WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu
Ik doelde op Megekko. Zij kunnen er toch niks aan doen. Net zoals de andere webshops. Het enige verschil is dat ze het verschillend aanpakken (pre-order of alleen vrije voorraad) en hoe ze communiceren.Rombbb schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 21:47:
[...]
Dus je vind 2,5 maanden vertraging normaal ?
'Wat geduld' is voor de normale mens een week of twee, niet een maand of twee
Verder moet je nooit je oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt. Mijn plan was ook een nieuwe pc bouwen in het najaar. Dat kan nu wat later worden. Jammer maar helaas. Het is niet het einde van de wereld.
Ik voel met je me mee man, voor 2021 krijgen we vast een kaart! .... hoop ik
Aan de andere kant heb ik wel goed nieuws gehoord van Coolblue. De planning is om eind deze week de MSI Gaming X Trio 3080 te leveren! Kansen verspreiden haha!
Nog even wachten..... :-)
Je hebt ook voor een paar tientjes een cheapo heals zodat je je pc kan gebruiken. Op v&a of een gt710 of gt1030 of zo...Rombbb schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 21:59:
[...]
Nou serieus, ik heb een lijstje met z490 Unify, 10900kf, 32gb 3600 c16 en ik kan bijna meteen doorwachten op de 12th gen Intel in Q1. Er is nooit een goed moment om te kopen en weet niet of 'Q1' Jan of Maart is, maar anders speelt het wel een rol.
En wellicht is mijn opmerking wat zuur, maar ik heb mijn pc al verkocht en eind november, stel je voor.
65 bij megekko, 25 bij Informatique, order bij Azerty en bij Amazon. Ik mag hopen dat daar iets van binnenkomt voor Sint Juttemus.
Zit momenteel op werk laptop en kan geen adblock installeren, Youtube en surfen met continue ads, wat een drama.
Ik zou bijna een boek gaan lezen 😐
OFFTOPIC:Daruf schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 22:24:
[...]
Ik voel met je me mee man, voor 2021 krijgen we vast een kaart! .... hoop ik
Het liefst voor Cyberpunk 2077
Ik hoorde diverse in dit forum erover, had er al wat over gehoord maar toch even gekeken etc.
Ik ben zo benieuwd, dat de game al meerdere malen is uitgesteld betekent alleen maar dat ze oprecht een goede game willen maken... Eindelijk weer een single player game waarna ik uitkijk
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu
Sta zelf ook in de rij bij office center. Heb je zelf contact gehad of namen zij het initiatief om dit te vertellen? Ik waardeer de updates iig.CyberDonky schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 22:34:
Helaas heeft Office Center zijn levering met een week uitgesteld, erg jammer...
Aan de andere kant heb ik wel goed nieuws gehoord van Coolblue. De planning is om eind deze week de MSI Gaming X Trio 3080 te leveren! Kansen verspreiden haha!
Het komt wel flink overeen met de voorspellingen van die Moore's law is dead gast, qua beschikbaarheid en prijzen. Vooral dat de FE door zijn koeler zo duur is dat het onaantrekkelijk is om er veel van te verkopen voor nvidia zelf.Vissa66 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 22:00:
[...]
Vandaar dat er weer een paar scalper MP advertenties waren vandaag met inkomende FE's.
Begin de hoop toch wel op te geven voor een 3080FE. Volgens mij gaat dat aankomende maanden niet lukken, en misschien wel helemaal niet. Sowieso niet tegen een prijs onder 1000 euro.
[ Voor 10% gewijzigd door Grotbewoner op 19-10-2020 23:15 ]
Morgen weer een dag...
En is er nou al iets bekend over welke partij dit in Nederland gaat doen?
Is voor mij exact hetzelfdeDutchWing schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 22:56:
[...]
OFFTOPIC:
Het liefst voor Cyberpunk 2077![]()
Ik hoorde diverse in dit forum erover, had er al wat over gehoord maar toch even gekeken etc.
Ik ben zo benieuwd, dat de game al meerdere malen is uitgesteld betekent alleen maar dat ze oprecht een goede game willen maken... Eindelijk weer een single player game waarna ik uitkijk
Voor de rest doet mijn 1080 Ti het nog prima eigenlijk... maar ik wil Cyberpunk met alle bells n whistles spelen.
Had net alweer bijna een 3e kaart in pre order gezet maar heb mezelf toch maar tegengehouden.
Heb jij ook de Ultra gaming bestelt ? ik sta nu 26ste, ben begonne op 38 op 18Sept dus maar liefst 12 plaatsen opgeschoten in al die tijd. Hoor ook maar weinig over Evga 3080 kaarten in het algemeenykz schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 23:23:
Sinds een maandje ben ik ook maar 15 plekken opgeschoven voor de EVGA 3080 XC3 bij Alternate, wat volgens mij allemaal annuleringen zijn. Ik vraag me een beetje af of die wel in productie zijn, want ik zie alleen maar nieuws over de FTW en weinig over leveringen bij Alternate
Ja, da's wel een goeie eigenlijk, thanksBonsaiboom schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 22:53:
[...]
Je hebt ook voor een paar tientjes een cheapo heals zodat je je pc kan gebruiken. Op v&a of een gt710 of gt1030 of zo...
Heb mijn hele PC verkocht en wilde eigenlijk wachten met nieuwe build onderdelen bestellen tot de GPU om direct alles te kunnen testen (zit geen IGPU op Unify) om eventuele niet werkende onderdelen binnen 2 weken retour te kunnen zenden. Maar dat kan natuurlijk ook met een GPU van 20,-
Wordt wel echt krap qua geld, 3x 3080 betaald… Maar je hebt me op een idee gebracht 😏
In ieder geval wat te doen in de tussentijd, thanks !
Nee, ik heb de non-ultra, ik kwam er dit weekend pas achter dat er verschillende versies zijnCruijse schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 23:26:
[...]
Heb jij ook de Ultra gaming bestelt ? ik sta nu 26ste, ben begonne op 38 op 18Sept dus maar liefst 12 plaatsen opgeschoten in al die tijd. Hoor ook maar weinig over Evga 3080 kaarten in het algemeen
Ik 1 plaats dus waarschijnlijk gewoon annuleringen.TryPleX schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 23:12:
Weer 2 hele plekken opgeschoven bij Alternate voor de MSI 3080 Gaming Trio.
Morgen weer een dag...
Bijzonder dat geen enkele shop weet waar ze aan toe zijn, maar CoolBlue wel ff gaat plannen wanneer ze iets geleverd krijgen.CyberDonky schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 22:34:
Helaas heeft Office Center zijn levering met een week uitgesteld, erg jammer...
DAT is de service van CB en daar betaal je ook voorCivilian schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 23:50:
[...]
Bijzonder dat geen enkele shop weet waar ze aan toe zijn, maar CoolBlue wel ff gaat plannen wanneer ze iets geleverd krijgen.

Man ik hoop echt morgen op beter nieuws.
[ Voor 6% gewijzigd door Lycan-Strife op 20-10-2020 00:00 ]
Wachtrij voor de Asus Tuf bij Alternate 10 Okt op 265 19 Okt 258 7 plekjes opgeschoven in 9 dagen
Als deze trent zich doorzet heb ik nog 331 dagen te gaan
- Sleep is for the Weak -
https://www.tomshardware....p-rtx-3070-numbers-update

Bij het bestellen gisteren werd nog aangegeven nieuwe voorraad op 2 november, mogelijk heb ik dan geluk.
Maar ik weet het, zeer laat besteld, een zeer late/lange levering wordt dat waarschijnlijk.
Mag ik vragen hoe je aan die info komt?TryPleX schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 23:12:
Weer 2 hele plekken opgeschoven bij Alternate voor de MSI 3080 Gaming Trio.
Morgen weer een dag...
Ik heb met de "meer informatie over mijn bestelling" knop geprobeerd informatie op te vragen over mijn bestelling (letterlijk 2 uur na de "release") maar ik kreeg een stock antwoord dat ze die "leveren deze ook op chronologische volgorde..." maar dat een nummer in de rij "geen enkele indicatie van de effectieve wachttijd" geeft dus willen ze die niet meegeven. Ik zou gewoon graag weten of ik de kaart nog kan verwachten voor mijn december vakantie zodat ik Cyberpunk en Legion dit jaar nog kan spelen.
Ik heb de kaart nergens anders besteld omdat ik Alternate's support vertrouw maar na een maand begint begint dit toch al beu te worden.
Dat is fijn nieuws voor de scalpers!Daanoz schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 07:20:
Voor de geïnteresseerden, het ziet eruit dat de RTX 3070 ook een uitdaging wordt.
https://www.tomshardware....p-rtx-3070-numbers-update
Aanbod is echt bedroevend, voor alle 30XX kaarten. Waar blijven al die kaartjes? Rollen er zo ontiegelijk weinig goede kaarten van de band?

M3P 24'
Als je aan de linkerkant klikt op 3080 informatie kan je op die pagina onderaan de tool gebruiken. Of je gebruikt de bot.kristalghost schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:08:
[...]
Mag ik vragen hoe je aan die info komt?
Ik heb met de "meer informatie over mijn bestelling" knop geprobeerd informatie op te vragen over mijn bestelling (letterlijk 2 uur na de "release") maar ik kreeg een stock antwoord dat ze die "leveren deze ook op chronologische volgorde..." maar dat een nummer in de rij "geen enkele indicatie van de effectieve wachttijd" geeft dus willen ze die niet meegeven. Ik zou gewoon graag weten of ik de kaart nog kan verwachten voor mijn december vakantie zodat ik Cyberpunk en Legion dit jaar nog kan spelen.(blijkbaar krijg ook al geen Legion code er bij, mooie reclame maar ook weer geen waar)
Ik heb de kaart nergens anders besteld omdat ik Alternate's support vertrouw maar na een maand begint begint dit toch al beu te worden.
Op welke site aan de linkerkant? Ik heb zowel op tweakers als op alternate even gekeken maar ik zie niets. Ook geen vermelding van een bot. (alvast bedankt voor te helpen!)De Priester schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:12:
[...]
Als je aan de linkerkant klikt op 3080 informatie kan je op die pagina onderaan de tool gebruiken. Of je gebruikt de bot.
Alternate BE of NL. Dit is NL. Be lijkt een nog groter drama.kristalghost schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:18:
[...]
Op welke site aan de linkerkant? Ik heb zowel op tweakers als op alternate even gekeken maar ik zie niets. Ook geen vermelding van een bot. (alvast bedankt voor te helpen!)
BE jammer genoeg... Doet me de hoop nog meer in de schoenen zakken...TryPleX schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:19:
[...]
Alternate BE of NL. Dit is NL. Be lijkt een nog groter drama.
Ik heb ook nog de Gigabyte Eagle OC versie besteld maar lees dat die niet of amper geleverd word (ben terug aan het lezen).
Als ik dit lees veronderstel ik dat ik best een tweede bestelling ergens maak. Wat is het laatste advies hierrond? (hopelijk geen Megekko, slechte ervaring met customer service).
Als je Megekko zijn service slecht vind zou ik al helemaal niet naar Alternate gaan.kristalghost schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:25:
[...]
BE jammer genoeg... Doet me de hoop nog meer in de schoenen zakken...
Ik heb ook nog de Gigabyte Eagle OC versie besteld maar lees dat die niet of amper geleverd word (ben terug aan het lezen).
Als ik dit lees veronderstel ik dat ik best een tweede bestelling ergens maak. Wat is het laatste advies hierrond? (hopelijk geen Megekko, slechte ervaring met customer service).
Hun hebben mij een keer garantie geweigerd op een monitor van €900 die 2 maanden oud was omdat er een klein spinnenwebje aan de achterkant bij het IO panel zat. Na behoorlijk drukken hebben ze het toch geregeld. Verder kreeg ik na 6 weken een monitor terug wat een refurbished device was, dat ten eerste niet eens werkte (defect geleverd), en ten 2de onder de krassen zat. Waarvan ze mij ook nog de schuld gaven. dat was dus absoluut de laatste keer dat ik daar iets kocht.
Verder is CoolBlue, en Megekko wel altijd top, desondanks je slechte ervaring kan ik (en de meeste mensen) ze absoluut aanraden.
[ Voor 9% gewijzigd door Decibel op 20-10-2020 08:31 ]
https://www.alternate.nl/html/content.html?docId=42595kristalghost schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:18:
[...]
Op welke site aan de linkerkant? Ik heb zowel op tweakers als op alternate even gekeken maar ik zie niets. Ook geen vermelding van een bot. (alvast bedankt voor te helpen!)
Zou m'n centen bij Azerty zetten. Wachtrijen zijn kort en ze krijgen nog redelijk wat binnen.kristalghost schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:25:
[...]
BE jammer genoeg... Doet me de hoop nog meer in de schoenen zakken...
Zo zie je maar dat je bij iedereen wel slecht kan varen... is er enig verschil tussen de Belgische en de Nederlandse Coolblue? Bij Azerty heb ik ook nog besteld dus is ook wel een alternatief.thom.vanheugten schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:29:
[...]
Als je Megekko zijn service slecht vind zou ik al helemaal niet naar Alternate gaan.
Hun hebben mij een keer garantie geweigerd op een monitor van €900 die 2 maanden oud was omdat er een klein spinnenwebje aan de achterkant bij het IO panel zat. Na behoorlijk drukken hebben ze het toch geregeld. Verder kreeg ik na 6 weken een monitor terug wat een refurbished device was, dat ten eerste niet eens werkte (defect geleverd), en ten 2de onder de krassen zat. Waarvan ze mij ook nog de schuld gaven. dat was dus absoluut de laatste keer dat ik daar iets kocht.
Verder is CoolBlue, en Megekko wel altijd top, desondanks je slechte ervaring kan ik (en de meeste mensen) ze absoluut aanraden.
Toen ik zei, er zijn versies als de Asus ROG die een maand niet geleverd worden. Zonder wachtrij nr weten mensen niet dat ze op iets wachten dat niet komt, kunnen ze niet veranderen. Daar wist die niets op te zeggen.
Ik zei nog, "ik weet dat jij er niets aan kan doen, maar als er 100-200 kaarten van elke versie besteld zijn. Dat wilt zeggen dat jullie al 1-3 miljoen euro ontvangen hebben van jullie klanten, vinden jullie het normaal dat er helemaal geen info wordt gegeven?" toen werd het stil.
"Dat jullie weinig info hebben, dat weten we, maar een wachtrij nr als IT zaak moet toch mogelijk zijn. Dat je niet weet wat komt, ok, maar wat je al gekregen hebt?"
Had ook nog vermeld dat hun NL filiaal wel een nr geeft, dezelfde prijzen of soms goedkoper is.
Ik weet het heeft weinig nut, maar die persoon wist amper wat te zeggen nog en had door dat ik dus geen klant blijf door dit. En dat is wat ik hun wou duidelijk maken. Dat ze de situatie heel slecht hebben aangepakt en hierdoor klanten verliezen en ze voor de volgende keer misschien hun shit op orde zetten.
TLDR: Alternate BE weet niets van de kaarten. Maar 1 persoon weet hoe de klant zich voelt nu
Status "ontvangen" of "in verwerking" heeft volgens Tones geen enkel verschil wat betreft stock of verzending die op til is.Aggressor schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 17:40:
heeft iemand ervaring met tones?
hoe laat versturen hun de kaarten? of welke status moet je order hebben?
Mijn bestelling (220 in de wachtrij) is enkele dagen geleden van "ontvangen" naar "in verwerking" gegaan, maar dat wil dus niets zeggen.
Volgens Jacob Freeman ligt de focus op dit moment voornamelijk op de Ultra kaarten. Ik heb helaas de normale XC3 besteld bij Alternate waar ik nu op plek 36 sta en begonnen op 54. Voor mijn gevoel zijn het alleen maar annuleringen voor deze kaart.Cruijse schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 23:26:
[...]
Heb jij ook de Ultra gaming bestelt ? ik sta nu 26ste, ben begonne op 38 op 18Sept dus maar liefst 12 plaatsen opgeschoten in al die tijd. Hoor ook maar weinig over Evga 3080 kaarten in het algemeen
https://twitter.com/EVGA_JacobF/status/1318346052349485056
Same, van 15 naar 9 atm. Een positief punt. De ultra heeft dus niks met binning te maken want anders hadden ze ook wel normale geproduceerd. Wij hebben dus in ieder geval dezelfde kwaliteit voor een mindere prijs! Maar het duurt inmiddels zo lang dat ik al spijt heb en annuleren is niet echt een optie...DontHugMePls schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:56:
[...]
Volgens Jacob Freeman ligt de focus op dit moment voornamelijk op de Ultra kaarten. Ik heb helaas de normale XC3 besteld bij Alternate waar ik nu op plek 36 sta en begonnen op 54. Voor mijn gevoel zijn het alleen maar annuleringen voor deze kaart.
https://twitter.com/EVGA_JacobF/status/1318346052349485056
Klopt helemaal met mijn beleving. Als je dan vraagt naar de systemen die met kaart 'direct leverbaar' zijn, dan worden ze ook helemaal stil. Ik heb besloten mijn bestelling te laten staan omdat ik om 14u54 bevestiging had. Dus ik moet daar nog tamelijk vooraan staan, als ze de chronologie respecteren. Maar eigenlijk hoop ik dat de AMD met voldoende stock komt, dat ik die bij Alternate kan annuleren. Ik gun ze mijn geld niet. Op events als deze kan je het kaf van het koren scheiden.DiZhini schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:50:
Ik had gisteren nog naar Alternate BE gebeld. De usual bs, we geven geen klantnummer wegens blablabla.
Toen ik zei, er zijn versies als de Asus ROG die een maand niet geleverd worden. Zonder wachtrij nr weten mensen niet dat ze op iets wachten dat niet komt, kunnen ze niet veranderen. Daar wist die niets op te zeggen.
Ik zei nog, "ik weet dat jij er niets aan kan doen, maar als er 100-200 kaarten van elke versie besteld zijn. Dat wilt zeggen dat jullie al 1-3 miljoen euro ontvangen hebben van jullie klanten, vinden jullie het normaal dat er helemaal geen info wordt gegeven?" toen werd het stil.
"Dat jullie weinig info hebben, dat weten we, maar een wachtrij nr als IT zaak moet toch mogelijk zijn. Dat je niet weet wat komt, ok, maar wat je al gekregen hebt?"
Had ook nog vermeld dat hun NL filiaal wel een nr geeft, dezelfde prijzen of soms goedkoper is.
Ik weet het heeft weinig nut, maar die persoon wist amper wat te zeggen nog en had door dat ik dus geen klant blijf door dit. En dat is wat ik hun wou duidelijk maken. Dat ze de situatie heel slecht hebben aangepakt en hierdoor klanten verliezen en ze voor de volgende keer misschien hun shit op orde zetten.
TLDR: Alternate BE weet niets van de kaarten. Maar 1 persoon weet hoe de klant zich voelt nu
Ik gun ze men geld ook niet meer, maar als ik cancel verdienen ze 70 euro meer omdat de prijs van 829 naar 899 is gegaan.wanl4756 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:09:
[...]
Klopt helemaal met mijn beleving. Als je dan vraagt naar de systemen die met kaart 'direct leverbaar' zijn, dan worden ze ook helemaal stil. Ik heb besloten mijn bestelling te laten staan omdat ik om 14u54 bevestiging had. Dus ik moet daar nog tamelijk vooraan staan, als ze de chronologie respecteren. Maar eigenlijk hoop ik dat de AMD met voldoende stock komt, dat ik die bij Alternate kan annuleren. Ik gun ze mijn geld niet. Op events als deze kan je het kaf van het koren scheiden.
Moest ik een andere kaart vinden bij CB ofzo. Zou ik liever die kaart van Alternate in ontvangst nog nemen en doorverkopen voor 870-880 ofzo aan iemand die hem daar voor 899 besteld heeft. Dan hebben we beiden winst en Alternate 70 minder.
Maarja eerst moet ik die kaart ergens anders vinden en dan moeten zij nog binnenkrijgen ook.
Strak planDiZhini schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:15:
[...]
Ik gun ze men geld ook niet meer, maar als ik cancel verdienen ze 70 euro meer omdat de prijs van 829 naar 899 is gegaan.
Moest ik een andere kaart vinden bij CB ofzo. Zou ik liever die kaart van Alternate in ontvangst nog nemen en doorverkopen voor 870-880 ofzo aan iemand die hem daar voor 899 besteld heeft. Dan hebben we beiden winst en Alternate 70 minder.
Maarja eerst moet ik die kaart ergens anders vinden en dan moeten zij nog binnenkrijgen ook.
https://www.tones.be/nl/article/132683
[ Voor 4% gewijzigd door ekinsol op 20-10-2020 09:29 ]
https://host.vlaanderen - https://www.ekinsol.be
Dat was toch het merk met die "net niet" referentie design waardoor een waterblok niet meer past?
[ pctje te zien hier ] - Miauw
Gigabyte, helaas hebben we nog geen info welke videokaarten we kunnen verwachten deze week.
MSI, helaas hebben we nog geen info welke videokaarten we kunnen verwachten deze week.
Inno3D, helaas hebben we nog geen info welke videokaarten we kunnen verwachten deze week.
EVGA, helaas hebben we nog geen info welke videokaarten we kunnen verwachten deze week.
geen update is ook een update
[ Voor 3% gewijzigd door mrfloppy88 op 20-10-2020 09:55 ]
3900X @ 4.4Ghz
Laatste update: dinsdag 20-10 '20 09:53
Wat is geleverd en wat wordt verwacht
Gigabyte, helaas hebben we nog geen info welke videokaarten we kunnen verwachten deze week.
MSI, helaas hebben we nog geen info welke videokaarten we kunnen verwachten deze week.
Inno3D, helaas hebben we nog geen info welke videokaarten we kunnen verwachten deze week.
EVGA, helaas hebben we nog geen info welke videokaarten we kunnen verwachten deze week.
Hoewel er nu geen nieuwe informatie is sluit dit niet uit dat we (ook van andere merken) wel RTX 3080 en 3090 videokaarten gaan ontvangen, we houden je op deze pagina op de hoogte.
Dus geen info

Hierbij willen we een wijziging doorgeven in de bezorgdatum voor de items die je op 2 oktober 2020 besteld hebt onder bestelnummer #xxxxxxxxxxxxxxxx737.
Je nieuwe verwachte bezorgdatum:
2 november 2020 - 10 november 2020
MSI RTX 3080 GAMING X TRIO 10G grafische kaart 10G GDDR6X 320 Bit 7680 x 4320 pixels PCI Express Gen 4
Yikes er was al weinig aanvoer maar nu helemaal niets. Zou dit door de golden week komen?akaash00 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:55:
Megekko update:
Hoewel er nu geen nieuwe informatie is sluit dit niet uit dat we (ook van andere merken) wel RTX 3080 en 3090 videokaarten gaan ontvangen, we houden je op deze pagina op de hoogte.
Dus geen info
Hallo vanaf Amazon.nl,
Hierbij willen we een wijziging doorgeven in de bezorgdatum voor de items die je op 2 oktober 2020 besteld hebt onder bestelnummer
7 november 2020 - 11 november 2020
MSI RTX 3080 GAMING X TRIO 10G grafische kaart 10G GDDR6X 320 Bit 7680 x 4320 pixels PCI Express Gen 4
[ Voor 12% gewijzigd door DannyHrmnns op 20-10-2020 10:07 ]
akaash00 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:55:
Megekko update:
Dus geen info
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4cbcL0GWeOJQRjY6ieEvOKco.jpg?f=user_large)
Ik sta nog trouw bij Megekko in de top 10 van de MSI Ventus en ik snap de situatie waarin alle winkels zitten. Maar met deze uitzichtloze updates, het bericht dat het erna uit ziet dat de 3070 ook weinig geleverd gaat worden ga ik toch maar ietsje meer betalen voor de eerste de beste kaart die ergens in de vrije verkoop komt
[ Voor 15% gewijzigd door Melkaz op 20-10-2020 10:09 ]
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
whehe ik ben eerderDannyHrmnns schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:06:
Ik ben dus iets later aan de beurt dan sommige anderen die op 2 Oktober hebben besteld.
Hallo vanaf Amazon.nl,
Hierbij willen we een wijziging doorgeven in de bezorgdatum voor de items die je op 2 oktober 2020 besteld hebt onder bestelnummer
Huh? Artikel: VGA MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X 10G OCfrappant schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:09:
Ventus bij MeGekko donderdag geleverd:
https://www.megekko.nl/pr...NTUS-3X-10G-OC-Videokaart
Jouw positie: x van de 39
in het winkelmandje staat ook meer dan 10 dagenMelkaz schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:10:
[...]
Huh? Artikel: VGA MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X 10G OC
Dat is inderdaad uhh... vrij frappantMelkaz schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:10:
[...]
Eens in je winkelwagen geven ze een levertermijn van meer dan 10 dagen.Melkaz schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:10:
[...]
Moet een foutje geweest zijn.
Vreemd foutje, wellicht hebben ze inmiddels toch nieuws dat er morgen meer dan 39 Ventus kaartjes gaan binnen komen?Gamm86 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:11:
[...]
Eens in je winkelwagen geven ze een levertermijn van meer dan 10 dagen.
Moet een foutje geweest zijn.
Edit: en hij is weer "weg" . Snel gegaan, ik zie nog steeds maar 39 mensen in de queue staan.
[ Voor 12% gewijzigd door Melkaz op 20-10-2020 10:13 ]
Ja haha ik hoop dat ze gewoon eerder kunnen leveren. Jij hebt een verschil van 8 dagen en ik 4 dagen. Hopelijk gaan ze nu wel leveren. Ik hoor het vanzelf wel van jullie haha.
Wilde bijna bestellen toen ik me realiseerde dat ik voor deze kaart in deze winkel al in de wachtrij stondfrappant schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:09:
Ventus bij MeGekko donderdag geleverd:
https://www.megekko.nl/pr...NTUS-3X-10G-OC-Videokaart
Wilde het net zeggen.DannyHrmnns schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:14:
[...]
Ja haha ik hoop dat ze gewoon eerder kunnen leveren. Jij hebt een verschil van 8 dagen en ik 4 dagen. Hopelijk gaan ze nu wel leveren. Ik hoor het vanzelf wel van jullie haha.
Ik vermoed dat Amazon meerdere shitments verwacht. Zo afgaande op de uiteenlopende levertijden.
Ik heb 2-4nov bijvoorbeeld.
Zal die dude van MLID dan toch gelijk krijgen?
We kunnen iig launchevent van amd afwachten
[ Voor 9% gewijzigd door Koelkie op 20-10-2020 10:27 ]
Ja dus ik verwacht als ze meer binnenkrijgen dan verwacht dan hoef ik niet langer te wachten denk ik. Ik ben al blij dat ik een melding heb gekregen lol.Koelkie schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:20:
[...]
Wilde het net zeggen.
Ik vermoed dar Amazon meerdere shitments verwacht. Zo afgaande op de uiteenlopende levertijden.
Ik heb 2-4nov bijvoorbeeld.
Zou die dude van MLID dan toch gelijk krijgen?
We kunnen iig launchevent van amd afwachten
Dat is wel goed nieuws!DannyHrmnns schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:23:
[...]
Ja dus ik verwacht als ze meer binnenkrijgen dan verwacht dan hoef ik niet langer te wachten denk ik. Ik ben al blij dat ik een melding heb gekregen lol.
Tot op heden heb ik nog niks vernomen van Amazon, bestelling geplaatst 19-sep voor een 3090
Heb ik net een dag te laat besteld dan: 3 oktober. Ben benieuwd wanneer ik iets ga horen van Amazon.nlDannyHrmnns schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:06:
Ik ben dus iets later aan de beurt dan sommige anderen die op 2 Oktober hebben besteld.
Hallo vanaf Amazon.nl,
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
[ Voor 29% gewijzigd door DriesNL op 20-10-2020 10:29 ]
En ik was weer zo'n staatsidioot die zag '2 dagen' en direct heb besteld... iets met blinde vlek. Bij deze behoor ik ook toe aan de geldschieters van Megekko.DriesNL schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:28:
Die Ventus van zojuist op megekko is weer "levertijd 10 dagen". Zou toch mooi zijn als zij donderdag de complete wachtrij van de Ventus gelukkig weten te maken

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Ik dacht eerst dat dit een geintje wasmrfloppy88 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:55:
Megekko update:
geen update is ook een update
Ja daarom ben ik ook wel blij dat ik eindelijk een mail heb gekregen. Alleen het kan nog altijd vertraagd worden natuurlijk. Hopelijk krijg je snel een update over je 3090.RogerD1985 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:24:
[...]
Dat is wel goed nieuws!
Tot op heden heb ik nog niks vernomen van Amazon, bestelling geplaatst 19-sep voor een 3090
Ja het zit allemaal dicht bij elkaar. Laat maar weten als jij een update krijgt.Craftop schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:26:
[...]
Heb ik net een dag te laat besteld dan: 3 oktober. Ben benieuwd wanneer ik iets ga horen van Amazon.nl
Maarrrr, geen Asus update. Hopen dat dit positief nieuws is t.o.v. de andere fabrikantenakaash00 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:55:
Megekko update:
Dus geen info

De afgelopen 5 dagen is er weinig gewijzigd in de lijst voor de 3080 TUF OC. Nog steeds 70 wachtenden...
[ Voor 5% gewijzigd door Volture op 20-10-2020 10:37 ]
Hey hey hey.. Megekko, maten Asus info ontbreekt..akaash00 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:55:
Megekko update:
Dus geen info
Nee, er komen in het begin nog geen AIB (partner) kaarten van de AMD 6000 reeks.lou louis schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:40:
zullen asus en giagabyte druk zijn met amd kaarten
ik heb zo'n fucking pech met mijn huidige kaart: asus rog strix 1080-ti.
1: kaart ging kapot met nog 3 maanden garantie over. (duurde 4 weken voordat hij weer repaired terug kwam)
2: 3 maanden later ging de kaart weer stuk. (zelfde issue) nu 4 weken buiten garantie.
3: mega veel moeite moeten doen om mijn gelijk te halen en garantie te kunnen krijgen.
4: kaart was dit keer 3 maanden weg omdat hij van asus repair center eerst terug kwam met melding. valt buiten garantie. toen weer terug. toen drukte door vakantieperiode. afijn. echt 3 maanden later hebben ze de kaart omgeruild like for like).
5: afgelopen vrijdag was die weer binnengekomen. bouw hem gisteravond in om eindelijk weer te kunnen gamen. na 1 uur! bam. overal witte vierkantjes. faulty V-ram. (getest in 2 systemen). echt @#$@%#$#
daar gaan we weer. kijken hoe lang die nu weer weg blijft. wat een fucking gezeik. nooiitttt meeerrrr asus voor mij.
Geinig dat je dit zegt. Ik zit in PRECIES hetzelfde schuitje. Mijn kaart is 2 maanden geleden stuk gegaan. moeten vechten voor m'n garantie. Uiteindelijk mocht die opgestuurd worden. Gisteren binnengekregen en vandaag weer stuk. Ook aan het VRAM. Precies dezelfde symptomen ook. Ik ben er echt helemaal klaar mee. Heb al sinds 17 september een strix 3080 besteld maar zit nu zwaar te twijfelen dit om te zetten naar een EVGA, ook al gaat dit betekenen dat ik nog langer mag wachten.Flghter1982 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:41:
ik hoop nu echt dat het niet lang meer duurt voordat de msi 3080 gaming x trio geleverd wordt.
1: kaart ging kapot met nog 3 maanden garantie over. (duurde 4 weken voordat hij weer repaired terug kwam)
2: 3 maanden later ging de kaart weer stuk. (zelfde issue) nu 4 weken buiten garantie.
3: mega veel moeite moeten doen om mijn gelijk te halen en garantie te kunnen krijgen.
4: kaart was dit kaar 3 maanden weg omdat hij van asus repair center eerst terug kwam met melding. valt buiten garantie. toen weer terug. toen drukte door vakantieperiode. afijn. echt 3 maanden later hebben ze de kaart omgeruild like for like).
5: afgelopen vrijdag was die weer binnengekomen. bouw hem gisteravond in om eindelijk weer te kunnen gamen. na 1 uur! bam. overal witte vierkantjes. faulty V-ram. (getest in 2 systemen). echt @#$@%#$#
daar gaan we weer. kijken hoe lang die nu weer weg blijft. wat een fucking gezeik. nooiitttt meeerrrr asus voor mij.
Ik hoop met je mee.Flghter1982 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:41:
ik hoop nu echt dat het niet lang meer duurt voordat de msi 3080 gaming x trio geleverd wordt.
4: kaart was dit keer 3 maanden weg omdat hij van asus repair center eerst terug kwam met melding. valt buiten garantie. toen weer terug. toen drukte door vakantieperiode. afijn. echt 3 maanden later hebben ze de kaart omgeruild like for like).
Heb altijd nare ervaringen gehad met asus apparaten die stuk gaan.
Ook Asus 1080ti?paulbenard schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:45:
[...]
Geinig dat je dit zegt. Ik zit in PRECIES hetzelfde schuitje. Mijn kaart is 2 maanden geleden stuk gegaan. moeten vechten voor m'n garantie. Uiteindelijk mocht die opgestuurd worden. Gisteren binnengekregen en vandaag weer stuk. Ook aan het VRAM. Precies dezelfde symptomen ook. Ik ben er echt helemaal klaar mee. Heb al sinds 17 september een strix 3080 besteld maar zit nu zwaar te twijfelen dit om te zetten naar een EVGA, ook al gaat dit betekenen dat ik nog langer mag wachten.
Ben even benieuwd
wow. ik dacht echt dat ik de enige ben die zoveel bad luck heeft. mocht het weer zo lang duren voordat alles geregeld is dan heb ik in de afgelopen 8 maanden 2 maanden plezier kunnen hebben van die kaart.paulbenard schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:45:
[...]
Geinig dat je dit zegt. Ik zit in PRECIES hetzelfde schuitje. Mijn kaart is 2 maanden geleden stuk gegaan. moeten vechten voor m'n garantie. Uiteindelijk mocht die opgestuurd worden. Gisteren binnengekregen en vandaag weer stuk. Ook aan het VRAM. Precies dezelfde symptomen ook. Ik ben er echt helemaal klaar mee. Heb al sinds 17 september een strix 3080 besteld maar zit nu zwaar te twijfelen dit om te zetten naar een EVGA, ook al gaat dit betekenen dat ik nog langer mag wachten.
ook geen vervangend product ofzo.
en telefonisch zijn ze niet te bereiken. alles moet per mail en gaat met de grootste moeite. Sterkte!
[ Voor 86% gewijzigd door Flghter1982 op 20-10-2020 10:48 ]
Ja het is belachelijk. Ik had ook nog het probleem dat mijn kaart van Alternate komt. En die mensen reageren helemaal nergens meer op. Telefoon is altijd "te druk", mail reageren ze niet op en zelfs asus kon geen contact met ze krijgen. Daarom hadden ze de uitzondering gemaakt dat het via asus zelf kon, maarja. Helaas weer stuk.Flghter1982 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:47:
[...]
wow. ik dacht echt dat ik de enige ben die zoveel bad luck heeft. mocht het weer zo lang duren voordat alles geregeld is dan heb ik in de afgelopen 8 maanden 2 maanden plezier kunnen hebben van die kaart.
en telefonisch zijn ze niet te bereiken. alles moet per mail en gaat met de grootste moeite. Sterkte!
De 3080 STRIX OC wordt inmiddels overal met enige regelmaat geleverd maar hier blijft het angstvallig stil...
Ik dacht dat ASUS de kaarten direct via air freight zou versturen?
ik heb voorgesteld dat ze de dagwaarde uitkeren onder coulance. ik heb er gewoon geen vertrouwen meer in. zullen ze vast niet doen en Asus kennende wordt het gewoon weer opsturen. (eigen kosten) 3e keer. en dan weer het hele circus doorlopen. die kaart kan me inmiddels gestolen worden maar vanuit een principe kwestie ga ik dit doorzetten.paulbenard schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:51:
[...]
Ja het is belachelijk. Ik had ook nog het probleem dat mijn kaart van Alternate komt. En die mensen reageren helemaal nergens meer op. Telefoon is altijd "te druk", mail reageren ze niet op en zelfs asus kon geen contact met ze krijgen. Daarom hadden ze de uitzondering gemaakt dat het via asus zelf kon, maarja. Helaas weer stuk.
Ik snap je frustratie en fabrieksgarantie is in de meeste gevallen altijd klote. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat het bij GIGABYTE helemaal huilen met de pet op is want daar kan je maanden wachten totdat je uberhaupt wat terug krijgt (eigen ervaring).Flghter1982 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:47:
[...]
wow. ik dacht echt dat ik de enige ben die zoveel bad luck heeft. mocht het weer zo lang duren voordat alles geregeld is dan heb ik in de afgelopen 8 maanden 2 maanden plezier kunnen hebben van die kaart.
Buiten dat geeft ASUS over het algemeen wel langer garantie op producten tegenover de concurentie, want als je daar wellicht je kaart van had gehad had je helemaal niks meer gehad.
Ik hoor daarintegen wel goede verhalen over EVGA en hun fabrieksgarantie. Ik hou hetzelf bij ASUS die geven relatief lang garantie meeste gevallen 5 jaar.
Ook met GIGABYTE meegemaakt dat er op de doos staat 4 jaar garantie en het ding ging defect na 2,5 jaar en als je dan garantie wilt claimen zeggen ze gewoon doodleuk je had het product moeten regristreren bij ons en dat kon alleen binnen 3 maanden van de aanschafdatum.
ik wed nu op MSI. hopelijk daar meer gelukRogerD1985 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:53:
[...]
Ik snap je frustratie en fabrieksgarantie is in de meeste gevallen altijd klote. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat het bij GIGABYTE helemaal huilen met de pet op is want daar kan je maanden wachten totdat je uberhaupt wat terug krijgt (eigen ervaring).
Buiten dat geeft ASUS over het algemeen wel langer garantie op producten tegenover de concurentie, want als je daar wellicht je kaart van had gehad had je helemaal niks meer gehad.
Ik hoor daarintegen wel goede verhalen over EVGA en hun fabrieksgarantie. Ik hou hetzelf bij ASUS die geven relatief lang garantie meeste gevallen 5 jaar.
Ook met GIGABYTE meegemaakt dat er op de doos staat 4 jaar garantie en het ding ging defect na 2,5 jaar en als je dan garantie wilt claimen zeggen ze gewoon doodleuk je had het product moeten regristreren bij ons en dat kon alleen binnen 3 maanden van de aanschafdatum.
Ik heb inderdaad ongeveer hetzelfde gevraagd. Gelukkig is verschepen naar tsjechie niet heel duur met DPD (11 euro). Maar het is alsnog ronduit vervelend. De kaart heeft het bij mij 3 jaar tof gedaan zonder enig probleem. Laatste tijd had ik wat crashes maar wist niet dat de GPU dat was. Totdat dus de artifacts begonnen. Ik hoop dat het allemaal weer goed komt. Om je enigsinds een goed gevoel te geven, mijn 1080Ti was in totaal gelukkig maar 1 week weg. hopelijk is dat nu ook voor jou zo.Flghter1982 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:53:
[...]
ik heb voorgesteld dat ze de dagwaarde uitkeren onder coulance. ik heb er gewoon geen vertrouwen meer in. zullen ze vast niet doen en Asus kennende wordt het gewoon weer opsturen. (eigen kosten) 3e keer. en dan weer het hele circus doorlopen. die kaart kan me inmiddels gestolen worden maar vanuit een principe kwestie ga ik dit doorzetten.
Volgens mij dwaalt de topic een beetje af.Flghter1982 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:55:
[...]
ik wed nu op MSI. hopelijk daar meer geluk
On topic: half Nederland en België wet op MSI en ASUS met de 3080 dus dat maakt het er (ook voor mij) niet gemakkelijker op.
Artikel: VGA MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X 10G OC
Jouw positie: x van de 46 <was 39
(Maar deze hoop is wel een beetje tegenstrijdig met hun statement "MSI, helaas hebben we nog geen info welke videokaarten we kunnen verwachten deze week.")
[ Voor 21% gewijzigd door Melkaz op 20-10-2020 11:04 ]
Alleen maar omdat mensen dachten dat hij beschikbaar zou zijn. Lijstje zal wel weer naar beneden gaan straksMelkaz schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:59:
Het tijdelijk online zetten van de Ventus bij Megekko heeft voor 7 extra bestellingen gezorgd! Laten we met zn alle hopen dat dit geen foutje was en dat ze morgen weer 50+ stuks gaan ontvangen![]()
Artikel: VGA MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X 10G OC
Jouw positie: x van de 46 <was 39
Dat zijn een boel losse flodders inderdaad.TryPleX schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:04:
[...]
Alleen maar omdat mensen dachten dat hij beschikbaar zou zijn. Lijstje zal wel weer naar beneden gaan straks
Waar kan ik die info vinden over deze 'stortvloed'?Ancalime schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:08:
Wie weet inmiddels zijn of haar ordernummer(s) uit het hoofd? Vroeg me af of mannen dit beter onthouden dan vrouwen zoals wel eens wordt gezegd. Op alternate weer terug op 87,na een week op 88 te hebben gestaan. Hiervoor ook op 87. Hope dat die Tom een beetje gelijk krijgt dat we na 28 okt een gpu stortvloed krijgen
'k weet ze niet vanbuiten, maar 'k heb ze wel geprogrammeerd op een aantal Macro toetsen op mijn toetsenbordAncalime schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:08:
Wie weet inmiddels zijn of haar ordernummer(s) uit het hoofd? Vroeg me af of mannen dit beter onthouden dan vrouwen zoals wel eens wordt gezegd. Op alternate weer terug op 87,na een week op 88 te hebben gestaan. Hiervoor ook op 87. Hope dat die Tom een beetje gelijk krijgt dat we na 28 okt een gpu stortvloed krijgen
Ik hoop het ook, begin me serieus te irriteren aan het feit dat Nvidia dit kan doen. Een product met zoveel hype announcen en dan simpelweg geen voorraad optuigen. Heb vanochtend dustinhome aan de lijn gehad en die geven aan dat je moet rekenen op december januari - dat heeft de leverancier blijkbaar gezegd.Ancalime schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:08:

Hmmm stond vanmorgen op 88... volgens mij stond ik met m’n karretje achter jouAncalime schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:08:
En nu op 87... welke heb je besteld? Ik de TUF OC
[ Voor 4% gewijzigd door roxxxfanatic op 20-10-2020 11:15 ]
YouTube: Nvidia’s Ultimate Play: Forced Scarcity & Elevated Prices before AMD...kevintjuh93 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:12:
[...]
Waar kan ik die info vinden over deze 'stortvloed'?
Iets met korreltje en zout maar zie youtube hieronder, dit is zijn 2e video hieroverkevintjuh93 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:12:
[...]
Waar kan ik die info vinden over deze 'stortvloed'?
YouTube: RTX 3080 20GB Pricing & Ampere Q4 Availability Leak [+Zen 3 Thoughts]
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |