WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu
Dat weet niemand heDutchWing schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:37:
Weet iemand wanneer Coolblue levering Strix of TUF krijgt? Er staat binnenkort?
Signature
Mmm... Zo stressvol haha!mouzetc schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:38:
[...]
Dat weet niemand heStaat er al sinds ze op de site staan.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu
Don't. Je staat vrij vooraan voor de eerstvolgende batch bij Azerty. Max 2 weken als je geluk hebt. Beter dan die wachtrijen van 300 +
Heb geen geduld hahaPluizenbol schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:00:
[...]
Don't. Je staat vrij vooraan voor de eerstvolgende batch bij Azerty. Max 2 weken als je geluk hebt. Beter dan die wachtrijen van 300 +

Hoop eerlijk gezegd dat er nog een Strix in vrij verkoop beland, dan snel die wegkapen
Gaaf overzicht!William/Ax3 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:36:
[...]
dat is een 3090 de 3080 is 30w minder
alle caps staan hier
3080
https://www.overclock.net...3080-owners-club.1753932/
3090
https://www.overclock.net...3090-owners-club.1753930/
Krijg echter het gevoel alsof er bij Alternate nauwelijks iets binnen komt terwijl er door Azerty en Megekko wel leveringen plaatsvinden. Klopt dat?
Ik heb mijn bestelling dag 1 bij Alternate geplaatst (Asus TUF nonOC) en ben van 180 naar 164 gegaan maar denk dat dat enkel annuleringen zijn.
Vraag me af of Alternate ooit uit gaat leveren of dat ze afgetroefd blijven worden door de andere shops. Of zijn er mensen die wel leveringen (3080) van Alternate hebben gehad?
Hmm, Ben er 6 plaatsen mee omlaag gegaan afgelopen week. Nu plek 135. Vanaf de 12de deze maand.Rudge schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:55:
[...]
De ASUS TUF OC 3080 bij Alternate gaat niet veel sneller. Besteld op 24 sep en van 79 naar 55 gegaan. En die 55 staat er al een goede week, geen annuleringen meer boven mij.
Maar goed, de grote levering zal nog komen. Vraag is alleen wanneer.
Hangt er vanaf bij Megekko. MSI laat het nogal afweten. Vrijdag een levering gehad van de meeste MSI kaarten, de Gaming X Trio's waren vertraagd naar maandag. Sindsdien hebben ze niks meer geleverd gekregen van hen.Shaflic schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:46:
Op de Nvidia site staan 4 officiele resellers voor Nvidia: Alternate, Megekko, Azerty en Paradigit. In het klein 4Launch en CDromland. Ik zou dan verwachten dat deze 4 de eerste leveringen krijgen en ook allemaal ongeveer gelijk. Daarnaast hebben verschillende andere shops (Coolblue) ook vanalles uitgeleverd.
Krijg echter het gevoel alsof er bij Alternate nauwelijks iets binnen komt terwijl er door Azerty en Megekko wel leveringen plaatsvinden. Klopt dat?
Ik heb mijn bestelling dag 1 bij Alternate geplaatst (Asus TUF nonOC) en ben van 180 naar 164 gegaan maar denk dat dat enkel annuleringen zijn.
Vraag me af of Alternate ooit uit gaat leveren of dat ze afgetroefd blijven worden door de andere shops. Of zijn er mensen die wel leveringen (3080) van Alternate hebben gehad?
Alternate is ook het goedkoopste dus zal je snel de langste wachtrij hebben, hoe meer je extra betaald hoe kleiner de wachtrijShaflic schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:46:
Op de Nvidia site staan 4 officiele resellers voor Nvidia: Alternate, Megekko, Azerty en Paradigit. In het klein 4Launch en CDromland. Ik zou dan verwachten dat deze 4 de eerste leveringen krijgen en ook allemaal ongeveer gelijk. Daarnaast hebben verschillende andere shops (Coolblue) ook vanalles uitgeleverd.
Ik sta nu nummer 2 in de wachtrij. Verwacht nog wel 2 weekjes te moeten wachten.
En nu wegwezen uit deze draad!Skybullet schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:21:
Laatste foto (beloofd!) Om het wachten en de frustraties wat te verzachten. Het is het waard
hou vol 😁.
Bedankt allemaal hier voor het vermaak en natuurlijk voor de helden die de, uiteindelijk voor mij, winnende link plaatsten
Tot de 4080 weer 😜
[Afbeelding]
Veel plezier ermee!
In the end we only regret the chances we didn't take
Ik zou hem gelijk annuleren, ik stond op plaats 38 vanaf 17 september ben toen na 1 week op plaats 28 gekomen en heb daar de heletijd vast gestaan.AdmiraalTimbo schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:27:
Let the waiting game begin. Net een Inno3D 3080 x4 besteld en volgens alternate plaats 48 in de wachtrij.
Ik heb hem inmiddels ook geannuleerd

Zitten ook fixes in voor de 0 db mode dus je wilt die update denk ik sowieso wel erop zetten. (just a tip)uit de asus fb groep
TLDR: While Asus has fixed the power limit issue with their 3080 cards,
Asus' claim, over the past almost month, of a 375 W power limit for their RTX 3080 was found untrue (see: youtube.com/watch?v=7iGIiFfUwLs&t=699s).
As of today, they have posted an updated bios that grants the claimed upper power limit, although it should be noted that the BIOS update that fixes the issue makes no mention of the corrected power limits in its documentation. https://www.asus.com/.../TUF-RTX3080.../HelpDesk_Download/
Specific info on the BIOS fix:
https://www.overclock.net/.../official.../post-28651986
It's good that Asus has followed through on their promise, but it should not have taken a reviewer's benchmark (almost a month after availability) for this to have been fixed.
Edit die link werkt niet maar meer info:
ASUS TUF GAMING and ROG STRIX 3080 Owners - VBIOS update -
We have released a VBIOS to improve the 0dB operating feature on both series of cards. The update is NOT required. For users that want the quietest desktop 2D operating experience, it is recommended.
Please check the support site for your model and download the corresponding file.
https://www.asus.com/support/
[ Voor 37% gewijzigd door William/Ax3 op 16-10-2020 21:02 . Reden: editstukje rant van fb post wegehaald ]
|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |
had je beter de x3 kunnen bestellen .. daar was een paar dagen geleden geen wachtrij meer voor...AdmiraalTimbo schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:27:
Let the waiting game begin. Net een Inno3D 3080 x4 besteld en volgens alternate plaats 48 in de wachtrij.
de x3 wordt ook vaker geleverd
Er is een wachtrij van 153 wachtendeAstaXatu schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:22:
Kan iemand mij de wachtrij vertellen van de Asus rog strix OC 3080 bij megekko?
Fractal Design Meshify S2|Intel Core i9-10900K|Asus ROG Strix Z490-E Gaming|32GB G.Skill Trident Z F4-3200 |Asus Rog Strix GeForce RTX 3080 OC|Samsung 970 Evo Plus 1TB|Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB|Corsair HX1000i|Samsung LC27HG70
Jup, heel raar. Al een aantal keer gevraagd maar niets.JakeNijssen schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:20:
Jammer ook dat Amazon.nl niks te melden heeft over de 3090 Strix Oc Pre-Order. Echt heel vreemd dit....
Ben gezakken van 26 naar 18 bij Megekko maar nu al een tijdje niets meer dus vermoed dat ze er 8 hebben gekregen 4 weken na launch. Man man is wel heel droevig zo.Crazy4ever schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:33:
[...]
UK/BE/DE lijken allemaal rond de 40 stuks per winkel te hebben ontvangen, ze zal hem misschien morgen toch nog kunnen ontvangen
51 momenteel na de levering van vandaagmhjmaas schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:01:
[...]
Bedoel je de 3090 Strix OC? Daar is de wachtrij nu 58
[ Voor 13% gewijzigd door GG85 op 16-10-2020 20:34 ]
Vorige week zou er 1 msi gaming trio x geleverd worden maar dat heeft niet plaatsgevonden.
Sta dus nog steeds op plek nummer 2 en geen enkele informatie beschikbaar over wanneer de kaart binnen gaat komen (kan van weken tot maanden duren)
Ook deze week geen leveringen van MSI gaming x trio.
FYI
Ik heb de tijd, ze komen vast binnen. Plus het oude systeem kan nog prima wilde alleen een compleet nieuw systeem omdat het kan.steffbos schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:29:
[...]
Ik zou hem gelijk annuleren, ik stond op plaats 38 vanaf 17 september ben toen na 1 week op plaats 28 gekomen en heb daar de heletijd vast gestaan.
Ik heb hem inmiddels ook geannuleerd
In the end we only regret the chances we didn't take
Alternate levert elke week gewoon kaarten uit, ik drop elke week wel een aantal plaatsen bij hunShaflic schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:46:
Weet je zeker dat het geen annuleringen zijn?Kevin24 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:44:
[...]
Alternate levert elke week gewoon kaarten uit, ik drop elke week wel een aantal plaatsen bij hun
Ik ben al 3 weken op 2 annuleringen na geen plek opgeschoven.
Tuf non OC schijnt nergens of bijna nergens geleverd te worden. Zal waarschijnlijk weinig prioriteit hebben bij ASUS aangezien de OC versie letterlijk dezelfde kaart is maar dan met wat hoger ingestelde clockjes voor een stuk hogere prijs en daardoor hogere winst marges.Shaflic schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:46:
Waarschijnlijk. Vandaag ROG strix geannuleerd op alternate. Als ik die 300+ wachtlijsten zie - dan lijkt het me stug datk begin november zelfs nog m'n kaart krijg daar.Daruf schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:46:
[...]
Weet je zeker dat het geen annuleringen zijn?![]()
Ik heb in ieder geval van ASUS te horen gekregen dat ze 02-11-2020 nieuwe batches van ROG strix 3080 OC verwachten te leveren. Dat kan natuurlijk per webshop verschillen.
Hoe zet je dat erop dan? ASUS geeft aan drivers via hun downloaden, ik heb altijd geleerd drivers downloaden via Nvidia’s website?William/Ax3 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:29:
Voor de mensen met een tuf kennelijk zat daar ook een foute powerlimit in de bios (dus evga ftw3 was niet de enigehet enige verschil is wel dat evga gewoon toegeeft dat er een andere powerlimit nu is maar asus zegt er niks over kennelijk
![]()
[...]
Zitten ook fixes in voor de 0 db mode dus je wilt die update denk ik sowieso wel erop zetten. (just a tip)
Maar die powerlimit fix is neem ik aan voor overclockers? (Normale gebruikers zullen niks merken?)
[ Voor 7% gewijzigd door DutchWing op 16-10-2020 20:54 ]
Ik had bij Alternate een TUF lopen die stond op 147 en bewoog echt amper.Forkey schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:49:
[...]
Waarschijnlijk. Vandaag ROG strix geannuleerd op alternate. Als ik die 300+ wachtlijsten zie - dan lijkt het me stug datk begin november zelfs nog m'n kaart krijg daar.
Ik heb in ieder geval van ASUS te horen gekregen dat ze 02-11-2020 nieuwe batches van ROG strix 3080 OC verwachten te leveren. Dat kan natuurlijk per webshop verschillen.
Die geannuleerd en een FTW3 gaming lopen ... die is van 12 naar 10 gegaan maar is alleen annuleringen.
Nu hopen dat de Aorus Master bij Megekko wat sneller gaat.....
Wil graag die kaart voor Cyberpunk maar dit kan krap worden.
Nee, zijn gewoon kaarten die ze uitleverenDaruf schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:46:
[...]
Weet je zeker dat het geen annuleringen zijn?![]()
Wow, eerste bevestiging van vandaag volgens mij? Verder al 2 dagen geen vrij verkoop helaas.Sheepz0r schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:57:
Heb een rtx non OC tuf asus 18 september besteld bij alternate be. Heb vandaag de melding gekregen dat hij verwerkt is in magazijn..
Signature
Nja eerlijk gezegd denk ik dat als je bij Megekko in de rij staat, je wel voor de 19e je kaart hebt. Nvidia/AIB's zijn een SHITLOAD aan kaarten aan het shippen - ze moeten wel. De 28ste is AMD aan zet - en als het dan nog zoals nu is. Gaan mensen over naar AMD - maar Nvidia is niet zo stom. Be patientDaruf schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:52:
[...]
Ik had bij Alternate een TUF lopen die stond op 147 en bewoog echt amper.
Die geannuleerd en een FTW3 gaming lopen ... die is van 12 naar 10 gegaan maar is alleen annuleringen.
Nu hopen dat de Aorus Master bij Megekko wat sneller gaat.....
Wil graag die kaart voor Cyberpunk maar dit kan krap worden.
Dus volgens Asus geen 3080 OC kaarten de komende 2 weken? Pas weer op 2 november?Forkey schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:49:
[...]
Waarschijnlijk. Vandaag ROG strix geannuleerd op alternate. Als ik die 300+ wachtlijsten zie - dan lijkt het me stug datk begin november zelfs nog m'n kaart krijg daar.
Help het hopen man, dit klinkt best logischForkey schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:59:
[...]
Nja eerlijk gezegd denk ik dat als je bij Megekko in de rij staat, je wel voor de 19e je kaart hebt. Nvidia/AIB's zijn een SHITLOAD aan kaarten aan het shippen - ze moeten wel. De 28ste is AMD aan zet - en als het dan nog zoals nu is. Gaan mensen over naar AMD - maar Nvidia is niet zo stom. Be patient
lees me nieuwe stukje even je kaart opzoekenDutchWing schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:51:
[...]
Hoe zet je dat erop dan? ASUS geeft aan drivers via hun downloaden, ik heb altijd geleerd drivers downloaden via Nvidia’s website?
Maar die powerlimit fix is neem ik aan voor overclockers? (Normale gebruikers zullen niks merken?)
Meer powerlimit kan helpen om iets hoger te klokken/stabieler te blijven op hogere klok. Dit is altijd ook van silicon afhankelijk. Maar ik denk niet dat het veel zal schelen. Weet het watt verschill ook niet denk niet veel. maar soms kan iedere watt wat schelen
Bij de meeste AIB's maakt het niet zoveel uit of je een nvidia of een AMD kaart koopt aangezien ze van beide merken kaarten maken. Nvidia moet wel rap tempo maken inderdaad als ze AMD voor willen zijn.Forkey schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:59:
[...]
Nja eerlijk gezegd denk ik dat als je bij Megekko in de rij staat, je wel voor de 19e je kaart hebt. Nvidia/AIB's zijn een SHITLOAD aan kaarten aan het shippen - ze moeten wel. De 28ste is AMD aan zet - en als het dan nog zoals nu is. Gaan mensen over naar AMD - maar Nvidia is niet zo stom. Be patient
7 3090 oc’s geleverd vandaag bij megecko? Schiet ook niet echt op, scanuk had er 40 of 50 las ik en een deense zaak ook 40.GG85 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:31:
[...]
Jup, heel raar. Al een aantal keer gevraagd maar niets.
[...]
Ben gezakken van 26 naar 18 bij Megekko maar nu al een tijdje niets meer dus vermoed dat ze er 8 hebben gekregen 4 weken na launch. Man man is wel heel droevig zo.
[...]
51 momenteel na de levering van vandaag
Hoop dat alternate ze snel krijgt in nl
Maar maakt het dan ook uit of je GPU drivers via ASUS download of Nvidia? De drivers komen toch van Nvidia, of doet ASUS de drivers aanpassen?William/Ax3 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:06:
[...]
lees me nieuwe stukje even je kaart opzoeken
Meer powerlimit kan helpen om iets hoger te klokken/stabieler te blijven op hogere klok. Dit is altijd ook van silicon afhankelijk. Maar ik denk niet dat het veel zal schelen. Weet het watt verschill ook niet denk niet veel. maar soms kan iedere watt wat schelen
Dat was niet het geval op het moment dat ik bestelde bij release. Toen hadden alle shops nog gewoon de adviesprijs. Gaat mij dus ook niet om de lengte van de wachtrij.DutchWing schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:56:
[...]
Alternate is ook het goedkoopste dus zal je snel de langste wachtrij hebben, hoe meer je extra betaald hoe kleiner de wachtrij
Mijn vraag is: krijgt Alternate net zoveel binnen als de andere shops? Heb het idee van niet omdat ik hier vooral blije tweakers met kaarten van de andere shops zie.
Vraag me gewoon af hoe die verdeling wordt gedaan. Kan Megekko vanwege formaat shop en internationaal misschien meer wegkapen?
Dan zou je juist verwachten dat Alternate veel kaarten binnen krijgt in de NL shop, gezien Alternate ook in België en Duitsland (oorsprong) zit.Shaflic schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:26:
[...]
Dat was niet het geval op het moment dat ik bestelde bij release. Toen hadden alle shops nog gewoon de adviesprijs. Gaat mij dus ook niet om de lengte van de wachtrij.
Mijn vraag is: krijgt Alternate net zoveel binnen als de andere shops? Heb het idee van niet omdat ik hier vooral blije tweakers met kaarten van de andere shops zie.
Vraag me gewoon af hoe die verdeling wordt gedaan. Kan Megekko vanwege formaat shop en internationaal misschien meer wegkapen?
driver en bios is wat anders. Je moet de de bios update plaatsen. Driver gewoon nvidia pakken lijkt mij.DutchWing schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:25:
[...]
Maar maakt het dan ook uit of je GPU drivers via ASUS download of Nvidia? De drivers komen toch van Nvidia, of doet ASUS de drivers aanpassen?
Maar als je dat niet wilt doen het is niet perse moeten hoor. Ze raden het aan als je de kaart echt gewoon goed still wil hebben zodat de 0 db mode veel beter is.
tuf oc:
https://www.asus.com/Grap...10G-GAMING/HelpDesk_BIOS/
tuf normal staat die nog niet bij zal wel later komen
[ Voor 11% gewijzigd door William/Ax3 op 16-10-2020 21:32 ]
Ik heb de msi x trio op Amazon.nl besteld.
Tot dusver geen enkel idee van hoe of wat..
Dus dacht ik maar mijn nieuwe voeding al aan te schaffen: Corsair Ax1000 titanium
Gisteren van Megekko bericht gekregen: levering op 30/12/2020.
Wut!!! Nergens nog 1 in stock. Dit is toch belachelijk?
Never ever financial advice...
Vraag me af ze of uberhaubt wel alzaken hebben uitgeleverd. Lijkt weinig te gebeuren op de site sinds de 17e september, afgezien van prijsverhogingen.killerbee1958 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:33:
Even een update over Informatique.
Vorige week zou er 1 msi gaming trio x geleverd worden maar dat heeft niet plaatsgevonden.
Sta dus nog steeds op plek nummer 2 en geen enkele informatie beschikbaar over wanneer de kaart binnen gaat komen (kan van weken tot maanden duren)
Ook deze week geen leveringen van MSI gaming x trio.
FYI
Was even verbaasd aangezien ik op 17e dezelfde heb besteld en 164e ben in de rij... maar in NL en gaat hier om België. Binnenkort pakket voor jou dus, enjoy!Sheepz0r schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:57:
Heb een rtx non OC tuf asus 18 september besteld bij alternate be. Heb vandaag de melding gekregen dat hij verwerkt is in magazijn..
Blijkbaar wordt mijn type Asus TUF nonOC uberhaupt nauwelijks geleverd. Zoals iemand al zei, de OC is dezelfde kaart en verdienen ze dus meer op. Die OC interesseert mij alleen niks 😁DutchWing schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:28:
[...]
Dan zou je juist verwachten dat Alternate veel kaarten binnen krijgt in de NL shop, gezien Alternate ook in België en Duitsland (oorsprong) zit.
Ik had gisteren even bij ze geïnformeerd en de wachtrijen voor de 3090's zijn beduidend korter. Voor wie het er voor over heeft uiteraard want ze zijn een klap duurder.
Nu maar gekozen voor de MSI 3090 Ventus X3 OC en sta nu op plek 6 van 6 en dat is een stuk optimistischer dan 262. Nu hopen dat er wat meer schot in zit want dat konden ze me dan weer niet vertellen.
De rij voor de MSI 3090 Gaming X was gisteren 17 voor wie daar op zou willen opteren.
Doe er je voordeel (kuch gezien de prijzen) mee.
Je kon ook van een scalper kopen? Om het dubbelen te betalen voor +/- 10% prestatie verschil... Ouch!Cruisix schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:50:
Voor wie het weten wilt vandaag mijn order bij Megekko voor de MSI 3080 Gaming X geannuleerd. Stond op plek 262.
Ik had gisteren even bij ze geïnformeerd en de wachtrijen voor de 3090's zijn beduidend korter. Voor wie het er voor over heeft uiteraard want ze zijn een klap duurder.
Nu maar gekozen voor de MSI 3090 Ventus X3 OC en sta nu op plek 6 van 6 en dat is een stuk optimistischer dan 262. Nu hopen dat er wat meer schot in zit want dat konden ze me dan weer niet vertellen.
De rij voor de MSI 3090 Gaming X was gisteren 17 voor wie daar op zou willen opteren.
Ik krijg zo het idee dat dit stiekem is wat nvidia wilt dat je doet als je een 3080 wiltCruisix schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:50:
Voor wie het weten wilt vandaag mijn order bij Megekko voor de MSI 3080 Gaming X geannuleerd. Stond op plek 262.
Ik kan het gelukkig betalen maar ik snap dat het voor anderen een niet voor de hand liggende optie is. In ieder geval heb ik 1 plekje op de 3080 teruggegeven aan iedereen die na mij kwamDutchWing schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:56:
[...]
Je kon ook van een scalper kopen? Om het dubbelen te betalen voor +/- 10% prestatie verschil... Ouch!
Ik kan het ook betalen, maar ik vind de verhouding nog slechter dan de RTX 2080 TiCruisix schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:04:
[...]
Ik kan het gelukkig betalen maar ik snap dat het voor anderen een niet voor de hand liggende optie is. In ieder geval heb ik 1 plekje op de 3080 teruggegeven aan iedereen die na mij kwam
Een ding is zeker. De wachtlijst is ongeveer een kwart van de Asus modellen. Sta zelf nu ook voor de Aorus Xtreme in de rij bij Megekko.DutchWing schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:29:
Ik twijfel ineens... Vind de Aorus Master ook wel mooi! Twijfel nu ineens tussen STRIX en MASTER... Weet iemand of binnenkort van de Master wel voldoende geleverd word? Dan pre-order ik deze bij Azerty
En prestatie/koeling?TryPleX schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:31:
[...]
Een ding is zeker. De wachtlijst is ongeveer een kwart van de Asus modellen. Sta zelf nu ook voor de Aorus Xtreme in de rij bij Megekko.
De STRIX is iets mooier afgewerkt, maar de Master is mooi met display... Vind alleen vaak de software welke je nodig hebt crappy... Zowel van ASUS, MSI als Gigabyte

Er valt weinig over te vinden. Reviews zijn er niet veel. Prestatie verschillen zijn minimaal maar de "normale" Gigabyte OC stond net onder de MSI Gaming X en de Asus tuf oc dus ga uit van ongeveer gelijke prestaties. En de koeler is enorm (kaart is 4 slots) dus ga uit van lage temps.DutchWing schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:33:
[...]
En prestatie/koeling?
De STRIX is iets mooier afgewerkt, maar de Master is mooi met display... Vind alleen vaak de software welke je nodig hebt crappy... Zowel van ASUS, MSI als Gigabyte
Nice congratsDuckyO schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:43:
FYI: zojuist de bevestiging gekregen van Alternate dat ik mijn Aorus 3080 M mag ontvangen.
Is je wachtrij direct aangepast? Vraag me af hoe snel ze dat veranderen na de mail.DuckyO schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:43:
FYI: zojuist de bevestiging gekregen van Alternate dat ik mijn Aorus 3080 M mag ontvangen.
Master en Xtreme verschil alleen de OC? Of is er nog iets anders... Denk dat ik voor de Gigabyte ga... Azerty geeft aan minstens 10 dagen ipv geen levertijd dus klinkt gunstigTryPleX schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:40:
[...]
Er valt weinig over te vinden. Reviews zijn er niet veel. Prestatie verschillen zijn minimaal maar de "normale" Gigabyte OC stond net onder de MSI Gaming X en de Asus tuf oc dus ga uit van ongeveer gelijke prestaties. En de koeler is enorm (kaart is 4 slots) dus ga uit van lage temps.
Zover ik weet heeft de Xtreme 3 8 pin en de Master 2 8pins.DutchWing schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:47:
[...]
Master en Xtreme verschil alleen de OC? Of is er nog iets anders... Denk dat ik voor de Gigabyte ga... Azerty geeft aan minstens 10 dagen ipv geen levertijd dus klinkt gunstig
Xtreme kan dus meer Watts trekken.... of dat uitmaakt heb ik mijn twijfels over.
Alleen OC en hogere power limit. (3x 8pin ipv 2x voor M). Wachtrij voor X is ook stuk korter. Azerty zegt trouwens voor alles 10 dagen dus be careful. Zelf vandaag bij Megekko gedaan omdat de prijs ook nog iets beter was als elders (999)DutchWing schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:47:
[...]
Master en Xtreme verschil alleen de OC? Of is er nog iets anders... Denk dat ik voor de Gigabyte ga... Azerty geeft aan minstens 10 dagen ipv geen levertijd dus klinkt gunstig
Wat was de wachtrij?DuckyO schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:43:
Bij Alternate zie je alleen je eigen nummer. En die zal voor hem wel laag zijn geweest gok ik
Ik had twee kaarten (EVGA & Strix) op de 17e besteld en deze afgelopen dinsdag, stond gelijk op plek drie.
Dan zal wachtrij Alternate meevallen?DuckyO schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:54:
[...]
Ik had twee kaarten (EVGA & Strix) op de 17e besteld en deze afgelopen dinsdag, stond gelijk op plek drie.
Alleen wel duurder dan Azerty of Megekko

[ Voor 7% gewijzigd door DutchWing op 16-10-2020 22:57 ]
Van de week zei iemand dat voor de STRIX kaarten bij Alternate 200+ was. Gigabyte weet ik niet.DutchWing schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:56:
[...]
Dan zal wachtrij Alternate meevallen?
Alleen wel duurder dan Azerty of Megekko
?BinaryRun schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:03:
[...]
Zelf ben ik ervoor gegaan omdat ik niet een nieuwe PC ging bouwen en vanuit een laptop kwam, dus echt een grafische kaart nodig had.
Ik ben momenteel een build aan het samen stellen maar zit te twijfelen tussen een 2080ti of een 3070
Wat is de wachtrij bij Megekko nu?TryPleX schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:50:
[...]
Alleen OC en hogere power limit. (3x 8pin ipv 2x voor M). Wachtrij voor X is ook stuk korter. Azerty zegt trouwens voor alles 10 dagen dus be careful. Zelf vandaag bij Megekko gedaan omdat de prijs ook nog iets beter was als elders (999)
Prijzen van oude nvidia gpus gaan nooit omlaag tenzij ze echt nog warenhuizen vol hebben. Beste kans om een goedkope 2080ti te krijgen als je die wilt dat zou dan met black friday zijn als ze het laatste beetje stock willen dumpen.Wombat148 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:33:
Misschien een wat aparte vraag. Maar mocht er een lading 3080'a komen zou dan eindelijk de 2080 ti prijs omlaag gaan? Vind ze nog steeds belachelijk duur. Alsof de webshops er lak aan hebben de prijzen aan te passen ( want duurder is blijkbaar niet altijd beter )
Ik ben momenteel een build aan het samen stellen maar zit te twijfelen tussen een 2080ti of een 3070
Zou nog even wachten, verwacht wel dat er meer 2080ti's op V&A gaan komen naarmate er meer 3080's in omloop zijn.Wombat148 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:33:
Misschien een wat aparte vraag. Maar mocht er een lading 3080'a komen zou dan eindelijk de 2080 ti prijs omlaag gaan? Vind ze nog steeds belachelijk duur. Alsof de webshops er lak aan hebben de prijzen aan te passen ( want duurder is blijkbaar niet altijd beter )
Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl
Hoeveel kaarten verwachten ze per week betreft X?
Gigabyte Aorus Xtreme direct leverbaar voor 1079. Voor een 3080...
i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512
Alleen geen afbeelding? Ik ga proberenspone schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:53:
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1687039
5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI
154AstaXatu schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:22:
Kan iemand mij de wachtrij vertellen van de Asus rog strix OC 3080 bij megekko?
Besteldspone schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:53:
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1687039
Sinds de eerste levering van vorige week woensdag (13 kaarten) heeft Megekko dus nog steeds geen nieuwe levering gekregen voor deze kaarten..

[ Voor 15% gewijzigd door Deeb98 op 17-10-2020 00:08 ]
De powerlimiet gaat niet via drivers maar een firmware update.DutchWing schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:25:
[...]
Maar maakt het dan ook uit of je GPU drivers via ASUS download of Nvidia? De drivers komen toch van Nvidia, of doet ASUS de drivers aanpassen?
Miscommunicatie over drivers versus firmware. Laatste is meer low level software in de GPU vergelijkbaar met je bios in je moederbord.
Dit is echt allemaal best makkelijk te Googlen.
Ik vond het ook teveel, maar ik word mijn GTX 1080 helemaal zat!Deeb98 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 00:07:
Het enige dat me ervan weerhoudt om een belachelijk bedrag aan een 3080 uit te geven, is AMD. Ik zag de Xtreme direct leverbaar en zou hem besteld hebben, maar AMD trekt aan mijn arm en zegt dat ik moet wachten
Nu alleen geduldig afwachten tot maandag, je kan hem geen eens in Ridderkerk ophalen

Nu alleen mijn TUF non OC bij Azerty annuleren!
Ik weet wel het verschil tussen bios en driver maar over Nvidia zeiden ze ook bios update, was achteraf driver update... Dus dacht misschien weer Driver update ipv bios update...Rombbb schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 00:09:
[...]
De powerlimiet gaat niet via drivers maar een firmware update.
Miscommunicatie over drivers versus firmware. Laatste is meer low level software in de GPU vergelijkbaar met je bios in je moederbord.
Dit is echt allemaal best makkelijk te Googlen.
Maar ben nu voor de gigabyte gegaan
MeDe Priester schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 00:12:
Die aorus xtreme is alweer verkocht bij Alternate?

* Het hoogste wat ik ooit heb uitgegeven was 600 euro, ga er nu 400+ euro overheen

[ Voor 18% gewijzigd door DutchWing op 17-10-2020 00:15 ]
Ik doe me best maar tot nu toe op tweakers en MP vooral veel scammers. En geen idee waarom maar de prijs van de 2080TI blijft zelfs tweedehands schandalig hoog in verhouding met prestatie. Ben benieuwd hoe dit allemaal gaat straks. De huidigr 3080's gaan zo ver boven MSRP. Denk dat de 3070 op dit moment de goedkoopste optie is. De vraag is blijft dat ook zo met de leverbaarheid van de 3080juggle schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:43:
[...]
Zou nog even wachten, verwacht wel dat er meer 2080ti's op V&A gaan komen naarmate er meer 3080's in omloop zijn.
Yup, ik heb hem ook gekocht. Afwachten tot maandag haha. Domste en beste keus ooit denk ik :’)DutchWing schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 00:14:
[...]
Me(Ben echt gestoord
)
* Het hoogste wat ik ooit heb uitgegeven was 600 euro, ga er nu 400+ euro overheen
Het voelt tot nu toe als een domme keuzeCarraraGT schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 00:24:
[...]
Yup, ik heb hem ook gekocht. Afwachten tot maandag haha. Domste en beste keus ooit denk ik :’)

Maar zodra hij binnen is heb ik geen spijt meer
[ Voor 8% gewijzigd door DutchWing op 17-10-2020 00:25 ]
Laten we het hopen. Ik sta ook nog op de 3e plek voor een Aorus Master bij Informatique. Laten we even kijken hoe het loopt hahaha.DutchWing schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 00:25:
[...]
Het voelt tot nu toe als een domme keuze
Ik zag het al aankomen bij jou. Veel plezier met je kaart, maar ik vind het wel een zwak om je zo mee te laten slepen.DutchWing schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 00:25:
[...]
Hopelijk kan je er van genieten!
[ Voor 4% gewijzigd door Grotbewoner op 17-10-2020 00:29 ]
Check wel ff of je 4 slots ruimte hebt in je kast/moboDutchWing schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 00:25:
[...]
STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz
Ik ben er ook niet trots op!Grotbewoner schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 00:28:
[...]
Ik zag het al aankomen bij jou. Veel plezier met je kaart, maar ik vind het wel een zwak om je zo mee te laten slepen.
Hopelijk kan je er van genieten!
Ik werd mijn GTX 1080 al enorm zat, wilde al met de 20s serie upgrade maar ik had toen andere prioriteiten...
Ik zal er zeker van genieten, bedankt!
Hij pastsrekaewt schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 00:33:
[...]
Check wel ff of je 4 slots ruimte hebt in je kast/mobo
Ik las het, gefeliciteerd ! 🎁
Las eerst de post waarin hij werd getipt en dacht, d*mn da's echt te duur, maar achteraf begrijp ik helemaal waarom je wel actie hebt ondernomen.
Ja het is duur, maar wachten zonder zekerheid is ook om ziek van te worden.
En om het verder goed te praten, het is maar ongeveer 100,- duurder dan strix oc en dat is maar 5x thuisbezorgd bestellen. Gewoon 5x brood eten en je hebt wel nú een dikke kaart 😎
Plus afgaande op pics is het een top GPU, 4 slots koeling en lagere temp betekent hogere klok. 1905mhz boost clock is net zo hoog als strix oc en de powerlimiet staat nu nog op 370W maar zal zeker hoger worden na firmware update.
Enige reden dat ik hem achteraf toch niet gekocht zou hebben is omdat ik nog nooit een asus kaart heb gehad en wel een keer een strix wil en 3 in bestelling heb, dus ik hou dat maar even vol.
Nice !
Happy gaming next week
Virtua schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 00:47:
Vind het wel kicken dat je hem zo pats bestelt...respect
:strip_exif()/f/image/43mioCfalMVhlUBx9fZegvTT.jpg?f=fotoalbum_large)
Moest wel even heel snel met m’n vriendin overleggen

[ Voor 5% gewijzigd door DutchWing op 17-10-2020 00:49 ]
Ah joh, mijn vriendin overlegde ook niet toen ze schulden aan het maken wasDutchWing schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 00:48:
[...]
[Afbeelding]
Oef, ~350 eur boven MSRP. Maar - als je hem écht wilt, prima keuze!DutchWing schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 00:48:
[...]
[Afbeelding]
Mijn strategie blijft wel mezelf beheersen
Geniet van je kaart!
Gefeliciteerd man. Geen spijt. Het is een premium grafische kaart die je tenminste niet hebt gekocht van scalpers die een lage grafische kaart verkopen voor 1100+. Ik zou het zelf hebben gekocht, maar nogmaals, mijn hart zegt dat ik op AMD moet wachten.DutchWing schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 00:48:
[...]
[Afbeelding]
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |