Dionysis schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:13:
[...]
Gerechtelijk mag dat inderdaad en is ook onderdeel van een bedrijfsvoering en het doel van een bedrijf, winst maken. Denk alleen niet dat het in etnische zin een voordeel gaat zijn voor je bedrijf wanneer je overduidelijk mensen probeert uit te kleden, direct geld afschrijft en dan vervolgens een flinke activa hebben voor een maand of 2 omdat er zomaar 100 (>meer) een kaart van 1500 aanschaffen... reken het voor de grap maar even uit dat heb je een idee waar het allemaal over gaat bij de shops!
Etniciteit heeft hier niets mee te maken.

Maar of het etisch is wat Alternate hier doet mag je over denken wat je wilt.
Hebben jullie vroeger wel economie gehad op school en daar ook iets meegekregen van vraag en aanbod? Ik heb wat jij wilt hebben en ik heb geen persoonlijke relatie met jou. Het maakt me niet uit of jij vind dat ik een paar honderd euro teveel verdien op zo'n kaart. Zolang je het geld maar overmaakt.
Even heel hard dit, maar zo is het nu gewoon met deze launch. Als je geduld hebt kun je over tijdje voor een nette prijs een kaart ophalen. Heb je dat niet mag je je portemonnee trekken. (en alsnog in wachtrij gaan staan)