[NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 407 ... 629 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 38 producten

• Gouden89
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10-03 20:51
Psyonara schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 14:12:
[...]

Eind November begin December had Alternate nog relatief normale prijzen. Maar denk ze daardoor teveel bestellingen hebben gekregen en de prijs om hoog hadden gegooid.

Denk dat je dan moet wachten.
sorry was iets vergeten bijzetten :'p
bedoelde watergoekoelde kaarten

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-04 12:43
Gouden89 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 14:19:
[...]

Ah ja dat is white noise voor mij gezien ik daar helemaal geen intresse in heb dus dat niet bij gehouden :P

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Gouden89 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 14:10:
Iemand al watergekoelde RTX 3080 kaarten tegen gekomen met iets "normale" prijzen? Enkel de Aorus tegen gekomen op Alternate.be maar schandalige prijs.
De inno chill op cd-rom land was 899. En beschikbaar gisteren.

[ Voor 3% gewijzigd door D0gtag op 01-01-2021 20:52 ]

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

verkeerd gelezen.

[ Voor 92% gewijzigd door souljah1h op 01-01-2021 15:26 ]

• sharkforce
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-03 23:08
Gouden89 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 14:19:
[...]

Ja die zijn echt heel duur de AIO kaarten.. Heb zelf 1100 euro voor betaald. (Gigabyte rtx 3080 waterforce)
Momenteel bij Megekko positie: 4 van de 5

CPU: Intel core i9 9900k | RAM: 64GB | GPU: RTX 3080 Waterforce | SSD: 2x M.2: Samsung 970 evo plus 1TB & Samsung 860 evo 1TB

• Hypnosite
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-11-2024
Nvm

[ Voor 12% gewijzigd door Hypnosite op 01-01-2021 15:46 ]

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09:39

ParaWM

Pro Prutser

superduper schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 13:09:
[...]

waarom bestel je in hemelsnaam 3 kaarten dan? Ik hoop toch niet dat je van plan bent er al twee gelijk af te zeggen of retour te sturen, want dan ben je kunstmatig de hele wachtijen aan het opboosten
Dat doet iedereen om z'n kansen te vergroten :) Zolang je de kaart niet verscalped op V&A of MP is dat geen probleem. Wachtrij lijkt langer, maar netto krijg je even snel je kaart.

Sinterklaas wil bier !

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 01-05 22:10
ParaWM schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 17:38:
[...]

Dat doet iedereen om z'n kansen te vergroten :) Zolang je de kaart niet verscalped op V&A of MP is dat geen probleem. Wachtrij lijkt langer, maar netto krijg je even snel je kaart.
Precies, niets mis mee wat mij betreft. Ik heb ook 3 3080 orders uit staan.

• NoStress
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-02 13:30
Thodekroo schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 17:42:
[...]

Precies, niets mis mee wat mij betreft. Ik heb ook 3 3080 orders uit staan.
Het geeft ‘slechts’ een vertekend beeld op de wachtlijst. Hoeveel mensen zouden 3 bestellingen uit hebben staan? Plus het risico dat je 2 of zelfs 3 kaarten ontvangt die vervolgens in het retourproces terecht komen waardoor de wachttijd enigszins verlengd wordt.

Such is life

• Thodekroo
NoStress schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 19:43:
[...]

Het geeft ‘slechts’ een vertekend beeld op de wachtlijst. Hoeveel mensen zouden 3 bestellingen uit hebben staan? Plus het risico dat je 2 of zelfs 3 kaarten ontvangt die vervolgens in het retourproces terecht komen waardoor de wachttijd enigszins verlengd wordt.
De kans dat de 3 kaarten bij de 3 webshops dat ik ze besteld hebt tegelijkertijd leverbaar worden acht ik nihil. Dus gewoon een kwestie van annuleren, en iedereen schuift weer mooi een plekje op ;)

• Baltar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Ben uiteindelijk maar voor deze gamepc van Azerty gegaan met een 3080 erin (aanbieding voor 1999). Volg het topic al sinds september en had geen zin meer om op een losse kaart te wachten. Als ik hem zelf in elkaar zet met losse onderdelen kwam ik 50 euro lager bedrag uit excl assemblage.

https://azerty.nl/product...-5-5600x-geforce-rtx-3080

Ben benieuwd hoe snel zo’n pc geleverd wordt...

• gimli_theone
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-07-2023
ParaWM schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 17:38:
[...]

Dat iedereen het doet wil niet zeggen dat het geoorloofd gedrag is. Dit is namelijk minstens zo irritant als scalpen. Maar ok. Ik wacht wel joh. Ik heb wel geduld.

[ Voor 5% gewijzigd door gimli_theone op 01-01-2021 20:25 . Reden: Verduidelijking ]

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-04 20:31
gimli_theone schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 20:23:
[...]

Dat iedereen het doet wil niet zeggen dat het geoorloofd gedrag is. Dit is namelijk minstens zo irritant als scalpen. Maar ok. Ik wacht wel joh. Ik heb wel geduld.
Ik snap dat het niet per sé wenselijk is, maar scalpen lijkt me toch wel wat vervelender.

• sharkforce
Baltar schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 20:05:
Ben uiteindelijk maar voor deze gamepc van Azerty gegaan met een 3080 erin (aanbieding voor 1999). Volg het topic al sinds september en had geen zin meer om op een losse kaart te wachten. Als ik hem zelf in elkaar zet met losse onderdelen kwam ik 50 euro lager bedrag uit excl assemblage.

https://azerty.nl/product...-5-5600x-geforce-rtx-3080

Ben benieuwd hoe snel zo’n pc geleverd wordt...
Nou dat zal nog wel even duren gezien het een pre-order is. _/-\o_
Dus dan moet je nog steeds wachten XD

CPU: Intel core i9 9900k | RAM: 64GB | GPU: RTX 3080 Waterforce | SSD: 2x M.2: Samsung 970 evo plus 1TB & Samsung 860 evo 1TB

• Bisquit
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-02 20:08
[...]

Ik ben zelf ook van het type die gewoon 1 kaart besteld, degene die ik wil hebben, en daar dan op wacht. Maar in de afgelopen 3 maanden heb ik niet de indruk gekregen dat mensen met meerdere bestellingen ook werkelijk vertraging opleveren. De meesten annuleren de andere bestellingen als ze een kaart hebben, waardoor de rest weer een plekje opschuift.
Feit blijft dat de AIB partners en met name Asus flink achterlopen. Dit is het echt irritante aan deze hele kwestie.
Daar bij opgeteld het launch event van Nvidia, die een hele dikke hype wist neer te zetten, met als gevolg iets wat dicht bij een paper launch komt.
Laten we hopen dat hier vanaf volgende week verandering in komt.

• Toaru
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 27-07-2025

Toaru

qq

Ik sta nu bij Alternate al een aantal weken op exact dezelfde plek in de wachtrij. Te triest voor worden.

• william89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-04 09:16
[...]

Sorry hier ook 2 preorders waarvan een op positie 1 en eentje op 21 (die heb ik het liefste), maar of een gaat direct retour of de tweede wordt direct geannuleerd. Persoonlijk vind ik dit niet van het niveau scalpen.

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
Toaru schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 20:59:
Ik sta nu bij Alternate al een aantal weken op exact dezelfde plek in de wachtrij. Te triest voor worden.
Voor welke kaart?

• Spinez0r
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:07

Spinez0r

At your service.

Gisteren bij Megekko de Inno3D GeForce RTX 3070 Twin X2 OC op de kop weten te tikken.

Gisteravond een verzendbevestiging gekregen, whoop whoop! :*)

• Baltar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
sharkforce schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 20:33:
[...]

Nou dat zal nog wel even duren gezien het een pre-order is. _/-\o_
Dus dan moet je nog steeds wachten XD
Inderdaad. Ik heb het in de gaten gehouden bij die pc’s en de voorraadstatus verandert regelmatig naar op voorraad en dan weer naar pre-order. Ze worden dus wel regelmatig geleverd. Enfin, we zullen zien..

• gimli_theone
william89 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 21:02:
[...]

Sorry hier ook 2 preorders waarvan een op positie 1 en eentje op 21 (die heb ik het liefste), maar of een gaat direct retour of de tweede wordt direct geannuleerd. Persoonlijk vind ik dit niet van het niveau scalpen.
Dat is het dus wel, want webshops reageren op de vraag. Als jij twee orders plaatst (of drie, of vier, of #), wordt de vraag en dus de prijs hoger.
Actie >>> reactie.

Als ik nu een kaart koop, is de prijs hoger doordat jij (en anderen) extra orders plaatsen. Marktwerking? Ja. Eerlijk? Totaal niet.

Begrijp me niet verkeerd, de grootste blaam hier ligt bij Nvidia (en deels de partners). ;)

• Toaru

Toaru

qq

ASUS TUF Gaming RTX 3080 10G

• Junia
  • Laatst online: 09:08
Toaru schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 21:25:
[...]

ASUS TUF Gaming RTX 3080 10G
In de reacties van de laatste tweakers BBG werd ook door sommige mensen iets geopperd over dat Asus de non-OC TUF kaarten niet meer zal gaan leveren (zie reviews: Desktop Best Buy Guide - Januari 2021). Geen idee of het waar is.

• Toaru

Toaru

qq

Junia schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 21:29:
[...]

In de reacties van de laatste tweakers BBG werd ook door sommige mensen iets geopperd over dat Asus de non-OC TUF kaarten niet meer zal gaan leveren (zie reviews: Desktop Best Buy Guide - Januari 2021). Geen idee of het waar is.
Ik zit het even te lezen en wauw... Hoe gaan kopers van dit model hiervoor gecompenseerd worden?

• Thodekroo
Toaru schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 21:34:
[...]

Ik zit het even te lezen en wauw... Hoe gaan kopers van dit model hiervoor gecompenseerd worden?
Heel simpel, geld terug en lekker ergens opnieuw aansluiten.

• Toaru

Toaru

qq

Thodekroo schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 21:44:
[...]

Heel simpel, geld terug en lekker ergens opnieuw aansluiten.
Even eerlijk, dit is toch niet de manier? Vind jij van wel? De koper geeft zijn geld aan de verkoper, die er in de tussentijd alles mee kan doen. Vervolgens krijg je 4-5 maanden later het bericht dat je product niet geleverd kan worden. Dit betekent dus dat het bedrijf een gratis lening van ~900 euro heeft kunnen afsluiten bij de koper. Zonder enig risico, consequentie of repercussie. Zonder pardon, zonder sorry en zonder compensatie.

• ParaWM

ParaWM

Pro Prutser

gimli_theone schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 21:23:
[...]

Dat is het dus wel, want webshops reageren op de vraag. Als jij twee orders plaatst (of drie, of vier, of #), wordt de vraag en dus de prijs hoger.
Actie >>> reactie.

Als ik nu een kaart koop, is de prijs hoger doordat jij (en anderen) extra orders plaatsen. Marktwerking? Ja. Eerlijk? Totaal niet.

Begrijp me niet verkeerd, de grootste blaam hier ligt bij Nvidia (en deels de partners). ;)
Interessant. Had ik nog niet bij nagedacht. Het is inderdaad een kunstmatige vraag creëren. In hoeverre dat echt invloed heeft op de prijzen is een lastige. Alleen niveau scalpen is natuurlijk wat anders, dat is een heel andere intentie. Dat kun je niet serieus vinden. Denk daar een paar weken nadat je kaart straks hebt nog maar eens over.

Sinterklaas wil bier !

• srekaewt
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-04-2025
Junia schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 21:29:
[...]

Met welke bron? Dat is allang debunked toch - UK krijgt nog steeds leveringen dacht ik.

STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz

• AlexMurphy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:15
Toaru schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 21:48:
[...]

Even eerlijk, dit is toch niet de manier? Vind jij van wel? De koper geeft zijn geld aan de verkoper, die er in de tussentijd alles mee kan doen. Vervolgens krijg je 4-5 maanden later het bericht dat je product niet geleverd kan worden. Dit betekent dus dat het bedrijf een gratis lening van ~900 euro heeft kunnen afsluiten bij de koper. Zonder enig risico, consequentie of repercussie. Zonder pardon, zonder sorry en zonder compensatie.
De webwinkel kan niet van geruchten uitgaan. Zij werken onder de assumptie dat ie nog steeds geleverd gaat worden. Tot ie tijd ben je vrij om hem te annuleren en elders te bestellen (of een andere GPU). Zie niet hoe de blaam bij de webwinkel valt, tenzij ze een officiële memo verdoezelen ie inderdaad bevestigd dat de kaart niet meer geleverd gaat worden.

• Thodekroo
Even voor de duidelijkheid, de webshops zijn hier natuurlijk ook niet blij mee en leveren liever gewoon die kaarten. Echter is het de consument zelf die besluit zijn geld bij de webshop te stallen in de vorm van een pre-order. Ik verwacht echt geen 'compensatie' van webshops.

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:47
Ik dacht zelfs dat een tweaker hier van Alternate het bericht had gekregen dat Alternate inderdaad niet verwacht dat deze nog geleverd wordt en heeft de non-oc naar een oc versie gezet voor het zelfde geld.

• Yahya.faron
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 10-08-2025
.

[ Voor 99% gewijzigd door Yahya.faron op 02-12-2021 16:31 ]

• bazzer
  • Laatst online: 22-03 14:02
Spinez0r schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 21:14:
Gisteren bij Megekko de Inno3D GeForce RTX 3070 Twin X2 OC op de kop weten te tikken.

Gisteravond een verzendbevestiging gekregen, whoop whoop! :*)
Ik dus de x4, zou morgen geleverd worden.
Krijg ik vanavond een berichtje dat hij ineens niet meer leverbaar is.

Baal hier echt van, heb m'n andere kaart eergisteren verkocht en kan dus niks.

• Spinez0r
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:07

Spinez0r

At your service.

bazzer schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 22:44:
[...]

Ik dus de x4, zou morgen geleverd worden.
Krijg ik vanavond een berichtje dat hij ineens niet meer leverbaar is.

Baal hier echt van, heb m'n andere kaart eergisteren verkocht en kan dus niks.
Ja dat had ik ook bij mijn vorige kaart, die geannuleerd en een andere gesniped.

• bazzer
  • Laatst online: 22-03 14:02
Spinez0r schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 22:45:
[...]

Ja dat had ik ook bij mijn vorige kaart, die geannuleerd en een andere gesniped.
En dan staat dezelfde kaart op marktplaats voor 100€ meer, nieuw in verpakking. Kan zo pissig worden om die scalpers, hebben ze gewoon meerdere kaarten te koop staan (ongeopende verpakking), heel triest..

• Cahio
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-05-2023
Toaru schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 21:34:
[...]

Gibbo van OCUK (hoge pief van 1 of ander redelijk groot bedrijf) heeft dit gepost.

https://imgur.com/a/38DCJ6d

Of het allemaal waar is vraag ik me ook af, maar ik zou het heel raar vinden moest deze persoon erover liegen. In de UK hebben ze vorige week een 86tal GPU RTX 3080 ASUS TUF NON OC ontvangen (hou het allemaal een beetje bij). Dus deze kaarten worden normaal gezien nog verdeeld. Natuurlijk aangezien de grote aantallen OC versies binnenkomen zal hun productie wel meer OC maken dan NON-OC. Laat ons hopen dat het allemaal een marketing stunt was om meer mensen de OC versie te laten preorderen en na nieuwjaar gewoon beginnen met de NON OC te verdelen 8)7 . Ik zie ook duidelijk dat elke brand meer inzet op OC kaarten dan NON OC kaarten aka meer geld in het laatje.

• Hoiz
  • Laatst online: 07-01 11:34
bazzer schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 22:52:
[...]

En dan staat dezelfde kaart op marktplaats voor 100€ meer, nieuw in verpakking. Kan zo pissig worden om die scalpers, hebben ze gewoon meerdere kaarten te koop staan (ongeopende verpakking), heel triest..
Toch zijn dit hele basale economische principes die betrekking hebben op vraag en aanbod. Wanneer de vendors niet de winst willen pakken door de productie en logistiek op te schroeven wanener de vraag er is gaan de handelaars er met de winst vandoor.

Ik stel voor deze discussie in het topic achterwege te laten. Of je bent er voor, of er tegen, het voegt verder niets toe dit te melden aan je mede tweakers.

• MightyMike87
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 01-02-2023
gimli_theone schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 21:23:
[...]

Actie >>> reactie.

Dat is echt totaal niet hoe dit werkt hoe kom je hierbij? :?

De prijs word natuurlijk wel beïnvloed door schaarste maar die dubbele orders zijn zo'n klein percentage ten opzichte de totale tekorten dat je opvatting hieromtrent niet correct is.

[ Voor 13% gewijzigd door MightyMike87 op 01-01-2021 23:37 ]

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 16:53
bazzer schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 22:52:
[...]

Zou graag zien dat de garantie gewoon niet overdraagbaar is dan is de hele lol er meteen vanaf. Niemand koopt immers een kaart voor 1000 euro zonder garantie.

Heb zelf nog altijd geen gpu ondanks dat die van mij stilletjes het loodje aan het leggen is maar ik ga die prijzen echt niet betalen.

• pj_vr
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-07-2023
MightyMike87 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 23:28:
[...]

Dat is echt totaal niet hoe dit werkt hoe kom je hierbij? :? :F
je allereerste economieles misschien? Vraag en aanbod: zolang vraag hoger is dan het aanbod (en door een bubbel van pre-orders lijkt de vraag hoger dan deze daadwerkelijk is), zal de prijs omhoog gaan. Dat zie je ook gebeuren sinds de introductie, kaarten zijn veelal zo'n 100 euro of meer duurder dan toen ze geïntroduceerd werden.

M3 LR AWD / Blauw / PUR zwart / 18” aero

• Hoiz
  • Laatst online: 07-01 11:34
pj_vr schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 23:40:
[...]

je allereerste economieles misschien? Vraag en aanbod: zolang vraag hoger is dan het aanbod (en door een bubbel van pre-orders lijkt de vraag hoger dan deze daadwerkelijk is), zal de prijs omhoog gaan. Dat zie je ook gebeuren sinds de introductie, kaarten zijn veelal zo'n 100 euro of meer duurder dan toen ze geïntroduceerd werden.
Bovendien is doorverkoop niet zonder risico en dus kosten. Je geld ligt vast en bovendien loop je risico dat er plotseling veel vrij komt op de markt waardoor je je product met verlies gaat moeten verkopen. Een hogere vergoeding is in die zin dus ook redelijk.

• ParaWM

ParaWM

Pro Prutser

Hoiz schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 23:45:
[...]

Bovendien is doorverkoop niet zonder risico en dus kosten. Je geld ligt vast en bovendien loop je risico dat er plotseling veel vrij komt op de markt waardoor je je product met verlies gaat moeten verkopen. Een hogere vergoeding is in die zin dus ook redelijk.
Wat een onzin. Je kunt als scalper gewoon binnen 2 weken terug sturen zonder verlies als hij niet met dikke winst verkoopt op MP. Je doet net of dit een eerlijke business is om geld te verdienen. Je zit hier op een forum van hobbyisten waar mensen elkaar helpen in plaats van geld over de rug te verdienen...

[ Voor 14% gewijzigd door ParaWM op 02-01-2021 00:09 ]

Sinterklaas wil bier !

• Nvidia130488
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08-04-2025
Yahya.faron schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 22:40:
[...]

Dat is inderdaad gebeurd. Het ging om de strix non-oc en kreeg een gratis upgrade naar de strix oc
Ik heb mijn 3080 Strix NON oc op 5 oktober besteld en betaald .en die bestelling is momenteel nog steeds voor de non OC kaart. Bij alternate Belgie.

• zafer94
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 26-04 13:08
Nvidia130488 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 00:09:
[...]
Ik heb mijn 3080 Strix NON oc op 5 oktober besteld en betaald .en die bestelling is momenteel nog steeds voor de non OC kaart. Bij alternate Belgie.
Ik had de Strix non-OC 3080 dus bij informatique besteld, wachtrij stond op 4 of 5. Twee dagen erna Informatique gebeld om te vragen of ze überhaupt non-OC strix 3080 hebben ontvangen sinds September en ik kreeg te horen dat ze 0 non-OC strix kaarten geleverd hebben gekregen.

• Houbie
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-04 19:38
Hey, dag iedereen.

Ik heb een tijdje geleden de sheet gemaakt, zodat iedereen de wachtrij kan bijhouden.
https://docs.google.com/s...5Q2_DWk4/edit?usp=sharing

Nu zijn er intussen best wat mede beheerders, maar de excel wordt eigenlijk te weinig geupdate vind ik. Ik heb zojuist 80 comments verwerkt, wat toch best wat tijd vraagt. Deze comments zijn ook soms al 5 dagen oud, wat het nut van de excel wat teniet doet.

Dus nogmaals een kleine oproep, zijn er mensen die mede admin willen worden (gewoon toegang vragen via google sheets), en deze excel mee up to date willen houden?

Bedankt!

• gimli_theone
MightyMike87 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 23:28:
[...]

Dat is echt totaal niet hoe dit werkt hoe kom je hierbij? :?

De prijs word natuurlijk wel beïnvloed door schaarste maar die dubbele orders zijn zo'n klein percentage ten opzichte de totale tekorten dat je opvatting hieromtrent niet correct is.
Ik zeg toch niet dat dit hetzelfde is als scalpen? Ik zeg dat dit minstens net zo irritant is als scalpen.

En hoe kom je erbij dat dit om kleine percentages gaat? Ik heb geen inzicht op de verkopen van Nvidia, en jij ook niet. Het heeft niks met verkoop percentages te maken.

Ik zeg dat het gevolg is dat er een hoop mensen zijn die niet kunnen bestellen omdat er andere mensen zijn die zo ontzettend desperate hun hardware willen hebben.

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
NBB heeft gisteravond een hoop kaarten online gegooid voor diegene die de hoofdprijs wil betalen. Waaronder de 3080’s: https://m.notebooksbillig...a/geforce+rtx+3080+nvidia

Ze claimen nog steeds naar Nederland te leveren.

• sharkforce
Houbie schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 00:46:
Hey, dag iedereen.

Ik heb een tijdje geleden de sheet gemaakt, zodat iedereen de wachtrij kan bijhouden.

Nu zijn er intussen best wat mede beheerders, maar de excel wordt eigenlijk te weinig geupdate vind ik. Ik heb zojuist 80 comments verwerkt, wat toch best wat tijd vraagt. Deze comments zijn ook soms al 5 dagen oud, wat het nut van de excel wat teniet doet.

Dus nogmaals een kleine oproep, zijn er mensen die mede admin willen worden (gewoon toegang vragen via google sheets), en deze excel mee up to date willen houden?

Bedankt!
Ik had dit eerder ook al aangegeven dat er 1 kaart ontbrak en dat is de:
Gigabyte AORUS GeForce RTX 3080 XTREME WATERFORCE 10G (is de AIO)
Zocht daar wat informatie over maar die stond er helaas niet tussen.

• DieterKoblenz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-04 19:44
MaZo schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 07:56:
NBB heeft gisteravond een hoop kaarten online gegooid voor diegene die de hoofdprijs wil betalen. Waaronder de 3080’s: https://m.notebooksbillig...a/geforce+rtx+3080+nvidia

Ze claimen nog steeds naar Nederland te leveren.
Is inderdaad de hoofdprijs. Gelukkig kan ik nog even door met mijn Radeon RX570, maar man wat zou ik graag eens een game op 4k op degelijke kwaliteit spelen. Voorlopig nog maar even afwachten tot de beschikbaarheid verbeterd, maar dat zal nog wel even duren.

• MightyMike87
gimli_theone schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 03:16:
[...]

Ik zeg toch niet dat dit hetzelfde is als scalpen? Ik zeg dat dit minstens net zo irritant is als scalpen.

En hoe kom je erbij dat dit om kleine percentages gaat? Ik heb geen inzicht op de verkopen van Nvidia, en jij ook niet. Het heeft niks met verkoop percentages te maken.

Ik zeg dat het gevolg is dat er een hoop mensen zijn die niet kunnen bestellen omdat er andere mensen zijn die zo ontzettend desperate hun hardware willen hebben.
Ik heb niet over scalpen gehad ik zeg alleen dat het voor de prijzen geen invloed heeft dat mensen meerdere verschillende kaarten kopen.

Ja het zal wat invloed hebben op de orderque bij de leveranciers welke achter de webshop schuilen maar zoals gezegd als je kijkt naar de totale hoeveelheid orders en ik er vanuit ga dat nog geen 10% van de mensen dubbele orders plaatst zal het wel meevallen en zeker zolang veel van deze orders ook nog geannuleerd worden maakt het aan het eind van de rit bijna niets uit.

Ik werk al 10 jaar in de retailmarkt en ben 7 jaar actief bij de webshops waar jullie onder andere de orders plaatsen. Ik heb dus wel degelijk wat meer inside kijk op de zaak. ;)

• pj_vr
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-07-2023
Hoiz schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 23:45:
[...]

Je ziet mij niet schrijven dat de gang van zaken redelijk is. Maar zolang mensen zelf 1100 euro bieden op MP voor een kaart van 900 eu, doe je er weinig aan en kan je de verkopers moeilijk iets kwalijk nemen.

M3 LR AWD / Blauw / PUR zwart / 18” aero

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-05 18:29
pj_vr schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 11:04:
[...]

Je ziet mij niet schrijven dat de gang van zaken redelijk is. Maar zolang mensen zelf 1100 euro bieden op MP voor een kaart van 900 eu, doe je er weinig aan en kan je de verkopers moeilijk iets kwalijk nemen.
En dat zal nog wel zo doorgaan. Genoeg mensen hebben geen zin om elke dag meerdere keren per dag in dit topic te kijken. Die willen een kaart hebben en als ze daarvoor een keer een paar honderd euro meer moeten betalen dan zij dat maar zo....

• NoStress
Megekko heeft een drietal Palit RTX 3090 modellen online gezet.
Oordeel zelf maar over de prijs. 8)7

https://www.megekko.nl/pr...0-24-GB-GDDR6X-Videokaart

Edit: 3070

https://www.megekko.nl/Co...lair_pp-50_p-1_d-list_cf-

[ Voor 23% gewijzigd door NoStress op 02-01-2021 11:41 ]

Such is life

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:15
Daarnaast speelt de huidige tijd ook een belangrijke rol voor de scalpers..
Door corona zijn veel mensen niet op vakantie geweest en hebben dus geld 'over' en pakken ze dit als rede om zichzelf te voorzien van een veel te dure kaart. Tel daar de schaars verkrijgbare kaarten bij op en je hebt het ideale recept om snel geld te verdienen..

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

• MightyMike87
Hey, dag iedereen.

Bedankt!
Wat een geweldig initiatief dit maar idd wel vrij arbeidsintensief. Ik zal proberen aan te vullen waar mogelijk!

• Bonsaiboom
  • Laatst online: 24-04 11:12
NoStress schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 11:38:
Megekko heeft een drietal Palit RTX 3090 modellen online gezet.
Oordeel zelf maar over de prijs. 8)7

https://www.megekko.nl/pr...0-24-GB-GDDR6X-Videokaart

Edit: 3070

https://www.megekko.nl/Co...lair_pp-50_p-1_d-list_cf-
Die staan reeds lange tijd online. Ik denk ook om in ieder geval iets in stock te hebben. Zelfde als de zotac bij AZERTY.

Op oudjaar heb ik bij megekko nog een tuf 3090 voor 1729 kunnen bestellen. Verwachte leverdatum inmiddels 7-1, maar hij is ook niet meer bestelbaar.

Ze hebben ook nog inno3d X3 voor 1749. Het is niet alsof er alleen megaprijzen gehanteerd worden.

• NoStress
Bonsaiboom schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 11:46:
[...]

Die staan reeds lange tijd online. Ik denk ook om in ieder geval iets in stock te hebben. Zelfde als de zotac bij AZERTY.

Op oudjaar heb ik bij megekko nog een tuf 3090 voor 1729 kunnen bestellen. Verwachte leverdatum inmiddels 7-1, maar hij is ook niet meer bestelbaar.

Ze hebben ook nog inno3d X3 voor 1749. Het is niet alsof er alleen megaprijzen gehanteerd worden.
Ah, de Palit modellen waren mij niet eerder opgevallen. Die Asus en Inno's overigens wel waarvan die Asus wel erg verleidelijk was. Ik heb me weten te beheersen. ;)

Such is life

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-04 04:36
Hey, dag iedereen.

Bedankt!
Ik dacht al dat hij niet meer werd bijgewerkt. Ik zal mij aanmelden als mod en hem ook bijhouden.

-------------------------------------------------------------------

Volgens azerty is de 3070 suprim ook weer op voorraad bij de leverancier. Alleen staan er nog wel 41 in de wachtrij bij azerty.

https://azerty.nl/product...-8g-videokaart-8-gb-gddr6

[ Voor 14% gewijzigd door SkullboyNL op 02-01-2021 12:10 ]

iRacing Profiel

• Greggel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-05-2025
Ik had op 31/12 bij Tones de Asus Tuf 3080 non OC besteld. Ze gaven me mee dat ik 287e op de wachtrij stond, ik heb vandaag even met hen gebeld en hij deelde mij mee dat ze van deze kaart geen enkel exemplaar hebben binnengekregen sinds release.
Dus heb ik mijn order wijselijk geannuleerd en de OC besteld. Hier weet ik mijn positie nog niet van.

• PatrickH89
SkullboyNL schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:03:
Volgens azerty is de 3070 suprim ook weer op voorraad bij de leverancier. Alleen staan er nog wel 41 in de wachtrij bij azerty.

https://azerty.nl/product...-8g-videokaart-8-gb-gddr6
Volgens mij klopt dit niet. Heeft er deze week twee keer gestaan, maar ze zijn niet binnengekomen (heel december zelfs niet) en de queue heeft ook nog niet bewogen (behalve wat cancels denk ik). Ik sta al sinds de eerste keer op plek 10 in ieder geval. Ik wacht waarschijnlijk nog even antwoord van Azerty af komende week en wellicht dat er iets gebeurt na de sluiting met nieuwjaar, maar ik verwacht dat de SUPRIM de komende tijd nog niet komt.

• Arquero
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-02 09:37
Ik heb net bij Alternate een GIGABYTE AORUS GeForce RTX 3060 Ti Master 8G besteld.
Kan ik de wachtrij bij hen online checken, of moet ik contact opnemen? Dan kan ik dat hier laten weten.
Kan zo snel niets vinden in bestelstatus of op de site.

Positie 8 dus, bedankt @william89

[ Voor 20% gewijzigd door Arquero op 02-01-2021 12:53 ]

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• TheBrut3
  • Laatst online: 10:56
Inno3D iChill X4 is zojuist geleverd, donderdag bij Megekko besteld. Nu nog een 5600X, zodat ik daadwerkelijk een pc kan bouwen die ook werkt :+

En hopelijk komt de Suprim X alsnog snel binnen, inmiddels al bijna een maand in de wacht. Die gebruik ik voor mijn gevoel liever.

• william89
Arquero schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:42:
Ik heb net bij Alternate een GIGABYTE AORUS GeForce RTX 3060 Ti Master 8G besteld.
Kan ik de wachtrij bij hen online checken, of moet ik contact opnemen? Dan kan ik dat hier laten weten.
Kan zo snel niets vinden in bestelstatus of op de site.
https://m.alternate.nl/co...88-4273-8ae7-f24cb540256b

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Hey, dag iedereen.

Bedankt!
Ik pas de lijst aan aan de hand van de info van mensen hier maar alleen wat betreft de 3080 (dat is alleen wat mij interesseert en dus opvalt).
Ook al is de lijst een dag of 5 oud het loopt allemaal niet meer zo'n vaart en geeft nog een goede indicatie.
Mijn dank is ook groot voor de sheets. Chapeau.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

• IamPeacock
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-11-2025
Zonet Asus Geforce RTX 3080 TUF-RTX3080-O10G-GAMING besteld bij Azerty.nl

Wachtrij: 58/58

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

ParaWM schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 00:04:
[...]

Wat een onzin. Je kunt als scalper gewoon binnen 2 weken terug sturen zonder verlies als hij niet met dikke winst verkoopt op MP. Je doet net of dit een eerlijke business is om geld te verdienen. Je zit hier op een forum van hobbyisten waar mensen elkaar helpen in plaats van geld over de rug te verdienen...
Het is ook gewoon eerlijke business, mensen kunnen echt zeiken om niks. Als mensen er 100 euro op willen verdienen, tja vind het eerder zielig dan oneerlijk. Het is niet bepaald een zeker business model. (Tenzij iemand gegarandeerd elke week kaarten binnen krijgt), sta je weken te wachten op een kaart om hem vervolgens te verkopen. Nou hij verkoopt toch wel dus iemand anders word er blij van. Ik ken genoeg mensen die hem voor een premium willen kopen als ze hem maar nu krijgen. Dus voor alles een markt, kan jij wel lekker zuur doen maar het is geen misdaad, het is maar een gpu. (Ik zit al maanden zonder een gpu).

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-04 04:36
PatrickH89 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:36:
[...]

Volgens mij klopt dit niet. Heeft er deze week twee keer gestaan, maar ze zijn niet binnengekomen (heel december zelfs niet) en de queue heeft ook nog niet bewogen (behalve wat cancels denk ik). Ik sta al sinds de eerste keer op plek 10 in ieder geval. Ik wacht waarschijnlijk nog even antwoord van Azerty af komende week en wellicht dat er iets gebeurt na de sluiting met nieuwjaar, maar ik verwacht dat de SUPRIM de komende tijd nog niet komt.
Dinsdag heeft een vriend deze kaart gekocht bij alternate en donderdag ontvangen. Ik heb de zelfde kaart gekocht woensdag bij azerty omdat er toen ook 10 bij de leverancier zouden liggen. Daar sta ik nu nummer 6.

iRacing Profiel

• PatrickH89
SkullboyNL schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:59:
[...]

Dinsdag heeft een vriend deze kaart gekocht bij alternate en donderdag ontvangen. Ik heb de zelfde kaart gekocht woensdag bij azerty omdat er toen ook 10 bij de leverancier zouden liggen. Daar sta ik nu nummer 6.
Ok, ik ben benieuwd. Maar er heeft al 3 keer nu '10 op voorraad bij leverancier' gestaan, opgevolgd door '0 op voorraad bij leverancier' dus ik ben sceptisch. Uiteindelijk zouden er toch wel 10 van die kaarten moeten binnenkomen hoop ik.

• Derpian
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-03-2022
MSI GeForce RTX 3080 GAMING X TRIO 10G

Jouw positie 64/113 bij Azerty

• TLBuis
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-04 10:37
MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 3X OC - Videokaart - 8 GB GDDR6 - PCIe 4.0 - HDMI, 3x DisplayPort
Artikelnummer 4374747 | Jouw positie 3/40 bij Azerty. Ik sta al op die positie sinds 17-12. Ik hoop volgende week ook een levering van deze kaarten bij Azerty.

• MightyMike87
PatrickH89 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:36:
[...]

Erg nieuwsgiering heb zelf de 3070Suprim X in bestelling staan in de hoop dat zoals wel vaker het geval de OC versie's beter geleverd worden. _/-\o_

• Dhod
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-03 14:34
MightyMike87 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 13:30:
[...]

Erg nieuwsgiering heb zelf de 3070Suprim X in bestelling staan in de hoop dat zoals wel vaker het geval de OC versie's beter geleverd worden. _/-\o_
Ik ook! Waar heb je ‘m besteld?

• TheBrut3
MightyMike87 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 13:30:
Heb deze ook in bestelling staan. 8 van de 17 nu bij Megekko.
Heb deze alleen samen besteld met een 5600X in dezelfde bestelling, dus dat zal nog wel drama worden.

• MightyMike87
Dhod schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 13:35:
[...]

Ik ook! Waar heb je ‘m besteld?
Bij de webshop waar ik werkzaam ben (deel liever niet exact welke) en vorige week besteld.
Huidige prognose is 22-1 verwachte leverdatum op mijn order.
TheBrut3 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 13:38:
[...]

Heb deze alleen samen besteld met een 5600X in dezelfde bestelling, dus dat zal nog wel drama worden.
Dat hangt er vanaf of ze aan deel leveren doen maar tsja dan heb je te kampen met twee onzekere factoren mbt levering inderdaad. :/

• gilla013
  • Laatst online: 11-04 14:37
PatrickH89 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 13:01:
[...]

Ok, ik ben benieuwd. Maar er heeft al 3 keer nu '10 op voorraad bij leverancier' gestaan, opgevolgd door '0 op voorraad bij leverancier' dus ik ben sceptisch. Uiteindelijk zouden er toch wel 10 van die kaarten moeten binnenkomen hoop ik.
Ik sta sinds 16 december in de wacht en in de top 5 van de wachtrij. Lijkt me sterk dat deze voorraad klopt, want ik wacht nog steeds :P Inmiddels is de wachtrij 51.

• TheBrut3
MightyMike87 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 13:47:
Dat hangt er vanaf of ze aan deel leveren doen maar tsja dan heb je te kampen met twee onzekere factoren mbt levering inderdaad. :/
Zover ik weet doet Megekko dat niet. Dus als de 5600X binnenkomt, de 2 pallets waar ze het over hebben, verwacht ik dat het er zoveel zijn dat ik een losse kan bestellen. Dan annuleer ik die uit de 3070 Suprim X bestellen en omdat ik vandaag een kaart binnen heb gekregen kan ik dan iig een werkende pc bouwen.

• MightyMike87
TheBrut3 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 13:52:
[...]

Zover ik weet doet Megekko dat niet. Dus als de 5600X binnenkomt, de 2 pallets waar ze het over hebben, verwacht ik dat het er zoveel zijn dat ik een losse kan bestellen. Dan annuleer ik die uit de 3070 Suprim X bestellen en omdat ik vandaag een kaart binnen heb gekregen kan ik dan iig een werkende pc bouwen.
Ik zou ze even bellen dan, in principe zouden ze initieel wel voorraad op jouw order reserveren als je aan de beurt bent. Annuleer je deze dan gaat die voorraad naar de eerstvolgende order welke in rij staat.

Ga jij een nieuwe order plaatsen kom je achteraan die rij te staan in principe.
Dat is natuurlijk geen punt als de totale backlog verdampt met die nieuwe voorraad maarja better safe than sorry. ;)

• william89
TheBrut3 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 13:38:
[...]

Megekko doet niet aan deellevering. Alle onderdelen voor pc besteld alles was op voorraad. 31 dec een mailtje dat 1 onderdeel toch pas in maart leverbaar is. Hebben ze hele order naar maart verplaatst... Kan ze helaas niet bellen, maar ga ik niet mee akkoord uiteraard

• MightyMike87
gilla013 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 13:47:
[...]

Ik sta sinds 16 december in de wacht en in de top 5 van de wachtrij. Lijkt me sterk dat deze voorraad klopt, want ik wacht nog steeds :P Inmiddels is de wachtrij 51.
Het zou best nog kunnen kloppen.
Het kan heel goed zijn dat jouw order in een andere wachtrij staat als de leverancier waarvandaan ze nu die voorraad tonen namelijk.

It's stupid but true helaas. :|

• Anguish
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-01-2022
Jezus, met al die verhalen begin ik nu wel wat te panikeren over mijn bestelling.
Op 5 oktober had ik op alternate.nl de 3080 tuf NON-OC besteld.
ik ben ondertussen van nr 509 naar 272 gezakt in die 3 maanden tijd.

Nu geruchten over de stopzetting van de non-oc.
Ook na al roddels gelezen te hebben dat alternate.nl niet zou verzenden naar belgië en de "goedkope"early orders links zou laten liggen, heb ik helemaal geen idee wat m'n volgende stap zou moeten zijn.
Ik heb nog de originele 700eur betaald, dus een verandering van kaart zou al snel een 500 eur meerkost zijn.

Ook al loop ik de muren op en ben ik het wachten kotsbeu, heb wel nog wat geduld over maar ik wacht toch graag op iets wat ik weet dat gaat komen, lol.

• gilla013
MightyMike87 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 14:04:
[...]

Het kan heel goed zijn dat jouw order in een andere wachtrij staat als de leverancier waarvandaan ze nu die voorraad tonen namelijk.

Dat zou wel insanely stupid zijn, maar ik sta deze dagen nergens meer van te kijken, dus wie weet.

• gilla013
MightyMike87 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 14:04:
[...]

Ik heb alleen nog niemand zien posten dat hij een Suprim Non X geleverd heeft gehad van Azerty.
Als iemand die geleverd heeft of krijgt zou ik het op prijs stellen als die zich hier wilt melden O-)

• MightyMike87
gilla013 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 14:08:
[...]

Dat zou wel insanely stupid zijn, maar ik sta deze dagen nergens meer van te kijken, dus wie weet.
Het is minder stupid als het klinkt.
Webshop hebben doorgaans een koppeling met diverse leveranciers.

Elke leverancier heeft zijn eigen backlog bestand op basis van sku en FIFO.
De positie in wachtrij die jij krijgt is dus doorgaans de wachtrij bij X leverancier.

• gilla013
MightyMike87 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 14:13:
[...]

Het is minder stupid als het klinkt.
Webshop hebben doorgaans een koppeling met diverse leveranciers.

Elke leverancier heeft zijn eigen backlog bestand op basis van sku en FIFO.
De positie in wachtrij die jij krijgt is dus doorgaans de wachtrij bij X leverancier.
Snap ik, maar dan zou dit verhaal niet opgaan, want tot de eerste keer dat die 2-3 dagen er stond stond ik laag in de queue en waren er maximaal 8 backorders. Sinds die 2-3 dagen is dit opgelopen tot 52(in 2 keer), dus dan lijkt het me toch dezelfde queue. Maar goed we zien het wel.

• MightyMike87
Anguish schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 14:06:
Jezus, met al die verhalen begin ik nu wel wat te panikeren over mijn bestelling.
Op 5 oktober had ik op alternate.nl de 3080 tuf NON-OC besteld.
ik ben ondertussen van nr 509 naar 272 gezakt in die 3 maanden tijd.

Ook na al roddels gelezen te hebben dat alternate.nl niet zou verzenden naar belgië en de "goedkope"early orders links zou laten liggen, heb ik helemaal geen idee wat m'n volgende stap zou moeten zijn.
Ik heb nog de originele 700eur betaald, dus een verandering van kaart zou al snel een 500 eur meerkost zijn.

Ook al loop ik de muren op en ben ik het wachten kotsbeu, heb wel nog wat geduld over maar ik wacht toch graag op iets wat ik weet dat gaat komen, lol.
Stick to the facts, roddels heb je weinig aan. ;)

• MightyMike87
gilla013 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 14:15:
[...]

Snap ik, maar dan zou dit verhaal niet opgaan, want tot de eerste keer dat die 2-3 dagen er stond stond ik laag in de queue en waren er maximaal 8 backorders. Sinds die 2-3 dagen is dit opgelopen tot 52(in 2 keer), dus dan lijkt het me toch dezelfde queue. Maar goed we zien het wel.
Klopt want de webshops swappen jouw order doorgaans niet van leverancier mits er ergens echt heel veel vrije voorraad opduikt en dit voor hun haalbaar is mbt de inkoopprijs die de webshop hier heeft.
Anders is het een te groot risico en komt jouw order elders gewoon weer in een wachtrij met wellicht nadien nog slechtere condities.

Mijn vermoeden is dat jouw order in backlog staat bij leverancier A en Leverancier B aangeeft stock te bezitten. Of dit klopt weet ik natuurlijk niet en of die leverancier ook echt vrije voorraad bezit blijft ook nog maar de vraag natuurlijk.

• TheBrut3
Anguish schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 14:06:
Ook na al roddels gelezen te hebben dat alternate.nl niet zou verzenden naar belgië en de "goedkope"early orders links zou laten liggen
Die geruchten dat de non-oc nooit meer gemaakt gaan worden zijn ook al lang ontkracht.
Of Alternate NL naar België verzend weet ik niet, maar Alternate zendt gewoon op volgorde van orders en niet duurste eerst. Het is geen MaxICT.
MightyMike87 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 13:56:
Ik zou ze even bellen dan, in principe zouden ze initieel wel voorraad op jouw order reserveren als je aan de beurt bent. Annuleer je deze dan gaat die voorraad naar de eerstvolgende order welke in rij staat.
Je kan ze niet bellen en zo werken ze helaas niet.

• stillen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-11-2025
MSI GeForce RTX 3060 Ti GAMING X TRIO

Op Alternate gekocht op 28 dec, stond op plek nummer 55

vandaag gezakt naar plek 52

[ Voor 5% gewijzigd door stillen op 02-01-2021 15:39 ]

• kneli
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-11-2025
Dit is op Azerty, gisteren besteld:

MSI GeForce RTX 3060 Ti GAMING X TRIO - Videokaart - 8 GB GDDR6 - PCIe 4.0 x16 - 1x HDMI 2.1, 3x DisplayPort 1.4
Artikelnummer 4413519 | Jouw positie 39/39

Iemand die toevallig ook in deze wachtrij staat en een tijdsindicatie kan geven of me een tip kan geven welke (gelijkwaardige 3060 ti) ik beter (wellicht ergens anders) kan bestellen?

• TarikLuis
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-10-2025
Eergisteren besteld bij azerty

MSI GeForce RTX 3060 Ti GAMING X TRIO - Videokaart - 8 GB GDDR6 - PCIe 4.0 x16 - 1x HDMI 2.1, 3x DisplayPort 1.4
Artikelnummer 4413519 | Jouw positie 33/40

• jeffb0918
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 28-02-2025
Translated (apologies if there are any mistakes):

Ik maak me een beetje zorgen. Ik heb gisteren mijn bestelling bij Megekko geplaatst voor de 3090 TUF OC toen deze nog te bestellen was. De productpagina vermeldde beschikbaarheid in 8 dagen, terwijl in de winkelwagen beschikbaarheid stond in meer dan 10 dagen. Ik bestelde toch, in de veronderstelling dat als Megekko niet zeker wist of ze de bestelling konden uitvoeren, ze de bestelling niet zouden hebben aangenomen. Ik heb een bestelnummer en een bevestigingsmail, maar tot nu toe kan ik de tool nog steeds niet gebruiken om te controleren op mijn positie in de wachtrij of hoeveel mensen er in de wachtrij staan. Is dit normaal?

• skullyhoofd
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20-02 19:28
kneli schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 15:08:
Dit is op Azerty, gisteren besteld:

Artikelnummer 4413519 | Jouw positie 39/39

Iemand die toevallig ook in deze wachtrij staat en een tijdsindicatie kan geven of me een tip kan geven welke (gelijkwaardige 3060 ti) ik beter (wellicht ergens anders) kan bestellen?
Mag ik vragen hoeveel je er voor hebt betaald?

• Onyxthegreat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-02 01:13
jeffb0918 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 15:16:
Translated (apologies if there are any mistakes):

Ik maak me een beetje zorgen. Ik heb gisteren mijn bestelling bij Megekko geplaatst voor de 3090 TUF OC toen deze nog te bestellen was. De productpagina vermeldde beschikbaarheid in 8 dagen, terwijl in de winkelwagen beschikbaarheid stond in meer dan 10 dagen. Ik bestelde toch, in de veronderstelling dat als Megekko niet zeker wist of ze de bestelling konden uitvoeren, ze de bestelling niet zouden hebben aangenomen. Ik heb een bestelnummer en een bevestigingsmail, maar tot nu toe kan ik de tool nog steeds niet gebruiken om te controleren op mijn positie in de wachtrij of hoeveel mensen er in de wachtrij staan. Is dit normaal?
Ik sta op dezelfde lijst en kan de wachtlijst tool wel gebruiken met mijn order nummer (uit de mail) en mijn postcode. Ik sta momenteel op positie 4/9 en heb besteld op 31 december rond 12:00.

Gisteren kreeg ik een update van Megekko via e-mail dat ze de kaart op 6 januari in hun magazijn verwachten en dat ik hem dan 7 januari zal ontvangen.

@Bonsaiboom staat ook op deze lijst op positie 2/9 (laatste keer dat hij dit aangaf).

EDIT: Let op spaties bij het kopiëren van het ordernummer en typ je postcode als volgt: 1234AB (geen space)

[ Voor 7% gewijzigd door Onyxthegreat op 02-01-2021 15:29 ]

• kneli
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-11-2025
skullyhoofd schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 15:18:
[...]

Mag ik vragen hoeveel je er voor hebt betaald?
515 euro, dat is ook de prijs waar hij er nu voor op staat.

• JF050
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-04 21:48
Hoop dat alternate aankomende week ff de strix 3080oc binnenkrijgt. Al acht weken(ofz) geen levering geweest

• nigelkoolmees
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-04 20:29
JF050 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 15:37:
Hoop dat alternate aankomende week ff de strix 3080oc binnenkrijgt. Al acht weken(ofz) geen levering geweest
Dat hoop ik dus ook.. sta inmiddels op plek 57 besteld op 17 september. Megekko heeft wel aangegeven in week 1 een “redelijk aantal” Strix OC kaarten te ontvangen. Ben bang dat een “redelijk aantal” geen 60 kaarten is.. maarja..

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Voor de sheet (2/01/21)

ASUS TUF Gaming RTX 3080 10G GAMING - plaats 465
ASUS TUF Gaming RTX 3080 OC 10G GAMING - plaats 65

Bestelling is van begin November.

[ Voor 61% gewijzigd door Workaholic op 02-01-2021 16:23 ]

Mijn V&A

• luc86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-04 15:08
Als je de beginpositie en datum weet is het ook waardevol. Icm. huidige positie weet je hoe snel het gaat met leveringen;

MSI 3X ventus 3070 bij Megekko Bestelling 1-12: 270 nu 185. = 90 per maand.
Asus TUF 3080 Alternate: Bestelling op 1-12: 570 nu 500. = 70 per maand.
MSI gaming X trio 3080 Alternate: Bestelling op 1-12: 645 nu 540 = 100 per maand.

Natuurlijk is dit geen garantie voor toekomstige leveringen, maar dit zegt wel meer dan alleen een plek op de lijst.

[ Voor 19% gewijzigd door luc86 op 02-01-2021 16:48 ]

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Nvidia heeft recent flink geprofiteerd van de verkopen van zijn RTX-30-serie gpu's. Volgens Barrons heeft het bedrijf in het derde kwartaal voor 175 miljoen dollar aan videokaarten verkocht aan alleen al cryptocurrency miners.

https://nl.hardware.info/...-mede-door-gaming-segment

Weten we ook meteen waar de voorraden heen zijn gegaan na de aankondiging...
Pagina: 1 ... 407 ... 629 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
Beschikbaarheid is te vinden in https://docs.google.com/s...2_DWk4/edit#gid=712726851 (niet meer up-to-date)

reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord