Klopt, ben ik het mee eens hoewel ik zelf nu een 6900xt aanbied voor rond de 1200 euro, dus dat komt wellicht wat scheef over.
Je kan de kaarten niet meer voor minder wegdoen want ze worden door bots/winkels/scalpers gekocht en meteen doorverkocht.
Het prijs probleem ligt hoofdzakelijk aan de fabrikant en winkels die gewoon alles zelf scalpen.
Als ze de zooi op voorraad hadden dan betaalde niemand inkoopprijs voor een 2de hands kaart.
De 3080 die ik nog op order heb voor 729 ga ik ook niet meer annuleren, de winkel vraagt er zelf tegenwoordig 1000+ euro voor. Dan verkoop ik hem liever zelf dan dat de winkel er weer geld aan verdiend, terwijl ze mij als klant al sinds 17 september laten wachten zonder ook maar enig excuus.
Stom dat ik de 2de order ook nog gecanceled heb, maar heb ook nog een strix oc op order die ik, gezien de hogere power limit, liever heb dan mijn eigen tuf oc. (MITS GOEDE BIN). Uiteindelijk dus straks nog 2x3080 op de markt voor denkelijk een belachelijke prijs, kan ik weinig aan doen als de winkels niks leveren!
Afgezien van Amazon, die wel hun beloftes nakwam!
Wat een ramp met beschikbaarheid tegenwoordig. Nu weer weken kutten om een 5900x te vinden, zucht. Enigste lichtpuntje is dat de 11900k dan wellicht uit is en beschikbaar/betaalbaar.