Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trowa9255
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 26-08-2021
Alternate stuurt nu berichten naar klanten met de boodschap dat hun MSI RTX 3080 Gaming Trio X niet meer leverbaar is en dat hun bestelling geannuleerd wordt. Je kan een terugbetaling krijgen en ze zeggen dat je een andere, nieuwe kaart kan bestellen

Na een klacht via Test Aankoop:
Hartelijk dank voor uw klacht.
We begrijpen ten zeerste het ongemak van te moeten vernemen dat een product
niet meer te verkrijgen is.
Echter helaas valt dit buiten onze macht gezien de fabrikant dit product niet
meer maakt en er spijtig genoeg ook geen alternatief product te leveren valt.

Ze beweren dus zelfs dat deze kaart niet meer gemaakt wordt door de fabrikant., wat complete onzin is, de serie staat nog overal te koop en staat op de officiële website van MSI. Nergens is terug te vinden dat deze serie geannuleerd wordt.

Dus het lijkt mij dat ze liegen tegen klanten om ze te dwingen een nieuwe bestelling te plaatsen aan een veel hogere prijs natuurlijk, of mis ik hier iets? Kan iemand bevestigen dat deze serie wordt afgevoerd zoals zij beweren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:21
Dus Alternate zegt dat de kaart niet meer leverbaar is.
Dat lijkt mij prima valide. Met de huidige tekorten en gebrek aan productie is het prima te verklaren dat Alternate geen leveringen meer verwacht binnen afzienbare tijd, als ze uberhaupt nog leveringen verwachten.

Test Aankoop zegt dat de kaart niet meer gefabriceerd word. Dat is (voor zover ik kan zien) een onafhankelijke partij. Of de productie helemaal stil ligt of niet kan ik zo snel niet vinden overigen.

Hoe kom je dan op het idee dat Alternate zou liegen? Zij hebben die claim niet gedaan. Althans, dat staat niet in jou post.

Ik heb zo snel geen webshops gevonden die voorraad lijken te hebben, dus dat ie nog aangeboden word overal kan prima, maar niemand lijkt te kunnen leveren.

Dus, kaart niet leverbaar. Geld ontvangen en een andere uitzoeken zou ik zeggen. Dat hoeft uiteraard niet bij Alternate. Check wel de voorraadstatus als je hem direct geleverd wil hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:11
Tja, kan gebeuren in deze tijd. Het zou voor andere mensen ook niet echt eerlijk zijn wanneer ze jou op een andere wachtlijst plaatsen, waardoor een ander langer moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trowa9255
  • Laatst online: 26-08-2021
@pickboy

Het is niet Test aankoop die dat zegt, dat was een bericht van Alternate via Test aankoop.

Ze zeggen niet dat de kaart niet leverbaar is, ze zeggen dat de fabricant ze niet meer zal produceren, dat de serie gestopt is en geven dit als reden om uw bestelling te annuleren. Waarom staat de serie dan nog op de MSI website, als ze niet meer wordt gemaakt? Waarom vind ik geen enkele verwijzing via Google dat de serie afgevoerd wordt?

Ik snap wat je wil zeggen, maar dit is toch enkel valide als de serie effectief niet meer wordt gemaakt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:35

nelizmastr

Goed wies kapot

trowa9255 schreef op maandag 12 april 2021 @ 23:27:
@pickboy

Het is niet Test aankoop die dat zegt, dat was een bericht van Alternate via Test aankoop.

Ze zeggen niet dat de kaart niet leverbaar is, ze zeggen dat de fabricant ze niet meer zal produceren, dat de serie gestopt is en geven dit als reden om uw bestelling te annuleren. Waarom staat de serie dan nog op de MSI website, als ze niet meer wordt gemaakt? Waarom vind ik geen enkele verwijzing via Google dat de serie afgevoerd wordt?

Ik snap wat je wil zeggen, maar dit is toch enkel valide als de serie effectief niet meer wordt gemaakt?
Er staan ook Geforce FX5200 kaarten op de website van MSI. Die worden toch echt al 15 jaar niet meer gemaakt. Als je zeker wilt zijn, neem dan contact op met MSI en vraag ze om bevestiging.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:54
3080 zijn al lang slecht leverbaar, je zou kunnen kijken voor een 3070 helaas wel erg duur en langzamer werkgeheugen maar 't kan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoThankYou
  • Laatst online: 23-05 09:02
Dat de productpagina nog bestaat hoeft niets te zeggen, dat heeft ook met drivers te maken. Overigens is het mogelijk dat er nog enkele kaarten zijn die de komende weken verscheept worden, maar dat Alternate met zekerheid kan zeggen dat die kaarten niet onze kant op komen.

We zullen de komende tijd merken wat er gebeurt. Als Alternate de waarheid spreekt, dan zal het waarschijnlijk bij meer webshops op de wereld gebeuren.

Ik vrees dat hetzelfde mij zal overkomen met mijn bestelling voor een Asus TUF non-OC (positie 100). Zelfs als die niet gecanceld wordt, is de verwachte levertijd misschien wel twee jaar ofzo. Dan is het niet zo onlogisch dat Alternate de bestellingen annuleert. Klanten zullen waarschijnlijk toch massaal annuleren zodra de Super variant of opvolger wordt aangekondigd. Alternate hoort dan wel in een keer alle bestellingen te annuleren, of enkel de latere bestellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gevulde koek
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 29-09-2024
Lijkt mij voor de hand liggender dat MSI die kaarten niet meer levert en in plaats daarvan identieke maar duurdere modellen produceert. MSI kondigde een tijdje geleden aan dat ze de prijzen omhoog gaan schroeven vanwege de grote vraag naar de kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:05

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar SF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dit kan gewoon in [ZT] [NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen besproken worden, waar die discussie ook loopt. Gezien de overlap gooi ik hier een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.