[NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 629 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 38 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:29

flessuh

Set sail for fail!

Ik zit even praktisch te kijken... ik heb een waterkoeling loop waar ik ook graag m'n videokaart op aansluit.
Nu zie ik dat EVGA de Hydro Copper variant heeft daarvoor, maar ik zie niet echt shops waar je die kunt kopen?
Ben je dan toch "verplicht" een kaart te kopen en er een 3rd party waterblok op te zetten?

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:36
flessuh schreef op zondag 6 september 2020 @ 21:00:
Ik zit even praktisch te kijken... ik heb een waterkoeling loop waar ik ook graag m'n videokaart op aansluit.
Nu zie ik dat EVGA de Hydro Copper variant heeft daarvoor, maar ik zie niet echt shops waar je die kunt kopen?
Ben je dan toch "verplicht" een kaart te kopen en er een 3rd party waterblok op te zetten?
Er zijn vrij weinig webshops die momenteel RTX 3000 kaarten vermelden en ik heb er zelf tot op heden binnen Nederland geen gevonden die prijzen vermelden.

Afgelopen week had ik een webshop aan de telefoon en die gaven aan dat NVidia bijvoorbeeld geen pre-orders toelaat en dat zij GPU’s pas over 2 weken op de site zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
EVGA heeft gemeld dat de Hydrocopper niet bij launch beschikbaar is maar iets later.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
_eLMo_ schreef op zondag 6 september 2020 @ 21:30:
EVGA heeft gemeld dat de Hydrocopper niet bij launch beschikbaar is maar iets later.
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
EVGA forum waarop een EVGA medewerker reageerd. Zoek het zelf maar terug in het mega lange topic xD

https://forums.evga.com/m/tm.aspx?m=3072847&p=20

[ Voor 10% gewijzigd door _eLMo_ op 06-09-2020 22:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-07 15:37
flessuh schreef op zondag 6 september 2020 @ 21:00:
Tip: Let even op welke hydrocopper je wilt. Evga gaf in hun weekly Q&A aan dat er zowel een hydrocopper komt met een XC3 pcb als de FTW3 pcb :)
De FTW3 hydrocopper staat echter nog niet op hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micmulder
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:23
Komen er voor de 3080 kaarten nog pre-orders of iets dergelijks? Of hoe ging dit met de vorige kaarten in zijn werking?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
micmulder schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:05:
Komen er voor de 3080 kaarten nog pre-orders of iets dergelijks? Of hoe ging dit met de vorige kaarten in zijn werking?
Zie een aantal posts hierboven, pre-orders zijn niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Centurius schreef op zondag 6 september 2020 @ 06:31:
Heeft iemand ervaring met de beschikbaarheid van de flagship kaarten bij 4launch van verleden series? Ik heb op dit moment na een flink aantal zakelijke sales een fijn systeem lopen daar met ook oog op de BTW. Als ze een beetje redelijk te krijgen zijn zou daar kopen wel m'n voorkeur hebben maar kijkend naar hoe weinig high end kaarten ze van de 20XX series hebben staan nu weet ik het niet (al kan dat natuurlijk zijn dat ze in afwachting van de 30 series door hun voorraad zijn gegaan zonder bij te bestellen).
Kleine kans. 4launch is geen nvidia partner meer. Je kansen zijn het grootst bij Alternate, Azerty, Megekko en Coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Paprika schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:25:
[...]

Dat is alleen bij "huurkoop".
Artikel kann nicht gekauft werden

Zitten lekker te maken met een dooie mus :/

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:38
Paprika schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:25:
[...]

Dat is alleen bij "huurkoop".
Een videokaart of afbetaling 8)7.

Wie dat doet heeft z'n prioriteiten niet echt op orde.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xtr3me4me schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:36:
[...]

Artikel kann nicht gekauft werden

Zitten lekker te maken met een dooie mus :/
Hoezo zou je zoveel willen betalen voor een matige serie?
alexbl69 schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:37:
[...]

Een videokaart of afbetaling 8)7.

Wie dat doet heeft z'n prioriteiten niet echt op orde.
Dat idee heb ik ook altijd bij RGB en windows. :+

[ Voor 33% gewijzigd door Paprika op 07-09-2020 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:33

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Santee schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:28:
[...]

Poeh de TUF serie, dan liever een founders edition die nog €100 goedkoper is ook :+
Ja de videokaarten van Asus heb ik niet zo'n hoge pet van op. Altijd wel iets mee, zij het koelingsproblemen (slecht gekoelde VRM's/geheugen) waardoor je kaart na 1,5 jaar sterft, of gewoon over het algemeen achterblijvende thermal/noise performance t.o.v. andere kaarten.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Kuusj schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:40:
[...]

Ja de videokaarten van Asus heb ik niet zo'n hoge pet van op. Altijd wel iets mee, zij het koelingsproblemen (slecht gekoelde VRM's/geheugen) waardoor je kaart na 1,5 jaar sterft, of gewoon over het algemeen achterblijvende thermal/noise performance t.o.v. andere kaarten.
Zie je toch wat de marketing afdeling van die bedrijven voor elkaar heeft gekregen. Vaak zijn de top modellen van een MSI, EVGA en ASUS erg goed. Prijs is een ander verhaal, maar meestal is hun beste exemplaar zeker niet verkeerd. Nadeel is echter dat ze ook voor de 'goedkopere' lijnen flinke bedragen vragen en dan kun je beter van een "B" merk (lees: een merk waarbij niet 15% van de aankoopprijs de marketing afdeling moet bekostigen) het beste model nemen. Die doen zelden onder voor de populaire jongens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-07 14:07

GekkeR

key = key

Paprika schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:55:
[...]

Zie je toch wat de marketing afdeling van die bedrijven voor elkaar heeft gekregen. Vaak zijn de top modellen van een MSI, EVGA en ASUS erg goed. Prijs is een ander verhaal, maar meestal is hun beste exemplaar zeker niet verkeerd. Nadeel is echter dat ze ook voor de 'goedkopere' lijnen flinke bedragen vragen en dan kun je beter van een "B" merk (lees: een merk waarbij niet 15% van de aankoopprijs de marketing afdeling moet bekostigen) het beste model nemen. Die doen zelden onder voor de populaire jongens.
Ze beknibbelen dan ook op de meest domme dingen, de Gigabyte "low-end" fans hebben bijvoorbeeld sleeve bearings ipv. double ball bearings. Sleeve bearings wil je niet hebben daar.

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:00
Wat zijn dan goede alternatieven voor de FE zonder dat je meteen een hoop extra moet betalen? Als in, wat is een safe bet qua fabrikant en modelserie?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:16:
Wat zijn dan goede alternatieven voor de FE zonder dat je meteen een hoop extra moet betalen? Als in, wat is een safe bet qua fabrikant en modelserie?
Dat blijft altijd even de reviews afwachten, maar als je bijvoorbeeld hier kijkt:
https://www.techpowerup.c...gtx-1080-gamerock/30.html
Palit has opted for a triple-slot cooler for all their GeForce 1070 and 1080 cards, which is an interesting choice. I've been a fan of triple-slot cooler for years - as long as they are properly engineered, which results in less noise and lower temperatures than a two-slot design. Palit's thermal solution certainly delivers here. Gaming temperature is around 72°C, which is sufficiently far away from NVIDIA's thermal limit of 82°C beyond which the card will reduce clocks to hold that temperature. In terms of gaming noise, the Palit GameRock delivers, too. With 30 dBA, it is the quietest GTX 1080 we tested so far, slightly quieter than the MSI Gaming X, which uses a dual-slot cooler, though. Palit has also included the idle-fan-off feature we love so much since it provides a perfect noise-free experience during desktop work, Internet browsing, and even light gaming. However, when taking a closer look at the heatsink, we noticed a lot of unused space under the shroud, which suggests that this cooler is also cheaper to make than complex dual-slot coolers which are not so far behind (if we compare it to the MSI Gaming X).
En die kaart was 150 euro goedkoper dan de bekende jongens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Paprika schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:18:
[...]

Dat blijft altijd even de reviews afwachten, maar als je bijvoorbeeld hier kijkt:
https://www.techpowerup.c...gtx-1080-gamerock/30.html

[...]

En die kaart was 150 euro goedkoper dan de bekende jongens.
Idd reviews afwachten, Palit heeft ook erg wisselende resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Santee schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:19:
[...]

Idd reviews afwachten, Palit heeft ook erg wisselende resultaten.
Ja, zelfs de 1080 Ti versie was bijvoorbeeld minder. Toen hebben ze een succesvolle oplossing letterlijk slechter laten presteren in de 'verbeterde' versie.

[ Voor 4% gewijzigd door Paprika op 07-09-2020 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:25
Blijf mijzelf ook verbazen over het uiterlijk van de meeste kaarten. Het lijk mij toch wel dat de doelgroep jongvolwassenen - volwassenen is, waarom dan al die lelijke RGB oplossingen en niet gewoon een sober maar solide ontwerp.

Ik wacht de reviews maar even af de 17e, met de kans dat je achter het net vist bij de eerste batch, maar wil voor dit geld wel een goede kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:17

Mavamaarten

Omdat het kan!

kwdtje schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:23:
Blijf mijzelf ook verbazen over het uiterlijk van de meeste kaarten. Het lijk mij toch wel dat de doelgroep jongvolwassenen - volwassenen is, waarom dan al die lelijke RGB oplossingen en niet gewoon een sober maar solide ontwerp.

Ik wacht de reviews maar even af de 17e, met de kans dat je achter het net vist bij de eerste batch, maar wil voor dit geld wel een goede kaart.
Yeah. Ik heb nu een build waar alles strak en zwart is. Zwart was zelfs puur omdat het moederbord goed uitkwam qua prijs. Het enige van verlichting die erin gaat komen is een witte LED strip verstopt achter een randje zodat je binnen kan kijken maar niet naar een kermis tuurt.

Ik neig naar de Founders Edition momenteel, ik heb eigenlijk wel goeie ervaring met Nvidia's RMA voor een Nvidia Shield.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

Wat is er mis met de EVGA XC3? Available at launch.

Afbeeldingslocatie: https://images.evga.com/articles/01434/models30_xc3.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:08
Paprika schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:55:
[...]

Heb je voorbeelden wat dan een goed "B" merk is. Of eigen ervaringen? Want de nieuwe kaarten gaan toch al aardig wat kosten. Enige besparing is altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
_eLMo_ schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:11:
[...]

[Afbeelding]
Die is nog wel oke inderdaad, samen met de Ventus. Even afwachten op de reviews en zal het idd tussen deze en de Ventus gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Dat is de FTW3 met custom PCB, wat is je punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je een window in je kast heb, dan is RGB verlichting leuk om daadwerkelijk iets van je build te zien. (En dat hoeft geen regenboog thema te zijn uiteraard, het kunnen ook één of twee kleuren zijn).

Als je voor een sober en solide uitstraling gaat, is er denk ik toch behoorlijke kans dat je uberhaupt geen window hebt (zoals ik), en in dat geval maakt mij niks uit wat ze aan RGB LEDjes erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
Sissors schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:37:
[...]

Als je een window in je kast heb, dan is RGB verlichting leuk om daadwerkelijk iets van je build te zien. (En dat hoeft geen regenboog thema te zijn uiteraard, het kunnen ook één of twee kleuren zijn).

Als je voor een sober en solide uitstraling gaat, is er denk ik toch behoorlijke kans dat je uberhaupt geen window hebt (zoals ik), en in dat geval maakt mij niks uit wat ze aan RGB LEDjes erop zetten.
Ik heb wel een window (Rajintek Thesis Window ;)) maar naast een paar RGB fans hoeft er van mij verder niet veel toeters en bellen te zijn. Ik vind bijna alle kaarten gewoon spuuglelijk, kijk bijvoorbeeld naar de Palit Gamerock, WHY?! Of de EVGA FTW, met rode accenten die nergens op slaan? Er zijn zelfs kaarten met een spoiler erop gemonteerd, of een OLED scherm?!

Ik zal er wel wat te oud voor zijn ;-) Heb liever goede koeling en niet te luid ipv een kermis dingetje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
kwdtje schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:41:
[...]

Ik zal er wel wat te oud voor zijn ;-) Heb liever goede koeling en niet te luid ipv een kermis dingetje.
Ik ben denk ik een van de weinige die de oude modellen met hun stickers wel kon waarderen. Even wat voorbeelden uit mijn eigen "historie":

XFX 6800GT
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/i/1088162192.jpg

Gigabyte 7800GT
Afbeeldingslocatie: https://content.hwigroup.net/images/products_500x300/001007/gigabyte-geforce-7800-gt.jpg

ASUS 8800GTS 640MB
Afbeeldingslocatie: https://www.techspot.com/articles-info/47/images/Image_01.jpg

ASUS 9800GTX
Afbeeldingslocatie: https://www.asus.com/media/global/products/sqygbbq4LhhJ3AMG/P_setting_fff_1_90_end_500.png

Sapphire HD4870 1GB
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/i/1214580389.jpg

Verder ook referentie HD5870, HD6970 en GTX680s gehad. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Paprika op 07-09-2020 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
_eLMo_ schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:11:
[...]

[Afbeelding]
Bekijk de zijkant/achterkant. Hier zit ook een foeilelijk rode rand op en een rare rode golf op de backplate. Foeilelijk niet, maar jammer voor iedereen die wat anders wilt dat rode accenten. Had het gewoon lekker helemaal zwart gelaten! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-07 13:59
Ga voor de FE, het lijkt wel alsof de kaarten van board partners door 8 jarige zijn ontworpen.

In voorbereiding heb ik dus alvast een account aangemaakt op de nvidia store en wil ook mijn cc alvast koppelen, maar blijf maar de melding krijgen dat mijn cc niet geldig is. Meer mensen die hier last van hebben?

Heb een Rabo mastercard kaart die uiteraard nog geldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
Santee schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:19:
[...]

Bekijk de zijkant/achterkant. Hier zit ook een foeilelijk rode rand op en een rare rode golf op de backplate. Foeilelijk niet, maar jammer voor iedereen die wat anders wilt dat rode accenten. Had het gewoon lekker helemaal zwart gelaten! :9
Dat is de FTW editie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pandanl schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:31:
Ga voor de FE, het lijkt wel alsof de kaarten van board partners door 8 jarige zijn ontworpen.
Liever kaart die door een 8-jarige is ontworpen dan support die door een 8-jarige wordt gegeven ;). Ik heb best interesse in een FE kaart, maar niet met de belabberde support verhalen daarvan. Al helemaal niet gezien het blijkbaar zelfde bedrijf is als die HTC Vives aan consumenten leverde, waar ook hele slechte verhalen over de support zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
Sissors schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:35:
[...]

Liever kaart die door een 8-jarige is ontworpen dan support die door een 8-jarige wordt gegeven ;). Ik heb best interesse in een FE kaart, maar niet met de belabberde support verhalen daarvan. Al helemaal niet gezien het blijkbaar zelfde bedrijf is als die HTC Vives aan consumenten leverde, waar ook hele slechte verhalen over de support zijn.
Dat risico neem ik dan maar, mocht ik problemen hebben dan kan ik altijd nog 1080 Ti tijdelijk gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sissors schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:35:
[...]

Mijn ervaringen waren eigenlijk wel positief bij de release van Turing. 4 kaarten teruggestuurd (lang verhaal) en binnen 3 dagen mijn geld terug gehad zonder enig gezeur. Gewoon even bellen zodat ze netjes de case aanmelden en dan zijn het vriendelijke en zeker ook behulpzame mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:30

MazeWing

The plot thickens...

@Paprika Mijn god wat waren die stickers verschrikkelijk! :r Gelukkig zie je die nu eigenlijk alleen nog maar op de dozen.

Ikzelf ga proberen een rtx3080 FE te pakken te krijgen. Mocht dit niet lukken dan ga ik denk ik gewoon voor een Gainward of Palit. Ik heb van Palit een 1070 (gamerock) gehad en was er zeer tevreden over. Zeer goede koeling (volgens Guru3d was het één van de beste) tegen een zeer nette prijs. Het scheelt gewoon enorm dat je niet voor een "naam" of boel marketing betaald, maar eigenlijk gewoon voor het product.

Daarnaast worden de PCB's, koelers, etc. toch praktisch allemaal in dezelfde fabrieken gemaakt met ook veel overlapping qua gebruikte koeltechnieken. Daarnaast wordt ik er zelf niet warm of koud van als de fan blades van een cooler een bolletje (of logo'tje, of iets anders hebben) dat de koeling net iets zou verbeteren. Dat is allemaal zo marginaal.
Gelukkig ben ik na 20+ jaar ook wijzer geworden en is het gewoon zo dat je voor een boel "nutteloze" crap gewoon de hoofdprijs betaald!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MazeWing schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:45:
@Paprika Mijn god wat waren die stickers verschrikkelijk! :r Gelukkig zie je die nu eigenlijk alleen nog maar op de dozen.
Je ziet ze toch nooit? Ik kon er wel om lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 16:30

MazeWing

The plot thickens...

Paprika schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:52:
[...]

Je ziet ze toch nooit? Ik kon er wel om lachen.
En dat is maar goed ook!

Stel je voor dat je toen vertical gpu mounts had... -O-

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravi400
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-12-2024

In voorbereiding heb ik dus alvast een account aangemaakt op de nvidia store en wil ook mijn cc alvast koppelen, maar blijf maar de melding krijgen dat mijn cc niet geldig is. Meer mensen die hier last van hebben?

Ik heb weer het probleem dat mijn postcode niet geldig zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ravi400 schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:07:
[...]

Ik heb weer het probleem dat mijn postcode niet geldig zou zijn.
Spatie ertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Nee, de XC3 editie heeft dit ook aan de rechterkant. FTW3 heeft dit aan beide kanten. Ga nog maar eens goed kijken naar de koeler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:04
Zijn die FE-modellen doorgaans ook niet lager geklokt en slechter te overclocken of dat speelt dat alleen in mijn hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Laatst online: 02-07 15:38
Ik hoop echt een 3090 te pakken te krijgen met de launch de 24e. Liefs een Asus of Msi. Zou het gaan lukken wat denken jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NotSoSteady schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:16:
Zijn die FE-modellen doorgaans ook niet lager geklokt en slechter te overclocken of dat speelt dat alleen in mijn hoofd?
Puur geluk hebben. Binning wordt niet aan gedaan. Je had alleen de A vs non-A die opties, maar dat lijkt nu weer verleden tijd gezien het nergens is genoemd.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6LJbYJZ.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RdMlst0.png
babbi schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:17:
Ik hoop echt een 3090 te pakken te krijgen met de launch de 24e. Liefs een Asus of Msi. Zou het gaan lukken wat denken jullie?
Vast wel, bijna niemand is bereid onnodig te veel te betalen voor een ASUS.

[ Voor 29% gewijzigd door Paprika op 07-09-2020 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:04
Paprika schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:17:
[...]

Puur geluk hebben. Binning wordt niet aan gedaan. Je had alleen de A vs non-A die opties, maar dat lijkt nu weer verleden tijd gezien het nergens is gneoemd.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]

Dat zijn inderdaad de verschillen niet. Ik vind de RTX 3090 FE persoonlijk erg mooi, maar was eigenlijk van plan om tot november te wachten op een goede deal bij Amazon omdat ik voor die tijd toch geen games heb om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

[...]

Puur geluk hebben. Binning wordt niet aan gedaan. Je had alleen de A vs non-A die opties, maar dat lijkt nu weer verleden tijd gezien het nergens is genoemd.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[...]

Heb je een bron voor die plaatjes? Ik ben een beetje op zoek naar een overzicht van welke kaarten er bij de third parties juist te krijgen zijn, en dat ziet er wel netjes uit. Maar met nietszeggende namen als "Duke" en "Super Jetstream" zie ik de bomen door het bos niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mavamaarten schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:24:
[...]

Heb je een bron voor die plaatjes? Ik ben een beetje op zoek naar een overzicht van welke kaarten er bij de third parties juist te krijgen zijn, en dat ziet er wel netjes uit. Maar met nietszeggende namen als "Duke" en "Super Jetstream" zie ik de bomen door het bos niet meer.
https://www.techpowerup.c...tx-2080-gaming-oc/36.html
https://www.techpowerup.c...tx-2080-ti-matrix/32.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mavamaarten schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:26:
[...]

Ah, dat zijn de 2xxx kaarten, my bad. Dankzij de hype lees je niks anders meer dan 3080 :X
Natuurlijk ga je die nu niet tegenkomen voor Ampere. 8)7 TPU reviews hebben wel altijd dit soort vergelijkingen, dus gewoon daar even kijken de komende weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Mavamaarten schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:26:
[...]

Ah, dat zijn de 2xxx kaarten, my bad. Dankzij de hype lees je niks anders meer dan 3080 :X
Met een beetje geluk heb je straks een Ampere te pakken die ook naar 2 Ghz boost:

XWB in "[Algemeen] NVIDIA Nieuwsdiscussie Topic - Deel 56"

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmorky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-07 19:15

Waar maak jij een account waar je een CC kan toevoegen dan? Ik zie die optie iig nergens op store.nvidia.com...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belblade
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-06 01:42

belblade

Belgian wacko

kan je op nvidia een zakelijke account aanmaken om te bestellen of enkel als privépersoon? Vindt het niet meteen terug ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravi400
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-12-2024
@Shmorky
@belblade
Je moet eerst iets toevoegen aan je winkelwagen en dan krijg je pas de optie om een account aan te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pandanl
Shmorky schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:34:
[...]

Waar maak jij een account waar je een CC kan toevoegen dan? Ik zie die optie iig nergens op store.nvidia.com...
Was ook even zoeken, maar de volgende stappen zou moeten werken.

1. https://www.nvidia.com/nl-nl/shield/buy/ zet iets in je winkelmandje
2. daarna kiezen voor account aanmaken
3. Alles invullen en kiezen voor paypal (wel voor zorgen dat je niet in paypal ingelogd bent voor de zekerheid)
4. klikken op doorgaan en daarna de paypal betaling annuleren.
5. dan zou je in principe moeten kunnen inloggen op https://store.nvidia.com/...L&ThemeID=326200&Env=BASE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
[...]

Is dit bevestigd? Als je naar partner kaarten kijkt heb je weer non-OC en OC modellen zodat het lijkt alsof er wel aan binning gedaan wordt.

Dit is ook niet echt een selling point en is bij Turing ook stilzwijgend gebeurd, waarschijnlijk deels door slechte yields.

Er zijn genoeg mensen die zich bekocht voelden met een non-A chip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Evernote schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:30:
[...]

Is dit bevestigd? Als je naar partner kaarten kijkt heb je weer non-OC en OC modellen zodat het lijkt alsof er wel aan binning gedaan wordt.
OC exemplaren zijn er altijd al geweest, maar jij denkt dat die 30MHz boven stock het verschil gaat maken? Ze kiezen gewoon een getal dat iedere chip gegarandeerd kan halen en cashen wat extra geld ermee. Binning (buiten de zeer limited exemplaren) is een fabeltje bedacht door mensen die de aankopen van hun eigen duurdere varianten goed willen praten.

[ Voor 16% gewijzigd door Paprika op 07-09-2020 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
Paprika schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:33:
[...]

OC exemplaren zijn er altijd al geweest, maar jij denkt dat die 30MHz boven stock het verschil gaat maken? Ze kiezen gewoon een getal dat iedere chip gegarandeerd kan halen en cashen wat extra geld ermee.
Ik zeg nergens dat het een verschil maakt, wat ik wel zeg is dat er aan binning is gedaan.

Uit een A chip kon je ook meer performance halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:49

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

Ik denk dat het enige waar je op moet letten is of de kaart 2x8 of 3x8 pins is. De kaarten die beter overklokken zullen vast de kaarten met 3x8 zijn.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Huigie schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:36:
Ik denk dat het enige waar je op moet letten is of de kaart 2x8 of 3x8 pins is. De kaarten die beter overklokken zullen vast de kaarten met 3x8 zijn.
Hoezo zou een 3x 8 pin beter moeten overclocken?
Evernote schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:35:
[...]

Ik zeg nergens dat het een verschil maakt, wat ik wel zeg is dat er aan binning is gedaan.

Uit een A chip kon je ook meer performance halen.
Afbeeldingslocatie: https://www.techpowerup.com/forums/attachments/122408

Welke uit dit lijstje is een niet*-A chip denk je? En niet spieken....

[ Voor 40% gewijzigd door Paprika op 07-09-2020 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-07 08:09
Paprika schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:37:
[...]

Hoezo zou een 3x 8 pin beter moeten overclocken?

[...]

[Afbeelding]

Welke uit dit lijstje is een A chip denk je? En niet spieken....
3x8 betekent dat de kaart meer stroom kan trekken en ervan uitgaande dat al het andere hetzelfde is zorgt dat vaak voor net iets hogere clocks. Daarnaast zijn kaarten die meer stroom trekken vaak ook voorzien van betere koeling dat dan weer zorgt voor nog hogere clocks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:49

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

"To maximize overclocking headroom and system stability for every PC build, we opted to use three eight-pin PCIe auxiliary connectors on the custom ROG Strix PCB."
https://rog.asus.com/arti...x-3080-rtx-3090-rog-asus/

Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Centurius schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:43:
[...]

3x8 betekent dat de kaart meer stroom kan trekken en ervan uitgaande dat al het andere hetzelfde is zorgt dat vaak voor net iets hogere clocks. Daarnaast zijn kaarten die meer stroom trekken vaak ook voorzien van betere koeling dat dan weer zorgt voor nog hogere clocks.
Je hebt wel flink betere koeling nodig om 525W te koelen. Voor een custom loop is dat net realistisch, maar of je het zou willen? Ik betwijfel het.
So how does a restrictive power limit factor into real world gaming performance? Guru3D tested the RTX 2080 Ti Founders Edition and found it delivered 78.53 FPS in Time Spy at the default power limit of 260W, and 88.32 FPS (+12.5%) when overclocked and at the max power limit of 320W. On my $1025 MSRP Palit with the very same design and power delivery as the Founders Edition, my FPS is 101.54 at 535W, that's 15.0% higher than their overclocked result and 30% over stock.
78.53 FPS @ 260W
88.32 FPS @ 320W
101.54 FPS @ 535W

https://www.overclock.net...trusive-power-limits.html

Als ik dit even snel plot in Excel:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XOx2UV4.png

Deze test is overigens uitgevoerd met een Palit RTX 2080 Ti GamingPro 11GB. Een kaart met maar 2 8-pin aansluitingen die dus ver buiten spec kan als je de firmware restricties weghaalt.
Laten we nou niet marketing praat gaan aanhalen s.v.p. Zeker niet als je het belangrijkste stukje weglaat.
Some GeForce RTX 30-series cards may satisfy their power requirements by drawing from PCI Express auxiliary connectors and the 75W of power available from the PCI Express slot. This approach is perfectly within spec, but it may create additional power-delivery and thermal demands that some motherboards might not be built for.
Het enige wat ze dus zeggen is dat ze niet de standaard 75W via het PCI-E slot willen trekken, want stel je voor dat je budget moederbord van 50 euro (waar je 1800 euro kostende GPU dus overigens in zit) het niet zou trekken.

[ Voor 4% gewijzigd door Paprika op 07-09-2020 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

MazeWing schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:45:

Ikzelf ga proberen een rtx3080 FE te pakken te krijgen. Mocht dit niet lukken dan ga ik denk ik gewoon voor een Gainward of Palit. Ik heb van Palit een 1070 (gamerock) gehad en was er zeer tevreden over. Zeer goede koeling (volgens Guru3d was het één van de beste) tegen een zeer nette prijs. Het scheelt gewoon enorm dat je niet voor een "naam" of boel marketing betaald, maar eigenlijk gewoon voor het product.

Daarnaast worden de PCB's, koelers, etc. toch praktisch allemaal in dezelfde fabrieken gemaakt met ook veel overlapping qua gebruikte koeltechnieken. Daarnaast wordt ik er zelf niet warm of koud van als de fan blades van een cooler een bolletje (of logo'tje, of iets anders hebben) dat de koeling net iets zou verbeteren. Dat is allemaal zo marginaal.
Gelukkig ben ik na 20+ jaar ook wijzer geworden en is het gewoon zo dat je voor een boel "nutteloze" crap gewoon de hoofdprijs betaald!
Helemaal mee eens. De founders edition is mooi strak, geen rgb zooi. Rgb is leuk in een enkel detail, vind ik, en vaak ook weer too much.

Ik hoop ook een FE te scoren.

Vraag is wie de FE ook distribueert anders dan alleen via nvidia.nl

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Dan is het Pray to the RNG gods. Zullen waarschijnlijk bij de voorinschrijving alvast peilen hoeveel ze er nog bij moeten maken. Met mn oude kaart kan ik nog even vooruit, dus kan wel wachten.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Zijn zotac kaarten nog steeds 5 jaar garantie? Ik vond dat dit altijd wel erg handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:11
Van deze Reddit post:

https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8fj-Po6EapL-WitT3Djh5W01DL4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nteclpaYEdpDx4DW8OVsFHwJ.png?f=fotoalbum_large
Ze lijken dus niet eens stock te krijgen, caseking geeft ook aan dat 17 september de pre-orders beginnen, dus niet zozeer dat ze voorraad hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
bjorntju schreef op maandag 7 september 2020 @ 18:26:
[...]

Van deze Reddit post:

https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

[Afbeelding]
Ze lijken dus niet eens stock te krijgen, caseking geeft ook aan dat 17 september de pre-orders beginnen, dus niet zozeer dat ze voorraad hebben...
Nvidia begint volgens mij ook dan pas met preorders en niet meteen met leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op maandag 7 september 2020 @ 18:40:
[...]

Nvidia begint volgens mij ook dan pas met preorders en niet meteen met leveren.
GeForce RTX 30 Series Founders Edition graphics cards will be available directly from our website. Purchase when the cards are released on the GeForce RTX 3090, GeForce RTX 3080 and GeForce RTX 3070 landing pages.

GeForce RTX 30 Series graphics cards will go on sale starting September 17th.

[ Voor 8% gewijzigd door Paprika op 07-09-2020 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Paprika schreef op maandag 7 september 2020 @ 18:44:
[...]

GeForce RTX 30 Series Founders Edition graphics cards will be available directly from our website. Purchase when the cards are released on the GeForce RTX 3090, GeForce RTX 3080 and GeForce RTX 3070 landing pages.

GeForce RTX 30 Series graphics cards will go on sale starting September 17th.
Available and on sale September 17th maar staat nergens iets over voorraad of levertijd.

Ik hou in ieder geval nog een slag om de arm.

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 07-09-2020 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op maandag 7 september 2020 @ 18:49:
[...]

Available and on sale September 17th maar staat nergens iets over voorraad of levertijd.
Ze hebben expliciet gezegd niet aan pre-orders te gaan doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Paprika schreef op maandag 7 september 2020 @ 18:53:
[...]

Ze hebben expliciet gezegd niet aan pre-orders te gaan doen...
Ok, sorry dan heb ik dat verkeerd begrepen. Ben benieuwd. Dus de AIB kaarten komen dan toch later volgens die eerdere berichten. Zou jammer zijn. Denk dat ik toch voor de Gigabyte Eagle ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartnK
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-06 13:58
Hoelang duurde de levering destijds van de 2xxxx Founders edition kaarten bij Nvidia?

Lagen ze in een Nederlands depot en zijn ze binnen 24 uur bij je thuis of komen ze uit het buitenland?

[ Voor 6% gewijzigd door MartnK op 08-09-2020 02:32 ]

Op zoek naar een gezellige crew en wil je graag in goed teamverband gamen? Join dan nu Grand Theft Holland op social club! (PS4) http://youtu.be/5coAzmA-yws -------------------------------- http://socialclub.rockstargames.com/crew/grand_theft_holland

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MartnK schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 02:20:
Hoelang duurde de levering destijds van de 2xxxx Founders edition kaarten bij Nvidia?

Lagen ze in een Nederlands depot en zijn ze binnen 24 uur bij je thuis of komen ze uit het buitenland?
Buitenland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jokko
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-04 15:58
Weet iemand wanneer de eerste benchmarks online komen ?
Zelf had ik verwacht dat grote bedrijfen en bekende testers de kaarten eerder krijgen voor een benchmark / testing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-07 17:06

JoSchaap

Had a life, got a modem..

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelleJ
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-07 17:44
Dat zijn... aardige prijzen. Ik hoop toch dat de gemiddelde aftermarket iets lager komt te liggen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MelleJ schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:43:
[...]

Dat zijn... aardige prijzen. Ik hoop toch dat de gemiddelde aftermarket iets lager komt te liggen :?
Dit is het ASUS instapmodel :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Het gekke is dat ik hem niet kan vinden als ik hem gewoon opzoek op de NL website

Niemand dit opgevallen?

ASUS TUF Gaming RTX 3080S S van Super?

[ Voor 7% gewijzigd door Xtr3me4me op 08-09-2020 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Haha onzinnige prijzen. Shops zien al dat er tekorten gaan zijn en spelen daar op in. €719 voor een founders met mogelijk betere koeler. Ik zou niet meer dan €700 voor een TUF neerleggen. Strix zal wel €900 worden maar dat vind ik hem ook niet waard, wellicht €800 (maar daar ga je hem nooit voor krijgen) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xtr3me4me schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:46:
[...]

Het gekke is dat ik hem niet kan vinden als ik hem gewoon opzoek op de NL website
Producten die nog niet publiek zijn hebben gewoon een vinkje in de backend waardoor ze niet worden getoond in de resultaten. Als je de IDs pakt van DE website kun je ze wel vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-07 11:33
speculatie als onderdeel van de enorme hypetrain.... heerlijke tijden dit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelleJ
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-07 17:44
Tja, zit ook nog wel te twijfelen. Was eigenlijk niet van plan er direct 17 september een te bestellen, maar nu ik dit zo langzamerhand zie weet ik niet als ik dan geen order plaats of ik dan eind oktober (wanneer ik eigenlijk mogelijk wel een nieuwe GPU binnen wil hebben) hem wel in huis kan hebben :P

EDIT: Weet ik niet hoe dit in het verleden gegaan is? Of er direct een groot tekort ontstond en daardoor lange levertijden?

[ Voor 17% gewijzigd door MelleJ op 08-09-2020 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De prijzen bij Caseking zijn wat gunstiger:

https://www.caseking.de/search?sSearch=rtx+3070
https://www.caseking.de/search?sSearch=rtx+3080
https://www.caseking.de/search?sSearch=rtx+3090

[ Voor 34% gewijzigd door XWB op 08-09-2020 10:53 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Ik heb nog nergens EVGA listings gezien. Enkel bij Overclockers UK, maar daar is het niet duidelijk om welke uitvoering het gaat.

Iemand al iets vernomen van Nederlandse webshops (behalve Alternate)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jay-v schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:56:
Ik heb nog nergens EVGA listings gezien. Enkel bij Overclockers UK, maar daar is het niet duidelijk om welke uitvoering het gaat.

Iemand al iets vernomen van Nederlandse webshops (behalve Alternate)?
https://forums.evga.com/FindPost/3073192
HYBRID, HC, and KPE cards will come a bit later than the XC3 and FTW3 cards. No ETA to give you, which is probably your next question.
Veel opties zijn er al niet :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Eerlijk gezegd heb ik ook de Gigabyte Extreme model nergens nog gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Ik bedoelde dus dat Overclockers alleen ICX3 vermeld, dat zegt dus niet of het de FTW of XC3 is. Scan heeft de XC3 dan weer wel op de site staan. Maar ik koop het liefst in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Jay-v schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:12:
[...]

Ik bedoelde dus dat Overclockers alleen ICX3 vermeld, dat zegt dus niet of het de FTW of XC3 is. Scan heeft de XC3 dan weer wel op de site staan. Maar ik koop het liefst in Nederland.
Gezien de prijs gok ik dat overclocks het verkeerde plaatje erbij heeft gezet. Ze hebben het model van 10 pond over MSRP van de founders edition. Ik neem aan dat dat de XC3 is en dat de FTW3 daar nog €100-150 overheen gaat en dus ook rond de €900 gaat eindigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kirra
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-12-2024
Alternate heeft zojuist een aantal kaarten met prijzen online gezet lever termijn is nog wel onbekend

https://www.alternate.nl/NVIDIA/GeForce-RTX-3080

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Laatst online: 19:38
Kirra schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:57:
Alternate heeft zojuist een aantal kaarten met prijzen online gezet lever termijn is nog wel onbekend

Nice, het zal echt F5én worden als de release dag gekomen is.

Gelukkig wel mijn RTX2080 kunnen verkopen, nu maar eens upgraden naar een RTX3080 om die 1440 triples mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Kirra schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:57:

Voor deze prijzen is die MSI Ventus nog best een sterke keus. Geen flashy RGB, nette 3 fan met groot koelblok. Ik wacht liever eerst reviews af, want wie weet hebben ze weer halve memory pads of slechte vrm koeling.
Ook even kijken of evga met die XC3 komt.
Pagina: 1 ... 5 ... 629 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
Beschikbaarheid is te vinden in https://docs.google.com/s...2_DWk4/edit#gid=712726851 (niet meer up-to-date)

reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord