[NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 502 ... 629 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 38 producten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 01:23
ghost616 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:19:
Ik ben zelf ook gedupeerde in de alternate.be zaak, ik heb eind november een bestelling gedaan voor een MSI GeForce RTX 3080 Gaming X Trio. Na 5 maanden wachten krijg ik helaas slecht nieuws.

Na redelijk wat mail verkeer (zie hieronder) rest mij nog maar 1 optie en dat is het terugvragen van het geld, en wachten tot de prijzen terug wat normaliseren. Maar natuurlijk ben ik totaal niet tevreden / gefrustreerd door dit resultaat...

Heeft het een meerwaarde om een klacht in te dienen bij testaankoop hierover? Want ik las dat zij er verder ook niets aan doen?

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]
Je kunt klagen tot je een ons weegt. Enige wat je kunt doen is overal en nergens een review achterlaten, maar een GPU kun je wel vergeten.
Ik weet dat het een bittere pil is om te slikken, maar dit is helaas hoe ze vanuit de webwinkels met de consumenten omgaan. Alle berichten over 'we zijn er voor de gamers' ten spijt, als er een miner komt die 18 GPU wil hebben tegen elke prijs dan heeft iedereen in de wachtrij toch echt dikke pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gokay1
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 29-04 00:44
Ik heb vandaag nog geen mail ontvangen van de wekelijkse Azerty update.
Hebben jullie het wel ontvangen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:18
Ik ben zelf ook gedupeerde in de alternate.be zaak, ik heb eind november een bestelling gedaan voor een MSI GeForce RTX 3080 Gaming X Trio. Na 5 maanden wachten krijg ik helaas slecht nieuws.

Na redelijk wat mail verkeer (zie hieronder) rest mij nog maar 1 optie en dat is het terugvragen van het geld, en wachten tot de prijzen terug wat normaliseren. Maar natuurlijk ben ik totaal niet tevreden / gefrustreerd door dit resultaat... Zeker omdat ik al gevorderd ben naar plaats 23

Heeft het een meerwaarde om een klacht in te dienen bij testaankoop hierover? Want ik las dat zij er verder ook niets aan doen?

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]
oef das klote, sterkte. In het kader van “gedeelde smart is halve smart” veel meer gamers zullen het krijgen. De webshops gaan echt geen kaarten voor 800-900 verkopen als zij ook het dubbele tot soms wel drie dubbele kunnen krijgen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 01:23
MetalSonic schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:59:
[...]
oef das klote, sterkte. In het kader van “gedeelde smart is halve smart” veel meer gamers zullen het krijgen. De webshops gaan echt geen kaarten voor 800-900 verkopen als zij ook het dubbele tot soms wel drie dubbele kunnen krijgen.
Of als de inkoopprijs 50% hoger is dan de pre-order prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mag toch hopen dat er van deze smerige zaken geleerd wordt en er meer bescherming komt voor de consument. Orders annuleren vanwege revisions zou verboden moeten zijn. Een kleine aanpassing maken zodat het een andere SKU is en het niet meer voor de initiële prijs hoeft te gaan zijn smerige praktijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dain_Bramage
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 19:20
Gokay1 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:32:
Ik heb vandaag nog geen mail ontvangen van de wekelijkse Azerty update.
Hebben jullie het wel ontvangen?
De laatste heb ik op vrijdag 9 april ontvangen i.p.v. de gebruikelijke copy-paste mail elke dinsdag.
Mogelijk door de feestdagen begin die week dat ze het op vrijdag hebben gedaan, ik gok dat er op dit gebied weinig ontwikkelingen zijn in de afgelopen 2 werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:46
Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:36:
Mag toch hopen dat er van deze smerige zaken geleerd wordt en er meer bescherming komt voor de consument. Orders annuleren vanwege revisions zou verboden moeten zijn. Een kleine aanpassing maken zodat het een andere SKU is en het niet meer voor de initiële prijs hoeft te gaan zijn smerige praktijken.
Weet niet of een methode zoals bij de nieuwe generatie gaat werken. Vaste prijzen.. dat wel, alleen erg lastig te vinden in de winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razeal
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-02-2024

Na redelijk wat mail verkeer (zie hieronder) rest mij nog maar 1 optie en dat is het terugvragen van het geld, en wachten tot de prijzen terug wat normaliseren. Maar natuurlijk ben ik totaal niet tevreden / gefrustreerd door dit resultaat... Zeker omdat ik al gevorderd ben naar plaats 23

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]
Wacht MSI stopt met het leveren van de Gaming X trio 3080? Waar kan ik hier meer over lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchshorty
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-09 10:50
En Azerty stuurt nu ook een mail dat de MSI RTX 3080 gaming x trio niet meer wordt geproduceerd door de fabrikant en de bestelling is geannuleerd. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kravh
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Alternate.nl ook nu:
Beste klant,

Naar aanleiding van uw pre-order van de MSI RTX 3080 GAMING X TRIO 10G moeten wij u helaas mededelen dat de fabrikant heeft besloten deze niet meer te produceren.

Door dit besluit, dat buiten onze macht ligt, is levering van uw product onmogelijk geworden. Wij zijn dan ook helaas genoodzaakt uw order voor dit product te annuleren.

Indien u naast de MSI RTX 3080 GAMING X TRIO 10G nog andere producten heeft besteld, vernemen wij graag van u of u deze order wilt wijzigen. Indien dat het geval is, geeft u dit dan door aan onze klantenservice. Zonder bericht zullen wij de overige producten uit uw order zo snel mogelijk leveren.

Uw aankoopbedrag zullen wij zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen drie werkdagen terugstorten. Het aankoopbedrag wordt teruggestort via de betaalmethode die u heeft gekozen.

Voor vragen en antwoorden verwijzen wij u naar de FAQ op onze website.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Alternate Nederland
Heel vervelend om op releasedag met 17 minuten te laat te zijn en een half jaar voor niets te hebben gewacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BreakingMilan
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16-09 22:22
Ik sta sinds 17 september 2020 in de rij stond eindelijk 9de en dan word je order gewoon gecanceld, boos is heel licht uitgedrukt, ongeloofelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Messem
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 29-08 21:10
Megekko ook :(

Beste klant,

Normaal is Megekko altijd de brenger van vrolijk en goed nieuws, dit maal is het helaas echter anders.

Naar aanleiding van je bestelling van het artikelnummer: 00292740 VGA MSI GeForce RTX 3080 GAMING X TRIO 10G moeten wij je helaas mededelen dat de fabrikant heeft besloten deze niet meer te produceren.

Dit besluit ligt buiten onze macht. Hierdoor is levering van je product onmogelijk geworden en we zijn dan ook genoodzaakt je order te annuleren. We gaan uiteraard je aankoopbedrag zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 3 werkdagen terugstorten.

Het aankoopbedrag wordt teruggestort via dezelfde betaalmethode waarmee je de bestelling hebt geplaatst.

Het spijt ons dat we het niet leuker kunnen maken en we begrijpen dat dit mogelijk een enorme teleurstelling voor je is.

We hopen je op deze wijze naar tevredenheid te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maskedmous
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-08 15:02
Dit is ongelofelijk, zo lang wachten op een grafische kaart om vervolgens bericht te krijgen dat hij niet meer geproduceerd word... :( boos is idd een understatement

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pizzaguy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-06 23:54
Zojuist van Alternate NL ook te horen gekregen dat de X trio niet meer gemaakt wordt....

Echt bizar om al vanaf launch in de wachtrij te staan en nu niks meer krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messem
maskedmous schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:44:
Dit is ongelofelijk, zo lang wachten op een grafische kaart om vervolgens bericht te krijgen dat hij niet meer geproduceerd word... :( boos is idd een understatement
Ja absoluut, en wat ik ook nog schandalig vind is dat, in mijn geval vanuit Megekko ook geen alternatief word geboden.

Nee, wij annuleren je kaart en koop bij ons maar een kaart met de dubbele prijs maar minder performances

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:57
Trio Z is the new Trio X. Wel slim van de AIB en shop, om het op deze manier op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McScum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 15:11
Ik vraag me echt af of dit al voldoende is om te annuleren... Halen ze dat product ook uit hun assortiment en gaan ze het nooit meer verkopen? Als een fabrikant gestopt is met productie betekent niet automatisch dat ze het ook niet meer kunnen inkopen? Zou wel hun website in de gaten houden voor het geval dat ze over een paar weken toch "toevallig" dezelfde kaarten kunnen inkopen en op hun site zetten voor veel hogere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekail
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-07-2023
Heel zuur dit, stond net op plek 3 voor de MSI 3080 gaming X trio bij azerty na vele maanden wachten...
Erg jammer dat ze zelfs in zo een geval niet bereid zijn een uitzondering te maken en ons toch bij een andere wachtrij erbij zetten als goodwill...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
Ik zag onderstaande bericht langskomen bij de buren:

https://nl.hardware.info/...e-gaming-videokaart-kopen

Ik denk dat de prijzen verder zullen stijgen. De prijzen zijn al verder aan het stijgen bij de webshops en de MRSP moet niet het referentiepunt zijn. De scalpers bieden zelfs lagere prijzen dan de scalp webshops aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luna_Nocturna
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-07 15:56
Erg zuur dit. Ik stond bij Azerty als eerst wachtende sinds het begin dit jaar. Bestelling geannuleerd en ook geen opties gekregen voor een vervangend product ofzo. Dus wat ik nu ook verzin zal ik weer helemaal achteraan de rij moeten beginnen.Ook erg zuur dat ik de rest van de nieuwe computer al wel helemaal heb. Er zit dus alleen geen GPU in. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugotheGreat
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-04 14:26
karakedi schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:55:

Ik denk dat de prijzen verder zullen stijgen. De prijzen zijn al verder aan het stijgen bij de webshops en de MRSP moet niet het referentiepunt zijn. De scalpers bieden zelfs lagere prijzen dan de scalp webshops aan.
3070 onder 1k, 3080 onder 1.5k en 3090 onder 2k gaat niet meer gebeuren dit jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeryth
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 04-07 18:41
bij mij de gaming X ook geannuleerd, ik ben echt woedend, meer dan een half jaar braaf gewacht.
Alternate had gewoon een alternatief moeten aanbieden, maar natuurlijk besloten zij zich zelf net zoals de ratten bij MSI te gedragen en gewoon niks te doen. Nooit meer MSI, nooit meer Alternate. Welke andere shops hebben de order gecanceld?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• n2theb
  • Laatst online: 10:32

n2theb

Tweakers Abonnee

Zeryth schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:01:
bij mij de gaming X ook geannuleerd, ik ben echt woedend, meer dan een half jaar braaf gewacht.
Alternate had gewoon een alternatief moeten aanbieden, maar natuurlijk besloten zij zich zelf net zoals de ratten bij MSI te gedragen en gewoon niks te doen. Nooit meer MSI, nooit meer Alternate. Welke andere shops hebben de order gecanceld?
Als je het beetje had gevolgd in dit topic.. had je kunnen lezen dat Megekko en Azerty hier ook de dupe van zijn, dus niet alleen Alternate. Om eerlijk te zijn kan Alternate hier dus totaal niks aan doen.

Ben wel van mening dat MSI wel even wat mag uitleggen aan elke gedupeerde klant.

Zelf ben ik ook de dupe geworden van dit probleem. Vind het persoonlijk wel heel erg jammer.

[ Voor 6% gewijzigd door n2theb op 14-04-2021 10:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jimmyhoffa24
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-03-2023
Ben je ook boos op de Albertheijn als deze geen Unox rookworsten meer verkoopt omdat deze simpelweg niet leverbaar zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeryth
n2theb schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:03:
[...]

Als je het beetje had gevolgd in dit topic.. had je kunnen lezen dat Megekko en Azerty hier ook de dupe van zijn, dus niet alleen Alternate. Om eerlijk te zijn kan Alternate hier dus totaal niks aan doen.

Ben wel van mening dat MSI wel even wat mag uitleggen aan elke gedupeerde klant.
Ik heb gelezen dat andere webshops in het buitenland een vervanging aanboden zonder meerprijs. Dat zou ik een schappelijk aanbod vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luna_Nocturna
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-07 15:56
n2theb schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:03:
[...]

Ze leggen helemaal niks uit tot zover. Sterker nog op de officiële website worden ze allemaal nog mooi aangeprezen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HugotheGreat
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-04 14:26
Je kan wel boos zijn maar hoe zie je dit precies voor je? Inkoopprijzen voor alle shops zijn door het dak gegaan en overal wachtrijen. Ze gaan je geen alternatief aanbieden waar ze 100en euro's op moeten toeleggen en ze gaan je ook niet laten voordringen op andere klanten in de wachtrij. Totaal zinloos om je hier druk over te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• karakedi
HugotheGreat schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:00:
[...]

3070 onder 1k, 3080 onder 1.5k en 3090 onder 2k gaat niet meer gebeuren dit jaar
Ik denk iets meer hoor. Doe maar 200 euro erboven op. De prijzen die ik voorbij zie komen bij Alternate, Megekko en Azerty, Deze shops zijn erger dan de scalpers. De Scalpers worden nog de Robin Hoods.

Ik zou haast zeggen, doe je voordeel op V&A, voordat de prijzen verder stijgen, ondanks dat de prijzen ruim boven de MRSP liggen.

[ Voor 14% gewijzigd door karakedi op 14-04-2021 10:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tuumke
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-12-2024

Tuumke

Shingaling?

Zal misschien al wel gepost zijn maar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8jkvdICZ8mDuoLtFsOlwQ_uSk3I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ObExlsgXHAg4MQxwy5seSAmV.png?f=user_large

[WhatPulse Profiel] [ Tuumke's n00by website]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• claudior
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-09 20:26
Zeryth schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:04:
[...]

Ik heb gelezen dat andere webshops in het buitenland een vervanging aanboden zonder meerprijs. Dat zou ik een schappelijk aanbod vinden.
Dat is heel tof van ze. Maar ik begrijp de webshops die dit niet doen ook.

Het probleem is dat de fabrikanten gewoonweg stoppen met een model en een model met een kleine revisie in productie nemen. Dat is gewoon een manier om onder de verkoop uit te komen nu de vraag hoger is. Ik zou zeggen, lekker MSI review bomben. Maar je kan er niet veel tegen doen, ze zitten in een machtspositie.

Dat gezegd te hebben, ik vind het echt ontzettend zuur voor jullie die maanden hebben moeten wachten en nu uitzicht hebben op niets. Hoop dat jullie nog tegen een mooie deal aanlopen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JeroenExterkate
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21-07 18:13
Heel zuur. En ik snap de boosheid ontzettend goed. Reacties zoals 'wat wil je doen dan' zijn ongelooflijk tonedeaf.

Maandenlang netjes wachten en nu gedwongen worden 3x zoveel te betalen. Het zou Alternate, Megekko en Azerty sieren als ze een alternatief aanbieden, want die is er echt wel.

Verder valt mij op dat berichtgeving vanuit alle 3 vergelijkbaar is, dus zal mij niks verbazen als ze een soort van voorbeeldemail hebben gekregen van de leverancier. "Lol zeg dit maar tegen je klanten:".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Messem
claudior schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:10:
[...]

Het probleem is dat de fabrikanten gewoonweg stoppen met een model en een model met een kleine revisie in productie nemen. Dat is gewoon een manier om onder de verkoop uit te komen nu de vraag hoger is. Ik zou zeggen, lekker MSI review bomben. Maar je kan er niet veel tegen doen, ze zitten in een machtspositie.

Dat gezegd te hebben, ik vind het echt ontzettend zuur voor jullie die maanden hebben moeten wachten en nu uitzicht hebben op niets. Hoop dat jullie nog tegen een mooie deal aanlopen.
Dit is zeer zeker waar, echter zouden de shops je ook kunnen aanbieden om je al op een wachtlijst te zetten voor bijvoorbeeld de Gaming Z trio.

De gegevens en de helft van het geld hebben ze al.

Dan kan de klant altijd zelf nog besluiten of deze de belachelijk hoge prijzen ervoor wilt betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messem
JeroenExterkate schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:13:
Heel zuur. En ik snap de boosheid ontzettend goed. Reacties zoals 'wat wil je doen dan' zijn ongelooflijk tonedeaf.

Maandenlang netjes wachten en nu gedwongen worden 3x zoveel te betalen. Het zou Alternate, Megekko en Azerty sieren als ze een alternatief aanbieden, want die is er echt wel.

Verder valt mij op dat berichtgeving vanuit alle 3 vergelijkbaar is, dus zal mij niks verbazen als ze een soort van voorbeeldemail hebben gekregen van de leverancier. "Lol zeg dit maar tegen je klanten:".
ik denk eerder dat ze alle drie contact met elkaar hebben gehad zodat ze tegelijk de mail naar buiten kunnen gooien en met hetzelfde verhaal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeryth
claudior schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:10:
[...]

ik heb best wel de ballen voor hoe het is voor alternate. Ik heb ze effecttief een half jaar lange lening gegeven voor dat dikke warenhuis van ze dat ze zijn begonnen met het bouwen en laten ze mijn order gewoon gaan zonder enige integriteit. ze laten je stikken zodra het ongemakkelijk wordt. dat heet klant tevredenheid en klantenservice, maar die hebben ze blijkbaar niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karakedi
Zeryth schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:18:
[...]

ik heb best wel de ballen voor hoe het is voor alternate. Ik heb ze effecttief een half jaar lange lening gegeven voor dat dikke warenhuis van ze dat ze zijn begonnen met het bouwen en laten ze mijn order gewoon gaan zonder enige integriteit. ze laten je stikken zodra het ongemakkelijk wordt. dat heet klant tevredenheid en klantenservice, maar die hebben ze blijkbaar niet.
Hoezo lening. Tegenwoordig moet je rente betalen, als je meer dan een miljoen een rekening hebt staan. Ik denk dat de betaling van de pre-orders webshops geld heeft gekost, tenzij betaald met CC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:11
karakedi schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:55:

Ik lees geregeld mee met dit topic om te kijken of er al wat vooruitgang te zien is, maar na de laatste 3 pagina's te hebben gelezen en gezien zie ik het erg somber in.

De cryptogekte is nog steeds in volle gang en de meeste vergeten hoeveel kaarten er gebruikt worden om te minen. Zo af en toe zie je hier op Tweakers maar ook andere sites een miner die zijn rig, met 6 of meer kaarten wil verkopen. Alleen dit aantal mag je wel maal 100 doen in landen zoals china. Stroom kost daar niets en ook de transportkosten van de kaarten zijn zo goed als nihil. Zolang er nog steeds foto's opduiken van dozen vol met grafische kaarten, soms wel honderden die gebruikt gaan worden voor mining zie ik het in Europa en Nederland erg somber in.

De prijzen zullen alleen maar verder stijgen als mensen de kaarten ook daadwerkelijk kopen. Niets maar dan ook niets kan de huidige prijzen verantwoorden in de webshops, zonder dat deze gewoon misbruik maken van de situatie.
Bij onze oosterburen zie ik genoeg nieuwe AMD kaarten op voorraad, alleen de prijzen zijn gewoon belachelijk. Men moet zich afvragen hoeveel een grafische kaart echt waard is. Zolang je een gtx10xx of nieuwere Nvidia kaart hebt zie ik niet in waarom je zou upgraden in deze tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andylejizm
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13-09 15:50
Vervelend.. Sinds vandaag ook het mailtje gekregen dat m'n order voor een 3080 gaming X trio is geannuleerd. Gelukkig is m'n andere order voor een msi 3080 3x ventus oc wel gewoon netjes doorgelaten. Hopen dat het ook zo blijft. Fingers crossed!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Tuumke
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-12-2024

Tuumke

Shingaling?

Dit leest gewoon als een slinkes manier om de oude 'goedkope' orders te kunnen cancelen en daarmee de consumenten allemaal verplicht over te laten stappen op de nieuwe dure prijzen..

[WhatPulse Profiel] [ Tuumke's n00by website]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjohan
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Net een mailtje van megekko gekregen, ook bij mij cancelled. Echt balen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweetCu
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-07 17:10
Heb net Azerty gebeld, want had een bestelling open staan nog voor de 3080 Suprim X, welk ik op 3 sta van de 45 in de wachtrij.

Hierbij gaven ze aan dat ze nog een bestelling verwachten voor deze kaart en deze binnenkort© zouden ontvangen. Ik heb namelijk nog geen mail gehad.

Waarom? Omdat MSI een slechtere en Vreselijk dure 3080 Suprim SE (Slechter Editie) uitbracht, en ik verwacht dat ze net als dat ze de 'Suprim' vervangen met de 'Suprim X', ze die ook vervangen met de 'Suprim SE (Sloom Editie)'.
Net als ze de 3080 'Gaming Trio' vervangen met 'Gaming X Trio', en die op zijn beurt nu met de 'Gaming Z Trio'.

Dit kan heel makkelijk een manier zijn om de goedkope orders uit de weg te ruimen.

Btw, hier kan je een bericht van iemand lezen die van Alternate een mail had gekregen waar zijn geld teruggestort krijgt voor de 3080 Gaming X Trio, ken trouwens nog een paar die ook zo een mail kregen:
https://www.reddit.com/r/...ity_msi_10gb_d6x/.compact

Mensen die nu een bestelling open hadden voor de Gaming X Trio, en potentieel later voor de Suprim X als ze daar hetzelfde doen, zijn nu zuur, want die hebben geen kaart dit jaar, of moeten Absurde prijzen betalen (of niet sinds pre-orders bij veel winkels gestopt zijn). Die mensen die nog wachten hadden het helemaal niet erg gevonden om nog 2 maanden te wachten, had ze dan net zo goed die Gaming Z Trio gegeven en te vriend gehouden, nu ben je voor de rest van hun leven als klant kwijt en heb je je naam Nog zwarter gemaakt.

Vindt ook stom dat MSI helemaal geen enkele contact mogelijkheid in Nederland, behalve hun email adres dat denk ik Pools is, maar alles vertaald wordt naar Nederlands. De telefonische contact hier is voor hun MSI branded laptops enzo, winkels hoor ik tijdje ook al dat contact kwa levering slecht is.

Ze laten ook niet toe (had een gedetailleerd vraag gestuurd en kreeg antwoord) in NL dat je de kaart open maakt zonder garantie te verliezen, al geef je aan dat je geen vloeibaar metaal gebruikt, maar siliconen mengsel, en welke, en al eerder een andere kaart van hun en effectief heb aangepast en gebruikt zo jarenlang...

Oja, ik wil ook laten weten dat wie nadacht over het openmaken van je Zotac kaart voor de koelpasta en thermal pads voor je vram, om de temperatuur met 30°C te verlagen ofzo, op te passen:
https://www.reddit.com/r/...tac_cards_voided/.compact

[ Voor 81% gewijzigd door TweetCu op 14-04-2021 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:53

Kheos

FP ProMod
Heeft iemand van Tones al zo'n mail gekregen?
Heb daar sinds half december een MSI 3080 gaming trio X staan, maar nog geen mail gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenExterkate
Holy shit. De 3080 Strix OC staat ondertussen ook voor €2129 bij Alternate.nl.

Ze stellen in de FAQ gewoon te leveren op volgorde van bestelling ondanks de toegenomen inkoopprijzen. Maar dit MSI drama doet mij geloven dat er nog meer ellende gaat komen bij andere fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinxcx
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 24-08-2023
Ook hier een ongelukkige....6 maanden op kaartje van MSI Gaming X Trio zitten wachten bij Megekko en dan een heel heel zuur mailtje krijgen. Fabrikanten maken mooi en gretig misbruik van de situatie door te rebranden onder het omo van revised version of wat ook.

Prijzen zijn door het dak en een alternatief zoeken is bijna onmogelijk tenzij je 2 tot 3 x zoveel wil betalen.

Gelukkig heb ik belegd in juiste deze sector daar dit lang en breed de verwachting was en ga ik stukje winst pakken om toch maar een kaart te bestellen. Voelt iets minder zuur maar verre van ok. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• claudior
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-09 20:26
Ik heb net een 2080ti op de Italiaanse amazon besteld voor slechts 490. Too good to be true, maar de seller had al sinds 2019 goede reviews.

Na bestelling zag ik echter dat die reviews over boeken gingen, dus ik denk dat de seller zijn account is gehackt of hij heeft hem doorverkocht. Dus ik heb hem maar geannuleerd, ook al staat Amazon garant.

Ik post het maar even, omdat ik zelf niet nadacht over de mogelijkheid dat de originele seller niet meer achter zijn account zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EldraziKlap
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-07-2024
JeroenExterkate schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:00:
Holy shit. De 3080 Strix OC staat ondertussen ook voor €2129 bij Alternate.nl.

Ze stellen in de FAQ gewoon te leveren op volgorde van bestelling ondanks de toegenomen inkoopprijzen. Maar dit MSI drama doet mij geloven dat er nog meer ellende gaat komen bij andere fabrikanten.
Ik denk dat er twee opties zijn.

OF de rest volgt, en alle fabrikanten gaan dit doen.

OF ze laten MSI ten onder gaan aan dit soort gedoe en blijven zelf wijzer - immers zullen ze zien wat voor effect dit heeft op de reputatie. MSI kan niet meer terug denk ik, hebben ze ook geen interesse in denk ik..

De markt is nu interessanter voor miners, het wordt bezien of er nog longterm visie bestaat in al deze bedrijven. Gamen blijven we allemaal toch wel, of we over 10 jaar nog minen (op dezelfde manier), valt te bezien. Gaan ze voor de insta-cash en laten ze de gamers (en de creatieve industrie) zitten, of voor de lange termijn?

[ Voor 7% gewijzigd door EldraziKlap op 14-04-2021 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
Ik had gisteren al zo'n voorgevoel hierover. Sterkte voor de mensen die al meerdere maanden hebben gewacht op niks.

Een zwart jaar voor de pc (gamers). :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flee_
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09-02-2024
Bijna 5 maanden geleden besteld, stond nu op de 10e plaats by Azerty voor de Gaming x Trio. Wat een slechte behandeling voor de klanten.

Geen idee wat nu te doen, eigenlijk. €2000+ betalen voor een 3080 zie ik niet echt zitten. Wachten dan maar, zeker?

[ Voor 30% gewijzigd door Flee_ op 14-04-2021 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:54
Da's trouwens een flinke bak geld die ze moeten terugbetalen aan klanten.
Is er nu ook een realistisch risico dat een van deze webshops op zijn gat gaat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZelianGuy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07 19:59
Lord_Dain schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:22:
Da's trouwens een flinke bak geld die ze moeten terugbetalen aan klanten.
Is er nu ook een realistisch risico dat een van deze webshops op zijn gat gaat?
Elke webshop met een accountant met 2 hersencellen weet dat ze genoeg liquide middelen moeten hebben om zaken zoals dit te kunnen fixen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PneumoX
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18-09-2021
Holy cow mensen. Maanden gewacht en dan dit, #boycotMSI zou ik zeggen, de leverancier kan er niet veel aan doen alhoewel ik wel de mening deel dat ze met een beter wederbod moeten komen. Hoe ze het nu doen siert ze absoluut niet maar het lijkt mij wettelijk anders doen ze het niet.

Beterschap als je in de rij stond voor deze kaart en na maanden geduld dit nieuws krijgt.

[ Voor 14% gewijzigd door PneumoX op 14-04-2021 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReRonin
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 02-02-2023
Lijkt momenteel enkel de Gaming X Trio te zijn waar ze mee stoppen, of zouden er nog andere kaarten volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klomp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-07 17:01

klomp

Zooi...

ReRonin schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:39:
Lijkt momenteel enkel de Gaming X Trio te zijn waar ze mee stoppen, of zouden er nog andere kaarten volgen?
Er zullen vast wel meer volgen naarmate de tijd verstrijkt. Er blijven bestellingen open staan welke niet voldaan worden door het tekort maar de ontwikkelingen gaan wel verder. Dus wanneer er van een bepaalde kaart een revisie uit komt zal zoiets ongetwijfeld, ook bij andere merken, wel weer voorkomen.

Als fabrikant zou het je sieren om dan gewoon te zeggen "dit is dezelfde kaart maar dan revisie 2, nothing changes, zelfde barcode". Helaas is dat wishfull thinking en zullen veel (al dan niet alle) fabrikanten de bankrekening verkiezen boven de klant, want de klant koopt toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:54
ReRonin schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:39:
Speculatie van mijn kant, maar ik denk dat de Gaming Trio ook zomaar stopgezet kan worden. Die kan dan worden vervangen door de Gaming Trio Plus.

https://videocardz.com/ne...trio-and-gaming-trio-plus

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEindbaas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 14:56
Andyk125 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:25:
[...]
Zo af en toe zie je hier op Tweakers maar ook andere sites een miner die zijn rig, met 6 of meer kaarten wil verkopen. Alleen dit aantal mag je wel maal 100 doen in landen zoals china.
Zoiets bedoel je: https://www.dumpert.nl/item/8094009_9f2d047a ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
Vind het wel opvallend dat de webshops op hetzelfde moment met bijna letterlijk dezelfde tekst komen. Als je dan de rebranding acties ziet samen met de prijzen dan stinkt deze actie als een malle.

Nu op zoek naar een andere kaart, maar Alternate en MSI staan dan wel onderaan het lijstje van potentiele nieuwe partijen. Ik weet nog dat ik in de eerste week van oktober besteld heb met de tekst "Wordt gegarandeerd geleverd in 2020!"
Na 6+ maanden zonder morren gewacht te hebben geen compensatie of aanbod, gewoon helemaal niks.

Can`t live without the mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07 19:59
siepeltjuh schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:19:
Vind het wel opvallend dat de webshops op hetzelfde moment met bijna letterlijk dezelfde tekst komen. Als je dan de rebranding acties ziet samen met de prijzen dan stinkt deze actie als een malle.

Nu op zoek naar een andere kaart, maar Alternate en MSI staan dan wel onderaan het lijstje van potentiele nieuwe partijen. Ik weet nog dat ik in de eerste week van oktober besteld heb met de tekst "Wordt gegarandeerd geleverd in 2020!"
Na 6+ maanden zonder morren gewacht te hebben geen compensatie of aanbod, gewoon helemaal niks.
Misschien omdat ze vandaag een bericht hebben gekregen vanuit MSI dat het niet meer gaat gebeuren? Meteen dan ff dat bericht doorgeven aan je klanten.

Het is super sneu voor de betrokkenen maar Alternate en Megekko en andere webshops kunnen hier weinig aan doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
ZelianGuy schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:22:
[...]

Misschien omdat ze vandaag een bericht hebben gekregen vanuit MSI dat het niet meer gaat gebeuren? Meteen dan ff dat bericht doorgeven aan je klanten.

Het is super sneu voor de betrokkenen maar Alternate en Megekko en andere webshops kunnen hier weinig aan doen.
Ze kunnen niet zelf de productie op zich nemen nee, maar ze kunnen wel degelijk wat doen in een aanbod. Van mijn part een steam bon of gereduceerde prijs voor de Z-variant of wees creatief en laat ook MSI meedoen. Maar nu doen ze helaas pindakaas, doei.

Can`t live without the mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
RobinNL schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:19:
[...]

Speculatie van mijn kant, maar ik denk dat de Gaming Trio ook zomaar stopgezet kan worden. Die kan dan worden vervangen door de Gaming Trio Plus.

https://videocardz.com/ne...trio-and-gaming-trio-plus
Dus wellicht binnenkort een bericht dat de 3080 Gaming Plus is gelanceerd. En dan een prijskaartje van 1800 euro ofzo?

Ik ben benieuwd hoe snel die uitverkocht is, of dan de grens bereikt is voor de kopers. Je ziet de MSI 3070 voor 1200 tot 1400 toch ook wel bij veel webshops te koop is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberfeyenoord
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-10-2023
Dit beloofd niet veel goeds.
En dan de berichten dat er nieuwe halfgeleider fabrieken gebouwd gaan worden die in 2023 klaar zijn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ZelianGuy schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:22:
[...]

Alternate of andere winkels kunnen er wel zeker een standpunt op nemen; namelijk MSI uit de handel halen. Lijkt mij prima deal als ze producten op zo'n wijze terugtrekken terwijl er letterlijk nog honderden mensen op zitten te wachten, wat een vuile streek.
Ben benieuwd of MSI ook nog graag monitoren, moederborden en andere HW wil verkopen..

[ Voor 4% gewijzigd door Hans1990 op 14-04-2021 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rgs19
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-11-2021
Sta je al 4 maanden in de wachtrij bij Azerty en dan krijg je opeens dit mailtje binnen:

Naar aanleiding van jouw pre-order van de MSI GeForce RTX 3080 GAMING X TRIO 10G - Videokaar moeten we je helaas mededelen dat de fabrikant heeft besloten deze niet meer te produceren. Door dit besluit, dat buiten onze macht ligt, is het voor ons onmogelijk geworden om dit product te leveren. Helaas moeten wij daarom je bestelling annuleren. Als je jouw bestelling al betaald hebt, kun je het betaalde bedrag binnen drie werkdagen terugverwachten op je rekening.

Voor vragen over de huidige leverbaarheidssituatie van o.a. de Nvidia GeForce RTX 30-serie videokaarten hebben we een FAQ opgezet, je kunt deze vinden op onze wachtrij-pagina. Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Azerty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:11
Volgens mij zijn dat niet direct RTX3080/3090 kaarten, maar ik kijk tegenwoordig nergens meer raar van op. Als je ziet dat zelfs criminelen zich nu bezig houden met het stelen van de kaarten dan zegt dit al wel genoeg.

Gelukkig komt de zomer er al bijna aan en zijn er genoeg andere bezigheden te vinden als gamen, dus ik moet mij nog maar een jaartje redden met mijn GTX970. Misschien wel langer als deze belachelijke prijzen zo hoog blijven. Maar tegen die tijd is het misschien mogelijk om een console voor een normale prijs te kopen.

Eerlijk gezegd ben ik verbaast over hoeveel mensen hier zo gek opkijken dat men na 4 maanden wachten mail krijgen dat de kaarten niet meer geleverd gaan worden. Als een fabrikant met kleine wijzigingen of aanpassingen aan het ontwerp 2 of zelfs 3 keer zo veel geld kan krijgen voor grofweg dezelfde kaart. Op dit moment ziet elke schakel dollartekens.

[ Voor 19% gewijzigd door Andyk125 op 14-04-2021 14:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wimpeeh
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-04-2022
Door de enge verhalen hier contact opgenomen met de EVGA customer service,

De 3080 xc3 black is iig nog in productie,
Geloof dat ze er 2 per jaar maken!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fgq_fUcTn6AyaWP1Nfv4H7YJaLY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gMWAg6HFVf8M3ZsuD6HdkwIn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATomBoom
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-07 22:41
rgs19 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:05:
Sta je al 4 maanden in de wachtrij bij Azerty en dan krijg je opeens dit mailtje binnen:

Naar aanleiding van jouw pre-order van de MSI GeForce RTX 3080 GAMING X TRIO 10G - Videokaar moeten we je helaas mededelen dat de fabrikant heeft besloten deze niet meer te produceren. Door dit besluit, dat buiten onze macht ligt, is het voor ons onmogelijk geworden om dit product te leveren. Helaas moeten wij daarom je bestelling annuleren. Als je jouw bestelling al betaald hebt, kun je het betaalde bedrag binnen drie werkdagen terugverwachten op je rekening.

Voor vragen over de huidige leverbaarheidssituatie van o.a. de Nvidia GeForce RTX 30-serie videokaarten hebben we een FAQ opgezet, je kunt deze vinden op onze wachtrij-pagina. Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Azerty
Sta zelf maandje in de wachtrij, maar ik heb nog niks gehoord over annulering... ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjona100
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 23:30
https://tones.be/nl/article/133194 witte prijzige strix op voorraad voor de liefhebbers

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgs19
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-11-2021
Alle GPU's zijn op dit moment prijzig. Gvd 1 kaart voor de prijs van 2. Echt belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander80
  • Laatst online: 26-09-2024
WOW, geen wonder dat er geen kaarten zijn, maar worden die munten dan niet minder waard?
of hebben die geen last van inflatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brentolinni
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:58
Alexander80 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:02:
[...]

WOW, geen wonder dat er geen kaarten zijn, maar worden die munten dan niet minder waard?
of hebben die geen last van inflatie?
Dat zijn asic miners, niet rtx kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PneumoX
  • Laatst online: 18-09-2021

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]
Customer Happiness Representative

Happiness ... hmmm, right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrank
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-06 13:17
Voor mensen die (niet-zakelijk) nog op zoek zijn naar een 3080 incl upgradeset, kijk even bij hardwareparadijs.nl. Leuke prijzen en aardig anti-scalp concept door korting te bieden als je een (zo goed als) gehele pc besteld.

(Ik las zelf helaas te laat dat het om 0% btw ging :F)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excalibur82
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-08 18:57
siepeltjuh schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:26:
[...]

Ze kunnen niet zelf de productie op zich nemen nee, maar ze kunnen wel degelijk wat doen in een aanbod. Van mijn part een steam bon of gereduceerde prijs voor de Z-variant of wees creatief en laat ook MSI meedoen. Maar nu doen ze helaas pindakaas, doei.
Heeft iemand hier al eens juridisch advies over ingewonnen? Met als inzet "wij willen graag bewijzen zien dat u geen videokaarten verkoopt aan scalpers/miners en daarmee honderden/duizenden mensen uit de wachtrij passeert en u vervolgens eenzijdig een aankoopovereenkomst annuleert". Kan gericht zijn aan alle partijen in de keten.
Iemand al een partij als 'Kassa' of 'Consumentenbond' benaderd? Tijd voor een class action rechtzaak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asthaparhim
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-09 01:33
Ziet er naar uit dat azerty een aantal 3060 heeft binnengekregen.

MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 3X 12G OC

Gister nog plek 14 ofzo, nu plek 4 van 7.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EldraziKlap
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-07-2024
Excalibur82 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 19:13:
[...]

Heeft iemand hier al eens juridisch advies over ingewonnen? Met als inzet "wij willen graag bewijzen zien dat u geen videokaarten verkoopt aan scalpers/miners en daarmee honderden/duizenden mensen uit de wachtrij passeert en u vervolgens eenzijdig een aankoopovereenkomst annuleert". Kan gericht zijn aan alle partijen in de keten.
Iemand al een partij als 'Kassa' of 'Consumentenbond' benaderd? Tijd voor een class action rechtzaak?
Vind het niet eens zo'n gek idee. Ook al is het om gedwongen openheid van zaken te geven.
Maar laat deze rechtszaak zich dan rechtstreeks richten op NVIDIA en AMD.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dustydus
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-07-2024
EldraziKlap schreef op woensdag 14 april 2021 @ 21:53:
[...]

Vind het niet eens zo'n gek idee. Ook al is het om gedwongen openheid van zaken te geven.
Maar laat deze rechtszaak zich dan rechtstreeks richten op NVIDIA en AMD.
Weinig kans frans : http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/46f.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 16:45
Kon gewoon een Asus Tuf 3090 OC kopen een tijdje geleden ( 29-12-2020 ) winkel had er 6 op vooraard en de leverancier had er nog meer liggen.

Ben der heel blij mee en er was geen wachtrij.

In de computer wereld moet je niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

En als je geen geld hebt voor een video kaart in de huidige markt dan kun je beter een andere hobby zoeken lijkt mij :)

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Czyrek
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 02-07-2021
mmxmmx schreef op donderdag 15 april 2021 @ 02:34:
Kon gewoon een Asus Tuf 3090 OC kopen een tijdje geleden ( 29-12-2020 ) winkel had er 6 op vooraard en de leverancier had er nog meer liggen.

Ben der heel blij mee en er was geen wachtrij.

In de computer wereld moet je niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

En als je geen geld hebt voor een video kaart in de huidige markt dan kun je beter een andere hobby zoeken lijkt mij :)
Ik ben het niet met je eens dat mensen voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Heel veel mensen waren prima bereid om 500-600 euro te betalen voor een 3070 of 700-850 voor een 3080. Niet bepaald een dubbeltje. Zeker niet voor een minderjarige student die graag een spelletje speelt.

Nu zijn die prijzen 3-4x over de kop gegaan. Belachelijk, als je het mij vraagt. Als dit met de Playstation of Xbox zou gebeuren, was de wereld te klein geweest (scalper praktijken daargelaten, ik heb het nu over nieuwprijs bij een retailer).

Wanneer Tesla zou zeggen "We hebben nu de opvolger van de Model 3. De Model 4. Hij is sneller, mooier en luxueuzer dan het origineel, de accu gaat 25 jaar langer mee, geeft je een range van 2000 kilometer en hij kost nu maar 20.000 euro". Vervolgens is hij overal uitverkocht, en op de plekken waar je hem wel kan bestellen kost hij er minimaal 60.000 euro. We geven de schuld aan de hoge vraag. Dat geeft mij (en met mij, vele anderen) een gevoel dat je gewoon keihard wordt genaaid.

Als je hem dan bij Tesla uiteindelijk toch hebt kunnen bestellen voor 20.000 euro, komen ze ineens na 6 maanden bij je terug: "Ja, sorry. Die leveren we niet meer. Je kan opteren voor de Model 4 SE dat is in principe dezelfde auto, maar dan moet je nog wel even 40.000 euro bijbetalen. Owja, je komt wel achter in de rij, dus mocht die er ook uit gaan, heb je pech gehad. Of je krijgt je geld terug en rijdt lekker door in je 20 jaar oude Opel".

En even een andere hobby zoeken omdat de markt compleet is ontploft? Dat is natuurlijk wel heel makkelijk gezegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GavinT96
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 01-05 10:52
Zag zojuist dat ik 10 plekken ben opgeschoven bij Azerty voor de Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB XTREME Waterforce WB

Ook zie ik veel reacties van mensen dat hun order is geannuleerd zonder alternatief etc (fingers crossed).
Kan je daar op geen enkele manier werk van maken?
We betalen een fors bedrag in de hoop dat er een kaart geleverd wordt.
Zij hebben vervolgens eerder geld wat zij kunnen gebruiken zonder dat wij een product hebben.
Geen mogelijkheid voor after-pay of alternatieve oplossingen.

Kort gezegd ben je eigenlijk investeerder waar je niks voor terug krijgt (kort door de bocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkehuus
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:27
Czyrek schreef op donderdag 15 april 2021 @ 07:46:
[...]

Ik ben het niet met je eens dat mensen voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Heel veel mensen waren prima bereid om 500-600 euro te betalen voor een 3070 of 700-850 voor een 3080. Niet bepaald een dubbeltje. Zeker niet voor een minderjarige student die graag een spelletje speelt.

Nu zijn die prijzen 3-4x over de kop gegaan. Belachelijk, als je het mij vraagt. Als dit met de Playstation of Xbox zou gebeuren, was de wereld te klein geweest (scalper praktijken daargelaten, ik heb het nu over nieuwprijs bij een retailer).

Wanneer Tesla zou zeggen "We hebben nu de opvolger van de Model 3. De Model 4. Hij is sneller, mooier en luxueuzer dan het origineel, de accu gaat 25 jaar langer mee, geeft je een range van 2000 kilometer en hij kost nu maar 20.000 euro". Vervolgens is hij overal uitverkocht, en op de plekken waar je hem wel kan bestellen kost hij er minimaal 60.000 euro. We geven de schuld aan de hoge vraag. Dat geeft mij (en met mij, vele anderen) een gevoel dat je gewoon keihard wordt genaaid.

Als je hem dan bij Tesla uiteindelijk toch hebt kunnen bestellen voor 20.000 euro, komen ze ineens na 6 maanden bij je terug: "Ja, sorry. Die leveren we niet meer. Je kan opteren voor de Model 4 SE dat is in principe dezelfde auto, maar dan moet je nog wel even 40.000 euro bijbetalen. Owja, je komt wel achter in de rij, dus mocht die er ook uit gaan, heb je pech gehad. Of je krijgt je geld terug en rijdt lekker door in je 20 jaar oude Opel".

En even een andere hobby zoeken omdat de markt compleet is ontploft? Dat is natuurlijk wel heel makkelijk gezegd...
Ben het inderdaad eens met je uitleg.

Wat ik mij afvraag is, heeft Nvidia niet een strategische misser gemaakt, die in de eerste paar maanden voor sommigen van ons goed is uitgevallen?

Ik heb mijn 3080 Aorus Master kunnen kopen voor een mooie prijs met korte wachtrij na tips op dit forum _/-\o_

Zitten daar geen analisten die kennis van de markt (behoren te) hebben?
Deze hele kwestie komt toch niet compleet uit de lucht vallen?

Of is het toch allemaal terug te wijten door de Covid19 en is daardoor een vliegwiel aangejakkerd die ervoor gezorgd heeft dat we nu in deze situatie zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger01
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-08 08:53
GeForce RTX 3080 Gaming Z Trio 10G MSI

https://www.rueducommerce...l?articleOfferId=15553921

8)7 maar wel in stock...

[ Voor 19% gewijzigd door Stinger01 op 15-04-2021 10:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:53
Nvidia en AMD eigenlijks ook mogen minstens eens in de 2/3 maanden wel een update geven betreft Productie en Yields als het zo door gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrnXdK
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-09 10:59
Czyrek schreef op donderdag 15 april 2021 @ 07:46:
[...]

Je auto-industurie vergelijking slaat de plank nogal mis in het feit dat er nog genoeg alternatieven zijn zowel op de tweede hands als nieuw markt. in de GPU markt is alles op en schaars waarbij zelfs tweedehands kaarten van 3 generaties terug in prijs aan het stijgen zijn.

En op het gehele verhaal. Overmacht door schaarste laat een hoop van dit gedrag volgens mij gewoon toe. Dus ja je staat inderdaad machteloos, en dat is kut, maar simpelweg even niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 07:47
JeroenExterkate schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:13:
Ja de boel opruien heeft dan wel zin zeker? 8)7
Dit is het internet. Als je gauw gekrenkt bent dan moet je niet op het internet komen. Je kan namelijk niet verwachten dat iedereen op het internet allemaal gelijkgestemd zijn of de exacte bewoordingen gebruiken die jou comfortabel maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenExterkate
Babes, ik ben opgegroeid op het internet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ghost616
  • Laatst online: 10-09 15:32
Voor de MSI GAMING X TRIO 10G, ik weet dat dit geen oplossing gaat geven, maar ik wou toch eens aan MSI laten horen dat we niet gelukkig zijn met hun laatste stunt. Nadat ik zag dat iemand een topic had gemaakt op het MSI forum heb ik daar gebruik van gemaakt om eens te vragen naar meer info.

Zij zeggen het volgende:
1. It was not cancelled from production. There are stock issues worldwide if you haven't noticed yet. Maybe that specific reseller won't get more of those anymore, who knows..
2. It is reseller's responsibility to offer a substitute if this model would indeed be cancelled from production, not MSI's. They all (not just MSI) do everything they can to fulfil orders.
Dus voor de personen hier die iets toe te voegen hebben aan het gesprek kan je naar volgende link gaan: MSI Forum post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 00:00
ghost616 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:45:
Voor de MSI GAMING X TRIO 10G, ik weet dat dit geen oplossing gaat geven, maar ik wou toch eens aan MSI laten horen dat we niet gelukkig zijn met hun laatste stunt. Nadat ik zag dat iemand een topic had gemaakt op het MSI forum heb ik daar gebruik van gemaakt om eens te vragen naar meer info.

Zij zeggen het volgende:

[...]

Dus voor de personen hier die iets toe te voegen hebben aan het gesprek kan je naar volgende link gaan: MSI Forum post
Vooraleer dat als gospel wordt aangenomen en zo verspreid: die nichrome lijkt me niet echt op de hoogte en statements te maken waar hij niets over weet. "Ik heb geen communicatie gezien dus productie is niet stopgezet". Dat is niet echt een geldige gedachtengang...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Czyrek
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 02-07-2021
MrnXdK schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:50:
[...]

Je auto-industurie vergelijking slaat de plank nogal mis in het feit dat er nog genoeg alternatieven zijn zowel op de tweede hands als nieuw markt. in de GPU markt is alles op en schaars waarbij zelfs tweedehands kaarten van 3 generaties terug in prijs aan het stijgen zijn.
Volgens mij heb je de vergelijking dan niet helemaal begrepen. Het gaat helemaal niet om de tweedehands markt. De meesten die hier zitten zijn op zoek naar een nieuwe kaart uit de 3000 serie van Nvidia.

Ik denk dat veel particulieren die normaal een tweedehands auto aan zouden schaffen, een nieuwe zouden overwegen als een auto met deze specificaties daadwerkelijk beschikbaar zou zijn voor deze prijs. Net als dat velen die op zoek zijn nu eerder een nieuwe 3070 zouden willen dan een tweedehands 2080Ti. Het is hypothetisch.
En op het gehele verhaal. Overmacht door schaarste laat een hoop van dit gedrag volgens mij gewoon toe. Dus ja je staat inderdaad machteloos, en dat is kut, maar simpelweg even niet anders.
Het is ook niet dat ik niet begrijp waar het door komt, het gaat er om dat het ontzettend frustrerend is voor de meesten die dit topic volgen en nog altijd wachten op een videokaart. Je zit al met een rotsituatie met de pandemie, en als je dan afleiding zoekt in de vorm van een spelletje, dan kan je niet aan een videokaart komen. Een videokaart waarvan een half jaar geleden werd beloofd dat hij 520 of 720 euro zou gaan kosten, en nu nog altijd niet te krijgen is voor die prijs.

Als je dan een kaart hebt besteld voor een acceptabele prijs, maanden geleden, en je krijgt dan een bericht van de retailer dat de fabrikant de kaart uit de handel heeft gehaald, dan is het enige wat je wilt horen van anderen "Wat een naaistreek!", niet "Zoek een andere hobby."

Maar goed, dit is het internet, en daar is empathie ver te zoeken natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ghost616
  • Laatst online: 10-09 15:32
MatthiasDS schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:03:
[...]

Vooraleer dat als gospel wordt aangenomen en zo verspreid: die nichrome lijkt me niet echt op de hoogte en statements te maken waar hij niets over weet. "Ik heb geen communicatie gezien dus productie is niet stopgezet". Dat is niet echt een geldige gedachtengang...
Mijn bedoeling is niet om gospel te verspreiden, want mogelijk is de persoon van MSI die hier antwoord ook maar gewoon een low level werknemer die alleen de basis informatie heeft.

Maar mijn hoop is dat ze op een bepaald punt genoeg klachten binnenkrijgen, dat er iemand binnen het management dit opmerkt en ze als ze nog eens zo iets uithalen tenminste 2 keer nadenken.
Maar ik besef ook dat die kans klein is natuurlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatthiasDS
ghost616 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:11:
[...]

Mijn bedoeling is niet om gospel te verspreiden, want mogelijk is de persoon van MSI die hier antwoord ook maar gewoon een low level werknemer die alleen de basis informatie heeft.

Maar mijn hoop is dat ze op een bepaald punt genoeg klachten binnenkrijgen, dat er iemand binnen het management dit opmerkt en ze als ze nog eens zo iets uithalen tenminste 2 keer nadenken.
Maar ik besef ook dat die kans klein is natuurlijk :)
Nee hoor, was zeker niet naar jou bedoeld, excuses als dit zo overkwam! Het is goed dat je de info geeft.

Het zou inderdaad mooi zijn mochten ze met iets of wat van uitleg komen en vooral dit soort stunts niet meer uithalen. Want we moeten het gewoon benoemen, dit is plat commercialisme van MSI.

Uiteindelijk zijn er (op dit ogenblik) nog genoeg vendors die wel de kaarten blijven maken en uitleveren zodat goedkopere preorders kunnen uitgeleverd worden. Heel traag, dat dan weer wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krablander
  • Laatst online: 03-03-2024
MatthiasDS schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:16:
[...]

Nee hoor, was zeker niet naar jou bedoeld, excuses als dit zo overkwam! Het is goed dat je de info geeft.

Het zou inderdaad mooi zijn mochten ze met iets of wat van uitleg komen en vooral dit soort stunts niet meer uithalen. Want we moeten het gewoon benoemen, dit is plat commercialisme van MSI.

Uiteindelijk zijn er (op dit ogenblik) nog genoeg vendors die wel de kaarten blijven maken en uitleveren zodat goedkopere preorders kunnen uitgeleverd worden. Heel traag, dat dan weer wel...
De MSI is gevestigd in Eindhoven. Bezoekje brengen kan ook of massaal protesteren voor hun pand.
Science Park Eindhoven 5706, 5692 ER Son

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffie500
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-07 08:50
Ik heb een topic geopend op het forum van MSI en krijg daar het volgende antwoord van de moderator:

1. It was not cancelled from production. There are stock issues worldwide if you haven't noticed yet. Maybe that specific reseller won't get more of those anymore, who knows..
2. It is reseller's responsibility to offer a substitute if this model would indeed be cancelled from production, not MSI's. They all (not just MSI) do everything they can to fulfil orders.

"Z" cards tend to be cherry picks with higher base clocks and OC potential, also meaning higher price. Also I do not see any comments anywhere about that "X" card being stopped from production..

https://forum-en.msi.com/...-10g.362199/#post-2055733

Klopt het verhaal van Azerty en Alternate dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffie500
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-07 08:50
Ook antwoord gekregen op mijn vraag of Azerty geen alternatief kon voorzien.
Komen ze met dit verhaal af.

Uiteraard snappen wij dat dit vervelend is en hadden wij ook graag anders gezien.

Op het moment dat wij de melding van MSI hebben gekregen zijn we gaan kijken naar de opties.
De schaarste op het gebied van videokaart chips is er voor alle merken, helaas betekent dit dat er geen enkel model voldoende beschikbaarheid is om in de vraag te voorzien.
Nvidia heeft hier gisteren ook al een statement over uitgebracht
We vinden het niet gepast om klanten te vragen om te kiezen voor een alternatief, waarbij de kans heel groot is dat er maanden overheen gaan tot die kaart binnen gaat komen.
Daarnaast zijn de inkoop en verkoopprijzen door de schaarste enorm hoog en ook daar lijkt geen verandering in te komen zolang de fabrikanten niet in de vraag kunnen voldoen.

Nogmaals onze excuses voor het ongemak.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Maffie500 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:28:
Ik heb een topic geopend op het forum van MSI en krijg daar het volgende antwoord van de moderator:

"Z" cards tend to be cherry picks with higher base clocks and OC potential, also meaning higher price. Also I do not see any comments anywhere about that "X" card being stopped from production..

Wow, dit soort statements zijn dan wel de handdoek in de ring gooien en de hele boel overlaten aan wat men 'marktwerking' noemt. (ik noem het eerder asociaal, borderline crimineel maar goed). Dat wordt een compleet wilde-westen als het dat nu al niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrnXdK
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-09 10:59
Czyrek schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:05:
[...]

Volgens mij heb je de vergelijking dan niet helemaal begrepen. Het gaat helemaal niet om de tweedehands markt. De meesten die hier zitten zijn op zoek naar een nieuwe kaart uit de 3000 serie van Nvidia.

Ik denk dat veel particulieren die normaal een tweedehands auto aan zouden schaffen, een nieuwe zouden overwegen als een auto met deze specificaties daadwerkelijk beschikbaar zou zijn voor deze prijs. Net als dat velen die op zoek zijn nu eerder een nieuwe 3070 zouden willen dan een tweedehands 2080Ti. Het is hypothetisch.

[...]

Het is ook niet dat ik niet begrijp waar het door komt, het gaat er om dat het ontzettend frustrerend is voor de meesten die dit topic volgen en nog altijd wachten op een videokaart. Je zit al met een rotsituatie met de pandemie, en als je dan afleiding zoekt in de vorm van een spelletje, dan kan je niet aan een videokaart komen. Een videokaart waarvan een half jaar geleden werd beloofd dat hij 520 of 720 euro zou gaan kosten, en nu nog altijd niet te krijgen is voor die prijs.

Als je dan een kaart hebt besteld voor een acceptabele prijs, maanden geleden, en je krijgt dan een bericht van de retailer dat de fabrikant de kaart uit de handel heeft gehaald, dan is het enige wat je wilt horen van anderen "Wat een naaistreek!", niet "Zoek een andere hobby."

Maar goed, dit is het internet, en daar is empathie ver te zoeken natuurlijk.
Als je maar een soort geluid wilt horen moet je misschien niet op een openbaar forum komen klagen maar een gesloten facebook groep starten. Ik heb genoeg empathie voor de benadeelde personen, zoals ik al aangaf "je staat machteloos en dat voelt kut". Ik geef slechts mijn commentaar op sommige aspecten van de reacties die wat mijn inziens niet kloppen of overdreven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
Maffie500 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:28:

Wat ik hierboven al zei:
MatthiasDS schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:03:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popjukebox
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-01-2023
Nog niet te snel beslissen en toch eerst even klacht indienen via Testaankoop. Daarna nog niet tevreden; dan kan je gratis gebruik maken van hun juridisch team.

Hoe meer mensen klacht indienen, hoe beter. Ze werken daar bij Test aankoop ook met prioriteiten; dus als er maar enkele klachten zijn; dan krijgt het niet echt prioriteit.

Ik heb gisteren eigenlijk al meteen klacht ingediend.

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celestral
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-05-2021
Popjukebox schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:29:
Nog niet te snel beslissen en toch eerst even klacht indienen via Testaankoop. Daarna nog niet tevreden; dan kan je gratis gebruik maken van hun juridisch team.

Hoe meer mensen klacht indienen, hoe beter. Ze werken daar bij Test aankoop ook met prioriteiten; dus als er maar enkele klachten zijn; dan krijgt het niet echt prioriteit.

Ik heb gisteren eigenlijk al meteen klacht ingediend.

[...]
Heeft het zin om daar een klacht in te dienen als je in Nederland zit en bij een Nederlandse webshop hebt besteld? Niet per se voor mijzelf, maar voor de andere mensen die in België al een klacht aan het indienen zijn. Strength in numbers enzo (hoewel ik ook gedupeerd ben, alleen kan ik zelf denk ik beter bij een Nederlands team terecht denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popjukebox
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-01-2023
Je dient best klacht in in het land van de winkel. Consumentenorganisaties werken meestal niet over de grenzen heen omdat hun juristen niet alle wetgevingen van alle landen machtig zijn.

Wie als Belg in een nederlandse webshop heeft gekocht, of omgekeerd, kan terecht bij EEC-net.

Dit is een organisatie in het leven geroepen door de EU om te bemiddelen bij cross-border consumentenverschillen. Je krijgt daar ook altijd "legal support".

Voor Nederland: https://www.eccnederland.nl/
Voor België: https://www.eccbelgium.be/

De diensten zijn steeds gratis.
Celestral schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:35:
[...]

Heeft het zin om daar een klacht in te dienen als je in Nederland zit en bij een Nederlandse webshop hebt besteld? Niet per se voor mijzelf, maar voor de andere mensen die in België al een klacht aan het indienen zijn. Strength in numbers enzo (hoewel ik ook gedupeerd ben, alleen kan ik zelf denk ik beter bij een Nederlands team terecht denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmetie
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik laat even weten dat ik bij Alternate NL van 29, één dag op 28ste heb gestaan en nu op 26ste bij de INNO3D GeForce RTX 3060 Ti TWIN X2 OC. Is er dan toch een drop geweest of gewoon mensen geannuleerd? Zou anders de eerste drop in meer dan 2 maanden geweest zijn :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerWilco2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-08 12:40
Arboris schreef op donderdag 8 april 2021 @ 11:56:
ASUS TUF Gaming RTX 3080 10G GAMING
Besteld op 20 september 2020 bij Alternate NL

...

06-04-2021 plek 104
08-04-2021 plek 102

Waarschijnlijk weer wat annuleringen.
Interessant, ik ben tussen 6 april en vandaag van 511 naar 510 gegaan. Jij bent dus mogelijk meer opgeschoven dan ik afhankelijk van op er op 6 april zelf mogelijk een verschuiving geweest is.
Het kan dus ook een levering van 1-2 kaarten geweest zijn. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:07
pimmetie schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:27:
Ik laat even weten dat ik bij Alternate NL van 29, één dag op 28ste heb gestaan en nu op 26ste bij de INNO3D GeForce RTX 3060 Ti TWIN X2 OC. Is er dan toch een drop geweest of gewoon mensen geannuleerd? Zou anders de eerste drop in meer dan 2 maanden geweest zijn :x
Bij Azerty sta ik nog steeds 11 van de 37. Zou leuk zijn als die kaart een keertje geleverd gaat worden :'(

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Pagina: 1 ... 502 ... 629 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
Beschikbaarheid is te vinden in https://docs.google.com/s...2_DWk4/edit#gid=712726851 (niet meer up-to-date)

reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord