[NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 495 ... 629 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 38 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luupda
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-01-2023
heeft iemand zicht op MSI 3060 ti leveringen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

krablander schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:05:
[...]

Ik denk dat de buitenlandse zaken inmiddels wel doorhebben dat de meeste kaarten naar Nederlandse handelaren/scalpers gaan (LDLC ging NBB al voor), ten koste van de echte geïnteresseerde in een FE kaart.
ik wordt er idd ook stink chagerijnig van, je blijft het proberen (en falen) om later in Discord te lezen dat mannetjes er meerdere via hun bots scoren en nog extra winsten pakken via affilate programs ook. Er is een redelijk beperkte groep die compleet de (NL) markt aan het verpesten is en er nog trots op zijn ook. :( }:O

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
superduper schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:30:
[...]

ik wordt er idd ook stink chagerijnig van, je blijft het proberen (en falen) om later in Discord te lezen dat mannetjes er meerdere via hun bots scoren en nog extra winsten pakken via affilate programs ook. Er is een redelijk beperkte groep die compleet de (NL) markt aan het verpesten is en er nog trots op zijn ook. :( }:O
Hahaha, die twitch en discord zit ook gewoon vol scalpers. We faciliteren het ze zelf hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

graceful schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:32:
[...]

Hahaha, die twitch en discord zit ook gewoon vol scalpers. We faciliteren het ze zelf hier.
Dat ze bestaan is al niet wenselijk, maar ala. Maar nu gaan ze zo ver door aankopen te automatiseren dat shops complete landen gaan geoblocken zoals NBB en LDLC al doet. Dus je hebt geen eens mogelijkheden meer als gewone klant. De scalpers regelen wel een buitenlands adres, dus die stop je niet. Gewone klant dus dubbel gen@@id.

[ Voor 4% gewijzigd door superduper op 23-03-2021 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
superduper schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:36:
[...]

Dat ze bestaan is al niet wenselijk, maar ala. Maar nu gaan ze zo ver door aankopen te automatiseren dat shops complete landen gaan geoblocken zoals NBB en LDLC al doet. Dus je hebt geen eens mogelijkheden meer als gewone klant. De scalpers regelen wel een buitenlands adres, dus die stop je niet. Gewone klant dus dubbel gen@@id.
Het is al helemaal erg op Amazon. Er zijn gewoon lui die een bot hebben die automatisch (vgm. via backend) bestellingen plaatst. Sterk staaltje codeerwerk, maar dan ben je als 'mens' natuurlijk kansloos tegenover zo'n bot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 19:52

Boost9898

Software developer

[...]

De een zijn dood is de ander zijn brood.
Is het leuk? Nee.
Werkt de wereld zo? Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djurres
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-09 22:25
finsdefis schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:43:
[...]

Het is al helemaal erg op Amazon. Er zijn gewoon lui die een bot hebben die automatisch (vgm. via backend) bestellingen plaatst. Sterk staaltje codeerwerk, maar dan ben je als 'mens' natuurlijk kansloos tegenover zo'n bot.
Vandaag nog legit een PS5 besteld na amazon. Enige waar ik gebruik van maak is de bot die availability melding doet. Rest allemaal hand klikwerk, wel CC gekoppeld natuurlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Boost9898 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:44:
[...]

De een zijn dood is de ander zijn brood.
Is het leuk? Nee.
Werkt de wereld zo? Ja.
Het is net als de huizenmarkt. Als je eenmaal een kaartje hebt, kun je die voor flink wat overwaarde verkopen en tegen een redelijk tarief upgraden.

Ben je nog starter? Dan ben je screwed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

finsdefis schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:49:
[...]

Het is net als de huizenmarkt. Als je eenmaal een kaartje hebt, kun je die voor flink wat overwaarde verkopen en tegen een redelijk tarief upgraden.

Ben je nog starter? Dan ben je screwed.
Dat vind ik nog net iets anders (maar ook zeker een situatie die niet wenselijk is), maar stel dat gemeentes nu zeggen dat huizen alleen beschikbaar zijn voor mensen in die-en-die gemeente omdat men uit Adam/laren/bloemendaal alles opkoopt? dat lijkt nu te gebeuren namelijk door Shops die selectief landen niet toelaten of uitsluiten voor verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krablander
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 03-03-2024
[...]

Ik denk dat de belastingdienst ook wel ruikt dat er zo veel geld word verdient met doorverkopen van grafische kaarten. Een bepaalde categorie verkopers zal er ongetwijfeld uitgepikt worden door de fiscus, afhankelijk van de omvang van hun handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:26
superduper schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:55:
[...]

Dat vind ik nog net iets anders (maar ook zeker een situatie die niet wenselijk is), maar stel dat gemeentes nu zeggen dat huizen alleen beschikbaar zijn voor mensen in die-en-die gemeente omdat men uit Adam/laren/bloemendaal alles opkoopt? dat lijkt nu te gebeuren namelijk door Shops die selectief landen niet toelaten of uitsluiten voor verzending.
Dat is bij nieuwbouw al heel vaak het geval.
Ook zie je heel veel, vooral via Amazon, dat er louche/gehackte accounts uit Portugal, Spanje en Italië worden gebruikt om tegen scherpe prijzen mensen op te lichten met videokaarten. En omdat je maar enkele seconden hebt om te bestellen, controleer je vaak pas achteraf of het adres wel beetje valide is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyzi
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12-04-2021
Rolfjes schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:20:
Zijn er mensen die de GIGABYTE GEFORCE RTX 3060 TI GAMING OC 8G van Alternate al binnen hebben? Sta in de rij op plaats 35 (kom van 41 - 19feb). En krijg maar moeilijk hoogte of deze ook daadwerkelijk worden geleverd of ik in de rij alleen maar annuleringen zie 8)7
Ik sta zelf ook in de rij voor deze kaart op alternate. Besteld op 4 januari en sta nu al dik een maand stil op 2. Dus alleen maar annuleringen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgamer145
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:46
Net weer een nagevraagd wat mijn plek is bij CDromland voor een gigabyte rtx 3070 eagle non oc

Gewoon niet opgeschoven de afgelopen 2 maanden. Nog steeds op plek 10 :F

Ik had hem nog wel besteld op de dag van release. Door drukte was ik 15 minuten na release ofzo ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuintoST
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-08-2024
Toch elke dinsdag weer spannend uitkijken naar het mailtje van Azerty, om dan vast te stellen dat het weer "onbekende levertermijn" is. Ik ga de hoop opgeven voor een 3080 denk ik en me maar volledig gooien op de 3070Ti als die uitkomt, want zolang zal dit nog wel blijven aanslepen.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelol
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-09 10:18
LuintoST schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:51:
Toch elke dinsdag weer spannend uitkijken naar het mailtje van Azerty, om dan vast te stellen dat het weer "onbekende levertermijn" is. Ik ga de hoop opgeven voor een 3080 denk ik en me maar volledig gooien op de 3070Ti als die uitkomt, want zolang zal dit nog wel blijven aanslepen.. :|
Er was vorige week een levering van een aantal 3080 van gigabyte, ik ben 4 plaatsen gedaald met een 3080 en toen kreeg ik nog steeds die standaard mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starboard
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19-04-2021
Ikzelf sta ook nog steeds in de wachtrij bij azerty voor een gigabyte Aorus master 3080 op plaats 4, nu al enkele weken geen beweging meer. De leveringen van de rtx 3080 staat de laatste tijd op een laag pitje. Ook bij Gigabyte.

Nu opnieuw een mail van Azerty dat de levertijd onbekend is.

[ Voor 14% gewijzigd door Starboard op 23-03-2021 14:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• System
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18-08 19:36

System

Leef of wordt geleefd

krablander schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:58:
[...]

Ik denk dat de belastingdienst ook wel ruikt dat er zo veel geld word verdient met doorverkopen van grafische kaarten. Een bepaalde categorie verkopers zal er ongetwijfeld uitgepikt worden door de fiscus, afhankelijk van de omvang van hun handel.
Dit is trouwens iets wat al enkele jaren gebeurt in België. 2dehands verkopers worden steekproefgewijs gescreend en wie niets aan geeft mag een extra aanslagbiljet verwachten...

Natuurlijk blijft de pakkans klein en wordt dit niet prioritair behandeld, maar controle is er zeker.
Maar iets zegt me dat er grotere vissen te vangen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• System

System

Leef of wordt geleefd

[...]

Die general op de discord groep is al een tijdje "Scalper city" met een hoop directeurs niemendal. ;)
en klagen dat ze doen over de scalperprijzen van Megekko. Iets met pot en ketel. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bommel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:38
Niet een oplossing als je echt alleen een videokaart wil maar Dell kan op dit moment Alienware Aurora desktops gewoon leveren met naar keuze RTX 3070/3080/3090. Zelf een configuratie met 3090 besteld, levertijd (incl. productie) ~1 maand.

Via de zakelijke (small business) ingang is het zelfs mogelijk afwijkende configuraties samen te stellen zoals Ryzen 5900X met 32GB memory en 3090 24GB voor 3.088 ex btw. incl. 4 jaar premium support. Gezien de prijzen voor de kaarten op zich geen slechte deal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stennypenny
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 04-02 21:44
Wanneer is dit weer een beetje normaal denken jullie?? (gpu prijzen)

begin er moe van te worden :z :O

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Stennypenny schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:09:
Ik denk dat mensen onderschatten hoe groot de problemen zijn op economisch/logistiek gebied en hoe groot de problemen nog gaan worden. We zitten in een ongekende crisis die enkel groter wordt. Wil verder geen doemscenarios schetsen, dus ik laat het maar bij "jij gaat in 2021 geen 3080 regelen voor minder dan 1400eu". It's that bad, and it's about to get worse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kylrad
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-10-2024
klomp schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:23:
Megekko krijgt zo te zien deze week EVGA kaarten binnen. Vanuit Asus blijft het vooralsnog akelig stil.
Als ik het een beetje goed begin door te krijgen nu ik een aantal maanden een bestelling voor een Asus kaart heb uitstaan bij Megekko, dan is er zo ongeveer 1x peer maand een drop voor mijn type videokaart in vrij kleine aantallen, en de laatste drop was een week geleden (waar mijn type ook niet eens bij zat), dus ik ga uit van een paar weken tot de volgende kans dat er weer iets binnenkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaïr.exe
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 12:35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larssss
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 24-08 12:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaïr.exe
Was ook de bedoeling haha, iemand toch op dit forum blij gemaakt dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakari
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 06-08 11:49
Iemand ervaring met de Auto Notify mogelijkheid op de site van EVGA?
Ik heb van een aantal kaarten hier enige tijd geleden een auto notify van ingesteld maar tot op heden blijft het akelig stil.

An unexpected error has occurred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaïr.exe
Nou. het is weer te bestellen hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larssss
  • Laatst online: 24-08 12:30
dakari schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:58:
Ik heb van een aantal kaarten hier enige tijd geleden een auto notify van ingesteld maar tot op heden blijft het akelig stil.
Ik heb ook eentje voor de 3060 ti lopen sinds half december, ook nog niks gekregen...... vooral de EU queue gaat akelig langzaam volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saffi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-04-2024
dakari schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:58:
De EU krijgt bijna geen kaarten. In de VS liep het wel snel. Daar heb ik er 1 kunnen kopen (3060). Dat terwijl ik daar op 7 minuten na opening stond (in de Eu op twee minuten).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• qmarrr
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-08 10:09
Voor mensen die aanbod van grafische kaarten willen zien en misschien een melding er van willen ontvagen join : https://discord.gg/4XyJrTyb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zoals inmiddels gebruikelijk kreeg ik vanmorgen de wekelijkse Azerty update voor mijn bestelde Asus TUF 3070 OC (sta al een aantal weken op 1/38). Zoals helaas ook gebruikelijk: "Helaas heeft onze leverancier aangegeven dat de levertijd op dit moment onbekend is".

Tot mijn grote verbazing net nog een mail, maar nu met de verzendbevestiging: "Graag bevestigen wij dat je bestelling met ordernummer W01870xxxx vandaag is verzonden." :*)

Ben benieuwd of het een reguliere levering van een aantal stuks betreft, of dat het een retour is (hoop het eerste O-) ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psy79
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-08 21:47
Nou ik ga jullie ook weer verlaten na voornamelijk heel veel meegelezen te hebben, is vandaag door Azerty de verzendbevestiging gestuurd voor mijn ASUS 3070 TUF OC (besteld 8 januari).

Eerder deze maand heb ik al een 3070 heb weten te scoren bij Alternate (geen zin meer om te wachten) welke direct door gaat naar een maatje van me.

Voor iedereen die nog zoekt succes en voor iedereen die nog moet gaan zoeken weet waar je aan begint ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krateros
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 19:43
tollo71 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:21:
Zoals inmiddels gebruikelijk kreeg ik vanmorgen de wekelijkse Azerty update voor mijn bestelde Asus TUF 3070 OC (sta al een aantal weken op 1/38). Zoals helaas ook gebruikelijk: "Helaas heeft onze leverancier aangegeven dat de levertijd op dit moment onbekend is".

Tot mijn grote verbazing net nog een mail, maar nu met de verzendbevestiging: "Graag bevestigen wij dat je bestelling met ordernummer W01870xxxx vandaag is verzonden." :*)

Ben benieuwd of het een reguliere levering van een aantal stuks betreft, of dat het een retour is (hoop het eerste O-) ).
Dit is zeker een reguliere levering van echt HEEL veel stuks, want ik stond op plek 37 en heb ook de bevestiging gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psy79
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-08 21:47
tollo71 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:21:

Het is een reguliere levering ik stond 6/48 en heb ook de bevestiging gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Dear customer,

We are sending you our second update of your GPU order with Xstra Digital Storage.

It’s only been a few weeks since our previous e-mail and we wanted to assure you, that we are doing our very best to process each and every backorder with the utmost priority.
So far, we have already delivered multiple GPU-orders containing the 1660, 1650, 5500 and 5700 series.

Due to the high demand, deliveries are being pushed back by suppliers and GPU’s are still incredibly hard to find.
We are still positive on the future deliveries to take place and strive to inform you whenever we can.

We would like to confirm again, that every customer has a position in our queue. This position depends on every GPU and is therefore different for each customer. Every order will be processed accordingly, while applying our FIFO method.

We hope you can continue to be patient for which we would like to thank you again.

Wishing you a pleasant afternoon.

Best regards,
Team Xstra

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klomp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-07 17:01

klomp

Zooi...

Kylrad schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:40:
[...]

Als ik het een beetje goed begin door te krijgen nu ik een aantal maanden een bestelling voor een Asus kaart heb uitstaan bij Megekko, dan is er zo ongeveer 1x peer maand een drop voor mijn type videokaart in vrij kleine aantallen, en de laatste drop was een week geleden (waar mijn type ook niet eens bij zat), dus ik ga uit van een paar weken tot de volgende kans dat er weer iets binnenkomt.
Ja, zoiets viel mij ook al op bij Azerty waar ik voor een 3090 OC in de wachtrij sta. Halverwege de maand is daar de laatste keer Asus binnen gekomen (zelfde als bij Megekko en Alternate). Daar zaten dit keer geen OC kaarten tussen, hopen op de volgende batch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gmmiddag
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 12:52
redelijke levering bij megekko, daar zie ik vooral EVGA en Gigabyte langskomen.

Gigabyte:
Eind deze week (week 12) of begin volgende week (week 13) verwachten wij de volgende videokaarten:
• Gigabyte GeForce RTX 3090 AORUS X 24G
• Gigabyte GeForce RTX 3090 AORUS M 24G
• Gigabyte GeForce RTX 3090 VISION OC 24G
• Gigabyte GeForce RTX 3090 GAMING OC 24G
• Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS XTREME WATERFORCE WB 10G
• Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS XTREME WATERFORCE 10G
• Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS M 10G
• Gigabyte GeForce RTX 3080 VISION OC 10G
• Gigabyte GeForce RTX 3080 GAMING OC 10G
• Gigabyte GeForce RTX 3070 AORUS MASTER 8G
• Gigabyte GeForce RTX 3070 VISION OC 8G
• Gigabyte GeForce RTX 3070 GAMING OC 8G
• Gigabyte GeForce RTX 3070 EAGLE OC 8G
• Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti GAMING OC PRO 8G (rev. 2.0)
• Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti AORUS MASTER 8G
• Gigabyte GeForce RTX 3060 GAMING OC 12G
• Gigabyte GeForce RTX 3060 AORUS ELITE 12G
• Gigabyte GeForce RTX 3060 EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLSS
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16-09 16:43
Heb zojuist na lange tijd weer eens gekeken hoe het met mijn wachtrij positie staat voor een MSI RTX 3080 Ventus 3X 10G OC bij alternate die ik in bestelling heb sinds 17 september 2020

Ik ben serieus geschrokken...

Sinds december ben ik van positie 53 naar 47 gegaan.... Dat zijn 6 kaarten in meer dan 3 maanden. (hoogstwaarschijnlijk gaat het om 6 annuleringen)

Hoe kan het zijn dat er in 3 maanden ---geen enkele--- kaart geleverd is aan Alternate?

Wordt de MSI RTX 3080 Ventus 3X 10G OC uberhaupt nog geproduceerd?

[ Voor 4% gewijzigd door DLSS op 23-03-2021 17:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DLSS schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:47:
Heb zojuist na lange tijd weer eens gekeken hoe het met mijn wachtrij positie staat voor een MSI RTX 3080 Ventus 3X 10G OC bij alternate die ik in bestelling heb sinds 17 september 2020

Sinds december ben ik van positie 53 naar 47 gegaan.... Dat zijn 6 kaarten in meer dan 3 maanden. (hoogstwaarschijnlijk gaat het om 6 annuleringen)

Hoe kan het zijn dat er in 3 maanden ---geen enkele--- kaart geleverd is aan Alternate?

Hetzelfde geldt voor Informatique en vele andere webshops. De 3080 ventus wordt niet veel gezien sinds dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephmeister
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-12-2024
Rgamer145 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:14:
Net weer een nagevraagd wat mijn plek is bij CDromland voor een gigabyte rtx 3070 eagle non oc

Gewoon niet opgeschoven de afgelopen 2 maanden. Nog steeds op plek 10 :F

Ik had hem nog wel besteld op de dag van release. Door drukte was ik 15 minuten na release ofzo ;w
He buurman, ik sta inmiddels op plek 8. Ik heb er echt zoon spijt van dat ik geen OC heb besteld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schumi1986
  • Laatst online: 08:43
Vandaag bericht van EVGA dat mijn stepup aan de beurt is :) 19 sept mij ingeschreven (1ste mogelijke dag). Ga van een 2070S gekocht voor 660 euro naar een 3080 FTW ultra met een bijbetaling van 192 euro :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-09 18:09

ParaWM

Pro Prutser

schumi1986 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:45:
Vandaag bericht van EVGA dat mijn stepup aan de beurt is :) 19 sept mij ingeschreven (1ste mogelijke dag). Ga van een 2070S gekocht voor 660 euro naar een 3080 FTW ultra met een bijbetaling van 192 euro :p
Gefeliciteerd, dat is lekker :) Step-up is maar tot 3 maanden na aankoop toch; heb jij dan na half Juni nog een 2070Super gekocht voor 660euro?

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

Software developer

ParaWM schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:08:
[...]

Gefeliciteerd, dat is lekker :) Step-up is maar tot 3 maanden na aankoop toch; heb jij dan na half Juni nog een 2070Super gekocht voor 660euro?
Zou je even willen laten weten hoe dit afloopt? Ik heb me ook aangemeld maar vraag me af hoe het zit met importkosten. Zijn die wel/niet van toepassing? Verzenden ze direct van buiten de EU naar je, of gaat het via Duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themash360
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-08 20:03
[...]

Wat een deal, en nog een goeie GPU in de tussentijd. Vrees wel voor de mensen die zich hier een paar dagen (of zelfs weken) later dan jou voor hebben ingeschreven. Als dit al tot April heeft mogen duren.... |:(

[ Voor 20% gewijzigd door themash360 op 23-03-2021 22:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLRay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 13:07
Bij alternate.nl ben ik zojuist 7 plekken gezakt voor de Asus TUF RTX 3080 oc. Nog 17 te gaan.😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Laatst online: 08:43
[...]

Heb de 2070s in augustus gekocht. Op dat moment was het al zeker dat ergens in september de nieuwe kaarten beschikbaar zouden komen. Zo heb ik het nu al een aantal keer gedaan bij EVGA. Al was de wachttijd deze keer wel erg lang :p voorgaande keren was dit 1,5 tot 2 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerWilco2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-08 12:40
System schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:46:
[...]
Dat is larie. Coolblue heeft ook geen backorders en vragen niet zo'n prijzen.
Ze vragen gewoon zo'n prijzen omdat anders de scalpers het wel doen. Nu steken ze die woekerwinst zelf in hun zakken.
Het is een fenomeen die zich vooral af speelt in Belgie en Nederland.
In andere landen zijn de prijzen aanzienlijk lager. Nog steeds veel te hoog, maar geen scalper prijzen.
Ik heb de indruk dat er ook een Benelux specifiek probleem is, ik weet niet waarom, maar er lijken toch best grote verschillen te zijn per land, voor GeForce, Radeon en Ryzen.
Het gevolg lijkt te zijn dat er ook grote verschillen in prijzen zijn per land, zelfs binnen de EU.
Het moet iets met de distributie kanalen te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerWilco2
Interessant interview over de RX6700XT, dat rond 19:00 in detail op de situatie met crypto ingaat, en hoe met name hoe de fabrikant Sapphire tegen dat probleem aankijkt:

YouTube: The Tom's Hardware Show 3/18: Talking AMD Radeon RX 6700 XT with Sap...

Dit gedeelte lijkt mij net zo relevant voor GeForce als het is voor Radeon, de rest is meer 6700XT specifiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weaveworld
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-07 17:52
Alternate is de evga 3070 ftw ultra gaming aan t versturen.
Ik stond 19e en hij is onderweg.
Wat een lekker bericht voor slechts €750, zeker nu hij voor €1099 op de site staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RogerWilco2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0vebH_PAZ5gKkF98h-of_6h_DxU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6czAzrKhoVKXwRe1HJQUElJG.png?f=fotoalbum_large

Dit is de situatie voor de ASUS TUF 3080 non-OC bij Alternate.nl, voor zover gerapporteerd in deze thread.
Voor de laatste maanden, heb ik eigenllijk alleen arboris, Ph4ge en mijzelf. Mogelijk dat er verder geen tweakers meer in deze wachtrij staan?

Maar er staan toch in het ieder geval nog 518 anderen in deze rij, en hij heeft de afgelopen twee maanden helemaal niet bewogen lijkt het. Maar ook de afname in de eerste maanden, voor de prijsstijgingen door crypto, lijken vooral annuleringen te zijn, hoewel er toen ook wel wat drops hier gemeld zijn, de grootste was 7 in één dag geloof ik, ergens in oktober.

[ Voor 13% gewijzigd door RogerWilco2 op 24-03-2021 01:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RogerWilco2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zHKwZlyT5Okr3tkngnvnw7R5kQ0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iulvrsuj9EUJ1RFD2Lr0tLzI.png?f=fotoalbum_large

Holy F.

Maar, hij is op voorraad.
Hebben we dan nu het prijspunt bereikt waarop niemand hem meer wil hebben, of is deze morgen toch ook weer uitverkocht?
Dit lijkt 2.5x de MSRP van €859.

[ Voor 3% gewijzigd door RogerWilco2 op 24-03-2021 01:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
RogerWilco2 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 01:29:
[Afbeelding]

Holy F.

Maar, hij is op voorraad.
Hebben we dan nu het prijspunt bereikt waarop niemand hem meer wil hebben, of deze morgen toch ook weer uitverkocht?
Dit lijkt 2.5x de MSRP van €859.
Megekko is ondertussen gewoon een scalper of ze willen absoluut geen backorders meer hebben/plaatsen. Je bent echt gek in je hoofd als je een videokaart voor zulke prijzen koopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saffi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-04-2024
Boost9898 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:20:
[...]

Zou je even willen laten weten hoe dit afloopt? Ik heb me ook aangemeld maar vraag me af hoe het zit met importkosten. Zijn die wel/niet van toepassing? Verzenden ze direct van buiten de EU naar je, of gaat het via Duitsland?
Voor zover ik weet versturen ze nu vanuit Taiwan. De BTW komt bovenop de MSRP prijs en je betaald nog wat verzendkosten. Je hoeft, als het goed is, zelf geen extra import etc. te betalen. Dat wordt vooraf voldaan door EVGA (door de BTW door te belasten). De prijs die je dus betaald is de prijs thuis afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lidith
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 03-06 14:11
klomp schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:23:
Megekko krijgt zo te zien deze week EVGA kaarten binnen. Vanuit Asus blijft het vooralsnog akelig stil.
Asus:
Op 23-3-2021 hebben wij een klein aantal van deze videokaarten ontvangen:
• Asus Geforce RTX 3080 ROG-STRIX-RTX3080-O10G-GAMING
• Asus GeForce RTX 3070 DUAL-RTX3070-O8G
• Asus GeForce RTX 3060 Ti ROG-STRIX-RTX3060TI-O8G-GAMING

Van de 3060TI/3070 heb ik verder geen info, maar na 6 weken hebben ze maar liefst één hele 3080 O10G binnen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F5544
  • Laatst online: 10-09 20:45
Lidith schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 05:50:
[...]

Asus:
Op 23-3-2021 hebben wij een klein aantal van deze videokaarten ontvangen:
• Asus Geforce RTX 3080 ROG-STRIX-RTX3080-O10G-GAMING
• Asus GeForce RTX 3070 DUAL-RTX3070-O8G
• Asus GeForce RTX 3060 Ti ROG-STRIX-RTX3060TI-O8G-GAMING

Van de 3060TI/3070 heb ik verder geen info, maar na 6 weken hebben ze maar liefst één hele 3080 O10G binnen!
Ja ik ben van 75 naar 74 gegaan van de 250 nog wat. Op dit tempo nog 150 maanden wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karoolus
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11-08 18:04
klomp schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:27:
[...]

Ja, zoiets viel mij ook al op bij Azerty waar ik voor een 3090 OC in de wachtrij sta. Halverwege de maand is daar de laatste keer Asus binnen gekomen (zelfde als bij Megekko en Alternate). Daar zaten dit keer geen OC kaarten tussen, hopen op de volgende batch..
Strix 3080 OC hier
Ben begin januari begonnen op plaats 110, sta nu op 103 :(
Hopen dat er snel wat binnenkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 10:52
Megekko heeft blijkbaar 2 wkn achter elkaar een 3080 strix oc drop mogen ontvangen.

Zelf heb ik een bestelling open staan bij Alternate en vorige week hebben ze niks ontvangen. Een snelle check deze ochtend en het blijkt dat ik 2 plaatsen gezakt ben. Of annuleringen of een mini drop? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F5544
  • Laatst online: 10-09 20:45
Raven__NL schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 07:49:
Megekko heeft blijkbaar 2 wkn achter elkaar een 3080 strix oc drop mogen ontvangen.

Zelf heb ik been bestelling open staan bij Alternate en vorige week hebben ze niks ontvangen. Een snelle check deze ochtend en het blijkt dat ik 2 plaatsen gezakt ben. Of annuleringen of een mini drop? 8)7
Nee de eerste was een non oc drop en ging ook om 1 of 2 stuks. En gisteren maar 1 oc 3080 strix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReRonin
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 02-02-2023
DLSS schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:47:

Ik zit in hetzelfde bootje als jou, alleen bij megekko.
Kaart is november besteld. Als ik dit jaar 4 plaatsen opgeschoven ben, zal het veel zijn.

Begin het gevoel te krijgen dat deze kaart inderdaad niet meer gemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foonzy
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-08 13:33
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1727976

Deze zijn op voorraad.

Reviews op youtube hiervan zijn niet geweldig zo te zien. Wat denken jullie, oké prijs gezien de omstandigheden? Of vanaf blijven? (dat de kaart beschikbaar is zegt misschien al genoeg?)

[ Voor 9% gewijzigd door Foonzy op 24-03-2021 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:55
Foonzy schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:23:

Deze zijn op voorraad.

Reviews op youtube hiervan zijn niet geweldig zo te zien. Wat denken jullie, oké prijs gezien de omstandigheden? Of vanaf blijven?
Voor de huidige prijs valt het mee.
En ik denk dat het wel meevalt kwam prestaties...
De 3060 wordt ook niet heel warm.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

https://nos.nl/artikel/23...blokkeert-suezkanaal.html
Dit gaat ook niet helpen met veel goederen richting Europa.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

Software developer

saffi schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 02:38:
[...]

Voor zover ik weet versturen ze nu vanuit Taiwan. De BTW komt bovenop de MSRP prijs en je betaald nog wat verzendkosten. Je hoeft, als het goed is, zelf geen extra import etc. te betalen. Dat wordt vooraf voldaan door EVGA (door de BTW door te belasten). De prijs die je dus betaald is de prijs thuis afgeleverd.
Thanks! Dan heb ik echt een hele goede deal gescoord als ik aan de beurt van voor de upgrade. Van een 3060 Ti Scalp prijs naar 3080 MSRP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• System

System

Leef of wordt geleefd

Stennypenny schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:09:

begin er moe van te worden :z :O
In eerste instantie zal de pandemie moeten weg gewerkt zijn.
Dan zal het beteren.
Deze is vrij duidelijk:
YouTube: I Was RIGHT!!!! (and I hate it)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• System

System

Leef of wordt geleefd

Foonzy schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:23:

Deze zijn op voorraad.

Reviews op youtube hiervan zijn niet geweldig zo te zien. Wat denken jullie, oké prijs gezien de omstandigheden? Of vanaf blijven? (dat de kaart beschikbaar is zegt misschien al genoeg?)
Ik zou toch proberen om een 3060Ti te scoren als 3070 te hoog gegrepen is. Die 3060 zou in normale tijden een zinloze kaart zijn. Beetje 1050 gevoel hierbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foonzy
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-08 13:33
System schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:34:
[...]

Ik zou toch proberen om een 3060Ti te scoren als 3070 te hoog gegrepen is. Die 3060 zou in normale tijden een zinloze kaart zijn. Beetje 1050 gevoel hierbij.
Ja oké duidelijk. Heb na 10jaar een nieuw systeem en ben naar een kaart op zoek waar ik weer lang mee vooruit kan op 1440p. Maar kan beter dus meer geduld hebben voor betere prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• System

System

Leef of wordt geleefd

Foonzy schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:49:
[...]

Ja oké duidelijk. Heb na 10jaar een nieuw systeem en ben naar een kaart op zoek waar ik weer lang mee vooruit kan op 1440p. Maar kan beter dus meer geduld hebben voor betere prijzen.
Als uw kaart nog uw games draait(met compromissen uiteraard) zou ik zeker deze uit zitten.
Is trouwens niet zo slecht gezien de huidige concurrentie die speelt. AMD claimt dezelfde sprongen te kunnen maken met Big Navi als dat ze met Zen deden. Dus dat belooft :)
Nvidia is ook het chiplet design aan het verkennen.
En Intel staat ook klaar om in de markt te springen(al verwacht ik hier niet direct zoooo veel van).

Als het echt niet meer lukt, dan heb je een heuse rollercoaster voor de boeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pennywise81
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-03-2023

Pennywise81

blaat

Ik vraag me af wat onderstaande gaat betekenen voor de levertijden:

https://www.nu.nl/opmerke...ggend-containerschip.html

blaat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• System

System

Leef of wordt geleefd

Niks. Een weekje minder leveringen en daarna een piek. De consument zou dit niet echt mogen merken.
Als die dagen weken wordt misschien wel, maar suez kanaal is niet de enige route naar hier. Schepen gaan om varen waar mogelijk. Zeker de schepen die nog niet ter plaatse zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Workaholic schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 12:23:
[...]
Update:

370
31

1 plek gezakt (denk annulering voor de non OC) en sta nu al bijna 2 maanden op plaats 31 voor de OC
Update:
Vanochtend status bij Alternate gecontroleerd en ik ben van 31 naar 23 voor de OC 3080 gegaan. Dat is relatief gezien een grote stap. Ook de non OC een aantal omlaag. Geen idee of dit een levering of annulering betreft.
Nog nooit zo lang op een pc bestelling gewacht.. haha (november 2020). Zelfs mijn nieuwe auto was sneller.

Alternate
ASUS TUF Gaming RTX 3080 10G GAMING - plaats 370 364
ASUS TUF Gaming RTX 3080 OC 10G GAMING - plaats 31 23

[ Voor 44% gewijzigd door Workaholic op 24-03-2021 09:25 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie2223
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-06-2021
Weaveworld schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 00:59:
Alternate is de evga 3070 ftw ultra gaming aan t versturen.
Ik stond 19e en hij is onderweg.
Wat een lekker bericht voor slechts €750, zeker nu hij voor €1099 op de site staat.
Ik ook, dat is zeker een heerlijk bericht om te krijgen op de vroege woensdag ochtend. Klopt het dat bij jou de benaming ook fout stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arboris
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 11:11
ASUS TUF Gaming RTX 3080 10G GAMING
Besteld op 20 september 2020 bij Alternate NL

...
13-01-2021 plek 118
15-01-2021 plek 117
20-01-2021 plek 116
22-01-2021 plek 113
29-01-2021 plek 110
02-02-2021 plek 109
05-02-2021 plek 107
12-02-2021 plek 107
17-02-2021 plek 107
24-02-2021 plek 106
05-03-2021 plek 106
15-03-2021 plek 105
24-03-2021 plek 104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-09 22:49
Arboris schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:24:
ASUS TUF Gaming RTX 3080 10G GAMING
Besteld op 20 september 2020 bij Alternate NL

...
13-01-2021 plek 118
15-01-2021 plek 117
20-01-2021 plek 116
22-01-2021 plek 113
29-01-2021 plek 110
02-02-2021 plek 109
05-02-2021 plek 107
12-02-2021 plek 107
17-02-2021 plek 107
24-02-2021 plek 106
05-03-2021 plek 106
15-03-2021 plek 105
24-03-2021 plek 104
Alternate: Asus10GB D6X RTX 3080 TUF GAMING (NON-OC)
17-09-2020 plek 171
...
16-03-2021 plek 065
24-03-2021 plek 064

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

System schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:04:
[...]

Niks. Een weekje minder leveringen en daarna een piek. De consument zou dit niet echt mogen merken.
Als die dagen weken wordt misschien wel, maar suez kanaal is niet de enige route naar hier. Schepen gaan om varen waar mogelijk. Zeker de schepen die nog niet ter plaatse zijn.
https://www.nieuwsbladtra...eus-blokkeert-suezkanaal/
Mocht het niet lukken om het zwaar beladen schip los te krijgen, dan zal waarschijnlijk geprobeerd worden om een deel van de containers van het schip te krijgen. In dat geval gaat het zeker nog dagen en mogelijk weken duren voor het Suezkanaal weer open kan.

Dat zou slecht nieuws zijn voor het containervervoer tussen Azië en Europa. De alternatieven zijn dan wachten tot het kanaal weer open gaat of omvaren via Kaap de Goede Hoop. Beide opties zullen waarschijnlijk leiden tot een verdere stijging van de tarieven in deze toch al oververhitte markt.
Het gaat zeker wel wat impact hebben als het dagen tot weken gaat duren. Omvaren is duur (veel grotere afstand) en duurt veel langer.
Daarna inderdaad een piek maar voor 'nu' gaat het zeker impact hebben

[ Voor 29% gewijzigd door Gé Brander op 24-03-2021 11:27 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFlash
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17-09-2023
Vandaag op alternate.nl gezakt van 24 naar 23 in de wachtrij voor de inno3d 3080 twin x2 oc.

Waarschijnlijk weer een annulering.
Maar da's goed, als er nu nog 22 mensen annuleren, heb ik de kaart bij de volgende drop.
Ik heb al wel gemerkt dat ook deze kaart ondertussen een Mythic drop is, hebben al 7 weken ofzo geen levering gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jones_belgium
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-07 14:43
De rtx 3060 staat op voorraad bij Alternate? Klopt dit of foutje in de webshop??

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zSGHoKX_-HR20znU8i_4hx9Nhgc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QbiEBeX3fGJ2AUakBKAZmxlx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 16:34
Jones_belgium schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:49:
De rtx 3060 staat op voorraad bij Alternate? Klopt dit of foutje in de webshop??

[Afbeelding]
Lijkt mij prima te kloppen, de 3060 heeft een MSRP van €349, dus niet zo gek dat deze er nog staat.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cornelu
  • Laatst online: 15-05-2022
Ik heb op 11-2-2021 de Evga 3080 ftw3 ultra besteld, en stond op 23-3 nog op nr 33. Ik heb vandaag te horen gekregen dat de kaart verstuurd is. Dus er is een flinke lading binnen gekomen🕺

Ik hoop voor iedereen dat jullie je kaarten snel mogen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lilr3bel
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 09:20
Cornelu schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:56:
Ik heb op 11-2-2021 de Evga 3080 ftw3 ultra besteld, en stond op 23-3 nog op nr 33. Ik heb vandaag te horen gekregen dat de kaart verstuurd is. Dus er is een flinke lading binnen gekomen🕺

Ik hoop voor iedereen dat jullie je kaarten snel mogen ontvangen.
Top! Nu hoop ik dat de Hybrid versie van de 3080 FTW3 die ik heb besteld bij Alternate ook gauw binnenkomt!
Ik sta momenteel op plek 20 in de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weaveworld
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-07 17:52
vinnie2223 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:14:
[...]

Ik ook, dat is zeker een heerlijk bericht om te krijgen op de vroege woensdag ochtend. Klopt het dat bij jou de benaming ook fout stond?
Er is mij niets opgevallen. Of bedoel je de xc3 op de factuur? Waar dan ook ftw3 ultra gaming staat.
Ik had ze al eens op een vreemde versie gewezen op de site die niet eens bestond volgens evga.
Die namen en versies ook...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bauer078
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22-08 10:42
Afgelopen 24 uur 2 plekjes opgeschoven voor de Asus 3080 Rog Strix OC bij Alternate NL (17-9 besteld).

Nu op #7.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeaterGod
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-05-2022
mogen de sites zoals alternate en megekko jou bestelling in wachtrij annuleren?
want ik maak me zorgen dat ze mijn bestelling gaan annuleren vanwege de prijs dat laatste tijd zo hard omhoog is gegaan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cornelu
  • Laatst online: 15-05-2022
Er zijn dus minimaal 33 ftw3 ultra's binnen gekomen, dus het lijkt nu een beetje op te schieten bij Evga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:39
BeaterGod schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:19:
want ik maak me zorgen dat ze mijn bestelling gaan annuleren vanwege de prijs dat laatste tijd zo hard omhoog is gegaan
Aan de andere kant.... de kans begint gewoon nihil te worden dat je überhaupt nog zo'n asus kaart gaat zien voordat hij EOL gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScalpNoLimit
  • Laatst online: 26-06-2021
Cornelu schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:21:
Er zijn dus minimaal 33 ftw3 ultra's binnen gekomen, dus het lijkt nu een beetje op te schieten bij Evga
Nou, hier bij Azerty ben ik niet eens 1 plek opgeschoten voor de EVGA GeForce RTX 3060 Ti FTW3 ULTRA, had gehoopt dat EVGA ten minste aan alle webshops tegelijkertijd zou uitleveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Liggen onze kaarten op die boot dan? (Evergreen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plamen18
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23-08 12:40
Ik had een Inno3d 3060ti X2 (non OC) begin januari bij Azery besteld, en toen het uit productie ging op 10 februari heb ik gewisseld naar de EVGA 3060ti XC Gaming, waar ik eerste werd in de wachtrij.

In de laatse 3 weken heeft Megekko deze kaart 2 keer ontvangen, en na de twee leveringen was het ook online beschikbaar (eerste keer voor 849 en 949, en tweede keer 1049 euro).

Helaas lijkt het erop dat Azerty een veel slechtere leverancier heeft, want ik sta nog steeds op plek 1 :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenExterkate
  • Laatst online: 21-07 18:13
stylezzz schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:22:
[...]

Aan de andere kant.... de kans begint gewoon nihil te worden dat je überhaupt nog zo'n asus kaart gaat zien voordat hij EOL gaat.
Hoe kom je er bij dat kaarten van ASUS, EOL zouden gaan? Onder andere de Strix kwam pas maanden later uit, ze hebben meerdere aanpassingen gedaan na testen, en is gewoon een hele goede kaart.

Je kan de situatie van v1/v2's van -bijvoorbeeld- Gigabyte niet projecteren op topmodellen zoals de Strix. Daar komt echt geen nieuwe versie van.

Ik denk persoonlijk dat Gigabyte zo snel mogelijk de markt probeert te verzadigen en om de zoveel tijd ontwerpaanpassingen doen gewoon onderdeel is van deze tactiek.

Dat ASUS weinig levert in Nederland is inmiddels wel bekend. Bij zowel Proshop (Denemarken) en Overclockers UK zijn de eerste maanden van bestelling al uitgeleverd. Heb ASUS gemaild met de vraag wat er aan de hand is, maar nog geen reactie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
JeroenExterkate schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:42:
[...]

Hoe kom je er bij dat kaarten van ASUS, EOL zouden gaan? Onder andere de Strix kwam pas maanden later uit, ze hebben meerdere aanpassingen gedaan na testen, en is gewoon een hele goede kaart.

Je kan de situatie van v1/v2's van -bijvoorbeeld- Gigabyte niet projecteren op topmodellen zoals de Strix. Daar komt echt geen nieuwe versie van.

Ik denk persoonlijk dat Gigabyte zo snel mogelijk de markt probeert te verzadigen en om de zoveel tijd ontwerpaanpassingen doen gewoon onderdeel is van deze tactiek.

Dat ASUS weinig levert in Nederland is inmiddels wel bekend. Bij zowel Proshop (Denemarken) en Overclockers UK zijn de eerste maanden van bestelling al uitgeleverd. Heb ASUS gemaild met de vraag wat er aan de hand is, maar nog geen reactie.
Ik heb mijn kristallen bol niet bij. Maar don't shoot the messenger als er ineens een -EVO/-V2 uitvoering of een 3080 super op de markt komt over een paar maanden en iedereen zijn centjes na een jaar wachten keurig terug gestort krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenExterkate
  • Laatst online: 21-07 18:13
stylezzz schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:44:
[...]

Ik heb mijn kristallen bol niet bij. Maar don't shoot the messenger als er ineens een -EVO/-V2 uitvoering of een 3080 super op de markt komt over een paar maanden en iedereen zijn centjes na een jaar wachten keurig terug gestort krijgt.
Nee ik ook niet. En het is voor iedereen gissen. Maar het is toch nog veel te vroeg voor Supers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
JeroenExterkate schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:49:
[...]

Nee ik ook niet. En het is voor iedereen gissen. Maar het is toch nog veel te vroeg voor Supers?
mwah... mei/juni wat geruchten. Juli/augustus de officiële aankondiging en in september de officiële launch..... Zijn we precies een jaar verder. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pectacq
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 31-08 13:28
Vandaag bij alternate nl met de tuf 3080 oc van 27 naar 19 gegaan. Ze bestaan toch die asus kaarten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angelol
  • Laatst online: 01-09 10:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Mocht je heel graag een 3080 Suprim willen, Megekko heeft ze.
https://www.megekko.nl/pr...0-SUPRIM-X-10G-Videokaart

Wel voor een gekko prijsje ofc. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoThankYou
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-09 18:52
BeaterGod schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:19:
Ja, ze hoeven niet te leveren zolang je je geld terugkrijgt. Het is wel slecht voor hun imago natuurlijk en dat zal de enige reden zijn waarom ze het nog niet hebben gedaan. Maar het wordt wel steeds verleidelijker voor webshops om bestellingen te annuleren. De prijzen blijven stijgen en bovendien komt er van sommige kaarten nagenoeg niets binnen.

Het zou mij ook niets verbazen als een shop op een gegeven moment zegt "Oeps, door een 'technisch probleem' is de wachtlijst verloren gegaan. We zijn daarom noodgedwongen om alle bestellingen te annuleren. Helaas hanteren wij voor nieuwe bestellingen de nieuwe prijzen, maar om het goed te maken krijg je een vet mooie sticker van ons."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Olaf95
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-11-2022
Zojuist verzendbevestiging gekregen van mijn Inno3d 3080 x3.

Op 12 januari besteld bij azerty (850 euros)
Begonnen op plek 8

levering van 5 kaarten eind februari en vandaag dus een levering.

De trend van de Inno3d 3080 x3 bij azerty is:
per circa 2 maanden worden er 5 kaarten geleverd.

Maar mijn zoektocht houd dus op, succes aan de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16-09 16:41
graceful schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:31:
Mocht je heel graag een 3080 Suprim willen, Megekko heeft ze.
https://www.megekko.nl/pr...0-SUPRIM-X-10G-Videokaart

Wel voor een gekko prijsje ofc. ;)
De wereld op zijn kop! Eind december werd ik nog voor gek verklaard in dit topic dat ik 900€ voor deze kaart betaald heb..

8)7

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YokoOhno
  • Laatst online: 24-03-2021
De dag is aangebroken, ik heb zo net de verzendbevestiging ontvangen.
Morgen komt mijn EVGA 3080 FTW 3 Ultra Gaming.

Ter info: Ik stond 16de in de wachtrij bij Alternate NL
Bestelling geplaatst op 22 januari 2021
Prijs: 969,- EUR ;)

Ik wens iedereen nog veel sterkte de komende tijd!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ChXP-5HXojxlY7Fv77mPDknZq7M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/t2hM5vhZn3Tv8yLBbgtF8lfZ.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:04
BTFD schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:18:
[...]

De wereld op zijn kop! Eind december werd ik nog voor gek verklaard in dit topic dat ik 900€ voor deze kaart betaald heb..

8)7
Rustig maar, dit soort prijzen hebben we al enkele maanden en het zal voorlopig nog wel even zo blijven.

Ik vind het goed nieuws dat er eindelijk weer MSI GAMING 3070 GPU's te koop zijn. Dat het een stuk duurder is dan launch is jammer maar je krijgt dingen niet altijd zoals je ze wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:38:
Liggen onze kaarten op die boot dan? (Evergreen)?
Deze of een van de andere boten die nu ook niet door het kanaal kunnen. Het blijft gissen maar dit helpt niet natuurlijk. Elke boot die erachter zat (met of zonder mogelijke kaarten) zal nu moeten wachten of omvaren.

https://istheshipstillstuck.com/

Edit: Link toegevoegd.

[ Voor 7% gewijzigd door Gé Brander op 26-03-2021 11:03 ]

Pagina: 1 ... 495 ... 629 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
Beschikbaarheid is te vinden in https://docs.google.com/s...2_DWk4/edit#gid=712726851 (niet meer up-to-date)

reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord