Feeeeeel you, hier hetzelfde, megekko en gigabyte laten er niks over loswesselus schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:57:
Had ik dit geweten had ik nooit op 17 september de Eagle besteld. 15:04 besteld en 87ste in de rij
EVGA leverd al een tijdje in duitsland dus dat is niks nieuws.Cyrus The Virus schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:57:
Zojuist iemand op EVGA forum die bij caseking FTW3 ultra heeft besteld een verzendbevestiging heeft gehad.
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Alle voorraad passeert Informatique, die krijgen letterlijk 2 videokaarten per week binnen. Vermoed dat Megekko harder aan het drukken is bij de leveranciers.Cheesestring schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:57:
Heeft überhaupt al iemand iets ontvangen van informatique?
Vooral om deze reden heb ik bij Megekko besteld. Dan alsnog, het duurt mij ook nog steeds te langwesselus schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:59:
[...]
Alle voorraad passeert Informatique, die krijgen letterlijk 2 videokaarten per week binnen. Vermoed dat Megekko harder aan het drukken is bij de leveranciers.
''Omdat Megekko de grootste Nvivia partner van Nederland en België is op dit moment verwachten wij ook dat de in verdeling hiermee rekening gehouden wordt.''
Van wat ik kan lezen op twitter/EVGAforum heeft caseking.de nog niks gehad tot vandaag. Hij had om 15:43 besteld op launch day.Verderf schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:58:
[...]
EVGA leverd al een tijdje in duitsland dus dat is niks nieuws.
[ Voor 6% gewijzigd door Cyrus The Virus op 09-10-2020 11:21 ]
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Als er een lading ventus 3080 oc's binnenkomt bij amazon, dan heb ik daar nog een order staan.
Tijd om even wat reviews en betere beelden van die kaart te bekijken.
Mocht die niet naar mijn gading zijn, kan die alsnog naar een medetweaker
Tijd om even wat reviews en betere beelden van die kaart te bekijken.
Mocht die niet naar mijn gading zijn, kan die alsnog naar een medetweaker
Gisteren dus inderdaad de Asus Strix 3080 OC binnengehad van Megekko (besteld 18-09). Nieuw in driedubbele doos.
Ik had alleen geen watch dogs voucher, na mailen met Megekko hebben ze m gelijk nagestuurd want ik had er nog wel recht op, dus da's netjes.
Ik had alleen geen watch dogs voucher, na mailen met Megekko hebben ze m gelijk nagestuurd want ik had er nog wel recht op, dus da's netjes.
Ja maar volgens mij heeft Megekko ook te maken met MSI, ASUS etc zelf. Dus dat ze Nvidia partner zijn is goed, maar volgens mij betekent dat niet dat MSI etc allemaal ook primair Megekko leveringen doen.Kelsomelso schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:01:
[...]
Vooral om deze reden heb ik bij Megekko besteld. Dan alsnog, het duurt mij ook nog steeds te lang![]()
![]()
''Omdat Megekko de grootste Nvivia partner van Nederland en België is op dit moment verwachten wij ook dat de in verdeling hiermee rekening gehouden wordt.''
Netjes, veel plezier er meeEchnon schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:07:
Gisteren dus inderdaad de Asus Strix 3080 OC binnengehad van Megekko (besteld 18-09). Nieuw in driedubbele doos.
Zo komt het wel erg dichtbij bij mij, ik wacht nog steeds op mijn Asus Strix 3080 OC van Azerty die ik op launch 15:03 had besteld.Echnon schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:07:
Edit: natuurlijk veel plezier ermee!
[ Voor 3% gewijzigd door yefox op 09-10-2020 11:09 ]
Waarom is juist EVGA het laatste wat ons land binnenkomt?
Ik ben vast niet de enige die goed klaar is met wachten. Dit zou een leuke (compleet overbodige) verwennerij zijn voor mezelf na een niet zo beste tijd, maar heeft tot nu toe enkel frustratie opgeleverd.

Een fotootje zou geen kwaad kunnen! hahahaEchnon schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:07:

Omdat EVGA minder cared om de EU dan US/UK. Dit hebben ze in bijna elke generatie gedaan.akaash00 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:14:
Waarom is juist EVGA het laatste wat ons land binnenkomt?![]()
Save the best for last, I guessakaash00 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:14:
Waarom is juist EVGA het laatste wat ons land binnenkomt?![]()
Ik zou graag rechtstreeks van hun website bestellen, maar daar lijkt ook geen beweging in te komen.
Misschien Cyberpunk misschien toch best nog een aantal maanden uitstellen zodat we onze 3080 kunnen bemachtigen tegen launch
Merk het helaas ook, zit in het step up programma maar daar zit itt de Amerikaanse markt weinig beweging in.Ikkerens schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:16:
[...]
Omdat EVGA minder cared om de EU dan US/UK. Dit hebben ze in bijna elke generatie gedaan.
Frankrijk en Duitsland heeft ze al minimaal een week, dus waarom NL dan niet?Ikkerens schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:16:
[...]
Omdat EVGA minder cared om de EU dan US/UK. Dit hebben ze in bijna elke generatie gedaan.
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Serieus. Doe dit jezelf niet aan. Koop een tweedehands kaartje en je kan je spelletjes gewoon leuk spelen. Een rtx 3080 maakt je spelletjes ervaring niet ineens anders ofzo.wesselus schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:16:
Ik ben vast niet de enige die goed klaar is met wachten. Dit zou een leuke (compleet overbodige) verwennerij zijn voor mezelf na een niet zo beste tijd, maar heeft tot nu toe enkel frustratie opgeleverd.
UK krijgt anders ook nagenoeg niets binnen..Ikkerens schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:16:
[...]
Megekko is zo'n beetje de enige webshop die daadwerkelijk uitleverd lijkt het. Blijkbaar zetten ze er meer vaart achter. Begin zo'n beetje genoeg te krijgen van de radio stilte van alternate. Annulering begint steeds meer een serieuze optie te worden. Dan maar verder op mn oude 980ti en een amd kaart halen wanneer die uit komt.
Of gewoon nu op je 980Ti spelen, dit topic negeren, niet je wachtrij checken. Dan heb je hem sneller dan nu annuleren en later weer proberen.contra_mundi schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:26:
Megekko is zo'n beetje de enige webshop die daadwerkelijk uitleverd lijkt het. Blijkbaar zetten ze er meer vaart achter. Begin zo'n beetje genoeg te krijgen van de radio stilte van alternate. Annulering begint steeds meer een serieuze optie te worden. Dan maar verder op mn oude 980ti en een amd kaart halen wanneer die uit komt.
Die kaart komt wel... gewoon proberen te vergeten tot je een keer wakker wordt en hij op je mat ligt.wesselus schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:16:
En we zitten allemaal in hetzelfde schuitje dus "we feel your pain"
In mijn geval moet ik ook nog wachten op pre-order waterblokken en vertical GPU mount dus als mijn kaart zou komen moet ik nog langer wachten. En dan mijn build tijd nog
Vraag&Aanbod checken is ook niet echt goed voor de gemoedstoestand, als ik zie dat daar mensen zijn die €1100 euro vragen voor een Asus TUF 3080..giantgiantus schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:20:
[...]
Serieus. Doe dit jezelf niet aan. Koop een tweedehands kaartje en je kan je spelletjes gewoon leuk spelen. Een rtx 3080 maakt je spelletjes ervaring niet ineens anders ofzo.
giantgiantus schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:20:
[...]
Serieus. Doe dit jezelf niet aan. Koop een tweedehands kaartje en je kan je spelletjes gewoon leuk spelen. Een rtx 3080 maakt je spelletjes ervaring niet ineens anders ofzo.
Thanks voor het hart onder de riem!Boerenkinkel schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:29:
[...]
Die kaart komt wel... gewoon proberen te vergeten tot je een keer wakker wordt en hij op je mat ligt.
En we zitten allemaal in hetzelfde schuitje dus "we feel your pain"
In mijn geval moet ik ook nog wachten op pre-order waterblokken en vertical GPU mount dus als mijn kaart zou komen moet ik nog langer wachten. En dan mijn build tijd nog

Iemand al een verzendbevestiging van Megekko voor een MSI Gaming X Trio na de laatste shipment? Zie nog geen vooruitgang in de queue (#3 v. 315)
Wachtrij word pas rond 18.00 geupdate!kellhus schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:34:
Iemand al een verzendbevestiging van Megekko voor een MSI Gaming X Trio na de laatste shipment? Zie nog geen vooruitgang in de queue (#3 v. 315)
Krijg steeds minder hoop wat betreft mijn bestelling (TUf OC) bij informatique aangezien zelfs Coolblue nog eerder kaarten geleverd krijgt
Ze hadden er 2 op voorraad bij Coolblue toen ik vanochtend bestelde, en 2 x een 3090. 1 van deze 3080 komt deze kant op.sinova79 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:37:
Krijg steeds minder hoop wat betreft mijn bestelling (TUf OC) bij informatique aangezien zelfs Coolblue nog eerder kaarten geleverd krijgt
Wat mij opviel bij Coolblue, was dat eenmaal in je mandje niemand anders hem kan bestellen, daar ik toch nog even een paar minuten een twijfel had en mijn pas ff moest zoeken.
[ Voor 20% gewijzigd door Skybiker op 09-10-2020 11:43 ]
Ik ben ook wel benieuwd naar de sourcecode.Bjk schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:19:
Ik heb het tooltje van een tweaker uitgebreid, waarvoor dank mede-tweaker! Resultaat, een 3080 van Coolblue
[Afbeelding]
Ben oprecht blij voor je! Veel plezier ermee! Nu de rest nog😔Skybiker schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:39:
[...]
Ze hadden er 2 op voorraad bij Coolblue toen ik vanochtend bestelde, en 2 x een 3090. 1 van deze 3080 komt deze kant op.
Ik heb daar zonet besteld. Hebben ze dan nog niets uitgeleverd of gaat het zeer traag daar? Ik sta momenteel op nummer 11 voor een Gigabyte kaart.sinova79 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:37:
Hoe gaat dit in zijn werk? Ik lees nu een aantal keer dat er her en der kaarten in de losse verkoop rondslingeren maar er wel ongekende wachtrijen staan voor de zelfde kaarten. Iemand een idee hoe dit werkt? Is het dat ze meer geld maken op losse/vrije verkoop ipv vooraf bestelde kaarten?Skybiker schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:39:
[...]
Ze hadden er 2 op voorraad bij Coolblue toen ik vanochtend bestelde, en 2 x een 3090. 1 van deze 3080 komt deze kant op.
Vraag me af wat de prijzen zijn die je dan betaald?
Voor zover ik weet nog niks geleverd.RoyalSnailBE schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:42:
[...]
Ik heb daar zonet besteld. Hebben ze dan nog niets uitgeleverd of gaat het zeer traag daar? Ik sta momenteel op nummer 11 voor een Gigabyte kaart.
Wel wordt de website continue geupdate met kaarten die je op bestelling kan kopen zonder een leverdatum.
Heb daar in september ASUS 3080 Strix OC besteld en stond toen n.14..nu nog steeds....
Dat zijn winkels die geen pre-orders hebben, maar gewoon in de verkoop zetten wat ze op dat moment binnenkrijgen. De prijzen staan er al op, dus weinig verassing daar.Kelsomelso schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:43:
[...]
Hoe gaat dit in zijn werk? Ik lees nu een aantal keer dat er her en der kaarten in de losse verkoop rondslingeren maar er wel ongekende wachtrijen staan voor de zelfde kaarten. Iemand een idee hoe dit werkt? Is het dat ze meer geld maken op losse/vrije verkoop ipv vooraf bestelde kaarten?
Vraag me af wat de prijzen zijn die je dan betaald?
Verschil is dat je moet F5'en of scripten voor de losse verkoop, want je vist in 5 seconden achter het net. Pre-order is wachten tot je aan de beurt bent.
[ Voor 11% gewijzigd door Zuvio op 09-10-2020 11:45 ]
nieuws van evga
Hello MR Louis,
Thank you for message,
Unfortunately we have no ETA of Amazon, However there is new shipment on the way to Europe within next Week.
Please check with Amazon directly to find out their order status of those Graphics cards.
Please do not hesitate to contact if you have any further Question.
Regards
EVGA
Hello MR Louis,
Thank you for message,
Unfortunately we have no ETA of Amazon, However there is new shipment on the way to Europe within next Week.
Please check with Amazon directly to find out their order status of those Graphics cards.
Regards
EVGA
De nieuwe AMD kaarten zien er ook erg aanlokkelijk uit tijdens de reveal. Afhankelijk van de prijs kan dat een prima deal worden.
Betreft dit de eerste of tweede levering? Nu nog hopen dat er een paar tussen zitten voor Nederland...lou louis schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:48:
nieuws van evga
Hello MR Louis,
Thank you for message,
Regards
EVGA
Thanks, maar ik heb ook nog geen verzendbevestiging - vandaar mijn vraag. Zou mooi zijn als ze vandaag nog shippen zodat we morgen een kaart in huis hebben, anders gaat het op zijn vroegst dinsdag worden.
Geduld is op: zojuist mijn plek #243 voor de Asus TUF 3080 non-OC bij Alternate “ingeruild” voor plek #6 (van 6) voor de MSI Ventus 3080 OC bij Megekko. Verwachte leverdatum is 20/10.
Hoe zie je die leverdatum?rvdongen schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:01:
Geduld is op: zojuist mijn plek #243 voor de Asus TUF 3080 non-OC bij Alternate “ingeruild” voor plek #6 (van 6) voor de MSI Ventus 3080 OC bij Megekko. Verwachte leverdatum is 20/10.
Hahaha.. Het is echt telkens weer next week bij hunlou louis schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:48:
nieuws van evga
Hello MR Louis,
Thank you for message,
Regards
EVGA
ik kan nog wel wachten op me evga want ik heb al een 3080 van gigabyte
Als ik zie hoe de wachtrijen bij Meggeko lopen vraag ik mij af of Alternate uberhaupt iets besteld heeft bij hun leveranciers. Meggeko heeft prio omdat ze nummer 1 reseller zijn maar het kan toch niet zo zijn dat de rest dan helemaal niets (of bijna niets krijgt). Ik begin een beetje achterdochtig te worden...
Er springen nu Tweakers van wachtrij positie 54 naar status wordt morgen geleverd en bij Alternate is het bijna dodelijk stil voor alle wachtrijen... Ik wacht nog even een paar dagen maar dan misschien toch maar annuleren.
Er springen nu Tweakers van wachtrij positie 54 naar status wordt morgen geleverd en bij Alternate is het bijna dodelijk stil voor alle wachtrijen... Ik wacht nog even een paar dagen maar dan misschien toch maar annuleren.
Was ergens op de winkelwagen te zien: een drop-down menu voor de “gekozen leverdatum”. Optie “eerder leveren indien mogelijk” was ook aangevinkt.
Same voor Paradigit. Ik heb net ook een bestelling gedaan bij megekko voor een ventus, plekje 5(!) En bij paradigit op 6 die ik op launch day besteld heb. Gek gevoel wel, alsof ik voor niks zit te wachtenFreaky Max schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:08:
Als ik zie hoe de wachtrijen bij Meggeko lopen vraag ik mij af of Alternate uberhaupt iets besteld heeft bij hun leveranciers. Meggeko heeft prio omdat ze nummer 1 reseller zijn maar het kan toch niet zo zijn dat de rest dan helemaal niets (of bijna niets krijgt). Ik begin een beetje achterdochtig te worden...
Dit is gewoon de minimale bezorgdatum haha, omdat megekko minimaal 10 dagen aangeeft, dus geen verwachte datum, maar gewoon de standaard 10 dagenrvdongen schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:12:
[...]
Was ergens op de winkelwagen te zien: een drop-down menu voor de “gekozen leverdatum”. Optie “eerder leveren indien mogelijk” was ook aangevinkt.
Ik sta nu nr. 4 hopelijk komt de volgende batch snelrvdongen schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:01:
Heeft iemand bij Megekko succesvol weten te annuleren? Ik heb die lui nu twee keer gemaild m'n order te cancellen (de laatste ruim een week terug a la hun officiele annuleringsmail-formatje) maar ik hoor en zie niks.
Heb ze eerder ook wel eens gemaild met vragen, ook nooit reactie op gehad. Beetje matig want nu houden ze m'n 1700 euro gegijzeld voor een 3090.
Heb ze eerder ook wel eens gemaild met vragen, ook nooit reactie op gehad. Beetje matig want nu houden ze m'n 1700 euro gegijzeld voor een 3090.
Ik ben voor de 3080 Trio sinds gisteren 2 plaatsen opgeschoven. Van 152 naar 150. Was dit de grote levering bij Megekko!?
Die levering is vandaag pas.Vinnie84 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:19:
Ik ben voor de 3080 Trio sinds gisteren 2 plaatsen opgeschoven. Van 152 naar 150. Was dit de grote levering bij Megekko!?
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Ik denk dat Megekko voornamelijk ventus kaarten heeft gehad, aangezien de 3090 ventus ook even in de vrije verkoop was vanochtendVinnie84 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:19:
Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss
Waarschijnlijk gewoon twee annuleringen ergens voor je. Zoals hierboven aangegeven ben ik voor dezelfde GPU niet opgeschoven (#3)Vinnie84 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:19:
Klopt, maar alleen het feit dat het überhaupt geloofwaardig klinkt zegt al veel.TheRickkert schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:15:
[...]
Dit is gewoon de minimale bezorgdatum haha, omdat megekko minimaal 10 dagen aangeeft, dus geen verwachte datum, maar gewoon de standaard 10 dagen
Mijn order bij Alternate voor de EVGA XC3 ultra gaming geannuleerd.
Besloten te wachten voor nu en de website van EVGA EU in de gaten te houden.
Ik wacht nog wel even .. snif.
Misschien eerst een zen3 aanschaffen, maar ik denk dat daar hetzelfde gaat gebeuren (geen leveringen)
Misschien eerst een zen3 aanschaffen, maar ik denk dat daar hetzelfde gaat gebeuren (geen leveringen)
[ Voor 4% gewijzigd door badnews.nl op 09-10-2020 12:25 ]
Inderdaad en de wachtrij wordt waarschijnlijk pas tegen de avond geüpdate. Ik stond op 93 de hele week en ben sinds gisteren naar 91 gezakt. De wachtrij is vrij stug, dus ik vermoed dat 2 mensen die elders hebben besteld inmiddels de kaart hebben en daarom hebben gecancelled. Ik denk helaas dat het overgrote deel van de mensen in de rij net zoals mij niet van plan is om te cancellen, aangezien Megekko waarschijnlijk 1 van de snelste zal zijn. Bovendien had ik maar genoeg geld om er 1 vooruit te betalen.
Vraag het me af, ik heb er nl ook 1Skybiker schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:39:
[...]
Wat mij opviel bij Coolblue, was dat eenmaal in je mandje niemand anders hem kan bestellen, daar ik toch nog even een paar minuten een twijfel had en mijn pas ff moest zoeken.
Net als WiseGuy_NL, PeterPanda, Skybiker, YonixTweakers Hero en Bjk
Ook ik had er één te pakken bij coolblue, inmiddels wel weer gecancelled omdat ik de markup van 140e zelf wat te gortig vind en geen zin heb om me bij het scalpergezelschap aan te sluiten. Lijkt me dus dat er wel meer dan 2 kaarten waren, of er is ook daar wat misgegaan en hij gaat bij mensen geannuleerd worden.
Waar heb je het wachtrijnummer vandaan?Michiel91 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:35:
Ook ik had er één te pakken bij coolblue, inmiddels wel weer gecancelled omdat ik de markup van 140e zelf wat te gortig vind en geen zin heb om me bij het scalpergezelschap aan te sluiten. Lijkt me dus dat er wel meer dan 2 kaarten waren, of er is ook daar wat misgegaan en hij gaat bij mensen geannuleerd worden.
Daarom juich ik pas als ik de verzendbevestiging mail zie vanavond/vannachtMichiel91 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:35:
die zou je binnen een aantal uurtjes toch wel binnen moeten hebben die verzendbevestiging?tCC schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:37:
[...]
Daarom juich ik pas als ik de verzendbevestiging mail zie vanavond/vannacht
Nee, da's de orderbevestigingxynomis schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:38:
[...]
die zou je binnen een aantal uurtjes toch wel binnen moeten hebben die verzendbevestiging?
Was op het moment dat ik bestelde, de rest was dan vast al besteld.tCC schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:31:
[...]
Vraag het me af, ik heb er nl ook 1
[ Voor 5% gewijzigd door Skybiker op 09-10-2020 12:49 ]
Ik heb er ook 1, de klantenservice sprak volgens discord eerst over 7 kaarten, tegen mij zeiden ze 15 en er is zelfs een "insider" geweest die zei dat ze er 31 hadden ontvangen van de TUF. Hier word weer over 2 gesproken.tCC schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:31:
[...]
Vraag het me af, ik heb er nl ook 1
Klantenservice zei dat misschien nog niet alle barcodes gescanned waren en in de loop van de middag er meer in het systeem konden komen. Het feit dat de ene eerst 7 zag en daarna 15 geeft me een sprankje hoop. Ik zou op plek 19 staan naar het schijnt.
We wachten het rustig af.
Misschien heb ik iets gemist, maar waarom heb je deze geannuleerd?badnews.nl schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:24:
Mijn order bij Alternate voor de EVGA XC3 ultra gaming geannuleerd.
Computer nr 486 denk ik..
Niet de persoon, maar ik heb ook net mijn EVGA FTW3 bij Alternate (pos 5) geannuleerd.BlaBla1973 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:48:
[...]
Misschien heb ik iets gemist, maar waarom heb je deze geannuleerd?
In mijn geval omdat het duidelijk is geworden dat EVGA niet cared om EU, Alternate niet van consumenten informeren houdt. Ik ga denk ik naar een ander merk waarvan ik leveringen actief zie gebeuren, en een webwinkel die het een stuk beter doet.
Zonde je hebt zomaar kans dat er volgende week een lading EVGA's aankomen bij Alternate. Ik zou i.i.g. nooit een positie 5 annuleren wegens ongeduld.Ikkerens schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:52:
[...]
Niet de persoon, maar ik heb ook net mijn EVGA FTW3 bij Alternate (pos 5) geannuleerd.
In mijn geval omdat het duidelijk is geworden dat EVGA niet cared om EU, Alternate niet van consumenten informeren houdt. Ik ga denk ik naar een ander merk waarvan ik leveringen actief zie gebeuren, en een webwinkel die het een stuk beter doet.
Niet ongeduld, ik weet ook niet waar je dat vandaan haalt. Het is principieel, ik geef mijn geld liever aan een bedrijf dat de hele wereld dezelfde prio geeft, en niet liegt over leveringen.marco-ruijter schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:53:
[...]
Zonde je hebt zomaar kans dat er volgende week een lading EVGA's aankomen bij Alternate. Ik zou i.i.g. nooit een positie 5 annuleren wegens ongeduld.
Het is inderdaad zonde om te annuleren. Een aantal weken wachten is toch niet zo erg? Uiteindelijk gaat die kaart er wel komen, gewoon geduld hebben.marco-ruijter schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:53:
[...]
Zonde je hebt zomaar kans dat er volgende week een lading EVGA's aankomen bij Alternate. Ik zou i.i.g. nooit een positie 5 annuleren wegens ongeduld.
Ik sta nu in de rij bij informatique (plek 19) en amazon (onbekend).
Bij informatique sta ik al sinds reservering op dezelfde plek. Raden jullie aan om maar gewoon achteraan aan te sluiten bij Megekko? Lijkt daar een stuk sneller te gaan...
Bij informatique sta ik al sinds reservering op dezelfde plek. Raden jullie aan om maar gewoon achteraan aan te sluiten bij Megekko? Lijkt daar een stuk sneller te gaan...
Welke had je in bestelling staan?Ikkerens schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:54:
[...]
Niet ongeduld, ik weet ook niet waar je dat vandaan haalt. Het is principieel, ik geef mijn geld liever aan een bedrijf dat de hele wereld dezelfde prio geeft, en niet liegt over leveringen.
Ik sta op nr 7 met de EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA GAMING
Computer nr 486 denk ik..
Ik heb de hoop op amazon.nl ook maar opgegeven. Ik laat hem wel lekker staan (ze rekenen pas af ná verzending) en heb mijn hoop ook maar ingezet op Megekko:
Artikel: VGA MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X 10G OC
Jouw positie: xx van de 13
We zien wel wanneer hij binnenkomt. Voorlopig doet de 1080 Ti het nog prima en werd het refreshen, tools installeren, net naast de boot vallen omdat je zo nodig toch echt even de hond moest uitlaten etc. allemaal een beetje te gortig.
We zien wel wanneer hij binnenkomt. Voorlopig doet de 1080 Ti het nog prima en werd het refreshen, tools installeren, net naast de boot vallen omdat je zo nodig toch echt even de hond moest uitlaten etc. allemaal een beetje te gortig.
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Ze liegen niet over leveringen, maar ze geven geen concrete updates. Webshops verkopen niet alleen maar 3080/3090 videokaarten waar de hele wereld nu om draait. Alternate werkt gewoon met een zichtbare wachtrij dat je kunt volgen. In mijn ogen gewoon een prima oplossing, ja tuurlijk Megekko is spot on met hun dagelijkse updates. Echter is dat in mijn ogen meer een uitzondering dan een regel, ook doet Megekko dit als reclame, maar om dan Alternate als waardeloos te bestempelen die de klanten voor liegt vind ik wel erg gemakkelijk. Ik snap onwijs de frustratie daar niet van!Ikkerens schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:54:
[...]
Niet ongeduld, ik weet ook niet waar je dat vandaan haalt. Het is principieel, ik geef mijn geld liever aan een bedrijf dat de hele wereld dezelfde prio geeft, en niet liegt over leveringen.
De ultra variant. Ik was nr 5 (nog steeds, de annulering is nog niet door)BlaBla1973 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:56:
[...]
Welke had je in bestelling staan?
Ik sta op nr 7 met de EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA GAMING
Ik kan iemand met dergelijke principes wel waarderen. +1 voor jouIkkerens schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:54:
[...]

Hoe doe je dat? Bij mij wordt gewoon het bedrag in rekening gebracht. Amazon.nl of .de?Melkaz schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:56:
Ik heb de hoop op amazon.nl ook maar opgegeven. Ik laat hem wel lekker staan (ze rekenen pas af ná verzending) en heb mijn hoop ook maar ingezet op Megekko:
Hoezo wordt er gelogen? Jacob heeft gezegt dat er kaarten naar EU kwamen en dat is ook gebeurt.Ikkerens schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:54:
[...]
Scan.co.uk heeft FTW3 kaarten gekregen. Hij heeft immers nooit wat over Nederland gezegd.
Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss
Heb hetzelfde..Ikkerens schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:54:
[...]
EVGA cared niet over de EU, niet hun prio, en dan Alternate met geen enkele reactie en ontwijkt elke vraag.
Tja, blijkbaar is Informatique helaas niet echt in staat druk uit te oefenen.wesselus schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:58:
[Afbeelding]
De reactie van Informatique is weer veelbelovend!
Amazon.nl via creditcard, er staat alleen een reservering van Amazon.nl van 0,00 debit.CyberDonky schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:57:
[...]
Hoe doe je dat? Bij mij wordt gewoon het bedrag in rekening gebracht. Amazon.nl of .de?
Mijn PS5 op amazon.DE is tevens ook nog niet afgeboekt.
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
De instelling van Alternate is waardeloos. Daar is echt geen speld tussen te krijgen. Ik had ze hoog zitten maar hun gedrag rondom deze lancering kan ik niet goedpraten.marco-ruijter schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:57:
[...]
Ze liegen niet over leveringen, maar ze geven geen concrete updates. Webshops verkopen niet alleen maar 3080/3090 videokaarten waar de hele wereld nu om draait. Alternate werkt gewoon met een zichtbare wachtrij dat je kunt volgen. In mijn ogen gewoon een prima oplossing, ja tuurlijk Megekko is spot on met hun dagelijkse updates. Echter is dat in mijn ogen meer een uitzondering dan een regel, ook doet Megekko dit als reclame, maar om dan Alternate als waardeloos te bestempelen die de klanten voor liegt vind ik wel erg gemakkelijk. Ik snap onwijs de frustratie daar niet van!
Dit is echt een big event geweest qua IT-Hardware launch. En als je hier dan zo mee omgaat. MeGekko heeft de oorlog om de 3070 bestellingen nu al gewonnen omdat Alternate zo veel bad press heeft gehad in de community nu. Ze zouden daar iemand als communicatie manager moeten aannemen. Ik denk dat ze een veels te korte termijn visie hebben gehanteerd in deze zaak.
Ik heb het niet over alternate die liegt, maar EVGA. Ze hebben beweerd dat er duizenden kaarten naar de EU zijn gegaan. Tot nu toe zijn er alleen een heel klein aantal kaarten gespot in de UK (dus niet de EU).marco-ruijter schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:57:
[...]
Ze liegen niet over leveringen, maar ze geven geen concrete updates. Webshops verkopen niet alleen maar 3080/3090 videokaarten waar de hele wereld nu om draait. Alternate werkt gewoon met een zichtbare wachtrij dat je kunt volgen. In mijn ogen gewoon een prima oplossing, ja tuurlijk Megekko is spot on met hun dagelijkse updates. Echter is dat in mijn ogen meer een uitzondering dan een regel, ook doet Megekko dit als reclame, maar om dan Alternate als waardeloos te bestempelen die de klanten voor liegt vind ik wel erg gemakkelijk. Ik snap onwijs de frustratie daar niet van!
UK != EU. En plus, Jacob heeft aangegeven dat het om duizenden ging. Dat is ook niet het geval geweest.Tjona100 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:57:
[...]
Hoezo wordt er gelogen? Jacob heeft gezegt dat er kaarten naar EU kwamen en dat is ook gebeurt.
Scan.co.uk heeft FTW3 kaarten gekregen. Hij heeft immers nooit wat over Nederland gezegt
Maar boven de "duizenden" kaarten, ontwijken ze verder dan ook elke vraag. En dan moet je je ook nog bedenken dat dit geen nieuw concept is bij EVGA. Dit hebben ze elke generatie weer gedaan, dus eigenlijk is het gewoon mijn eigen fout.
Maargoed, ik wil deze thread niet naar een bashfest omzetten, ik wou gewoon mijn reden vermelden en dat is principieel.
'als we geen kaarten krijgen verkopen we niets meer van jullie merk!'xynomis schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:59:
[...]
Tja, blijkbaar is Informatique helaas niet echt in staat druk uit te oefenen.
Uhu
Signature
Sorry maar dit is dus helemaal niet waar, het gaat niet om druk uitoefenen, het gaat gewoon om wat je toegewezen krijgt. Als we nu allemaal eens een beetje geduld hadden, hoefde deze reacties ook niet voorbij te komen.xynomis schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:59:
[...]
Tja, blijkbaar is Informatique helaas niet echt in staat druk uit te oefenen.
Wat begrijpelijk is, maar laten we discussies als "ze oefenen geen druk uit" "europa wordt genaaid" gewoon even achterwegen laten, frustreert alleen nog maar meerantonlissone schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:02:
Geduld? Dit hele topic is alleen voor mensen met ongeduld...
Niet helemaal. Oorspronkelijk was het doel van deze topics vooral ook het bespreken van prijzen. Helaas zijn we overduidelijk in een stadia beland waarbij mensen geen drol meer geven om de prijs, als er maar een T&T in de inbox kan verschijnen.antonlissone schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:02:
Wat is geduld.. ik heb 3 weken geleden een bestelling geplaatst en daarna was het stil.antonlissone schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:02:
Vooral EVGA die riep dat er duidenden (thousands) kaarten naar Europa gingen, maar slecht een paar waren, mogelijk door import vanuit elders (bv UK)
Als ik geduld zou hebben, zou ik wachten tot de kaarten ergens op voorraad zijn.
En dat ga ik dus doen. Heb een paar kaarten waarvoor waterblokken gemaakt worden op een lijstje staan.
Het is teveel geld om ze allemaal te reserveren, dus ik wacht wel tot er ergens een voorraad is.
Was niet de bedoeling om een discussie te starten. Ik doe slechts een constatering (aanname zo je wilt).TheRickkert schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:05:
[...]
Wat begrijpelijk is, maar laten we discussies als "ze oefenen geen druk uit" "europa wordt genaaid" gewoon even achterwegen laten, frustreert alleen nog maar meer
Paar dingetjes waar ik me toch wel aan stoor in dit topic.
Niet iedereen die een kaart besteld/geleverd krijgt meld dit ergens op het internet. Zo kan het zijn dat er in Europa werkelijk 1000 evga kaarten geleverd zijn en maar een paar mensen hun ontvangst hebben gedeeld.
Om nou gelijk te zeggen dat een bedrijf liegt of slecht is, is gewoon erg overdreven. Het gaat hier maar om een GPU. Zit je nu zonder GPU? Dat komt waarschijnlijk omdat je nog je slag wou slaan met je oude GPU. Dit is niemands fout, behalve je eigen inschatting. Niet zeuren, gewoon wachten.
Nvidia had al in begin gezegd dat het NIET waarschijnlijk is dat alles binnen enkele maanden geleverd wordt.
Wat betreft klantenservice van retailers,wat kunnen ze doen?
1) Elke dag melden dat er niks is
2) Een datum beloven dat ze zelf niet in de hand hebben.
Beide helpen je niet.
Als je ergens met je hooivork heen wilt, ga dan lekker klagen bij Nvidia. Beter nog, cancel je order en koop een AMD als protest. Met zulke zaken is maar 1 ding wat telt voor een bedrijf en dat is geld.
Retailers weten het simpelweg niet en dat hebben ze volgens mij redelijk duidelijk gecommuniceerd bij de statements.
"Maar dan moeten ze geen pre-orders aannemen" of "de prijzen zijn belachelijk hoog". Dan bestel je toch lekker niet?
Niet iedereen die een kaart besteld/geleverd krijgt meld dit ergens op het internet. Zo kan het zijn dat er in Europa werkelijk 1000 evga kaarten geleverd zijn en maar een paar mensen hun ontvangst hebben gedeeld.
Om nou gelijk te zeggen dat een bedrijf liegt of slecht is, is gewoon erg overdreven. Het gaat hier maar om een GPU. Zit je nu zonder GPU? Dat komt waarschijnlijk omdat je nog je slag wou slaan met je oude GPU. Dit is niemands fout, behalve je eigen inschatting. Niet zeuren, gewoon wachten.
Nvidia had al in begin gezegd dat het NIET waarschijnlijk is dat alles binnen enkele maanden geleverd wordt.
Beide helpen je niet.
Als je ergens met je hooivork heen wilt, ga dan lekker klagen bij Nvidia. Beter nog, cancel je order en koop een AMD als protest. Met zulke zaken is maar 1 ding wat telt voor een bedrijf en dat is geld.
Retailers weten het simpelweg niet en dat hebben ze volgens mij redelijk duidelijk gecommuniceerd bij de statements.
"Maar dan moeten ze geen pre-orders aannemen" of "de prijzen zijn belachelijk hoog". Dan bestel je toch lekker niet?
Even offtopic. ik vind het wel leuk om te zien dat er wat mensen mogelijk een TUF bij coolblue hebben bemachtigd door mijn obsessieve firefox check extensie
Tot dusver heeft er nog niemand een bevestigde 3080 in dit forum of op discord.Rabbitto schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:10:
Even offtopic. ik vind het wel leuk om te zien dat er wat mensen mogelijk een TUF bij coolblue hebben bemachtigd door mijn obsessieve firefox check extensie
BOTS Incoming!
Dat dus. Geduld is een schone zaakJCreations schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:09:
Paar dingetjes waar ik me toch wel aan stoor in dit topic.
Beide helpen je niet.
Ik lees wel dat er lui zijn met een verzendbevestiging met avondlevering vandaag (?)Markovic89 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:10:
[...]
Tot dusver heeft er nog niemand een bevestigde 3080 in dit forum of op discord.
BOTS Incoming!
Ik volg meerdere forums/fora, inclusief die van EVGA zelf.JCreations schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:09:
En zowel Australie als Europa worden daar genegeerd en zijn er zeer kleine leveringen.
EVGA heeft een redelijk open community, en ik ben ook fan van de service van EVGA, maar niet van de distributie van nieuwe producten.
America first (en second) in hun geval, maar ze zijn dan ook een Amerikaans bedrijf.
3090 was dat iddprodygee schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:11:
[...]
Ik lees wel dat er lui zijn met een verzendbevestiging met avondlevering vandaag (?)
Ook gekozen voor avondlevering maar hier nog geen bevestiging.prodygee schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:11:
[...]
Ik lees wel dat er lui zijn met een verzendbevestiging met avondlevering vandaag (?)
Mijn naam is niet Peter!
Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |