Dan heb je echt extreem geluk, welke shop?Dennis21 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:04:
[...]
Nee alleen de videokaartme systeem kan nog wel even mee verlopig
Blijf het toch een sneaky move vinden van Nvidia. Hoge voorrang aan US te geven en ons vervolgens af te schepen door met dit slecht excuus te komenkma72 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:16:
[...]
Die zijn nu alleen in de US bij BestBuy te krijgen. In de rest van de wereld niet. Nvidia is op zoek naar een nieuwe leverancier. De geruchten zijn Amazon maar niks is nog zeker.
Omdat je praat over bouwenDennis21 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:04:
[...]
Nee alleen de videokaartme systeem kan nog wel even mee verlopig
Stay hungry, stay foolish!
Coolblue op basis van een formele klacht over de slechte voorraad / order fulfillment in de webapplicatie:
Graag leg ik je uit hoe het proces werkt om een stukje inzicht te krijgen. Er zit een piepkleine vertraging in onze voorraadbeheer. Na jouw bestelling controleert ons systeem of jouw product inderdaad op voorraad is. Dit blijkt niet zo te zijn. Er komt direct een automatisch bericht wat door een collega van onze Backoffice opgepakt moet worden. Dit wordt op volgorde van binnenkomst verwerkt. Onze klantenservice en Backoffice werken van 08:00 tot 23:59. Bij geen voorraad streven wij ernaar jou altijd op de dag van bestellen op de hoogte te stellen. In uitzonderingssituaties kan dit soms langer duren. Handig? Nee.
Er wordt hard gewerkt om te zorgen dat onze voorraadbeheer altijd realtime is. Zodat er tijdens het bestelling nooit meer wordt mis gegrepen. Helaas heb jij daar nu niets aan.
Graag leg ik je uit hoe het proces werkt om een stukje inzicht te krijgen. Er zit een piepkleine vertraging in onze voorraadbeheer. Na jouw bestelling controleert ons systeem of jouw product inderdaad op voorraad is. Dit blijkt niet zo te zijn. Er komt direct een automatisch bericht wat door een collega van onze Backoffice opgepakt moet worden. Dit wordt op volgorde van binnenkomst verwerkt. Onze klantenservice en Backoffice werken van 08:00 tot 23:59. Bij geen voorraad streven wij ernaar jou altijd op de dag van bestellen op de hoogte te stellen. In uitzonderingssituaties kan dit soms langer duren. Handig? Nee.
Er wordt hard gewerkt om te zorgen dat onze voorraadbeheer altijd realtime is. Zodat er tijdens het bestelling nooit meer wordt mis gegrepen. Helaas heb jij daar nu niets aan.
Azerty, heb er sinds dinsdag enorm boven opgezeten, had hem sochtends besteld en was in de eerste plaats op status wacht op producten. En ineens aan het einde van de dag was er 1 voor me gereserveerd alsof ze nog een lading binnen kregen. Ik stond op 870 op mijn ordernummer (laatste 3 cijfers)Dejagan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:09:
[...]
Dan heb je echt extreem geluk, welke shop?
Nummer 869, wordt hier zo bezorgd! Eindelijk weer gamen, veel plezier!Dennis21 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:10:
[...]
Azerty, heb er sinds dinsdag enorm boven opgezeten, had hem sochtends besteld en was in de eerste plaats op status wacht op producten. En ineens aan het einde van de dag was er 1 voor me gereserveerd alsof ze nog een lading binnen kregen. Ik stond op 870 op mijn ordernummer (laatste 3 cijfers)
Staat er hier ook nog een op voorraad:
https://maxict.nl/gainwar...ayporthdmi-p17639837.html
Vind hem zelf te duur rond 1150 incl btw.
Edit: oh nee staat bij leverancier, lijkt me sterk dat die hem nog heeft.
Edit: oh nee staat bij leverancier, lijkt me sterk dat die hem nog heeft.
[ Voor 15% gewijzigd door bjorn1974 op 15-10-2020 13:17 ]
Voor diegene die toch nog wachten op de EVGA 3080 XOC/FTW3 ultra kaarten:
https://forums.evga.com/E...C-BIOS-BETA-m3118560.aspx
Nu is er een officiele nieuwe vBIOS voor 450W power limiet!
Nu wordt het competitive met de Strix OC.
https://forums.evga.com/E...C-BIOS-BETA-m3118560.aspx
Nu is er een officiele nieuwe vBIOS voor 450W power limiet!
Nu wordt het competitive met de Strix OC.
Max ICT voorraad is uberhaupt niet iets wat hier als heel betrouwbaar bekend staat, zacht gezegd haha.bjorn1974 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:16:
Staat er hier ook nog een op voorraad:
Dat kwartje viel bij mij ook in eensDejagan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:17:
[...]
Max ICT voorraad is uberhaupt niet iets wat hier als heel betrouwbaar bekend staat, zacht gezegd haha.
Heb je haar niet gevraagd wat het kost om een betere plaats in de wachtrij te krijgenfiresworn1986 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:59:
Na een mailtje naar alternate.nl te doen met de vraag waarom de wachtrij van de asus strix 3080 oc omhoog gaat ipv omlaag kreeg ik dit als antwoord:
Bedankt voor je e-mail.
Sommige orders hebben een handmatige check nodig in ons systeem. Deze klanten hebben dan wel op tijd besteld, maar worden pas in de wachtrij geplaatst wanneer de handmatige check is uitgevoerd. Dus sommige orders van klanten komen later in de wachtrij nog erbij na de handmatige check.
Vertrouwende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Manuela
Lol
HAHA nice jij ook man!TheRickkert schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:16:
[...]
Nummer 869, wordt hier zo bezorgd! Eindelijk weer gamen, veel plezier!
Nice! Ik was helaas 5 minuten later en viel net buiten de boot. Ik heb nu dus een bestelling staan bij Alternate (Alternate is compleet hopeloos) en Azerty. Hoop dat ik die van mij ook binnenkort mag verwachten...
Eergisteren EVGA GeForce RTX 3080 XC3 ULTRA GAMING besteld bij Megekko.
Gestart als 8 van de 8. Twee dagen later: 3 van de 4. Gaat lekker!
Gestart als 8 van de 8. Twee dagen later: 3 van de 4. Gaat lekker!
Nice veel plezier er mee, ik had 871 en sta nog steeds op wachten op producten, terwijl een 874 uitgeleverd is(stond hier ook gister gemeld). Dat is wel een beetje zuur hahaDennis21 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:10:
[...]
Azerty, heb er sinds dinsdag enorm boven opgezeten, had hem sochtends besteld en was in de eerste plaats op status wacht op producten. En ineens aan het einde van de dag was er 1 voor me gereserveerd alsof ze nog een lading binnen kregen. Ik stond op 870 op mijn ordernummer (laatste 3 cijfers)
Serieus? ik was 870 dus jij was denk net een milliseconde later dan mij.. ik heb hem laten staan en hoorde einde van de middag dat 870 tot 875 uitgeleverd werden.. snap niet waarom jij hem dan niet heb.CR35 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:30:
[...]
Nice veel plezier er mee, ik had 871 en sta nog steeds op wachten op producten, terwijl een 874 uitgeleverd is(stond hier ook gister gemeld). Dat is wel een beetje zuur haha
Megekko krijgt dus neem ik aan deze week geen Asus Tuf oc binnen.
Nog steeds op positie 15. :×

Nog steeds op positie 15. :×
Ja serieus. Ok shit dat maakt het extra zuur dan hebben ze mij overgeslagen haha.Dennis21 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:32:
[...]
Serieus? ik was 870 dus jij was denk net een milliseconde later dan mij.. ik heb hem laten staan en hoorde einde van de middag dat 870 tot 875 uitgeleverd werden.. snap niet waarom jij hem dan niet heb.
edit: net nog weer gekeken, staat nu op wordt verzameld XD
[ Voor 7% gewijzigd door CR35 op 15-10-2020 13:37 ]
Damn dat is echt lullig, kan je geen contact met ze opnemen?CR35 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:36:
[...]
Ja serieus. Ok shit dat maakt het extra zuur dan hebben ze mij overgeslagen haha.
Net veranderd in wordt verzameld, misschien lezen ze mee haha.Dennis21 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:37:
[...]
Damn dat is echt lullig, kan je geen contact met ze opnemen?
OWWW! nice dan heb je hem echt wel morgen! gefeliciteerd!!!CR35 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:38:
[...]
Net veranderd in wordt verzameld, misschien lezen ze mee haha.
870 tot 875 is toch 6 kaarten?Dennis21 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:32:
[...]
Serieus? ik was 870 dus jij was denk net een milliseconde later dan mij.. ik heb hem laten staan en hoorde einde van de middag dat 870 tot 875 uitgeleverd werden.. snap niet waarom jij hem dan niet heb.
Snap de relatie bestelnummer en volgorde ook niet zo eigenlijk. Misschien zijn er bestellingen tussendoor gekomen? Of in een andere volgorde verwerkt?
OC of non OC?CR35 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:38:
[...]
Net veranderd in wordt verzameld, misschien lezen ze mee haha.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu
Yes bedankt! Het zijn echt luxe problemen, maar dit was het laatste deel van mijn build en wil dan het gewoon afronden. Was bewust niet meer aan het gamen omdat mijn huidige videokaarten de monitor(49 inch ultrawide) niet lekker aansturen(1070 MSI OC SLI) aangezien SLI in nieuwe games niet of nauwelijks werkt.Dennis21 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:39:
[...]
OWWW! nice dan heb je hem echt wel morgen! gefeliciteerd!!!
Hopelijk non OC vandaag ook
Staat nog steeds wachten
Ben 926 non oc
[ Voor 3% gewijzigd door DutchWing op 15-10-2020 13:45 ]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu
Heeft iemand al een ROG Strix 3080 binnen gehad van Alternate? Ik sta al sinds launch op plek #1 voor de Non-OC maar komt hier niks binnen
Nog niemand. Van de OC zijn er sinds launch 10 uitgezonden. Ben van 152 naar 131 gegaan sinds launch, 11 ervan waren cancels.MrTeamMate schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:01:
Heeft iemand al een ROG Strix 3080 binnen gehad van Alternate? Ik sta al sinds launch op plek #1 voor de Non-OC maar komt hier niks binnen
Is dat bij Azerty?DutchWing schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:43:
[...]
Hopelijk non OC vandaag ook![]()
Staat nog steeds wachten
Ben 926 non oc
Betekend dat dan dat hoe hoger het nummer des te eerder je aan de beurt bent? Vandaag had namelijk iemand besteld die als laatste 3 cijfers 843 had voor de Tuf non oc.
[ Voor 17% gewijzigd door USB 8.0 op 15-10-2020 14:06 ]
Als ik iets goeds zie, geef ik een compliment. Als ik iets fouts zie, bied ik mijn hulp aan.
Ik had gisteren besteld, wel vreemd iddUSB 8.0 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:06:
[...]
Is dat bij Azerty?
Betekend dat dan dat hoe hoger het nummer des te eerder je aan de beurt bent? Vandaag had namelijk iemand besteld die als laatste 3 cijfers 843 had voor de Tuf non oc.

Zo ver ik kan zien is de non-OC versie nog niet eens in productie genomen door Asus, sta zelf ook nr 2 bij SiComputers.MrTeamMate schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:01:
Heb toch even een mailtje gestuurd naar Informatique met de vraag of ze een beeld hebben wanneer hun Inno3D 3080 x3 kaarten binnen gaan krijgen.
Bij antwoord zal ik dat natuurlijk hier laten weten
.
En antwoord (ze zijn wel heel snel met reageren moet ik zeggen!):
Helaas is het tot op heden nog geheel onbekend wanneer de kaarten geleverd worden. Je mag altijd de levertijd opvragen hoor, geen probleem!
Gezien ik nummer 2 ben (van een rij van 2 op dit moment) laat ik mijn order netjes staan.
Kans ik natuurlijk groot dat wanneer ze de kaarten binnenkrijgen ik 'm ook direct verstuurd krijg.
Bij antwoord zal ik dat natuurlijk hier laten weten
Helaas is het tot op heden nog geheel onbekend wanneer de kaarten geleverd worden. Je mag altijd de levertijd opvragen hoor, geen probleem!
Gezien ik nummer 2 ben (van een rij van 2 op dit moment) laat ik mijn order netjes staan.
Kans ik natuurlijk groot dat wanneer ze de kaarten binnenkrijgen ik 'm ook direct verstuurd krijg.
[ Voor 50% gewijzigd door Stoksbrood op 15-10-2020 14:16 ]
XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]
Dan zit je dus op 847 +1000DutchWing schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:07:
[...]
Ik had gisteren besteld, wel vreemd idd
Worden de 3080 TUF's überhaupt wel geleverd door Alternate? Heeft er al iemand een binnen? Ik heb het idee dat het daar écht voor geen meter opschiet in de wachtrij. Stond 3 weken geleden op plek 317 en nu 280 ofzoiets. Heb een beetje het idee dat de enige reden dat ik opgeschoven ben is omdat mensen hun orders hebben geannuleerd.
Ik op 3 voor de 3080 TUF OC. Benieuwd of SiComputers de verwachtingen van menig Tweaker hier op de shop overtreftSagittary schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:08:
[...]
Zo ver ik kan zien is de non-OC versie nog niet eens in productie genomen door Asus, sta zelf ook nr 2 bij SiComputers.
[ Voor 13% gewijzigd door Volture op 15-10-2020 14:23 ]
Mag hopen van niet zeg, een product verkopen dat je niet in productie hebt dat zou echt beneden peil zijn.Sagittary schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:08:
[...]
Zo ver ik kan zien is de non-OC versie nog niet eens in productie genomen door Asus, sta zelf ook nr 2 bij SiComputers.
Haha volgens mij ik 2, maar dan nog zal SiComputers niet snel leveren heb ik het gevoel.
Ze hebben nog maar 1x een klein pakketje Gigabyte's binnen gekregen.
Daarnaast staan ze ook niet echt bekend om de snelle levering.
Ik blijf in de tussentijd dus nog wel even vissen voor de zekerheid.
Hopelijk heeft MLID het weer juist en krijgen we dus inderdaad grote aantallen 3080's binnenkort.
[ pctje te zien hier ] - Miauw
Klantenservice - Azerty,
RE: Status levering Asus TUF RTX 3080 OC
ter info;
Goedemiddag M,
Bedankt voor je vraag.
Helaas is er momenteel geen verwachte levertijd beschikbaar van de 30-serie videokaarten.
Hierdoor kunnen wij jou ook helaas niet van een verwachte levertijd voorzien.
Om misverstanden en valse hoop te voorkomen geven wij geen verwachte levertijden of posities in wachtrijen.
We doen ons uiterste best om zo snel mogelijk alle bestellingen uit te leveren en meer voorraden veilig te stellen voor onze klanten.
We vragen je dus om nog wat meer geduld te hebben in afwachting van je bestelling.
Zodra we meer informatie hebben laten we je dat uiteraard weten.
Mocht je verder nog vragen hebben dan vernemen wij dat graag.
Met vriendelijke groet,
Azerty Klantenservice
RE: Status levering Asus TUF RTX 3080 OC
ter info;
Goedemiddag M,
Bedankt voor je vraag.
Helaas is er momenteel geen verwachte levertijd beschikbaar van de 30-serie videokaarten.
Hierdoor kunnen wij jou ook helaas niet van een verwachte levertijd voorzien.
Om misverstanden en valse hoop te voorkomen geven wij geen verwachte levertijden of posities in wachtrijen.
We doen ons uiterste best om zo snel mogelijk alle bestellingen uit te leveren en meer voorraden veilig te stellen voor onze klanten.
We vragen je dus om nog wat meer geduld te hebben in afwachting van je bestelling.
Zodra we meer informatie hebben laten we je dat uiteraard weten.
Mocht je verder nog vragen hebben dan vernemen wij dat graag.
Met vriendelijke groet,
Azerty Klantenservice
Snap hem niet helemaal, als hij maar snel komt
Snap alleen niet hoe de bestelnummer iets zegt, als degen met een lager cijfer... Later heeft besteld

[ Voor 20% gewijzigd door DutchWing op 15-10-2020 14:31 ]
net Cyberpunk2077 kunnen pre-orderen voor 35 euro
not bad.
heb ik vast de 1e game op de nieuwe kaart goed op te testen als die binnen is.
Nou, als je order nummer ...840 is, en ...870 komt eerder dan ...840, dan zit heb je waarschijnlijk 2840 en de ander heeft 1870DutchWing schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:25:
[...]
Snap hem niet helemaal, als hij maar snel komt
Snap alleen niet hoe de bestelnummer iets zegt, als degen met een lager cijfer... Later heeft besteld
Waar dat dan, dat wil ik ook wel habaFlghter1982 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:35:
net Cyberpunk2077 kunnen pre-orderen voor 35 euronot bad.
Sorry voor offtoppic
Bij MeGekko:
"MSI, we verwachten in de loop van de week meer toezeggingen."
Dit boezemt niet echt vertrouwen in. Ze verwachten niet meer kaarten, maar toezeggingen dat ze ze ooit gaan krijgen. Jottem.
Ik sta bij Alternate op plek 16. Twee weken terug ofzo kregen ze er ineens 29 binnen, sindsdien ben ik maar 4 plekken gezakt.
"MSI, we verwachten in de loop van de week meer toezeggingen."
Dit boezemt niet echt vertrouwen in. Ze verwachten niet meer kaarten, maar toezeggingen dat ze ze ooit gaan krijgen. Jottem.
Ik sta bij Alternate op plek 16. Twee weken terug ofzo kregen ze er ineens 29 binnen, sindsdien ben ik maar 4 plekken gezakt.
dag aanbieding van https://www.kinguin.net/TheRickkert schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:36:
[...]
Waar dat dan, dat wil ik ook wel haba
Sorry voor offtoppic
dan nog de kortingscode: 4THEWIN eroverheen en er stond nog iets van 4 euro bonuscredits op mijn account die ik kon inwisselen.
Misschien een beetje off-topic maar vind het allemaal best wel riskant ...
300+ pre-orders voor kaarten van 700 euro+ die meestal vooruit zijn betaald. Wat als de levering uitblijft en klanten vragen hun geld terug. Ik mag dan hopen dat z'on ondernemer wel het geld heeft gereserveerd en niet heeft uitgegeven aan andere zaken. .. met misschien een faillissement tot gevolg.
300+ pre-orders voor kaarten van 700 euro+ die meestal vooruit zijn betaald. Wat als de levering uitblijft en klanten vragen hun geld terug. Ik mag dan hopen dat z'on ondernemer wel het geld heeft gereserveerd en niet heeft uitgegeven aan andere zaken. .. met misschien een faillissement tot gevolg.
Ik heb 2926, dus er word met order nummer afgeteld ipv opgeteld...?langestefan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:36:
[...]
Nou, als je order nummer ...840 is, en ...870 komt eerder dan ...840, dan zit heb je waarschijnlijk 2840 en de ander heeft 1870
Alternate heeft vorige maand nog grond gekocht voor uitbreiding, dus daar zie ik dat niet zo snel gebeuren.bjorn1974 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:41:
Misschien een beetje off-topic maar vind het allemaal best wel riskant ...
Wat een vaag verhaal, ik geloof er eerlijk gezegd niks van.firesworn1986 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:59:
Na een mailtje naar alternate.nl te doen met de vraag waarom de wachtrij van de asus strix 3080 oc omhoog gaat ipv omlaag kreeg ik dit als antwoord:
Bedankt voor je e-mail.
Sommige orders hebben een handmatige check nodig in ons systeem. Deze klanten hebben dan wel op tijd besteld, maar worden pas in de wachtrij geplaatst wanneer de handmatige check is uitgevoerd. Dus sommige orders van klanten komen later in de wachtrij nog erbij na de handmatige check.
Vertrouwende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Manuela
Lol
Precies. Rare redenering van Alternate. Ze kunnen beter de handmatige checks er gewoon tussen zetten. Dan valt het altijd mee als hij wegvalt voor degene daarachter maar het valt dan in ieder geval niet tegen als hij wel goedgekeurd wordt want hij stond er toch al.stickeric schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:50:
[...]
Wat een vaag verhaal, ik geloof er eerlijk gezegd niks van.
Als ik iets goeds zie, geef ik een compliment. Als ik iets fouts zie, bied ik mijn hulp aan.
Sorry voor offtopic, hoe werkt het nou een game via GOG dan? Je kunt hem dan niet op Steam spelen toch?Flghter1982 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:39:
[...]
dag aanbieding van https://www.kinguin.net/
dan nog de kortingscode: 4THEWIN eroverheen en er stond nog iets van 4 euro bonuscredits op mijn account die ik kon inwisselen.
jawel. je krijgt een key doorgestuurd die je dan kan toevoegen in steam. de game komt gewoon tussen je steam library te staan.Forkey schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:53:
[...]
Sorry voor offtopic, hoe werkt het nou een game via GOG dan? Je kunt hem dan niet op Steam spelen toch?
Coolblue heeft weer een mooie update (via mail):
Helaas is de RTX 3080 helemaal uitverkocht is wordt een volgende levering pas verwacht aan het eind van 2020 of begin 2021. De orders naar Utrecht zijn ook nooit binnengekomen door voorraadsproblemen.
Het beste wat je kan doen is de website zo goed mogelijk in de gaten houden en je aanmelden op de "Houd mij op de hoogte", dan krijg je een seintje als het product weer op voorraad is.
Mogen echt eens gaan werken aan eenduidigheid daar.
Helaas is de RTX 3080 helemaal uitverkocht is wordt een volgende levering pas verwacht aan het eind van 2020 of begin 2021. De orders naar Utrecht zijn ook nooit binnengekomen door voorraadsproblemen.
Het beste wat je kan doen is de website zo goed mogelijk in de gaten houden en je aanmelden op de "Houd mij op de hoogte", dan krijg je een seintje als het product weer op voorraad is.
Signature
Zoals vermeld, inhoud verwijdert na een half uur. Te ver off-topic.
[ Voor 101% gewijzigd door Koelkie op 15-10-2020 15:30 ]
Begin deze week nog telefonisch het bericht gekregen dat ze over een week weer binnenkomen... yeah right.mouzetc schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:54:
Coolblue heeft weer een mooie update (via mail):
Als we allemaal doorgaan met elke dag zoveel vragen stellen aan de webshops zullen meer en meer bedrijven overgaan op algemene berichten zoals coolblue nu doet. Volgens mij realiseren zich een aantal mensen niet dat die stortvloed aan vragen alleen de prijs opdrijft en de wachttijd nog geen minuut korter maakt.
Als mijn levering klaar ligt, ik naar het bedrijf rij, maar deze er vervolgens niet ligt kan ik best mailen toch? Verder als je een bestelling plaatst van 700euro+ verwacht ik dat je enigszins netjes op de hoogte gehouden wordt. De prijs wordt gedreven door de bestelling, niet door het aantal zeikmailtjes. Ik snap je punt, maar ben het er niet helemaal mee eens.giantgiantus schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:04:
Als we allemaal doorgaan met elke dag zoveel vragen stellen aan de webshops zullen meer en meer bedrijven overgaan op algemene berichten zoals coolblue nu doet. Volgens mij realiseren zich een aantal mensen niet dat die stortvloed aan vragen alleen de prijs opdrijft en de wachttijd nog geen minuut korter maakt.
Signature
Heeft iemand een Gigabyte RTX 3080 Vision OC order bij Informatique staan? Elke week merk ik twee plekken naar beneden te zakken maar ik weet niet altijd of die annuleringen zijn of dat ze echt kaarten binnenkrijgen. Iemand een idee?
Ryzen 5 3600X | RTX 3080 | 32GB @3600Mhz | Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming | 1,5TB M.2
Ik snap jouw punt overigens ook. Het is frustrerend en bv een megekko doet het veel beter. Ik denk wel dat het belangrijk is om te realiseren dat marges op hardware echt niet zo groot zijn en dat personeelskosten er echt in hakken.mouzetc schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:07:
[...]
Als mijn levering klaar ligt, ik naar het bedrijf rij, maar deze er vervolgens niet ligt kan ik best mailen toch? Verder als je een bestelling plaatst van 700euro+ verwacht ik dat je enigszins netjes op de hoogte gehouden wordt. De prijs wordt gedreven door de bestelling, niet door het aantal zeikmailtjes. Ik snap je punt, maar ben het er niet helemaal mee eens.
Even iets rechtzetten, GOG zegt zelf van niet. Mocht je zelf een key hebben gehad die wel op Steam werkte dan heb je geluk gehad lijkt mij.Flghter1982 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:54:
[...]
jawel. je krijgt een key doorgestuurd die je dan kan toevoegen in steam. de game komt gewoon tussen je steam library te staan.
Ontopic: ik heb voor mijzelf besloten om na een aantal preorders waar 0 voortgang in zit besloten het even te laten. Ik kijk de launch van de AMD kaarten wel even aan, mogelijk in december al de aankondiging voor een 20GB 3080, en volgend jaar waag ik wel een nieuwe poging voor een 3080 Ti/Super/Deluxe
i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512
Dit zou opgelost kunnen worden als een elke website / bedrijf een wachtrij counter zouden hebben en transparant kunnen vertellen hoe of wat.giantgiantus schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:04:
Weten ze het niet? Ook goed... Maar je weet als bedrijf zijnde altijd wel IETS...
Los hiervan... Back ontopic?
Ik sta nog steeds top 10 bij Alternate omtrent een TUF. Ben zeer benieuwd of er uberhaupt deze week of volgende week nog wat bij ze binnen komen.
En wat betreft Cyberpunk. Dat is een Epic games store game of een GOG game idd. Komt voor zover ik overal lees niet (meer) op steam.
Wat die ene dude op youtube al zei... Begin november zouden er weer een lading kaarten moeten komen.
[ Voor 6% gewijzigd door Lycan-Strife op 15-10-2020 15:13 ]
Vorige week dinsdag heb ik bericht gekregen dat mijn kaart er was (nr.1 wachtlijst vision) en toen waren er 2 kaarten binnen gekomen samen met wat gaming OC. Het lijkt me dus gerust mogelijk dat er deze maandag/dinsdag terug 2 van dit type binnengekomen zijn.kenan0x0 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:08:
Heeft iemand een Gigabyte RTX 3080 Vision OC order bij Informatique staan? Elke week merk ik twee plekken naar beneden te zakken maar ik weet niet altijd of die annuleringen zijn of dat ze echt kaarten binnenkrijgen. Iemand een idee?
05/10 besteld, toen plaats 6, vandaag plaats 5. (Vermoedelijk door een annulatie)kenan0x0 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:08:
Door jou order is deze kaart dan ook spontaan van 849 naar 949€ pre order gegaan... laat dan maar zoStoksbrood schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:09:
Heb toch even een mailtje gestuurd naar Informatique met de vraag of ze een beeld hebben wanneer hun Inno3D 3080 x3 kaarten binnen gaan krijgen.
Bij antwoord zal ik dat natuurlijk hier laten weten.
Gisteren tijdens mijn order was hij nog 849. Er is iemand anders die hem nog heeft besteld vandaagpredator0235 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:16:
[...]
Door jou order is deze kaart dan ook spontaan van 849 naar 949€ pre order gegaan... laat dan maar zo
XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]
Ik ben nog erg blij met mijn (NZXT) watergekoelde 1080TI, maar ik aas al een tijd op Cyberpunk 2077 als die eenmaal uitkomt. Nu zag ik zojuist de volgende video, ziet er wel een stuk beter uit dan ik op mijn 1080ti kan renderen gok ik zo. Zeer benieuwd naar de benchmarks van die games!
Overigens is het overclocken ook erg interessant. Volg al een tijdje Jayz2Cents, GamerNexus en Paul die een soort competitie hebben gemaakt. Zit nog meer potenties in de kaart al met al.
Meer ontopic: de levertijden zullen nog wel even aanhouden, ik wacht zelf totdat de bestelling gedaan kan worden en dan vervolgens ook verzonden, anders vreet ik me op ben ik bang. Dan maar een maand of 2 wachten met bestellen, ik zit nu nog redelijk goed.
Een kennis van me wil wel een nieuwe pc (laten) bouwen (wellicht door mij) vandaar dat ik dit topic ook volg, die wil voor gamen en CAD gebruik een 3090, flink aan de prijs en raadt eigenlijk een 3080 aan, maargoed, het moet een 3090 worden. Veel partijen bieden het al aan in pre-built systemen, en vaak ook nog "op voorraad", maar als je belt dan blijkt toch dat de webshop instellingen niet helemaal goed staan. Iedere computerboer heeft ineens een "Extreme <insert AMD/Intel> 5ghz turbo RTX SSDm2" systeem. Gaat lekker haha. Alles verkrijgbaar maar niet de videokaart.
Ik ga stiekem met jullie de levertijden afwachten, mocht er een post voorbij komen met veel voorraad, wellicht dat ik dan toch stiekem eerder bestel
Overigens is het overclocken ook erg interessant. Volg al een tijdje Jayz2Cents, GamerNexus en Paul die een soort competitie hebben gemaakt. Zit nog meer potenties in de kaart al met al.
Meer ontopic: de levertijden zullen nog wel even aanhouden, ik wacht zelf totdat de bestelling gedaan kan worden en dan vervolgens ook verzonden, anders vreet ik me op ben ik bang. Dan maar een maand of 2 wachten met bestellen, ik zit nu nog redelijk goed.
Een kennis van me wil wel een nieuwe pc (laten) bouwen (wellicht door mij) vandaar dat ik dit topic ook volg, die wil voor gamen en CAD gebruik een 3090, flink aan de prijs en raadt eigenlijk een 3080 aan, maargoed, het moet een 3090 worden. Veel partijen bieden het al aan in pre-built systemen, en vaak ook nog "op voorraad", maar als je belt dan blijkt toch dat de webshop instellingen niet helemaal goed staan. Iedere computerboer heeft ineens een "Extreme <insert AMD/Intel> 5ghz turbo RTX SSDm2" systeem. Gaat lekker haha. Alles verkrijgbaar maar niet de videokaart.
Ik ga stiekem met jullie de levertijden afwachten, mocht er een post voorbij komen met veel voorraad, wellicht dat ik dan toch stiekem eerder bestel
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Zijn er nog maar 2 in pre-order en die stond er 3 dagen geleden ook al hoor. Je mag jezelf gerust zien als de boosdoenerStoksbrood schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:22:
[...]
Gisteren tijdens mijn order was hij nog 849. Er is iemand anders die hem nog heeft besteld vandaag.
Of ze hebben door dat iedereen dat geld vraagt voor die inno3D of hun inkoop is duurder geworden...
Nee. Maar mijn punt is, de laatste 3 cijfers van je order nummer zijn een slechte indicatie voor je positie in de wachtrij.DutchWing schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:41:
[...]
Ik heb 2926, dus er word met order nummer afgeteld ipv opgeteld...?
Heeft er iemand al iets ontvangen van Tones.be?
Ze hadden de goedkoopste Asus Kaarten rond de launchperiode, dus ik vermoed dat daar wel een aantal mensen hebben besteld.
Vandaag nog even met Informatique gecheckt, ze hebben inderdaad (nog) niets binnen gehad deze week aan Vision kaarten. Zal inderdaad wel een annulering geweest zijn.Gamm86 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:15:
[...]
05/10 besteld, toen plaats 6, vandaag plaats 5. (Vermoedelijk door een annulatie)
Waarschijnlijk annuleringen, bij Informatique sta ik voor de TUF in de wachtrij en was 3 plekken gezakt maar waren annuleringen.kenan0x0 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:08:
Er zit geen vooruitgang tot nu toe bij mijn paradigit besteling. Maar durf niet zo goed ergens anders te bestellen door de lange wachtrijen. Wat een first world problem
Hebben niets binnen gehad behalve enkele Ventus OC kaarten die sowieso ook al preordered waren. Zij hebben geen bevestigde leveringen en moeten zelf afwachten of iets binnen komt.Apocalypsy schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:28:
Heeft er iemand al iets ontvangen van Tones.be?Ze hadden de goedkoopste Asus Kaarten rond de launchperiode, dus ik vermoed dat daar wel een aantal mensen hebben besteld.
Wanneer ik hem gekocht had die prijs natuurlijk op 9k moeten komen te staanpredator0235 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:27:
[...]
Zijn er nog maar 2 in pre-order en die stond er 3 dagen geleden ook al hoor. Je mag jezelf gerust zien als de boosdoener![]()
Of ze hebben door dat iedereen dat geld vraagt voor die inno3D of hun inkoop is duurder geworden...
Nummer 0 is tevens ook een wachtende.
Tijdens mijn bestelling stond er 1/1, na mijn order 1/2 (nu dus 1/3).
Contact gehad met Informatique en die konden bevestiden dat ik de 2e sta.
Nummer 0? Serieus?Stoksbrood schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:32:
[...]
Wanneer ik hem gekocht had die prijs natuurlijk op 9k moeten komen te staan.
Nummer 0 is tevens ook een wachtende.
Tijdens mijn bestelling stond er 1/1, na mijn order 1/2 (nu dus 1/3).
Contact gehad met Informatique en die konden bevestiden dat ik de 2e sta.
Das mooi balen zeg.
Goed om dit te vermelden!
Damn, maar dat is echt erg. Geen probleem wanneer ze wel wat binnenkrijgen dan heb je minstens hoop dat je ooit aan de beurt komt maar met alleen annulering begin ik te twijfelen!Sayla90 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:30:
[...]
Vandaag nog even met Informatique gecheckt, ze hebben inderdaad (nog) niets binnen gehad deze week aan Vision kaarten. Zal inderdaad wel een annulering geweest zijn.
Ryzen 5 3600X | RTX 3080 | 32GB @3600Mhz | Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming | 1,5TB M.2
Dat blijkt dus...!langestefan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:28:
[...]
Nee. Maar mijn punt is, de laatste 3 cijfers van je order nummer zijn een slechte indicatie voor je positie in de wachtrij.
Ik hoop dat ik snel mijn status zie veranderen, word helemaal gek

Ik ben inmiddels al een maand lang Alternate aan het refreshen in de hoop dat mijn STRIX 3080 OC deze kant op komt. Ben vorige week gezakt van plek 26 naar 15.
Kan ik dat ding niet zelf in China ophalen? Dan heb ik 'm waarschijnlijk dit weekend nog...
Kan ik dat ding niet zelf in China ophalen? Dan heb ik 'm waarschijnlijk dit weekend nog...
Je vergeet de quarantaine tijd....svdham schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:39:
Ik ben inmiddels al een maand lang Alternate aan het refreshen in de hoop dat mijn STRIX 3080 OC deze kant op komt. Ben vorige week gezakt van plek 26 naar 15.
Ik ben zelf nog niet helemaal wakker (het is nog vroeg?!Lycan-Strife schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:33:
[...]
Nummer 0? Serieus?
Das mooi balen zeg.
Goed om dit te vermelden!

Het voorste cijfer is het aantal wachtende, niet op de plek waar je uit komt...
Heb mn mail nog even teruggelezen richting Informatique:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Yfd0PuiwTPrWNnPuPohNrsjO.jpg?f=user_large)
De reactie hierop was:
Je hebt inderdaad gelijk. Op die manier kan je de wachtrij zien.
Voor de Inno3D staan er twee in bestelling en voor de MSI staan er 27.
Dit was tevens vlak nadat ik besteld had.
Ik was in de veronderstelling dat dit je eigen "nummer" zou worden wanneer je zou bestellen.
Toen ik bestelde stond er 1/1, dus 1 iemand voor mij. Ik ben nummer 2, daarbij is er nu een nummer 3 gekomen.
Soms ben ik goed in verwarring creëren
Ik zou prima 14 dagen binnen kunnen blijven met een RTX 3080
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Die quarantaine breng ik dan lekker thuis door achter mijn 38GN950 terwijl het briesje van de STRIX 3080 door mijn inmiddels grijze haren blaast...
Waar kan je je plaats in de wachtrij zien bij Alternate? Ik vind die nergens terug op de website.
Ik wacht al een maand op mijn MSI rtx 3080 gaming X trio om mijn nieuwe build af te werken. Nu staat die hier zonder dat ik die kan gebruiken, want mijn CPU heeft geen integrated graphics card
Ik wacht al een maand op mijn MSI rtx 3080 gaming X trio om mijn nieuwe build af te werken. Nu staat die hier zonder dat ik die kan gebruiken, want mijn CPU heeft geen integrated graphics card
Asus heeft niks officieels erover gezegd zo ver ik weet, maar er was wel onlangs een post op Facebook van iemand die lijkt te werken voor Asus, en het komt ook overeen met nummers van een grote Deense webshop die alles vrijgaven over welke kaarten ze hadden gekregen en hoeveel.MrTeamMate schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:22:
[...]
Mag hopen van niet zeg, een product verkopen dat je niet in productie hebt dat zou echt beneden peil zijn.
Facebook post: https://www.facebook.com/...rmalink/3453015311448198/
Deense webshop nummers in dit artikel: https://www.techradar.com...of-its-rtx-3080-preorders
Ik heb het ook niet over de 14 dagen in Nederland maar over de 14 dagen in China zonder RTX 3080....svdham schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:43:
[...]
Die quarantaine breng ik dan lekker thuis door achter mijn 38GN950 terwijl het briesje van de STRIX 3080 door mijn inmiddels grijze haren blaast...
:strip_exif()/f/image/wLuWSiEVrZjGBU0G5BTvuAOB.jpg?f=fotoalbum_large)
Ow yeah!!!🤩 Met dank aan de geweldige community hier!👏
[ Voor 5% gewijzigd door sinova79 op 15-10-2020 15:49 ]
Inclusief 2 weken quarantaine heb ik mijn kaart dan alsnog eerder dan het tempo waarmee Alternate ze uitlevert.RBN026 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:45:
[...]
Ik heb het ook niet over de 14 dagen in Nederland maar over de 14 dagen in China zonder RTX 3080....
Desondanks blijf ik rustig wachten, echter zou ENIGE communicatie vanuit deze webshop wel relaxed zijn. Het is letterlijk al een maand doodstil op een nietszeggende 'informatie rondom RTX 3000 serie' pagina na.
Wel gaaf hoe iemand een complete FAQ met ruim 1000 woorden kan schrijven waarin 0 bruikbare info vermeld staat. Schrijf dan niks... Gevalletje; je praat wel maar je zegt niks.
Sorry, RANT

... In een door de staat toegewezen hotelkamertje (met de deur op slot en de airco af)RBN026 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:45:
[...]
Ik heb het ook niet over de 14 dagen in Nederland maar over de 14 dagen in China zonder RTX 3080....
JAAA gefeliciteerd! ik ook vandaag!sinova79 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:48:
[Afbeelding]
Dat wachten is echt niet goed voor je hart, krijg er hartkloppingen vansinova79 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:48:
[Afbeelding]

Man, ik blijf gewoon wachten op de Nvidia FE.
in de VS doen ze het niet eens meer zelf, maar via Best Buy, maar in de EU nog helemaal niets wie het overneemt.
in de VS doen ze het niet eens meer zelf, maar via Best Buy, maar in de EU nog helemaal niets wie het overneemt.
Ik moet toch wachten, er ligt een B550 Carbon Gaming klaar met een DH15 Black, voor een 5800X/5900X (welke eerder uitkomt).DutchWing schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:59:
[...]
Dat wachten is echt niet goed voor je hart, krijg er hartkloppingen van
En dit alles voor Cyberpunk...
Ik twijfel of ik alles wel heb voor de release maar hopen kan altijd
Klopt, ik ben nummer 3Stoksbrood schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:22:
[...]
Gisteren tijdens mijn order was hij nog 849. Er is iemand anders die hem nog heeft besteld vandaag.

https://www.alternate.nl/html/content.html?docId=42595Shinoda032 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:44:
Waar kan je je plaats in de wachtrij zien bij Alternate? Ik vind die nergens terug op de website.
Klopt helemaalmouzetc schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:07:
[...]
Als mijn levering klaar ligt, ik naar het bedrijf rij, maar deze er vervolgens niet ligt kan ik best mailen toch? Verder als je een bestelling plaatst van 700euro+ verwacht ik dat je enigszins netjes op de hoogte gehouden wordt. De prijs wordt gedreven door de bestelling, niet door het aantal zeikmailtjes. Ik snap je punt, maar ben het er niet helemaal mee eens.
voor de meeste mensen hier onder ons is €700+ ERG veel geld.
Dan mogen ze wel iets beter hun best (proberen) te doen om iets meer transpiratie of duidelijkheid te geven.
Ook gewoon 1 duidelijk bericht of pagina, kan ook een stuk schelen of een wachtrij tool zoals megekko en alternate hebben gedaan.
Beetje offtopic, maar las laatst op reddit dat het "in advance" kopen van onderdelen niet heel verstandig is omdat sommige onderdelen DOA kunnen zijn zonder dat je het doorhebt, en de retourtermijn dan misschien al verstreken is.GekkeR schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:01:
[...]
Ik moet toch wachten, er ligt een B550 Carbon Gaming klaar met een DH15 Black, voor een 5800X/5900X (welke eerder uitkomt).
En dit alles voor Cyberpunk...
Ik twijfel of ik alles wel heb voor de release maar hopen kan altijd
Klopt helemaal!bownbreaker schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:05:
[...]
Beetje offtopic, maar las laatst op reddit dat het "in advance" kopen van onderdelen niet heel verstandig is omdat sommige onderdelen DOA kunnen zijn zonder dat je het doorhebt, en de retourtermijn dan misschien al verstreken is.
Mijn bord keuze is echter al zeker en als het mis gaat dan heb ik goede ervaringen met het bedrijf waar ik besteld heb
Maar zeker geen verkeerd advies!
Ik zie nu gekke dingen gebeuren op Amazon DE: vrije voorraad voor MSI Trio. Ik was net te laat maar gezien de wachtrijen bij Amazon EU zouden daar eerst de pre-orders vervult moeten worden.
edit:de verkoper is MSI - niet een vage shop.
edit:de verkoper is MSI - niet een vage shop.
[ Voor 11% gewijzigd door Freaky Max op 15-10-2020 16:15 ]
Klopt, maar zo kan je de onderdelen wel kopen wanneer ze in promotie staan/beschikbaarzijn.bownbreaker schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:05:
[...]
Beetje offtopic, maar las laatst op reddit dat het "in advance" kopen van onderdelen niet heel verstandig is omdat sommige onderdelen DOA kunnen zijn zonder dat je het doorhebt, en de retourtermijn dan misschien al verstreken is.
Fingers crossed
Heb over de maanden heen mijn case, RAM, mobo, case fans, ssd en mobo al aangeschaft. Nu nog de CPU/Cooler + 3080 en we zijn er klaar voor
Heb je een linkje?Freaky Max schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:12:
Ik zie nu gekke dingen gebeuren op Amazon DE: vrije voorraad voor MSI Trio. Ik was net te laat maar gezien de wachtrijen bij Amazon EU zouden daar eerst de pre-orders vervult moeten worden.
Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |