[NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 110 ... 629 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 38 producten

• JCreations
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-09 13:36
Dionysis schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 00:03:
[...]

Nee staat er nog als je verkopers kiest, maar zoals ik al zei...mijn gevoel zegt dat er iets mis gaat!
Nope, ook dat doet het niet meer. Probeer maar.

Misschien heeft Amazon de pre-order gekoppeld aan de werkelijk verwachte voorraad nu. Dat zal opzich wel positief zijn.

• Dionysis
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 06-11-2020
JCreations schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 00:04:
[...]

Nope, ook dat doet het niet meer. Probeer maar.

Misschien heeft Amazon de pre-order gekoppeld aan de werkelijk verwachte voorraad nu. Dat zal opzich wel positief zijn.
Dan heeft mijn gevoel het weer eens juist, ik zeg Amazon laten varen..

• TheRickkert
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-11-2023
Nu de vraag: enig idee hoe lang het duurt voordat ik mn kaart in de megekko wachtrij kan zien? 15 min geleden besteld maar steeds de melding dat het niet gevonden kan worden

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 12:49
Ryanwire00 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 00:04:
[...]

heb em gepreordered, kijken welke pre order eerder vooruitgang boekt. heb namelijk ook een evga xc3 ultra lopen bij alternate
Ik had hem vanochtend gepreordered en heb vandaag een datum gekregen van 8 November.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dionysis
Ik zeg bij een volgende lancering van een nieuwe serie met dubbele nieuwe fantastische technieken, met alle tweakers een eenheid vormen en groot inkopen bij de distributeur! Goedkopere prijzen en eerste hands updates over leveringen :9 ;)

Over de huidige lancering en leveringen: nog nooit zo'n belabberd iets meegemaakt.
"we hadden niet zo'n groot animo verwacht", dan geloof je OF niet in je eigen product OF je liegt de boel voor en probeert er een flinke slag uit te halen.

[ Voor 33% gewijzigd door Dionysis op 26-09-2020 00:44 ]

• Volture
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 11:29
TheRickkert schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 00:07:
Nu de vraag: enig idee hoe lang het duurt voordat ik mn kaart in de megekko wachtrij kan zien? 15 min geleden besteld maar steeds de melding dat het niet gevonden kan worden
Duurde bij mij 30 minuten. Ik heb ook maar een tweede optie daar genomen. Bij Alternatie voor de MSI Trio X op plaats 480. 3 uur later dan de launch besteld. Ongekend. Maar, goed voor de economie! :9

• Dionysis
Volture schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 00:44:
[...]

Duurde bij mij 30 minuten. Ik heb ook maar een tweede optie daar genomen. Bij Alternatie voor de MSI Trio X op plaats 480. 3 uur later dan de launch besteld. Ongekend. Maar, goed voor de economie! :9
Dat is dus wat er gebeurt en wat mensen gaan doen (en begrijpelijk want je wilt graag zo'n kaart hebben, begrijp me niet verkeerd) maar je speelt ze precies in de handen.. schaarste? yeah right.

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
Heeft iemand nog geluk gehad met de FE? Ik kijk meerdere malen per dag of er voorraad is maar helaas geen geluk tot nu toe (3080).

• issari
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Ivm tot de information leak dat hier ook eerder ter sprake kwam:
https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 23:46:
[...]

De msi gaming x trio die ik heb besteld heeft het wel goed gedaan volgens jayztwocents.
En ik overclock niet waardoor het probleem juist voor komt.
Het heeft niets met zelf overclocken te maken. Door GPU boost komt de clock boven de 2000Mhz uit en dat trekt ie niet. Enige manier om het voor nu op te lossen is de kaart underclocken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gutterjaw
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-01 18:58
Recently there has been some discussion about the EVGA GeForce RTX 3080 series.

During our mass production QC testing we discovered a full 6 POSCAPs solution cannot pass the real world applications testing. It took almost a week of R&D effort to find the cause and reduce the POSCAPs to 4 and add 20 MLCC caps prior to shipping production boards, this is why the EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 series was delayed at launch. There were no 6 POSCAP production EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 boards shipped.

But, due to the time crunch, some of the reviewers were sent a pre-production version with 6 POSCAP’s, we are working with those reviewers directly to replace their boards with production versions.
EVGA GeForce RTX 3080 XC3 series with 5 POSCAPs + 10 MLCC solution is matched with the XC3 spec without issues.

Also note that we have updated the product pictures at EVGA.com to reflect the production components that shipped to gamers and enthusiasts since day 1 of product launch.
Once you receive the card you can compare for yourself, EVGA stands behind its products!

Thanks
EVGA

• tweakje86
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 27-04-2024
FYI: Nvidia lijkt nu de orders te verwerken:

Bedankt voor uw bestelling bij NVIDIA op 24-09-2020. Het volgende product(en) is/zijn verzonden. Als u via creditcard hebt betaald, is het bedrag nu afgeschreven van uw creditcard.

Vastgestelde levering 29ste. UPS “herkomst scan” geeft aan: Nurnberg, Duitsland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
@Gutterjaw
Bedankt. Zou je bij dit soort posts ajb ook een bron / link willen plaatsen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• Ninaomi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-05 15:45
3090 FE’s van de nvidia store in uitlevring. *O*

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:10
Ninaomi schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 05:48:
3090 FE’s van de nvidia store in uitlevring. *O*
Gimme 3080 FE's! :(

M3P 24'

• jurjeno
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08 16:02
Ninaomi schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 22:08:
Iemand al verzend bevestiging van de 3090 FE van de nvidia site?
Ik heb zojuist een verzendbevestiging van mijn 3080 FE gekregen, die ik woensdagochtend rond 06:45 heb kunnen bestellen. UPS verwacht dinsdag het pakketje af te leveren. Als je een 3090 FE besteld hebt zal dat ook niet lang meer duren vermoed ik.

• n00bCoder
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-10 11:49
NVstore ligt op zijn gat. Mss toch dat data leak issue aan het fixen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 20:03
Help!!!! schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 04:18:
@Gutterjaw
Bedankt. Zou je bij dit soort posts ajb ook een bron / link willen plaatsen.
Als ik een willekeurige zin uit die quote Google vind ik oa:
www.tomshardware.com/amp/...-capacitor-caused-crashes

• anyonas
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 19:45
Verzendbevestiging gekregen dat de 3090 fe onderweg is voor levering op maandag.

Mooi nieuws dan kan ik de vroege pre-order op Amazon annuleren... Al vraag ik me af wat de beste kaart zou zijn... Asus rog strix 3090 og of de FE? Moesten ze die uiteindelijk toch gaan uitleveren voor november (ik heb geduld)

It's dark but I don't want to find the light

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• smocho
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-09 09:38
Hier een uitgebreid verslag ook:

https://videocardz.com/ne...0-crash-to-desktop-issues

Dit is waarschijnlijk ook de reden dat ASUS cards geen issues hebben. Design is pre production aangepast.

[ Voor 11% gewijzigd door smocho op 26-09-2020 07:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
smocho schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 07:32:
[...]

Hier een uitgebreid verslag ook:

https://videocardz.com/ne...0-crash-to-desktop-issues

Dit is waarschijnlijk ook de reden dat ASUS cards geen issues hebben. Design is pre production aangepast.
Leuk dat user gg85 dit artikel heeft gehaald met zijn uitleg!

Nu bedenken wat ik met mijn vooruitbetaalde msi ventus oc ga doen. Sta wel op plek 118 dus wellicht is er tegen die tijd een oplossing. Terug klokken naar de originele snelheid is ook niet echt dramatisch maar wel zonde.

Ik overweeg nog een 2080ti te scoren en het daar gewoon een jaartje mee uit te zingen

• TheRickkert
Okasha schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 08:14:
[...]

Leuk dat user gg85 dit artikel heeft gehaald met zijn uitleg!

Nu bedenken wat ik met mijn vooruitbetaalde gigabyte ventus oc ga doen. Sta wel op plek 118 dus wellicht is er tegen die tijd een oplossing. Terug klokken naar de originele snelheid is ook niet echt dramatisch maar wel zonde.

Ik overweeg nog een 2080ti te scoren en het daar gewoon een jaartje mee uit te zingen
We weten ook nog niet of gigabyte iets zoals asus en evga gedaan heeft, misschien hebben zijn deze chips ook wel pre productie veranderd, zou even afwachten op een statement!

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-07 19:54
Zou ook heel even wachten op de reactie van Gigabyte.
Hopelijk nemen ze niet de MSI route en gooien ze het op een driver issue...

• TheRickkert
RickDB schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 08:58:
Zou ook heel even wachten op de reactie van Gigabyte.
Hopelijk nemen ze niet de MSI route en gooien ze het op een driver issue...
Ergens ook dom van msi om het op een driver issue te gooien, terwijl evga toegeeft dat het om een chipprobleem gaat en ze het veranderd hebben (wat leverproblemen veroorzaakte), geloofwaardigheid van msi gaat er dan ook aan

• Numeo
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 01-10 21:05
Hoeveel procent kans is er dat nvidia alsnog dit weekend met nieuwe voorraad komt van de 3080 denken jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Numeo schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 09:20:
Hoeveel procent kans is er dat nvidia alsnog dit weekend met nieuwe voorraad komt van de 3080 denken jullie?
50%

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:23
Numeo schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 09:20:
Als weerman durf ik veel verwachtingen te doen, maar over de nvidia voorraad kansen zeg ik niks.

Zelf wacht ik het allemaal lekker af. Alle pre-orders inmiddels gecancelled. Lees ook veel issues met bepaalde kaarten en verls te hoge prijzen. Ik zie het wel.

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 06:16
TheRickkert schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 09:10:
[...]

Ergens ook dom van msi om het op een driver issue te gooien, terwijl evga toegeeft dat het om een chipprobleem gaat en ze het veranderd hebben (wat leverproblemen veroorzaakte), geloofwaardigheid van msi gaat er dan ook aan
Is dat een probleem voor alle chips of een bepaalde productie/serie? Of is daar verder niks over bekend.

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02-10 08:19
Ik vermoed dat Alternate België een batch EVGA FTW's heeft binnen gekregen, mijn bestelling staat plots op : je bestelling wordt momenteel verwerkt in ons magazijn. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRickkert
BlaBla1973 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 09:25:
[...]

Is dat een probleem voor alle chips of een bepaalde productie/serie? Of is daar verder niks over bekend.
Tot nu toe bekend dat het probleem voorkomt bij aib's die 6 grote transistoren gebruiken
Zoals gigabyte en msi, asus en evga hebben hier nog geen last van

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-10 07:00
LeStef schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 09:33:
Ik vermoed dat Alternate België een batch EVGA FTW's heeft binnen gekregen, mijn bestelling staat plots op : je bestelling wordt momenteel verwerkt in ons magazijn. _/-\o_
Alternate nederland nog niks dan ;( mijn bestelling niet veranderd en ik sta op 1

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

FYI om de doorstroom aan te geven, zoals 2 anderen hier ook al vermelden, mijn 3090 FE is verzonden en wordt dinsdag verwacht.

Ik zit zelf ook te twijfelen of ik nog langer voor de reeds betaalde Asus TUF ga wachten bij Megekko.

Enerzijds wil ik hem annuleren, anderzijds misschien verkopen omdat de poscaps gate een beetje warm begint te worden en de Asus daar buitenvalt.

We zullen zien hoe Megekko de boel ontwikkeld.

T60P Widescreen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• khodamn
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 16:52
anyonas schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 07:20:
Verzendbevestiging gekregen dat de 3090 fe onderweg is voor levering op maandag.

Mooi nieuws dan kan ik de vroege pre-order op Amazon annuleren... Al vraag ik me af wat de beste kaart zou zijn... Asus rog strix 3090 og of de FE? Moesten ze die uiteindelijk toch gaan uitleveren voor november (ik heb geduld)
Ik zou niet op Amazon rekenen. Kans is vrij groot dat ze het annuleren.

• EdvanAl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 26-09 18:37
TheRickkert schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 09:36:
[...]

Tot nu toe bekend dat het probleem voorkomt bij aib's die 6 grote transistoren gebruiken
MSI is 1 - 5

• LeStef
Cyrus The Virus schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 09:38:
[...]

Alternate nederland nog niks dan ;( mijn bestelling niet veranderd en ik sta op 1
Hopelijk kom jij ook snel aan de beurt, ik las ergens dat de FTW's maar pas sinds de 25ste verzonden werden.

Verwijderd

TheRickkert schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 09:36:
[...]

Niet helemaal waar. MSI gebruikt 5 grote transistoren, niet 6 en tóch speelt het probleem.

• LeStef
Maar op zich is het probleem makkelijk op te lossen, door een underclock van 40 komt dit niet meer voor.

• EdvanAl
LeStef schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 09:44:
Maar op zich is het probleem makkelijk op te lossen, door een underclock van 40 komt dit niet meer voor.
Ja maar dan mis je 2 fps van de 140 😜

Verwijderd

LeStef schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 09:44:
Dat varieert. Sommige mensen moeten underclocken met 100Mhz.

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-10 07:00
LeStef schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 09:41:
[...]

Hopelijk kom jij ook snel aan de beurt, ik las ergens dat de FTW's maar pas sinds de 25ste verzonden werden.
Yep we gaan het zien heb niet super veel haast, gezien ik nog moet wachten op Zen 3. Wel blij dat ik voor de EVGA gekozen heb als ik de problemen lees.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• TheRickkert
Inderdaad klopt msi gebruikt 5 grote transistoren, mijn excuses!

• arius1928
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 07-01-2024
[/quote]
TheRickkert schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 08:48:
[...]

We weten ook nog niet of gigabyte iets zoals asus en evga gedaan heeft, misschien hebben zijn deze chips ook wel pre productie veranderd, zou even afwachten op een statement!
In diverse teardowns is te zien dat de gigabytes ook 6 POSCAPS hebben (ook in die van J2C). Voor mij reden genoeg om mijn pre-order te cancelen.

Zoals eerder J2C ook zegt gaan ze waarschijnlijk de caps niet veranderen, omdat op de doos staat dat de kaarten tot 1700-1800 MHz gaan.

• jody2k
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09 13:20
En zotac is nog de grootste troep van allemaal :) die heeft de goedkoopste capacitors.
Nog een reden om weg te blijven bij Zotac, geld ook voor inno3D blijf daar ver weg van (slechste RMA policy ever).

Moest ik van jullie zijn zou ik momeneel enkel voor Asus gaan of MSI
Gigabyte is jammer genoeg ook niet meer wat het geweest is 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khallouki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:25
Ik heb ook een verzendbevestiging ontvangen voor mijn 3090 FE! Komt aanstaande dinsdag aan!

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 20:12
Hoe zit het met de videokaarten van iChill?
Zoals de: Inno3D GeForce RTX 3080 iChill X4
Vind ik persoonlijk de mooiste, iemand die deze heeft weten te krijgen?

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:51

OMD

Anakin_ schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 23:34:
[...]

Nou...misschien wel...

Als ik dat filmpje zie dan ga ik me toch ernstige zorgen maken, Dat lijkt niet met een driver op te lossen te zijn, want de enigste oplossing is blijkbaar een lagere clock snelheid en dat kan toch niet de bedoeling zijn.

En dus stel je voor dat AL die kaarten dan ook nog eens allemaal RMA/terug geroepen worden....Ai ai ai dan wordt het nog meer wachten administratie en ellende.....
Want....Je hebt anderhalve maand na je bestelling eindelijk je 3080 binnen....Hij is niet goed.....gaat terug RMA.....Ze moeten ze allemaal repareren of opnieuw maken....kost tijd....geld....

Ik wil niet op de zaken vooruit lopen dus maar hopen dat het meevalt....
Ze kunnen het oplossen met drivers. GPU boost moet iets minder agressief zijn en standaard een offset van -15/-25 hanteren. Dit is het mooiste via firmware updates voor de kaart maar die zullen veel niet installeren of het moet heel makkelijk zijn.

Vergeet niet dat NVidia niet verplicht is om 1900+mhz te halen. Dat zijn niet de geadverteerde boostsnelheden.

Maar handig is anders.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +9 Henk 'm!
Toch is er ook een andere kant aan dit verhaal dat nergens wordt benoemd. Om een 3080 boven de 2GHz te houden heb je of een lage load nodig (denk aan een oude game waar je eigenlijk CPU limited bent en de kaart op 80% load zit) of een zeer hoog powerlimit. Op het moment dat je kaart een max board power van 320W heeft ga je die 2GHz niet redden in moderne games tijdens normale scenario's en is dit volledig beperkt tot cut scenes en het menu van het spel.

Een enkele kaart heeft de optie om een powerlimit van over de 400W in te stellen (EVGA FTW en STRIX bv). Je hebt dan wel direct ook een ander probleem. Onderschat niet wat 450W aan warmte in een case gaat doen. Even voor het idee, dat is 40% meer warmte dan waar de FE 3080 mee werd gereviewed.

De kaarten die er nu zijn halen dus wel die kloksnelheden, maar alleen in het begin (spel is net gestart), na een cut scene (dan had je even lage load en piek je core weer even) of je hebt een tijd in de settings gezeten en gaat weer verder met gamen.

Dit zijn de vijf kaarten die TPU heeft getest.

Asus TUF OC
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DyG4TjhmG0xxQ3mxXUxonU1Jd4U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iTuiLe5g71M4cL0ASZas3SBT.png?f=user_large

Nvidia FE
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZafI0XBo5cJIE4V2HnONEupPe9A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fBBpF5hVNIKHbz52oHnLIUqB.png?f=user_large

Palit Gaming Pro OC
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-KAdNIisekK3Y-Igx2iEykictfs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ue0t5WHcxlugSEbGUmLXexAq.png?f=user_large

Zotac Trinity
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eaHKUJw_OQPAUqtRB2QvQePYLLw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SLnkG2r4VsNHCthkF6r3Q46W.png?f=user_large

MSI Trio Gaming X
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7H5u9RXSMWL5UiJrlgj8DlpYOtM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/s8DT9iuh8H0cjfdxtH3Yrni4.png?f=user_large

Kijk nu eens goed naar de piek en average frequentie. Geen enkele kaart draait constant een hoge frequentie en laat 't nou de FE en TUF zijn die een relatief lage max hebben (2010). Als je een "probleem" kaart met dezelfde curve laat lopen als de FE en TUF geven ook die kaarten geen probleem, want geen enkele kaart raakt dan de 2GHz aan.

Mijn advies zou dan ook zijn: heb je al een TUF, STRIX of leuk EVGA model in preorder? Laat die preorder lekker staan (een STRIX is wel duur als je ook een TUF kunt kopen, maar dat is mijn mening). Heb je een ander model in preorder en sta je laag op de lijst en niet plek 599 voor een Trio Gaming X bv? Laat die ook lekker staan.

@Blaat, voel je vrij om deze te verplaatsen, maar er worden hier nu een aantal conclusies getrokken die voorbarig zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 10:38
Heel interessant en dat meen ik serieus maar hoort nog steeds niet in Levertijden & Prijzen maar in;

[ZT][Nvidia GeForce RTX 30XX] Ervaringen & Discussie

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:51

OMD

Paprika schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:18:
Toch is er ook een andere kant aan dit verhaal dat nergens wordt benoemd. Om een 3080 boven de 2GHz te houden heb je of een lage load nodig (denk aan een oude game waar je eigenlijk CPU limited bent en de kaart op 80% load zit) of een zeer hoog powerlimit. Op het moment dat je kaart een max board power van 320W heeft ga je die 2GHz niet redden in moderne games tijdens normale scenario's en is dit volledig beperkt tot cut scenes en het menu van het spel.

Een enkele kaart heeft de optie om een powerlimit van over de 400W in te stellen (EVGA FTW en STRIX bv). Je hebt dan wel direct ook een ander probleem. Onderschat niet wat 450W aan warmte in een case gaat doen. Even voor het idee, dat is 40% meer warmte dan waar de FE 3080 mee werd gereviewed.

De kaarten die er nu zijn halen dus wel die kloksnelheden, maar alleen in het begin (spel is net gestart), na een cut scene (dan had je even lage load en piek je core weer even) of je hebt een tijd in de settings gezeten en gaat weer verder met gamen.

Asus TUF OC
[Afbeelding]

Nvidia FE
[Afbeelding]

Palit Gaming Pro OC
[Afbeelding]

Zotac Trinity
[Afbeelding]

MSI Trio Gaming X
[Afbeelding]

Kijk nu eens goed naar de piek en average frequentie. Geen enkele kaart draait constant een hoge frequentie en laat 't nou de FE en TUF zijn die een relatief lage max hebben (2010). Als je een "probleem" kaart met dezelfde curve laat lopen als de FE en TUF geven ook die kaarten geen probleem, want geen enkele kaart raakt dan de 2GHz aan.

Mijn advies zou dan ook zijn: heb je al een TUF, STRIX of leuk EVGA model in preorder? Laat die preorder lekker staan (een STRIX is wel duur als je ook een TUF kunt kopen, maar dat is mijn mening). Heb je een ander model in preorder en sta je laag op de lijst en niet plek 599 voor een Trio Gaming X bv? Laat die ook lekker staan.

@Blaat, voel je vrij om deze te verplaatsen, maar er worden hier nu een aantal conclusies getrokken die voorbarig zijn.
Toch is denk ik wat meer stabilitieit te behalen met een lager voltage. Denk dat je dan een veel strakkere curve krijgt qua core clock?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09 17:09

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Ik laat mijn Trio-X ook gewoon staan. Ik ben wel 2 plaatsen gezakt....... Zal wel te maken hebben met RMA's.

Aangezien de levertijd onbekend is van de Trio-X, ga ik er van uit dat MSI bezig is om het probleem op te lossen. Zij willen natuurlijk ook gewoon een goede kaart afleveren nu, anders krijgen ze straks een nog grotere stortvloed van klachten en RMA's's over zich heen en dat willen zij natuurlijk ook niet.

Ik maak me in ieder geval niet te druk.

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

• TheRickkert
Iemand hier enige verklaring waarom ik mijn gisteravond bestele kaart bij megekko nig steeds niet in de wachtrij tool kan zien?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Asus TUF OC
[Afbeelding]

Nvidia FE
[Afbeelding]

Palit Gaming Pro OC
[Afbeelding]

Zotac Trinity
[Afbeelding]

MSI Trio Gaming X
[Afbeelding]

Nee laat die mensen zichzelf lekker gek maken en hun order annuleren.

• EdvanAl
DaLoona schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:29:
[...]

Ik laat mijn Trio-X ook gewoon staan. Ik ben wel 2 plaatsen gezakt....... Zal wel te maken hebben met RMA's.

Aangezien de levertijd onbekend is van de Trio-X, ga ik er van uit dat MSI bezig is om het probleem op te lossen. Zij willen natuurlijk ook gewoon een goede kaart afleveren nu, anders krijgen ze straks een nog grotere stortvloed van klachten en RMA's's over zich heen en dat willen zij natuurlijk ook niet.

Want de X is nu slecht?
Vooralsnog loopt de standaard OC (boost) van de MSI hoger dan de TUF.

Een eerlijk gezegd draai ik de kaart nu al een week met elke dag 8 uur zwaar gamen en nada issues.

Ik geloof het allemaal wel.

• MennoTL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-07 14:58
denisletica schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:10:
Nice! Volgens Megekko zal mijn EVGA 3090 FTW3 Ultra 28-09 verwacht worden in t magazijn :D
Nice. Automatisch mail van megekko of gevraagd? Zit ook in die wachtrij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uforay
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
[...]

Ik heb goed nieuws. Je bent waarschijnlijk weer een plaatsje gezakt. Ik heb mij Trio-X order (wachtlijst#40) bij Megekko gecanceld. Reden is dat ik mij WEL zorgen maak over de kwaliteit en wil geen risico lopen dat ik een exemplaar van huidige batch met problemen ontvang en een heel RMA verhaal moet beginnen.

Ik wacht het nog wel een maandje of wat. :)

• LeStef
Ok misschien een zeer domme zet van mij.... Mijn EVGA FTW was vandaag op verwerking in het magazijn en klaar voor verzending. Ik heb mijn order dus geannuleerd door al deze crashende verhalen en de ( misschien) komende 20GB of Ti versie. Ondertussen zal mijn 1080Ti het nog lekker volhouden op 1440p.
Ik hoop goed gedaan te hebben en mezelf niet voor mijn hoofd sla.
Waarom: enerzijds wil ik een kaart zoals mijn 1080Ti waar ik makkelijk 4 jaar verder kan en anderzijds wil ik geen kaart met kinderziektes.

[ Voor 16% gewijzigd door LeStef op 26-09-2020 10:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:57
LeStef schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:52:
Ok misschien een zeer domme zet van mij.... Mijn EVGA FTW was vandaag op verwerking in het magazijn en klaar voor verzending. Ik heb mijn order dus geannuleerd door al deze crashende verhalen en de ( misschien) komende 20GB of Ti versie. Ondertussen zal mijn 1080Ti het nog lekker volhouden op 1440p.
Waarom: enerzijds wil ik een kaart zoals mijn 1080Ti waar ik makkelijk 4 jaar verder kan en anderzijds wil ik geen kaart met kinderziektes.
Maar de EVGA hebben dit probleem aangepakt voor de eerste productieorders verstuurd zijn.
Zeker de FTW hebben geen last hiervan, zitten boven specs van Nvidia, de XC3 kaarten hebben de specs van Nvidia.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-10 07:39

SpX

Euh, EVGA heeft juist aangegeven dat ze dit issue al tijdig hebben ontdekt en daarom wat later zijn begonnen met de uitlevering van hun kaarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

:Y _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 12:49
Interessante youtube beschouwing over dit probleem. Poscaps's worden namelijk helemaal niet gebruikt.

luckyjan schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:02:
Interessant youtube beschouwing over dit probleem. Poscaps's worden namelijk helemaal niet gebruikt.

[YouTube: My thoughts on the RTX 3080/3090 core bypass capacitor configurations and crashing/instability]
Hij noemt het issue met piek kloksnelheden dus ook op twee derde van het filmpje.

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09 17:09

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Heb ik dat gezegd dan??? Nee, dacht het niet.....
Anders had ik hem wel geannuleerd is het niet 8)7
[...]

Edit:

Ik heb alleen gezegd dat, aangezien de levertijd onbekend is, MSI wellicht het probleem aan het oplossen is, daar de MSI kaarten ook getroffen zijn door problemen, dat wil niet zeggen dat ze ALLEMAAL problemen hebben, want er zijn er denk ik meer die geen problemen hebben.
Neemt echter niet weg dat de Trio-X wel 1 van de meest genoemde kaart is met problemen....

Ik laat mijn bestelling lekker staan en zie het allemaal wel als ik hem eenmaal heb.

[ Voor 93% gewijzigd door DaLoona op 26-09-2020 11:23 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

• LeStef
Shit! Verdomme met mijn impulsiviteit.....

• Numeo
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 01-10 21:05
LeStef schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:15:
damn...kan je niet gewoon je annulering annuleren? als je snel bent misschien..

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:57
LeStef schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:15:
en kopen op afstand, als je bij bezorgen nog twijfel hebt, gewoon terugsturen..

• RickDB
Alsnog heb je gewoon retourrecht op dag van levering en minimaal 2 jaar garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gebruiker2018
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-11-2020
De status van mijn MSI VENTUS 3X Geforce RTX 3090 bij Megekko staat sinds recent op "onbekende levertermijn", dat betekent weinig goeds. Ik begin nu zelfs te twijfelen of ik die in de loop van de volgende maand binnen zal krijgen.

Bovendien kampen de eerste batches van de AIB-kaarten (en voornamelijk diegenen die van MSI afkomstig zijn) met een heleboel technische problemen. Het zou mij verbazen mocht door de lage stock geen sprake zijn van een vervangingsservice bij defecten (diegenen die er nog geen hebben hebben voorrang)...

Ik hoop nog snel een RTX 3090 Founders Edition te bemachtigen, doordat die minder te kampen hebben met defecten, lijkt me. Ik heb enorm veel belang aan een snelle levertermijn, doordat ik nu al achter zit op schema met mijn grafisch werk. Als ik moet wachten tot wellicht november op een misschien defecte kaart, dat wordt een ramp...

• denisletica
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-10 17:10
MennoTL schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:36:
[...]

Nice. Automatisch mail van megekko of gevraagd? Zit ook in die wachtrij.
Automatische mail van megekko idd ;)

• DannyHrmnns
  • Laatst online: 07-06 12:56
Gebruiker2018 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:58:
De status van mijn MSI VENTUS 3X Geforce RTX 3090 bij Megekko staat sinds recent op "onbekende levertermijn", dat betekent weinig goeds. Ik begin nu zelfs te twijfelen of ik die in de loop van de volgende maand binnen zal krijgen.

Bovendien kampen de eerste batches van de AIB-kaarten (en voornamelijk diegenen die van MSI afkomstig zijn) met een heleboel technische problemen. Het zou mij verbazen mocht door de lage stock geen sprake zijn van een vervangingsservice bij defecten (diegenen die er nog geen hebben hebben voorrang)...

Ik hoop nog snel een RTX 3090 Founders Edition te bemachtigen, doordat die minder te kampen hebben met defecten, lijkt me. Ik heb enorm veel belang aan een snelle levertermijn, doordat ik nu al achter zit op schema met mijn grafisch werk. Als ik moet wachten tot wellicht november op een misschien defecte kaart, dat wordt een ramp...
MSI heeft op allebei de 3090 versies 4 SP caps en 2 MLCC dus die moeten gewoon goed zijn. Ook zijn er genoeg mensen die een Trio 3080 hebben en die hebben nergens last van dus ik zou niet meteen zeggen MSI is slecht. Ik denk dat het wel goed komt met een driver fix en anders gewoon je order laten staan, heel klein beetje underclocken en retouren wanneer er genoeg voorraad is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRickkert
DannyHrmnns schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 12:11:
[...]

MSI heeft op allebei de 3090 versies 4 SP caps en 2 MLCC dus die moeten gewoon goed zijn. Ook zijn er genoeg mensen die een Trio 3080 hebben en die hebben nergens last van dus ik zou niet meteen zeggen MSI is slecht. Ik denk dat het wel goed komt met een driver fix en anders gewoon je order laten staan, heel klein beetje underclocken en retouren wanneer er genoeg voorraad is.
Er moet niet op zaken vooruit gelopen worden, hardware info geeft aan dat alle kaarten en zelfs de fe dit probleem hebben, misschien is het erg misschien is het zo gefixt
Ach laat mensen maar cancelen, worden wachttijden weer wat korter :)

• wilcomt5
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-08 00:22
Mijn mening:

Het is een standaard functie en er zal er toch vrij ziek van zijn als dat bij mij zou gebeuren tijdens een gamen.

Persoonlijk denk ik dat het een slordigheid is dat een fabrikant dit niet volledig door test, maar er was dan ook niet veel tijd.

als het maar goed opgelost word.

Ik denk dat 90% van de kopers niet gaat undervolten of de power limit gaat verlagen met de hand om dit te voorkomen ?!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-10 14:20
luckyjan schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:02:
Interessante youtube beschouwing over dit probleem. Poscaps's worden namelijk helemaal niet gebruikt.

[YouTube: My thoughts on the RTX 3080/3090 core bypass capacitor configurations and crashing/instability]
Inderdaad een blunder, Poscap’s zijn gewoon 1 specifieke soort SMDs van Parasonic. Brengt wel beetje de betrouwbaarheid van het originele artikel in het geding. Ook had Jay2cents het ook al overgenomen geloof ik.

• DannyHrmnns
  • Laatst online: 07-06 12:56
TheRickkert schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 12:14:
[...]

Er moet niet op zaken vooruit gelopen worden, hardware info geeft aan dat alle kaarten en zelfs de fe dit probleem hebben, misschien is het erg misschien is het zo gefixt
Ach laat mensen maar cancelen, worden wachttijden weer wat korter :)
Ja daarom. Het enige wat duidelijk is dat het vaak boven 2ghz fout gaat maar waar dat aan ligt weten ze niet. Er zijn ook mensen met een Zotac kaart die wel boven de 2 ghz komen en hebben nergens last van. Het is denk ik gewoon een combinatie van verschillende factoren. We gaan het zien, ik laat mijn order staan. Eigenlijk moeten we zeggen dat iedereen hem moet annuleren :P. Maar goed zo eerlijk zijn we dan ook wel weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-09 15:37

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Modbreak:Discussie omtrent stabiliteitsproblemen en verkeerd gekozen condensators hier voortzetten graag: Het RTX 30xx Stabiliteits- en Condensator Issues Topic

Dit hoort absoluut niet in een levertijden topic.

[ Voor 11% gewijzigd door Blaat op 26-09-2020 12:39 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• Gebruiker2018
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-11-2020
DannyHrmnns schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 12:11:
[...]

Het stelt mij op zijn minst gerust dat het wellicht op te lossen is met een driverfix (ik dacht dat het een probleem was waarvan de oplossing niet zomaar op voorhanden was). Het enige wat mij dan dan zorgen baart is is de onzekerheid betreft de leverdatum - als ik een eerder kan verkrijgen, annuleer ik mijn order bij Megekko.

Bovendien: Zijn de reserveringen voor de RTX 3090 Founders Edition (België) al eens opengegaan sinds de 24ste september rond 15u, tijdens bijvoorbeeld de onregelmatige nachtelijke uren? Hou mij eventueel op de hoogte via persoonlijk bericht zodra jullie in zo'n situatie terechtkomen. Ik denk dat ik de Founders Edition sneller zou binnenkrijgen dan mijn huidige order.

• DeMakreel
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01-08 13:45
TheRickkert schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 23:27:
Even een vraag, sta momenteel in de wachtrij voor een gigabyte maar wil toch over naar asus tuf rtx 3080, is er enige indicatie vanuit iemand hoe lang de wachtrijen op verschillende webshops zijn?
Gisteren bij informatique een TUF besteld, Nr 10 vannochtend met een mailtje naar de helpdesk. Die schijnt dus een veel kleinere wachtrij te hebben, maar weet niet hoeveel zij er gaan krijgen.

Hoop trouwens dat de problemen mee vallen, maar zie het internet wel los gaan

• rburck
  • Laatst online: 08-05-2021
8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Avioto
  • Laatst online: 02-06 19:17
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/q9TJMrM/3090.jpg

Hou vol iedereen, ze bestaan echt :9

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xamirz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-09 09:14
Ik wil nu alleen fotos van backplate :P
Congrats mate

• Bonanza
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-05-2023
Heeft iemand zn NVidia 3090 FE edition al ontvangen? Of een melding dat hij verzonden is?

Ik zit in de 180 bestelreeks, maar nog niks gehoord over shipment.

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Ik vind de gedachte helemaal niet gek. Feit is dat er 20gb modellen komen, wie weet waar AMD mee komt en deze launch is niet bepaald zonder problemen.
Bonanza schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 12:54:
Heeft iemand zn NVidia 3090 FE edition al ontvangen? Of een melding dat hij verzonden is?

UPS T&Ts zijn al verzonden ja.

• Isotope5004
  • Laatst online: 29-09 09:55

Ik werd vanochtend wakker met een verzendbevestiging van Nvidia in mn inbox, bestelling #180460XXXXX

Hij komt dinsdag aan, UPS zegt "End of day" maar ik weet niet wat die range is, 5 uur ben ik thuis van werk dus hopelijk is het daarna :9

• Bonanza
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-05-2023
Paprika schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 12:56:
[...]

UPS T&Ts zijn al verzonden ja.
Ook al uit de 180 bestelreeks? En zie je er iets van terug op de orderpagina (bv status shipped) of alleen via mail?

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 06:19

Heb gelezen dat een aantal bestellers al een verzendbevestiging hebben gekregen. A.s. dinsdag levering vanuit Duitsland. Ik zit ook in de 1804 reeks en wacht (on)geduldig af. Wel al factuur en codes voor WatchDogs en GeforceNow.

• RickDB
Isotope5004 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 12:58:
[...]

Ik werd vanochtend wakker met een verzendbevestiging van Nvidia in mn inbox, bestelling #180460XXXXX

Hij komt dinsdag aan, UPS zegt "End of day" maar ik weet niet wat die range is, 5 uur ben ik thuis van werk dus hopelijk is het daarna :9
Mijn ervaring is tussen 15:00 en 17:00 bij UPS end of day.

• TheRickkert
Blijf het toch gek vinden
Gister om 23.00 een extra tuf bij megekko besteld, echter staat deze nog steeds niet in het wachtrij systeen...

Doen ze daar op de zaterdag gewoon niks aan of hoe zit dat?

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:01
Via welke winkel?

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avioto
  • Laatst online: 02-06 19:17
Megekko, stond eerste in de wachtrij.

Steam/XBL: Avioto

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:46

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

RickDB schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 13:02:
[...]

lol. voorspelling; ze leveren niet in heel nederland tussen 15:00-17:00 (en zitten de rest van de dag dus ook niet aan de koffie)... ;)

[ Voor 9% gewijzigd door DeNachtwacht op 26-09-2020 13:09 ]

youtube.com/@hisrep

• RickDB
DeNachtwacht schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 13:09:
[...]

lol. voorspelling; ze leveren niet in heel nederland tussen 15:00-17:00... ;)
Daarom mijn ervaring ;)
Avondlevering zelden gehad voor standaard zendingen bij UPS hier.

• Isotope5004
  • Laatst online: 29-09 09:55
RickDB schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 13:02:
[...]

Ik laat hem dan denk ik maar bezorgen aan zon pick up point, die zit toch letterlijk aan het einde van mn straat haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Markovic89
  • Laatst online: 23-08-2024
TheRickkert schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 13:04:
Blijf het toch gek vinden
Gister om 23.00 een extra tuf bij megekko besteld, echter staat deze nog steeds niet in het wachtrij systeen...

Doen ze daar op de zaterdag gewoon niks aan of hoe zit dat?
Zou goed kunnen, jij hebt toch ook weekend en zat gisteren om 23:00 een videokaart bestellen en geen muur te metselen of post te bezorgen?

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:27

Snippertje

Light up your life

Hebben hier mensen deze week nog wat gekregen van cdromland? Ik sta eerste voor een eagle 3080, maar dat is al zo sinds maandag. Hoopte dat ze toch nog wel één kaart zouden ontvangen...

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRickkert
Markovic89 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 13:22:
[...]

Zou goed kunnen, jij hebt toch ook weekend en zat gisteren om 23:00 een videokaart bestellen en geen muur te metselen of post te bezorgen?
Oke oke moet hierbij wel zeggen dat dit een heel sterk punt is! Ongeduld van de mens he, mooie opmerking, thanks

• Markovic89
  • Laatst online: 23-08-2024
TheRickkert schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 13:26:
[...]

Oke oke moet hierbij wel zeggen dat dit een heel sterk punt is! Ongeduld van de mens he, mooie opmerking, thanks
Haha geen probleem. Ik ben ook ongeduldig hoor! Maar gun ook Gekko's hun weekend.

• 5v3n
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-07 21:56
Aangezien je op de website van Tones.be geen informatie over de wachtrij kan opvragen, heb ik even gebeld. De meneer aan de telefoon vertelde dat er ongeveer 500 stuks werden besteld van de 3080, waarvan 250 stuks van de asus TUF (oc en non-oc). Ze verwachten over een dikke 2 maanden de meeste orders te hebben uitgeleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
TheRickkert schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 13:26:
[...]

Zal wel een handmatig script zijn. Ik zie wel dat de wachtrij van de 3080 (geen oc) en de 3090 langer zijn. Dus wellicht even mailen.

[ Voor 3% gewijzigd door gielz op 26-09-2020 13:29 ]

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

• TheRickkert
gielz schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 13:28:
[...]

Zal wel een handmatig script zijn. Ik zie wel dat de wachtrij van de 3080 (geen oc) en de 3090 langer zijn. Dus wellicht even mailen.
Denk het ook dan! Waar staat de geen oc nu op?
Mailen heeft ook geen zin in het weekend dat heb ik al eens ervaren haha

[ Voor 10% gewijzigd door TheRickkert op 26-09-2020 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxxion
  • Laatst online: 16-10-2020
Ik heb zojuist van Informatique te horen gekregen dat ik nummer 1 op de lijst ben voor de MSI RTX 3080 Ventus 3x OC

Heb mijn bestelling gedaan op 17 september en 15:22 als order tijd.

Ik zal hier wel laten weten als de mijne wordt geleverd.
Pagina: 1 ... 110 ... 629 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
Beschikbaarheid is te vinden in https://docs.google.com/s...2_DWk4/edit#gid=712726851 (niet meer up-to-date)

reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord