Boot is al weer los en weg, die dag vertraging gaan we echt niet merken.Gé Brander schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:23:
[...]
Deze of een van de andere boten die nu ook niet door het kanaal kunnen. Het blijft gissen maar dit helpt niet natuurlijk. Elke boot die erachter zat (met of zonder mogelijke kaarten) zal nu moeten wachten of omvaren.
Ik gaf op met mijn preorder van 3080 ftw ultra hybrid en heb een 6900xt voor 1200€ kunnen kopen, geluk voor iedereen die wacht op een evga kaartlilr3bel schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:00:
[...]
Top! Nu hoop ik dat de Hybrid versie van de 3080 FTW3 die ik heb besteld bij Alternate ook gauw binnenkomt!
Ik sta momenteel op plek 20 in de lijst.
https://www.vesselfinder.com/?imo=9811000jaspermeul schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:34:
[...]
Boot is al weer los en weg, die dag vertraging gaan we echt niet merken.
Nope nog niet...
Ik zie ook dat er hier en daar geroepen wordt dat hij losgetrokken is maar de link hierboven is wat meer waarheidsgetrouw denk ik.
De heading is echter wel gewijzigd sinds de vorige keer. Dus wellicht inderdaad weer onderweg...
En toch niet
https://nos.nl/artikel/23...al-toch-nog-niet-los.html
[ Voor 40% gewijzigd door Gé Brander op 24-03-2021 19:37 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Ja, dat bedoel ik inderdaad. Ik had ze ook al snel gebeld toen ik het opmerkte, maar ze gaven me toezegging dat alles goed zou verlopen. Ik krijg de kaart vanavond binnen, dus ik ben uiterst benieuwd.Weaveworld schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:07:
[...]
Er is mij niets opgevallen. Of bedoel je de xc3 op de factuur? Waar dan ook ftw3 ultra gaming staat.
Ik had ze al eens op een vreemde versie gewezen op de site die niet eens bestond volgens evga.
Die namen en versies ook...
Ook wat gezakt voor de Strix OC 3080, nu 120..Bauer078 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:08:
Afgelopen 24 uur 2 plekjes opgeschoven voor de Asus 3080 Rog Strix OC bij Alternate NL (17-9 besteld).
Nu op #7.
Stond op 124 van de week.
Pff in november besteld, plek 274 op alternate, gaat nog wel ff duren... maar voor de 860 euro blijf ik gewoon wachtenEldraziKlap schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:30:
[...]
Ook wat gezakt voor de Strix OC 3080, nu 120..
Stond op 124 van de week.
Zijn er nog mensen die bij Azerty wachten op een Gigabyte Aorus GeForce RTX 3080 Master 10G?
Ik zag dat er begin maart leveringen zijn geweest maar de wachtlijst / positie is niet veranderd..
Ik zag dat er begin maart leveringen zijn geweest maar de wachtlijst / positie is niet veranderd..
Een andere Gigabyte maar inderdaad sinds begin maart geen beweging.michaelhn schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 18:29:
Zijn er nog mensen die bij Azerty wachten op een Gigabyte Aorus GeForce RTX 3080 Master 10G?
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Kaart is onderweg! N.a.v. bestelling bij Alternate (eind januari). 3080 EVGA XC3 ultra gaming
Succes!
Woehoew, tijdje terug kwam er hier een post dat Fnac een rtx 3070 TUF van ASUS verkocht voor 799 euro. Gezien de huidige prijzen een 'koopje'. Ik besloot er dus vlug 1 te bestellen. Vandaag krijg ik bericht van BPOST dat ze een pakketje van FNAC zullen leveren! Ben benieuwd...
Eentje te weinig helaas, want ik stond plaatsje 6 en nu dus op plaats 1.Olaf95 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:01:
Zojuist verzendbevestiging gekregen van mijn Inno3d 3080 x3.
Op 12 januari besteld bij azerty (850 euros)
Begonnen op plek 8
levering van 5 kaarten eind februari en vandaag dus een levering.
De trend van de Inno3d 3080 x3 bij azerty is:
per circa 2 maanden worden er 5 kaarten geleverd.
Maar mijn zoektocht houd dus op, succes aan de rest.
Nog een maandje geduld dus maar weer
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2ZaIyr0c2zjFRPGrlZ1BXXoA.jpg?f=user_large)
van plaats 19 naar 10 op alternate.nl voor the Gaming x Trio 3080
Heb zo het gevoel dat ik nog wel even kan wachten op mijn 3080 ventus, of dat die helemaal nooit voorbij gaat komen.MetalSonic schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:09:
https://nl.hardware.info/...ideokaarten-omhoog-gooien
Helaas, het wordt nog duurder..
Ik heb 10 minuten geleden verzendbevestiging gekregen van mijn 3080 Suprim X van Alternate. Ik stond op plek 1 dus geen idee hoeveel ze er verder nog hebben binnen gekregen.
Net ook dezelfde bevestiging gehad van Bpost en van Fnac zelf. Lijkt tegen verwachting in goed te komen.babhunt schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:34:
Woehoew, tijdje terug kwam er hier een post dat Fnac een rtx 3070 TUF van ASUS verkocht voor 799 euro. Gezien de huidige prijzen een 'koopje'. Ik besloot er dus vlug 1 te bestellen. Vandaag krijg ik bericht van BPOST dat ze een pakketje van FNAC zullen leveren! Ben benieuwd...
Wel heb ik hem toen “maar” 759 + 10 betaald ( met die 10€ klantenkaart kreeg je 5 procent korting)
Alleszins was dat hier een heel goede tip dus
Of je kan wachten of niet hangt voor een gedeelte ervan af wat je ervoor over hebt en hoe belangrijk het is om binnen enkele weken of maanden een video kaart te hebben.DownOver schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:11:
[...]
Heb zo het gevoel dat ik nog wel even kan wachten op mijn 3080 ventus, of dat die helemaal nooit voorbij gaat komen.
Ik heb het al eerder gezegd. Als jij nu veel spaargeld hebt en veel tijd om veel te gamen, dan kan je accepteren dat je wat meer betaalt en dan ga je high end gamen. Als je games af en toe doet en eigenlijk nog even door kan met een oude GPU dan zou ik nog even wachten. Het is voor iedereen speculeren.
Het is 99% zeker nu dat deze situatie niet zal verbeteren tot volgend jaar, de oorzaak van het tekort is een chronisch gebrek aan silicoon/chips.MetalSonic schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:46:
[...]
Of je kan wachten of niet hangt voor een gedeelte ervan af wat je ervoor over hebt en hoe belangrijk het is om binnen enkele weken of maanden een video kaart te hebben.
Ik heb het al eerder gezegd. Als jij nu veel spaargeld hebt en veel tijd om veel te gamen, dan kan je accepteren dat je wat meer betaalt en dan ga je high end gamen. Als je games af en toe doet en eigenlijk nog even door kan met een oude GPU dan zou ik nog even wachten. Het is voor iedereen speculeren.
De VS is nu alvast bezig met de constructie van nieuwe fabrieken om dit tekort aan te vullen, maar het zal waarschijnlijk tot 2023 duren voordat deze fabrieken ook beginnen met produceren.
Ik zou zeggen als het écht niet anders kan, dan nu zsm GPU kopen want het zal binnenkort echt niet beter worden.
Kreeg net een mailtje binnen met een (al verlopen) key voor de nieuwe Call of Duty, dus ik dacht laat mij eens even kijken op Alternate en wat blijkt: "Reeds verzonden".
Heb nog geen verzend bevestiging maar wie weet komt die straks nog, er zijn in ieder geval drie RTX 3080 Vision OC van Gigabyte binnengekomen aangezien ik daar op plek 3 stond.
Heb nog geen verzend bevestiging maar wie weet komt die straks nog, er zijn in ieder geval drie RTX 3080 Vision OC van Gigabyte binnengekomen aangezien ik daar op plek 3 stond.
:fill(white):strip_exif()/f/image/f12MUeuJPUpARQUDnpgwSe4J.png?f=user_large)
Oooh shiit ooohh shiiitt, zal het dan echt zo ver zijn......
Zie dat Megekko het meteen doorgevoerd heeft, vanmiddag nog 2099, inmiddels 2199 voor de Suprim X. Vast 'n andere leverancierMetalSonic schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:09:
https://nl.hardware.info/...ideokaarten-omhoog-gooien
Helaas, het wordt nog duurder..
Goed te zien dat er flink wat kaarten zijn verzonden, zal marktplaats morgen weer goed vol staan
[ Voor 12% gewijzigd door graceful op 25-03-2021 01:01 ]
Gelukkig is het wachten wel eindig en zou je in principe eind mei je kaart hebben. Nog ff volhouden. Succes!MatthiasDS schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:41:
[...]
Eentje te weinig helaas, want ik stond plaatsje 6 en nu dus op plaats 1.
Nog een maandje geduld dus maar weer
Edit: ik heb trouwens meteen de wachtrij aangepast in de Google Excel sheet onderaan deze pagina, aan de hand van jouw opgegeven positie.
[ Voor 16% gewijzigd door Olaf95 op 25-03-2021 07:40 ]
Heb ze toch maar besteld gisteren en vandaag is deze kaart al niet meer te vinden op de site van AlternateKoldur schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:56:
[...]
Lijkt mij prima te kloppen, de 3060 heeft een MSRP van €349, dus niet zo gek dat deze er nog staat.

Toch maar rare tijden voor..
Toch geloof ik hier geen snars van. Als je kijkt naar prijzen van moederborden en CPUs zie je dat ze zelfs in prijs zijn verlaagd ten opzichte van vorig jaar. Het enige dat noemenswaardig in prijs is verhoogd zijn GPUs, en dat gebeurde pas toen de crypto-bubbel eind vorig jaar in beweging kwam. Ik krijg het idee dat GPU-makers de chiptekorten als smoes gebruiken om de prijzen permanent op te drijven.ScalpNoLimit schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 22:27:
[...]
Het is 99% zeker nu dat deze situatie niet zal verbeteren tot volgend jaar, de oorzaak van het tekort is een chronisch gebrek aan silicoon/chips.
De VS is nu alvast bezig met de constructie van nieuwe fabrieken om dit tekort aan te vullen, maar het zal waarschijnlijk tot 2023 duren voordat deze fabrieken ook beginnen met produceren.
Ik zou zeggen als het écht niet anders kan, dan nu zsm GPU kopen want het zal binnenkort echt niet beter worden.
Deze wereld werkt gewoon op vraag en aanbod. Nu er zoveel vraag is en weinig aanbod, gaan de prijzen omhoog. Is gewoon basis economie. Maar ik ben het met je eens dat bedrijven inderdaad wel een graantje willen meepikken omdat er tekorten zijn.gevulde koek schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 08:56:
[...]
Toch geloof ik hier geen snars van. Als je kijkt naar prijzen van moederborden en CPUs zie je dat ze zelfs in prijs zijn verlaagd ten opzichte van vorig jaar. Het enige dat noemenswaardig in prijs is verhoogd zijn GPUs, en dat gebeurde pas toen de crypto-bubbel eind vorig jaar in beweging kwam. Ik krijg het idee dat GPU-makers de chiptekorten als smoes gebruiken om de prijzen permanent op te drijven.
Megekko:
Vandaag (25-3) of morgen (26-3) verwachten wij (in de mix) een serieuze hoeveelheid van deze videokaarten:
• MSI GeForce RTX 3060 GAMING X TRIO 12G
• MSI GeForce RTX 3060 GAMING X 12G
• MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 3X 12G OC
• MSI GeForce RTX 3070 GAMING X TRIO
• MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 3X OC
• MSI GeForce RTX 3070 SUPRIM X 8G
• MSI GeForce RTX 3060 Ti GAMING X TRIO
• MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 2X OC
Vandaag op 25-3-2021 verwachten wij een behoorlijke hoeveelheid (in de mix) van deze videokaarten:
• KFA2 GeForce RTX 3060 (1-Click OC)
• KFA2 GeForce RTX 3060 EX (1-Click OC)
• KFA2 GeForce RTX 3080 SG (1-Click OC)
• KFA2 Geforce RTX 3090 SG (1-Click OC)
[ Voor 22% gewijzigd door Rgamer145 op 25-03-2021 09:52 ]
Een aantal zijn ook direct te bestellen met levering morgen. Wel voor woekerprijzen (1449 voor een 3070 bijvoorbeeld)
Sta al sinds 26 januari op #1 bij Alternate voor een: https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1681756
Pre-order prijs toen €724,-. Pre-order prijs nu 1.089,-
Wat nou als Alternate met het antwoord komt dat ze verlies op mij maken en daardoor de order annuleren. Of dat ze geen zicht hebben op een levering en daardoor de order annuleren. Meer mensen met zo'n dergelijke ervaring?
Wat nou als Alternate met het antwoord komt dat ze verlies op mij maken en daardoor de order annuleren. Of dat ze geen zicht hebben op een levering en daardoor de order annuleren. Meer mensen met zo'n dergelijke ervaring?
Nu het suez kanaal geblokkeerd is zal het er qua leveringen niet beter op worden.
Sta op plaats 129 voor een MSI GeForce RTX 3080 Gaming X Trio 10G bij Azerty
Ik heb tot nu toe nog weinig tot geen berichten gezien dat dit soort dingen gedaan wordt bij in ieder geval de grote namen (lees Alternate, Azerty, Megekko, Informatique). De wat onbekendere bedrijven hebben dat al wel gedaan.patrikov schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:55:
Sta al sinds 26 januari op #1 bij Alternate voor een: https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1681756
Zoek anders even het topic door naar ervaringen. Men mag ook niet zomaar je order annuleren omdat de prijs ineens hoger is (al is daar wat discussie over, again zoek even in dit topic).
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
Verwijderd
Eind juli gaan er in ieder geval een hele hoop tweedehands gpu's voor bodemprijzen op marktplaats staan. En mensen die nu nog met GPU willen minen hebben de boot gemist, dus die gaan er ook minder kopen. Ik denk dat de productie inderdaad wat terug kan lopen het komende jaar, maar het tweedehands aanbod zal enorm zijn en de vraag een stuk minder (want minen is een flink stuk minder profitable eind juli)ScalpNoLimit schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 22:27:
[...]
Het is 99% zeker nu dat deze situatie niet zal verbeteren tot volgend jaar, de oorzaak van het tekort is een chronisch gebrek aan silicoon/chips.
Bij Azerty werd mijn order opeens geannuleerd voor een i9 workstation met meerdere XFX 3080's.
Eenzijdig werd de leverafspraak afgezegd, prijs per kaart was ongeveer ±1200. Ze hebben hun best gedaan, maar de distributeurs maken ook gebruik van de situatie. Toen kon ik wel upgraden naar een 3090, maar deze prijs naar 2400 per kaart, dit paste toen niet meer in het budget.
Eenzijdig werd de leverafspraak afgezegd, prijs per kaart was ongeveer ±1200. Ze hebben hun best gedaan, maar de distributeurs maken ook gebruik van de situatie. Toen kon ik wel upgraden naar een 3090, maar deze prijs naar 2400 per kaart, dit paste toen niet meer in het budget.
There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.
Yes! Ik heb gisteravond een verzendbevestiging gekregen van alternate dat mijn kaart onderweg is! Ik heb de Gigabyte 3060ti gaming oc op 4 januari besteld. Ik weet niet hoe groot de levering was want ik stond op 2.
Nog veel succes iedereen!
Ik kijk idd net even waar ik sta en ben van plek 35 naar 29 gehoptNeyzi schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:27:
Yes! Ik heb gisteravond een verzendbevestiging gekregen van alternate dat mijn kaart onderweg is! Ik heb de Gigabyte 3060ti gaming oc op 4 januari besteld. Ik weet niet hoe groot de levering was want ik stond op 2.
Edit: levering zal wel 6 stuks geweest zijn, vermoed ik.
[ Voor 6% gewijzigd door Rolfjes op 25-03-2021 10:33 ]
Nou ja, de auto-industrie heeft er ook last van. De nieuwe Xbox en Playstation zijn ook niet te krijgen en de prijs daarvan is niet verhoogd.gevulde koek schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 08:56:
[...]
Toch geloof ik hier geen snars van. Als je kijkt naar prijzen van moederborden en CPUs zie je dat ze zelfs in prijs zijn verlaagd ten opzichte van vorig jaar. Het enige dat noemenswaardig in prijs is verhoogd zijn GPUs, en dat gebeurde pas toen de crypto-bubbel eind vorig jaar in beweging kwam. Ik krijg het idee dat GPU-makers de chiptekorten als smoes gebruiken om de prijzen permanent op te drijven.
Hopelijk schiet het nu weer een beetje op met die kaart! Na langer dan een maand vast gestaan te hebben mag het ook wel weer. Succes!Rolfjes schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:30:
[...]
Ik kijk idd net even waar ik sta en ben van plek 35 naar 29 gehopt!
Blij dat er toch weer zoetjes aan kaarten geleverd worden.
Zelf zit ik te wachten en spaar rustig verder, wou eerst mijn pc upgraden.
Nu word het onderhand een compleet nieuwe setup zo heeft elk nadeel zijn voordeel.
Hoop alleen dat de prijzen ook weer gaan dalen.
Zelf zit ik te wachten en spaar rustig verder, wou eerst mijn pc upgraden.
Nu word het onderhand een compleet nieuwe setup zo heeft elk nadeel zijn voordeel.
Hoop alleen dat de prijzen ook weer gaan dalen.
Na rose e cient spin
Winkels mogen de prijzen van consoles niet verhogen. Dan krijg je Nederlandse winkels die toch weer iets bedenken om extra te verdienen: we gooien er een extra controller en een paar games bij. Nu profiteren ze toch van de schaarste, je zou anders nooit 600/750 betalen bij Nedgame/mediamarkt wanneer je in een andere winkel kan kopen voor 500, zonder de extra's die je toch niet nodig hebt.claudior schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:30:
[...]
Nou ja, de auto-industrie heeft er ook last van. De nieuwe Xbox en Playstation zijn ook niet te krijgen en de prijs daarvan is niet verhoogd.
Hier ook de mail binnen, maar ik ga hem afhalen bij het Wijnegem (NL adres namelijk).h8bal schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:36:
[...]
Net ook dezelfde bevestiging gehad van Bpost en van Fnac zelf. Lijkt tegen verwachting in goed te komen.
Wel heb ik hem toen “maar” 759 + 10 betaald ( met die 10€ klantenkaart kreeg je 5 procent korting)
Alleszins was dat hier een heel goede tip dus
Kan mijn 3070 dual de deur uit, die maakt mij teveel herrie.
Dan maar hopen dat je de grens over geraakt. Er is namelijk een reisverbod.JPM85 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:58:
[...]
Hier ook de mail binnen, maar ik ga hem afhalen bij het Wijnegem (NL adres namelijk).
Kan mijn 3070 dual de deur uit, die maakt mij teveel herrie.
Ik woon op 500 meter van de grens. De grens oversteken om te tanken en weer terug te gaan is geen probleem. Verblijven in het buitenland is wat anders. Maar is natuurlijk off-topic hier.PeterPoker777 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:00:
[...]
Dan maar hopen dat je de grens over geraakt. Er is namelijk een reisverbod.
Rgamer145 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:51:
Megekko:
Vandaag (25-3) of morgen (26-3) verwachten wij (in de mix) een serieuze hoeveelheid van deze videokaarten:
• MSI GeForce RTX 3060 GAMING X TRIO 12G
• MSI GeForce RTX 3060 GAMING X 12G
• MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 3X 12G OC
• MSI GeForce RTX 3070 GAMING X TRIO
• MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 3X OC
• MSI GeForce RTX 3070 SUPRIM X 8G
• MSI GeForce RTX 3060 Ti GAMING X TRIO
• MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 2X OC
Vandaag op 25-3-2021 verwachten wij een behoorlijke hoeveelheid (in de mix) van deze videokaarten:
• KFA2 GeForce RTX 3060 (1-Click OC)
• KFA2 GeForce RTX 3060 EX (1-Click OC)
• KFA2 GeForce RTX 3080 SG (1-Click OC)
• KFA2 Geforce RTX 3090 SG (1-Click OC)
/f/image/LOAC7wxmQeBW0DkzbTPmevMi.png?f=fotoalbum_large)
Edit:
€ 1249.-? WTF! Ik sta nog in de rij bij Alternate waar ik hem in januari voor € 499,- besteld had, dus wacht nog even geduldig af.....
[ Voor 48% gewijzigd door slb op 25-03-2021 12:11 ]
prompt $p $g
Wel, gezien de vorige levering eind februari gebeurde is dat een maandje geleden. Dan hoop ik eerder eind april tochOlaf95 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 06:49:
[...]
Gelukkig is het wachten wel eindig en zou je in principe eind mei je kaart hebben. Nog ff volhouden. Succes!
Top, had er ook net voor gekeken.Edit: ik heb trouwens meteen de wachtrij aangepast in de Google Excel sheet onderaan deze pagina, aan de hand van jouw opgegeven positie.
Zat zojuist naar precies dezelfde kaart te kijken en verslikte me bijna in mijn drinken.
Sta in de wachtrij bij Alternate NL voor deze kaart (op plek 21, al weken geen levering van gezien). Ik heb er echter maar 499 voor betaald en ik zal er nevernooitniet 1250 voor betalen.
Ik vond MeGekko altijd wel een fijn adres om te bestellen, maar dat zie ik ineens toch heel anders...
Alternate is altijd wat later. Check status van MSI RTX 3070 binnen kort verwacht. Dus daar komt ook iets binnen!slb schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:56:
[...]
[Afbeelding]
Edit:
€ 1249.-? WTF! Ik sta nog in de rij bij Alternate waar ik hem in januari voor € 499,- besteld had, dus wacht nog even geduldig af.....
Ik heb enkele weekjes terug bij Alternate een EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 Ultra Gaming besteld.
Eergisteren stond ik op wachtplek 47, en vandaag ineens op 2!
De hype is real hier
Eergisteren stond ik op wachtplek 47, en vandaag ineens op 2!
De hype is real hier
Wat net weer een mooi droppie in Frankrijk, €820 voor een RTX 3080.

Mooie deal, het kan dus toch nog!Boost9898 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:46:
Wat net weer een mooi droppie in Frankrijk, €820 voor een RTX 3080.
[Afbeelding]
Wauw dat zijn inderdaad nog eens prijzen.
Vorige week een Suprim 3070 bij overclockers uk besteld(940€).
Maandag ontvangen en draait nu als een trein. Ook net bevestiging gekregen van Caseking de dat mijn lian li fans onderweg zijn, dan is mn build helemaal compleet!
Vorige week een Suprim 3070 bij overclockers uk besteld(940€).
Maandag ontvangen en draait nu als een trein. Ook net bevestiging gekregen van Caseking de dat mijn lian li fans onderweg zijn, dan is mn build helemaal compleet!
Hoop dat dit OK is, ik zit te kijken naar de 3080 van Zotac, ik ken het merk alleen niet.
Weet iemand of dit een fatsoenlijk merk is?
Body mods don't determine skill
Zotac is prima, niet een super grote speler als bv Asus of Gygabyte etc.Dracyn schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:27:
Hoop dat dit OK is, ik zit te kijken naar de 3080 van Zotac, ik ken het merk alleen niet.
Maar bekend genoeg op de Nederlandse markt om een videokaart van te kopen.
Na rose e cient spin
Dit klopt niet. Conflux is momenteel rendabeler om te minen dan ethereum. Los hiervan is er al een EIP (Ethereum Improvement Proposal) voorgesteld die de blockreward zal verhogen naar 3 eth. Ook de mining pools zitten niet stil en gaan zaken verzinnen om het rendabel te houden. Minen gaat niet stoppen.Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:13:
[...]
Eind juli gaan er in ieder geval een hele hoop tweedehands gpu's voor bodemprijzen op marktplaats staan. En mensen die nu nog met GPU willen minen hebben de boot gemist, dus die gaan er ook minder kopen. Ik denk dat de productie inderdaad wat terug kan lopen het komende jaar, maar het tweedehands aanbod zal enorm zijn en de vraag een stuk minder (want minen is een flink stuk minder profitable eind juli)
Klopt helemaal niets van. De winstgevendheid zal lager worden, maar het is nog steeds makkelijk geld verdienen. Zolang de stroomkosten gedekt worden zullen de grote miners doorgaan. En als ETH straks PoS wordt zijn er nog genoeg andere blockchains om naar over te stappen. Je verhaal klinkt leuk maar zal niet zo gaan werken in de praktijk.Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:13:
[...]
Eind juli gaan er in ieder geval een hele hoop tweedehands gpu's voor bodemprijzen op marktplaats staan. En mensen die nu nog met GPU willen minen hebben de boot gemist, dus die gaan er ook minder kopen. Ik denk dat de productie inderdaad wat terug kan lopen het komende jaar, maar het tweedehands aanbod zal enorm zijn en de vraag een stuk minder (want minen is een flink stuk minder profitable eind juli)
Na ongeveer 2 maanden is het mij eindelijk gelukt hier in Amerika een 3070 via de Zotac store te scoren.

$750 USD, ongeveer 635 euro.

Lijkt allemaal alweer uitverkocht te zijnStroopwafels schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 15:53:
Na ongeveer 2 maanden is het mij eindelijk gelukt hier in Amerika een 3070 via de Zotac store te scoren.
[Afbeelding]
(komen zeer waarschijnlijk nog wel invoerkosten overheen natuurlijk)
[ Voor 9% gewijzigd door ThunderNet op 25-03-2021 16:00 ]
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Ja de Zotac store is alleen voor de Verenigde Staten, daar woon ik op het moment ook. Probleem is dat die site een aardappel heeft als server want de site ligt plat binnen seconden nadat ze wat hebben om te verkopen.ThunderNet schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 16:00:
[...]
Lijkt allemaal alweer uitverkocht te zijn
(komen zeer waarschijnlijk nog wel invoerkosten overheen natuurlijk)
Ik zie die redenatie wel vaker maar hij klopt niet als ik het verleden bekijk.Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:13:
[...]
Vorige keer tijdens de eerste mining hype dacht ik ook, die 1070 komt later wel voor een leuk prijsje. Echter de prijzen zijn helemaal niet zoveel gezakt. Ze bleven ontzettend prijzig. Uiteindelijk is het me gelukt einde 2019 voor 200 euro een gebruikte 1070 te kopen, achteraf is dat een hele goeie deal gebleken. Maar ze zijn zeker nooit "gedumpt".
Kijk maar eens
/f/image/tHebMJX7W2Baso2X5ASVXydX.png?f=fotoalbum_medium)
[ Voor 15% gewijzigd door psy op 25-03-2021 16:11 ]
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Persoonlijk denk ik dat tegenwoordig de videokaarten gewoon met het vliegtuig komen, niet per container. Maar dat is een gevoel, wellicht weet iemand anders dit?Maffie500 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:06:
Nu het suez kanaal geblokkeerd is zal het er qua leveringen niet beter op worden.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Een dag later, we mogen nu 2299EUR betalen voor de zelfde kaart.graceful schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 00:59:
[...]
Zie dat Megekko het meteen doorgevoerd heeft, vanmiddag nog 2099, inmiddels 2199 voor de Suprim X. Vast 'n andere leverancier
Goed te zien dat er flink wat kaarten zijn verzonden, zal marktplaats morgen weer goed vol staan
Wel nog steeds op voorraad, voor de liefhebber.
https://www.megekko.nl/pr...rce-RTX-3080-SUPRIM-X-10G
Ben blij dat er zoveel verschillende leveranciers zijn van de zelfde kaart
Ook de OC Vision en dergelijke allemaal 2,1k+ op voorraad:
https://www.megekko.nl/pr...-VISION-OC-10G-Videokaart
[ Voor 16% gewijzigd door graceful op 25-03-2021 16:33 ]
Het dumpen van kaarten zal je vooral zien op de tweedehands sites,dus de nieuwprijs grafiek is niet echt een top indicator. Echter zullen grote miners ook wel slim genoeg zijn om niet meteen al hun kaarten te verkopen, vooral als deze al over ROI zijn. Wie weet gaan ze dan tijdelijk even de opslag in wachtende op betere mining tijden. Misschien dat een paar huis tuin & keuken miners zullen gaan "dumpen", maar ik verwacht ook geen enorme prijsdalingen.psy schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 16:08:
[...]
Ik zie die redenatie wel vaker maar hij klopt niet als ik het verleden bekijk.
Vorige keer tijdens de eerste mining hype dacht ik ook, die 1070 komt later wel voor een leuk prijsje. Echter de prijzen zijn helemaal niet zoveel gezakt. Ze bleven ontzettend prijzig. Uiteindelijk is het me gelukt einde 2019 voor 200 euro een gebruikte 1070 te kopen, achteraf is dat een hele goeie deal gebleken. Maar ze zijn zeker nooit "gedumpt".
Kijk maar eens
[Afbeelding]
Echt hoor, zoveel rtx 3070's bij megekko op voorraad.
Maar precies de kaart die je besteld hebt, is er nog steeds niet
Dan heb je altijd spijt dat je niet die andere hebt genomen. Nog ff verder geduld hebben, want dubbele prijs betalen ga ik echt niet doen
Maar precies de kaart die je besteld hebt, is er nog steeds niet

Dan heb je altijd spijt dat je niet die andere hebt genomen. Nog ff verder geduld hebben, want dubbele prijs betalen ga ik echt niet doen

Ik heb m'n angststoornis genegeerd en even naar Informatique gebeld over de levering van de 3080 Suprim X. Hele aardige man aan de lijn gehad, hij vertelde mij dat alle backorders echt in bestelling staan. Ik was namelijk bang dat dit niet zo was, vooral omdat ik via de mail geen normaal antwoord hierop kreeg toen ik dezelfde vraag stelde. Ook heb ik gezegd dat ik deze kaart dus bij Megekko bijvoorbeeld heb gezien. Hij kon me verder niet helpen, er is totaal geen indicatie van de leverancier over deze kaart. Hij kon mij alleen vertellen dat Gigabyte met regelmaat bij hun binnen komt, maar dat wist ik al en dat helpt mij ook niet verder.
Maar goed. Ik dacht ik deel deze info even. Ik weet dat er hier meer zitten die dezelfde kaart hebben besteld bij Informatique. Bij deze.
Maar goed. Ik dacht ik deel deze info even. Ik weet dat er hier meer zitten die dezelfde kaart hebben besteld bij Informatique. Bij deze.
♡ Ryzen 5 5600x | MSI RTX 3080 Suprim X | 32GB @ 3200mhz ♡
Amazon Frankrijk krijgt rond 20 april weer een lading van de 3080 Suprim X dus dat zal ook wel gelden voor Nederlandse winkels.Sharona schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 17:58:
Ik heb m'n angststoornis genegeerd en even naar Informatique gebeld over de levering van de 3080 Suprim X. Hele aardige man aan de lijn gehad, hij vertelde mij dat alle backorders echt in bestelling staan. Ik was namelijk bang dat dit niet zo was, vooral omdat ik via de mail geen normaal antwoord hierop kreeg toen ik dezelfde vraag stelde. Ook heb ik gezegd dat ik deze kaart dus bij Megekko bijvoorbeeld heb gezien. Hij kon me verder niet helpen, er is totaal geen indicatie van de leverancier over deze kaart. Hij kon mij alleen vertellen dat Gigabyte met regelmaat bij hun binnen komt, maar dat wist ik al en dat helpt mij ook niet verder.
Oh, thanks voor deze info! Ik hoop echt dat je gelijk hebt.JSTPS schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 18:30:
[...]
Amazon Frankrijk krijgt rond 20 april weer een lading van de 3080 Suprim X dus dat zal ook wel gelden voor Nederlandse winkels.

♡ Ryzen 5 5600x | MSI RTX 3080 Suprim X | 32GB @ 3200mhz ♡
In de VS is de North America wachtrij voor de EVGA 3060 Black Gaming voorbij de 7:44 geschoven. Ik stond op 7:41. Ik ga hem toch maar bestellen (heb de andere versie al). Voor 329 dollar (komt nog wat tax en verzendkosten bij) echt een koopje. Iemand noemde hier dat step-up programma. Dat werkt zeker niet met US kaarten in Europa?
Ik wacht ook nog steeds voor deze kaart. Plaats 4 in de rij. Ik zie dat vandaag megekko.nl een lading heeft binnen gekregen. Hopelijk krijgt azerty deze kaart ook binnen de komende dagen. Dan kan ik eindelijk mijn zoektocht beëindigen. Ik zoek al sinds december vorig jaar.michaelhn schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 18:29:
Megekko krijgt elke week, hoe ze dat voor mekaar krijgen geen idee... maar jij bent wel snel aan de beurt denk ik. Sowieso eerste lading, ik zal misschien langer moeten wachten (plek 15)Starboard schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 19:27:
[...]
Ik wacht ook nog steeds voor deze kaart. Plaats 4 in de rij. Ik zie dat vandaag megekko.nl een lading heeft binnen gekregen. Hopelijk krijgt azerty deze kaart ook binnen de komende dagen. Dan kan ik eindelijk mijn zoektocht beëindigen. Ik zoek al sinds december vorig jaar.
Vandaag de 3080 Suprim X binnengekregen, en dan nu eindelijk mijn build helemaal klaar
[ Voor 68% gewijzigd door Simone96 op 30-03-2021 19:23 ]
Mooie aanwinst. Bij welke winkel kon je deze kopen?Simone96 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 20:49:
Vandaag de 3080 Suprim X binnengekregen, en dan nu eindelijk mijn build helemaal klaar
[Afbeelding]
Ja prijzen gaan nergens over, die denken nu gewoon even cashen.slb schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:56:
[...]
[Afbeelding]
Edit:
(En geef ze eens ongelijk)
En de hoeveelheid (kan) grijze import zijn uit andere eu landen bv polen etc.
Kennis van mij heeft familie in China en daar is het gewoon redelijk goed verkrijgbaar en tegen acceptabele prijzen.
Na rose e cient spin
Ik ben mijn nieuwe build maar aan het uitstellen en uitstellen ...krablander schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 20:53:
[...]
Mooie aanwinst. Bij welke winkel kon je deze kopen?
Wil alles in 1x ergens kopen liefst ook bij 1 winkel maar wel tegen een normale prijs.
Na rose e cient spin
Heb de Suprim op 23 december besteld bij Alternate, gisteravond kreeg ik het bericht dat hij verzonden was. Had de afgelopen maanden mijn hele pc al geupgrade alleen de nieuwe videokaart miste nog (al werkte mijn 1080Ti ook nog prima al die tijd)krablander schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 20:53:
[...]
[ Voor 19% gewijzigd door Simone96 op 25-03-2021 20:57 ]
Andere leverancier waarschijnlijk.Numeo schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 20:44:
[...]
Megekko krijgt elke week, hoe ze dat voor mekaar krijgen geen idee... maar jij bent wel snel aan de beurt denk ik. Sowieso eerste lading, ik zal misschien langer moeten wachten (plek 15)
Maar het is ook goed mogelijk dat ze gewoon bereid zijn meer te betalen aan hun leveranciers dan de andere winkels, Zie je overigens ook terug in hun prijzen...
Wat een beautySimone96 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 20:49:
[Afbeelding]
Laat in de nacht een beschikbare 3090 op Amazon.es gezien voor 1399 euro, maar beschrijving had 2080 Ti. Verkoper had ook maar 1 beoordeling dus toch product gecancelled just in case.
Als het te mooi is om waar te zijn, is t waarschijnlijk ook zo, goede keuze hahahJaïr.exe schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 04:41:
Laat in de nacht een beschikbare 3090 op Amazon.es gezien voor 1399 euro, maar beschrijving had 2080 Ti. Verkoper had ook maar 1 beoordeling dus toch product gecancelled just in case.
Na deze post bedacht ik mij ineens het volgende;Koekje schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:14:
Bij Azerty werd mijn order opeens geannuleerd voor een i9 workstation met meerdere XFX 3080's.
Ik weet niet of dit een zakelijke deal was, en of bij consumenten dit ook kan / mag, maar iemand die vanaf september / oktober / november / december tegen een bepaalde prijs de kaart heeft gekocht bij een webwinkel gaat toch nooit meer een bestelde kaart krijgen als winkels zelf ook al meer moeten betalen bij hun leveranciers?
Weet iemand hoe dit is juridisch geregeld?
Ik ben zoooo blij dat ik destijds via een tip via dit forum binnen 8 dagen tegen een redelijk normale prijs mijn 3080Aorus Master heb ontvangen via Azerty.
Ik heb overigens te doen met allen die wellicht tegen beter weten in wachten op een levering van hun maanden geleden bestelde kaart.
Shopnaam iets van linqpoint? Want dat is idd een gehackt/fake-account.BreakingMilan schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 08:34:
[...]
Als het te mooi is om waar te zijn, is t waarschijnlijk ook zo, goede keuze hahah
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Als je even terugkijkt wat er afgelopen dagen gezegd is hier, zie je dat kaarten besteld in december gewoon geleverd worden. Onder andere FTW3 Ultra's die nu voor €1500 gaan.Gekkehuus schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 08:59:
[...]
[...]maar iemand die vanaf september / oktober / november / december tegen een bepaalde prijs de kaart heeft gekocht bij een webwinkel gaat toch nooit meer een bestelde kaart krijgen als winkels zelf ook al meer moeten betalen bij hun leveranciers?
Die ~€2000 die Megekko vraagt voor 3080 is om vroege orders te compenseren. Dat ze deze niet voor een kleine meerprijs bieden aan wachtenden is mij ook een raadsel.
Als Alternate mij mailt met "hey voor €200 meer mag je een EVGA die op voorraad is hebben", zou ik het doen. Maar zoals het er nu aan toegaat is het enige wat ik kan doen wachten op die Strix.
Als Alternate mij mailt met "hey voor €200 meer mag je een EVGA die op voorraad is hebben", zou ik het doen. Maar zoals het er nu aan toegaat is het enige wat ik kan doen wachten op die Strix.
Alternate heeft een aantal 3060's direct leverbaar:
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1717794
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1717795
En nog een aantal andere die nog meer overpriced zijn dan deze.
Deze KAN je nog steeds kopen op verschillende plekken.krablander schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 20:53:
[...]
Megekko
Alternate
[ Voor 10% gewijzigd door MrnXdK op 26-03-2021 09:30 ]
Voor me gevoel gaan de prijzen van de 3060 steeds verder omhoog, terwijl het toch een “budget” kaart zou moeten zijn. Wie koopt die kaarten nog voor 700/800 euro? Ik wil er gewoon eentje kopen voor max 400, maar dat gaat waarschijnlijk nooit gebeuren.....claudior schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 09:27:
Alternate heeft een aantal 3060's direct leverbaar:

De goedkoopste 3060 die ik kan vinden in 619 euro voor een preorder bij alternate
[ Voor 5% gewijzigd door Larssss op 26-03-2021 09:50 ]
Tja... Je hebt toch met de huidige situatie te maken. Ik had er al bijna één in mijn mandjeLarssss schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 09:49:
[...]
Voor me gevoel gaan de prijzen van de 3060 steeds verder omhoog, terwijl het toch een “budget” kaart zou moeten zijn. Wie koopt die kaarten nog voor 700/800 euro? Ik wil er gewoon eentje kopen voor max 400, maar dat gaat waarschijnlijk nooit gebeuren.....
Het is vergelijkbaar aan een 2070 en die waren destijds toch ook deze prijs? Ik weet het, het is een tijdje geleden dat die uitkwamen, maar met de huidige prijzen vind ik het niet eens zo gek.
Als mensen ze niet meer kopen zal de prijs vanzelf weer zakken.claudior schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 09:54:
[...]
Tja... Je hebt toch met de huidige situatie te maken. Ik had er al bijna één in mijn mandje
Het is vergelijkbaar aan een 2070 en die waren destijds toch ook deze prijs? Ik weet het, het is een tijdje geleden dat die uitkwamen, maar met de huidige prijzen vind ik het niet eens zo gek.
Maar helaas is de vraag atm hoger dan het aanbod en heb je er altijd mensen tussen zitten die het wel willen betalen.
Het is echt een vraag en aanbod verhaal.
kwestie van tijd denk ik en dan word het wel weer normaal.
Ik wacht geduldig af, mijn systeem trekt het nog redelijk (4770k met een 780ti

Dus hoef niet direct te upgraden.
Na rose e cient spin
Tja, het wordt m’n eerste pc, dus dan is het wachten toch wel wat moeilijker.....Nessuno schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 09:57:
[...]
Als mensen ze niet meer kopen zal de prijs vanzelf weer zakken.
Maar helaas is de vraag atm hoger dan het aanbod en heb je er altijd mensen tussen zitten die het wel willen betalen.
Het is echt een vraag en aanbod verhaal.
kwestie van tijd denk ik en dan word het wel weer normaal.
Ik wacht geduldig af, mijn systeem trekt het nog redelijk (4770k met een 780ti)
Dus hoef niet direct te upgraden.
Ik heb dat ook! Iedereen om je heen die al lekker samen online kunnen gamen (met goede graphics).Larssss schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:36:
[...]
Tja, het wordt m’n eerste pc, dus dan is het wachten toch wel wat moeilijker.....
Dat maakt het wachten inderdaad stuk moeilijker..
Ja, al m'n vrienden hebben (net) een pc. Er was 1 vriend en die had net voor alles begon een gtx 1660 super kunnen kopen voor msrp, en nu kan ik niet meedoen met ongeveer alle spelen die ze spelen......cytral schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:01:
[...]
Ik heb dat ook! Iedereen om je heen die al lekker samen online kunnen gamen (met goede graphics).
Dat maakt het wachten inderdaad stuk moeilijker..

Bij de meeste merken lijkt er wel wat beweging in te zitten, alleen Asus blijft erg achter met de RTX 3080 kaarten. Ik sta al zeker een maand op dezelfde positie (52 van de 84) bij Megekko voor een RTX 3080 TUF-RTX3080-O10G-GAMING.
Ik vind het vreemd hoe sommige merken ineens "veel" stock hebben, maar anderen al een maand geen leveringen zien...
Ik vind het vreemd hoe sommige merken ineens "veel" stock hebben, maar anderen al een maand geen leveringen zien...
Net bericht dat dat mijn op 20-1-2021 bestelde 3080 Suprim X van Azerty verstuurd is.
Stond op pos 4/64 tot gisteren.
Dat wordt een goed weekend ...
Na 84 jaar (lees 17 september 2020 besteld) geleden te besteld hebben is mijn MSI Gaming X Trio 3080 verstuurd geweest vanuit Tones BE. Ik stond 1ste plek (ergens december van kaart gewisseld). Eeiiindelijk.
[ Voor 16% gewijzigd door Naruske op 26-03-2021 11:33 ]
Haha ja en dan de verhalen horen over de potjes Warzone die ze met zijn alle gespeeld hebben. Ik sta nu plek 10 voor mijn kaart dus heb hoop dat ik ergens in april de kaart binnen ga krijgen en ik gezellig mee kan doen..Larssss schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:26:
[...]
Ja, al m'n vrienden hebben (net) een pc. Er was 1 vriend en die had net voor alles begon een gtx 1660 super kunnen kopen voor msrp, en nu kan ik niet meedoen met ongeveer alle spelen die ze spelen......Maakt de wacht een stuk lastiger
Ja precies. Ik heb uiteindelijk een rx 5600 xt gekocht, kan niet de rij zien en geen idee hoeveel er binnen komen, dus theoretisch kan het nog maanden duren.cytral schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:36:
[...]
Haha ja en dan de verhalen horen over de potjes Warzone die ze met zijn alle gespeeld hebben. Ik sta nu plek 10 voor mijn kaart dus heb hoop dat ik ergens in april de kaart binnen ga krijgen en ik gezellig mee kan doen..
Wou een rtx 3060 bestellen, maar schrok echt van de prijzen op launch, was echt veel te duur voor mij
[ Voor 9% gewijzigd door Larssss op 26-03-2021 12:10 ]
Hebben jullie eraan gedacht een tweedehands gtx 770 of iets dergelijks te scoren zodat je voor nu even op mindere settings kan spelen? Dan kan je voor de meeste spellen nog wel redelijk vooruit.
Let wel even op de benodigde power voor dat soort kaarten.
Zeker overwogen, maar ik wil vooralsnog vooral warzone spelen, begreep van een vriend van mij dat je daar wel een beetje goede videokaart voor nodig hebt..claudior schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:24:
Hebben jullie eraan gedacht een tweedehands gtx 770 of iets dergelijks te scoren zodat je voor nu even op mindere settings kan spelen? Dan kan je voor de meeste spellen nog wel redelijk vooruit.
Yup, de echte slachtoffers van de gpu tekorten zijn de (vaak jonge) gamers. Zeker in een tijd waar men veel thuis moet zitten......Larssss schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:26:
[...]
Ja, al m'n vrienden hebben (net) een pc. Er was 1 vriend en die had net voor alles begon een gtx 1660 super kunnen kopen voor msrp, en nu kan ik niet meedoen met ongeveer alle spelen die ze spelen......Maakt de wacht een stuk lastiger
Ik speel voornamelijk Warzone. Ik was al beetje te laat dus heb er voor gekozen een Full HD scherm (165Hz) te kopen i.c.m. een 1660 (die kon ik nog voor rond de 300 oppikken, zie dat zelfs die kaarten nu skyhigh gaan). Daarmee speel je Warzone 100+ FPS op een redelijke resolutie met meeste settings high. Heb nu twee 3060's voor normale prijs die er aan komen. Die zullen voorlopig wel voldoen en als alles weer beetje normaal is dan ga ik wel kijken naar een uograde en een 4K scherm.cytral schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:26:
[...]
Zeker overwogen, maar ik wil vooralsnog vooral warzone spelen, begreep van een vriend van mij dat je daar wel een beetje goede videokaart voor nodig hebt..
https://www.informatique....-1650-4gb-oc-tuf-gam.htmlsaffi schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:06:
[...]
Ik speel voornamelijk Warzone. Ik was al beetje te laat dus heb er voor gekozen een Full HD scherm (165Hz) te kopen i.c.m. een 1660 (die kon ik nog voor rond de 300 oppikken, zie dat zelfs die kaarten nu skyhigh gaan). Daarmee speel je Warzone 100+ FPS op een redelijke resolutie met meeste settings high. Heb nu twee 3060's voor normale prijs die er aan komen. Die zullen voorlopig wel voldoen en als alles weer beetje normaal is dan ga ik wel kijken naar een uograde en een 4K scherm.
Deze is op zich nog te koop voor niet al te gekke prijs....
Ik ben 4 plaatsen gezakt naar 24 dus je was de laatste voor deze levering zo te zien...FlyLampie schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:32:
Net bericht dat dat mijn op 20-1-2021 bestelde 3080 Suprim X van Azerty verstuurd is.![]()
Vorige 2 drops van 3080 Suprim X's waren 8 kaarten, nu maar 4 en 4 ipv 2 weken uit elkaar.... Vrees dat het nog ff gaat duren voor me....

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |