[NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 107 ... 629 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 38 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-09 14:03
mr.DJ95 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 23:26:
https://www.tomshardware....stole-the-rtx-3090-launch

Heftig als je zo je kaart ontvangt wetende dat als je hem RMA/retour stuurt je voorlopig geen nieuwe krijgt.
Waarom kosten die EVGA kaarten gemiddeld 600€ meer dan de andere?
2800 voor een 3090, wtf!

Edit: nog niet helemaal wakker :), prijscorrectie

[ Voor 6% gewijzigd door Ekfad op 25-09-2020 03:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldenflame
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-04 14:12
Voor degene die een guest order hebben geplaatst bij nvidia, je kan deze link gebruiken om de status te bekijken als die uit je mail niet werkt:

https://store.nvidia.com/...&requisitionID=XXXXXXXXXX

Vul bij de XXXXXXXX je eigen orderID in om op de pagina te komen :)

Schijnbaar zijn er meer mensen waarbij de bestelling op pending blijft hangen :X

[ Voor 10% gewijzigd door Goldenflame op 25-09-2020 06:29 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Goldenflame schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 05:53:
Voor degene die een guest order hebben geplaatst bij nvidia, je kan deze link gebruiken om de status te bekijken als die uit je mail niet werkt:

https://store.nvidia.com/...0&Env=BASE&requisitionID=

Schijnbaar zijn er meer mensen waarbij de bestelling op pending blijft hangen :X
Dank je! Vroeg mij al af waar ik de status kon controleren, want die mail werkt inderdaad niet.

Status van bestelling: In afwachting ;(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Th@_M@ster
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-09 06:00
Net bericht van amazon.nl mijn gigabyte 3080 gaming is eindelijk verzonden en word vandaag geleverd!!

Ka-tjing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4nt0m
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:09
Goldenflame schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 05:53:

https://store.nvidia.com/...0&Env=BASE&requisitionID=

He weet dat dit jouw eigen orderid is? Ik zou m ff verwijderen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldenflame
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-04 14:12
ph4nt0m schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 06:10:
[...]

He weet dat dit jouw eigen orderid is? Ik zou m ff verwijderen :-)
Neehoor, mijn orderID zit in de 180 reeks. Ik heb deze van het internet geplukt en zal mijn post even aanpassen zodat niet iemand perongeluk benadeeld wordt door mijn post :X

Bedankt voor de info :)

[ Voor 21% gewijzigd door Goldenflame op 25-09-2020 06:28 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal1988
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-06 04:26
Th@_M@ster schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 06:03:
Net bericht van amazon.nl mijn gigabyte 3080 gaming is eindelijk verzonden en word vandaag geleverd!!
Op welke datum en tijd heb je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th@_M@ster
Pascal1988 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 07:01:
[...]

Op welke datum en tijd heb je hem besteld?
Vr 11 sept iets van 7:00 paar uur later was hij niet meer verkrijgbaar. Was vrij laat met bestellen.

Ka-tjing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Th@_M@ster schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 07:04:
[...]

Vr 11 sept iets van 7:00 paar uur later was hij niet meer verkrijgbaar. Was vrij laat met bestellen.
Dat is voor de launch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th@_M@ster
Klopt. Was denk ook discutabel of dat mocht. Orders worden blijkbaar wel verzonden

Ka-tjing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeelsteeltje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-02-2021
Th@_M@ster schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 07:04:
[...]

Hmmm wanneer had je eerste statusupdate die van mij nog niks :/ (bestelt 11sept 07:25) staat nog op u ontvangt een email als blablabla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th@_M@ster
Repeelsteeltje schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 07:24:
[...]

Hmmm wanneer had je eerste statusupdate die van mij nog niks :/ (bestelt 11sept 07:25) staat nog op u ontvangt een email als blablabla
Kreeg gisteravond 23:21 statusupdate dat het verzonden is.

Ka-tjing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milad257
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-10 05:13

milad257

Dell R720 2x xeons 288 gb ddr3

Jumpman schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:26:
Zie die prijzen van CoolBlue: https://www.coolblue.nl/zoeken?query=rtx+3080. Dit bedoel ik dus, bij schaarste producten altijd nog net even € 30,00 tot € 50,00 er bovenop doen. En we veroorzaken het zelf, doordat er nog maar zo weinig retailers over zijn, kunnen ze vragen wat ze willen.
Zelfs 100 euro voor een aantal kaarten...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vQ29IJZsoZJKUH0NRGsiqT9FsGc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ALqqXolC95C2BCYIOdIMd3US.png?f=fotoalbum_large

;(

Dolby Atmos 7.0.4 | Amd 57003DX - RTX 3080 - 3200 mhz DDR4 | LG CX 55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:23
milad257 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 08:36:
[...]

Zelfs 100 euro voor een aantal kaarten...[Afbeelding]

;(
Gewoon niet bestellen dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvnzoest
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:36
Santee schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 08:38:
[...]

Gewoon niet bestellen dus :P
Probleem is ..
99% zeker dat ze gewoon nog steeds binnen 5 minuten uitverkocht zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:40
Ter verdediging van Coolblue, sinds ik kan heugen zijn spullen daar altijd al net wat duurder dan andere webshops, omdat zij vanaf begin af aan al zo'n degelijke service bieden die vervolgens door allerlei andere webshops gepoogd werd na te doen. En dat kost ook wat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeelsteeltje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-02-2021
Th@_M@ster schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 07:37:
[...]

Kreeg gisteravond 23:21 statusupdate dat het verzonden is.
Aantal dagen daarvoor ook al een verwachte leveringsdatum gehad denk ik?

Bij mij al vanaf maandag op “ We sturen je een e-mail wanneer we een geschatte bezorgdatum hebben.”

Hopen dat ze snel een 2de batch leveren. Laat ff weten als je hem hebt ;) weet ik dat ze iig gaan leveren haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:41
DeKoetsier schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 08:40:
Ter verdediging van Coolblue, sinds ik kan heugen zijn spullen daar altijd al net wat duurder dan andere webshops, omdat zij vanaf begin af aan al zo'n degelijke service bieden die vervolgens door allerlei andere webshops gepoogd werd na te doen. En dat kost ook wat geld.
De service lijkt aan het begin goed, maar als het puntje bij het paaltje komt worden het vaak lastige kwesties. Zelf ervaren met een kapotte TV, die ik moest retourneren, maar ik kreeg de week erna de nieuwe niet meer mee voor actieprijs. Uiteindelijk via het hoofdkantoor het verschil terug gekregen. Maar hier waren wat telefoontjes en gesprekken voor nodig. Ook als een product meer dan twee jaar garantie heeft wordt het lastig voor ze zoals met de ASUS monitoren. Ook al zegt ASUS crediteer de monitor en en geeft een nieuwe en regel het dan met ons, dat is lastig. Ze sturen je dan naar de fabrikant, maar wel met vijf jaar garantie adverteren.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:57

MazeWing

The plot thickens...

DeKoetsier schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 08:40:
Dat klopt, daarom waren ze al wat duurder toen ze er op gezet werden.

Maar schijnbaar willen ze “nog betere” service aanbieden en hebben ze gisteren besloten dat dit nog eens €70-100 meer mag kosten.

Het is gewoon absurd dat ze zoveel er voor vragen. Echter vraag ik me af of dit de daadwerkelijke schuld is van de winkel of de zaak/zaken waar coolblue (en andere winkels) hun spullen inkopen.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTurk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10 17:07
MoietyMe schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 05:58:
[...]

Dank je! Vroeg mij al af waar ik de status kon controleren, want die mail werkt inderdaad niet.

Status van bestelling: In afwachting ;(
Had je wel betaling is gelukt mail gehad? Ik heb namelijk als gast besteld, kan geen status zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:02
Jumpman schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 08:52:
[...]

De service lijkt aan het begin goed, maar als het puntje bij het paaltje komt worden het vaak lastige kwesties. Zelf ervaren met een kapotte TV, die ik moest retourneren, maar ik kreeg de week erna de nieuwe niet meer mee voor actieprijs. Uiteindelijk via het hoofdkantoor het verschil terug gekregen. Maar hier waren wat telefoontjes en gesprekken voor nodig. Ook als een product meer dan twee jaar garantie heeft wordt het lastig voor ze zoals met de ASUS monitoren. Ook al zegt ASUS crediteer de monitor en en geeft een nieuwe en regel het dan met ons, dat is lastig. Ze sturen je dan naar de fabrikant, maar wel met vijf jaar garantie adverteren.
Zelfde verhaal hier met een wasmachine. Nee CoolBlue is niet meer wat het geweest is.

Heb de hoop op de 3080 founders edition inmiddels wel opgegeven, hoop wel dat er in oktober/november betere oplages zullen zijn. Ben ook benieuwd wanneer er nieuwe reviews komen van andere modellen naast de gangbare gigabyte, asus en msi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lockheat
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-09 11:59
Ook ik ben een van de RTX3090 bestellers van het eerste uur op Amazon.nl.
==> ASUS Strix RTX3090 OC.

In mijn bestelgegevens komt mijn bestelling niet tot verzending.
Uitlevering zou op 27 of 28 september moeten zijn.

Is dat bij jullie ook?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-09 11:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Megekko update: https://www.megekko.nl/info/RTX-3080

Asus, 30-9 verwachten wij de eerste 24 in de wachtrij voor de Asus RTX 3080-TUF-10G (1118232) uit te leveren, er is goede hoop op nog meer maar geen zekerheid.

Dat is dus deze versie: https://www.megekko.nl/pr...080-10G-GAMING-Videokaart

:)

[ Voor 33% gewijzigd door spartacusNLD op 25-09-2020 09:03 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrNaidge
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 11:44
lockheat schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 08:57:

Is dat bij jullie ook?
Gaat niet gebeuren, wordt denk ik weer eenzelfde verhaal met Amazon als dat ZOTAC gebeuren, of de order van de MSI 3080 die ik had staan die magisch verdween uit mijn account. De Strix is nog geeneens uit, duurt waarschijnlijk nog paar weken.

Ik heb die orders ook staan sinds zaterdagochtend maar ga er vanuit dat er niets van komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MazeWing schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 08:53:
[...]

Het is gewoon absurd dat ze zoveel er voor vragen. Echter vraag ik me af of dit de daadwerkelijke schuld is van de winkel of de zaak/zaken waar coolblue (en andere winkels) hun spullen inkopen.
Ik vraag me af of dat wel zo raar is, lijkt me een prima voorbeeld van vraag en aanbod. Mogelijk door het gehele verkoop kanaal, waardoor het inderdaad mogelijk niet Coolblue is deze prijzen alleen bepaald.

Vervelend voor de consument zeker, maar het is dus goed mogelijk dat diezelfde consument medeveroorzaker is van dit probleem door schijnbaar massaal deze kaarten te willen hebben.

Ook is dit iets dat je de laatste jaren contant ziet bij launches en andere periodes met tekorten, Intel 10th Gen, de 10900K ging ook over de kop bijvoorbeeld, maar ook bijv. AMD Vega gpu's zijn tijdenlang niet te krijgen geweest op MSRP. En bij Polaris is dat ook een tijd zo geweest (mining hype).

[ Voor 16% gewijzigd door Dennism op 25-09-2020 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• issepower
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-10 10:11
Nog steeds geen info hier van nvidia, zit in de 18... orders, wel order vanuit België. Ook geen geld gereserveerd op de kredietkaart.

Ik vrees dat het niets wordt. Die link dat iedereen gebruikte en plots werkte was geen echte voorraad denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:56
issepower schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:12:
Nog steeds geen info hier van nvidia, zit in de 18... orders, wel order vanuit België. Ook geen geld gereserveerd op de kredietkaart.

Ik vrees dat het niets wordt. Die link dat iedereen gebruikte en plots werkte was geen echte voorraad denk ik...
bij mij wel geld gereserveerd op de CC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRickkert
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-11-2023
spartacusNLD schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:02:
Megekko update: https://www.megekko.nl/info/RTX-3080

Asus, 30-9 verwachten wij de eerste 24 in de wachtrij voor de Asus RTX 3080-TUF-10G (1118232) uit te leveren, er is goede hoop op nog meer maar geen zekerheid.

Dat is dus deze versie: https://www.megekko.nl/pr...080-10G-GAMING-Videokaart

:)
Enig idee hoe lang de wachtrij daarvan is? Anders switch ik naar die haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:18
Voor de Tweakers die - net als ik - afgelopen week(end) bij Amazon.nl een Asus GeForce RTX 3090 Strix OC / non-OC hebben besteld, ik heb zojuist contact gehad met de klantenservice:

1) Een medewerker van de Amazon-klantenservice kan je niet veel meer informatie verstrekken, dan wat jij op je scherm ziet.
2) De artikelen (de Strix OC & non-OC in dit geval) zijn inmiddels niet meer op voorraad / leverbaar, maar de geschatte leverdatum blijft staan. Er staat - in mijn account, in ieder geval - nog geen melding dat ik het artikel later zal ontvangen (zoiets als: 'Artikel in 'back order'. Klant ontvangt een melding wanneer het artikel weer leverbaar is.').
3) De medewerker blijft erbij dat 27 óf 28-09 een realistische leverdatum is. (y)

Let's hope he's right! d:)b

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JCreations
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-09 13:36
MazeWing schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 08:53:

Nee, de schuld ligt gewoon geheel bij ons zelf / de consumenten. Wat hier al vaker voorbij is gekomen, dit is gewoon marktwerking. Veel vraag, weinig aanbod. De winkels zien ook de wachtrijen groeien, dit soort topics voorbij komen en kennen ook MP.nl.

Je kan geen enkel retailer op dit moment kwalijk nemen dat ze wat extra marge pakken, terwijl in normale tijden de marges zeer klein zijn. Coolblue had 1% netto winst op 15miljard(!!) omzet. En dan zijn ze al niet de goedkoopste.

Voor de mensen die nu massaal zeggen, het is fijn voor alle winkels dat ze nu zo veel geld binnen krijgen. Nee, helemaal niet. Ook zij weten dat een hoop mensen die in de wachtrij staan, andere bestellingen open hebben staan. Elke banktransactie in zakelijk verkeer kost geld. Ze moeten de payment provider betalen en de bank per transactie.

En wat denk je van alle annuleringen die ze mogen verwerken en continu telefoontjes opnemen over wanneer komt mn kaart?

//edit
Hier een comment van Linus (LTT) over de BRUTO marge van retailers.

[ Voor 12% gewijzigd door JCreations op 25-09-2020 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
lockheat schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 08:57:

Is dat bij jullie ook?
Precies hetzelfde hier.

Een mede-tweaker had gister contact met Amazon en ze beweerden doodleuk dat alles in orde is en de kaarten vandaag verzonden zouden worden. Maar ik kan me dat niet voorstellen.

Nog steeds maar 6 mensen in de wachtrij voor de Gigabyte 3090 https://www.megekko.nl/pr...-GAMING-OC-24G-Videokaart fyi

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
  • Laatst online: 29-09 09:14
Zijn de wachtrijen van bijvoorbeeld de Asus TUF OC 3080 bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsquared
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-06-2022
JCreations schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:30:
[...]

Je kan geen enkel retailer op dit moment kwalijk nemen dat ze wat extra marge pakken, terwijl in normale tijden de marges zeer klein zijn. Coolblue had 1% netto winst op 15miljard(!!) omzet. En dan zijn ze al niet de goedkoopste.
Haha ja 1% klinkt weinig, maar dit is na uitkering van salarissen, bonussen, en interimdividend aan de aandeelhouders. Geloof me, ze verdienen zat geld. LOL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copablanca
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 05-02 13:21
bsquared schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:37:
[...]

Haha ja 1% klinkt weinig, maar dit is na uitkering van salarissen, bonussen, en interimdividend aan de aandeelhouders. Geloof me, ze verdienen zat geld. LOL
Jij hebt werkelijk geen idee hoe gevaarlijk zulke kleine marges zijn.
Hier moet ook nog marketing budget af, innovatie, calamiteiten moeten ingecalculeerd worden zover mogelijk etc..etc.. De electronica wereld hangt qua marge echt aan een zijde draadje.

Als de corona ook de electronica wereld had getroffen zou meer dan 50% van alle bedrijven in gevaar zijn gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielz
  • Laatst online: 17:01
xamirz schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:36:
Zijn de wachtrijen van bijvoorbeeld de Asus TUF OC 3080 bekend?
Die kaart is wel populair want hij is relatief klein en erg stil in silence mode. Zelf sta ik in de wacht voor de TUF 3090 bij Megekko. Die wachtrij staat inmiddels op 118...

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCreations
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-09 13:36
bsquared schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:37:
[...]

Ongeveer 7% wordt gebruikt voor bonussen, er is geen dividend uitgekeerd in 2018 en 2017, de paar top salarissen van paar mil (wat gebruikelijk is voor firma's van dit formaat) maakt het verschil niet.

Voor mensen die geïnteresseerd zijn in de getallen van CB (2018): Link

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markovic89
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-08-2024
copablanca schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:41:
[...]

Hier moet ook nog marketing budget af, innovatie, calamiteiten moeten ingecalculeerd worden zover mogelijk etc..etc.. De electronica wereld hangt qua marge echt aan een zijde draadje.

Als de corona ook de electronica wereld had getroffen zou meer dan 50% van alle bedrijven in gevaar zijn gekomen.
Wat denk je van "old stock" risicos.

Ik koop 500x een bepaald type laptop, of voor het gemak hier, een bepaald type videokaart in. Dan komt er een nieuwe release die het vorige type "obsolete" maakt. Dan heb jij een magazijn vol met verouderde hardware liggen die je voor een bepaalde prijs hebt ingekocht. Je mag dus als een CoolBlue of Distributeur 1% marge maken. Wat denk je als je die "old stock" hebt liggen. Dan gaat het onder de inkoopprijs weg (aanbiedingen) en maak je gewoon keihard verlies. Dus moet je dat met andere sales weer omhoog krikken. Is een moeilijk en gevaarlijk spelletje, en als je het zelf beter weet moet je lekker je eigen webshop beginnen en alles tegen 10 euro bovenop inkoopprijs verkopen.

Heleboel tevreden klanten, maar daar ga je je bedrijf niet mee overeind houden.

Die prijs van 700 euro die genoemd is is gewoon niet de prijs die je bij partners gaat betalen. Dus kies voor de Founder Edition of spaar een maandje langer. Je kunt niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
gielz schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:42:
[...]

Die kaart is wel populair want hij is relatief klein en erg stil in silence mode. Zelf sta ik in de wacht voor de TUF 3090 bij Megekko. Die wachtrij staat inmiddels op 118...
Hollllyy...
De OC versie zou iets minder zijn. Ik ga vanuit dat deze ook op 100+ staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielz
xamirz schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:48:
[...]

Hollllyy...
De OC versie zou iets minder zijn. Ik ga vanuit dat deze ook op 100+ staat.
21 was de wachtrij blijkbaar op de 21e als ik in dit topic zoek.

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-09 10:24
[...]

Dat komt ook omdat dat de enige was die op 'morgen leverbaar' stond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheTurk
Dit is absurd, 4 dagen voor release bij micro center wachten.
https://www.youtube.com/w...5eESqmM&ab_channel=Bitwit

[ Voor 21% gewijzigd door TheTurk op 25-09-2020 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floretta
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 02-10-2020
pvnzoest schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:56:
[...]

Megekko:
Artikelnr: 1118233
Artikel: VGA Asus Geforce RTX 3080 TUF-RTX3080-O10G-GAMING
Jouw positie: 32 van de 38

Gisteren volgens mij 1tje uitgeleverd.. dus schiet niet echt op.. maar wel "kleine" rij inderdaad
Als ik naar mijn positie kijk voor de 3080 TUF OC, dan is deze ongewijzigd. Ik vermoed dat iemand uit de wachtrij is gestapt.

Daarnaast lijkt er ook nog niet echt een veelbelovend bericht over de 3080 TUF OC te zijn. Megekko heeft een status-update over de ASUS-kaarten geplaatst:
Ze eindigen dit altijd met de notitie dat dit niet betekent dat er geen andere kaarten komen, maar dat er nu specifiek de non OC-versie wordt genoemd doet mij vermoeden dat de OC-versie nog wel even kan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakje86
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 27-04-2024
Zelf heb ik bij Megekko deze keuze gemaakt: EVGA GeForce RTX 3090 XC3 ULTRA GAMING

--
Order: MEXXXXXXXXXX
Artikelnr: 1118252
Artikel: EVGA GeForce RTX 3090 XC3 ULTRA GAMING
Jouw positie: 1 van de 3
--

Relatief weinig bestellingen op deze kaart vergeleken met de andere wachtrij posities die ik voorbij zie komen? Dit was een van de weinige 2.2 pci-e slot kaarten.

Heb er nog geen reviews over gezien (iemand?) maar wellicht voor meer mensen interresant om een wat kortere wachtrij positie in te nemen als je op zoek bent naar een wat minder 'dikke' kaart om ook andere pci-e sloten te kunnen gebruiken. Mijn huidige 2080 Ti van EVGA blocked namelijk met zijn 2.75 dikte mijn 2de slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
Bedankt allemaal..
Ik denk dat ik toch maar een bestelling ga plaatsen voor de TUF OC 3080. Hoe langer we wachten, hoe langer de rij wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionDV
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-12-2020
copablanca schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:41:
[...]

Dit zit er allemaal ingecalculeerd, miss het corona deel niet maar de rest wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninaomi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-05 15:45
tweakje86 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:00:
Zelf heb ik bij Megekko deze keuze gemaakt: EVGA GeForce RTX 3090 XC3 ULTRA GAMING
Dat snap ik met een prijs van bijna 2 K :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:40
bizar het is maar een videokaart iemand kreeg 1200 dollar aangeboden voor zijn plaats. Daar hoefde ik geen 2 seconde over na te denken. 8)7

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daanoz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-09 19:29
Ik heb even een spreadsheet in elkaar gedraaid die een schatting maakt wanneer je nummer "0" een rij wordt.

(even een kopie opslaan in je eigen drive, en dan kan je hem aanpassen met je eigen data/posities)
https://docs.google.com/s...aw2ZJ8T4/edit?usp=sharing

Als de leveringen/annuleringen zo doorgaan duurt het bij mij ergens tot maart volgend jaar -O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uhwcrB-fb7rfBYOZnbRdFMxa-T0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qlGmKtbkYcg180Wt6EqQdN2b.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakin_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-05-2023
Daanoz schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:19:
Ik heb even een spreadsheet in elkaar gedraaid die een schatting maakt wanneer je nummer "0" een rij wordt.

(even een kopie opslaan in je eigen drive, en dan kan je hem aanpassen met je eigen data/posities)

Als de leveringen/annuleringen zo doorgaan duurt het bij mij ergens tot maart volgend jaar -O-

[Afbeelding]
whaha 2021...
Ja met zoals het nu gaat zou dat kloppen maar ik denk dat de leveringen/voorraad wel groter gaan worden in Oktober/November.

Ik wil hem graag voor 10 november binnen hebben voor Assassins Creed Valhalla.
Als hij eind dit jaar nog niet binnen is dan hoeft het voor mij niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 10:38
Nog even over de prijzen en premium/marges die bedrijven zoals een CoolBlue rekenen. Ik denk dat de inkoop prijzen voor hen ook niet mals zijn en dat de marge die ze er zelf op maken nihil is. Maar wat me nog het meeste zorgen baart, elke keer als ik op de website kijk van een Megekko, Alternate, Coolblue, dan valt het mij op hoeveel RTX 20x0 ze nog op voorraad hebben en te koop voor prijzen om en nabij de prijzen van de RTX 3080 kaart. De kans dat mensen deze kopen is nu echt een stuk kleiner, hoeveel financiele schade (want enige optie is straks verkopen ver onder de inkoopprijs) zal dit wel niet opleveren en is dat wellicht niet ook meteen de reden dat er extra marge gepakt *moet* worden op de nieuwe serie?

Bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZFgcu1O.png

[ Voor 4% gewijzigd door Lord_Dain op 25-09-2020 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markovic89
Lord_Dain schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:24:
Nog even over de prijzen en premium/marges die bedrijven zoals een CoolBlue rekenen. Ik denk dat de inkoop prijzen voor hen ook niet mals zijn en dat de marge die ze er zelf op maken nihil is. Maar wat me nog het meeste zorgen baart, elke keer als ik op de website kijk van een Megekko, Alternate, Coolblue, dan valt het mij op hoeveel RTX 20x0 ze nog op voorraad hebben en te koop voor prijzen om en nabij de prijzen van de RTX 3080 kaart. De kans dat mensen deze kopen is nu echt een stuk kleiner, hoeveel financiele schade (want enige optie is straks verkopen ver onder de inkoopprijs) zal dit wel niet opleveren en is dat wellicht niet ook meteen de reden dat er extra marge gepakt *moet* worden op de nieuwe serie?
Jij snapt hem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoInvicto
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 30-01 15:54
Heeft iemand die op Megekko heeft besteld enige inzage in het totaal aantal bestelde Asus 3080 Strix kaarten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielz
Daanoz schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:19:

[Afbeelding]
Je kunt het nooit goed uitrekenen hoe lang het gaat duren. Er zijn namelijk ook veel mensen die 2 tot 4 bestellingen open hebben staan waarvan er 3 geannuleerd gaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• androidlover
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:22
EgoInvicto schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:28:
Heeft iemand die op Megekko heeft besteld enige inzage in het totaal aantal bestelde Asus 3080 Strix kaarten?
Artikel: VGA Asus Geforce RTX 3080 ROG-STRIX-RTX3080-10G-GAMING
Jouw positie: 14 van de 30

30 stuks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14:51
[...]

Haha. Toen ik nog in de keten zat waren het er nog ~170. Die finance afdeling zal het druk hebben. Boeven tent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanoz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-09 19:29
gielz schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:28:
Je kunt het nooit goed uitrekenen hoe lang het gaat duren. Er zijn namelijk ook veel mensen die 2 tot 4 bestellingen open hebben staan waarvan er 3 geannuleerd gaan worden.
Perfect niet inderdaad, maar doordat alle waardes worden geïnterpoleerd, zou dat in theorie naar mate de tijd verstrijkt steeds preciezer moeten worden aangezien dit dan wordt meegenomen (met de aanname dat de mensen die meerdere bestellingen hebben open staan enigzins evenredig verspreid zijn in de wachtrij).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Nu online
TWIC: mijn Nvidia order voor de 3090 is definitief verwerkt. Kreeg zojuist mail en zag dat door hun de orderdatum van 24/9 naar 25/9 is gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidlover
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:22
Brains Bush schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:36:
TWIC: mijn Nvidia order voor de 3090 is definitief verwerkt. Kreeg zojuist mail en zag dat door hun de orderdatum van 24/9 naar 25/9 is gezet.
deze mail heb ik ook gehad ben benieuwd wanneer ze gaan leveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTurk
Brains Bush schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:36:
Hoeveel mails heb je in totaal gehad? Ik heb er maar 2, maar zie dat CC is gereserveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
TheTurk schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:38:
[...]

Hoeveel mails heb je in totaal gehad? Ik heb er maar 2, maar zie dat CC is gereserveerd.
2 mails kan je beschouwen als afgerond, de 2e is de bevestiging van de betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains Bush
  • Nu online
TheTurk schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:38:
[...]

hier hetzelfde. Zit nu idd ook op de verzendbevestiging te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15:21
Als je bij Alternate een pre-order plaatst, reserven ze dan meteen al je geld? Hoe lang duurt het om het terug te krijgen als je cancelt? Overweeg toch maar even in de rij te gaan staan terwijl ik wacht op de kaarten van AMD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorgen83
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-10 11:56
Grotbewoner schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:45:
Als je bij Alternate een pre-order plaatst, reserven ze dan meteen al je geld?
Als je met reserveren bedoelt dat ze het van je rekening afschrijven, dan ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GG85
  • Laatst online: 02-10 20:29

GG85

.......

Yonix schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:27:
Voor de Tweakers die - net als ik - afgelopen week(end) bij Amazon.nl een Asus GeForce RTX 3090 Strix OC / non-OC hebben besteld, ik heb zojuist contact gehad met de klantenservice:

1) Een medewerker van de Amazon-klantenservice kan je niet veel meer informatie verstrekken, dan wat jij op je scherm ziet.
2) De artikelen (de Strix OC & non-OC in dit geval) zijn inmiddels niet meer op voorraad / leverbaar, maar de geschatte leverdatum blijft staan. Er staat - in mijn account, in ieder geval - nog geen melding dat ik het artikel later zal ontvangen (zoiets als: 'Artikel in 'back order'. Klant ontvangt een melding wanneer het artikel weer leverbaar is.').
3) De medewerker blijft erbij dat 27 óf 28-09 een realistische leverdatum is. (y)

Let's hope he's right! d:)b
Zelfde verhaal hier. Ik ga er maar van uit dat er niets komt.
Dat is overigens wel het lelijke van een super groot keten als Amazon: they simply don't care...
Waarschijnlijk zijn die Strix-en er automatisch op gekomen (prijs is best laag namelijk) en zit daar helemaal geen inkoppbeleid of toezegging vanuit Asus achter.
Als je dan een belletje doet krijg je iemand aan de lijn die niets meer weet dan jij dus daar kan je niets mee.
Het feit dat je ter goede trouw een order plaatst en als ze hem op het laatse moment annuleren daar denkt niemand bij Amazon aan. Boos worden heeft geen zin want daar heb je alleen de medewerker mee die er ook niets aan kan doen en een slechte review achterlaten boeit ook niet want mensen blijven er toch wel bestellen.
Ofwel, ze komen er gewoon mee weg en degene die er last van heeft ben je zelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brains Bush
  • Nu online
Grotbewoner schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:45:
Als je bij Alternate een pre-order plaatst, reserven ze dan meteen al je geld? Hoe lang duurt het om het terug te krijgen als je cancelt? Overweeg toch maar even in de rij te gaan staan terwijl ik wacht op de kaarten van AMD.
Afhankelijk van drukte etc. Bij mij duurde het drie dagen dat het geld terug op de rekening stond. Meeste tijd zat in de administratieve verwerking, daarna was het snel gepiept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnie84
  • Laatst online: 21-09 18:14
Hoop dat ik met deze informatie iemand kan helpen met een keuze te maken tussen de winkels:

Ik heb een slechte ervaring gehad met het bestellen van een MSI Trio 3080 bij Alternate.

Was er zeer vroeg bij: iets van rond de 14:53 uur alles afgerond, gekocht voor 779 euro.

Ik ben echter helemaal achterin de wachtrij geplaatst en Alternate kan niet vertellen waarom.

Alternate kan niks voor mij doen, het is gewoon pech.

Mocht je nog twijfelen: Ik kies in het vervolg een andere partij.

Mijn ervaring hoeft uiteraard niet die van jou te worden.
Ik ben altijd goed geholpen bij Alternate, maar dit vind ik echt zeer treurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie84
Iemand bekend met de actiecodes van Watch Dogs en Geforce Now? Ik heb een FE besteld en krijg deze nog geleverd. Heb echter niks aan beiden en wil deze liever los verkopen. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markovic89
Vinnie84 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:04:
Hoop dat ik met deze informatie iemand kan helpen met een keuze te maken tussen de winkels:

Ik heb een slechte ervaring gehad met het bestellen van een MSI Trio 3080 bij Alternate.

Was er zeer vroeg bij: iets van rond de 14:53 uur alles afgerond, gekocht voor 779 euro.

Ik ben echter helemaal achterin de wachtrij geplaatst en Alternate kan niet vertellen waarom.

Zou het met een creditcard betaling te maken kunnen hebben? Dat de bevestiging vanuit de bank wellicht een stuk later binnen is gekomen aan de kant van Alternate.

Ik had een 14:50 bevestiging met iDeal en sta vooraan in de wachtrij. Wel een andere kaart overigens. Maar als je er zo vroeg bij was zou je idd een andere positie verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
Vinnie84 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:04:

Als ik nu bestel kom ik achteraan. Hopelijk door hun gepruts kom ik op nummer 1 :+
Joke aside, vervelend dat het op deze manier gebeurd is man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie84
Sn0wblind schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:08:
[...]

Diegene die origineel reageerde, reageerde in het Engels. Uit beleefdheid in het Engels gereageed.

[...]

Watch Dogs Legion moet geactiveerd worden eerst in de Geforce Experience app. Hierbij wordt er gekeken of jij een qualifying product in je systeem hebt. Zoniet dan kan je deze niet activeren.
Ah jammer, is een game waar ik zelf niet echt op zit te wachten. Iemand bekend met de activatie voor Geforce Now?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie84
Markovic89 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:10:
[...]

Zou het met een creditcard betaling te maken kunnen hebben? Dat de bevestiging vanuit de bank wellicht een stuk later binnen is gekomen aan de kant van Alternate.

Ik had een 14:50 bevestiging met iDeal en sta vooraan in de wachtrij. Wel een andere kaart overigens. Maar als je er zo vroeg bij was zou je idd een andere positie verwachten.
Dat was ook eerst het vermoeden van Alternate, maar ik had om een 14:52 een bevestiging gehad en deze bleek wel te kloppen. Ik ging dus van (waarschijnlijk) een top 20 positie naar letterlijk 405!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie84
xamirz schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:11:
[...]

Als ik nu bestel kom ik achteraan. Hopelijk door hun gepruts kom ik op nummer 1 :+
Joke aside, vervelend dat het op deze manier gebeurd is man.
Ik zal voor je duimen. Ik weet niet wat wijsheid is als je nu nog wil bestellen.
Ergens denk ik dat je het snelst kans hebt op een 3080 FE, maar da's gewoon erg lastig bij te houden helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koelkie
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18-07-2023
xamirz schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:01:
Bedankt allemaal..
Ik denk dat ik toch maar een bestelling ga plaatsen voor de TUF OC 3080. Hoe langer we wachten, hoe langer de rij wordt...
Contact met Alternate op 23-09-2020 rond 17:00uur omtrent eventuele plaats in wachtrij bij bestellen TUF 3080 & TUF OC 3080;
TUF: 325 wachtenden
TUF OC: 71 wachtenden

Misschien heb je hier nog wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Vinnie84 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:13:
[...]

Ah jammer, is een game waar ik zelf niet echt op zit te wachten. Iemand bekend met de activatie voor Geforce Now?
Je kan eventueel de game verkopen aan iemand en deze voor de andere activeren door met zijn/haar account in te loggen. Na activatie is Geforce experience namelijk niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refelian2
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:28
Zojuist bevestiging gekregen van mijn 3090FE order. Ik ben eigenlijk geïnteresseerd in een 3080FE (voornamelijk ivm grootte). Daarom voor nu te ruil aangeboden. Hopelijk zijn er nog wat mensen die interesse hebben in een upgrade voor hun rig.

Ik had tevens gisteren om 15:18 besteld, pas vandaag de bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
[...]

Ik denk dat Vinnie hier een punt heeft. Alternate heeft lopen rommelen met de preorders. Mensen die er vroeg bij waren zijn om onduidelijke reden achteraan gezet. Ze kunnen als je ze er op bevraagt vervolgens niets uitleggen over hoe dit is gebeurd, maar ik ben er redelijk zeker van dat de oorzaak is dat de gamecodes op waren. Ik heb meerdere mede bestellers de orders vergeleken en die hadden de status 'product niet op voorraad' terwijl die van mij tot na het weekend op 'verwerken' heeft gestaan - dit omdat de game code nog niet assigned kon worden.

Chantal van Alternate heeft me gegarandeerd dat het geen invloed zou hebben op je order uitlevering maar dat is dus echt een onzin verhaal, want ze weten niet eens hoe deze uitlevering prioriteit tot stand komt. Zal zelf, ondanks de lage prijzen, niet meer bestellen bij Alternate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
[...]

Nee dat was a joke, ik ga no way bij alternate bestellen. Ik heb de hoop op een FE ook opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTurk
Als mijn 3090 FE binnen is, ga ik denk ik 3090 Strix OC bij Alternate (pos 10) annuleren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Markovic89
Kunnen alle snowflakes inmiddels gewoon weer on-topic reageren en persoonlijke vendettas achter zich laten? Dan zorgen we er samen voor dat dit draadje open blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
Koelkie schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:17:
[...]

Contact met Alternate op 23-09-2020 rond 17:00uur omtrent eventuele plaats in wachtrij bij bestellen TUF 3080 & TUF OC 3080;

Zeker, mijn dank..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodygee
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:49
Ik kan je aanraden bij Megekko te bestellen, daar zijn voor beiden kaarten de rijen korter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:32
Koelkie schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:17:
[...]

Voor de TUF (non-OC) ben ik de 12de in de wacht. En die positie heb ik al de gehele week vanaf het moment dat Alice the bot wachtrij indicatie kon geven.
Het lijkt erop dat de TUF (non-OC) nog niet is binnengekomen afgelopen week. Anders zou mijn positie verbeterd zijn.

Moet erbij zeggen dat in de wachtrij staan heel erg vervelend is maar het wordt dragelijker indien je weet dat er nog een paar honderd achter je in de rij staan >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simon1029
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-07 18:07
Vrijdag 18 september om 15:22 een Gigabyte Gaming OC 3080 besteld bij Informatique en nu de verzendbevestiging binnen voor levering morgen.

Stond op plek 1 in de wachtrij voor de kaart en er waren 6 wachtenden in totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is de 1e keer voor mij dat ik op dag 1 release dag een videokaart probeer te scoren.
Ik wil de gpu het liefst voor cyberpunk hebben eerder boeit me niet zo.
Maar er waren op dag 1 een aantal gpus verzonden per merk en versie en tot nu nog helemaal niks bij Alternate..
Ik heb de msi gaming x trio besteld en ik sta op nr 48.
Maar we zijn nu een week verder en hoeveel zijn er daar van nou geleverd?
Vrijwel niks,, goede ervaring so far.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
prodygee schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:27:
[...]

Ik kan je aanraden bij Megekko te bestellen, daar zijn voor beiden kaarten de rijen korter.
Zegt niet zoveel zolang je de AIB allocatie naar Alternate en Megekko niet weet.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
prodygee schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:27:
[...]

Already done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie84
Sn0wblind schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:17:
[...]

Je kan eventueel de game verkopen aan iemand en deze voor de andere activeren door met zijn/haar account in te loggen. Na activatie is Geforce experience namelijk niet meer nodig.
Thanks, briljant. Ik sla deze tip even op!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:28:
Dit is de 1e keer voor mij dat ik op dag 1 release dag een videokaart probeer te scoren.
Ik wil de gpu het liefst voor cyberpunk hebben eerder boeit me niet zo.
Maar er waren op dag 1 een aantal gpus verzonden per merk en versie en tot nu nog helemaal niks bij Alternate..
Ik heb de msi gaming x trio besteld en ik sta op nr 48.
Maar we zijn nu een week verder en hoeveel zijn er daar van nou geleverd?
Vrijwel niks,, goede ervaring so far.
Da's waar, er is nog weinig geleverd. Maar ik heb een excelletje gezien met daarin leveringen in stores (niet in de EU) en dan zijn t ook meteen wel flinke aantallen. Dus ik denk dat MSI, die grote capaciteit heeft, het snel gaat inlopen. Sneller dan kleinere brands..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YkHOKt8.png

Niet schikken van de data, gaat nog even geduld vragen :( Maar dan komen ze wel met grotere ladingen (vermoed per schip). COrrectie: LGB= Long Beach Airport, dus dit is nog via de lucht. Damn.

[ Voor 12% gewijzigd door Lord_Dain op 25-09-2020 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-10 22:39
Sn0wblind schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:17:
[...]

opgelet
Dat kan je maar 1 keer doen per titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie84
Lord_Dain schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:18:
[...]

Ik denk dat Vinnie hier een punt heeft. Alternate heeft lopen rommelen met de preorders. Mensen die er vroeg bij waren zijn om onduidelijke reden achteraan gezet. Ze kunnen als je ze er op bevraagt vervolgens niets uitleggen over hoe dit is gebeurd, maar ik ben er redelijk zeker van dat de oorzaak is dat de gamecodes op waren. Ik heb meerdere mede bestellers de orders vergeleken en die hadden de status 'product niet op voorraad' terwijl die van mij tot na het weekend op 'verwerken' heeft gestaan - dit omdat de game code nog niet assigned kon worden.

Chantal van Alternate heeft me gegarandeerd dat het geen invloed zou hebben op je order uitlevering maar dat is dus echt een onzin verhaal, want ze weten niet eens hoe deze uitlevering prioriteit tot stand komt. Zal zelf, ondanks de lage prijzen, niet meer bestellen bij Alternate.
Die statussen komen inderaad overeen met mijn ervaringen. Vind het echt heel jammer, altijd gecharmeerd geweest van Alternate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodygee
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:49
Help!!!! schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:28:
[...]

Zegt niet zoveel zolang je de AIB allocatie naar Alternate en Megekko niet weet.
Ik geef je gelijk. Maar ze geven aan 30-9 zo'n 24 stuks te krijgen en er stonden er vanmorgen 97 totaal in de wachtrij. Ik spreek nu over de 3080 TUF non-oc.

Dit geeft een ieder enigszins een beeld van de verwachte levertijd. Iets duidelijker dan dat Alternate ons kan geven.

Maar neem het dan maar met een korreltje zout.

[ Voor 14% gewijzigd door prodygee op 25-09-2020 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GG85
  • Laatst online: 02-10 20:29

GG85

.......

Lord_Dain schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:18:
[...]

Misschien alles van voor 1500 achteraan gezet? Dat zou wel zo eerlijk zijn eigenlijk sinds de deal was "vanaf 1500 bestellen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeryth
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 24-09 20:08
Lord_Dain schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:31:
[...]

Da's waar, er is nog weinig geleverd. Maar ik heb een excelletje gezien met daarin leveringen in stores (niet in de EU) en dan zijn t ook meteen wel flinke aantallen. Dus ik denk dat MSI, die grote capaciteit heeft, het snel gaat inlopen. Sneller dan kleinere brands..

[Afbeelding]

Niet schikken van de data, gaat nog even geduld vragen :( Maar dan komen ze wel met grotere ladingen (vermoed per schip). COrrectie: LGB= Long Beach Airport, dus dit is nog via de lucht. Damn.
Waar heb je die gezien? en wat voor aantallen waren dat? Ik weet dat Jacob van EVGA claimt dat alternate de grootste allocatie in europa heeft bij EVGA, maar ik weet niets over hoe msi t nu doet.

Edit, nvm je hebt je post ge edit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Dain schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:31:
[...]

[Afbeelding]

Die grafiek heb ik weinig verstand van.
Ik ben wel benieuwd naar wat Alternate nou geleverd gaat krijgen aankomende maand aan msi gaming x trio's xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillelli
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 01-11-2021
Heeft Nvidea nog een nieuwe sale gehouden voor de 3080 FE?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Undeadhunter
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 29-09 09:57
Gillelli schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:37:
Niet voor EU, zijn er aantal in de VS vrij gekomen gisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Gillelli schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:37:
Niet tussen 15:00 gisteren en nu :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorden
  • Laatst online: 15-08 11:54
GG85 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:35:
[...]

Misschien alles van voor 1500 achteraan gezet? Dat zou wel zo eerlijk zijn eigenlijk sinds de deal was "vanaf 1500 bestellen"
Nee hoor 14:54 besteld hier en sta vrijwel vooraan in de rij.
Zie ook niet hoe dat oneerlijk is, wat had ik moeten doen tot 15:00 wachten voordat ik de betaling afronde?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-09 15:37

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Modbreak:Ik heb de flamewar die in het topic stond even weggebezemd. Als je een reactie van jezelf kwijt bent, is de kans groot dat je zometeen een banmailtje krijgt.

Zero Tolerance people, let op je postgedrag.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillelli
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 01-11-2021
MoietyMe schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:38:
[...]

Niet tussen 15:00 gisteren en nu :(
Ik had gisteren of eergisteren verwacht..... Had gisteren een 3090 in mijn winkelwagen serieus overwogen om em te kopen maar toch niet gedaan....

Mischien had ik em moeten kopen om em weer door te verkopen voor dezelfde prijs hier voor de mensen die geen kans hebben gehad.
Pagina: 1 ... 107 ... 629 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
Beschikbaarheid is te vinden in https://docs.google.com/s...2_DWk4/edit#gid=712726851 (niet meer up-to-date)

reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord