5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI
Helaas werk ik overdag. Op het werk heb ik geen kans op een snelle aankoop in 1 seconde
Eigenlijk vorige week besteld. Toen was er vrije verkoop en dus geen wachtrij. Ik was toen net te laat maar heb mijn bestelling laten staan omdat ik dacht dat ik dan wel in een hele korte wachtrij terecht zou zijn gekomen. En dat lijkt het geval.
Vraag me af of dit gewoon standaard na een aantal dagen gebeurt of dat ze weer kaarten binnen hebben gekregen.
Volgens mij heeft de meerderheid hier een kantoorbaan en kan gemakkelijk tussendoor alt tabben
Welke kaart?frappant schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:52:
Zijn er nog meer mensen die een CB bestelling hebben met status "Je bestelling wordt ingepakt"?
Vraag me af of dit gewoon standaard na een aantal dagen gebeurt of dat ze weer kaarten binnen hebben gekregen.
Heb 13 oktober een Ventus OC besteld, maar die was niet meer op voorraad.
Staat nu nog altijd als 14/10 beschikbaar in winkel (heb gekozen voor afhalen in plaats van opsturen).
edit: zoals ik eerder heb gepost: er is mij verteld door een medewerker van de klantendienst dat elke bestelling die uiteindelijk niet op voorraad is, binnen enkele dagen zou worden terugbetaald, en dat er dus geen wachtrijen zouden worden aangemaakt.
[ Voor 19% gewijzigd door bones84261 op 19-10-2020 14:57 ]
Ik had ook op 13 oktober de Ventus besteld, maar was net te laat volgens klanten service. Ik heb deze laten aanpassen naar de TUF.bones84261 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:55:
[...]
Welke kaart?
Heb 13 oktober een Ventus OC besteld, maar die was niet meer op voorraad.
Staat nu nog altijd als 14/10 beschikbaar in winkel (heb gekozen voor afhalen in plaats van opsturen).
Waren vanmiddag ook een paar seconden Strix OC 3080 in de verkoop op Amazon.de met ook als verkoper Asus eShop, maar Asus eShop levert niet buiten Duitsland dus je hebt eigenlijk niks gemist.
Fyi, ze leveren ook naar NL en BE.Furfoot schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:13:
scan.co.uk gaat de FE leveren voor UK, enige kijk op wie het voor .nl gaat doen?
Blijkbaar niet voor de FE modellen.
"Only available for shipping to UK / Ireland, strictly one card per person, delivery address and IP address, for personal use. Not adhering to these terms may result in cancellation of all of your orders."
[ Voor 35% gewijzigd door Furfoot op 19-10-2020 15:15 ]
Waar zie je dat?Furfoot schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:14:
[...]
Blijkbaar niet voor de FE modellen.
"Only available for shipping to UK / Ireland, strictly one card per person, delivery address and IP address, for personal use. Not adhering to these terms may result in cancellation of all of your orders."
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Ja dat zou kunnen omdat ik ook geen melding heb gekregen. Misschien kijken ze echt puur naar de voorraad per kaart?WolfsRain schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:38:
[...]
Vraag mij dat af, lijkt mij dat die naar de statusverandering kijken. Die was er nu niet.
https://www.scan.co.uk/shops/nvidia/3080-founders-edition
Gelukkig heb ik ook een adresje in UK dus ik hou hem in de gaten.
Zat in mijn winkelwagentje en toen ineens niet meer. LOL kut internet

Vandaag zat ik toevallig achter een bureau en heb vanochtend een distill aangemaakt voor 2 kaarten op Azerty. Toevallig kreeg ik een melding dat de Ventus OC op voorraad was en heb een bestelling kunnen plaatsen. Kreeg toen te horen dat het me niet gelukt was na een belletje.stickeric schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:52:
[...]
Volgens mij heeft de meerderheid hier een kantoorbaan en kan gemakkelijk tussendoor alt tabben
Zojuist krijg ik een mail dat mijn kaart verstuurd is. Er stonden 2 kaarten op voorraad, maar dat moeten er meer geweest zijn dan.
Ben geen scalper, de kaart komt gewoon in mijn eigen PC.
Hoe werkt die distill shizzle dan? Kan daar wel hulp bij gebruiken. Thanks. Wil ook graag stoppen met wachten.Zegmaarmike schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:37:
[...]
Vandaag zat ik toevallig achter een bureau en heb vanochtend een distill aangemaakt voor 2 kaarten op Azerty. Toevallig kreeg ik een melding dat de Ventus OC op voorraad was en heb een bestelling kunnen plaatsen. Kreeg toen te horen dat het me niet gelukt was na een belletje.
Zojuist krijg ik een mail dat mijn kaart verstuurd is. Er stonden 2 kaarten op voorraad, maar dat moeten er meer geweest zijn dan.
Gefeliciteerd! Grote nadeel is de enorme hoeveelheid scalpers welke gewoon alles voor de eerlijke koper wegsnaaien... Je word er moedeloos van.Zegmaarmike schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:37:
[...]
Vandaag zat ik toevallig achter een bureau en heb vanochtend een distill aangemaakt voor 2 kaarten op Azerty. Toevallig kreeg ik een melding dat de Ventus OC op voorraad was en heb een bestelling kunnen plaatsen. Kreeg toen te horen dat het me niet gelukt was na een belletje.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu
als je dan inlogt bij tones, en dan bij "status" naast je ordernummer.
Nice dan wens ik je er veel plezier mee!Zegmaarmike schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:37:
[...]
Distill is een extensie voor Google Chrome (althans, daar heb ik m gebruikt). Je maakt een monitor aan voor een bepaald deel van de pagina. Als daarin iets wijzigt dan ziet de app dat. Je kan een tijdslimiet instellen hoe vaak je de app de pagina wil laten verversen, en dus kan kijken of er iets wijzigt.Lycan-Strife schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:39:
[...]
Hoe werkt die distill shizzle dan? Kan daar wel hulp bij gebruiken. Thanks. Wil ook graag stoppen met wachten.
Bij Azerty doe je dat dan bijvoorbeeld op de indicatie van de levertijd. Er staat nu overal "Onbekend" waarschijnlijk. Je kan het ook doen op het stukje tekst "Raalte 0 stuks voorradig". Als er een kaart beschikbaar komt zal dat wijzigen, Distill ziet dat en speelt een geluidje af.
Het is mij ook gelukt, en ik heb werkelijk 0,0 verstand van programmeren of iets in die strekking.
[ Voor 5% gewijzigd door Zegmaarmike op 19-10-2020 15:50 . Reden: Extra uitleg ]
Ik zou je rad gewoon top mounten, zo te zien moet dat wel kunnen.Koelkie schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:44:
[...]
Wekelijkse amazon.nl update deel 2.
Update:
Er is niets veranderd.
Offtopic; ik moet echt even gaan sleutelen aan m'n aio om te kijken of ik genoeg ruimte kan maken voor de grotere kaarten...![]()
[Afbeelding]
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
https://www.ldlc.com/fich...ml?offerId=AR202010120164
In de UK is de FE ook verschenen. Dus wie weet hebben we zo ook een retailer in NL/BE/DE.
Was ook m'n eerste gedachte idd. Alleen is het een kraken X63 = 280 rad. Top is er slechts ruimte voor 240 rad. (Lian Li Lancool II)Verderf schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:48:
[...]
Ik zou je rad gewoon top mounten, zo te zien moet dat wel kunnen.

En dat was mn laatste offtopic post omtrent m'n build

Roger that. Thanks!Zegmaarmike schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:48:
[...]
Distill is een extensie voor Google Chrome (althans, daar heb ik m gebruikt). Je maakt een monitor aan voor een bepaald deel van de pagina. Als daarin iets wijzigt dan ziet de app dat. Je kan een tijdslimiet instellen hoe vaak je de app de pagina wil laten verversen, en dus kan kijken of er iets wijzigt.
Bij Azerty doe je dat dan bijvoorbeeld op de indicatie van de levertijd. Er staat nu overal "Onbekend" waarschijnlijk. Je kan het ook doen op het stukje tekst "Raalte 0 stuks voorradig". Als er een kaart beschikbaar komt zal dat wijzigen, Distill ziet dat en speelt een geluidje af.
Het is mij ook gelukt, en ik heb werkelijk 0,0 verstand van programmeren of iets in die strekking.
'' De order is goed doorgekomen en het product was als pre-order te bestellen, echter kunnen wij nog niet aangeven of de kaart op de dag van de release ook geleverd gaat worden bij ons. Jij bent wel één van eerste en bij levering van voorraad, zal deze kaart aan jou toegewezen worden. ''
Ik ben trouwens wel super blij dat ik het gewoon gedaan had, zat te twijfelen of het een bug was van azerty
[ Voor 27% gewijzigd door pokle312 op 19-10-2020 16:16 ]
Ik heb toevallig zelf die case net besteld , mag ik een PB sturen voor een paar vragen? Weet niet of dit gepast is 😅Koelkie schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:55:
[...]
Was ook m'n eerste gedachte idd. Alleen is het een kraken X63 = 280 rad. Top is er slechts ruimte voor 240 rad. (Lian Li Lancool II)![]()
En dat was mn laatste offtopic post omtrent m'n buildplease don't shoot me
En voor op je telefoon kan je bijvoorbeeld Web Alert downloaden. Werkt in principe hetzelfde als Distill. Je kan eventueel eenmalig betalen voor de extra opties zoals het verkleinen van check intervallen etc. (Let wel op je internetgebruik als je geen onbeperkt internet hebt)Lycan-Strife schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:39:
[...]
Hoe werkt die distill shizzle dan? Kan daar wel hulp bij gebruiken. Thanks. Wil ook graag stoppen met wachten.
Sure. No problemWombat148 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:58:
[...]
Ik heb toevallig zelf die case net besteld , mag ik een PB sturen voor een paar vragen? Weet niet of dit gepast is 😅
Thanks ik hou het even op de pc als die aan staat en anders gewoon pech. Heb er nu 1tje aan staan. MerciKoelkie schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:59:
[...]
En voor op je telefoon kan je bijvoorbeeld Web Alert downloaden. Werkt in principe hetzelfde als Distill. Je kan eventueel eenmalig betalen voor de extra opties zoals het verkleinen van check intervallen etc. (Let wel op je internetgebruik als je geen onbeperkt internet hebt)
Bij mij wordt er tegenwoordig een geschatte leverdatum aangegeven, in tegenstelling tot "Bestelling ontvangen" met de melding dat ik op de hoogte word gehouden via de e-mail. De eerste update was de 2e week van november, en nu staat hij op 30 oktober. Neem dit uiteraard met een mega-bak zout, maar zoals velen hier kunnen indenken zou het toch leuk zijn, nietwaarKoelkie schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:44:
[...]
Wekelijkse amazon.nl update deel 2.
Update:
Er is niets veranderd.
Betreft een MSI 3080 Trio, besteld op 1 okt direct bij Amazon.nl
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Hier nog in afwachting op een STRIX 3090 OC besteld op 19-sep. Nog altijd de melding "Levertijd onebekend we sturen je een e-mail zodra we een verwachte leverdatum hebben"Seroczynski schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:05:
[...]
Bij mij wordt er tegenwoordig een geschatte leverdatum aangegeven, in tegenstelling tot "Bestelling ontvangen" met de melding dat ik op de hoogte word gehouden via de e-mail. De eerste update was de 2e week van november, en nu staat hij op 30 oktober. Neem dit uiteraard met een mega-bak zout, maar zoals velen hier kunnen indenken zou het toch leuk zijn, nietwaar
Betreft een MSI 3080 Trio, besteld op 1 okt direct bij Amazon.nl
En in amazon de waren ze in de vrije verkoop. Beetje vreemd dit......
Ik begrijp het soms ook niet meer hoe het zit met mensen die bij specifieke winkels bepaalde kaarten bestellen en dan dikke wachtrijen genereren... Maar dan toch weer kaarten in "vrije" verkoop komen...RogerD1985 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:15:
[...]
Hier nog in afwachting op een STRIX 3090 OC besteld op 19-sep. Nog altijd de melding "Levertijd onebekend we sturen je een e-mail zodra we een verwachte leverdatum hebben"

Amazon heeft gewoon meerdere aanbieders.. dus bij Amazon zelf kan je een Asus kopen en vervolgens komt Asus zelf ook met vrije verkoop. Bij Informatique staan korte tot soms geen wachtrijen, waardoor er soms vrije verkoop komt. CB doet niet eens aan reserveren, dus heb je (op wat uitzonderingen na) altijd vrije verkoop. Niet zo moeilijk.Lycan-Strife schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:18:
[...]
Ik begrijp het soms ook niet meer hoe het zit met mensen die bij specifieke winkels bepaalde kaarten bestellen en dan dikke wachtrijen genereren... Maar dan toch weer kaarten in "vrije" verkoop komen...
Signature
Klopt! Bij Amazon is het natuurlijk ook zo dat er veel meer verkopers op zitten.mouzetc schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:20:
[...]
Amazon heeft gewoon meerdere aanbieders.. dus bij Amazon zelf kan je een Asus kopen en vervolgens komt Asus zelf ook met vrije verkoop. Bij Informatique staan korte tot soms geen wachtrijen, waardoor er soms vrije verkoop komt. CB doet niet eens aan reserveren, dus heb je (op wat uitzonderingen na) altijd vrije verkoop. Niet zo moeilijk.
Begrijp niet waarom die wachtrijen zo kort zijn daar. Het lijkt alsof iedereen als een gek bij Alternate en Megekko heeft besteld - waarom weet ik niet.
Geen koopadvies maar als ik bij Megekko zou staan 40+ zou ik direct naar maxict of bijv. dustinhome gaan iig voor de ROG strix 3080 OC. Daar zijn de wachtrijen maar 3 a 4. Verwacht niet dat Megekko zoveel kaarten gaat krijgen, maarja ga vooral zelf onderzoek doen.
[ Voor 26% gewijzigd door Forkey op 19-10-2020 16:29 ]
Maxict heeft nou niet bepaald de meest glansrijke reputatie.....Forkey schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:27:
Ik heb net maxict aan de lijn gehad, en kreeg te horen dat de wachtlijst voor ROG Strix 3080 OC maar 3 was, net direct gekocht sta nu nummer 4. Maar de prijzen zijn goed vergeleken met Megekko, Azerty en CB.
Begrijp niet waarom die wachtrijen zo kort zijn daar. Het lijkt alsof iedereen als een gek bij Alternate en Megekko heeft besteld - waarom weet ik niet.
Omdat MaxICT wel de laatste plek is waar ik zoiets zou aanschaffen.Forkey schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:27:
Ik heb net maxict aan de lijn gehad, en kreeg te horen dat de wachtlijst voor ROG Strix 3080 OC maar 3 was, net direct gekocht sta nu nummer 4. Maar de prijzen zijn goed vergeleken met Megekko, Azerty en CB.
Tegen de tijd dat ze die kaart kunnen leveren, is de 4000 serie uit.
Hoe kon je hem bestellen dan? Zie m nergens op de site staan.pokle312 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:58:
Gevraagd over mijn bestelling van de 3070:
'' De order is goed doorgekomen en het product was als pre-order te bestellen, echter kunnen wij nog niet aangeven of de kaart op de dag van de release ook geleverd gaat worden bij ons. Jij bent wel één van eerste en bij levering van voorraad, zal deze kaart aan jou toegewezen worden. ''
Ik ben trouwens wel super blij dat ik het gewoon gedaan had, zat te twijfelen of het een bug was van azerty
Hoezo dat dan? Heb je bronnen oid? Als ik kijk naar de reviews staan ze 3 sterren, relatief tot amazon dus nog oké 2.5 sterren. Op google hebben ze 4 sterren 1000 reviews.Civilian schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:29:
[...]
Omdat MaxICT wel de laatste plek is waar ik zoiets zou aanschaffen.
Tegen de tijd dat ze die kaart kunnen leveren, is de 4000 serie uit.
edit: ze hebben trouwens aangegeven dat ze eind oktober begin november kaarten verwachten. Zoals vrijwel alle andere webshops die ik heb gesproken over de ROG strix 3080 OC.
[ Voor 16% gewijzigd door Forkey op 19-10-2020 16:36 ]
Vanochtend had ik al een pre-order bij Informatique (plek 12) en Alternate (plek 300). Toen ik hoorde in deze thread dat Azerty er een aantal had uitgeleverd en in de vrije verkoop had gezet, heb ik ook nog een pre-order bij Azerty om (15:53) geplaatst - inmiddels de derde

Zojuist (16:17, 24 minuten later) heb ik een verzendbevestiging gehad! Hij schijnt nu onderweg te zijn. Volgens de website echter nog steeds uitverkocht.
Ik heb de 3090 Strix OC ook bij hun staan. Mijn ervaring bij Max-ICT is heel positief. Ze kunnen goed met de prijs stuntten.Forkey schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:27:
Geen koopadvies maar als ik bij Megekko zou staan 40+ zou ik direct naar maxict of bijv. dustinhome gaan iig voor de ROG strix 3080 OC. Daar zijn de wachtrijen maar 3 a 4. Verwacht niet dat Megekko zoveel kaarten gaat krijgen, maarja ga vooral zelf onderzoek doen.
Ja ik weet niet precies hoe het bij die keten inelkaar steekt maar ik heb er nu al spijt van! Niet zozeer ik de kaart nog niet heb, tuurlijk liever welmouzetc schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:20:
[...]
Amazon heeft gewoon meerdere aanbieders.. dus bij Amazon zelf kan je een Asus kopen en vervolgens komt Asus zelf ook met vrije verkoop. Bij Informatique staan korte tot soms geen wachtrijen, waardoor er soms vrije verkoop komt. CB doet niet eens aan reserveren, dus heb je (op wat uitzonderingen na) altijd vrije verkoop. Niet zo moeilijk.
Niet dat hun daar iets aan kunnen doen ze kunnen ook maar zien wat ze kunnen zien.
Maar aan de andere kant als ik nu ga switchen dan ben ik bang dat ik nog verder van huis ben....
Google maar eens verder. Daaruit komt naar voren dat MaxICT zwaar wordt afgeraden om iets te bestellen.Forkey schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:34:
[...]
Hoezo dat dan? Heb je bronnen oid? Als ik kijk naar de reviews staan ze 3 sterren, relatief tot amazon dus nog oké 2.5 sterren. Op google hebben ze 4 sterren 1000 reviews.
edit: ze hebben trouwens aangegeven dat ze eind oktober begin november kaarten verwachten. Zoals vrijwel alle andere webshops die ik heb gesproken over de ROG strix 3080 OC.
https://nl.trustpilot.com/review/www.maxict.nl
https://tweakers.net/shop...ict-b-punt-v/shopreviews/
https://www.kieskeurig.nl/winkels/max_ict/reviews
https://nl.hardware.info/shopervaringen
Dat was niet zo, de kaart die jij gekocht hebt was via AMZ. De kaart op AMZ DE was via Asus eshop.RogerD1985 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:15:
[...]
Hier nog in afwachting op een STRIX 3090 OC besteld op 19-sep. Nog altijd de melding "Levertijd onebekend we sturen je een e-mail zodra we een verwachte leverdatum hebben"
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Lekker hoor gefeliciteerd! Denk je dat het nut heeft aan te schuiven voor mij bij azerty?sneld schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:36:
Net een mailtje ontvangen van Azerty dat er een MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X 10G OC onderweg is!
Vanochtend had ik al een pre-order bij Informatique (plek 12) en Alternate (plek 300). Toen ik hoorde in deze thread dat Azerty er een aantal had uitgeleverd en in de vrije verkoop had gezet, heb ik ook nog een pre-order bij Azerty om (15:53) geplaatst - inmiddels de derde. Ook al was hij inmiddels weer uitverkocht, waren er blijkbaar in ieder geval blijkbaar geen wachtrijen bij Azerty en heb ik een gokje gewaagd.
Zojuist (16:17, 24 minuten later) heb ik een verzendbevestiging gehad! Hij schijnt nu onderweg te zijn. Volgens de website echter nog steeds uitverkocht.
Tegen mij werd eerder vandaag aan de telefoon verteld dat er op zeer korte termijn meer kaarten kwamen. Maar de beste man kon geen exacte data geven.Wombat148 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:39:
[...]
Lekker hoor gefeliciteerd! Denk je dat het nut heeft aan te schuiven voor mij bij azerty?
Hier heb je natuurlijk niks aan, maar Azerty laat wel zien dat ze voor sommige kaarten zeer korte wachtrijen hebben kennelijk.
Daar zijn ze mee gestopt, want DigitalRiver maakte er een rommetlej van. Het is nu afwachten wie er voor NL de leverancier wordt.DMC90 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:47:
Gaan er nog ergens FE kaarten in NL geleverd worden? Of kan dit alleen via de website van Nvidia zelf?
Bummer, dan maar de Asus TUF. Hopelijk nog ergens in 2020Lord_Dain schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:48:
[...]
Daar zijn ze mee gestopt, want DigitalRiver maakte er een rommetlej van. Het is nu afwachten wie er voor NL de leverancier wordt.
[ Voor 5% gewijzigd door DMC90 op 19-10-2020 16:49 ]
Ik heb dit even gemist, kan ik dit ergens nalezen? Heeft zeker te maken met de schandalige verzendwijze die zij hanteerde, of niet?Lord_Dain schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:48:
[...]
Daar zijn ze mee gestopt, want DigitalRiver maakte er een rommetlej van. Het is nu afwachten wie er voor NL de leverancier wordt.
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
https://www.nvidia.com/en...e-rtx-3080-and-rtx-3090-/Seroczynski schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:51:
[...]
Ik heb dit even gemist, kan ik dit ergens nalezen? Heeft zeker te maken met de schandalige verzendwijze die zij hanteerde, of niet?
ik heb het vlak daarna nog als nieuwsbericht aan tweakers door gegevens, maar niets over gezien.
Ik hoop zo dat ik hem deze week nog krijg

[ Voor 6% gewijzigd door DutchWing op 19-10-2020 16:55 ]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu
Volgens mij heeft daarover wél iets op de frontpage gestaan... of ik heb het elders gelezen.Schway schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:53:
[...]
https://www.nvidia.com/en...e-rtx-3080-and-rtx-3090-/
ik heb het vlak daarna nog als nieuwsbericht aan tweakers door gegevens, maar niets over gezien.
Als je belt, vraag even hoe het zit met stock voor de Asus 3080 TUFDutchWing schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:55:
Heeft het nog functie om Alternate te bellen?
Antwoord op vraag 1: YouTube: hell to the naw naw - bishop bullwinkleDutchWing schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:55:
Heeft het nog functie om Alternate te bellen?
Ryzen 5800x3D | NZXT Kraken Z73 | ASUS TUF RTX 4080 OCOC | 32GB Corsair RGB Vengeance Pro 3600mhz | 42'' LG C2 OLED | Samsung S21 Ultra
Keek random op de site, zag dat je hem gewoon kon bestellen.gaudio. schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:31:
[...]
Hoe kon je hem bestellen dan? Zie m nergens op de site staan.
Vervolgens hier gepost zonder zelf te bestellen aangezien ik niet wist wat er aan de hand was.
Ik had de betaling nog staan dus kon gewoon verder betalen en de bestelling voldoen.
Binnen 2 minuten was de kaart alweer gone
Misschien nog een batch met de 3070 die op de 29e eraan komt?Zegmaarmike schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:42:
[...]
Tegen mij werd eerder vandaag aan de telefoon verteld dat er op zeer korte termijn meer kaarten kwamen. Maar de beste man kon geen exacte data geven.
Hier heb je natuurlijk niks aan, maar Azerty laat wel zien dat ze voor sommige kaarten zeer korte wachtrijen hebben kennelijk.

zit er ook op te wachtentommy4311 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 17:20:
Gaan we nog een update van megekko krijgen vandaag?

Ik word helemaal gek... 1e plaats in de wachtrij is ook niet rustgevend

[ Voor 34% gewijzigd door DutchWing op 19-10-2020 17:30 ]
Gefeliciteerd!steffbos schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 17:35:
Yesss! Ik heb een verzendbevestiging gekregen van azerty dat de msi ventus mijn kant op komt.
Een 3080 of 3090?
De 3080, als het goed is krijg ik vrijdag nog een msi trio 3080 geleverd van coolblue maar daar ben ik niet zeker van. Mocht dat zo zijn gaat hij naar een mede tweaker natuurlijk.
Mocht je hem los gaan aanbieden aan een mede tweaker dan zou ik graag alvast een lootje willen trekkensteffbos schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 17:38:
[...]
De 3080, als het goed is krijg ik vrijdag nog een msi trio 3080 geleverd van coolblue maar daar ben ik niet zeker van. Mocht dat zo zijn gaat hij naar een mede tweaker natuurlijk.
hoe laat versturen hun de kaarten? of welke status moet je order hebben?
Geen idee is tones uitsluitend een BE keten? Heb er zelf nooit van gehoordAggressor schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 17:40:
heeft iemand ervaring met tones?
hoe laat versturen hun de kaarten? of welke status moet je order hebben?
steffbos schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 17:38:
[...]
:fill(white):strip_exif()/f/image/4fhVgyK8A0uqIaZV9zynEnRq.png?f=user_large)
Haha weetje wat krijg jij eerste keus.Wombat148 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 17:40:
[...]
Mocht je hem los gaan aanbieden aan een mede tweaker dan zou ik graag alvast een lootje willen trekken
Ik weet dan niet zeker of ik de ventus hou of de msi trio.
Blessingssteffbos schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 17:41:
[...]
Haha weetje wat krijg jij eerste keus.
Ik voel me vereerd! Dan zou de zoektocht eindelijk over zijn voor mij 😁steffbos schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 17:41:
[...]
Haha weetje wat krijg jij eerste keus.
ik ben bang van niettommy4311 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 17:20:
Gaan we nog een update van megekko krijgen vandaag?
3900X @ 4.4Ghz
Kan in ieder geval zeggen dat er weer 0 Gigabyte Eagles zijn binnen gekomen
en 0 Aorus Mastersdigibazz schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 18:42:
[...]
3900X @ 4.4Ghz
Om Azerty van afgelopen donderdag te quoten over de Eagle bestelling die ik al sinds releasedag uit heb staan:digibazz schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 18:42:
[...]
Met deze e-mail wil ik je nogmaals een update geven over jouw bestelling.
De RTX 3080 kaart heeft helaas nog steeds een onbekende leverdatum.
We doen onze uiterste best om de bestelling zo snel mogelijk te leveren.
Zodra er meer bekend is hoor je zo spoedig mogelijk van ons.
[ Voor 17% gewijzigd door zar op 19-10-2020 19:34 ]
waarschijnlijk omdat er zodanig veel stock is binnengekomen dat men er gewoonweg niet toe is gekomen om de site te updaten!zar schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 18:56:
Hmm ben vrij verbaasd dat we vandaag geen update van Megekko hebben gekregen. Hopelijk krijgen we morgen een update.
Ik heb 2 kaarten besteld (Asus TUF OC en Gigabyte Gaming OC) en heb voor beide kaarten een update per mail ontvangen... er stond alleen weer niets itneressants in ("De nieuwe leverdatum is onbekend." en "In ons magazijn verwacht: onbekend")zar schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 18:56:
Hmm ben vrij verbaasd dat we vandaag geen update van Megekko hebben gekregen. Hopelijk krijgen we morgen een update.
Wel weer annuleringen volgens mij want voor beide kaarten ben ik weer een plekje opgeschoven.
9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1
Ja die mail krijg je elke week lekker niks zeggend.....Jorissie87 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 19:12:
[...]
Ik heb 2 kaarten besteld (Asus TUF OC en Gigabyte Gaming OC) en heb voor beide kaarten een update per mail ontvangen... er stond alleen weer niets itneressants in ("De nieuwe leverdatum is onbekend." en "In ons magazijn verwacht: onbekend")
Wel weer annuleringen volgens mij want voor beide kaarten ben ik weer een plekje opgeschoven.
Vind het wel vrij bizar dat de gigabyte eagle er nog geen enkele levering is geweest er zijn er 0 binnen gekomen sinds launch.... Dan zou je toch verwachten dat ze na meer als een maand wel een kunnen hebben na vragen hoe dat dan zit...
Het verschil is dat je bij Azerty wel wat meer betaalt voor de kaart. Daartegenover staat weer dat het erg korte wachtrijen zijn (tov Alternate) en je weet dat er geleverd wordt. Ik zou denken dat het nut heeft ja, maar goed, ik heb geluk gehad en het blijft een kansspelletjeWombat148 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:39:
[...]
Lekker hoor gefeliciteerd! Denk je dat het nut heeft aan te schuiven voor mij bij azerty?
ik heb hem op launchday om 15:05 in bestelling gedaan(op moment plek 31 vd 195), maar naast deze kaart vorige week ook in de rij gestapt van de gigabyte vision (die 13 lang is op moment) omdat die gek genoeg wel beschikbaar kwam twee maal op rij. ik laat beide voorlopig in bestelling staan en wellicht komen ze vlot binnen.digibazz schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 19:16:
[...]
Ja die mail krijg je elke week lekker niks zeggend.....
Vind het wel vrij bizar dat de gigabyte eagle er nog geen enkele levering is geweest er zijn er 0 binnen gekomen sinds launch.... Dan zou je toch verwachten dat ze na meer als een maand wel een kunnen hebben na vragen hoe dat dan zit...
had eigenlijk gehoopt op een update vandaag bij megekko. aangezien het lijkt dat ze maandag meestal wel wat gigabyte kaarten binnen hebben gekregen
Toppie, hopelijk heb je hemRhautvast schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:23:
[...]
Dank u wel! Een kunnen bestellen, hopelijk morgen geleverd!
ik was 1 min eerder op plek 23... vind het rete irritant dat ondertussen zelfs de gaming kaart een keer op voorraad is gekomen dus een wachtrij van 0 heeft gehad...en dat ze dan tussen door ook dat vision model hebben toegevoed.koekenpruik schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 19:25:
[...]
ik heb hem op launchday om 15:05 in bestelling gedaan(op moment plek 31 vd 195), maar naast deze kaart vorige week ook in de rij gestapt van de gigabyte vision (die 13 lang is op moment) omdat die gek genoeg wel beschikbaar kwam twee maal op rij. ik laat beide voorlopig in bestelling staan en wellicht komen ze vlot binnen.
had eigenlijk gehoopt op een update vandaag bij megekko. aangezien het lijkt dat ze maandag meestal wel wat gigabyte kaarten binnen hebben gekregen
overstappen gaat niet makkelijk mag je eerst 3 dagen wachten tot je je geld hebt of je kan nog een keer meer geld overmaken.... ondertussen hebben ze alle prijzen omhoog gegooid...word er een beetje droevig van. vooral als je dan de mail had gehad dat je hem een maand geleden al in huis zou hebben gehad.....
Ik zie dat er inmiddels een update is vandaag, toch weer FE’s op Nvidia?Schway schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:53:
[...]
https://www.nvidia.com/en...e-rtx-3080-and-rtx-3090-/
Ben benieuwd. Nvidia had besloten om FE's alleen nog maar via retailers aan te bieden toch? Er zijn vandaag FE's zowel in de UK als in FR verkocht via Scan en LDLC. Waar zouden ze voor NL dan worden aangeboden ben ik benieuwd naar. Scan heeft alle orders buiten UK gecanceld, maar LDLC heeft ze voor zover ik weet wel voor buitenlandse orders door laten gaan.Limitted schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 19:56:
[...]
Ik zie dat er inmiddels een update is vandaag, toch weer FE’s op Nvidia?
Gelijk even de upate/tekst delen.[UPDATED 10/19] In Europe, we will restart fulfilment of Founders Edition products in the coming days and plan to expand our country coverage in due course.
Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
yup, korte reservatie en niet lang erna volledig afgehouden.star-saber schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 20:38:
iemand bekend als je bij megekko besteld met CC of het dan gelijk afgeschreven wordt of niet ?
zoals bij 99% van de shops trouwens
Gelukkig is de case badge wel op voorraad. Maar die mogen ze in het bekende gaatje stoppen.denisletica schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 21:09:
En nog steeds onbekend wanneer de evga 3090 ftw ultra binnenkomt bij meikwordgekko -_- nog paar dagen en al maand voorbij met.
Nee zonder gekheid. Ze kunnen er zelf niks aan doen. We zullen gewoon wat geduld moeten opbrengen. Als er eind november nog niks duidelijk is ga ik er wellicht anders over denken.
Dus je vind 2,5 maanden vertraging normaal ?Jeroen tweak schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 21:21:
[...]
Gelukkig is de case badge wel op voorraad. Maar die mogen ze in het bekende gaatje stoppen.![]()
Nee zonder gekheid. Ze kunnen er zelf niks aan doen. We zullen gewoon wat geduld moeten opbrengen. Als er eind november nog niks duidelijk is ga ik er wellicht anders over denken.
'Wat geduld' is voor de normale mens een week of twee, niet een maand of twee
Een maand of twee in de computer hardware wereld is soms het verschil tussen 'obsolete' en niet.Rombbb schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 21:47:
[...]
Dus je vind 2,5 maanden vertraging normaal ?
'Wat geduld' is voor de normale mens een week of twee, niet een maand of twee
Nou serieus, ik heb een lijstje met z490 Unify, 10900kf, 32gb 3600 c16 en ik kan bijna meteen doorwachten op de 11th gen Intel in Q1. Er is nooit een goed moment om te kopen en weet niet of 'Q1' Jan of Maart is, maar anders speelt het wel een rol.Dutchy007 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 21:50:
[...]
Een maand of twee in de computer hardware wereld is soms het verschil tussen 'obsolete' en niet.
En wellicht is mijn opmerking wat zuur, maar ik heb mijn pc al verkocht en eind november, stel je voor.
65 bij megekko, 25 bij Informatique, order bij Azerty en bij Amazon. Ik mag hopen dat daar iets van binnenkomt voor Sint Juttemus.
Zit momenteel op werk laptop en kan geen adblock installeren, Youtube en surfen met continue ads, wat een drama.
Ik zou bijna een boek gaan lezen 😐
Vandaar dat er weer een paar scalper MP advertenties waren vandaag met inkomende FE's.DMC90 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 20:08:
[...]
Ben benieuwd. Nvidia had besloten om FE's alleen nog maar via retailers aan te bieden toch? Er zijn vandaag FE's zowel in de UK als in FR verkocht via Scan en LDLC. Waar zouden ze voor NL dan worden aangeboden ben ik benieuwd naar. Scan heeft alle orders buiten UK gecanceld, maar LDLC heeft ze voor zover ik weet wel voor buitenlandse orders door laten gaan.
Begin de hoop toch wel op te geven voor een 3080FE. Volgens mij gaat dat aankomende maanden niet lukken, en misschien wel helemaal niet. Sowieso niet tegen een prijs onder 1000 euro.

M3P 24'
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |