Sowieso word het spannend als je plaats onder de 5 is, dan komt het dichtbij.Buffalo_magic schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:21:
Het feit dat veel mensen die hoge prijzen betalen heeft misschien ook wel te maken met het feit dat er velen een heel 'goedkoop' jaar achter de rug hebben. Minder reizen, weinig horecabezoeken, minder mogelijkheden tot uitvoeren van hobby's,....
Daardoor vinden ze die extra kost wel te verantwoorden.
Ik ben vandaag van positie 5 naar 3 gegaan bij Alternate België voor een MSI 3080 Suprim x. Waarschijnlijk 2 annuleringen dus... :]
Collega van mij belde vandaag met Alternate België en ze zeiden hem dat ze de komende 2 weken heel wat kaarten van verschillende versies verwachten te ontvangen.
Ik weet niet wat ik er van moet geloven, maar hoop doet leven zou ik zeggen.
En er zal idd toch eens een flinke levering af moeten komen, want zo schiet het echt niet op. gister 5 of 6 tuf 3080 oc kaartjes bij alternate.nl, na een maand, leuk voor mij om dan plek 2 te bezetten, maar is toch echt veels te weinig. Met wachtrijen in de honderden gaat het zo wel erg lang duren.
Bijna niet voor te stellen, maar ik en veel anderen staan al dik 3 maanden in een wachtrij. Daar mag dan zeker wel een keer schot in komen.
:strip_exif()/f/image/2mrhV1bkO4ammYm3r9sNwXEG.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ga jullie verlaten heb mijn witte strix 3080 vandaag binnen gekregen van Megekko.
Hierbij laat ik mijn bestelling voor de non oc 3080 strix bij alternate vervallen plekje 5 komt dus vrij.
Iedereen nog veel succes met het wachten/snipen van een kaart
GL All
Gruwelijke build, gruwelijke mooie kaart ook in het wit!Rikkert.nr1 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 22:24:
[Afbeelding]
Ik ga jullie verlaten heb mijn witte strix 3080 vandaag binnen gekregen van Megekko.
Hierbij laat ik mijn bestelling voor de non oc 3080 strix bij alternate vervallen plekje 5 komt dus vrij.
Iedereen nog veel succes met het wachten/snipen van een kaarten bedankt voor de berichten van vrije vooraad en updates.
GL All
Veel plezier ermee en willicht tot ooit!

een 3070 voor bijna 1 k? wat is hier aan de hand
UltraInstinct schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 23:41:
https://www.megekko.nl/pr...-SG-1-Click-OC-Videokaart
een 3070 voor bijna 1 k? wat is hier aan de hand
But serious, kennelijk is het een hele ongelukkige combinatie van allerlei factoren zoals de lage yields door supplier changes, enorme stijging van waarde bitcoins en bijbehorende vraag, mensen die geld over houden doordat ze minder uit kunnen geven tijdens de lockdown en hun vertier in games zoeken. En tja, dan geldt de wet van vraag en aanbod...
Wachtrij positie 9 voor een 3080 Suprim bij Megekko ondertussen; hoop dat er volgende week (weer) een mooie lading binnen komt!
Ok mis een beter idee om ook alvast in de wachtrij te staan voor een 3060 ti.TAA schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 00:04:
[...]
[YouTube: Cypress Hill - Insane In The Brain (Official Video)]
But serious, kennelijk is het een hele ongelukkige combinatie van allerlei factoren zoals de lage yields door supplier changes, enorme stijging van waarde bitcoins en bijbehorende vraag, mensen die geld over houden doordat ze minder uit kunnen geven tijdens de lockdown en hun vertier in games zoeken. En tja, dan geldt de wet van vraag en aanbod...
Wachtrij positie 9 voor een 3080 Suprim bij Megekko ondertussen; hoop dat er volgende week (weer) een mooie lading binnen komt!
Echt exact dit heb ik ook. Ben in staat gewoon een tweedehands ergens te halen of gewoon simpelweg een totaal andere kaart. Alleen vind ik het dan zo zonde van het wachten. Ik heb letterlijk op de dag van release besteldOlaf95 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:01:
[...]
Dat de wachttijd lang zou zijn had ik in november al geaccepteerd, alleen door de speculaties(al dan niet bevestigd door Asus) dat de tuf non oc 3080 niet meer wordt geproduceerd twijfel ik steeds meer.
Vind het prima om nog te wachten, alleen zou ik me genaaid voelen als ze over 2 maanden dood leuk zeggen: sorry we maken deze kaart niet meer, dus hier is je geld. Of wil je een andere bestellen (die wij ondertussen met minimaal 100 euro hebben verhoogd)
Door dat laatste ben ik steeds meer in staat om de hele meuk te cancelen en een kaart te bestellen die ik in ieder geval voorbij heb zien komen op dit forum
Edit: voor de geïnteresseerden. Op 10 nov besteld op 558. 2 keer (eind november en 1 keer in december) een sprong gemaakt van ca 20 kaarten van de een op de andere dag. Van de week een sprong van circa 6 kaarten.
Rest van de dagen circa 2 plaatsen voorruit per dag( wat waarschijnlijk annuleeringen zijn)
Nu op plaatst 401.
Ik zie dat je 3 extended pcie kabels hebt aangesloten op de kaart, kan ik 2 kabels gebruiken voor mijn msi 3080 want ik had gehoord dat het recommended was om 3 aparte kabels te gebruiken.Rikkert.nr1 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 22:24:
[Afbeelding]
Iedereen nog veel succes met het wachten/snipen van een kaarten bedankt voor de berichten van vrije vooraad en updates.
GL All
Ik heb gehoord dat je met 2 ook prima zou moeten zitten, maar het beste is idd 3x apart vanaf he voeding. Ik wil nog wat overclocken dan adviseer ik zeker 3 apart.Derpian schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 01:00:
[...]
Ik zie dat je 3 extended pcie kabels hebt aangesloten op de kaart, kan ik 2 kabels gebruiken voor mijn msi 3080 want ik had gehoord dat het recommended was om 3 aparte kabels te gebruiken.
Moet zeggen dat ik het niet heb geporbeerd 2x en dan 1x split
Wachtlijst is nu 14 personen.
Ik heb dit ondertussen ook even aangepast in het Exel bestand.
Zal waarschijnlijk een annulering zijn? Verder geen mededeling van een levering van de kaart gezien.
Jouw bericht duwt mij nog meer in de richting van het bestellen van een duurdere, maar sneller te leveren kaart.Toaru schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 00:51:
[...]
Echt exact dit heb ik ook. Ben in staat gewoon een tweedehands ergens te halen of gewoon simpelweg een totaal andere kaart. Alleen vind ik het dan zo zonde van het wachten. Ik heb letterlijk op de dag van release besteld
Vraag mij dan wel af welke positie jij heb.
In jou geval, zou ik zeker wachten. Als ik op de release zou hebben besteld, dan zou je toch zeggen dat je heb binnenkort zou verwachten.
Maar ieder eigen keus natuurlijk
Ik volg zelf NL stock alerts.bazzer schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 09:26:
Ik ben opzoek naar een discord of iets voor alle Duitse webshops inclusief Amazon.. kan iemand mij hier bij helpen?
Komen veel Duitse webshops in voor.
https://discord.gg/PHbxdeKv
Absoluut zonde van het wachten.Olaf95 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 10:11:
[...]
Jouw bericht duwt mij nog meer in de richting van het bestellen van een duurdere, maar sneller te leveren kaart.
Vraag mij dan wel af welke positie jij heb.
In jou geval, zou ik zeker wachten. Als ik op de release zou hebben besteld, dan zou je toch zeggen dat je heb binnenkort zou verwachten.
Maar ieder eigen keus natuurlijk
Ik wilde eigenlijk een FE en rond die prijs een 3080 hebben. Nu ik redelijk verslaafd dit forum volg, stock alerts op discord, Twitch en mijn eigen Distill had lopen was ik het zat en heb ik de suprim x gekocht. Dat betreft heeft de markt gewonnen en ben ik meer geld kwijt. Wel blij dat ik eindelijk van mijn 1070 af ben.
Let op! Op de Evga site staat tussen de stepup info een lijstje met types die voor stepup in aanmerking komen en dat zijn er niet zoveel...DareFace schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:04:
[...]
Had zelf ook nog wat onduidelijkheden over de setp-up dus EVGA maar even gemaild
Hi EVGA,
I have a few questions about the step-up program. I have tried to find the answers online but i could not find them.
I live in the Netherlands and here there are only 2 official resellers, Megekko and Alternate.
My questions are:
1. If i buy a card 2nd hand with invoice but the invoice is not on my name, can i still apply for the step-up program?
2. If i buy a card from an other retailer there in the Netherlands or from an other country (Amazon.de or ldlc.com), can i still apply for the step-up program?
3. Can i buy any card and step up to a higher tier card? Example a RTX 2060 to a RTX 3090?
Het antwoord:
Hello,
Details of the Step Up program can be found here http://www.evga.com/support/stepup/ and is only available within the first 90 days from the date of purchase. As long as you purchase a product sold from an authorized reseller and are within 90 days from the date of purchase you can step up to only the cards that are listed on the step up list here http://www.evga.com/support/stepup/ by clicking on view details from your registered product page. Second hand purchases do not qualify for step up.
Regards,
EVGA
Amazon.de en andere buienlandse aanbieders vallen hier dus ook onder. 2de hands kaarten helaas niet.
Direct 300-400 euro meer betalen voor een kaart die mss 1-3% meer fps geeft dan de ASUS TUF non oc... damn, ik hoop dat je er achteraf geen spijt van gaat hebben aangezien je de release prijs nog hebt betaald voor die asus tuf. Wachten loont zeker in deze tijd, ook al is het moeilijk. Met die 300 euro kon je is lekker gaan eten met het vrouwtje ofzo haha. Maar ach, ieder zijn keus natuurlijk, hoop in ieder geval dat je de kaart dan snel hebt!Anguish schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 03:43:
Ik heb gefaald... Alternate heeft gewonnen en ik ben geplooid... Zonet een 3080 OC strix white besteld bij azerty...
Wachtlijst is nu 14 personen.
Ik heb dit ondertussen ook even aangepast in het Exel bestand.
Ik heb o.a. NowInStock openstaan om Amazon in Europa bij te houden. Je hoeft geen account aan te maken maar het maakt het wel wat overzichtelijker en er is ook een Discord kanaal.bazzer schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 09:26:
Ik ben opzoek naar een discord of iets voor alle Duitse webshops inclusief Amazon.. kan iemand mij hier bij helpen?
-
Waar wil je uit eten gaan dan?Cahio schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:23:
[...] Met die 300 euro kon je is lekker gaan eten met het vrouwtje ofzo haha.
[ Voor 20% gewijzigd door -SambaL- op 09-01-2021 11:31 ]
Om die reden heb ik meer geld uit gegeven. 24 uur verder nog geen spijt-SambaL- schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:29:
[...]
Ik heb o.a. NowInStock openstaan om Amazon in Europa bij te houden. Je hoeft geen account aan te maken maar het maakt het wel wat overzichtelijker en er is ook een Discord kanaal.
-
[...]
Waar wil je uit eten gaan dan?
:strip_exif()/f/image/mWxL85xRDmifH0kunJmltaLI.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor mensen die zich afvroegen of een rtx3080 msi suprim x past in een meshify C
Ken net
[ Voor 33% gewijzigd door Dhorst op 09-01-2021 11:35 ]
Ja, ik snap je reactie wel hoor.Cahio schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:23:
[...]
Direct 300-400 euro meer betalen voor een kaart die mss 1-3% meer fps geeft dan de ASUS TUF non oc... damn, ik hoop dat je er achteraf geen spijt van gaat hebben aangezien je de release prijs nog hebt betaald voor die asus tuf. Wachten loont zeker in deze tijd, ook al is het moeilijk. Met die 300 euro kon je is lekker gaan eten met het vrouwtje ofzo haha. Maar ach, ieder zijn keus natuurlijk, hoop in ieder geval dat je de kaart dan snel hebt!
Alternate heeft zowat mijn vertrouwen geschonden en hoeft mijn centen niet meer.
Heb uiteindelijk die beslissing genomen omdat ik het wachten op onzekerheid meer dan beu ben, en eigenlijk stiekem liever die witte wou hebben.
Heb nu 1000 betaald,wat uiteraard pijnlijk is, maar volgens mij gaat die specifieke kaart amper nog dalen.
Ook al spreken we over Amerikaanse prijzen, staat die nu zo goed als 1000 dollar msrp en ik denk dat Europa binnekort wel zal volgen,ongeacht of die extra kosten enkel Amerikaans getint zijn.. ze gaan heus niet zo'n gat laten in verkoopprijzen.
Nuja, allemaal koffiedik kijken natuurlijk.
Hoe dan ook,
Ik plan al 3 jaar een upgrade van mijn gtx760. Tijdens mijn zoektocht en nét voor de bestelling van een 2080 super zijn dan de 3000 serie prijzen uit gekomen,dus wéér gewacht. Nu al 3 en een halve maand weer wachten op m'n bestelling zonder te weten of ie überhaupt wel komt.
Ik ben zwak, heb verloren van de markt, maar ben wel blij met mijn keuze. In veronderstelling dat ze er snel zal zijn natuurlijk. (Zal zowiezo sneller zijn den de Alternate tuf non OC denk ik)
Have Fun met de 3080!Dhorst schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:33:
[...]
Om die reden heb ik meer geld uit gegeven. 24 uur verder nog geen spijt[Afbeelding]
Voor mensen die zich afvroegen of een rtx3080 msi suprim x past in een meshify C
Ken net
Offtopic vraagje: Ik gebruik dezelfde cpu cooler in ongeveer dezelfde case setup, maar is die dubbele cpu fan i.c.m. de outflow casefan niet verstorend voor de airflow zo kort op elkaar?
Ik heb uit voorzorg bij mij maar een enkele gemonteerd.
Goeie vraag. Ik heb deze set al 2 jaar ongeveer een totaal geen airflow problemen. Altijd al stilte gehad in de kast.SambamanNL schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 12:00:
[...]
Have Fun met de 3080!
Offtopic vraagje: Ik gebruik dezelfde cpu cooler in ongeveer dezelfde case setup, maar is die dubbele cpu fan i.c.m. de outflow casefan niet verstorend voor de airflow zo kort op elkaar?
Zal wel even kunnen proberen wat aan te passen.
:strip_exif()/f/image/E5ijsEXJijZvo5JzNz5tmx6F.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu met de 3080 merk ik wel dat er veel meer warmte is ontstaan. Cpu clock ik op 4.5 zonder problemen. Maar heb ook mijn kast waar de meshify c instaat wat aangepast.
Ieder zijn keuze uiteraard, en jouw keuze is daarvoor niet slechter dan de mijne. Maar dit is precies wat ASUS, GIGABYTE,MSI,... willen. Na 3 maanden wachten kan ik best begrijpen dat je het wachten beu bent (sta zelf nog "maar" 1.5 maanden in de wachtrij), maar ik kan opzich nog verder met mijn GPU. Het wachten begint mij ook elke dag meer en meer te storen, maar op het einde van de rit ga ik wrs wel blij zijn dat ik die extra euro's aan iets anders kan spenderen (nieuwe game ofzo) ipv te betalen voor sneller mijn GPU te krijgen. Ik denk dat Alternate hier niet veel aan kan doen, elke retailer wil wel onmiddellijk zijn klanten wil geven wat ze besteld hebben.Anguish schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:47:
[...]
Ja, ik snap je reactie wel hoor.
Alternate heeft zowat mijn vertrouwen geschonden en hoeft mijn centen niet meer.
Heb uiteindelijk die beslissing genomen omdat ik het wachten op onzekerheid meer dan beu ben, en eigenlijk stiekem liever die witte wou hebben.
Heb nu 1000 betaald,wat uiteraard pijnlijk is, maar volgens mij gaat die specifieke kaart amper nog dalen.
Ook al spreken we over Amerikaanse prijzen, staat die nu zo goed als 1000 dollar msrp en ik denk dat Europa binnekort wel zal volgen,ongeacht of die extra kosten enkel Amerikaans getint zijn.. ze gaan heus niet zo'n gat laten in verkoopprijzen.
Nuja, allemaal koffiedik kijken natuurlijk.
Hoe dan ook,
Ik plan al 3 jaar een upgrade van mijn gtx760. Tijdens mijn zoektocht en nét voor de bestelling van een 2080 super zijn dan de 3000 serie prijzen uit gekomen,dus wéér gewacht. Nu al 3 en een halve maand weer wachten op m'n bestelling zonder te weten of ie überhaupt wel komt.
Ik ben zwak, heb verloren van de markt, maar ben wel blij met mijn keuze. In veronderstelling dat ze er snel zal zijn natuurlijk. (Zal zowiezo sneller zijn den de Alternate tuf non OC denk ik)
BTW: Heb geen idee hoe het is met die white strix gpu's, maar de gewone strix OC is ook redelijk "zeldzaam" heb ik horen zeggen. Ik heb geen flauw idee wat ze bij ASUS allemaal aan het doen zijn, maar ze staan wel achter in leveringen ten opzichte van andere brands...
Gisteren heeft hier iemand gepost dat Azerty hem telefonisch heeft meegedeeld dat de witte strix deze week binnenkomt en dat zijn net bestelde kaart normaal gezien zou binnenkomen (die stond op pos 12 dacht ik?) en anders verwachten ze komende weken nog een wat ladingen. Dus ik ga er wel van uit dat ik niet zo heel lang zal moeten wachten.Cahio schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 12:11:
[...]
BTW: Heb geen idee hoe het is met die white strix gpu's, maar de gewone strix OC is ook redelijk "zeldzaam" heb ik horen zeggen. Ik heb geen flauw idee wat ze bij ASUS allemaal aan het doen zijn, maar ze staan wel achter in leveringen ten opzichte van andere brands...
Ik stond de laatste 4 dagen stil op nummer 262 in de Alternate lijst dus toen ik plots op plek 14 kwam bij azerty was het al helemaal feest, haha.
Persoonlijk weiger ik echter veel meer geld uit te geven aan iets dan de waarde die het heeft. Call me stingy maar ik vind dat het zelf gewoon niet waard. Dan beleg ik die centjes liever en tuf ik nog even door op de 5 jaar oude hardware die ik nu heb draaien. Het is nu ook niet zo dat ik er helemaal niets mee kan. (6600K + 1060 6GGB) Ik heb nog genoeg ongespeelde spellen van de laatste decennia. Het is dus eerder een luxe probleem en ik durf te zeggen dat dat voor de meeste hier idem dito is. Dat gezegd hebbende; iedereen moet natuurlijk zelf weten waar ze hun geld aan uitgeven, of een ander het nu zonde vind of niet. Zolang je er zelf maar achter staat en je er happy mee bent.
Ik heb in afwachting van de mijne de HDD bays alvast maar uit mijn Fractal Design R5 kast gehaaldDhorst schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:33:
[...]
Om die reden heb ik meer geld uit gegeven. 24 uur verder nog geen spijt[Afbeelding]
Ken net
(leuker voor de airflow ook)
Nee, die merken willen voldoende middelen binnenkrijgen zodat ze hun producten kunnen produceren en daarna willen ze voldoende transportmogelijkheden hebben zodat ze ook daadwerkelijk naar de winkels kunnen voor een normale prijs.Cahio schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 12:11:
Maar dit is precies wat ASUS, GIGABYTE,MSI,... willen.
32 januari 2021 zal het binnen zijnBinkieboy23 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 13:18:
Ik heb gisteren een rtx 3070 msi x3 besteld op azerty, hoelang zou het duren voordat die beschikbaar is?
1. Dat weet niemand.Binkieboy23 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 13:18:
Ik heb gisteren een rtx 3070 msi x3 besteld op azerty, hoelang zou het duren voordat die beschikbaar is?
2. Een MSI x3 bestaat niet. MSI heeft de Twin Fan, Ventus (2X, 3X), Gaming en Suprim koeling.
Die van mij komt dinsdag, maandag besteld dankzij Distill 849 ekkiesaaq schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 13:11:
Mijn RTX 3080 TUF OC is binnen na 5 dagen wachten. Besteld via Amazon.de dankzij PartAlert. 900 Euro voor betaald, echt de prijs waard!
Het kostte me ongeveer een week om er een te krijgen.
Voor iedereen die geïnteresseerd is: PartAlert
Ik denk op het moment dat ze het niet al te erg vinden om hun "superieure" kaarten aan de lopende band te maken terwijl de "minder superieure" kaarten nog niet (of weinig) geproduceert worden, ze geraken toch van de hand. Iedereen die aan het wachten is voor de non oc kaarten (die uberhaupt heel rare zijn op dit moment) worden wij als consument bijna "gepusht" om onze non oc order te annuleren voor een sneller beschikbare kaart (oc versies) te betalen. Dit is helemaal in het voordeel van Gigabyte of andere merken.TheBrut3 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 13:10:
[...]
Nee, die merken willen voldoende middelen binnenkrijgen zodat ze hun producten kunnen produceren en daarna willen ze voldoende transportmogelijkheden hebben zodat ze ook daadwerkelijk naar de winkels kunnen voor een normale prijs.
Weet het nu nog niet, past het of moest je proppenDhorst schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:33:
[...]
Ken net
Zo te zien past het met wat proppen en zonder front case fan ter hoogte van de GPUthemash360 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 14:05:
[...]
Weet het nu nog niet, past het of moest je proppen
Ik heb sinds gisteren een Ventus 3x in mijn Meshify, die is net iets korter en past net mooi met front fan gemonteerd.
Beter! Ik kreeg hem in eerste instantie niet recht erin dus moesten de fans er eerst uit hahaWekko306 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 14:12:
[...]
Zo te zien past het met wat proppen en zonder front case fan ter hoogte van de GPU![]()
Ik heb sinds gisteren een Ventus 3x in mijn Meshify, die is net iets korter en past net mooi met front fan gemonteerd.
Mooie kast Robin.Robin Wiggie schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 14:38:
[Afbeelding]
Net mijn nieuwe rtx 3070 gaming oc geïnstalleerd. Hij werkt perfect. Superblij dat ik het voor de vraagprijs van een tweaker mocht overnemen.
Ik houd het simpel en schroef de kast dicht😉
MSI 3080 Gaming X Trio, besteld op 22-12 bij Azerty, vandaag ontvangen. Succes iedereen!
:strip_exif()/f/image/SLxEsos8p8YDol53v3mZqW9X.jpg?f=fotoalbum_large)
Past meer dan prima in de Define R4, ruimte over zelfs..
- noda
Zou zomaar kunnen. Wat dan betekend dat ze met de ASIC op het randje gaan zitten wat kwaliteit/kunnen betreft. Als het al nodig is om te binnen. Anders zou je de TUF non OC net zo snel kunnen laten draaien als de STRIX OC.Cahio schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 13:54:
[...]
Ik denk op het moment dat ze het niet al te erg vinden om hun "superieure" kaarten aan de lopende band te maken terwijl de "minder superieure" kaarten nog niet (of weinig) geproduceert worden, ze geraken toch van de hand. Iedereen die aan het wachten is voor de non oc kaarten (die uberhaupt heel rare zijn op dit moment) worden wij als consument bijna "gepusht" om onze non oc order te annuleren voor een sneller beschikbare kaart (oc versies) te betalen. Dit is helemaal in het voordeel van Gigabyte of andere merken.
Mooie build. Custom loop. Nice.Robin Wiggie schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 14:38:
[Afbeelding]
Net mijn nieuwe rtx 3070 gaming oc geïnstalleerd. Hij werkt perfect. Superblij dat ik het voor de vraagprijs van een tweaker mocht overnemen.
Old school Careless Cable Crowd.noda32 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 14:48:
[...]
Mooie kast Robin.
Ik houd het simpel en schroef de kast dicht😉
MSI 3080 Gaming X Trio, besteld op 22-12 bij Azerty, vandaag ontvangen. Succes iedereen!
[Afbeelding]
Past meer dan prima in de Define R4, ruimte over zelfs..
Antwoord ook op een vraag over de 3 connectors op de MSI Trio gaming. (R/pcmasterrace)Derpian schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 01:00:
[...]
Ik zie dat je 3 extended pcie kabels hebt aangesloten op de kaart, kan ik 2 kabels gebruiken voor mijn msi 3080 want ik had gehoord dat het recommended was om 3 aparte kabels te gebruiken.
For your card 2 cables with 3 connectors (so one daisy-chained) are more than enough, it tops out at 360W or so, you could power it with 2 cables/connectors and it would be a-OK.
Heb ook de Meshify, goed om te horen dat de Venus en zelfs de Suprim (al dan niet zonder case fan) er in passen.Wekko306 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 14:12:
[...]
Zo te zien past het met wat proppen en zonder front case fan ter hoogte van de GPU![]()
Zo'n heerlijke kast verder, zeer compact maar alles wat je nodig hebt past er in en goede airflow.
Top om te zien, dan hoef ik mijn kast (de zelfde) niet weg te doenDhorst schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:33:
[...]
Ken net
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Zojuist aangekomen en alles zag er goed uit tot dat ik de gpu uit de antistatische zak haalde...
:strip_exif()/f/image/cwbJxudZClP4G5XeFYp6NU6B.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/P5Cd8xjJtQzTL1mbw14XBsC6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aUSfQkklS02R0OwDYlysFTvz.jpg?f=fotoalbum_large)
Stuk van de backplate zit gewoon los in de zak... Super balen!
Ga zo even testen of de kaart het uberhaupt doet. Maar ben hier niet blij mee.
Azerty is ook niet meer te bereiken dus ga ze maar een email sturen.
Ben benieuwd met welke oplossing ze komen.
Dit kan je stemming over de aanwinst goed de nek omdraaien.DareFace schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 16:50:
Gisteren een retourdeal weten te snipen via azerty. MSI 3080 gaming x trio.voor 835 dus dacht wel een mooie deal te pakken hebben. Er stond grade A bij. Alleen uit de verpakking geweest.
Zojuist aangekomen en alles zag er goed uit tot dat ik de gpu uit de antistatische zak haalde...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Stuk van de backplate zit gewoon los in de zak... Super balen!![]()
![]()
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
Ik denk dat dit meer met de quality control van MSI te maken heeft, maar je weet natuurlijk niet hoe de eerste eigenaar er mee om is gegaan en of Azerty die kaart helemaal heeft nagelopen.DareFace schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 16:50:
Gisteren een retourdeal weten te snipen via azerty. MSI 3080 gaming x trio.voor 835 dus dacht wel een mooie deal te pakken hebben. Er stond grade A bij. Alleen uit de verpakking geweest.
Desalniettemin een zeer vervelende sitautie, die hopelijk opgelost kan worden!
Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K
Zou het daarom de retour deal zijn? Of is dat onderweg naar jou gebeurd?DareFace schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 16:50:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
![]()
hoezo zou dat de cashflow verstoren? Ik heb de zelfde case en zelfde setup met 2 casefans boven en onder de dubbele (trek en duw) fans op de cpu cooler. Als het goed is is de outflow uit de cpu aanzienlijk langzamer vanwege de restricties die de cpu cooler vormt en zijn de 2 casefans erachter en boven genoeg om dit weg te werken, daarnaast is de case bijna geheel open van boven.SambamanNL schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 12:00:
[...]
Have Fun met de 3080!
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Dat lijkt mij echt verschrikkelijke, veel geluk met terugsturen.DareFace schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 16:50:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
![]()
Da's kut, maar als de kaart verder goed is hoeft er alleen een nieuwe backplate op.. Geen idee of ze die los kunnen bestellen bij MSI..DareFace schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 16:50:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
![]()
WTH, slechte QC van Azerty en het is ook niet dat ze het zo druk hebben met kaarten versturen dat ze geen tijd hebben om een retour te checken.DareFace schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 16:50:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
![]()

En uit je verhaal haal ik ook dat de doos ed onbeschadigd is dus transportschade lijkt me ook niet.
Waarschijnlijk kan je er wel mee gamen maar potverdriedubbeltjes, wat een domper.

Holy Shit..Gisteren een retourdeal weten te snipen via azerty. MSI 3080 gaming x trio.voor 835 dus dacht wel een mooie deal te pakken hebben. Er stond grade A bij. Alleen uit de verpakking geweest.
Zou uit gaan van maanden, kan het altijd meevallen als het maar weken kostwhisnous schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 19:37:
Net de MSI GeForce RTX 3070 Suprim X 8G gepreorderd bij Alternate, sta op plek 6. Iemand enig idee of deze kaarten nog geleverd worden? Plek 6 lijkt me namelijk zeer hoog voor een kaart die ik vandaag gepreorderd heb. Probeer een inschatting te maken of dit een kwestie van weken, maanden of nooit is.
MSI 8GB D6 RTX 3060 Ti Ventus 3X OC
19.12.2020 Besteld
09.01.2021 Verwerkt in ons magazijn
Laatste update leverdatum is 21-01, geen idee welke plek ik sta of waar het op gebaseerd is.
Wordt via de mail wel regelmatig geüpdate over verwachte leverdatum, wordt in de account ook vermeld trouwens.
04-01 bij Si Computers een TUF non OC besteld, sta daar op plek 34.
Kan hem niet vinden😔
Hieronder, in het roze kader met de zero tolerance uitleg 😉bazzer schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 22:58:
Iemand die Excel sheet nog? Van de wachtrijen?
Kan hem niet vinden😔

edit: ik kon hem ook weer op comment only zetten.

[ Voor 24% gewijzigd door jLing op 09-01-2021 23:21 ]
Held! En ik maar tig pagina's doorzoeken😂😂Anguish schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:07:
[...]
Hieronder, in het roze kader met de zero tolerance uitleg 😉
Zou er niet teveel op hopen (ik sta voor deze gpu in de wachtrij bij AlternateBE)Theodoor v B schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 22:05:
05 december een TUF non OC besteld bij Dustin home.
Laatste update leverdatum is 21-01, geen idee welke plek ik sta of waar het op gebaseerd is.
Wordt via de mail wel regelmatig geüpdate over verwachte leverdatum, wordt in de account ook vermeld trouwens.

Zover ik weet is ie voor eenieder open.jLing schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:11:
De sheet staat tegenwoordig open voor anonieme edits?Was dit de bedoeling of per ongeluk?
edit: ik kon hem ook weer op comment only zetten.![]()
Wat ik begreep van de maker een aantal bladzijden terug, is dat hij al een tijdje een kaart had en het aan de community overliet hem, netjes, bij te houden.
Ah zo bedankt, so be it. Ik heb helaas al aardig wat domme dingen mogen verwijderenTheodoor v B schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:41:
[...]
Zover ik weet is ie voor eenieder open.
Wat ik begreep van de maker een aantal bladzijden terug, is dat hij al een tijdje een kaart had en het aan de community overliet hem, netjes, bij te houden.
Zeer jammer dit.. je zou denken dat deze community ietswat "serieus" zou zijnjLing schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:44:
[...]
Ah zo bedankt, so be it. Ik heb helaas al aardig wat domme dingen mogen verwijderengrappenmakers in overvloed.
Ben er zelf ook nog niet zo lang bij, maar heb wel het idee dat er sommige kaarten iets vlotter beginnen te komen sinds deze week. Maar tegelijkertijd zijn de prijzen fors aan het stijgen dus werkt het zichzelf wel.wat tegen natuurlijk.Cannon95 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:20:
ik volg deze GPU tekorten nog pas een paar dagen. kan iemand vertellen of de wachtrijen al iets kleiner worden. in ieder geval dat de drukte iets af is genomen vergeleken een paar maanden geleden?
Spijtig om te horen. Gelukkig houdt sheets een geschiedenis bij.jLing schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:44:
[...]
Ah zo bedankt, so be it. Ik heb helaas al aardig wat domme dingen mogen verwijderengrappenmakers in overvloed.
Indien het toch echt uit de hand loopt, laat me gerust iets weten. Dan gaan we terug naar de oude manier van werken. Stuur me maar een bericht indien nodig.
Ik heb ook iedereen die ik admin gemaakt had terug weg gehaald, aangezien iedereen het nu toch allemaal kan aanpassen, en zo kunnen admins met slechte bedoelingen geen verkeerde zaken doen (anderen weghalen, toegang veranderen)
Ik zou het graag zo proberen, misschien is het niet realistisch, maar ik hoop dat de community zich hier kan gedragen
[ Voor 32% gewijzigd door Houbie op 10-01-2021 00:25 ]
pff hier kan ik toch zo boos over worden! 980 euro voor en 3070 en nog doen of hij afgeprijsd is ook nog... webshops moeten zich echt flink schamen, marktwerking enzo ik snap het maar er is echt een verschil tussen marktwerking en uitbuiting!
ook bij azerty en megekko verkopen ze die KFA2 rtx 3070 voor een keurig bedrag van 959 euro. denk dat niet de webshops aan het scalpen zijn maar KFA2 zelf.R.R. Hul schreef op zondag 10 januari 2021 @ 00:35:
https://cdromland.nl/prod...-SG-1-Click-OC-Videokaart
pff hier kan ik toch zo boos over worden! 980 euro voor en 3070 en nog doen of hij afgeprijsd is ook nog... webshops moeten zich echt flink schamen, marktwerking enzo ik snap het maar er is echt een verschil tussen marktwerking en uitbuiting!
DustinHome is geen officiële Nvidia partner. Reken er maar op dat de leverdatum steeds naar achteren wordt geschoven. Is bij mijn daar bestelde Asus TUF 3070 OC precies hetzelfde.Theodoor v B schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 22:05:
05 december een TUF non OC besteld bij Dustin home.
Het feit dat zij met zeer veel videokaarten in de Pricewatch staan is flink misleidend, want leveren doen ze niet. De leverdatum op hun site wordt vrolijk iedere keer naar achteren geschoven.
Of de importeur c.q groothandel.. Ik weet eerlijk gezegd niet hoeveel partijen in de keten zitten.. Het liefst koop ik producten bij de fabrikant zelf, alles wat er tussen zit werkt alleen maar prijsopdrijvend omdat iedereen er wat aan wil en moet verdienen, maar alleen EVGA doet dat zover ik weet en helaas niet in Nederland.. Dan weet je ook precies wat de prijs is die de producent rekent..Cannon95 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 02:53:
[...]
ook bij azerty en megekko verkopen ze die KFA2 rtx 3070 voor een keurig bedrag van 959 euro. denk dat niet de webshops aan het scalpen zijn maar KFA2 zelf.
Als het de enige shop in de pricewatch is met vaak onbekende levertijden dan zouden er al wat alarmbellen af moeten gaan ja. Er hoort een beetje eigen verantwoordelijkheid bij maar Tweakers zou er netjes mee doen met een disclaimer dat alle andere webshops gewoon niet in de pricewatch willen staantollo71 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 08:14:
Het feit dat zij met zeer veel videokaarten in de Pricewatch staan is flink misleidend, want leveren doen ze niet. De leverdatum op hun site wordt vrolijk iedere keer naar achteren geschoven.
EVGA verkoopt gewoon naar NL hoor. Eu.evga zit in Duitsland.Inflatable schreef op zondag 10 januari 2021 @ 08:26:
[...]
Of de importeur c.q groothandel.. Ik weet eerlijk gezegd niet hoeveel partijen in de keten zitten.. Het liefst koop ik producten bij de fabrikant zelf, alles wat er tussen zit werkt alleen maar prijsopdrijvend omdat iedereen er wat aan wil en moet verdienen, maar alleen EVGA doet dat zover ik weet en helaas niet in Nederland.. Dan weet je ook precies wat de prijs is die de producent rekent..
Lees niet al te beste reviews.. Zit er aan te denken om een order te plaatsen maar weet het niet.
[ Voor 168% gewijzigd door mmxmmx op 10-01-2021 10:20 ]
Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram
Afgelopen week waren er berichten in dit topic over prijzen die door Si verhoogd werden van pre-orders om te voldoen aan de huidige prijs, de klant kon bijbetalen of de order werd geannuleerd.bazzer schreef op zondag 10 januari 2021 @ 09:54:
Iemand ervaring met sicomputers?
Lees niet al te beste reviews.. Zit er aan te denken om een order te plaatsen maar weet het niet.
Ik heb daar een order staan sinds 28/12, nog maar 1 kaart zien passeren sindsdien.bazzer schreef op zondag 10 januari 2021 @ 09:54:
Sta nog steeds op dezelfde plaats in de wachtrij en zelfs na aandringen kunnen ze nog niet zeggen wat ze gaan binnenkrijgen of wanneer.. Aanvaardbare prijs, sure, maar levertermijn en klantenservice, groot vraagteken.
Net gekeken, maar kan nergens vinden waar ik daar een RTX 3080 kan bestellen.. Alleen ‘notify’ optie..schumi1986 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 09:38:
[...]
EVGA verkoopt gewoon naar NL hoor. Eu.evga zit in Duitsland.
Daar zitten ook weer de nodige bots op, dus zodra er iets online komt op de site is het binnen no time weg...Inflatable schreef op zondag 10 januari 2021 @ 11:22:
[...]
Net gekeken, maar kan nergens vinden waar ik daar een RTX 3080 kan bestellen.. Alleen ‘notify’ optie..

Ik neem aan dat dat maar een kleine webshop is, dus kan me wel voorstellen dat ze daar geen (dure) producten met verlies kunnen gaan verkopen.. De leveranciers voor retailers zullen de prijzen ook wel flink verhoogt hebben.. Megekko plaats daarom denk ik ook geen prijzen meer bij de videokaarten..TheStig schreef op zondag 10 januari 2021 @ 10:20:
[...]
Afgelopen week waren er berichten in dit topic over prijzen die door Si verhoogd werden van pre-orders om te voldoen aan de huidige prijs, de klant kon bijbetalen of de order werd geannuleerd.
Ik heb het denk ik gemist, maar hoe kun je uberhaupt nog bestellen bij Megekko? Alleen wanneer er een op voorraad is, of moet je mailen oid?Inflatable schreef op zondag 10 januari 2021 @ 11:26:
[...]
Ik neem aan dat dat maar een kleine webshop is, dus kan me wel voorstellen dat ze daar geen (dure) producten met verlies kunnen gaan verkopen.. De leveranciers voor retailers zullen de prijzen ook wel flink verhoogt hebben.. Megekko plaats daarom denk ik ook geen prijzen meer bij de videokaarten..
Dat staat luid en duidelijk aangegeven op de site:Leviathius schreef op zondag 10 januari 2021 @ 11:35:
[...]
Ik heb het denk ik gemist, maar hoe kun je uberhaupt nog bestellen bij Megekko? Alleen wanneer er een op voorraad is, of moet je mailen oid?
https://www.megekko.nl/info/RTX-3080
Ik heb daar vorige week een MSI RTX3070 Gaming X Trio gepre-ordered voor 583€.bazzer schreef op zondag 10 januari 2021 @ 09:54:
Als ze de prijs willen veranderen hadden ze dat toch allang kunnen doen lijkt me?
Ik wacht wel af.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| "offers": { "@type": "Offer", "priceCurrency": "EUR", "price": "1059", "availability": "http://schema.org/OutOfStock", "itemCondition": "http://schema.org/NewCondition", "inventoryLevel": { "@type": "QuantitativeValue", "value": 0 }, "priceValidUntil": "2021-01-17", "url": "https://www.megekko.nl/product/1963/1118246/Nvidia-Videokaarten/EVGA-GeForce-RTX-3080-XC3-BLACK-GAMING-Videokaart" } |
Ik hoop het van harte voor je want als ik dit toch zie..coob schreef op zondag 10 januari 2021 @ 11:54:
[...]
Ik heb daar vorige week een MSI RTX3070 Gaming X Trio gepre-ordered voor 583€.
Als ze de prijs willen veranderen hadden ze dat toch allang kunnen doen lijkt me?
Ik wacht wel af.
https://www.sicomputers.n...8-gb-gddr6-id-806039.html
nog geen bericht gehad van ze?
Komt omdat het uitverkocht is, als je op de notify knop drukt krijg je in de toekomst een mailtje wanneer je aan de beurt bent en dat je een x aantal uur hebt om het product te bestellen.Inflatable schreef op zondag 10 januari 2021 @ 11:22:
[...]
Net gekeken, maar kan nergens vinden waar ik daar een RTX 3080 kan bestellen.. Alleen ‘notify’ optie..
Die ik besteld heb staat nog steeds voor 583€ op de site.R.R. Hul schreef op zondag 10 januari 2021 @ 12:14:
[...]
Ik hoop het van harte voor je want als ik dit toch zie..
https://www.sicomputers.n...8-gb-gddr6-id-806039.html
nog geen bericht gehad van ze?
Ik heb ook gewoon een factuur voor die prijs.
Ik heb ze wel gemaild of ze ook maar iets over een levertijd konden zeggen.
Dit was het antwoord;
Bedankt voor je bericht en je bestelling bij ons. Op dit moment hebben wij nog geen indicatie over wanneer deze geleverd worden daar onze leveranciers deze ook niet of nauwelijks binnen krijgen. Dat deze kaarten uiteindelijk geleverd gaan worden is een feit, echter kunnen wij hier nog geen uitsluitsel over geven.
Heb ongeveer een zelfde vraag gesteld over de keuze tussen een 3080 Gaming X trio of een Ventus 3x OC. Daarbij hadden ze aangegeven dat ze in het geheel geen gaming X kaarten binnen hadden gehad in de hele periode vanaf release. Maar ze hadden al wel Ventus 3X OC kaarten geleverd.coob schreef op zondag 10 januari 2021 @ 12:22:
[...]
Die ik besteld heb staat nog steeds voor 583€ op de site.
Ik heb ook gewoon een factuur voor die prijs.
Ik heb ze wel gemaild of ze ook maar iets over een levertijd konden zeggen.
Dit was het antwoord;
Bedankt voor je bericht en je bestelling bij ons. Op dit moment hebben wij nog geen indicatie over wanneer deze geleverd worden daar onze leveranciers deze ook niet of nauwelijks binnen krijgen. Dat deze kaarten uiteindelijk geleverd gaan worden is een feit, echter kunnen wij hier nog geen uitsluitsel over geven.
Heb ook al wel dingen gelezen over dat ze vragen om een bij betaling na een pre-order. Maar aan de andere kant kan je ook niet echt ergens echt goedkoper een 30XX kaart kopen.

04-01 bij Si Computers een TUF non OC besteld, sta daar op plek 34.bazzer schreef op zondag 10 januari 2021 @ 09:54:
Geen idee hoe snel ik aan de beurt ben.
Heb daar besteld omdat ze het dichts bij de MSRP zitten(laagste prijs hebben).
Ik heb niet perse een upgrade nodig dus zou er " even" op kunnen wachten.
Wel heb ik gevraagd en bevestigd gekregen dat ik de kaart voor de bestelprijs krijg.
Hoe zie je daar op welke plek je staat?Theodoor v B schreef op zondag 10 januari 2021 @ 13:10:
[...]
Geen idee hoe snel ik aan de beurt ben.
Heb daar besteld omdat ze het dichts bij de MSRP zitten(laagste prijs hebben).
Ik heb niet perse een upgrade nodig dus zou er " even" op kunnen wachten.
Wel heb ik gevraagd en bevestigd gekregen dat ik de kaart voor de bestelprijs krijg.
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |