Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
Weet je dit zeker?Cirolf schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:39:
[...]
Tot zover geen leveringen meer tot aprilVeel plezier ermee!
Dan hoop ik dat er ook een paar kaarten bij informatique geleverd zijn! Daar sta ik 1ste in de wachtrij momenteel
En vervolgens sorry dit sorry dat...... Nee.... Ben er echt klaar mee dat bedrijfsiewfoon schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:42:
[...]
Ja denk ik ook maar ze laten er niks van horen, moet er gewoon zelf achter aan gaan terwijl dit de fout is van hun systeem.

Ik heb mijn Ryzen 5900X voorlopig nog niet dus ik had nog geen 3080 besteld in december, maar ik ben bang dat ik het nog even ga doen met mijn GTX 1060. Die prijzen zijn nu gewoon niet grappig meerMc55 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:13:
Ik had op 12 januari de Gigabyte 3070 Aorus Master besteld bij Alternate voor 699. Op 20 januari ontvangen. Sindsdien niet echt meer gevolgd maar Jezus wat een prijzen nu en dat in een paar weken. Ik zat toen te twijfelen maar toch een goede keuze geweest zo te zien.

Mijn ervaringen zijn echt anders met de ventus 2x oc. En als een user review niet telt dan maar een 'profi' review hier.MrTinux schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:22:
[...]
To sum it up (Best card overall uit bovenstaande video):
[Afbeelding]
Ben zelf wellicht in de "race" voor een 3070, maar omdat ik al >15 jaar geen (game)pc meer heb en door de RTX-bomen het bos niet meer zie, is zo'n staatje voor mij best handig.
https://wkhardware.net/ms...of-the-new-graphics-card/
Uiteraard als je keuze hebt tussen meerdere kaarten voor ongeveer hetzelfde geld dan heeft een premium model uiteraard de voorkeur. Duh.
En undervolted, met iets hogere memory clock, zelfde performance als stock. Stil en koel.
Ohja gekocht bij azerty 2 weken terug voor 544€
Dat ik eerste sta in de wachtrij bij informatique? Dat hebben ze me vrijdag per mail laten weten dus ik veronderstel dat dat nog steeds zo is
Ik bedoel natuurlijk dat de 3080 niet meer geleverd wordt tot april, ik hoop dat ze volgende weer 5 weten te bemachtigen zodat ik op 12 kom te staanCirolf schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:15:
[...]
Dat ik eerste sta in de wachtrij bij informatique? Dat hebben ze me vrijdag per mail laten weten dus ik veronderstel dat dat nog steeds zo is
Pfff, tell me about it. Ik zit voorzichtig een monitor upgrade te overwegen, maar als ik meer dan 1080p doe wordt het niks meer met mijn RX570, en momenteel zijn zelfs de F******* 1650s out of stock en minstens 50% boven MSRP. De enige nvidia kaart die je nog voor MSRP kan krijgen is een GT1030... Laat staan iets wat daadwerkelijk een upgrade zou zijn vanaf een RX570Jovano schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:04:
[...]
Ik heb mijn Ryzen 5900X voorlopig nog niet dus ik had nog geen 3080 besteld in december, maar ik ben bang dat ik het nog even ga doen met mijn GTX 1060. Die prijzen zijn nu gewoon niet grappig meer
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
FD NODE 605 | Intel Core i5-10400F | Gigabyte Z490 Gaming X | Sandisk Extreme Pro M.2 1TB | EVGA GeForce GTX 970 Superclocked 4GB | 16GB 3200Mhz | FD ION+ 760W Platinum
Je begrijpt z'n bericht verkeerd. Er is een geautomatiseerde mail vanuit Azerty gestuurd dat de eerste verwachte levering van hun leverancier pas op 30 april zou komen, maar er zijn er dus vandaag al zo'n 6 stuks geleverd.Derpian schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:19:
[...]
Ik bedoel natuurlijk dat de 3080 niet meer geleverd wordt tot april, ik hoop dat ze volgende weer 5 weten te bemachtigen zodat ik op 12 kom te staan
[ Voor 3% gewijzigd door Ekail op 03-02-2021 17:52 ]
Denk het wel.....soto schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:23:
Op 19 januari via Dustinhome een evga 3080 xc3 ultra 10gb besteld 906, deze zou begin maart geleverd worden, inmiddels begin april.. ik heb geduld, maar vraag me echt af of deze nog uberhaupt geproduceerd worden door EVGA...
https://eu.evga.com/produ...s+Family&chipset=RTX+3080
:strip_exif()/f/image/1ZNzwcg0fDOsaSojvQZV2zBj.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 34% gewijzigd door Yellowneck op 03-02-2021 17:55 ]
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Ah thanks voor de verheldering.Ekail schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:51:w2
[...]
Je begrijpt z'n bericht verkeerd. Er is een geautomatiseerde mail vanuit Azerty gestuurd dat de eerste verwachte levering van hun leverancier pas op 30 april zou komen, maar er zijn er dus vandaag al zo'n 6 stuks geleverd.
Er is een keer een levering geweest van ongeveer 15-20 stuks, maar ik weet niet meer wanneer. Daarna zijn er op 14 januari 11 stuks geleverd. En vervolgens op 20 januari nog eens 11.
En vandaag ben ik weer 3 plekjes opgeschoven naar #15. Geen idee of dit annuleringen zijn of niet.
[ Voor 5% gewijzigd door Bauer078 op 03-02-2021 18:19 ]
Welke webshop?
Aha bij Megekko. heeft nog niet geleid tot verkorting/verkleining van de wachtrij.
VGA Gigabyte GeForce RTX 3080 GAMING OC 10G
Krijg een beetje Sinterklaas gevoel, 'vol verwachting klopt ons hard'
[ Voor 34% gewijzigd door sjakie66 op 03-02-2021 18:31 ]
Nou ik vind dat wel meevallen. Heldere wachtrij info. Regelmatige updfate over toekomstige leveringen
Al het andere gebeurd ook bij andere webshops, prijsverhogingen etc.
Zeer netjes van Megekko, mooi werk!
Vreemd, ben zeer te spreken over het bedrijf. Meest heldere informatie over de wachtrij van alle webshops wat mij betreft.
~ Kwaliteit staat boven alles!
Wij van Megekko willen onze winst maximaliseren en hebben daarom wat bedacht wat het voor ons mogelijk maakt goedkoop bestelde kaarten te annuleren en toch de goodwill van de community te behouden(terug te krijgen misschien.

Hiermee willen we ook aan de wens van echte gamers en tweakers tegemoet komen om het scalpen in eigen beheer te houden.
Houd u allen rekening met de aardverschuiving aan plaatsen die u zult dalen op de wachtlijst.

we kunnen ook gewoon stoppen met die troep te kopen aan die prijzen na 2 weekjes probleem opgelostTheodoor v B schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 18:41:
[...]
Wij van Megekko willen onze winst maximaliseren en hebben daarom wat bedacht wat het voor ons mogelijk maakt goedkoop bestelde kaarten te annuleren en toch de goodwill van de community te behouden(terug te krijgen misschien.)
Hiermee willen we ook aan de wens van echte gamers en tweakers tegemoet komen om het scalpen in eigen beheer te houden.
Houd u allen rekening met de aardverschuiving aan plaatsen die u zult dalen op de wachtlijst.
Hoewel ik dit toejuich, stel ik me wel vragen bij de wettelijkheid van zo'n actie...
Gewoon even de algemene voorwaarden doorlezen. Bij Alternate mogen ze je vragen om meer te betalen na 3 maanden of geld terug. Al heb ik van sommige posts begrepen dat ze liever uitleveren dan daaraan beginnen.Sassafras schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 18:48:
[...]
Hoewel ik dit toejuich, stel ik me wel vragen bij de wettelijkheid van zo'n actie...
Heel eerlijk: het is een Fuck you tegen de personen die meerdere wachtrijen bezet hebben gehouden. Nu worden deze gedwongen een keuze te maken welke kaart belangrijk is, en daarvoor net als vele anderen gewoon op te wachten.Theodoor v B schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 18:41:
[...]
Wij van Megekko willen onze winst maximaliseren en hebben daarom wat bedacht wat het voor ons mogelijk maakt goedkoop bestelde kaarten te annuleren en toch de goodwill van de community te behouden(terug te krijgen misschien.)
Hoe rot dat ook is.
Disclaimer, ik neem aan dat Megekko niet alle kaarten bij een multi besteller annuleert, maar de besteller een keuze laat.
Vroeger toen je nog in de fysieke rij moest staan om concertkaarten bij een postkantoor te kopen. Om 00 uur verzamelen en wachten in de buitenlucht tot dat klote kantoor eindelijk open ging. Heldere wachtrij en alleen met vrienden kon je een beetje de kansen verdelen. Over meerdere locaties. terug naar dat systeem.
Eerst wilde ik er ook niet aan. Maarja. Ik vond 679 voor mijn 3070 al veel....
Overweeg het iig zolang de crypto's hoog staan. Het is wellicht vloeken in de kerk maar je kan het ook in je voordeel gebruiken.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Haha maar dat is achter de coulissen gewoon het systeem. Die kansen spreiden is in dit geval dan bij meerdere shops. Blijft wel zaak dit te dien bij de Nvidea Partners voor de meeste kans. Succes!sjakie66 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 18:55:
[...]
Heel eerlijk: het is een Fuck you tegen de personen die meerdere wachtrijen bezet hebben gehouden. Nu worden deze gedwongen een keuze te maken welke kaart belangrijk is, en daarvoor net als vele anderen gewoon op te wachten.
Hoe rot dat ook is.
Disclaimer, ik neem aan dat Megekko niet alle kaarten bij een multi besteller annuleert, maar de besteller een keuze laat.
Vroeger toen je nog in de fysieke rij moest staan om concertkaarten bij een postkantoor te kopen. Om 00 uur verzamelen en wachten in de buitenlucht tot dat klote kantoor eindelijk open ging. Heldere wachtrij en alleen met vrienden kon je een beetje de kansen verdelen. Over meerdere locaties. terug naar dat systeem.
Juist prima aanpak zo doe ik dat ook met mijn huis. Veel te duur gekocht maarja men wil wat.psy schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:09:
Voor de mensen die hikken over de almaar hogere aanschafprijs. Bedenk dat je momenteel als je een 30 serie kaart hebt, en je niet aan het gamen bent, je hem prima aan het werk kan laten zetten met bijvoorbeeld Nicehash. Dan verdien je de meerprijs in ieder geval redelijk vlot terug. Ja, het verbruikt wat stroom, maar met 260 watt uit het stopcontact (totaal ongetweakt/niet undervolted op een moederbod die idle al 60 verbruikt) hou ik nu per dag na aftrek elektra netto € 3,50 over. Dat is een dikke €100 per maand.
Eerst wilde ik er ook niet aan. Maarja. Ik vond 679 voor mijn 3070 al veel....
Overweeg het iig zolang de crypto's hoog staan. Het is wellicht vloeken in de kerk maar je kan het ook in je voordeel gebruiken.
Extra kamertje over ter huisvesting van wat exotische plantjes en een Pool in onderhuur om te kunnen pitten en ze water te geven!
Op deze manier minder hypotheek lasten!
[ Voor 11% gewijzigd door krablander op 03-02-2021 19:17 ]
Jij wilt zeker 1000 watt voeding gebruiken om 2x rtx 3090 te voeden?krablander schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:17:
Heeft iedereen hier ook moeite met het vinden van een goede 1000 watt voeding om de RTX kaart te voeden? Nergens te koop...
Of wil je een stofzuiger aansluiten?
Ik denk t wel in de zin dat dustonhome mijn order verder heeft geplaatst bij EVGA? Heb ook toen in november op. EVGA.eu aangemeld voor een 'alert' nog nooit wat gehoord..
Weet niet zo goed hoe ik dat bericht moet interpreteren van EVGA..
FD NODE 605 | Intel Core i5-10400F | Gigabyte Z490 Gaming X | Sandisk Extreme Pro M.2 1TB | EVGA GeForce GTX 970 Superclocked 4GB | 16GB 3200Mhz | FD ION+ 760W Platinum
Omdat iets in algemene voorwaarden staat, maakt dat het nog niet per definitie legaal.Raven_X3 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 18:50:
[...]
Gewoon even de algemene voorwaarden doorlezen. Bij Alternate mogen ze je vragen om meer te betalen na 3 maanden of geld terug. Al heb ik van sommige posts begrepen dat ze liever uitleveren dan daaraan beginnen.
Een koopovereenkomst is een wettelijk bindend contract. Daar kom je als verkoper niet zomaar onderuit... Noch volgens Nederlands of Belgisch handelsrecht.
Haha ja net als dat een kroeg dan aansprakelijkheid weigert voor dingen. Bijvoorbeeld voor de garderobe. Je bent aansprakelijk volgens de wet, dat is niet iets wat je naast je neerlegt. De onderscheidende factor is of het een betaalde dienst is of niet.Sassafras schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:34:
[...]
Omdat iets in algemene voorwaarden staat, maakt dat het nog niet per definitie legaal.
Een koopovereenkomst is een wettelijk bindend contract. Daar kom je als verkoper niet zomaar onderuit... Noch volgens Nederlands of Belgisch handelsrecht.
Dat is zo maar er zijn disclaimers.Sassafras schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:34:
[...]
Omdat iets in algemene voorwaarden staat, maakt dat het nog niet per definitie legaal.
Je mag er rustig vanuit gaan dat een grote organisatie deze voorwaarden opstelt met hun legal department dus wel vertaald juristen. Maar tuurlijk als je twijfelt ga op eigen onderzoek uit!
[ Voor 4% gewijzigd door MightyMike87 op 03-02-2021 19:49 ]
Nogmaals, ik juich de actie toe.MightyMike87 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:41:
[...]
Ok expert.
Je mag er rustig vanuit gaan dat een grote organisatie deze voorwaarden opstelt met hun legal department dus wel vertaald juristen. Maar tuurlijk ga op eigen onderzoek uit!
Ik beweer ook nergens expert te zijn, ik mag enkel hopen dat ze dit voldoende onderzocht hebben. In mijn - zeer frequente - back & forth met eigen legal afdeling zou zo'n actie toch niet over één nacht ijs gaan...
[ Voor 11% gewijzigd door Sassafras op 03-02-2021 19:59 ]
Fabrikant raadt minimaal 750 watt aan in combinatie met een high-end processor van Intel of AMD. Ik heb vaak gehoord dat zelfs 850 watt niet genoeg is omdat de nieuwe RTX kaarten hoge spanningspieken kunnen trekken.Awesomegames schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:24:
[...]
Jij wilt zeker 1000 watt voeding gebruiken om 2x rtx 3090 te voeden?
Of wil je een stofzuiger aansluiten?
Ik deed ook reeds een editSassafras schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:56:
[...]
Nogmaals, ik juich de actie toe.
Ik beweer ook nergens expert te zijn, ik mag enkel hopen dat ze dit voldoende onderzocht hebben. In mijn - zeer frequente - back & forth met eigen legal afdeling zou zo'n actie toch niet over één nacht ijs gaan...
Is de minimale eis niet inclusief dat de je een high-end CPU hebt enzovoort?krablander schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:03:
[...]
Fabrikant raadt minimaal 750 watt aan in combinatie met een high-end processor van Intel of AMD. Ik heb vaak gehoord dat zelfs 850 watt niet genoeg is omdat de nieuwe RTX kaarten hoge spanningspieken kunnen trekken.
[ Voor 30% gewijzigd door graceful op 26-02-2021 15:32 ]
Hier een 3090 draaiende van Inno3d iChill 3X. Met een cooler Master MWE 750 watt, niet eens gold. icm i9 10900krablander schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:03:
[...]
Fabrikant raadt minimaal 750 watt aan in combinatie met een high-end processor van Intel of AMD. Ik heb vaak gehoord dat zelfs 850 watt niet genoeg is omdat de nieuwe RTX kaarten hoge spanningspieken kunnen trekken.
Awesomegames schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:21:
[...]
Hier een 3090 draaiende van Inno3d iChill 3X. Met een cooler Master MWE 750 watt, niet eens gold
Icm I9 10900
Wachtrij verloop:
3 feb 53
30 jan 53
11 jan 53
30 dec 53
9 dec 69
30 nov 70
10 nov 93
31 okt 95
7 okt 116
30 sep 159
22 sep 183
Besteld op 16 september 2020
Ik ben geen enkele plaats meer opgeschoven sinds eind december en het is imiddels begin februari
Ik wil scalpers absoluut niet belonen, maar dit is absurd. Ik wacht nu al bijna een half jaar... het wordt steeds moeilijker om niet gewoon op te geven en er een te kopen voor een meerprijs...
Ik zie overal kaarten uitgeleverd worden. Heeft iemand een idee waarom er schijnbaar 0,0 uitgeleverd worden bij alternate voor meer dan een maand?
[ Voor 12% gewijzigd door DLSS op 03-02-2021 20:40 ]
Ik ken iemand met een RTX 3090 die zijn kaart moest underclocken omdat anders zijn 750 watt voeding het niet aan kon. Later met een 1000 watt voeding was dit probleem opgelost.graceful schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:11:
[...]
Draai hier al tijdje (2 maanden nu?) een 3090 en een 3080 op 750 voedingen.
Flink wat CUDA calculaties achter de kiezen. Ik weet de bron van je verhaal niet, maar tot heden lijken ze op volle kracht (en wat fans erbij) voldoende stroom te krijgen hier in ieder geval.
Is de minimale eis niet inclusief dat de je een high-end CPU hebt enzovoort?
Zelfde lijst als week 4, niets opgeschoven in de wachtrij van mijn asus rog strix 3080 oc. Nog steeds op 68 van de zoveel...ponq schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:09:
Update Azerty:
Verwacht week 6-2021
code:
1 2 3 4 Asus TUF Gaming RX 6900 XT OC 16G - Klein aantal verwacht Asus ROG Strix GeForce RTX 3080 OC - Klein aantal verwacht Asus TUF Gaming GeForce RTX 3080 OC - Klein aantal verwacht ROG-STRIX-RTX3090-O24G-WHITE 24GB GDDR6X - Klein aantal verwacht
Ik hoop er in ieder geval niet meer op en het kan me al helemaal niet meer schelen wanneer hij komt ook, toch spijtig.
Iets waar ik zo naar uitkeek, en me nu geen hol meer boeit... de order laten staan, doe ik wel.
Ik denk ze dit ook doen om zichzelf te beschermen, ze plaatsen die bestellingen uiteindelijk op basis van hun backlog, als er een klant 3 van zijn 4 bestelde kaarten annuleert omdat er eentje is binnengekomen dan moeten ze wel 3 kaarten terugbetalen. Nu is dit nog geen big issue omdat ze nog vlot verkopen, maar er zal wel een moment komen dat de verkoop mindert en dan dreigen ze met een overstock te zitten en een negatieve cash-flow. Zeker omdat er ook klanten zullen zijn die bij meerdere shops hebben besteld.sjakie66 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 18:55:
[...]
Heel eerlijk: het is een Fuck you tegen de personen die meerdere wachtrijen bezet hebben gehouden. Nu worden deze gedwongen een keuze te maken welke kaart belangrijk is, en daarvoor net als vele anderen gewoon op te wachten.
Hoe rot dat ook is.
♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat
Verwijderd
Ik denk niet dat zij zich zorgen maken dat er een overvloed aan een 30xx kaart zal zijnIStealYourGun schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:14:
[...]
Ik denk ze dit ook doen om zichzelf te beschermen, ze plaatsen die bestellingen uiteindelijk op basis van hun backlog, als er een klant 3 van zijn 4 bestelde kaarten annuleert omdat er eentje is binnengekomen dan moeten ze wel 3 kaarten terugbetalen. Nu is dit nog geen big issue omdat ze nog vlot verkopen, maar er zal wel een moment komen dat de verkoop mindert en dan dreigen ze met een overstock te zitten en een negatieve cash-flow. Zeker omdat er ook klanten zullen zijn die bij meerdere shops hebben besteld.

In tegenstelling tot de huidige situatie, waar ze al maanden ons geld hebben zonder daarvoor iets geleverd te hebben?IStealYourGun schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:14:
Nu is dit nog geen big issue omdat ze nog vlot verkopen, maar er zal wel een moment komen dat de verkoop mindert en dan dreigen ze met een overstock te zitten en een negatieve cash-flow.
Anders hadden ze dit al maanden geleden toegepast.
Diegene die dan werkelijk de kaartjes kon bestellen bestelde er dan toch ook meerdere?!sjakie66 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 18:55:
[...]
Hoe rot dat ook is.
Het gaat er mij vooral om dat ze oude afspraken eenzijdig de nek om draaien.
Azerty geeft van tevoren een bestellimiet aan van 1 per klant. Ik zou het heel netjes vinden van Megekko als ze dat ook zouden doen maar niet eerst goedvinden en orders verzamelen voor je eigen omzet en achteraf orders cancelen als het ook weer in je voordeel is.
850W plat certified is meer dan genoeg.krablander schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:17:
Heeft iedereen hier ook moeite met het vinden van een goede 1000 watt voeding om de RTX kaart te voeden? Nergens te koop...
On-topic: Alternate.be 2 plekken opgeschoven voor Strix 3080. Zullen wel annulaties zijn, ofwel zijn hun leveringsaantallen daar nog wat verder gekrompen. 23->21
Geld waar je niet zoveel mee kan gezien dat je op elk moment genoeg vlottende middelen moet bezitten om annuleringen tegemoet te komen.citruspers schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:36:
[...]
In tegenstelling tot de huidige situatie, waar ze al maanden ons geld hebben zonder daarvoor iets geleverd te hebben?
En geld dat je nodig hebt om bestellingen van nieuwe grafische kaarten mogelijk mee te voorfinancieren.
[ Voor 12% gewijzigd door Hoiz op 03-02-2021 22:30 ]
Welnee daar zijn ze groot genoeg voor het zal geen zelfprotectie zijn.IStealYourGun schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:14:
[...]
Ik denk ze dit ook doen om zichzelf te beschermen, ze plaatsen die bestellingen uiteindelijk op basis van hun backlog, als er een klant 3 van zijn 4 bestelde kaarten annuleert omdat er eentje is binnengekomen dan moeten ze wel 3 kaarten terugbetalen. Nu is dit nog geen big issue omdat ze nog vlot verkopen, maar er zal wel een moment komen dat de verkoop mindert en dan dreigen ze met een overstock te zitten en een negatieve cash-flow. Zeker omdat er ook klanten zullen zijn die bij meerdere shops hebben besteld.

Wel kunnen ze op deze wijze waarschijnlijk toch wat meer marge maken

Zolang je niet levert is het geen omzet. Jouw aankoopbedrag staat op een tussenrekening pas na leveren en dus na facturatie kan de omzet geboekt worden.Theodoor v B schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 22:01:
[...]
Diegene die dan werkelijk de kaartjes kon bestellen bestelde er dan toch ook meerdere?!
Het gaat er mij vooral om dat ze oude afspraken eenzijdig de nek om draaien.
Azerty geeft van tevoren een bestellimiet aan van 1 per klant. Ik zou het heel netjes vinden van Megekko als ze dat ook zouden doen maar niet eerst goedvinden en orders verzamelen voor je eigen omzet en achteraf orders cancelen als het ook weer in je voordeel is.
Precies mijn punt.MightyMike87 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 22:50:
[...]
Zolang je niet levert is het geen omzet. Jouw aankoopbedrag staat op een tussenrekening pas na leveren en dus na facturatie kan de omzet geboekt worden.
Als blijkt dat je de orders toch niet uit kunt leveren dan kiezen voor de hogere marge die je anders misloopt omdat je de minder winstgevende bestellingen eerst moet leveren.
Maar goed, we gaan wel erg off-topic hier. Wilde eigenlijk op een semi grappige manier mijn cynisme uiten over hun poging om te laten lijken dat ze ontzettend begaan zijn met de "echte gamers en tweakers"
Dat doen ze om zichzelf in te dekken voor die crappy psu's op de markt en om zeker te zijn dat als je hem combineert met een (voor gaming totaal onzinnige) 200 watt vretende cpu het alsnog blijft werken in stress tests.krablander schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:03:
[...]
Een standaard RTX 3080 trekt max 350watt + CPU 100 watt + 100watt rest = 550 watt. Heel veel test gelezen en ze komen maar zelden boven de 550watt op full pull gpu en cpu. Zelf heb ik met mijn amd 5600x en rtx3080 nog nooit 550watt op de teller gezien zelfs niet op een stress test.
Koop een degelijk gold of platinum 750watt psu en je zit meer dan goed zelfs nog voor een upgrade naar rtx3090.
[ Voor 8% gewijzigd door FreeMen op 03-02-2021 23:16 ]
Ik vraag me af of ze het recht hebben om dit te mogen doen zonder gegronde reden en de reden welke ze noemen is zeker geen gegronde reden!Theodoor v B schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 18:41:
[...]
wauw, daarmee zou je makkeljik andere orders van 3070's kunnen aanvullen. Als alternatief aanbiedenBaltar schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 23:04:
76 stuks op voorraad:
https://azerty.nl/product...-8g-videokaart-8-gb-gddr6
Voor 909 euro...
Ze bieden het idd aan. Tegen bijbetaling...Rgamer145 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 23:23:
[...]
wauw, daarmee zou je makkeljik andere orders van 3070's kunnen aanvullen. Als alternatief aanbieden
[ Voor 28% gewijzigd door Adipose op 04-02-2021 00:24 ]
Ik sta op plek 539ph4ge schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:26:
Alternate: Asus10GB D6X RTX 3080 TUF GAMING (NON-OC)
17-09-2020 plek 171
09-12-2020 plek 082
23-12-2020 plek 080
13-01-2021 plek 075
27-01-2021 plek 070
03-02-2021 plek 066
Schiet nog niet erg op. Is er nog iemand die deze kaart überhaupt heeft bemachtigd dit jaar?

Als ik kijk hoeveel ik opschuif t.o.v. mensen die op positie <100 staan, dan zouden er iets van 8-10 geleverd kunnen zijn dit jaar.
Het valt me nog mee hoeveel jij opgeschoven bent sinds 17-09.
Ik raad je aan om te annuleren. Alternate is al mijn respect verloren. Nul comma nul communicatie, en ze lijken er nog trots op ook. Walgelijk. Mijn vriendin wacht ook al sinds de dag van release op haar 3080 (Asus non-oc) en is ook al weken niks opgeschoven. Binnen een half uur na release besteld, en nog durven ze bijna een half jaar lang 0,0 te communiceren. En als je ernaar vraagt? Dan krijg je: "Wij hebben besloten geen updates te geven, hier is de link naar de wachtrij."DLSS schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:38:
Ik zie overal kaarten uitgeleverd worden. Heeft iemand een idee waarom er schijnbaar 0,0 uitgeleverd worden bij alternate voor meer dan een maand?
Pathetisch. Nog nooit zoiets meegemaakt in mijn hele leven.
Tja. Heb na je verhaal alle voltages gecontroleerd maar beide pcs hebben ruim voldoende beschikbaar.krablander schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:43:
[...]
Ik ken iemand met een RTX 3090 die zijn kaart moest underclocken omdat anders zijn 750 watt voeding het niet aan kon. Later met een 1000 watt voeding was dit probleem opgelost.
Heeft deze kennis ook verteld hoeveel stroom er verder in verbruik was? Zijn voeding doorgemeten? Het is wel heel simpel om op dergelijk verhaal zo’n statement te maken als dat je deed.
Misschien was z’n voeding aan vervanging toe. Blijft gokken.
Hier draaien ze voldoende (3080 én 3090), dan zou ik weinig reden zien voor andere er 1k voeding tegenaan te gooien. Maar bedankt voor de headsup!
MSI-GeForce-RTX-3080-Gaming-X-Trio €1.229,- voor de liefhebber.
https://maxict.nl/asus-as...-gb-gddr6x-p17646871.html
22 stuks op voorraad bij leverancier
[ Voor 11% gewijzigd door mmxmmx op 04-02-2021 04:45 ]
Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram
Had zeker een voeding bij de Action gekocht voor 35 euro dan. Een 650 watt platinum voeding van een premium merk trekt in de praktijk prima een 3080.krablander schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:43:
[...]
Ik ken iemand met een RTX 3090 die zijn kaart moest underclocken omdat anders zijn 750 watt voeding het niet aan kon. Later met een 1000 watt voeding was dit probleem opgelost.
€819 opschieten als je er 1 wilt !
https://www.coolblue.nl/p...rtx-3070-suprim-x-8g.html
AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED
Bizar dat we op het punt zijn dat we 819 euro voor een 3070 betaalbaar noemenQ_7 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:02:
Heren een 3070 Suprim X nog voor een betaalbare prijs:
€819 opschieten als je er 1 wilt !
Tjah beter dan een Ventus kaart voor 800, of zie Azerty:TarikLuis schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:06:
[...]
Bizar dat we op het punt zijn dat we 819 euro voor een 3070 betaalbaar noemen
Ze hebben al 30+ verkocht voor 909 euro......
AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED
Er was een kleine voorraad bij launch, en volgens mij nog 1 levering daar kort na, dat was het wel. Het zou me verbazen als van de +- 100 plekken die ik ben opgeschoven sinds launch de helft leveringen zijn. Ik denk dat er gewoon veel mensen geen zin hebben om een ruime 700 euro lang kwijt te zijn, of elders meer geluk hadden.RogerWilco2 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 00:30:
[...]
Ik sta op plek 539![]()
Als ik kijk hoeveel ik opschuif t.o.v. mensen die op positie <100 staan, dan zouden er iets van 8-10 geleverd kunnen zijn dit jaar.
Het valt me nog mee hoeveel jij opgeschoven bent sinds 17-09.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Corona heeft mensen een beetje gek gemaakt volgens mijQ_7 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:09:
[...]
Tjah beter dan een Ventus kaart voor 800, of zie Azerty:
Ze hebben al 30+ verkocht voor 909 euro......
Gek is misschien niet het goede woord. Maar gamen is een van de dingen die nog wél kan. En dat in combinatie met lagere uitgaven aan andere soorten amusement (café, bioscoop etc. etc.) maakt dat er soms wat meer geld over blijft om dit soort dingen van te doen. En ja, dan doe je gekker als normaal. Ben daar zelf het levende bewijs van en heb nog geen seconde spijt ervan gehadTarikLuis schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:13:
[...]
Corona heeft mensen een beetje gek gemaakt volgens mij

Waarom worden wel 3070’s en 3090’s geleverd. In de basis dezelfde chip (sure minder/meer cuda cores) met hetzelfde productieproces. Zelfde type geheugen. Is de vraag naar 3080’s zoveel groter? Waarom de productie niet verschuiven naar 3080’s? Minder marge?
"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -
Nogal ja.TarikLuis schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:06:
[...]
Bizar dat we op het punt zijn dat we 819 euro voor een 3070 betaalbaar noemen
Maar ik heb ‘m toch maar besteld
"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie
Spijtig om te zien dat deze zoektocht voor veel mensen nog steeds niet ten einde is.
Heb zelf maanden geleden een kaart gekocht voor een premium, omdat er anders niets ging komen.
Ik gok andere yields. Mislukte 3080's kunnen mischien makkelijk door voor 3070's, terwijl de verwachtte yields voor 3090's wel gewoon gehaald worden.MacDokie schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:29:
Het zal wel aan mij liggen hoor. Maar zit zo met een kop koffie dit topic weer eens door te bladeren en vraag me wat af.
Waarom worden wel 3070’s en 3090’s geleverd. In de basis dezelfde chip (sure minder/meer cuda cores) met hetzelfde productieproces. Zelfde type geheugen. Is de vraag naar 3080’s zoveel groter? Waarom de productie niet verschuiven naar 3080’s? Minder marge?
Als (en dat is een grote als) de verhouding tussen 3070's, 3080's en 3090's bijvoorbeeld 190:10:1 is, en ze zouden normaal gesproken 100:100:1 doen van die chip, heb je ineens een flink tekort op 3080's, terwijl het verschil voor de 3090's minimaal is.
Even niets...
Mining. 3060 en 3080 zijn het meest rendabel daarvoor... 3070 niet, en de 3090 is sowieso wat te duur ervoorMacDokie schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:29:
Het zal wel aan mij liggen hoor. Maar zit zo met een kop koffie dit topic weer eens door te bladeren en vraag me wat af.
Andere shops zijn geen haar beter.Toaru schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 01:24:
[...]
Ik raad je aan om te annuleren. Alternate is al mijn respect verloren. Nul comma nul communicatie, en ze lijken er nog trots op ook. Walgelijk. Mijn vriendin wacht ook al sinds de dag van release op haar 3080 (Asus non-oc) en is ook al weken niks opgeschoven. Binnen een half uur na release besteld, en nog durven ze bijna een half jaar lang 0,0 te communiceren. En als je ernaar vraagt? Dan krijg je: "Wij hebben besloten geen updates te geven, hier is de link naar de wachtrij."
Pathetisch. Nog nooit zoiets meegemaakt in mijn hele leven.
Mijn kaart besteld bij Tones om 16u op 17/09 en behalve de orderbevestiging, is er nog geen enkele mail van Tones geweest omtrent deze bestelling.
Bij Alternate heb je tenminste nog een wachtrij, bij Tones heb je niets.
Een simpele korte status update per mail of op hun website is toch het minste wat ze kunnen doen op 5 maanden tijd, maar dat is te moeilijk blijkbaar.
Sinds kort is deze kaart ook verdwenen op hun website, dus nu ben ik benieuwd of ik deze ooit zal ontvangen.
Die is op stock bij de vrinden van CB (Wel de X)Rzarect0r schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:14:
Zojuist een 3070 Suprim bij alternate besteld, plek 78 in de wachtrij.
https://www.coolblue.nl/p...tx-3070-ventus-3x-oc.html
Gaming X trio 799
https://www.coolblue.nl/p...x-3070-gaming-x-trio.html
Op voorraad
Klinkt plausibel. Maar is het productieproces zo dynamisch? M.a.w. deze heeft niet genoeg transistors dit is een 3060, deze wel en is een 3080?FireDrunk schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:55:
[...]
Ik gok andere yields. Mislukte 3080's kunnen mischien makkelijk door voor 3070's, terwijl de verwachtte yields voor 3090's wel gewoon gehaald worden.
Als (en dat is een grote als) de verhouding tussen 3070's, 3080's en 3090's bijvoorbeeld 190:10:1 is, en ze zouden normaal gesproken 100:100:1 doen van die chip, heb je ineens een flink tekort op 3080's, terwijl het verschil voor de 3090's minimaal is.
Dus we kunnen wel al decennia lang Pickwick thee dezelfde smaak laten houden, maar een chip stabiel produceren met een fixed gegeven aantal transistors is nog steeds lastig? Of zie ik het verkeerd (kans is natuurlijk groot
"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -
Bij Alternate is die een stukje goedkoper, 690 euro vs 820 bij CB. Haast heb ik er niet bij gezien ik midden in een verhuizing zit en toch niet kan gamen voorlopig.FlyLampie schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:17:
[...]
Die is op stock bij de vrinden van CB (Wel de X)
Het gaat voor zover ik weet meer over het aantal CUDA cores wat een bepaalde snelheid haalt.MacDokie schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:42:
[...]
Klinkt plausibel. Maar is het productieproces zo dynamisch? M.a.w. deze heeft niet genoeg transistors dit is een 3060, deze wel en is een 3080?
Dus we kunnen wel al decennia lang Pickwick thee dezelfde smaak laten houden, maar een chip stabiel produceren met een fixed gegeven aantal transistors is nog steeds lastig? Of zie ik het verkeerd (kans is natuurlijk groot)
Hoe minder CUDA cores een bepaalde snelheid halen, hoe minder ze er kunnen 'activeren'.
De standaard 'print' maakt dus bij wijze van spreken chips met 5000 CUDA cores. Daarna wordt er getest hoe snel ze allemaal zijn. Zijn het er < 3000 -> 3060(ti), > 4000 maar < 4500 -> 3070, > 4500 < 4900 -> 3080, > 4900 -> 3090.
Alle getallen zijn fictief, maar hopelijk snap je het proces.
Even niets...
Dat is de non X variant. De X variant is ook "gewoon" € 849.Rzarect0r schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:47:
[...]
Bij Alternate is die een stukje goedkoper, 690 euro vs 820 bij CB. Haast heb ik er niet bij gezien ik midden in een verhuizing zit en toch niet kan gamen voorlopig.
https://www.alternate.nl/html/product/1693007
Wat het verschil is weet ik niet precies.
Factory overclock. Is 5 min. werk in MSI Afterburner om zelf in te stellen.Jellowx schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:52:
[...]
Dat is de non X variant. De X variant is ook "gewoon" € 849.
Ja, die factory overclock is mij geen 130 euro verschil waard.Jellowx schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:52:
[...]
Dat is de non X variant. De X variant is ook "gewoon" € 849.

Ah that explains a lot thanks!FireDrunk schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:48:
[...]
Het gaat voor zover ik weet meer over het aantal CUDA cores wat een bepaalde snelheid haalt.
Hoe minder CUDA cores een bepaalde snelheid halen, hoe minder ze er kunnen 'activeren'.
De standaard 'print' maakt dus bij wijze van spreken chips met 5000 CUDA cores. Daarna wordt er getest hoe snel ze allemaal zijn. Zijn het er < 3000 -> 3060(ti), > 4000 maar < 4500 -> 3070, > 4500 < 4900 -> 3080, > 4900 -> 3090.
Alle getallen zijn fictief, maar hopelijk snap je het proces.
Het lijkt mij vrij logisch dat er van de 3080 het meeste verkocht worden, die heeft toch wel de beste prijs/kwaliteit verhouding ( ja dat is een gek woord om te gebruiken voor de vraagprijs maar toch )MacDokie schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:29:
De 3090 is echt een slechte koop, ik weet zeker dat het overgrote deel van de mensen zonder fps meter in een blinde test niet eens het verschil merken tussen de 3080 en 3090, zeker als je ze niet tegelijk naast elkaar maar 1 voor 1 na elkaar probeert te vergelijken.
Daarbij hoop ik dat mensen niet toch overstag gaan en de 3080+ prijs voor een 3070 betalen, daartussen is het verschil net ff groter ( en het prijsverschil kleiner ) dus vandaar dat de 3080 de moeite is.
In de bijna 2 maanden dat ik dit topic volg kan ik me geen dag heugen dat er zoveel berichten van voorraad en uitlevering voorbij kwamen..
In dat opzicht zou je dus kunnen stellen dat het een feestelijke dag is vandaag!

er komen dus onaangekondigd ook kaarten binnenMegekko:
Vandaag, op 4-2-2021, hebben wij een aantal van deze videokaarten ontvangen:
• MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 3X OC
• MSI GeForce RTX 3070 GAMING X TRIO
• MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 2X OC
• MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X 10G OC
• MSI GeForce RTX 3060 Ti GAMING X TRIO
Vandaag, op 4-2-2021, hebben wij een aantal van deze videokaarten ontvangen:
• Asus GeForce RTX 3070 DUAL-RTX3070-O8G
• Asus GeForce RTX 3070 ROG-STRIX-RTX3070-O8G-GAMING
• Asus GeForce RTX 3070 TUF-RTX3070-O8G-GAMING
• Asus Geforce RTX 3080 TUF-RTX3080-10G-GAMING
• Asus Geforce RTX 3080 TUF-RTX3080-O10G-GAMING
• Asus Geforce RTX 3080 ROG-STRIX-RTX3080-O10G-WHITE
• Asus Geforce RTX 3080 ROG-STRIX-RTX3080-O10G-GAMING
• Asus Geforce RTX 3090 ROG-STRIX-RTX3090-24G-GAMING
• Asus Geforce RTX 3090 TUF-RTX3090-O24G-GAMING
• Asus Geforce RTX 3090 ROG-STRIX-RTX3090-O24G-WHITE
Was een HX750 v2 van CorsairOkasha schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 06:52:
[...]
Had zeker een voeding bij de Action gekocht voor 35 euro dan. Een 650 watt platinum voeding van een premium merk trekt in de praktijk prima een 3080.
Zodra er bericht komt dat megekko gigabyte kaarten heeft ontvangen feest ik met je mee. Vorige week kregen ze best veel gigabyte binnen, maar deze week tot nu toe niksMightyMike87 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:12:
[Positieviteits modus on]
In de bijna 2 maanden dat ik dit topic volg kan ik me geen dag heugen dat er zoveel berichten van voorraad en uitlevering voorbij kwamen..
In dat opzicht zou je dus kunnen stellen dat het een feestelijke dag is vandaag!![]()
750 watt is ruim voloende,(voor een 3090),waarschijnlijk is de rest van het systeem ook sterk overclocked/onstabiel Ik heb een 650watt voeding een een ryzen 2700x ik ga mijn voeding echt niet wegdoen als ik mijn kaart binnen krijg. Mogelijk heb ik wel een ander systeem in 2022 .... als ik mijn kaart krijg.
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
check de site van wat er geleverd word elke dag omdat mijn model nog steeds niet is aangekomen staat meestal een berg gigabyte kaarten maar niks van evga of asuspj_vr schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:34:
[...]
Klopt niet, megekko kreeg volgens mij week
4 voor het eerst sinds de feestdagen weer GB geleverd... maargoed, doet er ook niet toe, ik weet in ieder geval dat ik bij alternate voor een gaming oc in ruim twee maanden tijd 10 plekjes ben opgeschoven... erg frequent is de levering dus niet;)
CPU: Ryzen 9 3900x | RAM: 32GB 3800C16 | GPU: RX 6900XTXH | MB: Asus X570 Prime-Pro
Plek 8 hier... Als ik zie hoe traag het gaat, vrees ik dat we nog wel even in de wacht staan 😓Gecertificeerd schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:06:
Waar blijven die gigabyte vision oc kaarten dan bij Alternate. plaatsje 10.
zou dat zoveel gaan helpen ?Extra update betreffende videokaarten 3-2-2021
Om de levertijd voor gamers & tweakers die al maanden op een videokaart wachten te verkorten zijn wij voornemens om, deze week nog, alle orders van klanten die meerdere videokaarten van dezelfde chipset in order hebben staan of reeds geleverd hebben gekregen te reduceren tot maximaal één videokaart per klant. Wij zullen dus openstaande orders gaan annuleren en crediteren. Ons doel is om echte gamers & tweakers zo snel mogelijk te voorzien van een videokaart en we willen voorkomen dat videokaarten in grote aantallen in handen van scalpers of miners vallen. Ons doel is en blijft het leveren van videokaarten aan mensen die er echt gaming plezier aan gaan beleven. Wij blijven er dagelijks samen met fabrikanten aan werken om de wachtrijen weg te werken en houden jullie via dit statement op de hoogte.
Dat niet, maar wellicht wordt het wat overzichtelijker en ieder stap is er 1.Rgamer145 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:07:
Ik zie net dat Megekko hun statement bij de update pagina heeft geupdate:
[...]
zou dat zoveel gaan helpen ?
Er staan meer dan 2500 kaarten in de wachtrij bij Megekko.
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |