[NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 466 ... 629 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 38 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cirolf
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 14:45
Zonet verzendbevestiging gekregen van Informatique voor de MSI RTX 3080 Gaming X Trio :)
Besteld op 09/12 en ik stond de voorbije week eerste in de wachtrij.

Heb trouwens eens bijgehouden wanneer er bij hen leveringen zijn geweest van deze kaart (oa op basis van dit topic) en ze krijgen quasi iedere vrijdag tussen de 1 en de 5 kaarten binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshti
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-07 16:21
Zojuist van plek 71 naar 64 gegaan bij Azerty voor de Asus ROG Strix GeForce RTX 3080 OC. Gaat niet heel hard zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-09 11:41

Boost9898

Software developer

stylezzz schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:23:
[...]

Sorry, dat was mijn bedoeling ook weer niet :P Vanwaar je vraag dan?
Omdat ik zelf een 3060 Ti had besteld en paar dagen terug de upgrade naar een 3080. Maar ik twijfel of ze die laten staan aangezien ze over de 'chipset' hebben. Feitelijk gezien hebben die GPUs een andere chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jo0st
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-05 15:39
Freshti schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:26:
Zojuist van plek 71 naar 64 gegaan bij Azerty voor de Asus ROG Strix GeForce RTX 3080 OC. Gaat niet heel hard zo.
Ik van 74 naar 66. Alle kleine beetje helpen. Al ben ik nu aan het twijfelen geslagen of ik toch niet liever de MSI Suprim X 3080 wil....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:56
Boost9898 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:31:
[...]

Omdat ik zelf een 3060 Ti had besteld en paar dagen terug de upgrade naar een 3080. Maar ik twijfel of ze die laten staan aangezien ze over de 'chipset' hebben. Feitelijk gezien hebben die GPUs een andere chipset.
Ahja, op die fiets. Denk nog niet dat ze mensen gemaild hebben.... Anders was er vast her en der paniek ontstaan gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

Software developer

stylezzz schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:33:
[...]

Ahja, op die fiets. Denk nog niet dat ze mensen gemaild hebben.... Anders was er vast her en der paniek ontstaan gok ik.
Hahaa ja die kans zit er dik in.
Momenteel ben ik bijna aan de beurt, maar dan moet er nog wel een dropje binnenkomen.
Artikelnr: 295473
Artikel: VGA MSI GeForce RTX 3080 SUPRIM X 10G
Jouw positie: 3 van de 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:56
Let's hope. Ze zeggen overigens dat ze de scalpers willen annuleren, denk niet dat als je eerst een 3060ti hebt gekocht en daarna nog een 3080 dat je dan in die categorie valt. Zou wat anders zijn als je al 10 3080's hebt gehad en er nu nog 5 in bestelling had staan.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• KingdaKa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-01 11:34
Vandaag de Asus 3080 NON oc ontvangen.
Was 4de in de rij begonnen op 17 sept. bij Tones.be.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gJEdwfYNpETajkLSBMdhwSdxR0k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H81Ms4TAdPDt1tGC1BtUw8Lq.jpg?f=fotoalbum_large

Ze bestaan dus wel degelijk.
en nu een lekker spelen vanavond.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• sjakie66
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 18:34
KingdaKa schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:45:

[Afbeelding]

The elusive one.. Zou dan Nessie er ook gewoon zijn..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:29

jgj82

Ja, maar = nee

sjakie66 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:48:
[...]

The elusive one.. Zou dan Nessie er ook gewoon zijn..
:Y _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robindhondt
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 30-08 15:18
KingdaKa schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:45:

[Afbeelding]

Veel plezier man! Het lijkt er toch op dat er steeds meer kaarten binnen komen, de leveranciers weten dit en zorgen er waarschijnlijk daarom voor dat ze niet meer te bestellen zijn zo dat ze ze direct kunnen aanbieden voor een hoop meer. heb goede hoop voor na het Chinese nieuwjaar.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Reservoir_Dog
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-10-2022
Snap niet dat er zoveel makke schapen zijn die deze kaarten aan deze misselijk makende prijzen willen aankopen.
"I vote with my wallet"

3070 kaarten kan je nu krijgen aan 8-900 euro, terwijl die normaal rond de 499 zit, hetgeen nog veel is voor een midrange kaart, om te lachen gewoon.

Ook al 3090 kaarten gezien voor bijna 3000 euro....

Ik zing het wel een poos uit met mijn 1080 Ti.

*knip* laat dit dan ook maar achterwege ;)

[ Voor 30% gewijzigd door br00ky op 05-02-2021 21:58 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-09 16:19
Reservoir_Dog schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 16:22:
Snap niet dat er zoveel makke schapen zijn die deze kaarten aan deze misselijk makende prijzen willen aankopen.
"I vote with my wallet"

3070 kaarten kan je nu krijgen aan 8-900 euro, terwijl die normaal rond de 499 zit, hetgeen nog veel is voor een midrange kaart, om te lachen gewoon.

Ik snap niet dat dit topic vol zit met dit soort reacties. :?

Het is heel simpel. Door een combinatie van vraag en aanbod zijn de prijzen om economische redenen flink gestegen.

Als je nu een videokaart wil dan betaal je er veel voor. Misschien heb je wel een paar weken vrij en heb je nu zin om een triple A game te spelen, ik zou dan wel accepteren dat ik een paar honderd euro meer betaal en geniet van quality time via een high end gpu.

Als je minder gamed of je huidige GPU het nog even vol houd dan wacht je tot de prijzen na een tijdje weer wat zakken als de markt wat meer verzadigd is, vraag daalt en aanbod stijgt en vaak ook de prijs wat daalt.

[ Voor 2% gewijzigd door br00ky op 05-02-2021 21:58 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrnXdK
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-09 10:59
"I vote with my wallet"

499 voor een 3070? De FE is 520 via Nvidia. Dat zou de absolute bodem zijn voor een partner kaart. de MSI ventus 2x stond bij launch te koop voor 569. Goedkoper dan dat zijn ze niet geweest.

Rest van het verhaal is inderdaad marktwerking zoals hierboven beschreven en gehuil. Het gaat nog steeds om een videokaart voor je pc. Waarvan bijna iedereen hier een oude van heeft. Kortom, ophef over een aantal frames extra. Wil je niet dokken (of veel vrije tijd steken in het hunten) voor je kaart. Dan ben je gewoon gewezen op de wachtrij of niks.

Prima dus om te voten met je wallet en het uit te zingen met een 1080ti. Prima kaart.

[ Voor 44% gewijzigd door br00ky op 05-02-2021 21:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MightyMike87
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 01-02-2023
Ook dan even wat te zeggen over MSRP en mensen die hieraan blijven refereren..

Om te beginnen is de (Manufacturer Suggested Retail Price) Door de fabrikant vastgestelde verkoopprijs.
Dit is niets anders als een op zijn Hollands ADVIES prijs mensen!

Ik werk al 8 jaar in de IT branche in heb hierin diverse commerciële functies bekleed en doe dat nog steeds en het grappige is dat we serieus nooit en te nimmer reppen over een Vendor zijn Adviesprijs.
Deze is in regel namelijk vrijwel altijd fors veel hoger als waar we mee handelen..

Nu in tijden van schaarste op in dit geval dan GPU's is het haast komisch om te zien dat consumenten telkens refereren naar deze Vendor adviesprijs. :F

Laat ik een ieder uit de droom helpen die denkt dat deze prijzen binnen nu en zeg pak en beet 1,5 jaar in de buurt hiervan gaat komen.

Marktwerking, Transportkosten, Dollar/eurokoers, Olieprijs en productie kosten bepalen de uiteindelijke prijs. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zafer94
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 22-09 17:45
MightyMike87 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 16:56:
Ook dan even wat te zeggen over MSRP en mensen die hieraan blijven refereren..

Om te beginnen is de (Manufacturer Suggested Retail Price) Door de fabrikant vastgestelde verkoopprijs.
Dit is niets anders als een op zijn Hollands ADVIES prijs mensen!

Ik werk al 8 jaar in de IT branche in heb hierin diverse commerciële functies bekleed en doe dat nog steeds en het grappige is dat we serieus nooit en te nimmer reppen over een Vendor zijn Adviesprijs.
Deze is in regel namelijk vrijwel altijd fors veel hoger als waar we mee handelen..

Nu in tijden van schaarste op in dit geval dan GPU's is het haast komisch om te zien dat consumenten telkens refereren naar deze Vendor adviesprijs. :F

Laat ik een ieder uit de droom helpen die denkt dat deze prijzen binnen nu en zeg pak en beet 1,5 jaar in de buurt hiervan gaat komen.

Marktwerking, Transportkosten, Dollar/eurokoers, Olieprijs en productie kosten bepalen de uiteindelijke prijs. :Y
Ik ben het met je eens, echter moeten we wel constateren dat NVidia niet echt eerlijk is geweest met deze neppe MSRP, ze wiste dat de tarrifs omhoog zouden gaan en dat de MSRP dus absoluut niet realistisch was...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:58
zafer94 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 17:07:
[...]

Ik ben het met je eens, echter moeten we wel constateren dat NVidia niet echt eerlijk is geweest met deze neppe MSRP, ze wiste dat de tarrifs omhoog zouden gaan en dat de MSRP dus absoluut niet realistisch was...
Precies dit. En wij Nederlanders zijn nog eens extra de l*l omdat wij geen FE kaarten kunnen kopen (die gewoon nog steeds MRSP kosten).

Dat vraag en aanbod bla bla bla verhaal kennen wij nu wel en snapt iedereen alleen het dubbele of meer dan het dubbele vragen voor een kaart is wel heel extreem en heeft niets meer met transport, olie en andere kosten te maken maar gewoon aan de webshop die flink aan het cashen is.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• gemiddeld
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22-02-2021
Vorig jaar de TUF 3080 (edit: de niet overgeklokte variant) videokaart besteld bij Meggekko, ik heb even moeten wachten, maar hij is binnen. De mail van de bestellingsbevestiging zat in mijn mailbox op Thu, Sep 17, 2020, 5:34 PM, dus dat is een kleine 141 dagen geleden, ik had langer verwacht dus dat is een meevaller. Even een waarschuwing voor de mensen in de rij: de game die je erbij krijgt, daar is de actiekey van verlopen.

[ Voor 12% gewijzigd door gemiddeld op 05-02-2021 17:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MightyMike87
schumi1986 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 17:24:
[...]

Precies dit. En wij Nederlanders zijn nog eens extra de l*l omdat wij geen FE kaarten kunnen kopen (die gewoon nog steeds MRSP kosten).

Dat vraag en aanbod bla bla bla verhaal kennen wij nu wel en snapt iedereen alleen het dubbele of meer dan het dubbele vragen voor een kaart is wel heel extreem en heeft niets meer met transport, olie en andere kosten te maken maar gewoon aan de webshop die flink aan het cashen is.
Het heeft met veel meer als die factoren te maken kan ik zeggen.
Dat laatste is dus niet waar maar goed wel vaker uitgelegd ga ik niet weer aan beginnen. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toaru
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 27-07 12:17

Toaru

qq

gemiddeld schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 17:29:
Even een waarschuwing voor de mensen in de rij: de game die je erbij krijgt, daar is de actiekey van verlopen.
Hahaha dat is goed om te weten, mijn vriendin had hem mede om die reden besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kage Musha
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-09 23:40
zafer94 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 17:07:
[...]

Ja sorry hoor, maar dat snap ik niet. Welke "tarrifs"? Heb je het over de "Trump tax", dat zijn import tarieven, en geld dus voor de Amerikanen. Wat moesten ze anders doen? "oh ja, die vrijstelling op verhoogde import tarieven, we verwachten dat die eind december vervalt, dus we gooien in september bij introductie alvast die 25% extra erboven op"? :)

Het is gewoon wat al veel eerder is besproken en wat MightyMike ook eerder heeft geschreven.

o.o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• derikkert
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22-09 19:36
Hoppa! Zo wat 50 kaarten geleverd bij Azerty van de MSI 3060 ti gaming x trio. Duurde wel bijna een maand maar ik heb goede hoop dat ik hem begin maart krijg. Ben van plaats 90/170 naar 39/129.

Goede hoop houden dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05 20:08
gemiddeld schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 17:29:
Vorig jaar de TUF 3080 (edit: de niet overgeklokte variant) videokaart besteld bij Meggekko, ik heb even moeten wachten, maar hij is binnen. De mail van de bestellingsbevestiging zat in mijn mailbox op Thu, Sep 17, 2020, 5:34 PM, dus dat is een kleine 141 dagen geleden, ik had langer verwacht dus dat is een meevaller. Even een waarschuwing voor de mensen in de rij: de game die je erbij krijgt, daar is de actiekey van verlopen.
Had verwacht dat ze dan een andere key erbij doen, blijkbaar niet dus.
Laat even weten hoe de non-oc standaard clockt in het ervaringen topic, ben benieuwd of ze die gebinned hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zafer94
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 22-09 17:45
Kage Musha schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 17:40:
[...]

Ja sorry hoor, maar dat snap ik niet. Welke "tarrifs"? Heb je het over de "Trump tax", dat zijn import tarieven, en geld dus voor de Amerikanen. Wat moesten ze anders doen? "oh ja, die vrijstelling op verhoogde import tarieven, we verwachten dat die eind december vervalt, dus we gooien in september bij introductie alvast die 25% extra erboven op"? :)

Het is gewoon wat al veel eerder is besproken en wat MightyMike ook eerder heeft geschreven.
Laten we een MSRP bekend maken die maar 3 maanden zal gelden. Dit was beter of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SP00K1E
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 24-12-2024
MrnXdK schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 16:30:
[...]

499 voor een 3070? De FE is 520 via Nvidia. Dat zou de absolute bodem zijn voor een partner kaart. de MSI ventus 2x stond bij launch te koop voor 569. Goedkoper dan dat zijn ze niet geweest.

Rest van het verhaal is inderdaad marktwerking zoals hierboven beschreven en gehuil. Het gaat nog steeds om een videokaart voor je pc. Waarvan bijna iedereen hier een oude van heeft. Kortom, ophef over een aantal frames extra. Wil je niet dokken (of veel vrije tijd steken in het hunten) voor je kaart. Dan ben je gewoon gewezen op de wachtrij of niks.

Prima dus om te voten met je wallet en het uit te zingen met een 1080ti. Prima kaart.
Uhm de gigabyte rtx 3070 eagle was bij launch €519, daar heb ik hem voor besteld. Nu alleen al 3 maanden in de wacht omdat hij bijna niet geleverd wordt door gigabyte :/. Nog maar een paar maandjes doen met de gtx 970 die ik te leen heb van een collega.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MightyMike87
zafer94 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 18:11:
[...]

Laten we een MSRP bekend maken die maar 3 maanden zal gelden. Dit was beter of niet?
MSRP = Gebakken lucht, niets meer en niets minder.

Normaliter is het echter zo dat men deze hoog inzet mede om verkoop te stimuleren. Vroeger werkte dat ook zo. Denk aan de flyer met doorgestreepte adviesprijs en daaronder de echte prijs. In dit geval werkt het andersom.

Ik denk ook dat men deze destijds zo laag heeft gezet om AMD gek te maken en daarmee alvast een signaal af te geven.

Vergeet ook niet dat ze al ruim voor launch deze adviesprijs heeft bepaald en er tussentijds natuurlijk wel een hoop is gebeurd waardoor de gekte en schaarste zo groot is.

Je kan moeilijk een fabrikant beschuldigen dat hun afgegeven adviesprijs niet de realiteit is want dat is het nog nooit geweest! Het enige verschil is dat hij nu lager uitpakt ipv duurder en dat is geen toeval maar de hete adem van AMD geweest!

[ Voor 7% gewijzigd door MightyMike87 op 05-02-2021 20:03 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MightyMike87
Dan nog even het volgende..

Deze week was een geweldige week in termen van leveringen GPU's!! Nog nooit waren er in èèn week tijd zoveel videokaarten geshipt in NL! :)F (Sinds launch)

Ook aankomende week worden er over het algemeen weer goede batches verwacht als ik de grote distribiteurs mag geloven! Dus dat is positief en een mooi vooruitzicht om het weekend mee in te gaan voor alle geduldige zieltjes die nog met smart op hun GPU order zit te wachten! :*)

Na aankomende week verwacht ik echter dat het even wat stiller zal zijn hier met uitbundige nieuwe bezitters want het Chinees nieuwjaar komt eraan en dat is een nationale feestdag en is iedereen vrij.

Als we globaal kijken dan is deze week de backlog over de grote distribiteurs tamelijk stabiel gebleven. Dat wil zeggen geen groei in het aantal backorders maar zelfs een lichtelijke afname hiervan.

Dat is op zich positief en laten we hopen dat eind Feb/begin Maart deze tendens weer voortgezet kan worden! B-) d:)b

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pennywise81
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-03-2023

Pennywise81

blaat

Hebben meer mensen een probleem met de wachtrij checker op Alternate.nl? Hij herkent mijn postcode ineens niet meer. Ook is de checker op de website ineens moeilijker vindbaar.

EDIT: heb per ongeluk op de Belgische site gezocht. Dus daar vind ie mijn bestelling natuurlijk niet. Op alternate.nl kan ik de checker niet meer vinden.

EDIT2: hij bestaat gewoon nog en werkt nog, kon hem alleen op de mobile versie van de site niet meer vinden.

[ Voor 44% gewijzigd door Pennywise81 op 05-02-2021 20:49 ]

blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desleyog
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 02-08 01:48
MSI RTX 3070 Gaming X Trio beschikbaar op Alternate!

https://m.alternate.nl/MS...aart/html/product/1683115

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

"I vote with my wallet"

Ja helaas dat het een maatschappij is geworden van instant gratification, als ik verhalen lees van een 1000euro voor een 3070... Aan de andere hand heb je mensen die een maand geleden nog durven beweren dat volgens de distributeurs het beter zou worden, terwijl de prijzen omhoog waren gegooid.
Ik heb 949 betaald voor een suprim x wat dan ook top of the line kaart is en waarschijnlijk niet heel veel duurder is al zouden ze geen 'corona cray-cray tax' hebben.
Maar voorheen zei ik koop wat je kan kopen, nu zeg ik hodl, want deze prijzen zijn absurd en blijven zo omdat mensen blijven kopen voor achterlijke prijzen.

@MightyMike87 Het was ook wel compleet BS jouw informatie, sorry om het zo te zeggen, maar dat was toen ook al overduidelijk. Je 'bron' kan je wel negeren.

[ Voor 5% gewijzigd door br00ky op 05-02-2021 21:59 ]

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robindhondt
https://www.jacob.de/prod...m0nm00-artnr-6933099.html

ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G-WHITE - OC Edition

Welke gek wil er 1650 voor neer leggen ;) Ik in ieder geval niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMike87
D0gtag schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 21:23:
[...]

Ja helaas dat het een maatschappij is geworden van instant gratification, als ik verhalen lees van een 1000euro voor een 3070... Aan de andere hand heb je mensen die een maand geleden nog durven beweren dat volgens de distributeurs het beter zou worden, terwijl de prijzen omhoog waren gegooid.
Ik heb 949 betaald voor een suprim x wat dan ook top of the line kaart is en waarschijnlijk niet heel veel duurder is al zouden ze geen 'corona cray-cray tax' hebben.
Maar voorheen zei ik koop wat je kan kopen, nu zeg ik hodl, want deze prijzen zijn absurd en blijven zo omdat mensen blijven kopen voor achterlijke prijzen.

@MightyMike87 Het was ook wel compleet BS jouw informatie, sorry om het zo te zeggen, maar dat was toen ook al overduidelijk. Je 'bron' kan je wel negeren.
Vertel mij dan maar wat er "BS" aan geweest is dan. Ik heb gedaan wat ik daar zei en het kwam uit echter iets later als verwacht maar hey als je mij als zonde blok wilt gebruiken omdat prijzen blijven stijgen.. be my guest maar daarmee is het simpelweg duidelijk WIE er hier ongeloofwaardig is wat mij betreft! :w

Daar komt nog bij dat het in mijn post van destijds over leveringen ging nooit over prijzen die daarop verder zouden volgen :F

[ Voor 4% gewijzigd door MightyMike87 op 05-02-2021 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

MightyMike87 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 22:19:
[...]

Vertel mij dan maar wat er "BS" aan geweest is dan. Ik heb gedaan wat ik daar zei en het kwam uit echter iets later als verwacht maar hey als je mij als zonde blok wilt gebruiken omdat prijzen blijven stijgen.. be my guest maar daarmee is het simpelweg duidelijk WIE er hier ongeloofwaardig is wat mij betreft! :w
Nee niet zonde bok, maar als mensen jouw verhaal lezen is het wel overduidelijk dat er niks van waar is gebleken. De wachtrijen zijn nog langer geworden en ze hebben simpelweg de reserveringen systemen stop gezet.
Dus wat is er BS aan gebleken: De backorders zijn absoluut niet afgehandeld, er zijn helemaal geen significante hoeveelheden binnen gekomen, de prijzen waren toen al omhoog gegaan (wat ik toen al een indicatie noemde van tekorten) en nu nog hoger.
De distribiteurs vertellen je mooi wat je wil horen, niet wat er daadwerkelijk speelde. Zoals het er nu uitziet zijn de mensen die nu in de wacht zitten, tot zeker april nog zoet te wachten op hun kaarten. (zeker kijkende naar de strix en tufs bij b.v. alternate/megeko etc 6xx+ mensen in de wachtrij).

En prijzen en leveringen zijn 1 op 1 aan elkaar verbonden, de prijzen stijgen omdat de leveringen niet komen, vraag en aanbod. Dus ook al had je het niet over de prijzen, er zijn niet of nauwelijks leveringen geweest.het was in dec makkelijker (en goedkoper) dan nu.

[ Voor 10% gewijzigd door D0gtag op 05-02-2021 22:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:59
robindhondt schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 21:50:
https://www.jacob.de/prod...m0nm00-artnr-6933099.html

ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G-WHITE - OC Edition

Welke gek wil er 1650 voor neer leggen ;) Ik in ieder geval niet!
Dat is €50 meer dan ik voor m'n 3090 heb betaald :X.

Totale waanzin...

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AngeFragile
  • Laatst online: 27-06 18:27
MadD0g schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:03:
[...]

Vanmorgen bovenstaande mail gekregen van AZERTY, zojuist bericht dat hij is verzonden 😎

Graag bevestigen wij dat je bestelling met ordernummer W0 vandaag is verzonden. Normaal gesproken kun je jouw bestelling morgen verwachten, maar wegens de coronamaatregelen en grote drukte bij PostNL en DHL kan het iets langer duren voor je pakket aankomt.

Referentie:
Bestelde producten:
4346263
Product: MSI GeForce RTX 3080 Gaming X Trio 10G - Videokaart
Aantal: 1

Besteld op 23-12-2020 stond 6e
Sorry wat?!?! Ik heb diezelfde kaart op 17/12 besteld, sta al bijna die hele tijd op de 1ste plek voor die kaart en ik heb geen verzendbevestiging, maar het bericht dat deze pas of 30 april verstuurd gaat worden. Moet ik nu lachen of janken? WTF!
Wel blij voor jou dat je verder kan, maar voor mezelf heb ik nu toch even een 'dit is niet eerlijk' momentje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MightyMike87
D0gtag schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 22:28:
[...]

Nee niet zonde bok, maar als mensen jouw verhaal lezen is het wel overduidelijk dat er niks van waar is gebleken. De wachtrijen zijn nog langer geworden en ze hebben simpelweg de reserveringen systemen stop gezet.
Dus wat is er BS aan gebleken: De backorders zijn absoluut niet afgehandeld, er zijn helemaal geen significante hoeveelheden binnen gekomen, de prijzen waren toen al omhoog gegaan (wat ik toen al een indicatie noemde van tekorten) en nu nog hoger.
De distribiteurs vertellen je mooi wat je wil horen, niet wat er daadwerkelijk speelde. Zoals het er nu uitziet zijn de mensen die nu in de wacht zitten, tot zeker april nog zoet te wachten op hun kaarten. (zeker kijkende naar de strix en tufs bij b.v. alternate/megeko etc 6xx+ mensen in de wachtrij).

En prijzen en leveringen zijn 1 op 1 aan elkaar verbonden, de prijzen stijgen omdat de leveringen niet komen, vraag en aanbod. Dus ook al had je het niet over de prijzen, er zijn niet of nauwelijks leveringen geweest.het was in dec makkelijker (en goedkoper) dan nu.
Sorry kerel ik denk dat je het niet helemaal hebt begrepen. Ik heb toch ook niet gezegd dat daarmee alle tekorten opgelost zouden zijn? Enkel dat er meer kaarten op komst waren. Met name meer MSI kaarten omdat ik er daar zelf èèn van had besteld!

De week daarop zijn er meer meldingen van leveringen geweest en zo is het telkens langzamerhand wat frequenter geworden met de leveringen met als hoogte punt deze week.

Als je door mijn peiling van toen had gedacht dat daarmee de tekorten en alle problematiek over waren dan heb je het totaal niet goed begrepen en acht ik je vrij naïef om eerlijk te zijn.

Allemaal niet erg maar kom dan niet met Bullshit dit en bullshit dat aan zetten.. :N :S

[ Voor 5% gewijzigd door MightyMike87 op 05-02-2021 23:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07:09

ParaWM

Pro Prutser

D0gtag schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 22:28:
[...]

Ehm, er is de afgelopen weken wel degelijk significant meer geleverd dan in welke maand daarvoor ook. Echt overduidelijk. Dat shops rijen sluiten en dat prijzen verder stijgen heeft andere oorzaken.

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robindhondt
alexbl69 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 22:36:
[...]

Dat is €50 meer dan ik voor m'n 3090 heb betaald :X.

Totale waanzin...
Toch is er een gek geweest :) De kaart is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleyherben
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-09 15:02
Unique schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 18:01:
[...]

Had verwacht dat ze dan een andere key erbij doen, blijkbaar niet dus.
Laat even weten hoe de non-oc standaard clockt in het ervaringen topic, ben benieuwd of ze die gebinned hebben.
Toen ik mijn 3080 binnen kreeg 2 weken geleden, kon ik nog steeds watxh dogs legion etc activeren. Al stond in de mail dat de code geldig was tot ergens in november 🤔

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mattle
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-06-2022
Cirolf schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:54:
Zonet verzendbevestiging gekregen van Informatique voor de MSI RTX 3080 Gaming X Trio :)

Heb trouwens eens bijgehouden wanneer er bij hen leveringen zijn geweest van deze kaart (oa op basis van dit topic) en ze krijgen quasi iedere vrijdag tussen de 1 en de 5 kaarten binnen :)
Whoop whoop! Gefeliciteerd!

Ik zal ze ook weer lastig vallen. Hopelijk is het weer een mooi aantal want dan ben allicht komende drop aan de beurt. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xMickster
  • Laatst online: 07-02-2023
Ik weet niet of het al gezegd is, maar er zijn 8x 3080 strix OC binnen gekomen bij Azerty, sta nu op de 6e plek zou hopelijk toch wel bij de volgende levering moeten zitten. Hopelijk duurt die volgende levering niet nog 2 maanden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

Software developer

wesleyherben schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 06:39:
[...]

Toen ik mijn 3080 binnen kreeg 2 weken geleden, kon ik nog steeds watxh dogs legion etc activeren. Al stond in de mail dat de code geldig was tot ergens in november 🤔
Hoe zit dag eigenlijk met die game codes? Zelf ben ik niet echt fan van het spel wat erbij komt.
Zijn deze gekoppeld aan de hardware/user of kan je deze lostrekken en aan een ander geven?
En zitten er dan nog voorwaarden aan dat de ander een 3000-series GPU moet hebben ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:09
Boost9898 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 10:29:
[...]

Hoe zit dag eigenlijk met die game codes? Zelf ben ik niet echt fan van het spel wat erbij komt.
Zijn deze gekoppeld aan de hardware/user of kan je deze lostrekken en aan een ander geven?
En zitten er dan nog voorwaarden aan dat de ander een 3000-series GPU moet hebben ofzo?
Je moet er de specifieke hardware voor hebben en de kaart waarop je het activeert kan je het niet nogmaals mee activeren. Dus vrij lastig overdragen aan een ander. Maar niet onmogelijk. Een eerste instantie niet gekoppeld aan serienummer van een kaart, wanneer geactiveerd weet Nvidia wel dat die kaart met dat serienummer al gebruikt is.

[ Voor 11% gewijzigd door Koldur op 06-02-2021 10:33 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• saffi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-04-2024
Ik heb de handdoek in de ring gegooid. Dit gaat voorlopig niet beter worden. Uiteindelijk bij de blauwe winkel gisteren een GTX 1660TI gekocht voor 329. Er was er maar 1 stond er bij. Gek genoeg ging direct na de koop de prijs naar 372 en een hald uur later was die ook weg. Ik zie ze tweedehands voor meer weggaan.

Dan maar even op 1080p tijdje gamen en later de upgrade doen. Als er weer eens een flinke dip in de crypto's komt dan verwacht ik wel wat prijsdruk en goede beschikbaarheid van tweedehands kaarten (of je die wilt hebben is vraag 2).

Succes allemaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 09:37
Ik wacht ook tot de prijzen normaal zijn, voor mezelf en ook een vriend van me. Voor hem een nieuwe pc gebouwd en mijn gtx970 sli gedeislieerd zodat hij die kan gebruiken.

Wat ik me afvraag, naar wie gaan die hogere winsten, de fabrikanten of gewoon de winkels zelf? Dat zou wel.lekkere marges zijn dan.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
In Augustus bewust een EVGA 2070S kaart gekocht en na de release van de 3080 mij aangemeld bij het stepup programma, dit is inmiddels de 3e keer dat ik het zo doe en de service bevalt echt goed.

Nu bijna 5 maanden na aanmelden nog steeds geen mailtje dat er een 3080 voor mij klaar ligt. Mijn vorige 3x was dit max. 2 maanden. Nu zou ik hier wel van kunnen balen maar hey, ik game op een 2070S van EVGA die zijn aankoopwaarde blijft houden en ik heb over een tijdje een 3080 FTW Ultra voor 834,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

ParaWM schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 22:45:
[...]

Ehm, er is de afgelopen weken wel degelijk significant meer geleverd dan in welke maand daarvoor ook. Echt overduidelijk. Dat shops rijen sluiten en dat prijzen verder stijgen heeft andere oorzaken.
Dat prijzen stijgen heeft een andere oorzaak dan een vraag die niet kan worden vervuld? Welke reden dan?This better be good...
shops sluiten de rijen om de kaarten tegen dagprijs te kunnen verkopen. Omdat de wachtrij niet afloopt en de webshops anders mogelijk te weinig marge maken. Als er voldoende aanbod was geweest zou de prijs aanzienlijk lager zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

MightyMike87 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:02:
Laat ik dan maar even een beetje positieve informatie met jullie delen zo vlak voor het weekend.. :*)

Het lijkt er sterk op dat de leverantie voor veel RTX3000 kaarten steeds meer op gang begint te komen.
Ik heb vandaag een peiling gedaan bij de vier grootste IT Distributeurs van Nederland en velen verwachte aankomende week aanzienlijke batches kaarten te ontvangen.

Ik kan jullie niet exact melden om welke specifieke kaarten het dan gaat maar met name de 60's 70's en 80's.
Bij één van de vier is zelfs de verwachting dat het grootste deel van hun backorders daarmee uitgeleverd gaan worden.
Ik kan niet ander lezen dan dat de distributeurs verwachten dat ze de backorders zouden kunnen wegwerken. Wat niet het geval is, zeker niet als je ziet dat veel webshops geen wachtrij mogelijk meer hebben en de wachtrij gewoon zo aan het wegwerken zijn. De aantallen 3080's en de prijs hebben een directe relatie. Prijzen zijn inmiddels gestoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drizzle_
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-07-2024
Is het al bekend waneer de 3060 gaat uitkomen?

Als Belg gok ik dat je de grootste kans op nvidia.fr hebt die je dan doorverwijst naar LDLC?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbie004
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-11-2024
Het lijkt erop dat Megekko steeds meer voorraad van de 3070 binnenkrijgt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HxLvtwFO0oZoXfGmHqnNs3ki6nc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xW8WGR0OBfAgFSzx5Sh20oSh.png?f=user_large

~ Kwaliteit staat boven alles!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:57
Robbie004 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:54:

[Afbeelding]
Dat komt waarschijnlijk ook omdat steeds meer mensen afhaken om deze hoge prijzen te betalen voor een 3070. Kijkend naar perf/prijs kun je beter gaan voor een 3060 ti die gemiddeld 15% langzamer is dan de 3070. Alleen de 3060 ti is helemaal slecht leverbaar..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaWM

ParaWM

Pro Prutser

D0gtag schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 11:56:
[...]

Dat prijzen stijgen heeft een andere oorzaak dan een vraag die niet kan worden vervuld? Welke reden dan?This better be good...
shops sluiten de rijen om de kaarten tegen dagprijs te kunnen verkopen. Omdat de wachtrij niet afloopt en de webshops anders mogelijk te weinig marge maken. Als er voldoende aanbod was geweest zou de prijs aanzienlijk lager zijn.
Zucht selectief lezen :) Hij zei dat de leveranties op gang zouden gaan komen, en dat is duidelijk gebeurd toch. Kijk dit topic eens door de laatste weken. Heel veel blije mensen. Daarmee is een groot deel van de backorders weggewerkt; okok, misschien niet het grootste deel. Voor de rest wat je schrijft is waar, maar daar ging het niet om, je was het er niet mee eens dat er flink meer geleverd zou worden / is.

Als laatste zijn de prijs stijgingen niet alleen vraag gerelateerd in de exacte zin zoals dat 2 maanden terug was. Er zijn meerdere MSRP verhogingen geweest vanuit de fabrikanten, geheugen is duurder geworden, en de digitale munten zijn flink lucratiever geworden in die tijd. Voortschrijdend inzicht op alle niveau's. Iedereen speelt daar op in.

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MightyMike87
D0gtag schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:08:
[...]

Ik kan niet ander lezen dan dat de distributeurs verwachten dat ze de backorders zouden kunnen wegwerken. Wat niet het geval is, zeker niet als je ziet dat veel webshops geen wachtrij mogelijk meer hebben en de wachtrij gewoon zo aan het wegwerken zijn. De aantallen 3080's en de prijs hebben een directe relatie. Prijzen zijn inmiddels gestoord.
Je moet wel goed lezen en daarmee ook leren begrijpend lezen. Nogmaals doe dat en als je het niet snapt vraag het dan (stuur desnoods pb) maar kom mij niet openlijk door jouw onwetendheid in de schoenen schuiven dat ik bullshit heb lopen verkondigen en mijn "bronnen" ongeloofwaardig zouden zijn.
Incorrect, onaardig en bovendien respectloos in mijn ogen. :r

Ik doe dit tenslotte voor jullie, de bestellers en volgers van dit topic. Mijn doel was daarmee wat perspectief bieden en aanmoedigen nog even geduld te hebben en dat deze beloond zou worden. Niets meer en niets minder en als ik daarmee ook maar 1 persoon heb kunnen helpen zijn order te laten staan daar deze nu is geleverd dan is de missie geslaagd.

Daarnaast waren mijn letterlijke woorden dat daarmee werd verwacht dat bij één van de distribiteurs op backorders zou worden ingelopen. Uiteraard hebben de distri's en ik geen glazen bol of voorkennis hoeveel orders er nadien nog zouden bijkomen.

Waarom prijzen nog steeds stijgen heb ik ook al vaker aangegeven maar dit nog eens uitleggen aan jou die het toch niet begrijpt of wil begrijpen ga ik niet nog eens doen, zoek maar lekker tussen al mijn andere in jouw ogen ongeloofwaardige posts! :w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04:55

lordsnow

I know nothing

[Afbeelding]
Nu nog normale prijzen. Ik ga niet bijna dubbel RRP betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lucinario
  • Laatst online: 11-03-2021
Vraag me af wanneer er weer nieuwe EVGA rtx 3060 ti kaarten geleverd gaan worden. om specifiek te zijn de ftw3 Ultra gaming....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Laatst online: 07:15
Ik zie regelmatig 3070/3080s van Inno3D langskomen, maar de 3060 kaarten zijn al maanden niet meer geleverd als ik het documentje zo volg, iemand daar iets over gehoord?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

MightyMike87 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 15:49:
[...]

Je moet wel goed lezen en daarmee ook leren begrijpend lezen. Nogmaals doe dat en als je het niet snapt vraag het dan (stuur desnoods pb) maar kom mij niet openlijk door jouw onwetendheid in de schoenen schuiven dat ik bullshit heb lopen verkondigen en mijn "bronnen" ongeloofwaardig zouden zijn.
Incorrect, onaardig en bovendien respectloos in mijn ogen. :r

Ik doe dit tenslotte voor jullie, de bestellers en volgers van dit topic. Mijn doel was daarmee wat perspectief bieden en aanmoedigen nog even geduld te hebben en dat deze beloond zou worden. Niets meer en niets minder en als ik daarmee ook maar 1 persoon heb kunnen helpen zijn order te laten staan daar deze nu is geleverd dan is de missie geslaagd.

Daarnaast waren mijn letterlijke woorden dat daarmee werd verwacht dat bij één van de distribiteurs op backorders zou worden ingelopen. Uiteraard hebben de distri's en ik geen glazen bol of voorkennis hoeveel orders er nadien nog zouden bijkomen.

Waarom prijzen nog steeds stijgen heb ik ook al vaker aangegeven maar dit nog eens uitleggen aan jou die het toch niet begrijpt of wil begrijpen ga ik niet nog eens doen, zoek maar lekker tussen al mijn andere in jouw ogen ongeloofwaardige posts! :w
Ja mooi dat jij en je appendix antwoord geven (en elkaar een plusje geven) en zeker ook interessant beweren dat iemand begrijpend lezen moet leren. Maar ik hoef niet interessant te doen met een verhaal dat ik even 'rond gebeld heb' en daarna doen alsof er iets anders staat. Als je een les begrijpend lezen wil kan je idd een pb ontvangen (want kennelijk dik afdrukken is niet duidelijk genoeg). Nu hebben ze geen glazen bol nee, maar volgens mij zei ik toen al hoe nu de prijzen zouden lopen, en dat je toen pakken moest wat er was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar maken jullie je toch druk om... Zelf net evga 3080 hybrid besteld bij Alternate, 12de in de rij. Waarom zijn er daar zo weinig bestellingen van? Worden die zo weinig geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gio469
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05 16:23
Bij azerty een asus rog strix 3060ti besteld, 8ste in rij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xMickster
  • Laatst online: 07-02-2023
Gio469 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 18:24:
Bij azerty een asus rog strix 3060ti besteld, 8ste in rij
Is ook wel duur met een 700 euro, ik heb voor mijn 3080 strix oc 930 betaald bij azerty....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovano
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-09 13:23
lordsnow schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 16:27:
[...]

Nu nog normale prijzen. Ik ga niet bijna dubbel RRP betalen.
De reden waarom ik nog niet heb besteld... Nu er waarschijnlijk ook nog een 3080 Ti aan komt met 12gb VRAM hoop ik dat die voor de normale prijs te koop komt in de eerste week en dan bestel ik die wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Jovano schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 18:45:
[...]

De reden waarom ik nog niet heb besteld... Nu er waarschijnlijk ook nog een 3080 Ti aan komt met 12gb VRAM hoop ik dat die voor de normale prijs te koop komt in de eerste week en dan bestel ik die wel.
De 3080ti is voor onbepaalde tijd uitgesteld, althans dat was het laatste wat ik er van gehoord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
D0gtag schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 18:55:
[...]

De 3080ti is voor onbepaalde tijd uitgesteld, althans dat was het laatste wat ik er van gehoord heb.
Geruchten molen komt weer op gang

nieuws: Gerucht: Nvidia GeForce RTX 3080 Ti met 12GB geheugen komt in april uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kakaroto
Verwijderd schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 18:17:
Waar maken jullie je toch druk om... Zelf net evga 3080 hybrid besteld bij Alternate, 12de in de rij. Waarom zijn er daar zo weinig bestellingen van? Worden die zo weinig geleverd?
Ik begreep van Informatique dat hun leverancier heel weinig evga kaarten krijgen geleverd. Sinds okt 2020 nul evga 3080... Waarom dat is weet ik niet goed, heb geen bewijs dat evga minder aan Nederland of Europa levert. Feit is wel dat deze leveranciers meer asus, msi en gigabyte krijgen. Met de Turing kaarten was dat ook het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Jovano schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 18:45:
[...]

Als deze kaart in April uberhaupt beschikbaar is verwacht ik geen normale prijs rond msrp van nvidia. Als deze kaart beschikbaar komt zal die in lijn zijn met de prijzen van de huidige 3xxx marktprijzen.

Ik lees ook nergens dat er met introductie van 3060 en 3080 ti een einde komt aan de tekorten.

Je ziet dat de aib msrp van de 3060 12gb al ruim hoger ligt dan die van nvidia (319 euro), namelijk rond 500. Dat zal niet anders zijn met de 3080 ti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaWM

ParaWM

Pro Prutser

Nvidia komt mogelijk met een GeForce RTX 3080 Ti met 12GB geheugen. Deze videokaart zou in april op de markt komen.
Voor half April graag ivm evga step up deadline :)

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kakaroto schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 19:13:
[...]

Ik begreep van Informatique dat hun leverancier heel weinig evga kaarten krijgen geleverd. Sinds okt 2020 nul evga 3080... Waarom dat is weet ik niet goed, heb geen bewijs dat evga minder aan Nederland of Europa levert. Feit is wel dat deze leveranciers meer asus, msi en gigabyte krijgen. Met de Turing kaarten was dat ook het geval.
Ik hoop zelf dat miners minder hybrid kaarten kopen. Is niet handig in een rack om een watergekoelde kaart te hebben. En evga kan hun watergekoelde kits zo kwijt... But we will see!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MightyMike87
D0gtag schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 17:51:
[...]

Ja mooi dat jij en je appendix antwoord geven (en elkaar een plusje geven) en zeker ook interessant beweren dat iemand begrijpend lezen moet leren. Maar ik hoef niet interessant te doen met een verhaal dat ik even 'rond gebeld heb' en daarna doen alsof er iets anders staat. Als je een les begrijpend lezen wil kan je idd een pb ontvangen (want kennelijk dik afdrukken is niet duidelijk genoeg). Nu hebben ze geen glazen bol nee, maar volgens mij zei ik toen al hoe nu de prijzen zouden lopen, en dat je toen pakken moest wat er was.
Nogmaals ik heb het nooit over prijzen gehad. Jij komt met beschuldigen aanzetten die onjuist zijn. Was het bericht optimistisch van aard? Absoluut maar de leveringen zijn sindsdien op gang gekomen en dat was ook wat ik daar gezegd heb dat de verwachting was. Daar was het om te doen en niets anders.
Zijn alle backorders uitgeleverd nee, maar dat zei ik dus ook niet. Ik zei dat één van de vier distribiteurs met de batch die men verwachte een groot deel van hun backorders verwacht had uit te leveren.

Verder hoef ik ook zeker niet interessant te doen wat valt er te winnen? Je kent mij niet en kennelijk heb je ook niet erg goed opgelet. Voor mijn werk spreek ik dagelijks met deze distribiteurs en andere leveranciers welke veel webshops hanteren. Het was dus een kleine moeite even wat navraag te doen en dit te delen.

Je bent je in allerlei bochten aan het wringen om perse het tegendeel te bewijzen maar iedereen die dit topic gevolgd heeft de afgelopen Maand of dat nog doet zal teruglezen en constateren dat de leveringen inderdaad op gang zijn gekomen niets meer en niet minder.

Ik vind het verder wel even best zo met je, let's agree to disagree op welke basis dan ook. Het is kansloos om te discussiëren over zaken die men iemand in de mond legt.

[ Voor 6% gewijzigd door MightyMike87 op 06-02-2021 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gio469
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05 16:23
xMickster schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 18:43:
[...]

Is ook wel duur met een 700 euro, ik heb voor mijn 3080 strix oc 930 betaald bij azerty....
Wou deze ook toen...
Had hem beter besteld!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:23

[Afbeelding]
Voor die prijzen mogen ze heb schuiven waar de zon niet schijnt. Van mijn part met doos en al.
Echt schandalig welke praktijken er in dit land uitgehaald worden. in andere landen om de wereld hebben we echt niet deze achterlijke prijzen.

https://www.newegg.com/p/...e&N=100007709%20601357282

Ja dat is ex btw maar de euro is even veel meer waard als dat we btw rekenen dus zouden we makkelijk de zelfde prijzen kunnen hanteren. De enige reden dat ze hier duur zijn is dus distributeurs en winkels alle andere stappen zijn duidelijk niet zo absurd duur.

Megekko kan van mij dus ook even lekker de pot op komende jaren. net als ieder ander die hier misbruik van maakt.

[ Voor 5% gewijzigd door computerjunky op 06-02-2021 22:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kakaroto
computerjunky schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 20:48:
[...]

Voorw die prijzen mogen ze heb schuiven waar de zon niet schijnt. Van mijn part met doos en al.
Echt schandalig welke praktijken er in dit land uitgehaald worden. in andere landen om de wereld hebben we echt niet deze achterlijke prijzen.

Ja dat is ex btw maar de euro is even weel meer waards als dat we btw rekenen dus zouden we makkelijk de zelfde prijzen kunnen hanteren. De enige reden dat ze hier duur zijn is dus distributeurs en winkels alle andere stappen zijn duidelijk niet zo absurd duur.

Megekko kan van mij dus ook even lekker de pot op komende jaren. net als ieder ander die hier misbruik van maakt.
Deze praktijken zie je overigens niet alleen bij Megekko maar op dit moment bij vrijwel alle shops in Europa. Dit is vraag en aanbod en het blijven commerciële bedrijven die voor winst maximalisatie gaan, vooral als het om hardware gaat waar de marges al niet heel groot zijn.

Mogelijk spelen leveranciers ook een rol in prijsverhogingen in de keten, die willen ook maximale winst.

Bovendien is de timing ook verre van ideaal. Corona, tekorten aan gddr geheugen door oa ps5 en xbox release, amd rx6000 release en grote vraag bij miners ed.

Dit is gewoon de situatie, ben er ook niet blij mee, kijk maar naar de sneeuw slees, zijn niet aan te slepen en prijzen gaan paar keer over de kop ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Kakaroto op 06-02-2021 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
[/quote]

[ Voor 98% gewijzigd door Kakaroto op 06-02-2021 21:35 ]

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Hapkin
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-08 08:40
Zo bij deze zijn we ook voorzien. Best netjes van Tones! Tweede helft december in bestelling en begin februari geleverd voor € 889. Een goede maand later staat dezelfde kaart aan € 1.349 8)7

Code COD & Geforce Now ook nog steeds geldig en vlot te activeren!

Succes aan iedereen die nog wachtende is en chapeau voor diegene die al maanden aan het wachten zijn, karakter mannen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bMa7t0QuHTV85i94gAIOdK2Ri3o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nv5dxBsoecXSPbFtXH4901Ye.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ykggMkfL_3FaebYx9jyhRYCoq2M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a3ZE5slvvNAhRsHSacUJN6OC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20-12-2021
Hapkin schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 22:36:
Zo bij deze zijn we ook voorzien. Best netjes van Tones! Tweede helft december in bestelling en begin februari geleverd voor € 889. Een goede maand later staat dezelfde kaart aan € 1.349 8)7

Code COD & Geforce Now ook nog steeds geldig en vlot te activeren!

Succes aan iedereen die nog wachtende is en chapeau voor diegene die al maanden aan het wachten zijn, karakter mannen!

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Veel plezier ermee! Ik heb dezelfde kaart besteld, er zijn nog 92 wachtenden voor mij...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Cirolf schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:54:

Nu maar weer eens wat Suprims, wachtrijen van 10 tot 20 kaarten, maar er zit al ruim een maand geen enkele beweging in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvg2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-07 20:33
computerjunky schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 20:48:
[...]

Voor die prijzen mogen ze heb schuiven waar de zon niet schijnt. Van mijn part met doos en al.

Ja dat is ex btw maar de euro is even veel meer waard als dat we btw rekenen dus zouden we makkelijk de zelfde prijzen kunnen hanteren. De enige reden dat ze hier duur zijn is dus distributeurs en winkels alle andere stappen zijn duidelijk niet zo absurd duur.

In de link die je doorstuurt staat ook een 3090 die veel en veel te duur is. Je vergeet dat er ook andere zaken mee kunnen spelen zoals de vraag in USA, het aanbod (wat is er al geleverd) etc. Je ziet aan die prijs van die 3090 van 2179 dollar (waar ook nog sales tax bij komt) dat ze daar gewoon hetzelfde doen.

Het probleem zijn wij zelf. Als we gewoon niet kopen dan zakken de prijzen wel, maar ik zag gisteren nog een 3090 voor €3250 gewoon verkocht werd. Sorry, maar als je zulke prijzen geeft voor een videokaart (die eigenlijk de helft kost) dan vraag je er ook zelf om om opgelicht te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MightyMike87
ronaldvg2 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 08:58:
[...]

In de link die je doorstuurt staat ook een 3090 die veel en veel te duur is. Je vergeet dat er ook andere zaken mee kunnen spelen zoals de vraag in USA, het aanbod (wat is er al geleverd) etc. Je ziet aan die prijs van die 3090 van 2179 dollar (waar ook nog sales tax bij komt) dat ze daar gewoon hetzelfde doen.

Het probleem zijn wij zelf. Als we gewoon niet kopen dan zakken de prijzen wel, maar ik zag gisteren nog een 3090 voor €3250 gewoon verkocht werd. Sorry, maar als je zulke prijzen geeft voor een videokaart (die eigenlijk de helft kost) dan vraag je er ook zelf om om opgelicht te worden.
In de basis heb je helemaal gelijk maarja iedereen maakt voor zichzelf een afweging natuurlijk. Als jij toch bereidt bent dit bedrag te betalen dan daarmee dus ook om "opgelicht" te worden.

Daarbij moeten we natuurlijk ook niet vergeten dat er ook genoeg mensen zijn die vooral ook een 3090 bedrijfsmatig nodig hebben en aanschaffen.

Natuurlijk is het veel geld maar hem niet kopen kost mogelijk nog meer geld in productiviteit en efficiëntie en daarbij kan men de btw terugvorderen. Gewoon een investering dus..

[ Voor 3% gewijzigd door MightyMike87 op 07-02-2021 09:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arbee84
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 26-06 17:38
Voor de mensen die net als ik tot vandaag geen bestelling hadden geplaatst, en benieuwd zijn naar de huidige wachtrij (Azerty):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yVjbMCB5kGrSEtyB7glClLwX9C0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UfEy3ySpFocErzuIYGNGfXFx.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: O, zie nu dat er een mooi spreadsheet is. ¯\_(ツ)_/¯

[ Voor 5% gewijzigd door arbee84 op 07-02-2021 11:27 . Reden: Niet goed gekeken naar de info over de thread ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 00:00
arbee84 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:23:
Voor de mensen die net als ik tot vandaag geen bestelling hadden geplaatst, en benieuwd zijn naar de huidige wachtrij (Azerty):

[Afbeelding]

Edit: O, zie nu dat er een mooi spreadsheet is. ¯\_(ツ)_/¯
Daar heb je helaas niet zo'n goed kaartje uitgekozen om te bestellen. De non-OC wordt al maandenlang nauwelijks uitgeleverd. Je staat nu dus plaats 95 in een wachtrij die hoop en al een paar eenheden per maand schuift...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newmamoman
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-08 18:42
Hoe zit het eigenlijk bij de winkels als Azerty and megekko etc. Moet je vooraf de volle pond betalen om in de wachtrij te komen, of betaling als de kaart bij hun binnen is?

Wil begin maart mijn kaart bestellen zodra de "bonus" binnen is.

newmamoman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatthiasDS
newmamoman schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:29:
Hoe zit het eigenlijk bij de winkels als Azerty and megekko etc. Moet je vooraf de volle pond betalen om in de wachtrij te komen, of betaling als de kaart bij hun binnen is?

newmamoman
Ik heb bij Azerty volledig bedrag vooraf betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

2GB over de stock 10, ik wacht op de 'ja de 12GB maakt hem meer future proof....'200€ meer boven op de corona tax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 08:35
newmamoman schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:29:

newmamoman
bij megekko kun je wel achteraf betalen, maar dan nog moet het binnen 14 dagen na orderdatum. denk dat er geen winkel is waar je een order kun plaatsen voor maand of 2 later en dan ook pas kun betalen.

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

huntedjohan schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:04:
[...]

bij megekko kun je wel achteraf betalen, maar dan nog moet het binnen 14 dagen na orderdatum. denk dat er geen winkel is waar je een order kun plaatsen voor maand of 2 later en dan ook pas kun betalen.
Achteraf betalen is niet mogelijk met pre-orders bij megekko. Bij informatique was dat wel zo, maar klarna annuleerde het na een maand oid. Het begint pas na levering.

Nu lukt het allemaal niet meer. Ik kan mn ventus 3080 bij informatique ophalen en pas betalen als die er is, die optie verdween vanaf de lockdown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 08:35
Verwijderd schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:11:
[...]

Achteraf betalen is niet mogelijk met pre-orders bij megekko. Bij informatique was dat wel zo, maar klarna annuleerde het na een maand oid. Het begint pas na levering.

Nu lukt het allemaal niet meer. Ik kan mn ventus 3080 bij informatique ophalen en pas betalen als die er is, die optie verdween vanaf de lockdown.
Ik heb de 27e van januari nog bij megekko besteld met klarna. De 3060 ti vision. Die moet wel binnen 14 dagen betaald worden, dus eerder als ik mn kaart krijg

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:59
MatthiasDS schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:31:
[...]
Ik heb bij Azerty volledig bedrag vooraf betaald.
Daar zit voor zo'n bedrijf ook een flink risico in.

Heb het zo niet bij elkaar opgeteld maar vermoed dat een firma als Azerty dus voor tonnen aan betalingen reeds binnen heeft waar nog producten voor geleverd moeten worden. Al die producten zijn besteld bij de leverancier (b2b dus die worden achteraf betaald), maar de klanten kunnen hun uitstaande orders wel ten allen tijde cancelen.

Vermoed daarom dat een deel van de hogere prijzen die nu gevraagd worden ook voor risicodekking is.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multiboxer
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-07 21:46
alexbl69 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:39:
[...]
Vermoed daarom dat een deel van de hogere prijzen die nu gevraagd worden ook voor risicodekking is.
Dan hebben ze echt wel heel wat marge om dat kleine risico te dekken. Ik denk niet dat er een handelaar dit jaar met een overschot van 30 serie kaarten zal zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Multiboxer
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-07 21:46
Hebben jullie dit artikel al gelezen?
https://wccftech.com/gpu-...yptocurrency-mining-farm/

Blijkbaar is het zelfs zeer rendabel geworden om crypto te minen met 30XX serie laptops dus die worden ook al opgekocht.
In dit voorbeeld zelfs een ROI 30% per maand. Knettergek

In welke mate dit effect heeft op de losse GPU markt weet ik niet maar het betekent wel dat de 30XX overal opgekocht worden waar de gemaakt worden.
Geen wonder dat die GPU's niet tot hier raken.
Based on her experience, we can guesstimate that the average GeForce RTX 3060 laptop can produce :

0.000265045 ETH per hour
0.00636108 ETH per day
0.1908324 ETH per month (30 days)
2.3217942 ETH per year
So that mining rig with 20 Hasee laptops you saw up there could make, at current prices, about :

$8.908 per hour
$213.80 per day
$6,413.87 per month (30 days)
$78,035 per year
Chinese electricity costs about RMB 0.545, or about US$0.084, per kWh.

Assuming each laptop uses about 250 watts of power (including whatever external fans he may have), that works out to about US$3,679.20 per year.

So his net profit for the 20-laptop mining rig would be US$74,356 per year, at current prices.

That’s an incredible ROI of 30.8% per month, which means he will recover the cost of the entire rig ($20,100) in just under 3.5 months!

This is actually 2.9X higher ROI than the 78-card GeForce RTX 3080 mining rig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

MightyMike87 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 19:57:
[...]

Nogmaals ik heb het nooit over prijzen gehad. Jij komt met beschuldigen aanzetten die onjuist zijn. Was het bericht optimistisch van aard? Absoluut maar de leveringen zijn sindsdien op gang gekomen en dat was ook wat ik daar gezegd heb dat de verwachting was. Daar was het om te doen en niets anders.
Zijn alle backorders uitgeleverd nee, maar dat zei ik dus ook niet. Ik zei dat één van de vier distribiteurs met de batch die men verwachte een groot deel van hun backorders verwacht had uit te leveren.

Verder hoef ik ook zeker niet interessant te doen wat valt er te winnen? Je kent mij niet en kennelijk heb je ook niet erg goed opgelet. Voor mijn werk spreek ik dagelijks met deze distribiteurs en andere leveranciers welke veel webshops hanteren. Het was dus een kleine moeite even wat navraag te doen en dit te delen.

Je bent je in allerlei bochten aan het wringen om perse het tegendeel te bewijzen maar iedereen die dit topic gevolgd heeft de afgelopen Maand of dat nog doet zal teruglezen en constateren dat de leveringen inderdaad op gang zijn gekomen niets meer en niet minder.

Ik vind het verder wel even best zo met je, let's agree to disagree op welke basis dan ook. Het is kansloos om te discussiëren over zaken die men iemand in de mond legt.
Ok nog een keer, misschien dat het blijft hangen. Prijs en beschikbaarheid staan 1 op 1, als je het over prijs hebt hebt je het over beschikbaarheid. Jij hebt het over beschikbaarheid gehad, wat je vervolgens wegschuift met 'ja dat is wat de distribiteurs zeiden' en ' ze hebben geen glazen bol' .
Dit is je beschikbaarheids verhaal in een notedop.
Met andere woorden beschikbaarheid is alleen maar slechter geworden ergo: de prijs is omhoog geschoten. Want we leven in een vraag en aanbod maatschappij. slecht aanbod + hoge vraag= HOGE prijs.
De prijs die hoger ligt dan retail prijs (dus niet de 30xx mrsp van nvidia) is per definitie een indicatie dat het slechter is gesteld met de beschikbaarheid niet beter.

Iedereen die ook maar even de gpusearch of discord volgt is het allang al duidelijk dat de afgelopen weken het aanbod opgedroogd is. Dat weten de retailers ook maar jij kiest ervoor om een ander verhaal aan te dragen een van (false) hoop. Realiteit is beter dan onzin verhalen. Schuil je lekker achter dat ik niet begrijpend kan lezen of dat mensen je een +geeft, maar ik hoef hier geen popi jopi te zijn, mijn info komt gewoon uit feiten.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Vetzak
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07-06-2024
Ik heb al een tijdje niet gekeken hier, maar ik wou nog even zeggen dat PCZuid prebuilts met Ampere kaarten kan leveren! Duurde een week vanaf bestellen, maar als je zelf wil bestellen vraag ze even naar hun voorraad. Ik wou bijvoorbeeld een Ryzen 5900X en die stond op hun site als voorradig maar toen ik even vroeg zeiden ze dat ze alleen 5600X en 5800X hadden.

Het goedkoopste systeem is 2139 euro en dan heb je een 3700X met 3080 ofzo, je kan ook meer uitgeven en het systeem direct naar wens hebben voor een paar honderd meer. Als je ze maar vraagt naar hun voorraad!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BfDUpMsHjMsU-z1MpyFtVN80KxY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/13Yep8Eej9jQTlHbXyYGXyYB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZoMV7WrHaXVtrafwpacq_YeCoZ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U63L4MM19j4WnpfJ9a6fUwXg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidia130488
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08-04 00:18

[Afbeelding]
Damn die prijzen joh :o Ik heb mijn rtx 3080 strix bij alternate.be besteld op 5 oktober voor 909€ . Ik wacht er wel nog steeds op maar annuleren zou wel heel dom zijn nu. ondertussen staat dezelfde kaart maar liefst 331€ duurder !! 1240€ om precies te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizardofOs
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08-04-2024
Ik lees veel dingen over de prijs die 10x zo hoog is als in de eerste maand toen ik hem besteld heb en dat daarom bepaalde bedrijven een bij betaling eisen of anders de bestelling verwijderen uit de lijst.

Nu vraag ik mij af of het denkbaar is dat bedrijven zoals Alternate dit op een klant vriendelijke manier doen door bijvoorbeeld iedereen die nu bestelt eerder te leveren omdat zij meer betaald hebben en dus tevreden klanten willen houden.

Deze gedachten spoken door mijn hoofd omdat ik voorheen (hooguit 4 week geleden) gemiddeld 10 plekken per week zakte en nu ineens niet of 1 a 2 per week zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk22
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-09 10:25
Wanneer kunnen we de RTX 3060 verwachten? :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desleyog
  • Laatst online: 02-08 01:48
WizardofOs schreef op maandag 8 februari 2021 @ 07:41:
Ik lees veel dingen over de prijs die 10x zo hoog is als in de eerste maand toen ik hem besteld heb en dat daarom bepaalde bedrijven een bij betaling eisen of anders de bestelling verwijderen uit de lijst.

Nu vraag ik mij af of het denkbaar is dat bedrijven zoals Alternate dit op een klant vriendelijke manier doen door bijvoorbeeld iedereen die nu bestelt eerder te leveren omdat zij meer betaald hebben en dus tevreden klanten willen houden.

Deze gedachten spoken door mijn hoofd omdat ik voorheen (hooguit 4 week geleden) gemiddeld 10 plekken per week zakte en nu ineens niet of 1 a 2 per week zak.
Dat gevoel heb ik inderdaad ook... Ik heb mijn bestelling op 21 december 2020 geplaatst voor de MSI Suprim 3080, stond toen 43e in de rij, 1 keer een grote drop geweest toen de prijzen nog enig sinds normaal waren voor de Suprim, ben toen van plaats 43 naar 23 gegaan. Sinds de prijsstijging van de kaart, ben ik weinig plekken naar beneden gezakt. In het hoofd dat het Chinese nieuwjaar er ook aan komt, en dat Alternate sowieso bijna niks meer binnen krijgt, denk ik dat het nog lang kan gaan duren... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:58
Inmiddels worden de kaarten in bulk direct bij zakelijke leveranciers door Chinezen opgekocht om te minen. Het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grotbewoner schreef op maandag 8 februari 2021 @ 08:33:
Inmiddels worden de kaarten in bulk direct bij zakelijke leveranciers door Chinezen opgekocht om te minen. Het is niet anders.
Hoe kom je tot deze conclusie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
WizardofOs schreef op maandag 8 februari 2021 @ 07:41:

Slaat toch helemaal nergens op? Dan maak je toch gewoon een andere groep klanten ontevreden, maar net evenveel?

Als (en dat is echt een grote ALS) ze al zoiets doen zal dat niet vanuit het perspectief klanttevredenheid zijn, maar vanuit het perspectief winstbejag. De klanten die al langer in de wachtrij staan hebben doorgaans minder betaald, en de shops hebben er in theorie dus meer baat bij dat die klanten beginnen annuleren wegens te lange wachttijd zodat de klanten die meer betaald hebben doorschuiven en dus aan hogere prijzen kan worden uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MatthiasDS schreef op maandag 8 februari 2021 @ 08:59:
[...]

Slaat toch helemaal nergens op? Dan maak je toch gewoon een andere groep klanten ontevreden, maar net evenveel?

Als (en dat is echt een grote ALS) ze al zoiets doen zal dat niet vanuit het perspectief klanttevredenheid zijn, maar vanuit het perspectief winstbejag. De klanten die al langer in de wachtrij staan hebben doorgaans minder betaald, en de shops hebben er in theorie dus meer baat bij dat die klanten beginnen annuleren wegens te lange wachttijd zodat de klanten die meer betaald hebben doorschuiven en dus aan hogere prijzen kan worden uitgeleverd.
Klanten die lang in de wachtrij staan zijn waarschijnlijk toch al ontevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
Verwijderd schreef op maandag 8 februari 2021 @ 09:01:
[...]

Klanten die lang in de wachtrij staan zijn waarschijnlijk toch al ontevreden.
Ik heb begrip voor lang in de wachtrij staan wanneer ik weet dat de leveringen gewoon niet komen en de shops er dus weinig aan kunnen doen. Ik word daar niet happy van, maar een ontevreden klant ten opzichte van die shop ben ik dan niet.
Wanneer shops echter actief dit soort geintjes gaan uithalen, DAN word ik een ontevreden klant.

Nee sorry, ik vind het wat bij de haren getrokken dat dit vanuit een "klanttevredenheid" perspectief zou gebeuren. Dan ben je m.i. nogal naïef.
Pagina: 1 ... 466 ... 629 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
Beschikbaarheid is te vinden in https://docs.google.com/s...2_DWk4/edit#gid=712726851 (niet meer up-to-date)

reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord