Tones had vandaag enkele kaarten binnen. Enkel wat Zotac, geen Asus of MSI.
Wow, wat een raar gesprek. Het lijkt inderdaad een vertaald gesprek waarna je met een kluitje het riet in gestuurd wordt. Conclusie is wat ik al verwachtte gezien de historie in dit topic, van de klantenservice van Amazon wordt je geen steek wijzer in dit geval.GG85 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:10:
[...]
Zucht..... Altij leuk een bot of een automatisch vertaald bericht waarin je behandeld wordt alsof je een onnozelaar bent.
edit: bekend met een t is ook niet bijster snugger![]()
Klopt, had ik een paar pagina's terug al vermeld dat ze deze week +-200 ZOTAC kaarten verwachten.predator0235 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:51:
Tones had vandaag enkele kaarten binnen. Enkel wat Zotac, geen Asus of MSI.
Ik wacht zelf op mijn ASUS 3080 OC STRIX, plek 36 ben al blij dat Tones eindelijk een levering binnen heeft, sinds 17Sep hadden ze niks meer ontvangen.. megekko daarintegen wel ..
Ik hoop toch echt dat er ook wat XC3 kaarten komen. Dat was de enige kaart die zo in mijn pc past ...Gutterjaw schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:44:
[...]
Specifiek naar gevraagd aangezien Jacob had verteld dat de FTW3 Ultra eerder binnen zou komen.
Jacob toen nog naar gevraagd, hij gaf aan dat het een verschil in dagen was tussen Ultra-non Ultra.
Bij EVGA EU waren ze niet op de hoogte van enige delay tussen de twee editions, maar aangezien er twee shipments deze week komen, kan ik me redelijk voorstellen dat de eerste FTW3 Ultra's zijn, en de 2e "normale" FTW3's. Maar dit is puur omdat het LIJKT overeen te komen met wat Jacob zegt.
TL;DR - Misschien niet eerste shipment, maar wel deze week. ( wat EVGA EU beaamde )
[...]
Sta zelf op #7 bij Alternate voor de FTW3 ( non ultra ) , dude was redelijk ervan overtuigd dat mensen die al besteld hebben bij de genoemde shops voor een groot deel zullen worden bediend deze week/aankomende.
Enkele kaarten zeiden ze... Das geen 200 he. Zoveel Zotac preorders zouden er ook niet zijn en is niks meer in stock.iCe_ schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:56:
[...]
Klopt, had ik een paar pagina's terug al vermeld dat ze deze week +-200 ZOTAC kaarten verwachten.
Ik wacht zelf op mijn ASUS 3080 OC STRIX, plek 36 ben al blij dat Tones eindelijk een levering binnen heeft, sinds 17Sep hadden ze niks meer ontvangen.. megekko daarintegen wel ..
Vind het zelf ook veel maar dat is wat ze tegen mij hadden gezegd.predator0235 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:59:
[...]
Enkele kaarten zeiden ze... Das geen 200 he. Zoveel Zotac preorders zouden er ook niet zijn en is niks meer in stock.
.
.
.
:fill(white):strip_exif()/f/image/yBs51FJ9z4ytWjxbnQ5BjfFX.png?f=user_large)
Wanneer kwamen die AMD kaarten ook alweer uit ?.........
Toch wel echt bizar hoeveel geld er nu in die webshops zit te hangen als je er over gaat na denken....
Toch wel echt bizar hoeveel geld er nu in die webshops zit te hangen als je er over gaat na denken....
[ Voor 48% gewijzigd door digibazz op 05-10-2020 18:12 ]
Oct 22digibazz schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 18:06:
Wanneer kwamen die AMD kaarten ook alweer uit ?.........
Edit Oct 28
[ Voor 4% gewijzigd door Gillelli op 05-10-2020 18:31 ]
Nou nee hoor.
28 october worden de kaarten geannonceerd. Hopelijk weten we dan ook wanneer ze beschikbaar zijn
nieuws: AMD presenteert Zen 3-processors op 8 oktober en Big Navi-kaarten op ...
Wat ik eigenlijk ook niet zo goed snap... We zijn al aardig wat tijd verder en ze hebben nog geen idee wat waar wanneer aan gaat komen....
Dat dit de dag/dagen na launch zo was oke.. maar neem aan dat er nu toch wel eens wat bij geproduceert is en dat geven ze dan toch een bestemming...
Bedoel ze sturen toch niet een container weg met de boodschap van kijk maar wat je er mee doet.
Dat dit de dag/dagen na launch zo was oke.. maar neem aan dat er nu toch wel eens wat bij geproduceert is en dat geven ze dan toch een bestemming...
Bedoel ze sturen toch niet een container weg met de boodschap van kijk maar wat je er mee doet.
Zonet een update van Megekko ontvangen. Ichill X4 nog niet binnengekomen. Is het normaal dat je van hen zulke mails af en toe ontvangt als je iets in preorder hebt staan? Ik heb tot nu toe altijd zaken gekocht die in stock waren.
Zojuist bevestiging van Megekko dat mijn Gigabyte GeForce RTX 3080 VISION OC 10G is verzonden. Ik ben super blij natuurlijk. Afgelopen vrijdag besteld en morgen al in huis
! Ik hoop dat iedereen ook snel zijn kaartje mag ontvangen.
Je hebt gelijk dat was de 2010 release... whoops.killerbee1958 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 18:17:
[...]
Nou nee hoor.
28 october worden de kaarten geannonceerd. Hopelijk weten we dan ook wanneer ze beschikbaar zijn
nieuws: AMD presenteert Zen 3-processors op 8 oktober en Big Navi-kaarten op ...
Oct 28 is de amd rdna2 release
Hoe lang is de wachtrij voor die kaart, of kan je dat niet (meer) zien?Cyberzone schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 18:29:
Zojuist bevestiging van Megekko dat mijn Gigabyte GeForce RTX 3080 VISION OC 10G is verzonden. Ik ben super blij natuurlijk. Afgelopen vrijdag besteld en morgen al in huis! Ik hoop dat iedereen ook snel zijn kaartje mag ontvangen.
Voordat de kaart was verstuurd waren er 17 bestellingen. Ik kan het nu niet meer zien.Riuujin schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 18:31:
[...]
Hoe lang is de wachtrij voor die kaart, of kan je dat niet (meer) zien?
Ik heb zojuist mijn verzendbevestiging van mijn RTX 3080 Aorus Master gekregen van Megekko. Ik had deze donderdag 1 oktober besteld rond 15:30. Ik stond op positie 5 van de 16, zojuist was ik 3 van 14 en nu verzendbevestiging. Nu nog wachten op de Ryzen 5900X en dan m'n nieuwe build bouwen!
(Voor de geïnteresseerden)
Ik ga van:
2013 build
Corsair 900D
i7 3930K
GTX 1080 (vervanger van 2x GTX 780)
64GB DDR3 1866mhz
naar
2020 build
Lian Li Lancool II Mesh Performance
Ryzen 5900X
RTX 3080 Aorus Master
32GB DDR4 3600mhz CL16
Hype!
(Voor de geïnteresseerden)
Ik ga van:
2013 build
Corsair 900D
i7 3930K
GTX 1080 (vervanger van 2x GTX 780)
64GB DDR3 1866mhz
naar
2020 build
Lian Li Lancool II Mesh Performance
Ryzen 5900X
RTX 3080 Aorus Master
32GB DDR4 3600mhz CL16
Hype!
Het enige wat ik weet is dat er deze of volgende week de x2 varianten geleverd zouden worden misschien dat er ook een paar X4 tussen zitten maar dat weet ik niet zeker.indynator1 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 18:27:
Zonet een update van Megekko ontvangen. Ichill X4 nog niet binnengekomen. Is het normaal dat je van hen zulke mails af en toe ontvangt als je iets in preorder hebt staan? Ik heb tot nu toe altijd zaken gekocht die in stock waren.
Offtopic.
[ Voor 97% gewijzigd door Blaat op 05-10-2020 20:01 ]
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Riuujin schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 18:31:
[...]
Hoe lang is de wachtrij voor die kaart, of kan je dat niet (meer) zien?
:fill(white):strip_exif()/f/image/nD7daFkmt8yAgo6IGK0WeyFk.png?f=user_large)
Nu 12 mensen bij Megekko.
Ik heb gisteravond 3 emails verstuurd naar Megekko, Informatique en Azerty over de verwachtte levering.
Informatique antwoordde als eerst, heeft de kortste wachtrij, de goedkoopste prijs, maar gaf aan nog helemaal niets te hebben ontvangen:
Azerty antwoorde de volgende dag, maar niets zeggend.Als u deze kaart nu zou bestellen bent u de 7e wachtende.
Op het moment hebben wij nog geen enkele variant van deze kaart binnengekregen, dus houd rekening met een lange wachttijd.
Megekko was als laatste, maar gaf aan dat er 11 voor mij waren (om 13u) en om 15u gaven ze aan net de eerste de deur uit hebben gedaan.Bedankt voor je bericht.
Helaas kunnen wij geen duidelijke uitspraken doen over de levering van de 3000 serie kaarten.
Wij hebben nog geen aanvullende informatie gekregen vanuit onze leverancier.
Houd daarom vooral onze site en social media in de gaten.
Mocht je verder nog vragen hebben dan horen wij dat graag!
[ Voor 55% gewijzigd door Jareish op 05-10-2020 18:57 ]
Ik heb na de annulatie vd Strix bij Amazon.fr een TUF (non OC) bij Tones besteld (ze vragen veel geld bij CableMod voor 1 extra GPU kabel, dus mede daarom voor de TUF gegaan) voor 719 euro...veel informatie krijg je niet van hen...bericht van 20 september is nummer 176 of zo op de lijst...ik heb gezien, dat deze kaart ondertussen 779 euro is...bestelling maar laten staan denk ik?predator0235 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:59:
[...]
Enkele kaarten zeiden ze... Das geen 200 he. Zoveel Zotac preorders zouden er ook niet zijn en is niks meer in stock.
Het lijkt echt dat alternate geen msi trios binnen krijgt. Ik ben in 3 weken 2 plaatsen opgeschoven, dat lijken mij annuleringen. Bijzonder spijtig dat het zo traag gaat bij Alternate.
nergens word msi geleverd, zelfde geld voor de gigabyte eagle..doebbalapoent11 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:15:
Het lijkt echt dat alternate geen msi trios binnen krijgt. Ik ben in 3 weken 2 plaatsen opgeschoven, dat lijken mij annuleringen. Bijzonder spijtig dat het zo traag gaat bij Alternate.
Ik las een paar pagina’s terug over iemand die van megekko hoorde dat er 10 stuks trio geleverd waren..DionDV schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:18:
[...]
nergens word msi geleverd, zelfde geld voor de gigabyte eagle..
DezeGrawler schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:20:
Ik heb Megekko om een update mbt de Eagle gevraagd (3080) en ik word er niet heel blij van.
[Afbeelding]
Bij CD-Rom land ben ik in 2 weken tijd 22 plaatsen gedaald voor de MSI Trio. En via de mail gaven ze aan dat er geleverd is.
Bedankt voor je reactie.
Helaas hebben wij niet zo’n tool. Je kunt ons natuurlijk altijd mailen voor een update. Je bent gestegen naar plek ##!
Dat komt omdat er vandaag een levering is ontvangen van 10 stuks. Het is nog onbekend wanneer de volgende komt.
We hopen je op deze wijze voldoende te hebben geïnformeerd.
[ Voor 58% gewijzigd door gielz op 05-10-2020 19:21 ]
6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+
Ja precies, bij de Eagle zit geen schot in de zaak. Bij Megekko 5 minuten na launch besteld en gewoon nog niet opgeschoven in de rijDionDV schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:18:
[...]
nergens word msi geleverd, zelfde geld voor de gigabyte eagle..
ja ik bij azerty bevesteging om 15.01 en nog helemaal niks vernomen echt spijtig... hopen dat die xc3 van evga snel komt want sta daar nr 1 bij informatiquewesselus schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:20:
[...]
Ja precies, bij de Eagle zit geen schot in de zaak. Bij Megekko 5 minuten na launch besteld en gewoon nog niet opgeschoven in de rij
Heeft Megekko dan wel meer dan eenmalig Trio's verzonden? Ik meen dat zij 1x een shipment hebben gedaan 2 weken na release? Dan was Alternate er tenminste nog bij op dag 1...doebbalapoent11 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:15:
Nee. Zie de TW.
[ Voor 91% gewijzigd door Blaat op 05-10-2020 20:01 ]
Ik hoop t ookDionDV schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:21:
[...]
ja ik bij azerty bevesteging om 15.01 en nog helemaal niks vernomen echt spijtig... hopen dat die xc3 van evga snel komt want sta daar nr 1 bij informatique
Signature
laten we het hopen!mouzetc schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:28:
[...]
Ik hoop t ookEVGA zou toch een dezer dagen moeten arriveren!
Ik ben in ieder geval onveranderd op dezelfde plek gebleven sinds de wachtrij bekend werd gemaakt.Paprika schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:21:
[...]
Heeft Megekko dan wel meer dan eenmalig Trio's verzonden? Ik meen dat zij 1x een shipment hebben gedaan 2 weken na release? Dan was Alternate er tenminste nog bij op dag 1...
Jep heel traag...doebbalapoent11 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:15:
Ik hoop het voor jou maar het feit dat ze nog maar 0 kaarten gezien hebben behalve wat Zotac geeft ook aan dat ze bij MSI en Asus niet hoog in de pikorde staan... Als ze er krijgen deze week zal het weer 1-10 zijn van een type denk ik spijtig genoegTZB schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:07:
[...]
Ik heb na de annulatie vd Strix bij Amazon.fr een TUF (non OC) bij Tones besteld (ze vragen veel geld bij CableMod voor 1 extra GPU kabel, dus mede daarom voor de TUF gegaan) voor 719 euro...veel informatie krijg je niet van hen...bericht van 20 september is nummer 176 of zo op de lijst...ik heb gezien, dat deze kaart ondertussen 779 euro is...bestelling maar laten staan denk ik?
en elke keer staat er dat er gigabyte kaarten komen........ dus check je neurotisch je positie..wesselus schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:20:
[...]
Ja precies, bij de Eagle zit geen schot in de zaak. Bij Megekko 5 minuten na launch besteld en gewoon nog niet opgeschoven in de rij
niks veranderd.
en daarna zie je dat gigabyte weer een nieuwe 3080 aan het verkopen is de vision

onder tussen hebben ze een aorus 3080 extreem een aorus 3080 master een 3080 gaming oc een 3080 eagle oc en nog een 3080 eagle en een 3080 vision oc ....
6 types van de 3080 schiet lekker op zo met de productie als je dan nog eens zoveel types gaat maken
Ik heb geduld maar ben tegelijkertijd wel aan het popelen...in alle eerlijkheid heeft Tones in het begin gemeld, dat het 1-2 maanden zou kunnen duren...ik denk ook wel, dat de gebrekkige levering eerder aan Asus te wijten valt dan aan Tones...het zou wel leuk zijn af en toe eens een statusupdate te krijgen (ze antwoorden zelfs niet op hun FB posts)...maar voor BE is 719 sowieso een leuke prijs - gezien de TUF op Alternate.be nu 849 staat of zo....dus wachten maar...predator0235 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:33:
[...]
Ik hoop het voor jou maar het feit dat ze nog maar 0 kaarten gezien hebben behalve wat Zotac geeft ook aan dat ze bij MSI en Asus niet hoog in de pikorde staan... Als ze er krijgen deze week zal het weer 1-10 zijn van een type denk ik spijtig genoeg
Wou dat ik kon wachten, maar heb vorige GPU verkocht voor launch. Had ik dit geweten...TZB schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:40:
[...]
Ik heb geduld maar ben tegelijkertijd wel aan het popelen...in alle eerlijkheid heeft Tones in het begin gemeld, dat het 1-2 maanden zou kunnen duren...ik denk ook wel, dat de gebrekkige levering eerder aan Asus te wijten valt dan aan Tones...het zou wel leuk zijn af en toe eens een statusupdate te krijgen (ze antwoorden zelfs niet op hun FB posts)...maar voor BE is 719 sowieso een leuke prijs - gezien de TUF op Alternate.be nu 849 staat of zo....dus wachten maar...

Ik heb een 9600kf, dus de huidige GPU verkopen was geen optie....hopelijk is de Strix GTX 1070 überhaupt nog wat waard als de RTX 3080 geleverd is...wrs heeft Nvidia tegen dan de RTX 4reeks reeds aangekondigdpredator0235 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:41:
[...]
Wou dat ik kon wachten, maar heb vorige GPU verkocht voor launch. Had ik dit geweten...![]()
Edit: trouwens, als je een RTX 2 reeks had, heb je er goed aan gedaan die te verkopen voor de launch....anders had je sowieso meer verlies geleden....ook al zijn er nu nog mensen, die hun RTX 2080ti voor 800-900 euro willen kwijt geraken
[ Voor 21% gewijzigd door TZB op 05-10-2020 19:46 ]
Hahaha preciesdigibazz schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:37:
[...]
en elke keer staat er dat er gigabyte kaarten komen........ dus check je neurotisch je positie..
niks veranderd.
en daarna zie je dat gigabyte weer een nieuwe 3080 aan het verkopen is de vision![]()
onder tussen hebben ze een aorus 3080 extreem een aorus 3080 master een 3080 gaming oc een 3080 eagle oc en nog een 3080 eagle en een 3080 vision oc ....
6 types van de 3080 schiet lekker op zo met de productie als je dan nog eens zoveel types gaat maken

Nog ff mijn ticket verder geupdate naar nvidia betreft die promo actie .....
Voor wie het niet mee gekregen heeft megekko Alternate etc geven nu allemaal de vouchers niet meer bij aankoop van een kaart omdat de keys op zijn..
Dit is bevestigt door Megekko
Ik en ik denk nog velen hier krijgen er bij levering m,isschien nog een zolang de voorraad strekt word er gezegd.........
en het laatste inlevermoment is 30 november.... ik denk dat vele hier dan nog wachten op een kaart....
Had Nvidia er al een paar keer een vraag overgestuurd heb alleen te horen gekregen dat ze de actie niet gaan verlengen
Nu heb ik dit onder mijn ticket gezet
I just want to let you know
I am very dissapointed with how NVIDIA treats it's customers.... I contacted the store they told me you stopt giving out new vouchers because of mainly the success of your card.... you have way more sales then vouchers....
Well you can point at Gigabyte or Asus or what ever the fact is that the shortage is NVIDIA's fault...
Like stated before I payed and have to wait god knows how long... and instead even something so simple as extending a promotion or aquiring extra keys for your successful sales...
you give us customers a big middle finger...
thanks for your great service..... only reason I keep my order is that there aren't any good alternatives yet...
Ben benieuwd naar de reply.... vind het wel allemaal jammer hoe dit gaat
Voor wie het niet mee gekregen heeft megekko Alternate etc geven nu allemaal de vouchers niet meer bij aankoop van een kaart omdat de keys op zijn..
Ik en ik denk nog velen hier krijgen er bij levering m,isschien nog een zolang de voorraad strekt word er gezegd.........
en het laatste inlevermoment is 30 november.... ik denk dat vele hier dan nog wachten op een kaart....
Had Nvidia er al een paar keer een vraag overgestuurd heb alleen te horen gekregen dat ze de actie niet gaan verlengen
I am very dissapointed with how NVIDIA treats it's customers.... I contacted the store they told me you stopt giving out new vouchers because of mainly the success of your card.... you have way more sales then vouchers....
Well you can point at Gigabyte or Asus or what ever the fact is that the shortage is NVIDIA's fault...
Like stated before I payed and have to wait god knows how long... and instead even something so simple as extending a promotion or aquiring extra keys for your successful sales...
thanks for your great service..... only reason I keep my order is that there aren't any good alternatives yet...
word zo'n dure hobby meerdere orders plaatsenwesselus schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:43:
[...]
Hahaha preciesOndertussen ook ijzers in het vuur bij informatique, maar die toko is ook kansloos volgens mij. Er komen nog meer Gigabyte deze week volgens Megekko, wie weet!
Ik heb persoonlijk geen boodschap aan die game zaken, die ze erbij geven/gaven....de onbeschikbaarheid is meer een 'big middle finger' dan een softwarepakket (in mijn mening)....iig, (en no pun intended trouwens) ik ben meer dan bereid je volgende mail naar Nvidia even in correct Engels te zetten (vertaler).digibazz schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:47:
Als ik wél de bundle krijg stuur ik 'm met alle plezier jouw kant op.
Vind ik lief van jeTZB schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:51:
[...]
Ik heb persoonlijk geen boodschap aan die game zaken, die ze erbij geven/gaven....de onbeschikbaarheid is meer een 'big middle finger' dan een softwarepakket (in mijn mening)....iig, (en no pun intended trouwens) ik ben meer dan bereid je volgende mail naar Nvidia even in correct Engels te zetten (vertaler).
Als ik wél de bundle krijg stuur ik 'm met alle plezier jouw kant op.
[ Voor 16% gewijzigd door digibazz op 05-10-2020 19:54 ]
Stuur ff een pm....wrs krijg ik die bundel ook niet....maar ja, mss zijn ze bij Asus nog niet op...who knows...
hoop dat we eerst die kaart krijgenTZB schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:53:
[...]
Stuur ff een pm....wrs krijg ik die bundel ook niet....maar ja, mss zijn ze bij Asus nog niet op...who knows...
[ Voor 23% gewijzigd door digibazz op 05-10-2020 19:56 ]
Heb zonetvanmiddag op de bonne fooi een Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC besteld via azerty.nl. Volgens de site was er geen voorraad en was de levertijd 10 dagen of langer, maar ik zag dat enkele Tweakers eerder ook succes hadden gehad. Heb net een mail in de bus dat hij morgen verstuurd gaat worden. Fingers crossed dus!
Edit: 7 uur geleden is niet heel 'zonet'.
Edit: 7 uur geleden is niet heel 'zonet'.
[ Voor 6% gewijzigd door BramFokke op 05-10-2020 20:06 ]
De boodschap is idd duidelijk...maar het hoeft ook niet zo agressief he...de merken hebben ook alles heel laat doorgekregen en het is sowieso een paper launch geweest....maar ja, geduld is een schone deugddigibazz schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:52:
[...]
Vind ik lief van jedat je het in correct engels wil zetten... maar denk dat de boodschap duidelijk is... en watchdogs loop ik nou ook niet heel erg warm voor maar misschien is het wel wat .... Maar alles bij elkaar is gewoon kut
ik was ondertussen al 3 mailss met ze verder ...vandaar XDTZB schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:56:
[...]
De boodschap is idd duidelijk...maar het hoeft ook niet zo agressief he...de merken hebben ook alles heel laat doorgekregen en het is sowieso een paper launch geweest....maar ja, geduld is een schone deugd
Is Zotac een degelijk merk? Ik heb dat eigenlijk altijd vermeden (gaande van jaaaaaren terug dan)BramFokke schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:56:
Heb zonet op de bonne fooi een Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC besteld via azerty.nl. Volgens de site was er geen voorraad en was de levertijd 10 dagen of langer, maar ik zag dat enkele Tweakers eerder ook succes hadden gehad. Heb net een mail in de bus dat hij morgen verstuurd gaat worden. Fingers crossed dus!
Hoe laat besteld danBramFokke schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:56:
Heb zonet op de bonne fooi een Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC besteld via azerty.nl. Volgens de site was er geen voorraad en was de levertijd 10 dagen of langer, maar ik zag dat enkele Tweakers eerder ook succes hadden gehad. Heb net een mail in de bus dat hij morgen verstuurd gaat worden. Fingers crossed dus!
En die Nvidia medewerkers maar denken, "Okay bruh, maar jij hebt onze kaart toch al gekocht. /care"digibazz schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:47:
dat was duidelijk... ze zitten immers nu te klagen dat ze teveel kopers hebben en het niet aankunnen.....Civilian schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:58:
[...]
En die Nvidia medewerkers maar denken, "Okay bruh, maar jij hebt onze kaart toch al gekocht. /care"
zou ook schelen als meer mensen er over zouden vallen.
[ Voor 8% gewijzigd door digibazz op 05-10-2020 20:02 ]
Intussen de verzendbevestiging en track & trace ontvangenSven02 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:29:
[...]
Krijg je een T&T vandaag of is het gewoon leverdatum onbekend en "hopelijk" morgen
http://airteamimages.com/bram-botterman_pid1007.html
Hoe laat besteld danBramFokke schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:56:
Lichtelijk off-topic... maar anyway: ja prima merk!TZB schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:58:
[...]
Is Zotac een degelijk merk? Ik heb dat eigenlijk altijd vermeden (gaande van jaaaaaren terug dan)
13:16 vanmiddag. Zag om 10u een bericht dat het iemand was gelukt, keek toen op de site en toen waren ze weg. Maar daarna zag ik rond 13u weer een berichtje dus dacht ik: 'niet geschoten, altijd mis'. Heb de bevestiging zojuist ontvangen. Zit een track&trace-code bij, dus ik ben voorzichtig optimistisch.
Volgens mij is de Zotac nou niet direct de meest gewilde kaart, misschien dat er daarom meer voorraad is? Ik zit momenteel op een GTX 960 dus die laatste paar procentjes boeien me niet zoveel.
Zotac is niet populair omdat Igor Labs ze een slechte reclame naam heeft gegeven:BramFokke schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:04:
[...]
13:16 vanmiddag. Zag om 10u een bericht dat het iemand was gelukt, keek toen op de site en toen waren ze weg. Maar daarna zag ik rond 13u weer een berichtje dus dacht ik: 'niet geschoten, altijd mis'. Heb de bevestiging zojuist ontvangen. Zit een track&trace-code bij, dus ik ben voorzichtig optimistisch.
Volgens mij is de Zotac nou niet direct de meest gewilde kaart, misschien dat er daarom meer voorraad is? Ik zit momenteel op een GTX 960 dus die laatste paar procentjes boeien me niet zoveel.
https://www.igorslab.de/e...rce-rtx-3080-andrtx-3090/
"If one searches the forums, it seems that the Zotac Trinity is particularly affected when it comes to instabilities starting at certain boost clock rates from around 2010 MHz. A feat, because Zotac is relying on a total of six cheaper POSCAPs."
Veel van het artikel bleek later onzin te zijn maar toen was de schade al gebeurd.
Mijn afkeer van Zotac (persoonlijk natuurlijk) gaat al terug van voor er Youtube of Igorlabs was....maar blijkbaar hebben ze zich verbeterd dan - good for them !Freaky Max schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:16:
[...]
Zotac is niet populair omdat Igor Labs ze slechte reclame heeft gegeven:
"If one searches the forums, it seems that the Zotac Trinity is particularly affected when it comes to instabilities starting at certain boost clock rates from around 2010 MHz. A feat, because Zotac is relying on a total of six cheaper POSCAPs."
Veel van het artikel bleek later onzin te zijn maar toen was de schade al gebeurd.
Alle versies?mouzetc schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:28:
[...]
Ik hoop t ookEVGA zou toch een dezer dagen moeten arriveren!
Ik heb een EVGA GeForce RTX 3080 XC3 BLACK GAMING bij Megekko al sinds launch in de pre-order staan, en sta ook al sinds launch 3e in de rij. Maar ik kan eigenlijk maar bar weinig vinden over EVGA kaart leveringen hier in NL of verwachte levertijden. Heb aan de hand van de tip vandaar ook maar een Zotac 3080 bij Azerty in bestelling staan.
Gigabyte GeForce RTX 3080 GAMING OC 10G Videokaart is net verzonden via megekko.
stond 13de bij de launch, een week 1ste en nu eindelijk verzending
blup
Het probleem is echter wel dat Zotac de kaart niet eens op reference spec gebouwd heeft. Ze zijn nog goedkoper gegaan. Ik zou persoonlijk geen kaart willen waar ze letterlijk op alles hebben bespaart. Actually Hard Overclocking heeft er een artikel over gemaakt. YouTube: GPU PCB Breakdown: Zotac RTX 3080 TrinityFreaky Max schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:16:
[...]
Zotac is niet populair omdat Igor Labs ze een slechte reclame naam heeft gegeven:
Same here, maar vandaag pas besteldBezulba schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:21:
Gigabyte GeForce RTX 3080 GAMING OC 10G Videokaart is net verzonden via megekko.
Morgen, zopas verzonden
Wat bizar... welke kaarten geleverd gaan worden lijkt volledig arbitrair.
Maar gefeliciteerd!!!
Toch heel raar die worden wel geleverd maar voor de eagle sta ik al de hele tijd sinds launch op dezelfde plek...wesselus schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:35:
[...]
Wat bizar... welke kaarten geleverd gaan worden lijkt volledig arbitrair.
Maar gefeliciteerd!!!
Je weet dat de black zonder backplate is?PredCaliber2 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:20:
[...]
Alle versies?
Ik heb een EVGA GeForce RTX 3080 XC3 BLACK GAMING bij Megekko al sinds launch in de pre-order staan, en sta ook al sinds launch 3e in de rij. Maar ik kan eigenlijk maar bar weinig vinden over EVGA kaart leveringen hier in NL of verwachte levertijden. Heb aan de hand van de tip vandaar ook maar een Zotac 3080 bij Azerty in bestelling staan.
Wat is daar raar aan? De eagle is de goedkoopste en dus waarschijnlijk het meest gekocht. Gigabyte zal gewoon produceren en leveren wat ze op dat moment klaar hebben.TheRickkert schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:36:
[...]
Toch heel raar die worden wel geleverd maar voor de eagle sta ik al de hele tijd sinds launch op dezelfde plek...
heel die eagle is nog geen enkele keer geleverd die gaming oc's al wel meerdere keren en nu ook die visions die nu opeens nieuw zijn....maar goed ze hebben er meer marge opgiantgiantus schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:52:
[...]
Wat is daar raar aan? De eagle is de goedkoopste en dus waarschijnlijk het meest gekocht. Gigabyte zal gewoon produceren en leveren wat ze op dat moment klaar hebben.
Hallo, kan iemand me de wachtlijst voor de asus tuf oc 3090 a megekko vertellen dank u
Artikel: VGA Asus Geforce RTX 3080 TUF-RTX3080-O10G-GAMING
Jouw positie: xx van de 58
edit: sry had 3080 gelezen
Jouw positie: xx van de 58
edit: sry had 3080 gelezen
[ Voor 164% gewijzigd door ForZaST op 05-10-2020 21:01 ]
Overigens valt het me op dat Amazon.NL de enige is die ook nog rtx 3080/3090 listings heeft soms. ES/FR/DE en IT nagenoeg nooit - terwijl dat allemaal grotere markten zijn.
Wat betekent dit precies bij Amazon? Listings is niet perse voorraad, amiright? Of listen ze wel als ze verwachten dat er voorraad komt?antonlissone schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 21:10:
Overigens valt het me op dat Amazon.NL de enige is die ook nog rtx 3080/3090 listings heeft soms. ES/FR/DE en IT nagenoeg nooit - terwijl dat allemaal grotere markten zijn.
Nee, listings is geen voorraad. Wilt gewoon zeggen dat ze orders aannemen.Blaim schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 21:14:
[...]
Wat betekent dit precies bij Amazon? Listings is niet perse voorraad, amiright? Of listen ze wel als ze verwachten dat er voorraad komt?
Maar het betekent waarschijnlijk wel dat ze binnenkort voorraad verwachtenBlaim schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 21:14:
[...]
Wat betekent dit precies bij Amazon? Listings is niet perse voorraad, amiright? Of listen ze wel als ze verwachten dat er voorraad komt?
Dat denk ik dus niet. Waarom zou alleen NL stock verwachten?
Of een massale annulatie... Bijna heel tweakers heeft die kaarten al in order.Ryanwire00 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 21:23:
[...]
Maar het betekent waarschijnlijk wel dat ze binnenkort voorraad verwachten
Vandaag zijn er bij Alternate geen RTX 3080 Gigabyte Gaming OC 10G kaarten uitgeleverd, wel twee Asus TUF (non-OC) modellen. Vorige week maandag waren er ook al geen Gigabyte Gaming OC kaarten uitgeleverd.
Het gaat niet erg rap.
Het gaat niet erg rap.
Omdat amazon hun voorraad sourced vanuit europa. Ik heb een Asus Tuf via amazon gekocht, die kwam uit duitsland. Er is geen NL stock, het is meer EU stockantonlissone schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 21:25:
[ Voor 6% gewijzigd door Ryanwire00 op 05-10-2020 21:41 ]
Als je de posts van de afgelopen week leest dan zal je zien dat dit proces afgelopen week/weken heeft gewerkt dus misschien dat het nog eens gebeurd en misschien ook wel niet.antonlissone schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 21:25:
Heeft er iemand zicht van de uitleveringen en wachtlijsten op de Belgische sites?
Ik kan ze op megekko bestellen (aangezien ze daar blijkbaar het beste vooruit gaan)
Maar zou hem graag op een Belgische site bestellen dat ik men 21% tax kan inbrengen.
Ik kan ze op megekko bestellen (aangezien ze daar blijkbaar het beste vooruit gaan)
Maar zou hem graag op een Belgische site bestellen dat ik men 21% tax kan inbrengen.
Na een kleine week heb ik toch maar mijn MSI RTX 3080 geannuleerd bij Amazon.nl.... ga toch maar even verder kijken.
Er was totaal niks bekend over de MSI of enige andere leveringen aan 3080's. Klantenservice gesproken en zij hadden geen inzage in nieuwe leveringen of lengte wachtlijsten. Kortom, werd niet echt wijzer zonder enige ETA. Morgen denk even polsen bij Amazon.de
Parallel ben ik bezig met Alternate.. volgens mij heb ik wat informatie kunnen lospeuteren! Dus ben erg benieuwd
Morgen wordt hier naar gekeken.
Er was totaal niks bekend over de MSI of enige andere leveringen aan 3080's. Klantenservice gesproken en zij hadden geen inzage in nieuwe leveringen of lengte wachtlijsten. Kortom, werd niet echt wijzer zonder enige ETA. Morgen denk even polsen bij Amazon.de
Parallel ben ik bezig met Alternate.. volgens mij heb ik wat informatie kunnen lospeuteren! Dus ben erg benieuwd
[ Voor 3% gewijzigd door CyberDonky op 05-10-2020 21:50 ]
Wat voor informatie ?CyberDonky schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 21:49:
Na een kleine week heb ik toch maar mijn MSI RTX 3080 geannuleerd bij Amazon.nl.... ga toch maar even verder kijken.
Parallel ben ik bezig met Alternate.. volgens mij heb ik wat informatie kunnen lospeuteren! Dus ben erg benieuwdMorgen wordt hier naar gekeken.
volgens mij is amazon.de amazon.nl allemaal het zelfde toch?CyberDonky schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 21:49:
Parallel ben ik bezig met Alternate.. volgens mij heb ik wat informatie kunnen lospeuteren! Dus ben erg benieuwdMorgen wordt hier naar gekeken.
Lengte van wachtlijsten voor 3080's!
Nee dat niet.. amazon.de heeft zijn eigen distributie.Zijn wel echt voorraadverschillenAggressor schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 21:54:
[...]
volgens mij is amazon.de amazon.nl allemaal het zelfde toch?
Iemand hier al toevoellig zijn of haar 3080 gehad van Alternate? Ik heb het idee dat Alternate echt achteraan staan wat betreft leveringen
Nee, maar ik sta voor een FTW3 in de rij, en die zou pas deze week uitkomen, dus durf niks te zeggen.marco-ruijter schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 21:58:
Iemand hier al toevoellig zijn of haar 3080 gehad van Alternate? Ik heb het idee dat Alternate echt achteraan staan wat betreft leveringen
Zeker, ga ik doen zodra ik meer weet!
Nou....dan moet je wel met heeeeele goede en positieve info komen omtrent 3080 kaarten vanuit Alternate om op dit forum mensen te overtuigen dat je een goede beslissing hebt genomen.
Edit: Niet gemeen bedoeld
[ Voor 12% gewijzigd door Koelkie op 05-10-2020 22:01 ]
Goeie beslissing genomen? Hoe bedoel je? Ik wil gewoon deze informatie graag met jullie delen omdat het voor ons allemaal lastig is om aan een 3080 te komen. Dus ik snap niet zo goed wat je bedoeld.Koelkie schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 21:59:
[...]
Nou....dan moet je wel met heeeeele goede en positieve info komen omtrent 3080 kaarten vanuit Alternate om op dit forum mensen te overtuigen dat je een goede beslissing hebt genomen.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Mensen zijn redelijk fed up qua wachten, en er is een soort mood dat Alternate weinig kaarten shipped. Samen met de klantenservice ervaring zijn mensen niet zo happig atm.CyberDonky schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 22:01:
[...]
Goeie beslissing genomen? Hoe bedoel je? Ik wil gewoon deze informatie graag met jullie delen omdat het voor ons allemaal lastig is om aan een 3080 te komen. Dus ik snap niet zo goed wat je bedoeld.
Zo komt het op mij over iig. Weet te weinig om zelf een mening te hebben erover.
Helemaal top uiteraard, maar je weet hoe het gaat bij de kassa sta je ook altijd in de verkeerde rij.CyberDonky schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 22:01:
[...]
Goeie beslissing genomen? Hoe bedoel je? Ik wil gewoon deze informatie graag met jullie delen omdat het voor ons allemaal lastig is om aan een 3080 te komen. Dus ik snap niet zo goed wat je bedoeld.
6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+
Klopt. We maken gebruik van een distributiecentra net over de grens in Duitsland. Die centra is overigens niet specifiek voor NL gebouwd.Aggressor schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 21:54:
[...]
volgens mij is amazon.de amazon.nl allemaal het zelfde toch?
O zo bedoel je. Ja, ik weet het ook niet zo goed, maar de informatie die ik krijg wil ik graag met jullie delen. Zeker omdat Alternate aardig gesloten is.. haha.Gutterjaw schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 22:03:
[...]
Mensen zijn redelijk fed up qua wachten, en er is een soort mood dat Alternate weinig kaarten shipped. Samen met de klantenservice ervaring zijn mensen niet zo happig atm.
Zo komt het op mij over iig. Weet te weinig om zelf een mening te hebben erover.
Hahaha dat overkomt mij ook altijdgielz schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 22:03:
[...]
Helemaal top uiteraard, maar je weet hoe het gaat bij de kassa sta je ook altijd in de verkeerde rij.
Hopelijk komt AMD dan met iets dat veel mensen doet besluiten om dat pad te kiezen.Bschnitz schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 22:03:
https://www.tomshardware....rtages-to-last-until-2021
Precies zoals ik al verwacht had.
Het is vrij simpel, iedereen die niet 4K wilt gamen kan straks beter een AMD kaart kopen, die zijn er tenminste xD naja dat hopen we dan maar.PulsatingQuasar schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 22:07:
[...]
Hopelijk komt AMD dan met iets dat veel mensen doet besluiten om dat pad te kiezen.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |