Nice! Zo te zien maar 2 binnengekregen. Ben van 14 naar 12 gezaktBearbyte schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:58:
Ik stond op nummer twee voor de MSI GeForce RTX 3080 GAMING X TRIO bij Megekko. Zojuist bericht gehad dat deze verzonden is.
Ah, waarschijnlijk heb je enkele dagen niet gekeken en zijn dit dan allemaal annuleringen. Ik ben de afgelopen week van 38 naar 35 gezakt maar dat kwam ook door annuleringen want de kaart is volgens mij nog niet eens released. Hopelijk hebben we hem sneller binnen dan we denken!
Let op:
Dit is een Zero Tolerance topic. Dat betekent dat we streng modereren en dat overtredingen hard aangepakt worden.
Wat mag er niet:
• Slowchat. Dit mag in onze discord: Discord
• Onaardige posts.
• Offtopic posts.
• Discussie omtrent scalpers en aanverwante onderwerpen
• Berichten als "Ik heb besteld!!!11!" of "Ik sta op nummer xx bij webshop yyy!". Dat halen we zonder pardon weg.
• Geweeklaag op webshops of nVidia.
• Voor posts omtrent de verkeerd gekozen caps achter de GPU moet je hier zijn: Het RTX 30xx Stabiliteits- en Condensator Issues Topic.
Voegt niks toe jongens dit soort gechat, ik help de mods even want voor mij is dit echt hinderlijk. Ik wil actuele prijsontwikkelingen zien bij webshops niet dit soort geneuzel.

Correct.MetalSonic schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:09:
[...]
Let op:
Dit is een Zero Tolerance topic. Dat betekent dat we streng modereren en dat overtredingen hard aangepakt worden.
Wat mag er niet:
• Slowchat. Dit mag in onze discord: Discord
• Onaardige posts.
• Offtopic posts.
• Discussie omtrent scalpers en aanverwante onderwerpen
• Berichten als "Ik heb besteld!!!11!" of "Ik sta op nummer xx bij webshop yyy!". Dat halen we zonder pardon weg.
• Geweeklaag op webshops of nVidia.
• Voor posts omtrent de verkeerd gekozen caps achter de GPU moet je hier zijn: Het RTX 30xx Stabiliteits- en Condensator Issues Topic.
Voegt niks toe jongens dit soort gechat, ik help de mods even want voor mij is dit echt hinderlijk. Ik wil actuele prijsontwikkelingen zien bij webshops niet dit soort geneuzel.
Ik werd voor minder gebanned (3 dagen wat immers 6 duurde).
Anyway... Ik vraag me nog altijd af hoeveel Alternate nou daadwerkelijk binnenkrijgt.
Denk dat ik ook wat plaatsen ben gezakt door annuleringen.
Welke winkels zijn er nog meer die wel de watchdogs bundel er nog bij hebben?
Ik weet niet hoe het met andere modellen staat, maar ze hebben vandaag 5x de MSI Ventus binnen gekregen.Lycan-Strife schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:10:
[...]
Correct.
Anyway... Ik vraag me nog altijd af hoeveel Alternate nou daadwerkelijk binnenkrijgt.
Noem mij dan anders 1 andere leverancier die het net zo heeft als het zo standaard is?Aimussage schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:02:
[...]
Ga toch weg man, dit is een standaard formulier, waarbij je meerdere opties krijgt aangeboden voor het retourneren, waaronder omruilen (voor alternatief), crediteren of repareren. Natuurlijk zit er dan een optie bij waarbij ze je keuze voor afhandeling niet kunnen garanderen, bijvoorbeeld als het niet te repareren valt. Het is inmiddels wel duidelijk dat je een hekel aan Alternate hebt, en bewijst nogmaals dat je totaal bevooroordeeld bent. Ongetwijfeld had je een keer een slechte ervaring met ze in het verleden. Ik ga ze ook niet verdedigen verder, want ze zijn zeker niet perfect, maar dit is gewoon onzin, en hoort ook absoluut niet in dit topic thuis.
Daarnaast heb ik helemaal verder geen slechte ervaring gehad in het verleden dus ik weerleg ook direct je "ongetwijfeld" uitspraak. Sterker nog, het was al jaren mijn FAVORIETE shop. Als ik informatie heb wat een ander in zijn overwegingen mee zou kunnen nemen of hem nieuw is dan deel ik dat. Kan het alleen nog met je eens zijn dat het misschien niet het juiste on-topic was en dus korte off-topic.
Ik kan mij vergissen, maar volgens mij is de kans op de gratis Watchdogs game bijna nihil. Deze is namelijk maar te activeren tot 29 november, dus als je de kaart niet voor die tijd binnen hebt dan kun je helaas niets met de code. Hoop dat ik het mis heb hoor, maar volgens mij is de deadline 29/11/2020 voor het activeren.Lycan-Strife schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:10:
[...]
Correct.
Zoals het er nu uit ziet lijken de eerste MSI Trio X 3090’s verzonden te worden maandag vanuit Megekko. Ik stond op plek 6 en ze verwachten hem 5 oktober te leveren. Ik zou MSI in de gaten houden als ik jullie was!
Klopt helaas inderdaad, heb het al van 2 partijen vernomen. Of NVIDIA moet nog naar buiten gaan treden met een zekere coulance richting de klanten. Verder zijn het alleen de aangesloten partijen/officiële leveranciers die de software deal kunnen leveren (staan vermeld op de nvidia website).zar schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:13:
[...]
Ik kan mij vergissen, maar volgens mij is de kans op de gratis Watchdogs game bijna nihil. Deze is namelijk maar te activeren tot 29 november, dus als je de kaart niet voor die tijd binnen hebt dan kun je helaas niets met de code. Hoop dat ik het mis heb hoor, maar volgens mij is de deadline 29/11/2020 voor het activeren.
Ik ben van 106 naar 97 gezakt. Ging ervan uit dat er zo'n 8 geleverd waren. Slechts 2 is best triest na 2 weken.robbertg91 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:09:
[...]
Nice! Zo te zien maar 2 binnengekregen. Ben van 14 naar 12 gezakt
Update Asus 3080 strix OC bij Megekko is de rij 110 lang. Hopelijk 16/10 een eerste lading 🤞🏻
Inmiddels ben ik naar 6 gezaktRedHeroDude schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:19:
[...]
Ik ben van 106 naar 97 gezakt. Ging ervan uit dat er zo'n 8 geleverd waren. Slechts 2 is best triest na 2 weken.
Ik kan dit inderdaad bevestigen. Vandaag 5 plekken opgeschoven. Hopelijk is dit geen indicatie van de grootte van iedere batch.Williebrord schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:11:
[...]
Ik weet niet hoe het met andere modellen staat, maar ze hebben vandaag 5x de MSI Ventus binnen gekregen.
Is er nog hoop dat https://nvidia.xposedbones.com/ weer gaat werken? Geeft alleen nog API down aan.
De api is ook down dus het kloptsinova79 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:05:
Is er nog hoop dat https://nvidia.xposedbones.com/ weer gaat werken? Geeft alleen nog API down aan.
6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+
Verwijderd
Als de Nvidia API het weer doet, zal die website ook automatisch weer werken.sinova79 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:05:
Met de Gigabyte RTX3080 Gaming OC ben ik vandaag bij Alternate 8 plaatsen omhoog gegaan, of er zijn veel kaarten uitgeleverd of veel mensen hebben geannuleerd (of een combinatie van beide). De Asus TUF schiet minder op, die is maar 3 plaatsen gestegen.
Ik heb Alternate nog even gevraagd of ze al meer weten maar ik krijg geen antwoord, best wel matig. Ik weet dat ze waarschijnlijk weinig te melden hebben maar toch...
Ik heb Alternate nog even gevraagd of ze al meer weten maar ik krijg geen antwoord, best wel matig. Ik weet dat ze waarschijnlijk weinig te melden hebben maar toch...
Ik hou alleen die €160 liever in mn zak en wacht wel een tijdjeindynator1 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:59:
Voor zij die geïnteresseerd zijn en niet lang willen wachten. Net besteld en eerste in de wachtrij.[Afbeelding]
Ondertussen opgeschoven naar plaats 4 voor de Gaming X Trio, benieuwd of er volgende week wederom wat kaarten binnenkomen, dan hoeft het wachten niet al te lang meer te duren...
Heeft iemand een indicatie hoelang de wachtrij is voor de Asus ROG Strix RTX 3080 OC bij alternate of andere webshops?
26 sept besteld, positie (volgens die chatbot) 315. Hij komt vanzelf en ik ga geen euro meer uitgeven voor een 3080 is mijn gedachteMobstar schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:20:
Heeft iemand een indicatie hoelang de wachtrij is voor de Asus ROG Strix RTX 3080 OC bij alternate of andere webshops?
Helaas weer een teleurstellende status update van megekko
Denken jullie dat Amazon (waar ik de kaart ook heb besteld) sneller zal leveren?
Denken jullie dat Amazon (waar ik de kaart ook heb besteld) sneller zal leveren?
Wanneer heb je hem besteld?thomas_vdlaan schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:15:
Zoals het er nu uit ziet lijken de eerste MSI Trio X 3090’s verzonden te worden maandag vanuit Megekko. Ik stond op plek 6 en ze verwachten hem 5 oktober te leveren. Ik zou MSI in de gaten houden als ik jullie was!
dan kijk ik eind van de maand wel ff op ze goed verkrijgbaar zijnSkybullet schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:23:
[...]
26 sept besteld, positie (volgens die chatbot) 315. Hij komt vanzelf en ik ga geen euro meer uitgeven voor een 3080 is mijn gedachte

Hier vorige week donderdag een ASUS tuf besteld bij Alternate. Ik was toen positie 270, nu ben ik positie 254.
Dus er vanuit gaande dat er dus 2 per dag uitgaan ben ik ongeveer over een kwartaal aan de beurt
.
Tactiek is nu die NVIDIA 3080 FE checker open houden en hopen dat ik snel ben, en maar wachten waar AMD mee komt. Als beide tactieken falen zit er niets anders op als geduld hebben ben ik bang.
Dus er vanuit gaande dat er dus 2 per dag uitgaan ben ik ongeveer over een kwartaal aan de beurt

Tactiek is nu die NVIDIA 3080 FE checker open houden en hopen dat ik snel ben, en maar wachten waar AMD mee komt. Als beide tactieken falen zit er niets anders op als geduld hebben ben ik bang.
Check je plaats even bij Megekko, die status mail kreeg ik ook, maar zie wel dat ik 10 plekken ben opgeschoven tov vanmorgen.denisletica schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:25:
Helaas weer een teleurstellende status update van megekko![]()
Megekko heeft vandaag helaas geen TUF 3080 / 3090 non oc ontvangen.
3 annuleringen verwerkt, grappig om te weten dat ze al 100+ annuleringen hebben verwerkt
Artikel: VGA Asus Geforce RTX 3090 TUF-RTX3090-24G-GAMING
Jouw positie: xx van de 65
3 nieuwe orders erbij
Artikel: VGA Asus Geforce RTX 3080 TUF-RTX3080-10G-GAMING
Jouw positie: xx van de 107
3 annuleringen verwerkt, grappig om te weten dat ze al 100+ annuleringen hebben verwerkt
Artikel: VGA Asus Geforce RTX 3090 TUF-RTX3090-24G-GAMING
Jouw positie: xx van de 65
3 nieuwe orders erbij
Artikel: VGA Asus Geforce RTX 3080 TUF-RTX3080-10G-GAMING
Jouw positie: xx van de 107
[ Voor 9% gewijzigd door gielz op 02-10-2020 19:41 ]
6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+
Dat zijn 100% annuleringen. Alternate heeft 0 kaarten geleverd sinds de launch meer dan twee weken terug.pica schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:35:
Hier vorige week donderdag een ASUS tuf besteld bij Alternate. Ik was toen positie 270, nu ben ik positie 254.
Dus er vanuit gaande dat er dus 2 per dag uitgaan ben ik ongeveer over een kwartaal aan de beurt.
Sta al een tijdje op plek #32 bij Alternate voor de Asus TUF (non OC). Ik weet pas sinds een week af van de tool om je plek te achterhalen, maar mijn plek is nog onveranderd. Is dit normaal? Zijn er mensen die wel hun plekje zien verschuiven voor de Asus TUF? Idealiter hoor ik dit van mensen die een plek eerder dan 32 hebben, aangezien er ook ongetwijfeld annuleringen zijn geweest.
Zijn er mensen die de Asus besteld hebben bij Cdromland? Misschien is het goed om in de topic start een overzicht te maken van ongeveer hoeveel pre-orders er staan of in een sheets bestand?
Fuck it! Ik heb zojuist een MSI Gaming X Trio RTX 3080 besteld via Alternate en ik zie wel wanneer hij verschijnt.
Heeft er al iemand een levering en/of nieuws ontvangen van Tones? Het zou raar zijn dat die na drie weken nog niets van voorraad hebben kunnen vastkrijgen.
Mensen bedankt voor de reacties omtrent alternate / kaarten en de watchdogs debacle haha.
Ik wist even niet meer dat de code dan tot en met 29 nov. te activeren is.
Het is geen make of break dingetje voor mij maar het is wel bonus waarde in mijn optiek.
Ik sta dus in de top 20 van Alternate omtrent de TUF OC.
Paar dagen geleden stond ik er nog boven dus ik denk dat er een stuk of 3 a 4 annuleringen hebben plaats gevonden.
Maar ik begrijp nog altijd niet hoe dat precies zit dan omtrent de shops.
Want stel de grootte van een webshop mag toch in mijn optiek niet bepalen hoeveel kaarten zij mogen ontvangen. Het gaat mij toch echt om de bestellingen denk ik.
Hoop wel echt gauw dat er wat ophelderingen komen.
Ik wist even niet meer dat de code dan tot en met 29 nov. te activeren is.
Het is geen make of break dingetje voor mij maar het is wel bonus waarde in mijn optiek.
Ik sta dus in de top 20 van Alternate omtrent de TUF OC.
Paar dagen geleden stond ik er nog boven dus ik denk dat er een stuk of 3 a 4 annuleringen hebben plaats gevonden.
Maar ik begrijp nog altijd niet hoe dat precies zit dan omtrent de shops.
Want stel de grootte van een webshop mag toch in mijn optiek niet bepalen hoeveel kaarten zij mogen ontvangen. Het gaat mij toch echt om de bestellingen denk ik.
Hoop wel echt gauw dat er wat ophelderingen komen.
Welkom bij de, steeds groter wordende, club van wachtenden.Yonix schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:51:
Fuck it! Ik heb zojuist een MSI Gaming X Trio RTX 3080 besteld via Alternate en ik zie wel wanneer hij verschijnt.![]()
Ben dan wel benieuwd naar jouw plaats in de wachtrij.Yonix schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:51:
Fuck it! Ik heb zojuist een MSI Gaming X Trio RTX 3080 besteld via Alternate en ik zie wel wanneer hij verschijnt.![]()
Het zou een leuk kerstcadeau zijn.killerbee1958 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:56:
[...]
Welkom bij de, steeds groter wordende, club van wachtenden.
Mag ik niet zeggen i.v.m. TW.Lycan-Strife schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:57:
[...]
Ben dan wel benieuwd naar jouw plaats in de wachtrij.
spoiler:
636
[ Voor 33% gewijzigd door Yonix op 02-10-2020 19:58 ]
Mijn vermoedens lijken steeds meer realiteit te worden, twee weken na launch geen leveringen. Er is wat aan de hand...
Ik wacht nog een week,en dan annuleer ik mijn order bij Info. Als meerprijs me ook niks gaat opleveren dan wacht ik wel tot er gewoon vrije voorraad is. Ben er helemaal klaar mee. Koop misschien wel gewoon een Radeon als die in de buurt komt van de 2080TI performance.
IK, doe niet meer mee
Ik wacht nog een week,en dan annuleer ik mijn order bij Info. Als meerprijs me ook niks gaat opleveren dan wacht ik wel tot er gewoon vrije voorraad is. Ben er helemaal klaar mee. Koop misschien wel gewoon een Radeon als die in de buurt komt van de 2080TI performance.
IK, doe niet meer mee

[ Voor 16% gewijzigd door JCD2020 op 02-10-2020 19:59 ]
Verwijderd
#FreeTheGeforce ?JCD2020 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:58:
Mijn vermoedens lijken steeds meer realiteit te worden, twee weken na launch geen leveringen. Er is wat aan de hand...
IK, doe niet meer mee
Heel goed! Iedereen volg zijn advies! Cancel die pre-orders!JCD2020 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:58:
IK, doe niet meer mee
...
...
Dan schiet het tenminste een beetje op in die wachtrij
Ik las eerder in dit topic iets over webwinkels die de 'wachtlijst' omzeilden zodat zij (kort) beschikbare kaarten voor een hogere prijs kunnen verkopen. Is dit een feit? Zo ja, voor welke winkels geldt dit?
Zelf heb ik een MSI 3080 Ventus 3X OC aangeschaft bij Alternate voor € 729,- op 27 september. Toen was ik nummer 362, nu 330. Ik heb uiteraard geen idee of ik ben opgeschoven door annuleringen, uitleveringen of wat dan ook.
Zelf heb ik een MSI 3080 Ventus 3X OC aangeschaft bij Alternate voor € 729,- op 27 september. Toen was ik nummer 362, nu 330. Ik heb uiteraard geen idee of ik ben opgeschoven door annuleringen, uitleveringen of wat dan ook.
Er zijn inderdaad annuleringen geweest, ik sta nu op 98 en stond 2 weken geleden nog op 104. Helaas gaat het alleen nog niet zo heel snel..Superduif schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:46:
Sta al een tijdje op plek #32 bij Alternate voor de Asus TUF (non OC). Ik weet pas sinds een week af van de tool om je plek te achterhalen, maar mijn plek is nog onveranderd. Is dit normaal? Zijn er mensen die wel hun plekje zien verschuiven voor de Asus TUF? Idealiter hoor ik dit van mensen die een plek eerder dan 32 hebben, aangezien er ook ongetwijfeld annuleringen zijn geweest.
dus.. je cancelt je order... omdat je wil wachten.. om later weer te ordenen?JCD2020 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:58:
IK, doe niet meer mee
Me no comprendo!
www.tri-state.nl
Bij launch, twee weken geleden, was blijkbaar slechts 10% van de door nvidia beloofde allocatie beschikbaar voor de AIB's.JCD2020 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:58:
.....
Daar kwam nog cap/driver gate overheen en nu is china een week dicht ofzo.
You do the math.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Ik had eerst ook bij alternate besteld, ik stond op plaats 45, twee weken later geannuleerd nadat ik erachter was gekomen dat alternate sinds launch geen voorraad heeft gekregen, ik zou ook ergens anders kijken, zelfs megekko doet het beter, want daar komen ze beetje bij beetje wel binnen.rbreeuwer schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:19:
Ik las eerder in dit topic iets over webwinkels die de 'wachtlijst' omzeilden zodat zij (kort) beschikbare kaarten voor een hogere prijs kunnen verkopen. Is dit een feit? Zo ja, voor welke winkels geldt dit?
Ik sta sinds de eerste uitleveringen op plek 3 voor de TUF 10G bij Alternate. Als daar verandering in komt laat ik het wetenSuperduif schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:46:
Dat is de juiste instelling 👍🏻Yonix schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:51:
En als big Navi Uitkomt kun je nog kiezen 😉
Is er al een idee wanneer de inno3d 3080 bij alternate verstuurd gaan worden?
Je krijgt niet direkt geen spullen meer als 'nu' china een week dicht is. Daar zit een enorme na-ijling in het lever en distributieproces. En zoals al eerder aangegeven, die cap/mlc gate kan onmogelijk zo snel de toevoer doen stoppen of vertragen. Zie een zin regel terug. En in twee weken na launch hoort gewoon geproduceerde voorraad vrij te komen, en die is volstrekt uitgebleven. Zelfs FE kaarten kun je (met geluk) sneller krijgen. En ze vinden eerder water op mars.Help!!!! schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:26:
[...]
Bij launch, twee weken geleden, was blijkbaar slechts 10% van de door nvidia beloofde allocatie beschikbaar voor de AIB's.
Daar kwam nog cap/driver gate overheen en nu is china een week dicht ofzo.
You do the math.

daarnet contact gehad met tones, ze hebben sinds launch nog niks mogen ontvangen van nieuwe kaarten.steaktartaar schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:53:
Heeft er al iemand een levering en/of nieuws ontvangen van Tones? Het zou raar zijn dat die na drie weken nog niets van voorraad hebben kunnen vastkrijgen.
Ze verwachten wel een extreem grote levering van ZOTAC de komende 2 weken voor de rest worden ze benadeeld aan informatie ondanks da ze een officieel verkoop punt zijn op de site van Nvidea ...

Is bij jullie ook de API down van Nvidia?
Sinds gisteren na een drop was die al downCoen543 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:53:
Is bij jullie ook de API down van Nvidia?
Als ze twee weken geleden slechts 10% konden uitleveren van wat beloofd was. En er blijkbaar nog serieuze twijfels waren over de kwaliteit van het design bij de AIBs. Lijkt me wishfull thinking als mensen denken dat AIBs nu ineens veel meer GPUs krijgen van Samsung. Als je niks hebt kun je niks produceren en als de fabriek dicht is zeker niet.JCD2020 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:43:
[...]
Je krijgt niet direkt geen spullen meer als 'nu' china een week dicht is. Daar zit een enorme na-ijling in het lever en distributieproces. En zoals al eerder aangegeven, die cap/mlc gate kan onmogelijk zo snel de toevoer doen stoppen of vertragen. Zie een zin regel terug. En in twee weken na launch hoort gewoon geproduceerde voorraad vrij te komen, en die is volstrekt uitgebleven. Zelfs FE kaarten kun je (met geluk) sneller krijgen. En ze vinden eerder water op mars.
Denk dat een hoop mensen een reality check nodig hebben. Als we geluk hebben komt dit in november een beetje op gang.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Thanks. Daar gaat de hoop op een Asus ergens "begin oktober".iCe_ schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:50:
[...]
daarnet contact gehad met tones, ze hebben sinds launch nog niks mogen ontvangen van nieuwe kaarten.
Ze verwachten wel een extreem grote levering van ZOTAC de komende 2 weken voor de rest worden ze benadeeld aan informatie ondanks da ze een officieel verkoop punt zijn op de site van Nvidea ...
Deze discussie leidt nergens toe.
[ Voor 94% gewijzigd door Blaat op 02-10-2020 22:33 ]
Terwijl Bert en Ernie hier druk bezig zijn met hun discussie, hoeveel mensen denken eraan te wachten tot de AMD release?
Ik begin toch wel tempted te worden gezien Nvidia's launch. Als AMD ongeveer even snelle kaarten als de 3080 weet te produceren voor een goede prijs en wèl de productiecapaciteit heeft, zou dat ook voor Nvidia kaarten kunnen betekenen dat er wat meer speling is om ze te krijgen...
Zijn die launches altijd zo rampzalig?
Ik begin toch wel tempted te worden gezien Nvidia's launch. Als AMD ongeveer even snelle kaarten als de 3080 weet te produceren voor een goede prijs en wèl de productiecapaciteit heeft, zou dat ook voor Nvidia kaarten kunnen betekenen dat er wat meer speling is om ze te krijgen...
Ik sta nergens in de wachtrij omdat ik de plus prijzen en de mistige wachtrijen echt niet tof vindt. Als er ergens iets op voorraad komt en ik kan bestellen, bestel ik maar met mijn inzet is die kans nihil de komende periode. Als AMD met iets gelijkwaardigs komt als de 3080 dan wordt het AMD.AlexanderVC schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 21:33:
Terwijl Bert en Ernie hier druk bezig zijn met hun discussie, hoeveel mensen denken eraan te wachten tot de AMD release?
Vind het wel spijtig maar voor mij is het niet een mega drama. Kan nu amper gamen maar dat overleef ik ook wel weer. (heb echt een heel oud beestje staan, overstap van console naar pc en de console is al verkocht)
[ Voor 11% gewijzigd door StefanKelevra op 02-10-2020 21:38 ]
Ik moet wel wachten, zolang ik niks kan krijgen kan het nog beide kanten op.....AlexanderVC schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 21:33:
Ik dacht, "Laat ik maar weer eens een build doen. Ik begin toch te merken dat mn 1080/7700 moeite hebben met FS2020 en Bannerlord'.StefanKelevra schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 21:36:
[...]
Ik sta nergens in de wachtrij omdat ik de plus prijzen en de mistige wachtrijen echt niet tof vindt. Als er ergens iets op voorraad komt en ik kan bestellen, bestel ik maar met mijn inzet is die kans nihil de komende periode. Als AMD met iets gelijkwaardigs komt als de 3080 dan wordt het AMD.
Vind het wel spijtig maar voor mij is het niet een mega drama. Kan nu amper gamen maar dat overleef ik ook wel weer. (heb echt een heel oud beestje staan, overstap van console naar pc en de console is al verkocht)
Prachtige LG Ultragear 950 gekocht - ongelovelijk mooi scherm. Kan ik lekker 1440p gamen met een 3080, dacht ik.
Gelukkig mn console niet verkocht. Dus nu is dat mijn PS4 scherm.
Plaatsje 133 in de wachtrij van alternate voor de strix non-OC. Wilde eigenlijk de OC versie, maar blijkbaar is die wachtrij nog langer en is er als je weet hoe je een beetje moet googlen weinig reden om OC versies te kopen - blijkbaar zijn het dezelfde kaarten en koelers en hoef je alleen even de settings wat aan te passen...
ik stond sowieso 1e hahakellhus schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:35:
[...]
Check je plaats even bij Megekko, die status mail kreeg ik ook, maar zie wel dat ik 10 plekken ben opgeschoven tov vanmorgen.
CD-Rom-Land heeft in iedergeval weer wat uitgestuurd.
Heb net m'n verzendbevestiging gekregen van CD-Rom-Land voor de "MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X 10G OC" voor €719,-
Stond op plek 13 op 21/9 en was besteld op de 17de.
Heb ook eventueel een TUF OC bij Megekko staan, maar als deze goed werkt dan cancel ik die.
Heb net m'n verzendbevestiging gekregen van CD-Rom-Land voor de "MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X 10G OC" voor €719,-
Stond op plek 13 op 21/9 en was besteld op de 17de.
Heb ook eventueel een TUF OC bij Megekko staan, maar als deze goed werkt dan cancel ik die.
Hier ook verzend bevestiging van CD-ROM land voor de Ventus . Stond gisteren op plek 4.
[ Voor 31% gewijzigd door Joosth op 02-10-2020 22:05 ]
Dankzij Asus en Nvidia ben ik genoodzaakt om bij de AMD Big Navi release een heroverweging te doen. Als ze slim zijn leveren ze snel de kaarten uit zodat we de AMD niet zullen kopenAlexanderVC schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 21:33:
Bij Megekko is de wachtrij voor de OC versie 111 dus je kan nog overAlexanderVC schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 21:48:
[...]
Ik dacht, "Laat ik maar weer eens een build doen. Ik begin toch te merken dat mn 1080/7700 moeite hebben met FS2020 en Bannerlord'.
Prachtige LG Ultragear 950 gekocht - ongelovelijk mooi scherm. Kan ik lekker 1440p gamen met een 3080, dacht ik.
Gelukkig mn console niet verkocht. Dus nu is dat mijn PS4 scherm.![]()
Plaatsje 133 in de wachtrij van alternate voor de strix non-OC. Wilde eigenlijk de OC versie, maar blijkbaar is die wachtrij nog langer en is er als je weet hoe je een beetje moet googlen weinig reden om OC versies te kopen - blijkbaar zijn het dezelfde kaarten en koelers en hoef je alleen even de settings wat aan te passen...
En de wachtrij voor de niet OC 45.Boerenkinkel schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:18:
[...]
Bij Megekko is de wachtrij voor de OC versie 111 dus je kan nog over
Bij Centralpoint (erg duur) staan bij producten verwachte leverdatums. Hopelijk zijn deze generiek en heeft dat ons wat hoop en inzicht.
De meeste kaarten komen daar schijnbaar 12-19 oktober binnen en enkele 2 Nov, dit lijkt prima mogelijk...
De meeste kaarten komen daar schijnbaar 12-19 oktober binnen en enkele 2 Nov, dit lijkt prima mogelijk...
Ik laat mijn bestelling nog wel even in de wachtrij staan, maar als AMD wel een kaart kan leveren met 3080 performance krijgen ze m'n geld direct.AlexanderVC schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 21:33:
Btw, 2080ti launch was ook dramatisch
Ik wacht gewoon op de eventuele 20GB versie of Ti.
Vind het niet zo prettig dat mijn geld gewoon weg is en ik niets in retour heb, dus wacht ik gewoon lekker tot eventuele nieuwe kaarten uitkomen of deze goed leverbaard zijn zonder die kinderziektes.
Vind het niet zo prettig dat mijn geld gewoon weg is en ik niets in retour heb, dus wacht ik gewoon lekker tot eventuele nieuwe kaarten uitkomen of deze goed leverbaard zijn zonder die kinderziektes.
Alle keren dat ik bij Centralpoint keek was het huidige datum + 2 weken. Ik zou morgen even nog een keer kijken. Als de datum een dag is opgeschoven, dan weet je genoeg ;-).Boerenkinkel schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:37:
Bij Centralpoint (erg duur) staan bij producten verwachte leverdatums. Hopelijk zijn deze generiek en heeft dat ons wat hoop en inzicht.
Er zullen wel vrij veel mensen nu een order hebben geplaatst nu dat iedereen erachter komt dat alles gefixed is met een drive update en eventuele cap lay-outs zijn aangepast...
Helaas vind ik 859 euro vooruit betalen voor de ASUS RTX3080 ROG STRIX het niet waard!
Heb niks tegen vooruitbetalen maar weken vooruit betalen zonder enige inzicht vind ik gewoon absurd! Jammer
Hoe lang zal het ongeveer duren totdat productie een beetje vaart neemt? Heb nog enige hoop dat ik met kerst kan genieten van een RTX 3080
Helaas vind ik 859 euro vooruit betalen voor de ASUS RTX3080 ROG STRIX het niet waard!
Heb niks tegen vooruitbetalen maar weken vooruit betalen zonder enige inzicht vind ik gewoon absurd! Jammer
Hoe lang zal het ongeveer duren totdat productie een beetje vaart neemt? Heb nog enige hoop dat ik met kerst kan genieten van een RTX 3080
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu
Voor welke kaart als ik vragen mag?Xenosync schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:40:
Is er al een idee wanneer de inno3d 3080 bij alternate verstuurd gaan worden?
Iedereen hier trouwens al gezien dat ook alternate de prijs van de 3080 TUF heeft verhoogd naar 799?
bownbreaker schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 00:20:
Iedereen hier trouwens al gezien dat ook alternate de prijs van de 3080 TUF heeft verhoogd naar 799?
[ Voor 18% gewijzigd door Dionysis op 03-10-2020 00:43 ]
Wel de waarheid vertellen...bownbreaker schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 00:20:
De gewone tuf is 729
Oc versie 799
Zo is het altijd al geweest.
Is deze in prijs gestegen op Megekko? €1000indynator1 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:59:
Voor zij die geïnteresseerd zijn en niet lang willen wachten. Net besteld en eerste in de wachtrij.[Afbeelding]

ik wilde in eerste instantie een nieuwe PC samenstellen met de 3080, maar wacht nu op AMD.AlexanderVC schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 21:33:
Als ze een goede kaart uitbrengen kan het maar zo de AMD kaart worden, ik ben niet merk gebonden.
Moeten hun kaarten wel beter beschikbaar zijn.

https://www.tomsguide.com...ws-for-nvidia-rtx-3080-tiStefanKelevra schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 21:36:
[...]
Ik sta nergens in de wachtrij omdat ik de plus prijzen en de mistige wachtrijen echt niet tof vindt. Als er ergens iets op voorraad komt en ik kan bestellen, bestel ik maar met mijn inzet is die kans nihil de komende periode. Als AMD met iets gelijkwaardigs komt als de 3080 dan wordt het AMD.
Voor iedereen die nu zegt ik ga voor AMD, lees je eens in de driver problemen van de 5000 serie. Ik zou heel graag een AMD kaart willen als ze beschikbaar zijn maar puur vanwege de ervaringen van de drivers wacht ik liever op nvidia.
De drivers zijn met de maand beter geworden. Ze waren in het begin een ramp maar AMD heeft een inhaalslag gemaakt (wellicht voor de release van de 6000 serie).bloodlynx schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 08:22:
Voor iedereen die nu zegt ik ga voor AMD, lees je eens in de driver problemen van de 5000 serie. Ik zou heel graag een AMD kaart willen als ze beschikbaar zijn maar puur vanwege de ervaringen van de drivers wacht ik liever op nvidia.
[ Voor 12% gewijzigd door Swizzler24 op 03-10-2020 08:31 ]
Ik zie het, niet helemaal goed gekeken.Aggressor schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 00:43:
[...]
Wel de waarheid vertellen...
De gewone tuf is 729
Oc versie 799
Zo is het altijd al geweest.
De EVGA hebben ze wel stevig verhoogd.bownbreaker schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:11:
[...]
Ik zie het, niet helemaal goed gekeken.
https://www.centralpoint....tm_campaign=tweakersclick
17 okt
17 okt
[ Voor 64% gewijzigd door hully op 03-10-2020 10:38 ]
Centrailpoint levertijd zegt niets. Is zo goed als altijd {vandaag + 14 dagen}
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Precies hetzelfde hier, heb erg uitgekeken naar de RTX3000 serie maar dit is toch wel een domper. Ben best bereid geld te betalen voor een GPU maar als ik zie dat ze voor 720 te koop zouden moeten zijn dan staat het mij tegen om daarr 850+ voor neer te leggen. Daarnaast, als ik iets bestel wil ik het binnen een week hebben. Ik realiseer me dat ik met deze instelling achter het net vis en daarom wat langer met mijn 1080 door moet. Ik hoop dat de SuperNavi een groot aantal mensen wegtrekt die nu aan een 3080 denken en dat de laatste daardoor beter beschikbaar/betaalbaar wordt of dat er een 3080ti komt die wel goed verkrijgbaar is (I know, wishfull thinking). Heb 2 G-sync monitoren dus voorkeur gaat stiekem toch uit naar Nvidia.StefanKelevra schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 21:36:
[...]
9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1
Hier ook iemand die gezien de driver problemen over wil stappen naar het groene kamp.bloodlynx schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 08:22:
Maar ik hou wel een open mind.
Als straks Big Navi uitkomt en prijstechnisch interessant is EN er zijn geen driver problemen na een maand dan zou het maar zo kunnen zijn dat ik alsnog terug kom in het rode kamp.
Maar als ik binnenkort een 3080 voor minder dan 800 euro kan scoren dan ben ik over voor de komende 5 jaar.
Bij AMD? Ik zou daar geen geld op inzetten. AMD en slechte drivers gaan hand in hand, al jaren.killerbee1958 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:56:
[...]
EN er zijn geen driver problemen na een maand
Ontopic: Nog steeds niets gehoord van Alternate, ze houden hun lippen stevig op elkaar. Ik vermoed dat ik eind volgende week of begin de week daarop mijn kaart binnen krijg als de wachtrij zo blijft dalen als nu.
Je kan het ook omdraaien. AMD zal hopelijk van die les geleerd hebbben en waar komen achteraf die behoorlijk serieuze crashes vandaan bij de nieuwe RTX series... driver problemenkillerbee1958 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:56:
Hier ook iemand die gezien de driver problemen over wil stappen naar het groene kamp.
Maar ik hou wel een open mind.

Maar ontopic; ik maak me toch wel wat zorgen langzamerhand over die levertijden bij Alternate nu. Ik sta al 2 weken stabiel op 55. Iemand een idee hoeveel er bij Alternate wekelijks geleverd worden? Megekko is daar een stuk opener over... dat soort updates begin ik nu toch wel te missen bij Alternate.
youtube.com/@hisrep
Gisteravond een RTX 3080 MSI Gaming X Trio besteld en, in eerste instantie, vond ik het allemaal wel prima @Alternatief en nam ik genoegen met de lange(re) levertijd. Echter, vanochtend zat het mij toch niet helemaal lekker dat ik héél ver onderaan sta op de wachtlijst - I know, ben niet de enige. 
Dus ... nu zit ik te denken aan het plaatsen van een tweede order. Misschien de Strix OC of een TUF OC. Enig idee welke shop daar het beste voor geschikt is en waar de communicatie wat transparanter is?
Dus ... nu zit ik te denken aan het plaatsen van een tweede order. Misschien de Strix OC of een TUF OC. Enig idee welke shop daar het beste voor geschikt is en waar de communicatie wat transparanter is?
Sorry als ik het heb gemist maar hoe is de wachtrij bij jou gedaalt?EnigmaNL schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:03:
[...]
Bij AMD? Ik zou daar geen geld op inzetten. AMD en slechte drivers gaan hand in hand, al jaren.
Ontopic: Nog steeds niets gehoord van Alternate, ze houden hun lippen stevig op elkaar. Ik vermoed dat ik eind volgende week of begin de week daarop mijn kaart binnen krijg als de wachtrij zo blijft dalen als nu.
Ik ben van 23 naar 19 gegaan en dat had 2 weken nodig na launch.
Dus ik ben zeer benieuwd.
Ik denk dat je (vooral voor de strix) bij Megekko het meeste kans maakt. Er zijn momenteel ongeveer 111 wachtenden. Ze updaten ook regelmatig hun website met nieuws over nieuwe leveringen.Yonix schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:13:
Gisteravond een RTX 3080 MSI Gaming X Trio besteld en, in eerste instantie, vond ik het allemaal wel prima @Alternatief en nam ik genoegen met de lange(re) levertijd. Echter, vanochtend zat het mij toch niet helemaal lekker dat ik héél ver onderaan sta op de wachtlijst - I know, ben niet de enige.
Ik sta in de rij voor een TUF bij Informatique, totale wachtrij van 25. Alleen zit er compleet geen beweging in en is communicatie dramatisch. De afweging is aan jou!Yonix schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:13:
Ik heb die van mij afgelopen donderdag te pakken weten te krijgen, vannacht om 4 uur de track & trace ontvangen en volgens UPS dinsdag in huis.Vinze schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:05:
Voor de mensen die al een 3080 FE hebben, wat was de levertijd na het bestellen? En kreeg je van te voren wel een track & trace code? Toen ik een paar weken geleden een ShieldTV direct bij NVIDIA had besteld stond ik te kijken van de snelle levering, maar ik kreeg toen geen tracking code.
Vanaf 22-9 kon ik het in de gaten houden (voor die tijd kon je het bij Alternate niet zien) en toen stond ik op plaats 33. Ik had op 17 september om 15:07 mijn bestelling geplaatst en kreeg om 15:11 de bevestiging. Het gaat om de Gigabyte RTX3080 Gaming OC 10G.Lycan-Strife schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:14:
[...]
Sorry als ik het heb gemist maar hoe is de wachtrij bij jou gedaalt?
Ik ben van 23 naar 19 gegaan en dat had 2 weken nodig na launch.
Dus ik ben zeer benieuwd.
17-9t/m 21-9 ??
22-9 33
23-9 32
24-9 32
25-9 26
26-9 24
28-9 24
29-9 23
30-9 22
1-10 16
2-10 14
Op zich gaat het redelijk vlot ten opzichte van andere mensen die ik hoor.
Of dit komt doordat ze daadwerkelijk kaarten leveren of dat het allemaal mensen zijn die hun bestelling annuleren is niet te zeggen, het zal een combinatie van beide zijn.
Tussendoor nog geprobeerd om de FE te kunnen krijgen maar ik vis elke keer achter het net.
[ Voor 4% gewijzigd door EnigmaNL op 03-10-2020 11:42 ]
Dankjewel hiervoor nogmaals.EnigmaNL schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:41:
[...]
Vanaf 22-9 kon ik het in de gaten houden (voor die tijd kon je het bij Alternate niet zien) en toen stond ik op plaats 33. Ik had op 17 september om 15:07 mijn bestelling geplaatst en kreeg om 15:11 de bevestiging. Het gaat om de Gigabyte RTX3080 Gaming OC 10G.
22-9-2020 33
23-9-2020 32
24-9-2020 32
25-9-2020 26
26-9-2020 24
28-9-2020 24
29-9-2020 23
30-9-2020 22
1-10-2020 16
2-10-2020 14
Op zich gaat het redelijk vlot ten opzichte van andere mensen die ik hoor.
Of dit komt doordat ze daadwerkelijk kaarten leveren of dat het allemaal mensen zijn die hun bestelling annuleren is niet te zeggen, het zal een combinatie van beide zijn.
Tussendoor nog geprobeerd om de FE te kunnen krijgen maar ik vis elke keer achter het net.
Top. Ziet er goed uit.
Zoals ik al zei ik sta nu op plaats 19 omtrent de TUF OC.
Dus ik DENK / HOOP dat er aankomende week of de week erna wel weer wat gaat gebeuren.
De onzekerheid maakt me echt gestoord.
Ik kan het geduld wel opbrengen, ik vind het gewoon jammer dat er geen openheid van zaken wordt gegeven. De meeste winkels zeggen helemaal niets (bang dat mensen hun bestellingen annuleren denk ik) en zo weet niemand waar ze aan toe zijn.Lycan-Strife schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:43:
[...]
Dankjewel hiervoor nogmaals.
Top. Ziet er goed uit.
Zoals ik al zei ik sta nu op plaats 19 omtrent de TUF OC.
Dus ik DENK / HOOP dat er aankomende week of de week erna wel weer wat gaat gebeuren.
De onzekerheid maakt me echt gestoord.
Verwijderd
Tot nu toe zijn de winkels vrij duidelijk: Ze weten niks.EnigmaNL schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:51:
[...]
Ik kan het geduld wel opbrengen, ik vind het gewoon jammer dat er geen openheid van zaken wordt gegeven. De meeste winkels zeggen helemaal niets (bang dat mensen hun bestellingen annuleren denk ik) en zo weet niemand waar ze aan toe zijn.
Ze weten wel hoeveel ze binnen krijgen en uitleveren. Als ze dat niet weten moeten ze wat doen aan hun administratie.Verwijderd schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:53:
[...]
Tot nu toe zijn de winkels vrij duidelijk: Ze weten niks.
Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |