Royeboi schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:35:
[...]
Echt bizar, en volgende maand staan ze er waarschijnlijk op voor €100 meer.
Je kunt niet zomaar een bestelling eenzijdig ontbinden overigens, maar zie maar eens op te gaan vechten tegen een dergelijke grootmacht als Amazon.
1. Ze hadden prima eerder aan de bel kunnen trekken, maar doen ze niet. Ze wachten tot ze 14 miljoen euro binnen hebben aan betalingen en credit card reserveringen, voordat ze actie ondernemen.
2. Ze bieden zelf een product aan met X prijs. Ik ben ingegaan op dat bod. Er is dus een overeenkomst die gewoon bindend is. Geen voorraad is geen geldige reden om een product eenzijdig te annuleren, want Zotac heeft al aangegeven de orders te willen uitleveren alleen dat dit lang kan gaan duren.
Ik heb Amazon net gebeld en ze gaven aan dat ze niet precies konden zien waardoor de order geannuleerd was.
Daarna heb ik doorgevraagd en bleek dat de dame aan de telefoon zag dat de prijs in haar systeem veel hoger was dan de prijs die ik betaald had (€724) en dat Amazon dan het recht heeft de order te annuleren.
Omdat het hier een pre-order met prijs garantie betreft heb ik aangegeven het hier niet mee eens te zijn maar ze kunnen er bij de klantenservice niets aan doen.
Het product was volgens haar ook nooit daadwerkelijk verzonden waardoor er geen sprake was van een koop die ontbonden is..
Als ‘goedmaker’ is mij toegezegd dat ik de prijs die ik had betaald alsnog voor het product mag betalen als ik het weer op de site staat.
Al met al is het wel duidelijk dat Amazon hier echt een enorme clusterfuck van heeft gemaakt en dit is ook de laatste keer dat ik daar iets bestel wat niet direct uitgeleverd kan worden.
Ik hoopte dat ik de order, als ik maar lang genoeg wachtte gewoon in ontvangst had kunnen nemen.
Persoonlijk vind ik het een mooie kaart en hij schijnt ook lekker stil te zijn.
Al met al knap waardeloos allemaal.