AMD 9800X3D | Aorus Master X870E | G.Skill Trident Z5 Royal Neo 6000 CL26 2x32GB | Aorus Master RTX5090 | Samsung 9100 PRO 4TB | WD SN850X 8TB | Seasonic Prime TX-1600 Noctua Edition | Noctua NH-D15S | Fractal Design North XL
Er zijn bedrijven die een 'doorstuurpostbus' leveren zodat je over een adres in Duitsland kan beschikken.JoepD schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:36:
Het kan wel zo zijn dat ze van Nvidia alleen de DE markt mogen bedienen wat betreft de FE kaart.
spoor12b
Klopt maar daar stuurt NBB niet naar toe. Die kennen die bedrijven namelijk ook.spoor12b schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:53:
[...]
Er zijn bedrijven die een 'doorstuurpostbus' leveren zodat je over een adres in Duitsland kan beschikken.
Dat is balen, maar wellicht is het wel nuttig in de strijd tegen de bitcoinminers die alles proberen op te kopen.SkullboyNL schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:54:
[...]
Klopt maar daar stuurt NBB niet naar toe. Die kennen die bedrijven namelijk ook.
spoor12b
Ter land, ter zee en in de kroeg
https://azerty.nl/wachtrijChristiano007 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:59:
Waar zien jullie bij Azerty jullie positie staan? Heb net maar de MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 3X OC besteld met Creditcard
https://azerty.nl/wachtrijChristiano007 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:59:
Waar zien jullie bij Azerty jullie positie staan? Heb net maar de MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 3X OC besteld met Creditcard
Dat zou mooi zijn ik sta namelijke 8e 🤗TrainedFTW schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:46:
Mail van Azerty
Je hebt op dit moment een bestelling bij ons openstaan voor een MSI GeForce RTX 3080 SUPRIM X 10G - Videokaart. Onze leverancier verwacht het product naar ons te kunnen verzenden op woensdag 20 januari 2021, 2 tot 3 werkdagen daarna zal het product bij jou bezorgd worden.
Ik sta 9e in de wachtrij!
MSI GeForce RTX 3060 Ti VENTUS 2X OC - Klein aantal
Net een bestelling gedaan. Wachtrij pagina gecheckt: 66 van 66. Ben benieuwd hoeveel ze binnen krijgen op 15 januari.DOK schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:42:
[...]
Ze hebben de prijzen ook weer wat laten zakken, deze kaart is nu EUR 560. https://azerty.nl/product...-oc-videokaart-8-gb-gddr6
[ Voor 89% gewijzigd door SkullboyNL op 13-01-2021 17:14 ]
Ze kregen er 65 binnen hoorde ikJoosie200 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:09:
[...]
Net een bestelling gedaan. Wachtrij pagina gecheckt: 66 van 66. Ben benieuwd hoeveel ze binnen krijgen op 15 januari.
Bij Asus passen er net twee stix op hun palet. Tenminste het palet wat ze naar azerty hebben gestuurdJoosie200 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:20:
[...]
Zul je net zien
Ben benieuwd of er 66 stuks op 1 pallet passen. We weten het snel genoeg

Asus is sowieso tegenvallend qua leveringen. Liever de non oc skippen. Maar juist hun paradepaardje wat de strix is zo weinig uitleveren is vragen om weinig winst. Zie menig Tweaker gaan voor Gigabyte of MSI. Of wat simpelweg wel voor handen isAnguish schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:22:
[...]
Bij Asus passen er net twee stix op hun palet. Tenminste het palet wat ze naar azerty hebben gestuurd
https://www.megekko.nl/pr...3-ULTRA-GAMING-Videokaart op voorraad nu
Zijn er heel wat bijgekomen! Vanochtend waren het er nog ca. 45, nu zijn het er al 70.Joosie200 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:09:
[...]
Net een bestelling gedaan. Wachtrij pagina gecheckt: 66 van 66. Ben benieuwd hoeveel ze binnen krijgen op 15 januari.
Dein Atem kalt, das Herz in Flammen
Tja, als je genoegen neemt met een wat minder luxe versie dan heb je hier een RTX 3070 voor de helft.. https://azerty.nl/product...-oc-videokaart-8-gb-gddr6Rgamer145 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:26:
damn die prijzen rijzen de pan uit
https://www.megekko.nl/pr...3-ULTRA-GAMING-Videokaart op voorraad nu
Dein Atem kalt, das Herz in Flammen
DOK schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:27:
[...]
Zijn er heel wat bijgekomen! Vanochtend waren het er nog ca. 45, nu zijn het er al 70.
Daarom: wacht liever voor een minder luxe uitgevoerde rtx 3070 dan een 3060 Ti te nemen. Eenzelfde Ti die bij Azerty 515 euro moet kosten, maar die hebben momenteel geen enkele op voorraad. Zie je meteen de extra marge die Megekko pakt.DOK schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:30:
[...]
Tja, als je genoegen neemt met een wat minder luxe versie dan heb je hier een RTX 3070 voor de helft.. https://azerty.nl/product...-oc-videokaart-8-gb-gddr6
Daarom heb ik mn 3070 eagle non OC order gewoon nog staan. Die heeft nog een goeie prijs. Als ik zo rond kijkDOK schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:30:
[...]
Tja, als je genoegen neemt met een wat minder luxe versie dan heb je hier een RTX 3070 voor de helft.. https://azerty.nl/product...-oc-videokaart-8-gb-gddr6
Precies dit, ik ben maar achteraan de wachtrij gesloten want 560 euro voor een RTX3070 is een goeie deal, zeker als je de geruchten hoort dat de GPU prijzen gaan stijgen. MSI Ventus 3x is niet de beste kaart maar alle andere modellen zijn standaard 100 euro duurder als je voor een 3 fan gaat dus prima deal lijkt me zo. Nu even wachten: Jouw positie 71/73DOK schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:30:
[...]
MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 3X OC - Videokaart - 8 GB GDDR6 - PCIe 4.0 - HDMI, 3x DisplayPort
Jouw positie: 70/74
Nu 31/36 dus stijgt langzaam..Accez schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:36:
Iemand wachtrij van de 2x OC of is die niet aangeraden?
Voor €544,- nog steeds een hele goede koop voor een 3070 OC al had ik hem eergisteren voor €519,- kunnen scoren. Heb speciaal voor het 2 fan design gekozen omdat deze kaart niet zo idioot lang is en makkelijker in mijn mATX kast past. En binnenkort uitgeleverd dus deze gaan snel.
[ Voor 3% gewijzigd door Tranquility op 13-01-2021 17:52 ]
Ik ben van 39 naar 28 gaan.
Dus op dit tempo is de kaart over 3 maanden eindelijk in mijn bezit
Ter informatie: Als je een Duits adresje kent kun je de FE kopen via NBB, die is daar nu op voorraad.jurjen120 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:03:
Is Alternate de winkel die de meeste 3090 levert?
Edit: Niet meer helaas.
[ Voor 4% gewijzigd door JoepD op 13-01-2021 18:08 ]

12x400WP West Fronius
https://m.notebooksbillig...ing+x3+grafikkarte+691199JoepD schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:04:
[...]
Ter informatie: Als je een Duits adresje kent kun je de FE kopen via NBB, die is daar nu op voorraad.
Edit: Niet meer helaas.
leveren ook naar nl dacht ik maar weet ik niet zeker is wel met creditkaart betalen.
Ik had een xc3 3080 ultra in bestelling staan daar. Zojuist ook telefonisch geannuleerd op advies van de medewerker. Sta gelukkig wel nog in de rij bij alternate hopen dat zij wel kunnen leveren. (Plek 21)
Echt?Jansen90 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:09:
Interessant genoeg is de MSI 3060ti gaming trio nu plots weer bestelbaar bij Megekko (€650) Niks over leveringen op de info pagina. Zie de wachtrij daardoor weer mooi aangroeien, benieuwd of dat betekend dat ze die van mij op gaan sturen vandaag of morgen.
Mijn retour (dead) RTX 3060 Ti is vandaag aangekomen bij Megekko, zou het deze zijn?
Staat zowel op Megekko als bij CDromland open voor bestelling. Gaan ze vast een hoop mensen blij mee maken, met die ene retourAccez schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:15:
[...]
Echt?
Mijn retour (dead) RTX 3060 Ti is vandaag aangekomen bij Megekko, zou het deze zijn?
12x400WP West Fronius
Lijkt me sterk of er gaat iets goed mis. Meeste shops lopen achter met retouren verwerken en testen. Zover ik weet doen ze er meestal tussen de 1 a 2 weken over alvorens te besluiten of de kaart RMA gaat naar leverancier/Vendor of opnieuw te koop gaat.Accez schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:15:
[...]
Echt?
Ik zou wel mn geld deze week al terug krijgen, of aanvaarden ze gewoon retour standaard indien aan bepaalde normen.MightyMike87 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:17:
[...]
Lijkt me sterk of er gaat iets goed mis. Meeste shops lopen achter met retouren verwerken en testen. Zover ik weet doen ze er meestal tussen de 1 a 2 weken over alvorens te besluiten of de kaart RMA gaat naar leverancier/Vendor of opnieuw te koop gaat.
Hoe dan ook, 650 is veel te duur voor een kaart t.w.v. 475-500.
- 30 Oct plaats 41
- 9 Nov plaats 27
- 26 Nov plaats 15
- 1 Dec plaats 12
- 9 Dec plaats 12
- 18 Dec plaats 11
- 24 Dec plaats 11
- 12 Jan plaats 10
Ik heb CD romland gevraagd of deze kaart uberhaupt nog geleverd gaat worden, hun gaven mij de garantie dat de kaart nog geleverd gaat worden. Ze hebben alleen geen idee wanneer.
Ik neem overigens CD romland niets kwalijk.
Na al die tijd op de eerste plek te staan
[ Voor 11% gewijzigd door JF050 op 13-01-2021 18:44 ]
Er zijn 11 kaarten binnengekomen
Wachtende: ASUS RTX 3080 STRIX OC Alternate.nl (Positie in de wachtrij: 13)
Ga eens kijken ik heb me verzendbevestiging gekregen van alternate hoop dat jij hem ook hebt vandaag piksvdham schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:10:
Goed om te zien dat Alternate een paar TUF kaarten heeft gekregen.
Zouden ze na die 3 stuks van 11 weken geleden ook wat STRIX ontvangen hebben?
Tuurlijk niet...
Naïeve sukkel ben ik ook
MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 3X OC
Ik ben een PC aan het samen stellen zit rond de 1350, ben met mijn RAM bezig en zie opeens de totaal prijs op 1440+ staan dus ik kijken hoe kan dat... hebben ze de prijs net verhoogd.

Ze zijn al weg blijkbaar?Sjaaksnor schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:45:
UPDATE: RTX 3080 ROG STRIX OC @ alternate.nl
Bijna 1200 euro

Al denk ik niet dat ik mijn kaart ooit zal krijgen eigenlijk. Ik sta op positie 168.
Ik heb enkele weken de inno3d geforce rtx 3070 ichill x3 gehad. Is gewoon een goede en relatief stille kaart. Enige nadeel is de LED kermis en past daardoor niet in de builds die 99 van de 100 mensen willen hebben. Dus vermoed dat deze kaarten vooral worden besteld bij een gebrek aan beter of je moet geen probleem hebben met de LED verlichting. Heeft een standaard OC op 1785 MHZ en dat is vrij hoog wanneer vergeleken met alle andere 3070's in de pool -> https://www.techpowerup.com/gpu-specs/geforce-rtx-3070.c3674Olaf95 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:57:
[...]
Heb zelf gister de Inno3d 3080 X3 besteld.
Eerst ook sceptisch, maar de korte wachtrij haalde mij over.
Inno3d is een bekend bedrijf in Azië en een beetje in de Europese markt. In Amerika is het niet zo bekend, vandaar dus de beperkte reviews.
Daarnaast vond ik weinig klachten en kreeg ik er wel vertrouwen in.
Hij is minder koel en luider dan de tuf 3080, maar als deze daadwerkelijk geleverd wordt, neem ik dat maar voor lief
Ja ik had hem nog voor 560 en nu kost hij 670, das toch niet normaalDreamwire schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:47:
Azerty, net verhoogd in prijs met 100 euro:
MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 3X OC
Ik ben een PC aan het samen stellen zit rond de 1350, ben met mijn RAM bezig en zie opeens de totaal prijs op 1440+ staan dus ik kijken hoe kan dat... hebben ze de prijs net verhoogd.
Had gebruik gemaakt van mailboxde omdat ze alleen in Duitsland leveren.
Nu een paar uur later is mijn kaart toch gecanceld, iemand ervaring met deze route?
En ik zie dat je ook nog 100 euro cashback krijgt als je hem ooit binnen zoveel weken geleverd krijgtChristiano007 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:52:
[...]
Ja ik had hem nog voor 560 en nu kost hij 670, das toch niet normaal
De kaarten die nu uitgeleverd worden zijn nog bestellingen van 17 September voor €859.SideShow schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:51:
[...]
Ze zijn al weg blijkbaar?
Bijna 1200 euroDat is 300 euro meer dan mijn bestelling in november bij megekko.
Al denk ik niet dat ik mijn kaart ooit zal krijgen eigenlijk. Ik sta op positie 168.
Heeft er úberhaupt weleens iemand een non-OC Strix 3080 10G ontvangen in de afgelopen maanden?Sjaaksnor schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:45:
UPDATE: RTX 3080 ROG STRIX OC @ alternate.nl
Bij Asus zelf kreeg ik bij navraag het volgende te horen:
"We kunnen geen uitspraken doen over specifieke modellen bij bepaalde resellers.
Op het moment is de vraag naar de RTX30-serie videokaarten helaas nog steeds veel groter dan het aanbod, al nemen de aantallen die we ontvangen wel toe.
We doen uiteraard ons best om al onze partners zo snel mogelijk te voorzien van de bestelde pre-orders.
We begrijpen dat dit frustrerend is en willen daarom een beroep doen op je geduld.
Met vriendelijke groet,
Team ASUS Benelux - Steljevraag"
Menniac
Vorige week stond ik op #6, vandaag op #2. Voor de MSI 3080 Gaming X Trio.
Ik begon 6 december op #23.
Zijn er mensen hier die al kaart(en) hebben ontvangen van Informatique? Met name dezelfde kaart?
Hopelijk zijn die 4 plekken die ik ben opgeschoven geen annuleringen en krijg ik aankomende week hopelijk de kaart binnen.
Het lijkt wel of ze de prijs van de kaarten die slecht leverbaar worden omhoog gooien.Christiano007 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:52:
[...]
Ja ik had hem nog voor 560 en nu kost hij 670, das toch niet normaal
Nu ze van de 2X OC blijkbaar de hele wachtrij in één keer kunnen uitleveren hebben ze daar genoeg van dus is de prijs lager.
Ik zeg maar wat..
Oeps, net een seconde geleden is de 2X OC ook weer verhoogd naar €659,-!

Mailboxde is geblacklist. Is al een tijdje bekend dat dit niet werkt. Dus zolang je geen kennissen hebt in België/Duitsland/Frankrijk, gaat een FE niet lukken.mmhs schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:53:
Vandaag was ik op tijd om een kaart op notebookbookbillinger te kopen en af te rekenen.
Had gebruik gemaakt van mailboxde omdat ze alleen in Duitsland leveren.
Nu een paar uur later is mijn kaart toch gecanceld, iemand ervaring met deze route?
Positie 53 van de 85
Zojuist nog nieuwe componenten besteld, zodat de 3080 build straks helemaal ready-to-go is...
:fill(white):strip_exif()/f/image/uUJno5c96VzIYY8UycqBpK4Z.png?f=user_large)
~ Kwaliteit staat boven alles!
Zelfde kaart sinds November hier, positie 135 bij MegekkoStephmeister schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:25:
de vaart zit er lekker in!
Overigens halen ze de OC versie wel binnen zo te zien. Gigabyte weet het mooi gemaakt.
Maar om nou 150 euro te betalen voor een overclock die je zelf ook kan uitvoeren
BROOOOOJF050 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:47:
[...]
Ga eens kijken ik heb me verzendbevestiging gekregen van alternate hoop dat jij hem ook hebt vandaag pik
Hij is onderweg!!!
Was tot nu toe bang dat wanneer ze een levering kregen het er te weinig zouden zijn om ook de mijne te leveren.
AlternateNL 3080 TUF OC.
Gaat lekker zo.
Begint dan toch te lopen bij Alternate.nl sinds ik 1 week geleden van plek 11 naar 2 ging en er nu dus weer een hand vol van deze kaart zijn binnen gekomen.
Dat valt toch alles mee als je bedenkt dat ik vrijdag 8-1 besteld heb, begonnen op plek 17 gister naar 12 en nu deze mail.
We gaan het zien
ik zelf snap en ken de verschillen niet tussen alle gpu's dus is de vraag of ik beter men plaats 1 bij sicomputers voor de evga 10g-p5-3895-kr (GeForce RTX 3080, 10GB, FTW3 Gaming) behoud of een 200-300 meer betaal voor een andere gpu waar ik in wachtrij kom maar er vooruitgang in zit. Omdat ik zie dat er mensen opschuiven met somige gpu's.
Sta momenteel ook nog wel ergens op plek 280 voor een 5900x bij megekko waar ook niemand vooruitgang in zie.
Thanks voor julie gedachten
Over het algemeen zit er tussen 3080's chips niet een wereld van verschil. Vaak heb je het over x aantal graden verschil, meer of minder fangeluid en een paar fps meer bij de top kaarten. Hier is in principe meer over te vinden in vergelijkende reviews en dan zie je dat de performance niet heel veel verschilt maar dat de nuance dus in een betere en stillere koeling zit bij sommige kaarten. Veel merken hebben daarnaast ook een OC versie en een NON OC versie. Dan zit er een iets andere firmware op waarbij de OC versie een x aantal Mhz sneller draait. Hier zou ik niet te veel aandacht aan besteden maar wel de tip geven om niet de ASUS TUF (Non OC) te bestellen, want deze kaart wordt volgens mij amper tot niet gemaakt.Born2bebjorn schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:42:
Beste
ik zelf snap en ken de verschillen niet tussen alle gpu's dus is de vraag of ik beter men plaats 1 bij sicomputers voor de evga 10g-p5-3895-kr (GeForce RTX 3080, 10GB, FTW3 Gaming) behoud of een 200-300 meer betaal voor een andere gpu waar ik in wachtrij kom maar er vooruitgang in zit. Omdat ik zie dat er mensen opschuiven met somige gpu's.
Sta momenteel ook nog wel ergens op plek 280 voor een 5900x bij megekko waar ook niemand vooruitgang in zie.
Thanks voor julie gedachten
Daarnaast is het natuurlijk een kwestie van smaak.
Gigabyte heeft al tijden constante leveringen en MSI levert relatief wat SUPRIM kaarten.
Gigabyte ligt al wel bijna maand stil inmiddels hoor, hoewel er paar pagina's terug wel gesproken werd over een lading bij megekko volgende week.Lord_Dain schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:45:
Gigabyte heeft al tijden constante leveringen en MSI levert relatief wat SUPRIM kaarten.
youtube.com/@hisrep
De afgelopen weken gebeurt er inderdaad bijzonder weinig. Maar als ik zelf nu een gok zou nemen dan zou dat met Gigabyte zijn. Andere merken lijken heel kleine hoeveelheden onze kant op te schuiven.DeNachtwacht schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:47:
[...]
Gigabyte ligt al wel bijna maand stil inmiddels hoor, hoewel er paar pagina's terug wel gesproken werd over een lading bij megekko volgende week.
Afgelopen 4 maanden minimaal 5000 keer die tool gebruikt in de hoop dit schermpje te krijgen.
Ondanks dat ik al weet dat ie komt moest ik toch nog ff een keer spinnen voor die jackpot
:fill(white):strip_exif()/f/image/MU3vMAr4dRubbByROKVR77IU.png?f=user_large)
Haha, nice dat ie nu komt. Ik ga denk ook die kant op. Plaats 97 megekko. Dus nog 4 maandjes minimaal. Besteld begin novembersvdham schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:48:
[...]
Afgelopen 4 maanden minimaal 5000 keer die tool gebruikt in de hoop dit schermpje te krijgen.
Ondanks dat ik al weet dat ie komt moest ik toch nog ff een keer spinnen voor die jackpot![]()
[Afbeelding]
MSI GeForce RTX 3070 GAMING X TRIO
Megekko
Positie: 14 van de 76
Iemand ook in dezelfde wachtrij?
Er komen dus ook Suprim (non x) kaarten aan.
De afgelopen weken heb ik hier dankbaar meegekeken voor tip en trucs. Ik had geen tweaker-account en heb er nu dan toch maar een gemaakt.
Maandag heb ik bij www.caseking.de een ZOTAC gaming 3080 AMP holo op de kop kunnen tikken, niet mijn eerste keus maar ik ben er blij mee. Na de hele dag op verschillende websites naast het net te hebben gevist stond ie na een paar keer F5en op 'lagernd' (groen). Ik had al een account aangemaakt (op meerdere sites) dus hoefde alleen nog af te rekenen en tijdens het betalen stond ie nog steeds op 'lagernd'. Ik heb mail-bevestiging gekregen en sindsdien staat de 'status' op "Bestellung ist in Bearbeitung". Ik heb gelezen dat dit bij Caseking vanwege de drukte een aantal dagen (4-7) het geval kan zijn, heeft iemand hier ervaring mee?
edit:
Goeie communicatie met "CasekingMike" via https://www.computerbase.de/ ze reageren snel en denken mee.
De kaart is intussen onderweg! Details i.v.m. zakelijke aankoop werden zeer correct afgehandeld.
Als je een RTX3080 wilt snipen, lijken mij de Duitse verkoopsites (die naar buitenland leveren) de beste keuze. Ze krijgen veel meer kaarten voor verkoop, waarschijnlijk omdat het een 5 keer grotere markt is.
[ Voor 21% gewijzigd door FunkieDave op 16-01-2021 17:36 ]
Order: (16Dec besteld voor 812 EUR)
Artikelnr: 292735
Artikel: VGA Gigabyte GeForce RTX 3080 EAGLE OC 10G
Jouw positie: 144 van de 144
MSI GeForce RTX 3080 Ventus 3X 10G OC grafische kaart
positie: 277, besteld 15Dec, voor 794 EUR).
Ik word er een beetje moedeloos van.
Met jou vele....oa ik zelf...degranulatie schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:13:
Wat zal ik doen... een of beide annuleren of nog even wachten een
Order: (16Dec besteld voor 812 EUR)
Artikelnr: 292735
Artikel: VGA Gigabyte GeForce RTX 3080 EAGLE OC 10G
Jouw positie: 144 van de 144
MSI GeForce RTX 3080 Ventus 3X 10G OC grafische kaart
positie: 277, besteld 15Dec, voor 794 EUR).
Ik word er een beetje moedeloos van.
Niemand kan je vertellen wat te doen, dit hangt af van je (on)geduld en wat je te besteden hebt....
Dat gezegd hebbende, WTF is megekko aan het doen met de EVGA RTX3070 XC3 ultra gaming.
Hij was gisteren nog € 899, vanmiddag al € 999 en nu € 1099!!
https://www.megekko.nl/pr...3-ULTRA-GAMING-Videokaart
Gratis tip voor megekko: biedt hem dan niet aan, dit zet je alleen maar (terecht) in een kwaad daglicht...
NB, zouden ze voor deze kaart geen pre-orders meer hebben staan?
[ Voor 26% gewijzigd door FreeMen op 13-01-2021 21:23 ]
Ik zou zeggen, probeer er 1 te snipen, of let op een nieuwe uitvoering die nog moet uitkomen (zoals de suprimx kort geleden).
Overigens willen de webshops wel al die backorders weg werken, en de aanvoer van kaarten zou vanaf januarie goed op gang moeten komen. dus kan zomaar dat er nu elke week leveringen zijn.
Maar plek 144 is best nog wel hoog. Met 10 of 20 kaarten levering per week/model gaat het dan toch lang duren.
Tja.... de prijzen blijven alsmaar stijgen, dus misschien maar laten staan. Of een complete PC bestellen met een 3080, gaat wellicht ietsje sneller.Bisquit schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:24:
Met een gemiddelde wachttijd van 3 maanden (zou voor sommige modellen nog wel meer kunnen zijn) heb je nog heel wat te gaan, als je nu al moedeloos word.
Ik zou zeggen, probeer er 1 te snipen, of let op een nieuwe uitvoering die nog moet uitkomen (zoals de suprimx kort geleden).
Overigens willen de webshops wel al die backorders weg werken, en de aanvoer van kaarten zou vanaf januarie goed op gang moeten komen. dus kan zomaar dat er nu elke week leveringen zijn.
Maar plek 144 is best nog wel hoog. Met 10 of 20 kaarten levering per week/model gaat het dan toch lang duren.
The Verge heeft laatst een artikel geschreven over hoe NVIDIA en AMD zelf verwachten dat de aanvoer van kaarten zal gaan. Helaas is dat geen goed nieuws en verwachten ze dat er gedurende het eerste kwartaal (kwartaal van het boekjaar wat schijnt te lopen tot april) weinig aan de situatie zal veranderen.Bisquit schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:24:
Met een gemiddelde wachttijd van 3 maanden (zou voor sommige modellen nog wel meer kunnen zijn) heb je nog heel wat te gaan, als je nu al moedeloos word.
Een kaart voor de hoofdprijs uit de losse verkoop halen lijkt dus de snelste methode te zijn op dit moment.
Nouja, ik zou zeggen ff wachten op die crypto-crash en evt. einde corona en dan maar op de volgende generatie inzetten. Tegen de tijd dat je een kaart voor een normale prijs hebt, komt de opvolger er al aan. Of idd gewoon veel te veel betalen.Teknoviking schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:35:
[...]
The Verge heeft laatst een artikel geschreven over hoe NVIDIA en AMD zelf verwachten dat de aanvoer van kaarten zal gaan. Helaas is dat geen goed nieuws en verwachten ze dat er gedurende het eerste kwartaal (kwartaal van het boekjaar wat schijnt te lopen tot april) weinig aan de situatie zal veranderen.
Een kaart voor de hoofdprijs uit de losse verkoop halen lijkt dus de snelste methode te zijn op dit moment.
Doorgaans ontvang je je tracking nr na 2-3 werkdagen wanneer iets op voorraad is bij caseking. Recent nog een case besteld (voor een nieuwe amd build) die vanaf 05-01 op voorraad zou zijn. Op 06-01 was deze op voorraad en op 08-01 kreeg ik de verzendbevestiging. Maandag de 11e was het geleverd.FunkieDave schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:13:
Jagers,
![]()
De afgelopen weken heb ik hier dankbaar meegekeken voor tip en trucs. Ik had geen tweaker-account en heb er nu dan toch maar een gemaakt.
Maandag heb ik bij caseking.de een ZOTAC gaming 3080 AMP holo op de kop kunnen tikken, niet mijn eerste keus maar ik ben er blij mee. Na de hele dag op verschillende websites naast het net te hebben gevist stond ie na een paar keer F5en op 'lagernd' (groen). Ik had al een account aangemaakt (op meerdere sites) dus hoefde alleen nog af te rekenen en tijdens het betalen stond ie nog steeds op 'lagernd'. Ik heb mail-bevestiging gekregen en sindsdien staat de 'status' op "Bestellung ist in Bearbeitung". Ik heb gelezen dat dit bij Caseking vanwege de drukte een aantal dagen (4-7) het geval kan zijn, heeft iemand hier ervaring mee?
-edit- En veel plezier met je nieuwe kaart natuurlijk
De beste kans op een normale prijs is volgensmij Amazon in de gaten houden. Komen niet vaak voorbij maar houden over het algemeen wel de adviesprijs aan.Snowdog schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:43:
[...]
Nouja, ik zou zeggen ff wachten op die crypto-crash en evt. einde corona en dan maar op de volgende generatie inzetten. Tegen de tijd dat je een kaart voor een normale prijs hebt, komt de opvolger er al aan. Of idd gewoon veel te veel betalen.
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Same.... zal ze morgen wel even een mailtje sturen met hoe het er voor gaat:)D0gtag schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:00:
6 januari een kaart bij Paradigit besteld, zou de 8 ste beschikbaar zijn, komt vervolgens op de 13de maar is vandaag ook niet gekomenMisschien de 26ste, sta ik dus weer in de rij...
a) Niet kunnen wachten
b) Genoeg budget hebben en
c) Het voor elkaar krijgen in DE te bestellen
Hier alle shops met 30xx-kaarten op vooraad. Zijn voornamelijk DE-shops: https://www.gputracker.eu....chip=NVIDIA%20RTX%203080
65 verschillende shops/kaarten in totaal.
Nu kreeg ik twee e-mails met de geforce now key en watchdog legion key Staat er ook leuk onder geldig tot 30-11-2020svdham schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:48:
[...]
Ondanks dat ik al weet dat ie komt moest ik toch nog ff een keer spinnen voor die jackpot![]()
[Afbeelding]
Inmiddels hebben ze de tijd veranderd naar: levering onbekend. Echt schandalig. Ze waren op voorraad, zeiden ze...BartOM schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 23:03:
[...]
Same.... zal ze morgen wel even een mailtje sturen met hoe het er voor gaat:)
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Same here. De verwachte verzenddatum stond eerst op 8 januari, toen op 13 januari en nu op 'Nog niet bekend'. Ik heb er dus een hard hoofd in dat er op korte termijn alsnog een levering komt.D0gtag schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:00:
6 januari een kaart bij Paradigit besteld, zou de 8 ste beschikbaar zijn, komt vervolgens op de 13de maar is vandaag ook niet gekomenMisschien de 26ste, sta ik dus weer in de rij...
Afgezien van de teleurstelling ben ik ook pissed. En sta je machteloos tegenover dit soort praktijken.Pino_666 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 00:13:
[...]
Same here. De verwachte verzenddatum stond eerst op 8 januari, toen op 13 januari en nu op 'Nog niet bekend'. Ik heb er dus een hard hoofd in dat er op korte termijn alsnog een levering komt.
De 26ste zeggen ze, lekker nog twee weken wachten op waarschijnlijk niks.
[ Voor 8% gewijzigd door D0gtag op 14-01-2021 00:18 ]
Ja, je krijgt het gevoel alsof ze je aan het lijntje houden door te beweren dat er waarschijnlijk nog een levering komt. Maar de nuance zit hem in het woord 'waarschijnlijk'.D0gtag schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 00:17:
[...]
Afgezien van de teleurstelling ben ik ook pissed. En sta je machteloos tegenover dit soort praktijken.
De 26ste zeggen ze, lekker nog twee weken wachten op waarschijnlijk niks.
Ik had gebeld, ik sta kennelijk 11 de van 11, ze zouden er 13 binnen krijgen vandaag....the rest is history.morgen weer even bellen, ben not amused.Pino_666 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 00:20:
[...]
Ja, je krijgt het gevoel alsof ze je aan het lijntje houden door te beweren dat er waarschijnlijk nog een levering komt. Maar de nuance zit hem in het woord 'waarschijnlijk'.
Bad shop review incoming.
Toevallig de Suprim X?D0gtag schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 00:11:
[...]
Inmiddels hebben ze de tijd veranderd naar: levering onbekend. Echt schandalig. Ze waren op voorraad, zeiden ze...
Heb deze ook op 6 januari besteld en inmiddels ontvangen, er was dus wel degelijk voorraad op het moment als je op dezelfde kaart aan het gokken was..
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
Jep die ja. Hoelaat heb je hem die dag besteld?BTFD schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 00:54:
[...]
Toevallig de Suprim X?
Heb deze ook op 6 januari besteld en inmiddels ontvangen, er was dus wel degelijk voorraad op het moment als je op dezelfde kaart aan het gokken was..
Iemand die al binnen gehad?
Uiteindelijk wilde ik de 3080 bestellen, en wellicht de 3080ti wanneer die komt, maar gezien de extreme vraag toch maar besloten een minder populaire kaart te kopen, om die later weer te upgraden.
Is er iemand die wat inzicht heeft wel merk en type waarschijnlijk het snelste binnen komt of is dat koffiedik kijken?
Wat die vracht is? Onbekend zodra het ingescanned is want dan is het al verwerkt als huidige voorraad.
Is ook een van de redenen waarom mensen toch klagen over alternate.
Ik denk dat ze gewoon beleid voeren om geen enkel detail vrij te geven over leveringen.
[ Voor 10% gewijzigd door Raven_X3 op 14-01-2021 03:41 ]
Alternate heeft toch alweer weken lang geen enkele MSI 3080 Ventus OC meer geleverdRaven_X3 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 03:40:
Alternate geeft zoiezo niet aan wanneer ze wat binnen krijgen of hebben gekregen. Geven ze zelf ook aan als je hier om vraagt. Het enigste wat ze wel aan geven is: We hebben vracht binnen.
Wat die vracht is? Onbekend zodra het ingescanned is want dan is het al verwerkt als huidige voorraad.
Is ook een van de redenen waarom mensen toch klagen over alternate.
Ik denk dat ze gewoon beleid voeren om geen enkel detail vrij te geven over leveringen.
Ik heb er alsnog naast gegrepen!Skyline GT-R schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:47:
[...]
Netjes, nu ben ik er nog meer van overtuigd dat ik er heb naast gegrepen tijdens het betalen..

Ik had er 1 in bestelling staan bij Alternate, maar ondertussen een kunnen kopen bij caseking.deMindfree schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 03:25:
Ik heb een week geleden op Alternate een Aorus 3060ti besteld. Ben van nr 16 naar 13 gezakt. Iemand bekend met de snelheid waarmee deze kaarten binnenkomen? Het is de Aorus master versie.
Iemand die al binnen gehad?
Stond op plek 6; dat heeft er dus in ieder geval voor gezorgd dat je een plek bent opgeschoven.
Ik check ook dagelijks coolblue, gezien daar niet te preorderen is maar die krijgen precies echt wel niets binnen.
Op 13-1-2021Anguish schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:37:
[...]
best bizar want op de site is geen enkele indicatie dat er MSI geleverd is deze week.
MSI GeForce RTX 3060 Ti VENTUS 2X OC - Klein aantal
Ze updaten de lijst een dagje later zo te zien
Loool, mijn financiële situatie kan een boost gebruiken, ok, mss had je die kaart dan niet moeten kopen.zafer94 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 08:32:
V&A aangeboden: ASUS ROG Strix GeForce RTX 3090 OC
WTF??
Dit is toch ook geen scalpen meer?

Ik heb de watch dogs legion key ook Na de 30e gekregen.JF050 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 00:08:
[...]
Nu kreeg ik twee e-mails met de geforce now key en watchdog legion key Staat er ook leuk onder geldig tot 30-11-2020
Gewoon claimen, lukte me prima. Ik denk dat ze dat express nog doen vanwege de grote onophoud van de kaarten.
Als het niet meer lukt, kun je nog altijd contact opnemen met nvidia/winkel en daar klagen.
Precies mijn gedachten..LollieLaurie schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 08:34:
[...]
Loool, mijn financiële situatie kan een boost gebruiken, ok, mss had je die kaart dan niet moeten kopen.
Ik had hem vorige week dinsdag besteld voor 499 euro. Was een kwartiertje te bestellen en kwam uiteindelijk op 17/44 en 28/44 terecht. (1 voor mij, 1 voor vriend)Jansen90 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:09:
Interessant genoeg is de MSI 3060ti gaming trio nu plots weer bestelbaar bij Megekko (€650) Niks over leveringen op de info pagina. Zie de wachtrij daardoor weer mooi aangroeien, benieuwd of dat betekend dat ze die van mij op gaan sturen vandaag of morgen.
Deze dinsdag heeft Megekko een lading van ongeveer 10 stuks ontvangen. Ik stond op plaats 10/27 (best wat annuleringen geweest) en 17/27. Einde dag was de eerste verzonden en die tweede stond op 8/18. Vond ik gek, want dan had die eerste op 1/18 moeten staan, maar door die RMA van mede tweaker snap ik hem. Die mag vooraan staan lijkt mij.
Dat is nu 7/36 geworden. Oftewel is inderdaad een reeks mensen bij gekomen terwijl er nog een wachtrij stond. Ze lijken deze kaart iedere dinsdag een stuk of 10 binnen te krijgen. Althans dat is nu 3 weken op een rij zo geweest.
Dinsdag is er dus 1 verzonden naar mij, maar PostNL heeft zojuist voor een tweede keer de bezorging uitgesteld. Ze staan hier wel iedere dag aan de deur met pakketten voor de buren, maar mijn GPU ho maar
Lange tijd op plaats 40 gestaan, maar in de afgelopen 24 uur opgeschoven naar plaats 29.
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |