[NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 181 ... 629 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 38 producten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:42
GekkeR schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:41:
[...]

Nee, er komen in het begin nog geen AIB (partner) kaarten van de AMD 6000 reeks.
Na nieuwe informatie van vanochtend komen die er dus wel! Asus en nog een andere AIB komen mid-november op de proppen en andere AIB's komen eind november. Daarom zijn er nu dan ook zoveel leaks gemeld :)

Om nog even ontopic te blijven, géén één van mijn bestellingen zit enige vaart in. Zelfs mijn amazon.fr bestelling van 17 september beweegt niet.
Denk dat dit karma is, om toch even de AMD kaarten af te wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pokle312
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Wat is eigenlijk nu de beste plek om eentje te halen?
welke video kaart heeft de laagste wachtrijen en welke site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markovic89
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-08-2024
pokle312 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:19:
Marktplaats.nl, voor een paar euro extra ben je de eerste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkerens
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-07 21:58
Lastig te zeggen, niet alle websites hebben een queue.
Alternate, Megekko en Azerty lijken de grootste kans te hebben op leveringen, Azerty heeft geen queues.
Megekko is het meest transparent over leveringen.
Alternate en Megekko hebben beiden enorme queues tenzij je voor 1 van de duurste modellen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-10 15:15
de gigabyte aorus is er wat later bij gekomen dus die zal overal wel meevallen. En inno3d is niet zo populair dus dat kun je ook proberen. Bij megekko is die zwaar overpriced dus daar zal je wel helemaal snel aan de beurt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:37
Markovic89 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:20:
[...]

Marktplaats.nl, voor een paar euro extra ben je de eerste
haha "paar euro" zegt die

kleine update van:
"Momenteel sta je op de 5e plek. Gigabyte kaarten worden over het algemeen vaak geleverd, echter hebben wij geen indicatie wanneer dit zal zijn. Alle kaarten zijn op het moment moeilijk leverbaar.
Met vriendelijke groet,"

Dus hopen op snel meer gigabyte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 09:19
Ikkerens schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:20:
[...]

Lastig te zeggen, niet alle websites hebben een queue.
Alternate, Megekko en Azerty lijken de grootste kans te hebben op leveringen, Azerty heeft geen queues.
Megekko is het meest transparent over leveringen.
Alternate en Megekko hebben beiden enorme queues tenzij je voor 1 van de duurste modellen gaat.
Asus ROG Strix (OC) is een van de duurdere toch?
Dat is het model waar mijn voorkeur naar uit gaat, maar ik wil eigenlijk pas bestellen wanneer binnen een week geleverd wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TryPleX
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-09 14:36
De duurdere kaarten en de "mindere" merken hebben de kortste wachtrij. ASUS en MSI lijken de voorkeur te hebben en hebben bij de grote sites gewoon 700 a 800 orders in de wachtrij staan.

Azerty valt over het algemeen mee maar moeilijk te zien hoeveel ze geleverd krijgen (geen wachtrijen bekend) . Megekko en Alternate met de hele dure types (Aorus X, inno3d X3/X4) heb je ook kortere rijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
TryPleX schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:22:
[...]

De duurdere kaarten en de "mindere" merken hebben de kortste wachtrij. ASUS en MSI lijken de voorkeur te hebben en hebben bij de grote sites gewoon 700 a 800 orders in de wachtrij staan.

Azerty valt over het algemeen mee maar moeilijk te zien hoeveel ze geleverd krijgen (geen wachtrijen bekend) . Megekko en Alternate met de hele dure types (Aorus X, inno3d X3/X4) heb je ook kortere rijen.
inno3d is alleen duur bij megekko, bij alternate gewoon normaal geprijst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakin_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-05-2023
Het is al helemaal frustrerend wanneer je de wachtrij tool gebruikt en ziet dat je een plek gedaald bent in plaats van gestegen (oftewel van 57 naar 63 vorige week dus, bij Alternate)

Ik hoop zelf heel erg dat ik de kaart voor 10 november kan ontvangen voor Assassins Creed Valhalla.
Zit dat er nog in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denox
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01:21
Volgens mij laten ze bij informatique wel een soort wachtrij zien als je kaarten in je winkelmand plaatst?
Al heb ik geen idee hoe accuraat dit is. Men hier ervaring mee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W1nEt-O8Z9J_LaNJHocnBXQNHdc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YqsbBtEphNCEI9mch8Jguvq3.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamm86
  • Laatst online: 03-10 13:42
Denox schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:27:
Volgens mij laten ze bij informatique wel een soort wachtrij zien als je kaarten in je winkelmand plaatst?
Dat is inderdaad hun manier om de wachtrij te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoksbrood
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-10 00:01

[Afbeelding]
Voorste cijfer is het aantal bestellingen/wachtende voor die kaart.
Is accuraat, heb er contact over gehad met ze.

Informatique levert jammer gneoeg niets uit momenteel dacht ik (ik heb er in ieder geval nog niemand over gehoord). Ik sta op #2 voor de iChill X3 3080 (toen die nog 850eu was).

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco0077
  • Laatst online: 23-11-2020

[Afbeelding]
Ja dit klopt, Ik heb er over gebeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wombat148
  • Laatst online: 01-10 19:15
Door de lange wachtrij en bedroevende nieuws over de 3070 leveringen.. wie gaat er kijken naar amd of een 3070?

Bonus: waar denk jij je bestelling te plaatsen?

Ik zelf zoek nog een 2080ti of 3070 voor mijn vriendin haar build dus dit word weer spannend ( of de 2080 ti moet eindelijk in prijs zakken of het word een 3070)

Denk dat ik me geld zet op azerty ivm de wacht tijden

[ Voor 7% gewijzigd door Wombat148 op 20-10-2020 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denox
Stoksbrood schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:28:
[...]

Informatique levert jammer gneoeg niets uit momenteel dacht ik (ik heb er in ieder geval nog niemand over gehoord). Ik sta op #2 voor de iChill X3 3080 (toen die nog 850eu was).
Ah duidelijk! Overal zelfde verhaal dus :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco0077
Denox schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:31:
[...]

Ah duidelijk! Overal zelfde verhaal dus :) .
voor de Zotac GeForce® RTX 3080, 10GB, Trinity OC ben je dan nr 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iENO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

iENO

pep

Even via mail navraag gedaan bij Tones.be n.a.v. mijn op 21-09 bestelde TUF non-OC:
Wij verwachten van de ASUS kaarten pas opnieuw stock vanaf begin 2021.
Ben benieuwd naar AMD's presentatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:53
Craftop schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:26:
[...]

Heb ik net een dag te laat besteld dan: 3 oktober. Ben benieuwd wanneer ik iets ga horen van Amazon.nl
Same here, ook 03/10.. niets gehoord :(

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denox
marco0077 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:32:
[...]

voor de Zotac GeForce® RTX 3080, 10GB, Trinity OC ben je dan nr 2.
Hmm, ja. Laat dat nou net de kaart zijn die ik niet wil.
Sta bij Alternate op plek 412 voor de TUF non-oc, besteld op 1okt.

Dus ben toch een beetje om me heen aan het kijken of ik niet een 2e bestelling plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daruf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Zag net de review van de FTW3 ultra op Gamers Nexus.
Gezien ik een fan ban van stilte ben ik nu niet echt heel happy meer dat ik de TUF heb gecanceld voor deze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pokle312
  • Niet online
TryPleX schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:22:
[...]

Is dit niet gigantisch stressvol als je niet weet welk nummer je bent bij azerty? voor het zelfde geld ben je opeens nummer 800 terwijl je nummer 8 denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 22:11

William/Ax3

We are Starstuff

Daruf schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:39:
Zag net de review van de FTW3 ultra op Gamers Nexus.
Gezien ik een fan ban van stilte ben ik nu niet echt heel happy meer dat ik de TUF heb gecanceld voor deze :)
Watercooling :>

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco0077
Denox schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:37:
[...]

Hmm, ja. Laat dat nou net de kaart zijn die ik niet wil.
Sta bij Alternate op plek 412 voor de TUF non-oc, besteld op 1okt.

Dus ben toch een beetje om me heen aan het kijken of ik niet een 2e bestelling plaats.
Kaart is 99% gelijk aan de Nvidia Ref. kaart, alleen RGB leds toegevoegd.
Kijk maar eens op Youtube.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TryPleX
pokle312 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:39:
[...]

Is dit niet gigantisch stressvol als je niet weet welk nummer je bent bij azerty? voor het zelfde geld ben je opeens nummer 800 terwijl je nummer 8 denkt.
Of wel, of niet. Ligt aan de persoon denk ik. Ze hebben regelmatig vrije voorraad dus daar vanuitgaande hebben ze geen lange wachtlijsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneld
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-10 23:05
pokle312 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:39:
[...]

Op basis van de vrije verkoop van de Ventus ben ik bij Azerty in de wachtrij gestapt. Aangezien ze blijkbaar een kleine wachtrij voor die kaart hadden en daadwerkelijk kaarten binnen kregen. Bij Alternate stond ik op plek 300 en (weliswaar met heel veel geluk) is de kaart ook inmiddels onderweg.

Wellicht dat je juist een betere kans hebt bij Azerty vanwege de reden die je noemt? Niemand die het weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalSnailBE
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-05 12:04
Stoksbrood schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:28:
[...]

Ik heb daar een Gigabyte Vision besteld. Ik ben in een tweetal weken van 12 naar 7 gegaan. Gaat dus niet zo snel inderdaad. Misschien zijn het zelfs annuleringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-10 21:10
Let the waiting begin, de Gigabyte GeForce RTX 3080, 10GB, Gaming OC besteld bij Informatique. Vond de wachtrij wel klein ogen en volgens mij is het wel een goed model zo ver ik zie... + achteraf betalen met Klarna, ook wel fijn. Weet iemand of dat je dan ook pas echt hoeft te betalen zodra het binnen is of kunnen ze je verplichten om dat van te voren al te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoksbrood
Thrawni schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:52:
Let the waiting begin, de Gigabyte GeForce RTX 3080, 10GB, Gaming OC besteld bij Informatique. Vond de wachtrij wel klein ogen en volgens mij is het wel een goed model zo ver ik zie... + achteraf betalen met Klarna, ook wel fijn. Weet iemand of dat je dan ook pas echt hoeft te betalen zodra het binnen is of kunnen ze je verplichten om dat van te voren al te doen?
Klarna is binnen 14 dagen betalen na ontvangst als ik het goed heb.
Wel vreemd. Mij lukte dat niet (tot 2x toe), daarna maar met creditcard bestelt.

[ Voor 6% gewijzigd door Stoksbrood op 20-10-2020 11:53 ]

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pokle312
  • Niet online
sneld schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:48:
[...]

Op basis van de vrije verkoop van de Ventus ben ik bij Azerty in de wachtrij gestapt. Aangezien ze blijkbaar een kleine wachtrij voor die kaart hadden en daadwerkelijk kaarten binnen kregen. Bij Alternate stond ik op plek 300 en (weliswaar met heel veel geluk) is de kaart ook inmiddels onderweg.

Wellicht dat je juist een betere kans hebt bij Azerty vanwege de reden die je noemt? Niemand die het weet.
Alternate is de enige site die normale prijzen hanteert zie ik?
Ik zie ook gigantische verschillende kaarten, vraag me af welke het minst gekocht wordt met een enigzins lage prijs.

Wanneer had je besteld?

Kun je overigens bij alternate ook via afterpay betalen? of heb je dan minder prioriteit in een wachtrij?

[ Voor 6% gewijzigd door pokle312 op 20-10-2020 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankrox
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-10 19:48
pokle312 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:54:
[...]

Ik zie ook gigantische verschillende kaarten, vraag me af welke het minst gekocht wordt met een enigzins lage prijs.

Wanneer had je besteld?
amazon.nl heeft van de kaarten die ze zelf gaan uitleveren ook redelijk normale prijzen. Het enige is dat ze er maar af en toe op komen te staan. Ik heb meerdere kaarten gezien die 'gepre-orderd' konden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
sneld schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:48:
[...]

Hoe bedoel je, met heel veel geluk? Er zijn toch geen 300 kaarten uitgeleverd vanuit Alternate?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel San
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-08 14:56
Timba- schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:55:
[...]

Hoe bedoel je, met heel veel geluk? Er zijn toch geen 300 kaarten uitgeleverd vanuit Alternate?
Ik gok dat hij doelt op het feit dat de wachtrijen bij Alternate 500-600+ zijn. Dan is positie 300 zo slecht nog niet. :D

[ Voor 6% gewijzigd door Daniel San op 20-10-2020 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TryPleX
[...]

Wanneer had je besteld?

Kun je overigens bij alternate ook via afterpay betalen? of heb je dan minder prioriteit in een wachtrij?
Voor alles behalve de Gigabyte Aorus modellen hebben ze bij Alternate NL wel nette prijzen idd.

Daarentegen zijn de wachtrijen erg lang en de informatie van Alternate is 0,0.

[ Voor 7% gewijzigd door TryPleX op 20-10-2020 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneld
Timba- schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:55:
[...]

Sorry, ik was een beetje onduidelijk, wat ik bedoelde is dat de Ventus die ik gisteren bestelde bij Azerty dus onderweg is. Om daarmee aan te geven dat het verschil in wachtrij tussen Azerty en Alternate voor de Ventus dus ongeveer 300 was gisteren.

En geluk omdat op de website stond dat hij uitverkocht was, maar een half uur later kreeg ik een verzendbevestiging.

[ Voor 11% gewijzigd door sneld op 20-10-2020 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ancalime
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-02 20:18
roxxxfanatic schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:13:
[...]

Hmmm stond vanmorgen op 88... volgens mij stond ik met m’n karretje achter jou

En nu op 87... welke heb je besteld? Ik de TUF OC
Strix oc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pokle312
  • Niet online
frankrox schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:54:
[...]

amazon.nl heeft van de kaarten die ze zelf gaan uitleveren ook redelijk normale prijzen. Het enige is dat ze er maar af en toe op komen te staan. Ik heb meerdere kaarten gezien die 'gepre-orderd' konden worden.
Ah dus dat is meer van, in de gaten houden en kijken of die open springt en zo snel mogelijk klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankrox
frankrox schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:54:
[...]

toevoeging, er staan op amazon.nl 2 rtx3090 kaarten voor een normale prijs. nog niet leverbaar.. maar er wordt pas afgeschreven van je cc bij bestellen uitlevering:

https://www.amazon.nl/ASU...090&qid=1603188019&sr=8-2

https://www.amazon.nl/309...090&qid=1603188019&sr=8-5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneld
[...]

Wanneer had je besteld?

Alternate: vorige week vrijdag (16-10)
Azerty: gisteren (maandag) (19-10)

Je hebt overigens gelijk dat Alternate een stuk goedkoper is, in ieder geval met de Ventus (scheelt ongeveer 80 euro dacht ik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-10 21:27
frankrox schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:02:
[...]

toevoeging, er staan op amazon.nl 2 rtx3090 kaarten voor een normale prijs. nog niet leverbaar.. maar er wordt pas afgeschreven van je cc bij bestellen:
Dat mag ik wel hopen ja! :+

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-10 12:33
Amazon is één van de weinige waarbij het bedrag niet gelijk wordt afgeschreven.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankrox
aangepast 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pokle312
  • Niet online
sneld schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:02:
[...]

Je hebt overigens gelijk dat Alternate een stuk goedkoper is, in ieder geval met de Ventus (scheelt ongeveer 80 euro dacht ik).
Is contact opnemen met Alternate zinloos?
Vraag me namelijk af of alle kaarten onder/rond de 800 een lange wacht rij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lycan-Strife
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-02-2021
pokle312 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:06:
[...]

Is contact opnemen met Alternate zinloos?
Vraag me namelijk af of alle kaarten onder/rond de 800 een lange wacht rij hebben.
Ja! Zinloos sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TryPleX
Misschien dat iemand hier antwoord kan geven op de wachtrijen voor de Inno3d's bij Alternate. Maar alle andere brands rond de 800 euro zijn sowieso hele lange rijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lycan-Strife
TryPleX schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:09:
[...]

Misschien dat iemand hier antwoord kan geven op de wachtrijen voor de Inno3d's bij Alternate. Maar alle andere brands rond de 800 euro zijn sowieso hele lange rijen.
Alternate zegt niks want die doen gewoon alsof ze niks weten.

Hier op t forum vragen werkt beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pokle312
  • Niet online
sneld schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:02:
[...]

Grappige is, terwijl wij over Azerty aan het praten waren, is zojuist de prijs om hoog gegaan naar 850 vanochtend was dat 800 :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchWing
  • Registratie: April 2019
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

Aorus Xtreme bij Alternate tot nu toe niet meer na Vrijdag geleverd. (Sta 1e in de rij.)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marco0077
[quote]pokle312 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:15:
[...]

Grappige is, terwijl wij over Azerty aan het praten waren, is zojuist de prijs om hoog gegaan naar 850 vanochte

[ Voor 20% gewijzigd door marco0077 op 20-10-2020 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koelkie
  • Laatst online: 18-07-2023
Ik had vanochtend contact met een aardige dame bij Azerty omtrent het blijven mislukken van betaling (cc app en site werkte niet lekker samen. Nu geannuleerd omdat m'n amazon kaart goedkoper aankomt begin november). Zij liet wel doorschemeren dat er 3080 tuf non oc onderweg waren en dat mijn destijds openstaande order hoogstwaarschijnlijk wel snel verzonden zou worden. Vorige week ergens besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eternalflamez
  • Laatst online: 25-12-2020
Ancalime schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:08:
Wie weet inmiddels zijn of haar ordernummer(s) uit het hoofd? Vroeg me af of mannen dit beter onthouden dan vrouwen zoals wel eens wordt gezegd. Op alternate weer terug op 87,na een week op 88 te hebben gestaan. Hiervoor ook op 87. Hope dat die Tom een beetje gelijk krijgt dat we na 28 okt een gpu stortvloed krijgen
Ik heb simpel de url aangepast:

https://www.alternate.nl/...?docId=42595&code=je_code

Daarmee kan je het meteen copy pasten uit de url, toch wel handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWing
  • Registratie: April 2019
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

Koelkie schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:22:
Ik had vanochtend contact met een aardige dame bij Azerty omtrent het blijven mislukken van betaling (cc app en site werkte niet lekker samen. Nu geannuleerd omdat m'n amazon kaart goedkoper aankomt begin november). Zij liet wel doorschemeren dat er 3080 tuf non oc onderweg waren en dat mijn destijds openstaande order hoogstwaarschijnlijk wel snel verzonden zou worden. Vorige week ergens besteld
Had de non TuF al geannuleerd... Duurde mij te lang :P

Twijfel wel of ik mijn Gigabyte Aorus Xtreme niet ook annuleer en wacht tot de top kaart van EVGA, was deze nog in vrije verkoop laatst of nooit geweest?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:51
Nou bijna 1 maand verder en er zit niet echt vooruitgang in.

Wat zou het toch mooi zijn als AMD straks zoveel voorraad heeft dat kopers massaal voor AMD gaan zodat Nvidia dit de volgende keer niet weet durft te flikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:05
Hier ligt zeker een kans voor AMD, hopelijk hebben ze een antwoord op DLSS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCe_
  • Laatst online: 08-04-2024
schumi1986 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:31:

Wat zou het toch mooi zijn als AMD straks zoveel voorraad heeft dat kopers massaal voor AMD gaan zodat Nvidia dit de volgende keer niet weet durft te flikken.
Ik vrees ervoor dat AMD een grote stock ga hebben bij launch. Moest het wel zijn dan annuleer ik mijn 3080 strix oc ook wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Laatst online: 22:51
schumi1986 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:31:

En dan de kaart later uitbrengt. Beide varianten zal je moeten wachten😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Laatst online: 07-10 16:50

Melkaz

Melkazar

Update bij Megekko:

dinsdag 20-10 '20 12:37
Asus, helaas hebben we nog geen info welke videokaarten we kunnen verwachten deze week.
Ze hebben Asus inmiddels ook geupdate met geen update :+

[ Voor 7% gewijzigd door Melkaz op 20-10-2020 12:41 ]

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lycan-Strife
Melkaz schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:41:
Update bij Megekko:

dinsdag 20-10 '20 12:37

[...]

Ze hebben Asus inmiddels ook geupdate met geen update :+
Gloeiende gloeiende - dus het gaat serieus deze week / maand DENK Ik niks meer worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kilmister69
  • Laatst online: 04-12-2020
Dat ze niks geleverd krijgen ligt geheel in lijn met het verhaal van de gigabyte man dat het na de start van productie minstens 2 weken duurt voor de producten bij de retailers aankomen. Tel dus die Chinese vakantieweek + 2 eer je weer veel kaarten kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyHrmnns
  • Laatst online: 07-06 12:56
Ik blijf zelf wel liever bij Nvidia vooral vanwege dlss en reflex maar ik hoop dat AMD heel goed gaat zijn. Zo goed dat iedereen massaal naar AMD gaat zodat Nvidia spijt gaat krijgen dat ze niet massaal hebben verkocht toen het nog kon. Het probleem dat ik dan zie gebeuren is dat Nvidia meteen iets gaat lanceren wat weer duidelijk beter is dan AMD en dan worden de early adopters van de rtx 3080 dubbel genaaid. Nvidia is nu duidelijk een gok aan het nemen en ik denk niet dat ze het toelaten dat dit gokje fout gaat dus dan maar de huidige kopers naaien en dan de massa binnenhalen na AMD launch. Als dit niet gebeurd en AMD is heel goed, dan hoop ik dat het Nvidia miljarden gaat kosten zodat ze dit nooit meer gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EgoInvicto
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 30-01 15:54
Lycan-Strife schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:43:
[...]

Gloeiende gloeiende - dus het gaat serieus deze week / maand DENK Ik niks meer worden...
Laten we gewoon lekker dom doen en er van uit gaan dat ze van alles wat ze hebben staan binnen krijgen maar niet de exacte producten en aantallen. Iets met valse hoop houden hahaha 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• giantgiantus
DannyHrmnns schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:46:
Ik blijf zelf wel liever bij Nvidia vooral vanwege dlss en reflex maar ik hoop dat AMD heel goed gaat zijn. Zo goed dat iedereen massaal naar AMD gaat zodat Nvidia spijt gaat krijgen dat ze niet massaal hebben verkocht toen het nog kon. Het probleem dat ik dan zie gebeuren is dat Nvidia meteen iets gaat lanceren wat weer duidelijk beter is dan AMD en dan worden de early adopters van de rtx 3080 dubbel genaaid. Nvidia is nu duidelijk een gok aan het nemen en ik denk niet dat ze het toelaten dat dit gokje fout gaat dus dan maar de huidige kopers naaien en dan de massa binnenhalen na AMD launch. Als dit niet gebeurd en AMD is heel goed, dan hoop ik dat het Nvidia miljarden gaat kosten zodat ze dit nooit meer gaan doen.
Waar komt dat gekke idee vandaan dat Nvidia geen kaarten wil verkopen. Al die geruchten komen naar buiten door ongeloofwaardige jochies die wat roeptoeteren op YouTube.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Laatst online: 00:51
giantgiantus schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:39:
[...]

En dan de kaart later uitbrengt. Beide varianten zal je moeten wachten😂
Ik heb serieus liever dat iets later uitkomt dan dat iets eerder uitkomt maar zeer beperkt op voorraad is. Hoe het nu gaat met de launch van de 30XX irriteert mij alleen maar.

Wachten op een product hoort erbij maar 1 maand later en nog steeds geen vooruitzicht dat is niet normaal. Zeker gezien Nvidia over 11 maanden alweer met een S variant op de proppen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyHrmnns
giantgiantus schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:47:
[...]

Waar komt dat gekke idee vandaan dat Nvidia geen kaarten wil verkopen. Al die geruchten komen naar buiten door ongeloofwaardige jochies die wat roeptoeteren op YouTube.....
Jij vindt het misschien een gek idee maar de realiteit laat toch iets anders zien. Er speelt hier meer dan simpel niet aan de vraag kunnen voldoen. Wat er echt speelt zullen wij niet horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
DannyHrmnns schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:51:
[...]

Jij vindt het misschien een gek idee maar de realiteit laat toch iets anders zien. Er speelt hier meer dan simpel niet aan de vraag kunnen voldoen. Wat er echt speelt zullen wij niet horen.
Realiteit is dat de hardware niet voorradig is. Gebeurd ook heel vaak met iPhones en nieuwe spelcomputers etc. Mensen worden zo wanhopig dat ze hele hele internet afspeuren naar nieuws en daar spelen complot aanhangers op in die op YouTube onzin spuien.

Zoals zo vaak is het gewoon een product waar de vraag hoger is waardoor aanbod te klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 01:16
DannyHrmnns schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:51:
[...]
Blijft een aanname, maar het lijkt mij duidelijk dat het een overhaaste launch is geweest (bijna een paper launch) om nog snel de consoles en AMD voor te zijn. Er was in verscheidene nieuws berichten toch ook naar voren gekomen dat de board partners pas heel erg laat de chips binnen kregen?

De vraag naar deze kaarten is absurd hoog, absoluut. Maar hoeveel mensen hebben nou al een 3080/3090? Kan me ook niet eerder herinneren dat reviewers op YT uitleggen hoe zij wel een kaart hebben kunnen krijgen om te testen en normale consumers ze niet kunnen kopen.

[ Voor 10% gewijzigd door DMC90 op 20-10-2020 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
DMC90 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:55:
[...]

Blijft een aanname, maar het lijkt mij duidelijk dat het een overhaaste launch is geweest (bijna een paper launch) om nog snel de consoles en AMD voor te zijn. Er was in verscheidene nieuws berichten toch ook naar voren gekomen dat de board partners pas heel erg laat de chips binnen kregen.

De vraag naar deze kaarten is absurd hoog, absoluut. Maar hoeveel mensen hebben nou al een 3080/3090?
Als je alleen Nederland extrapoleert naar de rest can de wereld zullen dat er 10.000en zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pokle312
  • Niet online
Ik gok ook dat de 3080 2x zoveel gewild is dan de 3090.
Meeste die een 3090 willen krijgen er binnenkort eentje of hebben er al een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
pokle312 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:58:
Ik gok ook dat de 3080 2x zoveel gewild is dan de 3090.
Meeste die een 3090 willen krijgen er binnenkort eentje of hebben er al een.
Dat denk ik ook. Gister heeft men een uur de tijd gehad om een 3090 op scan te kopen, terwijl de 3080 binnen 10 min was uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
Hebben jullie ook bestellingen uitstaan bij Informatique? Waarom wel/niet, want de wachtrijen zien er erg kort uit, ondanks het feit (?) dat ze minder krijgen qua voorraad vergeleken met een Azerty of Alternate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-09 18:20
DMC90 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:58:
[...]

Dat denk ik ook. Gister heeft men een uur de tijd gehad om een 3090 op scan te kopen, terwijl de 3080 binnen 10 min was uitverkocht.
Er staan er al ongeveer anderhalve dag gewoon 9 te koop op https://tones.be/nl/article/132683.

Duidelijk niet zo gewild als de 3080 idd, die binnen enkele seconden, maximaal een minuut of twee, weg zijn.

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalSnailBE
  • Laatst online: 30-05 12:04
Thrawni schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:00:
Hebben jullie ook bestellingen uitstaan bij Informatique? Waarom wel/niet, want de wachtrijen zien er erg kort uit, ondanks het feit (?) dat ze minder krijgen qua voorraad vergeleken met een Azerty of Alternate.
Ik wel. Ik had op launchday om 15u20 een Gigabyte Eagle OC besteld bij megekko. Die kaart was blijkbaar een slechte keuze omdat niemand die blijkbaar kan leveren. Dan maar op zoek naar een andere maar de wachtrijen waren overal al zodanig lang dat ik voor Informatique ben gegaan. Sinds een tweetal weken ben ik van 12 naar 7 gegaan voor de Gigabyte Vision. Hopelijk zijn dat geen annuleringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forkey
  • Laatst online: 29-05 15:37
WolfsRain schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:03:
[...]

Er staan er al ongeveer anderhalve dag gewoon 9 te koop op https://tones.be/nl/article/132683.

Duidelijk niet zo gewild als de 3080 idd, die binnen enkele seconden, maximaal een minuut of twee, weg zijn.
Zo gek vind ik het niet, waar gaan die prijzen in hemelsnaam over. Kom op zeg, ~1800 vragen voor een videokaart. Zeker als je kijkt naar hoe minimaal je increase is tov de 3080. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiZhini
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08-11-2022
Forkey schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:14:
[...]

Zo gek vind ik het niet, waar gaan die prijzen in hemelsnaam over. Kom op zeg, ~1800 vragen voor een videokaart. Zeker als je kijkt naar hoe minimaal je increase is tov de 3080. 8)7
Het is de titan versie, die is altijd zo duur geweest.
Alleen word deze nu zoveel verkocht wegens de hype van de 3080 en gebrek ervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-08 15:53
Forkey schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:14:
[...]

Als je na een maand nog steeds niet weet dat je de 3090 niet koopt voor de performance maar voor de vram dan weet ik ook niet wat ik tegen jou moet zeggen. 8)7

Ikzelf wacht al sinds launch day op 2x 3090, de wachtrij mij MeGekko is al 2 weken niet meer veranderd. Ik dacht ik ga maar eens bellen naar tones om te kijken of die vrije voorraad correct is - noppes. Volledig onbereikbaar dat bedrijf. Verschillende nummers geprobeerd, telkens de menu doorlopen om dan op een voicemail uit te komen die vraagt om later terug te bellen.

Sigh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forkey
  • Laatst online: 29-05 15:37
keejoz schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:17:
[...]

Als je na een maand nog steeds niet weet dat je de 3090 niet koopt voor de performance maar voor de vram dan weet ik ook niet wat ik tegen jou moet zeggen. 8)7

Ikzelf wacht al sinds launch day op 2x 3090, de wachtrij mij MeGekko is al 2 weken niet meer veranderd. Ik dacht ik ga maar eens bellen naar tones om te kijken of die vrije voorraad correct is - noppes. Volledig onbereikbaar dat bedrijf. Verschillende nummers geprobeerd, telkens de menu doorlopen om dan op een voicemail uit te komen die vraagt om later terug te bellen.

Sigh.
Alsnog vind ik dat duur, zeker als ze in december een 20GB 3080 gaan releasen voor +150 eur boven de 10GB. Maar ach, als je het nodig hebt voor renderen of andere zakelijk doeleinde - dan idd 3090 prima kaart.

Ik heb trouwens net nieuwe informatie doorgekregen van een Amerikaanse detailhandel. Zij verwachten vrijwel alle 3080 kaarten 31/10 te ontvangen en dus begin november te shippen. Ik gok dat als zij hem rond die tijd ontvangen wij ze hier in Europa max week later hebben. Ik zie iig dat ze voor de TUF kaarten al flink wat beloofd hebben gekregen.

Alleen de Gigabyte kaarten hebben latere leverdata staan, medio november. En een aantal (speciale edities) hebben NO ETA.

Ik denk - als ik deze informatie zo zie - dat er oprecht begin november voldoende kaarten gaan komen. Dat komt dan weer overeen met wat Tom zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaTochNietDan
  • Laatst online: 20-05 21:07
Thrawni schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:00:
Heb daar sinds 24 september een ASUS Strix OC 3080 in bestelling en enkel opgeschoven door annuleringen.
Krijgen minder snel (als ze überhaupt) iets binnen omdat ze geen officiële NVIDIA partner zijn.
Dus duurt langer.
Ze konden eind vorige week iig nog geen updates geven wanneer de inkoop er een klap op kon geven (dwz wanneer er kaarten binnen zouden komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoksbrood
Ik heb straks mijn order bij Informatique geannuleerd m.b.t. de 3080 iChill X3.
Vooral het gerucht dat eind deze maand/begin november de voorraden wel OK zijn heb ik mijn zinnen gericht op EVGA :) .

Natuurlijk niets meer dan een gerucht maar het constante gerefresh/in de gaten houden van sites voor voorraden kost me teveel tijd :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Decibel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15-09 09:49
Het enigste wat de 3080 20GB boven de 3080 10GB heeft is 10GB extra VRAM wat niet eens nodig is, en puur overkill is omdat het kan.

Mensen geilen veel te hard op grote nummers. De 10GB variant zal voor niemand een te slechte/ondermaatse videokaart zijn als het gaat om VRAM usage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiZhini
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08-11-2022
thom.vanheugten schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:28:
Het enigste wat de 3080 20GB boven de 3080 10GB heeft is 10GB extra VRAM wat niet eens nodig is, en puur overkill is omdat het kan.

Mensen geilen veel te hard op grote nummers. De 10GB variant zal voor niemand een te slechte/ondermaatse videokaart zijn als het gaat om VRAM usage.
Ik dacht dat 4k test er toch voordeel kan van hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keejoz

3D artists, researchers, editors. Daar is 10GB te slecht en ondermaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 22:11

William/Ax3

We are Starstuff

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decibel
DiZhini schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:33:
[...]

Ik dacht dat 4k test er toch voordeel kan van hebben.
VRAM Allocation is wat anders als echte usage. Zodra je VRAM op is begin je het te merken met stotters etc.
Zou dit echt het geval zijn geweest dat 10gb niet voldoende was hadden de grote tech reviewers hier echt wel over geklaagd. En wat nu gebeurd is dat meerdere tech reviewers (zie bv Gamers Nexus) aangeven dat 10gb RUIM voldoende is ook voor 4K.
keejoz schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:33:
[...]

Oke, die uitzondering daargelaten dan. Laten we het hier over de gamer, en gerichte consument hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
keejoz schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:33:
[...]

Die draaien nu dus RTX Titan twv 2500,- en het zijn BTW aftrek kaarten omdat ze zakelijk gebruikt worden. Voor deze markt is er de 3090 met 24GB.

Gamers op 4k hebben geen 20GB nodig. Uitzonderingen daargelaten want die zijn in elk veld en overal te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
Edit: comment was onzin excuus

[ Voor 106% gewijzigd door Thrawni op 20-10-2020 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
bierschuit schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:36:
[...]

Die draaien nu dus RTX Titan twv 2500,- en het zijn BTW aftrek kaarten omdat ze zakelijk gebruikt worden. Voor deze markt is er de 3090 met 24GB.

Gamers op 4k hebben geen 20GB nodig. Uitzonderingen daargelaten want die zijn in elk veld en overal te vinden.
Zie jij veel Titans staan? De 3080 met 20GB is vooral interessant om onze render nodes te updaten. Bv bij RNDR zorgt de hogere VRAM ervoor dat je in een hogere tier geplaatst wordt en dus meer jobs krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EgoInvicto
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 30-01 15:54
Bij elke game staat VRAM allocatie op 100% en geen enkele game gebruikt het daadwerkelijk..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Decibel
Thrawni schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:37:
Volgens mij kan een CoD warzone nu ook al dicht tegen de 10gb aan vram zitten en was het advies om wel voor meer vram te gaan als je later in 4k optimaal wil blijven gamen. Ik zelf game een stapje lager dan 4k (ultrawide 1440p) en ben toch wel bang dat 10gb in de komende 4 jaar een probleem word. Als ik dan zo 150,- extra kan besteden om er voor te zorgen dat ik alsnog goed ultra wide kan gamen dan weet ik het wel...
False.

CoD reserveerd all het VRAM wat het kan reserveren.
Dit betekend niet dat als het 24GB aan vram reserveerd zoals op de 3090, het dit ook daadwerkelijk gebruikt.

Ik speel nu op 3440x1440 met een 1080Ti en ik heb nog NOOIT gehad dat mijn 11GB VRAM een limiet was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
Thrawni schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:37:
Volgens mij kan een CoD warzone nu ook al dicht tegen de 10gb aan vram zitten en was het advies om wel voor meer vram te gaan als je later in 4k optimaal wil blijven gamen. Ik zelf game een stapje lager dan 4k (ultrawide 1440p) en ben toch wel bang dat 10gb in de komende 4 jaar een probleem word. Als ik dan zo 150,- extra kan besteden om er voor te zorgen dat ik alsnog goed ultra wide kan gamen dan weet ik het wel...
Mensen boven mij hebben het al beter uitgelegd haha :9

[ Voor 14% gewijzigd door DMC90 op 20-10-2020 13:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TryPleX
Zag toevallig net een leuk Artikel voorbij komen voor Leveringen van de 3080 in Denemarken en Duitsland.

Ze hebben 15000+ orders staan.

Populairste zijn:

ASUS TUF 1062
ASUS TUF OC 990
MSI GAMING TRIO 490
ASUS STRIX OC 401
GIGABYTE Gaming OC 141.

Daadwerkelijk geleverd hiervoor:

TUF 30
TUF OC 78
TRIO 46
STRIX 40
GAMING OC 139.

Meest ontvangen van de fabrikant is de GIGABYTE GAMING OC met 139 en dan de MSI Ventus met 100 stuks. De rest zit allemaal (ver) onder de 100.

AORUS X, ASUS STRIX, en ALLE Inno3d's zijn er 0 van geleverd.

Misschien ook redelijk toe te passen op Nederland?

Ps, zelfde artikel laat opbouw zien voor de 3070 stock. 4000+ besteld op dit moment, 291 stuks geleverd. (6.8% maar). Dit is sinds gisteren. Dus reken er maar op dat de 3070 hetzelfde of nog erger word.

[ Voor 13% gewijzigd door TryPleX op 20-10-2020 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
WolfsRain schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:03:
[...]

Ziezo, 2 besteld. Nog 7 beschikbaar. :9~ :9~ :9~ >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DannyHrmnns
giantgiantus schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:55:
[...]

Realiteit is dat de hardware niet voorradig is. Gebeurd ook heel vaak met iPhones en nieuwe spelcomputers etc. Mensen worden zo wanhopig dat ze hele hele internet afspeuren naar nieuws en daar spelen complot aanhangers op in die op YouTube onzin spuien.

Zoals zo vaak is het gewoon een product waar de vraag hoger is waardoor aanbod te klein is.
Zo iemand ben ik niet dus dat is wel een heel simpele aanname. De hoeveelheid die geleverd is gewoon veel te laag. Kijk maar naar de hoeveelheid FE die ze hebben geleverd. Of ze het wel of niet bewust doen kun je best over discussieren maar feit blijft dat er in verhouding te weinig geleverd wordt. Of bijv. de yields slechter zijn dan verwacht dat weten we niet omdat ze daar niks over zeggen. Je kunt wel enigzins inschatten wat normale leveringen zijn en dat zie ik bij Nvidia op dit moment niet gebeuren. Als Samsung ineens maar 100k telefoons gaat leveren dan moet er toch ook iets mis zijn? Nu kun je best stellen dat de verhouding een beetje scheef ligt maar iedereen kon vantevoren weten dat er grote vraag zou zijn. Dan vind ik dat Nvidia toch wel veel te weinig levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-10 10:00

Vergeet niet dat de 10GB verreweg de meeste buyer's remorse genereert als de 20GB versie beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenkinkel
  • Laatst online: 24-10-2021
Grotbewoner schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:02:
[...]

Vergeet niet dat de 10GB verreweg de meeste buyer's remorse genereert als de 20GB versie beschikbaar is.
Ga er maar vanuit dat de 20GB een 1000 euro plus kaart wordt waar je voor de 300 extra maar minimaal profijt zal hebben. En als je de 10GB voorbij gaat dan schroef je je settings dan toch ietsjes terug van ULTRA :+ .

Ik zeg 3080 voor nu en straks een 4080 of 5080 kopen :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DannyHrmnns
Grotbewoner schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:02:
[...]

Dat ligt dan wel een beetje aan de prijs denk ik. Als ik nu een msi x trio voor 790 euro kan kopen ipv een 20gb versie voor 1000 euro dan ben ik alsnog tevreden mits het alleen vram is. Als die 20gb ook nog veel sneller is dan is dat wel een klein beetje balen denk ik. Als die 20gb voor ongeveer dezelfde prijs gaat dan de 10gb en hij is makkelijk te kopen dan zullen veel mensen boos gaan worden denk ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thrawni
Boerenkinkel schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:07:
[...]

Ga er maar vanuit dat de 20GB een 1000 euro plus kaart wordt waar je voor de 300 extra maar minimaal profijt zal hebben. En als je de 10GB voorbij gaat dan schroef je je settings dan toch ietsjes terug van ULTRA :+ .

Settings omlaag schroeven?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FpSS-fPBGJeDVHzsC5PzlWclDWU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/gOvLwwY7vHo9DcY2oL8igBnj.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen tweak
  • Laatst online: 30-01-2023
Boerenkinkel schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:07:
[...]

Wat dacht je van AIB modellen? Sommige 3080 kaarten zijn nu al 1000-1200 euro. Laat staan een 3080 20gb versie. Dan kun je net zo goed voor een 3090 gaan als de prijs richting de 1500 gaat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DannyHrmnns
Ik zag in een Gamernexus test dat bij alle games die hij had getest, dat de echte vram gebruik max tot 5gb ging. En dat was zelfs nog zonder dlss. Met dlss wordt dat nog lager. Dus die 10 gb is meer dan genoeg voor gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pezz
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23-07 19:54
TryPleX schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:50:
Zag toevallig net een leuk Artikel voorbij komen voor Leveringen van de 3080 in Denemarken en Duitsland.

Ze hebben 15000+ orders staan.

Populairste zijn:

ASUS TUF 1062
ASUS TUF OC 990
MSI GAMING TRIO 490
ASUS STRIX OC 401
GIGABYTE Gaming OC 141.

Daadwerkelijk geleverd hiervoor:

TUF 30
TUF OC 78
TRIO 46
STRIX 40
GAMING OC 139.

Meest ontvangen van de fabrikant is de GIGABYTE GAMING OC met 139 en dan de MSI Ventus met 100 stuks. De rest zit allemaal (ver) onder de 100.

AORUS X, ASUS STRIX, en ALLE Inno3d's zijn er 0 van geleverd.

Misschien ook redelijk toe te passen op Nederland?

Ps, zelfde artikel laat opbouw zien voor de 3070 stock. 4000+ besteld op dit moment, 291 stuks geleverd. (6.8% maar). Dit is sinds gisteren. Dus reken er maar op dat de 3070 hetzelfde of nog erger word.
Gaming trio and gaming X trio zijn wel 2 verschillende modellen geloof ik. De X variant is de overgeclockte versie. Beetje hetzelfde als tuf en tuf OC dus verschillende modellen. Al hoor je weinig van de non X variant. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TryPleX
Pezz schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:13:
[...]

Gaming trio and gaming X trio zijn wel 2 verschillende modellen geloof ik. De X variant is de overgeclockte versie. Beetje hetzelfde als tuf en tuf OC dus verschillende modellen. Al hoor je weinig van de non X variant. :P
De non-X/OC versies van MSI worden hier helemaal niet verkocht maar voor de lokale markt hier is het alsnog een pointer.

In het artikel is het de X.

[ Voor 3% gewijzigd door TryPleX op 20-10-2020 14:15 ]

Pagina: 1 ... 181 ... 629 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
Beschikbaarheid is te vinden in https://docs.google.com/s...2_DWk4/edit#gid=712726851 (niet meer up-to-date)

reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord