Ja, ik heb die op 23 december besteld bij Azerty en half januari geleverd gekregen.. Was destijds een wachtrij van 17 bij hun..DLSS schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:29:
Ik heb vandaag weer even ingelogd bij Alternate voor mijn 'bimonthly teleurstellingkje'.. (Niet dat Alternate er iets aan kan doen)
Helaas blijkt dat ik wederom geen enkele plaats ben opgeschoven voor de MSI RTX 3080 Ventus 3X 10G OC
9 apr 47
22 mrt 47
7 mrt 47
25 feb 47
3 feb 53
30 jan 53
11 jan 53
30 dec 53
9 dec 69
30 nov 70
2 nov 95
31 okt 95
1 okt 154
22 sep 183
17 sep besteldatum
Ik begin me inmiddels toch wel echt zorgen te maken of dit model überhaupt nog geproduceerd/geleverd gaat worden.
Zijn er toevallig mensen op dit forum die deze kaart de afgelopen maanden geleverd hebben gekregen?
Of mensen die misschien weten of het ding in elk geval geleverd wordt in het buitenland?
Bestaat er ook een goede discard group of een telegram kanaal die de voorraad van RTX kaarten op saturn.de en mediamarkt.de volgt?
Goed bezig!!!! Beter dat je mined ipv dom spelletjes speelt en niks verdient!timetje100 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:31:
[Afbeelding]
3090 eindelijk binnen gekomen, nu lekker aan het minen zetten
Briljant!timetje100 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:31:
[Afbeelding]

Is dat een riser? Of wat zie ik precies?
Meer foto's graag!
Poaaah dat ziet er wel interessant uit. Hoe lang heb je moeten wachten ongeveer? De levertijden lijken weer een beetje bij te trekken.timetje100 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:31:
[Afbeelding]
Man, man, man.
Ik wacht al sinds september op eagle oc 3080 bij Alternate.
Het is gewoon lastig niet argwanend te worden. Mijn angst is dat ze gewoon geen orders bij gigabyte open hebben staan en wachten tot de inkoop prijzen aantrekkelijker worden.
Echt naar ook om dan een gaming oc die bij launch 5 tientjes duurder was bij megekko te zien staan op volgende dag binnen voor 2200 ofzo. Nogal buiten mijn budget. Wat een markt zeg.
Geduldig wachten dan maar. Kijken of we het jaartje rond kunnen maken. Dat zou echt genant zijn.
Het is gewoon lastig niet argwanend te worden. Mijn angst is dat ze gewoon geen orders bij gigabyte open hebben staan en wachten tot de inkoop prijzen aantrekkelijker worden.
Echt naar ook om dan een gaming oc die bij launch 5 tientjes duurder was bij megekko te zien staan op volgende dag binnen voor 2200 ofzo. Nogal buiten mijn budget. Wat een markt zeg.
Geduldig wachten dan maar. Kijken of we het jaartje rond kunnen maken. Dat zou echt genant zijn.
De levertijden worden volgens mij idd iets beter. Nu de prijzen nogBoost9898 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:46:
[...]
Poaaah dat ziet er wel interessant uit. Hoe lang heb je moeten wachten ongeveer? De levertijden lijken weer een beetje bij te trekken.
https://cryptomining-blog.com/tag/pci-e-usb-riser/Postman schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:33:
[...]
Briljant!![]()
Is dat een riser? Of wat zie ik precies?
Meer foto's graag!
Zou ik ook wel willen weten. Maar eerlijk gezegd dat ik dat ze nooit en te nimmer iets hebben voor die prijzen...mmhs schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 20:56:
Bestaat er ook een goede discard group of een telegram kanaal die de voorraad van RTX kaarten op saturn.de en mediamarkt.de volgt?
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Oh zeker wel, vriend van me heeft gisteren nog een 3080TUF weten te bemachtigen op mediamarkt.de voor 1200,-psy schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:36:
[...]
Zou ik ook wel willen weten. Maar eerlijk gezegd dat ik dat ze nooit en te nimmer iets hebben voor die prijzen...
Ik volg de topic nu al een tijdje sinds dat ik bij Alternate NL ook in de wachtrij stond voor de Inno3d 3070 X3.
Ik stond sinds 5 maart op de wachtrij en begon op plek nr 10. Anderhalve maand verder en ik was (helaas) maar 2 plekjes gedaald naar nr 8. (waarschijnlijk door annuleringen, maar dat ter zijde)
Eergister kreeg ik een mailtje van een van de medewerkers van klantenservice dat ze de X3 voorlopig nog niet verwachten. Wel hebben ze aan mij de X4 aangeboden aangezien deze blijkbaar met een redelijk groot aantal vrijdag is binnengekomen (hoeveel is me niet verteld).:strip_exif()/f/image/DsktDq2oqnQ6a7IQzvBqowRz.jpg?f=fotoalbum_large)
Kortom, als je in de wachtrij staat voor een Inno3d X3 3070 bij Alternate NL kun je misschien nog proberen deze om te zetten naar een X4, het heeft voor mij gewerkt en kan nu m'n eerste build afmaken!:strip_exif()/f/image/UjayzPlDdH3QmEBcoQudFLHQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor iedereen die nog steeds geduldig moet wachten, succes en hou de goede moed erin!
Ik stond sinds 5 maart op de wachtrij en begon op plek nr 10. Anderhalve maand verder en ik was (helaas) maar 2 plekjes gedaald naar nr 8. (waarschijnlijk door annuleringen, maar dat ter zijde)
Eergister kreeg ik een mailtje van een van de medewerkers van klantenservice dat ze de X3 voorlopig nog niet verwachten. Wel hebben ze aan mij de X4 aangeboden aangezien deze blijkbaar met een redelijk groot aantal vrijdag is binnengekomen (hoeveel is me niet verteld).
:strip_exif()/f/image/DsktDq2oqnQ6a7IQzvBqowRz.jpg?f=fotoalbum_large)
Kortom, als je in de wachtrij staat voor een Inno3d X3 3070 bij Alternate NL kun je misschien nog proberen deze om te zetten naar een X4, het heeft voor mij gewerkt en kan nu m'n eerste build afmaken!
:strip_exif()/f/image/UjayzPlDdH3QmEBcoQudFLHQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor iedereen die nog steeds geduldig moet wachten, succes en hou de goede moed erin!
Nette service van Alternate, dat bedrijf begint mij steeds meer te verbazen (in een positieve zin).Kloekeloer schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 15:47:
Ik volg de topic nu al een tijdje sinds dat ik bij Alternate NL ook in de wachtrij stond voor de Inno3d 3070 X3.
Eergister kreeg ik een mailtje van een van de medewerkers van klantenservice dat ze de X3 voorlopig nog niet verwachten. Wel hebben ze aan mij de X4 aangeboden aangezien deze blijkbaar met een redelijk groot aantal vrijdag is binnengekomen (hoeveel is me niet verteld).[Afbeelding]
Kortom, als je in de wachtrij staat voor een Inno3d X3 3070 bij Alternate NL kun je misschien nog proberen deze om te zetten naar een X4, het heeft voor mij gewerkt en kan nu m'n eerste build afmaken! [Afbeelding]
Lang niet geweest hier, maar treurig te zien dat de situatie eigenlijk alleen maar erger is geworden en er letterlijk helemaal geen verbetering is. Ik sta ondertussen 15e voor deze kaart. Toen ik bestelde (dag van release) was de levertijd 3 werkdagen.. Wel voor 719 euro, dat wel. Ben benieuwd of msi de kaarten überhaupt nog gaat maken of gewoon alleen suprims gaat leveren en andere nieuw bedachte modellen en revisies.DLSS schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:29:
Ik heb vandaag weer even ingelogd bij Alternate voor mijn 'bimonthly teleurstellingkje'.. (Niet dat Alternate er iets aan kan doen)
Helaas blijkt dat ik wederom geen enkele plaats ben opgeschoven voor de MSI RTX 3080 Ventus 3X 10G OC
9 apr 47
22 mrt 47
7 mrt 47
25 feb 47
3 feb 53
30 jan 53
11 jan 53
30 dec 53
9 dec 69
30 nov 70
2 nov 95
31 okt 95
1 okt 154
22 sep 183
17 sep besteldatum
Ik begin me inmiddels toch wel echt zorgen te maken of dit model überhaupt nog geproduceerd/geleverd gaat worden.
Zijn er toevallig mensen op dit forum die deze kaart de afgelopen maanden geleverd hebben gekregen?
Of mensen die misschien weten of het ding in elk geval geleverd wordt in het buitenland?
Het sentiment dat ik deel met steeds meer mensen hier is dat er nog wel kaarten gemaakt worden door MSI en andere fabrikanten, maar dat webwinkels ze domweg niet meer bestellen omdat de huidige inkoop hoger is dan de pre-order die nog openstaat.Okasha schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 17:59:
[...]
Lang niet geweest hier, maar treurig te zien dat de situatie eigenlijk alleen maar erger is geworden en er letterlijk helemaal geen verbetering is. Ik sta ondertussen 15e voor deze kaart. Toen ik bestelde (dag van release) was de levertijd 3 werkdagen.. Wel voor 719 euro, dat wel. Ben benieuwd of msi de kaarten überhaupt nog gaat maken of gewoon alleen suprims gaat leveren en andere nieuw bedachte modellen en revisies.
De Gaming x Trio wordt ook nog behoorlijk uitgeleverd, maar buiten dat model en de Suprim lijkt er inderdaad maar weinig van MSI te komen.Okasha schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 17:59:
[...]
Ben benieuwd of msi de kaarten überhaupt nog gaat maken of gewoon alleen suprims gaat leveren en andere nieuw bedachte modellen en revisies.
Ik denk dat de fabrikanten er net zo hard aan mee doen.Postman schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 18:06:
[...]
Het sentiment dat ik deel met steeds meer mensen hier is dat er nog wel kaarten gemaakt worden door MSI en andere fabrikanten, maar dat webwinkels ze domweg niet meer bestellen omdat de huidige inkoop hoger is dan de pre-order die nog openstaat.
Waarom zou je een skeere 3080 Eagle non-OC maken als je met een iets grotere koeler en witte fan bladen dezelfde kaart voor 200 euro extra weg kan zetten....
* citruspers wacht al sinds November op een 3080 Eagle non-OC....
Ik had een Asus Strix OC (overclocked ) RTX 3070 voor 899 euro gekocht 3 weken geleden. Yep, erg veel geluk gehad voor die prijs... Echter ... ik speel bijna alleen games in Virtual Realty. Skyrim, Fallout 4VR, etc. de 8 gigabyte was ik al snel overheen met mods.... Toen heb ik mijn geluk gewaagt bij de AMD shop (de bekende drop op Donderdag). Met een beetje hulp van wat scalper websites (PS: ik ben gamer), een RX6800 kunnen scoren.
De 900 euro RTX 3070 vergeleken met de 600 euro RX6800.
No raytracing in VR games... FPS/layency vergelijkbaar.
enigste verschil merkte ik bij No Mans Sky. de RX6800 had 50% reprojection, en de RTX 3070 had maar 19% reprojection.
Ook een verschil wat ik zag, met de 16 gig van de RX6800 kon ik lekker los gaan met mods voor Skyrim en Fallout 4 VR... 11-12 gig no problemo,. RTX 3070 wel problemo.....
Ik heb de RTX 3070 terug gestuurd....
PS: ik heb dit ook bij [ZT][AMD Radeon RX6000 series] Levertijden & Prijzen (wat volgens mij niet de goede topic is maar evengoed, aangezin ik dus een RTX 3070 had en een RX6800)
enigste verschil merkte ik bij No Mans Sky. de RX6800 had 50% reprojection, en de RTX 3070 had maar 19% reprojection.
Ook een verschil wat ik zag, met de 16 gig van de RX6800 kon ik lekker los gaan met mods voor Skyrim en Fallout 4 VR... 11-12 gig no problemo,. RTX 3070 wel problemo.....
PS: ik heb dit ook bij [ZT][AMD Radeon RX6000 series] Levertijden & Prijzen (wat volgens mij niet de goede topic is maar evengoed, aangezin ik dus een RTX 3070 had en een RX6800)
Waarom heb je niet een medetweaker er blij mee gemaakt?WinterMute2025 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 18:40:
Ik had een Asus Strix OC (overclocked ) RTX 3070 voor 899 euro gekocht 3 weken geleden. Yep, erg veel geluk gehad voor die prijs... Echter ... ik speel bijna alleen games in Virtual Realty. Skyrim, Fallout 4VR, etc. de 8 gigabyte was ik al snel overheen met mods.... Toen heb ik mijn geluk gewaagt bij de AMD shop (de bekende drop op Donderdag). Met een beetje hulp van wat scalper websites (PS: ik ben gamer), een RX6800 kunnen scoren.
Niet iedereen wil iets verkopen. Uiteindelijk komt die GPU toch weer bij iemand terecht. Kan me dus de redenering wel goed voorstellen.Technofreakz schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 18:46:
[...]
Waarom heb je niet een medetweaker er blij mee gemaakt?
Asus ROG strix RTX3080 op releasedag (17 september) besteld bij alternate, toen op plek 50 ofzo in de wachtrij, nu 7 maanden later nog steeds op plek 25, soms weken zonder een plek op te schuiven, wordt een beetje argwanend. Ook bij vragen over levertijden steeds dezelfde reactie "we weten niet wanneer nieuwe kaarten geleverd gaan worden"
Precies waarom ik argwaan heb. Ik heb dezelfde kaart ruim 3 maanden eerder besteld, weliswaar via alternate nl, maar sta 25e in de wachtrij. Vind t vreemd dat mensen die later besteld hebben op een lagere plek in de wachtrij staanNvidia130488 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:03:
Ik wacht nu al sinds 5 oktober op de rog strix 3080 (non oc) van bij alternate.be
Sinds iets voor kerst 17de in de queue en tot op heden nog op dezelfde plaats..
Ik vraag me echt af of ik die kaart ooit nog ga krijgen , ik heb er op 5 oktober 913€ voor betaald inclusief verzending.
als je die woekerprijzen ziet van 2000+ voor de 3080's op dit moment , zouden ze me dan kunnen doen bijbetalen of hoe zit dat?
Denk dat het normaal is dat alternate.Bemike96elings schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 22:46:
[...]
Precies waarom ik argwaan heb. Ik heb dezelfde kaart ruim 3 maanden eerder besteld, weliswaar via alternate nl, maar sta 25e in de wachtrij. Vind t vreemd dat mensen die later besteld hebben op een lagere plek in de wachtrij staan
Zijn eigen wachtrij heeft? Weet niet zeker maar lijkt me logisch..
Kom hier en daar nu wat geruchten tegen dat leverbaarheid straks zal verbeteren.
Snap dat het de verwachting is, maar tegelijk denk ik eerst zien dan geloven.
Wellicht dat de leverbaarheid verbetert, maar ik zie nog geen aanleiding waarom de prijzen zouden verbeteren. De mining-hype blijft onverminderd doorgaan en waar bij de eerste hype de angst er nog wat snel insloeg als de koers zakte, lijken nu mensen juist massaal crypto in te slaan als de koersen aan het dalen zijn.Psyonara schreef op zondag 11 april 2021 @ 12:30:
Kom hier en daar nu wat geruchten tegen dat leverbaarheid straks zal verbeteren.
Je zit nu in een markt waarin een 3080 die 2000 euro kost, binnen ongeveer een jaar is terugverdiend; en dat is met Nederlandse energieprijzen. En dan is de restwaarde van de videokaart nog buiten beschouwing gelaten.
Je kunt daar met geen enkele voorraadhoeveelheid tegenop boksen, alleen door de prijs zodanig hoog te maken, dat de ROI (Return Of Investment) van een videokaart voor een miner te lang duurt/risicovol wordt.
Ach, heb zelf besteld op oorspronkelijke MSRP, of ik ga minen weet ik nog niet. Mogelijk wel zo verstandig. Maar kan ook nog wel een paar maand duren voor ik mijn kaart heb.Aristodeimos schreef op zondag 11 april 2021 @ 13:18:
[...]
Wellicht dat de leverbaarheid verbetert, maar ik zie nog geen aanleiding waarom de prijzen zouden verbeteren. De mining-hype blijft onverminderd doorgaan en waar bij de eerste hype de angst er nog wat snel insloeg als de koers zakte, lijken nu mensen juist massaal crypto in te slaan als de koersen aan het dalen zijn.
Je zit nu in een markt waarin een 3080 die 2000 euro kost, binnen ongeveer een jaar is terugverdiend; en dat is met Nederlandse energieprijzen. En dan is de restwaarde van de videokaart nog buiten beschouwing gelaten.
Je kunt daar met geen enkele voorraadhoeveelheid tegenop boksen, alleen door de prijs zodanig hoog te maken, dat de ROI (Return Of Investment) van een videokaart voor een miner te lang duurt/risicovol wordt.
Hangt dus ook vanaf hoe de markt dan is tegen die tijd.
Ziet er naar uit dat Coolblue de prijzen aan het opschroeven is gegaan.
Body mods don't determine skill
Zeg het maar als ze een msi 3080 gaming hebbenDracyn schreef op zondag 11 april 2021 @ 17:20:
Ziet er naar uit dat Coolblue de prijzen aan het opschroeven is gegaan.
Bij deze is m'n build helemaal compleet, na de 3080 gisteren ontvangen te hebben.

Dat is meteen ook het einde van m'n aanwezigheid in deze thread. Succes aan iedereen die nog op zoek is of wachtende is!

Dat is meteen ook het einde van m'n aanwezigheid in deze thread. Succes aan iedereen die nog op zoek is of wachtende is!
Idem wachtend op een EAGLE OC 3080 bij Megekko..jipfransen schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 23:47:
Man, man, man.
Heeft iemand toevallig nog niet geprobeerd om in te ruilen met een GAMING 3080 OC?
Dan zijn ze ten minste van die EAGLE wachtrij af
Ik zou nog gerust die 50€ (verschil van bij launch) willen bijbetalen

Weer een opzegging geweest vermoed ik.
Plekje gezakt weer en zie geen leveringen.
Asus ROG Strix GeForce RTX 3080
Jouw positie 42/181
Plekje gezakt weer en zie geen leveringen.
Asus ROG Strix GeForce RTX 3080
Jouw positie 42/181
Probeer het zou ik zeggen en laat het hier even weten hoe succesvol het is.Jef Patat schreef op zondag 11 april 2021 @ 23:43:
[...]
Idem wachtend op een EAGLE OC 3080 bij Megekko..
Heeft iemand toevallig nog niet geprobeerd om in te ruilen met een GAMING 3080 OC?
Dan zijn ze ten minste van die EAGLE wachtrij af![]()
Ik heb exact dat gevraagd bij Alternate. Wilde ze niet aan. Verhaal was ook iets over dat inkoop voor hun nu ook duurder was. Denk dat er meer pijn nodig is voor ze alternatieven bieden. Al hoewel ik hier iemand anders zag posten dat er wel alternatief geboden is.Jef Patat schreef op zondag 11 april 2021 @ 23:43:
[...]
Idem wachtend op een EAGLE OC 3080 bij Megekko..
Dan zijn ze ten minste van die EAGLE wachtrij af![]()
Maar de gaming oc is ook al in geen maanden bij alternate.nl binnengekomen. Terwijl megekko ze op stock heeft. That just about says it all.
Yup, ik denk dat Alternate etc nu wachten voor ze de kaart kunnen inkopen voor een prijs dat ze nog winst maken via de oude msrp prijs.jipfransen schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:05:
[...]
Ik heb exact dat gevraagd bij Alternate. Wilde ze niet aan. Verhaal was ook iets over dat inkoop voor hun nu ook duurder was. Denk dat er meer pijn nodig is voor ze alternatieven bieden. Al hoewel ik hier iemand anders zag posten dat er wel alternatief geboden is.
Maar de gaming oc is ook al in geen maanden bij alternate.nl binnengekomen. Terwijl megekko ze op stock heeft. That just about says it all.
Ofwel, heb je een 3080 kaart gekocht voor 800-900 euro dan kan je nog wel “even” wachten.
Weer Informatique gebeld. Ik ben van 3 naar 2 gegaan voor de MSI RTX 3080 Suprim X. Er is er 1 binnen gekomen eerder deze maand.
De aardige medewerker die ik aan de telefoon had kon mij helaas geen andere informatie bieden. Maar ik ben in ieder geval wel blij om te horen dat ze wel soms een Suprim binnen krijgen... wel met een dramatisch tempo.

♡ Ryzen 5 5600x | MSI RTX 3080 Suprim X | 32GB @ 3200mhz ♡
Megekko:
Helaas nog steeds geen 3070 eagle non OCOp 12-4-2021 hebben wij de volgende videokaarten geleverd gekregen:
• Gigabyte GeForce RTX 3060 EAGLE OC 12G
• Gigabyte GeForce RTX 3060 GAMING OC 12G
• Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti GAMING OC PRO 8G
• Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS X 10G
• Gigabyte GeForce RTX 3090 AORUS X 24G
• Gigabyte GeForce RTX 3090 GAMING OC 24G
• Gigabyte GeForce RTX 3060 AORUS ELITE 12G
• Gigabyte GeForce RTX 3070 AORUS MASTER 8G
• Gigabyte GeForce RTX 3070 GAMING OC 8G
• Gigabyte GeForce RTX 3090 AORUS M 24G
• Gigabyte GeForce RTX 3060 GAMING OC 12G
• Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS XTREME WATERFORCE 10G
• Gigabyte GeForce RTX 3090 AORUS XTREME WATERFORCE 24G
Kan iemand mij deze gedachtengang uitleggen?MetalSonic schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:30:
[...]
Yup, ik denk dat Alternate etc nu wachten voor ze de kaart kunnen inkopen voor een prijs dat ze nog winst maken via de oude msrp prijs.
Ofwel, heb je een 3080 kaart gekocht voor 800-900 euro dan kan je nog wel “even” wachten.
Het lijkt mij toch dat wanneer Alternate deze kaarten aanbood voor zeg 800-900 euro, en ze hebben aan het eind van de week 300 bestellingen binnen, dan bestellen ze toch 300 kaarten tegen de inkoopprijs die op dat moment geldt? Dat zou dan de inkoopprijs zijn waarmee ze dus winst kunnen maken met een verkoopprijs van 800-900 euro. Dus zeg een euro of 650-750.
Dat ze dan deelleveringen krijgen, van 5 of 6 kaarten per keer staat hier volgens mij toch los van? Ze bestellen toch niet 5 kaarten als je 300 open bestellingen hebt?
Ik geloof nooit dat ze nu nog kaarten moeten bestellen die tegen een "te lage" prijs zijn verkocht. Lijkt me alleen dat dat gebeurd wanneer je van leverancier wisselt. In dat geval kan je met de "nieuwe prijzen", zorgen dat je bij de nieuwe leverancier uiteindelijk je oude backlog wegwerkt. Maar zelfs dan zouden ze de bestelling van 300 "goedkope" kaarten uiteindelijk een keer binnen moeten krijgen.
Maar goed. Misschien begrijp ik het verkeerd.
Valt mij ook op dat elke 3060ti die van Gigabyte geleverd wordt elke keer de Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti GAMING OC PRO 8G en nooit de Vision is. Iemand toevallig een idee waarom? (ik sta uiteraard voor de vision in de wacht).Rgamer145 schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:07:
Megekko:
[...]
Helaas nog steeds geen 3070 eagle non OC
Echt balen dat hij er steeds niet bij zit. Ik heb deze kaart op launch day besteld en sta nu op plek 66 in de wachtrij. Er zit dit hele jaar al niet echt vooruitgang in de rij. Waar sta jij op dit moment?Rgamer145 schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:07:
Megekko:
[...]
het laatste dat ik weet, is dat ik bij cdromdland op plek 10 sta voor die kaart.Moduo schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:46:
[...]
Echt balen dat hij er steeds niet bij zit. Ik heb deze kaart op launch day besteld en sta nu op plek 66 in de wachtrij. Er zit dit hele jaar al niet echt vooruitgang in de rij. Waar sta jij op dit moment?
En volgens horen zeggen is het magazijn van cdromdland en megekko gedeeld. Dus ik hoop gewoon als megekko ze krijgt cdromdland ook wel krijgt.
Maar het blijft vervelend, ook omdat de OC versie gewoon op voorraad is

Dit is anders de eerste keer sinds januari dat de 3060 Ti GAMING OC PRO 8G geleverd wordt. Ik sta op nummer 9 dus ben benieuwd hoeveel ze er binnen hebben gekregen!Jellowx schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:36:
Valt mij ook op dat elke 3060ti die van Gigabyte geleverd wordt elke keer de Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti GAMING OC PRO 8G en nooit de Vision is. Iemand toevallig een idee waarom? (ik sta uiteraard voor de vision in de wacht).
Oh meen je, ik dacht deze al vaker voorbij hebben te zien komen. Bij Azerty hebben ze in ieder geval ook op 1-4 een aantal ervan ontvangen, maar geen vision (ook al niet sinds januari). Maar mogelijk zitten die dan binnenkort ook weer in een batch...Aistina schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:59:
[...]
Dit is anders de eerste keer sinds januari dat de 3060 Ti GAMING OC PRO 8G geleverd wordt. Ik sta op nummer 9 dus ben benieuwd hoeveel ze er binnen hebben gekregen!
Daar stoor ik me ook wel een beetje aanRgamer145 schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:54:
[...]
het laatste dat ik weet, is dat ik bij cdromdland op plek 10 sta voor die kaart.
En volgens horen zeggen is het magazijn van cdromdland en megekko gedeeld. Dus ik hoop gewoon als megekko ze krijgt cdromdland ook wel krijgt.
Maar het blijft vervelend, ook omdat de OC versie gewoon op voorraad is
Anyway, we moeten nog even volhouden. Stay strong.
Dat ligt maar net aan de afspraken met de leverancier. Als die een leveringsvoorbehoud maakt ligt het risico bij Alternate. Het is niet voor niets dat sommige webshops (zoals Informatique) zelf ook een leveringsvoorbehoud maken m.b.t. verkrijgbaarheid en marktprijs.Czyrek schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:08:
[...]
Kan iemand mij deze gedachtengang uitleggen?
Het lijkt mij toch dat wanneer Alternate deze kaarten aanbood voor zeg 800-900 euro, en ze hebben aan het eind van de week 300 bestellingen binnen, dan bestellen ze toch 300 kaarten tegen de inkoopprijs die op dat moment geldt? Dat zou dan de inkoopprijs zijn waarmee ze dus winst kunnen maken met een verkoopprijs van 800-900 euro. Dus zeg een euro of 650-750.
Dat ze dan deelleveringen krijgen, van 5 of 6 kaarten per keer staat hier volgens mij toch los van? Ze bestellen toch niet 5 kaarten als je 300 open bestellingen hebt?
Ik geloof nooit dat ze nu nog kaarten moeten bestellen die tegen een "te lage" prijs zijn verkocht. Lijkt me alleen dat dat gebeurd wanneer je van leverancier wisselt. In dat geval kan je met de "nieuwe prijzen", zorgen dat je bij de nieuwe leverancier uiteindelijk je oude backlog wegwerkt. Maar zelfs dan zouden ze de bestelling van 300 "goedkope" kaarten uiteindelijk een keer binnen moeten krijgen.
Hoe kun je de positie in de wachtrij bij Alternate controleren?
Al eens geprobeerd de rode kader hieronder te lezen?turkeyhakan schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:44:
Daar staat het namelijk
[ Voor 5% gewijzigd door maikie61 op 12-04-2021 11:47 ]
RTX 50xx FE tracker: https://t.me/bscfoundersedition
Door het grote rode blok onderaan de pagina te lezen.turkeyhakan schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:44:
En dan op Link naar de Alternate.nl wachtrij te klikken.
Megekko heeft vandaag zo te zien, wederom, het een en ander van Asus binnen gekregen:
Op 12-4-2021 hebben wij een zeer kleine levering van de volgende videokaarten geleverd gekregen:
• Asus Geforce RTX 3090 ROG-STRIX-RTX3090-O24G-GAMING
• Asus Geforce RTX 3080 ROG-STRIX-RTX3080-O10G-GAMING
• Asus Geforce RTX 3080 TUF-RTX3080-O10G-GAMING
• Asus Geforce RTX 3090 TUF-RTX3090-24G-GAMING
• Asus Geforce RTX 3090 TUF-RTX3090-O24G-GAMING
• Asus Geforce RTX 3070 TUF-RTX3070-8G-GAMING
• Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF-RTX3060TI-O8G-GAMING
Bij Azerty en Alternate blijft het alsnog angstvallig stil wat de levering van Asus kaarten betreft.
Op 12-4-2021 hebben wij een zeer kleine levering van de volgende videokaarten geleverd gekregen:
Bij Azerty en Alternate blijft het alsnog angstvallig stil wat de levering van Asus kaarten betreft.
Bij SiComputers nog minder denk ik..klomp schreef op maandag 12 april 2021 @ 13:02:
Megekko heeft vandaag zo te zien, wederom, het een en ander van Asus binnen gekregen:
Nou, plek 3 op de Asus Geforce RTX 3090 ROG-STRIX-RTX3090-O24G-GAMING, ben benieuwd of het dan eindelijk zover is deze week.klomp schreef op maandag 12 april 2021 @ 13:02:
Zakelijk gezien gelden er natuurlijk andere wetten als voor het consumentenrecht. Als alternate daadwerkelijk 500 kaarten voor prijs X besteld, en gigabyte zegt 3 maanden later : 'We hebben ze voor je, maar ze kosten nu prijs Y" dan kan dat gewoon als dat in de contracten is opgenomen destijds. Netjes? Nee.... Is het onmogelijk? Ook niet.Czyrek schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:08:
[...]
Ik weet dat shops in het begin flink marge maakten op de kaarten bij hun initieele bestelling.. (ga geen namen noemen, maar heb enkele inkopers gesproken)
Echter betaalt een shop pas vaak als de kaart daadwerkelijk binnen is, waardoor de prijzen altijd kunnen dalen/stijgen. Waarschijnlijk dat ze daardoor het niet willen doen. Weet dat bijvoorbeeld een RTX3090 voor rond de 1900-2000 ex BTW ingekocht moet worden.
Echter betaalt een shop pas vaak als de kaart daadwerkelijk binnen is, waardoor de prijzen altijd kunnen dalen/stijgen. Waarschijnlijk dat ze daardoor het niet willen doen. Weet dat bijvoorbeeld een RTX3090 voor rond de 1900-2000 ex BTW ingekocht moet worden.
Verwijderd
Bron? Lijkt me een risico en administratief gezien een nachtmerrie...Lucky0wn schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:48:
Echter betaalt een shop pas vaak als de kaart daadwerkelijk binnen is.
Ik hoop het voor je, dat betekent namelijk dat ik hem na jou krijgKylrad schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:35:
[...]
Nou, plek 3 op de Asus Geforce RTX 3090 ROG-STRIX-RTX3090-O24G-GAMING, ben benieuwd of het dan eindelijk zover is deze week.
Edit: Azerty heeft de lijst met binnengekomen producten weer geupdate tot en met vandaag zo te zien. Tegenvallend weer wat Asus betreft. Vreemd dat Megekko maandelijks wel (meerdere malen) een variatie aan Asus kaarten binnen krijgt maar Azerty ergens onderaan de prio-lijst lijkt te bungelen.
[ Voor 29% gewijzigd door klomp op 12-04-2021 16:25 ]
Inkopers die ik van paar shops gesproken heb. Gebeurt vaker zoals bijvoorbeeld in de verse producten in de levensmiddelenindustrieVerwijderd schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:11:
[...]
Bron? Lijkt me een risico en administratief gezien een nachtmerrie...
Ik denk dat de kans klein is dat je dat soort contracten hier openbaar zult zien wordenVerwijderd schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:11:
[...]
Bron? Lijkt me een risico en administratief gezien een nachtmerrie...
Dan gaan er koppen rollen bij die shops, wil je niet.stylezzz schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:19:
[...]
Ik denk dat de kans klein is dat je dat soort contracten hier openbaar zult zien worden
Kan wel zeer goed begrijpen waarom de meeste shops niets willen omwisselen voor ander model.
Ik hoop dat oprecht ook hoor. Maar in het Tweakers artikel over de prijs stijgingen stond wel iets in de richting van "nieuwe orders betalen effectief mee voor het verlies ten aanzien van de "goedkoop" verkochte kaarten". Dus daaruit blijkt wel dat de vendors niet alle orders tegen de prijs waar ze hem voor verkocht hebben kunnen inkopen.Czyrek schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:08:
[...]
Ik ben ook gezakt, van 18 (op 2 april) naar 14 (vandaag - 12 april).wimpeeh schreef op woensdag 7 april 2021 @ 12:06:
Ik zojuist naar plaats 12 gegaan van 14
"EVGA 3080 xc3 black" bij alternate.
Na 2 maanden :l
Ik heb ff nagevraagd bij Alternate waarom we gezakt zijn.
Blijkbaar komt dat door annuleringen, en niet door leveringen.
Bij Scan.co.uk zijn er afgelopen week overigens wel tien 3080 xc3 Black's geleverd.
In Nederland blijven het als het ware nog steeds unicorns..
Ik heb exact dat ca. 2 maanden geleden gevraagd bij Megekko omdat weken achter elkaar de Gaming en Vision versies wel geleverd werden. Ze doen er niet aan.jipfransen schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:05:
[...]
Ik heb exact dat gevraagd bij Alternate. Wilde ze niet aan. Verhaal was ook iets over dat inkoop voor hun nu ook duurder was. Denk dat er meer pijn nodig is voor ze alternatieven bieden. Al hoewel ik hier iemand anders zag posten dat er wel alternatief geboden is.
Aan Nvidia gevraagd of ze de kaart nog fabriceren, maar kreeg een standaard 'we kunnen niets aan leveringen voorspellen' antwoord wat niet in ging op de vraag.
Ik zie in het excelbestand bij dit topic dat bij Megekko alle Gigabyte kaarten geen wachtrij meer hebben. Als de OC en non OC varianten van de Eagle alsnog niet geleverd gaan worden is er denk ik meer aan de hand. Het zou, zoals door velen al gesuggereerd, best te maken kunnen hebben met dat ze wachten tot de inkoopprijzen dalen. Hoewel dat in principe toch ook voor de andere modellen had moeten gelden?
Verwijderd
Helaas heeft niemand MSI ventusRgamer145 schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:07:
Megekko:
[...]
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2021 17:19 ]
Volg deze thread al langere tijd.
Ik dacht laat ik mijn statusupdate geven m.b.t. mijn bestelde MSI Geforce RTX 3060Ti Gaming X Trio. Destijds €499.
Deze kaart lijkt sinds ik 'm besteld heb in januari pas 1x geleverd te zijn bij Alternate. Ben eind januari ca. 40 plaatsen gezakt. Begonnen op 134. Momenteel sta ik al zeker 2 maanden op plaats 80.. (waarschijnlijk nog iets gezakt door annuleringen)
Hopelijk komt deze kaart snel binnen. Ik zie dat deze ook amper geleverd wordt bij andere shops.
Moet toch straks in een keer een groter aantal van beschikbaar zijn?
Ik dacht laat ik mijn statusupdate geven m.b.t. mijn bestelde MSI Geforce RTX 3060Ti Gaming X Trio. Destijds €499.
Deze kaart lijkt sinds ik 'm besteld heb in januari pas 1x geleverd te zijn bij Alternate. Ben eind januari ca. 40 plaatsen gezakt. Begonnen op 134. Momenteel sta ik al zeker 2 maanden op plaats 80.. (waarschijnlijk nog iets gezakt door annuleringen)
Hopelijk komt deze kaart snel binnen. Ik zie dat deze ook amper geleverd wordt bij andere shops.
[ Voor 4% gewijzigd door yourics op 12-04-2021 17:42 ]
3060 Ti vision is eind februari/ begin maart nog een levering van geweest bij Azerty.Jellowx schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:01:
[...]
Oh meen je, ik dacht deze al vaker voorbij hebben te zien komen. Bij Azerty hebben ze in ieder geval ook op 1-4 een aantal ervan ontvangen, maar geen vision (ook al niet sinds januari). Maar mogelijk zitten die dan binnenkort ook weer in een batch...
Bedankt voor deze inzichten (@stylezzz en @Vistajevski ook natuurlijk).jipfransen schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:36:
[...]
Ik hoop dat oprecht ook hoor. Maar in het Tweakers artikel over de prijs stijgingen stond wel iets in de richting van "nieuwe orders betalen effectief mee voor het verlies ten aanzien van de "goedkoop" verkochte kaarten". Dus daaruit blijkt wel dat de vendors niet alle orders tegen de prijs waar ze hem voor verkocht hebben kunnen inkopen.
Zelf zit ik niet in de inkoop, dus ik heb niet echt een idee hoe dat werkt met die contracten. Erg interessant
Ik ken de Gigabyte modellen zo niet, maar zijn die "Eagle" modellen toevallig de "budget" Sku's? Zo ja, dan kan ik me goed voorstellen dat ze deze minder leveren, daar ik eigenlijk verwacht dat voor fabrikanten als Gigabyte de luxere modellen meer marge opleveren en zolang je toch alles kunnen verkopen, waarom zouden ze dan niet de modellen produceren die voor hen het meeste marge maken.Excalibur82 schreef op maandag 12 april 2021 @ 17:08:
[...]
Ik heb exact dat ca. 2 maanden geleden gevraagd bij Megekko omdat weken achter elkaar de Gaming en Vision versies wel geleverd werden. Ze doen er niet aan.
Aan Nvidia gevraagd of ze de kaart nog fabriceren, maar kreeg een standaard 'we kunnen niets aan leveringen voorspellen' antwoord wat niet in ging op de vraag.
Ik zie in het excelbestand bij dit topic dat bij Megekko alle Gigabyte kaarten geen wachtrij meer hebben. Als de OC en non OC varianten van de Eagle alsnog niet geleverd gaan worden is er denk ik meer aan de hand. Het zou, zoals door velen al gesuggereerd, best te maken kunnen hebben met dat ze wachten tot de inkoopprijzen dalen. Hoewel dat in principe toch ook voor de andere modellen had moeten gelden?
Oi,daar gaat mijn valse hoop.Coopa schreef op maandag 12 april 2021 @ 17:01:
[...]
Ik ben ook gezakt, van 18 (op 2 april) naar 14 (vandaag - 12 april).
Ik heb ff nagevraagd bij Alternate waarom we gezakt zijn.
Blijkbaar komt dat door annuleringen, en niet door leveringen.
Bij Scan.co.uk zijn er afgelopen week overigens wel tien 3080 xc3 Black's geleverd.
In Nederland blijven het als het ware nog steeds unicorns..
Sta ondertussen op nr 11!
Ja volgens mij zijn dat idd wat meer budget modellen. Had op bepaald punt nog even gebeld met gigabyte nlDennism schreef op maandag 12 april 2021 @ 18:42:
[...]
Ik ken de Gigabyte modellen zo niet, maar zijn die "Eagle" modellen toevallig de "budget" Sku's? Zo ja, dan kan ik me goed voorstellen dat ze deze minder leveren, daar ik eigenlijk verwacht dat voor fabrikanten als Gigabyte de luxere modellen meer marge opleveren en zolang je toch alles kunnen verkopen, waarom zouden ze dan niet de modellen produceren die voor hen het meeste marge maken.
Daar een account manager gesproken die bevestigde wel dat de gaming oc meer uitgeleverd werd. Had er verder niet echt een goed verhaal bij iets met net andere onderdelen die dan minder goed verkrijgbaar zijn.
Snap alleen niet waarom gb dan überhaupt die modellen uitbrengt. Als ze die vervolgens 3/4 jaar na launch nog niet levert.
Blijf het ook gek vinden dat tot december bijna 10 per week geleverd werden. Opeens droogde het op en nu staan we al vier maanden droog.
Fabrikanten zullen er natuurlijk ook voor kiezen om de wat luxere uitvoeringen als een gaming oc en aorus modellen te produceren. Die cooler kost 50 cent extra om te maken, maar ze kunnen er makkelijk 50 tot 100 dollar extra marge in de verkoop op maken. Lullig voor de mensen die op een 'goedkope' eagle wachten.... maar die gaan echt niet binnen komen voordat de markt met luxe modellen verzadigd is.
Ik dacht in Januari dat ASUS toen inmiddels toch wel de non-oc kaarten ging produceren, maar nee hoor, op plek 1 bij Azerty voor de ASUS TUF 3080 non-oc sinds december en er lijkt geen beweging in te komen. Denk nu vooral dat de order geannuleerd gaat worden.. Zit je dan na 6 maanden
Ik zie dit ook sta achter je op plek 86.yourics schreef op maandag 12 april 2021 @ 17:41:
Volg deze thread al langere tijd.
Yup, ik sta voor jullie op plek 21. Heel frustrerend allemaal...

Het is te triest voor woorden, RTX 3080 voor 3x de prijs van een FE editie ik ga het er echt niet voor betalen hoe graag ik er ook een wil hebben...
Enige manier waarop dit gewijzigd kan worden is ze gewoon niet kopen zodat vraag en aanbod weer in balans komen...
[ Voor 27% gewijzigd door jeroen181921 op 12-04-2021 22:17 ]
De juiste instelling, mits iedereen zich daar ook aan zou houden.jeroen181921 schreef op maandag 12 april 2021 @ 22:13:
Het is te triest voor woorden, RTX 3080 voor 3x de prijs van een FE editie ik ga het er echt niet voor betalen hoe graag ik er ook een wil hebben...![]()
Enige manier waarop dit gewijzigd kan worden is ze gewoon niet kopen zodat vraag en aanbod weer in balans komen...
Helaas heb je een (kleine) groep mensen die zich niet bekommerd om geld of er een alternatieve inkomstenbron op nahoudt.
Een vraag voor mensen die wat beter achter de schermen kunnen kijken;
Recent zijn er mensen die de GIGABYTE GeForce RTX 3060 Ti Gaming OC Pro 8G revision 2 uitgeleverd hebben gekregen van Alternate. Ik sta in de wachtrij voor revision 1.
Iedereen voelt aan z'n water dat revision 1 niet meer gaat komen (want revision 2 is hetzelfde alleen iets andere afmeting v/d PCB). Echter, Alternate zegt "ja we weten niet wat er komt en we gaan het ook niet uitzoeken" en Gigabyte zegt "vraag t maar aan je local reseller".
Ik zoek dus een manier om definitief antwoord te krijgen op deze vraag om van daaruit de discussie over uitleveren van revisie 2 te starten (of te wachten op 1 als die daadwerkelijk nog wordt uitgeleverd). Iemand een goed idee en/of inzicht om te delen?
Recent zijn er mensen die de GIGABYTE GeForce RTX 3060 Ti Gaming OC Pro 8G revision 2 uitgeleverd hebben gekregen van Alternate. Ik sta in de wachtrij voor revision 1.
Iedereen voelt aan z'n water dat revision 1 niet meer gaat komen (want revision 2 is hetzelfde alleen iets andere afmeting v/d PCB). Echter, Alternate zegt "ja we weten niet wat er komt en we gaan het ook niet uitzoeken" en Gigabyte zegt "vraag t maar aan je local reseller".
Ik zoek dus een manier om definitief antwoord te krijgen op deze vraag om van daaruit de discussie over uitleveren van revisie 2 te starten (of te wachten op 1 als die daadwerkelijk nog wordt uitgeleverd). Iemand een goed idee en/of inzicht om te delen?
Hetzelfde verhaal was al bij Azerty 2 maanden geleden. Er zijn sindsdien ook nergens meer rev1 uitgeleverd.FJDorr schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 08:52:
Een vraag voor mensen die wat beter achter de schermen kunnen kijken;
Gigabyte maakt zodra er een rev2 bekend is gemaakt ook geen rev1 meer. En je kunt ondertussen (ruim 3 maanden na de aankondiging) wel vanuit gaan dat de rev1 ook niet ergens meer op een plank in een magazijn ligt.
Vrees alleen dat je bij het verhaal in Liegt Alternate om duurdere kaarten te verkopen? uit gaat komen. Je zult dus het verlies moeten nemen en je geld terug kunnen krijgen, een GPU voor dat bedrag ga je vergeten.
Dat een model niet meer gemaakt wordt vind ik nog wel een net iets ander verhaal dan de kleine aanpassing die revisie 2.0 is. Dat is wmb geen ander model. Uiteraard is gelijk hebben nog iets anders dan gelijk krijgen...het gaat me niet zozeer om "ik wil de kaart nu" maar wel om "zet me in de juiste wachtrij voor het bedrag wat we hebben afgesproken".Postman schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 08:58:
Hetzelfde verhaal was al bij Azerty 2 maanden geleden. Er zijn sindsdien ook nergens meer rev1 uitgeleverd.
Gigabyte maakt zodra er een rev2 bekend is gemaakt ook geen rev1 meer. En je kunt ondertussen (ruim 3 maanden na de aankondiging) wel vanuit gaan dat de rev1 ook niet ergens meer op een plank in een magazijn ligt.
Vrees alleen dat je bij het verhaal in Liegt Alternate om duurdere kaarten te verkopen? uit gaat komen. Je zult dus het verlies moeten nemen en je geld terug kunnen krijgen, een GPU voor dat bedrag ga je vergeten.
Vind ik veels te simpel, nu leg je de schuld voor een gedeelte bij de kopers. Als je nu een paar weken vrij hebt en als je nu graag high end wil gamen dan heb je weinig keuze en dan zul je wel wat meer moeten lappen voor je GPU.....Postman schreef op maandag 12 april 2021 @ 22:23:
[...]
De juiste instelling, mits iedereen zich daar ook aan zou houden.
Helaas heb je een (kleine) groep mensen die zich niet bekommerd om geld of er een alternatieve inkomstenbron op nahoudt.
Ik ga zelf nog even door met mijn MSI GTX 980 maar als die kapot gaat dan kies ik denk ik voor de MSI 3070 GAMING. Belachelijk duur maar dan neem ik mijn verlies maar, het alternatief is gamen op de interne gpu en daar word ik niet vrolijk van.
Iemand een idee hoeveel '• Asus Geforce RTX 3080 ROG-STRIX-RTX3080-O10G-GAMING" gisteren door Megekko zijn uitgeleverd?
Ik sta ook in de rij voor de MSI Gaming X Trio 3080 sinds release (15:17). In bovenstaand topic wordt aangegeven dat mensen mails van Alternate ontvangen met het bericht dat hun bestelling geannuleerd is. Heeft iedereen deze ontvangen of alleen mensen vanaf een bepaalde plaats in de wachtrij?Postman schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 08:58:
[...]
Belachelijk dat mensen tot wel 6 maanden voor niets hebben moeten wachten..
Hier nog geen mail. Zelfde tijd ongeveer besteld en sta op nr 46. Jij?Kravh schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:06:
[...]
Ik sta ook in de rij voor de MSI Gaming X Trio 3080 sinds release (15:17). In bovenstaand topic wordt aangegeven dat mensen mails van Alternate ontvangen met het bericht dat hun bestelling geannuleerd is. Heeft iedereen deze ontvangen of alleen mensen vanaf een bepaalde plaats in de wachtrij?
Belachelijk dat mensen tot wel 6 maanden voor niets hebben moeten wachten..
Weinig keuze is een luxe term in dit geval. Je heb het niet NODIG je WIL het hebben maar een keuze heb je nog altijd. En de keuze die je maakt zorgt dat je te veel blijft betalen. Daarmee word je dan mede de oorzaak van de te hoge prijzen. Ik ga liever wat anders doen dan scalper prijzen betalen puur uit principe.MetalSonic schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:39:
[...]
Vind ik veels te simpel, nu leg je de schuld voor een gedeelte bij de kopers. Als je nu een paar weken vrij hebt en als je nu graag high end wil gamen dan heb je weinig keuze en dan zul je wel wat meer moeten lappen voor je GPU.....
Ik ga zelf nog even door met mijn MSI GTX 980 maar als die kapot gaat dan kies ik denk ik voor de MSI 3070 GAMING. Belachelijk duur maar dan neem ik mijn verlies maar, het alternatief is gamen op de interne gpu en daar word ik niet vrolijk van.
Maar de meeste mensen houden niet vast aan hun principes en dus kost een 3080 2200 euro...
Wat luxe is, en wat nodig hebben is dat verschilt per persoon. Als je nooit video games speelt maar slechts af en toe dan is de noodzaak van een sterke gpu veel kleiner. Als je daarentegen een fervent gamer bent die zoals ik al zei high end wil gamen ja dan kom je niet meer weg voor nieuwe games met een GTX 970. Er van uitgaande dat je hoge resolutie wil in combinatie met een goede framerate. Jij gaat dan wat anders doen, maar fervent gamers willen gewoon gamen.computerjunky schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:51:
[...]
W
Weinig keuze is een luxe term in dit geval. Je heb het niet NODIG je WIL het hebben maar een keuze heb je nog altijd. En de keuze die je maakt zorgt dat je te veel blijft betalen. Daarmee word ie dan mede de oorzaak van de te hoge prijzen. Ik ga liever wat anders doen dan scalper prijzen betalen puur uit principe.
Maar de meeste mensen houden niet vast aan hun principes en dus kost een 3080 2200 euro...
Je kan alles kapot relativeren. (GPU's, maar ook auto's , soort voeding etc)Je kan zo ver gaan als je zelf wil natuurlijk en daar houd ik het bij want dit topic is voor levertijden en prijzen. Daarvoor zal ik nog een prijs opzoeken.
https://www.coolblue.nl/p...80-gaming-x-trio-10g.html
Gestegen tot bijna 2k, veel winkels vragen al tussen de 2,1 en 2,4k.. Coolblue vroeg tot een week of twee geleden nog zo'n 1050 voor deze kaart. Niet dat het wat uit maakt toen en nu niet te koop.
niet nodig
[ Voor 95% gewijzigd door stylezzz op 13-04-2021 12:18 ]
Oh dat zou inderdaad het verschil kunnen verklaren. Hier nr 13 bij Alternate.nl.stylezzz schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:04:
[...]
Ik vermoed dat die persoon in dat topic een belg was en een mail van alternate belgie heeft gekregen. (getuige het noemen van testaankoop, een belgische organisatie)
Bedankt voor je reactie. We gaan het mee maken. 😬stylezzz schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:04:
[...]
Ik vermoed dat die persoon in dat topic een belg was en een mail van alternate belgie heeft gekregen. (getuige het noemen van testaankoop, een belgische organisatie)
wat een gangsterprijzen pfffMetalSonic schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:21:
https://www.coolblue.nl/p...e-rtx-3070-master-8g.html
deze is te koop "beperkt leverbaar"
Heeft iemand een uitnodigingslink voor benelux stock checker discord?
Shit de belastingdienst snel wegduiken jongensRazzledazzle schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:45:
Heeft iemand een uitnodigingslink voor benelux stock checker discord?
Nou zet je schrap... Ze hebben een gigantische pallet van 1 stuks binnen gehad.Raven__NL schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:36:
Iemand een idee hoeveel '• Asus Geforce RTX 3080 ROG-STRIX-RTX3080-O10G-GAMING" gisteren door Megekko zijn uitgeleverd?
1 plaatsje gezakt

69 wachtende voor mij. 69 maandjes te gaan met deze snelheid.

Meerdere 3070 modellen te koop
https://azerty.nl/categor...ing=15&limit=30&view=grid
Vandaag besteld en morgen al in huis
O.a de: MSI, Zotac, Gigabyte.....
Edit en ook wat 3060 modellen voor als je onder de 900 euro wil blijven
Vandaag besteld en morgen al in huis
O.a de: MSI, Zotac, Gigabyte.....
Edit en ook wat 3060 modellen voor als je onder de 900 euro wil blijven
[ Voor 30% gewijzigd door MetalSonic op 13-04-2021 13:23 ]
Ook zojuist 1 plaats gezakt naar #30 voor 3080 Strix OC. Alternate.nl.
Als je nu een paar weken vrij hebt koop je een 3070/3080 op v&a voor 1100/1700, en verkoop je deze wanneer je weer aan het werk gaat voor 200 euro meer. Zo werkt het iig wel de laatste 4 maandenMetalSonic schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:39:
[...]
Vind ik veels te simpel, nu leg je de schuld voor een gedeelte bij de kopers. Als je nu een paar weken vrij hebt en als je nu graag high end wil gamen dan heb je weinig keuze en dan zul je wel wat meer moeten lappen voor je GPU.....
Afgelopen 24 uur 1 plekje opgeschoven voor de Asus 3080 Rog Strix OC bij Alternate NL (17-9 besteld).
Nu op #6.
Nu op #6.
Dat zou beteken dat ik van 14 naar 13 ben gegaanSharona schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:57:
Weer Informatique gebeld. Ik ben van 3 naar 2 gegaan voor de MSI RTX 3080 Suprim X. Er is er 1 binnen gekomen eerder deze maand.De aardige medewerker die ik aan de telefoon had kon mij helaas geen andere informatie bieden. Maar ik ben in ieder geval wel blij om te horen dat ze wel soms een Suprim binnen krijgen... wel met een dramatisch tempo.
Jaja, over paar maanden weer een plekjeBauer078 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:56:
Afgelopen 24 uur 1 plekje opgeschoven voor de Asus 3080 Rog Strix OC bij Alternate NL (17-9 besteld).
Nu op #6.
Helaas maar 1 plekje gezakt voor de ROG-STRIX-RTX3090-O24G-GAMING bij Megekko.klomp schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:13:
[...]
Ik hoop het voor je, dat betekent namelijk dat ik hem na jou krijg(sta 4e bij Azerty voor diezelfde kaart)
Edit: Azerty heeft de lijst met binnengekomen producten weer geupdate tot en met vandaag zo te zien. Tegenvallend weer wat Asus betreft. Vreemd dat Megekko maandelijks wel (meerdere malen) een variatie aan Asus kaarten binnen krijgt maar Azerty ergens onderaan de prio-lijst lijkt te bungelen.
Dat was inderdaad een zeer kleine levering

19-12-2020 - 15 Stuks geleverd
06-01-2021 - 10 Stuks geleverd
04-02-2021 - 10 Stuks geleverd
30-03-2021 - 4 Stuks geleverd
12-04-2021 - 1 Stuk geleverd
[ Voor 10% gewijzigd door Kylrad op 13-04-2021 16:58 ]
Schijnbaar zijn er 10 inno3d ichill x4 3080s binnengekomen bij alternate. Stond op plek 23 en nu op plek 13.
Ik ben zelf ook gedupeerde in de alternate.be zaak, ik heb eind november een bestelling gedaan voor een MSI GeForce RTX 3080 Gaming X Trio. Na 5 maanden wachten krijg ik helaas slecht nieuws.
Na redelijk wat mail verkeer (zie hieronder) rest mij nog maar 1 optie en dat is het terugvragen van het geld, en wachten tot de prijzen terug wat normaliseren. Maar natuurlijk ben ik totaal niet tevreden / gefrustreerd door dit resultaat... Zeker omdat ik al gevorderd ben naar plaats 23
Heeft het een meerwaarde om een klacht in te dienen bij testaankoop hierover? Want ik las dat zij er verder ook niets aan doen?
Na redelijk wat mail verkeer (zie hieronder) rest mij nog maar 1 optie en dat is het terugvragen van het geld, en wachten tot de prijzen terug wat normaliseren. Maar natuurlijk ben ik totaal niet tevreden / gefrustreerd door dit resultaat... Zeker omdat ik al gevorderd ben naar plaats 23
Heeft het een meerwaarde om een klacht in te dienen bij testaankoop hierover? Want ik las dat zij er verder ook niets aan doen?
Beste,
Ik stuur u deze mail om u te informeren over uw bestelling bij ons van een grafische kaart.
Helaas heeft MSI laten weten dat deze kaart niet meer geleverd zal worden.
U hebt hierdoor 2 opties.
U kan kiezen om de bestelling te laten annuleren en te laten terugbetalen.
Deze zal terugbetaald worden in gemiddeld 10 tot 15 werkdagen.
U kan er ook voor kiezen om een andere grafische kaart uit te kiezen dat momenteel op voorraad is bij ons.
Indien er een prijsverschil is, dan zal deze wel betaald moeten worden.
Zou ik u vriendelijk mogen vragen om te reageren op deze mail binnen de 7 dagen?
Indien we geen reactie hebben ontvangen, dan zijn wij genoodzaakt de bestelling te annuleren en terug te betalen.
Met vriendelijke groet,
Cordialement,
Yassin
Customer Happiness Representative
Beste
Ik ben niet gelukkig dit te lezen. En ik ben door deze mail zeer gefrustreerd!
U geeft mij hier 2 opties waar ik niet mee akkoord kan gaan:
1. Annuleren na 6 maanden wachten is wel de laatste optie waarop ik zit te wachten
2. Dan zeggen jullie, neem een alternatief, maar de alternatieve zijn op dit moment dubbel van de prijs, en ik ben niet bereid dubbel te betalen.
Alsook ik sta momenteel vooraan in de wachtlijst van de huidige kaart (plaats 23) dus indien ik naar een andere kaart wijzig kan ik terug achteraan aanschijven…
Dus ik had van jullie graag een betere oplossing gekregen…
Kevin
Beste Kevin,
Bedankt voor uw mail.
Wij begrijpen dat dit een zeer vervelende zaak is.
Echter kunnen wij hier niet veel aan veranderen, de keuze van de productie ligt eenmaal bij de fabrikant.
Jammer genoeg kunnen wij hier geen uitzondering in maken en moeten wij de huidige prijzen hanteren.
Momenteel zijn de wachtrijen afgesloten. Dit wilt zeggen dat het niet mogelijk is om een grafische kaart aan te kopen die niet op voorraad is en er zo geen wachtrijen tot stand komen.
Met vriendelijke groet,
Cordialement,
Anna
Beste
Ik kan 100% begrijpen dat de fabrikant met deze versie stopt.
Maar jullie bedrijf kan ten minste toch een alternatieve 3080 aanbieden…
Het is nu ook niet dat MSI stopt met het produceren van 3080 kaarten:
https://www.alternate.be/...aart/html/product/1689863
U zegt in uw mail dat alle wachtrijen afgesloten worden. Maar ik ga er vanuit dat de 100de mensen die nog in de andere wachtrijen staan (bv Asus 3080, …), niet allemaal dezelfde mail gekregen hebben. Dus voor mij kan een alternatief zijn dat u mij gewoon in een andere wachtrij plaatst…
Ik ga er vanuit dat ik zeker niet de enige klant bent die hierover klaagt… En ik vind het zeer frustrerend / spijtig dat jullie bedrijf hier zo licht overgaat.
Dus ik hoop dat jullie bedrijf dit nog eens herbekijkt, en dat jullie met een betere oplossing komen dan de geld terug oplossing die jullie hieronder aanbieden.
Kevin
Beste Kevin,
Wat ik precies bedoel met het afsluiten van wachtrijen is dat wij geen pre-orders meer aannemen.
Sorry er is jammer genoeg geen andere mogelijkheden dan een alternatief te kiezen tegen de huidige prijzen of een terugstorting van uw betaling.
Graag verneem ik van u welke u verkiest.
Met vriendelijke groet,
Cordialement,
Anna
Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |