Maar, maar, maar, er staat bij diverse kaarten "Binnenkort leverbaar"zar schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:59:
[...]
Volgens mij komt de volgende drop ergens in 2025 random. Kan niet wachten!
Nee, denk het niet. Volgens CB: ''De nieuwe RTX 3080 videokaarten zijn slecht leverbaar. Wij verwachten deze eind 2020 of begin 2021 binnen te krijgen.''
In een paar dagen van plek 160 naar 153 gezakt bij Alternate. Er is nog hoop dat ik hem dit jaar binnenkrijg
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Zag op reddit dat alternate.de de 3090 strix oc geleverd heeft. NL nog niets gezien, ik sta 12e bij alternate maar niets gezakt vandaag.TheTurk schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:27:
Ik zie steeds meer asus strix 3090 oc amateurs reviews verschijnen. Iemand deze al gehad?
Een Asus Strix 3080 OC in bestelling bij Azerty sins begin october
Wacht op Producten is de huidige bericht.
De laaste drie cyfers van mijn bestelling .... 809. -- Zegd dat iemand wat ? Positie of niets ?
Heeft iemand al een ASUS Strix kaarten via Azerty binnen ?
De laaste drie cyfers van mijn bestelling .... 809. -- Zegd dat iemand wat ? Positie of niets ?
Zijn er vandaag wat uitgegaan. Azerty maakt geen wachtrijen openbaar. Dus een ordernummer heeft weinig nut.Lee.. schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:11:
Ik krijg die van mij binnen morgen en eindigt met 803 (besteld op 17 september). Ik denk niet dat dat een indicatie is voor positie.Lee.. schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:11:
Kregen ze ook nog TUF kaarten geleverd dat je weet?VinceKG schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:14:
[...]
Ik krijg die van mij binnen morgen en eindigt met 803 (besteld op 17 september). Ik denk niet dat dat een indicatie is voor positie.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu
De leverdagen van Asus zijn volgensmij woendag. Altijd kans op meer. Gewoon Tweakers blijven volgen I guessDutchWing schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:18:
[...]
Kregen ze ook nog TUF kaarten geleverd dat je weet?
Binnenkort in 3080 context is binnen een jaar xDFreaky Max schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:03:
[...]
Maar, maar, maar, er staat bij diverse kaarten "Binnenkort leverbaar"
Zijn er uberhaupt al 3080 NON-OC Strix kaarten uit gegaan/leverbaar? Ik zie vooralsnog nergens reviews, voorraad of uberhaupt voortgang in de queues die er zijn...
Ik heb 22 sept een Asus 3080 non-oc gekocht, maar ging van plek 112 naar 96 tot nu toe. Op een of andere manier geloof ik niet helemaal dat dat komt doordat er leveringen zijn geweest bij Alternate...
Ik heb 22 sept een Asus 3080 non-oc gekocht, maar ging van plek 112 naar 96 tot nu toe. Op een of andere manier geloof ik niet helemaal dat dat komt doordat er leveringen zijn geweest bij Alternate...
PSN: bryanlost
Verzendbevestiging gehad van Alternate van de MSI Gaming Trio.....dat wordt morgen een stoel voor de deur zetten en wachten geblazer:)
Hoeveel heb je er nu totaal besteld? 4?marco-ruijter schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:57:
Verzendbevestiging gehad van Alternate van de MSI Gaming Trio.....dat wordt morgen een stoel voor de deur zetten en wachten geblazer:)
Word weer een hele week wachtenPluizenbol schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:29:
[...]
De leverdagen van Asus zijn volgensmij woendag. Altijd kans op meer. Gewoon Tweakers blijven volgen I guess

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu
Als ik me niet vergis, is de Strix non-oc nog niet eens in productie bij Asus. Meen dat ergens gelezen te hebben.bryanvan schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:54:
Zijn er uberhaupt al 3080 NON-OC Strix kaarten uit gegaan/leverbaar? Ik zie vooralsnog nergens reviews, voorraad of uberhaupt voortgang in de queues die er zijn...
Edit: Ah gevonden, hier de link.
https://www.facebook.com/...rmalink/3453015311448198/
[ Voor 8% gewijzigd door Dimentrix op 14-10-2020 21:40 ]
Heb ook iemand gezien die asus nederland had gecontacteerd, die zei dat dit voor europa niet gold ofzoDimentrix schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 21:34:
[...]
Als ik me niet vergis, is de Strix non-oc nog niet eens in productie bij Asus. Meen dat ergens gelezen te hebben.
Edit: Ah gevonden, hier de link.
https://www.facebook.com/...rmalink/3453015311448198/
Heb dus nu een bestelling staan bij Azerty voor de TUF 3080 OC. Is het het waard om deze te laten staan? Ik was vanochtend net te laat 🤔
Verwijderd
Als ik me niet vergis heeft Azerty aangegeven dat de eerstvolgende lading in november komt. Of dat het waard is, is natuurlijk aan jou.langestefan schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 21:44:
Heb dus nu een bestelling staan bij Azerty voor de TUF 3080 OC. Is het het waard om deze te laten staan? Ik was vanochtend net te laat 🤔
Ik had er 1 op de 17e besteld. Was nr. 63bryanvan schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:54:
Na 3,5 week in totaal 4 plaatsen gezakt naar 59, maar volgens mij alleen maar annuleringen.
Zelf ook maar geannuleerd, weinig goed nieuws en straks komen de consoles ook nog eens.
Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB
[quote]TryPleX schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:31:
Weet iemand toevallig wat de wachtlijsten zijn bij Megekko en Alt
Weet iemand toevallig wat de wachtlijsten zijn bij Megekko en Alt
[ Voor 18% gewijzigd door Leepe steven op 14-10-2020 21:52 ]
Aorus master 27 en aorus x 16ALBRT schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 21:48:
Weet iemand wat de wachtrij is voor de RTX 3080 Aorus M & Aorus X bij Megekko? Alvast bedankt!
Ik laat mijn non OC gewoon staan, Azerty heeft teminste de minst langste wachtrij... Stel je krijgt hem ergens anders sneller kan je hem alsnog annuleren.langestefan schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 21:44:
Goede tip! Maar het punt is natuurlijk dat ik (maar ook anderen in mijn situatie) games zoals Cyberpunk in de beste kwaliteit willen spelen (daarom de wens om een 3080 oid te bemachtigen voor de release date, maar dat is dus de grote vraag of dat lukt). Streaming werkt tegenwoordig steeds beter, maar ik betwijfel of ik daarmee een kwalitatief betere ervaring krijg dan dat ik de game op mijn PS4 Pro speel.dolby schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:49:
[...]
Dat is meestal toch wel het beste advies
[...]
Misschien trekt je pc tijdelijk geforce now/stadia?
Kun je toch Cyberpunk spelen.
Palletje of twee?nielsjuuh23 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 21:05:
[...]
Hoeveel heb je er nu totaal besteld? 4?![]()
Waarom zoveel?

Omdat ie ze dan weer met winst kan doorverkopen
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Asus, vrijdag verwachten we een aantal RTX 3090 ROG-TRIX-RTX 3090 O24G Gaming (er zal geen vrije voorraad ontstaan), er is goede hoop op nog meer leveringen in de loop van de week, maar geen zekerheid.
https://www.megekko.nl/info/RTX-3080
Yay, nederland krijg een paar kaartjes. Nu hopen op tenminste 9 stuks bij Alternate
https://www.megekko.nl/info/RTX-3080
Yay, nederland krijg een paar kaartjes. Nu hopen op tenminste 9 stuks bij Alternate
AMD Ryzen 7 7800X3D | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | 64GB 6000Mhz RAM | Samsung CRG49"
Waar zou je pre-orderen voor een Strix : Azerty of CB ?
Ik neig naar Azerty, maar weet het eigenlijk niet.
Iemand wat vernomen over Asus leveringen bij deze shops ?
Als ik moet kiezen, CB, want alhoewel je hem bij beide kan afhalen, is CB voor mij dichterbij. Scheelt weer het risico van de posterijen....Rombbb schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 23:22:
Waar zou je pre-orderen voor een Strix : Azerty of CB ?
CB kan je niet pre-orderen.Ancalime schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 23:24:
[...]
Als ik moet kiezen, CB, want alhoewel je hem bij beide kan afhalen, is CB voor mij dichterbij. Scheelt weer het risico van de posterijen....
Signature
Heel europa heeft ze gekregen. Ik sta bij Informatique eerste, ik verwacht morgen een mailRick-vvv schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:06:
[...]
Zag op reddit dat alternate.de de 3090 strix oc geleverd heeft. NL nog niets gezien, ik sta 12e bij alternate maar niets gezakt vandaag.
Thanks, dat maakt de keuze een stuk makkelijker.
Ik neigde ook naar Azerty want ze hebben geen rij en ik las hier dat sommige tweakers plots een kaart supersnel hadden. Geen rij, geen zorgen.
Die nr 65 bij Megekko geloof ik niet zo meer in.
Alhoewel ik wel denk dat het allemaal niet zoveel uitmaakt. In November zullen alle shops beter bevoorraad worden en kijk ik waarschijnlijk terug op deze tijd van ongeduld en nu, nu, nu als debi*l.
Maar ja, early adopter syndroom zal ik het maar noemen.
Ik geloof er niks van, maar we zullen het zien.Geachte heer/mevrouw,
Hartelijk dank voor uw bestelling. Bij de aanschaf van uw product ontvangt u gratis een key voor Watch Dogs: Legion.
Deze gamekey is helaas nog niet beschikbaar vanuit NVIDIA. Zodra deze wel beschikbaar is, zullen wij u deze automatisch nasturen per e-mail.
Wij wensen u alvast veel game plezier!
Met vriendelijke groet,
Alternate.nl
[ Voor 6% gewijzigd door ion op 14-10-2020 23:49 ]
Heeft er iemand een kaart besteld bij paradigit en hem geleverd gekregen?
Zoek bovenin even naar Paradigit binnen dit topic, dan heb je je antwoordWombat148 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 23:52:
Signature
Enig idee hoe lang het duurt tot CB iets gaat plaatsen als het nu op "Binnenkort Leverbaar" staat? (BV 3080 TUF OC)
[ Voor 7% gewijzigd door stfnz op 15-10-2020 00:30 ]
Zojuist een Asus Rog strix RTX 3080 OC besteld bij max-ict!
eens kijken hoelang het gaat duren haha
eens kijken hoelang het gaat duren haha
hoe verwijdef ik een comment..... @Tweaker
[ Voor 81% gewijzigd door sojabean1234 op 15-10-2020 01:53 ]
Ik heb zelf ervaren dat dit een zero tolerance topic is (ban) en wellicht is dit te offtopic, dus mods haal weg als niet ok.sojabean1234 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 01:31:
550 euro voor een "gigabyte GeForce RTX 2080 Ti GAMING OC ".
Is dat het nog waard, met het oog op toekomstige games?
Ik had dezelfde en ik zou hem voor 450,- hebben verkocht. Misschien vraagprijs 500,- maar 450,- had ik ook gedaan. Wat laag maar als je kijkt naar prijzen 2dehands online in NL zijn die m.i. echt onrealistich. Mensen zien niet dat de markt echt is veranderd en houden vast aan de 1300,- die de kaarten de afgelopen 2 jaar kostten. Zelfs Amazon heeft de memo niet gekregen en heeft 2080ti's ook nog voor 500,- boven de prijs van de snellere 3080.
Zelfde geldt voor 2080ti/9900k systemen, die staan 2dehands voor 2500-3000+ te koop terwijl een níeuw 3080 systeem voor 2500 gaat, bizar. Heb mijn 9900k/2080ti systeem voor 1550,- verkocht (triple AAA systeem). Sowieso te snel en misschien wat laag, maar vond het realistischer.
Als ik jou was zou ik ergens 200,- proberen te regelen en direct voor een 3080 gaan.
Telefonisch heb je nog wel kans dat ze een verwachte leverdatum kunnen doorgeven. Maar waarschijnlijk wijkt hij iets af en zijn ze alsnog binnen 1 minuut allemaal verkocht..stfnz schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 00:30:
Enig idee hoe lang het duurt tot CB iets gaat plaatsen als het nu op "Binnenkort Leverbaar" staat? (BV 3080 TUF OC)

Eergister was me verteld dat de TUF OC binnen 7 dagen op voorraad zou zijn. Gister werd er echter begin november gezegd. Is geen touw aan vast te knopen daar.Knorretje- schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 02:36:
[...]
Telefonisch heb je nog wel kans dat ze een verwachte leverdatum kunnen doorgeven. Maar waarschijnlijk wijkt hij iets af en zijn ze alsnog binnen 1 minuut allemaal verkocht..
Bij max ict is er nog een gainward 3080 over. Wel pokke overpriced.
Good luck!
Good luck!
Nu zijn ze toch helemaal zot aan't worden. 1.800 € voor een Zotac 3080.
https://www.amazon.nl/ZT-...x=rtx%2Caps%2C153&sr=8-24
nog 1 op voorraad.
https://www.amazon.nl/ZT-...x=rtx%2Caps%2C153&sr=8-24
nog 1 op voorraad.
Nog 1 op voorraad, ye right. Stelletje imbecielen die verkopers.
Jup... Stond echt een week lang op 600+ en ben in 1,5 week tijd ongeveer 20 plaatsen gedaald. Vond t wel best 😂Jo0wZ schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 07:44:
Volgens mij heeft het geen nut meer om MSI kaarten van Alternate komende maanden te verwachten
Ik heb meer hoop in de andere wachtrij.
Mijn ASUS TUF van paradigit wordt vandaag geleverdWombat148 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 23:52:
Het nadeel is dat mensen ( waaronder ik ) hem daar hebben besteld voor 780 ipv de prijzen die er nu overal staan.. Ikzelf stond eerst begin 300 en nu rond de 230.. Heb eerlijk gezegd niet het gevoel dat ze aan het uitleveren zijn.Jo0wZ schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 07:44:
Volgens mij heeft het geen nut meer om MSI kaarten van Alternate komende maanden te verwachten
Wat kostte hij daar? Had nog niet gezien dat zij ook leveren. Kan er nu ook niks bestellen.rubanooo schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 07:58:
[...]
Mijn ASUS TUF van paradigit wordt vandaag geleverd
Ik sta nu op precies plek 230 voor de MSI 3080 Gaming TRIO. Heb begrepen dat er een klein aantal zijn geleverd van mensen hier. Verder ongeveer 30 cancels.laurens362 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:33:
[...]
Het nadeel is dat mensen ( waaronder ik ) hem daar hebben besteld voor 780 ipv de prijzen die er nu overal staan.. Ikzelf stond eerst begin 300 en nu rond de 230.. Heb eerlijk gezegd niet het gevoel dat ze aan het uitleveren zijn.
719eGrotbewoner schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:42:
[...]
Wat kostte hij daar? Had nog niet gezien dat zij ook leveren. Kan er nu ook niks bestellen.
Nieuwe dag, nieuwe kansen. Welke kaart zal er vandaag 1 min. in de verkoop zijn?
Hopelijk een ASUSDriesNL schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:53:
Nieuwe dag, nieuwe kansen. Welke kaart zal er vandaag 1 min. in de verkoop zijn?
Deze keer ga ik ervoor, had mijn kans met de TUF OC maar twijfelde teveel haha

De asus van gister komt vandaag binnen dus ik ben benieuwd, gister middag besteld bij azery, mijn 3 cijfers van me order nummers waren 870. Succes iedereen vandaag!
Sorry mensen, mocht DHL Track and Trace eruit liggen........dan is dat mijn schuld i.v.m. F5 rage xD
TUF of Strix ? Laatste heb ik gisteravond laat besteld, order nr eindigt op 580Dennis21 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:56:
De asus van gister komt vandaag binnen dus ik ben benieuwd, gister middag besteld bij azery, mijn 3 cijfers van me order nummers waren 870. Succes iedereen vandaag!
Zeg… zeg je… zeg je dat... zeg je dat er een kans...…………?
Dinsdag was TUF non OCRombbb schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:08:
[...]
TUF of Strix ? Laatste heb ik gisteravond laat besteld, order nr eindigt op 580
Woensdag was TUF OC
Hopelijk vandaag Strix of TUF in vrij voorraad!
Heb de asus TUF OCRombbb schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:08:
[...]
TUF of Strix ? Laatste heb ik gisteravond laat besteld, order nr eindigt op 580
Stond op het punt hier en daar wat te annuleren maar met de huidige prijzen mooi maar laten staan,
Wel slim van nvidia de prijzen stijgen en straks 300.000 kaarten op de markt gooien
Of het geld direct naar nvidia gaat weet ik niet, maar op deze manier creeren ze wel een enorme vraag lijkt me
Wel slim van nvidia de prijzen stijgen en straks 300.000 kaarten op de markt gooien
Of het geld direct naar nvidia gaat weet ik niet, maar op deze manier creeren ze wel een enorme vraag lijkt me
[ Voor 23% gewijzigd door killer2 op 15-10-2020 09:22 ]
Ja ik las daar ook over dat het een soort strategie is, maar verkoopt Nvidia die kaarten (of chips / licenties) niet voor een vaste prijs aan AIB's en de FE blijft ook op MSRP prijs op nvidia site, dus wat schiet Nvidia zelf op met hogere prijzen behalve geklaag erover ?killer2 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:15:
Stond op het punt hier en daar wat te annuleren maar met de huidige prijzen mooi maar laten staan,
Gaat al die extra winst niet naar de AIB's ?
Ik heb de filmpjes hierover ook gezien maar wat ik niet helemaal snap, wat verdiend Nvidia extra aan het feit dat een retailer een videokaart extra duur maakt? Ze hebben toch vaste inkoop prijzen?killer2 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:15:
Het idee om de markt te flooden na Oktober 28 snap ik een stuk beter. Dan pak je eventuele Big Navi kopers af en degene die in Sep/Okt alle sites F5'en en overal misgrijpen kopen hem dan toch wel in November.
Iemand overigens iets gehoord van Amazon? Mijn bestelling is niet gecancelled maar de kaarten stonden zo lang in de vrije verkoop..kan nooit kloppen. Of ze leveren straks alles uit in November. Maja tegen die tijd heb ik waarschijnlijk mijn Megekko kaart al
[ Voor 15% gewijzigd door Melkaz op 15-10-2020 09:20 ]
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Betekent vrije voorraad dat er nog kaarten online beschikbaar zijn nadat all pre-orders zijn voldaan ?DutchWing schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:09:
[...]
Dinsdag was TUF non OC
Woensdag was TUF OC
Hopelijk vandaag Strix of TUF in vrij voorraad!
Dus dat er een surplus binnenkomt ?
Kan best dat de pre-order rijen bij hun net zolang zijn als bij anderen dus als die eerst voldaan moeten worden op volgorde van binnenkomst lijkt me de kans op vrije voorraad vrij klein.
Zijn afgelopen 2 weken kaarten op vrije voorraad verkocht. Prob omdat Azerty geen inzage in wachtrijen geeft.Rombbb schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:21:
[...]
Betekent vrije voorraad dat er nog kaarten online beschikbaar zijn nadat all pre-orders zijn voldaan ?
Dus dat er een surplus binnenkomt ?
Kan best dat de pre-order rijen bij hun net zolang zijn als bij anderen dus als die eerst voldaan moeten worden op volgorde van binnenkomst lijkt me de kans op vrije voorraad vrij klein.
Zal eerder marketing technisch een zet zijn. Iedereen praat over hoe populair die kaarten zijn omdat ze nergens te krijgen zijn. Dat is uitstekende viral marketing.killer2 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:15:
Extra geld boven op de msrp krijgt Nvidia niet maar de board partners.
https://azerty.nl/product...afische-kaart-gf-rtx-3080
Levertijd = meer dan 10 werkdagen ipv "onbekend".
Levertijd = meer dan 10 werkdagen ipv "onbekend".
Ik vraag me af welke 3090 er nou in zit. Dat staat nergens beschreven.THE VOLTAGE X2 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:23:
als iemand een prebuildje wilt met een 3090![]()
https://www.alternate.be/...g-pc/html/product/1677040
Waarschijnljik de goedkoopsteKhallouki schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:26:
[...]
Ik vraag me af welke 3090 er nou in zit. Dat staat nergens beschreven.
Ventus of TUF waarschijnlijkKhallouki schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:26:
[...]
Er staat een MSI in de afbeelding.Khallouki schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:26:
[...]
Dit staat bij descriptie:Khallouki schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:26:
[...]
De Intel® Core™ i9-10900K, gekoeld door de stoere Corsair Hydro H115i Platinum waterkoeling, is een uiterst krachtige processor die zelfs nog verder gepusht kan worden door middel van overclocken. In combinatie met de GIGABYTE GeForce RTX 3090 Gaming OC grafische kaart met real time raytracing, is de Gamer iCUE Certified RTX 3090 in staat de nieuwste games op de hoogste instellingen weer te geven op de monitor en is het zelfs mogelijk in VR te genieten van games of multimedia. Het Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB DDR4-3200 geheugen ziet er niet enkel stralend uit, het maakt multitasken ook echt kinderspel.
De snelle Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe SSD zorgt ervoor dat Windows en je programma's en apps in slechts luttele seconden opstarten. Met de 4 TB Seagate BarraCuda harde schijf heb je tegelijkertijd ook voldoende ruimte om je documenten, foto's, muziek, filmpjes en andere bestanden op te slaan.
Al deze high-end componenten zijn ingebouwd in de prachtige Corsair Obsidian 500D RGB behuizing met RGB led-verlichting, die verder is uitgerust met extra RGB fans en led-strips en de kwalitatieve Corsair RM850 voeding.
Die gast van M law is dead lult ook maar wat yo. Hij spreekt zichzelf elke keer weer tegen als je goed oplet. Beste scenario voor Nvidia was om simpelweg aan de vraag te kunnen voldoen zodat iedereen die een kaart wil ook kan krijgen voordat AMD met een optie op de markt komt. Nvidia heeft nul baat bij keuze van een klant xDMelkaz schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:18:
[...]
Ik heb de filmpjes hierover ook gezien maar wat ik niet helemaal snap, wat verdiend Nvidia extra aan het feit dat een retailer een videokaart extra duur maakt? Ze hebben toch vaste inkoop prijzen?
Het idee om de markt te flooden na Oktober 28 snap ik een stuk beter. Dan pak je eventuele Big Navi kopers af en degene die in Sep/Okt alle sites F5'en en overal misgrijpen kopen hem dan toch wel in November.
Iemand overigens iets gehoord van Amazon? Mijn bestelling is niet gecancelled maar de kaarten stonden zo lang in de vrije verkoop..kan nooit kloppen. Of ze leveren straks alles uit in November. Maja tegen die tijd heb ik waarschijnlijk mijn Megekko kaart al
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Iets zegt mij wanneer AMD hun nieuwe kaarten gaan releasen einde deze maand dat er veel beweging plots zal gebeuren bij Nvidia van availability
[ Voor 7% gewijzigd door jody2k op 15-10-2020 09:32 ]
Een dikke scam daarzo, voor die prijsklasse heb je bijna 2x zoveel betere specs. Dan heb je gewoon een dikke 18 core processor en een RTX 3090 met 64 of zelfs 128 GB ram geheugen + wat SSDtjes.THE VOLTAGE X2 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:30:
[...]
Dit staat bij descriptie:
De Intel® Core™ i9-10900K, gekoeld door de stoere Corsair Hydro H115i Platinum waterkoeling, is een uiterst krachtige processor die zelfs nog verder gepusht kan worden door middel van overclocken. In combinatie met de GIGABYTE GeForce RTX 3090 Gaming OC grafische kaart met real time raytracing, is de Gamer iCUE Certified RTX 3090 in staat de nieuwste games op de hoogste instellingen weer te geven op de monitor en is het zelfs mogelijk in VR te genieten van games of multimedia. Het Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB DDR4-3200 geheugen ziet er niet enkel stralend uit, het maakt multitasken ook echt kinderspel.
De snelle Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe SSD zorgt ervoor dat Windows en je programma's en apps in slechts luttele seconden opstarten. Met de 4 TB Seagate BarraCuda harde schijf heb je tegelijkertijd ook voldoende ruimte om je documenten, foto's, muziek, filmpjes en andere bestanden op te slaan.
Al deze high-end componenten zijn ingebouwd in de prachtige Corsair Obsidian 500D RGB behuizing met RGB led-verlichting, die verder is uitgerust met extra RGB fans en led-strips en de kwalitatieve Corsair RM850 voeding.
Ik was eerst ook een leek met computers bouwen maar als je het een paar keer hebt gezien en een keer zelf hebt geprobeerd is het echt peanuts.
[ Voor 5% gewijzigd door Rockxas op 15-10-2020 09:50 ]
Ik had gisteren twee van zijn fimpjes gekeken omdat ze steeds in dit topic werden gepost. Misschien hoopte ik stiekem gerust gesteld te worden om niet met de hype mee te gaan en gewoon te wachten op november+pre ordersBschnitz schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:30:
[...]
Die gast van M law is dead lult ook maar wat yo. Hij spreekt zichzelf elke keer weer tegen als je goed oplet. Beste scenario voor Nvidia was om simpelweg aan de vraag te kunnen voldoen zodat iedereen die een kaart wil ook kan krijgen voordat AMD met een optie op de markt komt. Nvidia heeft nul baat bij keuze van een klant xD
Maar ik trek het zowieso in twijfel hoor want als ik logisch nadenk, welke kans is groter?
Scenario a) 30x0 kaarten liggen overal vollop in voorraad in september/oktober --> Melkaz koopt hem en vergeet voor 2 jaar lang weer dat hij een videokaart wilt en volgt het nieuws niet meer
Scenario b) Er is een bewuste scarcity en begin november kan ik kiezen tussen Big Navi en een 3080 voor meer geld. --> Aangezien Melkaz een ultrawide heeft zonder g-sync heeft begint hij ineens te twijfelen en koopt misschien de AMD.
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Dat is dus precies wat ik bedoel met keuze. Nvidia is nu voor 3 maanden in principe de eenige keuze voor high FPS en 4K. Het is dan totaal onzin om iedereen te laten wachten en dan voorraad in massa te leveren haha. Ook is het onzin over die ram chips, tuurlijk kopen ze in bulk..... Die dingen hebben ze nog 2 jaar lang nodig, dus er komen nog een paar keer zulke orders als die op zijn. Heel normaal allemaal.Melkaz schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:35:
[...]
Ik had gisteren twee van zijn fimpjes gekeken omdat ze steeds in dit topic werden gepost. Misschien hoopte ik stiekem gerust gesteld te worden om niet met de hype mee te gaan en gewoon te wachten op november+pre orders![]()
Maar ik trek het zowieso in twijfel hoor want als ik logisch nadenk, welke kans is groter?
Scenario a) 30x0 kaarten liggen overal vollop in voorraad in september/oktober --> Melkaz koopt hem en vergeet voor 2 jaar lang weer dat hij een videokaart wilt en volgt het nieuws niet meer
Scenario b) Er is een bewuste scarcity en begin november kan ik kiezen tussen Big Navi en een 3080 voor meer geld. --> Aangezien Melkaz een ultrawide heeft zonder g-sync heeft begint hij ineens te twijfelen en koopt misschien de AMD.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Ja dat heb je wel met die pre-builds, die zijn altijd overpriced.Rockxas schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:34:
[...]
Een dikke scam daarzo, voor die prijsklasse heb je een velen malen en bijna 2x zoveel betere specs. Dan heb je gewoon een dikke 18 core processor en een RTX 3090 met 64 of zelfs 128 GB ram geheugen + wat SSDtjes.
Ik was eerst ook een leek met computers bouwen maar als je het een paar keer heb gezien en een keer zelf heb geprobeerd is het echt peanuts.
Maar iemand die echt wanhopig is voor een kaart heeft er dit misschien toch voor over

Gister gesproken met de klantenservice, dit hangt af van welke configuratie je koop voor de 3080 althans.Khallouki schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:26:
[...]
De 3080 had voor intel een TUF en voor AMD een Ventus.
Ik had hem op de release dag voor 720 euro gekocht, volgens de klantenservice was dit een actieprijs welke alleen tijdens de eerste 4 weken van release geldt.Grotbewoner schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:42:
[...]
Wat kostte hij daar? Had nog niet gezien dat zij ook leveren. Kan er nu ook niks bestellen.
Mocht je contact met ze opnemen, misschien handig om te vragen of ze aan kunnen geven wat ze allemaal verwachten binnen de krijgen qua 30xx serie?TheTurk schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 23:31:
[...]
Heel europa heeft ze gekregen. Ik sta bij Informatique eerste, ik verwacht morgen een mail
Beetje zinloos om met 20 man te "spammen" terwijl hier toch alles word gedeeld
XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]
Dat is wel precies wat Moore's Law Is Dead zei, dat de eerste maand er 50 euro van de prijs af ging om mooi te scoren met lage MSRP.rubanooo schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:51:
[...]
Ik had hem op de release dag voor 720 euro gekocht, volgens de klantenservice was dit een actieprijs welke alleen tijdens de eerste 4 weken van release geldt.
Van 1300-1400 voor een RTX 2080 Ti > 850-1000 euro voor een RTX 3080 is gewoon netjes... MSRP was altijd al onzinnig!
Maar gelukkig denkt de meerderheid niet zo en kan ik hopelijk deze week nog een RTX 3080 bij Azerty scoren
Maar gelukkig denkt de meerderheid niet zo en kan ik hopelijk deze week nog een RTX 3080 bij Azerty scoren
[ Voor 34% gewijzigd door DutchWing op 15-10-2020 09:57 ]
Ik vind dit een beetje een rare redenering. De 20xx serie was veel te duur maar nog net iets duurder dan de prijzen voor de 3080 die 150-200 euro boven MSRP liggen. Prima als je dat wil betalen, maar ga niet doen alsof het een geweldige deal is. Je betaalt gewoon 150-200 euro boven MSRP.DutchWing schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:56:
Van 1300-1400 voor een RTX 2080 Ti > 850-1000 euro voor een RTX 3080 is gewoon netjes... MSRP was altijd al onzinnig!
Maar gelukkig denkt de meerderheid niet zo en kan ik hopelijk deze week nog een RTX 3080 bij Azerty scoren![]()
Bij Coolblue staat opeens bij alle 3080 kaarten het volgende:
De nieuwe RTX 3080 videokaarten zijn slecht leverbaar. Wij verwachten deze eind 2020 of begin 2021 binnen te krijgen. Klik op de Houd mij op de hoogte knop, dan krijg je een seintje als dit product op voorraad is.
Geen goed vooruitzicht..
De nieuwe RTX 3080 videokaarten zijn slecht leverbaar. Wij verwachten deze eind 2020 of begin 2021 binnen te krijgen. Klik op de Houd mij op de hoogte knop, dan krijg je een seintje als dit product op voorraad is.
Geen goed vooruitzicht..
Hmm vreemd ik heb bij coolblue gecheckt die zegt dat er de 22e een nieuwe levering komt voor de msi 3080 trio.Knorretje- schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:02:
Geen goed vooruitzicht..
Meerdere mensen op tweakers hebben hetzelfde gehoord.
Daar moet je je niks van aantrekken. Ze willen gewoon hun klantenservice ontlasten. Die worden helemaal gek van de enorme stroom vragen over beschikbaarheid, wachtrij etc.Knorretje- schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:02:
Geen goed vooruitzicht..
Kan me ook wel voorstellen dat coolblue helemaal gek wordt van ons haha
Is ook deels hun eigen schuld.
Er is erg veel onduidelijkheid en verkeerde informatie gegeven van hun kant.
Volgens mij is het meer dat mensen erg gefrustreerd zijn omdat ze hun oude "goede" kaart hebben verkocht en nu zonder of met een 1060 of zo zitten. Hele dag die klantenservice bestoken met van die domme vragen als: "Wanneer komen er kaarten binnen???", pff ik vind het echt strontirritant.steffbos schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:11:
Kan me ook wel voorstellen dat coolblue helemaal gek wordt van ons haha
Jongens, het is gewoon schaars. Er is niet veel aan te doen, wacht gewoon af, dit is een klassiek geval first world problemsn. Chill de f*ck out.
Geloof best dat de klantenservice dit heeft aangegeven, maar geloof er niets van dat dit zo blijft.rubanooo schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:51:
[...]
Ik had hem op de release dag voor 720 euro gekocht, volgens de klantenservice was dit een actieprijs welke alleen tijdens de eerste 4 weken van release geldt.
Gaat die 519 van de 3070 zeker ook een actieprijs zijn..
mee eensJackson6 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:15:
[...]
Volgens mij is het meer dat mensen erg gefrustreerd zijn omdat ze hun oude "goede" kaart hebben verkocht en nu zonder of met een 1060 of zo zitten. Hele dag die klantenservice bestoken met van die domme vragen als: "Wanneer komen er kaarten binnen???", pff ik vind het echt strontirritant.
Jongens, het is gewoon schaars. Er is niet veel aan te doen, wacht gewoon af, dit is een klassiek geval first world problemsn. Chill de f*ck out.
De mensen zijn zelf stom geweest en moeten nu op de blaren zitten. Niet verkopen voor je iets nieuws hebt...Jackson6 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:15:
[...]
Volgens mij is het meer dat mensen erg gefrustreerd zijn omdat ze hun oude "goede" kaart hebben verkocht en nu zonder of met een 1060 of zo zitten. Hele dag die klantenservice bestoken met van die domme vragen als: "Wanneer komen er kaarten binnen???", pff ik vind het echt strontirritant.
Ik kan het even niet vinden, maar ik heb ergens in het begin van september gelezen dat een PR persoon van ASUS aangaf dat de TUF (reguliere en OC) zo'n 50 USD goedkoper zullen zijn de eerste weken ivm de founders edition.Henkje.doc schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:16:
[...]
Geloof best dat de klantenservice dit heeft aangegeven, maar geloof er niets van dat dit zo blijft.
Gaat die 519 van de 3070 zeker ook een actieprijs zijn..
Wat ik niet begrijp is dat vrijwel iedereen met elkaar eens is dat de 3090 de +700-800eur het niet waard is voor een 10-25% boost.
Maar dat het overgrootte deel wel +150-250eur meer betaald om een specifieke AIB (MSI Trio, Asus TUF OC, Asus Strix zijn de populair keuzes). te hebben die behalve visueel, amper 1-3% meer performance geven.
En niet alleen meer betalen, maar ook in een gigantische wachtrij willen staan (Zotac, PNY en veel niet OC modellen hebben een veel lagere wachtrij).
Wat is dat precies? Goeie marketing (ophef over de poscaps, tweakers frontpost, gebrek van reviews over de PNY)?
Ik ben er zelf ook 1 hoor
Ik betaal 900eur voor de Gigabyte vision puur omdat het een witte kaart is... maar als de wachtrij 300+ was geweest, dan keek ik wel even verder...
Maar dat het overgrootte deel wel +150-250eur meer betaald om een specifieke AIB (MSI Trio, Asus TUF OC, Asus Strix zijn de populair keuzes). te hebben die behalve visueel, amper 1-3% meer performance geven.
En niet alleen meer betalen, maar ook in een gigantische wachtrij willen staan (Zotac, PNY en veel niet OC modellen hebben een veel lagere wachtrij).
Wat is dat precies? Goeie marketing (ophef over de poscaps, tweakers frontpost, gebrek van reviews over de PNY)?
Ik ben er zelf ook 1 hoor
Die mensen zijn niet stom geweest, die namen aan dat de nieuwe kaarten net als vorige keren wel redelijk leverbaar zouden zijn. In zulke gevallen is het verstandig om je oude kaart snel te verkopen omdat anders de tweedehands prijs snel omlaag kan gaan.daveytje schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:18:
[...]
De mensen zijn zelf stom geweest en moeten nu op de blaren zitten. Niet verkopen voor je iets nieuws hebt...
Achteraf gezien is dit helaas misgegokt omdat de vraag (onverwacht) ver boven het aanbod is gekomen.
Enige reden dat ik eigenlijk voor de duurdere variant ben gegaan, is dat ik nu op plek 17 sta ipv 396.Jareish schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:21:
Wat ik niet begrijp is dat vrijwel iedereen met elkaar eens is dat de 3090 de +700-800eur het niet waard is voor een 10-25% boost.
Ik ben er zelf ook 1 hoorIk betaal 900eur voor de Gigabyte vision puur omdat het een witte kaart is... maar als de wachtrij 300+ was geweest, dan keek ik wel even verder...
Tja geld geld geld...denheer schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:22:
[...]
Die mensen zijn niet stom geweest, die namen aan dat de nieuwe kaarten net als vorige keren wel redelijk leverbaar zouden zijn. In zulke gevallen is het verstandig om je kaart snel te verkopen omdat anders de tweedehands prijs snel omlaag kan gaan.
Achteraf gezien is dit helaas misgegokt omdat de vraag onverwacht ver boven het aanbod is gekomen.
Nu niet zeuren dat ze geen kaart hebben... was vooraf al duidelijk dat het ze slecht beschikbaar zijn...
Nou idd ik heb ook mijn rtx 1080 verkocht voor een mooie prijs.denheer schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:22:
[...]
Die mensen zijn niet stom geweest, die namen aan dat de nieuwe kaarten net als vorige keren wel redelijk leverbaar zouden zijn. In zulke gevallen is het verstandig om je kaart snel te verkopen omdat anders de tweedehands prijs snel omlaag kan gaan.
Achteraf gezien is dit helaas misgegokt omdat de vraag (onverwacht) ver boven het aanbod is gekomen.
Had ik dat nu gedaan dan had ik pas op de blaren gezeten:P
Er is toch niet veel te spelen momenteel.
Het is duimen dat ik hem voor cyberpunk kan bemachtigen.
Tja, "if you assume, you make an ASS out of U and ME"denheer schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:22:
[...]
Die mensen zijn niet stom geweest, die namen aan dat ...
Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |