[NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 629 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 38 producten

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Santee schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:22:
[...]

Voor deze prijzen is die MSI Ventus nog best een sterke keus. Geen flashy RGB, nette 3 fan met groot koelblok. Ik wacht liever eerst reviews af, want wie weet hebben ze weer halve memory pads of slechte vrm koeling.
Ook even kijken of evga met die XC3 komt.
De Trio variant valt me daar nog aardig mee. De resale value van een 'premium' :r MSI kaart is meestal best goed bij V&A, dus je krijgt de meerprijs er praktisch 1:1 wel weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 23:04
Paprika schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:25:
[...]

De Trio variant valt me daar nog aardig mee. De resale value van een 'premium' :r MSI kaart is meestal best goed bij V&A, dus je krijgt de meerprijs er praktisch 1:1 wel weer uit.
Ja idd, zie het nu ook €60 meer maar. Dan toch flashy RGB. Twijfel wel over MSI hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:42

Luukwa

o/

Holy fuck; 1000 euro voor de asus variant van de 3080.
Dit wordt de eerste keer dat ik maar geen strix kaart haal.. slaat toch nergens op die prijs :')

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luukwa schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:35:
Dit wordt de eerste keer dat ik maar geen strix kaart haal.. slaat toch nergens op die prijs :')
Dit is niet eens de STRIX... :+ Die komt daar nog boven, maar deze prijs klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:34
Santee schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:28:
[...]

Ja idd, zie het nu ook €60 meer maar. Dan toch flashy RGB. Twijfel wel over MSI hoor.
Vind de RGB van dat model nog wel meevallen, maar even de reviews afwachten volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08:56

Jorissie87

No diggity

Wacht zelf even de benchmarks af en ga dan gewoon een van de goedkopere versies. Ben zelf altijd van het degelijke prijs-kwaliteit verhouding. Al die RGB hoeft van mij ook niet (heb zelfs mn PC window tegen de muur aan staan). Heb nu een 1080 MSI Armor die destijds 100+ goedkoper was dan de ASUS of EVGA varianten. Miscchien qua klok 1% minder maar nooit gezeur mee gehad. Zal nu wel de MSI Ventus worden oid (ook afhankelijk van de beschikbaarheid) en anders gewoon de FE.

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Bij Megekko staan ineens 5(!) evga kaarten XC3 en FTW3.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yFfMaY8wl8Pa7eCUyEia9Ad6t0U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tcs9x1QSxzkHgjM1gJGF1Nty.png?f=fotoalbum_large

De black heeft denk ik géén backplate en is het goedkoopste. De ultra is wat overgeclocked. Overvallend is dat de FTW gaming 19500 MHz geheugen zou hebben ipv 19000 MHz. Ik denk dat het een foutje is.
Core clock verschil is 90MHz, maar maakt gpu boost 3.0 dit niet gewoon vanzelf goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Santee schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:11:
Core clock verschil is 90MHz, maar maakt gpu boost 3.0 dit niet gewoon vanzelf goed?
Die +90MHz tilt de hele frequency curve omhoog met 90MHz, uiteraard verlies je hier enige performance/watt mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Paprika schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:13:
[...]

Die +90MHz tilt de hele frequency curve omhoog met 90MHz, uiteraard verlies je hier enige performance/watt mee.
Maar ja, zoals altijd, dat is ook zelf te realiseren binnen letterlijk 20 seconden (mits je Afterburner al geïnstalleerd hebt :+). Ik zou zelf nooit extra geld betalen voor een kaart die 4% hoger geclockt is.
hully schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:48:
speculatie als onderdeel van de enorme hypetrain.... heerlijke tijden dit toch?
Mja heerlijk.. nVidia hoopt dat volksstammen blind deze kaarten kopen door wat hoge cijfers de wereld in te stampen. Echter, hoe dichterbij de release we komen, hoe meer haken en ogen er eigenlijk zichtbaar worden. Niet dat ik de getoonde resultaten qua performance wil bagatelliseren maar ze hebben qua marketing toch wel echt de bodem van het vat uitgeschraapt.

No way dat ik meer dan 750,- voor een RTX3080 zou betalen. Leuk die extra performance maar in mijn ogen wil dat alleen maar zeggen dat men de vorige generatie gewoon idioot overbetaald heeft voor wat geleverd is.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kuusj schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:27:
[...]

Maar ja, zoals altijd, dat is ook zelf te realiseren binnen letterlijk 20 seconden (mits je Afterburner al geïnstalleerd hebt :+). Ik zou zelf nooit extra geld betalen voor een kaart die 4% hoger geclockt is.
Paprika in "[NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen"
Je hoeft mij niet te overtuigen.
Kuusj schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:27:
[...]Mja heerlijk.. nVidia hoopt dat volksstammen blind deze kaarten kopen door wat hoge cijfers de wereld in te stampen. Echter, hoe dichterbij de release we komen, hoe meer haken en ogen er eigenlijk zichtbaar worden. Niet dat ik de getoonde resultaten qua performance wil bagatelliseren maar ze hebben qua marketing toch wel echt de bodem van het vat uitgeschraapt.
Ik zie niet wat hier nieuw aan is? We wisten deze percentages al op de dag van de announcement. Iedereen in mijn vriendenkring, die overigens allemaal zeker niet van plan waren iets te gaan kopen, werden erg enthousiast van de gedachte dat ze nu tot 1.75-2x de performance van hun 2070 kunnen kopen voor hetzelfde geld en dat klopt gewoon (ja 2070, niet 2080). 60% boven een 2080 word ik heel blij van en schijnbaar vele anderen. Ik hoor echt nergens iemand praten over 2x 2080 (buiten MLID dan) dus ik zie niet hoe dit nieuw is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Paprika schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:30:
[...]

Je hoeft mij niet te overtuigen.

[...]

Ik zie niet wat hier nieuw aan is? We wisten deze percentages al op de dag van de announcement. Iedereen in mijn vriendenkring, die overigens allemaal zeker niet van plan waren iets te gaan kopen, werden erg enthousiast van de gedachte dat ze nu tot 1.75-2x de performance van hun 2070 kunnen kopen voor hetzelfde geld en dat klopt gewoon (ja 2070, niet 2080). 60% boven een 2080 word ik heel blij van en schijnbaar vele anderen. Ik hoor echt nergens iemand praten over 2x 2080 (buiten MLID dan) dus ik zie niet hoe dit nieuw is?
Was ook niet bedoeld om je te overtuigen hoor :+ En marketing is precies dat natuurlijk, marketing.. Niet nieuw, wel iedere keer weer af en toe facepalm-waardig. Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook blij met de nieuwe performance, na 3,5 jaar eindelijk een kaart om mijn GTX1080 te vervangen voor een schappelijk bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Alternate NL is altijd duurder dan de rest, maar dit is wel extreem :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ion schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:42:
[...]

Alternate NL is altijd duurder dan de rest, maar dit is wel extreem :/
Het is gewoon een foutje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L5X0QSfkwVcDO7D9Kk0yLlEg7t0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zmmD8B61Bs0RI9bKnrDHSiu6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

796 is nog steeds veel te duur voor een b-kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ion schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:48:
[...]

796 nog steeds veel te duur voor een b-kaart.
Dan moet je bij ASUS klagen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4eu5pFhlN3XOj6uW75Ul35FZf9Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6Q9Ky3nXtZRel1dVkWKarDwB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:56
https://www.idealo.de/pre...3.html?q=geforce+rtx+3090

Voor de rtx 3090 liefhebbers, launch prijzen [Duitsland] vanaf 1500 eu.

control alt oeps deleted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-09 16:35
Voor mij sowieso geen ASUS meer, heb een keer een ASUS GTX 980 gekocht wat maakte die een herrie. Toen nog op Tweakers gezet met cijfers etc maar dat zou normaal zijn. Enige oplossing zou een custom fan curve zijn...

dat was mij teveel gedoe/ werk toen, heb 'm omgeruild voor een MSI GTX 980 en die zit hier nog steeds in, stilste videokaart ooit.

/ einde msi reclame :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zegt toch niets over Alternate? Schijnbaar vraagt de ASUS importeur voor Nederland deze hoge prijzen. Alternate zou echt geen 800 euro vragen voor een "B" kaart als de topkaart van MSI goedkoper wordt aangeboden.

[ Voor 3% gewijzigd door Paprika op 08-09-2020 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

MetalSonic schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:50:
[...]

Voor mij sowieso geen ASUS meer, heb een keer een ASUS GTX 980 gekocht wat maakte die een herrie. Toen nog op Tweakers gezet met cijfers etc maar dat zou normaal zijn. Enige oplossing zou een custom fan curve zijn...

dat was mij teveel gedoe/ werk toen, heb 'm omgeruild voor een MSI GTX 980 en die zit hier nog steeds in, stilste videokaart ooit.

/ einde msi reclame :D
Hmm das kloten inderdaad.. ik heb nooit veel gegeven om het geluid van mn PC, heb toch altijd een headset op.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renect
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09 19:43
Zijn er nou echt verschillen qua performance tussen de XC3 en FTW3. Anders is die XC3 toch interessanter qua prijs?

[CiP] Thermaltake Xaser III RoG Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razortek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 12:08
Renect schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:21:
Zijn er nou echt verschillen qua performance tussen de XC3 en FTW3. Anders is die XC3 toch interessanter qua prijs?
Zover ik het kon zien heeft de FTW3 toch wel een dikker koelblok er op. Stukje hoger, en ook dikker (2.5slot ipv 2 volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:36
Renect schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:21:
Volgens mij is zelfs de bios onderling uitwisselbaar bij de 20xx serie tussen de XC3 en FTW3. En zal het performance verschil dan zo goed als nul zijn.
Misschien dat ie langer een hogere snelheid kan draaien door het grotere koelblok , zoals Razortek hierboven aanhaalt.

[ Voor 14% gewijzigd door BlaBla1973 op 08-09-2020 15:27 ]

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:22
Helaas is mijn oog gevallen op de Zotac Trinity Holo AMP Extreme die niet voor Oktober uit komt.

Afbeeldingslocatie: https://www.techpowerup.com/img/LbP7rRvb2Und8nRv.jpg

Het haalt gelukkig wel iets van druk van de ketel, tot die tijd zit ik helaas zonder GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-03 14:36
Zal de Founders Edition ook te koop komen bij retailers? Of is deze alleen direct bij Nvidia te verkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-09 16:35
Luukwa schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:18:
[...]

Hmm das kloten inderdaad.. ik heb nooit veel gegeven om het geluid van mn PC, heb toch altijd een headset op.
Ik ben daar echt gevoelig voor. Huidige build is er ook echt op gefocust....

Ter verdediging van ASUS (houd er niet van merken in diskrediet te brengen) ik heb dit gehad bij één videokaart van hen. Goed mogelijk dat ik gewoon net de pech had met een minder goed exemplaar en ASUS ook daadwerkelijk stille kaarten maakt. In de benchmark scoren ze vaak ook net iets beter dan MSI.

Of ik voor de MSI GTX 3070 of 3080 ga hangt voor mij af van de eisen qua voeding en natuurlijk de prijs. 800 euro voor een MSI 3080 klinkt ook goed. :9

[ Voor 11% gewijzigd door MetalSonic op 08-09-2020 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morti schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:32:
Zal de Founders Edition ook te koop komen bij retailers? Of is deze alleen direct bij Nvidia te verkrijgen?
Nvidia only.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

MetalSonic schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:37:
[...]

Ter verdediging van ASUS (houd er niet van merken in diskrediet te brengen) ik heb dit gehad bij één videokaart van hen. Goed mogelijk dat ik gewoon net de pech had met een minder goed exemplaar en ASUS ook daadwerkelijk stille kaarten maakt. In de benchmark scoren ze vaak ook net iets beter dan MSI.
Snap ik wel hoor, helemaal als je niet altijd met een headset of iets dergelijks op zit.
Was altijd een asus fanboy maar als hun prijzen zoveel hoger dan bijvoorbeeld een MSI liggen dan zijn ze mij als klant kwijt.

Ben wel echt hyped om mijn 1070ti te vervangen :D

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razortek
  • Laatst online: 10-09 12:08
MetalSonic schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:37:
[...]

Of ik voor de MSI GTX 3070 of 3080 ga hangt voor mij af van de eisen qua voeding en natuurlijk de prijs. 800 euro voor een MSI 3080 klinkt ook goed. :9
Ik dacht dat meestal de MSI Trio's beter scoorden?
Als ik een lijstje maak met 2080 TI's, 2080S, en 2070S komen toch die bovendrijven:
Lijstje HWInfo

Ik hoop dus dat die 3080 Gaming (X) Trio mooi betaalbaar wordt; onder of op 800 klinkt prima voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Razortek schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:51:
[...]

Ik dacht dat meestal de MSI Trio's beter scoorden?
Als ik een lijstje maak met 2080 TI's, 2080S, en 2070S komen toch die bovendrijven:
Lijstje HWInfo

Ik hoop dus dat die 3080 Gaming (X) Trio mooi betaalbaar wordt; onder of op 800 klinkt prima voor mij
Heb jij even geluk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De MSI Gaming X Trios scoorde altijd best goed ja, maar voor mij wordt het gewoon puur reviews afwachten, en afhankelijk van de relatieve prestaties kijken of het een 3070 of een 3080 wordt, en dan de versie die het stilste is voor een normale prijs. Bij de 3070 zullen ze vast wel wat hergebruikt kunnen hebben van de 20XX serie. Gezien de 3080 echter een heel nieuw verhaal is, zou ik niet blindelings afgaan op resultaten van een vorige generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloggs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-09 09:21
Lijkt me een placeholder prijs. Anders heeft Asus een probleem haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Razortek schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:23:
[...]

Zover ik het kon zien heeft de FTW3 toch wel een dikker koelblok er op. Stukje hoger, en ook dikker (2.5slot ipv 2 volgens mij)
FTW3 is 2.75, XC3 is 2.2 inderdaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 14:59

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Soms zou het wel fijn zijn als mensen even eerst zoeken alvorens er iets voor de vierde keer wordt gepost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Renect
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09 19:43
Paprika schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:21:
Soms zou het wel fijn zijn als mensen even eerst zoeken alvorens er iets voor de vierde keer wordt gepost.
Wellicht kunnen we de meeste info kwijt in de starter post?

[CiP] Thermaltake Xaser III RoG Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Renect schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:27:
[...]

Wellicht kunnen we de meeste info kwijt in de starter post?
Dat kan al met drie enkele linkjes. Done ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twee verdwaalde pre-orders:
https://www.amazon.de/dp/B08HHZVZ3N
https://www.amazon.de/dp/B08HHZSQVF

Let op, dit is expliciet niet toegestaan door Nvidia. :+

[ Voor 15% gewijzigd door Paprika op 09-09-2020 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Paprika schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:50:

Lol diegene die hem koopt en hem ook echt krijgt, zal dat weinig boeien denk ik. Helaas werkt amazon met alleen paypal en CC. Dingen die ik dus niet bezit :+

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xtr3me4me schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:54:
[...]

Lol diegene die hem koopt en hem ook echt krijgt, zal dat weinig boeien denk ik. Helaas werkt amazon met alleen paypal en CC. Dingen die ik dus niet bezit :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ykpDmxFjbCBuiN64AtFuZa1O39c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CMwDXt74lvEbC44JMeCd7CNT.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 72% gewijzigd door Paprika op 09-09-2020 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Hhmmm ja, heb daar nooit zo'n vertrouwen in. Ik wacht wel op de gewone bekende webshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Paprika schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:58:
Je hebt geen vertrouwen in Amazon?
Correct. Daarnaast is dit ook het model niet die ik wil (Gigabyte Eagle) voor mijn kast.
Maar Ik heb never nooit iets besteld van Amazon zelf, is meer een feeling die ik heb om daar dingen niet te bestellen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• belblade
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:47

belblade

Belgian wacko

Xtr3me4me schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:01:
[...]

Correct. Daarnaast is dit ook het model niet die ik wil (Gigabyte Eagle) voor mijn kast.
Maar Ik heb never nooit iets besteld van Amazon zelf, is meer een feeling die ik heb om daar dingen niet te bestellen.
wij bestellen letterlijk elke maand 5/6x bij amazon de, nooit problemen gehad die niet supersnel werden opgelost door amazon zelf. Letterlijk de meest betrouwbare shop die ik in 15 jaar gebruikt heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09 15:49

Inmiddels aangepast naar
Momenteel niet verkrijgbaar.
We weten niet of en wanneer dit item weer op voorraad is.
Benieuwd of Amazon/Nvidia actief monitord op zulke advertenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

780euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-09 23:50

SpX

Ik heb de RTX 3080 Eagle OC besteld voor EUR 753,08.

Ik ben benieuwd of ze hem gaan annuleren en zo niet of ik hem ook echt snel in huis ga hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

SpX schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:33:
[...]

Ik heb de RTX 3080 Eagle OC besteld voor EUR 753,08.

Ik ben benieuwd of ze hem gaan annuleren en zo niet of ik hem ook echt snel in huis ga hebben.
Ok. Ik heb zonet een EVGA 3080 FTW3 Ultra gaming mogen vastzetten. Is bij een kennis via via. Verkoop zal 17e zijn maar krijg hem de 17e ook mee gelijk :9 879 euro voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Ik hoop dat die MSI gaming x trio ook echt voor die prijs gaat bij alternate. Ik heb nu kom een gaming x trio 2080 en ben daar echt heel erg tevreden over. Die gaat er dus zeker komen als de orders live gaan :-)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Xtr3me4me schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:36:
[...]

Ok. Ik heb zonet een EVGA 3080 FTW3 Ultra gaming mogen vastzetten. Is bij een kennis via via. Verkoop zal 17e zijn maar krijg hem de 17e ook mee gelijk :9 879 euro voor betaald.
160 euro of beter gezegd 22.5% duurder. Prijzig kaartje zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 17:03
Zag hem ook staan idd, zat nog te twijfelen maar uiteindelijk niet gedaan omdat ik toch niet echt geïntresseerd ben in de Eagle. Kaart is nu inmiddels toch niet te bestellen dus dan is het al helemaal makkelijk :P

De eerste voorraad lijkt iig wel binnen te komen, OC.UK geeft aan dat de eerste kaarten al binnen zijn:

https://www.overclockers....451/page-48#post-33913544

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nix7cMkY1Lhv2vaPnnknicfSh9I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JgVMMC2Am4ZaWoJQXXbTipux.png?f=fotoalbum_large

In Hong Kong is hij ook al gespot:

https://www.reddit.com/r/...g_3080_already_hong_kong/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Paprika schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:41:
[...]

160 euro of beter gezegd 22.5% duurder. Prijzig kaartje zeg.
De 3080 FTW3 Ultra gaat niet voor 710 euro weg hoor :+ Dat bedrag kun je wel vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xtr3me4me schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:43:
[...]

De 3080 FTW3 Ultra gaat niet voor 710 euro weg hoor :+ Dat bedrag kun je wel vergeten
Ik reken tegen de prima alternatieven van 719 euro. Zelfs de Gaming Trio is 100 euro goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Paprika schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:47:
[...]

Ik reken tegen de prima alternatieven van 719 euro. Zelfs de Gaming Trio is 100 euro goedkoper.
Mwah is net wat je leuk vind voor je kast ook. Geld boeit mij niet heel veel en als ik voor looks een leukere kaart kan krijgen die wat duurder is, so be it :D Ik lig er niet wakker van.

Naast het feit ik nu de 3080 vast heb gelegd, moet ik nog zelf een 3090 hebben. Benieuwd wanneer die komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Xtr3me4me schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:36:
[...]

Hey die kaart wilde ik ook... ultra is ook de wat duurdere dan de normale gaming I guess. Weet je of dit de vaste/normale prijs is én kan je er 1 extra krijgen? :o :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
Beschikbaar bij Amazon.it:

Gigabyte 2080 Gaming OC: https://www.amazon.it/dp/B08HLZXHZY
Gigabyte Eagle: https://www.amazon.it/dp/B08HHZVZ3N

Gaming OC gepre-orderd via creditcard, heb ik die in ieder geval alvast staan, geld wordt pas afgeschreven bij verzending volgens mij.

Het zal mij niets verbazen dat Amazon al kaarten binnen heeft net zoals Overclockers. Kaarten liggen al in het magazijn en hebben ze al "gescand" als het ware waardoor ze op de website beschikbaar komen. Die op amazon.de was binnen een paar uur niet meer beschibaar, waarschijnlijk niet omdat Nvidia ze op de vingers tikte maar omdat ze door de voorraad heen waren :P

Achja is speculatie, we zullen zien :P Kijkend naar mijn creditcard afschrift is alleen een reservering van 0,00 op mijn CC geplaatst dus het geld wordt toch pas afgeschreven als die verzonden wordt. Mocht ik de 17e nog een andere kaart kunnen bemachtigen dan kan ik die altijd nog annuleren.

[ Voor 5% gewijzigd door bjorntju op 09-09-2020 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Santee schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:03:
[...]

Hey die kaart wilde ik ook... ultra is ook de wat duurdere dan de normale gaming I guess. Weet je of dit de vaste/normale prijs is én kan je er 1 extra krijgen? :o :+
Hahaha het is via via gegaan, bij iemand die ook een computer hardware store runt. Hij krijgt de kaarten gigabyte en evga en msi ook binnen (moeten bij hem nog binnen komen trouwens)

Maar hij wilde het alleen voor mij doen vanwege ik familie ben van de persoon die hij ontzettend goed kent. Dus zal denk helaas niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 19:30
bjorntju schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:05:
Beschikbaar bij Amazon.it:

Gigabyte 2080 Gaming OC: https://www.amazon.it/dp/B08HLZXHZY
Gigabyte Eagle: https://www.amazon.it/dp/B08HHZVZ3N

Gaming OC gepre-orderd via creditcard, heb ik die in ieder geval alvast staan, geld wordt pas afgeschreven bij verzending volgens mij.

Het zal mij niets verbazen dat Amazon al kaarten binnen heeft net zoals Overclockers. Kaarten liggen al in het magazijn en hebben ze al "gescand" als het ware waardoor ze op de website beschikbaar komen. Die op amazon.de was binnen een paar uur niet meer beschibaar, waarschijnlijk niet omdat Nvidia ze op de vingers tikte maar omdat ze door de voorraad heen waren :P

Achja is speculatie, we zullen zien :P Kijkend naar mijn creditcard afschrift is alleen een reservering van 0,00 op mijn CC geplaatst dus het geld wordt toch pas afgeschreven als die verzonden wordt. Mocht ik de 17e nog een andere kaart kunnen bemachtigen dan kan ik die altijd nog annuleren.
Amazon schrijft tegenwoordig meteen af. Bij mij althans, ook bij reserveren.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:12:
[...]

Amazon schrijft tegenwoordig meteen af. Bij mij althans, ook bij reserveren.
Hier niet. Vast al zo'n honderd lps laten bezorgen en die worden pas later afgeschreven. Apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Paprika schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:16:
[...]

Hier niet. Vast al zo'n honderd lps laten bezorgen en die worden pas later afgeschreven. Apart.
Hmm ja heb er laatst nog een discussie met Amazon over gehad. Iets besteld waarvan de leverdatum nog niet bekend was en telkens opschoof maar ze hadden wel het volledige bedrag al afgeschreven.

Zou wel beetje dom zijn als webshops overigens de 17e al leveren, dus de 16e versturen, en je bij Nvidia pas de 17e kan bestellen en dan nog een aantal dagen moet wachten.

[ Voor 17% gewijzigd door Phusebox op 09-09-2020 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:17:
[...]

Zou wel beetje dom zijn als webshops overigens de 17e al leveren, dus de 16e versturen, en je bij Nvidia pas de 17e kan bestellen en dan nog een aantal dagen moet wachten.
Het is niet dom, want webshops mogen dus pas op de 17e producten gaan aanbieden. Waarschijnlijk krijgt Amazon dit nog wel te horen. Zo zijn de advertenties op de Duitse variant ook al verdwenen.

In die zin zou 't volgens "de regels" overal pas op de 17e verzonden worden. En stel je moet 'n dag wachten op je videokaart. Wat een ramp...

[ Voor 17% gewijzigd door Paprika op 09-09-2020 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gunghir
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-07-2024
Hoe ging dit op de nvidia store met de 20XX launch?
Ik wil eigenlijk gewoon hun editie. Maar vroeg me dus of of dit makkelijk was of irritant.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
[...]

Hmm ja heb er laatst nog een discussie met Amazon over gehad. Iets besteld waarvan de leverdatum nog niet bekend was en telkens opschoof maar ze hadden wel het volledige bedrag al afgeschreven.

Volgens mij verschilt het ook weer per land hoe ze het doen. Op mijn afschift zie ik iig alleen een "reservering" van 0,00, dus dat zal wel een check zijn of de creditcard bestaat, maar mijn volledige limiet is verder nog gewoon beschikbaar, dus ik verwacht dat ze pas afschijven bij verzending.

Als ik de 17e een andere kaart vind dan kan ik hem dus verder annuleren zonder op mijn geld te hoeven wachten, mocht ik die dag toch geen kaart kunnen bemachtigen dan kan ik altijd nog hopen dat Amazon.it hem verstuurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Hoe vind je deze uberhaubt? Ik kan de listings wel bekijken maar als ik zoek vind ik geen enkele 3080 listing op Amazon.

Ik wacht sowieso lekker op EVGA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gunghir schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:26:
Hoe ging dit op de nvidia store met de 20XX launch?
Ik wil eigenlijk gewoon hun editie. Maar vroeg me dus of of dit makkelijk was of irritant.. :)
Dat ging vrijwel probleemloos. Zie ook [nVidia GeForce RTX 20xx] Levertijden en Beschikbaarheid
Jay-v schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:28:
[...]

Hoe vind je deze uberhaubt? Ik kan de listings wel bekijken maar als ik zoek vind ik geen enkele 3080 listing op Amazon.

Ik wacht sowieso lekker op EVGA.
De gpu tracker links (zie TS). Daarmee hoef je nergens meer met de hand te gaan speuren. De EVGA store verschijnt ook vanzelf wanneer die open gaat.

[ Voor 35% gewijzigd door Paprika op 09-09-2020 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

[...]

Welke amazon en welk betaalmiddel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 19:34
Ik wacht wel lekker op harde data.
Er zijn de afgelopen releases zo veel slechte producten de markt op geslingerd en dan met name koeling problemen dat je beter kan wachten. Zeker gezien het verbruik en dus warmte productie van deze beesten.
Zo enorm veel geld geef ik niet uit zonder alle feiten op tafel te hebben.
Ik wil het verbruik per model weten, het idle verbruik, de temps, of het naar boven de kast in blazen effect heeft, wat de effectieve clocks speed is, en ook de game benchmarks magen natuurlijk niet ontbreken.
Pas dan ga ik kijken wat het beste model voor get minste geld is!

Mijn voorkeur gaat uit naar de msi ventus omdat deze als enige gesloten backplates heeft maar we gaan het zien. misschien is het wel een waardeloze kaart en dan word het een andere...

[ Voor 13% gewijzigd door computerjunky op 09-09-2020 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

https://www.amazon.it/dp/B08HHZVZ3N

In Italie is de kaart nog te preorderen.

Gaming OC ook: https://www.amazon.it/Gig...6X-grafica/dp/B08HLZXHZY/

[ Voor 37% gewijzigd door ion op 09-09-2020 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gunghir
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-07-2024
Hopelijk gaat amazon.nl vandaag ook nog. Belasting terug krijgen via IT gaat hem niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomassie12
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06:17
Heb de Gaming OC ook pre-ordered bij amazon italie nu. Spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eclipse1919
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-09 08:19
hoop ook op een goede msi met rgb, en 2 x 8 pins, dus gewoon wachten tot alle fabrikanten ermee komen kun je pas shoppen. reken ook even een nieuwe monitor mee, om al dat 4k aan te kunnen zou al tevreden zijn met een wqhd met g-sync liefst meer dan 144 hrz. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:25
gunghir schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:39:
Hopelijk gaat amazon.nl vandaag ook nog. Belasting terug krijgen via IT gaat hem niet worden.
Nee, een hoop gedoe. Wacht ook wel even op Nederlandse aanbieders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AstaVista
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20-04 08:48
Voor wie in België bij tones.be wil bestellen... Ik had even gemaild met een medewerker van tones en je ze beschikken over RTX 3000 kaarten. Ze willen/kunnen wel niet zeggen welke modellen ze in stock hebben. Ze vertelden mij dat het 'first come, first serve' zal zijn op de dag dat ze verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AstaVista schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:55:Ze vertelden mij dat het 'first come, first serve' zal zijn op de dag dat ze verkocht worden.
Dit zijn dus de officiële "spelregels" van Nvidia inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:33
Xtr3me4me schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:01:
Eerlijk gezegd heb ik ook de Gigabyte Extreme model nergens nog gezien.
Hier zit ik ook op te wachten, ik vraag me zelf ook af of deze op de release dag zelf beschikbaar komen of later, aangezien de EAGLE en Gaming OC modellen al in meerdere webshops gespot zijn en de Aorus Master en Xtreme nog niet.

Ben ook benieuwd wat de prijzen doen, gaan die 150/200 euro - of meer - (gezien het LCD display en meer kekke RGB natuurlijk ;)) boven de FE zitten, als de gaming OC er al bijna 100 euro boven op zit in het geval van een RTX 3080? :o

Ik zie die Aorus Xtreme/Master kaarten gerust 1700+ nog gaan kosten.. :'(

[ Voor 5% gewijzigd door gerbenp op 09-09-2020 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Een vriend van mij heeft ze ook al gespot in HK, heeft zelf aanbetaald op een RoG Strix 3080... prijzen liggen daar toch beduidend lager, al wist ie nog niet wat hij ging kosten, maar gezien het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:49
Phusebox schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:20:
Een vriend van mij heeft ze ook al gespot in HK, heeft zelf aanbetaald op een RoG Strix 3080... prijzen liggen daar toch beduidend lager, al wist ie nog niet wat hij ging kosten, maar gezien het verleden.
Niet zo gek toch? Alle Tech is goedkoper daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gerbenp schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:19:
[...]

Ik zie die Aorus Xtreme/Master kaarten gerust 1700+ nog gaan kosten.. :'(
En terecht, zelfs Gigabyte lacht de koper van dergelijke features uit... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
schumi1986 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:23:
[...]

Niet zo gek toch? Alle Tech is goedkoper daar
Valt wel mee tegenwoordig. Is niet meer zo goedkoop als 10-20 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netrunner
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-03 19:56
kan iemand mij helpen? Gigabyte biedt vier 3090 kaarten aan, zie hier: https://www.gigabyte.com/...?pids=7529,7530,7537,7554

Wat mis ik? Waarom moet ik voor de een gaan en bijvoorbeeld niet voor de ander? Specs zijn gelijk

aorus hebben 1 hdmi slot meer, but thats it!

[ Voor 8% gewijzigd door Netrunner op 09-09-2020 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Netrunner schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:34:
kan iemand mij helpen? Gigabyte biedt vier 3090 kaarten aan, zie hier: https://www.gigabyte.com/...?pids=7529,7530,7537,7554

Wat mis ik? Waarom moet ik voor de een gaan en bijvoorbeeld niet voor de ander? Specs zijn gelijk

Van rechts naar links: meer en meer koel oppervlak, matig tot betere kwaliteit fans, geen tot veel RGB. De prijs loopt van rechts naar links ook op tot ik gok zo'n 150 euro extra voor de meest linkse t.o.v. de meest rechtse.

[ Voor 10% gewijzigd door Paprika op 09-09-2020 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netrunner
Paprika schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:36:
[...]

Van rechts naar links: meer en meer koel oppervlak, matig tot betere kwaliteit fans, geen tot veel RGB. De prijs loopt van rechts naar links ook op tot ik gok zo'n 150 euro extra voor de meest linkse t.o.v. de meest rechtse.
maar das toch gek, Aorus is een productlijn van Gigabyte zelf maar dan 'goedkopere' lijn? Al die jaren dacht ik dat Aorus de premium lijn was van Gigabyte, neeeeeeeeeee

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Netrunner schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:41:
[...]

maar das toch gek, Aorus is een productlijn van Gigabyte zelf maar dan 'goedkopere' lijn? Al die jaren dacht ik dat Aorus de premium lijn was van Gigabyte, neeeeeeeeeee
Ik zeg toch van rechts naar links ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutterjaw
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-01 18:58
Had oa ook de Italiaanse pre-order besteld. "Just in case"

Snel weer uit de droom gestapt nadat ik zag dat het sleeve bearing fans waren. Ik weet niet, maar wil geen geld uitgeven in deze category met dit soort fans.

Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-09 11:20
thomassie12 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:40:
Heb de Gaming OC ook pre-ordered bij amazon italie nu. Spannend!
Same, ik heb hem ook besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We zitten inmiddels alweer bijna op 600 berichten en de launch moet nog gaan plaatsvinden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Paprika schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:52:
We zitten inmiddels alweer bijna op 600 berichten en de launch moet nog gaan plaatsvinden. :+
En zelfs de mooie TS moet nog komen. :>

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Blaat schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:53:
[...]

En zelfs de mooie TS moet nog komen. :>
De enige drie links die tellen staan er al. :$ Geen leuke plaatjes gezien om iets moois te fabriceren.

[ Voor 11% gewijzigd door Paprika op 09-09-2020 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netrunner
Paprika schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:44:
[...]

Ik zeg toch van rechts naar links ;).
ik had zon maandag ochtend gevoel, vergeet wat ik zei :D
bedankt voor je bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceOdyssey
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-09 15:04
Van rechts naar links is ook niet zo heel logisch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fryslanboy
  • Laatst online: 14-09 13:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Haha top! :') Met al die idiote farms in China mag je dus gerust stellen dat een vrij groot aandeel kaarten niet eens China verlaat. Ze zouden die onzin echt moeten verbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Netrunner schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:34:

De eagle OC zal wel gelijk staan aan een windforce kaart. Die zijn zwaar ruk. Koelblok is kleiner dan Gaming OC (althans dat was zo in de RTX 2000 serie.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 15:49

SideShow

Administrator

Echt .... ik ging gewoon op mijn gemak afwachten ... maar niet dus. Als ik wil vermijden om in februari een 3080 te moeten kopen voor 1200 euro, zal ik dus volgende week al moeten bestellen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obviously
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-07 11:58
Ondertussen hier ook al niet meer te preorderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enchantress
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Aan die mining farms is erg veel aan te verdienen dus ik begrijp ze zeer goed, het is dat de stroom kosten hier te hoog zijn daarvoor anders had ik exact hetzelfde gedaan.

Beschikbaarheid zal laag zijn is mijn vermoeden, ze schijnen sowieso al een tekort te hebben aan de 3000 serie vanwege Samsung’s foundry.
Pagina: 1 ... 6 ... 629 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
Beschikbaarheid is te vinden in https://docs.google.com/s...2_DWk4/edit#gid=712726851 (niet meer up-to-date)

reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord