Over die prijzen van webshops... Ik heb dezelfde kaart (1660 super van EVGA) voor 350 euro op alternate terecht zien komen in de week dat hij bij megekko en azerty voor 569 en 639 online kwam. Je kan me niet vertellen dat zij niet kei hard hun prijzen omhoog gooien. Is hun goed recht als winkel. Vraag en aanbod, enzo. Maar deze webwinkels hoeven niet gaan janken over hun marges enzo, want het lukt alternate ook om bij vlagen mooie prijzen te bieden.
Alternate: Asus10GB D6X RTX 3080 TUF GAMING (NON-OC)
17-09-2020 plek 171
...
16-03-2021 plek 065
24-03-2021 plek 064
01-04-2021 plek 064
18-04-2021 plek 063
26-04-2021 plek 063
Dat schiet niet op
17-09-2020 plek 171
...
16-03-2021 plek 065
24-03-2021 plek 064
01-04-2021 plek 064
18-04-2021 plek 063
26-04-2021 plek 063
Dat schiet niet op
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
whoop whoop die van mij is onderweg
(RTX3080)
ASUS TUF 3080 OC - Alternate NL
20-4 18
21-4 15
27-4 9
Kleine kans dat er wat binnen is gekomen. Maar het gaat in ieder geval de juiste richting op. Na alle berichten van youtubers en de wachttijd die steeds verder oploopt vermoed ik dat mensen ondanks al lang gewacht te hebben, mensen toch nog steeds annuleren. Hou de moed erin iedereen, maar verwacht geen snelle levering. Volgens jayz2cents die wat info binnen had zouden chiptekorten tot zelfs in 2022 kunnen aanhouden.
20-4 18
21-4 15
27-4 9
Kleine kans dat er wat binnen is gekomen. Maar het gaat in ieder geval de juiste richting op. Na alle berichten van youtubers en de wachttijd die steeds verder oploopt vermoed ik dat mensen ondanks al lang gewacht te hebben, mensen toch nog steeds annuleren. Hou de moed erin iedereen, maar verwacht geen snelle levering. Volgens jayz2cents die wat info binnen had zouden chiptekorten tot zelfs in 2022 kunnen aanhouden.
G*dver... Ondertussen staat de ASUS TUF 3080 OC bij Azerty volledig stil en zijn er leveringen geweest bij zowel Alternate als Megekko. Je bent mooi opgeschoten de laatste tijd. Sta nu op positie 28 bij Azerty.Raven_X3 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 09:51:
ASUS TUF 3080 OC - Alternate NL
20-4 18
21-4 15
27-4 9
Valt nog mee - ik heb de mijne (ook de non-OC) op 19/09/2020 bij Tones besteld (nadat de pre-order bij Amazon was geannuleerd)....ik check elke maand (moet via mail)...19/03 stond ik op plek 114, deze maand op plaats 111...en dat waren 3 annulaties...nieuwe voorraad lijkt er niet te komen.ph4ge schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:19:
17-09-2020 plek 171
...
16-03-2021 plek 065
24-03-2021 plek 064
01-04-2021 plek 064
18-04-2021 plek 063
26-04-2021 plek 063
Dat schiet niet op
Alles van Asus staat zo'n beetje stil bij Azerty. Ik heb gebeld met ze en het enige antwoord dat je krijgt is "we doen ons uiterste best maar we zijn afhankelijk van onze leverancier".Jasperduck78 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 12:21:
[...]
G*dver... Ondertussen staat de ASUS TUF 3080 OC bij Azerty volledig stil en zijn er leveringen geweest bij zowel Alternate als Megekko. Je bent mooi opgeschoten de laatste tijd. Sta nu op positie 28 bij Azerty.
Op de vraag of ze stiekem toch wisten wanneer er een zending binnen ging komen, maar het niet op de website zetten was het antwoord "wij horen niet wanneer er een lading kaarten binnen gaat komen, het is voor ons dus ook afwachten"
Op de vraag hoe het dan kan dat Megekko wél informatie krijgt wat leveringen betreft, deze wél op de website zetten (okay nu even niet vanwege die "crazy gekko day's" van ze) en hoe het kon Megekko wél zowat om de week Asus binnen kreeg de afgelopen 2 maanden (en soms zelfs elke week) was het antwoord "ja zij hebben waarschijnlijk een andere leverancier".
Ik vind er wat van.
Had oorspronkelijk een asus tuf bij alternate lopen die toen bijna niks kregen.
Heb dan een strix besteld bij azerty omdat die toen de vlotste leveringen hadden... nu krijgt azerty niks meer binnen... FML met m'n verkeerde keuzes altijd, lol
Heb dan een strix besteld bij azerty omdat die toen de vlotste leveringen hadden... nu krijgt azerty niks meer binnen... FML met m'n verkeerde keuzes altijd, lol
Verkeerde keuze's bestaan zo goed als niet. Als je het financieel kan hebben om wat meer lijntjes uit te zetten is dat gewoon een tactiek, als je schuift is dat ook een tactiek. Ik heb op 1 paard gewed en zit in hetzelfde wacht schuitje. 25-11-2020 besteld, nu plek 15 maar daar sta ik al sind's 1/2de week van Januari omdat niemand meer annuleert. Dus ongeacht de tactiek is het gewoon best rampzalig.
Hier bij azerty:
Asus ROG Strix GeForce RTX 3080 OC
Jouw positie 44/172
Besteld op 22-12-2020
Gezien ik vorige week mijn ryzen 5900x cpu binnen kreeg, en het er naar uit ziet ik nog wel wat ga mogen wachten op de GPU, heb ik nu maar een andere GTX 1650 erbij gekocht om al in de nieuwe pc te monteren.
Die laatste overpriced betaald, maar zoals hier in het topic al eerder gemeld.
Alle prijzen zijn gestegen en de beschikbaarheid is ook maar pover.
Jouw positie 44/172
Besteld op 22-12-2020
Gezien ik vorige week mijn ryzen 5900x cpu binnen kreeg, en het er naar uit ziet ik nog wel wat ga mogen wachten op de GPU, heb ik nu maar een andere GTX 1650 erbij gekocht om al in de nieuwe pc te monteren.
[ Voor 2% gewijzigd door Lord Sony op 27-04-2021 14:25 . Reden: Besteldatum toegevoegd ]
Waar de 1650 gekocht voor hoeveel?Lord Sony schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 14:24:
Hier bij azerty:
Jouw positie 44/172
Besteld op 22-12-2020
Bij Tones.be voor zo een €320
Het is wel een MSI GeForce GTX 1650 Ventus XS OC 4GB GDDR6
Maar als ik nu kijk zijn ze ook uitverkocht.
Gisteren hadden ze er nog 2
Die vlieger gaat uiteraard alleen op als ze ook daadwerkelijk de 800 euro kaarten zouden leveren. Als jij een non-OC kaart hebt "gekocht" kan je wachten tot je een ons weegt, en een alternatieve kaart aanbieden doen ze ook niet.Postman schreef op maandag 26 april 2021 @ 08:45:
Wat je vergeet is het feit dat winkels orders hebben aangenomen voor 800 euro (incl. BTW) voor exact diezelfde kaart.
Zelfde dag en zelfde kaart. Ik sta 2 plekjes lager op 42. Ben gegaan voor een totale vernieuwing alleen dan met de 5950x en de rest (los vd ram) full asus. In januari maar laten splitsen zodat ik het systeem al heb. Dikke bak in huis met een 1080 nog er in. Het schiet inderdaad niet op met Azerty kijkende naar de Asus kaarten.Lord Sony schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 14:24:
Hier bij azerty:
Jouw positie 44/172
Besteld op 22-12-2020
Gisteravond mijn 3060 bij Azerty gecanceld.
Wel grappig, gaf aan mijn order te willen cancelen en diezelfde avond laat kreeg ik nog mail dat order gecanceld was. Had nou niet het idee dat er nog mensen aan het werk zijn om 21:55 daarzo..
Maargoed, de 3080 van AIOS, ooit moet ie komen..
Wel grappig, gaf aan mijn order te willen cancelen en diezelfde avond laat kreeg ik nog mail dat order gecanceld was. Had nou niet het idee dat er nog mensen aan het werk zijn om 21:55 daarzo..
Maargoed, de 3080 van AIOS, ooit moet ie komen..
Net om die reden, heb ik dus nu een nieuwe GTX bijgekocht. Mijn hele systeem staat hier al stof te happen sinds november 2020. En nu de CPU er is, had ik nog weinig zin om nog langer te wachten op de GPU.PneumoX schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 16:17:
[...]
Zelfde dag en zelfde kaart. Ik sta 2 plekjes lager op 42. Ben gegaan voor een totale vernieuwing alleen dan met de 5950x en de rest (los vd ram) full asus. In januari maar laten splitsen zodat ik het systeem al heb. Dikke bak in huis met een 1080 nog er in. Het schiet inderdaad niet op met Azerty kijkende naar de Asus kaarten.
Als mijn RTX binnen komt kan hij in de nieuwe build, de GTX kan in de oude build en de huidige GTX (580) in de oude build kan dan naar de HTPC
Maar op deze manier kan ik wel al genieten van de nieuwe build
Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram
Zijn de drops voor bijvoorbeeld rtx 3070 gewoon voor 500euro(oorspronkelijke prijs) of alsnog scalp prijzen van winkels zelf?
Ik zoek een RTX 3070 maar gewoon oorspronkelijk prijs omdat m'n 1080 van Inno3D artifacten toont..
Ik zoek een RTX 3070 maar gewoon oorspronkelijk prijs omdat m'n 1080 van Inno3D artifacten toont..
Kaarten kunnen kopen voor msrp ligt helaas ver achter ons en als we alle geruchten en nieuwsberichten mogen geloven dan zal dat dit jaar ook nog niet kunnen.mustiej schreef op woensdag 28 april 2021 @ 05:43:
Zijn de drops voor bijvoorbeeld rtx 3070 gewoon voor 500euro(oorspronkelijke prijs) of alsnog scalp prijzen van winkels zelf?
Wie goed doet, die goed ontmoet.
MSRP kan, maar dan moet je meejagen op Founders Edition drops. Die komen eens om de 2-3 weken en je moet er heel snel bij zijn (als in: binnen de minuut).mustiej schreef op woensdag 28 april 2021 @ 05:43:
Maar zijn die niet alleen buiten NL beschikbaar?MatthiasDS schreef op woensdag 28 april 2021 @ 08:14:
[...]
MSRP kan, maar dan moet je meejagen op Founders Edition drops. Die komen eens om de 2-3 weken en je moet er heel snel bij zijn (als in: binnen de minuut).
Normaliter kan je als Nederlander bij NBB terecht daarvoor (uitgezonderd de laatste keer, toen ze plots een Duits adres vereisten - af te wachten hoe het volgende drop zit), als Belg bij LDLC.lexkalin schreef op woensdag 28 april 2021 @ 08:20:
[...]
Maar zijn die niet alleen buiten NL beschikbaar?
mij nog nooit gelukt bij NBB ze blokkeren je meestal omdat je een nederlands adres hebt.MatthiasDS schreef op woensdag 28 april 2021 @ 08:25:
[...]
Normaliter kan je als Nederlander bij NBB terecht daarvoor (uitgezonderd de laatste keer, toen ze plots een Duits adres vereisten - af te wachten hoe het volgende drop zit), als Belg bij LDLC.
Klopt, er zijn 2 uitzonderingen geweest toen ze de blokkade waren vergeten. Nvidia wil namelijk niet dat je in NL een FE kunt kopen. Zal wel iets met aftersales te maken hebben ofzo.Michel242186 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 08:26:
[...]
mij nog nooit gelukt bij NBB ze blokkeren je meestal omdat je een nederlands adres hebt.
Bij Alternate hebben ze weer een klein voorraadje. Enigzins redelijk geprijsde 1050ti's (voor de overbrugging) en een Asus TUF 3070 OC voor 1200
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1687863claudior schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:51:
Bij Alternate hebben ze weer een klein voorraadje. Enigzins redelijk geprijsde 1050ti's (voor de overbrugging) en een Asus TUF 3070 OC voor 1200
Ook een EVGA 3070 voor 1099 euro.
Nou en wij maar wachtenmmxmmx schreef op woensdag 28 april 2021 @ 05:43:
Geen lange levertijden in deze winkel.
https://www.youtube.com/watch?v=RxtbF7q8R2Y

Zijn er mensen hier die nog steeds gebruik maken van distill alerts?
Net weer de wekelijkse teleurstelling ontvangen van Azerty voor mijn Gigabyte 3060 Ti Vision. Uiteraard geen enkele levertijd indicatie. Begint toch langzaam aan wel vervelend te worden (hoewel er medetweakers veel langer in de rij staan). Nu sinds 4 maart geen enkel levering (1 plek opgeschoven door een annulering).
Ondertussen beetje aan het kijken naar een volledige prebuild aangezien ik toch een volledige pc wil. Maar ook daar is de prijs van de videokaart (als je kijkt wat de prijs van de losse onderdelen is) nogal behoorlijk.
Nu maar wat vragen gesteld aan alternate voor deze: https://www.alternate.nl/...g-pc/html/product/1717512
Om te zien welke onderdelen er precies inzitten qua geheugen/voeding en welke RTX 3070 (lijkt op de asus tuf?).
Ondertussen beetje aan het kijken naar een volledige prebuild aangezien ik toch een volledige pc wil. Maar ook daar is de prijs van de videokaart (als je kijkt wat de prijs van de losse onderdelen is) nogal behoorlijk.
Nu maar wat vragen gesteld aan alternate voor deze: https://www.alternate.nl/...g-pc/html/product/1717512
Om te zien welke onderdelen er precies inzitten qua geheugen/voeding en welke RTX 3070 (lijkt op de asus tuf?).
Ik heb al eens eerder een link naar een Dell Prebuild hier neergezet. Volgens mij zijn ze nog steeds beschikbaar (met 3060 ti of 3070). Stukkie goedkoper dan dit, maar de meeste Tweakers worden er niet heel enthousiast vanJellowx schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:52:
Net weer de wekelijkse teleurstelling ontvangen van Azerty voor mijn Gigabyte 3060 Ti Vision. Uiteraard geen enkele levertijd indicatie. Begint toch langzaam aan wel vervelend te worden (hoewel er medetweakers veel langer in de rij staan). Nu sinds 4 maart geen enkel levering (1 plek opgeschoven door een annulering).
Heb die posts ook gezien. Ik denk dat ik in het lijstje van "meeste Tweakers" hoor dan. Om 3 redenen (waarvan 1 mijn eigen tekortkoming is):claudior schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:56:
[...]
Ik heb al eens eerder een link naar een Dell Prebuild hier neergezet. Volgens mij zijn ze nog steeds beschikbaar (met 3060 ti of 3070). Stukkie goedkoper dan dit, maar de meeste Tweakers worden er niet heel enthousiast van
1. Je krijgt volledig onderdelen ontwikkeld door deel in een pc case van dell. Ik weet niet precies hoe de overige onderdelen zich verhouden tot "normale" onderdelen. Bijvoorbeeld op het gebied van voeding, geheugen of videokaart. Als je het indernet moet geloven zit er best wel wat verschil tussen de performance van verschillende modelen videokaart. Bijvoorbeeld volgens deze video: YouTube: Which RTX 3070 to BUY and AVOID! 38 cards compared! Ft. Asus, MSI, E...
2. Hoe zit het met toekomstige upgrade mogelijkheden. Ik weet niet zo goed of ik in de toekomst daar zomaar niet RAM of een andere voeding in kan drukken. Die cases zitten namelijk vrij uniek volgestopt.
3. Het oog wil stiekem toch ook wel wat. En in mijn optiek zijn die cases van dell wel echt lelijk (hoewel dit uiteraard niet het budget verschil waard is maar samen met punt 1 en 2 wel???
Helemaal mee eens hoor. Als ik nu een complete game PC zou willen, zou ik het overwegen als tijdelijk oplossing en dan wanneer het weer kan hem te verkopen.Jellowx schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:26:
[...]
Heb die posts ook gezien. Ik denk dat ik in het lijstje van "meeste Tweakers" hoor dan. Om 3 redenen (waarvan 1 mijn eigen tekortkoming is):
1. Je krijgt volledig onderdelen ontwikkeld door deel in een pc case van dell. Ik weet niet precies hoe de overige onderdelen zich verhouden tot "normale" onderdelen. Bijvoorbeeld op het gebied van voeding, geheugen of videokaart. Als je het indernet moet geloven zit er best wel wat verschil tussen de performance van verschillende modelen videokaart. Bijvoorbeeld volgens deze video: YouTube: Which RTX 3070 to BUY and AVOID! 38 cards compared! Ft. Asus, MSI, E...
2. Hoe zit het met toekomstige upgrade mogelijkheden. Ik weet niet zo goed of ik in de toekomst daar zomaar niet RAM of een andere voeding in kan drukken. Die cases zitten namelijk vrij uniek volgestopt.
3. Het oog wil stiekem toch ook wel wat. En in mijn optiek zijn die cases van dell wel echt lelijk (hoewel dit uiteraard niet het budget verschil waard is maar samen met punt 1 en 2 wel???).
Je zou ook zelf een 3070 kunnen kopen samen met de rest van de onderdelen. Dan weet je wat je hebt en dat moet wel onder de 2200 te doen zijn, toch?
Beste is een desktop Dell XPS desktop te kopen en zonder GPU door te verkopen.
De versie met de 11700 brengt minimaal 500 op, denk ik. Zie advertenties op marktplaats.
Je hebt dan effectief voor 700 a 800 euro een 3060TI.
Meestal heeft dell ook kortingcodes. Het gaat om deze model: https://www.dell.com/nl-n...429co?view=configurations
De versie met de 11700 brengt minimaal 500 op, denk ik. Zie advertenties op marktplaats.
Je hebt dan effectief voor 700 a 800 euro een 3060TI.
Meestal heeft dell ook kortingcodes. Het gaat om deze model: https://www.dell.com/nl-n...429co?view=configurations
Weet ik niet, lukt dat? De kaart die ik denk dat er in de prebuild zit die ik aangaf is een asus (denk ik op basis van de afbeeldingen). Dus een van deze:claudior schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:40:
[...]
Helemaal mee eens hoor. Als ik nu een complete game PC zou willen, zou ik het overwegen als tijdelijk oplossing en dan wanneer het weer kan hem te verkopen.
Je zou ook zelf een 3070 kunnen kopen samen met de rest van de onderdelen. Dan weet je wat je hebt en dat moet wel onder de 2200 te doen zijn, toch?
https://tweakers.net/vide...QWZaYA9SqZGhhaGqiFFtbWwsA
Die gaan nu als minimale prijs voor € 1.449. Dat geeft je zo'n € 750 voor onderdelen. Dat is best wel een krappe bedoening voor een nette build. En nu wordt je pc gebouwd met garantie en windows 10 (wat ik eigenlijk niet nodig heb maar ja).
Andere kant is dat je dus wel +/- € 1.200 betaald voor een 3070 in de prebuild, maar die dan wel direct in huis hebt. Vandaar dat ik dus gevraagd heb naar de onderdelen, om even knap te kijken hoeveel je dan uiteindelijk betaald voor je onderdelen.
Vanochtend stond die TUF op direct leverbaar voor 1200 bij Alternate. Nu niet meer.Jellowx schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:51:
[...]
Weet ik niet, lukt dat? De kaart die ik denk dat er in de prebuild zit die ik aangaf is een asus (denk ik op basis van de afbeeldingen). Dus een van deze:
https://tweakers.net/vide...QWZaYA9SqZGhhaGqiFFtbWwsA
Die gaan nu als minimale prijs voor € 1.449. Dat geeft je zo'n € 750 voor onderdelen. Dat is best wel een krappe bedoening voor een nette build. En nu wordt je pc gebouwd met garantie en windows 10 (wat ik eigenlijk niet nodig heb maar ja).
Andere kant is dat je dus wel +/- € 1.200 betaald voor een 3070 in de prebuild, maar die dan wel direct in huis hebt. Vandaar dat ik dus gevraagd heb naar de onderdelen, om even knap te kijken hoeveel je dan uiteindelijk betaald voor je onderdelen.
Wel nog deze voor 1250, niet direct leverbaar, maar ik denk dat Alternate hem wel echt binnenkort verwacht, anders laten ze hem tegenwoordig niet meer bestellen:
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1683115
nieuws: Gerucht: Nvidia levert halverwege mei nieuwe RTX-gpu's met miningbepe...
Nou prachtig nieuws weer voor de mensen die nog in de wachtrij staan. Nieuwe chipset, dus nieuwe SKU voor het eindproduct. Daar gaat je pre-order.
Nou prachtig nieuws weer voor de mensen die nog in de wachtrij staan. Nieuwe chipset, dus nieuwe SKU voor het eindproduct. Daar gaat je pre-order.
Ik heb op dit moment ook zo weinig vertrouwen in mijn pre-order bij azerty dat ik maar volledig op de AMD drops ben gaan focussen
. Het is nogal verdacht dat er zo enorm weinig bij verschillende webwinkels binnen komt en de prijzen bij MeGekko zo belachelijk hoog zijn.
Sterkte allemaal, ik ga mijn pre-order droppen en hopen op gunstige voortgang met FidelityFX
Ik sta op 23/150 sinds Januari voor de Asus TUF Gaming GeForce RTX 3080 OC

Sterkte allemaal, ik ga mijn pre-order droppen en hopen op gunstige voortgang met FidelityFX
Ik sta op 23/150 sinds Januari voor de Asus TUF Gaming GeForce RTX 3080 OC
Ja, ik zie hem al aankomen eerlijk gezegd. Het zou me ook niks verbazen dat dit de reden is van de slechte leverbaarheid van alle kaarten (buiten de chip tekorten om bedoel ik dus).Postman schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:24:
nieuws: Gerucht: Nvidia levert halverwege mei nieuwe RTX-gpu's met miningbepe...
Ze hebben bij Nvidia gewoon ingezien dat ze een een fuckup gemaakt hebben door goedkope kaarten te lanceren die op gaming vlak, op mining vlak en op werk vlak goed presteren en dat ze daarmee smakken met potentiele omzet hebben laten liggen. Vervolgens proberen ze dit te rectificeren door de hele lijn op te splitsen in mining kaarten en consumer kaarten die na hun "levensduur" niet meer interessant zijn om door te verkopen want de mining kaart kan niet als gamekaart gebruikt worden, en high end game kaarten kunnen niet doorverkocht worden aan miners want crippled als mining kaart.
In de tussentijd de fabricatie laag houden en dit volhouden tot er een nieuwe lijn gemaakt kan worden.
We gaan het zien als deze serie ineens wél "fatsoenlijk" leverbaar gaat zijn voor beide partijen (dus miners en home users).
Ik laat mijn order bij Azerty in ieder geval gewoon staan. Als er een mail komt dat de boel niet meer gefabriceerd wordt en mijn kaart daarom niet meer leverbaar zal worden ga ik wel iets anders doen met die 2k euro's die ik er in heb zitten bij ze op het moment. Dan maar geen 30xx kaart.
Nieuwe update voor de mensen die het bij willen houdenWorkaholic schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:00:
[...]
Alternate
ASUS TUF Gaming RTX 3080 10G GAMING - plaats 364 354
ASUS TUF Gaming RTX 3080 OC 10G GAMING - plaats 23 20
Alternate
ASUS TUF Gaming RTX 3080 10G GAMING - plaats 354 351
ASUS TUF Gaming RTX 3080 OC 10G GAMING - plaats 20 14
Naar verhouding een best grote stap gemaakt op de OC versie. Nog een paar van dit soort leveringen / annuleringen en we zijn er bijna.
[ Voor 61% gewijzigd door Workaholic op 28-04-2021 14:51 ]
Ik sta nu op positie 500. Dat zijn dus allemaal annuleringen. Bedankt voor de update.ph4ge schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:19:
17-09-2020 plek 171
...
16-03-2021 plek 065
24-03-2021 plek 064
01-04-2021 plek 064
18-04-2021 plek 063
26-04-2021 plek 063
Dat schiet niet op
/f/image/DeE4OMeV9ExxVotVXMx6AA3f.png?f=fotoalbum_large)
Net gebeld.
Ik sta op plaats 196 voor 3080 TUF non OC bij tones.be voor 719 euro.
Dame aan de lijn wist me te vertellen dat ASUS amper/niet levert en dat er wel wat van Zotac binnenkomt.
Ook wist ze me te vertellen dat tones.be voorlopig niet van plan is om bestellingen te annuleren.
Ik hoop dat dit zo blijft natuurlijk.
Ik sta op plaats 196 voor 3080 TUF non OC bij tones.be voor 719 euro.
Dame aan de lijn wist me te vertellen dat ASUS amper/niet levert en dat er wel wat van Zotac binnenkomt.
Ook wist ze me te vertellen dat tones.be voorlopig niet van plan is om bestellingen te annuleren.
Ik hoop dat dit zo blijft natuurlijk.
Anguish schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 12:41:
Had oorspronkelijk een asus tuf bij alternate lopen die toen bijna niks kregen.
Ik heb nog steeds een 3080 TUF in bestelling, en de 3080 Gaming X Trio de ik besteld heb is ge-annuleerd.pomp0m schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 13:00:
Verkeerde keuze's bestaan zo goed als niet. Als je het financieel kan hebben om wat meer lijntjes uit te zetten is dat gewoon een tactiek, als je schuift is dat ook een tactiek. Ik heb op 1 paard gewed en zit in hetzelfde wacht schuitje. 25-11-2020 besteld, nu plek 15 maar daar sta ik al sind's 1/2de week van Januari omdat niemand meer annuleert. Dus ongeacht de tactiek is het gewoon best rampzalig.
Achteraf had ik in November gewoon 10 kaarten moeten bestellen, maar ja dat bedenk je dan ook niet. Geen idee dat de prijzen zo enorm zouden gaan stijgen. Soms zijn dingen niet op voorraad, maar deze prijsstijgingen heb ik nog nooit gezien in 30+ jaar PC bouwen.
En ik wist toen ook niet of het probleem de Ryzen (want, Xbox, PS5, Radeon ook bij TSMC) of de videokaarten zouden zijn. Dus heb ik mijn hele PC in één bestelling zitten, zodat ik niet het probleem ging krijgen dat ik delen geleverd zou krijgen die ik niet kan testen voordat de terugstuur termijn verstrijkt.
Uit interesse kijk ik 1-2x per week op de Alternate website in de hoop dat de MSI 8GB D6 RTX 3060 Ti Ventus 2X OC V1 waarvoor ik al 3(!) maanden al op #1 sta in de rij wordt geleverd.
Tot mijn verbazing was de product pagina verdwenen na een steeds hoger klimmende prijs (de mijne is besteld voor €450
). Na een snel telefoontje is zojuist aan mij bevestigd dat de kaarten NIET geannuleerd zijn en dat ze die nog gewoon verwachten.
Zij hebben sommige pagina's offline gehaald om pre-orders te stoppen om eventuele extra teleurstellingen zoals met de 3080 trio te voorkomen.
Ik deel deze informatie om eventuele NOG MEER KAARTEN GEANNULLEERD DOOR SCALPTERNATE !!11!11 posts te voorkomen
Tot mijn verbazing was de product pagina verdwenen na een steeds hoger klimmende prijs (de mijne is besteld voor €450
Zij hebben sommige pagina's offline gehaald om pre-orders te stoppen om eventuele extra teleurstellingen zoals met de 3080 trio te voorkomen.
Ik deel deze informatie om eventuele NOG MEER KAARTEN GEANNULLEERD DOOR SCALPTERNATE !!11!11 posts te voorkomen
Mijn EVGA 3080 FTW3 Ultra Gaming die ik op 27 februari heb besteld bij Alternate wordt volgens mij vandaag verzonden.
Ik keek toevallig bij de wachtrij en daar stond dat die verzonden is.
Inderdaad ook een track and trace kunnen vinden, wel vreemd dat ik hier nog geen mail over heb ontvangen.
Inderdaad ook een track and trace kunnen vinden, wel vreemd dat ik hier nog geen mail over heb ontvangen.
Die mailtjes komen altijd laat (22 uur is mijn ervaring)questarey schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:09:
Mijn EVGA 3080 FTW3 Ultra Gaming die ik op 27 februari heb besteld bij Alternate wordt volgens mij vandaag verzonden.
Verwijderd
Nu de hybrids nogquestarey schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:09:
Kaarten die besteld en betaald zijn voor die hele lage begin prijzen die worden nu heel duur ingekocht en moeten eigenlijk voor veel hogere prijzen verkocht worden .ZelianGuy schreef op woensdag 28 april 2021 @ 15:59:
Uit interesse kijk ik 1-2x per week op de Alternate website in de hoop dat de MSI 8GB D6 RTX 3060 Ti Ventus 2X OC V1 waarvoor ik al 3(!) maanden al op #1 sta in de rij wordt geleverd.
Tot mijn verbazing was de product pagina verdwenen na een steeds hoger klimmende prijs (de mijne is besteld voor €450). Na een snel telefoontje is zojuist aan mij bevestigd dat de kaarten NIET geannuleerd zijn en dat ze die nog gewoon verwachten.
Jullie in die wachtrijen zijn een financiële blok aan hun been die kaarten gaan dan met verlies de deur uit.
En dat willen ze voorkomen er zijn al kaarten die end of live zijn verklaart omdat de winkels ze niet meer voor die prijs kunnen leveren.
En daarom sta jij als eerste in de wachtrij voor zo een lange tijd
Je weet niet wat er achter de schermen gebeurd.
Ik geef ze geen ongelijk.

PS ik gok ook maar wat hoor ik heb geen bron voor dit verhaal
Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram
Nice! Ik moet nog 5 plekkenquestarey schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:09:
Dat zou in mijn geval dan betekenen dat Azerty bewust meer dan 3 maanden aan het wachten is met inkopen, terwijl het probleem alleen maar groter wordt.mmxmmx schreef op woensdag 28 april 2021 @ 18:01:
[...]
Kaarten die besteld en betaald zijn voor die hele lage begin prijzen die worden nu heel duur ingekocht en moeten eigenlijk voor veel hogere prijzen verkocht worden .
Jullie in die wachtrijen zijn een financiële blok aan hun been die kaarten gaan dan met verlies de deur uit.
En dat willen ze voorkomen er zijn al kaarten die end of live zijn verklaart omdat de winkels ze niet meer voor die prijs kunnen leveren.
En daarom sta jij als eerste in de wachtrij voor zo een lange tijdIk denk dat ze wachten tot dat ze weer voor normale prijzen ingekocht kunnen worden en heel misschien gaan ze wel naar klanten die wel de hoofdprijs willen betalen.
Je weet niet wat er achter de schermen gebeurd.
Ik geef ze geen ongelijk.![]()
PS ik gok ook maar wat hoor ik heb geen bron voor dit verhaal
Gaat er bij mij niet in.
Als het goed is zijn de inkopers daar ook geen totaaldebieltjes en hebben die 2 maanden geleden ook gesnapt dat het einde nog niet in zicht is wat verhogingen en chiptekorten betreft. Sterker nog, als je als inkoper niet dezelfde week van de bestelling nog een bestelling plaatst hoor je niet op de inkopersstoel te zitten want dan snap je niet wat je aan het doen bent.
Ik heb bij meerdere retailers gewerkt de jaren voor ik zelfstandig ging en allemaal bestelden ze in ieder geval dezelfde week (op een standaard dag), en sommige zelfs dezelfde dag.
Daarnaast, als naar buiten komt zouden dat een toko bewust je geld aan neemt en zegt een order te plaatsen, maar dat bewust niet doet tot dat maanden na de koopovereenkomst de inkoopprijzen dalen, daar best wel eens juridische stappen op ondernomen zouden kunnen worden denk ik zo (ik ben geen jurist maar dat is oplichting eerste klas lijkt me).
Besides, ik heb vanaf de 1e week van februari na mijn bestelling wekelijks mails gehad met een vermoedelijke leverdatum. Die datum zou 18 maart zijn. Begin maart veranderde dat naar "we weten het niet". Lijkt mij dus dat die kaart gewoon ingekocht is maar dat er verderop in het proces ergens iets stokt. En of dat nou chiptekorten zijn, of een fabrikant die nog meer dollartekens ziet dan het al deed en nu ineens mining én gaming kaarten wil splitsen.. Wie zal het zeggen.
EVGA had weer een flinke drop op de North America wachtrij (3060's en 3080's). Als je een Elite member bent dan krijg je ook 24 uur eerder de mogelijkheid je aan te melden op de wachtrij. Dat wordt interessant voor de 3080TI en vergelijkbare launches.
In Europa helemaal niets......
Ik sta bij EVGA ook nog steeds in de queue (aangemeld in oktober), maar ik heb nog steeds geen notificatie gekregen. Duurt ook nog wel even ben ik bang..saffi schreef op woensdag 28 april 2021 @ 21:01:
EVGA had weer een flinke drop op de North America wachtrij (3060's en 3080's). Als je een Elite member bent dan krijg je ook 24 uur eerder de mogelijkheid je aan te melden op de wachtrij. Dat wordt interessant voor de 3080TI en vergelijkbare launches.

[ Voor 6% gewijzigd door CyberDonky op 28-04-2021 21:49 ]
Meanwhile at Azerty helemaal niets van EVGA 3080 denk dat de wachtrij al minimaal 4 maanden stil.questarey schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:09:
heb wel de wekelijkse onbenullige mail mogen ontvangen van ze
Dat is ook veel waardTy_ schreef op donderdag 29 april 2021 @ 01:02:
[...]
Meanwhile at Azerty helemaal niets van EVGA 3080 denk dat de wachtrij al minimaal 4 maanden stil.
heb wel de wekelijkse onbenullige mail mogen ontvangen van ze

MSI Gaming Trio 3070 direct leverbaar voor 1249,-:
poe hey 'slechts' 2.5x de msrp.claudior schreef op donderdag 29 april 2021 @ 08:47:

Wie goed doet, die goed ontmoet.
Bedankt voor het delen, das toch alweer bijna 200 euro goedkoper dan wat ik eerder elders zag. Hopelijk posten meer mensen prijzen van kaarten die wel te koop zijnclaudior schreef op donderdag 29 april 2021 @ 08:47:
Het is dat mijn MSI 980 het nog doet anders had ik deze nu besteld.
Is er iemand die weet of de Gigabyte Aorus RTX 3080 MASTER nog wel wordt gemaakt?
Want azerty krijgt alweer allemaal verschillende modellen binnen behalve de 3080 MASTER variant...
Want azerty krijgt alweer allemaal verschillende modellen binnen behalve de 3080 MASTER variant...
Ik heb de Aorus Master vorige week gekocht, wel de rev 2.0michaelhn schreef op donderdag 29 april 2021 @ 09:59:
Is er iemand die weet of de Gigabyte Aorus RTX 3080 MASTER nog wel wordt gemaakt?
Wat apart. Dit is de 2e keer deze maand dat ze een lading van Gigabyte krijgen waar de 3080 Master niet in zit..turkeyhakan schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:06:
[...]
Ik heb de Aorus Master vorige week gekocht, wel de rev 2.0
Gefeliciteerd iedereen met het half jaar-3070-wachtrij-jubileum
Ik pak mijn schmink erbij en maak mijn feestoutfit alvast compleet
Ik pak mijn schmink erbij en maak mijn feestoutfit alvast compleet
Hoera, hoera, hoera! Tranen van geluk verdriet.Gorglemerg schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:14:
Gefeliciteerd iedereen met het half jaar-3070-wachtrij-jubileum![]()
Ik pak mijn schmink erbij en maak mijn feestoutfit alvast compleet![]()
![]()
Ik sta gezellig een half jaar in de rij bij Megekko voor een Gigabyte GeForce RTX 3070 EAGLE 8G. Ik begon ongeveer op plek 230 en sta nu al een hele tijd op 65 van de 213. Hoe sta jij er nu voor?
Ik sta voor dezelfde kaart bij CD-ROM-LAND op plekkie numero 4. De laatste keer dat ik gecheckt heb is alweer een maand geleden.Moduo schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:25:
[...]
Hoera, hoera, hoera! Tranen van geluk verdriet.
Ik sta gezellig een half jaar in de rij bij Megekko voor een Gigabyte GeForce RTX 3070 EAGLE 8G. Ik begon ongeveer op plek 230 en sta nu al een hele tijd op 65 van de 213. Hoe sta jij er nu voor?
Hoera! Er is er een jááárig...Moduo schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:25:
[...]
Hoera, hoera, hoera! Tranen van geluk verdriet.
Ik sta zelf op plek 91, hadden we maar voor de OC variant gekozen.. . :-P
Ik denk dat ik mijn kaart ga retourneren (binnen de 14 dagen). De VRAM temperaturen lopen enorm op tijdens het gamen. 100 graden bij FS2020.michaelhn schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:13:
[...]
Wat apart. Dit is de 2e keer deze maand dat ze een lading van Gigabyte krijgen waar de 3080 Master niet in zit..
De Inno3D RTX 3060 Ti Twin X2 OC zit ook geen beweging in bij Azerty, het achterste stukje van de rij slinkt wel aardig tho (maar daar heb ik niks aan natuurlijk).
:fill(white):strip_exif()/f/image/Pra01R5411QQaAsYRUsYyrnE.png?f=user_large)
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
Als je in de FAQ bij de wachtrij kijkt is er al weken geen enkele 3060 Ti kaart binnen gekomen.Soepstengel schreef op donderdag 29 april 2021 @ 11:17:
De Inno3D RTX 3060 Ti Twin X2 OC zit ook geen beweging in bij Azerty, het achterste stukje van de rij slinkt wel aardig tho (maar daar heb ik niks aan natuurlijk).
[Afbeelding]
vreemd geen last van met m'n Evga 3070.. wel de CPU (7700K) die overuren maakt (90/100 graden op ultra settings), daar zal ik de settings wat lager voor gaan zetten.turkeyhakan schreef op donderdag 29 april 2021 @ 11:04:
[...]
Ik denk dat ik mijn kaart ga retourneren (binnen de 14 dagen). De VRAM temperaturen lopen enorm op tijdens het gamen. 100 graden bij FS2020.
later dit jaar een keer upgraden naar amd 5600x denk ik.
Dat is niet vreemd... De hoge mem temps gelden specifiek voor het GDDR6x geheugen op de 3080 en 3090, vooral voor kaarten waarbij de AIB niet genoeg moeite heeft gedaan om de mem chips goed te gaan koelen.
De 3070 heeft "gewoon" GDDR6 geheugen dat hier minder gevoelig aan is. En heeft daarbovenop ook geen mem temp uitlezing
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1687863 nu niet klagen dat er niets te krijgen is. Deze is nu te bestellen voor nog enigszins acceptabele prijs. Wel binnen nu en 5 minuten bestellen anders zullen ze weer op zijn.
[ Voor 46% gewijzigd door rwijnhov op 29-04-2021 12:38 ]
https://www.youtube.com/watch?v=ToTWaZtGOj8turkeyhakan schreef op donderdag 29 april 2021 @ 11:04:
[...]
Ik denk dat ik mijn kaart ga retourneren (binnen de 14 dagen). De VRAM temperaturen lopen enorm op tijdens het gamen. 100 graden bij FS2020.
Wat een bedrijf Alternate (.be). Bestel je een kaart die "binnenkort leverbaar" is, betaald en gekozen voor afhalen. Is die kaart niet op voorraad. 5 a 10 werkdagen wachten op een terugbetaling...
[ Voor 14% gewijzigd door turkeyhakan op 29-04-2021 12:58 ]
Heb al 3 keer een 3080 kaart geretourneerd, 2 keer vanwege te hoge VRAM temps (MSI 3080 Suprim).turkeyhakan schreef op donderdag 29 april 2021 @ 11:04:
[...]
Het is echt een loterij, want mn derde kaart had wel goede temperaturen (MSI 3080 Gaming X Trio), maar deze had weer ander probleem met extreme coil whine. Zelf vind ik dat je goede kwaliteit mag verwachten van zo’n dure kaart.
€1000 voor alleen een PC onderdeel is veel geld, dan moet het ook goed zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door krablander op 29-04-2021 13:09 ]
https://www.megekko.nl/pr...3070-XC3-BLACK-Videokaart
Voor wie snel is, onder de 1200€ voor een 3070
Edit: Nu niet meer, prijs naar 1389 raised..
Voor wie snel is, onder de 1200€ voor een 3070
Edit: Nu niet meer, prijs naar 1389 raised..
[ Voor 13% gewijzigd door Djurres op 29-04-2021 13:42 ]
Niet doen gewoon zelf goede 2mm thermal pads gebruiken voor je 3080 aorus masterturkeyhakan schreef op donderdag 29 april 2021 @ 11:04:
[...]
De temp ging bij mij van 95 naar 70 graden met gamen.
Elke gigabyte kaart heeft dit probleem.
Even om in te breken. Dit klinkt interessant. Heb je een link ofzo naar hoe en wat? (welke thermal pads, etc?)Goofy1978 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:25:
[...]
Niet doen gewoon zelf goede 2mm thermal pads gebruiken voor je 3080 aorus master
Mee eens. Je derde kaart is echter wel een andere kaart dan de Suprim X.krablander schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:07:
[...]
Heb al 3 keer een 3080 kaart geretourneerd, 2 keer vanwege te hoge VRAM temps (MSI 3080 Suprim).
Het is echt een loterij, want mn derde kaart had wel goede temperaturen (MSI 3080 Gaming X Trio), maar deze had weer ander probleem met extreme coil whine. Zelf vind ik dat je goede kwaliteit mag verwachten van zo’n dure kaart.
€1000 voor alleen een PC onderdeel is veel geld, dan moet het ook goed zijn.
Inderdaad. Als je nu je kaart gaat annuleren kan je weer opnieuw gaan wachten op een vervanger. Ik zal zelf niet zo snel een videokaart open schroeven maar onder de huidige omstandigheden durf ik het er wel op te wagen.Goofy1978 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:25:
[...]
Niet doen gewoon zelf goede 2mm thermal pads gebruiken voor je 3080 aorus master
Net een RTX 3090 kunnen scoren op Notebooksbillinger! Voor 1550 euro! Ben benieuwd of die aankomt.. de 3080 maar gelijk terugsturen.
Ik was van mening dat deze de FE niet versturen naar NL? Ik hoop dat je geluk hebtturkeyhakan schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:21:
Net een RTX 3090 kunnen scoren op Notebooksbillinger! Voor 1550 euro! Ben benieuwd of die aankomt.. de 3080 maar gelijk terugsturen.
Stay hungry, stay foolish!
Ik heb de orderbevestiging binnen in ieder geval..CHKYBSTRD schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:22:
[...]
Ik was van mening dat deze de FE niet versturen naar NL? Ik hoop dat je geluk hebt
Voor jou en anderen. Dit is al uitgebreid besproken in het ervaringen topic.klomp schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:35:
[...]
Even om in te breken. Dit klinkt interessant. Heb je een link ofzo naar hoe en wat? (welke thermal pads, etc?)
Ervaringen Topic
Held, thx!ZelianGuy schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:26:
[...]
Voor jou en anderen. Dit is al uitgebreid besproken in het ervaringen topic.
Ervaringen Topic
Nice!turkeyhakan schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:21:
Ik wilde 'm ook bestellen. Helaas is mijn order geannuleerd omdat ik daar al eerder een 3080 had besteld (deze wilde ik weer verkopen). Volgende keer maar een account op ander adres maken dus, want op 1 account kan het helaas niet (begrijpelijk overigens)
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Hier ook binnen.turkeyhakan schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:23:
[...]
Ik heb de orderbevestiging binnen in ieder geval..
Weet iemand trouwens of ik de garantie breek bij het vervangen van de thermal pads op de FE?
Is je order direct geannuleerd?SgtStrider schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:30:
[...]
Nice!
Ik wilde 'm ook bestellen. Helaas is mijn order geannuleerd omdat ik daar al eerder een 3080 had besteld (deze wilde ik weer verkopen). Volgende keer maar een account op ander adres maken dus, want op 1 account kan het helaas niet (begrijpelijk overigens)
Al eens eerder besteld? Enig idee wanneer deze geleverd wordt?krablander schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:30:
[...]
Hier ook binnen.
Weet iemand trouwens of ik de garantie breek bij het vervangen van de thermal pads op de FE?
Was net een 3090 FE drop op NBB
Misgegrepen, kutzooi..
Misgegrepen, kutzooi..
Alternate blijft voorraadjes 3070's binnen krijgen vandaag. Nu een Ventus voor 1100 eurietjes:
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1683121
Aaaaaannddd... it's gone
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1683121
Aaaaaannddd... it's gone
[ Voor 7% gewijzigd door claudior op 29-04-2021 15:20 ]
Ik heb hier eerder een bestelling geplaatst voor een MSI kaartje, die ik gelijk erna heb geannuleerd omdat deze toch te duur was.turkeyhakan schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:34:
[...]
Is je order direct geannuleerd?
[...]
Al eens eerder besteld? Enig idee wanneer deze geleverd wordt?
Nog nooit een bestelling geplaatst die ik heb laten leveren hier of in Duitsland.
Ik ben benieuwd of de kaart geleverd gaat worden. Enig idee hoe het met levertijden zit?krablander schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:41:
[...]
Ik heb hier eerder een bestelling geplaatst voor een MSI kaartje, die ik gelijk erna heb geannuleerd omdat deze toch te duur was.
Nog nooit een bestelling geplaatst die ik heb laten leveren hier of in Duitsland.
Als ik lees hoeveel mensen alleen al op dit forum een order hebben geplaatst vrees ik dat er niet genoeg kaarten zijn. Ik denk dat ze een gedeelte annuleren of op de back-order lijst zetten.turkeyhakan schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:42:
[...]
Ik ben benieuwd of de kaart geleverd gaat worden. Enig idee hoe het met levertijden zit?
Ben benieuwd!krablander schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:57:
[...]
Als ik lees hoeveel mensen alleen al op dit forum een order hebben geplaatst vrees ik dat er niet genoeg kaarten zijn. Ik denk dat ze een gedeelte annuleren of op de back-order lijst zetten.
[ Voor 6% gewijzigd door turkeyhakan op 29-04-2021 16:46 ]
Voor mensen die een heel systeem willen: Bij Alternate kun je bij de PC-builder grafische kaarten vinden die los niet beschikbaar zijn.
Worden die dan wel geleverd?Nanyana schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:50:
Voor mensen die een heel systeem willen: Bij Alternate kun je bij de PC-builder grafische kaarten vinden die los niet beschikbaar zijn.
Er staat dat ze leverbaar staan, maar je zal dan wel een volledig systeem moeten bestellen. (Ga ik vanuit)
https://www.alternate.nl/...sting/47?!%2Flisting%2F47
Weer geen grote levering bij 1 van de Nederlandse webshops.
Ik begin de volgende angstige gedachten te krijgen:
Webshops hebben wachtlijsten met (verliesmakende) pre orders.
Nvidia heeft nieuwe chips aangekondigd met dezelfde eigenschappen alleen een mining beperking. Dus dit wordt onder een ander model/versies/sku gezet.
Webshops weten dit en kopen niets meer in. (Halverwege mei nieuwe chips)
Vervolgens zijn de oudere modellen/versies/sku's niet meer in productie.
Waarop zij gelijk een reden zien om de wachtrijen te annuleren.
Vervolgens de nieuwe versies/modellen/sku's voor een leuk bedrag(circa 2,5 x het oude preorder bedrag) te verkopen.
Please help iemand mij van deze enge gedachte dat ik straks een half jaar voor niets heb gewacht en vervolgens 2,5 of meer moet betalen en weer in de wachtrij te staan.
Ik begin de volgende angstige gedachten te krijgen:
Webshops hebben wachtlijsten met (verliesmakende) pre orders.
Nvidia heeft nieuwe chips aangekondigd met dezelfde eigenschappen alleen een mining beperking. Dus dit wordt onder een ander model/versies/sku gezet.
Webshops weten dit en kopen niets meer in. (Halverwege mei nieuwe chips)
Vervolgens zijn de oudere modellen/versies/sku's niet meer in productie.
Waarop zij gelijk een reden zien om de wachtrijen te annuleren.
Vervolgens de nieuwe versies/modellen/sku's voor een leuk bedrag(circa 2,5 x het oude preorder bedrag) te verkopen.
Please help iemand mij van deze enge gedachte dat ik straks een half jaar voor niets heb gewacht en vervolgens 2,5 of meer moet betalen en weer in de wachtrij te staan.
Gigabyte 3060ti zojuist verzendbevestiging van Alternate ontvangen!
Verwijderd
Dit is exact wat er gaat gebeuren :-)F5544 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 18:08:
Denk je? Het klinkt aardig logisch voor een bedrijf die winst wilt maken en van een kostenpost af wilt.
Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |