[NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 129 ... 629 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 38 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionDV
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-12-2020
Weet iemand wanneer de evga kaarten in Nederland moeten arriveren? heb er eentje staan bij informatique

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
DionDV schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:00:
Weet iemand wanneer de evga kaarten in Nederland moeten arriveren? heb er eentje staan bij informatique
Als het klopt wat overal te lezen is, aankomende week.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesselus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-06-2024
DionDV schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:00:
Niemand weet dit, het zou zomaar over een maand kunnen zijn. Of langer zelfs...
Verderf schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:02:
[...]

Dat betekent niet dat ze naar NL komen en specifiek ook naar naar Informatique...

[ Voor 30% gewijzigd door wesselus op 04-10-2020 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-09 03:14
Iemand al ergens een update ontvangen van een Strix 3090? 6 van de 11 bij Megekko maar de leverdatum van 05/10 is verdwenen.

Ook bijna nergens zaken te vinden van de Strix kaarten dus veronderstel dat het niet zo snel uitgeleverd zal worden?

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionDV
Verderf schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:02:
[...]

Ja oke nu hopen dat informatique er 2 binnenkrijgt dan ben ik safe want heb lieverd die dan de gaming eagle die ik bij azerty heb staan. die had ik om stipt 3 uur besteld maar ik dacht dat ik de gaming oc had besteld..... wil liever geen eagle voor een kaart die eigenlijk onder msrp hoort te zijn waar ik nu 820 voor heb betaald. dan toch liever een EVGA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DionDV
wesselus schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:02:
[...]

Niemand weet dit, het zou zomaar over een maand kunnen zijn. Of langer zelfs...

[...]

Dat betekent niet dat ze naar NL komen en specifiek ook naar naar Informatique...
nee dat is zeker waar we gaan het meemaken.. vingers crossed ben bang dat mijn azerty bestelling eerder gaat komen dus als iemand een eagle wilt hebben voor aanschafprijs plus verzendkosten als het tegelijk binnekomt hit me up!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-08 23:51
Forkey schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:46:
Vrijdag contact gehad met Alternate, ze weigeren om maar iets van concrete info te geven. Maar ik begreep dat ze bij de eerste levering "tientallen" kaarten in totaal hebben gehad. Maar dit klinkt echt onwerkelijk, als ze op deze manier leveringen blijven krijgen dan hebben we pas eind december iets.

Aan de andere kant is het zo dat dit volgens sommige bewust is gedaan door Nvidia. Moore's law is dead op youtube gaf al vóór de release aan dat de launch met beperkt voorraad zou starten en eind oktober de voorraad zou "normaliseren". Dit was volgens hem ook het initiele plan van Nvidia. Ze kunnen dus als ze willen voldoende kaarten creeeren, maar tegelijkertijd werkt deze schaarste goed voor ze. Kijk maar naar jezelf, hoe graag zou je deze kaart willen als ze hem ruim voldoende op voorraad hebben? Dan had ik in ieder geval wel wat langer gewacht...
Ik zie niet in waarom zo'n grote schaarste zinvol zou zijn. Ik wilde de 3080fe eerst graag maar begin steeds meer tegenzin te ontwikkelen met een gevoel dat ik nvidia niet eens meer wil kopen. En ik weet niet of ik de enige ben, maar als je een product zo slecht kan leveren, moet je niet opkijken als men het ergens anders (AMD) gaat halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjona100
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-09 22:22
DeKoetsier schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 15:06:
[...]

Ik zie niet in waarom zo'n grote schaarste zinvol zou zijn. Ik wilde de 3080fe eerst graag maar begin steeds meer tegenzin te ontwikkelen met een gevoel dat ik nvidia niet eens meer wil kopen. En ik weet niet of ik de enige ben, maar als je een product zo slecht kan leveren, moet je niet opkijken als men het ergens anders (AMD) gaat halen.
True. De launch met de vorige generatie kaarten was niet veel beter, alleen was de vraag destijds veel lager waardoor er ZGA geen wachtrijen en hectiek was.

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoThankYou
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 09:11
Schaarste is alleen zinvol voor NVIDIA als ze profiteren van de woekerprijzen en dat is hopelijk niet het geval. Anders doen ze er goed aan om zoveel mogelijk kaarten te verkopen voordat hun concurrent op de markt is. Dat lijkt mij ook de reden van de slechte beschikbaarheid: tegen de tijd dat ze genoeg kaarten hebben geproduceerd voor een degelijke launch is de aankondiging van AMD al om de hoek.

Ze profiteren er wellicht wel van dat mensen nu 3090 kaarten kopen in plaats van 3080 kaarten, maar ik denk niet dat NVIDIA dat had geanticipeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-09 00:05
NoThankYou schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 15:25:
Schaarste is alleen zinvol voor NVIDIA als ze profiteren van de woekerprijzen en dat is hopelijk niet het geval. Anders doen ze er goed aan om zoveel mogelijk kaarten te verkopen voordat hun concurrent op de markt is. Dat lijkt mij ook de reden van de slechte beschikbaarheid: tegen de tijd dat ze genoeg kaarten hebben geproduceerd voor een degelijke launch is de aankondiging van AMD al om de hoek.

Ze profiteren er wellicht wel van dat mensen nu 3090 kaarten kopen in plaats van 3080 kaarten, maar ik denk niet dat NVIDIA dat had geanticipeerd.
Denk dat ze bij nVidia prima weten wat ze doen.

- Beat AMD to market zodat ze alle hype krijgen
- Geef non-flagship product A een flagship prijs
- Zet flagship-product B, dat slechts 10% sneller is, daartegenover voor belachelijk duur, namelijk 2x de prijs, product A lijkt nu goedkoop.
- Iedereen wil product A
- Launch product A, maar maak het schaars / launch ondanks nauwelijks voorraad, zorg dat er een enorme hype komt en alles overal direct uitverkoopt.
- Maak zoveel mogelijk mensen compleet over de fritz a-la South Park's "Cartmanland" episode (het werkt gewoon)
- Launch product B een week of 2 na de carnage ook --> verkoop de hele 3090 voorraad met 100% woekermarge compleet uit in 5 minuten door deze georchestreerde hype, nog voordat er ook maar iets van AMD gezien is
- ???
- Dikke profit!

Van bedrijfsoogpunt goed gedaan gewoon. AMD buitenspel want die had nog niks, en zelfs als ze wat blijken te hebben heeft nVidia hun hele voorraad kunnen verkopen voor maximale profit, dus zitten ze er goed bij.

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-09 23:07
Boxman schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 15:55:
[...]

- Zet flagship-product B, dat slechts 10% sneller is, daartegenover voor belachelijk duur, namelijk 2x de prijs, product A lijkt nu goedkoop.
- Iedereen wil product A
- Launch product A, maar maak het schaars / launch ondanks nauwelijks voorraad, zorg dat er een enorme hype komt en alles overal direct uitverkoopt.
- Maak zoveel mogelijk mensen compleet over de fritz a-la South Park's "Cartmanland" episode (het werkt gewoon)
- Launch product B een week of 2 na de carnage ook --> verkoop de hele 3090 voorraad met 100% woekermarge compleet uit in 5 minuten door deze georchestreerde hype, nog voordat er ook maar iets van AMD gezien is
- ???
- Dikke profit!

Van bedrijfsoogpunt goed gedaan gewoon. AMD buitenspel want die had nog niks, en zelfs als ze wat blijken te hebben heeft nVidia hun hele voorraad kunnen verkopen voor maximale profit, dus zitten ze er goed bij.
Heel leuk, maar je wilt als bedrijf gewoon zo veel mogelijk van je product kwijt, al helemaal als de concurrentie ook gaat komen met een vergelijkbaar product. De markt is maar zo groot en je wilt dus de markt zsm verzadigen zodat niemand het product gaat kopen van de concurrentie. Het is namelijk geen product wat elke maand opnieuw gekocht gaat worden, je gaat hier immers best lang mee doen.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-09 00:05
Bschnitz schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:03:
[...]

Heel leuk, maar je wilt als bedrijf gewoon zo veel mogelijk van je product kwijt, al helemaal als de concurrentie ook gaat komen met een vergelijkbaar product. De markt is maar zo groot en je wilt dus de markt zsm verzadigen zodat niemand het product gaat kopen van de concurrentie. Het is namelijk geen product wat elke maand opnieuw gekocht gaat worden, je gaat hier immers best lang mee doen.
Als je weinig voorraad hebt maar daar wel vast woekerprijzen voor wil, kun je net zo goed vast op deze manier AMD's release de loef afsteken om de voorraad die je wel hebt alvast voor maximaal te verkopen.

Als ze hadden gewacht om tegelijk te releasen als AMD, maar met met voorraad, hadden ze geen schaarste-hype en wellicht geen woeker-margins op de eerste batch als AMD inderdaad competitief blijkt te zijn. Maar aan het eind van de dag zal nVidia in dezelfde tijd linksom of rechtsom evenveel chips hebben geproduceerd.

De beslissing is dan makkelijk gemaakt. Prijs omlaag als AMD sterk blijkt is altijd een optie, en de consument zou dat nog snappen ook en ze er waarschijnlijk voor toejuichen.

Dit was gewoon het beste pad voor nVidia's portemonnee.

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Forkey
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-05 15:37
Boxman schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 15:55:
[...]

- Iedereen wil product A
- ???
- Dikke profit!

Deels ja, maar ik meen iets genuanceerder. Nvidia is nog altijd wel een groot bedrijf, te agressief doen zal niet in hun voordeel werken. Check de video van Moore's law is dead die op 12 september is gepubliceerd: "Nvidia's Ultimate Play". Hierin heeft hij van AIB te horen gekregen dat bij launch minimale voorraad is -bewust dus-. En in oktober gaan ze quote : "Stuff the channels".

9 van de 10 keer komt het uit wat Moore's law is dead zegt. En als ik kijk naar wat AIB's hebben gezegd tegen andere dan is dit vrij aannemelijk. Bij pc-gamer staat dat EVGA het volgende heeft gezegd: "EVGA has also promised incoming shipments of RTX 3080s in their "thousands". Dit artikel is op ~24 september gepubliceerd. Dus grote kans dat komende weken en zeker richting eind oktober, een grote lading aan kaarten gaan komen.

Totdat AMD kaarten op de markt zijn, heeft Nvidia al hun winst geboekt. Daarnaast ontstaat er nu zeer zeker bij veel consumenten mistrust in de launch van AMD, door de launch van Nvidia. Nvidia, een mega-bedrijf die niet eens fatsoenlijk voorraad kan opleveren, hoe kun je verwachten dat AMD relatief kleiner bedrijf dit -zeker in deze tijd- wel voor elkaar gaat krijgen? En al helemaal als een groot deel van de consumenten geen RTX heeft kunnen krijgen? Alleen die assumptie is al voldoende om nu een 3080/3090 te overwegen.

Maarja, je moet hier gewoon doorheen zien. Die RTX 3080 is een prima kaart. Als je een solide gaming-kaart wilt in oktober of begin november, gewoon kopen en wachten. Heb je geen haast? Dan zou ik wachten op de AMD launch - Je zult zien dat er na de AMD launch opeens genoeg RTX voorraad is. Want als Nvidia dan geen voorraad heeft, gaan mensen AMD kopen ;).

Ik post geen links, omdat ik niet zeker weet of dit de bedoeling is. Let me know of dit mag, dan gooi ik de links hieronder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-09 23:07
Boxman schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:16:
[...]

Als je weinig voorraad hebt maar daar wel vast woekerprijzen voor wil, kun je net zo goed vast op deze manier AMD's release de loef afsteken om de voorraad die je wel hebt alvast voor maximaal te verkopen.

Als ze hadden gewacht om tegelijk te releasen als AMD, maar met met voorraad, hadden ze geen schaarste-hype en wellicht geen woeker-margins op de eerste batch als AMD inderdaad competitief blijkt te zijn. Maar aan het eind van de dag zal nVidia in dezelfde tijd linksom of rechtsom evenveel chips hebben geproduceerd.

De beslissing is dan makkelijk gemaakt. Prijs omlaag als AMD sterk blijkt is altijd een optie, en de consument zou dat nog snappen ook en ze er waarschijnlijk voor toejuichen.

Dit was gewoon het beste pad voor nVidia's portemonnee.
Welke woekerprijzen? Dit zijn de best geprijsde kaarten van Nvidia sinds tijden. Verder krijgt Nvidia geen cent aan wat de winkels extra vragen etc.
Ook al hadden ze nog 2 maanden gewacht met de launch was er nog niet genoeg om aan iedereen een kaart te geven voor welke prijsklasse dan ook.
Zoals ik al eerder zei, dit is een product wat niet iedere dag opnieuw gekocht gaat worden, veel mensen hebben de 20xx serie niet gekocht en zelfs die willen nu al een 30xx serie. Dus zo'n beetje iedereen die een videokaart in de laatste 6 jaar of eerder heeft gekocht wil op eens de 30xx serie. Niet alleen in NL maar in de wereld hé, de vraag is gewoon extreem hoog en that's it.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-08 08:36

William/Ax3

We are Starstuff

Forkey schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:46:

Aan de andere kant is het zo dat dit volgens sommige bewust is gedaan door Nvidia. Moore's law is dead op youtube gaf al vóór de release aan dat de launch met beperkt voorraad zou starten en eind oktober de voorraad zou "normaliseren". Dit was volgens hem ook het initiele plan van Nvidia. Ze kunnen dus als ze willen voldoende kaarten creeeren, maar tegelijkertijd werkt deze schaarste goed voor ze. Kijk maar naar jezelf, hoe graag zou je deze kaart willen als ze hem ruim voldoende op voorraad hebben? Dan had ik in ieder geval wel wat langer gewacht...
Mja maar hij is toch echt wel iemand waar ik het gevoel bij hebt dat die alleen amd de hemel in prijst. Als er bij amd wat word gezien hoor je hem niet vaak.
Amd heeft ook cpu's gehad die pas na maanden en maanden enigszins op voorraad kwamen. Dus nvidia is echt niet de enige hoor. intel heeft het ook gehad. Iphones anyone? Probleem is gewoon bij een hyped product dat iedereen eropvliegt en wil hebben. Je ziet nu ook dat amd stiekem de cpu prijzen ook wat verhoogt omdat ze gewoon geen concurrentie hebben zoals intel dat eerst ook deed. Het zijn en blijven bedrijven die draaien om geld.
Sure zal er wel een kern in zetten van waarheid maar wie verplicht je om nu 100-200euro meer te betalen? Je kan ook gewoon wachten als je het er niet voor over hebt toch?

Ik denk dat het ook kwam dat de aib's gewoon te laat de real world testen hebben kunnen doen en dat sommige dus hun mass production pas later konden starten. Zie bv evga ftw3 ze hebben aangegeven de caps daarop te hebben aangepast. Is nvidia daar schuldig aan jazeker ze hadden ook wat eerder ze alle middelen kunnen geven. Waarom doen ze dat zo laat? doodsbang voor leaks ofzo denk ik. Gaf gamernexus laatst aan.

Ik denk niet dat nvidia echt 100% bewust de stock zo laag heeft gedaan ik denk dat het een kwestie is van factoren. Aka veel te veel vraag aib's die later hun productie hebben gestart. En alle hype eromheen.
Ik denk ook dat ze daarom nu de 3070 wat later brengen zodat er door alles en iedereen wat meer stock kan worden opgebouwd dus laten we hopen dat ze er wat van hebben geleerd.

Daarmaast verkoopt nvidia alleen hun eigen fe daar maken ze niet veel winst op door de dure koeler.
Ze verkopen alleen de chips + mem aan de aib dus daar zit gewoon een vast bedrag op. Lijkt mij niet dat ze daar nu in begin hele hoge gefluctueerd prijzen voor vragen. De aib's zullen wellicht soms meer vragen op air schipping o.i.d. Ik denk zelf dat de meeste marge verschillen door retail zelf word gemaakt. Kijk ook maar naar de prijs verschillen tussen de winkels. Daar ziet nvidia echt niks van terug hoor dat gaat gewoon naar de retailers. En natuiurlijk de scalpers die ff paar honderd euro per kaart willen vangen.

[ Voor 12% gewijzigd door William/Ax3 op 04-10-2020 18:05 ]

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ancalime
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-02 20:18
Tom weet veel, maar laat je nou ook weer niet van de wijs brengen. Je moet m op zn ogen geloven dat zn bron waar is. Das moeilijk. Ik ga vooral uit van wat ik zelf zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forkey
Ancalime schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:23:
Tom weet veel, maar laat je nou ook weer niet van de wijs brengen. Je moet m op zn ogen geloven dat zn bron waar is. Das moeilijk. Ik ga vooral uit van wat ik zelf zie.
Oh nee zeker niet. Daarom noem ik meerdere bronnen zoals AIB's en nieuwswebsites. Ik deel info met bronnen en voor een deel my take, je kan het interpreteren zoals je wilt. :)

Een andere bron io tech op youtube (Finland) gaf overigens aan op reddit dat de ROG strix (oc/non-oc) vanaf ~15 oktober in Europa verkrijgbaar zal zijn. Je ziet ook dat er nu meer reviews van deze kaart op youtube beginnen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ancalime
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-02 20:18
Forkey schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:34:
[...]

Oh nee zeker niet. Daarom noem ik meerdere bronnen zoals AIB's en nieuwswebsites. Ik deel info met bronnen en voor een deel my take, je kan het interpreteren zoals je wilt. :)

Een andere bron io tech op youtube (Finland) gaf overigens aan op reddit dat de ROG strix (oc/non-oc) vanaf ~15 oktober in Europa verkrijgbaar zal zijn. Je ziet ook dat er nu meer reviews van deze kaart op youtube beginnen te komen.
Klopt, maar buiten PC Centric om zijn het allemaal Youtubers waarvan ik iig nog nooit heb gehoord. Of ze spreken polski of czeski

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iCe_
  • Laatst online: 08-04-2024
steaktartaar schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 13:53:
[...]

Triestige situatie voor een handelaar die door nvidia zelf als 1 van de 2 verkopers voor België aangeduid wordt. Ik zou denken dat, zelfs als ze geen voorraad hebben, ze op zijn minst op de hoogte gebracht konden worden van de leveringssituatie.
Vind het ook triestig en de mannen van Tones in dit geval zelf ook.
Helaas kunnen zij hier niks aan doen waar ik begrip voor heb. Probleem ligt puur bij Nvidea zelf en de andere fabrikanten. Tones heeft al meermaals gemaild met de nodige slechte woorden en krijgen geen reactie terug,
terwijl de meeste youtubers met een koffer vol 3080/3090 zitten laten ze de consument in de schaduw zitten.
|:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iCe_
Forkey schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:34:
[...]

Heb je een link van je bron ? lijkt me sterk dat de oc/non oc strix midden oktober beschikbaar zal zijn laat staan eerste levering .. ik hoop van wel natuurlijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Forkey
iCe_ schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 21:25:
[...]

Heb je een link van je bron ? lijkt me sterk dat de oc/non oc strix midden oktober beschikbaar zal zijn laat staan eerste levering .. ik hoop van wel natuurlijk
Yup, hier is de link naar de reddit thread: https://www.reddit.com/r/...80_and_3090_they_are_big/

OP geeft aan:
"Asus said 2 weeks before first ones arrive to resellers here in EU"

Dat was 4 dagen geleden, dus theoretisch zouden we ~15 oktober de eerste lading aan ROG strix moeten krijgen in EU. Ervan uitgaand dat OP natuurlijk de waarheid verteld ;) - maar lijkt me wel aangezien hij de review units heeft gehad van ASUS.

EDIT:
Hieronder een lijst van een leverancier, er staan een aantal kaarten op met wanneer ze worden geleverd. Ze hebben nog een uitgebreide lijst op hun FB, ik kan het linken als het nodig is. Of je gaat even zelf kijken.

LIJST:
https://imgur.com/gallery/lRBPteH

[ Voor 15% gewijzigd door Forkey op 04-10-2020 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-09 19:12

M2M

medicijnman

Forkey schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 22:28:
[...]

Yup, hier is de link naar de reddit thread: https://www.reddit.com/r/...80_and_3090_they_are_big/

OP geeft aan:
"Asus said 2 weeks before first ones arrive to resellers here in EU"

Dat was 4 dagen geleden, dus theoretisch zouden we ~15 oktober de eerste lading aan ROG strix moeten krijgen in EU. Ervan uitgaand dat OP natuurlijk de waarheid verteld ;) - maar lijkt me wel aangezien hij de review units heeft gehad van ASUS.

EDIT:
Hieronder een lijst van een leverancier, er staan een aantal kaarten op met wanneer ze worden geleverd. Ze hebben nog een uitgebreide lijst op hun FB, ik kan het linken als het nodig is. Of je gaat even zelf kijken.

LIJST:
https://imgur.com/gallery/lRBPteH
Zitten daar de 3090's ook bij?

edit: plaatje kijken is moeilijk

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forkey
M2M schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 22:59:
[...]

Zitten daar de 3090's ook bij?
Volgens het lijstje van de leverancier (zie mijn vorige post) zou de ROG Strix 3090 op 31 oktober geleverd worden. Er werd op de reddit post geen onderscheid gemaakt tussen 3080/3090, maar het is vrij aannemelijk dat de 3090 ietsjes later komt. 3080 is immers eerder gereleased. Mij lijkt het dat ze eerst de voorraad voor 3080 willen vullen en pas daarna de 3090. Nogmaals, dit is gebaseerd op de bronnen die ik heb gedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCe_
Forkey schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 23:04:
[...]

Volgens het lijstje van de leverancier (zie mijn vorige post) zou de ROG Strix 3090 op 31 oktober geleverd worden. Er werd op de reddit post geen onderscheid gemaakt tussen 3080/3090, maar het is vrij aannemelijk dat de 3090 ietsjes later komt. 3080 is immers eerder gereleased. Mij lijkt het dat ze eerst de voorraad voor 3080 willen vullen en pas daarna de 3090. Nogmaals, dit is gebaseerd op de bronnen die ik heb gedeeld.
Voor zover het duidelijk is lijkt er bij de onderste rij te staan STRIX O24G ? Gaat dit dan over de overclockte 24Gb waar er leaks over zijn geweest? De eerste 3 rijen zijn 10G

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zar
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-06 16:37

zar

Forkey schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 23:04:
[...]

Ik begin nu te denken dat ASUS nu voorraad aan het sparen is en (hoop ik) binnenkort opeens met een gigantische shipment aan kaarten komt. Maar blijft vreemd dan we letterlijk 0 bericht krijgen van ASUS over al deze onduidelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MiraiM
  • Laatst online: 16-11-2020
zar schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 23:23:
[...]

Ik begin nu te denken dat ASUS nu voorraad aan het sparen is en (hoop ik) binnenkort opeens met een gigantische shipment aan kaarten komt. Maar blijft vreemd dan we letterlijk 0 bericht krijgen van ASUS over al deze onduidelijkheid.
Ja, ze negeren o.a. ook reacties op twitter e.d. Ik snap het niet hoor maar misschien dat mijn volgende upgrade uit Gigabyte of EVGA bestaat als het gaat om dit soort launches ;). 0,0 informatie vanuit Asus, wel jammer aangezien ik ze al jaren gebruikt zonder verdere problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biletooth
  • Laatst online: 18-11-2020
predator0235 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:38:
[...]

Dat komt ook omdat ze geen idee hebben. Ze hebben openlijk toegegeven niks te krijgen en zijn zelfs andere distributeurs aan het bij aanspreken om iets te krijgen... Heb er zelf ook order staan op nr 4 maar vrees dat ik sneller op Amazon of anderen iets ga snipen...
Heb al verschillende mensen hun order nr/plaats bij Tones weten meedelen. Hoe zijn jullie dit te weten gekomen? Ik kreeg het antwoord dat ze geen zichtbare wachtrij hebben. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeroFox
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-09 09:01
Wat is jullie insteek betreft de RTX 3080, al pre-orderen nu en hopen dat deze snel binnen gaat komen of wachten tot er daadwerkelijk directe voorraden te bestellen zijn?
Ik wil graag mijn GTX 1080 vervangen en op dit moment ben ik iedere site in de gaten aan het houden voor voorraad, echter ben ik bang dat zoveel mensen ondertussen een pre-order hebben dat het nog lang gaat duren. Dan maar door de zure appel heen bijten en ook alvast 800 uitgeven aan een hoop dat de kaart snel binnen komt? Hoe zijn jullie ervaringen bij alternate wat betreft informatie over eventueel wachttijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 18:35
XeroFox schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 08:57:
Wat is jullie insteek betreft de RTX 3080, al pre-orderen nu en hopen dat deze snel binnen gaat komen of wachten tot er daadwerkelijk directe voorraden te bestellen zijn?
Ik wil graag mijn GTX 1080 vervangen en op dit moment ben ik iedere site in de gaten aan het houden voor voorraad, echter ben ik bang dat zoveel mensen ondertussen een pre-order hebben dat het nog lang gaat duren. Dan maar door de zure appel heen bijten en ook alvast 800 uitgeven aan een hoop dat de kaart snel binnen komt? Hoe zijn jullie ervaringen bij alternate wat betreft informatie over eventueel wachttijden?
Wacht gewoon met kopen totdat ze weer op voorraad zijn en op de aankondiging van de 3070. De GTX 1080 is nog steeds een goede kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReQuiem83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10-2023
Hier ook in zelfde schuitje. Heb nog een GTX 980. Ik wacht lekker tot AMD komt en er voorraad is. Zie dan wel. Alleen maar win -win om even af te wachten denk ik. Als AMD komt reageerd Nvidia vast wel ergens op. Of in prijzen of dat ze nieuwe kaarten aankondigen (denk aan de 3080 20gb). Beetje afhankelijk van wat AMD doet natuurlijk. Heb gelukkig geen haast.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Markovic89
  • Laatst online: 23-08-2024
Ik zou de afgelopen 500 paginas eens teruglezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TopsNL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 24-09 07:44
Ik heb eerst geprobeerd om een 3080 FE in handen te krijgen maar dat gaat misschien dit jaar niet meer lukken. Uiteindelijk na wat reviews die uitkwamen ben ik gegaan voor een ander model de MSI Trio. Ik heb goede ervaringen met Amazon en daar heb ik sinds gister een pre order staan voor dat model.

Het ligt een beetje aan wat je wil, als je geen haast hebt zou ik wachten tot alles normaal voorradig is en de launch van kamp AMD. Ik wil zelf toch wel graag Cyberpunk en de remaster van de Witcher 3 spelen op een 3080 en daarom ben ik alvast in de rij gaan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predator0235
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-09 13:55
Biletooth schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 08:51:
[...]

Heb al verschillende mensen hun order nr/plaats bij Tones weten meedelen. Hoe zijn jullie dit te weten gekomen? Ik kreeg het antwoord dat ze geen zichtbare wachtrij hebben. Dank.
In het begin hadden ze wel een wachtrij. Ze zijn dan na een goede week overgestapt op we zeggen het niet meer principe... Mogelijks door de ordergrootte van sommige modellen en ze geen inkomsten willen mislopen? Nuja, als het nog lang duurt bij hen zullen ze niks moeten cashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeroFox
  • Laatst online: 05-09 09:01
TopsNL schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:02:
[...]

Ik heb eerst geprobeerd om een 3080 FE in handen te krijgen maar dat gaat misschien dit jaar niet meer lukken. Uiteindelijk na wat reviews die uitkwamen ben ik gegaan voor een ander model de MSI Trio. Ik heb goede ervaringen met Amazon en daar heb ik sinds gister een pre order staan voor dat model.

Het ligt een beetje aan wat je wil, als je geen haast hebt zou ik wachten tot alles normaal voorradig is en de launch van kamp AMD. Ik wil zelf toch wel graag Cyberpunk en de remaster van de Witcher 3 spelen op een 3080 en daarom ben ik alvast in de rij gaan staan.
Zelf was ik ook niet van plan om voor de FE te gaan maar eerder de Asus TUF.
Cyberpunk is voor mij ook een game die hoog op het verlanglijstje staat om met de nieuwe kaart te spelen. Daarbij heb ik laatst een HDMI 2.1 van mijn werkkamer naar de woonkamer getrokken zodat ik ook vaker op de TV kan gamen en dan zou ik dat toch liever in 4K en hopelijk met wat games op 120Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenkokes
  • Laatst online: 25-03-2024
Toch maar mijn pre-order voor de 3080 Strix geannuleerd bij Amazon.
Ik wacht de komende 2 weken af hoe de situatie zich ontwikkeld, in samenhang met wat meer reviews van de diverse varianten.

Voorlopig kan ik nog wel vooruit met m'n 1080ti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:14
koenkokes schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:15:
Ik wacht de komende 2 weken af hoe de situatie zich ontwikkeld, in samenhang met wat meer reviews van de diverse varianten.

waarom geannuleerd?
de 3080 strix moet toch ook een goede kaart zijn of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixrobin
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09:27
koenkokes schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:15:

Ik dank u, ik heb hem vanochtend bij Amazon besteld dus weer een plek opgeschoven.
Jammer dat daar niet inzichtelijk is hoe de wachtrij er daar uit ziet.

Ik weet ook niet of hij daar al lang te bestellen is. Ik hoop een beetje op het scenario 'weinig mensen besteld en over 2 weken een random shipment'.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Boerenkinkel
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 24-10-2021
In het kort:
- Wachtrijen zijn overal hoog >100 tenzij je dure of bijzondere kaarten kiest
- Kaarten worden in kleine groepjes geleverd (1-40 stuks per batch)
- Bestel bij gerenomeerde bedrijven die leveren Megekko, Amazon, Nvidia, Alternate die ook kaarten krijgen
- Je betaalt overal boven MSRP
- Niet alle merken leveren nog uit
- Verwachting is dat je dit jaar nog wel je kaart hebt maar hou rekening met 2 maanden wachttijd
- Wachtrijen vallen mogelijk mee omdat velen meerdere kaarten bij meerdere leveranciers bestellen om er maar 1 te nemen en de rest te annuleren

Mijn 2 centen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuvio
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-08 07:53
Ik zou denken gezien de scherpe prijs van de TUF 3080 bij Alternate dat dat wel een super populaire keuze is. Waarom denken jullie dat de prijs lager is en is er ook een kans dat ze gaandeweg de prijs opschroeven? Ik wil liever niet pre-orderen op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTurk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-02 23:20
Ik zou niet te kieskeurig/gierig zijn deze tijden. Het zou zomaar kunnen dat alles weer plat ligt door pandemie. De prijzen kunnen door schaarste/productie ook stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markovic89
  • Laatst online: 23-08-2024
Zuvio schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:33:
Ik zou denken gezien de scherpe prijs van de TUF 3080 bij Alternate dat dat wel een super populaire keuze is. Waarom denken jullie dat de prijs lager is en is er ook een kans dat ze gaandeweg de prijs opschroeven? Ik wil liever niet pre-orderen op dit moment.
Volgens mij stonden er op een gegeven moment 600 mensen in de wachtrij voor de TUF. Dus achteraan sluiten en 700+ euro parkeren bij Alternate lijkt me inderdaad niet het meest slimme om te doen. Als je vandaag nog moet beslissen, kies er dan voor om gewoon lekker te wachten tot er vrije vooraad is. Dat gaat inderdaad betekenen dat je in 2020 geen 3080 meer zult krijgen hoogstwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenkokes
Aggressor schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:18:
[...]

waarom geannuleerd?
de 3080 strix moet toch ook een goede kaart zijn of?
Strix zijn vaak 1 van de betere kaarten. Dus daar ligt het niet aan :)
Ik heb liever de EVGA FTW3. Dus ik wacht nog even om te kijken of deze binnenkort op voorraad komt.
Of tot EVGA weer orders gaat accepteren. De prijs op hun webshop is toch een stuk beter dan bij de Nederlandse winkels momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiZhini
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08-11-2022
Zuvio schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:33:
Ik denk dat je hiervoor wel veilig bent nu. Ze hebben de prijzen al opgeschroeft. Ik ga ervan uit dat ze dat niet nogmaals doen. Dan zijn ze even erg als de scalpers.
Ter info: De MSI Gaming X Trio was bij Alternate.BE 829 en is nu 899.
Bij Alternate.NL hebben ze maar 20 euro bij de prijzen gedaan. De MSI Gaming X Trio was daar 779 dacht ik, en is nu 799.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-09 10:44
koenkokes schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:37:
[...]

Strix zijn vaak 1 van de betere kaarten. Dus daar ligt het niet aan :)
Ik heb liever de EVGA FTW3. Dus ik wacht nog even om te kijken of deze binnenkort op voorraad komt.
Of tot EVGA weer orders gaat accepteren. De prijs op hun webshop is toch een stuk beter dan bij de Nederlandse winkels momenteel.
Dan moet je wel heel goed opletten, want al komen ze in de shop dan zijn ze binnen 5 minuten uitverkocht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:45
Santee schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:39:
[...]

Dan moet je wel heel goed opletten, want al komen ze in de shop dan zijn ze binnen 5 minuten uitverkocht :+
5 minuten is nog veel, er zijn veel mensen die scriptjes draaien.

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
  • Laatst online: 24-09 21:03
Ik kam in deze topic ergens een link tegen van een google spreadsheet met bestellers en (verwachte)levertijden voor de 3080.
https://docs.google.com/s...s/htmlview#gid=1997869310

Is deze er ook voor de 3090? En is het wellicht een idee om deze op te nemen in de TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenkokes
gielz schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:42:
[...]

5 minuten is nog veel, er zijn veel mensen die scriptjes draaien.
Bedankt voor de motivatie heren :)
Ik zie 't wel. Hopelijk doet de mail-alert die ze aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 11:35
Honestly, ik denk dat er genoeg beschikbaarheid gaat komen nog dit jaar. De vraag is hoog, maar de wachtrijen zijn ook opgeblazen (door dubbele bestellingen e.d.). De 3070 komt er ook nog bij, waarvan de launch is uitgesteld. AMD komt er ook nog aan, en elk van die kaarten zit toch in vergelijkbaar vaarwater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaudio.
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-05 22:04
Azerty heeft 7 PNY 3080's opvoorraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predator0235
gaudio. schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:47:
and it's gone??? lel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaudio.
haha nee volgens de site niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predator0235
gaudio. schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:48:
haha nee volgens de site niet...
staat volgende werkdag, als je doorklikt zie ja geen stock?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koelkie
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18-07-2023
Wat een prijsverschil met België man! Honder euro verschil is aardig wat.
Kunnen onze zuiderburen niet gewoon op een Nederlandse site bestellen en in België laten leveren?

Anders...ik woon in Rotterdam...kan je ook als bezorgadres opgeven wat mij betreft. (Stuur maar bericht) Werk voorlopig toch thuis. En nee....ik ben geen pikkeboef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiraiM
Schnoop schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:43:
Ik kam in deze topic ergens een link tegen van een google spreadsheet met bestellers en (verwachte)levertijden voor de 3080.
https://docs.google.com/s...s/htmlview#gid=1997869310

Is deze er ook voor de 3090? En is het wellicht een idee om deze op te nemen in de TS?
Wie houdt deze excel sheet bij? Dan kan ik een DM sturen met mijn bestelling ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yefox
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-09 15:44
gaudio. schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:47:
https://azerty.nl/product...afische-kaart-gf-rtx-3080

Edit: Alweer weg

[ Voor 4% gewijzigd door yefox op 05-10-2020 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:46
MiraiM schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:52:
[...]

Wie houdt deze excel sheet bij? Dan kan ik een DM sturen met mijn bestelling ;).
https://docs.google.com/f...K1174aqeaaDxqsWw/viewform

Hier is een form waarvan de resultaten in die sheet gaan. Ik geloof echter niet dat het mogelijk is je entry te updaten als je wachtrijpositie verandert bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orky Rulez
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:15
Koelkie schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:49:
Kunnen onze zuiderburen niet gewoon op een Nederlandse site bestellen en in België laten leveren?
Dankzij de EU mogen wij Belgskes overal bestellen :-) Maar dit is wel een interessante case:

Ikzelf dacht op launchday toch mijn kans te wagen, en dacht naiëf als ik was dat de prijzen op Alternate.nl het interessantse waren ivm Alternate.be, MeGekko etc. dus dat ik me gewoon zo snel mogelijk daar in de wachtrij zou zetten.

Het was natuurlijk megadruk op de site en ik raakte er pas na een kwartier door. En wat toen? Ipv dat ik kon betalen kreeg ik een bericht dat ze, omdat ik een vuile buitenlander ben, een offerte hadden gemaild. Snel geopend dat ik de X Trio mocht bestellen en 799 mocht overschrijven. Daarna in de kleine lettertjes dat ze bij annulering wel 8% van het bedrag in hun zak zouden houden.

Ik neem aan dat je begrijpt dat ik op dat moment niet veel zin had om a) mijn optie tot annuleren op te geven en b) mijn plekje in de rij er vanaf te laten hangen tot wanneer er een van hun mensen mijn betaling van 'hun offerte' zou verwerken. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• issepower
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-09 09:10
Orky Rulez schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:08:
[...]

Dankzij de EU mogen wij Belgskes overal bestellen :-) Maar dit is wel een interessante case:

Ikzelf dacht op launchday toch mijn kans te wagen, en dacht naiëf als ik was dat de prijzen op Alternate.nl het interessantse waren ivm Alternate.be, MeGekko etc. dus dat ik me gewoon zo snel mogelijk daar in de wachtrij zou zetten.

Het was natuurlijk megadruk op de site en ik raakte er pas na een kwartier door. En wat toen? Ipv dat ik kon betalen kreeg ik een bericht dat ze, omdat ik een vuile buitenlander ben, een offerte hadden gemaild. Snel geopend dat ik de X Trio mocht bestellen en 799 mocht overschrijven. Daarna in de kleine lettertjes dat ze bij annulering wel 8% van het bedrag in hun zak zouden houden.

Ik neem aan dat je begrijpt dat ik op dat moment niet veel zin had om a) mijn optie tot annuleren op te geven en b) mijn plekje in de rij er vanaf te laten hangen tot wanneer er een van hun mensen mijn betaling van 'hun offerte' zou verwerken. ;w
Zijn die offertes niet enkel als ja als belgische zakelijke klant besteld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiZhini
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08-11-2022
Orky Rulez schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:08:
[...]
Ik had hun die dag gebeld omdat ik eigenlijk met Visa wou betalen en dit was niet mogelijk voor mensen van buiten NL. En ben er zo achtergekomen van de offerte, de betaling aka verwerkingstijd waardoor je tijd verliest en heb dan toch maar bij Alternate.BE besteld, daar is trouwens geen annuleringskost zolang ze het niet opgestuurd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skyview
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-08 15:41
Heb een besteld, daarna naar Azerty gebeld en zij hebben bevestigd dat die wel in stock is en mijn bestelling wordt morgen geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
En weer op. Deze keer wel een keer 4 op voorraad gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaudio.
man wat gaat dat snel he... ik keek gewoon puur voor de grap (zonder dat ik op zoek ben want ik heb er al 1) en zag er 7 staan, nou, duurde ook weer niet lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 19:04

Mavamaarten

Omdat het kan!

Koelkie schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:49:

Anders...ik woon in Rotterdam...kan je ook als bezorgadres opgeven wat mij betreft. (Stuur maar bericht) Werk voorlopig toch thuis. En nee....ik ben geen pikkeboef.
Bij Megekko en vele andere sites kan het inderdaad, zo doe ik meestal mijn online shopping. Bij Alternate kan het niet, daar is het prijsverschil idd echt stevig.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orky Rulez
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:15
issepower schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:13:
[...]

Zijn die offertes niet enkel als ja als belgische zakelijke klant besteld ?
Vroeger toch nooit meegemaakt: mandje vullen, betalen, hoppa. Ik denk dat ze met de launch de regels wat hebben aangepast (in een opflakkering van nationalisme?).

edit: zie net in mijn mailbox dat ik in het verleden enkel nog maar bij Alternate.be besteld heb. Ik check echter altijd wel de pricewatch en zie soms prijsverschillen tussen de twee, maar meestal binnen de marge van de verzendkosten...
DiZhO schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:14:
[...]

Ik had hun die dag gebeld omdat ik eigenlijk met Visa wou betalen en dit was niet mogelijk voor mensen van buiten NL. En ben er zo achtergekomen van de offerte, de betaling aka verwerkingstijd waardoor je tijd verliest en heb dan toch maar bij Alternate.BE besteld, daar is trouwens geen annuleringskost zolang ze het niet opgestuurd hebben.
Nee, bij .be zou er geen probleem geweest zijn. Daar was die 8% echter bij wijze van spreken al gewoon standaard in de prijs bijgeteld :P

[ Voor 10% gewijzigd door Orky Rulez op 05-10-2020 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jareish
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 10:20
Weet iemand wat de wachtrijen zijn voor Gigabyte vision (OC) 3080 rtx? Een niet hele populaire kaart, maar zou qua kleur goed in mijn build passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digibazz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-05 11:01
Rombbb schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 22:16:
[...]

Maar kan je nu met dat antwoord van die Nvidia rep naar je webshop en zeggen dat je een code eist t/m 30 Nov ?

Die rep gaf geen antwoord op de vraag of er een code tekort is maar het kwam op mij wel over alsof hij bedoelde "maak je niet druk, tot 30 nov is alles ok".

Misschien goed om hem even te melden dat webshops überhaupt geen codes uitleveren (aangenomen dat dat zo is, zoals op forum gemeld) dus dat die termijn tot 30 nov dan ook niks betekent en hoe dat zit.
Nou een reply gehad op mijn vraag... maar heb je niks aan en ze schuiven het af... terwijl tekort kaarten bij nvidia ligt volgens mij

Hi,

Thank you for responding to our email.

We understand that the card was purchased through one of our participating retailers, and you have ordered the GIGABYTE card which is manufactured by them, hence with respect to the ETA of when you will receive the card needs to be checked with them and codes cannot be extended post November 30 2020.

In case you have any queries, please feel free to respond to our email and we will ensure to follow-up accordingly.

Thank you for choosing NVIDIA.

Regards,
Varun P
NVIDIA Customer Care

denk dat een hoop iniedergeval geen key krijgen en als ze er een wel krijgen niet de tijd hebben hem te grbruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hieronymuski
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-08 11:12
digibazz schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:46:
[...]

Nou een reply gehad op mijn vraag... maar heb je niks aan en ze schuiven het af... terwijl tekort kaarten bij nvidia ligt volgens mij

Hi,

Thank you for responding to our email.

We understand that the card was purchased through one of our participating retailers, and you have ordered the GIGABYTE card which is manufactured by them, hence with respect to the ETA of when you will receive the card needs to be checked with them and codes cannot be extended post November 30 2020.

In case you have any queries, please feel free to respond to our email and we will ensure to follow-up accordingly.

Thank you for choosing NVIDIA.

Regards,
Varun P
NVIDIA Customer Care

denk dat een hoop iniedergeval geen key krijgen en als ze er een wel krijgen niet de tijd hebben hem te grbruiken
Natuurlijk heeft nVidia niks te maken met jouw bestelling bij een derde partij. Wat had je precies van ze verwacht dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digibazz
Civilian schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:48:
[...]

Natuurlijk heeft nVidia niks te maken met jouw bestelling bij een derde partij. Wat had je precies van ze verwacht dan?
uhhh het is hun promo actie ??? weet niet hoor

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• n00bCoder
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 10:15

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boerenkinkel
Civilian schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:48:
[...]

Beetje coulance zoals het verlengen van de actie met een maand of twee zou wel zo aardig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digibazz
Boerenkinkel schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:51:
[...]

Beetje coulance zoals het verlengen van de actie met een maand of twee zou wel zo aardig zijn...
+ heel die keys worden volgens mij niet meer gegeven ( is van alle sites afgehaald..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenkinkel
digibazz schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:52:
[...]

+ heel die keys worden volgens mij niet meer gegeven ( is van alle sites afgehaald..)
In mijn Megekko mail heb ik het product er gewoon bij staan dus verwacht ik ook dat ik het krijg.... :)

Overzicht bestelde producten:
1x 293775 Nvidia : Watch Dogs: Legion and GeForce ... Op voorraad
1x 1119243 VGA Asus Geforce RTX 3080 ROG-STRIX-RTX3... In ons magazijn verwacht: onbekend

Maar ik verwacht teleurgesteld te worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bottie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-09 17:09
Staat als '1 op stock', als je hebt besteld, dan zegt de mail 'De gekozen leverdatum is 16-10-2020.' ;)

http://airteamimages.com/bram-botterman_pid1007.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jotopo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17-07 21:17
Bottie schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:58:
[...]

Staat als '1 op stock', als je besteld, dan zegt de mail 'De gekozen leverdatum is 16-10-2020.' ;)
Mijn leverdatum is morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supergiel
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-04-2023
Net besteld en staat ook bij mij als leverdatum morgen... maar de status is "bestelling ontvangen", dat klinkt als een nog niet bevestigde bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rburck
  • Laatst online: 08-05-2021
Net een mailtje ontvangen van Informatique. Er is daar nog geen enkele TUF binnengekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
rburck schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:14:
Net een mailtje ontvangen van Informatique. Er is daar nog geen enkele TUF binnengekomen.
Heb ze ook gemaild, situatie ongewijzigd voor de TUF non OC 3080.

[ Voor 4% gewijzigd door Jackson6 op 05-10-2020 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-09 10:44
Bij dit soort kaarten wacht ik toch liever even langer hoor. Zo'n grote gpu upgrade is echt eens per 4 jaar bij mij en dan ga ik niet €150 boven MSRP betalen voor een merk als PNY. Heb nu de Asus Strix voor 839 en FTW3 voor 879 in de preorder staan. Beide een stuk betere pcb/koeling/merk en nog goedkoper ook.
Leuk dat je het morgen hebt, maar dat voelt beetje als 'ik moet per se vooraan de rij staan' en dan denk ik, hoezo? Nee bedankt, het is al meer dan genoeg geld, dan heb ik liever zeker weten een mooi/goed product dan van een in mijn ogen matiger merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digibazz
Boerenkinkel schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:58:
[...]

In mijn Megekko mail heb ik het product er gewoon bij staan dus verwacht ik ook dat ik het krijg.... :)

Overzicht bestelde producten:
1x 293775 Nvidia : Watch Dogs: Legion and GeForce ... Op voorraad
1x 1119243 VGA Asus Geforce RTX 3080 ROG-STRIX-RTX3... In ons magazijn verwacht: onbekend

Maar ik verwacht teleurgesteld te worden :P
ja die heb ik dus niet in mijn mail met nog iemand hier ik heb een bevestiging van mijn bestelling van 15:04 maar die key staat er dus bij mij niet op.... prutszaak wacht nog op een reactie van hun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoThankYou
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 09:11
digibazz schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:50:
[...]

uhhh het is hun promo actie ??? weet niet hoor
Het is hun actie, maar het gaat via de winkel waar jij bestelt. Als je bij een specifieke winkel bestelt, hoor je de code van die winkel te krijgen en niet van NVIDIA. Als NVIDIA niet genoeg codes verstuurt naar de winkel, dan hoort die winkel bij NVIDIA aan te kloppen en niet jij. En als een winkel niet specifiek heeft aangegeven dat je een code krijgt bij jouw bestelling, dan krijg je naar alle waarschijnlijkheid geen code.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schnoop
  • Laatst online: 24-09 21:03
Update megekko:
Wat is geleverd en wat wordt verwacht
Gigabyte, maandag 5-10 zijn er RTX 3080 kaarten geleverd verder worden deze week nog enkele RTX 3080 videokaarten verwacht.
MSI, deze week worden mogelijk weer enkele RTX 3080 videokaarten geleverd.
Asus, Woensdag 7-10 worden Asus RTX 3080-TUF-10G en STRIX 10G uitgeleverd, er is goede hoop op nog meer leveringen in de loop van de week, maar geen zekerheid.
Inno3D, deze week zijn ons enkele RTX 3080 kaarten toegezegd.
EVGA, helaas hebben we geen nieuwe informatie over leveringen van dit merk.
Dit sluit niet uit dat we ook van andere merken RTX 3080 en 3090 videokaarten gaan ontvangen, we houden je op deze pagina op de hoogte.
Nog geen woord over de asus 3090, maar wel de 3080 strix dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 01:15

xdc

Schnoop schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:29:
Update megekko:

[...]

Nog geen woord over de asus 3090, maar wel de 3080 strix dus.
helaas staat er als ik het goed lees alleen de strix non oc versie vermeld...STRIX 10G ipv STRIX O10G

intussen is de rij voor de OC Versie maar liefst 123

Artikel: VGA Asus Geforce RTX 3080 ROG-STRIX-RTX3080-O10G-GAMING
Jouw positie: ## van de 123

[ Voor 24% gewijzigd door xdc op 05-10-2020 11:37 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digibazz
NoThankYou schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:27:
[...]

Het is hun actie, maar het gaat via de winkel waar jij bestelt. Als je bij een specifieke winkel bestelt, hoor je de code van die winkel te krijgen en niet van NVIDIA. Als NVIDIA niet genoeg codes verstuurt naar de winkel, dan hoort die winkel bij NVIDIA aan te kloppen en niet jij. En als een winkel niet specifiek heeft aangegeven dat je een code krijgt bij jouw bestelling, dan krijg je naar alle waarschijnlijkheid geen code.
die actie was vanaf release en dus bij alle partner winkels van nvidia...
Je gaat voorbij het punt dat ze dus een actie hebben gestart waar zo te zien nu al geen keys meer van worden gegeven.
Dit terwijl de actie tot de 29ste deze maand zou lopen en je kan hem maar tot de 30ste volgende maand inleveren.... echter heeft NVIDIA zelf aangegeven dat het waarschijnlijk maanden gaat duren voor iedereen zijn kaart heeft ..
Dus heeeeeel veel mensen die dus op het moment van release hebben besteld en veel ook hebben betaald krijgen niks....
Dus ja buiten de bagger launch zou het hun sieren dit goed af te handelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelkie
Even iets wat mij opviel mbt api down...
Als ik de nVidia site op mijn telefoon open in desktop view, komt er iedere keer standaard na dezelfde aantal seconden de "niet op voorraad" knop tevoorschijn. (3080)
Op ieder ander platform niet. Ook mn cache geleegd en nog steeds same thing.

Geen idee of het wat kan betekenen. Had er niemand nog over gehoord en misschien kan iemand hier wat mee ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jotopo
Koelkie schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:34:
Als ik de nVidia site op mijn telefoon open in desktop view, komt er iedere keer standaard na dezelfde aantal seconden de "niet op voorraad" knop tevoorschijn. (3080)

Geen idee of het wat kan betekenen. Had er niemand nog over gehoord en misschien kan iemand hier wat mee ;)
De API die NVidia gebruikt is daadwerkelijk niet bereikbaar. Er zit een timeout op die als default heeft dat het product niet beschikbaar is. Ze zullen wel bezig zijn met een aanpassing o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:53
xdc schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:33:
[...]

helaas staat er als ik het goed lees alleen de strix non oc versie vermeld...
Dat zou wel verklaren waarom Amazon.nl deze kaarten online heeft gegooid.
Ze hebben het idee dat er binnenkort iets gaat binnenkomen (anders hadden ze alle merken wel online gezet).

Amazon heeft alleen de non-OC versie staan.. laten we hopen dat dit klopt.
(en dan is het het passen en meten of deze in mijn kast past... hij is echt mega groot)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koelkie
jotopo schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:36:
[...]

De API die NVidia gebruikt is daadwerkelijk niet bereikbaar. Er zit een timeout op die als default heeft dat het product niet beschikbaar is. Ze zullen wel bezig zijn met een aanpassing o.i.d.
Helder! Merci.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Koelkie schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:34:

Ik kan dit zelf niet herproduceren, zelfs niet na installatie van een nieuwe browser app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jotopo
MaZo schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:38:
[...]
Ik kan dit zelf niet herproduceren, zelfs niet na installatie van een nieuwe browser app.
https://api-prod.nvidia.com/direct-sales-shop/DR/products/nl_nl/EUR/5438796700

dit is de link naar de API die NVidia gebruikt voor haar stock. als je die aanroept zal je zien dat er een 504 terugkomt. Ze hebben hoogstwaarschijnlijk de server waar de daadwerkelijke stockinformatie op staat uit staan (of hij accepteert gewoonweg geen connecties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akaash00
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-09 16:35
Megekko kleine update:
Wat is geleverd en wat wordt verwacht
Gigabyte, maandag 5-10 zijn er RTX 3080 kaarten geleverd verder worden deze week nog enkele RTX 3080 videokaarten verwacht.
MSI, deze week worden mogelijk weer enkele RTX 3080 videokaarten geleverd.
Asus, Woensdag 7-10 worden Asus RTX 3080-TUF-10G en STRIX 10G uitgeleverd, er is goede hoop op nog meer leveringen in de loop van de week, maar geen zekerheid.
Inno3D, deze week zijn ons enkele RTX 3080 kaarten toegezegd.
EVGA, helaas hebben we geen nieuwe informatie over leveringen van dit merk.
Dit sluit niet uit dat we ook van andere merken RTX 3080 en 3090 videokaarten gaan ontvangen, we houden je op deze pagina op de hoogte.
Nog steeds niets over EVGA :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:05

Bezulba

Formerly known as Eendje

akaash00 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:46:
Megekko kleine update:

[...]

ach, ik sta al een week op plek 1 voor de gigabyte, hoor dus al een week dat er enkele binnen komen maar ik ontvang nog steeds niets. Dus de meldingen die er staan kloppen ook niet helemaal.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelkie
MaZo schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:38:
[...]
Gebruik hier Chrome. Misschien helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naruske
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-09 11:03
Heb de MSI 3080 Ventus Non-OC besteld op 17 sept bij Tones.be aan 719. Maar aangezien er van hen nog helemaal niks is uitgeleverd ben ik eerder aan het denken om de MSI gaming trio te kopen van 799 bij Alternate.nl (Be 100 euro duurder whut?) aangezien zij ze toch vrij vlot uitleveren.

80 euro meer voor een paar fps meer, rgb en waarschijnlijk snellere levering. Mening van andere? Hoelang zou er hierop gewacht worden denkt men?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digibazz
akaash00 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:46:
Megekko kleine update:

[...]

ook jammer dat er dan een nieuwe kaart van gigabyte geleverd word... de 5de versie al.... zou leuker zijn als ze eerst zouden leveren waar al van besteld was....

iniedergeval alweer geen eagles.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EgoInvicto
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 30-01 15:54
Naruske schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:51:
Heb de MSI 3080 Ventus Non-OC besteld op 17 sept bij Tones.be aan 719. Maar aangezien er van hen nog helemaal niks is uitgeleverd ben ik eerder aan het denken om de MSI gaming trio te kopen van 799 bij Alternate.nl (Be 100 euro duurder whut?) aangezien zij ze toch vrij vlot uitleveren.
Achteraan sluiten in een 700+ wachtrij voor een product waar er nog geen een van is uitgeleverd door Alternate? Niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelkie
Naruske schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:51:

80 euro meer voor een paar fps meer, rgb en waarschijnlijk snellere levering. Mening van andere? Hoelang zou er hierop gewacht worden denkt men?
Dan zou ik eerder gewoon wachten en/of alvast een trio bestellen bij amazon op cc (wordt er niets afgeschreven tot het moment van verzending)

Edit; trio niet meer te bestellen op amazon.nl
Nvm me

[ Voor 4% gewijzigd door Koelkie op 05-10-2020 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiraiM
Vraag me af of Alternate al iets heeft uitgeleverd behalve dan de initiele stock?

Daarbij vraag ik me af of ze zelf ook nog een levering krijgen van Asus met Strix kaarten, aangezien Megekko al aangeef dat ze deze week wel stock krijgen.

Zou zonde zijn als Alternate niets doet, maar mogelijk dat ik dan ga wachten bij Megekko ipv Alternate aangezien ik veel meer positief nieuws hoor over leveringen van Megekko.
Pagina: 1 ... 129 ... 629 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
Beschikbaarheid is te vinden in https://docs.google.com/s...2_DWk4/edit#gid=712726851 (niet meer up-to-date)

reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord