[NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 406 ... 629 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 38 producten

• zafer94
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 26-04 13:08
mattatoe schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:55:
Dit is echt om te janken, gewoon schandalig. Ofwel anderhalve maand voor niets gewacht ofwel nog minstens een maand wachten voor een refurbished derdehands kaart, dit is alles behalve netjes Me gekko:

"Bedankt voor je retouraanvraag.
Aan de hand van je aanvraag en de mail die je naar onze klantenservice hebt gestuurd zijn wij op onze retourafdeling even nagegaan wat er misgegaan is met de door je ontvangen kaart.
Hieruit blijkt dat je inderdaad een videokaart hebt ontvangen die op 24-12-20 door Ruben geretourneerd is aan ons. Deze kaart hebben wij retour ontvangen met een aanvraag onder het herroepingsrecht en een wat uitgebreidere reden van retour erbij. Helaas is in de drukte rond de feestdagen hier de retour te snel behandeld en is alleen het eerste deel van de omschrijving, waarin staat vermeld dat het een al geopend product betreft, bekeken en de kaart daarop alleen op de staat van het product beoordeeld.
Bij het behandelen van deze retour is een medewerker dus helaas niet zorgvuldig te werk gegaan en had hij, wanneer hij de reden van retour volledig had doorgenomen, moeten constateren dat er ook een defect aanwezig was ondanks dat deze onder het herroepingsrecht was aangemeld in plaats van als een defect product binnen garantie. Onze excuses hiervoor.

De eerste keer dat de kaart retour is gekomen is deze, zover wij kunnen terugzien, aangemeld onder het herroepingsrecht met als klacht alleen dat het product niet naar verwachting was. Daarbij is dan ook het product door ons alleen op uiterlijk beoordeeld en niet op juiste werking waardoor het product opnieuw onze voorraad in is gegaan en bij Ruben terecht is gekomen.

Een zeer vervelende samenloop van omstandigheden dus waarvoor wij ook onze excuses aanbieden gezien je uiteraard deze kaart niet had mogen ontvangen nadat deze van Ruben retour kwam met omschrijving van een defect in zijn reden van retour.

Wat betreft de afhandeling van je retour:

Helaas is het voor ons niet mogelijk om de kaart op dit moment om te ruilen voor een nieuw exemplaar van hetzelfde model, dit simpelweg omdat er geen voorraad is en het ook volledig onbekend is wanneer er voorraad binnenkomt. Uiteraard willen wij dit wel netjes voor je oplossen en kunnen wij je onderstaande 2 opties aanbieden.

1) Wanneer de kaart bij ons retour komt wordt deze direct behandeld en storten wij het aankoopbedrag naar je terug zodat je zelf een gepast alternatief kunt uitzoeken en bestellen.

2) We sturen de kaart voor je op naar MSI voor reparatie, de reparatie bij MSI neemt gemiddeld 3 weken in beslag. Hierna ontvang je dus een goed werkende kaart retour.

We begrijpen dat beide opties niet ideaal zijn gezien je uiteraard graag direct een nieuwe en juist werkende kaart wilt ontvangen maar door de enorme schaarste kunnen wij deze kaart helaas op dit moment niet vervangen hoe graag wij dit ook direct voor je zouden doen.
We vernemen graag welke optie je voorkeur heeft en nogmaals onze excuses voor het ongemak."
Vraag gewoon je geld terug maat. Geef Megekko je hardverdiende centjes NIET!

• Onyxthegreat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-02 01:13
mmxmmx schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:55:
[...]

Bij Maxict zijn die nu leverbaar
Alleen een klein verschil, de excl. BTW prijs is daar hetzelfde als de incl. prijs bij Megekko. :9

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-04 11:12
mmxmmx schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:55:
[...]

Bij Maxict zijn die nu leverbaar
Voor 2084 euro ipv 1729 inderdaad. MaxICT heeft veel meer voorraad maar ook wel voor prijzen die ik niet bereid ben te betalen.

Ik zie nu ook de Inno3ds bij megekko beschikbaar komen. Een 3070 voor 639 en 3090 voor 1769.

https://www.megekko.nl/pr...3070-iChill-X4-Videokaart

https://www.megekko.nl/pr...3090-iChill-X4-Videokaart

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-04 19:40
Onyxthegreat schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:57:
[...]

Alleen een klein verschil, de excl. BTW prijs is daar hetzelfde als de incl. prijs bij Megekko. :9
Ja maar wel op voorraad :)

https://maxict.nl/asus-as...-gb-gddr6x-p17646871.html

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Bonsaiboom schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:57:
Ik zie nu ook de Inno3ds bij megekko beschikbaar komen. Een 3070 voor 639 en 3090 voor 1769.

3070 is al weg. Als je hem in je winkelmandje doet is levertijd minimaal 10 dagen, wilde hem net bestellen.

Edit: De ROG Strix lijkt er nog wel te zijn, want die is minder aantrekkelijk voor scalpers.
https://www.megekko.nl/pr...070-O8G-GAMING-Videokaart

[ Voor 20% gewijzigd door TheBrut3 op 31-12-2020 12:00 ]

• Yahya.faron
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 10-08-2025
.

[ Voor 99% gewijzigd door Yahya.faron op 02-12-2021 16:31 ]

• Raafz0r
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 21:21
TheBrut3 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:58:
[...]

3070 is al weg. Als je hem in je winkelmandje doet is levertijd minimaal 10 dagen, wilde hem net bestellen.

Edit: De ROG Strix lijkt er nog wel te zijn, want die is minder aantrekkelijk voor scalpers.
Na een keer verversen werd ie wel binnen 2 dagen leverbaar. Meteen gekocht. Hopelijk wordt ie dan ook echt verzonden.

EDIT: Heb wel een e-mail bevestiging en geld afgeschreven, maar de order staat niet tussen Mijn Aankopen op de site. Weet iemand of dat normaal is?
EDIT2: YES, net een verzendbevestiging gekregen!

[ Voor 14% gewijzigd door Raafz0r op 31-12-2020 13:20 ]

• Raafz0r
Yahya.faron schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:02:
[...]

Helaas zulke prijzen kunnen zij blijven vragen en terecht.. zolang jij mensen hebt zoals mmxmmx 🤮
Ik vind de 3070 qua prijs nog wel meevallen. Een AIB met goede koeling voor 120 euro boven MSRP van de FE.

• Bonsaiboom
[...]

Helaas zulke prijzen kunnen zij blijven vragen en terecht.. zolang jij mensen hebt zoals mmxmmx 🤮
Tja, dat is ook een kwestie van vraag en aanbod. Ik neem het maxict niet kwalijk dat ze hiervoor kiezen. Er is zo tenminste voorraad als je écht moet. Het is anders als ze een monopolie op het spul hebben, maar nu heb je als consument (en bedrijf) de keuze - of snipen, of wachtrij, of veel te veel betalen. Bij MaxICT koop je in ieder geval nog van een betrouwbaardere partij dan Henkie op Marktplaats met zijn 3080 uit Terschelling die je niet kan afhalen omdat hij dat weekend toevallig in Zeeland is.

CDRomland geeft ook leveranciersvoorraad aan voor de 3070 en 3090 van Inno3d.

[ Voor 5% gewijzigd door Bonsaiboom op 31-12-2020 12:07 ]

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-04 19:40
[...]

Mja had een kapotte 3080 met veel gedoe en ben blij dat ik een goede vervanger heb gevonden.

De 3080 is RMA naar Megekko weg ermee.

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

• zafer94
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 26-04 13:08
Ik heb net gebeld met Informatique, ze hebben sinds september precies 0!! 3080 Strix non-OC kaarten gekregen, dus die omgezet naar een Suprim X.

Als je van plan bent een Strix 3080 te bestellen, neem dan de OC!

• AI-AI-Captain
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:42
Nice ik zie dat de ASUS RTX 3070 DUAL ook beschikbaar is voor een iets lagere prijs van 619,-

https://www.megekko.nl/pr...AL-RTX3070-O8G-Videokaart

• Onyxthegreat
Bonsaiboom schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:46:
Zo, op de valreep van het jaar nog een TUF 3090 bij Megekko besteld. Hopelijk is het niet alleen "bestellen en wachten" want er stond dat hij 4 januari geleverd zou worden.

Voor de rest - bij cdromland en megekko staan nu verschillende ASUS modellen te bestellen. Misschien weten ze al hoeveel ze krijgen van hun 'grote levering' en waar vrije voorraad van zou komen. Als ik iets terugkrijg over wachtrijen of zo zal ik het laten weten.
Ik heb trouwens ook deze TUF maar gegrepen, een paar minuten na jou (nog altijd 4 dagen levertijd aangegeven). Ik ben benieuwd.

• Yahya.faron
mmxmmx schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:05:
[...]

Mja had een kapotte 3080 met veel gedoe en ben blij dat ik een goede vervanger heb gevonden.

De 3080 is RMA naar Megekko weg ermee.
Scalpers op marktplaats verkopen 3090 voor tussen de €1699 en €1900 maar jij hebt de duurste scalper gekozen maxict 🤪

• Beaulion
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
mattatoe schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:55:
Dit is echt om te janken, gewoon schandalig. Ofwel anderhalve maand voor niets gewacht ofwel nog minstens een maand wachten voor een refurbished derdehands kaart, dit is alles behalve netjes Me gekko:
........
Wat betreft de afhandeling van je retour:

Helaas is het voor ons niet mogelijk om de kaart op dit moment om te ruilen voor een nieuw exemplaar van hetzelfde model, dit simpelweg omdat er geen voorraad is en het ook volledig onbekend is wanneer er voorraad binnenkomt. Uiteraard willen wij dit wel netjes voor je oplossen en kunnen wij je onderstaande 2 opties aanbieden.

1) Wanneer de kaart bij ons retour komt wordt deze direct behandeld en storten wij het aankoopbedrag naar je terug zodat je zelf een gepast alternatief kunt uitzoeken en bestellen.

2) We sturen de kaart voor je op naar MSI voor reparatie, de reparatie bij MSI neemt gemiddeld 3 weken in beslag. Hierna ontvang je dus een goed werkende kaart retour.
......."
Kan je niet nog een optie 3 aandragen? Namelijk: kaart retour, vooraan in de wachtrij van dezelfde kaart/type? Lijkt mij voor beide partijen het beste en gezien het hele verloop ook best een redelijk verzoek..

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

souljah1h schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:29:
[...]

Had hem gister in me mandje en toen was die plots niet meer leverbaar. Nu staat die er kennelijk weer op.
Hij is nu weer verdwenen. Hopelijk lukt het binnen 2-3 werkdagen :o

• Delaziz
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-07-2025
Zojuist met Azerty gebeld aangezien ik op de backlog sta voor een MSI GeForce RTX 3070 SUPRIM X 8G - Videokaart en mijn positie niet veranderd is in 2 dagen, echter wordt op de site deze kaart dagelijks geupdate naar bezorging binnen 2/3 dagen. Dat blijkt dus een fout te zijn en ze verwachten geen shipment voor deze kaart.

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Delaziz schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:18:
Zojuist met Azerty gebeld aangezien ik op de backlog sta voor een MSI GeForce RTX 3070 SUPRIM X 8G - Videokaart en mijn positie niet veranderd is in 2 dagen, echter wordt op de site deze kaart dagelijks geupdate naar bezorging binnen 2/3 dagen. Dat blijkt dus een fout te zijn en ze verwachten geen shipment voor deze kaart.
Interessant, bedankt voor de update. Gelukkig nog een kaart bij Megekko besteld. Hopelijk komt deze zaterdag wel aan.

Welke plaats in de wachtrij sta je? Als ik zo vrij mag zijn....

• TheBrut3
  • Nu online
Delaziz schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:18:
Volgens mij zijn er van de 3070 Suprim X geen kaarten meer gekomen na de release van de kaart, begin december.

• Delaziz
souljah1h schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:24:
[...]

Interessant, bedankt voor de update. Gelukkig nog een kaart bij Megekko besteld. Hopelijk komt deze zaterdag wel aan.

Welke plaats in de wachtrij sta je? Als ik zo vrij mag zijn....
Ik sta op plek 8 van de 41. Stond eerst op 7 echter is er een RMA teruggekomen dus diegene staat nu op plek 1 zonder kaart FEELSBADMAN

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Delaziz schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:29:
[...]

Ik sta op plek 8 van de 41. Stond eerst op 7 echter is er een RMA teruggekomen dus diegene staat nu op plek 1 zonder kaart FEELSBADMAN
Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren..

Is inmiddels ook niet meer in voorraad.

• Delaziz
TheBrut3 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:58:
[...]

Kwartier geleden was er weer 1 beschikbaar en die dus besteld. Waar je op moet letten is dat bij Azerty en Megekko (wellicht ook anderen), dat de kaart wordt gereserveerd voor een een korte periode om je betaling af te ronden. Sommigen haken af tijdens dit proces en dan kan er dus een kaart weer vrij komen. Dus de tip is te wachten op de bestelpagina nadat een kaart beschikbaar is gekomen en zien of er na een kwartier/half uur weer een kaart beschikbaar komt.

• Tuumke
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-10-2025

Tuumke

Shingaling?

Zijn er mensen die uberhaupt in de laatste 3 a 4 weken iets van SiComputers uitgeleverd hebben gekregen?

[WhatPulse Profiel] [ Tuumke's n00by website]

• Yahya.faron
.

[ Voor 100% gewijzigd door Yahya.faron op 02-12-2021 16:31 ]

• Hingj0n
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-04 12:50
Bramzor schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:53:
[...]

Nice

Hoeveel radiators en welke size heb je steken? 2x120mm? Vraag me af of 2x120mm voldoende kan zijn voor een stille opzet voor CPU en 3080 combo. Welke temperatuur haal je stressed?
Ik heb twee radiatoren van 240mm. Voor de temps is dat voldoende, ik heb ook maar een r5 2600. De kaart blijft relatief koel rond 62 graden Celsius.

• atomicblue
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-08-2025

Is dat een typo? of komt het met 4 fans? 8)7

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:05
schumi1986 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:34:
[...]

Tja ondanks dat je gelijk hebt gok ik dat je die kaart pas ergens halverwege 2021 gaat ontvangen. Voor 130 euro extra een veel snellere levering klinkt dan niet heel verkeerd in een tijd dat iedereen thuis zit.
Tuumke schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:39:
Zijn er mensen die uberhaupt in de laatste 3 a 4 weken iets van SiComputers uitgeleverd hebben gekregen?
I warned you :+

• TheBrut3
  • Nu online
Ja, X4 heeft 4 fans en de X3 3. Het is een X3 maar met nog een extra (kleine) fan op de bovenkant van de kaart, is op de foto's goed te zien.

• Delaziz
Zit nog een mini fan aan de zijkant. Google maar, ziet er wel gaaf uit.

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Komt echt met 4 fans.

Er zit nog een mini fan in die lucht van de kaart af blaast.

• atomicblue
  • Laatst online: 04-08-2025
Hummm ... interessant

https://www.megekko.nl/pr...070-Twin-X2-OC-Videokaart

2 dagen levering, hummm ...

• Dhod
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-03 14:34
TheBrut3 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:26:
[...]

Volgens mij zijn er van de 3070 Suprim X geen kaarten meer gekomen na de release van de kaart, begin december.
Sta al 2 weken op plek nr1 bij alternate
Vandeweek wel een Suprim zonder X lading binnen gekomen.
Hadden ze wel ff kunnen zeggen :p

• Delaziz
Bijzonder dat er maar 10eu verschil zit tussen de X2 en X4. De X2 zou een MSRP kaart moeten zijn maar die is dus 100eu duurder terwijl de X4 maar met 30eu gestegen is. |:(

• Delaziz
Overigens zijn de Inno3D iChill Frostbite kaarten wel lekker geprijsd. 180eu boven msrp en als je de kosten van een waterblok meerekent zit je er niet ver vanaf. Inno3D kaarten lijken sowieso geregeld in de vrije verkoop te komen.

• Tomnesia
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-05-2022
Delaziz schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:00:
[...]

Bijzonder dat er maar 10eu verschil zit tussen de X2 en X4. De X2 zou een MSRP kaart moeten zijn maar die is dus 100eu duurder terwijl de X4 maar met 30eu gestegen is. |:(
Dan moet ik me toch inhouden om niet gewoon voor de 3070 te gaan... Toch proberen een van dees dagen gewoon een 3080 te snipe, na 2 maand is men geduld op aan het geraken 😅

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik wacht op de 3080 Suprim X bij Informatique en ik zie in de PostNL app dat ze net een zending voor bezorging 2 januari hebben aangemeld (verzendmelding van de winkel zelf heb ik nog niet). Dat zou toch een leuk nieuwjaarscadeau zijn :D

• TheBrut3
  • Nu online
Raafz0r schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:03:
Na een keer verversen werd ie wel binnen 2 dagen leverbaar. Meteen gekocht. Hopelijk wordt ie dan ook echt verzonden.

EDIT: Heb wel een e-mail bevestiging en geld afgeschreven, maar de order staat niet tussen Mijn Aankopen op de site. Weet iemand of dat normaal is?
Mijne is verzonden. Staat inderdaad niet bij mijn aankopen, maar als ik naar de mail ga en op het ordernummer klik zie ik wel de status.
Delaziz schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:37:
Kwartier geleden was er weer 1 beschikbaar en die dus besteld.
Mijn bestelling is verzonden.

• jody2k
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09-2025
Sfynx schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:14:
Ik wacht op de 3080 Suprim X bij Informatique en ik zie in de PostNL app dat ze net een zending voor bezorging 2 januari hebben aangemeld (verzendmelding van de winkel zelf heb ik nog niet). Dat zou toch een leuk nieuwjaarscadeau zijn :D
Helaas DHL hier
Kheb het gevoel dat men enkel postNL gebruikt voor nederland en DHL voor belgie

Nu geen haast ik krijg deze begin volgende week wel ;)

Krijg het gevoel dat informatique heel regelmatig leveringen krijgt van MSI en gigabyte
Dus voor diegene die nog geen kaart hebben, zou ik mijn bet op deze winkel zetten

Altijd vriendelijke klantenservice en snelle reacties
Integendeel tot megekko

[ Voor 5% gewijzigd door jody2k op 31-12-2020 13:20 ]

• Raafz0r
TheBrut3 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:17:
[...]

Mijne is verzonden. Staat inderdaad niet bij mijn aankopen, maar als ik naar de mail ga en op het ordernummer klik zie ik wel de status.

[...]

Mijn bestelling is verzonden.
De mijne is ook net verzonden!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Bij Megekko is mijn bestelling van vanochtend (Inno3D GeForce RTX 3070 iChill X4 Videokaart) ook verzonden.

Je bestelling met ordernummer XXXXXXXX is klaar voor verzending!
Je pakket wordt overgedragen aan PostNL en zal binnen 24 uur bij je worden afgeleverd.

[ Voor 8% gewijzigd door souljah1h op 31-12-2020 13:25 ]

• Sfynx
  • Niet online
jody2k schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:19:
[...]

Helaas DHL hier
Kheb het gevoel dat men enkel postNL gebruikt voor nederland en DHL voor belgie

Nu geen haast ik krijg deze begin volgende week wel ;)

Krijg het gevoel dat informatique heel regelmatig leveringen krijgt van MSI en gigabyte
Dus voor diegene die nog geen kaart hebben, zou ik mijn bet op deze winkel zetten

Altijd vriendelijke klantenservice en snelle reacties
Integendeel tot megekko
Ik heb vandaag een andere bestelling van ze binnen gehad via DHL, dus ze gebruiken beide, misschien omdat ze dan meer bezorgcapaciteit hebben in deze drukke periode. Dat waren wel wat kleine dingetjes trouwens (koelpasta, fans e.d.), dus zou ook nog kunnen dat ze de duurdere zendingen qua verzekering anders versturen in Nederland.

In de 20 jaar dat ik klant ben van deze zaak heb ik nooit problemen met ze gehad, gewoon een betrouwbare winkel :)

• Omar97
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 05-07-2025
Yahya.faron schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:39:
Wie weet waar de kortste rij is voor de Aorus Master 3080?
Vgm staat er momenteel slechts 1 persoon in de wachtrij bij Informatique.

• TheBrut3
  • Nu online
souljah1h schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:24:
Je pakket wordt overgedragen aan PostNL en zal binnen 24 uur bij je worden afgeleverd.
Zal zaterdag of maandag zijn, want vrijdag bezorgen ze niet.

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-03 19:46
mmxmmx schreef op woensdag 30 december 2020 @ 23:10:
[...]

Ik heb daar een Asus Tuf 3090 besteld die was op voorraad bij de leverancier ik zou hem krijgen op de 31ste van deze maand en werd al op de 30ste aangeboden bij de voordeur.
Ik had ze eerst al ff gebeld om te vragen of ik deze kaart echt zou krijgen en de man van de winkel zij je hebt hem morgen en dat was ook zo.

Ben zeer vriendelijk geholpen en heb geen enkele problemen ondervonden.
Morgen plaats ik ff een foto als de buurvrouw hier komt met haar mobieltje.

Eerste keer dat ik bij deze winkel wat koop en een zeer goede ervaring dus ..

Kaart was wel 1980€ dus ja dan verwacht ik ook niks anders dan een goede levering :+
misschien die SIS lekker in de doos laten zitten en terugsturen en € 250 besparen als je snel bent....

https://www.megekko.nl/pr...90-O24G-GAMING-Videokaart € 1729

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

TheBrut3 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:30:
[...]

Zal zaterdag of maandag zijn, want vrijdag bezorgen ze niet.
Zal inderdaad zaterdag zijn (stond ook aangegeven op de website). Vandaag en morgen zijn toch zo om, dan kunnen we in het weekend bouwen :)

• FreeMen
Zijn er de afgelopen 1,5 week nog EVGA's geleverd? Zover ik het kan zien zie ik enkel Gigabyte kaarten voorbij komen.
Sta sinds vorige week zondag op no 2 voor een EVGA 3080 gaming in de rij bij Alternte en had een beetje de hoop deze week hem te krijgen maar helaas. Er zijn nogal wat varianten dus misschien zijn andere modellen wel geleverd?

• Delaziz
souljah1h schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:34:
[...]

Zal inderdaad zaterdag zijn (stond ook aangegeven op de website). Vandaag en morgen zijn toch zo om, dan kunnen we in het weekend bouwen :)
Er zijn inmiddels 10 Inno3D's verzonden. M'n neef is van plek 12 van de 13 naar plek 2 van 10 gezakt nadat wij al hadden besteld. Hij had z'n pc nog niet opgestart en lag nog te pitten die pannekoek. Nu blijft die zitten met z'n 1060

• Onyxthegreat
Bonsaiboom schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:46:
Zo, op de valreep van het jaar nog een TUF 3090 bij Megekko besteld. Hopelijk is het niet alleen "bestellen en wachten" want er stond dat hij 4 januari geleverd zou worden.
Ik kan nu mijn positie bekijken en sta op 4/4. De kaart is nog beschikbaar, maar er staat nu 9 dagen levertijd terwijl er bij ons nog 4 stond.

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:58
Sfynx schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:14:
Mooi op welke plek stond je? ik heb mn plaats op 7 geannuleerd voor die gpu omdat ik al een andere kaart binnen heb. :)
Heb nu de 3080 aorus master in mijn geval handiger omdat ik er een receiver en tv op heb aangesloten, dus wat extra hdmi poorten kan geen kwaad.

• Bonsaiboom
Onyxthegreat schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:59:
[...]

Ik kan nu mijn positie bekijken en sta op 4/4. De kaart is nog beschikbaar, maar er staat nu 9 dagen levertijd terwijl er bij ons nog 4 stond.
Hmm ik zie het. Ik sta er nu 2/4. Overigens kan ik ook de bestelling niet bij mijn aankopen zien, wel de directe link uit de mail. Nou, maar even hopen dat dit niet eindeloos wachten wordt...

• FreeMen
Bonsaiboom schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:11:
[...]

Hmm ik zie het. Ik sta er nu 2/4. Overigens kan ik ook de bestelling niet bij mijn aankopen zien, wel de directe link uit de mail. Nou, maar even hopen dat dit niet eindeloos wachten wordt...
Denk dat het wel mee zal vallen. Megekko ziet wat eraan komt en gooit pas kaarten in de verkoop als ze ze binnen 10 dagen kunnen leveren. Eigenlijk wel zo netjes...

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0NtQgOLrjWdW0b_-Phk_fAnIec4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x9xGj1nhrkZGzt82fDnYtnbM.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb gisteren mijn RTX 3080 van Megekko mogen ontvangen 🥳 toch nog een mooie afsluiter van dit rare jaar...

Ik wens jullie vast een gelukkig nieuw jaar!

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:18

Boullie

Da Bulster

FreeMen schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:50:
Zijn er de afgelopen 1,5 week nog EVGA's geleverd? Zover ik het kan zien zie ik enkel Gigabyte kaarten voorbij komen.
Sta sinds vorige week zondag op no 2 voor een EVGA 3080 gaming in de rij bij Alternte en had een beetje de hoop deze week hem te krijgen maar helaas. Er zijn nogal wat varianten dus misschien zijn andere modellen wel geleverd?
Sta sinds 22 december op plek 6 voor een EVGA xc3 gaming bij alternate. Verder nog geen beweging gezien.

Boullie

• Baats
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-04 21:43
Daarnet kwam de VGA Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF-RTX3060TI-O8G-GAMING even in verkoop bij Megekko voor €529 (levering 09/01).

Gekocht en ik sta in de wachtrij op plaats 8/12. Ik twijfel om dit te behouden want voor die prijs heb ik een 3060 Ti met iets meer OC-ruimte (MSI Gaming Trio of Gigabyte OC Pro met hogere power limit), waarvoor ik in de wachtrij sta bij Azerty. Anderzijds komen die misschien nooit en blijf ik wachten.

Ik neem aan dat deze kaarten wel eenvoudig aan aankoopprijs verkocht raken op V&A?

• FreeMen
Baats schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:31:
Daarnet kwam de VGA Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF-RTX3060TI-O8G-GAMING even in verkoop bij Megekko voor €529 (levering 09/01).

Gekocht en ik sta in de wachtrij op plaats 8/12. Ik twijfel om dit te behouden want voor die prijs heb ik een 3060 Ti met iets meer OC-ruimte (MSI Gaming Trio of Gigabyte OC Pro met hogere power limit), waarvoor ik in de wachtrij sta bij Azerty. Anderzijds komen die misschien nooit en blijf ik wachten.

Ik neem aan dat deze kaarten wel eenvoudig aan aankoopprijs verkocht raken op V&A?
Waarschijnlijk wel maar als het goed is is de kaart bij Megekko min of meer gegarandeerd geleverd op 9/1 anders bieden ze hem niet aan. Kost je max € 7,- overigens, gewoon ongeopend terugsturen. Heb ik ook gedaan deze week met een AMD 3700x CPU omdat ik een 5600x heb kunnen bemachtigen in de tussentijd. Had het geld binnen 1 dag terug.

• Sfynx
  • Niet online
Goofy1978 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:09:
[...]

Mooi op welke plek stond je? ik heb mn plaats op 7 geannuleerd voor die gpu omdat ik al een andere kaart binnen heb. :)
Ik kan mijn eigen plek in de rij niet zien, maar was nummer 15 toen ik 'm bestelde op 22 december.

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-04 15:31
3070's voor 1000 euro bij Megekko :')

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

• FreeMen
Bijzonder... waarom zie die inkopen is mij een raadsel...

• ocwil
  • Laatst online: 29-04 10:47
FreeMen schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:44:
[...]

Bijzonder... waarom zie die inkopen is mij een raadsel...
Omdat er mensen zijn die ze gaan kopen... 7(8)7

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-04 12:02
ocwil schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:47:
[...]

Omdat er mensen zijn die ze gaan kopen... 7(8)7
tja corona tijd he... mensen geven zomaar ff 2k uit aan een kaart tegenwoordig ook al is het 200% duurder.

• Taximaxi
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 25-10-2025
Omar97 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:26:
[...]

Vgm staat er momenteel slechts 1 persoon in de wachtrij bij Informatique.
Klopt ik heb deze bestelling gedaan op 22-12-2020 na wat rond lezen hier op het forum dat Gigabyte kaarten in principe veel geleverd worden en dat er bij Informatique redelijk wat uit geleverd worden

Tot dusver nog niets gehoord, ik wacht het nog een week of 2 af en als ik dan nog niets gehoord heb cancel ik de order en wacht ik denk ik op de 3080Ti en probeer ik er daar 1 van te pakken te krijgen

• Bonsaiboom
Ferio schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:53:
[...]

tja corona tijd he... mensen geven zomaar ff 2k uit aan een kaart tegenwoordig ook al is het 200% duurder.
Er spelen natuurlijk veel factoren. Mining is ook weer hot. Corona zorgde voor verstoorde supply chain, voor minder uitgaves aan zaken als vakantie, voor meer vraag want je zit toch thuis

Dat het nu nog steeds zo verstoord is, dat is wel triest natuurlijk. 3,5 maanden na release en nog steeds geen (betaalbare) 3080 in stock te bekennen.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:22
FreeMen schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:34:
[...]

Waarschijnlijk wel maar als het goed is is de kaart bij Megekko min of meer gegarandeerd geleverd op 9/1 anders bieden ze hem niet aan. Kost je max € 7,- overigens, gewoon ongeopend terugsturen. Heb ik ook gedaan deze week met een AMD 3700x CPU omdat ik een 5600x heb kunnen bemachtigen in de tussentijd. Had het geld binnen 1 dag terug.
Tsja, klopt, maar je kan er ook een tweaker blij mee maken ipv megekko. Ik heb toevallig vanochtend ook per ongeluk een beschikbare 3080 frostbite besteld die ivm waterkoeling niet in mijn systeem past. Meteen ff op V&A gezet als ik er een tweaker blij mee kan maken, mocht er niemand zijn weiger ik het pakket heb zaterdag en gaat ie sowieso terug naar megekko.

Dat zou ik altijd doen ipv gewoon terugsturen naar ze.

[ Voor 3% gewijzigd door DeNachtwacht op 31-12-2020 15:22 ]

• Yahya.faron
DeNachtwacht schreef op donderdag 31 december 2020 @ 15:22:
[...]

Tsja, klopt, maar je kan er ook een tweaker blij mee maken ipv megekko. Ik heb toevallig vanochtend ook per ongeluk een beschikbare 3080 frostbite besteld die ivm waterkoeling niet in mijn systeem past. Meteen ff op V&A gezet als ik er een tweaker blij mee kan maken, mocht er niemand zijn weiger ik het pakket heb zaterdag en gaat ie sowieso terug naar megekko.

Dat zou ik altijd doen ipv gewoon terugsturen naar ze.
Die tweaker zou blij zijn als hij zelf voor €50 minder kon kopen en op zijn naam. :+

• nigelkoolmees
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-04 20:29
Iemand enig idee hoe groot de wachtrij is voor de Asus ROG Strix 3080 OC bij Megekko?

• ColinAlexander
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-05-2025
nigelkoolmees schreef op donderdag 31 december 2020 @ 16:36:
Iemand enig idee hoe groot de wachtrij is voor de Asus ROG Strix 3080 OC bij Megekko?
Dat kan je hier checken: https://docs.google.com/s..._kK2CpDCk0ED16Fu5Q2_DWk4/

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:07
Bonsaiboom schreef op donderdag 31 december 2020 @ 15:20:
[...]

Dat het nu nog steeds zo verstoord is, dat is wel triest natuurlijk. 3,5 maanden na release en nog steeds geen (betaalbare) 3080 in stock te bekennen.
Tja, het is inderdaad vrij bizar, maar het is nog wel een van de minst erge gevolgen van deze hele crisis..

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:05
Inflatable schreef op donderdag 31 december 2020 @ 16:53:
[...]

Tja, het is inderdaad vrij bizar, maar het is nog wel een van de minst erge gevolgen van deze hele crisis..
En wij maar denken dat dit alleen maar de schuld van de crisis is. :X

Kan mij het 2080ti verhaal nog wel herinneren :+

• sharkforce
  • Laatst online: 25-03 23:08
De Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS XTREME WATERFORCE 10G staat er helaas niet bij :|

CPU: Intel core i9 9900k | RAM: 64GB | GPU: RTX 3080 Waterforce | SSD: 2x M.2: Samsung 970 evo plus 1TB & Samsung 860 evo 1TB

• Raven_X3
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-04 19:08
Eventjes mijn "willekeurige" queue nummers plaatsen.
Dit gaat voor de 3080 TUF OC bij alternate.nl.

. 9-11 179
21-11 98
26-11 96
30-11 94
. 1-12 93
. 2-12 84
17-12 61
28-12 60
31-12 59

• Gecertificeerd
  • Laatst online: 19-04 14:26
Raven_X3 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 19:39:
Eventjes mijn "willekeurige" queue nummers plaatsen.
Dit gaat voor de 3080 TUF OC bij alternate.nl.

. 9-11 179
21-11 98
26-11 96
30-11 94
. 1-12 93
. 2-12 84
17-12 61
28-12 60
31-12 59
Zijn de gezakte plaatsen allemaal annuleringen? ik zelf sta op plaats 169. Vraag me af of alternate al 3080 tuf oc kaarten geleverd heeft.

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Gecertificeerd schreef op donderdag 31 december 2020 @ 19:59:
[...]

Zijn de gezakte plaatsen allemaal annuleringen? ik zelf sta op plaats 169. Vraag me af of alternate al 3080 tuf oc kaarten geleverd heeft.
Bijna buurman ik sta nu 166.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

• Raven_X3
  • Laatst online: 16-04 19:08
Gecertificeerd schreef op donderdag 31 december 2020 @ 19:59:
Ze hebben wel eens gezegd dat ze kaarten binnen hebben gekregen alleen wilde ze niks specifieks noemen. Denk dat er zover maar 1 levering is geweest en de rest annuleringen zijn. Ik zet mijn hoop op januari. Kan ik eindelijk af van windows 8.1.

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-04 12:43
Sta nog behoorlijk ver in de lijst bij Alternate, en wacht rustig en ongeduldig tegelijk.
Hopelijk straks met de TI aankondiging dat er meer annuleringen komen.

En of anders mogelijk eventueel overswitchen naar een 3070 met meer Vram zou ik ook niet erg vinden. Nvidia zit blijkbaar in een apparte positie met hun chip design kwa Vram ondersteuning.

• Cahio
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-05-2023
Een oprechte vraag voor jullie tweakers. Sommige mensen waaronder ikzelf staan in de rij voor een RTX 3080 ASUS TUF (NON OC). Stiekem hoop ik dat deze uiteindelijk toch eind januari/februari beschikbaar zal zijn (hoop doet leven). Maar als de geruchten kloppen moeten ze de productie terug heropstarten. Vandaar mijn vraag: Denken jullie dat het dezelfde kaart zal zijn als de "original" tijdens release? Of denken jullie dat ze hem toch een stuk minder goed gaan maken dan de "original"? Hier heb ik wel een beetje schrik voor, want denk dat ze zelf heel hard verschoten zijn dat deze wel 1 van de betere kaarten is/was. Hopelijk dat ze niet gaan skimpen op bepaalde onderdelen.

• NoThankYou
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-02 09:08
Cahio schreef op donderdag 31 december 2020 @ 23:49:
Een oprechte vraag voor jullie tweakers. Sommige mensen waaronder ikzelf staan in de rij voor een RTX 3080 ASUS TUF (NON OC). Stiekem hoop ik dat deze uiteindelijk toch eind januari/februari beschikbaar zal zijn (hoop doet leven). Maar als de geruchten kloppen moeten ze de productie terug heropstarten. Vandaar mijn vraag: Denken jullie dat het dezelfde kaart zal zijn als de "original" tijdens release? Of denken jullie dat ze hem toch een stuk minder goed gaan maken dan de "original"? Hier heb ik wel een beetje schrik voor, want denk dat ze zelf heel hard verschoten zijn dat deze wel 1 van de betere kaarten is/was. Hopelijk dat ze niet gaan skimpen op bepaalde onderdelen.
Ik denk dat het dezelfde kaart blijft en zo niet, dan komen we daar vanzelf achter. Het heeft geen nut om je daar druk over te maken zonder enige indicatie dat zoiets zal gebeuren.

• Humbatiki
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-03-2025

• miranon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-03 14:41
Boullie schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:29:
[...]

Sta sinds 22 december op plek 6 voor een EVGA xc3 gaming bij alternate. Verder nog geen beweging gezien.
Sta op plek 8 voor deze kaart. Heeft iemand misschien Alternate gevraagd wannneer ze de levering verwachten?

• jeffb0918
  • Laatst online: 28-02-2025
Hoe lang is de wachtrij voor 3090 TUF OC bij megekko?

https://www.megekko.nl/pr...90-O24G-GAMING-Videokaart

• celiorion
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-05 23:17
miranon schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 03:53:
[...]

Sta op plek 8 voor deze kaart. Heeft iemand misschien Alternate gevraagd wannneer ze de levering verwachten?
Zelf sta ik op nummer 4 voor de 3080 XC3 Ultra Gaming. Toen ik ze 22 december heb gebeld konden ze mij helaas niet vertellen wanneer er weer een levering zou komen. Het is en blijft voor zo lang een verrassing. :)

• MightyMike87
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 01-02-2023
ParaWM schreef op donderdag 31 december 2020 @ 23:03:
[...]

Op zich eens en heb ook een 3080 sinds kort, maar de eerste game die ik speel ermee (cyberpunk) trekt al 8.5gb op 1440p ultawide. Heel ruim voelt 10gb niet. Ook niet voor een jaar of 3.
Ik weet niet of Cyberpunk nu al goed vergelijkingsmateriaal is aangezien deze game nog nauwelijks geoptimaliseerd is. Dit zie je ook terug in benchmarks omtrent deze game waarin verschillen in fps tussen een 70 en 80 series kaarten relatief klein zijn zover ik gezien heb tot dusver.

Talking about Vram als dit je speerpunt is kun je beter voor AMD kiezen. Had ik ook graag gedaan waren het niet ik graag binnen een aantal weken een kaart wil en niet pas ergens van de zomer.

• Baats
Ik sta voor drie 3060's op een aardige positie in de wachtrij, voor een gelijkaardige prijs.

- ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3060 Ti OC Edition - Megekko - €536 - plaats 8/12
- MSI GeForce RTX 3060 Ti GAMING X TRIO - Azerty - €525 - plaats 32/37
- Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti GAMING OC PRO 8G - Azerty - €525 - plaats 9/13

Vergelijking: https://tweakers.net/pric.../1640428;1639582;1639434/

Heeft iemand onder jullie al ervaring met één of meerdere van deze kaarten? Ik kan namelijk moeilijk mijn voorkeur bepalen. De eerste kaart die komt, blijft waarschijnlijk. De andere gaan retour of voor aankoopprijs op V&A.

Volgens deze review zou de Gigabyte de beste keuze zijn: YouTube: Which RTX 3060 Ti to BUY and AVOID! 50 cards compared! Asus, EVGA, M... maar dit wordt voornamelijk bepaald door de max. power limit. Als ik ergens een verschil tussen de kaarten moet maken, is het inderdaad tussen het aantal power connectors / max power limit. Lijkt mij op zich wel interessant voor OC'ing, maar is dat alles?

• william89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-04 09:16
Baats schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 10:57:
Ik sta voor drie 3060's op een aardige positie in de wachtrij, voor een gelijkaardige prijs.

Heeft iemand onder jullie al ervaring met één of meerdere van deze kaarten? Ik kan namelijk moeilijk mijn voorkeur bepalen. De eerste kaart die komt, blijft waarschijnlijk. De andere gaan retour of voor aankoopprijs op V&A.

Volgens deze review zou de Gigabyte de beste keuze zijn: YouTube: Which RTX 3060 Ti to BUY and AVOID! 50 cards compared! Asus, EVGA, M... maar dit wordt voornamelijk bepaald door de max. power limit. Als ik ergens een verschil tussen de kaarten moet maken, is het inderdaad tussen het aantal power connectors / max power limit. Lijkt mij op zich wel interessant voor OC'ing, maar is dat alles?
Verschillen zijn details voor overklokken. Maakt echt allemaal weinig uit. Ik sta zelf in de rij voor Gaming OC (nr 21 Alternate) en Eagle OC (nr 1 Alternate). Het liefst heb ik de Gaming maar komt die niet binnen de retourperiode voor de Eagle dan houd ik die...

• sup23er
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-07-2025
Ik weet niet of je trolled, maar alle kaarten die je kan bestellen atm bij megekko zijn in stock en hebben geen wachtrij

• jeffb0918
sup23er schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 11:36:
[...]

Ik weet niet of je trolled, maar alle kaarten die je kan bestellen atm bij megekko zijn in stock en hebben geen wachtrij
Translated (pardon the mistakes):
Ik ben niet aan het trollen, maar de productpagina zegt dat het volgende week beschikbaar zal zijn. Dus ik vroeg me echt af of ik te laat ben om al te bestellen, omdat er misschien te veel mensen zijn die het artikel al bestellen.

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-04 20:31

Het zijn allemaal prima kaarten en het is puur afhankelijk wat jij belangrijk vindt. Alleen gamen? Geluid? Betere koeling? Mogelijkheden met overklokken? Minder stroomverbruik? Daar zit verschil in de diverse varianten.

Voor gamen zijn ze allemaal prima, en laat je niet alleen verleiden tot die rond 5% extra overklok bij de hogere tier kaarten ten koste van veel meer stroomverbruik in games.

• Bonsaiboom
Ik sta nu 2 van 7. Sinds gisteren is deze kaart bestelbaar en toen heb ik hem ook besteld. Ik vermoed (en andere met mij) dat Megekko weet hoeveel ze hiervan volgende week binnen krijgen en dus bereid zijn weer orders aan te nemen totdat ze bijvoorbeeld tot de 10 komen.

Leverdatum stond gisteren eerst op 4 januari, en nu naar later, 9 januari.

Overigens, als je zeker wil zijn van een snelle kaart, de Inno3d iChill X3 is bijvoorbeeld maandag al in huis te hebben.

https://www.megekko.nl/pr...3090-iChill-X3-Videokaart

Het is dat die beschikbaar kwam *nadat* de TUF order mogelijkheid online kwam, anders had ik die denk ik wel eerder besteld. Maar de TUF is ook een mooie kaart. Belangrijkste voor me was dat de bestelling in 2020 geplaatst werd :-)

[ Voor 26% gewijzigd door Bonsaiboom op 01-01-2021 12:09 ]

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
jeffb0918 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 11:56:
[...]

Ik ben niet aan het trollen, maar de productpagina zegt dat het volgende week beschikbaar zal zijn. Dus ik vroeg me echt af of ik te laat ben om al te bestellen, omdat er misschien te veel mensen zijn die het artikel al bestellen.
Als er staat dat de levertijd 8 dagen bedraagt dan zal het wel zo zijn. De kaart staat nog online, dus je bent niet te laat.

• sup23er
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-07-2025
jeffb0918 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 11:56:
[...]

waarschijnlijk weten ze dat ze een levering krijgen binnen x dagen en dus kunnen garanderen dat ze het kunnen leveren binnen 10 dagen (anders kun je bij megekko atm niet bestellen)

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Inno3D-GeForce-RTX-3090-iChill-X4-Videokaart 10* bij cd-rom land.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

• jeffb0918
Bonsaiboom schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 12:00:
[...]

Ik sta nu 2 van 7. Sinds gisteren is deze kaart bestelbaar en toen heb ik hem ook besteld. Ik vermoed (en andere met mij) dat Megekko weet hoeveel ze hiervan volgende week binnen krijgen en dus bereid zijn weer orders aan te nemen totdat ze bijvoorbeeld tot de 10 komen.

Leverdatum stond gisteren eerst op 4 januari, en nu naar later, 9 januari.

Overigens, als je zeker wil zijn van een snelle kaart, de Inno3d iChill X3 is bijvoorbeeld maandag al in huis te hebben.

https://www.megekko.nl/pr...3090-iChill-X3-Videokaart

Het is dat die beschikbaar kwam *nadat* de TUF order mogelijkheid online kwam, anders had ik die denk ik wel eerder besteld. Maar de TUF is ook een mooie kaart. Belangrijkste voor me was dat de bestelling in 2020 geplaatst werd :-)
MaZo schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 12:05:
[...]
Als er staat dat de levertijd 8 dagen bedraagt dan zal het wel zo zijn. De kaart staat nog online, dus je bent niet te laat.
sup23er schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 12:31:
[...]

waarschijnlijk weten ze dat ze een levering krijgen binnen x dagen en dus kunnen garanderen dat ze het kunnen leveren binnen 10 dagen (anders kun je bij megekko atm niet bestellen)
Goed om te weten! Dank je! Ik kan dan mijn bestelling plaatsen! ;)

[ Voor 10% gewijzigd door jeffb0918 op 01-01-2021 13:06 ]

• Baats
Kakaroto schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 11:57:
[...]

Het zijn allemaal prima kaarten en het is puur afhankelijk wat jij belangrijk vindt. Alleen gamen? Geluid? Betere koeling? Mogelijkheden met overklokken? Minder stroomverbruik? Daar zit verschil in de diverse varianten.

Voor gamen zijn ze allemaal prima, en laat je niet alleen verleiden tot die rond 5% extra overklok bij de hogere tier kaarten ten koste van veel meer stroomverbruik in games.
Uitsluitend gamen met inderdaad als belangrijkste criterium prestaties. Geluid/koeling is minder relevant als dat de prestaties niet negatief beïnvloedt. Ik doe wel lang met nieuwe hardware, dus om de levensduur wat uit te rekken lijkt (toekomstig) OC'en mij wel een plus. Gezien mijn criteria en het kleine prijsverschil zou ik dus eerder voor de Gigabyte of MSI gaan, behalve als die pas weken later toekomen...

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-05 18:01

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

waarom bestel je in hemelsnaam 3 kaarten dan? Ik hoop toch niet dat je van plan bent er al twee gelijk af te zeggen of retour te sturen, want dan ben je kunstmatig de hele wachtijen aan het opboosten

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-04 20:31
Baats schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 13:06:
[...]

Uitsluitend gamen met inderdaad als belangrijkste criterium prestaties. Geluid/koeling is minder relevant als dat de prestaties niet negatief beïnvloedt. Ik doe wel lang met nieuwe hardware, dus om de levensduur wat uit te rekken lijkt (toekomstig) OC'en mij wel een plus. Gezien mijn criteria en het kleine prijsverschil zou ik dus eerder voor de Gigabyte of MSI gaan, behalve als die pas weken later toekomen...
Als het puur om gaming gaat en koeling/geluid minder relevant zou ik zeggen ga voor een lagere tier en steek die extra ~50 euro in een toekomstige upgrade. Die paar extra fps met oc’en of net iets hogere boost clock is ook wel marketing en omdat het kan. Resultaten uit het verleden gaat het meestal om 5-10%. Een nieuwere gen kaart krijg je meer voor. Maar dat is hoe ik er over denk :)

• Toine1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-05 11:32
Bonsaiboom schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:05:
[...]

Tja, dat is ook een kwestie van vraag en aanbod. Ik neem het maxict niet kwalijk dat ze hiervoor kiezen. Er is zo tenminste voorraad als je écht moet. Het is anders als ze een monopolie op het spul hebben, maar nu heb je als consument (en bedrijf) de keuze - of snipen, of wachtrij, of veel te veel betalen. Bij MaxICT koop je in ieder geval nog van een betrouwbaardere partij dan Henkie op Marktplaats met zijn 3080 uit Terschelling die je niet kan afhalen omdat hij dat weekend toevallig in Zeeland is.
Ik wil hier toch wel even een waarschuwing plaatsen als je even €1000,- 2-4 weken via een iDeal betaling bij MAXict in bewaring geeft. Een webwinkel met zoveel negatieve recensies en met een slechte reputatie, die gaat een keer omvallen. Hou hier rekening mee, bij het failliet gaan ben je ook je geld kwijt. Een Paypal betaling zal je niet beschermen aangezien de curator ook die MAXict Paypal rekening leeg gaat trekken. Qshop en ICTwaarborg keurmerk, ik kan niets vinden over dat je dan je geld bij een faillissement terug kan krijgen.

Ik weet het dit is OT, maar wanhopige kopers, geduld blijft nog steeds een schone zaak.

Deze selecte groep van Nederlandse webwinkels moet uiteindelijk ook hun prijzen naar een normaal nivo laten gaan. Ze zijn eraan gewent geraakt aan deze gouden handel en zullen er ook alles aan doen om dit te voorkomen, maar ik verwacht een stabiele situatie in februari, enkele kaarten daar gelaten.

[ Voor 10% gewijzigd door Toine1 op 01-01-2021 13:33 ]

• Bonsaiboom
Toine1 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 13:25:
[...]

Ik wil hier toch wel even een waarschuwing plaatsen als je even €1000,- 2-4 weken via een iDeal betaling bij MAXict in bewaring geeft. Een webwinkel met zoveel negatieve recensies en met een slechte reputatie, die gaat een keer omvallen. Hou hier rekening mee, bij het failliet gaan ben je ook je geld kwijt. Een Paypal betaling zal je niet beschermen aangezien de curator ook die MAXict Paypal rekening leeg gaat trekken. Qshop en ICTwaarborg keurmerk, ik kan niets vinden over dat je dan je geld bij een faillissement terug kan krijgen.

Ik weet het dit is OT, maar wanhopige kopers, geduld blijft nog steeds een schone zaak.

Deze selecte groep van Nederlandse webwinkels moet uiteindelijk ook hun prijzen naar een normaal nivo laten gaan. Ze zijn eraan gewent geraakt aan deze gouden handel en zullen er ook alles aan doen om dit te voorkomen, maar ik verwacht een stabiele situatie in februari, enkele kaarten daar gelaten.
Ik vind dit zeker een valide punt. Daarom zou je daar ook alleen moeten bestellen als er morgen geleverd kan worden om dat risico te minimaliseren. Geen wachtrij in bij MaxICT.

• Gouden89
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10-03 20:51
Iemand al watergekoelde RTX 3080 kaarten tegen gekomen met iets "normale" prijzen? Enkel de Aorus tegen gekomen op Alternate.be maar schandalige prijs.

[ Voor 4% gewijzigd door Gouden89 op 01-01-2021 14:18 ]

• NotSoSteady
  • Laatst online: 01-05 18:31
Toine1 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 13:25:
[...]

Je hebt bij PayPal gewoon aankoopbescherming. Als ze het geld nergens kunnen halen, betalen ze dat uit eigen zak. Dat kan ook prima met de transactiekosten die zij rekenen. 8)

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-04 12:43
Gouden89 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 14:10:
Iemand al RTX 3080 kaarten tegen gekomen met iets "normale" prijzen? Enkel de Aorus tegen gekomen op Alternate.be maar schandalige prijs.
Eind November begin December had Alternate nog relatief normale prijzen. Maar denk ze daardoor teveel bestellingen hebben gekregen en de prijs om hoog hadden gegooid.

Denk dat je dan moet wachten.

• jeffb0918
Translated (apologies if there are any mistakes):

Toen ik mijn bestelling voor de 3090 TUF OC bij Megekko plaatste, stond op de productpagina nog steeds beschikbaar in 8 dagen, maar op de afrekenpagina staat beschikbaar in meer dan 10 dagen. Ik weet niet zeker welke informatie de juiste is, maar ik hoop dat ik niet alleen mezelf in een andere maandenlange wachtrij sta.
Pagina: 1 ... 406 ... 629 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
Beschikbaarheid is te vinden in https://docs.google.com/s...2_DWk4/edit#gid=712726851 (niet meer up-to-date)

reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord