Ja had ook gezien ma dieje kerel had 3 keer gezegd ofzo dat die info specifiek voor Noord-amerika en Canada was. Ik denk dat ze daar zelf de non-oc niet verkopenEgoInvicto schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:29:
[...]
Laatste wat ik las is nog niet in productie van die rep op Facebook.
Bij mijn (enkele weken geleden bestelde) Asus TUF staat er al een tijdje de status "Nog niet verzonden". Deze kaart was enkele dagen te bestellen dus de wachtrij zal wel gigantisch zijn. De EVGA kaarten zijn zelfs al enkele weken te bestellen nu bij AmazonKoelkie schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:33:
[...]
Dat laatste statement klopt niet helemaal. Of iig in één geval. De 3080 strix (non oc) was op 03-10-2020 zo'n € 879,-. Op 13-10-2020 was deze weer gezakt naar zo'n 834,-.
Alle kaarten in order staan echter nog gewoon op "bezorgdatum in afwachting".

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Nee dat klopt had toevallig laatst van de week nog iemand hier waar de STRIX 3090 OC bij Amazon ineens weer in de verkoop kwam terwijl die voorheen op "Dit artikel is momenteel niet verkrijgbaar" stond.Koelkie schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:33:
[...]
Dat laatste statement klopt niet helemaal. Of iig in één geval. De 3080 strix (non oc) was op 03-10-2020 zo'n € 879,-. Op 13-10-2020 was deze weer gezakt naar zo'n 834,-.
Alle kaarten in order staan echter nog gewoon op "bezorgdatum in afwachting".
De 3080 heb ik zelf niet naar gekeken en de prijs. Maar ik denk dat de NON-OC Strix nog wel lang op zich gaat laten wachten als ik de geruchten zo moet horen.
Zodra de vraag naar de OC is opgedroogd zullen ze die beginnen makenDycker schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:27:
Iemand nog info gezien over de Asus rog strix 3080 non-oc?
Ik ben niet heel actief in dit topic, maar ik wilde toch nog even een update plaatsen van Alternate NL;
Ik sta op de 39e plek voor de ASUS ROG STRIX OC. Begonnen op plek 50 sinds 17/09.
Antwoord blijft:
"Ik snap dat het vervelend is dat je enige tijd niets meer hebt vernomen. Ik zie dat je op plek 39 staat voor deze kaart. Helaas is het momenteel wel echt zo dat wij geen indicatie hebben wanneer de volgende levering bij ons binnenkomt. Ik had je hier graag meer over willen vertellen maar ik heb de informatie gewoonweg niet"
Toen ik vervolgens vroeg waarom er geen enkele update wordt geplaatst op hun "Informatie rondom 3000 serie pagina" geven ze als antwoord:
"Wij zullen de pagina updaten wanneer er meer bekend is. Helaas is dit momenteel niet mogelijk daar er geen informatie is."
Nu snap ik dat ze niet kunnen zeggen wanneer e.e.a. binnenkomt. Maar ben zelf ook van mening dat wat betreft klantgerichtheid op zijn minst een update geplaatst kan worden van de voortgang.
Helaas...
Ik sta op de 39e plek voor de ASUS ROG STRIX OC. Begonnen op plek 50 sinds 17/09.
Antwoord blijft:
"Ik snap dat het vervelend is dat je enige tijd niets meer hebt vernomen. Ik zie dat je op plek 39 staat voor deze kaart. Helaas is het momenteel wel echt zo dat wij geen indicatie hebben wanneer de volgende levering bij ons binnenkomt. Ik had je hier graag meer over willen vertellen maar ik heb de informatie gewoonweg niet"
Toen ik vervolgens vroeg waarom er geen enkele update wordt geplaatst op hun "Informatie rondom 3000 serie pagina" geven ze als antwoord:
"Wij zullen de pagina updaten wanneer er meer bekend is. Helaas is dit momenteel niet mogelijk daar er geen informatie is."
Nu snap ik dat ze niet kunnen zeggen wanneer e.e.a. binnenkomt. Maar ben zelf ook van mening dat wat betreft klantgerichtheid op zijn minst een update geplaatst kan worden van de voortgang.
Helaas...
met de prijzen die ik langs zie komen op die winkel mogen ze wel een naamchange invoeren. mischien is "AlterNaait" wat voor ze?Hardmare schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:53:
Ik ben niet heel actief in dit topic, maar ik wilde toch nog even een update plaatsen van Alternate NL;
Antwoord blijft:
Helaas...
Dus de situatie verandert voor jou als ze elke dag een update plaatsen met "er zijn geen veranderingen"?Hardmare schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:53:
Antwoord blijft:
Helaas...
Stay hungry, stay foolish!
Je had moeten zeggen, en wat met info over gepasseerde leveringen?Hardmare schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:53:
Antwoord blijft:
Helaas...
Wat is er vandaag/gisteren binnengekomen? Of hebben jullie nog niets gekregen sinds launch?
Ik ga vanavond nog is bellen naar de BE filiaal en die wat lastig vallen
Gebruik je een VPN? XDTriqqo schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:59:
Is iemand anders ook geblockt door Megekko vanwege Distill?
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu
Nou ja er is natuurlijk een verschil tussen elke dag updaten, en sinds de "lancering" van de kaarten niks meer van je laten horen.RBN026 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:56:
[...]
Dus de situatie verandert voor jou als ze elke dag een update plaatsen met "er zijn geen veranderingen"?
We hebben massaal ieder 900 euro's hun kant opgeschoven, en ze hebben nu 4 weken niks van zich laten horen. Het is geen pre-order, hè, we hebben het product al in zijn volledigheid gekocht. De 900 euro is overgemaakt. Ze zijn nog steeds stil. Geen verandering.
Als ik de berichten op het internet niet zou volgen zou ik ervan uit zijn gegaan dat ze er met het geld vandoor zijn gegaan.
Nee, ik gebruik voor de zekerheid refresh interval random tussen 5-10 seconden, zodat ze dalijk dat niet gaan analyseren.Triqqo schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:59:
Is iemand anders ook geblockt door Megekko vanwege Distill?
Huh ze zijn de goedkoopste volgens mij hoor. En bovendien, hoeveel meer informatie wil je en wat maakt het uit? Die kaarten komen er niet. Ze kunnen er een heel persoonlijk werkstuk per klant over typen maar het veranderd niets.Flghter1982 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:55:
[...]
met de prijzen die ik langs zie komen op die winkel mogen ze wel een naamchange invoeren. mischien is "AlterNaait" wat voor ze?
https://www.alternate.be/...duct/1680168?event=searchTimba- schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:04:
[...]
Huh ze zijn de goedkoopste volgens mij hoor. En bovendien, hoeveel meer informatie wil je en wat maakt het uit? Die kaarten komen er niet. Ze kunnen er een heel persoonlijk werkstuk per klant over typen maar het veranderd niets.
1100 euro voor een 3080.. ahuh

Dit ging over Alternate NL, waar ze inderdaad goedkoper zijn.Flghter1982 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:05:
[...]
https://www.alternate.be/...duct/1680168?event=search
1100 euro voor een 3080.. ahuh
[ Voor 4% gewijzigd door Paprika op 16-10-2020 12:06 ]
Transport is ook nog een groot probleem, ik heb een cameralens gekocht die 29 september verstuurd is vanuit Hong Kong door de verkoper met Fedex international priority (binnen 5 werkdagen in EU). Hij ligt nog steeds in Fedex warenhuis (de verkoper heeft mij een screenshot gestuurd van zijn Fedex statuspagina). En de reden is de combinatie COVID-19 en China's Golden week. Volgens de verkoper heeft iedereen er last van in. Hetzelfde probleem zal je bij zeevervoer hebben. Het is gewoon geduld hebben...
[ Voor 4% gewijzigd door Freaky Max op 16-10-2020 12:18 ]
Wellicht hebben we volgende week wat meer kansen. Laat ik dan ook jarig zijn in die week
Worden de kaarten van EVGA nog uitgeleverd binnen NL? De wachtrij voor sommige EVGA 3080 kaarten is bijzonder laag bij Informatique en ik ben aan het overwegen om ook daar in de wachtrij te gaan staan.
Gisteren volgens mij geen kaarten in de vrije verkoop gegaan (op de master a 1049 na). Meerdere bedrijven die claimen die echt geen idee hebben wanneer er weer voorraad komt of eind 2020 noemen. Krijg toch slechte hoop!
Signature
nope, niks, nada.DriesNL schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:17:
Worden de kaarten van EVGA nog uitgeleverd binnen NL? De wachtrij voor sommige EVGA 3080 kaarten is bijzonder laag bij Informatique en ik ben aan het overwegen om ook daar in de wachtrij te gaan staan.
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
EVGA leveringen zijn enorm beperkt (nog veel meer dan de andere merken). Informatique heeft lage wachtrijen, maar ook beperkte invoer. Geen garanties dus.DriesNL schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:17:
Ik denk dat je grootste kans op een EVGA kaart was om je in te schrijven via hun eigen site (wel EU winkel natuurlijk). Daar kan je een notification instellen, wanneer er een kaart beschikbaar komt krijg je een mail waarna je 5u hebt om hem te bestellen. Ben je te laat, gaat ie naar een volgende.DriesNL schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:17:
Dit is wel al 1 of 2 weken bekend dus verwacht dat de rij daar ook al behoorlijk immens is...
XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]
Dank voor de snelle reacties allemaal. Ik had inderdaad precies dit vermoeden, jammer.
Is dit wel bevestigd voor EU ondertussen? Was voorheen alleen US.Stoksbrood schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:27:
[...]
Ik denk dat je grootste kans op een EVGA kaart was om je in te schrijven via hun eigen site (wel EU winkel natuurlijk). Daar kan je een notification instellen, wanneer er een kaart beschikbaar komt krijg je een mail waarna je 5u hebt om hem te bestellen. Ben je te laat, gaat ie naar een volgende.
Dit is wel al 1 of 2 weken bekend dus verwacht dat de rij daar ook al behoorlijk immens is...
Signature
Ik had mij inschreven 17 september maar sinds gisteren zijn de noficaties weg bij heel veel mensen.Stoksbrood schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:27:
[...]
Ik denk dat je grootste kans op een EVGA kaart was om je in te schrijven via hun eigen site (wel EU winkel natuurlijk). Daar kan je een notification instellen, wanneer er een kaart beschikbaar komt krijg je een mail waarna je 5u hebt om hem te bestellen. Ben je te laat, gaat ie naar een volgende.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Voor zo ver ik weet is dit voorlopig beperkt voor US, maar als dit goed loopt (en het lijkt van wel), dan gaan ze dit ook uitrollen in EU. Dan kan je best nu al in de wachtrij staan natuurlijk.mouzetc schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:28:
[...]
Is dit wel bevestigd voor EU ondertussen? Was voorheen alleen US.
Daarvan was ik me dus weer niet bewustmouzetc schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:28:
[...]
Is dit wel bevestigd voor EU ondertussen? Was voorheen alleen US.

Ik heb me ook de eerste dag ingeschreven dat het kon. Notificaties zijn bij een aantal kaarten inderdaad niet meer mogelijk. Hopen dat de reserveringen die wel mogelijk waren wel bewaard blijvenCyrus The Virus schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:29:
[...]
Ik had mij inschreven 17 september maar sinds gisteren zijn de noficaties weg bij heel veel mensen.
XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]
Het wordt op hun website wel een pre-order genoemd om aan klanten duidelijk te maken dat ze moeten wachten voor het product. Dat je het geld hebt overgemaakt veranderd niets.ivarkentje schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:01:
[...]
Nou ja er is natuurlijk een verschil tussen elke dag updaten, en sinds de "lancering" van de kaarten niks meer van je laten horen.
We hebben massaal ieder 900 euro's hun kant opgeschoven, en ze hebben nu 4 weken niks van zich laten horen. Het is geen pre-order, hè, we hebben het product al in zijn volledigheid gekocht. De 900 euro is overgemaakt. Ze zijn nog steeds stil. Geen verandering.
Als ik de berichten op het internet niet zou volgen zou ik ervan uit zijn gegaan dat ze er met het geld vandoor zijn gegaan.
En ze hebben simpelweg niets nieuws te melden. Ze weten nu net zo weinig als in het begin over toekomstige leveringen. En je kan zelf zien wat er al geleverd is met de tool.
Als je geen geduld hebt, bestel dan niet of betaal 200 euro voor een kortere wachtrij en/of een winkel die je hand vasthoudt terwijl je wacht.
No thank you, nothankyou.NoThankYou schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:35:
[...]
Het wordt op hun website wel een pre-order genoemd om aan klanten duidelijk te maken dat ze moeten wachten voor het product. Dat je het geld hebt overgemaakt veranderd niets.
En ze hebben simpelweg niets nieuws te melden. Ze weten nu net zo weinig als in het begin over toekomstige leveringen. En je kan zelf zien wat er al geleverd is met de tool.
Als je geen geduld hebt, bestel dan niet of betaal 200 euro voor een kortere wachtrij en/of een winkel die je hand vasthoudt terwijl je wacht.
Back ontopic guys n gals.
Dit gezever draagt nergens aan bij.
Dit is wel heel mooi wat EVGA doet. Menig leverancier kan hier een voorbeeld aan nemen. Dit voorkomt;Emphast schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:30:
[...]
Voor zo ver ik weet is dit voorlopig beperkt voor US, maar als dit goed loopt (en het lijkt van wel), dan gaan ze dit ook uitrollen in EU. Dan kan je best nu al in de wachtrij staan natuurlijk.
- frustratie
- Tijd om te bestellen in alle rust
- Geen afzet praktijken met prijs 50% van MSRP waarde te verhogen wat winkels nu doen.
Naar aanleiding van deze post heb ik Tones ook een DM gestuurd en kreeg binnen de drie uur dit antwoord:AstaVista schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:22:
[...]
Rond 9.15h op 14/10 contact opgenomen met TonesBe op Twitter. Blijkbaar hadden ze op 9/10 kaarten binnengekregen, bij 1 van de reacties onder het bericht stond dat je een DM kon sturen om je positie in de wachtrij te weten te komen. Na 2 volle werkdagen nog steeds geen reactie. "Direct message us for live customer support!" staat er te lezen
Ik heb op 21 september een 3080 TUF non-oc besteld. Twee weken geleden zeiden ze aan de telefoon dat er een goede 200 man voor mij waren. Ik ben dus nauwelijks opgeschoven, maar ze verwachten dat komende maand in te halen?Beste, er staat momenteel een 200 man voor u in de wachtrij, dus ik verwacht dat uw bestelling ergens volgende maand zal aankomen. Onze excuses voor de vetraging.

De verwachting is wel dat er in november een grotere partij kaarten komt, zodat dit kan samenvallen met de release van AMD stukje marketingstrategie. 200 kaarten van type x is echter wel krankzinnig veel dus ik denk dat je ietsie pietsie langer zal wachten ;-)5v3n schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:55:
[...]
Naar aanleiding van deze post heb ik Tones ook een DM gestuurd en kreeg binnen de drie uur dit antwoord:
[...]
Ik heb op 21 september een 3080 TUF non-oc besteld. Twee weken geleden zeiden ze aan de telefoon dat er een goede 200 man voor mij waren. Ik ben dus nauwelijks opgeschoven, maar ze verwachten dat komende maand in te halen?
Ik heb net contact gehad. Ik sta 40ste, om 16.30 besteld op 17/09. In het begin stond ik 46ste, dus het lijken mij annulaties.5v3n schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:55:
[...]
Naar aanleiding van deze post heb ik Tones ook een DM gestuurd en kreeg binnen de drie uur dit antwoord:
[...]
Ik heb op 21 september een 3080 TUF non-oc besteld. Twee weken geleden zeiden ze aan de telefoon dat er een goede 200 man voor mij waren. Ik ben dus nauwelijks opgeschoven, maar ze verwachten dat komende maand in te halen?
Net mijn Vision OC bij Informatique geannuleerd. (Stond op positie 5)
Zij die op de wachtlijst staan schuiven dus een plaatsje op
De rest van de fabrikanten levert daarentegen wel in europaRogerD1985 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:51:
[...]
Dit is wel heel mooi wat EVGA doet. Menig leverancier kan hier een voorbeeld aan nemen. Dit voorkomt;
- frustratie
- Geen afzet praktijken met prijs 50% van MSRP waarde te verhogen wat winkels nu doen.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Ook zojuist mijn plekje voor de Gaming X Trio 3080 opgegeven bij Megekko. Ik sta al in genoeg wachtrijen, dus die plek 200 voor de Trio gaat em niet worden.
Denk dat er voorlopig geen TUF bij Azerty binnenkort? Nja, het is niet anders...
(Wel zuur als je net de boot gemist hebt,)
(Wel zuur als je net de boot gemist hebt,)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu
Ja inderdaad. Zelf ben ik voor hun step-up programma gegaan, waardoor ik m'n 2070 Super (tegen bijbetaling) kan omruilen voor een RTX 3080 FTW3 OC. Het duurt wel een tijd voordat ik aan de beurt ben, maar op die manier betaal ik niet te veel en weet ik zeker dat ik er 1tje krijg zonder m'n geld te hoeven parkeren bij een webwinkel.RogerD1985 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:51:
[...]
Dit is wel heel mooi wat EVGA doet. Menig leverancier kan hier een voorbeeld aan nemen. Dit voorkomt;
- frustratie
Ik denk dan dat ik op plek 6 sta. Maar waarom heb je je bestelling geannuleerd als ik dat vragen mag? Want ik begin ook hoop kwijt te raken. Ik was gestartGamm86 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:33:
Net mijn Vision OC bij Informatique geannuleerd. (Stond op positie 5)

Ryzen 5 3600X | RTX 3080 | 32GB @3600Mhz | Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming | 1,5TB M.2
Jij betaalt een beetje bij, wij betalen boven MSRP bij elke winkel dat er is. Ik weet de extra prijs niet, maar dat step up programma klinkt aantrekkelijk.BinaryRun schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:40:
[...]
Ja inderdaad. Zelf ben ik voor hun step-up programma gegaan, waardoor ik m'n 2070 Super (tegen bijbetaling) kan omruilen voor een RTX 3080 FTW3 OC. Het duurt wel een tijd voordat ik aan de beurt ben, maar op die manier betaal ik niet te veel en weet ik zeker dat ik er 1tje krijg zonder m'n geld te hoeven parkeren bij een webwinkel.
Ik vind enkel de EVGA kaarten lelijk deze uitvoering. En ik heb momenteel een EVGA 980TI Classified.
Ik ben zelf voor de MSI Gaming X Trio gegaan en legend has it that someday in the near far future, it will show up
Ik doe voorlopig even verder met mijn Ventus. Ik koop de Vision wel wanneer hij eens op voorraad is.kenan0x0 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:45:
[...]
Ik denk dan dat ik op plek 6 sta. Maar waarom heb je je bestelling geannuleerd als ik dat vragen mag? Want ik begin ook hoop kwijt te raken. Ik was gestartop nummer 11 nu 6 en ik heb mijn order 1,5 week geleden geplaatst. Dus wat mij betreft ik vind wachten niet erg zolang ze echt kaarten krijgen en niet alleen annuleringen.
Het lijkt vandaag weer een dag zoals gisteren; Geen nieuwe leveringen en verzendingen in heel Nederland. Of in iedergeval geen grote drops zoals we bijvoorbeeld vorige week wel zagen bij de Ventus (groot= in dit geval is 50~). Zou dit het staartje zijn van de Chinese Golden week? Laten we hopen op meer actie volgende week (of nog eventjes tussen nu en 5 u
)
Ik betaal €840,- incl. btw (minus aanschafkosten 2070S) + verzendkosten. Dit is het FTW3 OC model met 3 fans / 420w, niet de reguliere XC3 versie.DiZhO schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:47:
[...]
Jij betaalt een beetje bij, wij betalen boven MSRP bij elke winkel dat er is. Ik weet de extra prijs niet, maar dat step up programma klinkt aantrekkelijk.
Ik vind enkel de EVGA kaarten lelijk deze uitvoering. En ik heb momenteel een EVGA 980TI Classified.
Ik ben zelf voor de MSI Gaming X Trio gegaan en legend has it that someday in the near far future, it will show up
pricewatch: EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 Gaming
Het uiterlijk zelf maakt mij niks uit, heb geen windows in m'n case.
De hoop heb ik laten varen, alleen is dit niet de schuld van informatique.kenan0x0 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:45:
[...]
Ik denk dan dat ik op plek 6 sta. Maar waarom heb je je bestelling geannuleerd als ik dat vragen mag? Want ik begin ook hoop kwijt te raken. Ik was gestartop nummer 11 nu 6 en ik heb mijn order 1,5 week geleden geplaatst. Dus wat mij betreft ik vind wachten niet erg zolang ze echt kaarten krijgen en niet alleen annuleringen.
Er is gewoon niks, dus ze kunnen ook niet leveren helaas.
Super irritant, is alleen effe niet anders.
Ik heb een paar keer zitten twijfelen om gebruik te maken van het step up programma en heel eerlijk de prijs is prima. Denk dat je een goede keuze hebt gemaakt en ik vind het uiterlijk van die kaart best goed zolang je een statische kleur pakt en geen regenboog ;-)BinaryRun schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:10:
[...]
Ik betaal €840,- incl. btw (minus aanschafkosten 2070S) + verzendkosten. Dit is het FTW3 OC model met 3 fans / 420w, niet de reguliere XC3 versie.
Als ik niet 16 stond voor de Gaming OC 3080 bij Alternate en 10e voor de Inno3d X4 3080 dan zou ik ook het step up programma gekozen hebben. Sterker nog, wist ik vier weken terug hoe lang het zou gaan duren dan had ik er geen twijfel over gehad.
is nu 450w ze hadden een fout in de productie bios dat die gecapped was tot 400. Dus nu hetzelfde als de strix (samen de 2 hoogste atm)BinaryRun schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:10:
[...]
Ik betaal €840,- incl. btw (minus aanschafkosten 2070S) + verzendkosten. Dit is het FTW3 OC model met 3 fans / 420w, niet de reguliere XC3 versie.
https://forums.evga.com/E...C-BIOS-BETA-m3118560.aspx
Voor mij is de race is on.
eu notificatie aan op eerste dag al
pre order bij alternate toch nog laten staan
pre order amazon voor een 3090 oc strix was gewoon goed gepijst.
We gaan het zien wie er wint.
[ Voor 13% gewijzigd door William/Ax3 op 16-10-2020 14:19 ]
|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |
Een "fout". Oftewel het is aangepast na klachten, en dat ze zagen dat ASUS er ver boven zat.William/Ax3 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:18:
[...]
is nu 450w ze hadden een fout in de productie bios dat die gecapped was tot 400. Dus nu hetzelfde als de strix (samen de 2 hoogste atm)
Nope ze hebben vanaf begin al steeds gezegd 420 dus 400 klopte niet (die was dus fout). Daarna direct maar 450 gedaan nou prima toch.thom.vanheugten schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:27:
[...]
Een "fout". Oftewel het is aangepast na klachten, en dat ze zagen dat ASUS er ver boven zat.
De strix is gecapped op 480W volgens deze reviewWilliam/Ax3 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:18:
[...]
is nu 450w ze hadden een fout in de productie bios dat die gecapped was tot 400. Dus nu hetzelfde als de strix (samen de 2 hoogste atm)
https://www.techpowerup.c...-rtx-3090-strix-oc/2.html
dat is een 3090 de 3080 is 30w minderstar-saber schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:36:
[...]
De strix is gecapped op 480W volgens deze review
https://www.techpowerup.c...-rtx-3090-strix-oc/2.html
alle caps staan hier
3080
https://www.overclock.net...3080-owners-club.1753932/
3090
https://www.overclock.net...3090-owners-club.1753930/
[ Voor 25% gewijzigd door William/Ax3 op 16-10-2020 14:37 ]
Dat had ik niet goed gezienWilliam/Ax3 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:36:
[...]
dat is een 3090 de 3080 is 30w minder
alle caps staan hier
3080
https://www.overclock.net...3080-owners-club.1753932/
3090
https://www.overclock.net...3090-owners-club.1753930/
Waar kan je dit doen? Geldt dit alleen voor EVGA?BinaryRun schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:40:
[...]
Ja inderdaad. Zelf ben ik voor hun step-up programma gegaan, waardoor ik m'n 2070 Super (tegen bijbetaling) kan omruilen voor een RTX 3080 FTW3 OC. Het duurt wel een tijd voordat ik aan de beurt ben, maar op die manier betaal ik niet te veel en weet ik zeker dat ik er 1tje krijg zonder m'n geld te hoeven parkeren bij een webwinkel.
Ik zou er nu niet meer mee beginnen, of je wilt een step-up naar een 3070 van plan zijn. Voor het EU step-up programma is er nog niks geleverd en er is 0,0 communicatie vanuit EVGA.MaikVeritas schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:41:
[...]
Waar kan je dit doen? Geldt dit alleen voor EVGA?
.
[ Voor 99% gewijzigd door kwdtje op 16-10-2020 14:53 ]
Maar zullen de RTX 3080 Strix OC dan ook volop geleverd wordenMelkaz schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:06:
Het lijkt vandaag weer een dag zoals gisteren; Geen nieuwe leveringen en verzendingen in heel Nederland. Of in iedergeval geen grote drops zoals we bijvoorbeeld vorige week wel zagen bij de Ventus (groot= in dit geval is 50~). Zou dit het staartje zijn van de Chinese Golden week? Laten we hopen op meer actie volgende week (of nog eventjes tussen nu en 5 u)
Heb voor nu alleen de TUF non OC gekozen gereserveerd, hopelijk krijgt Azerty voldoende dat er vrij stock ontstaat
Check deze pagina.MaikVeritas schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:41:
[...]
https://eu.evga.com/support/stepup/
Lees de voorwaarden goed door.
Op de ASUS PC DIY Facebook pagina zijn zojuist berichten geplaatst van mensen die een verzendbevestiging hebben gekregen voor hun 3080 STRIX OC.
Lijkt er dus op dat er vandaag nog een shipment binnen is gekomen bij in ieder geval:
- Alternate.be
- Overclockers UK (edit: STRIX 3090 OC
)
Lijkt er dus op dat er vandaag nog een shipment binnen is gekomen bij in ieder geval:
- Alternate.be
- Overclockers UK (edit: STRIX 3090 OC

[ Voor 10% gewijzigd door svdham op 16-10-2020 15:38 ]
Ben benieuwd of tones.be ook iets gaat binnen krijgensvdham schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:37:
Op de ASUS PC DIY Facebook pagina zijn zojuist berichten geplaatst van mensen die een verzendbevestiging hebben gekregen voor hun 3080 STRIX OC.
- Alternate.be
- Overclockers UK (edit: STRIX 3090 OC)
Met betrekking tot de shipment Asus RTX 3090 Strix OC van Megekko die voor vandaag gepland stond is deze doorgeschoven naar maandag valt zojuist te lezen in een nieuwe update van de website.
Jammermhjmaas schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:46:
Met betrekking tot de shipment Asus RTX 3090 Strix OC van Megekko die voor vandaag gepland stond is deze doorgeschoven naar maandag valt zojuist te lezen in een nieuwe update van de website.
is niet meer geupdate sinds dinsdag. Slecht nieuws dus aangezien de (werk)week bijna voorbij is.MSI, we verwachten in de loop van de week meer toezeggingen.
Zzz, Alternate DE en BE hebben shipments van ASUS ontvangen, en kijkend maar Megekko lijkt NL deze week niks te krijgen...
EDIT: In FR en UK worden de ASUS kaarten overal verstuurd, waarom NL niet
EDIT: In FR en UK worden de ASUS kaarten overal verstuurd, waarom NL niet
[ Voor 24% gewijzigd door Crazy4ever op 16-10-2020 15:59 ]
AMD Ryzen 7 7800X3D | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | 64GB 6000Mhz RAM | Samsung CRG49"
Jup echt rampzalig, had beter verwacht van EVGA. Het probleem is dat ik zowat aan vasthang.kwdtje schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:53:
[...]
Ik zou er nu niet meer mee beginnen, of je wilt een step-up naar een 3070 van plan zijn. Voor het EU step-up programma is er nog niks geleverd en er is 0,0 communicatie vanuit EVGA.
Het is alleen voor EVGA, mits je jouw kaart in de afgelopen 90 dagen hebt aangeschaft. Zelf ben ik ervoor gegaan omdat ik net een nieuwe PC ging bouwen en vanuit een laptop kwam, dus echt een grafische kaart nodig had. Op deze manier zit ik niet te lang zonder kaart (hooguit een week tijdens het omruilen voor een 3080) en kan ik in de tussentijd lekker gamen.MaikVeritas schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:41:
[...]
BinaryRun schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:03:
[...]
Het is alleen voor EVGA, mits je jouw kaart in de afgelopen 90 dagen hebt aangeschaft. Zelf ben ik ervoor gegaan omdat ik niet een nieuwe PC ging bouwen en vanuit een laptop kwam, dus echt een grafische kaart nodig had. Op deze manier zit ik niet te lang zonder kaart (hooguit een week tijdens het omruilen voor een 3080) en kan ik in de tussentijd lekker gamen.
kwdtje schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:53:
[...]
Ik zou er nu niet meer mee beginnen, of je wilt een step-up naar een 3070 van plan zijn. Voor het EU step-up programma is er nog niks geleverd en er is 0,0 communicatie vanuit EVGA.
Bedankt, was puur interesse. Heb zelf een ASUS 2080koenkokes schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:54:
[...]
Check deze pagina.
https://eu.evga.com/support/stepup/
Lees de voorwaarden goed door.
Ook als ze lelijk isSkybullet schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:07:
Toch lekker naar huis rijden zo na de nachtdiensten. Kon de primera vrouw wel kussen. Vanavond eens installeren![]()
[Afbeelding]
Vandaag bericht gekregen van TONES (via pm op twitter):
"Beste, momenteel staan er nog een 250 mensen voor u, dus het kan nog zeker een maand duren vooraleer wij uw bestelling binnen hebben. Onze excuses voor het ongemak."
Asus 3080 TUF non OC besteld op 24/09. Ik vermoed dat TONES geen tientallen kaarten per keer binnen krijgt, maar laat ons hopen van wel...
"Beste, momenteel staan er nog een 250 mensen voor u, dus het kan nog zeker een maand duren vooraleer wij uw bestelling binnen hebben. Onze excuses voor het ongemak."
Asus 3080 TUF non OC besteld op 24/09. Ik vermoed dat TONES geen tientallen kaarten per keer binnen krijgt, maar laat ons hopen van wel...
Zojuist update van megekko:
Asus, Vandaag 16-10 heeft Asus alsnog (16:10) een aantal RTX 3090 ROG-TRIX-RTX 3090 O24G Gaming geleverd, er zal geen vrije voorraad ontstaan, er is goede hoop op nog meer leveringen in de loop van volgende week, maar geen zekerheid.
Volgens mij leest degene van Meggekko die dit stuk beheerd mee in dit topic, ineens dates toegevoegd aan de Vandaag updates
I know, kansloos maar ergens hoopt een stukje in mij op minimaal 26 stuks....

UK/BE/DE lijken allemaal rond de 40 stuks per winkel te hebben ontvangen, ze zal hem misschien morgen toch nog kunnen ontvangenGG85 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:31:
[...]
I know, kansloos maar ergens hoopt een stukje in mij op minimaal 26 stuks....
AMD Ryzen 7 7800X3D | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | 64GB 6000Mhz RAM | Samsung CRG49"
In de hele EU store is geen enkele kaart in stock zegt genoeg...(2000 en 1000 serie included)vinny98 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:57:
[...]
Jup echt rampzalig, had beter verwacht van EVGA. Het probleem is dat ik zowat aan vasthang.
Zou mooi zijn, ik sta op 31, maar ik reken eerlijk gezegd nog gewoon op 3 weken extra.Crazy4ever schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:33:
[...]
UK/BE/DE lijken allemaal rond de 40 stuks per winkel te hebben ontvangen, ze zal hem misschien morgen toch nog kunnen ontvangen
Ik hoop wel voor de meeste dat het voor Black Friday/ Cyber Monday wordt geleverd. Zal je altijd zien dat er een korting wordt gegeven en kan je weer achteraan aansluiten

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Ik heb ook net een mail van tones binnen. 200ste in de rij en we hebben pas voldoende stock tegen 2021. Das wel al wat anders dan volgende maand.
Krijgen ze op zaterdag ook eventueel kaarten geleverd?
Sta ook bij Alternate al een tijd op 8 (2 plekken gezakt sinds 17-9) voor de inno3d x2. Nieuwe build (i10900k 32gb) hunkert naar een GPU ( die van intel niet meegerekend)
[ Voor 5% gewijzigd door b_van_vugt op 16-10-2020 17:01 ]
Je hoeft in ieder geval bij Azerty er niet bang voor te zijn dat hij naakt geleverd wordt. Doos in een doos in een doos met schuim en airpillows.
Wat een apparaat zeg. Ik wilde eigenlijk de Strix, maar plaats 289 bij alternate werd me iets te gek. Maar nu ik de TUF zo zie vind ik hem wel echt heel mooi. Voelt kwaliteit, hij is zwaar en het metaal voelt koud aan. Geen plastic troep.
Eerst nog sporten, eten en andere dingen. Vanavond als het lukt nog testen 👍
:strip_exif()/f/image/Kbn6udM3HigO6pEaKKKQ9iKC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qOy4ZLN7fXDIN8zUOVHavkQL.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat een apparaat zeg. Ik wilde eigenlijk de Strix, maar plaats 289 bij alternate werd me iets te gek. Maar nu ik de TUF zo zie vind ik hem wel echt heel mooi. Voelt kwaliteit, hij is zwaar en het metaal voelt koud aan. Geen plastic troep.
:strip_exif()/f/image/Kbn6udM3HigO6pEaKKKQ9iKC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qOy4ZLN7fXDIN8zUOVHavkQL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/r2O5wj17XWVmbCzuYhCrMBpk.jpg?f=fotoalbum_large)
Zat toevallig nog te kijken, tussen de OC en non OC zit ook geen verschil behalve maar een beetje hogere boostclock... (Zal max 5 FPS meer geven...) Nu nog hopen dat er snel een nieuwe levering komtSkybullet schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:11:
Je hoeft in ieder geval bij Azerty er niet bang voor te zijn dat hij naakt geleverd wordt. Doos in een doos in een doos met schuim en airpillows.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Alleen jammer dat hij niet full black is, dat was nog mooier geweest
Antwoord van Tones.Beste,
Wij verwachten pas tegen begin 2021 al onze orders van deze kaart te kunnen voldoen.
Onze excuses voor het lange wachten
Blijft voorlopig wel in bestelling staan, dus niemand zal door mij sneller beleverd worden
Ze hebben iets van 4 kaarten gehad sinds launch? Ik denk dat ze eerder 2022 bedoelen hahaMGamer schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:20:
[...]
Antwoord van Tones.
Blijft voorlopig wel in bestelling staan, dus niemand zal door mij sneller beleverd worden
Iemand in de wachtrij van Megekko voor Aorus 3080 M? Ben benieuwd hoe lang die daar is. X weet ik al.
De wachtrij is momenteel 31.TryPleX schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:24:
Iemand in de wachtrij van Megekko voor Aorus 3080 M? Ben benieuwd hoe lang die daar is. X weet ik al.
Krijg je je RTX 3080 pas als de RTX 4080 uitkomt.Tstrijland schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:22:
[...]
Ze hebben iets van 4 kaarten gehad sinds launch? Ik denk dat ze eerder 2022 bedoelen haha
Zojuist nog ff contact gehad met Alternate over 2 losstaande bestellingen, klantenservice geeft aan vandaag geen ASUS 3090 STRIX OC te hebben ontvangen.

[ Voor 4% gewijzigd door Crazy4ever op 16-10-2020 17:33 ]
Ahh balen, atlernate de en be wel geloof ik. Vreemd dat in nl megecko dan wel krijgt en alternate niet.Crazy4ever schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:29:
Zojuist nog ff contact gehad met Alternate over 2 losstaande bestellingen, klantenservice geeft aan vandaag geen ASUS 3090 STRIX OC te hebben ontvangen.
Zou bij alternate get hoofdmagazijn verdelen of bestellen ze zelf bij de hoofdleverancier?
Heb me ook maar ingeschreven voor de Aorus X bij Megekko. Wachtlijst is nu 17 mensen dus hopelijk komt die eerder dan mijn 3080 Gaming X van Alternate op plek 230...
Heb zelf de 3080 Asus TUF besteld bij alternate(NL). Ik wist dat ik aan de late kant was, maar had dit toch niet verwacht.
Mijn wachtrij process tot dusver:
1-10-2020: 463
3-10-2020: 458
7-10-2020: 439
8-10-2020: 440
9-10-2020: 437
10-10-2020: 431
11-10-2020: 431
12-10-2020: 427
13-10-2020: 426
15-10-2020: 420
16-10-2020: 419
De ASUS TUF OC 3080 bij Alternate gaat niet veel sneller. Besteld op 24 sep en van 79 naar 55 gegaan. En die 55 staat er al een goede week, geen annuleringen meer boven mij.Denox schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:52:
Heb zelf de 3080 Asus TUF besteld bij alternate(NL). Ik wist dat ik aan de late kant was, maar had dit toch niet verwacht.
weet iemand de wachtrij van de 3090 oc van asus bij Megekko ?
Bedoel je de 3090 Strix OC? Daar is de wachtrij nu 58star-saber schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:59:
weet iemand de wachtrij van de 3090 oc van asus bij Megekko ?
Thanksmhjmaas schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:01:
[...]
Bedoel je de 3090 Strix OC? Daar is de wachtrij nu 58
Wanneer krijgt Megekko weer de Asus 3080 tuf oc binnen? :x
Woensdag om 13:57.loool3 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:16:
Wanneer krijgt Megekko weer de Asus 3080 tuf oc binnen? :x
Jammer ook dat Amazon.nl niks te melden heeft over de 3090 Strix Oc Pre-Order. Echt heel vreemd dit....
Ze hebben niets binnen en hebben je kaartje niet opgestuurd. Wat is vreemd?JakeNijssen schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:20:
Jammer ook dat Amazon.nl niks te melden heeft over de 3090 Strix Oc Pre-Order. Echt heel vreemd dit....
Via chat contact hebben ze gezegd dat leverdatum staat op 9-11JakeNijssen schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:20:
Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl
Mijn 3080 Strixx niet OC bij alternate België staat (als ik opzoek) op “Je bestelling wordt momenteel verwerkt in ons magazijn“
Maar ik weet niet of dat het bericht was bij pre-order ook.
Ik hoop natuurlijk van niet... 🤞🏻
Besteld op 17/09 om 15:14
Maar ik weet niet of dat het bericht was bij pre-order ook.
Ik hoop natuurlijk van niet... 🤞🏻
Besteld op 17/09 om 15:14
Volgens mij moet je nog even de regels doornemen van deze topicgiantgiantus schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:23:
[...]
Ze hebben niets binnen en hebben je kaartje niet opgestuurd. Wat is vreemd?
Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |