De inno3d?j.bramer schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:28:
[...]
Hij heeft een 50% grotere koeling oplossing ( deze is 3 slots en de eagle is 2 slots) dus ik verwacht dat hij met name stiller zou zijn. Maar quote me er niet op
ja, volgens tweakers is de inno3d 3 slots hoog en de eagle 2 slots ( heb zelf de eagle en kan bevestigen dat deze inderdaad 2 slots hoog is)
is de eagle een beetje stil? wat zijn de underload temps?j.bramer schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:30:
[...]
ja, volgens tweakers is de inno3d 3 slots hoog en de eagle 2 slots ( heb zelf de eagle en kan bevestigen dat deze inderdaad 2 slots hoog is)
De Inno3D (3080?) is 2,5 slots hoog. Heb 'm bij een vriend ingebouwd.j.bramer schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:30:
[...]
XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]
Dit topic is levertijden en prijzen. Over andere vragen verder kletsen viamazthu schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:31:
[...]
is de eagle een beetje stil? wat zijn de underload temps?
[Nvidia GeForce RTX 30XX] Ervaringen & Discussie
Na mijn vervaring is hij stil, ook tijdens het gamen is hij niet te luid. Kwa temps kan ik je niet informeren heb daar geen testen mee gedaan.mazthu schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:31:
[...]
is de eagle een beetje stil? wat zijn de underload temps?
is weer te bestellen bij Azerty!yannickgd schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:21:
[...]
[Afbeelding]
Ah ja, niet te bestellen. Maar als je hem bestelt morgen binnen!
Order geplaatst
Bedankt voor het plaatsen van uw bestelling, een bevestiging is naar uw e-mailadres verzonden.
Zowel de Inno3D RTX 3070 iChill x3 als de x4.
[ Voor 4% gewijzigd door shadowkid053 op 13-11-2020 11:39 ]
Bedankt voor het berichtje! Heb de Inno3D GeForce RTX 3070 iChill X4 besteld en staat nu op status 'wacht op verzamelen'. hopelijk is dat een goed teken
Bijna nog een vrijdag de 13e momentje: DHL had mijn levering al op "Afgeleverd" gezet terwijl ie nog niet langs was geweest. Na 30 minuten kwam ie alsnog gelukkig, maar ik was in de tussentijd DHL chat al aan het stalken
Succes iedereen nog!
Succes iedereen nog!
Verwijderd
Update over Tones bestellingen:
Levering is niet toegekomen maar verwachten deze volgende week in het begin van de week ergens.
Dit hebben ze mij telefonisch laten weten, dus nog efkes afwachten dan.
Levering is niet toegekomen maar verwachten deze volgende week in het begin van de week ergens.
Thx voor de updateVerwijderd schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:44:
XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]
Het is mij ook gelukt weet iemand toevallig of volgende werkdag bij AZERTY zaterdag of maandag betekent?Captain Cannon schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:42:
Bedankt voor het berichtje! Heb de Inno3D GeForce RTX 3070 iChill X4 besteld en staat nu op status 'wacht op verzamelen'. hopelijk is dat een goed teken
Klinkt logisch. Is ook geen grote webshop zoals megekko of Bol waar er 24/7 mensen aanwezig zijn. Ik heb er goede hoop in voor volgende week!Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:44:
No problemCaptain Cannon schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:42:
Dit gaat over de ASUS GeForce RTX 3080 TUF O10G GAMING 10GB GDDR6X ?Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:44:
Yeshylke45 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:02:
[...]
Dit gaat over de ASUS GeForce RTX 3080 TUF O10G GAMING 10GB GDDR6X ?
Thanks Chief!chief147 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:16:
Inno3d ichill 3x rtx 3070 op stock bij azerty je moet deze wel toevoegen in je winkelmand voor stock update
https://azerty.nl/categor...ing=15&limit=30&view=grid
[Afbeelding]
De Zotac 3080 Trinity gaat retour naar Azerty vanwege getrut met de RGB, en ik vind 'm lawaaierig..
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Welke heb je besteld de x3 of x4?p0st schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:05:
[...]
Thanks Chief!Net besteld en ga 'm vanmiddag ophalen in Raalte.
De Zotac 3080 Trinity gaat retour naar Azerty vanwege getrut met de RGB, en ik vind 'm lawaaierig..
Ik heb nog weinig hoop dat Megekko opeens vandaag een EVGA 3090 binnen krijgt om dit weekend van te genieten.
Zo wel, dan zou het een geluksdag zijn ipv een ongeluksdag .
Zo wel, dan zou het een geluksdag zijn ipv een ongeluksdag .
:strip_exif()/f/image/HJGFBLsUgBu7PE8oKVvY5Kuh.jpg?f=fotoalbum_large)
Eerste 'officiële' update van ASUS UK. Zegt ook weer precies niks, schuiven het af op de (r)etailers, die op hun beurt weer wachten op info van ASUS.
https://twitter.com/asus_.../1327190079572422657?s=21
X3, kon sowieso de X4 niet vinden maar dat extra kleine fannetje maakt denk ik meer lawaai dan dat het oplevert aan koeling. Tenminste dat is mijn inschatting
Iemand die op Alternate in de wachtrij staat voor de " MSI GeForce RTX 3080 Gaming X Trio " die kan zeggen hoeveel er in de huidige wachtrij staan? Alvast bedankt.
ʎ˙zx˙ǝ
2 maanden na releaseJeroenExterkate schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:09:
[Afbeelding]
Eerste 'officiële' update van ASUS UK. Zegt ook weer precies niks, schuiven het af op de (r)etailers, die op hun beurt weer wachten op info van ASUS.
Heb de x4 besteld en net de track AMD tracé ontvangen ik dracht dat je dat mannetje gewoon uit kan zetten en ander uitpluggenp0st schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:11:
[...]
X3, kon sowieso de X4 niet vinden maar dat extra kleine fannetje maakt denk ik meer lawaai dan dat het oplevert aan koeling. Tenminste dat is mijn inschattingen 599,- is prima deal natuurlijk!
Lees je überhaupt wel in dit topic? Je stelt alleen maar vragen waarvan je het antwoord grotendeels terug kan vinden. Er is een google docs document waarin deze gegevens staan.e.xz.y schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:12:
Iemand die op Alternate in de wachtrij staat voor de " MSI GeForce RTX 3080 Gaming X Trio " die kan zeggen hoeveel er in de huidige wachtrij staan? Alvast bedankt.
Zag op een test, dat het uitzetten van het kleine vinnetje geen minder geluidMax_van_Duin schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:13:
[...]
Heb de x4 besteld en net de track AMD tracé ontvangen ik dracht dat je dat mannetje gewoon uit kan zetten en ander uitpluggen
opleverde, alleen de grote vinnen bepalen dat!
Ik heb totaal geen ervaring met de volgende webshop:
Voor diegene die een gok willen wagen zou ik ook zeggen, bel eerst voor de zekerheid:
https://www.hardware-expe...10g-oc-4719072762520.html
Voor diegene die een gok willen wagen zou ik ook zeggen, bel eerst voor de zekerheid:
Is betrouwbare siteBerryGosie schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:19:
Was van dezelfde mening had daarom ook een 3x besteld enkel nog het kaartje gaan undervolten en gaan met die banaanp0st schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:11:
[...]
X3, kon sowieso de X4 niet vinden maar dat extra kleine fannetje maakt denk ik meer lawaai dan dat het oplevert aan koeling. Tenminste dat is mijn inschattingen 599,- is prima deal natuurlijk!
legit shop. Meerdere tweakers daar hun kaartje hebben opgehaald hebben / vandaan hebben en foto's hier hebben gepost.BerryGosie schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:19:
Goeie post dus! +1
Mooi dat ik iemand blij kan makenxynomis schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:21:
[...]
legit shop. Meerdere tweakers daar hun kaartje hebben opgehaald hebben / vandaan hebben en foto's hier hebben gepost.
Goeie post dus! +1
Wat wel heel grappig is dat ik hem net zag voor 899,- en nu ik hem ververs 915,00
Of het is mijn verbeelding geweest...
Precies onderstaande berichten dus
raininjah schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:23:
[...]
Zozo, ze hebben ook nog eens 15 euro er boven op gedaan, lekker bezig.
[ Voor 38% gewijzigd door BerryGosie op 13-11-2020 12:24 ]
Zozo, ze hebben ook nog eens 15 euro er boven op gedaan, lekker bezig.BerryGosie schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:19:
weet niet of ze naar nederland shippen, maar equipper.de heeft me net gemailt dat deze idd voorradig is, en dat ze de prijs zometeen naar 879€ zullen aanpassen:
https://www.equippr.de/zo...ddr6x-retail-2061397.html
https://www.equippr.de/zo...ddr6x-retail-2061397.html
Ja ze zijn wel erg aan het scalpen geslagen helaasraininjah schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:23:
[...]
Zozo, ze hebben ook nog eens 15 euro er boven op gedaan, lekker bezig.
i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2
Ik heb nu net de verzendbevestiging.Max_van_Duin schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:53:
[...]
Het is mij ook gelukt weet iemand toevallig of volgende werkdag bij AZERTY zaterdag of maandag betekent?
Sorry dat ik de tijd niet wil nemen om 1098 paginas door te gaan lezen om het antwoord te zoeken, ik vraag het zodat ik de spreadsheet kan updaten, want ik heb gehoord dat er paar geleverd waren.Stoksbrood schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:15:
[...]
Lees je überhaupt wel in dit topic? Je stelt alleen maar vragen waarvan je het antwoord grotendeels terug kan vinden. Er is een google docs document waarin deze gegevens staan.
ʎ˙zx˙ǝ
En morgen gamen zekershadowkid053 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:24:
[...]
Ik heb nu net de verzendbevestiging.
Jammer, heb namelijk al m’n geld gegeven aan Tones.be, dus hopelijk pikt iemand anders m’ op :-)BerryGosie schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:19:
Ik heb net ook de verzendbevestiging van azerty gekregen
https://azerty.nl/product...o8g-videokaart-8-gb-gddr6
Op Voorraad Azerty!
6 stuks
Op Voorraad Azerty!
[ Voor 3% gewijzigd door e.xz.y op 13-11-2020 12:35 . Reden: aantal ]
ʎ˙zx˙ǝ
asus heeft kaartjes geleverde.xz.y schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:34:
https://azerty.nl/product...o8g-videokaart-8-gb-gddr6
Op Voorraad Azerty!6 stuks
Helaas niet, net begonnen met het bouwen van een 1440p Ultrawide game systeem. Dit is letterlijk het eerste onderdeel. De rest is voor Black Friday
Al met was het wel even slikken met de levertijden en de prijzen van de kaarten die veel hoger liggen dan de adviesprijs. Blij dat het toch nog gelukt is.
Het loont dus toch om veel te F5en en dit topic te volgen.
Mail van tones deze ochtend ontvangen.
Beste,
Wij verwachten inderdaad spoedig een grote levering van ASUS, met hopelijk de volledige 108 bestelde kaarten.
U staat momenteel op plaats 51 in de wachtrij, dus wanneer de bestelling aankomt, zal u bij de gelukkige zitten dat deze kaart mag ontvangen.
Beste,
Wij verwachten inderdaad spoedig een grote levering van ASUS, met hopelijk de volledige 108 bestelde kaarten.
U staat momenteel op plaats 51 in de wachtrij, dus wanneer de bestelling aankomt, zal u bij de gelukkige zitten dat deze kaart mag ontvangen.
Ben sowieso klaar met dat bedrijf. Nadat ik hun RMA afdeling heb meegemaakt komt er nooit meer een asus product in. Heb dik mogen betalen om m'n grafische kaart 3x zo verminkt terug te krijgen. Daarna helpen ze je niet meer.JeroenExterkate schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:09:
[Afbeelding]
3070 of 3080?K.Lauwers schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:37:
Beste,
ʎ˙zx˙ǝ
3080, zoals we al sinds zondag aan het zeggen zijn..
Iemand heeft je er net al op gewezen, maar probeer de zoekfunctie eens te ontdekken/gebruiken.
Signature
tot nu toe het beste advies wat ik uit dit Topic heb gekregenmouzetc schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:42:
[...]
Iemand heeft je er net al op gewezen, maar probeer de zoekfunctie eens te ontdekken/gebruiken.
ʎ˙zx˙ǝ
Waar eindigt jouw order nummer op? Dan kan ik mijn positie bepalenK.Lauwers schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:37:
[/i]
[ Voor 24% gewijzigd door Stoksbrood op 13-11-2020 12:44 ]
Mag ik vragen welke dag en hoe laat je besteld hebt? Dan kan ik mijn plekje ook ongeveer inschatten.K.Lauwers schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:37:
Beste,
Case king heeft ZOTAC 3080 Trinity OC in stock, ook best veel 3070 kaarten
https://www.caseking.de/e...0-mb-gddr6x-gczt-167.html
https://www.caseking.de/e...0-mb-gddr6x-gczt-167.html
Ik krijg morgen mijn 3070 Asus dual binnen via Azerty. Bevestigingsmail om 14:16
Besteld rond een uur of 11 gistere morgend.
Asus RTX 3080 TUF OC 10G
Bestelnr. 6932/00
Asus RTX 3080 TUF OC 10G
Bestelnr. 6932/00
Huh, heb net ook even mailtje gestuurd. Ik heb 6840/00. Via welke email heb je gemaild? hallo@tones.be?K.Lauwers schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:49:
Besteld rond een uur of 11 gistere morgend.
Asus RTX 3080 TUF OC 10G
Bestelnr. 6932/00
Ik sta op 6966/00 bij Tones, gistermiddag rond 14:00 besteld. Zou echt fantastisch zijn als ze alle 108 binnen krijgen, al ben ik bang dat ik net buiten die 108 val eerlijk gezegd.
[ Voor 49% gewijzigd door bownbreaker op 13-11-2020 13:08 ]
Dit gaat nog spannend worden.
9e voor een Gigabyte 3080 Gaming OC bij Megekko. Ze verwachten een aantal volgende week. Na de levering van vorige week ben ik in één keer 12 plaatsen opgeschoven. Als het meezit krijg ik deze volgende week binnen.
6835/00 voor Asus 3080 TUF OC bij Tones.be, dus die zit ook wel in de planning voor volgende week als we de berichten mogen geloven. Ik begin nu wel te snappen waarom Megekko zo "vaag" is over de leveringen. Als je opeens zegt dat je morgen 108 kaarten krijgt en dat gaat dan niet door heb je direct half Tweakers in de mail en aan de lijn hangen. Megekko gebruikt wat ruimere begrippen, maar daardoor heerst er wel meer rust.
Dan is straks alleen nog de vraag welke teruggestuurd/geannuleerd gaat worden..
9e voor een Gigabyte 3080 Gaming OC bij Megekko. Ze verwachten een aantal volgende week. Na de levering van vorige week ben ik in één keer 12 plaatsen opgeschoven. Als het meezit krijg ik deze volgende week binnen.
6835/00 voor Asus 3080 TUF OC bij Tones.be, dus die zit ook wel in de planning voor volgende week als we de berichten mogen geloven. Ik begin nu wel te snappen waarom Megekko zo "vaag" is over de leveringen. Als je opeens zegt dat je morgen 108 kaarten krijgt en dat gaat dan niet door heb je direct half Tweakers in de mail en aan de lijn hangen. Megekko gebruikt wat ruimere begrippen, maar daardoor heerst er wel meer rust.
Ik heb gewoon dat contactformulier ingevuld. Waarschijnlijk worden ze helemaal platgegooid met mails daarCallewaert schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:51:
[...]
Huh, heb net ook even mailtje gestuurd. Ik heb 6840/00. Via welke email heb je gemaild? hallo@tones.be?
Of je doet er een mede-tweaker er een lol mee ;-)Remz schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:08:
Net een reactie gekregen van tones. Mijn ordernummer is xxxx6936/00. Gisteren rond 11 uur besteld.
"Ik heb uw order net bekeken
Uw staat op plaats 52 in de wachtrij.
We proberen alle wachtrijen i.v.m. de TUF O10G kaarten zo snel als mogelijk te verwerken, en verwachten spoedig een levering die hiervoor zou moeten zorgen.
Voor meer vragen, aarzel zeker niet om ons te contacteren."
We proberen alle wachtrijen i.v.m. de TUF O10G kaarten zo snel als mogelijk te verwerken, en verwachten spoedig een levering die hiervoor zou moeten zorgen.
6936 en dan toch nog op plaats 52? Dan zijn er dus echt veel bestellingen die geen betrekkingen hebben op die kaarten. Dat is in principe gunstig voor de mensen die nu of dit weekend eventueel nog in willen stappen voor een ASUS Tuf OC 3080.yannickgd schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:22:
Net een reactie gekregen van tones. Mijn ordernummer is xxxx6936/00. Gisteren rond 11 uur besteld.
Bedankt voor de update!yannickgd schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:22:
Groetjes,
xxxx6937/00
Dat houd wel in dat er gisteren in de middag een HOOP van deze kaarten zijn bestelt.yannickgd schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:22:
In de mail die ik gisteren rond 15:00 heb gekregen van ze gaven ze dit aan:
"Ik zie wel dat er een 90-tal bestellingen open staan van deze kaart"
Heb even wat irrelevante informatie weggelaten uit de copy/paste van m'n mail
I mean, it is a online IT store, right? They sell a lot of things and 99.9% of people don't care about 3080 cardsSakirth schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:24:
[...]
6936 en dan toch nog op plaats 52? Dan zijn er dus echt veel bestellingen die geen betrekkingen hebben op die kaarten. Dat is in principe gunstig voor de mensen die nu of dit weekend eventueel nog in willen stappen voor een ASUS Tuf OC 3080.
But it's good news, I am number 6946 so should be not too far behind 52!
Verwijderd
Ik weet wat je bedoelt...MicMac9a schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:16:
Waarom is de Gigabyte RTX 3080 Eagle OC zo slecht leverbaar!! Komt zo weinig binnen bij alle shops.
Sinds launch sta ik bij alternate op plek 20, en na annuleringen gestegen naar plek 14 maar leveren ho maar.
Net zo zeldzaam als hobbelpaard stront zou je haast denken
Megekko update:
Op 13-11-2020 zijn een aantal van de onderstaande kaarten geleverd:
• Asus Geforce RTX 3080 ROG-STRIX-RTX3080-O10G-GAMING
HET WACHTEN IS VOORBIJ!!!! YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS
[ Voor 4% gewijzigd door Decibel op 13-11-2020 13:42 ]
Er is iemand heeeeul blij! (Doe even bij je post erbij zetten dat 't om Megekko gaat. Scheelt weer vragenthom.vanheugten schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:40:
Absoluut! Sta vanaf launch in de top 20 dus dit is zeker wel een opluchting hahaStoksbrood schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:41:
[...]
Er is iemand heeeeul blij! (Doe even bij je post erbij zetten dat 't om Megekko gaat. Scheelt weer vragen)
Vlug ook maar even bij Alternate in de wachtrij gekeken, maar helaas geen verandering. Nog altijd plek 31. Wellicht dat er vandaag later nog iets veranderd 
(Betreft Rog Strix 3080)
(Betreft Rog Strix 3080)
[ Voor 8% gewijzigd door Hardmare op 13-11-2020 13:44 ]
Ik heb net even gemaild om mijn plaatsje te achterhalen. Heb order 6840 dus zou ergens vooraan moeten staan hopelijk. Had besteld de zondag 20 minuten na Bram zijn postst1v xtr1m schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:26:
[...]
I mean, it is a online IT store, right? They sell a lot of things and 99.9% of people don't care about 3080 cards
But it's good news, I am number 6946 so should be not too far behind 52!
Groeten vanaf order 6833Callewaert schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:45:
[...]
Ik heb net even gemaild om mijn plaatsje te achterhalen. Heb order 6840 dus zou ergens vooraan moeten staan hopelijk. Had besteld de zondag 20 minuten na Bram zijn post
Vandaag de Asus 3080 Strix OC binnengekregen van Informatique, stond op plek 1.
Goed nieuws voor mij dan toch. Heb gisteren om 14:00 besteld dus verwacht dat ik toch wel binnen de 108 val.yannickgd schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:22:
Ik sta op plek 13, ben beniwud hoeveel ze hebben ontvangen.pulseh schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:47:
Ik lijk ook prima te zitten bij tones met 6851. Ik ben benieuwd.
Tot nu ben ik eigenlijk vooral kritisch geweest op de mensen die kritisch waren op de webshops en zelfs op de fabrikanten, onder het motto "iedereen doet zijn best, weet weinig en heeft ook andere dingen te doen." Ik vind deze werkwijze van Tones.be eigenlijk het schandaligste wat ik nu toe in deze hele release affaire gezien heb.
Er komt een directeur van een bedrijf die een keiharde toezegging doet in een topic waarvan bekend is dat iedereen naarstig op zoek is naar een product. Het product wordt ook nog eens 100 euro duurder verkocht dan MSRP en 30-80 euro duurder dan andere webshops. Maar ok, de wetenschap dat het de dag erna binnenkomt en wordt uitgeleverd doet je bewegen om toch de bestelling te plaatsen. Rust is ook wat waard. Het bericht leverde toch minimaal zo'n 80 bestellingen X € 50,-- (laag genomen) extra winstmarge op waardoor er even € 4.000,-- verdiend is.
Vervolgens geen update hier op het forum terwijl het een kleine moeite is, mensen moeten zelf bellen, krijgen verschillende antwoorden, de bestelling komt toch niet, misschien later en nu is het al we hopen dat de bestelling van 108 kaarten komt. Het is dus nu al een bestelling en geen levering meer. Wat is het verschil met andere webshops? Die hebben ook bestellingen staan... Tot overmaakt van ramp zie ik hier nog mensen die het prima vinden en hoopvol zijn in plaats van zich opgelicht voelen.
Hier een update geven wat een minuut kost had al een hoop gedaan, maar nee hoor... posten hier in het topic kan alleen als er een paar duizend euro mee verdiend kan worden.
Ik vind de praktijken van megekko, alternate, azerty, etc., prima wat mij betreft. Je doet een bestelling tegen een aanboden prijs, je komt in een rij te staan en je weet dat zij ook weinig weten. Als het leverbaar is en het is daardoor duurder geven ze dat ook aan. Is er net wat fout gegaan waardoor er meer verkocht is dan ze kunnen leveren krijg je een mailtje en kun je annuleren en geld terug. Dus wat mij betreft hoor ik niet in het kamp van de zeikers in dit topic, maar Tones gaat er gewoon super klantonvriendelijk mee om.
Zo, even de frustratie van me afgeschreven en dan het weekend in, langzaam richting de PS5!
Tot nu ben ik eigenlijk vooral kritisch geweest op de mensen die kritisch waren op de webshops en zelfs op de fabrikanten, onder het motto "iedereen doet zijn best, weet weinig en heeft ook andere dingen te doen." Ik vind deze werkwijze van Tones.be eigenlijk het schandaligste wat ik nu toe in deze hele release affaire gezien heb.
Er komt een directeur van een bedrijf die een keiharde toezegging doet in een topic waarvan bekend is dat iedereen naarstig op zoek is naar een product. Het product wordt ook nog eens 100 euro duurder verkocht dan MSRP en 30-80 euro duurder dan andere webshops. Maar ok, de wetenschap dat het de dag erna binnenkomt en wordt uitgeleverd doet je bewegen om toch de bestelling te plaatsen. Rust is ook wat waard. Het bericht leverde toch minimaal zo'n 80 bestellingen X € 50,-- (laag genomen) extra winstmarge op waardoor er even € 4.000,-- verdiend is.
Vervolgens geen update hier op het forum terwijl het een kleine moeite is, mensen moeten zelf bellen, krijgen verschillende antwoorden, de bestelling komt toch niet, misschien later en nu is het al we hopen dat de bestelling van 108 kaarten komt. Het is dus nu al een bestelling en geen levering meer. Wat is het verschil met andere webshops? Die hebben ook bestellingen staan... Tot overmaakt van ramp zie ik hier nog mensen die het prima vinden en hoopvol zijn in plaats van zich opgelicht voelen.
Hier een update geven wat een minuut kost had al een hoop gedaan, maar nee hoor... posten hier in het topic kan alleen als er een paar duizend euro mee verdiend kan worden.
Ik vind de praktijken van megekko, alternate, azerty, etc., prima wat mij betreft. Je doet een bestelling tegen een aanboden prijs, je komt in een rij te staan en je weet dat zij ook weinig weten. Als het leverbaar is en het is daardoor duurder geven ze dat ook aan. Is er net wat fout gegaan waardoor er meer verkocht is dan ze kunnen leveren krijg je een mailtje en kun je annuleren en geld terug. Dus wat mij betreft hoor ik niet in het kamp van de zeikers in dit topic, maar Tones gaat er gewoon super klantonvriendelijk mee om.
Zo, even de frustratie van me afgeschreven en dan het weekend in, langzaam richting de PS5!
Je kan in ieder geval zeker zeggen dat alle orders die lager zijn dan 6992 (mijn ordernummer + de plekken achter mij in de rij) zeker binnen de 108 aankomende kaarten vallen.bownbreaker schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:51:
[...]
Goed nieuws voor mij dan toch. Heb gisteren om 14:00 besteld dus verwacht dat ik toch wel binnen de 108 val.
Precies, heb meer het gevoel dat ze omzet nodig hadden deze week.
Net gebeld. Ze hebben 2 hele kaarten mogen ontvangen van asus.pulseh schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:47:
Nu sta ik daar 6de. Als het zo doorgaat heb ik eind 2022 denk ik wel mn kaartje binnen
Ik ben het wel met je eens, begrijp me niet verkeerd. Maar ik acht de kans relatief groot dat als ze komende week niets binnenkrijgen er behoorlijk wat volk zal zijn dat hun bestelling weer annuleert.Frenkovic schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:57:
Het bericht leverde toch minimaal zo'n 80 bestellingen X € 50,-- (laag genomen) extra winstmarge op waardoor er even € 4.000,-- verdiend is.
Vervolgens geen update hier op het forum terwijl het een kleine moeite is, mensen moeten zelf bellen, krijgen verschillende antwoorden, de bestelling komt toch niet, misschien later en nu is het al we hopen dat de bestelling van 108 kaarten komt. Het is dus nu al een bestelling en geen levering meer.
Hoe dan ook kost het ze dan meer tijd (en dus geld) dan dat het ze nu oplevert.
Edit: Over het bericht wat hier is gepost door Tones kan ik me wel 100% in vinden. Dat had hun een hoop werk kunnen schelen door hier nog een update te posten.
[ Voor 8% gewijzigd door Stoksbrood op 13-11-2020 14:05 ]
Ik denk dat je paar weken mag wachtenyannickgd schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:57:
[...]
Je kan in ieder geval zeker zeggen dat alle orders die lager zijn dan 6992 (mijn ordernummer + de plekken achter mij in de rij) zeker binnen de 108 aankomende kaarten vallen.
Het is ook niet zo handig van die tweaker die blijkbaar bij Tones werkt dat hij hier wel een bericht plaatst over een grote levering maar vervolgens helemaal niets meer van zich laat horen als deze levering vertraagd is.Remz schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:08:
1 berichtje van deze tweakers met een duidelijke verklaring had echt heel veel belletjes en mails gescheeld.
Het bericht van hem hier op het forum was duidelijk om tweakers te helpen want die 108 kaarten zouden toch wel verkocht worden. Het lijkt mij heel sterk dat ze even 100.000 euro willen vangen omdat ze anders de levering niet voorelkaar krijgen.
[ Voor 9% gewijzigd door schumi1986 op 13-11-2020 14:07 ]
Klopt. Maar wat ze hebben zijn 50-80 orders van een asus tuf die mensen wellicht voor een paar euro minder ergens anders hadden geplaatst. Nu laten toch de meeste deze staan en kunnen ze bij binnenkomst (of het er nu 10,20 of 100 zijn) alles meteen tegen die prijs van de hand doen. Vervolgens weer nieuwe beloven, waardoor een deel ook weer blijft staan: er immers toch geleverd, wie weet! Valse concurrentie creëren en snel liquide middelen binnenslepen. Niet mijn manier van zaken doen.Stoksbrood schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:03:
[...]
Ik ben het wel met je eens, begrijp me niet verkeerd. Maar ik acht de kans relatief groot dat als ze komende week niets binnenkrijgen er behoorlijk wat volk zal zijn dat hun bestelling weer annuleert.
Hoe dan ook kost het ze dan meer tijd (en dus geld) dan dat het ze nu oplevert.
Op het moment staat u op de 4e plaats voor deze kaart.
Wij verwachten er binnen een week een paar geleverd te krijgen.
Net van informatique ontvangen voor de msi rtx 3070 trio
Heb ik vanochtend besteld
Wij verwachten er binnen een week een paar geleverd te krijgen.
Net van informatique ontvangen voor de msi rtx 3070 trio
Heb ik vanochtend besteld
ik sta daar in de top 5...met een msi...gaat wel langzaam bij informatiquexynomis schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:59:
[...]
Net gebeld. Ze hebben 2 hele kaarten mogen ontvangen van asus.
Nu sta ik daar 6de. Als het zo doorgaat heb ik eind 2022 denk ik wel mn kaartje binnen
Lekker man, veel plezier met je nieuwe kaart!thom.vanheugten schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:40:
Megekko update:
Het valt me op dat Megekko aangeeft "een aantal" te hebben ontvangen ipv een "klein aantal".
Ik hoop zo dat Alternate er vandaag minimaal 7 binnen krijgt
Anders ik wel sta 5de daarsvdham schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:11:
[...]
Lekker man, veel plezier met je nieuwe kaart!
Het valt me op dat Megekko aangeeft "een aantal" te hebben ontvangen ipv een "klein aantal".
Ik hoop zo dat Alternate er vandaag minimaal 7 binnen krijgt
Voor wie het relevant is:
Mailtje van Tones. Geen info over Asus TUF non-OC kaarten. Advies gekregen van te wisselen naar een OC als ik dringend een kaart nodig heb. Maar dat is me de meerprijs niet waard, dus ik wacht wel even verder :-)
Mailtje van Tones. Geen info over Asus TUF non-OC kaarten. Advies gekregen van te wisselen naar een OC als ik dringend een kaart nodig heb. Maar dat is me de meerprijs niet waard, dus ik wacht wel even verder :-)
Voor de gene die interesse hebben in 3090 kaarten. Bij Megekko twee soorten op voorraad, bij alternate een soort op voorraad
https://www.megekko.nl/pr...3090-iChill-X4-Videokaart
https://www.megekko.nl/pr...0-24-GB-GDDR6X-Videokaart
**
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1673129?
**
[ Voor 17% gewijzigd door ganicus op 13-11-2020 14:18 ]
Waren er 108 toch?yannickgd schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:22:
Ik heb 6990, dat is +54 bestellingen boven je 6936 en je staat op plek 52.
52+54= 106*. Dan val ik er als het goed is net binnen
*worst case scenario dat alle andere bestellingen ook die GPU besteld hebben
Krijg nou tieten. 2000 voor een videokaartganicus schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:17:
Voor de gene die interesse hebben in 3090 kaarten. Bij Megekko twee soorten op voorraad, bij alternate een soort op voorraad
**
hey maar je krijgt er wel de nieuwe COD bijKhayma schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:24:
[...]
Krijg nou tieten. 2000 voor een videokaart.
Ja, ik denk dat jij ook gewoon binnen de 108 kaarten staat. Wanneer heb jij hem besteld?hylke45 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:18:
[...]
Waren er 108 toch?
Ik heb 6990, dat is +54 bestellingen boven je 6936 en je staat op plek 52.
52+54= 106*. Dan val ik er als het goed is net binnen
*worst case scenario dat alle andere bestellingen ook die GPU besteld hebben
Asus GeForce RTX 3070 TUF-RTX3070-O8G-GAMING Videokaart
https://www.cdromland.nl/...070-O8G-GAMING-Videokaart
https://www.cdromland.nl/...070-O8G-GAMING-Videokaart
[ Voor 19% gewijzigd door xynomis op 13-11-2020 14:29 ]
(meerdere) bevestiging mail(s) zeggen gisteren (12-11) zo rond half 4yannickgd schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:26:
[...]
Ja, ik denk dat jij ook gewoon binnen de 108 kaarten staat. Wanneer heb jij hem besteld?
https://azerty.nl/product...afische-kaart-gf-rtx-3080
Zotac 3080 Trinity OC op voorraad.
945,-
(Voeg toe aan winkelmandje)
945,-
[ Voor 9% gewijzigd door Bron op 13-11-2020 14:33 ]
Ik ben al een uur de wachtrij tool bij Alternate aan het verversen.
ff doorrijden met dat bestelbusje en inscannen die STRIX 3080 kaarten!!!
ff doorrijden met dat bestelbusje en inscannen die STRIX 3080 kaarten!!!
Ik zou het niet doen... Ik ga de mijne nu terugbrengen. Problemen met RGB, koeling is niet fantastich... Tenzij je echt graag NU een 3080 wilt natuurlijkBron schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:33:
https://azerty.nl/product...afische-kaart-gf-rtx-3080
945,-
welkom terug @p0stp0st schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:40:
[...]
Ik zou het niet doen... Ik ga de mijne nu terugbrengen. Problemen met RGB, koeling is niet fantastich... Tenzij je echt graag NU een 3080 wilt natuurlijk
Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |