Ik zie je punt maar ben het er niet helemaal mee eens. De 3090 Strix OC stond bij MeGekko op levering de volgende dag dus besteld. Ik kan er niets aan doen dat hun systeem niet realtime orders en voorraad kan verwerken.
Amazon gaf zelfs een leverdatum aan die zonder communicatie ineens weg was.
Dus wat moet je dan, alles maar gaan annuleren en ergens achteraan aansluiten? Dat slaat m.i. nergens op.
De klant is hier het "slachtoffer" en niet de shops en AIB's. Als iemand tegen me zegt "bestel hier en 30 oktober krijg je je kaart" dan doe ik dat. Zolang het een grote wazige bende (door allerlei redenen) is ga ik proberen mijn kansen te maximaliseren zonder daarmee anderen of de shops te benadelen (door geopende dozen terug te sturen).
De (minime) kosten die een MeGekko evt heeft voor een geannuleerde order zit vast in de €200 die ze extra rekenen per verkochte 3090.
Als in dit geval een Asus open kaart speelt en verteld wanneer en hoeveel er geleverd gaat worden kan elke shop zijn voorraad aanpassen en dat aantal aan orders aannemen.
Als je, zoals nu, onbeperkt orders aan neemt en geen openheid (kunt) geven gaan mensen kansen spreiden. Bied de kaarten dan niet aan als je dat niet wilt.
[
Voor 12% gewijzigd door
GG85 op 03-10-2020 14:49
]