Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Gonadan schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:40:
Ik snap de twijfel, maar de test die je hebt uitgevoerd is simpelweg zoeken naar bevestiging. Dat willekeurige BT apparaten op afstand beoordelen met een willekeurige app niet zou lukken heb ik geen test voor nodig. ;)
Dat kan.

Ik meet gewoon signaalsterkte tussen gewone apparaten zoals die apparaten elkaar zien. Dat is verre van optimaal.

Signaalsterkte kun je natuurlijk beter meten met daarvoor geschikte apparatuur en gevoelige geoptimaliseerde antennes maar die heb ik natuurlijk niet voorhanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:48

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ben ook wel benieuwd in hoeverre telefoons anders reageren dan bijvoorbeeld een laptop. En of de betreffende API daar invloed op heeft omdat van beide kanten de Bluetooth actief gebruikt wordt.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-09 20:37

Kingpinda

Citizenship is earned.

Heb de app al sinds augustus geinstalleerd toen ik weekje op de camping was in drenthe. nooit een melding gehad ook niet toen die in het rest van het land gebruikt mocht worden. deed toch maar eens in de week openen.

Toch deze week voor het eerst een melding gekregen en die klopte. Zondag samen met mijn vrouw bij mijn zusje op verjaardag geweest. op anderhalve meter afstand. Volgende dag werd mijn zwager verkouden en zijn ze beide getest. woensdag kregen we de melding dat ze beiden positief waren. op de app nog niets want ze moesten eerste gebeld worden en de app key aan de ggd doorgeven dat duurde 2 dagen ofoz. en toen kreeg ik 4 uur later ofzo de melding dat ik in contact was geweest met covid19 positief. mijn vrouw kreeg de melding pas 8 uur later.

normaal ben ik niet echt hypochondrisch. maar ik begon spontaan kriebel in mijn keel te krijgen en beetje te hoesten. temp 37,8 en begon mijn milde rugklachten van de week er voor te herinnering samen met milde buikloop.

toch maar mijn leidinggevenden gebeld voor protocol en daarna spoed nummer ggd gebeld. ik zit in de zorg. donderdag ochtend getest en donderdag avond negatieve uitslag. met de boodschap dat ik tot 25 november in quarantaine moet omdat het een momentopname is en ik nog positief kan worden.

achteraf had ik niet eens moeten testen. pas met echte klachten. maar rivm en onze instellings protocol is echt een gedrocht en moet wel 20 keer lezen voordat je er een touw aan vast kunt knopen.

wegens uitzonderingen in de zorgsector werk ik gewoon door zonder klachten maar zoals we al maanden doen met bescherming. RIVM zegt dat medewerkers in de zorg mogen werken mits ze onmisbaar zijn voor de continuiteit van zorg. en dat is praktisch al ons personeel op de vloer. wegens ontzettende te korten. Dus dag 6 nu na mogelijke besmetting. elke dag tempen en rustig blijven om te zien of een kuchje echt is of nervositeit. en zodadelijk en morgen avond weer lekker aan het werk. als ik symptoom vrij ben tm 25 november zal de ongerustheid wel weer weg zijn. buiten mijn werk om houd ik mij wel zoveel mogelijk aan de quarantaine.

zoals ik eerder las in deze thread werd de opmerking gemaakt: als je gewoon tegen je baas zegt dat je met een positief iemand in aanraking bent geweest zal die jou zeker niet verplichten om te werken. dat is dus echter zeker niet het geval in zorginstellingen. In Amerikaanse ziekenhuizen werken zelfs covid-19 positieve verpleegkundigen.

Life is like living only without the peaches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-09 13:53
Deze week ben ik zelf positief getest. Had zaterdag een klein beetje keelpijn en zondag ineens geen smaak en reuk meer.
Maandag een positieve uitslag en dinsdag gebeld door de ggd. De medewerker aan de telefoon wou al bijna ophangen dus ik gaf zelf nog maar even aan dat ik de app geinstalleerd heb dus de code doorgegeven.
Mijn vrouw heeft tot op heden geen melding gehad op haar telefoon... Vind ik een beetje vreemd.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
bramv82 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:32:
Deze week ben ik zelf positief getest. Had zaterdag een klein beetje keelpijn en zondag ineens geen smaak en reuk meer.
Maandag een positieve uitslag en dinsdag gebeld door de ggd. De medewerker aan de telefoon wou al bijna ophangen dus ik gaf zelf nog maar even aan dat ik de app geinstalleerd heb dus de code doorgegeven.
Mijn vrouw heeft tot op heden geen melding gehad op haar telefoon... Vind ik een beetje vreemd.
Misschien dat ik nu een enorme open deur in trap, maar ik heb 2 weken geleden een nieuwe iphone binnen gekregen en het viel me op dat na het migreren van oude naar nieuwe iphone die app opeens uit stond. Dus check even bij je vrouw of ie nog aan staat.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-09 15:41
Gebruikersfout... ;)

Bij mij blijft Huawei EMUI de app steeds uitschakelen i.v.m. "battery optimization". Dan kun je wel netjes aangegeven dat dit niet meer moet gebeuren maar helaas zonder resultaat. Paar dagen later dezelfde melding.

[ Voor 7% gewijzigd door technorabilia op 28-11-2020 14:40 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-09 13:53
Apache4u schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:15:
[...]

Misschien dat ik nu een enorme open deur in trap, maar ik heb 2 weken geleden een nieuwe iphone binnen gekregen en het viel me op dat na het migreren van oude naar nieuwe iphone die app opeens uit stond. Dus check even bij je vrouw of ie nog aan staat.
Lijkt inderdaad toch iets met batterij besparing te zijn geweest. De buurman heeft de melding trouwens wel gehad, terwijl ik daar niet in de buurt ben geweest, zonder muren er tussen.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:48

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
kraades schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:23:
Bij mij blijft Huawei EMUI de app steeds uitschakelen i.v.m. "battery optimization". Dan kun je wel netjes aangegeven dat dit niet meer moet gebeuren maar helaas zonder resultaat. Paar dagen later dezelfde melding.
Dat is wel gek, weet je zeker dat je de instellingen goed hebt gedaan? Ik heb dat één keer opnieuw moeten doen na een update maar verder geen last van (P30).

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-09 15:41
Gonadan schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 11:11:
[...]

Dat is wel gek, weet je zeker dat je de instellingen goed hebt gedaan? Ik heb dat één keer opnieuw moeten doen na een update maar verder geen last van (P30).
Je hebt gelijk. Het leek alsof ik het via de CM app zelf kon aangeven maar blijkbaar ging dat niet goed. Ik heb het nu expliciet via settings aangegeven.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-09 16:29
Waarschijnlijk ben ik de enige halve zool die sinds 18 oktober noteer hoeveel "sleutels" er per etmaal gecheckt worden door de app. Dat steeg van amper 5000 naar tegen de 10.000 eind oktober en zakte dan weer af naar vrolijk schommelende waarden tussen de 3000 en 4500 per etmaal.
Maar .. vannacht ging het ineens los. Om 03:00 al 33.000 en net om 18:00 nog eens 6000.
Zou dit het gevolg kunnen zijn van de Europese uitwisseling tussen de app's?

Edit: typo en totaal gisteren 48.377

[ Voor 4% gewijzigd door henkzelf op 03-12-2020 09:01 ]

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Het idee van deze app is leuk, maar ik heb niet echt het idee dat de GGD het erg serieus neemt.
Afgelopen weekend was ik op bezoek bij een kennis. Een dag later kreeg deze persoon klachten, corona test gedaan en bleek positief.
De GGD heeft deze persoon daarover gebeld, maar er is verder niets gedaan met de corona app, geen code ofzo. Het is niet eens ter sprake gekomen. Degene met corona was het verder ook vergeten te vragen (geschokken door het bericht dat deze positief was).

Ook van het contact onderzoek heb ik zelf niets gehoord.

Voor de zekerheid laat ik me testen. Maar dan kom je terecht op de coronatest website, daar staat dan dat je je alleen kan laten testen zonder klachten als je een melding hebt ontvangen van de corona app, of als je gebeld bent voor contact onderzoek. Beiden niet het geval :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
Niet ter sprake gekomen, werd hier eerder gemeld. Zo jammer. Neem aan dat jouw kennis de App wel op zijn telefoon had?

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:37
Mr. Jinx schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:35:
Het idee van deze app is leuk, maar ik heb niet echt het idee dat de GGD het erg serieus neemt.
Afgelopen weekend was ik op bezoek bij een kennis. Een dag later kreeg deze persoon klachten, corona test gedaan en bleek positief.
De GGD heeft deze persoon daarover gebeld, maar er is verder niets gedaan met de corona app, geen code ofzo. Het is niet eens ter sprake gekomen. Degene met corona was het verder ook vergeten te vragen (geschokken door het bericht dat deze positief was).

Ook van het contact onderzoek heb ik zelf niets gehoord.

Voor de zekerheid laat ik me testen. Maar dan kom je terecht op de coronatest website, daar staat dan dat je je alleen kan laten testen zonder klachten als je een melding hebt ontvangen van de corona app, of als je gebeld bent voor contact onderzoek. Beiden niet het geval :?
ik geloof niet dat ze nog checken of je daadwerkelijk een app bericht hebt gehad. Ik zou het wel benauwd krijgen van zo een bericht ;) geloof dat ze nu zeggen dat na 5 dagen de test zinnig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
henkzelf schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:56:
Niet ter sprake gekomen, werd hier eerder gemeld. Zo jammer. Neem aan dat jouw kennis de App wel op zijn telefoon had?
Yep, zeker!
DaTimMan schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:07:
[...]

ik geloof niet dat ze nog checken of je daadwerkelijk een app bericht hebt gehad. Ik zou het wel benauwd krijgen van zo een bericht ;) geloof dat ze nu zeggen dat na 5 dagen de test zinnig is.
Dat klopt helemaal, maar als je je online wilt aanmelden en je hebt (nog) geen klachten, dan kan dat niet. Er staat dan dat je een speciaal nummer moet bellen dat je alleen krijgt via de corona melder app, of via contact onderzoek.

[ Voor 12% gewijzigd door Mr. Jinx op 04-12-2020 09:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Mr. Jinx schreef op donderdag 3 december 2020 @ 21:43:
... Er staat dan dat je een speciaal nummer moet bellen dat je alleen krijgt via de corona melder app, of via contact onderzoek.
Volgens mij stond dat nummer gewoon in de source van de app, kijk maar.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik had vanochtend een test. Overal in het testcentrum bordjes dat je ivm de coronamelder even je BT uit moest zetten :P
Wel terecht, want ik had er helemaal niet aan gedacht.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:21

Duinkonijn

Huh?

Na dat ik positief getest ben, code doorgeven en de genen die ik ken, kregen keurig bericht binnen 12 uur

collega 1 op m`n werk was gealarmeerd en niet positief bevonden
andere collega waar ik mee gewerkt kreeg een waarschuwing via de app en is ook positief bevonden, zij heeft echter geen last/klachten

[ Voor 49% gewijzigd door Duinkonijn op 07-12-2020 22:32 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 16:15
Hier gisteravond weer een false positive. Volgens de app zaterdag langer dan 15min in contact geweest met iemand die positief is getest. Ben die dag het huis niet uit geweest en er zijn alleen twee familieleden op bezoek geweest die beide geen corona hebben.
Woon in een hoekhuis met naast me een oude dame die afgelopen dagen nog bezoek heeft gehad van allerlei kinderen/kleinkinderen. Die zal het dus ook niet hebben. Waar de melding vandaan komt is mij dus een raadsel.... Toch maar zojuist een test laten doen voor de zekerheid.

Edit; Het raadsel is opgelost. Blijkbaar toch iemand op bezoek geweest bij de buren die corona had, daarop is de melder afgegaan. Toont maar weer eens de onnauwkeurigheid aan...

[ Voor 15% gewijzigd door MochiGohan op 17-12-2020 17:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
MochiGohan schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:52:
Hier gisteravond weer een false positive. ....
Weer? Hoe vaak had je dat al dan? (als ik vragen mag)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 19:19

13art

Moderator Mobile
Mijn vrouw kreeg vorige week vrijdag in de avond een melding dat ze de zondag er voor in contact zou zijn geweest met iemand die corona bleek te hebben. Ze heeft zich laten testen, en inderdaad, corona.

Gelukkig geen klachten, dus zij is zelf ondertussen alweer uit quarantaine (bij geen klachten mag je 5 dagen na het testen weer uit quarantaine). Ik zelf zit er nog in en mag mijzelf dinsdag laten testen. Wel nu wat milde verkoudheidheidsklachten (kuchje, misschien iets meer een loopneus dan anders) dus ik zal het wel van haar gekregen hebben.

We kunnen ons alleen niet bedenken waar ze het die bewuste zondag opgelopen zou moeten hebben. Ons lijkt het meer aannemelijk dat ze het van een leerling heeft gekregen (zijn nu meerdere uit die klas positief getest), maar ja die ziet ze niet op zondagen. Hierdoor ontstond bij ons wel twijfels over of de app wel goed aangeeft om welke dag het gaat waarop je besmet zou zijn geraakt.

Hoe dan ook, zonder de app melding zou ze gewoon maar haar werk zijn gegaan, want geen klachten. Dus ook al zou het een false positive zijn, en is haar besmetting een toevalsbevinding, dan is het virus hier in ieder geval een halt toegeroepen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:56
Ik vind die app toch vreemd aangezien mijn schoonzus positief is getest, heeft dus ook klachten en wij ( 4 personen) zijn een week geleden in contact geweest voor langere tijd, wij krijgen geen melding en sterker nog haar man ook geen melding, dus?
Wij zijn inmiddels allemaal getest en negatief terwijl een dochter nu al 4 dagen wacht op de uitslag? zo raar

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Laatst online: 17-09 16:15
henkzelf schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 17:29:
[...]

Weer? Hoe vaak had je dat al dan? (als ik vragen mag)
Nu twee keer gehad, dus dat valt gelukkig nog mee. Vraag me wel af hoe het werkt als je in een flatgebouw woont...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:45

ZieMaar!

Moderator General Chat
MochiGohan schreef op zondag 20 december 2020 @ 15:50:
[...]

Nu twee keer gehad, dus dat valt gelukkig nog mee. Vraag me wel af hoe het werkt als je in een flatgebouw woont...
Hoe weet je eigenlijk dat het een false positive is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
merlin1201 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 09:47:
Ik vind die app toch vreemd aangezien mijn schoonzus positief is getest, heeft dus ook klachten en wij ( 4 personen) zijn een week geleden in contact geweest voor langere tijd, wij krijgen geen melding en sterker nog haar man ook geen melding, dus?
Wij zijn inmiddels allemaal getest en negatief terwijl een dochter nu al 4 dagen wacht op de uitslag? zo raar
Dat lijkt wel wat gek ja.
Toen mijn vrouw positief getest was en gesproken had met de GGD kreeg in diezelfde avond een melding. Maar die melding ging wel over die dag, niet over de dagen ervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Zelf sinds kort ook weer beter van Corona, wel netjes door de ggd gevraagd of ik een code had.

Bluetooth is blijkbaar sterker dan het plafond en moeder lief laad haar telefoon op in de keuken, dus 3 maal raden wie boven de keuken slaapt en wie een melding kreeg na haar weekendje weg. Gelukkig daardoor niemand besmet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
Verse data over gebruik en effect van de app: https://www.coronamelder....elder-helpt-tegen-corona/
Tot en met gisteren: Na een melding van de corona-app van de overheid lieten 73.000 mensen zich testen.
De corona-app, die inmiddels ruim vier miljoen keer is gedownload op smartphones, heeft inmiddels geleid tot 6400 positieve testuitslagen. Dat blijkt uit de laatste cijfers van het ministerie van volksgezondheid.
Interview in Trouw: https://www.trouw.nl/binn...2Fwww.omroepbrabant.nl%2F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 28-09 19:04
Volgens het artikel 25% installs, dat zijn er 3 a 4M.

Die installs geven tot op heden 73k signalen. De kans dat je app je een waarschuwing heeft gegeven is dus 2%.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 08:10
henkzelf schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:12:
Verse data over gebruik en effect van de app: https://www.coronamelder....elder-helpt-tegen-corona/
Tot en met gisteren: Na een melding van de corona-app van de overheid lieten 73.000 mensen zich testen.
De corona-app, die inmiddels ruim vier miljoen keer is gedownload op smartphones, heeft inmiddels geleid tot 6400 positieve testuitslagen. Dat blijkt uit de laatste cijfers van het ministerie van volksgezondheid.
Interview in Trouw: https://www.trouw.nl/binn...2Fwww.omroepbrabant.nl%2F
25% downloads dus, bij lange na niet die 60% waar men het maanden geleden over had. Je hoort ook weinig mee over 'de app': duidelijk naar de achtergrond verdwenen sinds de illusie dat een app een significante bijdrage zou kunnen leveren ten aanzien van de te nemen maatregelen als een zeepbel uit elkaar is gespat en er zicht is op een vaccin.

Maar: technisch gezien doet het wat het moet doen en het is op een redelijk unieke manier tot stand gekomen (open source met relatief toegankelijk discussies omtrent de app).

Vooral dat laatste is enorm waardevol - tijdens de appathon was al snel duidelijk dat er genoeg partijen bij waren die de wereld beloofden, maar van de hoed noch de rand wisten (inclusief de bekende IT-giganten die altijd op die manier hun spulletjes verkopen en nu door de mand vielen omdat iedereen mocht meekijken bij de 'aanbesteding').

De minister heeft geschreven dat de gehanteerde werkwijze (open source-aanpak) zal worden geëvalueerd. Ik hoop dat dit ertoe leidt dat projecten vaker (enigszins) transparant worden ontwikkeld. Het zal de heilige graal niet zijn, maar het gedachtegoed erachter is mooi.

Als het op de 'klassieke' wijze zou zijn verlopen dan was er een reëel risico dat we een app hadden waarvan in eerste instantie blijkt dat er technisch een hoop aan schort (dwz. privacy / beveiliging). Dat is - voor zover ik kan overzien - nu niet echt aan de orde.

En niet te vergeten de rol van Apple/Google, die hun monopoliepositie hebben gebruikt op een manier dat het proces ten goede kwam: een goed doordacht protocol afdwingen
t_captain schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 22:53:
Die installs geven tot op heden 73k signalen. De kans dat je app je een waarschuwing heeft gegeven is dus 2%.
Dat klopt niet.

Er waren 73.000 tests waar een notificatie aan vooraf ging. Onbekend is hoe groot de groep is die wél een notificatie kreeg, maar daar niet op acteerde. Bovendien kon dat vóór 1 december alleen als je ook klachten had.

Daarnaast zegt het aantal downloads niet alles; er zal een groep zijn die de app ook weer verwijderd heeft. Al vermoed ik dat deze fractie kleiner is dan bij andere apps: de situatie waarin de app 'tegenvalt' of spontaan z'n nut verliest is niet echt aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
Tussen 18 oktober en 31 december:
3.500.000 tests volgens GGD
980.000 sleutels/codes gecheckt door de app (niet unieke, zelf geregistreerd uit de app)
80.000 uitgevoerde tests na app-melding/ggd contact vlgs artikel en ggd basis cijfers

Een enkeling zal de app ook nog wel dumpen vanwege accu-stress door bluetooth ofzo.
Er wordt inderdaad niet erg geworven voor de app, al zag ik toevallig een oproep/reclame op Facebook deze week.

[ Voor 0% gewijzigd door henkzelf op 03-01-2021 12:33 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:10

ralpje

Deugpopje

henkzelf schreef op zondag 3 januari 2021 @ 10:26:

Er wordt inderdaad niet erg geworven voor de app, al zag ik toevallig een oproep/reclame op Facebook deze week.
En wat ik uit m'n omgeving hoor (ik heb zelf gelukkig nog geen positieve test gehad) is dat de BCO ook regelmatig vergeet te vragen of een positief geteste persoon de app heeft geïnstalleerd (of de sleutel opvraagt). Volgens mij blijft daar ook nog wel het e.e.a. liggen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
Hier de factsheet t/m 3 januari: https://www.coronamelder....ctsheet_Corona_latest.pdf
Testen zonder klachten mag sinds 1 december.
In de laatste week (53):
Testuitslagen waar een notificatie aan vooraf ging,
percentage positief (klachten): 16,7 %
percentage positief (geen klachten): 5,3 %
Vooral dat laatste lijkt me een mooie bijvangst. Al kan ook voor de mensen die een notificatie kregen en klachten hadden, de notificatie ook net het duwtje in de rug zijn geweest om dan maar te testen.

Mijn telefoon heeft in de periode vanaf 18-10-2021 ruim 1 miljoen codes gecheckt. In dezelfde periode meldt de GGD 3,6 miljoen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:02

bert pit

asdasd

henkzelf schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:03:

Mijn telefoon heeft in de periode vanaf 18-10-2021 ruim 1 miljoen codes gecheckt. In dezelfde periode meldt de GGD 3,6 miljoen testen.
Het heeft dus wel degelijk zin en levert een bijdrage. Waar zie je dat aantal gecheckte codes? Ik heb de IOS versie.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
IOS heb ik niet.
In Android via Instellingen/Google/Blootstellingsmeldingen

maar, nu komt het , daar kan ik ook komen via de app en dan:

Vragen over de app / Hoe verwijder ik bluetooth-gegevens ... / Open instellingen / Blootstellingschecks

Misschien gaat dat ook bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
Was even zoeken maar:
13-01-2021 - 16.05 - CoronaMelder werkt tijdelijk niet, meldingen komen later
De CoronaMelder kampt met een gedeeltelijke storing. Mensen met een Android-telefoon kunnen momenteel niet worden gewaarschuwd dat ze in de buurt zijn geweest bij iemand die positief is getest. De meldingen gaan niet verloren, ze komen alleen wat later, laat het ministerie van Volksgezondheid weten. Gebruikers met een iPhone hebben er geen last van.

De storing treft de technologie van Google achter de melder, de Android Exposure Notifications System. Google laat weten "met man en macht" aan een oplossing te werken. Het is niet bekend hoelang het duurt om de storing te verhelpen. via omroepbrabant.nl (grrr. zet dan even wat op je eigen site coronamelder.nl !!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
De storing wordt nu ook gemeld op https://coronamelder.nl/n...n-in-de-coronamelder-app/
Hier is die opgelost en met een inhaalslag aan meldingen voor de 14e januari. Het meldingen overzicht zit (bij Android) nu wel verstopt onder de drie puntjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:10

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Members only: app
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 6% gewijzigd door G_Dragon op 15-01-2021 01:22 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Precies wat er staat toch?
Je telefoon heeft toch gewoon lang genoeg een signaal gehad van de telefoon van iemand die nu positief bevonden is. Ik zou mij laten testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

TripleQ schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 06:24:
Precies wat er staat toch?
Je telefoon heeft toch gewoon lang genoeg een signaal gehad van de telefoon van iemand die nu positief bevonden is. Ik zou mij laten testen
Snap ik, vind het alleen zo vreemd dat hij die vrijdag aangeeft. Aangezien ik nergens ben geweest :/

Edit:
Ik denk dat ik al een verklaring heb voor de melding, anders dan dat kan ook niet.
Ik gaf ja aan dat mijn mobiel 8 uur lang in de auto ligt als ik aan het werk ben?
nou dan kan het dus zijn dat hij de mobiel in de auto's naast en achter mij ziet via de bluetooth, heb net even een half uur lopen googlen over hoe het precies werkt met die app.

[ Voor 31% gewijzigd door G_Dragon op 15-01-2021 08:21 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
G_Dragon schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 07:37:
[...]

Snap ik, vind het alleen zo vreemd dat hij die vrijdag aangeeft. Aangezien ik nergens ben geweest :/

Edit:
Ik denk dat ik al een verklaring heb voor de melding, anders dan dat kan ook niet.
Ik gaf ja aan dat mijn mobiel 8 uur lang in de auto ligt als ik aan het werk ben?
nou dan kan het dus zijn dat hij de mobiel in de auto's naast en achter mij ziet via de bluetooth, heb net even een half uur lopen googlen over hoe het precies werkt met die app.
Klopt, dat soort zaken maakt de app kwetsbaar voor valse meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
G_Dragon schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 07:37:
[...]

Edit:
Je kunt hem uiteraard uitzetten als hij toch maar eenzaam in de auto ligt.
En qua valse meldingen: ik heb liever twee valse teveel dan één echte te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:28
13art schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:35:
[...]

Klopt, dat soort zaken maakt de app kwetsbaar voor valse meldingen.
Het is jammer dat de app daarin niet gerichter aangeeft wanneer en waar een eventueel contact heeft plaatsgevonden. Voor een contact moment kan bijvoorbeeld GPS en tijddata lokaal prima opgeslagen worden zou ik zeggen. De huidige opzet van de app is voor veel juist meer essentiële beroepen op dit moment slecht werkbaar.

Contact met SARS-CoV-2 positieve mensen is regelmatig binnen mijn beroep. Maar bekend en bewust, derhalve voorbereid. De melding van positief contact, tja, is weinig over te zeggen. Is dit dit contact geweest, is dit het woon-werkverkeer geweest via OV? Het is niet te duiden. Al snel wordt de aanbeveling dan ook eigenlijk al gewoon om de app liever niet te gebruiken in een setting als deze.

Daarin zijn er dan ook zeker dingen die anders, beter zouden kunnen als je het mij vraagt. Het idee is goed als je het mij vraagt, ik ben er persoonlijk zeker voorstander van om techniek op deze wijze in te zetten. Maar voor eventuele toekomstige uitbraken denk ik dat de uitwerking van dit soort apps nog wel wat te wensen over laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
Afgelopen week 38.776 positieve tests. Bron: RIVM.
Daarvan 4810 via de app. Reported positive tests through app authorised by GGD
https://github.com/minvws...e_test_authorisations.csv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
Honderdduizend Nederlanders melden besmetting via CoronaMelder
Aangepast: 21 januari 2021 10:05
Een persoon zet CoronaMelder op zijn telefoon.Beeld © ANP
De CoronaMelder behaalt vandaag een twijfelachtige mijlpaal: honderdduizend Nederlanders hebben hun besmetting via de app gemeld. De afgelopen weken spoorde de CoronaMelder daardoor zo'n 1500 mensen op die geen klachten hadden, maar wel waren besmet.
https://www.rtlnieuws.nl/...landers-besmetting-gemeld

[ Voor 12% gewijzigd door henkzelf op 21-01-2021 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
Afgelopen week 4505 positieve tests en totaal 102991 cumulatief positieve tests na melding via de Corona Melder app.
In de week van 20 tot en met 26 januari, in vergelijking met de week ervoor, licht gedaald naar 35.635 meldingen. (weekcijfers totaal positief ). App aandeel blijft boven de 10%.
https://github.com/minvws...e_test_authorisations.csv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
Bron: https://github.com/minvws...tics/tree/main/statistics

Vandaag toch nog 3112 nieuwe downloads en totaal per vandaag 4.527.225 downloads wat natuurlijk niet hetzelfde is als "geïnstalleerd".
Het aantal Reported positive tests through app authorised by GGD (daily) neemt nu ook flink af.
Volle week van 4505 naar 3462.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:22
Deze week kreeg ik een nieuwe telefoon, en bij het overzetten realiseer ik mij dat ik niets kan met de geschiedenis van contacten op de oude telefoon die de CoronaMelder aldaar geregistreerd heeft. Hoeveel dagen moet ik de oude telefoon aan laten staan voor het geval er een besmetting geregistreerd wordt via mijn contacten afgelopen periode?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:47
swhnld schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 07:49:
Deze week kreeg ik een nieuwe telefoon, en bij het overzetten realiseer ik mij dat ik niets kan met de geschiedenis van contacten op de oude telefoon die de CoronaMelder aldaar geregistreerd heeft. Hoeveel dagen moet ik de oude telefoon aan laten staan voor het geval er een besmetting geregistreerd wordt via mijn contacten afgelopen periode?
Volgens mij is dat 14 dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
De sleutels worden na 14 dagen verwijderd, na die tijd heeft het zeker geen nut meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Dank, goed om te weten!

Nog wat anders, mijn schoonfamilie komt uit Polen, en "hun" app heeft wel hele aardige functionaliteit om je op nieuws te abonneren, je kunt in de app dagelijks de landelijke statistieken aanzetten, maar ook op gemeente niveau, waarbij je zelf uit een lijst van alle gemeentes aan moet geven welke gemeente of gemeentes je dan wil volgen. Ik denk dat het mooi is als de app van "ons" ook informatie kan verstrekken naast alleen maar sleutels uitwisselen en alarmeren als je met iemand in contact bent geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
14 dagen lijkt mij ook logisch en anders hier vragen: Of stuur een e-mail naar: helpdesk@coronamelder.nl

Hier de factsheet van 31 januari: https://coronamelder.nl/media/Factsheet_Corona_latest.pdf

Mensen die anderen waarschuwden via CoronaMelder: 106.453
Testaanvragen waar een notificatie aan vooraf ging: 99.951

en nog veel meer.

[ Voor 53% gewijzigd door henkzelf op 06-02-2021 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
Ook de App had een winterdipje maar inmiddels zijn de meldingen/sleutels per dag weer op peil:
5-2-2021 10916
6-2-2021 11285
7-2-2021 8470
8-2-2021 4399
9-2-2021 10401
10-2-2021 10633
11-2-2021 10187

en dat zou zo'n 300 positieve tests per week opleveren volgens deze bron.

Alle beetjes helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
Ook op Tweakers leeft dit onderwerp niet echt.

De Volkskrant schreef er over op 26 februari: https://www.volkskrant.nl...lder-een-succes~b37c0641/

4,5 miljoen app downloads
115.000 besmettingsmeldingen
110.000 testen
daarvan 9600 positief.
Met deze belangrijke conclusie: "..Om de app af te schrijven op basis van het lage aantal gemelde besmettingen is wat voorbarig. Ruim driekwart van de mensen die een test aanvroegen na een waarschuwing van de CoronaMelder, was niet benaderd via het bron- en contactonderzoek van de GGD. Met de app worden dus besmettingen opgespoord die anders pas later bekend waren geworden, mogelijk pas nadat die persoon al anderen had besmet....".

Op mijn telefoon zijn sinds 18 oktober 1,7 miljoen codes gecheckt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:48
henkzelf schreef op zondag 28 februari 2021 @ 08:11:
Ook op Tweakers leeft dit onderwerp niet echt.

De Volkskrant schreef er over op 26 februari: https://www.volkskrant.nl...lder-een-succes~b37c0641/

4,5 miljoen app downloads
115.000 besmettingsmeldingen
110.000 testen
daarvan 9600 positief.
Met deze belangrijke conclusie: "..Om de app af te schrijven op basis van het lage aantal gemelde besmettingen is wat voorbarig. Ruim driekwart van de mensen die een test aanvroegen na een waarschuwing van de CoronaMelder, was niet benaderd via het bron- en contactonderzoek van de GGD. Met de app worden dus besmettingen opgespoord die anders pas later bekend waren geworden, mogelijk pas nadat die persoon al anderen had besmet....".

Op mijn telefoon zijn sinds 18 oktober 1,7 miljoen codes gecheckt.
Waar kan je precies zien hoeveel codes er gechecked zijn?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
In je telefoon en bij Android via Instellingen/Google/Blootstellingsmeldingen en dan rechtsboven op de drie puntjes. (Maar optellen doe ik zelf).

Verschilt uiteraard ook per telefoon/mens.

Hier meer bronnen: https://github.com/minvws...tics/tree/main/statistics

[ Voor 45% gewijzigd door henkzelf op 28-02-2021 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:55
henkzelf schreef op zondag 28 februari 2021 @ 08:31:
In je telefoon en bij Android via Instellingen/Google/Blootstellingsmeldingen en dan rechtsboven op de drie puntjes. (Maar optellen doe ik zelf).

Ik weet niet wat daar staat maar in ieder geval niet het aantal contacten(sleutels?) dat je hebt. Voor vandaag staan er al meer dan 500 codes gecheckt, en behalve mijn vriendin is er niemand dichter dan 50m bij ons geweest :-P

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
henkzelf schreef op zondag 28 februari 2021 @ 08:31:

Ik kan enkel zien van de laatste 14 dagen, en dan enkel hoeveel checks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
Sir_Lion schreef op zondag 28 februari 2021 @ 09:17:
[...]

Ik kan enkel zien van de laatste 14 dagen, en dan enkel hoeveel checks..
Je miste het ”maar optellen doe ik zelf”-gedeelte, lijkt mij een hoop gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
hcQd schreef op zondag 28 februari 2021 @ 09:39:
[...]

Oh... op die manier...
Ja daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
hcQd schreef op zondag 28 februari 2021 @ 09:39:
[...]

Dat had ik ook in de edit toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
Sir_Lion schreef op zondag 28 februari 2021 @ 09:43:
[...]

Oh... op die manier...
Ja daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag 8)7
Ik heb de tijd. :)
Maar ja, alles kan beter, als ze er nou eens met ziel en zaligheid achter gingen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
Devian schreef op zondag 28 februari 2021 @ 09:16:
[...]

Ik weet niet wat daar staat maar in ieder geval niet het aantal contacten(sleutels?) dat je hebt. Voor vandaag staan er al meer dan 500 codes gecheckt, en behalve mijn vriendin is er niemand dichter dan 50m bij ons geweest :-P
Die sleutels staan niet in die csv bestanden. Alleen in je telefoon en max 14 dagen oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
Blijft een beetje wonderlijk, die app gegevens. Er lijkt soms ook een weekend (zondag-maandag) dip in te zitten. Maar ziet er ook uit als veel "handwerk" en dan niet alleen die opruim actie van begin november 2020.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ck3ISEJb3ru58sEo7wNI4d9rEJM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CIzR85ZWqOJgm9Rw5pFNmOYZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Eigenlijk zou je dit op de gegevens moeten leggen met het werkelijk aantal meldingen, zo op het eerste gezicht loopt dat ongeveer gelijk. Maar zou heel goed kunnen zijn dat een stagiair dit elke dag intikt op een lijstje of zo, overheid is niet zo gericht op efficiëntie als het bedrijfsleven, dat is ook niet hun taak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Op basis van deze cijfers, hoeveel % van de mensen zou naar verwachting een melding gehad moeten hebben? Ik heb die app vanaf moment 1 op mijn telefoon gehad maar nog nooit een melding gehad. Ook, naar mijn weten, nog geen Covid gehad (2x getest).

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
Hier is bijv een factsheet van 21 maart: https://coronamelder.nl/media/Factsheet_Corona_latest.pdf
\
En hier vind je allerlei bron data: https://github.com/minvws...owing_notification_CM.csv

[ Voor 46% gewijzigd door henkzelf op 30-03-2021 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Onlangs zijn mijn vriendin en ik positief getest. Vervolgens netjes gebeld door de GGD.
Bij mij werd wel gevraagd om de Corona-app sleutel zodat de GGD deze kon activeren, bij mijn vriendin is dit niet gevraagd.

Resultaat is dat een aantal mensen in mijn omgeving een melding hebben ontvangen, bij de specifieke sociale omgeving van mijn vriendin heeft dus niemand melding gehad.

Op deze manier heeft die app ook geen nut natuurlijk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
Wootism schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 13:06:
Onlangs zijn mijn vriendin en ik positief getest. Vervolgens netjes gebeld door de GGD.
Bij mij werd wel gevraagd om de Corona-app sleutel zodat de GGD deze kon activeren, bij mijn vriendin is dit niet gevraagd.

Resultaat is dat een aantal mensen in mijn omgeving een melding hebben ontvangen, bij de specifieke sociale omgeving van mijn vriendin heeft dus niemand melding gehad.

Zo jammer dat ze bij een (wat zwakke) tool ook nog kansen laten liggen. En waardoor? Slecht belscript? Hogerop in dit topic precies zo'n geval; tweaker moest het zelf melden want er werd niet naar de app gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Wootism schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 13:06:

Hebben jullie nog nagebeld waarom je vriendin geen code kreeg?
Kan gewoon een foutje of een luie of slordige medewerker geweest zijn, maar daar komt de GGD pas achter, en kan pas acteren, als ze dat door hebben. Er is veel extra personeel aangenomen daar vanwege Corona....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

swhnld schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 17:30:
[...]

Hebben jullie nog nagebeld waarom je vriendin geen code kreeg?
Kan gewoon een foutje of een luie of slordige medewerker geweest zijn, maar daar komt de GGD pas achter, en kan pas acteren, als ze dat door hebben. Er is veel extra personeel aangenomen daar vanwege Corona....
Je kan het nummer waar vanuit ze bellen niet terugbellen.
Desondanks geen rocket-science om het bespreken van de app op het belscript te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
Een interessant artikel op nu.nl over de melder App:
De app CoronaMelder heeft tot nu toe niet veel kunnen uithalen in de strijd tegen het coronavirus. In de zes maanden sinds de app in gebruik is, zat Nederland grotendeels in lockdown: een fase waarin het nut afneemt. Betrokken en onafhankelijke wetenschappers verwachten dat corona-app pas echt zijn meerwaarde kan laten zien zodra de samenleving weer deels opengaat.
Terwijl via het reguliere testen elke week opnieuw tienduizenden besmette personen worden gevonden, testten in totaal 11.154 mensen positief na een CoronaMelder-waarschuwing. Dat is 1,2 procent van de bijna 915.000 positieve tests sinds de app in gebruik is genomen.

Bron: https://www.nu.nl/tech/61...ogelijk-waardevoller.html

En de laatste factsheet van 4 april: https://coronamelder.nl/media/Factsheet_Corona_latest.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
Op De Correspondent een mooie geschiedschrijving over de Coronamelder Apps, ook wereldwijd en het toenemende nut, juist in deze fase.
De theorie was simpel: corona-apps waarschuwen gebruikers als ze met besmette personen in contact zijn gekomen. In de praktijk stonden ruziënde techneuten, wantrouwende cryptografen, boze overheden, natuurkundige wetten en onverschillige burgers in de weg.
https://open.decorrespond...5699428-b1d618a3/app-open

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18:27
https://twitter.com/SoniaBoender/status/1384961623845216256

De Duitse corona-app komt met een eventregistratie. Krijgt de Nederlandse app dat ook met het oog op de versoepelingen? Zijn er überhaupt nog nieuwe features te verwachten van deze app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
handoff schreef op zondag 25 april 2021 @ 07:16:
https://twitter.com/SoniaBoender/status/1384961623845216256

De Duitse corona-app komt met een eventregistratie. Krijgt de Nederlandse app dat ook met het oog op de versoepelingen? Zijn er überhaupt nog nieuwe features te verwachten van deze app?
Ik hoop het wel, legt ook makkelijker de connectie bij contact onderzoek.

Maar ten eerste zie ik het niet gebeuren bij de politici, te complex voor ze om uit te leggen naar de achterban dat dit samen gevoegd wordt na de uitspraken dat de app nooit verplicht wordt.
En ten tweede vermoed ik dat de doelgroep resultaat uit de app zou vermijden als er alarm geslagen wordt, dus gewoon dorlopen en niet gaan testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:05
Is de hele app niet een beetje een faal geworden? Ik gebruik hem zelf wel, en zie er ook echt het voordeel van in, maar je zou zeggen dat er toch ook in de media nog elke keer reclame voor gemaakt zou moeten worden om het belang te onderstrepen, en om te zorgen dat mensen die hem nog niet hebben gaan installeren. Vooralsnog lijkt het een beetje een stille dood gestorven, met heel af en toe wat aandacht ervoor. Jammer, gemiste kans, zeker nu we gaan versoepelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Hopjesvla79 op 25-04-2021 10:25 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Hopjesvla79 schreef op zondag 25 april 2021 @ 10:24:
Is de hele app niet een beetje een faal geworden? Ik gebruik hem zelf wel, en zie er ook echt het voordeel van in, maar je zou zeggen dat er toch ook in de media nog elke keer reclame voor gemaakt zou moeten worden om het belang te onderstrepen, en om te zorgen dat mensen die hem nog niet hebben gaan installeren. Vooralsnog lijkt het een beetje een stille dood gestorven, met heel af en toe wat aandacht ervoor. Jammer, gemiste kans, zeker nu we gaan versoepelen.
Het is nog maar de vraag hoe lang het nog bestaat :)

https://www.agconnect.nl/...ta-door-misser-bij-google

Is niet bepaald goed voor het vertrouwen. Verbaasd me dat het door de mainstream media nog niet wordt opgepakt. Ook niet door Tweakers :).

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-09 23:27
Ik had al weinig vertrouwen in de app vanwege dat Google de COVID-19 contact-tracing API heeft ontwikkeld waar de CoronaMelder app gebruik van maakt. Nu is het vertrouwen gewoon weg.
Glashelder schreef op woensdag 28 april 2021 @ 22:02:
[...]
Verbaasd me dat het door de mainstream media nog niet wordt opgepakt. Ook niet door Tweakers :).
Gisteren stond er al een stukje op RTL Nieuws en vandaag bij o.a. de Volkskrant en NOS.

Het artikel van RTL Nieuws was gisteren al door iemand getipt aan Tweakers, maar ze hebben er nog niets mee gedaan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:02

bert pit

asdasd

Ik denk dat de gemiddelde Android gebruiker hier totaal niet mee zit. Op het moment dat je Google of FB gebruikt doe je in in zeker mate al afstand van je recht op privacy.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Als ik het artikel bij de Volkskrant lees is er al een oplossing die actief verspreid wordt:
aan een oplossing. Het kost echter tijd voordat de update bij alle miljarden Android-bezitters wereldwijd is geïnstalleerd. De komende paar dagen zullen alle bezitters deze update automatisch hebben ontvangen op hun toestel.
En zelfs zonder deze Fox, heb je de codes uit het log, dat is zonder de namen van de mensen die erbij horen. Denk daarom niet dat het een zeer ernstig probleem was, maar mooi dat het opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:17
Zojuist werd er ook een push notificatie verstuurd door NU.nl: Ministerie legt waarschuwen via CoronaMelder tijdelijk stil om privacykwestie

Ik had het een paar dagen geleden ook bij Tweakers een tip gesubmit, aangezien ze er in het begin regelmatig over schreven. Privacy is toch een belangrijk iets, maar volgens mij heb ik het er niet terug zien komen.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:31
Toch behoorlijk teleurstellend dat Tweakers nog geen artikel heeft geschreven en de mainstream media eerder is met de berichtgeving. Nu ook bij Nu.nl op de voorpagina met zelfs een push notificatie. Voor een tech forum waar privacy altijd hoog in het vaandel staat, had ik wat meer verwacht.

[ Voor 5% gewijzigd door Cheezborger op 28-04-2021 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:35
In het nu.nl artikel staat nog geen link naar de rijksoverheid pagina:
https://www.rijksoverheid...smetting-via-coronamelder

Blijkbaar stuurt Google de update stukje bij beetje (staged) uit, dus ik vraag me af of ze makkelijk kunnen checken wanneer iedereen hem heeft gehad.

Ik vond dit achtergrond artikel, best lang maar het gaat vooral om de What Gets Logged sectie:
https://blog.appcensus.io...ing-contact-tracing-data/

Zoals ze daar al zeggen, 1 ding wat een probleem is met dat voor geïnstalleerde apps bij die logs kunnen (wat in mijn ogen sowieso een vreemde actie is, om die apps dat soort privileges te geven) is dat er tussen die apps vaak feedback apps zitten die delen van de systeem log meesturen voor probleemanalyse.

Ik snapte eerst niet waarom logcat apps dan die data ook niet zouden kunnen zien. Maar blijkbaar kun je de benodigde READ_LOGS permissie tegenwoordig niet meer verkrijgen via het standaard app store installatie mechanisme. Dus blijkbaar heb ik MatLog die ik zelf gebruik ooit via adb die permissie gegeven (dus op mijn telefoon kan MatLog wel bij die logs).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Cheezborger schreef op woensdag 28 april 2021 @ 23:31: . Voor een tech forum waar privacy altijd hoog in het vaandel staat, had ik wat meer verwacht.
Ik moest toch echt even gniffelen :*) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
De app staat ook vandaag nog stil maar inmiddels zijn er gebruiksdata aan het dashboard toegevoegd. https://coronadashboard.r...nl/landelijk/coronamelder

GGD positive test authorisations
For a positive test result the GGD will ask the tested person whether they are using CoronaMelder and if they want to use the app to send a notification. If the user agrees, the code that is shown in the app is entered by the GGD and the user will then proceed to share their unique ids that allow other CoronaMelder apps to check whether they have been in contact with the user. A key can be authorised only once.
The numbers of times the GGD authorised the sharing of unique ids can be found in statistics/ggd_positive_test_authorisations.csv https://github.com/minvws...tification-app-statistics
Op 28 april waren dat er 766.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
Vanmiddag gaat de app weer aan het werk. Bron: NOS liveblog
CoronaMelder vanmiddag weer actief
De app CoronaMelder werkt vanaf vandaag weer. De app was sinds woensdag uit de lucht vanwege privacyproblemen. Door een fout bij Google hadden apps op Android-telefoons toegang tot gecodeerde data van de CoronaMelder.

Nu Google een oplossing heeft voor het lek, worden de meldingen over contacten met besmette personen hervat vanaf morgen 17.00 uur. Opgespaarde meldingen worden alsnog doorgegeven op de app. De update om het lek te dichten wordt de komende dagen geïnstalleerd op alle Android-telefoons.

Google heeft geen aanwijzingen dat er misbruik gemaakt is van het datalek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18:27
Mijn coronamelder heeft nu weer een check gedaan met de centrale database en hij zegt dat ik twee dagen geleden in contact ben geweest. Lijkt mij sterk, want ik was thuis die dag. Maar ik zie dat het aantal sleutels meer dan 180.000 is en het aantal overeenkomsten 6. Wie van jullie heeft er ook een soortgelijke melding gehad sinds de heractivatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
handoff schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 19:16:
Mijn coronamelder heeft nu weer een check gedaan met de centrale database en hij zegt dat ik twee dagen geleden in contact ben geweest. Lijkt mij sterk, want ik was thuis die dag. Maar ik zie dat het aantal sleutels meer dan 180.000 is en het aantal overeenkomsten 6. Wie van jullie heeft er ook een soortgelijke melding gehad sinds de heractivatie?
Nog niks maar ben sinds jouw bericht al druk aan het F5-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
@Handoff Hier nu 197413 sleutels en geen overeenkomsten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
Zijn overigens wel erg grote getallen. Verdeeld over drie dagen zo'n 65.000 terwijl ik normaal hooguit 20.000 sleutels per dag zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Verwacht dat het om de hele periode gaat dat de app geen sleutels kreeg. Toch maar even testen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik kreeg vandaag een melding van de app dat ik gisteren meer dan 15 min in contact geweest ben met een besmet persoon.

Wat op zich wel vreemd is, want de enige persoon waar ik meer dan 15 min in een ruimte geweest is heeft de app niet eens. De enige mogelijkheid voor echt contact is de supermarkt geweest, maar daar ben ik niet eens 15 binnen geweest.

Ik vermoed dan iets van de buren, maar door beton heen zou hij dat in principe niet op moeten pikken.

Dus maar een afspraak voor morgen gemaakt om te testen. Helaas moest ik voor de test na 5 dagen alsnog weer bellen, want dat kan weer niet online ( 2e afspraak, of überhaupt een andere datum kiezen )

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik vandaag dus. Bij mij 18.000 sleutels met 7 overeenkomstige.

Weet iemand of je van dat aantal een contact duur af kunt leiden, als je aanneemt dat het om 1 persoon gaat? Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat ik gisteren meer dan 15 min bij iemand in de buurt geweest ben die überhaupt de App heeft, laat staan besmet is. Alleen korter contact is mogelijk, zeker op kleine afstand alleen in het passeren in de supermarkt

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Woy schreef op zondag 2 mei 2021 @ 20:24:
Ik kreeg vandaag een melding van de app dat ik gisteren meer dan 15 min in contact geweest ben met een besmet persoon.

Wat op zich wel vreemd is, want de enige persoon waar ik meer dan 15 min in een ruimte geweest is heeft de app niet eens. De enige mogelijkheid voor echt contact is de supermarkt geweest, maar daar ben ik niet eens 15 binnen geweest.

Ik vermoed dan iets van de buren, maar door beton heen zou hij dat in principe niet op moeten pikken.

Dus maar een afspraak voor morgen gemaakt om te testen. Helaas moest ik voor de test na 5 dagen alsnog weer bellen, want dat kan weer niet online ( 2e afspraak, of überhaupt een andere datum kiezen )
Boel heeft een week stilgelegen, is een inhaalactie. Zekere voor het onzekere nemen en even testen. Hopelijk mankeer je niets, heb je wel pech, hopelijk wordt je niet te ziek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
swhnld schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:16:
[...]
Boel heeft een week stilgelegen, is een inhaalactie.
Dat zou niet moeten kunnen, want de datum van het contact wordt geregistreerd, dan zou de contact daarom alsnog ergens vorige week geweest zijn en niet gisteren. Overigens waren de oude codes zaterdag al weer doorgegeven.
Zekere voor het onzekere nemen en even testen. Hopelijk mankeer je niets, heb je wel pech, hopelijk wordt je niet te ziek.
Als je de post erboven leest mijn je zien dat ik al een afspraak heb gemaakt. Maar vooralsnog ga ik er vanuit dat het vals alarm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:52
Woy schreef op zondag 2 mei 2021 @ 20:24:
Toen 1 van mijn buren positief was getest ging mijn melder ook af alsmede die van meerdere andere buren. Nu was ik de aangegeven datum de deur niet uit geweest dus na een appje naar de buren was het mysterie opgelost. Maar het kan dus wel.

Aan de andere kant. Kennis kreeg een melding en kon zich ook echt geen moment op die dag bedenken waar er lang contact (langer dan 15 min zoals de app aangeeft) had plaatsgevonden met iemand buiten zijn eigen omgeving (die hadden anders ook een melding moeten hebben). Uiteindelijke test was positief ondanks het ontbreken van symptomen. Dus ondanks dat je het niet kan verklaren, als je het niet 100% kan uitsluiten altijd even testen. Zoals je ook doet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
*knip* offtopic (andere app) én niet passend binnen het beleid

[ Voor 88% gewijzigd door ZieMaar! op 10-05-2021 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02 15:08

Carbon

4800Wp + 5400Wp

De iOS versie (2.4.0) heeft een bug met als gevolg dat de app stilzwijgend inactief wordt!

Het probleem treedt op als je door ja databundel heengaat.

In plaats van van WiFi te gebruiken wordt de app inactief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09 11:06
Mijn vrouw is donderdag positief getest op Corona. Ik heb gelijk de GGD sleutel in de CoronaMelder app ingevoerd/gekopieerd.

Uit interesse: binnen hoeveel dagen zou ik een melding moeten krijgen ? Ik zit samen met haar in quarantaine en we zitten regelmatig langer dan 15 min en binnen 1.5 meter van elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
Geen ervaring mee. Mijn telefoon haalt wel dagelijks meer dan 40.000 sleutels binnen om te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Signs schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:36:
Mijn vrouw is donderdag positief getest op Corona. Ik heb gelijk de GGD sleutel in de CoronaMelder app ingevoerd/gekopieerd.

Uit interesse: binnen hoeveel dagen zou ik een melding moeten krijgen ? Ik zit samen met haar in quarantaine en we zitten regelmatig langer dan 15 min en binnen 1.5 meter van elkaar :)
Zelfde situatie hier, vrouw positief getest, sleutel ingevoerd, en een paar uur later kreeg ik de melding op mijn telefoon dat ik de dag van testen contact met iemand had gehad.

De volgende dag kreeg ik trouwens nog een keer de melding dat ik testdag+1 weer contact had gehad met een corona geval, maar dat moet wel weer mijn vrouw geweest zijn, want ik had met niemand anders contact. Daarna hielden de meldingen op (nu een week geleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
TripleQ schreef op zondag 28 november 2021 @ 07:54:
[...]

Zelfde situatie hier, vrouw positief getest, sleutel ingevoerd, en een paar uur later kreeg ik de melding op mijn telefoon dat ik de dag van testen contact met iemand had gehad.

De volgende dag kreeg ik trouwens nog een keer de melding dat ik testdag+1 weer contact had gehad met een corona geval, maar dat moet wel weer mijn vrouw geweest zijn, want ik had met niemand anders contact. Daarna hielden de meldingen op (nu een week geleden)
Sleutels worden bij mij ongeveer om de 4 uur opgehaald dus 6 keer per dag.

Pagina: 1 2 3 Laatste