[NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 176 ... 629 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 38 producten

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DutchWing
  • Registratie: April 2019
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

OFF-TOPIC:

Kunnen we onze woeden niet op de retailers richten?!

Ik weet het is 3x niks, maar receptionisten en klantenservice medewerkers hebben in Nederland een hoop te voortduren, ze krijgen weinig betaald om jouw gezeik aan te horen en aan de andere kant gezeik van hun manager...
+ Ze moeten beleefd blijven terwijl jouw verhaal niet uniek is... Dan kun je zeggen; “hadden ze een andere baan moeten kiezen” maar iemand moet het doen :?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Priester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 19:56
Wat is momenteel wachtrijtechnisch de beste keuze qua webshop voor de Gigabyte RTX 3080 Aorus Master of Extreme? Zit te denken om hier een gokje op te wagen maar weet niet wat daar de wachtrijen doen op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daruf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
De Priester schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:47:
Wat is momenteel wachtrijtechnisch de beste keuze qua webshop voor de Gigabyte RTX 3080 Aorus Master of Extreme? Zit te denken om hier een gokje op te wagen maar weet niet wat daar de wachtrijen doen op het moment.
Bij Megekko is er voor de Aorus master momenteel 33 in de wachtrijv (sta zelf 26)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boerenkinkel
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 24-10-2021
bierschuit schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 16:18:
[...]

Best wel een huilie post. Annuleer dan gewoon... Het is niet zo dat ze je geld stelen.
Inderdaad wat een zijkurd :F . Je weet dat het een pre-order is met onbepaalde lever termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TryPleX
  • Laatst online: 25-09 14:36
De Priester schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:47:
Wachtrij bij Alternate is heel kort. Vooral die van de X. (paar mensen maar geloof ik). Prijs is daar wel een stuk hoger dan Megekko. Daar is de X 18 wachtenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWing
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

TryPleX schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:47:
[...]

Wachtrij bij Alternate is heel kort. Vooral die van de X. (paar mensen maar geloof ik). Prijs is daar wel een stuk hoger dan Megekko. Daar is de X 18 wachtenden.
Ik sta zelf nu op plaats 1 voor de X, begon vandaag op plaats 3

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CarraraGT
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-10 12:13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MvlMkQ_kLgPhgxZkDfrpOU4bEO8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cu3hUySsgow9uSSArEORKI3T.jpg?f=fotoalbum_large

Hij is verstuurd! De Aorus Xtreme van vannacht bij Alternate

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daruf
CarraraGT schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:57:
[Afbeelding]

Gefeliciteerd man!..
Zat nog zo twijfelen maar 1000 is mij toch echt net te hoog :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rombbb
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08-02-2022
WeirCo schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:14:
[...]

Goed verhaal, copy pasta uit de Amazon voorwaarden:

"Deze bestelbevestiging is geen aanvaarding van uw aanbod maar dient slechts ter informatie dat uw bestelling door ons is ontvangen. Een koopovereenkomst komt pas tot stand wanneer wij het bestelde product aan u verzenden en deze verzending door middel van een tweede e-mail bevestigen (verzendbevestiging). Indien uw bestelling in meerdere pakketten wordt verzonden, kan het gebeuren dat u voor elk afzonderlijk pakket een verzendbevestiging ontvangt. In dat geval komt voor elke verzendbevestiging een afzonderlijke koopovereenkomst tot stand met betrekking tot de in de desbetreffende verzendbevestiging genoemde producten."

Zie ook: https://www.amazon.nl/gp/...lay.html?nodeId=201909000

Eerst inlezen voordat je wat vindt...
Er is ook zoiets als dwingend recht, ze kunnen van alles in de AV zetten, betekent niet dat zulks ook afdwingbaar is. Zoals die leuke bordjes bij de garderobe "Wij stellen ons niet aansprakelijk voor blabla", prima, doen wij dat toch gewoon ? Of huurbnepalingen die zonder enig effect zijn door dwingende wetsbepalingen die voorgaan.

Aanbod is produkt op site, aanvaarding is bestelbevestiging klant. Behelst gewoon het aangaan van een overeenkomst. Wellicht is er wat voor te zeggen als betaling pas na verzending of ontvangst hoeft te gebeuren dat er wat meer flexibiliteit is qua termijnen maar zeker in het geval de klant zijn prestatie direct moet voldoen (betaling) is de andere partij ook gehouden te presteren door te leveren binnen redelijke termijn.

Ik weet niet exact hoe het hier zit maar weet wel dat je niet zomaar alles via voorwaarden in je eigen voordeel kan aanpassen. Hoe professioneel en juridisch het er ook uit mag zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarraraGT
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-10 12:13
Daruf schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:59:
[...]

Gefeliciteerd man!..
Zat nog zo twijfelen maar 1000 is mij toch echt net te hoog :)
Dank je wel dat je twijfelde, anders had ik nu misgegrepen haha!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sinova79
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-01 13:07
[Afbeelding]

Nice! Veel plezier ermee alvast!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daruf
CarraraGT schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:02:
[...]

Dank je wel dat je twijfelde, anders had ik nu misgegrepen haha!
Ben blij voor je :) ... heb al 2 kaarten uit staan dus ben al 1750 van mijn rekening kwijt... wilde niet nog 1000 zonder zeker te zijn dat ik hem ook kreeg.
Ergens nu wel een beetje spijt haha.

Als je wil kun je wat ervaringen delen kwa temps en noise? gezien ik de Aorus Master heb uistaan en er zijn amper reviews.

[ Voor 13% gewijzigd door Daruf op 17-10-2020 19:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchWing
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

[Afbeelding]

Netjes! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWing
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

Daruf schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:06:
[...]

Ben blij voor je :) ... heb al 2 kaarten uit staan dus ben al 1750 van mijn rekening kwijt... wilde niet nog 1000 zonder zeker te zijn dat ik hem ook kreeg.
Ergens nu wel een beetje spijt haha.

Als je wil kun je wat ervaringen delen kwa temps en noise? gezien ik de Aorus Master heb uistaan en er zijn amper reviews.
Heb 1 Aziatische review gezien betreft pcb etc, ziet er degelijker uit dan MSI, alleen ASUS STRIX is nog wat uitgebreider... Uiteindelijk als je tweaked mag geloven kijken ze geen eens naar het PCB layout dus zal in wezen minst uitmaken als je niet zal overklokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daruf
DutchWing schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:12:
[...]

Heb 1 Aziatische review gezien betreft pcb etc, ziet er degelijker uit dan MSI, alleen ASUS STRIX is nog wat uitgebreider... Uiteindelijk als je tweaked mag geloven kijken ze geen eens naar het PCB layout dus zal in wezen minst uitmaken als je niet zal overklokken?
De extreme had wel een extra 8pin boven de master dus ben wel benieuwd hoeveel dat uitmaakt.
Persoonlijk ben ik meer van plan een milde undervolt te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWing
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

Daruf schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:16:
[...]

De extreme had wel een extra 8pin boven de master dus ben wel benieuwd hoeveel dat uitmaakt.
Is wel echt een dikke kaart, vraag me oprecht af of hij niet gaat doorhangen :o
Undervolten is niet persee nodig... Koel blijft hij wel haha!

[ Voor 8% gewijzigd door DutchWing op 17-10-2020 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Priester
Goed, call me nuts maar ik gok momenteel op meerdere paarden:

Alternate:

16e plaats 3080 Gigabyte Gaming OC
10e plaats 3080 Inno3D ichill X4 (maar die lijken nergens binnen te komen, geen idee of ze die überhaupt nu produceren)

Megekko:

3080 Gigabyte Aorus Master

Kan bij Megekko echter nog niet zien welke positie ik sta, duurt dit even?

------------------

Ben benieuwd wat er als eerste geleverd gaat worden maar ik begin het wachten een beetje beu te worden net als velen hier ;) dus ik heb nu meerdere paarden in de race.

Ben overigens blij voor alle mensen die een kaart krijgen na het lange wachten, small victories :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daruf
De Priester schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:33:

Alternate:

10e plaats 3080 Inno3D ichill X4 (maar die lijken nergens binnen te komen, geen idee of ze die überhaupt nu produceren)

Megekko:

------------------

Ben benieuwd wat er als eerste geleverd gaat worden maar ik begin het wachten een beetje beu te worden net als velen hier ;) dus ik heb nu meerdere paarden in de race.

Ben overigens blij voor alle mensen die een kaart krijgen na het lange wachten, small victories :P
Duurt idd even bij megekko.... maar er zijn nu 34 wachtende op de Aorus Master (net gekeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluizenbol
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 24-08-2021
De Priester schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:33:

Alternate:

Megekko:

------------------

Azerty heeft al 2x 5 masters aan free stock gehad afgl 2 weken. Denk dat je wachtrij daar nog korter was geweest, alleen geen inzage welke plaats je inneemt in de wachtrij.

Ik verwacht daar hopelijk maandag wel weer een levering. Dat is de dag dat afgl 2 weken de Master ook online was gekomen

[ Voor 6% gewijzigd door Pluizenbol op 17-10-2020 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DutchWing schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:28:
[...]

Is wel echt een dikke kaart, vraag me oprecht af of hij niet gaat doorhangen :o
Undervolten is niet persee nodig... Koel blijft hij wel haha!
De rest van je woning echter niet. Afgevoerde warmte blijft gewoon in de ruimte hangen en dan zijn dit soort wattages meer dan simpele elektrische kacheltjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirCo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 15:47
Rombbb schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:59:
[...]

Er is ook zoiets als dwingend recht, ze kunnen van alles in de AV zetten, betekent niet dat zulks ook afdwingbaar is. Zoals die leuke bordjes bij de garderobe "Wij stellen ons niet aansprakelijk voor blabla", prima, doen wij dat toch gewoon ? Of huurbnepalingen die zonder enig effect zijn door dwingende wetsbepalingen die voorgaan.

Aanbod is produkt op site, aanvaarding is bestelbevestiging klant. Behelst gewoon het aangaan van een overeenkomst. Wellicht is er wat voor te zeggen als betaling pas na verzending of ontvangst hoeft te gebeuren dat er wat meer flexibiliteit is qua termijnen maar zeker in het geval de klant zijn prestatie direct moet voldoen (betaling) is de andere partij ook gehouden te presteren door te leveren binnen redelijke termijn.

Ik weet niet exact hoe het hier zit maar weet wel dat je niet zomaar alles via voorwaarden in je eigen voordeel kan aanpassen. Hoe professioneel en juridisch het er ook uit mag zien.
Ja denk inderdaad ook dat ze dat niet gecheckt hebben bij Amazon... 8)7

Naja ik bedoelde het als een moment van besef dat niet bij iedere winkel dezelfde bestelvoorwaarden gelden...

Twitch Kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWing
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

Paprika schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:22:
[...]

De rest van je woning echter niet. Afgevoerde warmte blijft gewoon in de ruimte hangen en dan zijn dit soort wattages meer dan simpele elektrische kacheltjes...
Hoef ik de verwarming niet aan te zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rombbb
Daruf schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:16:
[...]

Worden die kaarten niet al echt in de buurt van minimale voltages ingesteld ? Het is toch een selling point om dezelfde snelheid met zo laag mogelijk verbruik te kunnen bieden. Kan vast misschien een paar millivolt af, maar toch niet veel voordat die instabiel wordt ?

Of wel ? (undervolten is echt nieuw voor me)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Rombbb schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:08:
[...]

Worden die kaarten niet al echt in de buurt van minimale voltages ingesteld ? Het is toch een selling point om dezelfde snelheid met zo laag mogelijk verbruik te kunnen bieden. Kan vast misschien een paar millivolt af, maar toch niet veel voordat die instabiel wordt ?

Het idee is dat de laatste zeg 100-200MHz erg inefficient is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6W6_B5eduGnYgP7SfbjQ8hmyfG4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1KBIkaUaVbZpenhdTxkDrYHV.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNijssen
  • Laatst online: 06-12-2021
Vind het erg jammer dat Amazon niks te melden heeft over de status, zelfs de meerdere keren dat ik vraag, kunnen ze me niks vertellen. Al terwijl megekko en dergelijk best veel informatie kunnen vrijspelen. Had zelf woensdag dat de amazon medewerker bij de mensen die boven haar zitten erover ging vragen, maar die konden ook niks verduidelijken. Elke keer als ik een ASUS vraag zeggen ze constant dat ik Amazon moet vragen omdat die er zogenaamd meer over te weten moeten hebben. En voila nog steeds niks. Vind dit erg jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko22
  • Laatst online: 14-03-2021
Amazon, als bedrijf dat zich bekommert om zijn imago en gericht is op klanttevredenheid, zou een voorbeeld moeten stellen door zijn klanten te informeren over hun aankopen en mogelijke verzendingen. Het is interessant dat zelfs Asus niet in staat is om te antwoorden wanneer en hoeveel kaarten hij naar een bepaalde verkoper zal sturen. Ik wacht tot het einde van de maand en kijk wat AMD met zijn nieuwe kaarten gaat aanbieden. Terwijl het verder gaat, zal ik mijn bestelling bij Amazon voor Strix annuleren en mijn stappen in de richting van de concurrentie zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pokle312
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
iemand een idee hoelang de wachtrij is van de ASUS TUF Gaming RTX 3080 bij alternate??

offtopice effe snel: is een coolermaster 80 plus 700 watt voldoende bij een rtx 3080?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daruf
Rombbb schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:08:
[...]

Sommige kaarten kunnen op 250 a 300 watt nog steeds 1850 a 1900mhz draaien..... dus je pompt een extra 100 watt dan voor nog 100 a 150mhz (dit is ballpark natuurlijk en silicon lottery)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daruf
pokle312 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:03:
iemand een idee hoelang de wachtrij is van de ASUS TUF Gaming RTX 3080 bij alternate??

offtopice effe snel: is een coolermaster 80 plus 700 watt voldoende bij een rtx 3080?
Toen ik een aantal dagen geleden annuleerde stond ik nog 140 en ik had op de dag van release besteld.
Dus VEEL nog in de wachtrij toen achter me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TryPleX
Daruf schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:04:
[...]

Toen ik een aantal dagen geleden annuleerde stond ik nog 140 en ik had op de dag van release besteld.
Dus VEEL nog in de wachtrij toen achter me.
Reken maar op een zelfde lijst als de Gaming X van MSI. 600+ minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelkie
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18-07-2023
Nog even terugkomen op die msi trio's van amazon. Kennelijk heb ik die gekocht op 1 oktober maar als ik bij specificaties kijk, staat er weer de 2e. Hebben meer mensen iets gelijks?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O486BhIO_SaC8DAcu1EEkKwBrCo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tYCUHW9wX6nNrOodXJpUwgkM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f_IZrrU_RbTuR2kh8BAAKgiVYLg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yr3Gy1Wm6S7WVqjg9wHWjLRT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daanoz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-10 15:15
Koelkie schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:21:
Hebben meer mensen iets gelijks?
2x 3 oktober bij mijn bestelling, ook msi trio...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWing
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

marko22 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:01:
Amazon, als bedrijf dat zich bekommert om zijn imago en gericht is op klanttevredenheid, zou een voorbeeld moeten stellen door zijn klanten te informeren over hun aankopen en mogelijke verzendingen. Het is interessant dat zelfs Asus niet in staat is om te antwoorden wanneer en hoeveel kaarten hij naar een bepaalde verkoper zal sturen. Ik wacht tot het einde van de maand en kijk wat AMD met zijn nieuwe kaarten gaat aanbieden. Terwijl het verder gaat, zal ik mijn bestelling bij Amazon voor Strix annuleren en mijn stappen in de richting van de concurrentie zetten.
Asus stuurt ze naar importeurs die verdelen dat weer verder verwacht ik eerder... Zal nagenoeg nooit rechtstreeks gaan denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWing
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

Zou het uitproberen, als je pc ineens midden in een intensief moment uitvalt en gelijk weer aan... Dan is je PSU niet voldoende, zou gewoon hem erin doen en de stroomverbruik van je hele pc na meten... als je +/- 15% spelling heb verwacht ik niet dat je instabiliteit problemen ga ervaren... Rekening houdende met piekspanningen/momenten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko22
DutchWing schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:26:
[...]

Asus stuurt ze naar importeurs die verdelen dat weer verder verwacht ik eerder... Zal nagenoeg nooit rechtstreeks gaan denk ik?
Wordt vermoedelijk rechtstreeks verzonden.....

https://www.facebook.com/...7617815/?type=3&__tn__=-R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWing
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

Daruf schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:03:
[...]

Sommige kaarten kunnen op 250 a 300 watt nog steeds 1850 a 1900mhz draaien..... dus je pompt een extra 100 watt dan voor nog 100 a 150mhz (dit is ballpark natuurlijk en silicon lottery)
Is hij zo inefficiënt afgesteld :/
Je kan toch gewoon de voltage regulator in after burner verlagen? Of is het wat ingewikkelder?
Doe niet aan overklokken of undervolten, weet wel wat het inhoud in hoofdlijnen etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWing
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

Dan is het wel heel merkwaardig inderdaad!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• marko22
Vreemd, of niet, voorlopig bewonder ik een wereld zonder vensters :*)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/RbnCm9m/20201010-170316.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daruf
DutchWing schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:32:
[...]

Is hij zo inefficiënt afgesteld :/
Je kan toch gewoon de voltage regulator in after burner verlagen? Of is het wat ingewikkelder?
Doe niet aan overklokken of undervolten, weet wel wat het inhoud in hoofdlijnen etc...
Ze hebben hem echt enorm op de staart getrapt voor wat extra vermogen.... grappig genoeg is die samsung gpu best efficient als je hem ietsje lager zet.
Gok een beetje dat ze toch denken dat AMD concurrentie gaat geven.

Undervolten is best easy via afterburner.... zijn een aantal videos op youtube over.

YouTube: Undervolting the EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra in Warzone

0.85v 1900mhz ... kaart trekt iets van 250 watt (evga ftw ultra)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 21:49
marko22 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:40:
Vreemd, of niet, voorlopig bewonder ik een wereld zonder vensters :*)

[Afbeelding]
Nice setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko22
Dank u wel. Ik wacht gewoon op de graphics en het EK-blok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akirasendoun
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-01 00:25
Koelkie schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:21:
Nog even terugkomen op die msi trio's van amazon. Kennelijk heb ik die gekocht op 1 oktober maar als ik bij specificaties kijk, staat er weer de 2e. Hebben meer mensen iets gelijks?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja ik merk dat mijne ook op 2e okt staat, heb rond 02:00 tijd die bevestigingsmail binnen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KHgKZ563WoILUlZqSNOipzjBKa4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7noLXwJHCtO6P6qrH2fSYikX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWing
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

Daruf schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:40:
[...]

Ze hebben hem echt enorm op de staart getrapt voor wat extra vermogen.... grappig genoeg is die samsung gpu best efficient als je hem ietsje lager zet.
Gok een beetje dat ze toch denken dat AMD concurrentie gaat geven.

Undervolten is best easy via afterburner.... zijn een aantal videos op youtube over.

YouTube: Undervolting the EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra in Warzone

0.85v 1900mhz ... kaart trekt iets van 250 watt (evga ftw ultra)
Gewoon even +/- 70 Watt eraf als we van 320Watt uitgaan... Netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:43
JakeNijssen schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:52:
Vind het erg jammer dat Amazon niks te melden heeft over de status, zelfs de meerdere keren dat ik vraag, kunnen ze me niks vertellen. Al terwijl megekko en dergelijk best veel informatie kunnen vrijspelen. Had zelf woensdag dat de amazon medewerker bij de mensen die boven haar zitten erover ging vragen, maar die konden ook niks verduidelijken. Elke keer als ik een ASUS vraag zeggen ze constant dat ik Amazon moet vragen omdat die er zogenaamd meer over te weten moeten hebben. En voila nog steeds niks. Vind dit erg jammer
Tja, als ze niks weten dan weten ze niks. Als ze meer duidelijkheid hebben krijg je een update per mail. Heb dit al een keer eerder gehad en uit het niets een verzendbevestiging ontvangen. Gewoon geduld hebben, want als je ergens anders nu een bestelling plaatst zal je ongetwijfeld nog langer moeten wachten. Mijn RTX 3090 van ASUS heb ik besteld voor €1480 en voor meer dan €200 verschil heb ik toch wat meer dan geduld dan normaal. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko22
Als ze de bestelling niet zelf annuleren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelkie
akirasendoun schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:13:
[...]

Ja ik merk dat mijne ook op 2e okt staat, heb rond 02:00 tijd die bevestigingsmail binnen. [Afbeelding]
Lucky you! Mijn bevestigingsmail rond 05:30 gehad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 01:06
lockheat schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 16:13:
[...]

Volgens mij bestaat een koopovereenkomst uit de volgende zaken.
Aanbod vanuit aanbiedende partij. Dus goederen tegen x kosten en evt. additionele kosten.
Acceptatie vanuit kopende partij.
Voldaan en acceptatie aan de koopverplichtingen, in dit geval bestelling en betaling.
Het vervallen van een eventuele ontbindingstermijn bijv. wettelijke bedenktermijn van 14 dagen voor consumenten.
Normaliter dient levering dan in beginsel binnen 30 dagen te geschieden.

Dit neemt niet weg dat ik nu geen recht op levering heb wanneer het product door overmacht niet te leveren valt.
In mijn bescheiden mening dient er een EU wet te komen die verbied om zaken aan te bieden die niet binnen xx tijd te leveren is. Dus pre orders mag, echter wel een gegarandeerde uitlevering na xx tijd wanneer beide partijen voldoen aan bovenstaande zaken. Hiermee ben je heel veel ellende voor.

In mijn casus is mijn subjectieve mening dat Amazon een wanprestatie levert. Waarschijnlijk doen zij beroep op overmacht en dat zou deze wet toekomstig grotendeels kunnen voorkomen.
Tsja, Arnoud Engelfriet is het hier ook wel grotendeels mee eens, maar zie maar eens tegen Amazon te verklaren dat ze ''fout'' handelen en jij recht hebt op het product wat je bij hen hebt ''besteld''.

https://blog.iusmentis.co...aar-slechts-een-aanvraag/

Overigens kreeg ik dit antwoord van de CS toen ik ze wees op het feit dat ze mij een product aanbieden voor een overeengekomen prijs, en ik ze houd aan de overeenkomst die er mijns inziens is ontstaan door aanbod en ingaan op dat aanbod.
Hello --NAME--,

As shown in the order confirmation as well as in our Conditions of Use & Sale (Point 2 of the Conditions of Sale) the contract of sale comes into existence with the dispatch confirmation.

Your order is an offer for a contract of sale. The order confirmation is a summary of your order to give you all necessary information.

The order confirmation is not a confirmation of your purchase, it just shall inform you that we have received your order. The conclusion of contract is when we dispatch the item and you receive the dispatch confirmation e-mail. (The conclusion of contract only counts for the dispatched items not for other items in the same or another order.)

(Note: We do not participate in alternative consumer dispute resolution proceedings, including proceedings at the Allgemeine Verbraucherschlichtungsstelle des Zentrums für Schlichtung e.V. (Straßburger Straße 8, 77694 Kehl am Rhein, https://www.verbraucher-schlichter.de).)

Warmest regards,
--NAME--
Wat mij betreft zou een Nederlandse organisatie hier eens een scherpere blik op mogen werpen.

Op dit moment hoeft Amazon zich totaal niet te verantwoorden voor de vele tienduizenden orders die er open staan, ze kunnen leveren wanneer ze zelf willen. Dat lijkt me niet de bedoeling van een normale handelingswijze.

Ik ga zelf wel wachten tot de prijzen bij andere shops normaliseren voor ik overga tot aankoop, heb m'n bestelling bij Megekko ook maar geannuleerd vanwege de eigenlijk te bizarre prijzen waarvoor het wordt aangeboden. Dus de levertijd van de rest zal wat ingekort worden. :*)

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinova79
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-01 13:07
Mooie setup indeed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lockheat schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 16:13:
[...]

In mijn bescheiden mening dient er een EU wet te komen die verbied om zaken aan te bieden die niet binnen xx tijd te leveren is. Dus pre orders mag, echter wel een gegarandeerde uitlevering na xx tijd wanneer beide partijen voldoen aan bovenstaande zaken. Hiermee ben je heel veel ellende voor.
Een soort zelfbeschermingswet voor mensen zonder geduld die dan niet gefrustreerd raken omdat ze alsnog geen geduld hebben? Wat gaat dat opleveren? De retail zal daar niet meer kaarten door krijgen.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjaaap
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 26-09 11:11
Ik heb afgelopen donderdag besteld en sta rond plek 580.

Dus de ASUS TUF Gaming RTX 3080 10G GAMING (niet OC versie), bij Alternate Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNijssen
  • Laatst online: 06-12-2021
ninjaaap schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 00:06:
[...]

Dus de ASUS TUF Gaming RTX 3080 10G GAMING (niet OC versie), bij Alternate Nederland.
Oh damn, dat wordt lang wachten voor je. Sterkte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-09 16:04
[...]

Wat heeft je geïnspireerd om dit te doen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ninjaaap
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 26-09 11:11
Timba- schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 00:24:
[...]

Wat heeft je geïnspireerd om dit te doen?
Ik heb geen haast, ik kan vooruit met mijn 2070. Toen de 3080 uitkwam had ik het plan om er ergens tussen november en januari eentje aan te schaffen, zodat ik niet te veel betaal, en eentje kan kopen waarvan bekend is dat die goed is.

In de huidide situatie verwacht ik niet dat de prijzen voor die tijd significant onder de 729 euro gaan komen. Deze Asus heeft voldoende goede reviews dat ik deze durf te pre-orderen. Dus waarom wachten. Ja dit gaat even duren, maar ik vind m duur genoeg, ga geen 100+ extra uitgeven om sneller te zijn. Met kerst zou leuk zijn, februari kan ik mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
ninjaaap schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 00:31:
[...]

Ik heb geen haast, ik kan vooruit met mijn 2070. Toen de 3080 uitkwam had ik het plan om er ergens tussen november en januari eentje aan te schaffen, zodat ik niet te veel betaal, en eentje kan kopen waarvan bekend is dat die goed is.

In de huidide situatie verwacht ik niet dat de prijzen voor die tijd significant onder de 729 euro gaan komen. Deze Asus heeft voldoende goede reviews dat ik deze durf te pre-orderen. Dus waarom wachten. Ja dit gaat even duren, maar ik vind m duur genoeg, ga geen 100+ extra uitgeven om sneller te zijn. Met kerst zou leuk zijn, februari kan ik mee leven.
Ik wou dat ik zo geduldig was :) Ik heb een inno3d gekocht en sta nog in de wachtrij voor een stric oc, de kaart die ik echt wil. Wanneer die komt zie ik wel hoeveel ik erop achteruit ga. Tijd is geld, ik doe al ruim 2 jaar met me 1080ti en alles is aanpoten op 1440p ultrawide. Ik heb er wel wat euros voor over om nu al dikke fps te hebben ipv over een paar maanden :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Koelkie
https://www.amazon.nl/308...031&s=electronics&sr=1-16

1 Msi trio op voorraad
€ 949,-
Edit: and it's gone
Edit 2: it's back

3080 TUF non-oc is ook weer ff te bestellen
https://www.amazon.nl/ASU...2031&s=electronics&sr=1-4

Netzoals de Ventus 3X
https://www.amazon.nl/308...2031&s=electronics&sr=1-5

Zoals de trouwe lezers weten, kan de bezorging "even" op zich laten wachten. Het is echter wel een "gratis" extra optie mits je betaald met cc

[ Voor 60% gewijzigd door Koelkie op 18-10-2020 08:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koelkie
Il zou die msi trio bijna willen bestellen voor @DutchWing

(Hij is weer terug in de verkoop)

[ Voor 3% gewijzigd door Koelkie op 18-10-2020 08:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DannyHrmnns
  • Laatst online: 07-06 12:56
Ja ik kon hem kopen maar ik vond het teveel. Dan wacht ik nog wel 2 weken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 15:13
Een kaart bestellen van een nieuwe verkoper op Amazon die op Elm street 1 in Hong Kong woont.

Lijkt me erg slim om te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelkie
Bron schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 08:42:
Een kaart bestellen van een nieuwe verkoper op Amazon die op Elm street 1 in Hong Kong woont.

Lijkt me erg slim om te doen :)
Whahaha, plus 1 voor jou en de verkoper _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko22
Misschien zal iemand in de verleiding komen?

https://www.mindfactory.d...fuer+Gaming/RTX+3090.html

https://www.notebooksbill...cd-4b48-87cd-52102b6eb027

[ Voor 34% gewijzigd door marko22 op 18-10-2020 08:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deeb98
  • Laatst online: 02-06-2023
Ik heb besteld maar heb nog steeds niet betaald. Zal ik het doen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kC1dwBI2ssI_N53d4Oo7tcA_TRk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mzFz3RN2011qPnqOe1ioLb6w.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko22
Wat je ook denkt. Maar als je niet betaalt, wordt er geen bestelling geplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koelkie
Deeb98 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 08:53:
[Afbeelding]
Ik zeg: 1 spelletje kop of munt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deeb98
marko22 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 08:56:
Wat je ook denkt. Maar als je niet betaalt, wordt er geen bestelling geplaatst.
Elke keer als ik een 3080 op voorraad zie, zegt mijn hart dat ik op AMD moet wachten en dan moet beslissen wat ik moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TryPleX
[Afbeelding]
Voor 949 euro en 0 garanties? Is dan wel Amazon maar die wijzen je zo door naar de echte verkoper hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelkie
TryPleX schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 09:01:
[...]

Voor 949 euro en 0 garanties? Is dan wel Amazon maar die wijzen je zo door naar de echte verkoper hoor.
Met cc betalen en pakketje controleren voordat je aftekent. Sta je volgens mij wel aardig stevig. Maar...ben geen jurist oid natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akaash00
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-10 16:20
[Afbeelding]
Dat je maar weet dat het verkocht wordt door een derde partij… en niet door Amazon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deeb98
Besloten om te annuleren Ik voel me gewoon niet veilig om te kopen bij een onbekende derde partij verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
[...]

Ik sta ook in die rij ergens rond plaats 120. Volgens mij is er nog amper tot niets geleverd. Succes!

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deeb98
Voor iedereen die geïnteresseerd is, staat het weer te koop, maar ze hebben de prijs met € 30 verhoogd.

https://www.amazon.nl/308...080&qid=1603005701&sr=8-5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
Deeb98 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 09:24:
Voor iedereen die geïnteresseerd is, staat het weer te koop, maar ze hebben de prijs met € 30 verhoogd.

https://www.amazon.nl/308...080&qid=1603005701&sr=8-5
Dit wordt niet door Amazon zelf geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marko22
Maar er is de Amazone-garantie van A tot Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
marko22 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 09:28:
Maar er is de Amazone-garantie van A tot Z.
ik snap niet dat mensen hier nog op ingaan... hoe stom kan je zijn?
wacht gewoon lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deeb98
bloodlynx schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 09:27:
[...]

Dit wordt niet door Amazon zelf geleverd.
Daarom heb ik het geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko22
Aggressor schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 09:29:
[...]

wacht gewoon lekker
Maar ik vertel niemand om te kopen. Iedereen heeft zijn eigen geest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koelkie
[...]

wacht gewoon lekker
Lees even de topicregels.
Don't hate the player, hate the game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Aggressor op 18-10-2020 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaflic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09 21:00
[...]

Ik heb dezelfde kaart besteld op dag 1 en sta 164 nu en begon op 174. Die 10 plekken zijn 1 per dag langzaam vrij gekomen door annuleringen denk ik. Op dit tempo zou het mij verbazen als ik voor kerst al een kaart zie. Denk dat februari dus nog optimistisch is :P

Zal heel wat moeten gebeuren om een wachtrij van 580 in enkele maanden weg te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko22
Ik weet dat iedereen gefrustreerd is. Ik ben ook. Maar voorlopig wacht ik op mijn Asus van Amazon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gilan11
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09-05 16:51
Thanks voor het mededelen! Ik heb deze met CC besteld. Eens kijken of dat wat oplevert 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoungStarDC
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-10 00:59
Sta zelf in de wachtrij bij Informatique voor de MSI Gaming Trio. Verwacht dat het minimaal nog wel een paar weken duurt. Gelukkig heb ik er geen haast bij en kan ik nu nog afwachten en kijken naar wat AMD gaat brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchWing
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

Koelkie schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 08:33:
Il zou die msi trio bijna willen bestellen voor @DutchWing

(Hij is weer terug in de verkoop)
Hoezo voor mij..? haha! :+
Mijn GPU komt deze week, heb er alle vertrouwen in :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchWing
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

Deeb98 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 09:00:
[...]

Elke keer als ik een 3080 op voorraad zie, zegt mijn hart dat ik op AMD moet wachten en dan moet beslissen wat ik moet kopen.
Je moet doen waar je goed bij voelt! (y)

Ik ben wel benieuwd naar AMD en vooral het verschil als je de wattage gelijk zet, ik denk wel dat volgende generatie geen enorme stappen zal maken, ze hebben deze generatie al moeite... Turing was nog zo gek nog niet :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lycan-Strife
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-02-2021
Het is gewoon stilletjes hier ineens.

Maar ik denk dat we zo goed als zeker kunnen zijn dat afgelopen week / afgelopen dagen best wel kak was omtrent leveringen.

Volgens mij bijna elke winkels zo goed als niets.

Ben zeer benieuwd hoe het aankomende week gaat zijn. Fingers crossed everybody. Fijne zondag nog!
xxx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PulsatingQuasar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 06:53
akirasendoun schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:13:
[...]

Ja ik merk dat mijne ook op 2e okt staat, heb rond 02:00 tijd die bevestigingsmail binnen.
Die van mij heeft ook 2 oktober als besteldatum maar ik heb er nog geen verwachte leverdatum bij staan. Blijkbaar komt er dan wel wat maar niet genoeg voor alle bestellingen op 2 oktober.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoksbrood
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:01
Lycan-Strife schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:25:

Maar ik denk dat we zo goed als zeker kunnen zijn dat afgelopen week / afgelopen dagen best wel kak was omtrent leveringen.

Ben zeer benieuwd hoe het aankomende week gaat zijn. Fingers crossed everybody. Fijne zondag nog!
xxx
Het is zondag, gun iedereen ook wat rust :+

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Gilan11 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 09:51:
[...]

Thanks voor het mededelen! Ik heb deze met CC besteld. Eens kijken of dat wat oplevert 8)
Deze kaart op 5 oktober besteld; nog geen schot in de zaak. Op 30 september deze 3090 besteld, ook nog niks over gehoord. Beide al wel betaald en heb Amazon Prime.

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:01

Melkaz

Melkazar

Lycan-Strife schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:25:

xxx
Jep de enige noemenswaardig sale was azerty op woensdag. Verder heeft megekko op vrijdag een zeer klein pakketje ontvangen met paar kaartjes en dat was hem wel volgens mij. Ik hoop dat dit de na affecten van de golden week was en dat er volgende week weer leven in de brouwerij komt. ( maar iets zegt me pas de week erna rond de AMD presentatie ...)

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RedHeroDude
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16-06 16:44
Stoksbrood schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:42:
[...]

Het is zondag, gun iedereen ook wat rust :+
Het is een perfecte dag om de hele week onder de loep te nemen. Ik hoop dat de komende week weer wat beter wordt en dat er een meer constante stroom aan leveringen komt. Alhoewel ik eigenlijk verwacht dat er pas schot in gaat komen wanneer AMD met hun aankondigingen komt aan het einde van de maand. Het zal me niks verbazen als de huidige leveringen zo laag zijn omdat Nvidia een groot deel aan de kant zet.

De lage stock bij launch is enigszins nog begrijpbaar. Maar dat de leveringen nog zo schaars zijn bijna een maand na de lancering, niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaflic
Reden dat ik Asus TUF heb besteld is het compacte (naar verluid hoogwaardige) PCB voor waterkoeling. Nu zijn er heel veel mensen die de ASUS ook willen hebben vanwege het goede/stille koelblok, maar dat is voor mij dus minder relevant.

Nu hebben de reference boards gebruikt door bv Zotac, Gainward, PNY, Palit en Inno3D zelfs nog compactere PCB's, maar vraag me 2 dingen af:
- Lever je dan veel in op kwaliteit van het PCB/components?
- Hoe zijn leveringen/wachtrijen van deze merken?

Online is er vooral veel over de MSI, Asus en Gigabytes te vinden. Iemand ervaring met deze reference board AIB's en leveringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Shaflic schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:32:
Reden dat ik Asus TUF heb besteld is het compacte (naar verluid hoogwaardige) PCB voor waterkoeling. Nu zijn er heel veel mensen die de ASUS ook willen hebben vanwege het goede/stille koelblok, maar dat is voor mij dus minder relevant.

Nu hebben de reference boards gebruikt door bv Zotac, Gainward, PNY, Palit en Inno3D zelfs nog compactere PCB's, maar vraag me 2 dingen af:

Online is er vooral veel over de MSI, Asus en Gigabytes te vinden. Iemand ervaring met deze reference board AIB's en leveringen?
Reference boards zijn gewoon prima zolang je geen 450W door de kaart gaat pompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TryPleX
Shaflic schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:32:

Ik heb wel ergens reviews gezien voor de Inno3d en PNY. Waar Inno3d er redelijk uit kwam (net boven de FE), maar meestal onder MSI Gaming en Asus TUF OC, kwam de PNY zelfs slechter uit de tests dan de FE. Dat is denk ik wel het laatste wat je wil voor het geld dat je hier neer moet leggen.

Als je niet gaat overclocken en je wilt niet te lang wachten dan zijn de onbekende modellen wel een betere optie wat betreft geld en wachttijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
TryPleX schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:48:
[...]

Ik heb wel ergens reviews gezien voor de Inno3d en PNY. Waar Inno3d er redelijk uit kwam (net boven de FE), maar meestal onder MSI Gaming en Asus TUF OC, kwam de PNY zelfs slechter uit de tests dan de FE. Dat is denk ik wel het laatste wat je wil voor het geld dat je hier neer moet leggen.

Als je niet gaat overclocken en je wilt niet te lang wachten dan zijn de onbekende modellen wel een betere optie wat betreft geld en wachttijd.
Inno3d 3080 X3 bevalt mij hartstikke prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaflic
Paprika schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:35:
[...]

Reference boards zijn gewoon prima zolang je geen 450W door de kaart gaat pompen.
Goed om te weten. De review van der8auer over verrassend goede Asus PCB heeft me toen overtuigd. Vervelende is ook wel dat ik die Asus voor 729 heb staan en ik voor mn gevoel kwalitatief een stap terug zou doen voor meer euro's (849) met een Inno3D ofzo.

Maargoed, dan kom je simpelweg op de kwestie van geduld. Kijk het nog even een weekje aan. Wie weet komt er inderdaad een stortvloed aan kaarten met de AMD launch, hoe raar ik dat ook zou vinden. Kan beter van tevoren de markt verzadigen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rombbb
[...]

wacht gewoon lekker
Je doet je naam eer aan, chill out dude

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royall
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-03 00:29
Afgelopen woensdag toch maar besloten om in de wachtrij te gaan staan voor een 3080.
Gekozen voor de Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS Master _/-\o_

Besteld bij Megekko. Begon 23/23. Sta nu 23/34 8)7

Ben benieuwd!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rombbb
RedHeroDude schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:22:
[...]

Het is een perfecte dag om de hele week onder de loep te nemen. Ik hoop dat de komende week weer wat beter wordt en dat er een meer constante stroom aan leveringen komt. Alhoewel ik eigenlijk verwacht dat er pas schot in gaat komen wanneer AMD met hun aankondigingen komt aan het einde van de maand. Het zal me niks verbazen als de huidige leveringen zo laag zijn omdat Nvidia een groot deel aan de kant zet.

De lage stock bij launch is enigszins nog begrijpbaar. Maar dat de leveringen nog zo schaars zijn bijna een maand na de lancering, niet echt.
Ik begrijp die strategie nog steeds niet; wat heeft Nvidia erbij te winnen om die kaarten opzij te zetten tot de AMD launch ?

Lopen ze dan niet het risico dat iedereen helemaal klaar is met Nvidia vanwege het wachten en dat als er plots een keuze tussen A en B beschikbaar is dat ze uit wrok met B gaan ?

Ik hou de AMD optie voor mezelf open want heb nog nooit zo'n sh*tshow meegemaakt. Een GPU kopen moet iets leuks zijn niet eindeloze frustratie. Dat is puur voor 100% Nvidia aan te rekenen.

Anyhows, (semi-)on-topic; het lijkt me dat Nvidia's beste strategie gewoon de simpelste is, zoveel mogelijk dozen schuiven vóór de AMD launch om die kopers voor zichzelf te claimen.

Nu houden ze de optie AMD-Nvidia voor iedereen open

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Priester
Rombbb schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:35:
[...]

Ik begrijp die strategie nog steeds niet; wat heeft Nvidia erbij te winnen om die kaarten opzij te zetten tot de AMD launch ?

Lopen ze dan niet het risico dat iedereen helemaal klaar is met Nvidia vanwege het wachten en dat als er plots een keuze tussen A en B beschikbaar is dat ze uit wrok met B gaan ?

Ikzelf hou de AMD optie voor mezelf open want heb nog nooit zo'n sh*tshow meegemaakt. Een GPU kopen moet iets leuks zijn niet eindeloze frustratie. Dat is puur voor 100% Nvidia aan te rekenen.

Anyhows, (semi-)on-topic; het lijkt me dat Nvidia's beste strategie gewoon de simpelste is, zoveel mogelijk dozen schuiven vóór de AMD launch om die kopers voor zichzelf te claimen.

Nu houden ze de optie AMD-Nvidia voor iedereen open
AMD zal net als Nvidia in het begin de enorme vraag niet aankunnen. Op dit moment wordt er een enorme hype gemaakt rondom de Nvidia kaarten, hoe waardeloos de launch ook is, iedereen wil nu een kaart! Gezien de woekerprijzen hier en daar wordt er echt wel dikke winst gemaakt. Als straks AMD om de hoek komt met de launch van hun eigen kaarten dan zullen zij ook moeite hebben met leveren (want de vraag is enorm) en op dat moment komt Nvidia misschien met een grotere levering, afgezien van de AMD fanboys zullen mensen dan voor een quick fix gaan en springen op de inmiddels dan wel leverbare kaarten van Nvidia ondanks dat AMD kaarten misschien zelfs wel beter of gelijkwaardig zijn danwel lager qua prijs.

Volgende stap is dat Nvidia tegen de tijd dat AMD kaarten wel goed leverbaar zijn ineens met kaarten komt die dubbel het geheugen hebben. Dit was "per ongeluk" al zichtbaar bij sommige retailers.

Misschien vergezocht maar ik denk goede marketing en wij slikken het als zoete koek. Bovenstaande informatie is al een paar keer voorbij gekomen in dit topic, die gast van "Moore's law is dead" heeft hier ook een paar filmpjes van gemaakt.

Uiteraard allemaal op basis van beperkte informatie, geruchten en gelekte informatie maareh volgens mij heeft Nvidia niet te klagen qua kwartaalcijfers straks en de boze consument koopt straks gewoon lekker die kaarten.

Ik denk dat de schaarste redelijk gepland is, je wil niet gelijk al je resources spenderen aan de "instapkaarten" als straks je premium kaarten komen met dubbel geheugen.

Zolang ze kunnen is de schaarste diesel voor de hype train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinvk86
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 16-02 17:46
Ik sta zelf nu op 13 bij megekko voor de aorus master 3080. heb vrijdagavond ook nog even staan twijfelen voor de xtreme te gaan op alternate toen die op voorraad stond. toch van af gezien, gezien ik niet wist of mn 750watt voeding deze kaart gaat trekken gezien 850w aanbovolen wordt voor de xtreme.
Pagina: 1 ... 176 ... 629 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
Beschikbaarheid is te vinden in https://docs.google.com/s...2_DWk4/edit#gid=712726851 (niet meer up-to-date)

reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord