[NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 177 ... 629 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 38 producten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rombbb
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08-02-2022
De Priester schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:46:

Ik denk dat de schaarste redelijk gepland is, je wil niet gelijk al je resources spenderen aan de "instapkaarten" als straks je premium kaarten komen met dubbel geheugen.

Zolang ze kunnen is de schaarste diesel voor de hype train.
Yes, wel eens met die laatste zin.

Maar het blijft gissen, wie zegt dat AMD niet een prima launch voorraad heeft opgebouwd.

Het blijft m.i. een beetje broekzak-vestzak verhouding; of ze die kopers nu al claimen of dat ze dat doen net na AMD's launch (met het risico dat AMD ook kaarten beschikbaar heeft en mensen voor AMD gaan).

Maar misschien is het inderdaad wel puur die laatste zin.

En ben ook met je eens, boze consumenten blijven toch wel kopen zolang het product goed is. Ik zeg wel dat ik AMD open houd, maar dan moeten ze wel echt met een vergelijkbaar product komen, anders zet ik mijn frustratie wel opzij en blijf doorwachten op Nvidia. Zo hypocriet ben ik dan ook wel weer 😋

Acties:
  • +9 Henk 'm!
De Priester schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:46:
[...]

AMD zal net als Nvidia in het begin de enorme vraag niet aankunnen. Op dit moment wordt er een enorme hype gemaakt rondom de Nvidia kaarten, hoe waardeloos de launch ook is, iedereen wil nu een kaart! Gezien de woekerprijzen hier en daar wordt er echt wel dikke winst gemaakt. Als straks AMD om de hoek komt met de launch van hun eigen kaarten dan zullen zij ook moeite hebben met leveren (want de vraag is enorm) en op dat moment komt Nvidia misschien met een grotere levering, afgezien van de AMD fanboys zullen mensen dan voor een quick fix gaan en springen op de inmiddels dan wel leverbare kaarten van Nvidia ondanks dat AMD kaarten misschien zelfs wel beter of gelijkwaardig zijn danwel lager qua prijs.

Volgende stap is dat Nvidia tegen de tijd dat AMD kaarten wel goed leverbaar zijn ineens met kaarten komt die dubbel het geheugen hebben. Dit was "per ongeluk" al zichtbaar bij sommige retailers.

Misschien vergezocht maar ik denk goede marketing en wij slikken het als zoete koek. Bovenstaande informatie is al een paar keer voorbij gekomen in dit topic, die gast van "Moore's law is dead" heeft hier ook een paar filmpjes van gemaakt.

Uiteraard allemaal op basis van beperkte informatie, geruchten en gelekte informatie maareh volgens mij heeft Nvidia niet te klagen qua kwartaalcijfers straks en de boze consument koopt straks gewoon lekker die kaarten.

Ik denk dat de schaarste redelijk gepland is, je wil niet gelijk al je resources spenderen aan de "instapkaarten" als straks je premium kaarten komen met dubbel geheugen.

Zolang ze kunnen is de schaarste diesel voor de hype train.
Zijn hele YouTube kanaal is veel roepen en napraten en dan 1/10 gelijk hebben. Het idee dat een "instapkaart" in de zin van 'n huidige 3080 minder oplevert is ook onzin. Het enige wat gaat veranderen aan die kaart is dat ze meer aan Micron gaan betalen, want Nvidia fabriceert zelf 't geheugen niet. Nvidia heeft er gewoon 't meeste baat bij om nu, zonder concurrentie, zoveel mogelijk kaarten met een hoge marge te verkopen. De rest zijn allemaal onzinnige spinsels om maar views te krijgen en vooral lekker te leunen op de onrust die er speelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DriesNL
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-06-2024
Kevinvk86 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:48:
Ik sta zelf nu op 13 bij megekko voor de aorus master 3080. heb vrijdagavond ook nog even staan twijfelen voor de xtreme te gaan op alternate toen die op voorraad stond. toch van af gezien, gezien ik niet wist of mn 750watt voeding deze kaart gaat trekken gezien 850w aanbovolen wordt voor de xtreme.
Ik op plekkie 8. Ik hoop toch echt wel dat deze kaart rond de release van Cyberpunk in mijn case zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:11
TryPleX schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:48:
[...]

Ik heb wel ergens reviews gezien voor de Inno3d en PNY. Waar Inno3d er redelijk uit kwam (net boven de FE), maar meestal onder MSI Gaming en Asus TUF OC, kwam de PNY zelfs slechter uit de tests dan de FE. Dat is denk ik wel het laatste wat je wil voor het geld dat je hier neer moet leggen.

Als je niet gaat overclocken en je wilt niet te lang wachten dan zijn de onbekende modellen wel een betere optie wat betreft geld en wachttijd.
Welke reviews heb je een gelezen van de pny?
Heb je een linkje?
Inno3d verbruikt juist meer stroom....
Ik heb wel reviews gezien dat de Zotac Trinity minder dan de FE scoort.

Ik ben benieuwd naar je reactie

[ Voor 4% gewijzigd door Aggressor op 18-10-2020 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copy Pasta
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 04-10-2022
Weet iemand hoe lang de wachtrijen zijn bij Informatique/Megekko? Vorige week 11-10 de 3080 TUF OC bij Alternate besteld maar daar was de wachtrij al 590 lang :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kenan0x0
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19-11-2023
Copy Pasta schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 18:02:
Weet iemand hoe lang de wachtrijen zijn bij Informatique/Megekko? Vorige week 11-10 de 3080 TUF OC bij Alternate besteld maar daar was de wachtrij al 590 lang :-(
Bij informatique zijn de wachtrijen niet lang. Je kan de wachtrij van elke kaart zien als je die aan je winkelwagen toevoegt.

Ryzen 5 3600X | RTX 3080 | 32GB @3600Mhz | Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming | 1,5TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForZaST
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16-08 10:53
73 bij Megekko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 22:05
Ik snap dat je ergens moet beginnen, maar als je nu pas aansluit achter aan de rij heb je de komende maanden nog geen kaart. Oef...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TryPleX
  • Laatst online: 25-09 14:36
Aggressor schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:42:
[...]

Welke reviews heb je een gelezen van de pny?
Heb je een linkje?
Inno3d verbruikt juist meer stroom....
Ik heb wel reviews gezien dat de Zotac Trinity minder dan de FE scoort.

Ik ben benieuwd naar je reactie
Reviews voor die PNY kaarten zijn bijna nergens te vinden. Maar de Palit en ook Gainward kaarten zijn bijna identiek (de bedrijven zijn ook zuster bedrijven.) ik geloof dat er exact dezelfde cooler op de Gainward kaart zit als op de PNY min de cover bovenop.

Review voor bijvoorbeeld de Gainward kaart heb je hier in het Portugees: https://adrenaline.com.br...es-temperaturas-e-consumo

Hij scoort hier gemiddeld net op of merendeels onder de FE.

Je moet dit met een korreltje zout nemen denk ik maar het is wel enige indicatie.

[ Voor 4% gewijzigd door TryPleX op 18-10-2020 18:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchWing
  • Registratie: April 2019
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

Dutchy007 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 18:12:
[...]

Ik snap dat je ergens moet beginnen, maar als je nu pas aansluit achter aan de rij heb je de komende maanden nog geen kaart. Oef...
Zelf gewoon gewacht tot er ergens vrij voorraad was, snel besteld... (Net niet snel genoeg) Sta nu op plaats 1 in de wachtrij :D

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DutchWing schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 19:08:
[...]

Zelf gewoon gewacht tot er ergens vrij voorraad was, snel besteld... (Net niet snel genoeg) Sta nu op plaats 1 in de wachtrij :D
Voor een forse prijs is wel 'n belangrijk detail :+.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rick-vvv
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21-04 17:36
Zo hinderlijk dat die aorus 3080 extreme van alternate vrijdag avond nu op marktplaats staat.

Ik wou die kaart graag en baalde dat ik hem had gemist.
Zo veel mensen die er op wachten en dat wordt ie weg gekocht voor je neus door iemand die er wat mee probeert te verdienen.

Zelfde verkoper heeft ook een fe 3090 te koop staan, hoe dan 🤦‍♂️

Sorry voor de rant maar met de huidige situatie merk ik dat ik voor het eerst stoor aan zulke dingen.

ff ontopic, heeft iemand de aorus 3090 extreme of master aangeboden zien worden bij de grotere webshops? Volgens mij biedt alleen infomatique ze aan maar die krijgen weinig tot geen voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:11
TryPleX schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 18:17:
[...]

Reviews voor die PNY kaarten zijn bijna nergens te vinden. Maar de Palit en ook Gainward kaarten zijn bijna identiek (de bedrijven zijn ook zuster bedrijven.) ik geloof dat er exact dezelfde cooler op de Gainward kaart zit als op de PNY min de cover bovenop.

Review voor bijvoorbeeld de Gainward kaart heb je hier in het Portugees: https://adrenaline.com.br...es-temperaturas-e-consumo

Hij scoort hier gemiddeld net op of merendeels onder de FE.

Je moet dit met een korreltje zout nemen denk ik maar het is wel enige indicatie.
ze zeggen dat palit ook dezelfde design heeft als de gainward/pny.

https://www.pcgamer.com/p...-rtx-gamingpro-oc-review/
en daar komt de palit weer aardig uit de test....

https://www.reddit.com/r/...mation_are_they_any_good/

Volgens mij maakt het allemaal niet zo heel veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rombbb
  • Laatst online: 08-02-2022
kenan0x0 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 18:06:
[...]

Bij informatique zijn de wachtrijen niet lang. Je kan de wachtrij van elke kaart zien als je die aan je winkelwagen toevoegt.
Thanks, toch ook maar besteld daar, 32 voor de Strix OC is beter dan de 65 bij Megekko en de onbekend bij Azerty en Amazon.

Hoop dat na verzendbevestiging van de eerste het annuleren en geld terugstorten bij de anderen snel gaat want moet de rest van de onderdelen dan ook nog snel bestellen en dat kost ook weer geld.

Zit al een week op een brakke werklaptop.

Om gek van te worden 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWing
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

Paprika schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 19:12:
[...]

Voor een forse prijs is wel 'n belangrijk detail :+.
Dat moet hij zelf bepalen!

Maar de TUF viel nog mee en was ook hier en daar even in vrij voorraad even als de MSI gaming X, alleen goed opletten :P

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWing
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

Rick-vvv schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 19:15:
Zo hinderlijk dat die aorus 3080 extreme van alternate vrijdag avond nu op marktplaats staat.

Ik wou die kaart graag en baalde dat ik hem had gemist.
Zo veel mensen die er op wachten en dat wordt ie weg gekocht voor je neus door iemand die er wat mee probeert te verdienen.

Zelfde verkoper heeft ook een fe 3090 te koop staan, hoe dan 🤦‍♂️

Sorry voor de rant maar met de huidige situatie merk ik dat ik voor het eerst stoor aan zulke dingen.

ff ontopic, heeft iemand de aorus 3090 extreme of master aangeboden zien worden bij de grotere webshops? Volgens mij biedt alleen infomatique ze aan maar die krijgen weinig tot geen voorraad.
Op welke plaats sta je in de wachtrij? Ik kan me idd er ook aan storen... Zeker als ik net mis heb gegrepen, zeker als je z’n beschrijving leest! :S

Azerty had een tijdje geleden hem ook op vrije voorraad... Maar geen wachtrij dus lastig te bepalen etc.

[ Voor 7% gewijzigd door DutchWing op 18-10-2020 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
Heeft iemand vandaag een TUF bij Amazon.nl besteld? Ik ben benieuwd wat de levertijd momenteel is? Zoals vele andere wil ik graag een kaart voor Cyberpunk dan wel 3070 of 3080.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-10 23:54
Paprika schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:22:
[...]

De rest van je woning echter niet. Afgevoerde warmte blijft gewoon in de ruimte hangen en dan zijn dit soort wattages meer dan simpele elektrische kacheltjes...
Ik heb 2 airco's in de huiskamer :)
Winterjas aan in de zomer .

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:50

Melkaz

Melkazar

bloodlynx schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 19:57:
Heeft iemand vandaag een TUF bij Amazon.nl besteld? Ik ben benieuwd wat de levertijd momenteel is? Zoals vele andere wil ik graag een kaart voor Cyberpunk dan wel 3070 of 3080.
Ik al ruim 2 weken geleden, sindsdien is er nog niks aan de status veranderd. Vreemd dat ze hem weer (tijdelijk?) online gooien

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wombat148
  • Laatst online: 01-10 19:15
Ik vind het bijzonder dat amazon orders heeft lopen maar er meerdere mensen in dit draadje zitten met een ( andere?) Order ook bij amazon en het afwachten geblazen is tot ze levering krijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
Wombat148 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:34:
Ik vind het bijzonder dat amazon orders heeft lopen maar er meerdere mensen in dit draadje zitten met een ( andere?) Order ook bij amazon en het afwachten geblazen is tot ze levering krijgen
Nouja ik ga er vanuit dat het dus op basis van verwachte voorraad gaat anders zouden ze toch gewoon preorders blijven aannemen net zoals Alternate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wombat148
bloodlynx schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:39:
[...]

Nouja ik ga er vanuit dat het dus op basis van verwachte voorraad gaat anders zouden ze toch gewoon preorders blijven aannemen net zoals Alternate?
Amazon kan alleen weinig vertellen over de pre orders en lever termijn zover ik weet :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JF050
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-07 23:31
Weet iemand wanneer de Asus strix oc word geleverd?

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 16:56

GekkeR

key = key

JF050 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 22:00:
Weet iemand wanneer de Asus strix oc word geleverd?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vvoPk0_lw4-y20tylWEV6DjQdGU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UL1Tbi8JHFy0sdFjysUC54fP.jpg?f=user_large

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:28
wow je glazen bol werkt echt ik zie erin "ooit op een dag"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:02
Vreemde reactie op een normale vraag. Zeg dan niks.

Er wordt hier veel gekletst over hoe hoog mensen in de wachtrij staan en veel te weinig over “deze kaart kost x en leverbaar bij winkel x”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:13
MetalSonic schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 22:29:
[...]

Er wordt hier veel gekletst over hoe hoog mensen in de wachtrij staan en veel te weinig over “deze kaart kost x en leverbaar bij winkel x”
Wat verwacht je nou echt voor een antwoord? Niemand hier die dat weet. Er is heel af en toe ergens een enkele kaart te koop. Meer is er al weken lang niet te doen. Als het zo doorgaat duurt het nog wel tot Februari.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:04
[...]

Zo normaal is deze vraag niet, hij had beter kunnen vragen waar kan ik het beste kaart X bestellen / waar is de wachtrij van kaart X het kortst.

Op de manier hoe de vraag gesteld wordt kan er gewoon geen gerichte info gegeven worden, en om nu onder elke vraag de wachtrijen van elke webshop in NL te gaan plaatsen zonder dat deze user de moeite neemt om een goede vraag te stellen is ook nogal wat.

[ Voor 21% gewijzigd door schumi1986 op 18-10-2020 22:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:02
ZesBarkiePK schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 22:33:
[...]

Wat verwacht je nou echt voor een antwoord? Niemand hier die dat weet. Er is heel af en toe ergens een enkele kaart te koop. Meer is er al weken lang niet te doen. Als het zo doorgaat duurt het nog wel tot Februari.
Sommige Tweakers werken in computer zaken. Andere hebben wellicht ergens wat gelezen. Kortom kan zijn dat iemand het weet.

En daar is dit topic volgens mij ook voor bedoeld. Je bladert rond om te kijken wat waar te koop is voor welke prijs via actuele informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pokle312
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Ik ben zelf niet bij de release geweest van de 3080 maar waren er veel crashes op verschillende sites?
Zijn er hier mensen die binnen een minuut hadden betaald en alsnog niet binnen kwamen?

probeer beetje de 3070 release in te schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

pokle312 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 22:41:
Ik ben zelf niet bij de release geweest van de 3080 maar waren er veel crashes op verschillende sites?
Zijn er hier mensen die binnen een minuut hadden betaald en alsnog niet binnen kwamen?

Ja er waren een paar problemen, volgens mij voornamelijk bij Alternate.
Dat wel pas na de initiele rush echter (dus rond 15:00 terwijl de verkoop begon rond 14:45).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWing
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

Ik weet dat Megekko's prijzen niet klopte,
Nvidia's website was helemaal vol gestroomd etc.

Mijn advies:
Koop bij 2 verschillen zaken tegelijk, meer kans van slagen! (Je kan er altijd 1 annuleren)
Ik raad aan sowieso Azerty omdat hun het duurst zijn. (Minder ogen op gericht.)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 22:05

Zelfs de grote importeurs hebben geen enkel zicht op wat er mogelijk binnen gaat stromen aan 3080/3090 kaarten. Heel jammer, maar dat is de realiteit.

Denk dat het uitwijken naar AMD wordt met hun 3080 killer card ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWing
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

Dutchy007 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 22:44:
[...]

Zelfs de grote importeurs hebben geen enkel zicht op wat er mogelijk binnen gaat stromen aan 3080/3090 kaarten. Heel jammer, maar dat is de realiteit.

Denk dat het uitwijken naar AMD wordt met hun 3080 killer card ;)
Dat zijden ze met de 2080 Ti ook })
+ Nvidia had hun drivers snel gefixed... Ben benieuwd bij AMD :P (Als er weer problemen zijn...)

Ik ben wel heel benieuwd naar hun prijzen, eventueel voor een familielid een aanrader
+ Wil wel zien wat Nvidia doet etc met stock en prijzen... (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pokle312
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
DutchWing schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 22:44:
[...]

Ik weet dat Megekko's prijzen niet klopte,
Nvidia's website was helemaal vol gestroomd etc.

Mijn advies:
Koop bij 2 verschillen zaken tegelijk, meer kans van slagen! (Je kan er altijd 1 annuleren)
Ik raad aan sowieso Azerty omdat hun het duurst zijn. (Minder ogen op gericht.)

Succes!
Hoe kan je 2 keer tegelijk betalen?
of bedoel je via een script?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

pokle312 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 22:54:
[...]

Zijn advies is bij 2 aparte zaken apart bestellen.
Gezien het verloop van de 3080 geen gek advies.
Ergste dat kan gebeuren is dat je 1 terug moet sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:03

TinusTegengas

Formula Racing

GekkeR schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 22:56:
[...]

Zijn advies is bij 2 aparte zaken apart bestellen.
Gezien het verloop van de 3080 geen gek advies.
Ergste dat kan gebeuren is dat je 1 terug moet sturen.
Of annuleren. Moet je nog steeds het geld hebben om er 2 gelijk te bestellen. Niet iedereen heeft dat....
Ik heb het geluk dat ik het het geld heb om nu te bestellen, maar ook het geduld om te wachten op AMD.
Sommige mensen hebben geen beide
.

[ Voor 15% gewijzigd door TinusTegengas op 18-10-2020 23:04 ]

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sinova79
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-01 13:07
[...]

Ik vind het anders wel een briljante antwoord hoor🤣

Mocht iemand het antwoord weten dan heeft deze hele draad geen bestaansrecht meer. Aangezien het ook nog om één van de meest gewilde kaarten gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kma72
  • Laatst online: 07-02-2021
MetalSonic schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 22:36:
[...]

Sommige Tweakers werken in computer zaken. Andere hebben wellicht ergens wat gelezen. Kortom kan zijn dat iemand het weet.

En daar is dit topic volgens mij ook voor bedoeld. Je bladert rond om te kijken wat waar te koop is voor welke prijs via actuele informatie.
Prijzen zijn op dit moment gewoon niet zo belangrijk omdat het aanbod zo bedroevend laag is. Er komen hier genoeg tips voorbij over beschikbare kaarten maar als je niet snel genoeg bent zijn die weg. Mensen zijn bereid om honderden euro's boven de adviesprijs te betalen om er uberhaupt een in handen te krijgen. Vooralsnog heeft niemand een idee hoe lang dit nog gaat duren. Het is zoals het is.

Misschien helpt dit je op weg: kma72 in "[NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kma72
  • Laatst online: 07-02-2021
pokle312 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 22:54:
De release van de RTX-3070 is voor iedereen koffiedik kijken. Wordt het weer net zo hectisch als bij de RTX-3080. We hebben geen idee. Het enige wat je kan doen is jezelf goed voorbereiden.
  • Regel een vriend/vriendin die je kan helpen (Met twee heb je meer kans dan alleen)
  • Kies een of meerdere shops uit waar je wil gaan bestellen (hier zit de grote onzekerheid. Waar maak je de meeste kans. Een grote met meer voorraad en meer belangstelling of precies andersom).
  • Maak voor elk van die shops alvast een account aan
  • Kies ook alvast een merk en uitvoering uit die je wil hebben (Ga je voor de populiaire varianten van Asus of MSI of misschien de wat exotischere merken en duurdere uitvoeringen)
  • Zorg dat je ruim op tijd klaar zit op 29 okt
  • Duimen dat het lukt
Het voelt een beetje als gokken op een paardenrace dit maar meer is er niet aan te doen. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• planezero
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01 15:05
koekenpruik schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:00:
[...]

ik heb zelf naast een eagle of launch day nu ook maar een vision in bestelling geplaatst, daar lijkt namelijk wel wat schot in te zitten! en als die eerder binnen is toch maar voor een witte build gaan ;)
Gelukkig is er nu een witte 3090

https://www.notebookcheck...ing-US-2500.498397.0.html

Ms een beetje prijzig ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wombat148
Eerlijk is eerlijk hele gave kaart als ik geld teveel had had ik het wel geweten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 07:04

Ik had gelijk de 1e minuut besteld en stond op nummertje 75. Volgende dag kreeg ik een mail binnen dat de leveringstijd onbekend was. Nu bijna een maand later schiet het nog steeds niet op en ik heb mijn bestelling geannuleerd. Eerlijk gezegd hoop ik dat amd met iets fatsoenlijks komt, dan kan ik tenminste hun gpu kopen en genieten van cyberpunk 2077.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ancalime
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-02 20:18
Vannacht voor het eerst sinds lange tijd lucide gedroomd. Trigger: mijn 3080 strix werd geleverd. Dat kan natuurlijk helemaal niet!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Volture
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 11:42
Nieuwe ronden, nieuwe kansen jongens en meisjes ( en lhbtiqapc...)

We hebben liever dat je inhoudelijk post in dit soort topics. Het verzandt snel in slowchat als iedereen dit doet.

[ Voor 48% gewijzigd door Blaat op 19-10-2020 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-10 17:50
Op welke website kan ik het beste F5'en ? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koelkie
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18-07-2023
LeStef schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 08:04:
Op welke website kan ik het beste F5'en ? :)
Office centre misschien. In de hoop dat ze net iets te veel msi trio's binnen hebben gekregen.
ALS, misschien, wie weet, glazen bol....;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanKelevra
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 20:37
Koelkie schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 08:08:
[...]

Office centre misschien. In de hoop dat ze net iets te veel msi trio's binnen hebben gekregen.
ALS, misschien, wie weet, glazen bol....;)
Dit riekt naar inside information?! Zou mooi zijn, sta 27e bij office centre. Wel lullig als ik hem deze week binnen krijg.. heb nog niet eens een pc waar die in kan en denk dat ik ook wacht met cpu op de nieuwe AMD lijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiZhini
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08-11-2022
StefanKelevra schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:32:
[...]

Dit riekt naar inside information?! Zou mooi zijn, sta 27e bij office centre. Wel lullig als ik hem deze week binnen krijg.. heb nog niet eens een pc waar die in kan en denk dat ik ook wacht met cpu op de nieuwe AMD lijn.
Leen hem even aan mij uit O-) mijn nieuwe onderdelen wachten al 3-4 weken. Al gebuild, getest. Enkel de kaart en dan de SSD's overplante

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-10 21:10
Volgens mij is de prijs van een MSI RTX3080 Gaming Trio bij Alternate gezakt naar 799,-, maar zeker weten doe ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel San
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-08 14:56
Thrawni schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:36:
Volgens mij is de prijs van een MSI RTX3080 Gaming Trio bij Alternate gezakt naar 799,-, maar zeker weten doe ik niet.
Dit was altijd al de prijs bij Alternate voor zover ik weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 10:06
StefanKelevra schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:32:
[...]

hoe laat had jij je bestelling geplaatst?

ik hoorde dat ze een halve pallet binnen gingen krijgen rond 20-23 oktober en aangezien de bestellingen offline gehaald zijn na x (tijd) ga ik er eigenlijk vanuit dat iedereen die heeft kunnen bestellen tegelijk geleverd krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-10 21:10
Daniel San schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:37:
[...]

Dan heb ik niks gezegd, ik dacht dat het duurder was tot kort geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanKelevra
Flghter1982 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:37:
[...]

hoe laat had jij je bestelling geplaatst?

ik hoorde dat ze een halve pallet binnen gingen krijgen rond 20-23 oktober en aangezien de bestellingen offline gehaald zijn na x (tijd) ga ik er eigenlijk vanuit dat iedereen die heeft kunnen bestellen tegelijk geleverd krijgen.
16.29 mn eerste mail ontvangen van office centre betreffende deze bestelling.
Heb telefonisch contact gehad waardoor ik mn plek in de rij weet. Zouden er in totaal iets van ca 35 zijn besteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 10:06
StefanKelevra schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:39:
[...]

Heb telefonisch contact gehad waardoor ik mn plek in de rij weet. Zouden er in totaal iets van ca 35 zijn besteld.
mijne om: 12-10-2020 14:41

denk dat het wel goed gaat komen. tegen mij was verteld dat hun leverancier 20 oktober voorraad ontving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wombat148
StefanKelevra schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:39:
[...]

Dus als ik erna bestel heb ik dikke kans dat ik voorraan sta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbinb1993
  • Laatst online: 02-08 07:54
[...]

De prijs begon op €779 maar was even later verhoogd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanKelevra
Wombat148 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:08:
[...]

Dus als ik erna bestel heb ik dikke kans dat ik voorraan sta?
Als de vriendelijke mevrouw aan de telefoon eerlijk was, dan zal je zeker niet hoog op de wachtlijst staan als je er vroeg bij bent wanneer het weer kan

[ Voor 31% gewijzigd door StefanKelevra op 19-10-2020 10:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• svdham
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 29-08 09:55
Goedemorgen allemaal!

Wat een mooie dag vandaag zeg. Eerst maar even checken of er al een update vanuit Alternate is gepl....

Nvm ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel San
Is de verwachting dat Alternate grotere leveringen ontvangt dan bijv. een Megekko, Azery, Informatique etc..?
Zit er sterk over te denken om mijn plek 548 in de wacht op te geven deze week. Tenzij ze leveringen van 100+ stuks ontvangen gaat dat hem niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy4311
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19-11-2024
Alternate heeft de meeste bestellingen gekregen, dus daar verwacht je ook de meeste leveringen. Echter heeft alternate nog bizar weinig geleverd aan klanten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoInvicto
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 30-01 15:54
Daniel San schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:15:
Is de verwachting dat Alternate grotere leveringen ontvangt dan bijv. een Megekko, Azery, Informatique etc..?
Zit er sterk over te denken om mijn plek 548 in de wacht op te geven deze week. Tenzij ze leveringen van 100+ stuks ontvangen gaat dat hem niet worden.
Wat zijn grotere leveringen? Die pallets die waren binnen gekomen in Denemarken en Noorwegen telde maximaal 40 kaarten. Dan zouden zij 3 pallets per kaart type binnen moeten krijgen. Met de huidige dripfeed overal betwijfel ik dat wie dan ook zoveel kaarten ontvangt (hoop natuurlijk ongelijk te hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorgen83
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-10 11:56
Daniel San schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:15:
Op 7 oktober hebben ze voor het laatst een grote shipment MSI gekregen. Toen ben ik 29 plekken gestegen. Sindsdien 4 plekken, en dat zouden best eens annuleringen kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel San
EgoInvicto schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:19:
[...]

Wat zijn grotere leveringen? Die pallets die waren binnen gekomen in Denemarken en Noorwegen telde maximaal 40 kaarten. Dan zouden zij 3 pallets per kaart type binnen moeten krijgen. Met de huidige dripfeed overal betwijfel ik dat wie dan ook zoveel kaarten ontvangt (hoop natuurlijk ongelijk te hebben).
Dat is dus de reden dat ik er weinig vertrouwen in heb. Ik vraag me ook sterk af of Alternate betere leveringsafspraken heeft dan de kleinere spelers. Het is leuk en aardig dat zij van veel van de populaire kaarten 500+ bestellingen hebben aangenomen, maar als zij net als alle andere webshops max. 30-40 stuks per keer ontvangen, dan heeft het nul zin om daar in de wacht te staan op plek 500 als je dit jaar nog een kaart wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 13:51
Ondanks dat het niet heel relevant meer is maar mijn ASUS TUF Gaming OC heeft alleen maar van die keramische dingen erop zitten, ondanks dat er plaatjes zijn met alleen maar "poscaps".

Ik ben erg blij dat ik verder ben gaan kijken want de eagle bestelling die ik heb lopen bij Megekko schiet dus helemaal niet op, daar sta ik nog steeds 17 van de 197, daar worden volgens mij inmiddels aardig wat bestelling geannuleerd. Aangezien er toch best wel wat dubbele bestellingen zijn gedaan volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWing
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

Ik hoor op YouTube diverse klachten betreft de RTX 3080 Aorus Master/Xtreme, display is niet afgeplakt waardoor deze krassen kan bevatten... Zal mij benieuwen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWing
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

CR35 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:42:
Ondanks dat het niet heel relevant meer is maar mijn ASUS TUF Gaming OC heeft alleen maar van die keramische dingen erop zitten, ondanks dat er plaatjes zijn met alleen maar "poscaps".

Ik ben erg blij dat ik verder ben gaan kijken want de eagle bestelling die ik heb lopen bij Megekko schiet dus helemaal niet op, daar sta ik nog steeds 17 van de 197, daar worden volgens mij inmiddels aardig wat bestelling geannuleerd. Aangezien er toch best wel wat dubbele bestellingen zijn gedaan volgens mij.
Klopt de ps-caps was foto voor productie, maar deze is later vervangen voor MLCC. Tot dus ver is het per ontwerp afhankelijk of dit invloed heeft... Ik betwijfel gezien de Gigabyte alleen maar ps-caps heeft, en GamerNexus met een EVGA met alleen ps-caps hoog kon overklokken... MLCC schijnt iets hoger te kunnen overklokken, maar instabiliteit betwijfel ik sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-10 10:00
DutchWing schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:43:
Ik hoor op YouTube diverse klachten betreft de RTX 3080 Aorus Master/Xtreme, display is niet afgeplakt waardoor deze krassen kan bevatten... Zal mij benieuwen :S
Klinkt als Gigabyte-kwaliteit. Zou nooit voor zo'n dure versie gaan, vooral zonder OC headroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daniel San schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:25:
[...]

Dat is dus de reden dat ik er weinig vertrouwen in heb. Ik vraag me ook sterk af of Alternate betere leveringsafspraken heeft dan de kleinere spelers. Het is leuk en aardig dat zij van veel van de populaire kaarten 500+ bestellingen hebben aangenomen, maar als zij net als alle andere webshops max. 30-40 stuks per keer ontvangen, dan heeft het nul zin om daar in de wacht te staan op plek 500 als je dit jaar nog een kaart wilt.
Ik denk eerder dat een Informatique geen 40 stuks ontvangt en een Megekko, Azerty of Alternate wel :+. De reden dat Alternate zo'n lange rij heeft is omdat zij de enige shop zijn die rond MSRP zat met hun prijzen i.p.v. vanaf het eerste uur al direct meer dan 10% marge boven MSRP te draaien per videokaart sale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWing
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

Grotbewoner schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:48:
[...]

Klinkt als Gigabyte-kwaliteit. Zou nooit voor zo'n dure versie gaan, vooral zonder OC headroom.
Is Gigabyte dan zo slecht? Zal toch wel meevallen... En anders gaat hij na ontvangst met dezelfde snelheid weer terug! Betaal nu veel voor snel ontvangst, maar niet goed is niet goed..

Ik zal hem sowieso even uitgebreid testen om alvast een 1e indruk te geven.

[ Voor 8% gewijzigd door DutchWing op 19-10-2020 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesNL
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-06-2024
DutchWing schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:51:
[...]

Is Gigabyte dan zo slecht? Zal toch wel meevallen... En anders gaat hij na ontvangst met dezelfde snelheid weer terug! Betaal nu veel voor snel ontvangst, maar niet goed is niet goed..

Niets mis met mijn 1080Ti Aorusje hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-10 10:00
[...]

Met GPU's weet je nooit wat goed is want er is geen consistent goed merk (zie de TUF, vorige generatie ruk en dit keer erg goed) en ben je ook minder afhankelijk van de software. Heb zelf een Gigabyte Aorus moederbord en ik vind de bios zwaar kut. Later bleek ook nog dat de stroomtoevoer te heet wordt en maken ze doodleuk een revisie 2.0 die dat fixt. Ik zit ondertussen met een duur, brak moederbord (rev 1.0) met een irritante bios. Dus ben zelf geen fan van Gigabyte maar ik weet ook dat alle Taiwanese producenten zo inconsistent zijn qua kwaliteit. Dus daar baseer ik die reactie een beetje op. De enige oplossing is niet early adopten en gewoon 6 maanden wachten op reviews en ervaringen voordat je iets koopt.

Maar wat je zegt, je kan hem altijd nog terugsturen.

[ Voor 7% gewijzigd door Grotbewoner op 19-10-2020 11:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Priester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 19:56
[...]

Ik denk dat er op dit moment geen enkel echt slecht merk zal zijn. Gigabyte geeft vier jaar garantie op de kaarten en dat vind ik een mooie deal.

Heb wel gezien in een review dat er een krasje zat op de LCD die je niet meer ziet zodra die aan staat, slordig maar daarvoor zou ik hem niet terugsturen als het niet zichtbaar is.

Alle kaarten liggen zo dicht bij elkaar dat het letterlijk om 1% gaat en 0 - 5 fps. Denk dat je nu gewoon moet kijken naar software ecosysteem, looks en wellicht geluidsproductie.

Ik vind die Gigabyte Master echt heel mooi maar ook vrij duur, heb hem nu in bestelling in de hoop dat die eerder komt dan de Gaming OC, ben het wachten een beetje zat ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrTeamMate
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 30-09 19:14
Heb een Non OC ASUS STRIX 3080 besteld bij Alternate, sta sinds launch op plekje #1 nog niks binnen. Onlangs een OC besteld bij Sicomputers plekje #6, is kijken wie de race gaat winnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ieder merk heeft zo z'n winnaars en verliezers. ASUS is niet heilig, MSI is niet heilig en ook een EVGA is absoluut niet heilig (brand...). Je kunt een merk nooit vergelijken tussen verschillende lijnen. Zo lees ik nu een klacht over Gigabyte moederborden, maar ik ben dan wel benieuwd over welke serie we het hebben, maar dat gaan we hier niet bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

MrTeamMate schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:03:
Heb een Non OC ASUS STRIX 3080 besteld bij Alternate, sta sinds launch op plekje #1 nog niks binnen. Onlangs een OC besteld bij Sicomputers plekje #6, is kijken wie de race gaat winnen!
Oef, juist die is officieel nog niet eens in productie volgens mij.
Vrij zuur dat ze die te koop hebben aangeboden eigenlijk.
(de non OC)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frappant
  • Laatst online: 26-09 11:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiZhini
De Priester schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:58:
[...]

Ik denk dat er op dit moment geen enkel echt slecht merk zal zijn. Gigabyte geeft vier jaar garantie op de kaarten en dat vind ik een mooie deal.

Heb wel gezien in een review dat er een krasje zat op de LCD die je niet meer ziet zodra die aan staat, slordig maar daarvoor zou ik hem niet terugsturen als het niet zichtbaar is.

Alle kaarten liggen zo dicht bij elkaar dat het letterlijk om 1% gaat en 0 - 5 fps. Denk dat je nu gewoon moet kijken naar software ecosysteem, looks en wellicht geluidsproductie.

Ik vind die Gigabyte Master echt heel mooi maar ook vrij duur, heb hem nu in bestelling in de hoop dat die eerder komt dan de Gaming OC, ben het wachten een beetje zat ;-)
Yep, de Nvidia turboboost strijkt de verschillen plat. De base overclock is bijna niet merkbaar, de koeling heeft meer impact dan de fabrieksoverclock.

Persoonlijk vind ik de MSI Gaming X Trio het mooiste (als je verticaal monteerd, De 3 rgb streepjes, nice.
Jammer van de RGB blok op de zijkant, gewoon een blokja RGB.
Mss met wat zwarte plakband dat dit wat opgekuist kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWing
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

Gaat wel goed met hier en daar vrije voorraad! (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE VOLTAGE X2
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 20-09-2023
DiZhO schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:09:
[...]

Yep, de Nvidia turboboost strijkt de verschillen plat. De base overclock is bijna niet merkbaar, de koeling heeft meer impact dan de fabrieksoverclock.

Persoonlijk vind ik de MSI Gaming X Trio het mooiste (als je verticaal monteerd, De 3 rgb streepjes, nice.
Heb je ondertussen al wat van jouw Gaming X trio gehoord bij Alternate BE?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DiZhO schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:09:
[...]

Het is niet eens een blok. Dat is de spreader. De RGB wordt gedaan door 6 LEDjes op de achterkant van de PCB zelf en je kunt ook duidelijk zien dat het uit die 6 punten komt. Op de marketing plaatjes is het een vloeiende overloop, maar in realiteit is het meer zo.

Afbeeldingslocatie: https://www.techpowerup.com/review/msi-geforce-rtx-3080-gaming-x-trio/images/back.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/17vbz2f8s6q51.jpg

Ik vind het super lelijk, maar gelukkig zet het starten van HWInfo alle RGB uit door een bug :+.

[ Voor 5% gewijzigd door Paprika op 19-10-2020 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin24
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 05-04-2021
[...]

Was bij release 780,- en is toen vrij snel naar 799,- gegaan inderdaad, deze prijs is vanaf release al zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deeb98
  • Laatst online: 02-06-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TryPleX
  • Laatst online: 25-09 14:36
Die staat er al 10 minuten! Bizar! :+ :+

Krijg met al die voorraad daar wel het gevoel dat Azerty goed bezig is.

[ Voor 12% gewijzigd door TryPleX op 19-10-2020 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiZhini
THE VOLTAGE X2 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:12:
[...]

Heb je ondertussen al wat van jouw Gaming X trio gehoord bij Alternate BE?
Nee, ik heb ze vrijdag niet meer gebeld, wat overgewerkt waardoor ik pas iets na 6 naar ging.
Vandaag nog is proberen, maar ik heb deze week meer hoop op CB dan bij Alternate BE :P

[ Voor 1% gewijzigd door br00ky op 23-11-2020 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:03

WCA

Paprika schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:04:
Ieder merk heeft zo z'n winnaars en verliezers. ASUS is niet heilig, MSI is niet heilig en ook een EVGA is absoluut niet heilig (brand...). Je kunt een merk nooit vergelijken tussen verschillende lijnen. Zo lees ik nu een klacht over Gigabyte moederborden, maar ik ben dan wel benieuwd over welke serie we het hebben, maar dat gaan we hier niet bespreken.
Het verschil zit m wat mij betreft niet zozeer in de kwaliteit van de kaart, maar hoe een structureel issue opgelost wordt als het eenmaal gevonden wordt. Daar zijn sommige fabrikanten beduidend beter in :)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWing
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

Paprika schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:12:
[...]

Het is niet eens een blok. Dat is de spreader. De RGB wordt gedaan door 6 LEDjes op de achterkant van de PCB zelf en je kunt ook duidelijk zien dat het uit die 6 punten komt. Op de marketing plaatjes is het een vloeiende overloop, maar in realiteit is het meer zo.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik vind het super lelijk, maar gelukkig zet het starten van HWInfo alle RGB uit door een bug :+.
Blij dat ik MSI links heb laten liggen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiZhini
Paprika schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:12:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat ik bedoelde, de voorkant heeft die 3 fijne streepject, de zijkant (de spreader) is een balkje. Ik denk met plakband (elektrical tape) het licht best blokkeert, en de warmte geen kwaad kan.
PS: ik ben niet van plan het helemaal af te plakken, gwn beetje dunner maken ofzo. (wel proberen, maar eerst moet ik die kaart nog bemachtigen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drnigg
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 13:23
Ik ben wel heel benieuwd in hoeverre office centre aan hun bestellingen kan gaan voldoen. Het klinkt allemaal positief maar in de praktijk moet het nog blijken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DiZhO schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:23:
[...]

Wat ik bedoelde, de voorkant heeft die 3 fijne streepject, de zijkant (de spreader) is een balkje. Ik denk met plakband (elektrical tape) het licht best blokkeert, en de warmte geen kwaad kan.
PS: ik ben niet van plan het helemaal af te plakken, gwn beetje dunner maken ofzo. (wel proberen, maar eerst moet ik die kaart nog bemachtigen)
Je kunt hem prima afplakken. Het geleidt amper en warmte is geen probleem op die plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 848evo86
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-09 22:58
De Priester schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:58:
[...]

Beetje offtopic, maar Gigabyte garantie stelt totaal niets voor. Mijn RTX 2070 ivm throttelen 2x opgestuurd, 2x 4 weken kwijt, niet gefixt, hierna een beschadigde ‘refurbished’ kaart gekregen vol krassen en verbogen bracket ter vervanging direct van Gigabyte. Dus die 4 jaaar garantie heb je echt niets aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• USB 8.0
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-01 11:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mzMLV5jkL7TvjNmiZtHHjVttyn4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/e43mAqMN0wcMQqou3TTspfbc.png?f=user_large

Ik denk dat bij Azerty weer wat MSI kaartjes zijn binnengekomen. Status is gegaan naar 'wordt verzameld' :)
(Edit) Hierboven heeft Frappant het ook aangegeven inderdaad. De Ventus 3x komt deze week binnen hoop ik.

[ Voor 87% gewijzigd door USB 8.0 op 19-10-2020 11:50 ]

Als ik iets goeds zie, geef ik een compliment. Als ik iets fouts zie, bied ik mijn hulp aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffbos
  • Laatst online: 11-03-2024
USB 8.0 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:43:
[Afbeelding]

Ik denk dat bij Azerty weer wat MSI kaartjes zijn binnengekomen. Status is gegaan naar 'wordt verzameld' :)
Hij was zojuist op voorraad, ik heb ook besteld maar was denk ik te laat.
Hij staat nog op wachten op producten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kaerun
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-04-2023
@USB 8.0
Eventjes je plaatje met ordernummers weghalen, voordat er misbruik van komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• USB 8.0
steffbos schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:44:
[...]

Hij was zojuist op voorraad, ik heb ook besteld maar was denk ik te laat.
Hij staat nog op wachten op producten.
Ik had gelukkig nog een order open staan van donderdag. Dat heeft dan niet lang geduurd.
Daar word je toch weer blij van op zo'n maandag :*)

Als ik iets goeds zie, geef ik een compliment. Als ik iets fouts zie, bied ik mijn hulp aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffbos
  • Laatst online: 11-03-2024
USB 8.0 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:46:
[...]

Ik had gelukkig nog een order open staan van donderdag. Dat heeft dan niet lang geduurd.
Daar wordt je toch weer blij van op zo'n maandag :*)
Nice! Veel plezier ermee gewenst:D:D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• USB 8.0
kaerun schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:46:
@USB 8.0
Eventjes je plaatje met ordernummers weghalen, voordat er misbruik van komt.
Plaatje gewijzigd, bedankt voor het melden (y)

Pagina: 1 ... 177 ... 629 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
Beschikbaarheid is te vinden in https://docs.google.com/s...2_DWk4/edit#gid=712726851 (niet meer up-to-date)

reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord