkelijk is, waarom zijn er dan geen Tweakers die voor een normale vergoeding hun mede-Tweakers uit de brand helpen?
Elke FE retailer controleert op naam/adres/betaalmethode etc dat er maar 1 per persoon/huishouden besteld wordt. Dus wil ik er om wat voor reden dan ook meerdere bestellen moet ik al een nieuw mailadres, account, betaalmethode en afleveradres gaan regelen. En tijdens werkuren drops in het oog gaan houden en proberen de kaart te bestellen. Zal voor iedereen verschillend zijn maar denk dat velen die moeite niet gaan doen uit de goedheid van hun hart of voor een paar tientjes.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.Ramakers
[...]

Jaja natuurlijk moeten andere het oplossen.
Ik heb 1 drop via NBB gevolgd en meteen de 3070 to gescoord.
Beetje moeite doen en de telegram firealerts volgen. Had zelfs de tijd om nog een 3060ti en een 3080 te scoren (die beide geannuleerd zijn want wist niet dat dit niet mocht).

Dus zo moeilijk is het niet ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
D.Ramakers schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:47:
[...]

Jaja natuurlijk moeten andere het oplossen.
Ik heb 1 drop via NBB gevolgd en meteen de 3070 to gescoord.
Beetje moeite doen en de telegram firealerts volgen. Had zelfs de tijd om nog een 3060ti en een 3080 te scoren (die beide geannuleerd zijn want wist niet dat dit niet mocht).

Dus zo moeilijk is het niet ☺️
Volgens mij heb jij geluk gehad, want ik heb al zeker bij 10 drops misgegrepen. Ik houd ook Telegram etc. in de gaten. Het is niet alsof ik het een jaar probeer zonder moeite te doen. :) Ik zit al vanaf het begin in dit topic.

[ Voor 8% gewijzigd door ph4ge op 16-08-2021 13:48 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Ik heb in ieder geval voor een komende drop Firefox geïnstalleerd nu. (las van meerdere Chrome gebruikers op dc dat die wachtrij blijft 'hangen') Misschien helpt het misschien niet. We blijven het proberen :)

[ Voor 22% gewijzigd door Nephalem op 16-08-2021 13:53 ]

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.Ramakers
Nephalem schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:52:
Ik heb in ieder geval voor een komende drop Firefox geïnstalleerd nu. (las van meerdere Chrome gebruikers op dc dat die wachtrij blijft 'hangen') Misschien helpt het misschien niet. We blijven het proberen :)
Ik gebruikte edge. Miss dat dit me geholpen heeft ☺️
Misschien juist omdat ik er voor de eerste keer aan mee deed dat ik voorrang kreeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
D.Ramakers schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 14:00:
[...]

Ik gebruikte edge. Miss dat dit me geholpen heeft ☺️
Misschien juist omdat ik er voor de eerste keer aan mee deed dat ik voorrang kreeg?
Die vraag kan alleen NBB beantwoorden maar zou niet moeten lijkt mij. Ik heb er nog geen 1 FE besteld dus er is geen reden waarom ik achteraan moet sluiten mits ik er op tijd bij ben

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geezer1986
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-04 16:12
[...]

En zo zijn er dan ook mensen die vervolgens die kaart met dikke winst wel verkopen. Ik kreeg zelfs biedingen van scalpers op marktplaats zodat ze een paar tientjes kunnen verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geezer1986
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-04 16:12
Nephalem schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:52:
Welke wachtrij? Heb al 2 kaarten gekocht zonder een wachtrij te zien, en ik gebruik Chrome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
geezer1986 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 14:14:
[...]

Welke wachtrij? Heb al 2 kaarten gekocht zonder een wachtrij te zien, en ik gebruik Chrome
Zie mijn post van vorige week. Zat echt 2 seconden na de telegram melding al op NBB maar zat 50 minuten later nog steeds op hun wachtrij pagina, ook bij de drops die erna kwamen. Waar ik van anderen dan lees dat ze gewoon kunnen doorklikken. Anderen hadden hier ook last van en gaven allemaal aan Chrome te gebruiken dus ik heb zoiets van baat het niet dan schaadt het niet haha.
Maar leek er op dat die pagina gewoon niet vernieuwt ofzo.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Nephalem schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 14:29:
[...]

Zie mijn post van vorige week. Zat echt 2 seconden na de telegram melding al op NBB maar zat 50 minuten later nog steeds op hun wachtrij pagina, ook bij de drops die erna kwamen. Waar ik van anderen dan lees dat ze gewoon kunnen doorklikken. Anderen hadden hier ook last van en gaven allemaal aan Chrome te gebruiken dus ik heb zoiets van baat het niet dan schaadt het niet haha.
Maar leek er op dat die pagina gewoon niet vernieuwt ofzo.
Zal dat ook niet beetje te maken hebben dat gemiddeld 65% van de mensen Chrome gebruikt? De kans dat je mensen hoort met een andere webbrowser en in die wachtrij zijn gekomen is daardoor aanzienlijk kleiner. Terwijl percentagegewijs ze even veel kans hadden om in de wachtrij te komen :P
[...]

Ik kan in jou geval daar geen antwoord op gegeven. Weet namelijk niet wat je er allemaal voor doet en laat.

Bij mij thuis gaan iig 4 alarmbellen af als er een FE drop is. Discord en Telegram. Kan dat ik een melding mis is dus klein want paar keer zo melding achter elkaar merk je wel op aan je telefoon of computer.
Inlogggevens heb ik op de website op automatisch invullen staan of met 1 klik op mijn password manager ingevuld.
CC ligt standaard naast mijn toetsenbord of in mijn broekzak. In dit geval gebruik ik Visa, dus hoef de opdracht alleen via mijn telefoon goed te keuren.
Als je Klarna kan kiezen hoef ik alleen op 'sms verzenden' te klikken en code in te voeren.

Voor de rest met regelmaat het forum bezoeken en mee lezen in de Discord groepen om te kijken naar de nieuwste trucjes.

Ik heb zelf iig al behoorlijk wat kaarten kunnen kopen en vandaar dat het mij blijft verbazen dat andere mensen het niet lukt. Meeste wat mij alleen opvalt is wel dat ze zich er minder voor inzetten dan andere en verwachten dat het wel aan komt waaien.
Wachten tot je op het forum een link ziet verschijnen is natuurlijk kansloos. Dan ben je al te laat. Behalve als het om een 3080Ti of 3090 gaat, die zijn laatste tijd zo 30 minuten op voorraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Hupske schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 14:43:
Bij mij thuis gaan iig 4 alarmbellen af als er een FE drop is. Discord en Telegram. Kan dat ik een melding mis is dus klein want paar keer zo melding achter elkaar merk je wel op aan je telefoon of computer.
Inlogggevens heb ik op de website op automatisch invullen staan of met 1 klik op mijn password manager ingevuld.
CC ligt standaard naast mijn toetsenbord of in mijn broekzak. In dit geval gebruik ik Visa, dus hoef de opdracht alleen via mijn telefoon goed te keuren.
Als je Klarna kan kiezen hoef ik alleen op 'sms verzenden' te klikken en code in te voeren.
Ik mis ook nooit een melding, maar zelfs als ik binnen een seconde druk omdat ik letterlijk achter mn computer zit kom ik in een wachtrij of de website laadt überhaupt niet. Uiteraard een account en alles ingevuld klaar staan, maar ik slaag er niet in om door de wachtrij te komen. Enige tijd geleden was er een work around en kon je ze direct in je winkelmand leggen met een link, ook dat lukte niet en volgens mij is die work around gesloten.

Overigens heb ik een 3070 (non-FE op launch gekocht) maar de 3080 wil niet lukken bij NBB, wel een paar keer dichtbij geweest maar dan lukte uiteindelijk toch de betaling niet of kreeg ik een annulering. LDLC probeer ik niet omdat ik geen Frans kan lezen en geen betrouwbare Belgen/Fransen ken.

Het is best frustrerend als er allemaal mensen roepen dat je gewoon beter je best moet doen terwijl je alles doet wat redelijkerwijs in je macht ligt (behalve toegeven aan scalpers die dit probleem juist veroorzaken/erger maken). Ik ben nou eenmaal geen ITer, dus scripts en bots bouwen gaat mij te ver, maar dat zou toch ook niet nodig moeten zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door ph4ge op 16-08-2021 14:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rhinostril
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07-07 15:46
ph4ge schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 14:49:
[...]

LDLC probeer ik niet omdat ik geen Frans kan lezen en geen betrouwbare Belgen/Fransen ken.
Wij Belgen zijn dan ook uitermate onbetrouwbaar :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Postman
ph4ge schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 14:49:
Het is best frustrerend als er allemaal mensen roepen dat je gewoon beter je best moet doen terwijl je alles doet wat redelijkerwijs in je macht ligt (behalve toegeven aan scalpers die dit probleem juist veroorzaken/erger maken). Ik ben nou eenmaal geen ITer, dus scripts en bots bouwen gaat mij te ver, maar dat zou toch ook niet nodig moeten zijn?
Script en alles is voor LDLC nooit mogelijk geweest en de recente drops bij NBB was het gebruiken van de links vanuit Nvidia nog de beste optie. Dus het is puur een kwestie van tijd (en geluk) dat je net actief bent als er een drop is.

Wat helpt is natuurlijk al een account aanmaken en waar mogelijk CC gegevens vooraf invullen (of opslaan in een autofill). Beide winkels accepteren namelijk alleen CC voor de FE.
Het is geen onwil, zoals je hierboven ook al gelezen hebt. LDLC hanteert echt strenge beperkingen van 2 FE per huishouden per leven. NBB is hier iets soepeler in, maar annuleert ook orders bij vermoeden van misbruik.

Dan kom je op het volgende punt: hoe ga je het kaf van het koren scheiden. Iedereen kan claimen een echte gamer te zijn, maar helaas zijn er genoeg mensen die voor zelfs 50 euro winst de boel bij elkaar liegen.
Dus dan gaat iemand hier erg veel moeite doen, zijn beperkte mogelijkheid gebruiken voor het kopen van een FE en misschien een kleine vergoeding krijgen en loopt de 'gamer' vervolgens met een winst van 300 euro weg. Sommige mensen beginnen dankzij dit soort verhalen er al niet eens aan, andere hebben het geprobeerd (waaronder ik tot driemaal toe }:| ) en zijn er wel klaar mee.

Of je moet je pc het komende jaar bij mij thuis willen installeren zodat ik in de gaten kan houden dat je de GPU niet door gaat verkopen, anders zie ik geen waterdichte manier om dit te voorkomen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nephalem
Hupske schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 14:43:
[...]

Zal dat ook niet beetje te maken hebben dat gemiddeld 65% van de mensen Chrome gebruikt? De kans dat je mensen hoort met een andere webbrowser en in die wachtrij zijn gekomen is daardoor aanzienlijk kleiner. Terwijl percentagegewijs ze even veel kans hadden om in de wachtrij te komen :P
Ongetwijfeld maar ik las 0 klachten over safari en Firefox dus zoals gezegd : Baat het niet, dan schaadt het niet :+

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rhinostril
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07-07 15:46
Postman schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 15:31:
[...]

maar helaas zijn er genoeg mensen die voor zelfs 50 euro winst de boel bij elkaar liegen.
Dus dan gaat iemand hier erg veel moeite doen, zijn beperkte mogelijkheid gebruiken voor het kopen van een FE en misschien een kleine vergoeding krijgen en loopt de 'gamer' vervolgens met een winst van 300 euro weg.
Dit is het type V&A poster dat in de beschrijving "Toch iets te krachtig voor mijn noden" zet met een doorverkoop prijs van enkele honderden euro's hoger. Tragi-komisch vind ik het :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robkorv
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 00:09
Tja... Beetje schaamteloze zelfpromotie dit.

[ Voor 94% gewijzigd door Blaat op 17-08-2021 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

[NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen

Iets vriendelijker kan wel.

[ Voor 73% gewijzigd door Blaat op 17-08-2021 10:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkorv
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 00:09
*knip*

Nee, maar ff zonder dollen. Ik heb niet heel het forum in me achterhoofd en ik merk dat een filmpje gewoon veel beter werkt om iets over te brengen. Jammer dat ik de link hier in het forum heb gemist. Ik hoop dat er genoeg mensen zijn die het filmpje kunnen waarderen. Ik stond er versteld van hoe snel ik een kaart te pakken had, nadat ik door had hoe het werkt.

[ Voor 19% gewijzigd door Blaat op 17-08-2021 10:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik hoopte op een Rick Roll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichD1011
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16-09 23:39
Wellicht zoek ik scheef, maar staat er ergens centraal beschreven wat je beste opties zijn om een FE kaart te bemachtigen? te gebruiken kanalen/wegen ect (even buiten de BeneluxChecker om)

Mocht iemand mij even in de goede richting willen wijzen dan wordt dat erg op prijs gesteld!

[ Voor 29% gewijzigd door RichD1011 op 16-08-2021 21:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:10
RichD1011 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 21:34:
Wellicht zoek ik scheef, maar staat er ergens centraal beschreven wat je beste opties zijn om een FE kaart te bemachtigen? te gebruiken kanalen/wegen ect (even buiten de BeneluxChecker om)

Mocht iemand mij even in de goede richting willen wijzen dan wordt dat erg op prijs gesteld!
Er zijn paar telegram groepen die een melding maken. Voor NL moet je bij NBB zijn, van te voren account aanmaken en geduld hebben in de wachtij.

https://t.me/bscfoundersedition
https://t.me/joinchat/AAAAAEii3xT81U1A6tLjrQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maikie61
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 30-08 15:47
RichD1011 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 21:34:

de topic start heeft er uitleg over

RTX 50xx FE tracker: https://t.me/bscfoundersedition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:10
En vooral wegblijven van Discord, Beneluxstock checker. Daar worden eerlijke gamers, belachelijk gemaakt door scalpers.

Playsense is wel goeie

[ Voor 9% gewijzigd door karakedi op 16-08-2021 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Postman
karakedi schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 21:49:
En vooral wegblijven van Discord, Beneluxstock checker. Daar worden eerlijke gamers, belachelijk gemaakt door scalpers.

Playsense is wel goeie
Vrijwel alle stock checkers zitten vol met mensen die massaal kaarten opkopen. Zelfs op de Tweakers Discord zijn ze aanwezig. Alleen zie je ze steeds minder of helemaal niet meer. Degene die erg aanwezig zijn zullen voornamelijk mensen zijn die alleen reacties proberen uit te lokken en maar weinig zelf voor elkaar krijgen.

Ga er dan ook maar vanuit dat alles wat jij aan informatie vindt, bij anderen allang bekend is en ze er veel beter gebruik/misbruik van (kunnen) maken.

En de eerlijke gamer die hier genoemd wordt ben ik nog nooit tegengekomen. Zodra ze de kans krijgen verkopen ze hun 3 jaar oude videokaart die dagelijks op de maximale instellingen gedraaid heeft voor het dubbele van de oorspronkelijke aanschafprijs. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd709
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 26-12-2022
Hoe kunnen er uberhaupt nog FE drops gemaakt worden? Waar komen deze kaarten vandaan? Ik was onder de veronderstelling dat ze tijdens de eerste release maanden voorbereid worden voor verkoop door nvidia en daarna alleen de derden zoals Asus. Maakt nVidia ze alsnog na release?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djurres
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-09 22:25
Postman schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 07:29:
[...]

Vrijwel alle stock checkers zitten vol met mensen die massaal kaarten opkopen. Zelfs op de Tweakers Discord zijn ze aanwezig. Alleen zie je ze steeds minder of helemaal niet meer. Degene die erg aanwezig zijn zullen voornamelijk mensen zijn die alleen reacties proberen uit te lokken en maar weinig zelf voor elkaar krijgen.

Ga er dan ook maar vanuit dat alles wat jij aan informatie vindt, bij anderen allang bekend is en ze er veel beter gebruik/misbruik van (kunnen) maken.

En de eerlijke gamer die hier genoemd wordt ben ik nog nooit tegengekomen. Zodra ze de kans krijgen verkopen ze hun 3 jaar oude videokaart die dagelijks op de maximale instellingen gedraaid heeft voor het dubbele van de oorspronkelijke aanschafprijs. :')
Ach, en buiten dat hele verhaal om, de mannen die 'scalpen' strijken ook wel eens over hun hart en delen wat informatie waar uiteindelijk de gamer ook gebruik van maakt.

Kijk naar het vuurvlieg script bij AMD, de buttons van Postman, en andere informatie die in de discords gedeeld word. Je gaat mij niet vertellen dat de gamers dat ook niet gebruiken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Vervelende opmerkingen inderdaad, zoals het is super easy, heb nu al voor de derde week op rij een aantal kaarten gescoord, ben uiteindelijk maar voor een 3060 gegaan die ik deels terug wil verdienen, lukt aardig, na 3 maanden zit ik denk ik op MSRP.

Maar als het me zou lukken zie ik graag een 3070 Ti voor gamen tegen 799,- euro, vond het ook abnormaal hoe snel en veel 3070 Ti's er vorige week op MP bij suggesties verschenen.

Begrijpelijk, maar gamers irriteren is een beetje jammer.

Overigens zelf mijn 980 nooit overclocked of wat dan ook en redelijk verkocht aan een echte GTA V gamer. Hoop ik dan, niet gechecked of hij de volgende dag op MP stond :+

[ Voor 16% gewijzigd door JDx op 17-08-2021 08:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nephalem
[...]

Aangenaam dan :)
Ik geef mijn oude kaarten altijd weg haha.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
dvd709 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 07:47:
Hoe kunnen er uberhaupt nog FE drops gemaakt worden? Waar komen deze kaarten vandaan? Ik was onder de veronderstelling dat ze tijdens de eerste release maanden voorbereid worden voor verkoop door nvidia en daarna alleen de derden zoals Asus. Maakt nVidia ze alsnog na release?
Waarschijnlijk zijn die in hele grote batches gemaakt. Ergens ook wel logisch, je gaat niet een kleine hoeveelheid produceren.

Vraag blijft hoe lang dit nog door blijft gaan. Zelfde bij AMD en de referentie kaarten daar. Het is en blijft een concurrentie met de AIB en ook een vertekend beeld geven van wat de prijzen nu zijn.

Wat bij Nvidia wel opvalt is dat ze nog steeds non-LHR uitleveren. Terwijl langzaam alle AIB overstappen naar LHR voor alle chips, blijft Nvidia nog steeds FE uitleveren zonder. Zouden die eigenlijk niet al gestopt moeten zijn met productie daarvan? En zo ja, gaan we dan binnenkort het einde van de FE meemaken? Of stappen ze over naar LHR voor de 3060Ti/3070/3080 en 3090?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd709
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 26-12-2022
Postman schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:07:
[...]

Waarschijnlijk zijn die in hele grote batches gemaakt. Ergens ook wel logisch, je gaat niet een kleine hoeveelheid produceren.

Vraag blijft hoe lang dit nog door blijft gaan. Zelfde bij AMD en de referentie kaarten daar. Het is en blijft een concurrentie met de AIB en ook een vertekend beeld geven van wat de prijzen nu zijn.

Wat bij Nvidia wel opvalt is dat ze nog steeds non-LHR uitleveren. Terwijl langzaam alle AIB overstappen naar LHR voor alle chips, blijft Nvidia nog steeds FE uitleveren zonder. Zouden die eigenlijk niet al gestopt moeten zijn met productie daarvan? En zo ja, gaan we dan binnenkort het einde van de FE meemaken? Of stappen ze over naar LHR voor de 3060Ti/3070/3080 en 3090?
Aannemelijke verklaring, kan ik me voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfjes
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:35
Voor de liefhebber:

3060Ti

https://www.redable.nl/gi...-8g-gv-n306tgaming-oc-8gd

Voor wat het waard is 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Rolfjes op 17-08-2021 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modjosan
[...]

Weet je al iets meer ondertussen?
Staat op de site ook al niet meer leverbaar.
Was eerst 5 in stock een lange tijd om vervolgens naar 15 en 10 bij leverancier te staan.

https://maxict.nl/inno3d-...8-gb-gddr6-p21446854.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimeTinus
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 15:18
Modjosan schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:57:
[...]

Weet je al iets meer ondertussen?
Staat op de site ook al niet meer leverbaar.
Was eerst 5 in stock een lange tijd om vervolgens naar 15 en 10 bij leverancier te staan.

https://maxict.nl/inno3d-...8-gb-gddr6-p21446854.html
Je order is verwerkt en in afwachting van uitlevering sinds vrijdag. Ik neem aan dat deze geannuleerd moet worden eind van de week. Het idee was leuk

Tinus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modjosan
PrimeTinus schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:01:
[...]

Je order is verwerkt en in afwachting van uitlevering sinds vrijdag. Ik neem aan dat deze geannuleerd moet worden eind van de week. Het idee was leuk
Maw Maxict blijft zijn reputatie waardig 😂
Hoop voor je dat ze die toch nog opsturen voor vrijdag.
Succes 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:56

Jorissie87

No diggity

PrimeTinus schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:01:
[...]

Op voorraad bij de leverancier =/= Op voorraad bij ons. Deze fout heb ik ook ooit eens gemaakt bij MaxICT. Een PC-case die op voorraad was bij de leverancier besteld er van uitgaande dat deze wel met een week geleverd zou worden, mooi niet dus. Een maand later pas ontvangen met allemaal butsen in de doos (en helaas ook case zelf), kon ik dus mooi weer retourneren.. Als je iets voor een paar tientjes meer bij een andere webshop kan kopen: doe dat vooral! Uiteindelijk zal MaxICT wel gewoon leveren maar de service is en blijft om te janken.

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Jorissie87 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:58:
[...]

Op voorraad bij de leverancier =/= Op voorraad bij ons. Deze fout heb ik ook ooit eens gemaakt bij MaxICT. Een PC-case die op voorraad was bij de leverancier besteld er van uitgaande dat deze wel met een week geleverd zou worden, mooi niet dus. Een maand later pas ontvangen met allemaal butsen in de doos (en helaas ook case zelf), kon ik dus mooi weer retourneren.. Als je iets voor een paar tientjes meer bij een andere webshop kan kopen: doe dat vooral! Uiteindelijk zal MaxICT wel gewoon leveren maar de service is en blijft om te janken.
Is en blijft een dropshipper. De voorraad leverancier wordt trouwens gedeeld met andere winkels was al gemeld hier in dit topic eerder door andere Tweakers. Bijv. die van SiComputers. Bij 1 van de zaken kopen is dus nul garantie, er lijkt ook geen maximum te zitten aan verkoop. Dus ze verkopen er rustig 50 al heeft de leverancier er maar 5 op voorraad.

Beter dit soort zaken helemaal niet meer vermelden, al helemaal niet met links. Mensen verwachten nu eenmaal informatie te krijgen in dit topic en een link is al snel klikken en bestellen, zeker nu het bij veel zaken voor een goede deal niet nadenken maar doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orky Rulez
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:39
Ik heb een kleine maand geleden een joystick besteld bij MaxICT die bij hun leverancier op voorraad zou zijn, levertijd 5-7 werkdagen

2 dagen later zat ik er al aan te trekken

Maar vorig jaar een PSU, die konden ze niet leveren en dan gaan ze je bellen om alternatieve producten aan te bieden >:) edit: Paar dagen later terugbetaald

Als je nog genoeg eten in je koelkast hebt tot je volgende loonbriefje kan je daar wat mij betreft best een gokje wagen

[ Voor 4% gewijzigd door Orky Rulez op 17-08-2021 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrapShot
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17-08 23:14
Orky Rulez schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:39:
Ik heb een kleine maand geleden een joystick besteld bij MaxICT die bij hun leverancier op voorraad zou zijn, levertijd 5-7 werkdagen

2 dagen later zat ik er al aan te trekken

Maar vorig jaar een PSU, die konden ze niet leveren en dan gaan ze je bellen om alternatieve producten aan te bieden >:)

Als je nog genoeg eten in je koelkast hebt tot je volgende loonbriefje kan je daar wat mij betreft best een gokje wagen
Daar zeg je het: het is echt een gok. En dat zou niet mogen. Je gaat gewoon een overeenkomst aan, en vaak wordt je langs alle kanten door hen genaaid en lappen ze alle regels aan hun been.

Heb 1 keer de fout gemaakt, en ga daar absoluut nooit meer iets bestellen. Trieste zaak is het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Postman schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:07:
[...]

LHR maakt niet veel meer uit en ze weten het al deels te omzeilen, straks wordt LHR net zoiets als MMX, zo'n afkorting die ooit in een korte periode opkwam en je later nooit weer hebt gehoord ^^

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flapstaart
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-08 15:38
Nou, dat was de minst leuke verrassing sinds een tijdje. Een melding dat ik mijn geld teruggestort krijg van mijn Alternate order van een RTX 3080 FTW3 Ultra Hybrid.

Ik heb de order niet geannuleerd, ik heb ook nog niets anders gelezen over een verkoopstop van dit model of wat dan ook :? Ik stond op positie 2 :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maikie61
flapstaart schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:36:
Nou, dat was de minst leuke verrassing sinds een tijdje. Een melding dat ik mijn geld teruggestort krijg van mijn Alternate order van een RTX 3080 FTW3 Ultra Hybrid.

Ik heb de order niet geannuleerd, ik heb ook nog niets anders gelezen over een verkoopstop van dit model of wat dan ook :? Ik stond op positie 2 :'(
Als daar niet met jou over gecommuniceerd is EN er is geen bericht gekomen van EVGA dat het end-of-life is, mag het technisch gezien niet.

Waarschijnlijk zijn alle niet-LHR modellen wel gewoon end-of-life en had je hem nooit gekregen, maar wie weet. Niemand durft te zeggen wat er met niet-LHR gebeurt, zelfs vanuit NVIDIA nog niets...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flapstaart
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-08 15:38
maikie61 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:43:
[...]

Als daar niet met jou over gecommuniceerd is EN er is geen bericht gekomen van EVGA dat het end-of-life is, mag het technisch gezien niet.

Waarschijnlijk zijn alle niet-LHR modellen wel gewoon end-of-life en had je hem nooit gekregen, maar wie weet. Niemand durft te zeggen wat er met niet-LHR gebeurt, zelfs vanuit NVIDIA nog niets...
Net gebeld, blijkbaar heeft Alternate wel formeel bericht gehad dat deze kaarten niet meer geleverd gaan worden door EVGA. Dat bericht had gisteren ook in mijn mailbox moeten liggen maar daar is iets fout gegaan in de communicatie. Niet happy natuurlijk maar ze kunnen ook niet toveren bij Alternate. De berichtgeving gaat alsnog mijn kant op komen, en dan gaan we met de massa maar weer mee op zoek. Ik heb gelukkig geen haast.

[ Voor 7% gewijzigd door flapstaart op 17-08-2021 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flapstaart schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:36:

Pff, dat is echt bagger, ik kan al geen dag wachten op een bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:13
maikie61 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:43:
[...]

Flapstaart heeft toch helemaal geen overeenkomst met evga? Waarom zou evga hem moeten informeren of zijn bestelling wel of niet gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikie61
stylezzz schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:11:
[...]

Flapstaart heeft toch helemaal geen overeenkomst met evga? Waarom zou evga hem moeten informeren of zijn bestelling wel of niet gaat komen?
EVGA niet nee, maar Alternate wel...

EVGA moet Alternate communiceren en Alternate dan hem.
Maar soit, dat is gebeurd. Er was een foutje bij Alternate, waardoor de mail niet uitgestuurd werd. Alles uitgeklaard :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenSub
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09 19:29
Hier ook slecht nieuws wat betreft een bestelde 3080 bij Alternate.

Ik zit al ruim 9 maanden te wachten op een MSI 3080 Ventus 3X 10G OC. Gister maar eens contact gezocht met Alternate en gevraagd om een statusupdate. Nu blijkt dat de kaarten niet meer geleverd gaan worden. Ze hebben me 2 opties gegeven: aankoopbedrag retour of een andere kaart kiezen (uiteraard tegen de huidige prijs) en het prijsverschil bijbetalen.

Gezien de huidige markt was het eigenlijk wel te verwachten maar wat ik ze best kwalijk neem is dat er geen communicatie was van hun kant. Het is dat ik nu zelf contact heb gezocht maar anders had ik nooit geweten dat de videokaart niet meer geleverd gaat worden. Ze laten je wachten tot je een ons weegt en komen niet met een tegemoetkoming of ander alternatief. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pennywise81
  • Laatst online: 03-03-2023

Pennywise81

blaat

DenSub schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:34:

Ik zit al ruim 9 maanden te wachten op een MSI 3080 Ventus 3X 10G OC. Gister maar eens contact gezocht met Alternate en gevraagd om een statusupdate. Nu blijkt dat de kaarten niet meer geleverd gaan worden. Ze hebben me 2 opties gegeven: aankoopbedrag retour of een andere kaart kiezen (uiteraard tegen de huidige prijs) en het prijsverschil bijbetalen.

Gezien de huidige markt was het eigenlijk wel te verwachten maar wat ik ze best kwalijk neem is dat er geen communicatie was van hun kant. Het is dat ik nu zelf contact heb gezocht maar anders had ik nooit geweten dat de videokaart niet meer geleverd gaat worden. Ze laten je wachten tot je een ons weegt en komen niet met een tegemoetkoming of ander alternatief. |:(
Bij Alternate.nl?
Ik zit bij hen op dezelfde kaart te wachten, maar heb niks vernomen. Zolang ik geen officiële reactie van hen zelf krijg zal ik hem niet annuleren. Beetje vreemd dat ze dat zeggen als je zelf dan maar contact opneemt.
Niet dat ik had verwacht had dat hij nog geleverd zou worden overigens. Ik heb sinds ik de kaart heb besteld bij hen ook niet een mail uberhaubt gehad over de verwachtingen mbt deze kaart,

blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenSub
  • Laatst online: 11-09 19:29
Pennywise81 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:24:
[...]

Bij Alternate.nl?
Ik zit bij hen op dezelfde kaart te wachten, maar heb niks vernomen. Zolang ik geen officiële reactie van hen zelf krijg zal ik hem niet annuleren. Beetje vreemd dat ze dat zeggen als je zelf dan maar contact opneemt.
Niet dat ik had verwacht had dat hij nog geleverd zou worden overigens. Ik heb sinds ik de kaart heb besteld bij hen ook niet een mail uberhaubt gehad over de verwachtingen mbt deze kaart,
Jep, bij Alternate.nl. Plek 164 in de wachtrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick_aios
  • Laatst online: 22-08 15:16
*knip* jullie staan gewoon in de Pricewatch. Het hier nog een keer melden is dus niet nodig en niet toegestaan. Andere webshops zijn ook niet op deze manier welkom op het forum. Ondersteuning naar jullie klanten anderzijds is uiteraard welkom. Hiervoor kan je zelfs een bedrijfsaccount aanvragen.

[ Voor 131% gewijzigd door br00ky op 17-08-2021 22:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaïr.exe
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 12:35
*knip* trollen hoort hier ook niet thuis

[ Voor 86% gewijzigd door br00ky op 17-08-2021 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_NLD
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 27-08-2021

Oho, ik sta op plek 20 voor deze kaart, sinds 17-09... ik ga ze ook maar eens mailen, kijken wat ze tegen mij zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoThankYou
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-09 09:49

Zeer jammer. Dit is waarschijnlijk een voorbode voor iedereen die nog zit te wachten op een non-lhr kaart bij Alternate, met wellicht enkele uitzonderingen voor mensen die vooraan de rij staan. Ik hoopte stiekem op een tegemoetkoming, maar dat is dus dikke pech. Ik denk niet dat ze je eeuwig zouden laten wachten hoor. Ik verwacht dat we binnen een week of twee allemaal bericht krijgen.

Zelf sta ik op #63 voor een 3080 TUF non-OC, die absoluut niet geleverd zal worden. Grappig dat ik bij de launch wachtte met mijn order om te verzekeren dat hij niet geleverd zou worden voordat de AMD kaarten werden onthuld :F

[ Voor 4% gewijzigd door NoThankYou op 17-08-2021 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1758702

Staat al even als beschikbaar (+-10 minuten) 600,- voor een 3060ti.

[ Voor 4% gewijzigd door Hupske op 18-08-2021 08:49 ]

Pagina: 1 ... 548 ... 629 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
Beschikbaarheid is te vinden in https://docs.google.com/s...2_DWk4/edit#gid=712726851 (niet meer up-to-date)

reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord