Blijkbaar had jij vooraf andere informatie dan de rest van ons...daveytje schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:23:
[...]
Tja geld geld geld...
Nu niet zeuren dat ze geen kaart hebben... was vooraf al duidelijk dat het ze slecht beschikbaar zijn...
Ik vind dat niet zo gek, als je 800 euro neertelt voor een grafische kaart mag die toch wel goed gebouwd zijn en er leuk uitzien? Dan geef ik liever 50 euro meer uit en wacht ik een weekje langer om een strix te hebben dan zo een lelijke inno3D (puur eigen mening).Jareish schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:21:
Wat ik niet begrijp is dat vrijwel iedereen met elkaar eens is dat de 3090 de +700-800eur het niet waard is voor een 10-25% boost.
Maar dat het overgrootte deel wel +150-250eur meer betaald om een specifieke AIB (MSI Trio, Asus TUF OC, Asus Strix zijn de populair keuzes). te hebben die behalve visueel, amper 1-3% meer performance geven.
En niet alleen meer betalen, maar ook in een gigantische wachtrij willen staan (Zotac, PNY en veel niet OC modellen hebben een veel lagere wachtrij).
Wat is dat precies? Goeie marketing (ophef over de poscaps, tweakers frontpost, gebrek van reviews over de PNY)?
Ik ben er zelf ook 1 hoorIk betaal 900eur voor de Gigabyte vision puur omdat het een witte kaart is... maar als de wachtrij 300+ was geweest, dan keek ik wel even verder...
Als er een kans was op de FE dan had ik die gekocht..Jareish schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:21:
Wat ik niet begrijp is dat vrijwel iedereen met elkaar eens is dat de 3090 de +700-800eur het niet waard is voor een 10-25% boost.
Maar dat het overgrootte deel wel +150-250eur meer betaald om een specifieke AIB (MSI Trio, Asus TUF OC, Asus Strix zijn de populair keuzes). te hebben die behalve visueel, amper 1-3% meer performance geven.
En niet alleen meer betalen, maar ook in een gigantische wachtrij willen staan (Zotac, PNY en veel niet OC modellen hebben een veel lagere wachtrij).
Wat is dat precies? Goeie marketing (ophef over de poscaps, tweakers frontpost, gebrek van reviews over de PNY)?
Ik ben er zelf ook 1 hoorIk betaal 900eur voor de Gigabyte vision puur omdat het een witte kaart is... maar als de wachtrij 300+ was geweest, dan keek ik wel even verder...
Het zijn niet altijd mensen die hun oude kaart hebben verkocht. Er zijn ook mensen die een hele oude kaart hebben en hebben gewacht voor een 30xx kaart.daveytje schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:18:
[...]
De mensen zijn zelf stom geweest en moeten nu op de blaren zitten. Niet verkopen voor je iets nieuws hebt...
Ik heb een 980ti die op fumes draait. Denk niet dat het nog lang volhoud. Dus ik begrijp wel waarom er een aantal gefrustreerd zijn. Er is een enorme hype gecreeerd dus hebben mensen te lang gewacht.
Nee hoor, dat is een luide minderheid. Het grootste deel staat gewoon op wachtrij plek nummer 700 bij Alternate zonder wat op het forum te spammen. De OC-varianten zijn ook nauwelijks beter dan de normale kaarten.Jareish schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:21:
Mij boeit het wachten ook niet zo erg, had ik niks besteld, dan duurt het lang, nu sta ik Bij CB in de wacht voor een tuf non oc, en waarschijnlijk duurt dit ook nog lang, maar denk toch net iets minder lang, ik zie hem wel een keer verschijnen.
Of me geld nu even daar is of op mijn rekening, rente krijg ik in beide gevallen niet, en CB valt niet zomaar om.
Of me geld nu even daar is of op mijn rekening, rente krijg ik in beide gevallen niet, en CB valt niet zomaar om.
Ach. Ik heb een gtx950. Kan dus slechter...contra_mundi schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:26:
[...]
Het zijn niet altijd mensen die hun oude kaart hebben verkocht. Er zijn ook mensen die een hele oude kaart hebben en hebben gewacht voor een 30xx kaart.
Ik heb een 980ti die op fumes draait. Denk niet dat het nog lang volhoud. Dus ik begrijp wel waarom er een aantal gefrustreerd zijn. Er is een enorme hype gecreeerd dus hebben mensen te lang gewacht.
In de dagen voor 17 september kon je hier al zien dat het erg druk zou worden en dat niet iedereen er 1 zou kunnen kopen met al dat f5 en scripjes...denheer schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:25:
[...]
Blijkbaar had jij vooraf andere informatie dan de rest van ons...
Dit is gewoon niet waar?Jareish schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:21:
Simpel voorbeeld is de Strix OC die wat, 100 euro meer kost bij Alternate en zo goed als dezelfde benchmark prestaties laat zien als een 3090 die bijna het dubbele kost.
Wat ik niet begrijp is dat mensen zo’n haast hebben dat ze premiums van 100-200 euro betalen om de kaart morgen te mogen ontvangen. Maar dat is ieder zijn eigen keus.
Omdat sommige met 1-2 overuren al hebben terug verdientOreo7 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:29:
[...]
Dit is gewoon niet waar?
Simpel voorbeeld is de Strix OC die wat, 100 euro meer kost bij Alternate en zo goed als dezelfde benchmark prestaties laat zien als een 3090 die bijna het dubbele kost.
Wat ik niet begrijp is dat mensen zo’n haast hebben dat ze premiums van 100-200 euro betalen om de kaart morgen te mogen ontvangen. Maar dat is ieder zijn eigen keus.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu
Ik denk dat veel, en dat is inclusief mijzelf, de vorige generatie videokaart al verkocht hadden. De onzekerheid en elke dag een keer kijken 'op welke plek sta ik' weg 'kopen'. Zelf draaide ik al een maand op de IGP.Oreo7 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:29:
[...]
....
En wat bovenstaande zegt ^^
[ Voor 3% gewijzigd door laurensxeon op 15-10-2020 10:35 ]
zoals ikzelf. ik wacht al een tijdje voor de 3080 serie en heb tot die tijd vastgehouden aan mijn mooie kaart!contra_mundi schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:26:
[...]
Het zijn niet altijd mensen die hun oude kaart hebben verkocht. Er zijn ook mensen die een hele oude kaart hebben en hebben gewacht voor een 30xx kaart.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JHpuGiu3bzkepxbvH9y5QrFe.jpg?f=user_large)
Dat ben ik helemaal met je eens! Zelf wil ik ook een Strix gewoon omdat het een lekker natural look heeft en niet waar je overal doodgegooid word met "het merk" en dat ook nog eens FEL verlicht zoals GIGABYTE bijv. Heb nu een 2080Ti van Gigabyte was toen ook niet mijn eerste keus (eerder laatste) maar toen met launch ongeduldig maar daar heb ik nu van geleerd.Jefboy schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:26:
[...]
Ik vind dat niet zo gek, als je 800 euro neertelt voor een grafische kaart mag die toch wel goed gebouwd zijn en er leuk uitzien? Dan geef ik liever 50 euro meer uit en wacht ik een weekje langer om een strix te hebben dan zo een lelijke inno3D (puur eigen mening).
Daarbij de bouw kwaliteit van een kaart is me ook wat waard zoals GIGABYTE buiten het feit dat ikzelf het zeer lelijke ontwerpen vind ook allemaal plastic fantastic is en bij bij de ASUS zelfs de TUF al dat er gewoon aluminium etc gebruikt wordt. En niet te vergeten de garantie bij ASUS is ook gewoon goed wat ook wat waard is.
Gisteren voor de zekerheid een back-up reservering gedaan aangezien ik nul vertrouwen heb in Alternate. Met het huidige tempo heb ik die bestelling ergens in maart. Weet iemand toevallig wat de huidige wachtrij voor de Asus Rog-Strix is bij Megekko?
Mijn oplossing voor lelijke ontwerpen is een kast zonder raam. Nu ben ik niet honderden euro's kwijt aan "looks" van de binnenkant van mijn PC. Ik kan het aanbevelen!RogerD1985 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:35:
[...]
Dat ben ik helemaal met je eens! Zelf wil ik ook een Strix gewoon omdat het een lekker natural look heeft en niet waar je overal doodgegooid word met "het merk" en dat ook nog eens FEL verlicht zoals GIGABYTE bijv. Heb nu een 2080Ti van Gigabyte was toen ook niet mijn eerste keus (eerder laatste) maar toen met launch ongeduldig maar daar heb ik nu van geleerd.
Daarbij de bouw kwaliteit van een kaart is me ook wat waard zoals GIGABYTE buiten het feit dat ikzelf het zeer lelijke ontwerpen vind ook allemaal plastic fantastic is en bij bij de ASUS zelfs de TUF al dat er gewoon aluminium etc gebruikt wordt. En niet te vergeten de garantie bij ASUS is ook gewoon goed wat ook wat waard is.
Je moet wel alles lezen eh, looks is zeker een factor maar bouwkwaliteit staat toch nog net iets hoger op het eisenlijstje. En die wordt niet beter of je kast nu open of dicht is.Grotbewoner schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:38:
[...]
Mijn oplossing voor lelijke ontwerpen is een kast zonder raam. Nu ben ik niet honderden euro's kwijt aan "looks" van de binnenkant van mijn PC. Ik kan het aanbevelen!
Daar heb je gelijk in, dat gedeelte was wel duidelijk.daveytje schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:29:
[...]
In de dagen voor 17 september kon je hier al zien dat het erg druk zou worden en dat niet iedereen er 1 zou kunnen kopen met al dat f5 en scripjes...
Wat echter toen nog niet duidelijk was, was dat de supply vanuit Nvidia zo laag zou zijn. Ook het POSCAP/MLCC verhaal heeft voor enige vertraging gezorgd.
Er was dus wel verwacht dat er enige tekort zou zijn, maar ik denk niet dat men over het algemeen had verwacht dat het aanbod zo slecht zou zijn zoals we nu zien.
Recent voor een case met donker glas raam gegaan maar dat ding staat op een plek waar ik er eigenlijk niet in kan kijken.Grotbewoner schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:38:
[...]
Mijn oplossing voor lelijke ontwerpen is een kast zonder raam. Nu ben ik niet honderden euro's kwijt aan "looks" van de binnenkant van mijn PC. Ik kan het aanbevelen!
Als ik dat ding een keer verplaats dan is de Strix mobo + Strix 3080 RGB straks wel chique in een statische kleur o.i.d.
En zoals Jefboy noemt, kwaliteit van de onderdelen betaal ik ook graag voor.
[ Voor 6% gewijzigd door Maggotcarrier op 15-10-2020 10:48 ]
Was er niet een of andere chinees feest waardoor de boel enkele dagen stil heeft gelegen? Zou me niks verbazen als we de komende weken een grote stijging in leveringen zien.denheer schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:42:
[...]
Daar heb je gelijk in, dat gedeelte was wel duidelijk.
Wat echter toen nog niet duidelijk was, was dat de supply vanuit Nvidia zo laag zou zijn. Ook het POSCAP/MLCC verhaal heeft voor enige vertraging gezorgd.
Er was dus wel verwacht dat er enige tekort zou zijn, maar ik denk niet dat men over het algemeen had verwacht dat het aanbod zo slecht zou zijn zoals we nu zien.
Ik ben trouwens ook erg benieuwd naar de wachtrijen voor beide 3080 ROG Strixen op Megekko. Iemand?
Non OC 62 OC 150Daniel San schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:36:
Gisteren voor de zekerheid een back-up reservering gedaan aangezien ik nul vertrouwen heb in Alternate. Met het huidige tempo heb ik die bestelling ergens in maart. Weet iemand toevallig wat de huidige wachtrij voor de Asus Rog-Strix is bij Megekko?
Thanks! Toch nog een beste rij voor de OC. : (
Ja de rij is in een kleine week met 40 man toegenomenDaniel San schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:55:
[...]
Thanks! Toch nog een beste rij voor de OC. : (
De performance op het gebied van stilte van een Strix is wel meer dan 3% hoger dan de restJareish schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:21:
Ieder zijn meug, maar een niet hoorbare pc is voor mij honderden euro's extra waard. Een ander gaat voor RGB, weer een ander wil een witte.
Hopelijk rondom sinterklaas wat betere beschikbaarheid als de nieuwe Ryzens ook beschikbaar zijn.
Begrijpelijk. Nog altijd beter dan de rijen bij Alternate.EgoInvicto schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:59:
[...]
Ja de rij is in een kleine week met 40 man toegenomen
Het is 8 jaar geleden dat ik mijn huidige PC heb gebouwd, dus ik ben redelijk leek, hoe groot is het verschil tussen de OC en non-OC versie?
Ik snap dat stukje kwaliteit wel. En ook overkill koeling voor stilte. Heb zelf ook de ruimte voor een strix in mijn kast maar realiseerde toen dat de performance en koeling nauwelijks beter waren dan de TUF, dus ben ik daar maar voor gegaan.Maggotcarrier schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:47:
[...]
Recent voor een case met donker glas raam gegaan maar dat ding staat op een plek waar ik er eigenlijk niet in kan kijken.
Als ik dat ding een keer verplaats dan is de Strix mobo + Strix 3080 RGB straks wel chique in een statische kleur o.i.d.
En zoals Jefboy noemt, kwaliteit van de onderdelen betaal ik ook graag voor.
Bizar he.. Kan eigenlijk niet die wachttijden. Bouw een stockpile op, en ga dan pas verkopen, of op z'n minst met een fatsoenlijk productieniveau.
Een MSI TRIO besteld.
Ik was op 3 oktober 623e bij Alternate. Nu net gecheckt, en ik ben 602e. Ik ben dus in 12 dagen 21 plekken opgeschoten. Als ik dat extraheer naar 0 dan wordt de verzenddatum over 344 dagen op 24 september 2021.
Ik heb wel wat geduld, maar dit is niet te bidden...
Een MSI TRIO besteld.
Ik was op 3 oktober 623e bij Alternate. Nu net gecheckt, en ik ben 602e. Ik ben dus in 12 dagen 21 plekken opgeschoten. Als ik dat extraheer naar 0 dan wordt de verzenddatum over 344 dagen op 24 september 2021.

Het is niet heel logisch dat de leveringen op dit trage niveau blijven als nu. Normaal gesproken neemt de productie over tijd toe. Waarschijnlijk heb jij je kaartje will binnen nu en 3 maanden.Newllander schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:06:
Bizar he.. Kan eigenlijk niet die wachttijden. Bouw een stockpile op, en ga dan pas verkopen, of op z'n minst met een fatsoenlijk productieniveau.
Een MSI TRIO besteld.
Weet iemand hoeveel gigabyte vision oc 3080 kaarten megekko deze week heeft uitgeleverd?
Ben aan het aftellen iedergeval,hoop van harte dat ze een andwoord hebben op Nvidia,en als je die raytracing niet boeiend vind is de 3080 een stuk minder interessant.
2080 ti msrp was volgens mij 1200 en bv de strix was ruim boven de 1400 dag één.Grotbewoner schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:00:
[...]
Ik vind dit een beetje een rare redenering. De 20xx serie was veel te duur maar nog net iets duurder dan de prijzen voor de 3080 die 150-200 euro boven MSRP liggen. Prima als je dat wil betalen, maar ga niet doen alsof het een geweldige deal is. Je betaalt gewoon 150-200 euro boven MSRP.
Ik snap persoonlijk ook de verbasing over de prijzen en zelfs de random stijgingen niet, ik weet niet beter dan dit zo was.
Weet iemand wat de wachtrij is van MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X 10G OC bij megekko? En weet je hoeveel plaatsen je gemiddeld per dag/week opschuift?
Alvast bedankt
Alvast bedankt
22 van de 27 eergisteren heb ik 1 besteldThomas345 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:19:
Weet iemand wat de wachtrij is van MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X 10G OC bij megekko? En weet je hoeveel plaatsen je gemiddeld per dag/week opschuift?
Alvast bedankt
27 inderdaad, de queue zelf is slechts 2 opgeschoven sinds afgelopen vrijdag. Ze hebben immers geen kaarten meer bvinnen gehadl Echter hadden ze afgelopen vrijdag een pallet met 50+ binnen gekregen dus mijn hoop is dat dit morgen of volgende week weer gaat gebeuren.Thomas345 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:19:
Alvast bedankt
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Heeft iemand toevallig ook de wachtrij positie van de MSI GeForce RTX 3090 GAMING X TRIO 24G en/of de om het even welke 3090 ASUS bij Megekko?
Dank.
Dank.
Ziet er naar uit dat ik hier meer kans heb om een kaart binnen 1 of 2 maanden te krijgen dan bij alternate waar ik op plek 616 sta..Melkaz schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:23:
[...]
27 inderdaad, de queue zelf is slechts 2 opgeschoven sinds afgelopen vrijdag. Ze hebben immers geen kaarten meer bvinnen gehadl Echter hadden ze afgelopen vrijdag een pallet met 50+ binnen gekregen dus mijn hoop is dat dit morgen of volgende week weer gaat gebeuren.
Informatique: Tot mijn spijt hebben wij nog geen indicatie van levering.
Dus NL geen Asus 3090 Strix OC
Dus NL geen Asus 3090 Strix OC
Heb jij ook de MSI Ventus besteld en op welke dag en uur?Thomas345 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:25:
[...]
Ziet er naar uit dat ik hier meer kans heb om een kaart binnen 1 of 2 maanden te krijgen dan bij alternate waar ik op plek 616 sta..
VGA MSI GeForce RTX 3080 GAMING X TRIO 10G = 304 van de 3022, vorig weekend besteldCruisix schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:24:
Heeft iemand toevallig ook de wachtrij positie van de MSI GeForce RTX 3090 GAMING X TRIO 24G en/of de om het even welke 3090 ASUS bij Megekko?
Dank.
Die hoop heb ik ook. Allleen weet ik niet precies hoe ik hun statement moet interpreterenThomas345 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:25:
[...]
Ziet er naar uit dat ik hier meer kans heb om een kaart binnen 1 of 2 maanden te krijgen dan bij alternate waar ik op plek 616 sta..
Zijn toezeggingen in dit geval dat er per direct kaarten zijn binnen gekomen of een toezegging van " ja je krijgt 50 kaarten in week 44".MSI, we verwachten in de loop van de week meer toezeggingen.
Ik heb op alternate de msi gaming x trio besteld op 6 oktober 13:52. Toen stond ik tot mijn schrik op plek 676. Heb m laten staan en in die 9 dagen tijd ben ik naar 616 opgeschoven waarvan het meerendeel waarschijnlijk annuleringen zijn geweest. Niet de ventus dus, maar dit is dan ter informatie voor anderen die een gaming x trio wellicht willen bestellen bij alternate.THE VOLTAGE X2 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:27:
[...]
Heb jij ook de MSI Ventus besteld en op welke dag en uur?
Ongeveer 2 weken geleden stonden er nog zo'n 38 man in de wachtrij voor de 3090 STRIX OC. Dus denk dat er nu wel tussen de 40 en 50 man zullen zijn schat ik zo. Je kunt Megekko ook altijd mailen en de vraag stellen daar krijg je redelijk snel reactie op.Cruisix schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:24:
Dank.
Ikzelf heb sinds 19-Sep de kaart in bestelling staan bij Amazone.nl (ook al betaald) maar tot op heden niks meer van vernomen, en begin mijn keuze ook meer en meer te betreuren mede omdat de klantenservice je daar totaal antwoord kan geven op de vragen wat je hebt zoals wachtrij, verwachte levering etc.
Daarbij neem ik de werknemers ook niks kwalijk ze kunnen maar zoveel doen als waartoe ze toegang hebben.
Op Amazon een Zotac 3080. Wees snel er is maar 1 beschikbaar. Voor een laag bedrag van 1800€.
Wat een clowns...
Wat een clowns...
Nuttige info. Zojuist ben ik ook maar in deze rij gestapt.Melkaz schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:23:
[...]
27 inderdaad, de queue zelf is slechts 2 opgeschoven sinds afgelopen vrijdag. Ze hebben immers geen kaarten meer bvinnen gehadl Echter hadden ze afgelopen vrijdag een pallet met 50+ binnen gekregen dus mijn hoop is dat dit morgen of volgende week weer gaat gebeuren.
Ben zo desperate dat ik synoniemen voor toezegging heb gezocht. ‘Erewoord’ of ‘verbintenis’ kwamen hier onder andere uit dus het lijkt erop dat er idd mee wordt bedoeld dat ze slechts kaarten zullen krijgen maar niet weten wanneerMelkaz schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:27:
[...]
Die hoop heb ik ook. Allleen weet ik niet precies hoe ik hun statement moet interpreteren
[...]
Zijn toezeggingen in dit geval dat er per direct kaarten zijn binnen gekomen of een toezegging van " ja je krijgt 50 kaarten in week 44".
Met bedrijven als dat zijn scalpers overbodig.contra_mundi schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:33:
Op Amazon een Zotac 3080. Wees snel er is maar 1 beschikbaar. Voor een laag bedrag van 1800€.
Wat een clowns...
Zotac zou elke levering aan amazon moeten stoppen wegens deze oplichting dat ze doen, maara Amazon is te groot om dat te doen.
Ik heb ook de gaming x trio besteld, wel bij Alternate België 17/09 15u45. Ik ben ook nog steeds wachtende.Thomas345 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:32:
[...]
Ik heb op alternate de msi gaming x trio besteld op 6 oktober 13:52. Toen stond ik tot mijn schrik op plek 676. Heb m laten staan en in die 9 dagen tijd ben ik naar 616 opgeschoven waarvan het meerendeel waarschijnlijk annuleringen zijn geweest. Niet de ventus dus, maar dit is dan ter informatie voor anderen die een gaming x trio wellicht willen bestellen bij alternate.
Ik had een paar dagen geleden iets gelezen dat MSI een post op twitter had gezet dat ze wat achterstand hadden vanwege wat productie/transport problemen, maar ik dacht dat nu alles weer wat vlotter gaat. Dus hopelijk komt er binnenkort meteen een grote batch binnen in de Benelux.
Ok dank.Paprika schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:20:
[...]
Ik kan het even niet vinden, maar ik heb ergens in het begin van september gelezen dat een PR persoon van ASUS aangaf dat de TUF (reguliere en OC) zo'n 50 USD goedkoper zullen zijn de eerste weken ivm de founders edition.
Betekent dus concreet dat je eigenlijk vanaf dag 1 een order had moeten hebben en dat nu eigenlijk de startprijs voorlopig niet geraakt gaat worden.
Discussie over 50 USD en wat we de eerste dagen zagen in webshops laat ik maar even achterwegen
Vergeet niet dat Amazon ook gewoon een doorverkoop platform is (zoals ook bijv. Bol.com plaza). Deze kaart wordt niet door Amazon zelf verkocht:DiZhO schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:35:
[...]
Met bedrijven als dat zijn scalpers overbodig.
Zotac zou elke levering aan amazon moeten stoppen wegens deze oplichting dat ze doen, maara Amazon is te groot om dat te doen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/N9xzpxL4Kgl6PYg5S8xUgp4y.png?f=user_large)
Ik zou nu wel Gigabyte niet met alles over dezelfde kam scheren, zit veel verschil tussen de verschillende types (2080, 3080, etc.) en zelfs tussen de verschillende types binnen een kaart (eagle, gaming oc, ...) en mijn Vision ziet er allesbehalve plastic fantastic uit, solide buildRogerD1985 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:35:
[...]
Dat ben ik helemaal met je eens! Zelf wil ik ook een Strix gewoon omdat het een lekker natural look heeft en niet waar je overal doodgegooid word met "het merk" en dat ook nog eens FEL verlicht zoals GIGABYTE bijv. Heb nu een 2080Ti van Gigabyte was toen ook niet mijn eerste keus (eerder laatste) maar toen met launch ongeduldig maar daar heb ik nu van geleerd.
Dan zou je dat bijvoorbeeld van de MSI kaarten nu ook kunnen zeggen, het is een plastic backplate met enkele % graphene in verwerkt...
Qua garantie denk ik dat trouwens EVGA een duidelijke leider is, heb al verhalen gehoord van RMA ASUS zaken die eeuwen geduurd hebben...
Ik ook. Daarnaast had ik de optie om een leverdatum te kiezen (26 oktober). Weet niet of dat veel betekent. Laat denk mn order op alternate nog even staan just in caseDriesNL schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:35:
[...]
Nuttige info. Zojuist ben ik ook maar in deze rij gestapt.
yep. kaart van mij. ruim 3 maanden voordat ik een andere krijg. verwacht hem morgen weer thuis. buiten dat heb ik ook een behoorlijke strijd aan moeten gaan om mijn gelijk te krijgen.predator0235 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:40:
[...]
Ik zou nu wel Gigabyte niet met alles over dezelfde kam scheren, zit veel verschil tussen de verschillende types (2080, 3080, etc.) en zelfs tussen de verschillende types binnen een kaart (eagle, gaming oc, ...) en mijn Vision ziet er allesbehalve plastic fantastic uit, solide build![]()
Dan zou je dat bijvoorbeeld van de MSI kaarten nu ook kunnen zeggen, het is een plastic backplate met enkele % graphene in verwerkt...
Qua garantie denk ik dat trouwens EVGA een duidelijke leider is, heb al verhalen gehoord van RMA ASUS zaken die eeuwen geduurd hebben...
Zou ik niet teveel waarde aan hechten. Waarschijnlijk gewoon standaard functionaliteit van hun website.Thomas345 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:44:
[...]
Ik ook. Daarnaast had ik de optie om een leverdatum te kiezen (26 oktober). Weet niet of dat veel betekent. Laat denk mn order op alternate nog even staan just in case
Klopt. Ik heb gister de Asus TUF OC besteld en kreeg ook leverdatum 26 oktober opgegevenDriesNL schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:46:
[...]
Zou ik niet teveel waarde aan hechten. Waarschijnlijk gewoon standaard functionaliteit van hun website.
Ben ik het of lijkt deze ochtend een stuk rustiger dan gisteren? Toen zagen we meerdere kaarten online komen en meerdere verzend/inpak bevestigingen. Jammer

Klopt ben ik met je eens maar ik heb in het verleden tot twee maal toe iets gehad met GIGABYTE waardoor dit merk er bij mij nooit meer in komt (eigen ervaring). En ikzelf vind de design moddelen van hun ook totaal niet mooi (smaak kan verschillen).predator0235 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:40:
[...]
Ik zou nu wel Gigabyte niet met alles over dezelfde kam scheren, zit veel verschil tussen de verschillende types (2080, 3080, etc.) en zelfs tussen de verschillende types binnen een kaart (eagle, gaming oc, ...) en mijn Vision ziet er allesbehalve plastic fantastic uit, solide build![]()
Maar als je prijs kwaliteit gaat vergelijken in dit geval TUF vs Gaming OC dan zit er op de TUF wel meer degelijk materiaal als de Gaming OC.
En met MSI ben ik ook met je eens, die wil ik ook niet
Maar desalniettemin moet iedereen kopen waar hij/zij zich het beste bij voelt en waar die persoon goeie ervaringen mee heeft gehad. Niemand kan voor elkaar bepalen waar hun geld naar toe gaat tenslotte.
Inderdaad, iedereen koopt wat hij wil, of bij de rtx 3080 kan vinden om te kopenRogerD1985 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:49:
[...]
Klopt ben ik met je eens maar ik heb in het verleden tot twee maal toe iets gehad met GIGABYTE waardoor dit merk er bij mij nooit meer in komt (eigen ervaring). En ikzelf vind de design moddelen van hun ook totaal niet mooi (smaak kan verschillen).
Maar als je prijs kwaliteit gaat vergelijken in dit geval TUF vs Gaming OC dan zit er op de TUF wel meer degelijk materiaal als de Gaming OC.
En met MSI ben ik ook met je eens, die wil ik ook niet
Maar desalniettemin moet iedereen kopen waar hij/zij zich het beste bij voelt en waar die persoon goeie ervaringen mee heeft gehad. Niemand kan voor elkaar bepalen waar hun geld naar toe gaat tenslotte.
Wat bedoel je wel juist met degelijk materiaal? Reviews online en ook de tweakers groep heeft de Gaming OC "on par" gevonden met ASUS en eigenlijk zijn deze kwalitatief (spreek niet over uiterlijke afwerking) even goed (Dual bios, lagere temp bij load, fan %, clock speeds...).
Kan ik nu aannemen dat er vandaag geen kaarten bij Azerty zijn binnengekomen voor vrij voorraad?
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu
Ze weten zelf ook niet wat ze binnen krijgen. Dus het kan nog.DutchWing schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:51:
Kan ik nu aannemen dat er vandaag geen kaarten bij Azerty zijn binnengekomen voor vrij voorraad?
hmm, maar toch een echte winkel dat daar achter lijkt te zitten. Alle AIB moeten die winkels blacklisting voor de volgende releases.0M3G4 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:39:
[...]
Vergeet niet dat Amazon ook gewoon een doorverkoop platform is (zoals ook bijv. Bol.com plaza). Deze kaart wordt niet door Amazon zelf verkocht:
[Afbeelding]
Nee dat kan pas aan het einde van de dagDutchWing schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:51:
Eigenlijk best een bizare situatie..Rijden er nog een aantal vrachtwagens in Europa met pallets kaarten en weten ze dan amper waar welke pallet heen gaat, wat er in de pallet zit etc? Ik heb weinig verstand van het shipments en track and trace wereldje maar als ik dingen zou verkopen op Marktplaats en ik zou melden aan mijn klanten " ja we krijgen vandaag pakketjes maar wat erbij zit? geen idee het lijkt wel Sinterklaas" dan zou ik denk ik weinig 5 sterren recenties krijgen haha.Pluizenbol schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:53:
[...]
Ze weten zelf ook niet wat ze binnen krijgen. Dus het kan nog.
Wordt alles nou echt last minute besloten vanuit de tussen verkopers? Ik zou hier stiekem best meer over willen weten.
[ Voor 5% gewijzigd door Melkaz op 15-10-2020 11:56 ]
Omdat de laatste 2 dagen rond nu de stock al was aangevuld vandaarPluizenbol schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:53:
[...]
Ze weten zelf ook niet wat ze binnen krijgen. Dus het kan nog.

Ik hoop minimaal de TUF non OC anders de STRIX

Heeft iemand de afgelopen twee weken nog een kaart van Amazon ontvangen?
Heb net op megekko mn kaart besteld maar ik kan met mijn code niet in de wachtrij kijken. “De ingevoerde combinatie kon niet gevonden worden” geeft ie aan. Is dit een bekende bug?
[ Voor 7% gewijzigd door Thomas345 op 15-10-2020 12:00 ]
Dat duurt even een ze moeten het registreren. kijk over een uurtje weerThomas345 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:59:
Heb net op megekko mn kaart besteld maar ik kan met mijn code niet in de wachtrij kijken. “De ingevoerde combinatie is onjuist” geeft ie aan. Is dit een bekende bug?
Het duurt even voor ze de bestelling in het systeem verwerkt hebben en je de wachtrijstatus kan zien. Ik had het ook met mijn bestelling gisteravond. Nu kan ik het wel zien.Thomas345 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:59:
Heb net op megekko mn kaart besteld maar ik kan met mijn code niet in de wachtrij kijken. “De ingevoerde combinatie is onjuist” geeft ie aan. Is dit een bekende bug?
Heb vorige een soort gelijke situatie meegemaakt dat er bij Azerty pas rond half 8 nog kaarten online kwamen dusDutchWing schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:56:
[...]
Omdat de laatste 2 dagen rond nu de stock al was aangevuld vandaar
I hope!!Pluizenbol schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:00:
[...]
Heb vorige een soort gelijke situatie meegemaakt dat er bij Azerty pas rond half 8 nog kaarten online kwamen dus
Word helemaal gek
(Of misschien ben ik al gek
Als ik mijn winkel mandje vul met de kaarten en om de zoveelste keer even refresh, en ik zie ineens beschikbaar, werkt dat dan of is beter mandje leeg houden zodat hij sneller update?
[ Voor 28% gewijzigd door DutchWing op 15-10-2020 12:02 ]
Yep. Het is een vrij interessante situatie momenteel. Er is altijd wel een schatting met wat er binnen zou kunnen komen. Maar die aantallen kloppen vrijwel nooit, of er komt gewoon niks.Melkaz schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:55:
[...]
Eigenlijk best een bizare situatie..Rijden er nog een aantal vrachtwagens in Europa met pallets kaarten en weten ze dan amper waar welke pallet heen gaat, wat er in de pallet zit etc? Ik heb weinig verstand van het shipments en track and trace wereldje maar als ik dingen zou verkopen op Marktplaats en ik zou melden aan mijn klanten " ja we krijgen vandaag pakketjes maar wat erbij zit? geen idee het lijkt wel Sinterklaas" dan zou ik denk ik weinig 5 sterren recenties krijgen haha.
Wordt alles nou echt last minute besloten vanuit de tussen verkopers? Ik zou hier stiekem best meer over willen weten.
Wat je op de TUF ziet is toch dat ze over het algemeen ook voor de backplate aluminium gebruiken i.p.v plastic en de cooler er eigenlijk ook wel mee afwerken. Zoals bijv mijn GIGABYTE is dat allemaal van plastic. Wellicht dat het vrijwel nihil is voor de werking maar toch dat ze ervoor kiezen om die extra investering te maken.predator0235 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:51:
[...]
Inderdaad, iedereen koopt wat hij wil, of bij de rtx 3080 kan vinden om te kopen
Wat bedoel je wel juist met degelijk materiaal? Reviews online en ook de tweakers groep heeft de Gaming OC "on par" gevonden met ASUS en eigenlijk zijn deze kwalitatief (spreek niet over uiterlijke afwerking) even goed (Dual bios, lagere temp bij load, fan %, clock speeds...).
Het probleem is dat er orders worden ingeschoten vanuit een winkel naar leverancier, en dat deze leverancier ook pas last minute (tijdslimiet 12:00 bijvoorbeeld en levering in de avond) weet hoe veel hij echt aan orders heeft en hoe veel producten. En dan wordt het product (meestal) evenredig verdeeld over de bestellers. Ik moet voor mijn werk ook met enige regelmaat een bestelling naar onze leverancier opsturen. Ik weet pas als de vracht er is wat er daadwerkelijk wel of niet uitgeleverd is. Via de mail krijg ik dan een mancolijst (x besteld, y uitgeleverd, reden).Melkaz schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:55:
[...]
Eigenlijk best een bizare situatie..Rijden er nog een aantal vrachtwagens in Europa met pallets kaarten en weten ze dan amper waar welke pallet heen gaat, wat er in de pallet zit etc? Ik heb weinig verstand van het shipments en track and trace wereldje maar als ik dingen zou verkopen op Marktplaats en ik zou melden aan mijn klanten " ja we krijgen vandaag pakketjes maar wat erbij zit? geen idee het lijkt wel Sinterklaas" dan zou ik denk ik weinig 5 sterren recenties krijgen haha.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
OK, ja dat hangt inderdaad ook weer van types af, ik heb een full metal backplate op de Gigabyte vision...RogerD1985 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:04:
[...]
Wat je op de TUF ziet is toch dat ze over het algemeen ook voor de backplate aluminium gebruiken i.p.v plastic en de cooler er eigenlijk ook wel mee afwerken. Zoals bijv mijn GIGABYTE is dat allemaal van plastic. Wellicht dat het vrijwel nihil is voor de werking maar toch dat ze ervoor kiezen om die extra investering te maken.
Maar goed, qua werking zal het nihil zijn inderdaad
Weet iemand toevallig hoe het zit met de voorraad van de 3080 FE modellen van Nvidia?
Er gaan momenteel verschillende geruchten rond waardoor het er niet duidelijker op word.
Er gaan momenteel verschillende geruchten rond waardoor het er niet duidelijker op word.

De Strix OC is stock 2,5Db luider dan de MSI trio gaming (YouTube: YLIKELLOTUSPETO (OVERCLOCKING BEAST)). Niet helemaal fair, want MSI draaide (volgens mij) op een lagere RPM waardoor hij paar graden warmer is dan een stock Strix OC. Maar als ik verschillende benchmarks bekijk, lijkt het allemaal niet gigantisch veel te schelen. Paar graden meer of minder, relatief allemaal dezelfde performance (YouTube: ASUS RTX 3080 TUF OC Review & Tear-Down: Thermals, Noise, & Overcloc...).eL_Jay schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:04:
[...]
De performance op het gebied van stilte van een Strix is wel meer dan 3% hoger dan de rest. Daarnaast geen gedoe met slechte kwaliteit onderdelen, want een Strix en zelf de TUF zijn aardig overgedimensioneerd.
Ieder zijn meug, maar een niet hoorbare pc is voor mij honderden euro's extra waard. Een ander gaat voor RGB, weer een ander wil een witte.
Hopelijk rondom sinterklaas wat betere beschikbaarheid als de nieuwe Ryzens ook beschikbaar zijn.
En voor dat ik op kleine details wordt gewezen die vast niet kloppen in het bovenstaande... Mijn punt is dat je tussen de goedkoopste (770eur TUF, PNY, ZOTAC) en laat ik nu niet de allerduurste (1080eur tot zelfs 1200eur) maar bijv de Strix OC (970eur), zit een 200 euro verschil (bijna 25%) voor nou laat ik het ruim nemen 5%? betere performance in sommige titels en stilte (en laten we eerlijk wezen, als het om stilte ging, dan kun je beter wachten op watercooled of een 2 fan). En dan lijkt 'geaccepteerd' te zijn.
Maar spreek je over, ik neem een 3090 RTX. Dan is het 'nooo heb je niet nodig man', 10-25% performance voor 2x de kosten. Wel 25% voor 5% betalen en op plek 300+ voor willen staan, maar 200% voor 25% nee das te gek ;p
Garantie, betere onderdelen etc laat ik het midden... Anekdotisch bewijs van mijn kant, ik heb in de 20 jaar als gamer nooit meegemaakt dat een videokaart stuk gaat. Wel harde schijven, voedingen, moederborden, geheugen, maar een videokaart? En dan zou ik het via de winkel spelen en niet via de fabriek.)
Ik ben bij heel wat B2B bedrijven over de vloer geweest en als ik je 1 ding kan meegeven is dat B2B een interessante wereld is, waarbij ieder bedrijf problemen heeft in de logistieke processen. De een is er beter in dan de ander, maar de 2020, 2022, 2030 etc visies hadden altijd logistiek als een groot topicMelkaz schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:55:
[...]
[ Voor 7% gewijzigd door Paprika op 15-10-2020 12:15 ]
Die zijn nu alleen in de US bij BestBuy te krijgen. In de rest van de wereld niet. Nvidia is op zoek naar een nieuwe leverancier. De geruchten zijn Amazon maar niks is nog zeker.mspeedline schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:08:
Weet iemand toevallig hoe het zit met de voorraad van de 3080 FE modellen van Nvidia?
Welke site zou het best zijn om straks een rtx 3070 proberen te halen?
En hoelaat zal de kaart online komen?
Je bent 2 weken te vroeg. 3070 komt pas eind oktober.pokle312 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:24:
ze komen pas over 2 weken uit he..pokle312 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:24:
dan moeten die bedrijven mij maar eens uitnodigen als verkoper van een groot IT systeem integratie bedrijf want dit is natuurlijk heel goed oplosbaar.Paprika schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:15:
[...]
Ik ben bij heel wat B2B bedrijven over de vloer geweest en als ik je 1 ding kan meegeven is dat B2B een interessante wereld is, waarbij ieder bedrijf problemen heeft in de logistieke processen. De een is er beter in dan de ander, maar de 2020, 2022, 2030 etc visies hadden altijd logistiek als een groot topic. Dit komt vooral door contracten met 3e partijen die het hele proces overnemen die onderwater dan weer 5 verschillende partijen aanhaken etc en dan begint de troep.
De kaarten worden ergens in China in elkaar gestoken. Daarna gaan ze met een vliegtuig/schip of trein ergens heen.
Dat transport is, zelfs met het vliegtuig, volledig te volgen. En zelfs met het vliegtuig, inclusief alle logistiek noodzakelijke verrichtingen als inklaringen/aanmeldingen etc nog steeds een aantal dagen onderweg..
Elke stap van dit transport is voorspelbaar en traceerbaar. Volledig transparant tegenwoordig.
Kan het nog steeds zijn dat een stap vertraging oploopt maar ook dat is real time tegenwoordig te volgen.
Ook de tussenhandel heeft wel terdege een forecast sheet waarbij ze aangeven wanneer ze verwachten dat ze x units zullen leveren per klant.
Dus dat hele verhaal dat niemand iets kan zeggen is BS. Ze willen het niet, en fine with me. Ik zie wel wanneer mijn 3080 aan mij uitgeleverd wordt. Mij krijgen ze niet gek.
Maar ik wil toch even dat verhaal dat de info er niet zou zijn debunken.
[ Voor 7% gewijzigd door killerbee1958 op 15-10-2020 12:27 ]
Dat weet ik, maar zodra de kaart uitkomt op 29 oktober moet je er toch zo snel mogelijk bij zijn?Pluizenbol schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:25:
[...]
Je bent 2 weken te vroeg. 3070 komt pas eind oktober.
Waar moet ik dan zijn om te kunnen bestellen?
of heeft deze kaart pre-orders?
[ Voor 8% gewijzigd door pokle312 op 15-10-2020 12:30 ]
Je zal net zoals bij de RTX3080 meeste kans hebben bij grotere webshops aka Megekko, Alternate,...pokle312 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:27:
[...]
Dat weet ik, maar zodra de kaart uitkomt is moet je er toch zo snel mogelijk bij zijn?
Ik vrees echter ook wel dat deze snel uit stock gaan en dat je op een preorder lijst zal terechtkomen.
Ik zou zeggen kijk vanaf 14.30h al naar de shops, nu is gebleken dat webshops ook 20 minuten voor officiële release al aan het verkopen waren...
Als het net zo gaat als bij de release van de RTX-3080 dan kun je beter wegblijven bij de grote spelers zoals Alternate. Als er weinig voorraad is sta je binnen een paar minuten op plek 200 in de wachtrij.pokle312 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:27:
[...]
Dat weet ik, maar zodra de kaart uitkomt is moet je er toch zo snel mogelijk bij zijn?

Is er een voorkeur naar een site die het best alles voor mekaar heeft?predator0235 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:31:
[...]
Je zal net zoals bij de RTX3080 meeste kans hebben bij grotere webshops aka Megekko, Alternate,...
Ik vrees echter ook wel dat deze snel uit stock gaan en dat je op een preorder lijst zal terechtkomen.
Ik zou zeggen kijk vanaf 14.30h al naar de shops, nu is gebleken dat webshops ook 20 minuten voor officiële release al aan het verkopen waren...
betreft crashes en voorraden?
Zit nu al een paar jaar met een gtx 1070, ben toe aan een upgrade haha.
Het is gebleken dat geen enkele site de massale order aankan, waardoor er instant wachtrijen gecreëerd werden. Ik zou zeggen probeer een insta buy op de release dag, ga anders in de wachtrij van een kaart met lage rij en zet desnoods ook een order bij een andere shop zoals informatique, azerty, ...pokle312 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:34:
[...]
Is er een voorkeur naar een site die het best alles voor mekaar heeft?
betreft crashes en voorraden?
Zit nu al een paar jaar met een gtx 1070, ben toe aan een upgrade haha.
Je kan altijd annuleren toch
Sorry voor de vragen.predator0235 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:36:
[...]
Het is gebleken dat geen enkele site de massale order aankan, waardoor er instant wachtrijen gecreëerd werden. Ik zou zeggen probeer een insta buy op de release dag, ga anders in de wachtrij van een kaart met lage rij en zet desnoods ook een order bij een andere shop zoals informatique, azerty, ...
Je kan altijd annuleren toch
Maar hoe kan ik een wacht rij zien van een bepaalde kaart?
Of is dat gewoon een inschatting van bepaalde merken die minder gewild zijn?
En hoe kan ik alvast een order doen?
Ik neem aan dat als ik genoeg geluk heb en erin kom gewoon via ideal kan betalen?
Geef aan welke kaar je interesse in hebt en de mensen hier die er al op wachten reageren wel.pokle312 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:39:
[...]
Sorry voor de vragen.
Maar hoe kan ik een wacht rij zien van een bepaalde kaart?
Of is dat gewoon een inschatting van bepaalde merken die minder gewild zijn?
En hoe kan ik alvast een order doen?
Ik neem aan dat als ik genoeg geluk heb en erin kom gewoon via ideal kan betalen?
Wil je een 3080 of 3090?
Een order doen is gewoon een kewestie van in je winkelwagen gooien, betalen en wachten....
De 3070, die nog moet komen!Boerenkinkel schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:49:
[...]
Geef aan welke kaar je interesse in hebt en de mensen hier die er al op wachten reageren wel.
Wil je een 3080 of 3090?
Een order doen is gewoon een kewestie van in je winkelwagen gooien, betalen en wachten....
Dan wachten tot de release.
Maak alvast een account aan bij een winkel.
Op de dag zelf gelijk je order er zsm in rammen.
Je hebt veel verschillende merken van de 3070, het ene type is wat meer gewild dan het ander.
De MSI Gaming X trio en Asus TUF zijn de meest gewilde kaarten op dit moment bij de 3080, dus dit zal met de 3070 hoogstwaarschijnlijk ook zo zijn, als je een kaart kiest van Inno3D of Zotac is de vraag weer wat minder en heb je dus meer kans om deze kaart (vroeger) te verkrijgen.
O, en als je redelijk wanhopig bent, niet nadenken bij bestellen. Voor mij was het de eerste keer dat ik een kaart wilde kopen bij launch.. bij online komen op megekko had ik een prijs van 780 verwacht voor de gaming trio en deze was 850. Enige twijfel waardoor ik niet direct door klikte en toen was het onmogelijk om nog af te rekenenBoerenkinkel schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:52:
[...]
Dan wachten tot de release.
Maak alvast een account aan bij een winkel.
Op de dag zelf gelijk je order er zsm in rammen.

Na een mailtje naar alternate.nl te doen met de vraag waarom de wachtrij van de asus strix 3080 oc omhoog gaat ipv omlaag kreeg ik dit als antwoord:
Bedankt voor je e-mail.
Sommige orders hebben een handmatige check nodig in ons systeem. Deze klanten hebben dan wel op tijd besteld, maar worden pas in de wachtrij geplaatst wanneer de handmatige check is uitgevoerd. Dus sommige orders van klanten komen later in de wachtrij nog erbij na de handmatige check.
Vertrouwende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Manuela
Lol
Bedankt voor je e-mail.
Sommige orders hebben een handmatige check nodig in ons systeem. Deze klanten hebben dan wel op tijd besteld, maar worden pas in de wachtrij geplaatst wanneer de handmatige check is uitgevoerd. Dus sommige orders van klanten komen later in de wachtrij nog erbij na de handmatige check.
Vertrouwende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Manuela
Lol
Heb je een heel nieuw systeem besteld?Dennis21 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:01:
[Afbeelding]
Gister besteld vandaag in huis! Word bouwen vanavond!!!
Stay hungry, stay foolish!
Veel plezier ermee!Dennis21 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:01:
[Afbeelding]
Gister besteld vandaag in huis! Word bouwen vanavond!!!
Nee alleen de videokaart
Vaag dat die alleen tevoorschijn komt bij zoeken op Zotac 3080 en niet bij zoeken op rtx 3080.contra_mundi schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:33:
Wat een clowns...
Zo werkt mijn scriptje natuurlijk niet.
Staat hij bij jou er wel bij als je zoekt op RTX 3080 ?
Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |