Dag 1 hebben zij gewoon kaarten verstuurd (in tegenstelling tot ...marco-ruijter schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 21:58:
Iemand hier al toevoellig zijn of haar 3080 gehad van Alternate? Ik heb het idee dat Alternate echt achteraan staan wat betreft leveringen
Het duurt denk ik nog even voordat de AMD kaarten op de markt komen, en intussen zullen de Nvidia kaarten wel beschikbaar komen.Bschnitz schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 22:10:
[...]
Het is vrij simpel, iedereen die niet 4K wilt gamen kan straks beter een AMD kaart kopen, die zijn er tenminste xD naja dat hopen we dan maar.
...
Ik heb deze ook besteld, zo'n 2 min later om 19:58 en krijg net de verzendbevestiging van Azerty. Whut.

jaaa... dat zal ik dus niet zo met zekerheid zeggen..Luxicon schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 22:28:
[...]
Het duurt denk ik nog even voordat de AMD kaarten op de markt komen, en intussen zullen de Nvidia kaarten wel beschikbaar komen.
https://videocardz.com/ne...rtages-to-last-until-2021
Mwah die hadden bij de 5700 launch ook issues+dat custom kaarten ook stuk later kwamen dan de default amd designs. Stukje van destijd van gamersnexus:Bschnitz schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 22:10:
[...]
Het is vrij simpel, iedereen die niet 4K wilt gamen kan straks beter een AMD kaart kopen, die zijn er tenminste xD naja dat hopen we dan maar.
Ligt gewoon ook allemaal aan de vraag. Zelfde met aantal ryzens cpu modellen die waren ook niet direct ergens te koop pas veel later. Maar daar hoor je nu nvidia issues heeft niemand meer over.Where’s the RX 5700 XT Stock?
We reached-out to some board partners for the AMD RX 5700 series cards, including the base model and the XT, and asked about when we can expect to see more inventory on retailers. From what a few of the board partners told us, the companies have been shipping inventory once to twice a week to inventory, but initially had low allocation of GPUs and had to catch-up on the manufacturing side. This has meant that stock is mostly disappearing as soon as it goes out, and some regions, like Germany, have especially gouge-y prices that allow retailers to rake-in margin if any units sell. As far as the North American market goes, our understanding is that the big retailers are receiving shipments weekly, but that stock is limited enough that it sells out right away. This is expounded by the long wait for people who’ve wanted RX series cards. Board partners are expecting supply to stabilize over the course of the next 2 weeks to a month, depending on which one you ask.
[ Voor 6% gewijzigd door William/Ax3 op 05-10-2020 22:37 . Reden: verkeerde gequote >< ]
|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |
Ik vind het moeilijk om te geloven dat de tekorten zullen doorgaan tot 2021. Jensen Huang beweert dit, maar het is gewoon onderdeel van de strategie. Deze "zogenaamde" schaarste maakt die RTX alleen maar waardevoller. Want hoewel hij dit zegt, zijn er bronnen die aangeven dat de voorraad waarmee is gestart laag was.
Op videocardz.com staat het volgende:
Huang later added that “there is no supply but a supply issue”. This is honestly hard to believe, as we have heard from our sources that they received a lot fewer cards at launch than they usually did.
Dit bevestigd nogmaals wat ik in mijn vorige posts met andere bronnen heb gezegd. Er is bewust door Nvidia weinig voorraad aangeleverd en eind oktober/begin november gaan ze de channels stuffen en is er ineens voldoende voorraad. Daarbij komt nog dat iedereen al in de wachtlijst staat - de bulk heeft hem dus al "gekocht". Dit zal niet zo snel meer veranderen en richting eind oktober zal Nvidia "thousands" shippen zoals EVGA dit heeft gezegd.
The reasoning is vrij plat:
De release date voor de AMD kaarten is 15-20 november. Dit is geleaked door Yuri Bubliy op twitter. Zou jij jouw RTX annuleren als je weet dat hij vóór 20 november wordt geleverd? Zeker als er nog geen user reviews zijn van de AMD kaarten? Lijkt me stug. Je hebt zo lang gewacht op die RTX, zelfs als de AMD kaarten in de buurt komen van de 3080 - is die RTX waar je zo lang op heb gewacht simpelweg meer waard voor je.
Daarom zeg ik:
Als je in de wachtlijst staat, heb dan geduld. Het is aannemelijk dat je je RTX 3080 vóór 20 november gaat krijgen. Zeker als je een goede kaart nodig hebt. Of die AMD nu 100/150 euro goedkoper is, zelfs als hij meer VRAM heeft doet er niet toe. De prijs die je hebt betaald voor de RTX 3080 is een goede deal.
Sta je niet in de wachtlijst en heb je een prima videokaart voor nu? Dan zou ik wachten -ervan uitgaand dat je niet per se Cyberpunk 2077 op ultra wilt spelen. Wil je dit wel - dan zou ik niet meer wachten en direct kopen. Anyway, all this is advice - ga vooral zelf onderzoek doen en kijk wat goed voor jou werkt.
En dan nu wat "slecht" nieuws - of nouja het is maar hoe je het ziet. Een detailhandel in USA heeft de volgende lijst gepubliceerd mbt leveringstijden. Levering is volgens deze lijst UITERLIJK 15 november voor bijna alle kaarten.
Nvidia heeft de AIB's blijkbaar verteld dat de kaarten minder snel worden geleverd ivm problemen met de kaarten. Dit is wat ik heb gelezen op de discord van de detailhandel: "ALL etas have been pushed back due to the issues with the cards and NVIDIA telling manufacturers to delay them"
En dan met name: "Issues with the cards". Héél duidelijk en concreet ook. De werkelijke reden dat ze hem uiterlijk 15 november leveren? Drie keer raden.
Op videocardz.com staat het volgende:
Huang later added that “there is no supply but a supply issue”. This is honestly hard to believe, as we have heard from our sources that they received a lot fewer cards at launch than they usually did.
Dit bevestigd nogmaals wat ik in mijn vorige posts met andere bronnen heb gezegd. Er is bewust door Nvidia weinig voorraad aangeleverd en eind oktober/begin november gaan ze de channels stuffen en is er ineens voldoende voorraad. Daarbij komt nog dat iedereen al in de wachtlijst staat - de bulk heeft hem dus al "gekocht". Dit zal niet zo snel meer veranderen en richting eind oktober zal Nvidia "thousands" shippen zoals EVGA dit heeft gezegd.
The reasoning is vrij plat:
De release date voor de AMD kaarten is 15-20 november. Dit is geleaked door Yuri Bubliy op twitter. Zou jij jouw RTX annuleren als je weet dat hij vóór 20 november wordt geleverd? Zeker als er nog geen user reviews zijn van de AMD kaarten? Lijkt me stug. Je hebt zo lang gewacht op die RTX, zelfs als de AMD kaarten in de buurt komen van de 3080 - is die RTX waar je zo lang op heb gewacht simpelweg meer waard voor je.
Daarom zeg ik:
Als je in de wachtlijst staat, heb dan geduld. Het is aannemelijk dat je je RTX 3080 vóór 20 november gaat krijgen. Zeker als je een goede kaart nodig hebt. Of die AMD nu 100/150 euro goedkoper is, zelfs als hij meer VRAM heeft doet er niet toe. De prijs die je hebt betaald voor de RTX 3080 is een goede deal.
Sta je niet in de wachtlijst en heb je een prima videokaart voor nu? Dan zou ik wachten -ervan uitgaand dat je niet per se Cyberpunk 2077 op ultra wilt spelen. Wil je dit wel - dan zou ik niet meer wachten en direct kopen. Anyway, all this is advice - ga vooral zelf onderzoek doen en kijk wat goed voor jou werkt.
En dan nu wat "slecht" nieuws - of nouja het is maar hoe je het ziet. Een detailhandel in USA heeft de volgende lijst gepubliceerd mbt leveringstijden. Levering is volgens deze lijst UITERLIJK 15 november voor bijna alle kaarten.
Nvidia heeft de AIB's blijkbaar verteld dat de kaarten minder snel worden geleverd ivm problemen met de kaarten. Dit is wat ik heb gelezen op de discord van de detailhandel: "ALL etas have been pushed back due to the issues with the cards and NVIDIA telling manufacturers to delay them"
En dan met name: "Issues with the cards". Héél duidelijk en concreet ook. De werkelijke reden dat ze hem uiterlijk 15 november leveren? Drie keer raden.
Net deze link gevonden:
EVGA shipped enkel nog naar USA?
bron: https://forums.evga.com/I...ming-orders-m3103915.aspx
Deze link lijkt dit ook te bevestigen:
https://forums.evga.com/A...vember-14th-m3104920.aspx
[ Voor 27% gewijzigd door kazzzdafke op 05-10-2020 23:11 ]
Never ever financial advice...
False news. OC UK heeft al excuses aangeboden.kazzzdafke schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 23:11:
Net deze link gevonden:
https://twitter.com/Overc...tatus/1311975724589428737
[ Voor 5% gewijzigd door Cascade op 05-10-2020 23:15 ]
@Forkey mooie uiteenzetting.
Wat je mee moet nemen is het volgende:
- Release nieuwe XBOX
- Release nieuwe PS5
- Release AMD Graka's
- Thanksgiving, Christmas, Black Friday/Cyber Monday.
Nvidia zal nu al getimed hebben dat 1-2w voor deze feestdagen maximale voorraad beschikbaar is omdat ze weten dat dat nu net het moment is dat ze de omzet kunnen pakken en een flinke tik uit kunnen delen aan de verkopen van de next-gen consoles. Er zijn genoeg mensen die nu op Nvidia 9xx en 10xx level zitten die ze mogelijk gaan "verliezen" aan next-gen consoles, dat zullen ze willen voorkomen.
Niet voor niets is de release van de consoles ook afgestemd op het feestelijke "spending season" van de VS.
- Release nieuwe XBOX
- Release nieuwe PS5
- Release AMD Graka's
Nvidia zal nu al getimed hebben dat 1-2w voor deze feestdagen maximale voorraad beschikbaar is omdat ze weten dat dat nu net het moment is dat ze de omzet kunnen pakken en een flinke tik uit kunnen delen aan de verkopen van de next-gen consoles. Er zijn genoeg mensen die nu op Nvidia 9xx en 10xx level zitten die ze mogelijk gaan "verliezen" aan next-gen consoles, dat zullen ze willen voorkomen.
Niet voor niets is de release van de consoles ook afgestemd op het feestelijke "spending season" van de VS.
Lijkt me echt 0,0 met de consoles te maken te hebben, mensen die per sé zitten te wachten op de nieuwe XBOX of PS en die niet veel hebben met PC gaming gaan echt hun XBOX of PS aankoop niet uitstellen omdat ze een maand eerder een RTX kaart kunnen kopen en daardoor geen centjes meer hebben. Nee, die kopen eerst hun favoriete console en als ze daarnaast nog PC gamen is de GPU daarvan secundair. Ik ken zelf geen mensen die zodanig 'hybrid gamer' zijn en beide platforms even belangrijk vinden.michielonline schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 23:17:
@Forkey mooie uiteenzetting.
- Release nieuwe XBOX
- Release nieuwe PS5
- Release AMD Graka's
Als het een bewuste actie is dan zou het eerder zijn om AMD voor te zijn, dat is hun enige echte concurrent op het PC gaming platform. Ik zeg 'als' want deze launch, ook al zou het strategische schaarste zijn, heeft het imago niet goed gedaan en dat blijft ze lang achtervolgen, denk toch niet dat je dat wil als marktleider en daarme mogelijk omzet in gevaar brengt. Iedereen herinnert zich over 10 jaar de launch fail van de RTX 3000 series (en wellicht ook the rise of the AMD Navi2 gpu).
Stond al op de voorpagina

nieuws: Nvidia-topman: GeForce RTX 3080- en 3090-tekorten houden aan tot 2021
Stay hungry, stay foolish!
Sorry maar dit kan toch niet?! Een 3080 FE voor 460 euro boven MSRP aanbieden en dan op de gratis extra's ook nog 50 euro willen pakken.

Anyware, mijn 3080 FE die ik donderdagavond (1 okt) besteld heb zou vandaag bezorgt moeten worden. Hij is afgelopen nacht vertrokken uit het UPS sorteercentrum in Herne-Boernig. Nu de hele dag F5'en om te zien wanneer de chauffeur hem in de bus heeft liggen.
En nee, die van mij gaat niet in de verkoop

Anyware, mijn 3080 FE die ik donderdagavond (1 okt) besteld heb zou vandaag bezorgt moeten worden. Hij is afgelopen nacht vertrokken uit het UPS sorteercentrum in Herne-Boernig. Nu de hele dag F5'en om te zien wanneer de chauffeur hem in de bus heeft liggen.
Nouja Shops zijn ook al 100-150+ per kaart aan het pakken en leveren nu de coupons niet meer mee dan krijg je dit.Vinze schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:27:
Sorry maar dit kan toch niet?! Een 3080 FE voor 460 euro boven MSRP aanbieden en dan op de gratis extra's ook nog 50 euro willen pakken.![]()
[Afbeelding]
Tja, zal er vast een zijn die het koopt. Zo hou je het in standVinze schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:27:
Sorry maar dit kan toch niet?! Een 3080 FE voor 460 euro boven MSRP aanbieden en dan op de gratis extra's ook nog 50 euro willen pakken.![]()
[Afbeelding]
En dan erachter komen dat de codes het niet doen zonder 3080 / 3090 in je systeem. Lekker!GG85 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:31:
[...]
Tja, zal er vast een zijn die het koopt. Zo hou je het in stand
Zolang de gek het er voor geeft blijven die advertenties komen helaas. Maar dat is net zo goed zo met retail verkoop.Vinze schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:27:
[Afbeelding]
En sloop je je f5 toets niet? Straks moet je nog wachten op nieuw toetsenbord voor je je FE kunt gebruiken
[ Voor 7% gewijzigd door flessuh op 06-10-2020 09:37 ]
De Gigabyte lijkt precies in stock te zijn bij ldlc & materiel
https://www.ldlc.com/fiche/PB00368968.html
https://www.materiel.net/produit/202009080083.html
Wel een prijzige 1000€
https://www.ldlc.com/fiche/PB00368968.html
https://www.materiel.net/produit/202009080083.html
Wel een prijzige 1000€
Je mag toch doen wat je wilt, als het echt zo gigantisch ovepriced is dan koopt niemand het. Vraag en aanbod. Ik wil ook wel een Tesla voor €200, maar niemand gaat m mij daarvoor verkopenVinze schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:27:
[Afbeelding]

Over een jaar of 20 wel hoor. Gewoon afwachten.Santee schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:56:
[...]
Je mag toch doen wat je wilt, als het echt zo gigantisch ovepriced is dan koopt niemand het. Vraag en aanbod. Ik wil ook wel een Tesla voor €200, maar niemand gaat m mij daarvoor verkopen
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Dat is bijzonder van de tuf kaarten want mijn plek is niet gewijzigd in de wachtrij. Mogelijk annuleringen. Sta op plek 12. Mensen voor mij in de rij zullen waarschijnlijk niet annulerenEnigmaNL schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 21:37:
Vandaag zijn er bij Alternate geen RTX 3080 Gigabyte Gaming OC 10G kaarten uitgeleverd, wel twee Asus TUF (non-OC) modellen. Vorige week maandag waren er ook al geen Gigabyte Gaming OC kaarten uitgeleverd.
Het gaat niet erg rap.
Eindelijk een fatsoenlijke review van de 3080 Strix OC: https://www.tweaktown.com...080-oc-edition/index.html
Yonix schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:15:
Eindelijk een fatsoenlijke review van de 3080 Strix OC: https://www.tweaktown.com...080-oc-edition/index.html
:fill(white):strip_exif()/f/image/rk7cVxmveoRBDnzVPVhCbh23.png?f=user_large)
/f/image/tA6pPnGIfDWx9XW8RVJQiLHK.png?f=fotoalbum_large)
Dit is wel de meerprijs van honderden euro's boven een TUF waard hoor.
Snap niet waarom je 160+ euro zou betalen voor zo weinig extra prefomance t.o.v. de founders edition. De 3080 heeft zo weinig oc potential dat de TUF in mijn ogen voor de oorspronkelijke prijs een no brainer is.Yonix schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:15:
Misschien al bekend hier, maar dacht deel het even.
EDIT: eerst alleen beschikbaar voor US, maar goed om te weten.
Voor wie een notify wil van EVGA: https://eu.evga.com/produ...s+Family&chipset=RTX+3080
Voor wie een notify wil van EVGA: https://eu.evga.com/produ...s+Family&chipset=RTX+3080
Bron: https://forums.evga.com/N...out-Process-m3108092.aspxWe have made some changes to the checkout process for EVGA.com 30 Series orders. Now we are using a queue based notification system.
To sign up, use the notification button on the product you would like to be notified for. For everyone who already used the notify button previously, you are already entered. Once product is available (and it is your turn to purchase), you will receive a secure email that will allow you to purchase the product that you received a notification for. Please note that you have 5 hours to place your order, if your order is not complete within 5 hours, the product will be released back into queue system.
Also note that your email address that was used for the notify system MUST MATCH an email that has a registered EVGA account, if an account is not available with that email, you will need to create one before you can purchase.
Also note that this system will be available for US store first and evaluating for other regions.
Thanks
EVGA
[ Voor 8% gewijzigd door balarina op 06-10-2020 10:34 ]
Toch maar even een postje in dit topic.
Ik zit in een vervelende situatie. Voor werk heb ik minimaal twee a drie RTX 3080's of 3090's nodig. Het enige alternatief is om voor veel te overpriced 2080ti's te gaan. Dat doe ik liever niet, met het oog op de toekomst zonde van het geld.
Ik zit qua 3D render werk tegen een deadline aan te hikken voor een VR klus eind dit jaar, die inmiddels al in productie is.
Is er ergens iets van een indicatie wanneer er iets beschikbaar komt bij een bepaalde winkel? Als het iets duurder is dan normaal is dat geen probleem. Maar ik ga geen 1000+ betalen per kaart een marktplaats en pricewatch verkopers.
En ik heb ook e.e.a gelezen over wachtlijsten?
Ik zit in een vervelende situatie. Voor werk heb ik minimaal twee a drie RTX 3080's of 3090's nodig. Het enige alternatief is om voor veel te overpriced 2080ti's te gaan. Dat doe ik liever niet, met het oog op de toekomst zonde van het geld.
Ik zit qua 3D render werk tegen een deadline aan te hikken voor een VR klus eind dit jaar, die inmiddels al in productie is.
Is er ergens iets van een indicatie wanneer er iets beschikbaar komt bij een bepaalde winkel? Als het iets duurder is dan normaal is dat geen probleem. Maar ik ga geen 1000+ betalen per kaart een marktplaats en pricewatch verkopers.
Persoonlijk heb ik de MSI Gaming X Trio besteld, maar ben van plan deze ook verticaal te monteren, dus looks hebben wel een invloed.bloodlynx schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:26:
[...]
Snap niet waarom je 160+ euro zou betalen voor zo weinig extra prefomance t.o.v. de founders edition. De 3080 heeft zo weinig oc potential dat de TUF in mijn ogen voor de oorspronkelijke prijs een no brainer is.
Maar ik ging er ook vanuit dat de Gaming X Trio en Asus ROG vanwege de premium prijs, ook meer premium parts gingen hebben over de Ventus en TUF.
Maar beide Asus hebben full Mosfet en beide MSI slechts 1/6. Maarja te laat om te wijzigen
Misschien even meenemen dat de STRIX 15 graden koeler loopt dan de FE? De TUF kan ik hier niet terugvinden. Maar goed, in het bovensegment heb je altijd een scheve verhouding prijs/performance, dat is gewoon een andere markt met een andere vraag (anders zou niemand een kaart kopen die boven de mid-range uitkomt). Overigens betaal je met de huidige prijzen nagenoeg hetzelfde voor deze kaart als de andere minder premium modellen en is de STRIX goedkoper dan de andere flagships die hier allemaal voor zo'n 1000,- de deur uit gaan. Lijkt me een meer dan goede koop dus voor iedereen die net wat meer wil.Paprika schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:25:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Doet er niet aan af overigens dat ze de TUF gewoon te laag geprijsd hebben t.o.v. de concurrentie.
[ Voor 4% gewijzigd door RalphvG op 06-10-2020 10:37 ]
Wat verdien je met je klus? Voor 1200 euro heb via een scalper een 3080. Het is niet anders. Je kunt niet vertrouwen op de winkels op dit moment.Inverted_World schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:33:
Yep, en ook al wil je de scalpers niet motiveren. Maar 1200 aan een scalper voor 3080. Of 1000-1200 aan een winkel voor een 2080ti .... Het is hoog tijd de 2080ti naar 600-700 droptMarkovic89 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:35:
[...]
Wat verdien je met je klus? Voor 1200 euro heb via een scalper een 3080. Het is niet anders. Je kunt niet vertrouwen op de winkels op dit moment.
De Strix kan heel goed ge OC'ed worden boven de OC van de fabrikant, icm waterblok. Ik heb de reviews gelezen voor 3090 variant. En voor sommige mensen, is een paar honderd euro op 2 jaar basis, niet zo belangerijk.
[ Voor 80% gewijzigd door TheTurk op 06-10-2020 10:39 ]
Je hebt een punt inderdaad. Misschien had ik er nog even bij moeten zeggen dat ik ze wel pas mid-november nodig heb, als we daadwerkelijk het render proces in gaan zegmaar.Markovic89 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:35:
[...]
Wat verdien je met je klus? Voor 1200 euro heb via een scalper een 3080. Het is niet anders. Je kunt niet vertrouwen op de winkels op dit moment.
Ik hou het in de gaten uiteraard. Maar als ik nu al iets kan doen om er mid-november kans op te maken dan doe ik dat uiteraard
De voorkeur is of 3x 3080, of 2x 3090.
Ik hoefde gelukkig niet lang te F5'en.. Paar minuten na m'n post ging de bel en stond de UPS voor de deurflessuh schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:36:
[...]
Zolang de gek het er voor geeft blijven die advertenties komen helaas. Maar dat is net zo goed zo met retail verkoop.
En sloop je je f5 toets niet? Straks moet je nog wachten op nieuw toetsenbord voor je je FE kunt gebruiken
Voor nu ter vervanging van de 1070 in m'n huidige PC geplaatst. Ik wacht nog ff op de Zen 3 voor ik de rest van de PC ga vernieuwen. Hij past makkelijk in m'n Core 500 case en nu testen of m'n 600 watt voeding het aankan.

dus we moeten eerst een evga account aanmaken?balarina schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:32:
[...]
Bron: https://forums.evga.com/N...out-Process-m3108092.aspx
anders kunnen we hem niet bestellen?
Ik benoem de FE ook bewust niet in mijn post.RalphvG schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:34:
[...]
Misschien even meenemen dat de STRIX 15 graden koeler loopt dan de FE?
Dat was ook wel relevant in de tijd dat je instap kaart en je topmodel makkelijk 10% en soms zelfs tot 20% scheelde. Door Boost is dit in z'n geheel niet meer relevant. Voor de meerprijs van 'n Strix kun je ook een aio of zelfs 'n hoog kwaliteit waterblok op je FE zetten en de kaart op 35-40C houden.De TUF kan ik hier niet terugvinden. Maar goed, in het bovensegment heb je altijd een scheve verhouding prijs/performance, dat is gewoon een andere markt met een andere vraag (anders zou niemand een kaart kopen die boven de mid-range uitkomt).
Slechte timing dan.Overigens betaal je met de huidige prijzen nagenoeg hetzelfde voor deze kaart als de andere minder premium modellen en is de STRIX goedkoper dan de andere flagships die hier allemaal voor zo'n 1000,- de deur uit gaan. Lijkt me een meer dan goede koop dus voor iedereen die net wat meer wil.
Veel merken hebben kaarten met een MSRP van 719.Doet er niet aan af overigens dat ze de TUF gewoon te laag geprijsd hebben t.o.v. de concurrentie.
Onderschat niet wat 320 (en 370 met de slider op max) watt aan warmte in je case doet. Als ik je opstelling zo bekijk heb je straks een warm voetenbankje. Ik spreek uit ervaring.Vinze schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:44:
[...]
Ik hoefde gelukkig niet lang te F5'en.. Paar minuten na m'n post ging de bel en stond de UPS voor de deur![]()
Voor nu ter vervanging van de 1070 in m'n huidige PC geplaatst. Ik wacht nog ff op de Zen 3 voor ik de rest van de PC ga vernieuwen. Hij past makkelijk in m'n Core 500 case en nu testen of m'n 600 watt voeding het aankan.
[Afbeelding]
[ Voor 21% gewijzigd door Paprika op 06-10-2020 10:50 ]
Bij Amazon zijn ze ook maar wat aan het doen. Ik heb zelf de niet-OC TUF 3090 besteld voor €1490 en de OC-versie wordt aangeboden voor €1994. Scheelt geloof ik 25MHz, die je natuurlijk ook zelf weer kan terugwinnen.
https://www.amazon.nl/ASU...090&qid=1601974238&sr=8-2

https://www.amazon.nl/ASU...090&qid=1601974238&sr=8-2
[ Voor 9% gewijzigd door NotSoSteady op 06-10-2020 10:52 ]
Let op dat je bij scalpers vaak geen BTW bon zal kunnen krijgen. Dat betekent dat voor jou als bedrijf de kosten substantieel hoger worden.Inverted_World schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:40:
[...]
Je hebt een punt inderdaad. Misschien had ik er nog even bij moeten zeggen dat ik ze wel pas mid-november nodig heb, als we daadwerkelijk het render proces in gaan zegmaar.
Ik hou het in de gaten uiteraard. Maar als ik nu al iets kan doen om er mid-november kans op te maken dan doe ik dat uiteraard![]()
Heb je een mogelijkheid om de render in de cloud uit te voeren? Daar kan je voor niet al te veel geld VMs met GPUs regelen. Zie bv https://www.zyncrender.com/ of zo (ik ben er niet in thuis).
Maar iemand die een graka van 900 euro koopt heeft al een AIO om er tegaan te flikkeren. Punt is dat je in het topsegment nou eenmaal geen boodschap hebt aan prijsefficientie. Als je voor 20% meer er 5% extra performance uit kunt drukken in de ideale situatie is daar vraag naar.Paprika schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:48:
Dat was ook wel relevant in de tijd dat je instap kaart en je topmodel makkelijk 10% en soms zelfs tot 20% scheelde. Door Boost is dit in z'n geheel niet meer relevant. Voor de meerprijs van 'n Strix kun je ook een aio of zelfs 'n hoog kwaliteit waterblok op je FE zetten en de kaart op 35-40C houden.
Dit is simpelweg niet waar. Als we alternate.nl bekijken bijvoorbeeld zien we dat enkel de Inno3D Twin X2 de MSRP aanhoudt, gevolgd door de TUF en de Eagle (729). De resterende 'low end' modellen bevinden zich allemaal tussen de 730 en 800 euro. De mid- en beginnende high-end modellen zitten tussen de 780 en 850. De premiums beginnen allemaal boven de 900.Paprika schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:48:
Veel merken hebben kaarten met een MSRP van 719.
Verwijderd
Dat is wél waar. De MSRP is 'Manufacturer Suggested Retail Price'. Dat heeft niets te maken met de prijs waarvoor Alternate de kaarten heeft staan.RalphvG schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:56:
[...]
Maar iemand die een graka van 900 euro koopt heeft al een AIO om er tegaan te flikkeren. Punt is dat je in het topsegment nou eenmaal geen boodschap hebt aan prijsefficientie. Als je voor 20% meer er 5% extra performance uit kunt drukken in de ideale situatie is daar vraag naar.
[...]
Dit is simpelweg niet waar. Als we alternate.nl bekijken bijvoorbeeld zien we dat enkel de Inno3D Twin X2 de MSRP aanhoudt, gevolgd door de TUF en de Eagle (729). De resterende 'low end' modellen bevinden zich allemaal tussen de 730 en 800 euro. De mid- en beginnende high-end modellen zitten tussen de 780 en 850. De premiums beginnen allemaal boven de 900.
Klopt, maar MSRP data is niet overal vrij te vinden en een MSRP waar men zich massaal niet aan houdt is een totaal nietszeggende meetlat. Gaat zwaar off topic dus ik ga hier niet verder op inVerwijderd schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:58:
[...]
Dat is wél waar. De MSRP is 'Manufacturer Suggested Retail Price'. Dat heeft niets te maken met de prijs waarvoor Alternate de kaarten heeft staan.
Laatste toevoeging: als er een onverdedigbaar statement wordt gemaakt ('veel fabrikanten hebben kaarten voor de MSRP' en dit vervolgens wordt ontkracht middels het enige wel beschikbare bewijs, verkoopprijzen, kun je niet aankomen met "ja maar hij zei X en jij gaat in op Y". Dat is niet een heel sterk tegenargument.).
[ Voor 25% gewijzigd door RalphvG op 06-10-2020 11:04 ]
Verwijderd
Helemaal prima, maar zeg dan niet dat er geen MSRP van 719 is om vervolgens met een heel ander voorbeeld te komen. Anyway, zoals je zegt, off topic.RalphvG schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:00:
[...]
Klopt, maar MSRP data is niet overal vrij te vinden en een MSRP waar men zich massaal niet aan houdt is een totaal nietszeggende meetlat. Gaat zwaar off topic dus ik ga hier niet verder op in.
Handige info. Sta 24e bij Alternate voor de FTW3 Gaming, maar heb tijdje geleden volgens mij ook al auto notify op hun website gedaan. Heb het nu ook maar aangeklikt voor de Ultra versie.balarina schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:32:
[...]
Bron: https://forums.evga.com/N...out-Process-m3108092.aspx
We gaan het wel zien, incl. VAT is de EVGA site volgens mij nog goedkoper dan Alternate haar €879 die ik 1,5e week geleden betaalde.
Op het gebied van MSRP heb je deels gelijk. De TUF non OC is €719 waar de Strix non OC volgens mij €819 hoort te zijn, €100 extra. Je krijgt hier een betere PCB, koeler en 3x8 pin voor terug voor de echte overclockers (en geen overbodige luxe volgens die review, 450W?).Paprika schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:25:
[...]
In de praktijk is de TUF echt verkrijgbaar voor €800-850 en de Strix uberhaupt niet

Meeste winkels zitten voor de Strix op €900-930 (Alternate sta ik 99e voor €839) en de TUF ook redelijk in de buurt omdat die meer leverbaar is. Dan is het prijsverschil ineens veel kleiner.
[ Voor 32% gewijzigd door Santee op 06-10-2020 11:04 ]
Let wel op. Ze testen het eerst in USA voordat het in andere regio's beschikbaar komt.Santee schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:02:
[...]
Handige info. Sta 24e bij Alternate voor de FTW3 Gaming, maar heb tijdje geleden volgens mij ook al auto notify op hun website gedaan. Heb het nu ook maar aangeklikt voor de Ultra versie.
We gaan het wel zien, incl. VAT is de EVGA site volgens mij nog goedkoper dan Alternate haar €879 die ik 1,5e week geleden betaalde.
Kan dus nog wel even duren.
Voor mij het wachten voorlopig wel waard. Prijzen in NL zijn vrij hoog tov hun eigen store.
Yes, scalpers vallen sowieso af, het moet via een winkel. Renderfarms is iets waar we normaal vaak mee werken los van onze eigen kaarten. Omdat het een VR project is is het een risico factor though, omdat ik verwacht veel aanpassingen te moeten doen. Dat maakt een renderfarm uiteindelijk duurder dan een investering waar je ook nog iets aan hebt.Bonsaiboom schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:53:
[...]
Let op dat je bij scalpers vaak geen BTW bon zal kunnen krijgen. Dat betekent dat voor jou als bedrijf de kosten substantieel hoger worden.
Heb je een mogelijkheid om de render in de cloud uit te voeren? Daar kan je voor niet al te veel geld VMs met GPUs regelen. Zie bv https://www.zyncrender.com/ of zo (ik ben er niet in thuis).
MSRP is iets anders dan de vraagprijs van de winkel.RalphvG schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:56:
[...]
Dit is simpelweg niet waar. Als we alternate.nl bekijken bijvoorbeeld zien we dat enkel de Inno3D Twin X2 de MSRP aanhoudt, gevolgd door de TUF en de Eagle (729). De resterende 'low end' modellen bevinden zich allemaal tussen de 730 en 800 euro. De mid- en beginnende high-end modellen zitten tussen de 780 en 850. De premiums beginnen allemaal boven de 900.
Koop 2080 Supers. Of render in de cloud.Inverted_World schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:33:
Edit: Blender benchmark bekeken: Zelf 2070 Super is bijna net zo snel voor veel minder geld.
[ Voor 6% gewijzigd door kdeboois op 06-10-2020 11:26 . Reden: aanvulling ]
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Ter info kun je deze post nog doornemen, of de korte directe boodschap van het artikel:Inverted_World schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:40:
[...]
Je hebt een punt inderdaad. Misschien had ik er nog even bij moeten zeggen dat ik ze wel pas mid-november nodig heb, als we daadwerkelijk het render proces in gaan zegmaar.
Ik hou het in de gaten uiteraard. Maar als ik nu al iets kan doen om er mid-november kans op te maken dan doe ik dat uiteraard![]()
"Het gevolg is dus wel dat consumenten er rekening mee moeten houden dat ze dit jaar geen GeForce RTX 3080- en 3090-kaarten kunnen bemachtigen."
Klopt, net even potje BF5 gedaan en GPU wordt zo'n 72 graden en de CPU zit op 75 graden. Kan wel direct merken dat de 6700K hem behoorlijk bottlenecked op 3440x1440 maar dit was te verwachten. M'n nieuwe build wordt een Zen3 in een Coolermaster NR200 case. Gok dan ik hiermee geen bottleneck meer heb en die case heeft voor een ITX kast ook uitmuntende koelprestaties.Paprika schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:48:
[...]
Onderschat niet wat 320 (en 370 met de slider op max) watt aan warmte in je case doet. Als ik je opstelling zo bekijk heb je straks een warm voetenbankje. Ik spreek uit ervaring.
Ik ga verhuizen naar het Ervaringen & Discussie topic, iedereen succes hier met het bemachtigen van een kaart
Klopt voor dit bedrag zou ik het ook niet doen. Bij Megekko zit die zelfs boven de €1050, gekkenwerk. Ik vond €880 nog randje acceptabel. Ivm met de founders edition is het een vrij hoge premium, maar EVGA support/garantie is ook wat waard. Over de service bij de FE heb ik nog niks goeds gehoord. Ook kan je die koeler niet zomaar demonteren. Ik wil na ~2 jaar best mn koelpasta vervangen zonder dat gelijk de garantie vervaltkoenkokes schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:06:
[...]
Let wel op. Ze testen het eerst in USA voordat het in andere regio's beschikbaar komt.
Kan dus nog wel even duren.
Voor mij het wachten voorlopig wel waard. Prijzen in NL zijn vrij hoog tov hun eigen store.
Voor de liefhebber, één op voorraad.
Zal me niets verbazen als ze er gewoon 10 hebben liggen

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909
Heeft er iemand al weet van ROG Strix 3090 (niet-OC) die al uitgeleverd zou zijn aan particulieren?
Ik zie de rij totaal niet opschuiven bij Megekko en daar hadden ze 5 oktober gezegd voor verwachte levering.
Asus lijkt zich vooral te focussen op TUF leveringen? Van Strix kaarten zie je vrijwel niets verschijnen.
Ik zie de rij totaal niet opschuiven bij Megekko en daar hadden ze 5 oktober gezegd voor verwachte levering.
Asus lijkt zich vooral te focussen op TUF leveringen? Van Strix kaarten zie je vrijwel niets verschijnen.
Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist
Als ze het krijgen zal het morgen zijn.JacobsT schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:29:
Heeft er iemand al weet van ROG Strix 3090 (niet-OC) die al uitgeleverd zou zijn aan particulieren?
"Asus, Woensdag 7-10 worden Asus RTX 3080-TUF-10G en STRIX 10G uitgeleverd, er is goede hoop op nog meer leveringen in de loop van de week, maar geen zekerheid."
WTF de winkels worden nog erger dan de scalpers.
Ik snap ook niet hoe bij Alternate NL dezelfde graka 100 euro goedkoper is dan bij Alternate BE.
Hoe somige winkels leveren aan klanten die later en meer betaald hebben. (in de hoop dat die eerder besteld hebben mss annuleren) alternate de zou hier beticht van worden.
Asus, EVGA, MSI, etc zouden hier moeten in tegen gaan. De winkels dat misbruik maken en hun product uitbuitten zouden ze moeten scrappen voor de volgende reeks bij initial launch. Zo scoren zun nog in het oog van de klant
Daar zet je dan meteen de scalpers een extra hak mee. Ik ben helemaal voor. Maar prijsverlagingen zijn niet gebruikelijk. Kijk maar naar de prijs van een GTX780ti. Er staan er nog wat in de Pricewatch. Niet meer leverbaar, wel winkels die hem nog hebben staan en dus zijn ze geïndexeerd. Altijd rond de 600 euro geweest en niet 1 keer een prijsdaling. De GTX670 is bij Megekko en Max ICT nog wel op voorraad voor 275 euro. Die heeft misschien 1x een prijsverlaging gehad. met CPU's hetzelfde. Een Core i3 540 (op voorraad bij 123pc.nl) kost je 150 euro. Een i7 3770 zo'n 300 bij Max ICT. Daarvan zijn er nog massa's op voorraad.DiZhO schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:37:
[...]
Yep, en ook al wil je de scalpers niet motiveren. Maar 1200 aan een scalper voor 3080. Of 1000-1200 aan een winkel voor een 2080ti .... Het is hoog tijd de 2080ti naar 600-700 dropt
Wilde even inhaken qua EVGA Elite & verkoop qua USA.
EVGA heeft al een paar keer aangegeven dat ze in de EU vooral leveren aan etail en retail, ipv verkoop via eigen site.
En dit zijn ze ook niet van plan te veranderen in de nabije toekomst. Dus al zou ( en gok van niet ) zo'n gesture hier worden gemaakt is het vooral symbolisch aangezien de volume zo'n stuk lager is.
EVGA heeft al een paar keer aangegeven dat ze in de EU vooral leveren aan etail en retail, ipv verkoop via eigen site.
En dit zijn ze ook niet van plan te veranderen in de nabije toekomst. Dus al zou ( en gok van niet ) zo'n gesture hier worden gemaakt is het vooral symbolisch aangezien de volume zo'n stuk lager is.
Ik begin hierdoor ook enorm te twijfelen aan Alternate, de prijzen daar zijn nog redelijk normaal ten opzichte van andere winkels in Nederland. Als ik bijvoorbeeld de meerprijs van sommige kaarten zie bij Megekko dan vraag ik me af of Alternate daadwerkelijk iets kan en gaat leveren voor die prijs.DiZhO schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:33:
[...]
WTF de winkels worden nog erger dan de scalpers.
Ik snap ook niet hoe bij Alternate NL dezelfde graka 100 euro goedkoper is dan bij Alternate BE.
Hoe somige winkels leveren aan klanten die later en meer betaald hebben. (in de hoop dat die eerder besteld hebben mss annuleren) alternate de zou hier beticht van worden.
Asus, EVGA, MSI, etc zouden hier moeten in tegen gaan. De winkels dat misbruik maken en hun product uitbuitten zouden ze moeten scrappen voor de volgende reeks bij initial launch. Zo scoren zun nog in het oog van de klant
Zou een leverancier niet eerder leveren aan een Megekko als die meer betalen dan Alternate?
Ben echt benieuwd of Alternate kaarten gaat krijgen en gaat uitleveren op deze manier. Ik sta al tijden op dezelfde positie voor een Gigabyte Gaming OC en de Ichill X4 en de enige plekken die ik erop vooruit ben gegaan zijn eerder vanwege annuleringen dan uitlevering.
Zo spijtig dat er ook niets is qua communicatie.
Heeft er nog iemand een overzicht bijgehouden van welke webshops welke kaarten hebben uitgeleverd?
Ik vind het wel jammer dat je niet kan zien welke positie je hebt bij Alternate. Nu ook een artikel op de frontpage dat het tot volgend jaar kan aanhouden. Is dit voor nieuwe kopers of ook voor mensen die al hebben besteld?
Ik heb zelf de bestelling op releasedag om 14:54 bij Alternate geplaatst, en ze willen niets kwijt over hoe lang ik nog moet wachten of waar ik in de rij staan. Het maakt nogal verschil of ik 1 dagje moet wachten, of dat het volgend jaar ergens pas wordt verzonden.
Ik heb zelf de bestelling op releasedag om 14:54 bij Alternate geplaatst, en ze willen niets kwijt over hoe lang ik nog moet wachten of waar ik in de rij staan. Het maakt nogal verschil of ik 1 dagje moet wachten, of dat het volgend jaar ergens pas wordt verzonden.
Deze pagina al gezien? https://www.alternate.nl/html/content.html?docId=42595Amanoo schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:39:
Ik vind het wel jammer dat je niet kan zien welke positie je hebt bij Alternate. Nu ook een artikel op de frontpage dat het tot volgend jaar kan aanhouden. Is dit voor nieuwe kopers of ook voor mensen die al hebben besteld?
Scroll naar beneden, mooie tool om te zien welke positie je hebt.
Oh bedankt. Laatste keer dat ik keek was dit er nog niet.Ikkerens schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:40:
[...]
Deze pagina al gezien? https://www.alternate.nl/html/content.html?docId=42595
DEnk dat hij bij Alternete BE besteld heeft.Ikkerens schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:40:
[...]
Deze pagina al gezien? https://www.alternate.nl/html/content.html?docId=42595
Is er iemand op de hoogte van de uitleveringen van de Belgische sites zoals tones of alternate?
Doorgaans krijgt een klant korting bij een leverancier op basis van afname. Hoe meer er wordt afgenomen hoe hoger de korting. Als Alternate minder zou betalen bij de leverancier kan dit eigenlijk alleen omdat ze grotere volumes afnemen. De leverancier maakt het niks uit voor hoeveel Alternate ze zelf tekoop zet, als die z'n geld maar krijgt.De Priester schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:38:
[...]
Ik begin hierdoor ook enorm te twijfelen aan Alternate, de prijzen daar zijn nog redelijk normaal ten opzichte van andere winkels in Nederland. Als ik bijvoorbeeld de meerprijs van sommige kaarten zie bij Megekko dan vraag ik me af of Alternate daadwerkelijk iets kan en gaat leveren voor die prijs.
Zou een leverancier niet eerder leveren aan een Megekko als die meer betalen dan Alternate?
Ik betwijfel of Alternate iig MSI levert. Zag net iemand op Reddit die sinds de tool er is op Plek 1 staat voor de Gaming X Trio. Zegt genoeg.Amanoo schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:39:
Voor zover ik weet, zwijgen ze als een graf. Ik begin te denken dat ze dezelfde shit doen als in duitsland.Daan98 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:45:
Is er iemand op de hoogte van de uitleveringen van de Belgische sites zoals tones of alternate?
De mensen die later voor duurder besteld hebben, eerst leveren.
Als een winkel niets te verbergen heeft. Toon de queue, meld elke levering dat je binnen krijgt.
Ook al krijg je weinig binnen en denken mensen, het gaat hier nog maanden duren, das nog altijd beter dan een winkel dat niets zegt
Gezellig. Ik had de Ventus 3X besteld. Ook MSI dus.EgoInvicto schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:46:
[...]
Ik betwijfel of Alternate iig MSI levert. Zag net iemand op Reddit die sinds de tool er is op Plek 1 staat voor de Gaming X Trio. Zegt genoeg.
Voor mij omdat het waterblok stoerder is voor de Strixbloodlynx schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:26:
[...]
Snap niet waarom je 160+ euro zou betalen voor zo weinig extra prefomance t.o.v. de founders edition. De 3080 heeft zo weinig oc potential dat de TUF in mijn ogen voor de oorspronkelijke prijs een no brainer is.
In tegenstelling tot 'n andere winkel leverde Alternate gewoon op dag één. De groene winkel heeft recent één keer voorraad gehad, terwijl Alternate diezelfde eerste zending al op 17 september de deur uit heeft gedaan. Ik denk dat ze heus wel leveren, maar dat ze ook de eerste lading van de importeur hebben ontvangen en Megekko dus de tweedeEgoInvicto schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:46:
[...]
Ik betwijfel of Alternate iig MSI levert. Zag net iemand op Reddit die sinds de tool er is op Plek 1 staat voor de Gaming X Trio. Zegt genoeg.
De mini PCB blokken van Corsair en EKWB zijn anders behoorlijk beter geslaagd zou ik zeggen, maar dat is smaak.Boerenkinkel schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:51:
[...]
Voor mij omdat het waterblok stoerder is voor de Strix
[ Voor 19% gewijzigd door Paprika op 06-10-2020 11:58 ]
Kwam er maar weer eens voorraad bij Megekko voor die kaart.
Het is al weer een tijdje stil met de nieuwe voorraad voor de Gigabyte 3090.
[ Voor 7% gewijzigd door edward2 op 06-10-2020 12:06 ]
Niet op voorraad.
Geen voorraad en 10 dagen levertijd volgens de site, maarrrr.... Gisteren besteld, vandaag in huis: Zotac RTX 3080 by Azerty.
hoe laat besteld dan?BramFokke schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:02:
Geen voorraad en 10 dagen levertijd volgens de site, maarrrr.... Gisteren besteld, vandaag in huis: Zotac RTX 3080 by Azerty.
Heeft er iemand de wachtrij van Megekko Gaming OC? wil die misschien bestellen...
excuus dacht dat het een andere wasMaggotcarrier schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:12:
[...]
Je hebt letterlijk je antwoord al op pagina 523.
[Afbeelding]
waarom zou je het dan 2x vernoemen in dit topic?
Voor de liefhebber; ik heb op 21-9 besteld en dit is mijn actuele wachtrij positie.

Gisteren is de status van Megekko geupdate, ik hoop dat er woensdag een aantal OC kaarten mee komen.
Dan heb ik goede hoop dat hij donderdag of vrijdag binnen is.
Komt me tevens uitstekend uit, vrijdag begint mijn vakantie
.

Gisteren is de status van Megekko geupdate, ik hoop dat er woensdag een aantal OC kaarten mee komen.
Komt me tevens uitstekend uit, vrijdag begint mijn vakantie
En ik kom dan 1 plaatsje na jou... Zeer benieuwd of het effectief gaat gebeuren, hoop er eigenlijk al niet meer op. Nu nog aan mijn vrouw uitleggen waar die 850 euro vandaan komt op ons VISA afschriftLuukwa schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:20:
Voor de liefhebber; ik heb op 21-9 besteld en dit is mijn actuele wachtrij positie.
[Afbeelding]
Komt me tevens uitstekend uit, vrijdag begint mijn vakantie.
[ Voor 6% gewijzigd door lapino op 06-10-2020 12:25 ]
Vorige week hadden ze 10 stuks binnen gekregen van deze kaart dus ik weet vrijwel zeker dat je het deze week binnen hebt.Luukwa schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:20:
[Afbeelding]
Ik daarin tegen sta op nummer 26. T_T
Mwah, ik reken nergens meer op.. we wachten rustig af.loool3 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:29:
[...]
Vorige week hadden ze 10 stuks binnen gekregen van deze kaart dus ik weet vrijwel zeker dat je het deze week binnen hebt.
Ik daarin tegen sta op nummer 26. T_T
Hehe, das 't voordeel van alleen wonen zonder vrouwlapino schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:24:
[...]
En ik kom dan 1 plaatsje na jou... Zeer benieuwd of het effectief gaat gebeuren, hoop er eigenlijk al niet meer op. Nu nog aan mijn vrouw uitleggen waar die 850 euro vandaan komt op ons VISA afschrift
Ik stond ook in de wacht voor een TUF 3080, maar wacht liever nog even een maand of wat n.a.v. dit bericht. Mijn case wordt tenslotte toch niet voor december geleverd.Luukwa schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:20:
[Afbeelding]
Volgens mij was dat alvorens de release kwam en is er daarna niets meer gewijzigd aan het PCB design. Althans, dat is wat ik ergens had gelezen.MaZo schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:43:
[...]
Ik stond ook in de wacht voor een TUF 3080, maar wacht liever nog even een maand of wat n.a.v. dit bericht. Mijn case wordt tenslotte toch niet voor december geleverd.
Kijk ook even naar die post en dan bovenaan de update.
All retail ROG Strix and TUF Gaming GeForce RTX 3080 and 3090 graphics cards use only MLCC capacitors for decoupling close to the GPU.
During development, we discovered the improvement this makes to RTX 3090 and 3080 overclocking headroom, so we made specification changes before we started shipping cards to reviewers and customers. Please note that some of the product images used on etail sites and our product pages were from early development samples, so are not final. All images will be updated soon.
Please bear with us!
[ Voor 36% gewijzigd door Luukwa op 06-10-2020 12:46 ]
Uhm ik heb dit reeds geleze van Asus zelf. Ze hebben zelf vermeld dat de 6 SPCaps een early versie was en nooit verstuurd is en dat de foto's nog aangepast moesten worden (ze hadden dit voor de foto wijziging gemeld).MaZo schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:43:
[...]
Ik stond ook in de wacht voor een TUF 3080, maar wacht liever nog even een maand of wat n.a.v. dit bericht. Mijn case wordt tenslotte toch niet voor december geleverd.
Dan wijzigen ze de foto en zijn er mensen die zeggen, 'Kijk was Asus doet achter onze rug'

Exact, maar krijgen wij als NL niet gewoon de resten van Duitsland. Als een Europees inkoopcontract hebben hebben wij hier in NL dus ook last van. Nooit meer Alternate voor mij hierna.DiZhO schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:48:
[...]
Voor zover ik weet, zwijgen ze als een graf. Ik begin te denken dat ze dezelfde shit doen als in duitsland.
De mensen die later voor duurder besteld hebben, eerst leveren.
Als een winkel niets te verbergen heeft. Toon de queue, meld elke levering dat je binnen krijgt.
Ook al krijg je weinig binnen en denken mensen, het gaat hier nog maanden duren, das nog altijd beter dan een winkel dat niets zegt
Ik zie die megekko wachtrijen maar zakken, sta zelf sinds 17 september bij Tones op een TUF OC plaats 4 en daar is nog 00000 binnengekomen (zelfde voor MSI)...

13:10
Omdat hij nu ook daadwerkelijk binnen was. Nogal een wezenlijk verschil, heb al 2 maal betaald, bevestiging gehad maar vervolgens bot gevangen.Aggressor schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:18:
[...]
excuus dacht dat het een andere was
waarom zou je het dan 2x vernoemen in dit topic?
[ Voor 54% gewijzigd door BramFokke op 06-10-2020 13:24 ]
Ik heb zonet ook gebeld ..en de Trinity oc is niet meer op voorraad.
Ik had hem gister ook nog maar besteld voor de zekerheid...
Aan de ene kant heb ik liever ook de msi trio of strix.
Zijn ook goedkoper
Ik had hem gister ook nog maar besteld voor de zekerheid...
Aan de ene kant heb ik liever ook de msi trio of strix.
Zijn ook goedkoper
Ja zuur.. maar heb dan ook dik boven de MSRP betaald, mooie 849 euro.predator0235 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:20:
Ik zie die megekko wachtrijen maar zakken, sta zelf sinds 17 september bij Tones op een TUF OC plaats 4 en daar is nog 00000 binnengekomen (zelfde voor MSI)...
![]()
Hoe zit dat bij Tones?
De gewone was 719 had dikke rij meteen. Dus ook op een OC van 849 gesprongen 😊 kan er gewoon niet bij dat die nog geen enkele kaart gehad hebben. Zelfs azerty en toestanden hebben er soms...Luukwa schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:30:
[...]
Ja zuur.. maar heb dan ook dik boven de MSRP betaald, mooie 849 euro.
Hoe zit dat bij Tones?
Mja 't zal uiteindelijk wel goedkomen. Denk eerder dat de fout bij Nvidia ligt dan bij de webwinkels.predator0235 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:32:
[...]
De gewone was 719 had dikke rij meteen. Dus ook op een OC van 849 gesprongen 😊 kan er gewoon niet bij dat die nog geen enkele kaart gehad hebben. Zelfs azerty en toestanden hebben er soms...
Al ben ik wel van mening dat er duidelijker gecommuniceerd had mogen worden vanuit sommige webshops.
Njah ik had geen preorder gezet met verwachte levertijd november...Ook de eerste en laatste keer dat ik mijn kaart voor een launch verkoopLuukwa schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:40:
[...]
Mja 't zal uiteindelijk wel goedkomen. Denk eerder dat de fout bij Nvidia ligt dan bij de webwinkels.
Al ben ik wel van mening dat er duidelijker gecommuniceerd had mogen worden vanuit sommige webshops.
Ik heb even navraag gedaan naar de statement bij megekko omtrent de STRIX-10G.
Het betreft volgens megekko echt de non-OC versie..

Mee eens, wachttijd gaat het mij niet eens zozeer om, het totale gebrek aan communicatie is vooral storend. Je gaat mij echt niet vertellen dat de board partners niet aan kunnen geven dat ze shop X een Y aantal kaarten op een datum Z gaan leveren. De enige veranderingen in de wachtrij bij alternate die ik zie sinds de 17e lijkt van cancellations te komen.Luukwa schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:40:
[...]
Mja 't zal uiteindelijk wel goedkomen. Denk eerder dat de fout bij Nvidia ligt dan bij de webwinkels.
ASUS had ook een statement gemaakt, dat ze zoveel mogelijk direct shippen naar winkels die leveren aan consumenten en maken afspraken dat 1 per klant enzo. Ook gaven ze aan dat alle kaarten in dezelfde hoeveelheden werden gemaakt. Stond op de facebook pagina voor de UK.Lekiame schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:52:
Oh my... dus helemaal geen OC versie, begrijp ik dat goed?Lekiame schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:52:
Geen OC indd, dat begrijp je helaas goed..zar schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:08:
[...]
Oh my... dus helemaal geen OC versie, begrijp ik dat goed?

Heartbroken.. eerst zouden volgens de geruchten de STRIX OC kaarten geleverd worden en daarna de non-OC, vervolgens blijkt dit dus niet zo te zijn en horen we nog steeds nergens iets over de verwachte leverdatum/beschikbaarheid van de STRIX OC kaarten.
Vind het heel apart dat ze een levering krijgen van ASUS TUF en STRIX maar er geen enkele OC tussen zit. De logica is ook nergens meer te vinden. Ik sta op positie 35 voor de STRIX OC bij Megekko en had hoop dat ik deze misschien deze maand of volgende maand zou ontvangen, maar die hoop is nu echt volledig verdwenen als ik hoor dat ze STRIX kaarten ontvangen maar er geen enkele OC tussen zit.
EDIT:
Ergens heb ik een beetje hoop dat de klantenservice medewerker er niet veel verstand over heeft en dat er toch gewoon ook OC kaarten komen morgen. *fingers crossed*
[ Voor 10% gewijzigd door zar op 06-10-2020 14:16 ]
Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |