Ik heb die “low end” kaart maar het is eigenlijk 1:1 een 2080S, 1 na hoogste kaart van afgelopen 2 jaar. Als die nou richting de normale msrp zou zitten van €400-450 zou het upper mid range zijn samen met de 3070.Chrisuu01 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 21:44:
Ik moet wel echt even luchten dat ik het feit dat een 60 serie kaart nu gewoon 500 euro kost. Eigenlijk moet ik er een beetje van huilen aangezien nu zelfs de low end voor mij onbetaalbaar is geworden.
Als ik uit ga van wat ik van de 10 en 20 serie hebben geleerd is dat prijzen in Nederlands vrij stabiel blijven.Santee schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 21:55:
[...]
Ik heb die “low end” kaart maar het is eigenlijk 1:1 een 2080S, 1 na hoogste kaart van afgelopen 2 jaar. Als die nou richting de normale msrp zou zitten van €400-450 zou het upper mid range zijn samen met de 3070.
Maar dan zou het dus inderdaad 400 tot 450 worden, dat is maar 50 euro minder dus misschien kunnen we het er over eens worden dat mn punt nog steeds staat.
Meestal zit een 60 kaart rond de €300 als we van zowel de 20 als de 10 series uit gaan.
Maar het is wel raar dat als je het allemaal omrekent en netjes met de huidige wisselkoers omzet dat je dan dus bij een MSRP van $399 dus een prijs van €405 krijst, en dat is dan keer 1,21 dus met BTW.
Iemand is hier erg hard aan het cashen, zit een beetje een vislucht aan.
Want als ik dit zelfde voor de 3070 doe dan klop de prijs gewoon helemaal en is het gewoon puur onze dure BTW. Een 3070 op MSRP plus 21% BTW is dus €594 en ik heb ze al voor €599 gezien dus dat is best koosjer Er is dus echt iets raars aan de hand met de 3060Ti en ik vind het best verdacht.
[ Voor 36% gewijzigd door Chrisuu01 op 25-12-2020 22:11 . Reden: Extra Informatie ]
Ik zou graag de fe Drops in het oog willen houden en vroeg me af welke er allemaal in België leveren? Notebooksbilliger ook?
Thanks!
Thanks!
Klopt! Nja, het zal wel rap gaan op een gegeven moment... Zodra de winkels voorraad hebben zal de queue vlot gaan... Maar het is geen 'shortcut' naar een 3080(ti), men heeft immers al aan je verdiend.Clint.Eastwood schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 21:11:
[...]
Nou ja, eenmaal in de queue ben je ook niet meer gebonden aan die 90 dagen dus dat wachten is niet een groot probleem. Q3 2021
Plaats 66 voor een 3080 asus OC voor geen scalper prijs bij alternate. Is al helaas al wel 2-3 weken zo.. hopen dat dit in januari nog anders uitpakt. Ik ben ondertussen naar een tijdelijke kaart aan het kijken.. zodat mijn build iig in elkaar gezet kan worden
[ Voor 23% gewijzigd door Workaholic op 25-12-2020 22:29 ]
Franse nvidia shop in de gaten houden.Tomnesia schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 22:13:
Ik zou graag de fe Drops in het oog willen houden en vroeg me af welke er allemaal in België leveren? Notebooksbilliger ook?
Thanks!
LDLC levert het aan België
RTX 50xx FE tracker: https://t.me/bscfoundersedition
Misschien een beetje off-topic:
Heb juist nog eens de site van AlternateNL & BE bekeken. De AMD rx6000 reeks staat echter ook al op alternate (om dan toch een beetje on topic te blijven: de prijzen zijn ietsje duurder, valt wrs ook te zien welke kaart je wil nemen). Wat zie ik nu? Op dit moment staan er alleen maar de OC versies op van ASUS... Dus de STRIX OC en de TUF OC, geen enkel spoor van non OC versies, terwijl deze dus wel bij de Nvidia launch beschikbaar waren... Zou ASUS dan toch een rattenstreek uithalen en de NON OC versies End of Life maken?
Heb juist nog eens de site van AlternateNL & BE bekeken. De AMD rx6000 reeks staat echter ook al op alternate (om dan toch een beetje on topic te blijven: de prijzen zijn ietsje duurder, valt wrs ook te zien welke kaart je wil nemen). Wat zie ik nu? Op dit moment staan er alleen maar de OC versies op van ASUS... Dus de STRIX OC en de TUF OC, geen enkel spoor van non OC versies, terwijl deze dus wel bij de Nvidia launch beschikbaar waren... Zou ASUS dan toch een rattenstreek uithalen en de NON OC versies End of Life maken?
Thanks!maikie61 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 22:30:
[...]
Franse nvidia shop in de gaten houden.
399×0.85×1.21=410 euroChrisuu01 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 21:59:
[...]
Als ik uit ga van wat ik van de 10 en 20 serie hebben geleerd is dat prijzen in Nederlands vrij stabiel blijven.
Maar dan zou het dus inderdaad 400 tot 450 worden, dat is maar 50 euro minder dus misschien kunnen we het er over eens worden dat mn punt nog steeds staat.
Meestal zit een 60 kaart rond de €300 als we van zowel de 20 als de 10 series uit gaan.
Maar het is wel raar dat als je het allemaal omrekent en netjes met de huidige wisselkoers omzet dat je dan dus bij een MSRP van $399 dus een prijs van €405 krijst, en dat is dan keer 1,21 dus met BTW.
Want als ik dit zelfde voor de 3070 doe dan klop de prijs gewoon helemaal en is het gewoon puur onze dure BTW. Een 3070 op MSRP plus 21% BTW is dus €594 en ik heb ze al voor €599 gezien dus dat is best koosjer Er is dus echt iets raars aan de hand met de 3060Ti en ik vind het best verdacht.
499×0.85×1.21=513 euro
Volgens mij beide wel eens voor een paar tientjes daarboven gezien toch? Wel de aller simpelste modellen.
Sinterklaas wil bier !
Dikke kans ja, er zat de eerste maanden geen beweging in + de announce van Asus dat de non OC niet in productie was, neem daar de schaarste van de 3080's bij en het feit dat het gewoon geld in het laatje brengt voor dezelfde chip. Wel flauw dat het niet door Asus netjes gecommuniceerd wordt of door een webshop waar jij nummer x in de wachtrij staat (en kan wahcten tot Sint Juttemis).Cahio schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 22:41:
Misschien een beetje off-topic:
In Engeland komt de non oc TUF 3080 wel gewoon binnen in significante aantallen, samen met de oc versie. Sta zelf op plek 4/35 voor de non oc bij Azerty dus ik houd persoonlijk de moed nog hoog. Als hij nooit leverbaar gaat worden dan verwacht ik dat ik tenminste een oc versie kan regelen bij Azerty
Ik denk dat de communicatie tussen ASUS en retailer/etailer even belachelijk slecht is dan tussen ASUS en klanten (wij). Retailer kan hier weinig aan doen imo. Als er iets verschikkelijker is dan wachten, dan is het wel het gebrek aan communicatie langs hun (asus) kant. Berichten met "we vragen om geduldig te zijn" kunnen niet maanden lang als excuus gebruikt worden om de mensen te sussen.Lord_Dain schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 23:59:
[...]
Dikke kans ja, er zat de eerste maanden geen beweging in + de announce van Asus dat de non OC niet in productie was, neem daar de schaarste van de 3080's bij en het feit dat het gewoon geld in het laatje brengt voor dezelfde chip. Wel flauw dat het niet door Asus netjes gecommuniceerd wordt of door een webshop waar jij nummer x in de wachtrij staat (en kan wahcten tot Sint Juttemis).
yep ik heb bij alternate op 17 sept een tuf non-oc gekocht (maar laat helaas) sta nu op 34Yahya.faron schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 13:10:
Op 2 december een ASUS TUF Gaming RTX 3080 10G GAMING besteld bij Alternatenl voor €749,- en the long wait begon. Positie 638 in de wachtrij toen en per vandaag 585.
Is er toevallig nog iemand hier die deze struggles meemaakt?
Ruim 3 maanden inmiddels, pfff.. Die kaart is al die tijd dus gewoon niet geleverd.. Ik heb daarom mijn bestelling voor die kaart bij Megekko geannuleerd en toch maar voor de Asus TUF OC versie gekozen voor 50 euro meer in november.. Die OC versie wordt zover we kunnen beoordelen wel af en toe geleverd en daar sta ik nu 93e voor bij Alternate, begonnen op 146..Sunsmith schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 01:03:
[...]
yep ik heb bij alternate op 17 sept een tuf non-oc gekocht (maar laat helaas) sta nu op 34
Ik heb ook nog een bestelling staan bij Azerty voor een MSI Ventus 3x OC en daar sta ik "slechts" 15e.. Redelijke kans dus dat deze kaart eerder komt..
ik ben wel opgeschoven van 110, naar 34. Progress, maar wel enorm traag ik heb daarom op 7 oktober een TUF OC besteld bij Megekko, daar sta ik nu als 2e in de wachtrij.Inflatable schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 03:38:
[...]
Ruim 3 maanden inmiddels, pfff.. Die kaart is al die tijd dus gewoon niet geleverd.. Ik heb daarom mijn bestelling voor die kaart bij Megekko geannuleerd en toch maar voor de Asus TUF OC versie gekozen voor 50 euro meer in november.. Die OC versie wordt zover we kunnen beoordelen wel af en toe geleverd en daar sta ik nu 93e voor bij Alternate, begonnen op 146..
Ik heb ook nog een bestelling staan bij Azerty voor een MSI Ventus 3x OC en daar sta ik "slechts" 15e.. Redelijke kans dus dat deze kaart eerder komt..
[ Voor 5% gewijzigd door Sunsmith op 26-12-2020 07:55 ]
Via Coolblue een Msi gaming trio voor 469,- gekocht enkele weken geleden. Die 399,- is msrp van de FE toch? Dan vind ik 469,- voor een super goede Aib binnen de scope en lijn der verwachting.Chrisuu01 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 21:59:
[...]
Als ik uit ga van wat ik van de 10 en 20 serie hebben geleerd is dat prijzen in Nederlands vrij stabiel blijven.
Idem, heb een Tuf 3080 non OC besteld bij tones op 17/09 rond 16u. Enige reden waarom ik nog niet geannuleerd heb, is de prijs van €719. Een OC kaart was vanaf het begin €130 duurder (ondertussen kost die €889), dat prijsverschil is mij te veel voor te upgraden en dus blijf ik maar wachten.Sunsmith schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 01:03:
[...]
yep ik heb bij alternate op 17 sept een tuf non-oc gekocht (maar laat helaas) sta nu op 34
Jammer genoeg ziet het er naar uit dat je dan alsnog maanden kunt gaan wachten. De vraag is niet of de prijs goed is of niet in lijn met MSRP, de vraag is hoeveel geduld je kan opbrengen haha.
Sinds de launch heb ik de boot bewust een beetje afgehouden om een nieuwe RTX-kaart aan te schaffen. De geruchten over een 3080 ti variant met 20GB waren dusdanig hardnekkig, dat ik nog even wilde wachten. Van een mogelijke release in december, toen in januari, en nu weer op z'n minst in februari. Daar ga ik niet op wachten.
Zodoende heb ik afgelopen woensdag bij Alternate België de Gigabyte AORUS GeForce RTX™ 3080 XTREME 10G aangeschaft. Of nou ja...
Dinsdag: De productpagina gaf aan dat de kaart snel leverbaar zou zijn. Meteen (zakelijk) besteld. Ik zou per mail een offerte ontvangen.
Woensdag: Betaald
Donderdag: De laatste update
Deze laatste update is wat verwarrend. Ik vroeg mij af of er meerdere mensen zijn die bij Alternate België een kaart hebben gekocht en ervaring hebben met de afhandeling.
1. Ik zie in mijn account onder Orderstatus niets staan. Daar heeft nooit iets gestaan. De kaart is direct opgenomen onder Orderhistorie.
2. Onder Orderhistorie staat in het algemene overzicht van alle eerdere bestellingen achter de kaart: Verwerkt in ons magazijn.
3. Klik ik nu op de kaart, dan kom ik in het gedetailleerde overzicht terecht. Ook hier staat: Verwerkt in ons magazijn. Bij Verzendinformatie staat achter Datum en Pakketnummer nog niets ingevuld.
4. Klik nu op Details afdrukken, dan staat er ineens als status: Uitgeleverd.
5. Ook wanneer ik naar de Positie in de wachtrij tool ga en mijn productcode/postcode ingeef staat er: Deze order is reeds verzonden. Het wachten is voorbij!
Ietwat tegenstrijdig. Normaal niet zo'n punt, want als het zou kloppen heb ik 'm waarschijnlijk volgende week ergens binnen, maar omdat de kaarten zo schaars zijn en iedereen al 4 jaar in de wachtrij staat was ik toch benieuwd of dit wel klopt.
Kortom: Heeft iemand hier ook een kaart bij Alternate België aangeschaft en is de status bij jullie ook zo verwarrend aangegeven?
Oh, en die 3080 ti? Die komt er als nog. Tot die tijd wou ik alvast m'n nieuwe build kunnen draaien
Thanks!
Zodoende heb ik afgelopen woensdag bij Alternate België de Gigabyte AORUS GeForce RTX™ 3080 XTREME 10G aangeschaft. Of nou ja...
Dinsdag: De productpagina gaf aan dat de kaart snel leverbaar zou zijn. Meteen (zakelijk) besteld. Ik zou per mail een offerte ontvangen.
Woensdag: Betaald
Donderdag: De laatste update
Deze laatste update is wat verwarrend. Ik vroeg mij af of er meerdere mensen zijn die bij Alternate België een kaart hebben gekocht en ervaring hebben met de afhandeling.
1. Ik zie in mijn account onder Orderstatus niets staan. Daar heeft nooit iets gestaan. De kaart is direct opgenomen onder Orderhistorie.
2. Onder Orderhistorie staat in het algemene overzicht van alle eerdere bestellingen achter de kaart: Verwerkt in ons magazijn.
3. Klik ik nu op de kaart, dan kom ik in het gedetailleerde overzicht terecht. Ook hier staat: Verwerkt in ons magazijn. Bij Verzendinformatie staat achter Datum en Pakketnummer nog niets ingevuld.
4. Klik nu op Details afdrukken, dan staat er ineens als status: Uitgeleverd.
5. Ook wanneer ik naar de Positie in de wachtrij tool ga en mijn productcode/postcode ingeef staat er: Deze order is reeds verzonden. Het wachten is voorbij!
Ietwat tegenstrijdig. Normaal niet zo'n punt, want als het zou kloppen heb ik 'm waarschijnlijk volgende week ergens binnen, maar omdat de kaarten zo schaars zijn en iedereen al 4 jaar in de wachtrij staat was ik toch benieuwd of dit wel klopt.
Kortom: Heeft iemand hier ook een kaart bij Alternate België aangeschaft en is de status bij jullie ook zo verwarrend aangegeven?
Oh, en die 3080 ti? Die komt er als nog. Tot die tijd wou ik alvast m'n nieuwe build kunnen draaien
Thanks!
Zijn er recent nog drops geweest van FE kaarten?maikie61 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 22:30:
[...]
Franse nvidia shop in de gaten houden.
Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT
In zoverre ik het heb kunnen bijhouden alleen in de VS via Best Buy een aantal kaarten, maar die waren binnen een paar tellen alweer verkocht. (Niet dat ik ze wilde kopen, ik wilde het alleen even ervaren.Tricolores schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 11:47:
[...]
Zijn er recent nog drops geweest van FE kaarten?
Hier in Europa lijkt het vrij stil rondom de FE kaarten helaas. Het laatste model die ik heb gespot was een 3090 een maand geleden bij NBB in Duitsland.
[ Voor 20% gewijzigd door -SambaL- op 26-12-2020 11:59 ]
Iemand enig idee waar de RTX 3080 FTW3 Ultra "vaak" wordt aangevuld? Of waar het het best is om te bestellen (ik ben van Belgie). Zou graag een premium prijs betalen ook.
Weet iemand hoe het zit met de voorraad van de Aorus kaarten? Ik zit eraan te denken om de Master/Xtreme te halen.
Ik las dat iemand hem vorige week binnen kreeg en de week ervoor pas besteld had.
Ik las dat iemand hem vorige week binnen kreeg en de week ervoor pas besteld had.
Amazonvinny98 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 12:12:
Iemand enig idee waar de RTX 3080 FTW3 Ultra "vaak" wordt aangevuld? Of waar het het best is om te bestellen (ik ben van Belgie). Zou graag een premium prijs betalen ook.
En allebei al toegekomen? Zot.AydinAO schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 13:01:
[...]
Heb in 1maand 2 kaarten gekocht bij amazon.nl voor mij en mijn tweelingbroer
Vorige week jaTricolores schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 11:47:
[...]
Zijn er recent nog drops geweest van FE kaarten?
Even 4 berichten omhoog lezenOmar97 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 12:51:
Weet iemand hoe het zit met de voorraad van de Aorus kaarten? Ik zit eraan te denken om de Master/Xtreme te halen.
Ohja ik zie het (ben stoned...). Heb bij Informatique de Xtreme besteld, sta 4e.
Dat is alsnog geen slechte score. Het is even aankijken of de kleinere winkels als Informatique regelmatig (genoeg) krijgen aangeleverd. Vooral de XTREME lijkt één van de minst populaire, hoewel het toch echt de grootste power house is. Dat ie zo duur is, en daarmee minder populair, zorgt er nu (na de eerste paar maanden) voor dat ie redelijk goed verkrijgbaar is bij de grotere winkels als Alternate. Goed als in: niet langer dan 1/2 weken wachtenOmar97 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 14:00:
[...]
Ohja ik zie het (ben stoned...). Heb bij Informatique de Xtreme besteld, sta 4e.
Ik verkoop de mijne weer wanneer ik een 3080 ti XTREME te pakken heb. Zal wel pas rond april/mei zijn.
MSRP van de MSI Gaming X Trio is €400 volgens MSI zelf. Dus je hebt zelfs iets minder dan MSRP betaald, want MSRP is zonder belasting. Overigens is €469 ook ruim goedkoper dan de kaarten die ik heb gezien (tussen €489 en €549) op launch day.kerath schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 06:52:
Via Coolblue een Msi gaming trio voor 469,- gekocht enkele weken geleden. Die 399,- is msrp van de FE toch? Dan vind ik 469,- voor een super goede Aib binnen de scope en lijn der verwachting.
https://www.amazon.nl/Gig...ische-kaart/dp/B08NW2X37Z
En dan toch nog tot eind januari moeten wachten op levering...
En dan toch nog tot eind januari moeten wachten op levering...
Ik heb uiteindelijk dan toch bij Alternate BE de RTX 3080 FTW3 Ultra besteld, sta nu op plaats 26. Hopelijk krijg ik hem in Januari
Is niet Amazon zelf, die wordt verkocht door "EkoSolutions NL" en dat bedrijf heeft 0 reviews en staat als "zojuist uitgekomen":
https://www.amazon.nl/sp?...=A2F5VUL5ND5GQA&sshmPath=
Vestigingsadres:
Metalo g.
13A
Vilnius
Vilnius
LT-02190
LT
idem voor de post eronder.
Scalper'tje die het via amazon probeert.
[ Voor 10% gewijzigd door SmokingCrop op 27-12-2020 01:30 ]
Met hun levertijden is het uiteindelijk wel een goeie deal door de jaarlijkse inflatie.
Ik ben er ook erg content mee. Fijne kaart super stil en koel. En voor die prijs ook echt een goede koop.TheBrut3 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 14:57:
[...]
MSRP van de MSI Gaming X Trio is €400 volgens MSI zelf. Dus je hebt zelfs iets minder dan MSRP betaald, want MSRP is zonder belasting. Overigens is €469 ook ruim goedkoper dan de kaarten die ik heb gezien (tussen €489 en €549) op launch day.
Cool blue heeft de prijzen wat omhoog gezien zie ik.. Op 15/12 gekocht ruim na de launch van de 3069ti. ik denk dat dit 1 van de 1e ladingen waren bij Cool Blue. En dat ze sindsdien er ook achter zijn ruim meer te kunnen vragen.
Huidige prijs is 70 euro duurder...
https://www.coolblue.nl/p...060-ti-gaming-x-trio.html
Ik heb bij Informatique de aorus extreem besteld sta nummer 3 als het goed is ze krijgen ze tussen kerst en oud en nieuw nog of 1e week van januari werd er tegen me gezegd door de verkoper
En als ze weer binnenkomen gooit Coolbue er waarschijnlijk nog wat bovenop. Hebben ze bij de 3070's nu ook al 2x gedaan.kerath schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 17:26:
Huidige prijs is 70 euro duurder...![]()
https://www.coolblue.nl/p...060-ti-gaming-x-trio.html
In het weekend is het volgende beschikbaar:
--- Alternate BE ---
Gainward GeForce RTX 3070 Phantom GS - €901
https://alternate.be/Gain...duct/1684582?event=search
Gainward GeForce RTX 3070 Phoenix GS - €773
https://alternate.be/Gain...duct/1680777?event=search
Gainward GeForce RTX 3090 Phantom GS - €2.109
https://alternate.be/Gain...duct/1688598?event=search
GIGABYTE GeForce RTX 3090 Gaming OC - €1.999
https://alternate.be/GIGA...duct/1672749?event=search
GIGABYTE GeForce RTX 3090 VISION OC - €1.999
https://alternate.be/GIGA...duct/1691159?event=search
GIGABYTE Radeon RX 6900 XT 16G - €1.499
https://alternate.be/GIGA.../product/1702526?lk=29595
INNO3D GeForce RTX 3090 iChill X4 - €1.949
https://alternate.be/INNO...duct/1673129?event=search
Palit GeForce RTX 3090 GamingPro OC - €2.029
https://alternate.be/Pali...duct/1673434?event=search
ZOTAC GAMING GeForce RTX 3090 Trinity - €1.899
https://alternate.be/ZOTA...duct/1672611?event=search
ZOTAC GeForceRTX 3070 Twin Edge OC WHITE - €719
https://alternate.be/ZOTA...duct/1700900?event=search
--- Azerty ---
ZOTAC GAMING GeForce RTX 3090 Trinity - €1949,00
https://azerty.nl/product...y-videokaart-24-gb-gddr6x
--- Informatique ---
Gigabyte GeForce® RTX 3060 Ti Aoru - €659,00
https://www.informatique....rtx-3060-ti-8gb-aoru.html
Gigabyte GeForce® RTX 3060 Ti Gami - €589,00
https://www.informatique....rtx-3060-ti-8gb-gami.html
Gigabyte GeForce® RTX 3070 Eagle OC - €689,00
https://www.informatique....tx-3070-8gb-eagle-oc.html
Gigabyte GeForce® RTX 3070 Vision OC - €699,00
https://www.informatique....x-3070-8gb-vision-oc.html
--- Megekko ---
KFA2 Geforce RTX 3060 TI EX (1-Click OC) - €699
https://www.megekko.nl/pr...-EX-1-Click-OC-Videokaart
--- CD-ROM-LAND ---
KFA2 Geforce RTX 3060 TI EX (1-Click OC) - €699,00
https://cdromland.nl/prod...X--1-Click-OC--Videokaart
--- Caseking ---
ASUSGeForce RTX 3060 Ti ROG Strix O - €713,47
https://www.caseking.de/a...92-mb-gddr6-gcas-407.html
ZOTACGAMING GeForce RTX 3070 Twin Edge OC White - €685,34
https://www.caseking.de/z...92-mb-gddr6-gczt-171.html
INNO3DGeForce RTX 3090 iChill X4 - €1.949,31
https://www.caseking.de/i...6-mb-gddr6x-gci3-167.html
EVGAGeForce RTX 3090 FTW3 Ultra Gaming - €2.156,22
https://www.caseking.de/e...6-mb-gddr6x-gcev-422.html
ZOTACGAMING GeForce RTX 3090 Trinity - €1.787,33
https://www.caseking.de/z...6-mb-gddr6x-gczt-162.html
INNO3DGeForce RTX 3090 Gaming X3 - €1.843,98
https://www.caseking.de/i...6-mb-gddr6x-gci3-172.html
EVGAGeForce RTX 3090 XC3 Ultra Hybrid Gaming - €2.014,97
https://www.caseking.de/e...6-mb-gddr6x-gcev-433.html
--- Alternate DE ---
EVGA GeForce 3070 XC3 ULTRA GAMING - €739
https://alternate.de/EVGA...arte/html/product/1687861?
GIGABYTE GeForce RTX 3070 Vision OC - €759
https://alternate.de/GIGA...arte/html/product/1688819?
GIGABYTE GeForce RTX 3070 AORUS MASTER - €799
https://alternate.de/GIGA...arte/html/product/1688810?
Gainward GeForce RTX 3070 Phantom GS - €839
https://alternate.de/Gain...arte/html/product/1684582?
GIGABYTE GeForce RTX 3070 Eagle OC - €719
https://alternate.de/GIGA...arte/html/product/1680097?
ASUS GeForce RTX 3070 DUAL OC - €749
https://alternate.de/ASUS...arte/html/product/1677326?
Gainward GeForce RTX 3070 Phoenix GS - €789
https://alternate.de/Gain...arte/html/product/1680777?
Palit GeForce RTX 3070 Jetstream OC - €829
https://alternate.de/Pali...arte/html/product/1699450?
MSI GeForce RTX 3070 SUPRIM - €739
https://alternate.de/MSI/...arte/html/product/1702849?
https://alternate.de/ZOTA...arte/html/product/1700900?
ASUS GeForce RTX 3070 ROG-STRIX GAMING OC WHITE - €919
https://alternate.de/ASUS...arte/html/product/1700446?
ZOTAC GeForce RTX 3070 AMP HOLO - €779
https://alternate.de/ZOTA...arte/html/product/1702466?
GIGABYTE GeForce RTX 3070 Gaming OC - €759
https://alternate.de/GIGA...arte/html/product/1680071?
Palit GeForce RTX 3090 GamingPro - €1.939
https://alternate.de/Pali...arte/html/product/1673432?
Palit GeForce RTX 3090 GamingPro OC - €1.979
https://alternate.de/Pali...arte/html/product/1673434?
GIGABYTE GeForce RTX 3090 VISION OC - €1.989
https://alternate.de/GIGA...arte/html/product/1691159?
Gainward GeForce RTX 3090 Phantom GS - €1.999
https://alternate.de/Gain...arte/html/product/1688598?
EVGA GeForce RTX 3090 FTW3 ULTRA GAMING - €2.169
https://alternate.de/EVGA...arte/html/product/1673531?
GIGABYTE GeForce RTX 3090 AORUS MASTER - €1.999
https://alternate.de/AORU...arte/html/product/1687793?
INNO3D GeForce RTX 3090 iChill X4 - €1.799
https://alternate.de/INNO...arte/html/product/1673129?
GIGABYTE GeForce RTX 3090 Gaming OC - €1.949
https://alternate.de/GIGA...arte/html/product/1672749?
Gainward GeForce RTX 3090 Phoenix - €1.939
https://alternate.de/Gain...arte/html/product/1673441?
Palit GeForce RTX 3090 Gamerock OC - €1.999
https://alternate.de/Pali...arte/html/product/1688672?
Gainward GeForce RTX 3090 Phoenix GS - €1.979
https://alternate.de/Gain...arte/html/product/1673440?
ZOTAC GeForce RTX 3090 Trinity - €1.699
https://alternate.de/ZOTA...arte/html/product/1672611?
--- Mindfactory ---
PNY GeForce RTX 3090 XLR8 Gaming Uprising Epic-X RGB Triple Fan Edition, GDDR6X, HDMI, 3x DP (VCG309024TFXMPB) - €1.799,00
https://www.mindfactory.d...Epic-X-RGB-T_1382962.html
PNY GeForce RTX 3090 XLR8 GAMING REVEL EPIC-X /HDMI ? - €1.789,00
https://www.mindfactory.d...C-X-3xDP-HDM_1378690.html
Gigabyte GeForce RTX 3090 VISION OC (Reatil) - €1.789,00
https://www.mindfactory.d...-OC--Reatil-_1388335.html
Palit GeForce RTX 3090 GameRock DDR6 - €1.799,00
https://www.mindfactory.d...ameRock-DDR6_1385868.html
Palit GeForce RTX 3090 GamingPro DDR6 - €1.779,00
https://www.mindfactory.d...DR6--Retail-_1377233.html
Gigabyte GeForce RTX 3090 Gaming OC - €1.759,00
https://www.mindfactory.d...-OC--Retail-_1377265.html
ZOTAC GeForce RTX 3090 TRINITY GDDR6X PCIe 4.0x16 - €1.799,00
https://www.mindfactory.d...-PCIe-4-0x16_1380724.html
--- Paradigit ---
PNY GeForce RTX 3090 EPIC-X RGB Triple Fan XLR8 - €1.799
https://paradigit.nl/pny-...r8/80057756/product/12593
--- LDLC ---
KFA2 GeForce RTX 3090 SG (1-Click OC) - €1749
https://ldlc.com/fr-be/fiche/PB00371133.html
INNO3D GeForce RTX 3090 ICHILL X4 RGB - €1779
https://ldlc.com/fr-be/fiche/PB00374614.html
INNO3D GeForce RTX 3090 ICHILL X3 RGB - €1799
https://ldlc.com/fr-be/fiche/PB00374606.html
--- Alternate BE ---
--- Azerty ---
--- Informatique ---
--- Megekko ---
--- CD-ROM-LAND ---
--- Caseking ---
--- Alternate DE ---
--- Mindfactory ---
PNY GeForce RTX 3090 XLR8 Gaming Uprising Epic-X RGB Triple Fan Edition, GDDR6X, HDMI, 3x DP (VCG309024TFXMPB) - €1.799,00
--- Paradigit ---
--- LDLC ---
Dan is het het ook gewoon niet meer waard imo.TheBrut3 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 17:32:
[...]
En als ze weer binnenkomen gooit Coolbue er waarschijnlijk nog wat bovenop. Hebben ze bij de 3070's nu ook al 2x gedaan.
Ik heb als nood een 750ti via V&A voor 35,- euro als overbrugging gebruikt afgelopen maanden voor mijn nieuwe build.
Totdat deze 3060ti voor deze prijs voorbij kwam. Met veel mazzel kunnen snipen. Eigenlijk ging ik voor de 6800xt...
Maar ja rare tijden en dit was te mooi om te laten liggen, dus per “ongeluk” bij kamp groen uitgekomen.
[ Voor 3% gewijzigd door kerath op 26-12-2020 17:43 ]
Informatique laad bij mij niet eens, voor jullie wel?
Nee, hier op de iPad ook niet.Alexlis schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 17:48:
Informatique laad bij mij niet eens, voor jullie wel?
Such is life
De vraag is vooral voor welke prijs.
Zijn die zotacs van 699 euro op launch dag van de 3080 trinity ooit nog geleverd eigenlijk?
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Bij mijn ook niet sinds gisteren hebben ze al problemen met de site Informatique
Wellicht een overbodige post.
23 september een MSI 3080 Ventus besteld bij Alternate. Heb de queue redelijk goed bijgehouden. Ik post alleen de zaterdagen.
3-10-2020 284 za
10-10-2020 240 za
17-10-2020 229 za
24-10-2020 224 za
31-10-2020 210 za
7-11-2020 209 za
14-11-2020 185 za
21-11-2020 182 za
28-11-2020 178 za
05-12-2020 175 za
26-12-2020 156 za
21 november was ik het zat en heb ik een 3080 gaming x trio besteld bij informatique. 16 december kon ik hem afhalen. Succes allemaal!
23 september een MSI 3080 Ventus besteld bij Alternate. Heb de queue redelijk goed bijgehouden. Ik post alleen de zaterdagen.
3-10-2020 284 za
10-10-2020 240 za
17-10-2020 229 za
24-10-2020 224 za
31-10-2020 210 za
7-11-2020 209 za
14-11-2020 185 za
21-11-2020 182 za
28-11-2020 178 za
05-12-2020 175 za
26-12-2020 156 za
21 november was ik het zat en heb ik een 3080 gaming x trio besteld bij informatique. 16 december kon ik hem afhalen. Succes allemaal!
Tof van je dat je 2,5 maand hebt volgehouden. Zou mij never lukken.LeoGHV schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 18:42:
Wellicht een overbodige post.
3-10-2020 284 za
10-10-2020 240 za
17-10-2020 229 za
24-10-2020 224 za
31-10-2020 210 za
7-11-2020 209 za
14-11-2020 185 za
21-11-2020 182 za
28-11-2020 178 za
05-12-2020 175 za
26-12-2020 156 za
Ik mis de 3080's en alternate NLmaikie61 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 17:36:
In het weekend is het volgende beschikbaar:
--- Alternate BE ---
--- Azerty ---
--- Informatique ---
--- Megekko ---
--- CD-ROM-LAND ---
--- Caseking ---
--- Alternate DE ---
--- Mindfactory ---
--- Paradigit ---
--- LDLC ---
Ik zit nu ook op 2,5 maand, op plek 8. en ik hou me vast aan "hopelijk volgende week".Awesomegames schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 20:18:
[...]
Tof van je dat je 2,5 maand hebt volgehouden. Zou mij never lukken.
Maar de aardigheid en enthousiasme is er nu wel vanaf. Kan ook niet warm lopen voor de volgende hype train in de vorm van Ti modellen. Een beetje gedesillusioneerd.
Ik ben er ook wel klaar mee (non-OC Eagle). Veel te veel betalen voor een kaart om hem snel te hebben is tot daar aan toe, maar veel te veel betalen en nog steeds niks hebben... ?
Misschien dat ik maar ga annuleren en een maandje of 2wacht, al vraag ik me wel af of de prijzen daadwerkelijk gaan dalen, of dat 600+ euro voor een xx60 ti de nieuwe standaard wordt...
Misschien dat ik maar ga annuleren en een maandje of 2wacht, al vraag ik me wel af of de prijzen daadwerkelijk gaan dalen, of dat 600+ euro voor een xx60 ti de nieuwe standaard wordt...
Ik ben er ook wel klaar mee. 2 weken geleden een dead on arrival gigabyte Gtx3070 van azerty gekregen, nu wil ik dezelfde kaart kopen maar is die gewoon 50 euro duurder bij de concurrenten.. Enige hoop is nog amazon, volgens mij (als ze stock hebben) hanteren die wel normale prijzencitruspers schreef op zondag 27 december 2020 @ 00:16:
Ik ben er ook wel klaar mee (non-OC Eagle). Veel te veel betalen voor een kaart om hem snel te hebben is tot daar aan toe, maar veel te veel betalen en nog steeds niks hebben... ?
Defineer normaal, iniedergeval niet MSRP, maar ook nooit de duurste, van mijn ervaring met de RTX 3080 kan je 900,- voor de Zotac neerleggen (MSRP 729,- maar is slechter dan FE, dus 719,- is het al niet waard, terwijl dit in webwinkels 900-950,- is.jus2121 schreef op zondag 27 december 2020 @ 00:33:
[...]
Ik ben er ook wel klaar mee. 2 weken geleden een dead on arrival gigabyte Gtx3070 van azerty gekregen, nu wil ik dezelfde kaart kopen maar is die gewoon 50 euro duurder bij de concurrenten.. Enige hoop is nog amazon, volgens mij (als ze stock hebben) hanteren die wel normale prijzen
Naja normaal bedoel ik mee niet achterlijk duur. Ik heb het een beetje in de gaten gehouden en volgens mij kan je bij azerty, alternate NL en amazon toch de beste prijzen krijgen vergeleken met andere shopsthemash360 schreef op zondag 27 december 2020 @ 00:49:
[...]
Defineer normaal, iniedergeval niet MSRP, maar ook nooit de duurste, van mijn ervaring met de RTX 3080 kan je 900,- voor de Zotac neerleggen (MSRP 729,- maar is slechter dan FE, dus 719,- is het al niet waard, terwijl dit in webwinkels 900-950,- is.
Zit het topic nu al een tijdje te volgen, en ik blijf me verbazen wat sommige winkels voor premium prijzen durven te rekenen. Blijkbaar verkoopt het ook nog, want de voorraden raken op.
Stond vanmiddag ook een ASUS TUF 3080 op marktplaats voor €1400, was een uurtje later al "gereserveerd" en inmiddels is de advert weg, wellicht een laat kerstcadeau voor iemand?
Durft iemand al een gokje te doen of en wanneer de prijzen richting de advies prijzen zakken? Dat heet €520 voor de 3070 en €720 voor de 3080?
Stond vanmiddag ook een ASUS TUF 3080 op marktplaats voor €1400, was een uurtje later al "gereserveerd" en inmiddels is de advert weg, wellicht een laat kerstcadeau voor iemand?
Durft iemand al een gokje te doen of en wanneer de prijzen richting de advies prijzen zakken? Dat heet €520 voor de 3070 en €720 voor de 3080?
Wanneer het aanbod hoger dan de vraag is.eltweako schreef op zondag 27 december 2020 @ 00:57:
Zit het topic nu al een tijdje te volgen, en ik blijf me verbazen wat sommige winkels voor premium prijzen durven te rekenen. Blijkbaar verkoopt het ook nog, want de voorraden raken op.
Ik verwacht dat halverwege 2021 dus juni/juli/augustus. Als je kijkt bij Alternate zie je dat momenteel de snelst leverbare GPU de Nvidia GT 1030 is. Dat is nog erger dan tijdens de mining hypeeltweako schreef op zondag 27 december 2020 @ 00:57:
Ik ben benieuwd naar wat de MSRP van de 3080 ti wordt en of ik in dat geval, net als met de 3060 ti, bij launch er 1 zou kunnen scoren. Veel zal ook afhangen van Radeon en of die Q1 2021 in plaats van consoles weer kaarten gaan produceren.
[ Voor 11% gewijzigd door sdk1985 op 27-12-2020 02:09 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Eens met dit, te veel moeten betalen is één ding. Dan ook nog niet op tijd kunnen leveren of een datum kunnen geven is schandalig. Maar ja schande is geen kostenpost en als iedereen het doet hoef je ook niet bang te zijn over verlies van goodwill.citruspers schreef op zondag 27 december 2020 @ 00:16:
Voor mij hebben de webshops in ieder geval goed aangetoond hoe de situatie in elkaar steekt. Zonder concurrentie, de nood om de prijzen normaal te houden, boeit de consument niets.
Precies dit. Heb 2 dagen geleden in het ryzen levertijden topic een berichtje geplaatst dat een Ryzen 5600x (325 euro) en een Ryzen 5800x (430 euro) al een hele tijd gewoon te koop is op Aliexpress. vaak binnen 7 dagen in huis doordat ze versturen vanaf Europa MET aankoopgarantie.Wazzim schreef op zondag 27 december 2020 @ 12:04:
[...]
Eens met dit, te veel moeten betalen is één ding. Dan ook nog niet op tijd kunnen leveren of een datum kunnen geven is schandalig. Maar ja schande is geen kostenpost en als iedereen het doet hoef je ook niet bang te zijn over verlies van goodwill.
Voor mij hebben de webshops in ieder geval goed aangetoond hoe de situatie in elkaar steekt. Zonder concurrentie, de nood om de prijzen normaal te houden, boeit de consument niets.
De webshops hier in NL profiteren nu nog dat mensen daar niet durven bestellen want denken dat ze kansloos zijn als het een DOA betreft of het product helemaal niet aankomt. Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat iets terugsturen helemaal geen probleem is en dat alles wat ik besteld heb gewoon geleverd is.
Ik hoop echt dat als webshops dit op deze manier blijven flikken ze dit gaan verliezen aan de Chinezen. Dan moeten ze wel beter communiceren en nettere prijzen hanteren.
Zelfde geldt voor 3080’s maar toch 2 kanttekeningen;schumi1986 schreef op zondag 27 december 2020 @ 12:13:
[...]
Precies dit. Heb 2 dagen geleden in het ryzen levertijden topic een berichtje geplaatst dat een Ryzen 5600x (325 euro) en een Ryzen 5800x (430 euro) al een hele tijd gewoon te koop is op Aliexpress. vaak binnen 7 dagen in huis doordat ze versturen vanaf Europa MET aankoopgarantie.
De webshops hier in NL profiteren nu nog dat mensen daar niet durven bestellen want denken dat ze kansloos zijn als het een DOA betreft of het product helemaal niet aankomt. Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat iets terugsturen helemaal geen probleem is en dat alles wat ik besteld heb gewoon geleverd is.
Ik hoop echt dat als webshops dit op deze manier blijven flikken ze dit gaan verliezen aan de Chinezen. Dan moeten ze wel beter communiceren en nettere prijzen hanteren.
- ze zijn op diverse Chinese plekken te vinden voor €500-600 maar het zijn nooit shops die lang bestaan, hoog risico op oplichting dus.
- net als bij elke webshop is de Chinese waarde van je postpakje altijd $20, maar eerlijkheidshalve moet je sowieso die 21% belasting nog bij de prijs optellen (en sowieso telt de douane die erbij op als je pech hebt met je pakketje).
Noem me naïef maar vind bij Aliexpress bestellen toch wel een beetje sketchyschumi1986 schreef op zondag 27 december 2020 @ 12:13:
[...]
Precies dit. Heb 2 dagen geleden in het ryzen levertijden topic een berichtje geplaatst dat een Ryzen 5600x (325 euro) en een Ryzen 5800x (430 euro) al een hele tijd gewoon te koop is op Aliexpress. vaak binnen 7 dagen in huis doordat ze versturen vanaf Europa MET aankoopgarantie.
Ik heb een order geplaatst om een 3090 te bestellen maar lees nu overal dat de 3080ti snel komt. Geld is geen issue maar ik hoop dat de 3080ti niet sneller is? Kan ik beter wachten met bestellen?
Als je nu een RTX 3090 met een leverdatum kan bestellen, is die waarschijnlijk sneller geleverd dan een 3080ti. Ik vermoed dat er weinig 3080ti kaarten beschikbaar zullen zijn en dat de vraag weer immens zal zijn, ook door mensen die al een 3080 hebben besteld en hopen dat de 3080ti eerder binnenkomt.TweakerVincent schreef op zondag 27 december 2020 @ 13:38:
Ik heb een order geplaatst om een 3090 te bestellen maar lees nu overal dat de 3080ti snel komt. Geld is geen issue maar ik hoop dat de 3080ti niet sneller is? Kan ik beter wachten met bestellen?
Maar ik heb het alleen over de snelheid van de levering, want de 3080ti zal voor gamers veel interessanter zijn dan de 3090. Hoewel er natuurlijk weer sprake zal zijn van woekerprijzen en je hoe dan ook 'te veel' betaalt.
Weet je bij welke Chinese shops je de 3080 kunt bestellen? Ik zou daar namelijk geen enkel probleem mee hebben, vertrouw ze wel.schumi1986 schreef op zondag 27 december 2020 @ 12:13:
[...]
Voor wie geld nutteloos is en graag extra betaald, 10x 3080tuf in voorraad slechts dubbel in prijs.
Je kan heel veel vnden van azerty, megekko of alternate, maar maxict verdient de bokaal voor klantbinding.
Je kan heel veel vnden van azerty, megekko of alternate, maar maxict verdient de bokaal voor klantbinding.
[ Voor 15% gewijzigd door D0gtag op 27-12-2020 15:17 ]
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
De kreet ‘beter duur dan niet te koop’ krijgt zo een nieuwe dimensie. Deze club maakt zich mijn inziens op deze manier ernstig ongeloofwaardig. Het komt schaamteloos op mij over.D0gtag schreef op zondag 27 december 2020 @ 15:07:
Voor wie geld nutteloos is en graag extra betaald, 10x 3080tuf in voorraad slechts dubbel in prijs.
Such is life
Lijkt mij dat de 3090 tot nu toe de hoogste kaart zal blijven. Dat dit minimaal is, is een feit aangezien de 3080 nu al in de buurt komt. 3080 Ti krijgt waarschijnlijk 20GB geheugen.TweakerVincent schreef op zondag 27 december 2020 @ 13:38:
i7-10700k | 32GB @3200Mhz | RTX 3090
3080 Ti gaat dus echt wel 2000,- worden als de 3080 1500,- isRubenvdk schreef op zondag 27 december 2020 @ 15:36:
[...]
Lijkt mij dat de 3090 tot nu toe de hoogste kaart zal blijven. Dat dit minimaal is, is een feit aangezien de 3080 nu al in de buurt komt. 3080 Ti krijgt waarschijnlijk 20GB geheugen.
Tenzij hij door tsmc gemaakt is of samsung 5nm of 7++nm.Rubenvdk schreef op zondag 27 december 2020 @ 15:36:
[...]
Lijkt mij dat de 3090 tot nu toe de hoogste kaart zal blijven. Dat dit minimaal is, is een feit aangezien de 3080 nu al in de buurt komt. 3080 Ti krijgt waarschijnlijk 20GB geheugen.
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Yup. Mede door die gedachte heb ik uiteindelijk besloten een 3090 te kopen. Ik vrees dat het gezeik met de 3080/3080Ti nog wel even blijft. Dan liever een (te) dure 3090 dan een way overpriced 3080 of eindeloos moeten wachten tot deze goedkoper is tegen de zomer 2021.themash360 schreef op zondag 27 december 2020 @ 15:38:
[...]
3080 Ti gaat dus echt wel 2000,- worden als de 3080 1500,- is
Specs zijn gelekt via Asus, enige verschil is min 4GB mem met een smallere bus. Dat ding gaat voor gaming praktisch hetzelfde performen als de RTX 3090. Leuke grap als je die net hebt gekocht.D0gtag schreef op zondag 27 december 2020 @ 15:40:
[...]
Tenzij hij door tsmc gemaakt is of samsung 5nm of 7++nm.Maar ik gok dat hij gewoon langzamer is dan de 3090, maar dat is 4 a 5 % en de 3080ti is dan 4/5% sneller dan de 3080, waste of money dus. Maar als hij wel te koop zal zijn, altijd goedkoper dan 1500 van maxict.
[ Voor 9% gewijzigd door srekaewt op 27-12-2020 16:05 ]
STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz
Ik gok dat het inderdaad deze specs zijn maar we zullen het zien, misschien dat ze iets gelukt is in de tussen tijd (beter procedee of wat dan ook, 3090 supersrekaewt schreef op zondag 27 december 2020 @ 16:04:
[...]
Specs zijn gelekt via Asus, enige verschil is min 4GB mem met een smallere bus. Dat ding gaat voor gaming praktisch hetzelfde performen als de RTX 3090. Leuke grap als je die net hebt gekocht.
1000€ voor een overpriced 3080 (die je nu kan kopen) of 1800€ voor een 3090 hmmmmm. Helaas volg ik uw logica niet helemaal.Rubenvdk schreef op zondag 27 december 2020 @ 15:57:
[...]
Yup. Mede door die gedachte heb ik uiteindelijk besloten een 3090 te kopen. Ik vrees dat het gezeik met de 3080/3080Ti nog wel even blijft. Dan liever een (te) dure 3090 dan een way overpriced 3080 of eindeloos moeten wachten tot deze goedkoper is tegen de zomer 2021.
Voor de ‘content creators’ onder ons (of de ongeduldige) is deze beschikbaar.
Je kunt er ook mee gamen.
Such is life
Het feit dat MSRP van 1500,- overpriced was heeft wel als voordeel dat de 3090 relatief weinig boven MSRP staatNoStress schreef op zondag 27 december 2020 @ 16:37:
Voor de ‘content creators’ onder ons (of de ongeduldige) is deze beschikbaar.
Nee ik bedoelde ook niet in de huidige situatie. Maar stel de 3080Ti komt, dan mag ik hopen dat Nvidia nu beter voorbereid heeft dan met de 3080 release.D0gtag schreef op zondag 27 december 2020 @ 16:17:
[...]
1000€ voor een overpriced 3080 (die je nu kan kopen) of 1800€ voor een 3090 hmmmmm. Helaas volg ik uw logica niet helemaal.
Sommige 3080's kosten nu al € 1500. Dan zal de Ti duurder worden zoals themash360 al zei. Dan is het gat met een 3090 klein en kan je beter voor een 3090 gaan als je geen zin hebt om te wachten.
Ik had een kapotte 3080, geen zin om te wachten, geen zin om iets "ouds"/2e hands te kopen, dus dan een 3090.
Maar echt ook. Ik zie in een enkel geval zelfs de 3060TI een 3070 overstijgen.themash360 schreef op zondag 27 december 2020 @ 16:39:
[...]
Het feit dat MSRP van 1500,- overpriced was heeft wel als voordeel dat de 3090 relatief weinig boven MSRP staat
Er komt wel een verschuiving aan gok ik. Dat Tweakers die nu nog steeds in de wacht staan voor een 3080 gaan annuleren voor een 3080TI.
Such is life
Voor 1000 euro zie ik ze regelmatig voorbij komen op de verschillende trackers maar dat vind ik al te gortig.Rubenvdk schreef op zondag 27 december 2020 @ 16:57:
[...]
Nee ik bedoelde ook niet in de huidige situatie. Maar stel de 3080Ti komt, dan mag ik hopen dat Nvidia nu beter voorbereid heeft dan met de 3080 release.
Sommige 3080's kosten nu al € 1500. Dan zal de Ti duurder worden zoals themash360 al zei. Dan is het gat met een 3090 klein en kan je beter voor een 3090 gaan als je geen zin hebt om te wachten.
Ik had een kapotte 3080, geen zin om te wachten, geen zin om iets "ouds"/2e hands te kopen, dus dan een 3090.
1500 euro zijn de overdreven uitschieters als maxICT. Natuurlijk zal een 3080ti meer kosten ik gok op 1200 euro, met uitschieters van 1500 euro ala 6900xt, maar 1200 euro of 1800 euro is nogsteeds een vrij groot verschil en 1000 en 1800 zeker, als je de extra ram niet gebruikt voor productiviteit zal het een waste of money zijn en de beschikbaarheid zal wel beter zijn dan de non ti aangezien de 3090 goed leverbaar is.(afgezien van de asus varianten).
Wikipedia: GeForce 30 series, ik ben bang dat de RTX 3080 en 3090 al GA102 zijn, dezelfde silicon wafer dus. Enige verschil is dat er wat weggebrand is op de 3090 en/of er defecte elementen zijn die niet nodig waren voor de 3080 spec.D0gtag schreef op zondag 27 december 2020 @ 17:03:
[...]
de beschikbaarheid zal wel beter zijn dan de non ti aangezien de 3090 goed leverbaar is.(afgezien van de asus varianten).
De 3080 Ti zal de supply van vooral de 3080 enorm laten afdalen als dit ook 8nm GA102 gaat zijn (alle leaks tot nu toe lijken dit wel te bevestigen), want Nvidia heeft natuurlijk grotere marges op de duurste producten.
Als een 3090 maar 1 compute unit defect heeft bijvoorbeeld dat zal dit zeker geen RTX 3080 worden, en de kans dat er zoveel defect is dat er geen 3080Ti van gemaakt van kan worden.... Werkelijk geen idee. Maar mijn naive intuitie zou zijn dat zo'n groot defect zeldzaam gaat zijn zonder dat het belangrijke gedeelde componenten (die dus ook voor de 3080 nodig zijn) zou beinvloeden.
[ Voor 20% gewijzigd door themash360 op 27-12-2020 17:20 ]
Dat is wel iets om zorgen om te maken maar meteen ook een kans voor de mensen die een 3080ti willen hebben. Het is natuurlijk niet heel positief voor iedereen die een 3080 wil hebben, want de meeste chips zijn te goed voor de 3080's maar zullen nog wel geschikt zijn voor de 3080ti.themash360 schreef op zondag 27 december 2020 @ 17:14:
[...]
De 3080 Ti zal de supply van vooral de 3080 enorm laten afdalen als dit ook 8nm GA102 gaat zijn (alle leaks tot nu toe lijken dit wel te bevestigen), want Nvidia heeft natuurlijk grotere marges op de duurste producten.
Mooi dat je dit aanhaalt. We hebben tenslotte elk ons persoonlijk budget. De industrie wekt de indruk daar soms ongevoelig voor te zijn.D0gtag schreef op zondag 27 december 2020 @ 17:25:
[...]
Dat is wel iets om zorgen om te maken maar meteen ook een kans voor de mensen die een 3080ti willen hebben. Het is natuurlijk niet heel positief voor iedereen die een 3080 wil hebben, want de meeste chips zijn te goed voor de 3080's maar zullen nog wel geschikt zijn voor de 3080ti.
Such is life
Zolang ze uitverkopen omdat er genoeg mensen zijn met voldoende persoonlijk budget hoeven ze er ook niet gevoelig voor te zijn.NoStress schreef op zondag 27 december 2020 @ 17:33:
De industrie wekt de indruk daar soms ongevoelig voor te zijn.
Mja, we bestellen de 3080, wachten vervolgens 3 maanden, komen er dan achter dat men liever dezelfde chips in een 3080Ti model zetten, kiezen eieren voor ons geld en bestellen de 3080Ti, wachten weer 3 maanden, lezen vervolgens dat de 40 serie eind van het jaar gelaunched word...
Geweldig dit allemaal maar ondertussen kan met name Asus nog niet aan de huidige vraag voldoen in europa.
Hetzelfde bedrijf dus die een Ti model bevestigd.
Geweldig dit allemaal maar ondertussen kan met name Asus nog niet aan de huidige vraag voldoen in europa.
Hetzelfde bedrijf dus die een Ti model bevestigd.
Heeft iemand hier enig idee of je op scan.co.uk/amazon.co.uk kunt bestellen naar NL? Ik zie namelijk best vaak kaarten met redelijke prijzen op die sites verschijnen maar geen idee of ze ivm Brexit naar hier leveren..
UK en EU landen kunnen gewoon vrije handel blijven bedrijven per 1-1-2021 (er is een vrijhandelsakkoord getekend) Of ze ook naar NL _willen_ leveren dat is nog maar de vraag.Alexlis schreef op zondag 27 december 2020 @ 18:36:
Heeft iemand hier enig idee of je op scan.co.uk/amazon.co.uk kunt bestellen naar NL? Ik zie namelijk best vaak kaarten met redelijke prijzen op die sites verschijnen maar geen idee of ze ivm Brexit naar hier leveren..
Voor wie in een dronken bui deze gaat bestellen schets ik graag hoe dit gaat lopen.D0gtag schreef op zondag 27 december 2020 @ 15:07:
Je hebt de kaart besteld, je krijgt een bevestigings mail met daarin de leverdatum. Deze leverdatum wordt uiteindelijk niet gehaald. Je moet hier zelf achterkomen.
Via de chat/telefoon/email proberen ze je zo lang mogelijk aan het lijntje te houden, na 2 weken heb je nog niets gehoord en wil je annuleren. Dit process duurt ongeveer 4 weken.
Na die 4 weken kom je je hier weer melden
Nah denk dat ze voor die prijs wel verkopen.schumi1986 schreef op zondag 27 december 2020 @ 18:44:
[...]
Voor wie in een dronken bui deze gaat bestellen schets ik graag hoe dit gaat lopen.
Je hebt de kaart besteld, je krijgt een bevestigings mail met daarin de leverdatum. Deze leverdatum wordt uiteindelijk niet gehaald. Je moet hier zelf achterkomen.
Via de chat/telefoon/email proberen ze je zo lang mogelijk aan het lijntje te houden, na 2 weken heb je nog niets gehoord en wil je annuleren. Dit process duurt ongeveer 4 weken.
Na die 4 weken kom je je hier weer melden
Mijn amazon.nl order van een TUF 3080 OC is gewijzigd van verwachte leveringsdatum 17-01-2021 / 19-01-2021 naar 31-12-2020 / 12-01-2021. Hopelijk volgende week binnen dan.
Besteld op 3 december.
Besteld op 3 december.
denk dat de 30 serie wel 2 jaar blijft hangen was met de 20 serie ook verwacht volgend jaar geen 40 serie
Hoeveel heb je betaald als ik mag vragen? Las dat Amazon nog wel meeviel.fiftyfive schreef op zondag 27 december 2020 @ 19:03:
Mijn amazon.nl order van een TUF 3080 OC is gewijzigd van verwachte leveringsdatum 17-01-2021 / 19-01-2021 naar 31-12-2020 / 12-01-2021. Hopelijk volgende week binnen dan.
Besteld op 3 december.
Diegene die je quote stelt dat ook niet, hij stelt eerder dat MaxICT een kutbedrijf is wat al amper zich aan afspraken hielt voor deze launch, laat staan als de supply lines ook nog eens super-chaotisch zijn zoals nu.Alexlis schreef op zondag 27 december 2020 @ 18:49:
[...]
Nah denk dat ze voor die prijs wel verkopen.
MaxICT heeft je geld al en voelt zich vervolgens niet verantwoordelijk enige leverings afspraken na te gaan. Niet perse een Scam, want je krijgt je product of geld wel terug na veel gedoe, eerder incompetentie/apathie naar klanttevredenheid. Je kan gokken dat 2-3 werkdagen die daar staan kloppen, maar MaxICT heeft dit eerder gedaan zonder dat er voorraad was, en ipv je hiervan op de hoogte brengen als dit toch niet zo is na je bestelling (Wellicht is het gewoon een foutje tenslotte), doen ze helemaal niets en moet je er zelf achteraan gaan.
[ Voor 10% gewijzigd door themash360 op 27-12-2020 19:09 ]
Valt mee? deze 3070 is duurder dan een overpriced 3080.Tomnesia schreef op zondag 27 december 2020 @ 19:08:
[...]
Hoeveel heb je betaald als ik mag vragen? Las dat Amazon nog wel meeviel.
Wanneer het officieel van Amazon is natuurlijk he en niet van een 2deD0gtag schreef op zondag 27 december 2020 @ 19:26:
[...]
Valt mee? deze 3070 is duurder dan een overpriced 3080.
Heb je een link van RTX 3080 Kaarten die officieel door amazon worden verkocht? vind dat dus nooit terug. Alleen maar overpriced kaarten.Tomnesia schreef op zondag 27 december 2020 @ 19:42:
[...]
Wanneer het officieel van Amazon is natuurlijk he en niet van een 2de
Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |