Op 4k kan die 10fps net verschil zijn om boven de 60fps te blijven. Ik vindt hrt persoonlijk de 15 a 20% makkelijk waard, in het verleden altijd sli/nvlink en dat was duurder.NosferatuX schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:41:
Buiten beschouwing latende of je wel of geen geld ervoor hebt, waarom zou je de 3090 halen voor twee keer zoveel geld terwijl die kaart op zijn best max 15-20% sneller is dan de 3080? Gebruik je dan een bepaalde setup dat je echt die 10fps meer nodig hebt?
In ieder geval minder dan Croky.....made schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:11:
Weet iemand hoeveel chips Nvidia maakt op een dag?
De settings een stapje terug zetten is goedkoper en levert meer opRick-vvv schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:55:
[...]
Op 4k kan die 10fps net verschil zijn om boven de 60fps te blijven. Ik vindt hrt persoonlijk de 15 a 20% makkelijk waard, in het verleden altijd sli/nvlink en dat was duurder.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Als je 5 minuten besteedt in dit topic zul je snappen dat niemand iets zinnigs kan zeggen hierover en iedereen het zelfde wil.Cheesestring schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:40:
Amazon bestelling is geannuleerd, iemand advies waar je het beste nu een 3080 kan bestellen?
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Ik zie bij TechData geen levertijden op de site. Heb jij ze toevallig opgevraagd?FragDAnvers schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:41:
Bij TechData zie ik dat ze de Gigabyte GeForce RTX 3080 EAGLE OC 10G verwachten op 06/10 (als dat klopt)
Idem met de Gigabyte GeForce RTX 3080 GAMING OC 10G
Ingram Micro heeft enkel Pny GF RTX 3080 GAMING Triple FAN 10GB GDDR6X HDMI DP
En die verwachten ze op 01/10 (wederom, als dat klopt)
Phanteks Enthoo Evolv X // ASUS ROG STRIX X570-E // Ryzen 9 5950x // EKWB AIO 360 // ZOTAC RTX 3080 AMP HOLO // Corsair Dominator Platinum 32GB 3466MHz // Corsair MP510 960 GB // Crucial MX500 2TB // Corsair RM750x
Je kan normaal op productpagina zelf ergens op Online Check drukken.New_Interfaces schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:04:
[...]
Ik zie bij TechData geen levertijden op de site. Heb jij ze toevallig opgevraagd?
Daar kreeg ik een (mogelijke) leverdatum te zien.
https://www.twitch.tv/fragdanvers
Nieuwe update bij Megekko over de leveringen:
Wat is geleverd en wat wordt verwacht
Gigabyte, er worden deze week nog enkele RTX 3080 videokaarten verwacht.
MSI, er worden enkele RTX 3080 videokaarten verwacht deze week.
Asus, er is goede hoop op een aantal Asus RTX 3080 videokaarten deze week.
Inno3D, voor volgende week zijn ons 5 RTX 3080 kaarten toegezegd.
Dit sluit niet uit dat we ook van andere merken RTX 3080 videokaarten gaan ontvangen, we houden je op deze pagina op de hoogte.
Oh duidelijk, thanks!FragDAnvers schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:05:
[...]
Je kan normaal op productpagina zelf ergens op Online Check drukken.
Daar kreeg ik een (mogelijke) leverdatum te zien.
Phanteks Enthoo Evolv X // ASUS ROG STRIX X570-E // Ryzen 9 5950x // EKWB AIO 360 // ZOTAC RTX 3080 AMP HOLO // Corsair Dominator Platinum 32GB 3466MHz // Corsair MP510 960 GB // Crucial MX500 2TB // Corsair RM750x
Met die logica kan je net zo goed op een 1080 blijven zitten. Elke upgrade is waard wat iemand er voor over heeft, de definitie van veel is niet voor iedereen hetzelfde.winwiz schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:00:
[...]
De settings een stapje terug zetten is goedkoper en levert meer op
Zijn vraag ging buiten geld om dus als duur niet meespeelt dan moet goedkoop ook de rede niet zijn.
Ik wil gewoon max wat er beschikbaar is en merk het verschil financieel geen seconde 🤷♂️
Laten we dan hopen dat andere "pro" partners ook enkele binnen krijgen...Floretta schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:07:
Nieuwe update bij Megekko over de leveringen:
[...]
[ Voor 13% gewijzigd door Blaat op 23-09-2020 15:21 ]
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
[ Voor 12% gewijzigd door Bolletje op 24-09-2020 10:07 ]
3080FE was vandaag 2x online te bestellen bij Nvidia. Helaas kwam ik niet verder bij afrekenen. Heeft er iemand een directe link?
Dit is een directe link naar de kassa om af te rekenen: https://store.nvidia.com/...vidia&id=QuickBuyCartPageLimitted schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:07:
3080FE was vandaag 2x online te bestellen bij Nvidia. Helaas kwam ik niet verder bij afrekenen. Heeft er iemand een directe link?
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Stopt die hier direct de 3080 in je winkelwagen?spartacusNLD schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:08:
[...]
Dit is een directe link naar de kassa om af te rekenen: https://store.nvidia.com/...vidia&id=QuickBuyCartPage
Zoals je aan de link al kunt lezen, nee. Dit is puur om het groene blokje te skippen waar mensen bleven steken de vorige keer.mprkooij schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:10:
[...]
Stopt die hier direct de 3080 in je winkelwagen?
[ Voor 7% gewijzigd door Paprika op 24-09-2020 10:11 ]
Zie dat de huidige API url voor het powershell script niet meer werkt om voorraad te bekijken op de Nvidia site.
Weet iemand wat de nieuwe API url is? De oude url was https://in-and-ru-store-a...ucts/nl_nl/EUR/5438796700
Weet iemand wat de nieuwe API url is? De oude url was https://in-and-ru-store-a...ucts/nl_nl/EUR/5438796700
beste manier is gewoon zoals de schoenen verzamelaars het doen. En gewoon Distill.io of iets vergelijkbaars gebruiken. Ik was gisteren waarschijnlijk 1 van de eerste die de 3080 kon kopen vanwege deze app.
Je kan hem local of in de cloud laten lopen. 2de optie kost geld. En je hebt nog extra functies zoals sms en push notification. Maar ik raad gewoon aan om hem lokaal te laten lopen op de pc waar je werkt die dag. Zodat wanneer de pagina iets ziet wat veranderd (bijvoorbeeld het niet op voorraad knopje) dan kan je een alarm melding aanzetten. Sms en push en mail heeft vertraging.
Je kan hem local of in de cloud laten lopen. 2de optie kost geld. En je hebt nog extra functies zoals sms en push notification. Maar ik raad gewoon aan om hem lokaal te laten lopen op de pc waar je werkt die dag. Zodat wanneer de pagina iets ziet wat veranderd (bijvoorbeeld het niet op voorraad knopje) dan kan je een alarm melding aanzetten. Sms en push en mail heeft vertraging.
Hoe vaak liet je hem de site checken? Ben je verder niet bang voor een IP ban want daar heb ik ook al wat dingen over gehoord.baxic schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:26:
beste manier is gewoon zoals de schoenen verzamelaars het doen. En gewoon Distill.io of iets vergelijkbaars gebruiken. Ik was gisteren waarschijnlijk 1 van de eerste die de 3080 kon kopen vanwege deze app.
elke 5 seconden. En nee ik ben nergens ge ip banned. en ben hier ook niet bang voor.RyonL schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:28:
[...]
Hoe vaak liet je hem de site checken? Ben je verder niet bang voor een IP ban want daar heb ik ook al wat dingen over gehoord.
Iemand al enig idee waar je de meeste kans maakt om een 3090 vandaag te scoren? Sprak even met cd-rom land en die konden geen duidelijkheid geven over wat ze klaar hebben liggen om 15:00.
Wel dat mijn MSI trio order van 45 naar positie 36 is gegaan.
6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+
Mooi om te horen, ik heb hem nu ook aangezetbaxic schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:29:
[...]
elke 5 seconden. En nee ik ben nergens ge ip banned. en ben hier ook niet bang voor.
Bij nvidia zelf.gielz schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:32:
Iemand al enig idee waar je de meeste kans maakt om een 3090 vandaag te scoren? Sprak even met cd-rom land en die konden geen duidelijkheid geven over wat ze klaar hebben liggen om 15:00.
Check URL:Pandanl schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:19:
Zie dat de huidige API url voor het powershell script niet meer werkt om voorraad te bekijken op de Nvidia site.
https://api-prod.nvidia.c...ucts/nl_nl/EUR/5438796700
Add to cart URL:
https://store.nvidia.com/...tID=5438796700&quantity=1
Zou je het volledige script kunnen posten? De oude script werkt niet meer.RyonL schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:36:
[...]
Mooi om te horen, ik heb hem nu ook aangezet
Ik gebruik de distill.io extensieDiehardje22 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:47:
[...]
Zou je het volledige script kunnen posten? De oude script werkt niet meer.
https://pastebin.com/UN8Ui8UUDiehardje22 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:47:
[...]
Zou je het volledige script kunnen posten? De oude script werkt niet meer.
In powershell moet je hem draaien.
Kan je checkout doen met paypal bij nvidia of is het enkel creditcard?
alleen CCsenZzZ schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:04:
Kan je checkout doen met paypal bij nvidia of is het enkel creditcard?
Amazon.de ook maar een e-mail gestuurd. Ze hebben eenzijdig mijn ZOTAC Gaming GeForce RTX 3080 Trinity voor € 729,13 geannuleerd gisteren. Echter is deze gewoon nog wel op de website en gaan ze die wel leveren. ZOTAC geeft aan ze te gaan leveren. Ik heb het vermoeden dat ze de GPU niet meer voor de prijs willen gaan leveren.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Alternate heeft nu ook een tool om direct je positie te zien van je bestelling.
Zelf heb ik de Strix besteld, hopelijk komt daar snel een mooie lading van binnen
Zelf heb ik de Strix besteld, hopelijk komt daar snel een mooie lading van binnen
Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB
Het rare is hier dat de tool aangeeft dat mijn postcode niet klopt, terwijl deze wel gewoon klopt...R-utger schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:18:
Alternate heeft nu ook een tool om direct je positie te zien van je bestelling.
Via alice kan ik met het zelfde order nummer en postcode ook gewoon de status ophalen.
Postcode moet zonder spatie.Jorden schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:21:
[...]
Het rare is hier dat de tool aangeeft dat mijn postcode niet klopt, terwijl deze wel gewoon klopt...
Via alice kan ik met het zelfde order nummer en postcode ook gewoon de status ophalen.
Ik heb elke combinatie al geprobeerd, zelfs letterlijk kopiëren uit de 'mijn bestellingen' pagina geeft de error incorrecte postcode.
Maar gelukkig heeft Alice volgens mij een dikke server upgrade gekregen, dus dan haar maar af en toe om een status update vragen ;p.
Ik heb het even gecheckt, als ik een 4x sli bridge ofzo bestel kan ik wel PayPal aanklikken.
Wellicht dat de optie verdwijnt als je een RTX 30xx kaart probeert te bestellen.

[ Voor 8% gewijzigd door themash360 op 24-09-2020 11:34 ]
Ik heb ook vandaag gezien dat de positieteller van Alternate er is.
Nu vraag ik me wel af of deze positie per specifieke kaart is of per 3080?
Ik zit in ieder geval in de double digits dus hoop dat ze een mooie shipment krijgen.
(MSI gaming x trio version besteld)
EDIT: ik zie dat de teller per 1 omlaag gaat, lijkt er op dat alternate voorraad aan het verwerken is.
Ik zit in ieder geval in de double digits dus hoop dat ze een mooie shipment krijgen.
EDIT: ik zie dat de teller per 1 omlaag gaat, lijkt er op dat alternate voorraad aan het verwerken is.
[ Voor 16% gewijzigd door Razeal op 24-09-2020 11:47 ]
de optie van paypal is er inderdaad niet en vooral die 3 cijfers op de achterkant van je creditcard in je hoofd stampen want daar vragen ze ook om.themash360 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:33:
[...]
Ik heb het even gecheckt, als ik een 4x sli bridge ofzo bestel kan ik wel PayPal aanklikken.
Wellicht dat de optie verdwijnt als je een RTX 30xx kaart probeert te bestellen.
[Afbeelding]
Deze is kaart specifiek.Razeal schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:38:
Ik heb ook vandaag gezien dat de positieteller van Alternate er is.
En vergeet bij de Rabobank (ik weet niet of dit ook bij andere banken is) je reader mee te nemen, anders is hetMichel242186 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:39:
[...]
de optie van paypal is er inderdaad niet en vooral die 3 cijfers op de achterkant van je creditcard in je hoofd stampen want daar vragen ze ook om.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Het lijkt alsof ze het bewust uitgezet hebben. In de URL die de scriptjes gebruiken om de voorraad te zien kun je ook zien dat "disablePayPal" op true staat. Dus ik denk dat zolang die daar op true blijft je niet met PayPal kunt afreken mocht je m überhaupt al in je mandje krijgen.themash360 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:33:
[...]
[Afbeelding]
https://api-prod.nvidia.c...ucts/nl_nl/EUR/5438796700
Verwijderd
Enig idee waar je die positie tool van Alternate kan vinden. Ik zie hem namelijk niet op hun website?

https://www.alternate.nl/html/content.html?docId=42595Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:43:
Enig idee waar je die positie tool van Alternate kan vinden. Ik zie hem namelijk niet op hun website?
https://www.alternate.nl/html/content.html?docId=42595Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:43:
Viel me ook op, ook al had ik die gekoppeld met de juiste code, bij het betalen komen ze alsnog met de error/vraag dat je de code moet invullen.Michel242186 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:39:
[...]
de optie van paypal is er inderdaad niet en vooral die 3 cijfers op de achterkant van je creditcard in je hoofd stampen want daar vragen ze ook om.
Verwijderd
Wordt aangegeven dat me postcode niet klopt terwijl het dezelfde postcode is al op mijn order, iemand enig idee?

Zelfde probleem, via de bot 'Alice' kan je het wel goed opvragen.Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:49:
Wordt aangegeven dat me postcode niet klopt terwijl het dezelfde postcode is al op mijn order, iemand enig idee?
Xbox id: DHV Whitebird
Is hier iemand die ook de Nvidia RTX 3080 FE heeft weten te bemachtigen? Enig idee hoelang het duurt voordat de bestelling is verwerkt en wordt verzonden? Status op Nvidia site staat nog steeds op 'verwerken' sinds vannacht 00:40h
Verwijderd
Ah dat werkte wel, bedankt!.Wazzaahhh schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:51:
[...]
Zelfde probleem, via de bot 'Alice' kan je het wel goed opvragen.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2020 11:58 ]
Is er of kent iemand een persoon waarvan Amazon wel een 3080 heeft uitgeleverd hier in Nederland? Ik zie alleen maar berichten in deze topic dat Amazone de order heeft ingetrokken.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Ga er maar van uit dat het dinsdag wordt, was vorige week ook zo het geval.bsquared schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:53:
Is hier iemand die ook de Nvidia RTX 3080 FE heeft weten te bemachtigen? Enig idee hoelang het duurt voordat de bestelling is verwerkt en wordt verzonden? Status op Nvidia site staat nog steeds op 'verwerken' sinds vannacht 00:40h
Schijnbaar gaan ze bij Scan in de UK eind deze week/komende week evga kaarten ontvangen, misschien hier ook?!
https://www.scan.co.uk/shops/nvidia/rtx-30-series-faqs
https://www.scan.co.uk/shops/nvidia/rtx-30-series-faqs
Verwijderd
Had idd ergens een bericht gelezen op reddit van een Evga Ceo dat ze duizenden 3080 aan het verschepen zijn. Kan het link niet even vinden helaas.
weg, zie tw
[ Voor 100% gewijzigd door Bolletje op 24-09-2020 12:18 ]
Wat ik hiervan tot nu toe heb gezien is dat alles wat verscheept wordt richting Amerika gaat. Daar zijn tweede en zelfs derde batches kaarten al uitgeleverdVerwijderd schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:02:
Had idd ergens een bericht gelezen op reddit van een Evga Ceo dat ze duizenden 3080 aan het verschepen zijn. Kan het link niet even vinden helaas.
Verwijderd
Beetje oneerlijk lijkt mijEgoInvicto schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:06:
[...]
Wat ik hiervan tot nu toe heb gezien is dat alles wat verscheept wordt richting Amerika gaat. Daar zijn tweede en zelfs derde batches kaarten al uitgeleverd
weg, zie tw
[ Voor 104% gewijzigd door Bolletje op 24-09-2020 12:19 ]
Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W
Je weet dat dit peanuts bedragen zijn voor bedrijven zoals Alternate, CDromland en meer?
Verschillende distribiteurs hebben honderden kaarten in bestelling staan bij de fabrikant die grotendeels al in bestelling staan voor it resellers.
[ Voor 45% gewijzigd door Bolletje op 24-09-2020 12:19 ]
Dit is kaart specifiek.Fiddle schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:10:
weg, zie tw
Heb dezelfde besteld, vraag mij inderdaad ook af of dit voor alle kaarten is of merk/type specifiek.
[ Voor 24% gewijzigd door Bolletje op 24-09-2020 12:18 ]
Wat Nvidia FE stock info van een discord. Komt van deze discord af: https://discord.gg/MtbFTDA
:fill(white):strip_exif()/f/image/jArGkCcv9GSWfOs9YPtmDC8i.png?f=user_large)
[ Voor 10% gewijzigd door spartacusNLD op 24-09-2020 12:20 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Er was op mij gereageerd dat deze kaart specifiek zijn, aangezien de teller met 1 naar beneden ging geloof ik dit ook wel.Fiddle schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:10:
weg, zie tw
Heb dezelfde besteld, vraag mij inderdaad ook af of dit voor alle kaarten is of merk/type specifiek.
[ Voor 19% gewijzigd door Bolletje op 24-09-2020 12:20 ]
weg, zie tw
Ook geen discussies hier over (het werkend krijgen van) botscripts voor bestellen
Ook geen discussies hier over (het werkend krijgen van) botscripts voor bestellen
[ Voor 82% gewijzigd door Bolletje op 24-09-2020 12:22 ]
Ik kijk hier in de hoop te lezen waar de kaart voor welke prijs te bestellen is maar er zijn hier een paar die vooral onderling aan het chatten zijn. Onder andere over een foute postcode, dit topic is snel weer dicht ben ik bangVerwijderd schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:13:
Kijken we uit dat de topic weer niet op slot gaat?

Verwijderd
In principe overal uitverkocht, dus ik zou gewoon bestellen bij een zaak en je oude videokaart gebruikenMetalSonic schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:21:
[...]
Ik kijk hier in de hoop te lezen waar de kaart voor welke prijs te bestellen is maar er zijn hier een paar die vooral onderling aan het chatten zijn. Onder andere over een foute postcode, dit topic is snel weer dicht ben ik bang
weg, zie tw
[ Voor 70% gewijzigd door Bolletje op 24-09-2020 12:23 ]
https://www.amazon.de/-/e...080&qid=1600942983&sr=8-1
1000 euro + 50 euro shipping
FU amazon
edit: en weer weg
1000 euro + 50 euro shipping

FU amazon
edit: en weer weg

[ Voor 6% gewijzigd door spartacusNLD op 24-09-2020 12:30 ]
Deze wordt niet door Amazon verkocht maar een derde partij. Onder "Buy now" zie je wie de verkoper is.spartacusNLD schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:29:
https://www.amazon.de/-/e...080&qid=1600942983&sr=8-1
1000 euro + 50 euro shipping![]()
FU amazon
heb ik nu echt gemist dat er vandaag een aantal 3080 FE kaarten te koop zijn geweest?
FML ... ook weer geen mail gehad dan...
Yep, vannacht om half 1 en om kwart voor 7 waren ze te koop. Geen notificaties.belblade schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:31:
heb ik nu echt gemist dat er vandaag een aantal 3080 FE kaarten te koop zijn geweest?
Heeft er eigenlijk al iemand iets gehoord/ontvangen van Alternate? (In mijn geval Alternate.be) Heb zelf nog steeds daar een msi x trio staan.
Alleen "We kunnen niet zien hoeveel orders er zijn. Wij weten niet wanneer we kunnen leveren".Niickvd schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:36:
Heeft er eigenlijk al iemand iets gehoord/ontvangen van Alternate? (In mijn geval Alternate.be) Heb zelf nog steeds daar een msi x trio staan.
Gigabyte Eagle OC heb ik daar besteld.
bestelling daar geanulleerd toen ze pertinent bleven weigeren info over plaats in rij te vertellen. Weet trouwens nog altijd niet of dit in BE ook kan want zie daarover enkel dingen van NL?Niickvd schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:36:
Ze hadden het geld wel meteen van de CC afgeschreven (ook al wisten ze toen al dat het lang kon duren) maar na annulatie zou het nu 5-10 werkdagen kunnen duren voor we het terug zouden krijgen

Heeft er toevallig nog iemand informatie gekregen over de voorraad bij Alternate? Ben wel benieuwd of zij er tien per week of honderd per week binnenkrijgen. Stond me bij dat ze vandaag een nieuwe lading zouden krijgen toch?
Laten we hopen dat ze iets krijgen want het is al een week doodstil.De Priester schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:58:
Heeft er toevallig nog iemand informatie gekregen over de voorraad bij Alternate? Ben wel benieuwd of zij er tien per week of honderd per week binnenkrijgen. Stond me bij dat ze vandaag een nieuwe lading zouden krijgen toch?
Wie gaat vandaag de 3090 kopen? Ben benieuwd..
Ik ga er een halen. Volgens nvidia zou hij te bestellen zijn vanaf 13:00 maar zie vooralsnog niks. Zal dan toch wel 15:00 zijn?babbi schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:00:
Enige wat ik als reactie op ticket kreeg van alternate was dat ze mij niet konden vertellen welke positie ik had, mocht iemand wel horen hoe groot de ladingen zijn ben ik benieuwd. Het lijkt me niet dat ze veel meer/minder krijgen dan azerty of megekko toch?De Priester schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:58:
Ik sla hem over.babbi schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:00:
NZXT H710i Wit – AsRock Z390 TAICHI - i9 9900KS @ 5.3 Ghz - Gigabyte RTX 3080 Gaming OC - NZXT Kraken X72 - Corsair Force Series MP600, 2 TB SSD - Corsair 32 GB DDR4-3600
Inderdaad 15u00 in CEST, die tijd is 13u00 GMT.Schnoop schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:03:
[...]
Ik ga er een halen. Volgens nvidia zou hij te bestellen zijn vanaf 13:00 maar zie vooralsnog niks. Zal dan toch wel 15:00 zijn?
13:00 GMT dat is wat andersSchnoop schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:03:
[...]
Ik ga er een halen. Volgens nvidia zou hij te bestellen zijn vanaf 13:00 maar zie vooralsnog niks. Zal dan toch wel 15:00 zijn?
Hoe goed is de reputatie van Alternate.be (en Alternate.nl) bij het handelen van deze situatie met de grafische kaarten? Ik hoor niet altijd goede dingen hieromtrent. Welke webshops pakken de huidige situatie het best aan?
gaan er veel mensen voor de 3090? of gaat iedereen voor de 3080 ?
Is er dan wel bekend van Azerty of Megekko hoeveel zij binnenkrijgen? Het is enorm stil vanuit Alternate en leuk dat je nu je nummer in de wachtrij kan zien maar zonder een indicatie dat ze kaarten gaan binnenkrijgen schiet je er maar weinig mee op.Razeal schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:03:
[...]
Enige wat ik als reactie op ticket kreeg van alternate was dat ze mij niet konden vertellen welke positie ik had, mocht iemand wel horen hoe groot de ladingen zijn ben ik benieuwd. Het lijkt me niet dat ze veel meer/minder krijgen dan azerty of megekko toch?
ik twijfel: de extra performance is leuk meegenomen, maar niet echt een must nu... 1549 is wel een beetje overdreven. Is er al iets bekend over AIB prijzen?babbi schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:00:
Voor de belgen die bij alternate besteld hebben bestaat er nu ook een pagina met informatie betrekkende tot de RTX3080 launch: https://www.alternate.be/html/theme/42658
hadden ze evengoed niets kunnen schrijven... allemaal vage en ontwijkende antwoorden (die ook nog eens anders zijn op sommige vlakken dan de NL variant...)Niickvd schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:11:
Voor de belgen die bij alternate besteld hebben bestaat er nu ook een pagina met informatie betrekkende tot de RTX3080 launch: https://www.alternate.be/html/theme/42658
Je kunt nu inderdaad wel je wachtrij plaats opvragen via de Alternate website.De Priester schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:08:
[...]
Is er dan wel bekend van Azerty of Megekko hoeveel zij binnenkrijgen? Het is enorm stil vanuit Alternate en leuk dat je nu je nummer in de wachtrij kan zien maar zonder een indicatie dat ze kaarten gaan binnenkrijgen schiet je er maar weinig mee op.
Echter wanneer je inderdaad niet weet HOEVEEL en WANNEER ze binnen komen heb je niets aan de weergave van je wachtrij positie.
Of ze moeten het totale aantal orders aangeven, bv. 1000 dan heb je wellicht nog een positief stukje gevoel dat je vooraan staat als je nummer 200 bent..
Was able to snatch FE 3080 yesterday from Nvidia. I am not sure should I cancel MSI Ventus 3x or not. I am at 14th position.
Jep vind ik ook.. Zelfs geen tool voor de wachtrij te checken..belblade schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:17:
[...]
hadden ze evengoed niets kunnen schrijven... allemaal vage en ontwijkende antwoorden (die ook nog eens anders zijn op sommige vlakken dan de NL variant...)
I wouldn't do that, position 14 seems very nice and you can allways do a fellow Tweaker a favor and sell that one for a fair decent/actual price.Vader006 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:18:
Was able to snatch FE 3080 yesterday from Nvidia. I am not sure should I cancel MSI Ventus 3x or not. I am at 14th position.
Cancel it because that card’s performance is really bad!Vader006 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:18:
You can also scalp but thats unfair given the current situation
Ik ga voor de RTX 3090, doordat ik voor verscheidene grafische toepassingen erg veel baat heb bij 24GB vRAM. De RTX 3090 is nu een betaalbaarder alternatief dan de Quadro-serie. Helaas wordt het nu vooral gepromoot als gaming-kaart, wat inhoudt dat er een hogere vraag is van gamers, voor wiens doeleinden 24GB aan vRAM overkill is.Aggressor schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:08:
gaan er veel mensen voor de 3090? of gaat iedereen voor de 3080 ?
Ik zie op Azerty.nl nog geen pagina's voor de RTX 3000-serie?
Depends which one you like better I would say. You can use the FE untill you get the ventus for example and probably resell the one you dislike most, for the original price.Vader006 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:18:
Maar ik begrijp dat er dus alweer 2 mogelijkheden zijn geweest om de FE aan te schaffen via de Nvidia website.. Dat is balen, totaal geen notificatie gekregen en kan moeilijk de website 24u blijven F5'n 
Er is al een mogelijkheid om met Paypal te betalen op de nvidia site of enkel via een MasterCard?
Er is al een mogelijkheid om met Paypal te betalen op de nvidia site of enkel via een MasterCard?
Het blijft lastig.. ga ik proberen een 3090 te bemachtigen, en dan proberen te ruilen voor een 3080 met bijbetaling, of gewoon wachten.
straks hebben ze tig duizend 3090 kaarten, en raak je hem aan de straatstenen niet kwijt en lachen ze zich kapot bij nvidia dat iedereen de duurdere heeft gekocht..
straks hebben ze tig duizend 3090 kaarten, en raak je hem aan de straatstenen niet kwijt en lachen ze zich kapot bij nvidia dat iedereen de duurdere heeft gekocht..
Je hebt altijd nog het recht om binnen 14 dagen terug te sturen.badnews.nl schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:23:
Het blijft lastig.. ga ik proberen een 3090 te bemachtigen, en dan proberen te ruilen voor een 3080 met bijbetaling, of gewoon wachten.
straks hebben ze tig duizend 3090 kaarten, en raak je hem aan de straatstenen niet kwijt en lachen ze zicht kapot bij nvidia dat iedereen de duurdere heeft gekocht..
Dat zou wel het "eerlijke" bericht verklaren dat de 3090 heel schaars zal zijn. Als dit gebeurd, dan is hun marketing afdeling echt heel smerig bezig...badnews.nl schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:23:
straks hebben ze tig duizend 3090 kaarten, en raak je hem aan de straatstenen niet kwijt en lachen ze zicht kapot bij nvidia dat iedereen de duurdere heeft gekocht..
Ja, afgelopen nacht rond 00:30-01:00 en deze ochtend rond 06:45ish. Ik meen van andere Tweakers vernomen te hebben dat je momenteel enkel met CC afrekenen kan.Dionysis schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:22:
Maar ik begrijp dat er dus alweer 2 mogelijkheden zijn geweest om de FE aan te schaffen via de Nvidia website.. Dat is balen, totaal geen notificatie gekregen en kan moeilijk de website 24u blijven F5'n
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Heb wel het gevoel dat de FE kaarten sneller in bezit zullen zijn, wanneer besteld, dan de AIB kaarten via overige leveranciers..
Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |