Volgens deze persoon is het toch wel makkelijk een kaartje te scoren.. wilde hem jullie niet onthouden:
/f/image/A3ji3Ox2M4IZtoBSIR4JKhWW.png?f=fotoalbum_large)
Wat is jullie max om nu een kaart te kunnen kopen?
/f/image/A3ji3Ox2M4IZtoBSIR4JKhWW.png?f=fotoalbum_large)
Signature
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Toch wel 1050 geboden dus?mouzetc schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:15:
Volgens deze persoon is het toch wel makkelijk een kaartje te scoren.. wilde hem jullie niet onthouden:
[Afbeelding]
Waarschijnlijk bedoel je het niet zo, maar als je dat als vervelend ervaar, dan bestel je toch andere merk?badnews.nl schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:13:
[...]
Ik volg meerdere forums/fora, inclusief die van EVGA zelf.
En zowel Australie als Europa worden daar genegeerd en zijn er zeer kleine leveringen.
EVGA heeft een redelijk open community, en ik ben ook fan van de service van EVGA, maar niet van de distributie van nieuwe producten.
America first (en second) in hun geval, maar ze zijn dan ook een Amerikaans bedrijf.
Brr me ipv mijn...Mijn limiet is eigenlijk <850 euro. geen idee waarommouzetc schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:15:
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
750 max, vind het echt niet meer waard dan dat. Kan ook prima wachten vandaar.mouzetc schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:15:
[ Voor 4% gewijzigd door Powrot op 09-10-2020 13:21 ]
Die van 889,-? Grote premium voor een korte levertijdHugo_ijslijk schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:21:
MSI 3080 Gaming X Trio via CoolBlue besteld (was er snel bij). Als het goed is morgen levering! Scheelt weer t.o.v. de 180e in de rij bij Megekko
[ Voor 32% gewijzigd door Melkaz op 09-10-2020 13:24 ]
Valt wel mee, gratis levering.wesselus schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:22:
[...]
Die van 889,-? Grote premium voor een korte levertijd
Thanks! Besteld! Kijken of ze de levering voor morgen kunnen waar maken...Melkaz schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:19:
[...]
Brr me ipv mijn...Mijn limiet is eigenlijk <850 euro. geen idee waarom![]()
Voor de snelle jongens: https://www.coolblue.nl/p...80-gaming-x-trio-10g.html te koop nu voor 889,-
Nee. Had 950 geboden! Nu hopelijk een MSI tri te pakken tho!
Signature
Tja, prijzen zijn idioot vergeleken met adviesprijzen. Maar het is 40 euro meer dan ik bij Megekko heb betaald. Om 'm dit jaar dan nog te krijgen heb ik het er wel voor over. Maar dat is ook een persoonlijke afwegingwesselus schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:22:
[...]
Die van 889,-? Grote premium voor een korte levertijd
Melkaz schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:19:
[...]
Voor de snelle jongens: https://www.coolblue.nl/p...80-gaming-x-trio-10g.html te koop nu voor 889,-
Ja maar laten we ook heel eerlijk zijn, 80% van ons 3080 pre orders mensen zijn beetje gefrustreerd en willen liever gister dan vandaag de kaart in huis hebben. Dat betekent dat Alternate een onwijze shitstorm aan vragen en pissige mailtjes krijgt van klanten. Ik durf te wedden dat zelfs Megekko ondanks hun nette updates een shit storm aan mailtjes krijgen.Markovic89 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:00:
[...]
De instelling van Alternate is waardeloos. Daar is echt geen speld tussen te krijgen. Ik had ze hoog zitten maar hun gedrag rondom deze lancering kan ik niet goedpraten.
Dit is echt een big event geweest qua IT-Hardware launch. En als je hier dan zo mee omgaat. MeGekko heeft de oorlog om de 3070 bestellingen nu al gewonnen omdat Alternate zo veel bad press heeft gehad in de community nu. Ze zouden daar iemand als communicatie manager moeten aannemen. Ik denk dat ze een veels te korte termijn visie hebben gehanteerd in deze zaak.
[ Voor 13% gewijzigd door marco-ruijter op 09-10-2020 13:30 ]
Signature
Precies, ik heb vaak het vermoeden dat veel mensen niet door hebben hoe duur al die supportmailtjes etc zijn. Als je 15-20minuten met een klant bezig bent (opzoeken levertijden etc etc) ben je als bedrijf dus zo weer 20euro aan loon kwijt.marco-ruijter schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:26:
[...]
Ja maar laten we ook heel eerlijk zijn, 80% van ons 3080 pre orders mensen zijn beetje gefrustreerd en willen liever gister dan vandaag de kaart in huis hebben. Dat betekent dat Alternate een onwijze shitstorm aan vragen en pissige mailtjes krijgt van klanten. Ik durf te wedden dat zelfs Megekko ondanks hun nette updates een shit storm aan mailtjes krijgen.
Ik vind het prima dan dat een bedrijf zoiets heeft van......joh hier heb je een wachtrij en met een redelijk standaaard status update. Maar alsnog hebben veel mensen het idee dat hun onrecht wordt aangedaan doordat Alternate een vrij passieve houding heeft. Maar kom op, Alternate verkoopt echt niet alleen maar 3080/3090 en heeft geen 20 man zitten die ieder uur met de leverancier bellen.
[ Voor 3% gewijzigd door Michiel91 op 09-10-2020 13:29 ]
Hij versprong eigenlijk vrij snel. Niet net zoals het geintje van Azerty van de week waar een kaart nog 2uur nadat ie uitverkocht was, op nog leverbaar stondmouzetc schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:28:
Heb echt t idee dat er 200 bestellingen zijn geplaatst. Ben benieuwd of ze kunnen waarmaken! Coolblue heeft een redelijke voorraadstatus volgens mij, fingers crossed!
Ik twijfelde en uiteindelijk niet doorgezet. Was al op overzicht pagina voor betaling met credit card, bij verversen werd de cart leeggehaald. Dus volgens mij is het systeem redelijk correct met levertijd.mouzetc schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:28:
Heb echt t idee dat er 200 bestellingen zijn geplaatst. Ben benieuwd of ze kunnen waarmaken! Coolblue heeft een redelijke voorraadstatus volgens mij, fingers crossed!
Hier ook bevestiging binnen!
Dit is puur een bevestiging van bestelling. Pas bij bevestiging van verzending juichen heFreaky Max schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:30:
[...]
Hier ook bevestiging binnen!
Net op tijd voor mijn weekje vakantie thuis![]()
![]()
![]()
Het was 100 euro duurder maar dat is het wel waard als hij morgen in mijn PC zit![]()
En bij Alternate sta ik nog steeds op dezelfde plek in de wachtrij voor dezelfde kaart...
Of Alternate heeft niet besteld bij hun leveranciers of ze moeten hun inkopers een schop onder hun kont geven.
Signature
Ik had een notificatie aanstaan voor alle kaarten. Deze mails zijn nooit verstuurd (ook niet achteraf bij de TUF nadat deze vanochtend weer was uitverkocht).Maggotcarrier schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:33:
Vraag: had iemand aanmeldingen voor voorraad status voor de TUF 3080 normal en de Trio actief en zo ja, zijn deze verstuurd? CoolBlue bedoel ik dan.
hier precies hetzelfde. was net ff wat werkzaken aan het regelen, in de 10 minuten dat ik niet op coolblue keekzyraxion schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:35:
Godvedomme... zit ik van 9 tot 13:15 te monitoren, moet ik om 13:20 aanzetten naar het werk tot 13:30 en zijn ze al weg hahaha. man man man![]()
Daar was ik al bang voor. Was op tijd geweest voor de MSI Trio als ik op bestellen had gedrukt maar zit te azen op de Strix OC. Maar dan wordt het toch distill.io of een scriptje de lucht in gooien..Rabbitto schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:35:
[...]
Ik had een notificatie aanstaan voor alle kaarten. Deze mails zijn nooit verstuurd (ook niet achteraf bij de TUF nadat deze vanochtend weer was uitverkocht).
Ik denk dat er niets anders op zit. Ik monitor Coolblue de hele week met Check4Change addon via firefox. Hij ging vandaag dus 2 keer af.Maggotcarrier schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:36:
[...]
Daar was ik al bang voor. Was op tijd geweest voor de MSI Trio als ik op bestellen had gedrukt maar zit te azen op de Strix OC. Maar dan wordt het toch distill.io of een scriptje de lucht in gooien..
ongelofelijk toch haha, Ergens vind ik wel een leuk spelletjefrankrox schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:36:
[...]
hier precies hetzelfde. was net ff wat werkzaken aan het regelen, in de 10 minuten dat ik niet op coolblue keek
[ Voor 12% gewijzigd door PeterPanda op 09-10-2020 13:41 ]
Mijn naam is niet Peter!
Redelijk off-topic. Maar het antwoord is Neemarco-ruijter schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:40:
Hele stomme vraag.
Ik heb nu een CX 48 als monitor. Met een highspeed hdmi kabel. Moet ik voor de HDMI 2.1 ook een speciale HDMI 2.1 kabel bestellen?
argg 3090PeterPanda schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:40:
Nu leverbaar bij Alternate: https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1673129?
Ik had dat met de laatste FE drop... Moest toen de kinderen naar bed brengen... Was 10 minuten wegzyraxion schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:35:
Godvedomme... zit ik van 9 tot 13:15 te monitoren, moet ik om 13:20 aanzetten naar het werk tot 13:30 en zijn ze al weg hahaha. man man man![]()
Heb je ze nog gestraft?Freaky Max schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:41:
[...]
Ik had dat met de laatste FE drop... Moest toen de kinderen naar bed brengen... Was 10 minuten weg
Oehhhh zou er dan bij Alternate kaarten binnen gekomen zijn en dat die nu verwerkt worden.
haha das idd zeer zuur dan hahaFreaky Max schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:41:
[...]
Ik had dat met de laatste FE drop... Moest toen de kinderen naar bed brengen... Was 10 minuten weg
Cool Blue blokkeert het artikel zodra het in je winkelmand zit heb ik gehoord...mouzetc schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:33:
[...]
Dit is puur een bevestiging van bestelling. Pas bij bevestiging van verzending juichen he
Nee, ik had de TUF in mijn winkelmand, en bij de laatste stap van betalen was de mand leef toen ik 1 stapje terug ging om te kijken of ik alles goed had in gevuld.Freaky Max schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:43:
[...]
Cool Blue blokkeert het artikel zodra het in je winkelmand zit heb ik gehoord...
En anders, jammer maar ik ga dan niet huilen en klagen![]()
De jacht hoort erbij
Edit: ze blokkeren het dus eigenlijk niet.Freaky Max schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:43:
[...]
Cool Blue blokkeert het artikel zodra het in je winkelmand zit heb ik gehoord...
En anders, jammer maar ik ga dan niet huilen en klagen![]()
De jacht hoort erbij
[ Voor 4% gewijzigd door Maggotcarrier op 09-10-2020 13:48 ]
Had ik met Trio, toen ik wilde betalen. Het is niet andersJareish schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:44:
[...]
Nee, ik had de TUF in mijn winkelmand, en bij de laatste stap van betalen was de mand leef toen ik 1 stapje terug ging om te kijken of ik alles goed had in gevuld.
Hier nog niksTasminos schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:45:
Hebben mensen al een verzendbevestiging voor morgen gekregen van Coolblue voor de TUF kaarten?
De levering van de Gaming X Trio op megekko is blijkbaar nog een dag uitgesteld. Dit staat nu in de statement op de website: "De RTX 3080 Gaming X trio 10G laat helaas nog een werkdag op zich wachten.". Ik sta zelf bijna vooraan de wachtrij bij Alternate, ben wel benieuwd hoeveel megekko er binnen gaat krijgen. Alternate had er een paar dagen geleden maar 5 binnen gehad.Vinnie84 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:19:
Ik ben voor de 3080 Trio sinds gisteren 2 plaatsen opgeschoven. Van 152 naar 150. Was dit de grote levering bij Megekko!?
[ Voor 16% gewijzigd door Robbinb1993 op 09-10-2020 13:51 ]
Klopt, 3 weken wachten en dan krijgen ze 5 kaarten binnen, ik vraag me af wie hier schuldig aan bevonden kan worden. Alternate of MSI zelf?Robbinb1993 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:49:
[...]
De levering van de Gaming X Trio op megekko is blijkbaar nog een dag uitgesteld. Dit staat nu in de statement op de website: "De RTX 3080 Gaming X trio 10G laat helaas nog een werkdag op zich wachten.". Ik sta zelf bijna vooraan de wachtrij bij Alternate, ben wel benieuwd hoeveel megekko er binnen gaat krijgen. Alternate had er een paar dagen geleden maar 5 binnen gehad.
Heeft alles te maken met de Nvidia partnerships. Zij zullen simpelweg meer/eerder kaarten krijgen dan non-partners.bierschuit schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:54:
Het is toch wel een beetje opmerkelijk dat een grote van-alles-wat webshop (cool-blue) de geliefde kaarten sneller kan leveren dan dedicated computer shops, al dan niet ook van groot formaat.
Ben wel benieuwd of er een soort van verdeelsleutel bestaat die toeleveranciers/importeurs hanteren voor het uitreiken van dit soort producten onder hun afnemers in NL/EU.
Nooit verwacht dat ik de kans zou krijgen om bij cool-blue te kunnen scoren..
Hoezo? Coolblue heeft echt een fantastische klantenservice hoor.. Als het maar even kan dan bestel ik bij hun. Alles is altijd goed geregeld en ze doen nergens moeilijk over. Je kan ook alles terugsturen binnen 30 dagen zonder enig probleem. De prijsopslag heb ik er gewoon voor over.bierschuit schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:54:
Je bedoelt zeker partners zoals Paradigit die 0 Asus tuf kaarten hebben kunnen leveren sinds launchDVDL schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:57:
[...]
Heeft alles te maken met de Nvidia partnerships. Zij zullen simpelweg meer/eerder kaarten krijgen dan non-partners.
Bedankt Melkaz,Melkaz schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:19:
[...]
Wat er komt wordt verdeeld. En er komt heel weinig.Powrot schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:59:
[...]
Je bedoelt zeker partners zoals Paradigit die 0 Asus tuf kaarten hebben kunnen leveren sinds launch
Coolblue heeft ook de afgelopen weken nog niets uitgebracht, waardoor ze een kleine voorraad nu in 1x kunnen verkopen, niks mis mee al vraag je het mij (denk zelfs dat ze in totaal minder verschepen dan een megekko etc). Schept in ieder geval geen verwachtingen en dikke wachtrijen. Plus de service daar is top!bierschuit schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:54:
Het is toch wel een beetje opmerkelijk dat een grote van-alles-wat webshop (cool-blue) de geliefde kaarten sneller kan leveren dan dedicated computer shops, al dan niet ook van groot formaat.
Ben wel benieuwd of er een soort van verdeelsleutel bestaat die toeleveranciers/importeurs hanteren voor het uitreiken van dit soort producten onder hun afnemers in NL/EU.
huh wat is dit voor vergelijking? Coolblue zet het product pas online wanneer ze het in hun magazijn hebben liggen en versturen er op die dag dus meteen bijvoorbeeld 10. Dit is vandaag pas gebeurt terwijl de release al enkele weken geleden was.bierschuit schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:54:
Jup, me. Wordt vanavond geleverd (RTX 3090 TUF).Tasminos schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:45:
Hebben mensen al een verzendbevestiging voor morgen gekregen van Coolblue voor de TUF kaarten?
Hebben ze nog steeds vandaag bezorgd?Yonix schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:05:
[...]
Jup, me. Wordt vanavond geleverd (RTX 3090 TUF).
Dacht even een eagle in het wild te zien, maar weer een gaming! Veel plezier kerel!DutchRookie007 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:04:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Net binnen gekregen via Informatique
Dat is de 2080.
[ Voor 32% gewijzigd door ZKevin op 09-10-2020 14:10 ]
er staat super 2080. Ik veronderstel dat hij een 3080 heeft bested
I stuck my head out of the window and got arrested for mooning
Ik ga er dan vanuit dat bij betalen de melding komt: niet meer op voorraad.Maggotcarrier schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:47:
[...]
Edit: ze blokkeren het dus eigenlijk niet.
Totdat ze op zijn omdat anderen hun bestelling hebben afgerond, ik was in de laatste stap voor bestellen en bij verversen werd de cart leeggehaald (besloten niet de MSI Trio te bestellen).
@Azerty_nl om 13:47:
Goedemiddag, bedankt voor je bericht. Op dit moment zijn de verschillende kaarten in de GeForce RTX 30-serie wereldwijd slecht leverbaar. Vanuit Azerty zien we dat er langzaamaan kaarten binnen beginnen te komen in de Benelux. Dit gaat helaas nog om kleine aantallen en het is nog onbekend wanneer welke videokaarten in welke hoeveelheden binnenkomen. We doen ons uiterste best om zo snel mogelijk alle bestellingen uit te leveren en meer voorraden veilig te stellen voor onze klanten.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Whaha lolzRazeal schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:11:
[...]
Dank u zeer vriendelijk, je hebt helemaal gelijk, toch maar even annuleren.
[ Voor 6% gewijzigd door DijkvanPieter op 09-10-2020 14:13 ]
Hmm dat is kak, beloofd niet veel goeds!WiseGuy_NL schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:10:
Zojuist met Coolblue gebeld om te bevestigen dat mijn kaart morgen geleverd zou worden (ik had alleen een orderbevestigingsmail binnen gekregen), helaas bleek dat ik inderdaad te laat was (mail verstuurd om 9:44) en de kaart kon morgen niet geleverd worden. Meteen de bestelling geannuleerd...
Signature
Ooh.. Ze zijn dus net begonnen met het verkopen ervan. Dat wist ik dus niet.TheRickkert schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:02:
[...]
Coolblue heeft ook de afgelopen weken nog niets uitgebracht, waardoor ze een kleine voorraad nu in 1x kunnen verkopen, niks mis mee al vraag je het mij (denk zelfs dat ze in totaal minder verschepen dan een megekko etc). Schept in ieder geval geen verwachtingen en dikke wachtrijen. Plus de service daar is top!
Waar blijven die 3080 X4 kaarten! Beetje jammer dat deze nu eerder komen dan de betaalbare broertjes.DijkvanPieter schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:13:
Voor de liefhebbers, 4 stuks voorraad
https://azerty.nl/product...-gf-rtx-3090-24-gb-gddr6x
Weird. Coolblue staat bekend om hun strakke IT systeem die de voorraad netjes koppelt met de website. Als iemand iets op voorraad in zijn winkelwagen plaatst kom je er ook niet tussen. Waarschijnlijk een aantal Coolblue medewerkers die m liever voor hunzelf willen hebbenWiseGuy_NL schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:10:
Zojuist met Coolblue gebeld om te bevestigen dat mijn kaart morgen geleverd zou worden (ik had alleen een orderbevestigingsmail binnen gekregen), helaas bleek dat ik inderdaad te laat was (mail verstuurd om 9:44) en de kaart kon morgen niet geleverd worden. Meteen de bestelling geannuleerd...
Onzin inderdaad, bij coolblue is alles geautomatiseerd van bestelproces tot verzendingTasminos schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:17:
[...]
Weird. Coolblue staat bekend om hun strakke IT systeem die de voorraad netjes koppelt met de website. Als iemand iets op voorraad in zijn winkelwagen plaatst kom je er ook niet tussen. Waarschijnlijk een aantal Coolblue medewerkers die m liever voor hunzelf willen hebben![]()
Hiermee heb ik goeie hoop! Bij mij staat "Bestelling in goede orde ontvangen".in2duhCore schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:20:
[...]
Onzin inderdaad, bij coolblue is alles geautomatiseerd van bestelproces tot verzending
Die melding heb ik ook nog op dit moment.CyberDonky schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:22:
[...]
Hiermee heb ik goeie hoop! Bij mij staat "Bestelling in goede orde ontvangen".
Plus bellen is zinloos, je moet eerst 20 min wachten hahahah
Ik heb ook de 3080 Trio besteld bij CB en daar staat wel het juiste plaatje bij...DiZhO schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:10:
[...]
er staat super 2080. Ik veronderstel dat hij een 3080 heeft bested
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq