Dit is al bekend sinds november?ShellGhost schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 16:53:
Volgens Barrons heeft het bedrijf in het derde kwartaal voor 175 miljoen dollar aan videokaarten verkocht aan alleen al cryptocurrency miners.
Vandaag besteld: orderbevestiging om 15:06 van Alternate.nl
EVGA 3080 FTW3 Ultra Gaming
Plek 15
Plek 15
Als dat posities in de wachtrij zijn is dat wel inclusief alle annuleringen, dus het aantal leveringen zal minder zijn dan dat. Een hoop mensen bestellen bij meerdere zaken en annuleren dan de rest als de eerste binnen komt, dus dat kan nog best een substantieel aantal zijn.luc86 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 16:35:
Als je de beginpositie en datum weet is het ook waardevol. Icm. huidige positie weet je hoe snel het gaat met leveringen;
MSI 3X ventus 3070 bij Megekko Bestelling 1-12: 270 nu 185. = 90 per maand.
Asus TUF 3080 Alternate: Bestelling op 1-12: 570 nu 500. = 70 per maand.
MSI gaming X trio 3080 Alternate: Bestelling op 1-12: 645 nu 540 = 100 per maand.
Natuurlijk is dit geen garantie voor toekomstige leveringen, maar dit zegt wel meer dan alleen een plek op de lijst.
MeGekko doet wel aan deelleveringen. Had laatst een case, een moederbord en een processor besteld, de case kwam binnen 2 dagen en de rest pas na kerst.william89 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 14:01:
[...]
Megekko doet niet aan deellevering. Alle onderdelen voor pc besteld alles was op voorraad. 31 dec een mailtje dat 1 onderdeel toch pas in maart leverbaar is. Hebben ze hele order naar maart verplaatst... Kan ze helaas niet bellen, maar ga ik niet mee akkoord uiteraard
Geen vooruitgang in Belgieacbs2 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 17:02:
Plek 15
EDIT: Ik zie ook dat de prijs mooi verhoogd is, zo'n 70 euro duurder geworden... terwijl die van Alternate NL nu juist goedkoper is geworden? Is dat een soort algoritme op die site of?
EDIT 2: En las te snel over je bericht, orderbevestiging is niet hetzelfde als verzendbevestiging
[ Voor 35% gewijzigd door vinny98 op 02-01-2021 18:19 ]
Translated (apologies if there are any mistakes):Onyxthegreat schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 15:22:
[...]
Ik sta op dezelfde lijst en kan de wachtlijst tool wel gebruiken met mijn order nummer (uit de mail) en mijn postcode. Ik sta momenteel op positie 4/9 en heb besteld op 31 december rond 12:00.
Gisteren kreeg ik een update van Megekko via e-mail dat ze de kaart op 6 januari in hun magazijn verwachten en dat ik hem dan 7 januari zal ontvangen.
@Bonsaiboom staat ook op deze lijst op positie 2/9 (laatste keer dat hij dit aangaf).
EDIT: Let op spaties bij het kopiëren van het ordernummer en typ je postcode als volgt: 1234AB (geen space)
Ja, ik weet niet waarom ik de tool tot nu toe niet kan gebruiken met mijn bestelnummer en postcode. Ik heb ook geen e-mail ontvangen van Megekko gisteren of vandaag (afgezien van de orderbevestiging). Ik denk dat ik mijn bestelling gisteren vroeg in de ochtend heb geplaatst. Ik heb ook verschillende manieren geprobeerd om mijn postcode, bestelnummer in te voeren, met en zonder spatie, maar geen daarvan werd herkend door de tool. Maar ik kan mijn bestelling in mijn account zien ...
Ik hoop dat ik niet te laat was met het plaatsen van de bestelling ...
Nou ik eerste plek bij alternate mag van mij aankomende week wel ff wat komennigelkoolmees schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 16:16:
[...]
Dat hoop ik dus ook.. sta inmiddels op plek 57 besteld op 17 september. Megekko heeft wel aangegeven in week 1 een “redelijk aantal” Strix OC kaarten te ontvangen. Ben bang dat een “redelijk aantal” geen 60 kaarten is.. maarja..
Wachtrij Azerty, 29 dec besteld.
Gigabyte GeForce RTX 3080 Eagle 10G - Videokaart - 10 GB GDDR6X - PCIe 4.0 x16 - 2x HDMI, 3x DisplayPort
Artikelnummer 4389474 | Jouw positie 40/52
AMD Ryzen 9 5900X - Processor - 3.7 GHz (4.8 GHz) - 12-cores - 24 threads - 64 MB cache - AM4 Socket - zonder koeler - doos
Artikelnummer 4368017 | Jouw positie 283/310
Gigabyte GeForce RTX 3080 Eagle 10G - Videokaart - 10 GB GDDR6X - PCIe 4.0 x16 - 2x HDMI, 3x DisplayPort
Artikelnummer 4389474 | Jouw positie 40/52
AMD Ryzen 9 5900X - Processor - 3.7 GHz (4.8 GHz) - 12-cores - 24 threads - 64 MB cache - AM4 Socket - zonder koeler - doos
Artikelnummer 4368017 | Jouw positie 283/310
Verwijderd
Een case wordt altijd apart verzonden.kneli schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 17:42:
[...]
MeGekko doet wel aan deelleveringen. Had laatst een case, een moederbord en een processor besteld, de case kwam binnen 2 dagen en de rest pas na kerst.
Er was/is wel wat vreemds aan de hand met de bestellingen bij hun. Mijn aankoop komt juist niet terug in het overzicht in mijn account, maar het bestelnummer en de link werken wel. Het overzicht van de bestelling is prima.jeffb0918 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 18:06:
[...]
Translated (apologies if there are any mistakes):
Ja, ik weet niet waarom ik de tool tot nu toe niet kan gebruiken met mijn bestelnummer en postcode. Ik heb ook geen e-mail ontvangen van Megekko gisteren of vandaag (afgezien van de orderbevestiging). Ik denk dat ik mijn bestelling gisteren vroeg in de ochtend heb geplaatst. Ik heb ook verschillende manieren geprobeerd om mijn postcode, bestelnummer in te voeren, met en zonder spatie, maar geen daarvan werd herkend door de tool. Maar ik kan mijn bestelling in mijn account zien ...
Ik hoop dat ik niet te laat was met het plaatsen van de bestelling ...
Anders even contact met ze opnemen. Ik zie nu nog steeds 2/9 als wachtrij. Maar kan ook zijn dat er 1 bestelling bij cdromland is geweest of iets dergelijks.
Bestelling uit 2020? Dan even goede jaar selecteren. Ik schrok eerst ook😇Bonsaiboom schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 20:22:
[...]
Er was/is wel wat vreemds aan de hand met de bestellingen bij hun. Mijn aankoop komt juist niet terug in het overzicht in mijn account, maar het bestelnummer en de link werken wel. Het overzicht van de bestelling is prima.
Anders even contact met ze opnemen. Ik zie nu nog steeds 2/9 als wachtrij. Maar kan ook zijn dat er 1 bestelling bij cdromland is geweest of iets dergelijks.
Weet je dat wel zeker over de non OC variant? Ik sta namelijk op 33/48 volgens de wachtrij pagina. Besteld op 28 december.Workaholic schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 16:21:
Voor de sheet (2/01/21)
ASUS TUF Gaming RTX 3080 10G GAMING - plaats 465
ASUS TUF Gaming RTX 3080 OC 10G GAMING - plaats 65
Bestelling is van begin November.
Sta op plek 8 sinds 27 december. Levering in 2021 lol. Dus vóór 31 december moet het binnen zijn.acbs2 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 17:02:
Plek 15
Translated (apologies if there are any mistakes):Bonsaiboom schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 20:22:
[...]
Er was/is wel wat vreemds aan de hand met de bestellingen bij hun. Mijn aankoop komt juist niet terug in het overzicht in mijn account, maar het bestelnummer en de link werken wel. Het overzicht van de bestelling is prima.
Ja, ik heb ze een e-mail gestuurd met vragen over mijn bestelling en de beschikbaarheid van het artikel. Laten we eens kijken wat ze erover zeggen. Het kan ook zijn dat ik mijn bestelling gisteren vroeg in de ochtend plaats, dus mijn bestelling is waarschijnlijk een van de eerste bestellingen in 2021, en de tool is nog niet aangepast om bestellingen na het nieuwe jaar te vinden? Mijn bestelnummer heeft zeker veel nullen na het "ME010121" deel haha
Ja, heb ik gedaan. Staat daar niet tussen. Vreemd, maar dat komt vast wel goed :-) de gegevens in de order staan wel allemaal goed, alleen niet onder mijn account.william89 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 20:39:
[...]
Bestelling uit 2020? Dan even goede jaar selecteren. Ik schrok eerst ook😇
Nasty!william89 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 20:39:
[...]
Bestelling uit 2020? Dan even goede jaar selecteren. Ik schrok eerst ook😇
Had exact hetzelfde probleem, order is in goede orde ontvangenBonsaiboom schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:39:
[...]
Ja, heb ik gedaan. Staat daar niet tussen. Vreemd, maar dat komt vast wel goed :-) de gegevens in de order staan wel allemaal goed, alleen niet onder mijn account.
Dat lijkt me niet correct. De non oc variant is zeer schaars (3080 asus tuf). Zie ook excel sheet en andere posts in dit topic.Jasperduck78 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 20:44:
[...]
Weet je dat wel zeker over de non OC variant? Ik sta namelijk op 33/48 volgens de wachtrij pagina. Besteld op 28 december.
Misschien een bug ivm 2021 ?
[ Voor 7% gewijzigd door Workaholic op 02-01-2021 23:52 ]
Pssst... geheimpje: de millenium bug was een hoax
Iemand ervaring met Amazon NL? Hebben ze daar ook backup orders?
Azerty
MSI GeForce RTX 3070 SUPRIM 8G - Videokaart - 8 GB GDDR6 - PCIe 4.0 x16 - 1x HDMI, 3xDisplayPort
Artikelnummer 4426533 | Jouw positie 8/85
MSI GeForce RTX 3070 SUPRIM 8G - Videokaart - 8 GB GDDR6 - PCIe 4.0 x16 - 1x HDMI, 3xDisplayPort
[ Voor 5% gewijzigd door Delaziz op 03-01-2021 11:34 ]
Volgens de sheet staan beide versies van de TUF 3080 op 40 en 39. Alternate staat op >600, heb je daar toevallig niet besteld. Of er moet al iets raars aan de hand zijn.Workaholic schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 23:47:
[...]
Dat lijkt me niet correct. De non oc variant is zeer schaars (3080 asus tuf). Zie ook excel sheet en andere posts in dit topic.
Misschien een bug ivm 2021 ?
Edit: ik zie net dat je bij alternate hebt besteld.
[ Voor 6% gewijzigd door Jasperduck78 op 03-01-2021 11:53 ]
Dankjewel voor het delen, ik heb helemaal niet meegekregen dat azerty ook opeens een tool heeft. Dit gaat waarschijnlijk nog een hele tijd duren:Delaziz schreef op zondag 3 januari 2021 @ 11:34:
Azerty
Ik heb al weken niks meer gezien over 3070 eagle (OC) kaarten. Elk merk lijkt voornamelijk de high-end modellen met de grootste marge te leveren.Gigabyte EAGLE GeForce RTX 3070 8G - Videokaart - 8 GB GDDR6 - PCIe 4.0 x16 - 2x HDMI 2.1, 2x Displayport 1.4
Artikelnummer 4358378 | Jouw positie 25/70
[ Voor 0% gewijzigd door SP00K1E op 03-01-2021 12:21 . Reden: typfout ]
Pre order geworden. Als 1 van de eersten binnenDelaziz schreef op zondag 3 januari 2021 @ 11:34:
Azerty
Weet iemand of ik aan het Step-up programma van EVGA kan meedoen als ik op Amazon.nl bestel? Ik zie alleen Alternate en Megekko als officiële partners.
Denk van niet, toch niet als het er niet tussen staat. Op hun forum lijkt het dat ze er streng mee zijn.miranon schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:41:
Weet iemand of ik aan het Step-up programma van EVGA kan meedoen als ik op Amazon.nl bestel? Ik zie alleen Alternate en Megekko als officiële partners.
En als ik op Amazon.de bestel (partnershop voor Duitsland), of moet ik dan echt in Duitsland wonen?vinny98 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:42:
[...]
Denk van niet, toch niet als het er niet tussen staat. Op hun forum lijkt het dat ze er streng mee zijn.
Dat weet ik niet, ik kan je wel vertellen dat ik bij Megekko had besteld en dat ik dit programma kon meedoen als Belg.miranon schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:49:
[...]
En als ik op Amazon.de bestel (partnershop voor Duitsland), of moet ik dan echt in Duitsland wonen?
Ik heb ze hier specifiek over gemaild. Met de melding dat Amazon.de en .fr wel op de lijst staan. Dit was het antwoord:miranon schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:41:
Dear Mr XX,
many thanks for Your email and Your interest in our Step-Up.
For this program it is important that the Netherlands (and not the retailer) are part of the eligible countries, which they are.
So please feel free to register Your card and sign in for Step-Up.
If there are further questions, don't hesitate to contact us again.
Kind regards
EVGA Support Team
[ Voor 3% gewijzigd door ParaWM op 03-01-2021 14:02 ]
Sinterklaas wil bier !
Dat doet niks af aan het feit dat het meer zegt dan puur de laatste positie in een wachtrij. Die laatste positie zegt namelijk niks over het aantal kaarten dat een winkel krijgt en ook niks over het aantal annuleringen.Sfynx schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 17:13:
[...]
Als dat posities in de wachtrij zijn is dat wel inclusief alle annuleringen, dus het aantal leveringen zal minder zijn dan dat. Een hoop mensen bestellen bij meerdere zaken en annuleren dan de rest als de eerste binnen komt, dus dat kan nog best een substantieel aantal zijn.
Maar inderdaad er zijn een aantal variabelen die je niet weet en daardoor zijn het slechts gegevens om een idee te krijgen en geen garantie.
Dus dan kan ik zeg maar met mijn RTX 3080 FTW3 van Alternate BE ook een step up doen naar bv de TI? omdat België ook tussen de landen staat? Of begrijp ik het verkeerd?ParaWM schreef op zondag 3 januari 2021 @ 14:01:
[...]
Ik heb ze hier specifiek over gemaild. Met de melding dat Amazon.de en .fr wel op de lijst staan. Dit was het antwoord:Dear Mr XX,
many thanks for Your email and Your interest in our Step-Up.
For this program it is important that the Netherlands (and not the retailer) are part of the eligible countries, which they are.
So please feel free to register Your card and sign in for Step-Up.
If there are further questions, don't hesitate to contact us again.
Kind regards
EVGA Support Team
Dat is inderdaad wat ze zeggen. Vond het ook een tikje vaag (ruim), maar dat staat er. Gewoon proberen.vinny98 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 14:19:
[...]
Dus dan kan ik zeg maar met mijn RTX 3080 FTW3 van Alternate BE ook een step up doen naar bv de TI? omdat België ook tussen de landen staat? Of begrijp ik het verkeerd?
Sinterklaas wil bier !
Ja kan gewoon, heb zelf een 3080FTW3 Ultra besteld op Amazon en kan meedoen aan het step up programma.miranon schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:41:
II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II
laat maar!
[ Voor 94% gewijzigd door westergas op 03-01-2021 15:04 ]
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Ik had hier Alternate over gemaild vorige week en Alternate be is geen officiële partner van evga. Volgens Alternate be dus niet. Maar ik heb niet naar EVGA gemaild.vinny98 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 14:19:
[...]
Dus dan kan ik zeg maar met mijn RTX 3080 FTW3 van Alternate BE ook een step up doen naar bv de TI? omdat België ook tussen de landen staat? Of begrijp ik het verkeerd?
ASUS TUF Rog Strix RTX 3080 OC 10G GAMING vandaag besteld bij Azerty: plek 94/94
[ Voor 12% gewijzigd door Rogier20 op 03-01-2021 20:48 . Reden: Fout in kaart naam ]
zie dat ze bij megekko week 1 van de asus kaarten redelijke aantallen verwachten binnen te krijgen, iemand toevallig een idee hoeveel stuks ze daarmee ongeveer bedoelen hoef het natuurlijk niet op het aantal precies te weten maar een ongeveere schatting zal welkom wezen
[ Voor 3% gewijzigd door Krijgerss op 03-01-2021 16:48 ]
En verkijk je niet op de duur van de levering, sta al een halve maand in step-up queue en heb bericht gehad dat ik in de queue sta... maar nog geen terugkoppeling over hoe lang die queue is etc.Tomnesia schreef op zondag 3 januari 2021 @ 15:34:
[...]
Ik had hier Alternate over gemaild vorige week en Alternate be is geen officiële partner van evga. Volgens Alternate be dus niet. Maar ik heb niet naar EVGA gemaild.
Hoewel wel mijn complimenten dat ik voor 15 euro nu een 3080 krijg als ik de 3070 opstuur, dat maakt het prijsverschil dan weer goed bij aanschaf.
Kan jij en eventueel andere die in deze wachtrij staan het melden hier wanneer ze een verzendbevestiging of orderstatus wijziging ontvangen.Delaziz schreef op zondag 3 januari 2021 @ 11:34:
Azerty
Ik sta nummer 6 voor de zelfde kaart. Ik zal ook een berichtje hier plaatsten als hij is verzonden.gilla013 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:05:
[...]
Kan jij en eventueel andere die in deze wachtrij staan het melden hier wanneer ze een verzendbevestiging of orderstatus wijziging ontvangen.Thankssssssss
Kennen jullie ook misschien anderen die in de wachtrij staan voor de Gigabyte Gaming GeForce RTX 3070 OC 8G ? Ik sta zelf op nummer 12SkullboyNL schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:13:
[...]
Ik sta nummer 6 voor de zelfde kaart. Ik zal ook een berichtje hier plaatsten als hij is verzonden.
Vandaag is de wachtrij namelijk met +- 10 afgenomen en annuleringen kunnen het niet zijn in het weekend lijkt mij?SkullboyNL schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:13:
[...]
Ik sta nummer 6 voor de zelfde kaart. Ik zal ook een berichtje hier plaatsten als hij is verzonden.
ik sta voor de TUF 3080 OC op 2 en heb een mail gekregen dat ik hem woensdag/donderdag ga ontvangen.Krijgerss schreef op zondag 3 januari 2021 @ 16:48:
zie dat ze bij megekko week 1 van de asus kaarten redelijke aantallen verwachten binnen te krijgen, iemand toevallig een idee hoeveel stuks ze daarmee ongeveer bedoelen hoef het natuurlijk niet op het aantal precies te weten maar een ongeveere schatting zal welkom wezen
Mag ik je vragen wanneer je je bestelling hebt geplaatst?SkullboyNL schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:13:
[...]
Hoe Kom je bij die wachtrij van Sicomputers?
Ik will een 3080 tuf oc of 3080 extreme waterforce kopen en bij sicomputers is het eentje goedkoper dan die van andere webshops.
Hebben jullie hiermee ervaringen?
Ik sta op 7/11 voor 3080 extreme waterforce in Azerty (1099 euro)
Ik will een 3080 tuf oc of 3080 extreme waterforce kopen en bij sicomputers is het eentje goedkoper dan die van andere webshops.
Ik stond op plek 10 en dat sta ik nog steeds. Lijken me dus helaas wel annuleringen.gilla013 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:12:
[...]
Vandaag is de wachtrij namelijk met +- 10 afgenomen en annuleringen kunnen het niet zijn in het weekend lijkt mij?
Vreemd ik kan me bijna niet voorstellen dat iemand op zondag daar annuleringen zit door te voeren. Eenzijdig annuleren, zonder klantenservice kan niet toch?PatrickH89 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:21:
[...]
Ik stond op plek 10 en dat sta ik nog steeds. Lijken me dus helaas wel annuleringen.
Jammer dat het hier alleen nog maar over wachtrijen en posities gaat. We kunnen elkaar beter helpen door links naar beschikbare kaarten te posten.
Mwa dat denk ik niet. Google maar eens op het ‘evga step-up terms’ en je zult zien dat je door een hele keuring moet. Zo eenvoudig zal het dus niet zijn.kneusteun schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:00:
[...]
.
Hoewel wel mijn complimenten dat ik voor 15 euro nu een 3080 krijg als ik de 3070 opstuur, dat maakt het prijsverschil dan weer goed bij aanschaf.
Zou ook wel een beetje stom zijn als ze zich daarvoor niet indekken.
Als er kaarten beschikbaar waren hadden we het nu ook niet over wachtrijen en posities, lolMaZo schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:30:
Jammer dat het hier alleen nog maar over wachtrijen en posities gaat. We kunnen elkaar beter helpen door links naar beschikbare kaarten te posten.
Klopt. Aan de andere kant, met zoveel drukte zou het natuurlijk zomaar kunnen dat iemand even door zijn backlog aan het werken is. Anders zal er wel wat vertraging zitten in het verwerken van die wachtrij, wellicht? Ik heb in ieder geval op zaterdag nog een mailtje gehad van de klantenservice op de vraag wat ze verwachten qua leveringen van deze kaart. Het antwoord was geen idee overigens, met de vraag of ik voor een alternatief wilde gaan (die natuurlijk ook allemaal dezelfde status hebben).gilla013 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:27:
[...]
Vreemd ik kan me bijna niet voorstellen dat iemand op zondag daar annuleringen zit door te voeren. Eenzijdig annuleren, zonder klantenservice kan niet toch?
Ik heb vanmiddag een mailtje van klantenservice Megekko gekregen dat op mijn verzoek iets aan een order werd aangepast. Dus er wordt gewerkt 😊gilla013 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:27:
[...]
Vreemd ik kan me bijna niet voorstellen dat iemand op zondag daar annuleringen zit door te voeren. Eenzijdig annuleren, zonder klantenservice kan niet toch?
Is allemaal al goedgekeurd en ik sta in de queue dus.gimli_theone schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:32:
[...]
Mwa dat denk ik niet. Google maar eens op het ‘evga step-up terms’ en je zult zien dat je door een hele keuring moet. Zo eenvoudig zal het dus niet zijn.
Netjes de factuur gestuurd etc. en het is allemaal tot nu toe goedgekeurd.
Er verschijnen er dagelijks genoeg. Als je maar snel bent.gilla013 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:34:
[...]
Als er kaarten beschikbaar waren hadden we het nu ook niet over wachtrijen en posities, lol
Je bedoelt die paar kaarten met bizarre verkoopprijzen? Ik zit ook in discord groepen en dan komen ze weleens voorbij ja, maar ik pas er toch voor een 3080 prijs te betalen voor een 3060ti of 3070. Er zelfs dan beland het merendeel van de mensen in de wachtrij, omdat de voorraad achter loopt op de website.MaZo schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:48:
[...]
Er verschijnen er dagelijks genoeg. Als je maar snel bent.
Het is niet voor niets dat er duizenden mensen in 1 of meerdere backorders staan.
Weet je het zeker? Je belandt in de queue alvorens goedgekeurd te worden, volgens de site van het Step-Up programma...kneusteun schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:43:
[...]
Is allemaal al goedgekeurd en ik sta in de queue dus.
Denk dat je even de voorwaarden moet lezen... EVGA heeft zich hier echt voor ingedekt, geloof me.
[ Voor 10% gewijzigd door gimli_theone op 03-01-2021 19:59 . Reden: Verduidelijking ]
Ik geloof je niet, want heb het destijds doorgelezen en kon nergens iets vinden.gimli_theone schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:57:
[...]
Weet je het zeker? Je belandt in de queue alvorens goedgekeurd te worden, volgens de site van het Step-Up programma...
Denk dat je even de voorwaarden moet lezen... EVGA heeft zich hier echt voor ingedekt, geloof me.
Dus in plaats van roepen wijs me dan gewoon waar het volgens jou niet klopt?
Op de evga forums zijn er heel wat meer mensen die het zo doen en na een mail was ook bevestigd via moderators dat het kon.
Ook via reddit zijn er meer mensen die dit gecheckt hebben bij evga en daarop ook bevestigd kregen dat dit kon, ook zou dat van de 80 naar de 90 ook mogelijk zijn.
Kortom, ik zou graag willen zien waar volgens jou de haken en ogen zitten.
Overigens heb ik zojuist zelfs een reactie gehad van Azerty dat ze het ook voor al die andere 3070 kaarten niet weten, dus ze zijn zeker aan het werk vandaag.PatrickH89 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:34:
[...]
Klopt. Aan de andere kant, met zoveel drukte zou het natuurlijk zomaar kunnen dat iemand even door zijn backlog aan het werken is. Anders zal er wel wat vertraging zitten in het verwerken van die wachtrij, wellicht? Ik heb in ieder geval op zaterdag nog een mailtje gehad van de klantenservice op de vraag wat ze verwachten qua leveringen van deze kaart. Het antwoord was geen idee overigens, met de vraag of ik voor een alternatief wilde gaan (die natuurlijk ook allemaal dezelfde status hebben).
Bedankt voor het melden hier.PatrickH89 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 20:10:
[...]
Overigens heb ik zojuist zelfs een reactie gehad van Azerty dat ze het ook voor al die andere 3070 kaarten niet weten, dus ze zijn zeker aan het werk vandaag.
Woensdag 30 dec om 9:39MauricePonte schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:09:
[...]
Mag ik je vragen wanneer je je bestelling hebt geplaatst?
Voor het sheet: Ik heb gisteren om 2100 uur de Gigabyte Gaming OC Pro rtx 3060ti besteld bij Alternate. Ik sta op plek 15.
[ Voor 5% gewijzigd door Stelsol op 03-01-2021 20:54 ]
€ 645,15 15% Off | Asus Tuf Gaming Geforce Rtx 3080 Grafische Kaart
https://a.aliexpress.com/_BO1M5a
Wie durft?! Zit eigenlijk te twijfelen om zoiets te proberen. Wordt verzonden vanuit Frankrijk en levering halverwege januari. Maar ben toch een beetje sceptisch
Wie durft?! Zit eigenlijk te twijfelen om zoiets te proberen. Wordt verzonden vanuit Frankrijk en levering halverwege januari. Maar ben toch een beetje sceptisch
[ Voor 13% gewijzigd door CarJunkyXL op 03-01-2021 21:27 ]
Vragen bij de klantendienst via mail, of zo heb ik het toch gedaan voor mijn bestelling bij si computersSadra.shameli schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:15:
Hoe Kom je bij die wachtrij van Sicomputers?
Ik heb in november een 3080 FE te pakken kunnen krijgen bij LDLC. En dan moest ik eerst nog mijn vrouw het adres van haar moeder in Frankrijk in laten tikken. Je moet gewoon een beetje alert zijn en geluk hebben, maar kaarten zijn er echt wel. Ook voor normale prijzen.gilla013 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:52:
[...]
Je bedoelt die paar kaarten met bizarre verkoopprijzen? Ik zit ook in discord groepen en dan komen ze weleens voorbij ja, maar ik pas er toch voor een 3080 prijs te betalen voor een 3060ti of 3070. Er zelfs dan beland het merendeel van de mensen in de wachtrij, omdat de voorraad achter loopt op de website.
Het is niet voor niets dat er duizenden mensen in 1 of meerdere backorders staan.
If it seems too good to be true...CarJunkyXL schreef op zondag 3 januari 2021 @ 21:25:
€ 645,15 15% Off | Asus Tuf Gaming Geforce Rtx 3080 Grafische Kaart
[ Voor 21% gewijzigd door MaZo op 03-01-2021 21:33 ]
Zijn er nog goede discord servers om in te zitten om de voorraad van Nederlandse shops in de gaten te houden?
Ik heb een evga 3080 besteld bij Alternate. Waar kan ik die wachtrij zien bij hun?Stelsol schreef op zondag 3 januari 2021 @ 20:54:
Voor het sheet: Ik heb gisteren om 2100 uur de Gigabyte Gaming OC Pro rtx 3060ti besteld bij Alternate. Ik sta op plek 15.
Een heel klein beetje kijken op de website van alternate kan echt geen kwaad. "Informatie rondom RTX 3000 serie" En daar naar beneden scrollen.invine schreef op zondag 3 januari 2021 @ 21:52:
[...]
Ik heb een evga 3080 besteld bij Alternate. Waar kan ik die wachtrij zien bij hun?
https://www.alternate.nl/html/content.html?docId=42595
Fair enough, kreeg deze pagina niet te zien op mobiel. VandaarRaven_X3 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:00:
[...]
Een heel klein beetje kijken op de website van alternate kan echt geen kwaad. "Informatie rondom RTX 3000 serie" En daar naar beneden scrollen.
https://www.alternate.nl/html/content.html?docId=42595
Hier inmiddels wat stepup ervaring (nu bezig met mijn 3e)kneusteun schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:43:
[...]
Is allemaal al goedgekeurd en ik sta in de queue dus.
Dat je in de queue staat betekend niet dat het al goedgekeurd is, het is mogelijk om idd de factuur van te voren te uploaden maar dit wordt pas bij step 3 bekeken.
Er staat letterlijk een link naar de voorwaarden in mijn vorige post... het hele proces staat daarin beschreven.kneusteun schreef op zondag 3 januari 2021 @ 20:06:
[...]
Kortom, ik zou graag willen zien waar volgens jou de haken en ogen zitten.
Er staat uiteraard niet in beschreven dat je een 3070 krijgt als je een 3060 hebt besteld (of een andere combo)...
Sorry dat ik het zeg, maar ben je werkelijk zo naief dat je denkt dat EVGA een videokaart uit een andere klasse gaat weggeven aan honderden zo niet duizenden klanten die voor minder hebben betaald? Ze hebben een business, geen charity...
En trouwens, ik ben niet de enige die er zo over denkt:
Ik probeer je niet te stoppen met aanmelden voor het programma, alleen om je te behoeden voor teleurstelling. Ik bedoel het niet kwaadschumi1986 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 00:27:
[...]
Hier inmiddels wat stepup ervaring (nu bezig met mijn 3e)
Dat je in de queue staat betekend niet dat het al goedgekeurd is, het is mogelijk om idd de factuur van te voren te uploaden maar dit wordt pas bij step 3 bekeken.
Ga uit van het ergste, dan kan het alleen maar meevallen.
[ Voor 24% gewijzigd door gimli_theone op 04-01-2021 01:02 ]
Quote van EVGA site (stap 5.2):gimli_theone schreef op maandag 4 januari 2021 @ 00:40:
[...]
Er staat letterlijk een link naar de voorwaarden in mijn vorige post... het hele proces staat daarin beschreven.
Er staat uiteraard niet in beschreven dat je een 3070 krijgt als je een 3060 hebt besteld (of een andere combo)...
Sorry dat ik het zeg, maar ben je werkelijk zo naief dat je denkt dat EVGA een videokaart uit een andere klasse gaat weggeven aan honderden zo niet duizenden klanten die voor minder hebben betaald? Ze hebben een business, geen charity...
[...]
Ik probeer je niet te stoppen met aanmelden voor het programma, alleen om je te behoeden voor teleurstelling. Ik bedoel het niet kwaad![]()
”The actual purchase price may not exceed the MSRP for the product. If the price listed on your proof of purchase exceeds the product’s current MSRP, after subtracting any discounts you received with your order, then the price paid will be reduced to match the product’s current MSRP at the time you submit your Step-Up.”
https://www.evga.com/support/stepup/
Lijkt me duidelijk. Heb je meer betaald dan MSRP, dan wordt met MSRP van dat moment gerekend.
Grappig dat je mij quote met die link, terwijl ik die link ook al gepost heb in een van mijn eerdere reacties.PRoeske schreef op maandag 4 januari 2021 @ 02:10:
[...]
Lijkt me duidelijk. Heb je meer betaald dan MSRP, dan wordt met MSRP van dat moment gerekend.
Ik wist dit al, en dit is precies wat ik bedoel met dat EVGA zich indekt.
Maar ik denk dat sommigen even heel goed moet lezen: als de prijs die je betaald hebt (voor het in te leveren product) boven MSRP is, zul je (bij goedkeuring van je Step-Up) een invoice ontvangen van het verschil tussen huidige MSRP (van je in te leveren product) en MSRP van het Step-Up product.
Niet de upgrade van 15 euro dus, zoals eerder in een reactie gesuggereerd werd.
[ Voor 60% gewijzigd door gimli_theone op 04-01-2021 02:53 ]
Heeft iemand hier een idee waarom die 3090 iChill X4 op megekko maar niet verkoopt? Die zit nog vrij dicht op de adviesprijs en staat al een tijdje op eigen voorraad..
PC: Ryzen 5600X / RTX3090 Gaming OC 24G / 64G RAM / X570 Aorus Elite / 4TB M.2 / LG 4K
Megekko en CD-ROM land delen (een deel van) hun voorraad backend. Bij CD-ROM land staan er >10 bij webshop voorraad. Ik neem aan dat het er simpelweg behoorlijk veel zijn, en dat de 'omfg ik moet nu een 30-serie graka hebben tegen elke prijs' vraag wel klaar is.JayBro schreef op maandag 4 januari 2021 @ 08:01:
Heeft iemand hier een idee waarom die 3090 iChill X4 op megekko maar niet verkoopt? Die zit nog vrij dicht op de adviesprijs en staat al een tijdje op eigen voorraad..
Een andere theorie is dat inno3D een merk is waar je zo ver mogelijk vandaan wil blijvenJayBro schreef op maandag 4 januari 2021 @ 08:01:
Je hebt gelijk. De aanschafprijs mag de MSRP prijs niet overschrijden!gimli_theone schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:32:
[...]
Mwa dat denk ik niet. Google maar eens op het ‘evga step-up terms’ en je zult zien dat je door een hele keuring moet. Zo eenvoudig zal het dus niet zijn.
[ Voor 28% gewijzigd door bl33d op 04-01-2021 08:35 ]
Thnx.gimli_theone schreef op maandag 4 januari 2021 @ 00:40:
[...]
Er staat letterlijk een link naar de voorwaarden in mijn vorige post... het hele proces staat daarin beschreven.
[...]
Ik probeer je niet te stoppen met aanmelden voor het programma, alleen om je te behoeden voor teleurstelling. Ik bedoel het niet kwaad![]()
We gaan het zien, maar blijf het vaag vinden dat de mensen van evga dus zelf aangeven dat het wel kan. Via meerdere wegen gechecked.
Ach en anders betaal ik wat extra’s de kaart was toch een kerstpakket dus nog steeds top deal
Ik gok omdat bijna €1800 voor een opgevoerde 3080 toch behoorlijk veel geld isJayBro schreef op maandag 4 januari 2021 @ 08:01:
Bij welke retailer heb je die besteld? (3080 TUF non-OC)Jasperduck78 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 20:44:
[...]
Weet je dat wel zeker over de non OC variant? Ik sta namelijk op 33/48 volgens de wachtrij pagina. Besteld op 28 december.
Ik sta op 20/53(ish) besteld op 17-12 bij Azerty.
Ik zag helaas wat laat hoe/dat je die wachtrij kon checken, dus geen idee waar ik begon in de wachtrij.
Heb 'm wel in de laatste 1,5 week van het jaar zien oplopen van 23 naar ergens in de 50.
Is het kopen van een 3060ti momenteel even kansloos als het kopen van een 3070/3080? Er staat namelijk nog weinig info over in de Google doc.
Wachtrijen zijn aanzienelijk minder en ze komen vermoedelijk ook sneller binnenflorisvk_ schreef op maandag 4 januari 2021 @ 08:55:
Is het kopen van een 3060ti momenteel even kansloos als het kopen van een 3070/3080? Er staat namelijk nog weinig info over in de Google doc.
Als je snel 1 wil zou ik een gigabyte of MSI bestellen bij informatique
Ik denk dat we hetzelfde bedoelen te zeggen @kneusteun. Ik heb alleen de laatste post in de conversatie gequote en de relevante sectie van die pagina opgenomen in mijn post.gimli_theone schreef op maandag 4 januari 2021 @ 02:28:
[...]
Grappig dat je mij quote met die link, terwijl ik die link ook al gepost heb in een van mijn eerdere reacties.
Ik wist dit al, en dit is precies wat ik bedoel met dat EVGA zich indekt.
Maar ik denk dat sommigen even heel goed moet lezen: als de prijs die je betaald hebt (voor het in te leveren product) boven MSRP is, zul je (bij goedkeuring van je Step-Up) een invoice ontvangen van het verschil tussen huidige MSRP (van je in te leveren product) en MSRP van het Step-Up product.
Niet de upgrade van 15 euro dus, zoals eerder in een reactie gesuggereerd werd.
Ik ben eerder ook in deze onduidelijkheid getrapt. De voorwaarden waar jij naar linkt zijn namelijk van de EVGA US website. Op de EU site van EVGA staat deze specifieke voorwaarde (over de MSRP) niet: https://eu.evga.com/support/stepup/PRoeske schreef op maandag 4 januari 2021 @ 02:10:
[...]
Quote van EVGA site (stap 5.2):
”The actual purchase price may not exceed the MSRP for the product. If the price listed on your proof of purchase exceeds the product’s current MSRP, after subtracting any discounts you received with your order, then the price paid will be reduced to match the product’s current MSRP at the time you submit your Step-Up.”
Vergelijk voorwaarde 5 maar eens met de US site.
Wat heb jij dan voor je 3070 betaald?kneusteun schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:00:
[...]
En verkijk je niet op de duur van de levering, sta al een halve maand in step-up queue en heb bericht gehad dat ik in de queue sta... maar nog geen terugkoppeling over hoe lang die queue is etc.
Enige 3080 waar je naar toe kan step-uppen is de 3080 FTW ultra en die kost incl. btw € 860. Ik kan mij niet voorstellen dat je € 845 betaald hebt voor de 3070. Btw vergeten erbij te tellen ?
Verder klopt het wel dat je de aanschafprijs terug krijgt, zo simpel is het inderdaad. Dit zijn de EU voorwaarden, in de US krijg je MSRP terug. Dit is nog eens extra nagevraagd bij EVGA eerder in deze topic door iemand en is duidelijk bevestigd door EVGA medewerker.
Enige waar ik over twijfel is of je nu een 3070 kan kopen en meteen naar een 3080 kan step-uppen. Step-up is bedoelt voor mensen welke nu iets kopen en binnen 3 maanden een nieuwe kaart komt en volgens mij niet om nu iets te kopen waarvan de stepup al beschikbaar is.
[ Voor 28% gewijzigd door FreeMen op 04-01-2021 09:45 ]
Beste Alternate,
STRIX 3080 deze week graag.
Dankje!
STRIX 3080 deze week graag.
Dankje!
Heb mijn Asus TUF 3080 non-OC bij Azerty besteld. Sta op 't moment op 33/52, sta op positie 33 sinds 28 december. Na mijn bestelling ging het behoorlijk hard met de wachtrij.Vinnehehe schreef op maandag 4 januari 2021 @ 08:52:
[...]
Bij welke retailer heb je die besteld? (3080 TUF non-OC)
Ik sta op 20/53(ish) besteld op 17-12 bij Azerty.
Ik zag helaas wat laat hoe/dat je die wachtrij kon checken, dus geen idee waar ik begon in de wachtrij.
Heb 'm wel in de laatste 1,5 week van het jaar zien oplopen van 23 naar ergens in de 50.
das een redelijk korte rij voor de Non-OC. Ik sta al 2 maanden in de rij bij Megekko: op positie 212 van de 315, momenteel. Begon +- 125 posities hoger.Jasperduck78 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:46:
[...]
Heb mijn Asus TUF 3080 non-OC bij Azerty besteld. Sta op 't moment op 33/52, sta op positie 33 sinds 28 december. Na mijn bestelling ging het behoorlijk hard met de wachtrij.
Maar komt dat niet door de annuleringen? Volgens mij heb ik hier op t forum nog niemand gezien die een Asus TUF non-OC kaart heeft ontvangenHatsikki schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:52:
[...]
das een redelijk korte rij voor de Non-OC. Ik sta al 2 maanden in de rij bij Megekko: op positie 212 van de 315, momenteel. Begon +- 125 posities hoger.
Dat lijkt inderdaad de reden van de 100+ posities die ik opgeschoven ben. Heb inderdaad ook nog nergens iets van Non-OC leveringen gezien. Ik laat me gewoon in de wachtrij staan, in de hoop dat ik hem een keer krijg. Heb momenteel nog een prima GPU(1080ti) dus heb niet direct haast. Wellicht als de 3080ti komt voor een betaalbare prijs en ik die op de kop weet te tikken door er op tijd bij te zijn, dat ik de TUF dan annuleer.Tuumke schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:26:
[...]
Maar komt dat niet door de annuleringen? Volgens mij heb ik hier op t forum nog niemand gezien die een Asus TUF non-OC kaart heeft ontvangen
Is volgens mij ook bevestigd door een leverancier. Zag hier een post van een lid die een aanbod kreeg om in de wachtrij te gaan staan voor de OC versie (zonder bij betaling) aangezien deze toch niet zou komen.Tuumke schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:26:
[...]
Maar komt dat niet door de annuleringen? Volgens mij heb ik hier op t forum nog niemand gezien die een Asus TUF non-OC kaart heeft ontvangen
Ik lees ook regelmatig berichten (oude) over het niet (meer) produceren van die TUF non-OC.Hatsikki schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:37:
[...]
Dat lijkt inderdaad de reden van de 100+ posities die ik opgeschoven ben. Heb inderdaad ook nog nergens iets van Non-OC leveringen gezien. Ik laat me gewoon in de wachtrij staan, in de hoop dat ik hem een keer krijg. Heb momenteel nog een prima GPU(1080ti) dus heb niet direct haast. Wellicht als de 3080ti komt voor een betaalbare prijs en ik die op de kop weet te tikken door er op tijd bij te zijn, dat ik de TUF dan annuleer.
Maar het lijkt me toch heel vreemd, want je zou verwachten dat leveranciers/producent dan toch op z'n minst dit naar de retailers naar buiten brengt zodat zij die niet in de (pre-)order meer hoeven/kunnen aan te bieden.
Zorgelijk is het wel, zeker als je 'm dan uiteindelijk noodgedwongen moet cancellen en vrolijk achteraan in een nieuwe wachtrij.....
Voor de "liefhebbers" staat er een Palit 3060ti bij megekko
https://www.megekko.nl/pr...-Ti-8-GB-GDDR6-Videokaart
Zeer schappelijke prijs
Zeer schappelijke prijs
Slaat toch nergens meer op, is gewoon dubbel zo duur.Mèllon030 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:48:
Zeer schappelijke prijs
Als je zoveel geld uitgeeft aan een kaart wil je misschien gewoon een gerenommeerd merk? Zal vast geen slechte kaart zijn, maar op zo'n aanschafprijs wil je waarschijnlijk ook het beste van het beste hebben.JayBro schreef op maandag 4 januari 2021 @ 08:01:
Ik sta 14e voor mijn EVGA 3080 bij alternate
Kneusteun en ik hebben van dezelfde webshop. Wat er stond in het stappenplan was dat je van het bedrag op je factuur de verzending + btw er af moest halen en dat moest opgeven. €580 ex btw tegenover €720 ex btw van de 3080 FTW. De schatting bij mijn stepup was dan ook ±€140. Maar wat is zo lees op de site is dat je dan alsnog verzending+btw moet betalen over die ±€140. In het ergste geval gaan ze ook nog is uit van de prijs van de prijs van de 3070 in hun store van €490. ex btw wat dan uitkomt op €230 ex btw + verzending.FreeMen schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:41:
[...]
Wat heb jij dan voor je 3070 betaald?
Enige 3080 waar je naar toe kan step-uppen is de 3080 FTW ultra en die kost incl. btw € 860. Ik kan mij niet voorstellen dat je € 845 betaald hebt voor de 3070. Btw vergeten erbij te tellen ?
Verder klopt het wel dat je de aanschafprijs terug krijgt, zo simpel is het inderdaad. Dit zijn de EU voorwaarden, in de US krijg je MSRP terug. Dit is nog eens extra nagevraagd bij EVGA eerder in deze topic door iemand en is duidelijk bevestigd door EVGA medewerker.
Enige waar ik over twijfel is of je nu een 3070 kan kopen en meteen naar een 3080 kan step-uppen. Step-up is bedoelt voor mensen welke nu iets kopen en binnen 3 maanden een nieuwe kaart komt en volgens mij niet om nu iets te kopen waarvan de stepup al beschikbaar is.
Sowieso vaag gedocumenteerd en tegenstrijdige berichten op de fora. In het stappenplan staat dat riedeltje mbt msrp niet expliciet vermeld bijvoorbeeld. Ik zit er gewoon aan te denken om de 3070 te verkopen en netjes in de rij te gaan staan voor een 3080. Die queue/verzendtijd zal nog wel duren tot ergens Q2/Q3 2021
[ Voor 4% gewijzigd door Clint.Eastwood op 04-01-2021 11:35 ]
Echte koopjeMèllon030 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:48:
Zeer schappelijke prijs
[ Voor 5% gewijzigd door jody2k op 04-01-2021 11:28 ]
Als je een 2080/super/ti kaart in huis hebt, kan je die gratis laten omruilen tegen een RTX 3080, het gaat wel even duren eer je er een hebt denk ik, maar je krijgt er normaal wel een. AIOS is betrouwbaar genoeg op dat vlak. In de eerste plaats nemen ze alleen maar 2080/super/ti kaarten aan die bij hun gekocht zijn. Maar het lijkt er op dat dat niet veel gaat opleveren en zoals ze zelf al aangaven, ze 2080/super/ti kaarten gaan toelaten die ergens anders zijn aangekocht. https://aios.be/freertx3080
Volgens mij zijn de 2080/super/ti gewoon in gebruikt en zitten er hier niet veel mensen op te wachten. Maar hey, free RTX3080? right?
Volgens mij zijn de 2080/super/ti gewoon in gebruikt en zitten er hier niet veel mensen op te wachten. Maar hey, free RTX3080? right?
Ik heb niks betaald voor de 3070 ik heb hem gekregen. De bon ingevuld op de website die ik er ook bij kreeg en kreeg daarna een bericht met berekening terug.FreeMen schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:41:
[...]
Wat heb jij dan voor je 3070 betaald?
Wat betreft upgraden naar een hogere kaart moet dat volgens evga prima kunnen. Op hun eigen forum geven ze die optie zelf aan om alvast te kunnen gamen.
We gaan het zien, al moet ik 200 euro bijbetalen is dat nog steeds slechts 200 euro voor een 3080 die ik als kerstpakket heb mogen ontvangen. Kortom hoe dan ook ik ben blij en we zien wel.
Het kan rustig nog paar maand duren, ik kan in elk geval al prima cyberpunk spelen dus ik ben happy! Ik snap dat mensen zuur zijn en hopen dat het niet lukt en prima, ik ben hoe dan ook blij met een upgrade van 1070 naar 3070 en als dat een 3080 wordt is het een mooi extraatje dit jaar
Kleine letters?Kapiteinzeppos schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:28:
Als je een 2080/super/ti kaart in huis hebt, kan je die gratis laten omruilen tegen een RTX 3080, het gaat wel even duren eer je er een hebt denk ik, maar je krijgt er normaal wel een. AIOS is betrouwbaar genoeg op dat vlak. In de eerste plaats nemen ze alleen maar 2080/super/ti kaarten aan die bij hun gekocht zijn. Maar het lijkt er op dat dat niet veel gaat opleveren en zoals ze zelf al aangaven, ze 2080/super/ti kaarten gaan toelaten die ergens anders zijn aangekocht. https://aios.be/freertx3080
De kaart moet in onbeschadigde en functionerende staat zijn (we behouden ons het recht om geval per geval te beoordelen).
In een eerste fase is deze actie enkel beschikbaar voor RTX 2080 / super / ti kaarten die bij ons aangekocht zijn (afhankelijk van het succes, of een gebrek daar aan, kan dit in een latere fase opengesteld worden voor het brede publiek).
In de eerste fase zijn we op zoek naar 30 kaarten, eens we dit aantal bereikt hebben stoppen we (tijdelijk) de actie.
We kunnen geen exact model van de RTX 3080 garanderen, wel kunnen we beloven dat het een ASUS, Gigabyte of MSI kaart zal zijn en geen blower koeler model. Dit zal ook sterk afhankelijk zijn van de aankomende voorraden.
Enkel kaarten in originele staat waar nooit mods zijn op aangebracht.
Je RTX 3080 heeft een nieuwe garantie periode ingaande vanaf de dag wanneer je ze ontvangt.
Ik maak hier gebruik van. Ik heb zelf geen geen kaart bij hun gekocht maar mocht wel gebruik maken van deze actie omdat ik in de buurt woon. Ze zeiden wel dat ze steeds minder kaarten gaan aannemen en dat het minder dringend is. Ik sta daar op plaats 36 en er zijn tot nu toe maar 10 kaarten binnengekomen sinds release, dus het zal wel even wachten wordenKapiteinzeppos schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:28:
Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |